abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195899140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik begin volgende week in een ander ziekenhuis. Kunnen zij dan voor mij de bonus aanvragen? :o

Heb je hier een bron van? Dan ga ik even langs HR. Toch 1000 piek. Wel de moeite waard.
Bron is intranet. Lijkt ene regeling te zijn in de VVT sector. Voor de ziekenhuizen weet ik het niet.

En hier houden ze zich ook niet aan de lijst. Op zich niet raar gezien de absurditeit van dat ding.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195899176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bron is intranet. Lijkt ene regeling te zijn in de VVT sector. Voor de ziekenhuizen weet ik het niet.

En hier houden ze zich ook niet aan de lijst. Op zich niet raar gezien de absurditeit van dat ding.
Rare regeling. Je zou zeggen: de betreffende werkgever in de gewerkte periode moet het aanvragen.

Heb net even gebeld en het lijkt in het ETZ zo ook te werken. Er is voor alle medewerkers een zorgbonus aangevraagd.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:28:03 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195943925
Bij de centraal-Friese zorginstellingen is nu een besluit genomen over de bonus:

https://www.lc.nl/friesla(...)nemers-26156925.html
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:41 #129
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195945178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:
Bij de centraal-Friese zorginstellingen is nu een besluit genomen over de bonus:

Goede zaak ^O^
Ik denk inderdaad ook dat veel zorgmedewerkers nu de waardering nodig hebben, midden in de tweede golf.
Na de aanvraag kan het nog 13 weken duren voor het ministerie het goedkeurt en dan nog 5 maanden voordat de werkgever het uitkeert. Zal vast niet zo lang duren maar dan laat die blijk van waardering wel heel lang op zich wachten. Wij hopen dat het er voor de kerst is. Al denk ik dat mijn oudwerkgever het zo lang mogelijk uit zal stellen tot mei ofzo. Als ze het heeft aangevraagd tenminste }:|
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:33:06 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195945221
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:30 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Goede zaak ^O^
Ik denk inderdaad ook dat veel zorgmedewerkers nu de waardering nodig hebben, midden in de tweede golf.
Na de aanvraag kan het nog 13 weken duren voor het ministerie het goedkeurt en dan nog 5 maanden voordat de werkgever het uitkeert. Zal vast niet zo lang duren maar dan laat die blijk van waardering wel heel lang op zich wachten. Wij hopen dat het er voor de kerst is. Al denk ik dat mijn oudwerkgever het zo lang mogelijk uit zal stellen tot mei ofzo. Als ze het heeft aangevraagd tenminste }:|
Cashflow kan een (grote) uitdaging zijn; als de inkomensbronnen van de zorginstelling een ander ritme van betalen hebben dan normaal, dan kan het op papier wel allemaal "kunnen" maar wil de bank ergens wel cash zien op een lopende rekening....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:03 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195945326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Cashflow kan een (grote) uitdaging zijn; als de inkomensbronnen van de zorginstelling een ander ritme van betalen hebben dan normaal, dan kan het op papier wel allemaal "kunnen" maar wil de bank ergens wel cash zien op een lopende rekening....
Ja okee, maar de wil is er in ieder geval, en ze laten zien dat zij vinden dat de bonus is verdiend. Dat is ook belangrijk.
pi_195952098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:

Wat goed zeg!
Zouden alle zkh moeten doen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:10:52 #133
65846 Bocaj
47th President.
pi_195960730
Gisteren in Op1...
quote:
De artsen Ilse van Stijn en Peter de Jager zien hun ziekenhuizen weer volstromen. Ze kampen met personeelsgebrek en zien de steun en solidariteit afnemen, juist nu ze die zo hard nodig hebben. Bij Op1 vertellen ze dat ze iedere dag vechten voor hun patiënten, maar merken dat de solidariteit afneemt. Juist nu de zorg dit zo hard nodig heeft.
Intensivist Ilse van Stijn van het OLVG ziet dat de stroom aan coronapatiënten groter wordt, maar dat terwijl ook de acute zorg doorgaat. ‘Dit alles bij elkaar maakt het te druk in de ziekenhuizen, vooral omdat coronapatiënten meer zorg, tijd en personeel nodig hebben.’
Ik dacht, eerlijkwaar: 'Houd nou eens je bek en ga gewoon je werk doen!'
Dat gezeik gezeur ook steeds maar weer over solidariteit dit en dat... Het is ook gewoon je werk hè?!

Zo, dit mag ook wel eens gezegd worden toch? (We hebben heus wel respect voor jullie maar wij hoeven dat toch niet de GODGANSEDAG kenbaar te maken?)
pi_195960796
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
meen je dit serieus? :D mijn werk en prive blijft lekker gescheiden. Als mijn partner getest moet worden en ik daardoorr niet mag werken van de organisatie blijf ik lekker thuis, tekorten of niet.

Om redenen van kunnen werken apart slapen gaat er hier niet in :') Ben getrouwd met mijn partner, niet met mijn werk :D
hardcoholic
pi_195960822
Hier wordt de zorgbonus niet voorgeschoten door organisatie. Liquide middelen zijn er simpelweg niet. is dus afwachten tot er een beslissing over komt en hoeveel wordt toegekend. Bonus is voor iedereen aangevraagd, incl kantoor personeel etc.
hardcoholic
pi_195961148
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in Op1...
[..]

Dat gezeik gezeur ook steeds maar weer over solidariteit dit en dat... Het is ook gewoon je werk hè?!

Zo, dit mag ook wel eens gezegd worden toch? (We hebben heus wel respect voor jullie maar wij hoeven dat toch niet de GODGANSEDAG kenbaar te maken?)
Even onaardig: spreek voor jezelf. Jij zult wellicht je verstand gebruiken en er zoveel mogelijk voor zorgen dat je niet besmet wordt of het verspreidt.

Maar die boodschap is voor de mensen die naar illegale feestjes gaan, zich niet laten testen bij klachten of, terwijl ze wachten op de uitslag, de deur uit gaan. En voor hun directe omgeving die hen met deze voorbeelden wellicht wat verstand in de kop kan praten. Wellicht ijdele hoop, maar als zulke interviews niet meer verschijnen dan hebben de hersenlozen helemaal geen reden meer om zich wat verstandiger te gedragen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:17:57 #137
65846 Bocaj
47th President.
pi_195961757
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Even onaardig: spreek voor jezelf. Jij zult wellicht je verstand gebruiken en er zoveel mogelijk voor zorgen dat je niet besmet wordt of het verspreidt.

Maar die boodschap is voor de mensen die naar illegale feestjes gaan, zich niet laten testen bij klachten of, terwijl ze wachten op de uitslag, de deur uit gaan. En voor hun directe omgeving die hen met deze voorbeelden wellicht wat verstand in de kop kan praten. Wellicht ijdele hoop, maar als zulke interviews niet meer verschijnen dan hebben de hersenlozen helemaal geen reden meer om zich wat verstandiger te gedragen.
Helemaal mee eens...
Maar, ik ben het klagen (op tv) een beetje zat... Niet klagen maar poetsen zeggen ze toch in Rotterdam?
Verpleging in ziekenhuis is gewoon (ook) werk... en we hebben het allemaal wel eens druk! ;)
pi_195961851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:15 schreef Ferdii het volgende:

[..]

meen je dit serieus? :D mijn werk en prive blijft lekker gescheiden. Als mijn partner getest moet worden en ik daardoorr niet mag werken van de organisatie blijf ik lekker thuis, tekorten of niet.

Om redenen van kunnen werken apart slapen gaat er hier niet in :') Ben getrouwd met mijn partner, niet met mijn werk :D
Ja misschien zijn wij (beide arts) daar apart in. Als een van ons bereikbaarheidsdienst heeft gaat die ook op de logeerkamer, anders slapen we beide slecht :)
pi_195962128
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Helemaal mee eens...
Maar, ik ben het klagen (op tv) een beetje zat... Niet klagen maar poetsen zeggen ze toch in Rotterdam?
Verpleging in ziekenhuis is gewoon (ook) werk... en we hebben het allemaal wel eens druk! ;)
Het gaat niet alleen om de fysieke werkdruk (veel uren maken).
Maar die uren doorbrengen, gehuld in een pak, spatbril, handschoenen en mondmasker. Om mensen te verzorgen die snakken naar adem, bang zijn, alleen zijn, geen gezicht meer zien, weinig bezoek mogen krijgen dus waarbij je ook een stuk zielzorg moet doen. En soms stervensbegeleiding.
Waarbij het gaat om mensen die in die situatie zijn gebracht doordat anderen niet opletten (bruggetje naar mijn vorige post).

Dat vraagt nog wat extra van je dan wanneer je een deadline hebt bij een kantoorbaan of bij fysiek werk waarbij je het druk hebt met dingen, en niet met mensen.

En nu focus ik op het ziekenhuis, omdat jij het daar ook over hebt. En waar het nu (in het algemeen) het meest heftig is. Maar in alle andere zorgsectoren wordt de druk ook gevoeld. Zowel qua fysieke uren als qua emotionele belasting.

Je klacht is gehoord en genoteerd, alleen denk ik dat je weinig begrip zult vinden in een topic vol zorgverleners, waarvan er diversen aan de frontlinie staan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:47:14 #140
65846 Bocaj
47th President.
pi_195962243
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je klacht is gehoord en genoteerd, alleen denk ik dat je weinig begrip zult vinden in een topic vol zorgverleners, waarvan er diversen aan de frontlinie staan.
Zeker, daarom heb ik het ook expres hierin gezet... ;)
Natuurlijk is er ook begrip (want je bent dan ook wel een ongelofelijke lul als je het niet zou hebben) maar het hoeft niet constant gezegd te worden... na 1000 keer weten we het wel!
En ja die 1000 euro had allang uitgekeerd moeten zijn! ;)
pi_195962390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, daarom heb ik het ook expres hierin gezet... ;)
Natuurlijk is er ook begrip (want je bent dan ook wel een ongelofelijke lul als je het niet zou hebben) maar het hoeft niet constant gezegd te worden... na 1000 keer weten we het wel!
En ja die 1000 euro had allang uitgekeerd moeten zijn! ;)
1000 keer zelfs... misschien moet je het nieuws minder opzoeken? Zo vaak heb ik het in ieder geval nog niet gehoord. Op het nieuws, of van mijn collega’s.
pi_195962501
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in Op1...
[..]

Jij werkt zelf ook in de zorg of wat?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:19:29 #143
65846 Bocaj
47th President.
pi_195962721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:03 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Jij werkt zelf ook in de zorg of wat?
Nu ga jij zeggen: "Je weet niet waar je het over hebt!" :')
pi_195963785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nu ga jij zeggen: "Je weet niet waar je het over hebt!" :')
Nee, mijn vraag is; waarom kom je kritiek leveren in een topic die als titel heeft ‘zorgpersoneel verzameltopic’ als je zelf niet in de zorg werkt. Vind dat vrij frappant en treurig eigenlijk, kan aan mij liggen hoor...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:42:25 #145
65846 Bocaj
47th President.
pi_195964053
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Nee, mijn vraag is; waarom kom je kritiek leveren in een topic die als titel heeft ‘zorgpersoneel verzameltopic’ als je zelf niet in de zorg werkt. Vind dat vrij frappant en treurig eigenlijk, kan aan mij liggen hoor...
Het is naar aanleiding van het zoveelste 'jank-topic' bij Op1 of Jinek en wil eigenlijk weten hoe jullie erin staan!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:47:35 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195964098
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is naar aanleiding van het zoveelste 'jank-topic' bij Op1 of Jinek en wil eigenlijk weten hoe jullie erin staan!
Ga alsjeblieft ergens anders trollen, dit is het zorgpersoneel verzameltopic.
pi_195964113
Mijn werkgever schiet de zorg bonus trouwens voor. ^O^
pi_195964120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

“ Doel van het topic is om te zien wie er waar in de zorg werkt en ervaringen rondom corona te delen over de maatregelen en berichten welke er genomen worden.”. Je weet hoe je zelf een topic opent? Doe dat dan lekker ipv hard werkende mensen te bashen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:50:59 #149
65846 Bocaj
47th President.
pi_195964154
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:49 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

“ Doel van het topic is om te zien wie er waar in de zorg werkt en ervaringen rondom corona te delen over de maatregelen en berichten welke er genomen worden.”. Je weet hoe je zelf een topic opent? Doe dat dan lekker ipv hard werkende mensen te bashen.
Goed, het was mij echt niet om het bashen te doen! ;)
pi_195964308
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Goed, het was mij echt niet om het bashen te doen! ;)
Blijf weg bij al die praatprogramma's. Kom uit die klaagbubbel, heb ik ook gedaan. We kijken geen praatprogramma's meer en kijken lekker netflix of gaan een wandeling maken om af te kicken van ons overbelaste werk in de zorg. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')