abonnement Unibet Coolblue
pi_195273200
Het is niet leuk allemaal, weten we ook. We hebben geen grip en controle meer op het coronavirus, pakweg paar weken geleden. Dat komt ook door dat we maatregelen massaal negeren, dan krijgt het virus weer een vrije hand om ons allemaal besmetten.

Na eerste golf ging het zo goed dat we goed aan de maatregelen hielden en hebben wij ervoor gezorgd dat het virus geen kans meer had om zich verspreiden onder ons. En wat blijkt het ook dat iedereen coronamoe is, dat snap ik ook heel goed.

Ik heb het gevoel dat iedereen denkt van: alles kan weer, maar dat is op een mislukking uitgelopen.

Studenten gingen dan weer contacten opzoeken met elkaar in kennismakingsweken op het hogescholen en universiteit in grote steden... en daar brak het coronavirus weer uit onder hun nadat ze echt niet aan de maatregelen hielden. Ze konden weer zoenen met elkaar, elkaar knuffelen en gewoon hand schudden. Ja, ook konden ze in een grote groep lekker met elkaar bier of wijn zuipen.

En niet alleen studenten hoor, maar sommige oudere mensen houden ook niet meer aan de maatregelen omdat ze ook vergeetachtig blijkt te zijn. En juist niemand sprak niet meer op aan bij deze doelgroep om alsnog aan de maatregelen moeten houden. Inderdaad wilden ze ook echt genieten van hun oude dag waarmee ze keihard hebben verdiend in het verleden met het opbouwen van ons geliefde Nederland.

Over mensen met een beperking gesproken is het ook hetzelfde verhaal dat ze ook niet meer aan de maatregelen te houden, waar ook begeleiding ze niet meer gaan op aanspreken om alsnog aan de maatregelen te houden. In elke instelling hebben ze ook afspraken met elkaar hoe ze met de maatregelen omgaan, zoals alleen handen desinfecteren en handen wassen. Natuurlijk letten ze ook extra goed op hygiëne waar men nog veel aandacht verdient.

Niet alleen wij, maar de overheid is zelf ook schuldig aan trage handelingen en onduidelijke, veranderende, kwakkelende coronabeleid, die alles bepalend is voor verspreiding van het coronavirus in Nederland. Deskundigen spreken elkaar vaak tegen over het coronabeleid in Nederland. De politieke partijen hebben helaas eigen kijk op het coronavirus in ons land waar ze ook met eigen plannen hebben om mee motie in te dienen bij het coronadebat. Het RIVM heeft ook heel andere kijk over hoe we met de maatregelen moeten omgaan om het coronavirus verder te bestrijden zowel nu toe heel soft is gebleken. Daarom getuigt ook niet van hardere aanpak waarmee we het virus succesvol kan bestrijden. Niet iedereen kan deze beleid van het RIVM en de overheid echt goed interpreteren om een groot draagvlak te kunnen dragen. Ten slot is deze beleid echt keihard aan het falen gegaan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273224
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:48:27 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195273249
Bedankt voor je uiteenzetting TS.
pi_195273348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:45 schreef Ven1972 het volgende:
. Deskundigen spreken elkaar vaak tegen over het coronabeleid in Nederland. De politieke partijen hebben helaas eigen kijk op het coronavirus in ons land waar ze ook met eigen plannen hebben om mee motie in te dienen bij het coronadebat. Het RIVM heeft ook heel andere kijk over hoe we met de maatregelen moeten omgaan om het coronavirus verder te bestrijden zowel nu toe heel soft is gebleken. Daarom getuigt ook niet van hardere aanpak waarmee we het virus succesvol kan bestrijden. Niet iedereen kan deze beleid van het RIVM en de overheid echt goed interpreteren om een groot draagvlak
Goh, wat een ramp dat we hier in Nederland mogen discussiëren over de zin en impact van maatregelen.
- verwijderd door admin -
pi_195273383
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:52 schreef groenen het volgende:

[..]

Goh, wat een ramp dat we hier in Nederland mogen discussiëren over de zin en impact van maatregelen.
Dat is de probleem waarmee ze nooit met elkaar eens kunnen zijn en straalt echt geen eenheid uit, dus neuzen hebben verschillende kanten opgegaan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273403
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:45 schreef Ven1972 het volgende:
Het is niet leuk allemaal, weten we ook. We hebben geen grip en controle meer op het coronavirus, pakweg paar weken geleden. Dat komt ook door dat we maatregelen massaal negeren, dan krijgt het virus weer een vrije hand om ons allemaal besmetten.

Na eerste golf ging het zo goed dat we goed aan de maatregelen hielden en hebben wij ervoor gezorgd dat het virus geen kans meer had om zich verspreiden onder ons. En wat blijkt het ook dat iedereen coronamoe is, dat snap ik ook heel goed.

Ik heb het gevoel dat iedereen denkt van: alles kan weer, maar dat is op een mislukking uitgelopen.

Studenten gingen dan weer contacten opzoeken met elkaar in kennismakingsweken op het hogescholen en universiteit in grote steden... en daar brak het coronavirus weer uit onder hun nadat ze echt niet aan de maatregelen hielden. Ze konden weer zoenen met elkaar, elkaar knuffelen en gewoon hand schudden. Ja, ook konden ze in een grote groep lekker met elkaar bier of wijn zuipen.

En niet alleen studenten hoor, maar sommige oudere mensen houden ook niet meer aan de maatregelen omdat ze ook vergeetachtig blijkt te zijn. En juist niemand sprak niet meer op aan bij deze doelgroep om alsnog aan de maatregelen moeten houden. Inderdaad wilden ze ook echt genieten van hun oude dag waarmee ze keihard hebben verdiend in het verleden met het opbouwen van ons geliefde Nederland.

Over mensen met een beperking gesproken is het ook hetzelfde verhaal dat ze ook niet meer aan de maatregelen te houden, waar ook begeleiding ze niet meer gaan op aanspreken om alsnog aan de maatregelen te houden. In elke instelling hebben ze ook afspraken met elkaar hoe ze met de maatregelen omgaan, zoals alleen handen desinfecteren en handen wassen. Natuurlijk letten ze ook extra goed op hygiëne waar men nog veel aandacht verdient.

Niet alleen wij, maar de overheid is zelf ook schuldig aan trage handelingen en onduidelijke, veranderende, kwakkelende coronabeleid, die alles bepalend is voor verspreiding van het coronavirus in Nederland. Deskundigen spreken elkaar vaak tegen over het coronabeleid in Nederland. De politieke partijen hebben helaas eigen kijk op het coronavirus in ons land waar ze ook met eigen plannen hebben om mee motie in te dienen bij het coronadebat. Het RIVM heeft ook heel andere kijk over hoe we met de maatregelen moeten omgaan om het coronavirus verder te bestrijden zowel nu toe heel soft is gebleken. Daarom getuigt ook niet van hardere aanpak waarmee we het virus succesvol kan bestrijden. Niet iedereen kan deze beleid van het RIVM en de overheid echt goed interpreteren om een groot draagvlak te kunnen dragen. Ten slot is deze beleid echt keihard aan het falen gegaan.
Precies zoals het is , enkel wat is de oplossing?, hoe komen we er vanaf?
Vaccin? Is er niet , enkel 3 weken mega lockdown, 3 weken door de zure appel heen bijten en binnen blijven , dan zijn we verlost van deze ellende
pi_195273455
Er is echt maar een onafwendbare oplossing: lockdown... En rampzalige gevolgen van onze economie moeten we maar dragen
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:58:35 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273474
Correctie, we hebben nooit grip op het virus gehad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
Correctie, we hebben nooit grip op het virus gehad.
Zeker weten, maar ik dacht dat we grip op hadden, dus het is nooit zeker van of wel gebeurd is. Het virus sluimerde altijd heel langzaam weer te boven.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:02:31 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zeker weten, maar ik dacht dat we grip op hadden, dus het is nooit zeker van of wel gebeurd is. Het virus sluimerde altijd heel langzaam weer te boven.
Correct. We hebben nooit nul nieuwe gevallen gehad, volgens mij.

Maar dat betekent ook niet dat we in paniek moeten raken of ons helemaal in zak en as te steken, het duurt gewoon wat langer dan sommige mensen hadden gedacht om hier doorheen te komen. Maar we komen er echt wel doorheen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273578
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
pi_195273588
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Correct. We hebben nooit nul nieuwe gevallen gehad, volgens mij.

Maar dat betekent ook niet dat we in paniek moeten raken of ons helemaal in zak en as te steken, het duurt gewoon wat langer dan sommige mensen hadden gedacht om hier doorheen te komen. Maar we komen er echt wel doorheen.
Zeker ben ik met jou eens. Ik ben nooit in paniek geraakt of zoiets. Wel hadden we paar dagen 0 melding gehad van doden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273624
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
Nou zo snel weer het leven normaal laten worden is niet erg verstandig, want we moeten ouderen en kwetsbaren nog steeds beschermen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:54 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Precies zoals het is , enkel wat is de oplossing?, hoe komen we er vanaf?
Vaccin? Is er niet , enkel 3 weken mega lockdown, 3 weken door de zure appel heen bijten en binnen blijven , dan zijn we verlost van deze ellende
Niet doen, de ergste fout die je kan maken.

Zie Italië en Spanje in het voorjaar. 3 weken werden uiteindelijk 2 maanden. Gevolgen van de lockdown zijn rampzalig geweest voor de economie.

Vergeet niet dat een lockdown ook enorme schade voor gezondheid met zich meebrengt. Zie ook onderstaand bericht over gevolgen van een aanstaande lockdown in Engeland.

Conclusie: een lockdown eist op termijn twee keer zoveel slachtoffers dan Covid-19. En ik denk dat het nog een conservatieve schatting is.

https://www.dailymail.co.(...)CIAL-projection.html

Enige optie: de zwakkeren zo goed mogelijk afschermen.
pi_195273902
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
Onzin, gaat nooit werken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195273955
Mensen, ik denk dat wij veel risico's moeten nemen met het coronavirus met wat ook voor maatregelen die we over een tijd kunnen verwachten. Het is ook niet anders dat we komende tijd heel moeilijk zullen hebben... Ons vrijheid wordt dan langzamerhand weer beperkt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
Correctie, we hebben nooit grip op het virus gehad.
Klopt.
Dat we sinds juni het leven weer hebben kunnen herpakken is meer geluk dan wijsheid geweest, er zijn zoveel maatregelen genomen en de compliance was hoog.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195273962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
Iets te binair.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195273976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:22 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik denk dat wij veel risico's moeten nemen met het coronavirus met wat ook voor maatregelen die we over een tijd kunnen verwachten. Het is ook niet anders dat we komende tijd heel moeilijk zullen hebben... Ons vrijheid wordt dan langzamerhand weer beperkt.
Je steekt het iets te fatalistisch in. De vrijheid hoeft helemaal niet integraal ingeperkt te worden, maatregelen moeten risico gericht genomen worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195273981
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:17 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Niet doen, de ergste fout die je kan maken.

Zie Italië en Spanje in het voorjaar. 3 weken werden uiteindelijk 2 maanden. Gevolgen van de lockdown zijn rampzalig geweest voor de economie.

Vergeet niet dat een lockdown ook enorme schade voor gezondheid met zich meebrengt. Zie ook onderstaand bericht over gevolgen van een aanstaande lockdown in Engeland.

Conclusie: een lockdown eist op termijn twee keer zoveel slachtoffers dan Covid-19. En ik denk dat het nog een conservatieve schatting is.

https://www.dailymail.co.(...)CIAL-projection.html

Enige optie: de zwakkeren zo goed mogelijk afschermen.
De recessie en armoe die buitenproportionele maatregelen met zich meebrengen vertalen zich op den duur gewoon keihard in verloren levensjaren. Het is in feite nooit een geld versus gezondheid dilemma geweest.
I'll give you something to do
pi_195274275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
Zelfs als je de volksgezondheid opzij zet en de mensen de vrijheid geeft om zelf te beslissen welke aanpak het beste is, dan nog willen de mensen een hardere aanpak met strengere maatregelen. Je 'vrijheid' argument gaat niet op.

quote:
Bijna driekwart bevolking steunt strengere maatregelen tegen corona
De coronamaatregelen moeten weer strenger worden, vindt 72 procent van de Nederlanders. Voorbeelden: een mondkapjesplicht op drukke plekken, weer meer thuiswerken, het ov alleen gebruiken voor noodzakelijke reizen. Dat blijkt uit een onderzoek van DVJ Insights onder ruim duizend Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws.

Het draagvlak voor strengere regels wordt groter nu het aantal besmettingen hard oploopt en in een groot deel van het land regionale maatregelen van kracht zijn. De tweede golf is begonnen, stelt het RIVM.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)egels-regionaal-golf
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195274304
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:45 schreef Ven1972 het volgende:
Het is niet leuk allemaal, weten we ook. We hebben geen grip en controle meer op het coronavirus, pakweg paar weken geleden. Dat komt ook door dat we maatregelen massaal negeren, dan krijgt het virus weer een vrije hand om ons allemaal besmetten.

Na eerste golf ging het zo goed dat we goed aan de maatregelen hielden en hebben wij ervoor gezorgd dat het virus geen kans meer had om zich verspreiden onder ons. En wat blijkt het ook dat iedereen coronamoe is, dat snap ik ook heel goed.

Ik heb het gevoel dat iedereen denkt van: alles kan weer, maar dat is op een mislukking uitgelopen.

Studenten gingen dan weer contacten opzoeken met elkaar in kennismakingsweken op het hogescholen en universiteit in grote steden... en daar brak het coronavirus weer uit onder hun nadat ze echt niet aan de maatregelen hielden. Ze konden weer zoenen met elkaar, elkaar knuffelen en gewoon hand schudden. Ja, ook konden ze in een grote groep lekker met elkaar bier of wijn zuipen.

En niet alleen studenten hoor, maar sommige oudere mensen houden ook niet meer aan de maatregelen omdat ze ook vergeetachtig blijkt te zijn. En juist niemand sprak niet meer op aan bij deze doelgroep om alsnog aan de maatregelen moeten houden. Inderdaad wilden ze ook echt genieten van hun oude dag waarmee ze keihard hebben verdiend in het verleden met het opbouwen van ons geliefde Nederland.

Over mensen met een beperking gesproken is het ook hetzelfde verhaal dat ze ook niet meer aan de maatregelen te houden, waar ook begeleiding ze niet meer gaan op aanspreken om alsnog aan de maatregelen te houden. In elke instelling hebben ze ook afspraken met elkaar hoe ze met de maatregelen omgaan, zoals alleen handen desinfecteren en handen wassen. Natuurlijk letten ze ook extra goed op hygiëne waar men nog veel aandacht verdient.

Niet alleen wij, maar de overheid is zelf ook schuldig aan trage handelingen en onduidelijke, veranderende, kwakkelende coronabeleid, die alles bepalend is voor verspreiding van het coronavirus in Nederland. Deskundigen spreken elkaar vaak tegen over het coronabeleid in Nederland. De politieke partijen hebben helaas eigen kijk op het coronavirus in ons land waar ze ook met eigen plannen hebben om mee motie in te dienen bij het coronadebat. Het RIVM heeft ook heel andere kijk over hoe we met de maatregelen moeten omgaan om het coronavirus verder te bestrijden zowel nu toe heel soft is gebleken. Daarom getuigt ook niet van hardere aanpak waarmee we het virus succesvol kan bestrijden. Niet iedereen kan deze beleid van het RIVM en de overheid echt goed interpreteren om een groot draagvlak te kunnen dragen. Ten slot is deze beleid echt keihard aan het falen gegaan.
https://video.foxnews.com/v/6194720371001#sp=show-clips

overlevingskans voor mensen onder 20 jaar: 99.997%
overlevingskans voor mensen 20-49 jaar: 99.98%
overlevingskans voor mensen 50-69 jaar: 99,5%
overlevingskans voor mensen ouder dan 70 jaar: 94.6%
pi_195274417
Hoe krijgen we de grip terug??
pi_195274675
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
^O^
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195274722
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:41 schreef Freecky28 het volgende:
Hoe krijgen we de grip terug??
Ik heb zelf geen oplossing voor hoe we de grip op het virus kunnen krijgen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195274752
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zelfs als je de volksgezondheid opzij zet en de mensen de vrijheid geeft om zelf te beslissen welke aanpak het beste is, dan nog willen de mensen een hardere aanpak met strengere maatregelen. Je 'vrijheid' argument gaat niet op.
[..]

Volksgezondheid van zwakke mensen kan me de pot op eigenlijk.

Laat de zwakke mensen thuis blijven als ze niet ziek willen worden en laat de mensen die het niet uitmaakt met rust.

Ik vind maatregelen prima, zolang ze maar geen effect op mijn vrijheid hebben.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195274812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Volksgezondheid van zwakke mensen kan me de pot op eigenlijk.

Laat de zwakke mensen thuis blijven als ze niet ziek willen worden en laat de mensen die het niet uitmaakt met rust.

Ik vind maatregelen prima, zolang ze maar geen effect op mijn vrijheid hebben.
Dat vind ik echt egoïstisch van je wat je nu zegt... Zwakke mensen hebben ook recht op leven en vrijheid. Je bent niet solidair met anderen.... jammer!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195274876
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt egoïstisch van je wat je nu zegt... Zwakke mensen hebben ook recht op leven en vrijheid. Je bent niet solidair met anderen.... jammer!
Ik zou het niet zo scherp willen stellen, maar ben in grote lijnen het ook met hem eens. De zwakkeren zijn heel goed te identificeren en er is van alles te bedenken om ze goed te beschermen. De rest van de samenleving hoeft daar geen last van te hebben.
pi_195274888
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt egoïstisch van je wat je nu zegt... Zwakke mensen hebben ook recht op leven en vrijheid. Je bent niet solidair met anderen.... jammer!
Niks mis met egoïsme, maar dat gaat hier niet op.

Ik heb nergens gezegd dat zwakke mensen geen recht op leven hebben. Ik zeg dat ze hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Als ik bijvoorbeeld de griep niet wil hebben, dan blijf ik bij mensen uit de buurt. Ik ga niet 17 miljoen anderen vertellen dat ze rekening met mij moeten houden omdat ik het belangrijkst ben.

Zwakke mensen blijven thuis als ze geen corona willen hebben.

De 90% van het land waarbij het virus weinig tot geen effect heeft hoeft daar niet onder te lijden.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195275007
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Niks mis met egoïsme, maar dat gaat hier niet op.

Ik heb nergens gezegd dat zwakke mensen geen recht op leven hebben. Ik zeg dat ze hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Als ik bijvoorbeeld de griep niet wil hebben, dan blijf ik bij mensen uit de buurt. Ik ga niet 17 miljoen anderen vertellen dat ze rekening met mij moeten houden omdat ik het belangrijkst ben.

Zwakke mensen blijven thuis als ze geen corona willen hebben.
Sorry voor mijn eerdere opmerking. Maar ik begrijp je ook wel. Helaas zie ik ook veel kwetsbare mensen op straat als ze gaan winkelen of een terrasje pikken. Sommige mensen blijven wel thuis hoor, dat is ook prima. Ook zwakke mensen gaan toch op stap, echter is het ook voor hun groot risico dat ze corona oplopen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Onzin, gaat nooit werken.
Hoe weet jij dat nou ? Onderbouw!
pi_195275193
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Sorry voor mijn eerdere opmerking. Maar ik begrijp je ook wel. Helaas zie ik ook veel kwetsbare mensen op straat als ze gaan winkelen of een terrasje pikken. Sommige mensen blijven wel thuis hoor, dat is ook prima. Ook zwakke mensen gaan toch op stap, echter is het ook voor hun groot risico dat ze corona oplopen.
Maar daar hoef je geen samenleving voor plat te gooien. Je zou heel veel in de preventie kunnen doen, bijvoorbeeld campagnes in de media voor zwakkeren hoe ze zich zo goed mogelijk kunnen weren.
pi_195275206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:11 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Maar daar hoef je geen samenleving voor plat te gooien. Je zou heel veel in de preventie kunnen doen, bijvoorbeeld campagnes in de media voor zwakkeren hoe ze zich zo goed mogelijk kunnen weren.
Bedoel je dat bedrijven die zwakkeren kunnen weren?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:45 schreef Ven1972 het volgende:
Het is niet leuk allemaal, weten we ook. We hebben geen grip en controle meer op het coronavirus, pakweg paar weken geleden. Dat komt ook door dat we maatregelen massaal negeren, dan krijgt het virus weer een vrije hand om ons allemaal besmetten.

Na eerste golf ging het zo goed dat we goed aan de maatregelen hielden en hebben wij ervoor gezorgd dat het virus geen kans meer had om zich verspreiden onder ons. En wat blijkt het ook dat iedereen coronamoe is, dat snap ik ook heel goed.

Ik heb het gevoel dat iedereen denkt van: alles kan weer, maar dat is op een mislukking uitgelopen.

Studenten gingen dan weer contacten opzoeken met elkaar in kennismakingsweken op het hogescholen en universiteit in grote steden... en daar brak het coronavirus weer uit onder hun nadat ze echt niet aan de maatregelen hielden. Ze konden weer zoenen met elkaar, elkaar knuffelen en gewoon hand schudden. Ja, ook konden ze in een grote groep lekker met elkaar bier of wijn zuipen.

En niet alleen studenten hoor, maar sommige oudere mensen houden ook niet meer aan de maatregelen omdat ze ook vergeetachtig blijkt te zijn. En juist niemand sprak niet meer op aan bij deze doelgroep om alsnog aan de maatregelen moeten houden. Inderdaad wilden ze ook echt genieten van hun oude dag waarmee ze keihard hebben verdiend in het verleden met het opbouwen van ons geliefde Nederland.

Over mensen met een beperking gesproken is het ook hetzelfde verhaal dat ze ook niet meer aan de maatregelen te houden, waar ook begeleiding ze niet meer gaan op aanspreken om alsnog aan de maatregelen te houden. In elke instelling hebben ze ook afspraken met elkaar hoe ze met de maatregelen omgaan, zoals alleen handen desinfecteren en handen wassen. Natuurlijk letten ze ook extra goed op hygiëne waar men nog veel aandacht verdient.

Niet alleen wij, maar de overheid is zelf ook schuldig aan trage handelingen en onduidelijke, veranderende, kwakkelende coronabeleid, die alles bepalend is voor verspreiding van het coronavirus in Nederland. Deskundigen spreken elkaar vaak tegen over het coronabeleid in Nederland. De politieke partijen hebben helaas eigen kijk op het coronavirus in ons land waar ze ook met eigen plannen hebben om mee motie in te dienen bij het coronadebat. Het RIVM heeft ook heel andere kijk over hoe we met de maatregelen moeten omgaan om het coronavirus verder te bestrijden zowel nu toe heel soft is gebleken. Daarom getuigt ook niet van hardere aanpak waarmee we het virus succesvol kan bestrijden. Niet iedereen kan deze beleid van het RIVM en de overheid echt goed interpreteren om een groot draagvlak te kunnen dragen. Ten slot is deze beleid echt keihard aan het falen gegaan.
Jij kan het beter?
pi_195275239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Jij kan het beter?
Nou ik zou echt niet durven hoor, maar beter doen dan anderen is niet van toepassing in deze crisis.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:11 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou ? Onderbouw!
Kijk maar naar de periodes van eerdere lockdowns, deze moesten uitgebreid worden naar 2 maanden in de meeste landen.
pi_195275278
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bedoel je dat bedrijven die zwakkeren kunnen weren?
Overheid zou bijvoorbeeld thuiswerken voor zwakkeren moeten stimuleren en waar dat niet kan financieel moeten bijspringen.
pi_195275299
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:15 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Overheid zou bijvoorbeeld thuiswerken voor zwakkeren moeten stimuleren en waar dat niet kan financieel moeten bijspringen.
Dat kan ook ja, een thuswerkvoordeel moeten ze geven!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275478
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:11 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou ? Onderbouw!
Ervaringen uit andere landen. Plus een deel van het land moet open blijven. Mensen moeten eten, hebben medicijnen nodig. Daarnaast moeten na die periode de grenzen voor 100% dicht, er mag echt niemand meer in want anders kan je opnieuw beginnen. Etcetcetc
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:26:22 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ervaringen uit andere landen. Plus een deel van het land moet open blijven. Mensen moeten eten, hebben medicijnen nodig. Daarnaast moeten na die periode de grenzen voor 100% dicht, er mag echt niemand meer in want anders kan je opnieuw beginnen. Etcetcetc
Dat is in Nederland onmogelijk, dan zet je de economie pas echt stil en creeer je gigantische economische problemen in de landen om ons heen.
Wij kunnen onszelf wel voeden, ja, maar wij zijn hofleverancier van een aantal andere landen qua voeding en andere zaken die wij importeren en weer exporteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:36:43 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_195275951
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:58 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zou het niet zo scherp willen stellen, maar ben in grote lijnen het ook met hem eens. De zwakkeren zijn heel goed te identificeren en er is van alles te bedenken om ze goed te beschermen. De rest van de samenleving hoeft daar geen last van te hebben.
Eens.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:50:23 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195276343
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Niks mis met egoïsme, maar dat gaat hier niet op.

Ik heb nergens gezegd dat zwakke mensen geen recht op leven hebben. Ik zeg dat ze hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Als ik bijvoorbeeld de griep niet wil hebben, dan blijf ik bij mensen uit de buurt. Ik ga niet 17 miljoen anderen vertellen dat ze rekening met mij moeten houden omdat ik het belangrijkst ben.

Zwakke mensen blijven thuis als ze geen corona willen hebben.

De 90% van het land waarbij het virus weinig tot geen effect heeft hoeft daar niet onder te lijden.
Dit zal langzaam maar zeker bij steeds meer mensen gaan doordringen, mocht onverhoopt een vaccin veel langer gaan duren dan zal er een punt komen dat we zullen moeten accepteren dat er bepaalde risico's zijn.

We kunnen binnenkort weer een 'lockdown' gaan doen, en dan? Dan dalen de cijfers misschien even (aanname), gaan we weer wat losser doen en in december of januari kunnen we weer de boel op slot gooien. Daarmee beuk je mensen murw.
pi_195276881
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
Correctie, we hebben nooit grip op het virus gehad.
Dit, en dat kan ook niet.

Wanneer we in maart 3 keer rond de hooiberg waren gerend met als doel afvlakking van de curve hadden we mogelijk hetzelfde effect gehad als met de intelligente lockdown.
pi_195276948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
Het 2e, de enige mogelijkheid en ook nog eens een waarbij de lichamelijke integriteit niet in het gedrang komt, plus geen onvoorspelbare lange termijn effecten, en alles kan gewoon doordraaien cq weer aanvangen, horeca, concerten, mega events etc.
pi_195277105
Speekseltest zou een uitkomst zijn ...30 stripjes voor 4.95 kruidvat
pi_195277134
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:23 schreef Freecky28 het volgende:
Speekseltest zou een uitkomst zijn ...30 stripjes voor 4.95 kruidvat
Gaat ook gebeuren dit jaar nog denk ik.
4 landen hebben al snelle speekseltests in gebruik, alleen nog niet op grote schaal.
pi_195277141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat kan ook ja, een thuswerkvoordeel moeten ze geven!
Waarom niet. :)

Alles om een tweede lockdown te voorkomen.
Ik snap ook niet dat er niet meer opties van beleid wordt onderzocht door de regering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oidipous op 26-09-2020 23:35:53 ]
pi_195277380
Even terug naar Juni, kroegen dicht, groepen max 30 en joelende supporters gelijk ontruimen. En die boa’s ipv een kansloos park ontruimen eens achter de deuren van huizen laten controleren.

Daarna proberen we het nog een keer.
.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 23:42:11 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195277430
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:39 schreef Fer het volgende:
Even terug naar Juni, kroegen dicht, groepen max 30 en joelende supporters gelijk ontruimen. En die boa’s ipv een kansloos park ontruimen eens achter de deuren van huizen laten controleren.

Daarna proberen we het nog een keer.
Dat laatste kan niet in Nederland. De rest gaat vermoedelijk wel gebeuren, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195277560
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat laatste kan niet in Nederland. De rest gaat vermoedelijk wel gebeuren, ja.
Hoezo kan het niet? De kroegen mochten open om zittend een biertje te nuttigen. Niet al hossend onder luide muziek de Corona in elkaars oor te blèren.

Feestjes waren onbeperkt, mits afstand bewaard bleef, maar zelfs onze minister negeerde dat.
.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 23:51:07 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195277584
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoezo kan het niet? De kroegen mochten open om zittend een biertje te nuttigen. Niet al hossend onder luide muziek de Corona in elkaars oor te blèren.

Feestjes waren onbeperkt, mits afstand bewaard bleef, maar zelfs onze minister negeerde dat.
Wettelijk gewoon niet toegestaan. Politie mag jouw huis niet in zonder jouw toestemming en boa's al helemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195277612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:57 schreef Ven1972 het volgende:
Er is echt maar een onafwendbare oplossing: lockdown... En rampzalige gevolgen van onze economie moeten we maar dragen
Dat is niet de enkele oplossing, je kan namelijk ook het risico aanvaarden en gewoon doorleven.
  zaterdag 26 september 2020 @ 23:52:45 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195277613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

https://video.foxnews.com/v/6194720371001#sp=show-clips

overlevingskans voor mensen onder 20 jaar: 99.997%
overlevingskans voor mensen 20-49 jaar: 99.98%
overlevingskans voor mensen 50-69 jaar: 99,5%
overlevingskans voor mensen ouder dan 70 jaar: 94.6%
ja en dat daarvan een groot gedeelte het leven nog maar een 6je geven ivm met blijvende long problemen? slaan we dat maar over?
Tot nooit .......
  zaterdag 26 september 2020 @ 23:54:16 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195277638
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is niet de enkele oplossing, je kan namelijk ook het risico aanvaarden en gewoon doorleven.
prima, maar waar blijf dan wel weg bij mensen die er anders over denken. Ga dan niet meer naar supermarkten en zo...
Tot nooit .......
pi_195277723
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

prima, maar waar blijf dan wel weg bij mensen die er anders over denken. Ga dan niet meer naar supermarkten en zo...
Als je ziek oud, zwak of bang bent kan je makkelijk thuis blijven en je compleet afzonderen. Alles kan je tegenwoordig online bestellen.

De mensen die nauwelijks risico lopen om echt ziek te worden kunnen dan wat vrijer leven. Op de lange termijn veel praktischer dan alles over 1 kam scheren.
pi_195277820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:57 schreef Ven1972 het volgende:
Er is echt maar een onafwendbare oplossing: lockdown... En rampzalige gevolgen van onze economie moeten we maar dragen
Als je die gevolgen accepteert moet je ook accepteren dat het sociale vangnet instort en de gezondheidszorg niet meer houdbaar is.
  zondag 27 september 2020 @ 00:05:28 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195277829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Als je ziek oud, zwak of bang bent kan je makkelijk thuis blijven en je compleet afzonderen.
Daar denkt mijn werkgever echt anders over.
quote:
De mensen die nauwelijks risico lopen om echt ziek te worden kunnen dan wat vrijer leven.
prima! zullen we dan ook afspreken dat ik je ook niet op mijn werk zie? waar ik toch echt aanwezig moet zijn?

[ Bericht 15% gewijzigd door Speekselklier op 27-09-2020 00:10:31 ]
Tot nooit .......
pi_195277869
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

prima! zullen we dan ook afspreken dat ik je ook niet op mijn werk zie? waar ik toch echt aanwezig moet zijn?
Thuiswerken toch ;)

Het gaat mij meer om het totaalplaatje. Een kleuterschool wordt tegelijkgesteld met een bejaardentehuis. Een jongere met een 80jarige. Op de langere termijn schiet je er niks mee op, grip op het virus krijg je niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jed1Gam op 27-09-2020 00:15:30 ]
  zondag 27 september 2020 @ 00:13:09 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195277896
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Thuiswerken toch ;)
Zou ik graag willen maar bij sommige banen lukt dat niet.
Ik zou graag thuis zitten maar door lamlullen die er net zo over denken als jij moet ik toch echt opdraven.
Tot nooit .......
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 00:13:31 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195277899
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Thuiswerken toch ;)
En als dat niet kan of mag? Lekker makkelijk gezegd maar het is niet altijd een optie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195277909
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zou ik graag willen maar bij sommige banen lukt dat niet.
Ik zou graag thuis zitten maar door lamlullen die er net zo over denken als jij moet ik toch echt opdraven.
Dan zou je financieel gecompenseerd moeten worden. Moet mogelijk zijn met de miljarden die nu worden uitgegeven.
  zondag 27 september 2020 @ 00:16:58 #62
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195277929
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:14 schreef Oidipous het volgende:
Dan zou je financieel gecompenseerd moeten worden.
Yep, die 1000 euro maakt alles goed!
Tot nooit .......
pi_195277983
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 00:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Yep, die 1000 euro maakt alles goed!
Welke 1000 euro?
  zondag 27 september 2020 @ 00:26:53 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195278021
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:22 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Welke 1000 euro?
ik schijn binnenkort 1000 euro van Hugo de Jonge te krijgen.
Tot nooit .......
pi_195278638
Een totale lockdown wordt je niet echt vrolijk van, die hebben we hier in Spanje gehad drie maanden lang.

Alleen de supermarkten en apotheken waren open, en je mocht de deur verder niet uit
pi_195278878
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 00:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daar denkt mijn werkgever echt anders over.
[..]

prima! zullen we dan ook afspreken dat ik je ook niet op mijn werk zie? waar ik toch echt aanwezig moet zijn?
Dat soort werkgevers zijn gewoon domme micromanagers. Ik zou zelf niet voor zo'n figuur willen werken. Voor hem tien anderen.
  Miss 200.000.000! zondag 27 september 2020 @ 03:37:46 #67
367000 roos94
pi_195278906
We gaan ten onder en ouderen/zieken zijn de lul. Heel simpel
pi_195279051
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_195279074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je ziek oud, zwak of bang bent kan je makkelijk thuis blijven en je compleet afzonderen. Alles kan je tegenwoordig online bestellen.

De mensen die nauwelijks risico lopen om echt ziek te worden kunnen dan wat vrijer leven. Op de lange termijn veel praktischer dan alles over 1 kam scheren.
Wat ik nooit zo goed snap bij een mening als deze is dat niet iedereen die ziek word opgenomen oud of zwak is ! (ziek & bang ben je dan wellicht wel)
Ook gezonde mensen kunnen met bv benauwdheids klachten opgenomen worden of aan de beademing komen.
Ze zullen waarschijnlijk ook sneller herstellen, maar het gaat over het belasten van de zorg !
Als het hele fokforum vrijer gaat leven gezamenlijk met hun gezonde vriendenkring en wij allen toch in het ziekenhuis belanden dan is er een grote kans dat er voor jou straks geen bedje vrij is....niet huillie doen dan he ...

Ik ben trouwens ook wel voor een dagelijkse speekseltest, lijkt me één van de meest humane oplossingen, dus kom er maar in kruidvat ! :)
pi_195279112
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Kijk, hier spreekt een ondernemer die keihard gewerkt heeft om een bedrijf op te bouwen.
- verwijderd door admin -
  zondag 27 september 2020 @ 06:05:20 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195279113
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
_O_

Gooi de boel maar dicht vanaf december ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Miss 200.000.000! zondag 27 september 2020 @ 06:06:03 #72
367000 roos94
pi_195279116
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Voor mij persoonlijk is een lockdown ook niet nadelig en zelfs in het voordeel, maar ik ben niet alleen op de wereld en er zijn een hele hoop mensen die hier wel enorme schade aan zouden krijgen. Dus beter geen lockdown
  zondag 27 september 2020 @ 06:19:18 #73
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195279136
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Dat dit soort mensen serieus hier rondlopen. :') Dat jij graag een kansloze leven lijdt, betekent niet dat iedereen gedwongen moet zijn ook zo kansloos te leven.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  zondag 27 september 2020 @ 06:20:38 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195279141
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 06:19 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Dat dit soort mensen serieus hier rondlopen. :') Dat jij graag een kansloze leven lijdt, betekent niet dat iedereen gedwongen moet zijn ook zo kansloos te leven.
"Een kansloze leven" :')

Denk aan je drankgebruik.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195279230
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Over solidariteit gesproken.

Zo ken ik ook nog wel een paar leuke voorstellen.
Maar dan is het forum waarschijnlijk te klein.
I'll give you something to do
pi_195279259
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht
Ja, alles op slot gooien betekent natuurlijk niet iedereen binnen en meneer Hakuna vrolijk aan de wandel he.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 27 september 2020 @ 07:29:51 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195279264
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2020 07:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, alles op slot gooien betekent natuurlijk niet iedereen binnen en meneer Hakuna vrolijk aan de wandel he.
Daar komt het theoretisch wel op neer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195279286
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 06:20 schreef Dven het volgende:

[..]

"Een kansloze leven" :')

Denk aan je drankgebruik.
Keerl...
  zondag 27 september 2020 @ 07:39:39 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_195279289
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Je weet dat je niet afhankelijk bent van een lockdown om een kluizenaarsbestaan te leven he?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 27 september 2020 @ 08:37:35 #80
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195279564
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
Met de dood eindigt de vrijheid van leven.
  zondag 27 september 2020 @ 08:40:46 #81
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195279585
Als iedereen zich nou maar aan de basisregels zou houden dan is er nog heel veel vrijheid mogelijk. Maar ja, te veel mensen willen massaal in groepsverband blijven zuipen, aan elkaar frunniken, schreeuwen, zingen en alles wat corona fantastisch vindt.

Domme, domme mensen ......
pi_195279637
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
‘Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was’.

Ik denk dat we het maar moeten uitzieken!

Als de regering toch nog wat wil dan zullen er zeer strenge maatregelen nodig zijn... En of ze dat willen zo voor de verkiezingen?
pi_195280150
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:42 schreef hothead2020 het volgende:

[..]

Wat ik nooit zo goed snap bij een mening als deze is dat niet iedereen die ziek word opgenomen oud of zwak is ! (ziek & bang ben je dan wellicht wel)
Ook gezonde mensen kunnen met bv benauwdheids klachten opgenomen worden of aan de beademing komen.
Ze zullen waarschijnlijk ook sneller herstellen, maar het gaat over het belasten van de zorg !
Als het hele fokforum vrijer gaat leven gezamenlijk met hun gezonde vriendenkring en wij allen toch in het ziekenhuis belanden dan is er een grote kans dat er voor jou straks geen bedje vrij is....niet huillie doen dan he ...

Ik ben trouwens ook wel voor een dagelijkse speekseltest, lijkt me één van de meest humane oplossingen, dus kom er maar in kruidvat ! :)
Ja natuurlijk worden ook andere mensen ziek, maar percentueel is dat veel lager. Hoeveel kinderen en jongere hebben er op de IC gelegen.

Verder dan ook geen huilie doen als de komende jaren de zorg nog verder uitgekleed word want al 't geld is er in een paar maanden doorheen gejaagd.
pi_195280191
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal
Dit werkt alleen als je bovenstaand wereldwijd doet, want anders hoeft er maar eentje binnen te komen vliegen of met de trein of auto uit het buitenland en het virus laait weer op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195280448
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:58 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zou het niet zo scherp willen stellen, maar ben in grote lijnen het ook met hem eens. De zwakkeren zijn heel goed te identificeren en er is van alles te bedenken om ze goed te beschermen. De rest van de samenleving hoeft daar geen last van te hebben.
Er zijn millioenen in Nederland die chronisch ziek zijn en gewoon aan het arbeidsproces mee doen. Niet bepaald een kleine groep. En ik denk dat diegenen die bang zijn en het zich financieel kunnen veroorloven al lang en breed thuis zitten. Ik ken er een aantal die het huis niet uit komen. Een paar kunnen thuis werken en eentje zat al een tijd in de ziektewet. En ik ken er nog een paar die graag het huis uit zouden willen, maar die naar het werk MOETEN. Telkens ziek melden is geen optie. Dan liggen ze zo buiten. En dan nog een alleenstaande, werkende moeder die haar kinderen naar oma brengt. Omdat ze anders niet kan werken. Maar dat is enorm risicovol voor oma, die het weliswaar graag doet, maar ze hadden het allemaal liever anders gezien.

Kortom: zo eenvoudig is het allemaal niet. Als je maatwerk moet gaan leveren voor al die gevallen, ben je over 10 jaar nog niet klaar.
pi_195280499
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

prima, maar waar blijf dan wel weg bij mensen die er anders over denken. Ga dan niet meer naar supermarkten en zo...
Supermarkt is essentieel. En werk. Niet iedereen kan online boodschappen bestellen. Voor de rest ben ik het wel met je eens. Al het andere, behalve supermarkt, is geen eerste levensbehoefte.
pi_195281013
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 09:59 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Supermarkt is essentieel. En werk. Niet iedereen kan online boodschappen bestellen. Voor de rest ben ik het wel met je eens. Al het andere, behalve supermarkt, is geen eerste levensbehoefte.
Dat iets geen eerste levensbehoefte is betekent niet dat je het zomaar kan sluiten. Zeker niet aangezien er een zeer reëel scenario is dat er geen vaccinatie komt binnen nu en 1 jaar. Zelfs grote winkels als bijvoorbeeld Primark, Mediamarkt of Ikea sluiten tot er een vaccinatie is zou einde oefening zijn.
pi_195281062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja en dat daarvan een groot gedeelte het leven nog maar een 6je geven ivm met blijvende long problemen? slaan we dat maar over?
dat valt in t niet bij de mensen die overlijden door lockdownregels; niet geopereerd kunnen worden, zelfmoord etc.
pi_195281582
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:25 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Dat iets geen eerste levensbehoefte is betekent niet dat je het zomaar kan sluiten. Zeker niet aangezien er een zeer reëel scenario is dat er geen vaccinatie komt binnen nu en 1 jaar. Zelfs grote winkels als bijvoorbeeld Primark, Mediamarkt of Ikea sluiten tot er een vaccinatie is zou einde oefening zijn.
Maar iedereen kan daar online bestellen. Het wordt bezorgd. Supermarkten bezorgen niet overal, of komen onder een bepaald bedrag ook niet bezorgen.
  zondag 27 september 2020 @ 11:57:26 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195282253
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 05:26 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor mij mag gerust de komende winter alles op slot worden gegooid. Vind ik best wel relax, rustig wandelen in de avond en nacht, heb thuis nog genoeg bezigheden, puzzels van 1500 en 2000 stukjes, diverse dozen dvds en films die eens bekeken kunnen worden, halve kast vol ongelezen boeken en tijdschriften en op de werkkamer liggen ook nog genoeg hobby en naai projecten. En uiteraard wat klussen aan mijn huis zoals enkele nieuw gordijnen naaien en ophangen, behang en schilderwerk.

Kortom laat die 2e lockdown maar komen. _O_
Hoera, het halve land aan de bedelstaf. Opgebouwde bedrijven aan gort. Kinderen die in bittere armoede opgroeien.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 27 september 2020 @ 12:02:15 #91
338319 ZarB
Piña colada
pi_195282325
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hoera, het halve land aan de bedelstaf. Opgebouwde bedrijven aan gort. Kinderen die in bittere armoede opgroeien.
Sowieso flauwekul om een lockdown te willen omdat je zelf je huis niet uit wilt. Volgens mij wordt niemand gedwongen om z'n huis uit te gaan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 27 september 2020 @ 12:04:34 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195282350
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hoera, het halve land aan de bedelstaf. Opgebouwde bedrijven aan gort. Kinderen die in bittere armoede opgroeien.
Ik kom buiten Fok! echt niemand tegen die ook maar op enige vorm van lockdown zit te wachten. De consensus is veelal: laten we iets meer rekening houden met elkaar, maar ook gewoon doorgaan met ons leven. We kunnen niet tot in den treure alleen maar met covid bezig zijn, het leven is wel wat meer dan dat.
  zondag 27 september 2020 @ 12:25:30 #93
338319 ZarB
Piña colada
pi_195282713
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik kom buiten Fok! echt niemand tegen die ook maar op enige vorm van lockdown zit te wachten. De consensus is veelal: laten we iets meer rekening houden met elkaar, maar ook gewoon doorgaan met ons leven. We kunnen niet tot in den treure alleen maar met covid bezig zijn, het leven is wel wat meer dan dat.
Ik kom ze ook niet tegen. Op Fok! voel je je bijna een buitenaards wezen als je wél baalt van deze hele toestand en absoluut niet zit te wachten op weer een lockdown.

En vergeet niet alle deugelarij als je zegt dat je je reizen/festivals etc mist, want hoe dúrf je niet wakker te liggen van die talloze doden. Die je niet kent. Maar dat terzijde. En die er elke dag in Mexico of Afrika zijn, niet corona gerelateerd en waar niemand ene fuck om geeft. Maar ook dat terzijde.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195283040
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hoera, het halve land aan de bedelstaf. Opgebouwde bedrijven aan gort. Kinderen die in bittere armoede opgroeien.
idd compleet gestoord. de lockdown is erger dan het virus.
pi_195283273
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:25 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik kom ze ook niet tegen. Op Fok! voel je je bijna een buitenaards wezen als je wél baalt van deze hele toestand en absoluut niet zit te wachten op weer een lockdown.

Ik denk dat er NIEMAND op een lockdown zit te wachten. Maar evenmin heb ik zin om besmet te worden en dat dan vervolgens door te geven aan mijn naasten. Maar intussen zijn zowat al mijn kwetsbare naasten door de molen gegaan, op eentje na. En volgens mij heb ik het zelf ook gehad, met gewoon weinig symptomen. Maar ja, er waren toen geen tests beschikbaar. Voor mij persoonlijk valt er daarom weinig eer meer te behalen met 'uitkijken' of 'intelligente lockdown'. Ik trek heerlijk egoistisch mijn eigen plan nu.
  zondag 27 september 2020 @ 12:56:05 #96
338319 ZarB
Piña colada
pi_195283340
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:53 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik denk dat er NIEMAND op een lockdown zit te wachten. Maar evenmin heb ik zin om besmet te worden en dat dan vervolgens door te geven aan mijn naasten. Maar intussen zijn zowat al mijn kwetsbare naasten door de molen gegaan, op eentje na. En volgens mij heb ik het zelf ook gehad, met gewoon weinig symptomen. Maar ja, er waren toen geen tests beschikbaar. Voor mij persoonlijk valt er daarom weinig eer meer te behalen met 'uitkijken' of 'intelligente lockdown'. Ik trek heerlijk egoistisch mijn eigen plan nu.
Nee nee. Je moet een lockdown willen. Echt héél egoistisch. Het leven draait niet om jou.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195283389
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:56 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee nee. Je moet een lockdown willen. Echt héél egoistisch. Het leven draait niet om jou.
Egoistisch is iedereen. Zowel de mensen die een lockdown willen, als ook de mensen die hem niet willen.
pi_195284115
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef Freecky28 het volgende:
3 weken alles op hold , enkel hulpdiensten buiten op straat .. 21 dagen thuis en het leven is weer normaal

Of

Thuistesten iedereen elke dag

Zeg het maar??
Dut zijn 2 van de ontelbare andere opties. Waarom kiezen uit deze 2?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195284177
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd compleet gestoord. de lockdown is erger dan het virus.
Waarom dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 27 september 2020 @ 13:32:43 #100
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195284178
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:56 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee nee. Je moet een lockdown willen. Echt héél egoistisch. Het leven draait niet om jou.
Niemand wil een lockdown .... daarom wil ik dat veel idioten eens normaal doen en zich houden aan de eenvoudige basismaatregelen die wel een miljoen keer zijn gecommuniceerd en die bewezen effectief zijn om covid-19 in te dammen.
pi_195284195
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:32 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Niemand wil een lockdown .... daarom wil ik dat veel idioten eens normaal doen en zich houden aan de eenvoudige basismaatregelen die wel een miljoen keer zijn gecommuniceerd en die bewezen effectief zijn om covid-19 in te dammen.
Ja mama
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 27 september 2020 @ 13:33:56 #102
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195284222
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja mama
Goed zo knulletje, ik houd van je.
pi_195284263
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom dan?
mensen die niet geopereerd kunnen worden, zelfmoorden, economie en supply chains kapot met als gevolg hongersnoden in de wereld etc.
pi_195285173
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

mensen die niet geopereerd kunnen worden, zelfmoorden, economie en supply chains kapot met als gevolg hongersnoden in de wereld etc.
Ik denk dat wij er nog wel redelijk af gaan komen mits de maatregelen proportioneel blijven.
Ik kijk wel met lede ogen naar andere landen. Als voorbeeld, in Kenia volgens mij gaan de kinderen al een half jaar niet naar school. En dan denk ik, op basis waarvan? Zijn zij niet goed ingelicht? Onderwijs is zo ontzettend belangrijk, en al helemaal in dat soort landen. Als het zo gaat dan wordt dat me toch een kaalslag.
I'll give you something to do
pi_195285494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid van leven is belangrijker dan het indammen van een virus.
Zeg je dat ook als je ouders, broer(s) of zus(sen) in het ziekenhuis liggen? Of als je grootouders gevaar lopen? Gewoon maar laten verrekken omdat jij zo egoïstisch bent?
  zondag 27 september 2020 @ 14:24:12 #106
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195285638
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:18 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als je ouders, broer(s) of zus(sen) in het ziekenhuis liggen? Of als je grootouders gevaar lopen? Gewoon maar laten verrekken omdat jij zo egoïstisch bent?
Ja
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 27 september 2020 @ 15:09:01 #107
338319 ZarB
Piña colada
pi_195286774
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:18 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als je ouders, broer(s) of zus(sen) in het ziekenhuis liggen? Of als je grootouders gevaar lopen? Gewoon maar laten verrekken omdat jij zo egoïstisch bent?
Is er al een corona bingokaart? Dan kan deze er sowieso op.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195287975
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:17 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Niet doen, de ergste fout die je kan maken.

Zie Italië en Spanje in het voorjaar. 3 weken werden uiteindelijk 2 maanden. Gevolgen van de lockdown zijn rampzalig geweest voor de economie.

Vergeet niet dat een lockdown ook enorme schade voor gezondheid met zich meebrengt. Zie ook onderstaand bericht over gevolgen van een aanstaande lockdown in Engeland.

Conclusie: een lockdown eist op termijn twee keer zoveel slachtoffers dan Covid-19. En ik denk dat het nog een conservatieve schatting is.

https://www.dailymail.co.(...)CIAL-projection.html

Enige optie: de zwakkeren zo goed mogelijk afschermen.
quote:
Researcher Professor Chris Gale, a cardiologist at the University of Leeds, said: 'These are deaths that should not have happened. We were in full lockdown and the message to stay at home was taken literally. People were not seeking care and many died as a result.
Dat lijkt me een erg eenzijdige interpretatie. Mensen bleven niet weg uit ziekenhuizen wegens de lockdown, maar omdat ze vreesden besmet te raken. In april had de UK duizend covid-19 doden per dag. Het was bekend dat er veel besmettingen bij medisch personeel waren. Wat ook niet hielp waren berichten in de media over ziekenhuizen die het personeel verboden om maskers te dragen "om de patienten niet af te schrikken".

Hoe hoger het aantal covid-19 besmettingen en doden, hoe hoger de kans dat iemand met hartklachten geen medische hulp zoekt, ongeacht de maatregelen die de overheid wel of niet neemt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 16:38:20 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195288802
quote:
En intussen is Zweden bezig om lokale lockdowns op te zetten omdat ze hetzelfde beeld beginnen te zien als andere landen met stijgende positieve gevallen. Dus blijkbaar is het weer eens niet zo simpel allemaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 27 september 2020 @ 16:47:04 #111
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_195289003
Ik verwacht een extra zware najaar/winter-periode, vooral voor die mensen die er geestelijk al doorheen zitten en er een hoop stress door ondervinden. Sowieso is stress al slecht voor de weerstand en daarnaast kan een slechte geestelijke gezondheid iemand tot zelfmoord drijven. Zelfmoordcijfers zullen ook wel hoger uit gaan vallen als er weer een lockdown komt.
  zondag 27 september 2020 @ 18:09:03 #112
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195290626
Ik bemerk dat mensen over elkaar heen rollen om groepen (vnl anderen) aan de te wijzen aan wie het zou liggen dat het aantal besmetting oploopt.

Vervolgens volgt hieruit ook de conclusie dat we deze opmars met de maatregelen van maart nu zouden kunnen beteugelen. Ik denk niet dat dat het geval is, simpelweg om het virus geen nieuws meer is; het shock effect is er af. Iedereen gaat zo goed of kwaad als mogelijk binnen de eventuele beperking door met het dagelijks leven.
Niet de overheidsmaatregelen, maar voornamelijk de angst voor het nieuwe virus en de gevolgen zorgden er in maart voor dat mensen zich effectief gingen afzonderen.

Ik ben het eens met de topic titel. De grip is kwijt en dat is jammer. Het zou me enorm verbazen als er nu nog maatregelen genomen kunnen worden die het tij kunnen keren.

En de mensen die vragen om een lockdown.. met nog meer beperkingen.. en vooral ook controle achter de voordeur, bij de mensen thuis. Realiseren die zich niet dat, nog even voorbij gaand aan de huidige wet, dat het simpelweg niet uitvoerbaar is?

Je zult hoe dan ook mensen moeten overtuigen. Ik geloof niet dat je 'de regels', wat ze ook zijn, effectief kunt afdwingen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195290748
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:09 schreef GemMagic het volgende:
Ik bemerk dat mensen over elkaar heen rollen om groepen (vnl anderen) aan de te wijzen aan wie het zou liggen dat het aantal besmetting oploopt.

Vervolgens volgt hieruit ook de conclusie dat we deze opmars met de maatregelen van maart nu zouden kunnen beteugelen. Ik denk niet dat dat het geval is, simpelweg om het virus geen nieuws meer is; het shock effect is er af. Iedereen gaat zo goed of kwaad als mogelijk binnen de eventuele beperking door met het dagelijks leven.
Niet de overheidsmaatregelen, maar voornamelijk de angst voor het nieuwe virus en de gevolgen zorgden er in maart voor dat mensen zich effectief gingen afzonderen.

Ik ben het eens met de topic titel. De grip is kwijt en dat is jammer. Het zou me enorm verbazen als er nu nog maatregelen genomen kunnen worden die het tij kunnen keren.

En de mensen die vragen om een lockdown.. met nog meer beperkingen.. en vooral ook controle achter de voordeur, bij de mensen thuis. Realiseren die zich niet dat, nog even voorbij gaand aan de huidige wet, dat het simpelweg niet uitvoerbaar is?

Je zult hoe dan ook mensen moeten overtuigen. Ik geloof niet dat je 'de regels', wat ze ook zijn, effectief kunt afdwingen.
Doomed , we zijn gecovid voor altijd
  zondag 27 september 2020 @ 18:21:38 #114
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195290853
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:16 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Doomed , we zijn gecovid voor altijd
Beste kans dat het nog wel even rond gaat. Je verwacht toch ook niet dat je zo iets volledig van de wereld kunt vagen met een lockdown ofzo? Als genoeg mensen immuun kunnen worden door het eigen afweersysteem of een vaccin, wordt de verspreiding zodanig beperkt dat het weer uitdooft. Maar het zal nog eventjes duren voor we via die route ontcovid zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195290972
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:09 schreef GemMagic het volgende:
Ik bemerk dat mensen over elkaar heen rollen om groepen (vnl anderen) aan de te wijzen aan wie het zou liggen dat het aantal besmetting oploopt.

Vervolgens volgt hieruit ook de conclusie dat we deze opmars met de maatregelen van maart nu zouden kunnen beteugelen. Ik denk niet dat dat het geval is, simpelweg om het virus geen nieuws meer is; het shock effect is er af. Iedereen gaat zo goed of kwaad als mogelijk binnen de eventuele beperking door met het dagelijks leven.
Niet de overheidsmaatregelen, maar voornamelijk de angst voor het nieuwe virus en de gevolgen zorgden er in maart voor dat mensen zich effectief gingen afzonderen.

Ik ben het eens met de topic titel. De grip is kwijt en dat is jammer. Het zou me enorm verbazen als er nu nog maatregelen genomen kunnen worden die het tij kunnen keren.

En de mensen die vragen om een lockdown.. met nog meer beperkingen.. en vooral ook controle achter de voordeur, bij de mensen thuis. Realiseren die zich niet dat, nog even voorbij gaand aan de huidige wet, dat het simpelweg niet uitvoerbaar is?

Je zult hoe dan ook mensen moeten overtuigen. Ik geloof niet dat je 'de regels', wat ze ook zijn, effectief kunt afdwingen.
Amen!
I'll give you something to do
  zondag 27 september 2020 @ 18:45:21 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195291286
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Amen!
De mindset van begin maart krijg je niet meer terug, tenzij de lijken zich daadwerkelijk opstapelen in de ziekenhuisgangen.

Regels en richtlijnen verwateren zodra mensen door krijgen dat 98 of 99 procent weinig risico loopt, dat is niets meer dan een natuurlijke gang van zaken. Je ziet het nu ook weer met intekenlijsten in kantines e.d., de eerste 2 weken deed iedereen het netjes, nu loopt iedereen er straal voorbij. Idem met zeeppompjes, karretjes schoonmaken. Mensen staan bij bushaltes gewoon schouder aan schouder met mondkapje op de kin te wachten op de bus.
pi_195291466
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De mindset van begin maart krijg je niet meer terug, tenzij de lijken zich daadwerkelijk opstapelen in de ziekenhuisgangen.

Regels en richtlijnen verwateren zodra mensen door krijgen dat 98 of 99 procent weinig risico loopt, dat is niets meer dan een natuurlijke gang van zaken. Je ziet het nu ook weer met intekenlijsten in kantines e.d., de eerste 2 weken deed iedereen het netjes, nu loopt iedereen er straal voorbij. Idem met zeeppompjes, karretjes schoonmaken. Mensen staan bij bushaltes gewoon schouder aan schouder met mondkapje op de kin te wachten op de bus.
Precies. Van long term gratification voor 'goed' gedrag is nauwelijks sprake. Short term is zo goed als volledig absent. En dan zijn er nog serieus zij die verwachten dat mensen de maatregelen breed zouden kunnen dragen. Dan heb je weinig kaas gegeten van de menselijke psyche.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 19:01:04 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195291575
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Precies. Van long term gratification voor 'goed' gedrag is nauwelijks sprake. Short term is zo goed als volledig absent. En dan zijn er nog serieus zij die verwachten dat mensen de maatregelen breed zouden kunnen dragen. Dan heb je weinig kaas gegeten van de menselijke psyche.
De long term en de short term zijn precies hetzelfde. Je word niet ziek en de zorg blijft functioneren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195291795
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De long term en de short term zijn precies hetzelfde. Je word niet ziek en de zorg blijft functioneren.
De kans om het op te lopen en er daarnaast ook nog ziek van te worden is te kleine om van een duidelijke beloning te kunnen spreken.
Mensen achten hun effect op de zorg natuurlijk nietig. Ik kan mij prima niet aan de regels houden en dat de zorg het prima redt, en omgekeerd ook. Dus weer geen goede voor long term.
Short term zou alleen werken als je grote kans op een beboeting zou hebben, bijvoorbeeld. Of dat er een sociale druk heerst, maar die is er vaak ook niet.
I'll give you something to do
pi_195298940
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

mensen die niet geopereerd kunnen worden, zelfmoorden, economie en supply chains kapot met als gevolg hongersnoden in de wereld etc.
Is dit erger dan de consequenties van get virus loslaten? Zo ja waarom?

Een oplossing om het grootste probleem op te lossen is om mensen met corona niet meer op te nemen in ziekenhuizen, als het virus wordt losgelaten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299080
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zelfs als je de volksgezondheid opzij zet en de mensen de vrijheid geeft om zelf te beslissen welke aanpak het beste is, dan nog willen de mensen een hardere aanpak met strengere maatregelen. Je 'vrijheid' argument gaat niet op.
[..]

Was te verwachten. Weekje iedereen bang maken met opgelopen besmettingen en tweede golf en mensen zijn weer bereid hun vrijheden in te leveren.

Ook steeds dat gezeur over besmettingen, terwijl ze vanaf het begin zeiden dat de maatregelen er voor waren om een piek op de IC te voorkomen. Die piek is er nu niet.
pi_195299425
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Was te verwachten. Weekje iedereen bang maken met opgelopen besmettingen en tweede golf en mensen zijn weer bereid hun vrijheden in te leveren.

Ook steeds dat gezeur over besmettingen, terwijl ze vanaf het begin zeiden dat de maatregelen er voor waren om een piek op de IC te voorkomen. Die piek is er nu niet.
De bedoeling is ook om die piek te voorkomen grapjas... Dat die er niet is nu zegt dus dat het werkt tot nu toe
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299446
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De bedoeling is ook om die piek te voorkomen grapjas... Dat die er niet is nu zegt dus dat het werkt tot nu toe
Als het werkt, waarom zijn er dan extra maatregelen nodig?
pi_195299475
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Als het werkt, waarom zijn er dan extra maatregelen nodig?
Omdat de curve blijft oplopen... Maar dat was niet zo, dus werkte het tit de curve weer stijgt.
Of denk jij dat je achteraf iets kan voorkomen als het al gebeurd is ?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299527
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat de curve blijft oplopen... Maar dat was niet zo, dus werkte het tit de curve weer stijgt.
Of denk jij dat je achteraf iets kan voorkomen als het al gebeurd is ?
Wat ik denk is dat mensen vooral in paniek raken door het aantal besmettingen. Natuurlijk heb je exponentiele groei en kunnen 50 IC bedden snel 250 worden in een week tijd en dat wil je het liefst voor die tijd voorkomen.

Ik snap alleen niet dat mensen zich zo laten ophitsen door de media dat ze ineens verplicht mondkapjes op straat willen. Zelfs tijdens de piek hadden we dat niet, waarom dan nu wel met een vrijwel lege IC.
pi_195299545
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat ik denk is dat mensen vooral in paniek raken door het aantal besmettingen. Natuurlijk heb je exponentiele groei en kunnen 50 IC bedden snel 250 worden in een week tijd en dat wil je het liefst voor die tijd voorkomen.

Ik snap alleen niet dat mensen zich zo laten ophitsen door de media dat ze ineens verplicht mondkapjes op straat willen. Zelfs tijdens de piek hadden we dat niet, waarom dan nu wel met een vrijwel lege IC.
Dat gebeurt gelukkig ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 11:15:16 #127
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_195300836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:
Bijna driekwart bevolking steunt strengere maatregelen tegen corona
De coronamaatregelen moeten weer strenger worden, vindt 72 procent van de Nederlanders. Voorbeelden: een mondkapjesplicht op drukke plekken, weer meer thuiswerken, het ov alleen gebruiken voor noodzakelijke reizen. Dat blijkt uit een onderzoek van DVJ Insights onder ruim duizend Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws.

Het draagvlak voor strengere regels wordt groter nu het aantal besmettingen hard oploopt en in een groot deel van het land regionale maatregelen van kracht zijn. De tweede golf is begonnen, stelt het RIVM.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)egels-regionaal-golf
Nou mij is niks gevraagd hoor, dus dat 3 kwart van de bevolking strengere maatregelen steunen denk ik persoonlijk niet. Ik denk dat dit vooral per doelgroep erg verschild. De zwakkere zullen pleiten voor strengere maatregelen en de jongeren, zzpers, en mensen bij wie het water aan de lippen staat en bang zijn dat ze hun baan en bedrijf verliezen zien liever alles z.s.m. weer naar normaal en pleiten voor minder of geen maatregelen.
Dus de uitslag kan je krijgen zoals je wilt denk ik, afhankelijk aan welke doelgroep je het vraagt en welke doelgroep je het er het meeste bij betrekt.

Dus dat bericht neem ik met een korreltje zout. Ik vind persoonlijk de maatregelen te ver gaan. En ja ik zit niet in een risico groep en ja ik ken mensen die het hebben gehad en helaas ook die er erg ziek van zijn geworden. Maar dit zijn mensen die al een zwakke gezondheid hadden.

Maar moeten we nu iedereen die weinig kans heeft ernstig ziek te worden de bewegingsvrijheid laten beperken?
Want volgens mij is quarantaine zo dat je de zieke en zwakke mensen beschermt door ze te isoleren en niet iedereen te isoleren.

Ik snap dat het vervelend is voor die groep, maar zo draait de economie door, en gaan ondernemingen niet failliet omdat ze van de regering de deuren moeten sluiten.

Ook ondervinden (voornamelijk jongeren) veel last van deze isolatie. Ze zitten namelijk alleen maar thuis, hebben geen hobby's meer, mogen maar beperkt mensen uitnodigen, en komen in een sleur (Eat,sleep, school/work, repeat) terecht. Zeker jongeren die sociaal contact erg belangrijk vinden komen hierdoor psychisch in de problemen. In dit geval is het het "medicijn" erger dan het kwaal.

Maar nu gaan we de winter maanden in, en iedereen krijgt rond deze tijd te maken met een loopneus, lichte verkoudheid etc. Dat betekend dat iedereen zich zou moeten laten testen. Iedereen begrijpt dat dit onmogelijk is. Want dan zit heel Nederland in quarantaine om de paar dagen want als je hebt laten testen en je krijgt 3 dagen later weer een loopneus dan kan je weer terug. Dit is dus onbegonnen werk. Ook ga je krijgen dat mensen zich niet meer laten testen. Omdat ze wel weten dat het een verkoudheid is, en omdat ze niet om de 3 dagen thuis kunnen blijven van het werk. Zeker zzpers gaan dit niet doen, want 3 tot 4 dagen thuis zitten is 3 tot 4 dagen geen inkomen. Als ze dat bijna om de 2 weken moeten doen kunnen ze net zo goed stoppen.

Ik zeg, pas de richtlijnen voor het verplicht testen aan. Bij een verkoudheidje, loopneus niet laten testen, bij verhoging/koorts wel laten testen. Dan beperk je de mensen die naar de teststraat moeten en hebben de mensen die zich moeten laten testen wel de mogelijkheid om dit te kunnen.

Maar dit is maar een idee van mij hoor. En nogmaals ik zeg niet dat corona niet bestaat, ik ben ook geen complot denker of zo. Maar aangezien ze alles regionaal gaan doen vind ik ook dat er misschien per doelgroep gekeken moet worden, of de verantwoordelijkheid bij de doelgroep zelf houden. Want ook mensen die in de zogenoemde risicogroep zitten voelen zich niet zo.

Laat de mensen vrij om zelf hun verantwoording te nemen.
Corona is niet weg, en gaat helaas niet meer weg, want dit muteert en kunnen we elke jaar blijven tobben om te zoeken naar een vaccin. Dus leer er mee leven en ga weer terug naar het (oud en echte) normaal.

Zoals de koning zou zeggen: NIET NORMAAL MAKEN WAT NIET NORMAAL IS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlad1986 op 28-09-2020 12:18:54 ]
At the end Justice will prevail
pi_195301945
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat ik denk is dat mensen vooral in paniek raken door het aantal besmettingen. Natuurlijk heb je exponentiele groei en kunnen 50 IC bedden snel 250 worden in een week tijd en dat wil je het liefst voor die tijd voorkomen.

Ik snap alleen niet dat mensen zich zo laten ophitsen door de media dat ze ineens verplicht mondkapjes op straat willen. Zelfs tijdens de piek hadden we dat niet, waarom dan nu wel met een vrijwel lege IC.
Die 50 bedden zijn er al zo goed als 150.
En we zijn zo goed als het enige land (zeker in Europa) waar de mondkapjes amper voorkomen. Waarom zouden we het niet doen?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195302083
Ik vrees ook dat de koppigheid van het RIVM/de overheid het indammen van het virus in de weg staat. Nu is er enige consternatie in de media omdat er door het Red Team heel duidelijk is uitgesproken dat mondkapjes essentieel zijn bij het bestrijden van het virus. Ik las een artikel in het Parool waarin Marion Koopmans het bestaan van het Red Team betreurt omdat dit de tegenstellingen vergroot. Dat vind ik echt ongehoord. Ik snap dat ze normaal gesproken geen tegenspraak hebben, maar zeker tijdens deze crisis is tegenspraak meer dan welkom en moet het OMT dat accepteren.

Daarnaast blijkt steeds meer dat de rol van aerosolen lange tijd is onderschat. Is het daadwerkelijk zo dat door verkeerd gedrag de besmettingen nu zo rap oplopen? Of heeft het toch te maken doordat ventilatie in de Nederlandse aanpak een ondergeschoven kindje is gebleken? Duitsland heeft nu ook werk gemaakt van een kader waarin heel duidelijk wordt aangegeven wat er moet gebeuren om een goed binnenklimaat te realiseren. OMT mag dit zo invoeren van mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oidipous op 28-09-2020 12:24:40 ]
pi_195302110
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:15 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

Nou mij is niks gevraagd hoor, dus dat 3 kwart van de bevolking strengere maatregelen steunen denk ik persoonlijk niet. Ik denk dat dit vooral per doelgroep erg verschild. De zwakkere zullen pleiten voor strengere maatregelen en de jongeren, zzpers, en mensen bij wie het water aan de lippen staat en bang zijn dat ze hun baal en bedrijf verliezen zien liever alles z.s.m. weer naar normaal en pleiten voor minder of geen maatregelen.

Dus dat bericht neem ik met een korreltje zout. Ik vind persoonlijk de maatregelen te ver gaan. En ja ik zit niet in een risico groep en ja ik ken mensen die het hebben gehad en helaas ook die er erg ziek van zijn geworden. Maar dit zijn mensen die al een zwakke gezondheid hadden.

Maar moeten we nu iedereen die weinig kans heeft ernstig ziek te worden de bewegingsvrijheid laten beperken?
Want volgens mij is quarantaine zo dat je de zieke en zwakke mensen beschermt door ze te isoleren en niet iedereen te isoleren.

Ik snap dat het vervelend is voor die groep, maar zo draait de economie door, en gaan ondernemingen niet failliet omdat ze van de regering de deuren moeten sluiten.

Ook ondervinden (voornamelijk jongeren) veel last van deze isolatie. Ze zitten namelijk alleen maar thuis, hebben geen hobby's meer, mogen maar beperkt mensen uitnodigen, en komen in een sleur (Eat,sleep, school/work, repeat) terecht. Zeker jongeren die sociaal contact erg belangrijk vinden komen hierdoor psychisch in de problemen. In dit geval is het het "medicijn" erger dan het kwaal.

Maar nu gaan we de winter maanden in, en iedereen krijgt rond deze tijd te maken met een loopneus, lichte verkoudheid etc. Dat betekend dat iedereen zich zou moeten laten testen. Iedereen begrijpt dat dit onmogelijk is. Want dan zit heel Nederland in quarantaine om de paar dagen want als je hebt laten testen en je krijgt 3 dagen later weer een loopneus dan kan je weer terug. Dit is dus onbegonnen werk. Ook ga je krijgen dat mensen zich niet meer laten testen. Omdat ze wel weten dat het een verkoudheid is, en omdat ze niet om de 3 dagen thuis kunnen blijven van het werk. Zeker zzpers gaan dit niet doen, want 3 tot 4 dagen thuis zitten is 3 tot 4 dagen geen inkomen. Als ze dat bijna om de 2 weken moeten doen kunnen ze net zo goed stoppen.

Ik zeg, pas de richtlijnen voor het verplicht testen aan. Bij een verkoudheidje, loopneus niet laten testen, bij verhoging/koorts wel laten testen. Dan beperk je de mensen die naar de teststraat moeten en hebben de mensen die zich moeten laten testen wel de mogelijkheid om dit te kunnen.

Maar dit is maar een idee van mij hoor. En nogmaals ik zeg niet dat corona niet bestaat, ik ben ook geen complot denker of zo. Maar aangezien ze alles regionaal gaan doen vind ik ook dat er misschien per doelgroep gekeken moet worden, of de verantwoordelijkheid bij de doelgroep zelf houden. Want ook mensen die in de zogenoemde risicogroep zitten voelen zich niet zo.

Laat de mensen vrij om zelf hun verantwoording te nemen.
Corona is niet weg, en gaat helaas niet meer weg, want dit muteert en kunnen we elke jaar blijven tobben om te zoeken naar een vaccin. Dus leer er mee leven en ga weer terug naar het (oud en echte) normaal.

Zoals de koning zou zeggen: NIET NORMAAL MAKEN WAT NIET NORMAAL IS.
Helemaal eens, we moeten er voor zorgen dat de schade aan de economie zoveel mogelijk beperkt wordt. Er wordt teveel ingezet op een vaccin, terwijl elk jaar coronavirussen blijven terugkomen. We moeten er mee leren omgaan.
pi_195302249
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef marcb1974 het volgende:
En we zijn zo goed als het enige land (zeker in Europa) waar de mondkapjes amper voorkomen. Waarom zouden we het niet doen?
Doen omdat anderen het ook doen? Parijs waar mondkapjes al een maand verplicht zijn, staat bovenaan de lijst. Veel effect lijkt het niet te sorteren.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:30:38 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195302278
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:28 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Doen omdat anderen het ook doen? Parijs waar mondkapjes al een maand verplicht zijn, staat bovenaan de lijst. Veel effect lijkt het niet te sorteren.
Dat weet je dus niet. Zonder was het mischien veel erger geweest in Parijs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195302292
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet. Zonder was het mischien veel erger geweest in Parijs.
Ja of minder erg. Dat is natuurlijk geen bewijs.
pi_195302296
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:28 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Doen omdat anderen het ook doen? Parijs waar mondkapjes al een maand verplicht zijn, staat bovenaan de lijst. Veel effect lijkt het niet te sorteren.
En we zijn op dit moment het land, zeker gezien de buren, waarin het allemaal wel heel erg snel gaat.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195302318
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:31 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En we zijn op dit moment het land, zeker gezien de buren, waarin het allemaal wel heel erg snel gaat.
Waar vind ik die cijfers terug?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:32:43 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195302321
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:31 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ja of minder erg. Dat is natuurlijk geen bewijs.
Precies dus je kan dat soort dingen gewoon niet serieus beweren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 12:32:48 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302324
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:31 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En we zijn op dit moment het land, zeker gezien de buren, waarin het allemaal wel heel erg snel gaat.
Komt omdat de Hollander zo lekker nuchter is. Het is maar een griepje. Muilkorven zijn voor dolle honden. Etc.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195302351
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies dus je kan dat soort dingen gewoon niet serieus beweren.
Dus gewoon iets verplichten zonder bewijs dat het een positief effect heeft? Omdat anderen het ook doen?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:35:38 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195302378
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dus gewoon iets verplichten zonder bewijs dat het een positief effect heeft? Omdat anderen het ook doen?
Hoor je mij niet zeggen, jij riep dat het niet werkte zonder dat je daar enig bewijs voor kan geven. Ik zie liever maatregelen waarvan iig het sterke vermoeden bestaat dat het bijdraagt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 12:35:40 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302379
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waar vind ik die cijfers terug?
Hier geeft de EU een heel duidelijk overzicht. Amsterdam en Den Haag staan overigens in de top 10 'slechtste' regio's van Europa, samen met Brussel en een zevental Franse regio's.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195302458
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dus gewoon iets verplichten zonder bewijs dat het een positief effect heeft? Omdat anderen het ook doen?
Ik heb al vaker geschreven dat ik ook liever maatregelen zie na gedegen onderzoek wat maanden of jaren kan duren zodat je de juiste maatregelen kan invoeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195302465
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 12:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier geeft de EU een heel duidelijk overzicht. Amsterdam en Den Haag staan overigens in de top 10 'slechtste' regio's van Europa, samen met Brussel en een zevental Franse regio's.
Bedankt voor het mooie overzicht. Maar ik zie niet terug dat 'we' het slechter doen dan de buren. Ja Duitsland is de outlier. Niet Nederland. En wat is er in Tsjechie aan de hand, ook geen mondkapjes?
pi_195302504
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waar vind ik die cijfers terug?
tuurlijk joh, die bord zit wel goed?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 28 september 2020 @ 12:48:35 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302647
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Bedankt voor het mooie overzicht. Maar ik zie niet terug dat 'we' het slechter doen dan de buren. Ja Duitsland is de outlier. Niet Nederland. En wat is er in Tsjechie aan de hand, ook geen mondkapjes?
Zijn daar meen ik een week geleden (weer) mee begonnen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195302757
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat ik denk is dat mensen vooral in paniek raken door het aantal besmettingen. Natuurlijk heb je exponentiele groei en kunnen 50 IC bedden snel 250 worden in een week tijd en dat wil je het liefst voor die tijd voorkomen.

Ik denk niet dat dit paniek is maar gewoon realisme. Als je naar de ziekenhuisopnames en IC-bezetting kijkt op het coronadashboard zitten we nu op de situatie rond 10-15 maart. Als we nu niet ingrijpen zitten we over een dikke 2 weken op de piek van de eerste golf.

En dan moet het verkoudheidseizoen nog beginnen. De vorige keer hebben we het geluk gehad dat het verkoudheidsseizoen op zijn einde liep rond de piek van de uitbraak, nu moeten we nog een half jaartje door.

quote:
Ik snap alleen niet dat mensen zich zo laten ophitsen door de media dat ze ineens verplicht mondkapjes op straat willen. Zelfs tijdens de piek hadden we dat niet, waarom dan nu wel met een vrijwel lege IC.
Ik snap dat probleem niet met mondkapjes. Ja, bij 30 graden is het klef en benauwd. En als je een bril draagt wil die nog wel eens beslaan. Maar verder is het niet veel belemmerender dan het dragen van een onderbroek.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195303038
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit paniek is maar gewoon realisme. Als je naar de ziekenhuisopnames en IC-bezetting kijkt op het coronadashboard zitten we nu op de situatie rond 10-15 maart. Als we nu niet ingrijpen zitten we over een dikke 2 weken op de piek van de eerste golf.

En dan moet het verkoudheidseizoen nog beginnen. De vorige keer hebben we het geluk gehad dat het verkoudheidsseizoen op zijn einde liep rond de piek van de uitbraak, nu moeten we nog een half jaartje door.
[..]

Ik snap dat probleem niet met mondkapjes. Ja, bij 30 graden is het klef en benauwd. En als je een bril draagt wil die nog wel eens beslaan. Maar verder is het niet veel belemmerender dan het dragen van een onderbroek.
zelfs bij 30 graden valt het nog wel mee, mensen zijn gewoon echt niks gewend en hebben niks meer over voor anderen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195303579
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Komt omdat de Hollander zo lekker nuchter is. Het is maar een griepje. Muilkorven zijn voor dolle honden. Etc.
De meeste Nederlanders willen juist strengere maatregelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195304584
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet. Zonder was het mischien veel erger geweest in Parijs.
Haha blijft mooi zo kan je elke maatregel goed praten.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 14:20:14 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195304640
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Haha blijft mooi zo kan je elke maatregel goed praten.
Je mist het punt weer. Ik stel dat je niet kan zeggen dat het niet werkt zonder onderzoek te doen. Als je roept dat in Parijs er een toename is ondanks mondkapjes plicht dan betekent dat niet dat mondkapjes niet werken, natuurlijk, dat kan je alleen bepalen als je dat kan vergelijken met data in Parijs zonder mondkapjes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 16:06:14 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195307137
Ojeetje daar hebben we de "ToTale LoCkDoWn"-krijsers weer

Dat heeft geen zin en is ook helemaal niet nodig. Met moet in deze crisis de maatregelenknop af en toe heen en weer draaien. Veel besmettingen is naar boven en terugval is weer naar beneden. Prima dat dat zo gebeurt.
pi_195307292
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dit erger dan de consequenties van get virus loslaten? Zo ja waarom?

Een oplossing om het grootste probleem op te lossen is om mensen met corona niet meer op te nemen in ziekenhuizen, als het virus wordt losgelaten.
dit is erger dan het virus los te laten ja. kijk naar Zweden en andere gebieden zonder lockdown, daar is niet heel de bevolking uitgemoord, vrijwel hetzelfde aantal doden of zelfs minder in sommige gevallen.
pi_195308061
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dit is erger dan het virus los te laten ja. kijk naar Zweden en andere gebieden zonder lockdown, daar is niet heel de bevolking uitgemoord, vrijwel hetzelfde aantal doden of zelfs minder in sommige gevallen.
Hebben die relatief hetzelfde aantal ic-bedden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195308298
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hebben die relatief hetzelfde aantal ic-bedden?

niet nodig. en anders kunnen die mensen opgenomen worden in Duitsland, net als wat er gebeurt tijdens de griep.
pi_195308341
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
niet nodig. en anders kunnen die mensen opgenomen worden in Duitsland, net als wat er gebeurt tijdens de griep.
Mijn mobiel is te klein om die grafieken te lezen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 17:30:04 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195309060
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dit is erger dan het virus los te laten ja. kijk naar Zweden en andere gebieden zonder lockdown, daar is niet heel de bevolking uitgemoord, vrijwel hetzelfde aantal doden of zelfs minder in sommige gevallen.
Achteraf valt dat wel tegen trouwens. Los daarvan is denk ik de belangrijkste reden van het opleven van het virus het schijt hebben is aan de regels. Dus in dat licht is de tweede golf wellicht een opsteker voor mensen om zich wel aan de regels te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')