abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195869866
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
Ik vind dit ook wel heel strak, zeker omdat we standaard met pbm werken.
Ik woon alleen dus heb het dilemma niet, maar het lijken inderdaad de partners met klachten te zijn die ervoor zorgen dat iemand thuis moet blijven.
En nu krijg je dus het circus dat collega’s lichte klachten gaan verzinnen om getest te kunnen worden... terwijl dat (volgens mij) dan weinig zinvol is en tot een vals negatief resultaat kan leiden.

Ik gok dat het beleid in een paar weken versoepeld gaat worden, als de planningen niet meer rond komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:17:57 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870177
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
Bij koorts en benauwd is toch gewoon het algemene beleid en dus ook voor zorgprofessionals? Waarom vind je dat erg streng?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195870656
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij koorts en benauwd is toch gewoon het algemene beleid en dus ook voor zorgprofessionals? Waarom vind je dat erg streng?
Tussen haakjes was mij niet duidelijk of dat de enige thuisblijfklachten waren of voorbeelden.
Alternatief kan dan ook zijn volledig in PBM werken bv
pi_195870828
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is het met de werkdruk?

Organisatiebeleid wat betreft thuisblijven wordt steeds uitgebreider. Je hoeft niet eens zelf ziek te zijn, ook partner met klachten (koorts, benauwdheid) is reden tot 10 dagen thuisblijven (of tot uitslag van de test van die persoon binnen is). Naast nauw contact met iemand die positief getest is en terugkomen van verblijf uit rood/oranje land.
De ziekmeldingen beginnen daardoor binnen te stromen, en bij mensen met grote contracten is 10 dagen best wat om op te vangen. Ook omdat uitgangspunt nu is de zorg niet af te schalen ivm de nawerkingen daarvan, maar met pbm, veilig zorg te blijven verlenen.
Als je onbeschermd in nauw contact bent geweest met een covid patient moet je jezelf monitoren. Bij lichte klachten testen en thuiswerken waar mogelijk. Leidinggevende beslist of ze je kunnen missen, anders werken met pbm. Het scheelt bij ons wel dat het ziekenhuis zelf test en je snel terecht kan.

Bij een belletje kun je binnen het uur die wattenstaaf in je neus hebben en diezelfde avond heb je de uitslag.

Hierdoor zijn collegas kort van de werkvloer bij een negatieve test. Dua de werkdruk valt nog mee.
pi_195882527
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tussen haakjes was mij niet duidelijk of dat de enige thuisblijfklachten waren of voorbeelden.
Alternatief kan dan ook zijn volledig in PBM werken bv
Dat zijn de enige thuisblijfklachten. Als je zelf geen klachten hebt lijkt me met medisch goedgekeurde pbm werken een redelijk alternatief. Immers, het idee is dat dat naar twee kanten beschermt.

Maar ja, zo ver zijn we nog niet dus ik werk morgen een ochtend extra.

Met mijn nieuwste aankoop O+ https://dehuisentuin.nl/products/fog-free-accessoire-voor-maskers
Werkt perfect! Masker blijft goed aansluiten, maar geen beslagen ruiten meer _O_ En van plastic dus goed schoon te maken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195883663
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik werkte afgelopen jaar bij een werkgever, waar het niet echt mee klikte zogezegd. Nu werk ik daar niet meer maar nu wil ze geen bonus voor me aanvragen :( mijn functie staat op de lijst (doktersassistente) en oudcollega krijgt hem wel (zelfde functie).
Is hier nog iets aan te doen?
Nieuwe werkgever moet dat doen. Of je moet het zelf regelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195883858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nieuwe werkgever? Dat zou raar zijn. Aangezien je in die periode niet voor die werkgever werkte.

Overigens zit ik wel met een vergelijkbare situatie. Tijdens de eerste golf gewerkt maar ontslag genomen. Zou ik nog ergens kans op maken? :9
pi_195887568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nieuwe werkgever? Dat zou raar zijn. Aangezien je in die periode niet voor die werkgever werkte.

Overigens zit ik wel met een vergelijkbare situatie. Tijdens de eerste golf gewerkt maar ontslag genomen. Zou ik nog ergens kans op maken? :9
Ik heb in die periode drie werkgevers gehad B-)
Mag hopen dat ze me voor die drie mooie dagen en twee mooie werkmaanden van 8 uur ow geen 2x1000 piek gaan geven :D
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:54:04 #109
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195888383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nope, oude werkgever. Zelf aanvragen kan niet. Bezwaar maken ook niet :')
Maar ik heb toezegging dat de oude baas het toch gaat aanvragen maar dat zal hij ongetwijfeld uitstellen tot donderdagavond. Of vrijdag ;(
Wilde me niet eens te woord staan erover :{w
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:15:50 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195888749
Nou mensen, dát wordt spenderen!

https://www.nu.nl/politie(...)aris-in-de-zorg.html
pi_195888866
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:15 schreef Molo het volgende:

:') :') :') :')
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:44:02 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195889207
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Het echte leven lijkt tegenwoordig meer op De Speld dan De Speld zelf :')
pi_195889339
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:15 schreef Molo het volgende:

:%
Wel jammer dat hierdoor de pvv in een goed blaadje komt te staan.
pi_195890109
Natuurlijk gaat de overheid hier proberen niets mee te doen.

Als zorg personeel moeten we nu vol op de barricades om af te dwingen dat de aangenomen motie ook wordt uitgevoerd. Niks afwachten en hopen maar afdwingen
hardcoholic
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:26:43 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890122
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:52 schreef Blues het volgende:

[..]

:%
Wel jammer dat hierdoor de pvv in een goed blaadje komt te staan.
Die doen het in dit dossier zeker niet slechter dan de rest eigenlijk
pi_195890423
Over welke bedragen spreken we?
Ik hoorde een forse beloning?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:39:24 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:38 schreef hartloper het volgende:
Over welke bedragen spreken we?
Ik hoorde een forse beloning?
Dat gaat echt niet gebeuren. Met de economische shit die aan de deur begint te kloppen volgend jaar en de erop volgende jaren, mag je blij zijn dat je je huidige inkomen houdt
pi_195894166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zo wordt het geregeld zodat er geen dubbele bonussen uitgedeeld worden.

Overigens zzpers moeten het bij ons zelf aanvragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195894208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zo wordt het geregeld zodat er geen dubbele bonussen uitgedeeld worden.
Ik begin volgende week in een ander ziekenhuis. Kunnen zij dan voor mij de bonus aanvragen? :o

Heb je hier een bron van? Dan ga ik even langs HR. Toch 1000 piek. Wel de moeite waard.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:25:52 #120
346653 Ceviche
pi_195894635
Als je in de periode 1 maart tot 1 september meerdere werkgevers had of van baan bent veranderd (in de zorg) dan maakt het niet uit wie hem aanvraagt. Maar het is een ander verhaal als je niet de hele periode hebt gewerkt (geen idee of je dan recht hebt) of als je na 1 september ergens anders bent gaan werken (dan moet je bij je oude baas zijn).
Zou wel opschieten want donderdag moet de aanvraag binnen zijn.
pi_195894696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:25 schreef Ceviche het volgende:
Als je in de periode 1 maart tot 1 september meerdere werkgevers had of van baan bent veranderd (in de zorg) dan maakt het niet uit wie hem aanvraagt. Maar het is een ander verhaal als je niet de hele periode hebt gewerkt (geen idee of je dan recht hebt) of als je na 1 september ergens anders bent gaan werken (dan moet je bij je oude baas zijn).
Zou wel opschieten want donderdag moet de aanvraag binnen zijn.
Hele periode voor het ETZ gewerkt. Vervolgens ontslag genomen.

Voelt wel een beetje raar om ze te bellen. :9
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:29:46 #122
346653 Ceviche
pi_195894727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hele periode voor het ETZ gewerkt. Vervolgens ontslag genomen.

Voelt wel een beetje raar om ze te bellen. :9
Geen idee wat je doet voor werk (in het ziekenhuis?) maar als het echt die hele periode was dan zou ik gewoon even bellen. Staat je functie op de lijst met beroepen die in aanmerking komen?
pi_195894809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Geen idee wat je doet voor werk (in het ziekenhuis?) maar als het echt die hele periode was dan zou ik gewoon even bellen. Staat je functie op de lijst met beroepen die in aanmerking komen?
Nee, maar mijn functie is ook vrij uniek. Ik heb geen directe zorg geleverd, maar wel veel bezig geweest met covid. 7 dagen per week gewerkt in de eerste golf.

Volgens mij houdt ook bijna niemand zich aan die lijst.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:51:45 #124
346653 Ceviche
pi_195895279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, maar mijn functie is ook vrij uniek. Ik heb geen directe zorg geleverd, maar wel veel bezig geweest met covid. 7 dagen per week gewerkt in de eerste golf.

Volgens mij houdt ook bijna niemand zich aan die lijst.
Indirect ermee te maken telt ook, ook schoonmakers. Ict'ers weet ik even niet maar zou wel heel goed kunnen hoor. Ik zou gewoon bellen. Zeker als je zoveel hebt gewerkt vanwege de crisis is het geen gekke gedachte dat het voor je aangevraagd wordt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:43:03 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij houden bizar weinig instellingen zich aan die lijst. Bij UMCU in ieder geval niet en wat ik via via heb meegekregen UMCG ook niet, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')