TagForce | vrijdag 25 september 2020 @ 10:05 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
HiDiHo | vrijdag 25 september 2020 @ 10:09 |
Gaat het weer een 1,2,3 tje worden dit weekend? | |
Rossdale | vrijdag 25 september 2020 @ 10:15 |
1. Hamilton 2. Bottas 3. Stroll Vrees ik... Bottas leidt de hele race maar moet Hamilton er voorbij laten (via een "slechte pitstop") omdat Netflix er bij is | |
ChevyCaprice | vrijdag 25 september 2020 @ 12:48 |
Is wel 2020. In Time Trial staat je ERS sowieso aan, automatische mapping. | |
Sinister-D- | dinsdag 29 september 2020 @ 14:11 |
rubbereend | dinsdag 29 september 2020 @ 14:50 |
zouden ze ze alle drie in de F1 gooien volgend seizoen? | |
Rossdale | dinsdag 29 september 2020 @ 16:37 |
Ik denk twee. Schumacher sowieso wel bij Alfa vrees ik. Wellicht Illot of Schwarzman bij Haas. Afhankelijk van de licentiepunten | |
Fer | dinsdag 29 september 2020 @ 17:10 |
Schumacher bij AR. Ilott development/reserve bij Haas en Schwarzman nog een jaartje F2 | |
Starflyer | dinsdag 29 september 2020 @ 18:44 |
Shwartzman heeft al genoeg punten. Ilott moet minimaal vierde in de F2 worden om in aanmerking te komen. Al lijkt dat er voorlopig wel in te zitten. | |
SiGNe | dinsdag 29 september 2020 @ 19:14 |
![]() | |
Lionheaad | woensdag 30 september 2020 @ 19:53 |
Steiner is niet blij meer met Grosjean en vice versa. Als je teammaat 12e wordt en jij 17e, moet je het eerst bij jezelf zoeken, denk ik. Link Vond het toch al verwonderlijk hoe lang hij het bij Haas heeft uitgehouden. | |
#ANONIEM | woensdag 30 september 2020 @ 20:47 |
Goedkoop mischien? | |
opgebaarde | woensdag 30 september 2020 @ 21:03 |
Etc etc https://the-race.com/form(...)o-why-didnt-leclerc/ Tof artikel. Ook hoe Leclerc dit weekenden mazzelde nadat hij in de auto van Stroll crashte. Ferrari mag net iets meer dan de concurrenten? | |
Starflyer | woensdag 30 september 2020 @ 21:41 |
De crash met Stroll was direct na de start. Dan zijn de stewards over het algemeen wat soepeler in hun beoordelingen. Bottas en Norris werden ook niet bestraft voor het zich niet aan de regels houden bij bocht twee, terwijl dit later wel het geval was bij Ricciardo en Albon. En de proefstart van Leclerc was misschien net buiten de aangewezen zone, wat vaker gebeurt vanwege al het rubber wat daar door al die proefstarts ligt, terwijl die van Hamilton een heel stuk verder was. Verder dan de paar meter die Mercedes verwacht had, in ieder geval. https://racingnews365.nl/(...)tand-tussen-hamilton | |
Lionheaad | woensdag 30 september 2020 @ 22:02 |
Lees dan ook het hele artikel Het gaat erom dat er geen transparantie in de besluitvorming is. Voorbeeld van Leclerc die een paar meter buiten het vierkantje zijn proefstart doet tov Hamilton aan het einde van de invoegstrook. Zwart/wit gezien allebei fout. Maar Leclerc kan je daar nog wel verwachten. Hamilton verwacht je daar niet. Dat is het grote verschil in wel of niet een straf. De Fia hanteert dus een grijs gebied. Dat is nou net wat je niet wil in de koningsklasse. Daar krijg je gezeur door. Terwijl juist bij dit soort overtredingen er helemaal geen grijs gebied hoeft te zijn. Deze overtredingen kun je heel zwart/wit behandelen. Erbuiten is een straf. Dat een gevolg van een overtreding wordt meegenomen in een straf gebeurt overal. (zoals door rood rijden zonder en met slachtoffer) Daarom wordt een fout, Ham tegen Albon, in podium positie aan het einde van de race harder bestraft dan een 1e ronde incident, zoals van Lec in Rusland. | |
opreis | donderdag 1 oktober 2020 @ 08:00 |
Transparantie en besluitingvorming rond de motor van Ferrari was ook nog wel een dingetje | |
Lokale_Notabele | donderdag 1 oktober 2020 @ 10:24 |
Ik vind niet dat iedere aanrijding perse bestraft moet worden. Veel situaties zijn gewoon ongelukkige race incidenten. Niemand rijdt voor zijn lol tegen een andere auto aan, daar zijn F1 auto's veel te kwetsbaar voor. Dus het is niet zo dat je straffen uit moet delen om botsauto tactieken te voorkomen. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 01-10-2020 12:00:11 ] | |
vosss | donderdag 1 oktober 2020 @ 13:07 |
https://twitter.com/ryan_long_01 Hoe de coureurs eruit zien met wat extra corona kilo's ![]() | |
Caland | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:02 |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:03 |
Oei! Een Ferrari motor in 2022? | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:06 |
En ik word altijd voor gek verklaard dat F1 elektrisch moet worden. Want dan stonden ze in de rij om mee te doen terwijl ze nu moeite hebben om fabrikanten te behouden. | |
Fiorano | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:08 |
Max wordt nooit geen WC meer. | |
Rossdale | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:08 |
Aj dat is wel een hele grote klap voor Red Bull en Toro Rosso. Terug naar Renaultmotoren gaat hem ook niet meer worden en Mercedes gaat ze ook niet beleveren. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:10 |
Renault motoren zijn op dit moment beter dan die van Ferrari. als niemand wil leveren van de FIA/F1 één van de partijen aanwijzen als leverancier. Dat staat namelijk in de contracten van de motor leverenciers (al hebben de motor leveranciers het nieuwe concorde contract volgens mij niet getekend) | |
Libris | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:12 |
Officieel bericht: https://global.honda/newsroom/news/2020/c201002aeng.html
| |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:13 |
![]() | |
Libris | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:14 |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:14 |
Da's jammer, niet alleen voor Red Bull, maar voor de hele sport. Hoe meer motoren fabrikanten, hoe beter. 2021 kun je dus ook wel op je buik schrijven, er gaat niet veel energie in de motor meer gestopt worden. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:14 |
Terug naar Renault ![]() | |
franklop | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:15 |
RB en AT zijn dan wel bevestigd tot en met 2025. Ze moeten flink aan de bak voor een fatsoenlijke motor | |
ShaoliN | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:16 |
Ik hoop dat ze met de grote veranderingen in 2020 een nieuwe (Duitse) leverancier kunnen vinden. Terug naar die Franse knoeiers moet je niet willen. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:16 |
en het persbericht van RedBull racingbron | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:21 |
Als Mercedes lef heeft en omdat het graag competitie wil, moeten ze RedBull nu een motor gevenDie Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet. wat dat betret zijn de Jappanners nu even de knoeiers. McLaren en Renault staan nu gewoon 3e en 4e in de stand. Dus zo slecht gaat het daar niet. | |
D_A | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:24 |
Jammer, ze leken juist wel de goede weg ingeslagen te zijn. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:25 |
![]() Ze hadden nog beter bij Renault kunnen blijven, wiens motor ook echt niet slecht meer is. Renault wil ze niet meer, Ferrari waarschijnlijk ook niet.. Hebben al twee klantenteams en voelen zich misschien nog beledigd door Max, en Mercedes zal ook niet staan te popelen. | |
Libris | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26 |
Dan een Red Bull Ferrari? | |
StephanL | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26 |
Einde tijdperk Max en Red Bull | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26 |
Gaat volgend jaar dus ook niks meer worden helaas. Clausule in het contract van Verstappen zal ook wel gelden nu. Misschien geluk voor Kvyat want je hoeft Tsunoda niet perse in de auto te zetten om Honda te pleasen. | |
BorisDeLul | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26 |
![]() Ze waren net zo goed bezig... en welke andere motorleveranciers zijn er nog beschikbaar? Ik kan er zo geen verzinnen... | |
BorisDeLul | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:27 |
Ja, dat denk ik ook... | |
franklop | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:27 |
Zijn überhaupt geen leveranciers toch die staan te springen om in de F1 te gaan. Gaat lastig worden. Renault heeft als enige ruimte en er zal 1 leverancier naar 4 teams moeten | |
Bonobo11 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:27 |
![]() Honda staat gewoon 2e hoor, 2 overwinningen dit jaar. Geen knoeiers. Mercedes 1 366 punten Honda 2 192 points Renault 3 106 punten Mercedes 4 104 punten Renault 5 99 punten | |
Whiskers2009 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:28 |
Nooit geen = altijd wel ![]() | |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:28 |
Ze zijn WK geworden met die knoeiers.... | |
Sinister-D- | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:33 |
Dit vind ik kut ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:34 |
haha tijd om mijn gelijk te halen. Ik zei al dat je beter bij Renault kunt zitten dan RBR. Het zou me niks verbazen als Mateschitz zijn enthousiasme voor de sport nu helemaal verliest. Hopelijk geeft Renault hun de middelvinger. ![]() | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:37 |
Ondanks* die knoeiers. | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:38 |
Wil niemand leveren, verlies je twee teams. Zou ook zonde zijn. | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:38 |
Aston Martin of BMW motoren ![]() | |
4-elements | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39 |
Ongelofelijk. Zoveel geïnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen... ![]() En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik? | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39 |
Kan niet, verplicht leveren als ze geen andere motorleverancier kan worden gevonden | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39 |
Aston Martin heeft geen eigen motoren toch? | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:40 |
Nog niet. Maar hun interesse in de F1 is toegenomen. | |
de_boswachter | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41 |
Onbetrouwbare aziaten ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41 |
Laatste keer in 2009. Toen nam Brawn het team over en werd het wereldkampioen. In 2010 nam Mercedes het team weer over en de rest is history | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41 |
Ik bedoel voor hun straat auto's. Er zit geen kennis daar.(op motoren ontwikkeling) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 10:41:51 ] | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41 |
Voor 2022 was hij sowieso vrij, volgens mij. Sowieso is het de vraag waar Max dan heen moet. Afgezien van Mercedes, zie ik nog niet echt betere mogelijkheden als ze een andere motor krijgen. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43 |
Ik denk dat het Red Bull-Ferrari en Alpha Tauri-Renault gaat worden. Volgens mij kun je niet weigeren als je minder dan vier teams levert. Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was. Zo mooi om te zien dat dit stuitend arrogante team het deksel zo hard op de neus krijgt. Heerlijk. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43 |
Die gaat dan naar Mercedes hoor, Hamilton zit daar ook niet meer voor jaren. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43 |
Dat staat in de huidige reglementen, maar het is de vraag of dat ook in de reglementen van 2022 staat. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43 |
Hij zou volgens de geruchten voor nog eens drie jaar bijtekenen ![]() | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45 |
En waarom niet? Dit is verplicht. Ook grappig om te zien hoe snel mensen zijn vergeten hoe Renault zich zelf gedroeg terwijl hun motor véél uitviel. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45 |
RB stapt nog eerder op dan dat ze die Ferrari nemen. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46 |
Ze zijn nu verplicht om dezelfde motor en software te leveren aan klantenteams. Sterker nog, ze moeten volgens de huidige regels ook in dezelfde engine mode rijden. De vraag is alleen of dat voor 2022 met nieuwe regels ook geldt. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46 |
RED BULL GAAT STOPPEN EN WAAR GAAT MAX RIJDEN | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46 |
Zo'n enorm watje is het ook wel. Ik moet ook niet geloven dat hij zich misschien nog ergens anders wil bewijzen ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47 |
Onzin, want Renault moet gelijkwaardige motoren leveren aan hun klantenteams | |
ShaoliN | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47 |
Achter? Juist. | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:50 |
Maar voor feiten is geen plaats in dit subforum ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:50 |
In het verleden kwam het weleens voor dat Renault drie motoren met updates beschikbaar had en die netjes verdeelde over Renault, RBR en Toro Rosso. Alsnog leverde dit enkel gezeik op vanuit Red Bull. Ze zullen wel gek zijn om RBR nu weer de red carpet treatment te geven. Mijn dag kan niet meer stuk. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:51 |
Die jongen is net 23 ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:52 |
Zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:55 |
Wat ben jij voor sneu mannetje? En hoe is RB arrogant? Christian Horner is een buitengewoon sympathieke man. En daarnaast, het vertrek van een motorleverancier is een groot verlies voor de F1. | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:55 |
Ga even de regels opzoeken in de FIA regelboek voordat je onzin uitkraamt. https://www.gptoday.net/n(...)enteams-exact-gelijk | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:57 |
Je bent naïef. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:58 |
De hele populariteit van F1 is te redden door Max naast Lewis te zetten volgend jaar al. | |
Faraday01 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:59 |
Ik zie geen simpele oplossing voor Red Bull en Torro Rosso ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:00 |
Jij bent blind om dingen niet te lezen en begrijpen. | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:00 |
Ja Bottas naar Red Bull en Verstappen naar Mercedes. Tenminste weer vuurwerk en een spannend seizoen ![]() Dromen mag toch ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01 |
Zelf F1 motoren ontwikkelen. Als er straks maar 16 deelnemers op de grond staan is de F1 ook ten dode opgeschreven. | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01 |
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren. Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft. | |
Faraday01 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:05 |
Dat is het directe probleem inderdaad maar wat al gezegd wordt: als er geen goede oplossing komt kun je niet uit sluiten dat Red Bull andere sponsoring prioriteiten gaat stellen. En behalve als ze een Merc Motor zouden krijgen - wat ik me niet kan voorstellen- wordt het daarbij nog minder competitief. | |
Faraday01 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:06 |
Dan ben je zeker 5 jaar verder voor je in de buurt komt... | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08 |
We moeten wel waken dat hele sport niet aan z'n einde raakt of vergane glorie wordt. Lijkt ook kwestie van tijd, zij het misschien 5 a 10 jaar, voordat een Mercedes zich ook terugtrekt. Vooral besloten in wat boardrooms waar een pipo een PowerPoint presentatie houd dat hun brand image niet past in huidige consumenten trend waarbij duurzame mobiliteit key is. Hoewel ik boardroom bij Honda eerder voorstel dat na Max over de boordradio riep "This ***** Engine" er twee uit het raam sprongen en de ander bevel heeft gegeven om te stoppen met project voor hun honor. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:09 |
Tja, ik denk dat Max toen al meer wist toen hij zulke gefrustreerde uitspraken deed. | |
Steven_Stil | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10 |
Maximaal 5 jaar geef ik de F1 nog. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10 |
Synthetische brandstoffen waar de F1 aan werkt valt daar ook onder. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12 |
Enkel hele naïeve mensen denken dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig kan je met naïviteit geen gigantisch bedrijf opbouwen. Nee, die F1 vindt wel wat om relevant te blijven. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:14 |
Tuurlijk niet. Daar is F1 een veel te waardevol merk voor. Als ze de techniek versimpelen dan staan motorleveranciers in de rij om mee te mogen doen. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:14 |
Ja I know, maar er worden geen auto's op synthetische brandstof massaal op de markt gebracht door de fabrikanten. Als het niet aansluit op hun wagenpark is het minder interessant voor ze. Dan ben je echt alleen een raceteam in de F1 en geen boegbeeld meer voor je producten. | |
Mansjester | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15 |
Als je alle plaatjes vrij zouden zijn, voor welk team zou je dan het liefste rijden volgend seizoen en 2022? Ik denk dat de verhoudingen op dit moment ongeveer zo liggen Mercedes McClaren Renault Red Bull | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15 |
Waarmee het vergane glorie wordt | |
George_of_the_Jungle | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15 |
Bottas heeft toch een contract voor een jaar? Zou mooi zijn Verstappen en Hamilton in '22 een jaar in een team, daarna Hamilton met pensioen. | |
Steven_Stil | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15 |
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:16 |
Is dat het nieuwe vrouwenteam van Claire? | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:16 |
Nee, naast Russell. Maar toen bedacht ik me dat Hamilton nooit iets gaat doen om zichzelf te bewijzen, zo'n watje is het ook wel. | |
Sinister-D- | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:16 |
Nu zullen ze toch ook wel beginnen te denken bij Merc, toch. Toch ![]() Toch ![]() Toch ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 02-10-2020 13:05:32 ] | |
Mansjester | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:17 |
Nee die MC die altijd door een set van een dj schreeuwt | |
ChevyCaprice | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:18 |
RIP die vette V6 sound. | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:18 |
Een goede optie | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:18 |
En toch moet die nog op een simpel straten baantje rijden omdat ze niet genoeg topsnelheid hebben. | |
ChevyCaprice | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:19 |
Volgend jaar maar een autootje met trappers voor Max. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:19 |
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft. Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis. | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:19 |
kut jappen | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:20 |
Dat het Volkswagen-concern dan maar instapt: https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1 | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:20 |
Nee, er zijn (onafhankelijke) fabrikanten zat die 'simpele' V8 motoren kunnen bouwen. Cosworth bijvoorbeeld. De huidige ruimtevaarttechniek waar ze mee rijden draait F1 de nek om. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:20 |
Dan moet ie na dit jaar ergens anders rijden en niet voor 3 jaar bijtekenen. | |
ChevyCaprice | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21 |
Oppassen dat ze niet weer gaan zitten sjoemelen. | |
Steven_Stil | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22 |
Snelheid genoeg, de accu is het probleem. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22 |
Nu ga je toch hopen dat er achter gesloten deuren wat geheimen van Honda worden verkocht. 3 leveranciers is te weinig. | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22 |
vind ik wel wat overdreven, het is aan Ferrari en Red Bull om die concurrentie te leveren, dat die daarin falen kan je Mercedes niet verwijten | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22 |
Maar wat heeft een automerk aan het bouwen van een simpele V8-motor? Ze weten daar toch allang alle ins en outs van? Het idee is om innovatie in de autoindustrie te etaleren, niet om een beetje rondjes te rijden met technologie uit de jaren '60. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:23 |
Nou de motoren zijn juist complex op de hybride delen. V10 verbrandingmotor op synthetische brandstoffen is betere oplossing voor de liefhebber. Maar zoals ik zei sluit dat minder aan bij de fabrikanten hun wagenpark en die zitten daar niet zozeer om een raceteam te zijn. Ferrari zou dat nog wel bij kunnen passen als die voor hun auto's ook die kant op gaan. Ferrari heeft als automerk wat dat betreft toch nog meeste F1 DNA | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:24 |
Ja, zo kun je het ook omdraaien, feit is dat ze geen 300 plus kunnen rijden omdat de accu te snel leeg gaat. Dus linksom of rechtsom zijn ze niet snel genoeg. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 11:25:46 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:25 |
Net zoals Ferrari? ![]() | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:25 |
Die Herbert Diess is wel een topper heb ik het idee. Onlangs met Musk ook ff elkaars auto's testen. Als hij F1 nastreeft kan dat wel positief zijn ja. En een Toyota? Die domineren Le Mans. | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:26 |
Wij van WC-eend zeggen vooral dingen die PR technisch slim zijn en niks met de waarheid te maken hebben. Hier kan ik me wel in vinden. | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:27 |
Wordt wel heel vervelend, wellicht dat Ferrari open staat om samen Mercedes te bestrijden. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28 |
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28 |
Die pandemie helpt natuurlijk ook niet. Het was van de week nog in het nieuws dat de autoverkoop zo'n 25% is gedaald ten opzichte van vorig jaar. Niet bepaald een jaar waarin je zegt "kom, we investeren even honderden miljoenen in een spelletje". | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:30 |
... omdat Audi niet meer mee doet. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:30 |
Ferrari gaat toch zeker niet met een Red Bull voor het kampioenschap. Het is gewoon kut dit. Strategische keuze voor Honda voor lange termijn gemaakt. Intussen is due motor niet beter dan Renault en dan knijpen ze 'm er ook nog tussenuit. Ik hoopte nog dat een Tsunoda bij Alpha nog extra stimulans voor Honda zou zijn om alles op alles te zetten. | |
FireFox1 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31 |
Ik denk dat je niet hoeft te rekenen op de Italianen. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32 |
Volkswagen zet nu vol op de ID3 en ID4, die gaan echt niet in de F1 stappen. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32 |
Nou dan is het duidelijk. Red Bull Audi Hoewel nog mooier als ze het gewoon met Volkswagen brand doen. Red Bull Volkswagen IDF1 | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:33 |
En BMW heeft ook al aangegeven in 2021 niet mee te doen. | |
Middelpunt | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:35 |
En in 2022? | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:36 |
Wellicht onder de Porsche naam dan. Konden ook dit beest maken: | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37 |
Het erge is, dat je weer helemaal van voor af aan kunt beginnen, zelfs al regel je voor volgend jaar iets anders, dat gaat weer tijden duren voordat je daar op ingespeelt bent, en zeer waarschijnlijk wordt het ook geen competitieve motor. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37 |
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer. | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37 |
Het punt is dat tegenwoordig budgetten bij Marketeers liggen, 3 keer raden waar ze het liefst in investeren? | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:41 |
Relevant? Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al. De relevantie van de F1 verdwijnt. Zie dit nu. Ik roep het al jaren, ook hier op fok. En wordt altijd voor gek versleten. Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan. Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker. Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan. Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden. En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1. Maar dat zit er gewoon niet meer in. Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen. | |
Middelpunt | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:42 |
https://www.gptoday.net/n(...)rmule-1-is-marginaal Vrees dat ze gelijk hebben. En als BMW er zo over denkt (en inmiddels dus Honda ook) heb ik er weinig vertrouwen in dat er wel andere partijen zijn die in deze recessie de komende jaren toch gaan instappen. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:43 |
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:45 |
Waterstof dan maar.... | |
giscard | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:45 |
Helaas niet. Dat is ook de reden dat de tweetakt in de MotoGP klassen verdwenen zijn. Het gaat wel degelijk om de verkoop van je product. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:46 |
Ik denk dat dat per fabrikant verschilt. Je zal als F1 moeten polsen voor welk motorenreglement fabrikanten te porren zijn. Ik constateer dat er momenteel slechts drie fabrikanten geïnteresseerd zijn in de ruimtevaarttechnologie die er nu gebruikt wordt. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:48 |
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-10-2020 11:54:52 ] | |
Kickinalfa | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52 |
Ferrari motor voor 2022 is nog enigzins een vraagteken natuurlijk. Mercedes levert al aan vier teams dus dat zal het niet direct worden. Renault zou in theorie kunnen, maar dan moeten er wel personen weg lijkt me. Een nieuwe leverancier (bmw?porsche?) zal denk ik alleen mogelijk zijn met veel simpelere motoren. Maar in corona crisis tijd zal dat wel niet, en de motor is te complex om binnen 1,5 jaar iets competatiefs neer te zetten. | |
ondeugend | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:54 |
RIP RB... Max naar mercedes | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55 |
De interesse in de F1 groeit nog steeds: https://www.formula1.com/(...)oexxSIeJyuTrk22.html Electrisch is gewoon niet interessant genoeg momenteel en de F1 is al deels hybride. Hoe het zich ontwikkelt is koffiedik kijken maar ik zie F1 niet over gaan in iets volledig electrisch. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55 |
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren. Dan zou Red Bull het derde team worden. Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen. | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55 |
Max naar Aston martin dmv de ontsnappingsclausule? Masschnitzel doekt twee teams op en bespaart miljarden? Ze krijgen een renault motor? Max stopt in de F1 en gaat wat anders doen? 2021 een verloren jaar | |
Fer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55 |
Ja in 2009 werd een Honda chassis kampioen met een Mercedes blok achterin | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:56 |
Dit gaat over 2022 en verder. McLaren stapt volgend jaar al over naar motoren van Mercedes. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:57 |
Inderdaad, elektrificatie van transport is niet te stoppen, daar bestaan in de wetenschappelijke energiewereld geen enkele twijfel over. Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet. De combinatie van minder afhankelijkheid van Rusland + Golfstaat en klimaatimpact is een niet te stoppen driver. Ook is het de verwachting dat elektrisch rijden dit decennium domweg goedkoper wordt dan met een verbrandingsmotor. Duitsland heeft binnen de EU het proces nog wat vertraagd omdat belangrijke Duitse autobedrijven de productielijnen nog even moesten terugverdienen, maar tegenwoordig zijn zelfs bedrijven als Volkswagen om. Het enige tegenargument is dat het een mooi geluid is. Succes met deze strijd, zou ik zeggen ![]() | |
franklop | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:57 |
McLaren gaat volgend seizoen naar Mercedes. Die zitten dan al aan 4 teams | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58 |
RBR is het tweede team achter Mercedes, ongeacht motor. Dus na Mercedes en voor beide andere. Het is even afwachten wat McLaren doet met de Mercedes motor, maar ten alle tijden boven Renault aangezien RBR zelfs met een Renault motor beter presteerde dan Renault zelf. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58 |
McLaren gaat volgend jaar naar Mercedes. Wat wel zou kunnen, en waar geloof ik ook over gesproken wordt, is dat Williams in 2022 met Renault motoren gaat rijden. Dan zouden er evt Mercedes motoren vrij kunnen komen voor RBR. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:00 |
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1" RB exit dus ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:00 |
Is het zo werkelijk zo duidelijk dat Mercedes wel aan 4 teams kan leveren en niet aan 5 teams? | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02 |
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend. Er zomaar even uitstappen mag dus niet. | |
VacaLoca | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:03 |
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor. Wat dat betreft lijken RB en Renault na hun vechtscheiding weer op elkaar aangewezen. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:03 |
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk. En voor Renault is het toch ook niet zo'n geweldige situatie om geen klantenteams meer te hebben: ze missen vanaf volgend jaar een hoop waardevolle data. Porsche zou ook kunnen, maar is wel veel lastiger. Een paar jaar geleden hebben ze de haalbaarheid van een F1-project wel onderzocht en laatst waren er nog uitspraken van een topman die er ook positief over was. Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren maar het zou wel machtig zijn. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04 |
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:05 |
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07 |
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen" ![]() In wetenschappelijke modellen loopt de snelheid van elektrificatie van transport wereldwijd echter wat uiteen. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:08 |
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:08 |
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie. Sowieso is de Formule E nog lang niet oo het niveau van de F1, ook niet met de Gen3 auto die in 2022 kont. Daar is nog een lange weg re gaan. En er zijn andere opties zoals waterstof en synthetische brandstoffen, en met dat laatste is de F1 bezig. Die willen over 10 jaar 100% synthetisch zijn. En volgens Ole Källenius (in de Autoweek) zal Mercedes in ieder geval tot 2030 investeren in hybride (o.a. diesel)motoren. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:11 |
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:12 |
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend. daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen. Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt. Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:12 |
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:13 |
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven. https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/ | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:13 |
De druppel op het einde was ook wel de situatie met Ricciardo. Abiteboul gaat juist de Alpine tak leiden. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:14 |
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:14 |
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt? | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15 |
Ja, maar betekent dat ook dat-ie het F1-team blijft leiden? Hij wordt CEO van heel Alpine toch, niet alleen het raceteam? | |
opreis | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15 |
Hopelijk Max dan naar Mercedes naast Lewis, is het enige kans op een aantrekkelijk kampioenschap de komende jaren. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15 |
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen. | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15 |
Die vent met gewoon weg, wat een faal | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:16 |
Niks, dat is de grap. | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:16 |
Jaarlijks opzegbaar dus. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:16 |
Ik las net dit op gpudate: De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:17 |
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:17 |
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport. | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:17 |
Het gezeik met Renault is dat je dan wel je motortjes betaald, maar altijd achteraan in de rij staat, kortom volkomen kansloos. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:18 |
Dat is nog op basis van het huidige agreement. Je kunt iemand die nog niets heeft ondertekend, ook niet tot iets dwingen | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:18 |
Ik voorspel dat ze daar wel uit gaan komen en dat FIA niet deze noodgreep hoeft te nemen. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
De laatste 20 jaar, ja. Daarvoor waren het vooral de liefhebbers die de F1 maakten tot wat het was afgezien van een Ferrari of Renault. In de gouden jaren '80 waren het teams als Williams, McLaren, Lotus, Brabham en dergelijke die de F1 populair maakten. | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
Als de F1 slim is, dan hadden ze van Honda gewoon een generieke leverancier moeten maken, dan hadden ze ook nieuwe teams kunnen in laten schrijven waarbij er een stuk wordt terugverdient. | |
shiz | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
Verwacht niet dat er Duitse bedrijven zullen instappen. Staan allemaal hun handje op te houden bij Merkel voor staatssteun.. Dan is een F1 avontuur, kost alleen maar geld, niet zo'n handige move. En waar vindt je nu nog goede M10 blokken? ![]() | |
vosss | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
Precies dit dus. Jammer hoor. | |
StephanL | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
Ze hebben nog een jaar om tot elkaar te komen ![]() | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19 |
Als ze voor 31 maart 2021 opzeggen kunnen ze er na het 2021 seizoen gewoon mee nokken toch? | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:20 |
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden | |
vosss | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:20 |
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft. | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:20 |
Ik voorspel dat Max naar Amerika gaat, wie wil er een tientje op wedden ![]() | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:21 |
Het Agreement begint in 2021, dus als ze voor 31 maart 2021 aangeven te stoppen, kunnen ze na dat seizoen uitstappen. | |
shiz | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:21 |
Naar HAAS? ![]() | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:21 |
Ik neem dat-ie bedoelt dat Max z'n excuses aan Renault moet aanbieden ![]() | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:21 |
bedoel naar Renault toe | |
raptorix | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:22 |
Geen idee ![]() Maar al je een beetje het verhaal hebt gevolgd hoe men het merk Max heeft opgezet acht ik het niet uitgesloten. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:22 |
De teams hebben al getekend, dus die motorleveranciers zijn ook zeker. Of denk je dat Alpine met een Mercedes of Ferrari motor gaat rijden? | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23 |
Abiteboul had toch gelijk. Red Bull is en blijft een klantenteam. | |
ondeugend | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23 |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:23 |
Dat is onduidelijk. Maar met Renault ging het ook niks worden. Op papier heeft de Renault genoeg vermogen, maar sinds 2014 rijdt niemand met een Renault motor structureel vooraan. | |
vosss | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:24 |
Goedemorgen vosss ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:27 |
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt. | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:30 |
Je kan het personeel van Honda overnemen en verder ontwikkelen | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:30 |
Kan me wel voorstellen dat er een soort mechachrome deal kan komen. Dus een andere partij die de volledige know-how ook koopt en dan de motoren gaat produceren. | |
vosss | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:31 |
De enige optie zou dan Mugen zijn, maar het lijkt me bijzonder stug. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:31 |
Honda is ook een commercieel bedrijf. Nu is het nog zo dat ze het F1-motorenprogramma zelf betalen, maar dat kan ook door een derde gebeuren waarbij Honda dan pure leverancier wordt en geen partner. De afdeling voor racemotoren bediend al allerlei klanten en allerlei series. | |
vosss | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:31 |
Afwachten. Jammer wel dat er een fabrikant vertrekt. Niet best. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:38 |
Bij Renault? Pfft, echt niet. Hij kan bij elk team terecht en zodra Mercedes weet dat Lewis gaat stoppen, kan hij daarnaartoe. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:41 |
Hmm, ging Aston niet instappen volgend jaar? Of bouwen die zelf de motor niet? Die connectie heeft RB al natuurlijk.. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42 |
wat een zooitje. als ik 't goed begrijp zijn er andere redenen waarom ze niet met Mercedes praten. dat is dan info die Olav Bol brengt. een persoonlijke vete. 't schijnt zelfs dat Mercedes medewerkers ooit geen toegang tot het hotel kregen nadat het hotel in handen kwam van deze Dietrich. ik weet niet wat er allemaal van waar is. als dat zo is dan is dat uitermate triest en onprofessioneel. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42 |
Zou me niks verbazen dat RBR straks gewoon de handdoek gooit. | |
Kickinalfa | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42 |
Die geven alleen de naam aan racing point, net zoals het nu red bull aston martin is | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42 |
Rebranded ja zodat het minder opvalt als ze wel de stekker eruit trekken. Vergeet niet dat hun steunpakket bestaat uit het moeten electrificeren. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:44 |
Ah ok, ik dacht dat die echt serieus gingen instappen met echt eigen materiaal.. jammer.. | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:45 |
Lijkt mij eigenlijk héél sterk. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:45 |
Ik sluit niet uit dat RB en Renault weer samen gaan werken. Maar ik denk niet dat Max daarvoor excuses gaat aanbieden. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:50 |
Honda toont zich zo langzamerhand een onbetrouwbare partner in de geschiedenis van de Formule 1. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:50 |
Ik denk dat Max een ander pakkie aan gaat krijgen op termijn; Die heeft geen zin in Renault2.0, die komt of bij Benz, of bij een zustertje daarvan.. Racing Point zou me niks verbazen. Ik denk namelijk niet dat ze bij MB de ballen hebben om hem naast Hamilton te zetten, en if so, dan neemt Hamstert vrij vlot de kuierlatten denk ik. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:53 |
Ja, dat moet haast wel. Kan me niet voorstellen dat RBR zo even een nieuwe motorenfabrikant uit de hoge hoed tovert, die ook nog eens competatieve motoren brengt. Zou Mclaren/Mercedes een goede combo worden? Ik heb er stiekem wel hoop op. | |
fathank | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:54 |
Waterstof is gewoon elektrisch. Sowieso waterstof ![]() | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:57 |
Ik vraag me toch wel af hoe lang Mercedes en Renault het nog gaan volhouden. De druk op die bedrijven neemt toch ook jaar in jaar uit toe. We hebben het ruim 10 jaar geleden ook meegemaakt dat de grote fabrikanten ineens stuk voor stuk uitstapten en dat kan best nog wel eens gebeuren. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:00 |
Weet ik wel, maar klinkt toch anders ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01 |
No one knows, maar Max moet en zal die Hamilton van P1 krijgen, dus een Benz-motor team is een moetje, maja, dan blijft hij de underdog omdat alles het allemaal steeds net niet is. Max móet gewoon naar Mercedes, ik zie eigenlijk vrij weinig andere interessante opties.. Sowieso wel wenselijk voor de merchandise, want ik verrot het om een roze 33 achterop mijn blacky te plakken of in roze shirtjes te gaan lopen ![]() | |
IJsdraakje | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:02 |
![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:04 |
![]() | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:05 |
Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het veld is nu eigenlijk al te klein met 10 teams. De hele F1 kan het zich niet veroorloven om nog 2 teams te zien vertrekken. Dan is het gedaan met de sport. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:06 |
Jos Verstappen zal wel flashbacks krijgen naar 1999 toen Honda de stekker uit hun fabrieksteam project trok. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:09 |
Ja lach maar, kán toch gewoon niet? ![]() Het is- en blijft een plausibel scenario dat Max via die zuurstokkenclub (en dus de MB achterdeur) binnenkomt omdat ze de ballen niet hebben om hem Bottas zijn auto te geven, in dat ding Hamilton zijn pantalones in de fik steekt die dan wijselijk de handdoek gaat gooien voor hij in mootjes gehakt wordt, en dat Max vervolgens dat stoeltje inpikt bij MB. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:09 |
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:11 |
Die was ik alweer vergeten. Dat was ook een heel bedrijfspolitiek verhaal waarbij het management vrij plotseling het eigen team in de stront liet zakken om te kiezen voor een motordeal met BAR. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12 |
True, als het straks neerkomt op een MB vs Ferrari verhaal is het wel klaar met de F1. Offfff... er moeten in 2022 ineens een paar SERIEUZE fabrikanten gaan instappen à la Audi en Porsche, of Lambo ofzo... Op zich mogelijk, maar dan nog steeds is het middenveldvulling, en geen potentiële kanshebbers voor een titel, sowieso niet in hun rookie jaar. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:14 |
Dan moet er nog steeds een kooitje vet hard rennende hamstertjes achterin. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:16 |
Dat begrijp ik, er zijn ook motoren beschikbaar. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:19 |
Niks competitiefs.. RBR gaat echt niet middenveld racen, dan stappen ze eruit, 100%. | |
trein2000 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:22 |
Verstappen kan beter gaan uitkijken naar een nieuw team. Dit komt niet goed. | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:25 |
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt. | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:26 |
Dat zit recentelijk toch wat anders: https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1 | |
Breekfast | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:27 |
Red Bull zal met hangende pootjes terug moeten naar Renault ben ik bang. Als Abiteboul het veld zou ruimen dan kan het best wel weer tot een goede samenwerking komen. De motor lijkt inmiddels een stuk betrouwbaarder en qua vermogen zijn ze nooit minder geweest dan Honda. En voor Renault is het natuurlijk ook reuze interessant. Die leveren straks alleen nog aan hun eigen team. Qua ontwikkelingskosten scheelt het natuurlijk ontzettend als Red Bull weer terugkomt als klant. Neemt niet weg dat je wel weer opnieuw moet beginnen. 2021 is een verloren jaar. Honda gaat daar geen energie meer in steken. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:28 |
Racing Point wordt volgend jaar Aston Martin (zelfde eigenaar, zijnde Stroll) en die rijden met Mercedes motoren. Dan is ook de connectie met RBR weg, want dit jaar is het laatste jaar dat ze RBR sponsoren. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:31 |
Mazepin is nog op zoek naar een team. Wilde Williams al overnemen en schijnt nu bezig te zijn met Haas. Maar dat is één team en dus is er nog een koper nodig. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:31 |
Ja dat was ook opmerkelijk. Al had dat volgens mij ook te maken met de plotselinge dood van Harvey Postlethwaite. Wat ik zelf wel grappig vond is dat de Benetton B200 een bijna exacte kopie van de Honda RA099 lijkt te zijn. Tim Densham lijkt dat design gewoon 1 op 1 meegenomen te hebben naar Benetton. Ik heb daar nooit een journalist over gehoord. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-10-2020 13:39:36 ] | |
opgebaarde | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:33 |
Verstappen moet gewoon DTM gaan rijden. Gelijkwaardige bolides en de DRS-haters zijn meteen verlost van hun grootste ergenis. Al die treintjes zonder één inhaalpoging hebben ook hun charme | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:33 |
It's all politics and smokescreens ![]() 2021 is door dat opschuiven nu sowieso een speeljaartje geworden.. het laatste jaar voor de big change was al voorspeld als matig en een flauwe doorontwikkeling van de huidige auto's, en door dat doorschuiven nu is het helemaal futloze cola geworden.. Er is tijd en ruimte voor newbie-fabrikanten.. de tijd om erin te stappen is NU ![]() | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:37 |
De DTM bestaat na dit jaar ook niet meer in de huidige vorm omdat alle fabrikanten vertrokken zijn. Dat wordt volgend jaar een GT kampioenschap voor privé-teams. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:39 |
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden. | |
shiz | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43 |
Aston Martin gaat mogelijk toch gewoon in British Racing Green rijden, was dat niet een gerucht? | |
Faraday01 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:45 |
De vraag is of F1 dat vol kan houden, wil je nog 5 jaar met een dominante Merc motor verder of ga je voor een nieuw en eenvoudigere motorspec waardoor motorfabrikanten in kunnen stappen. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:47 |
Volgens mij zelfs al bevestigd. Met een tintje roze voor BWT. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:50 |
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze. Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54 |
Een LinkedIn bericht is iets anders dan beleid. FE is ook een kermisrondje dat klopt maar wel de toekomst. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:06 |
Over 20 jaar misschien. Op dit moment zijn zelfs de IndyCar en WEC betere alternatieven dan de Formule E. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:09 |
Iemand heeft al geprobeerd beide te combineren | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:12 |
Zou leuk zijn als IndyCar bijv. nog wat internationaler zou worden. | |
Zorro | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:20 |
Max en Hamilton samen bij Mercedes. Enige manier om de F1 weer interessant te maken op korte termijn. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:35 |
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:36 |
Formule Ferrari here we go ![]() | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:43 |
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af. | |
vivelafete | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:44 |
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot. Er is geen motor die ook maar een beetje kan tippen aan die van Mercedes en dat blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje zo. Alle andere merken worden op dit moment afgezeken/uitgelachen vanwege 'slecht' presteren. Bij nu instappen weet je eigenlijk dat het bakken met geld kost en je er zeker een paar jaar geen succes mee gaat hebben. Max naar Mercedes zou leuk zijn voor de onderlinge strijd, maar werkelijk desastreus voor de rest van het veld. Het is ook maar zeer de vraag of het dan spannender en leuker gaat worden. Er moeten gewoon meer gelijkwaardige(re) teams komen met perspectief, anders zie ik het ook somber in. | |
Tijn | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:45 |
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken. | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:50 |
Klinkt logisch inderdaad, ze zijn daar ook een grotere speler. | |
DaMook | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:50 |
En het is vermakelijker om te kijken ![]() | |
Dutchguy | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:51 |
Eens. Ik vind dat dit ook duidelijk maakt dat het F1 eigenlijk al een hele tijd een probleem heeft. Het veld is gewoon te klein en nu staat dat gegeven nu wel heel duidelijk in het spotlicht. Dit is niet alleen voor RB en AT een probleem. | |
WheeledWarrior | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:53 |
Weer terug naar Renault dan? | |
rubbereend | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:57 |
dat verhaal wat onlangs ging dat Mercedes het team gaat verkopen klinkt mij nog steeds logisch in de oren. De eerste stap in de richting van een exit | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:59 |
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans. De huidige peperdure complexe ruimtevaarttechnologie die de F1 gebruikt is alleen interessant voor ingenieurs en wellicht de marketingafdeling van de diverse fabrikanten. Het verbruik of de CO2-uitstoot van een Formule 1 auto is echter totaal niet relevant. F1 auto's zijn nu zuiniger dan vroeger maar er staan intussen wel vijf races meer op de kalender dan in 1996 (corona buiten beschouwing gelaten). Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel naar alle uithoeken van de wereld te slepen? Vandaar ook dat Formule E zo'n belachelijke klasse is. Met elektrische auto's 'racen' in Chili, Zuid-Korea, Indonesië, China, Argentinië... Waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Autoracen en milieu gaan niet samen dus die link moet je überhaupt niet willen leggen. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, beste raceklasse. Wat mij betreft met V10 motoren. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-10-2020 15:39:06 ] | |
Gruj0 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:22 |
Haha, die RBR toch. Verafschuwden Renault en moeten nu op de knieën om terug te mogen komen. ![]() ![]() RBR management.. " ![]() ![]() ![]() Renault moet maar eisen dat hun naam groot op de RBR wagens terecht komt. ![]() | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:22 |
Nee autoracen en milieu gaat niet samen maar productie auto's en milieu juist wel aangezien ze een negatieve bijdragen aan leveren. Wat met nieuwe en betere technieken zeker anders kan. Veel fabrikanten kiezen die route en willen hun wagenpark gaan vergroenen. Als je die techniek wil showen in een race klasse kan dat, Formule E blijft wel een kermis rondje. Maar F1 is die showcase niet meer. Is dat erg? Nee maar dan moet men niet zeuren dat het niet meer interessant is voor auto fabrikanten. En daarmee de investeringen in de F1 drastisch zullen kelderen. Doe dan een stuk of 2 a 3 motoren van een HART, Cosworth & een Illmor (en ferrari want die blijven mee doen) en laat constructeurs de auto zelfs bouwen. Is prima, levert ook leuke races op maar qua beste techniek moet je niet meer naar de F1 kijken. Ik werk al 5 jaar met EV's en je wil niet weten hoeveel mensen (headquarters van ons is in de UK) er uit de F1 wereld bij ons (een simpel elektrisch busje) solliciteren. Bij bosjes. Dat is niet omdat ze een busje nou zo veel toffer vinden dan een F1 auto. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:27 |
Na het vertrek van McLaren heeft Renault ook belang bij nieuwe klantenteams hoor. Die raken volgend jaar een hoop data kwijt en hebben dus weinig te eisen. Sowieso is het niet gezegd dat Red Bull naar Renault overstapt. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29 |
Nog niet, maar vanaf 2022 (oorspronkelijke planning) of 2023 wel, zij het wat simpeler dan in de F1. Geen MGU-H bijvoorbeeld. En ook in de IMSA is het de verwachting dat Honda met een hybride LMDh auto komt in 2022/3 als opvolger van de Acura waar ze nu mee racen. Hrt grote verschil is echter dat die twee divisies gerund worden door de Honda Performance Division in de VS in plaats van de Japanse tak. [ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 02-10-2020 15:34:56 ] | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34 |
Een optie voor Red Bull Racing is om de Honda motor in eigen beheer te nemen, met mensen als Mario Illien (die al wat voor ze gedaan heeft) en Andy Cowell die op de markt komt nu hij weg is bij Mercedes. En dan vanaf 2026 met een nieuwe leverancier in zee te gaan. Hier en daar lees ik dat Porsche interesse heeft om vanaf 2026 in te stappen als er nieuwe motorreglementen komen. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34 |
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed. Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeteren ![]() My gawd dat is nasty, brrr ![]() Van die kleurencombi is echt niks te maken, of er moet een lelijkste auto van het veld verkiezing komen ofzo.. dan is het instant win. ![]() | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:40 |
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto ![]() Zoiets bijvoorbeeld ![]() Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:44 |
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:47 |
British Racing Green. Mooie kleur inderdaad. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 15:48:13 ] | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:50 |
Dat wordt al minder, inderdaad ![]() | |
manny | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:00 |
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch. Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt. | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:02 |
Doet het best goed met oldkool John Player Special-reclame in zwart met goud en zilver ofzo ![]() Of maak hem links roze en rechts BRG, met bovenop een zwarte brede streep van voor tot achter. Of helemaal zwart, met groene en roze accenten, dat is misschien nog wel een beetje te harden ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:06 |
Dat verkoop je anno nu never nooit meer aan de milieu-lobby, en tevens wordt F1 natuurlijk gebruikt als ontwikkelings-platform voor hybride technieken, daar is een flink deel van de sponsoring en interesse van de fabrikanten op gebaseerd. Zou leuk zijn, maar dat gaat hem niet worden denk ik ![]() Over een jaar of 10 wordt een V6 al zeldzaam op de openbare weg, dus wat moeten ze 8 pitters in de F1? | |
Steven_Stil | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:11 |
Kan circuit Zandvoort gelijk weer van de kalender af. | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:23 |
wel eens maar het grote geld ben je dan ook wel kwijt, ze moeten voor 2025 met iets goeds komen wat dat betreft om het interessant te houden voor fabrikanten als Mercedes en Renault, Ferrari lijkt me daar iets flexibeler in maar dat is maar een gevoel. | |
Breekfast | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34 |
Haha, grote kop op GPblog.nl: "Volkswagen is klaar om in F1 te stappen als partner van Red Bull". Klik je door:
![]() | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:36 |
Je weet dat de DTM ook DRS heeft? | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:39 |
Dit soort dingen horen we al jaren en daarom geloof ik er weinig van. Volkswagen staat ook onder druk en die laat Porsche nu niet ineens scheppen met geld investeren in een F1-project waarvan de techniek weinig toekomst heeft. | |
Starflyer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:42 |
Ze waren voor het Dieselgate schandaal volgens diverse bronnen dichtbij een instap. Helaas gooide dat schandaal roet in het eten maar Porsche zou al een F1 motor gebouwd hebben nadat ze zich teruggetrokken hadden uit Le Mans. | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:44 |
die LeMans hybrid van hun zat er toch ook niet ver vanaf qua techniek? | |
Breekfast | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:44 |
Ik vind het idee om zelfstandig de motor te gaan bouwen, met Honda mogelijk nog als tijdelijke partner, wel een interessant idee. Dan ben je voorgoed van het gezeik af. Geen idee alleen hoeveel extra geld dat kost ![]() | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:45 |
Dat klopt. Ze waren bezig met een haalbaarheidsonderzoek voor deelname aan Formule 1. Er is inderdaad ook een proefmotor gebouwd. Helaas is dat project een paar jaar geleden gestaakt. Maar ze hebben de techniek wel in huis en zouden het wel moeten kunnen. De techniek van hun LMP-auto's lijkt veel op die van Formule 1. | |
opgebaarde | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:45 |
Nee. Blijkbaar was ik helemaal in de war met de Porsche Supercup (oid) | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:48 |
hoe dan ook voor Red Bull een aardige klap financieel gezien dan is een klantenmotor van een ander nog redelijk overzichtelijk | |
shiz | vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:12 |
Max naar McLaren. Heeft 'ie Mercedes powerrrr en #orangearmy gekkenhuis. ![]() ![]() | |
Ferdii | vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:23 |
Abiteboul gniffelt in zijn vuistje ![]() | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:13 |
Abiteboul heeft niets te kiezen dus dat zal wel meevallen. Beide partijen zijn tot elkaar veroordeeld zolang RBR geen alternatief vindt. | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:39 |
Gpfans heeft niet in de gaten dat dit niet het juiste twitter account van Max is https://www.gpfans.com/nl(...)ull-racing-en-honda/ | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:49 |
Het gaat niet om zijn Twitter-account maar om zijn Instagram-account. Beide accounts zullen trouwens wel bediend worden door een PR-medewerker dus zo boeiend is het verder niet. | |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:57 |
Beter voor het milieu. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:00 |
De Formule1 draagt juist bij aan een beter milieu. Veel van de technieken op hedendaagse straatauto's zijn afkomstig uit de Formule1 | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:13 |
Het is een duidelijk signaal naar de FIA en Liberty dat er iets moet gebeuren om de dominantie van Mercedes per direct te doorbreken. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:18 |
Wat toch wel opvallend is: zonder de huidige Corona-situatie en het daardoor doorschuiven van de regelwijzigingen die eigenlijk in 2021 in zouden gaan heeft Honda voorkomen dat ze moesten investeren in een nieuwe motor. Dat roept wel de vraag op wat er zou zijn gebeurd als we dit jaar een normaal seizoen hadden gehad en de nieuwe regels wel in 2021 ingegaan waren. Voor 2021 hadden (en hebben) ze immers een contract met RBR. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:19 |
Dat denk ik niet. Ik denk niet dat je als PR-medewerker allemaal lekkere wijven gaat volgen op Instagram met het account van de atleet. Zo te zien volgt Max RBR en Honda Racing nu wel weer op insta dus hij heeft zijn emoties weer enigszins onder controle gekregen. Maar het is duidelijk dat kleuter Max zijn speeltjes weer boos door de kamer heeft gegooid vandaag. Die jongen moet echt nog een hele hoop leren. | |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:22 |
Pfff coureurs zijn net mensen.... | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:23 |
Omdat een PR-medewerker tijdelijk Honda ontvolgd op social media moet Verstappen "nog een hoop leren"? Wat is dit voor futiel geneuzel? | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:24 |
Je kan niet lezen gozer. Hij beheert zijn insta zelf. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:27 |
Heb je de foto's op die account wel eens bekeken? Nooit opgevallen dat het geen zelf genomen foto's zijn maar steeds door professionele fotografen genomen foto's waar ie zelf op staat? Denk daar eens over na. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:28 |
So what? Als je je account zelf beheert kun je alleen selfies posten? |