Waarom zou iemand een kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen onder de 13 hoeven niet meer bij iedere snotneus thuis te blijven of getest te worden. Dat vind ik een heel goed iets. Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.
Wat is daar mis mee?
Wat er toen was gebeurd? Geen idee, want de maatregelen zijn niet genomen dus je kunt ook niet zeggen in hoeverre men toen iets had door kunnen voeren en hoe daar op gereageerd was. Feit is wel dat het toen op z'n beloop is gelaten omdat het - blijkbaar - allemaal super ging, terwijl de signalen binnen enkele weken eigenlijk drastisch veranderden en er bijzonder rare inschattingsfouten zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag wat je denkt dat er toentertijd was gebeurd als er drastische maatregelen waren genomen? Beleid maken is meer dan even naar de cijfertjes kijken en zeggen we gaan ingrijpen.
Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:27 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Net in het NOS Journaal spreekt Jeroen Overbeek over 500.000 corona doden op de Filipijnen...hij zal wel besmettingen bedoelen, maar wel erg slordig.
Nee, ze waren gewoon boos omdat ze dachten in te kunnen schatten dat ze daar reden toe hadden. Hoewel dat in de praktijk niet zo is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Omdat die mensen terecht boos waren, ongeacht of het achteraf meeviel.
Zodat je je kind thuishoudt en allerlei nieuwe besmettingen voorkomt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou je je kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?
a) Het kind heeft op dat testmoment niets wat morgen compleet anders kan zijn.
b) Het kind is idd besmet wat buiten uitzieken niets toevoegt.
PS uit gevoel kan ik het beredeneren waarbij men wel moet willen zien, dat een test schijnzekerheid biedt.
Ah, jij weet wat mensen denken. Knapquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ze waren gewoon boos omdat ze dachten in te kunnen schatten dat ze daar reden toe hadden. Hoewel dat in de praktijk niet zo is.
Nee, dat kun je dan dus ook niet zeggen. Als je echt denkt dat ze alleen maar naar cijfertjes kijken heb je een vreemd beeld van hoe een beleid gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat er toen was gebeurd? Geen idee, want de maatregelen zijn niet genomen dus je kunt ook niet zeggen in hoeverre men toen iets had door kunnen voeren en hoe daar op gereageerd was. Feit is wel dat het toen op z'n beloop is gelaten omdat het - blijkbaar - allemaal super ging, terwijl de signalen binnen enkele weken eigenlijk drastisch veranderden en er bijzonder rare inschattingsfouten zijn gemaakt.
Nog altijd onbegrijpelijk dat VWS de bevindingen van deze experts nauwelijks serieus neemt in vergelijking met het OMT. Men gaat blijkbaar liever voor tunnelvisie dan de beste uitweg voor Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Team Red : 2 hebben nog minder dan 2 weken de tijd met veel !!!!
[ twitter ]
Op dit soort aannames (linksom of rechtsom) draait heel dit topic.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, jij weet wat mensen denken. Knap.
Nou, ik weet wel dat de meeste mensen totaal niet snappen hoe het werkt, niet in kunnen schatten wat risicovol gedrag is, en ook niet in kunnen schatten of het ene erger is dan het andere. Destijds, eind februari, was het nog een graadje erger dan nu. Iedereen was boos, omdat iedereen heel hijgerig en dom zondebokken aan wilde kunnen wijzen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, jij weet wat mensen denken. Knap.
Dat kan toch imho sws als je daarvoor zelf een reden hebt ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zodat je je kind thuishoudt en allerlei nieuwe besmettingen voorkomt.
Een maatregel is een besluit over hoe iets wordt opgelost of veranderd. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus is het geen maatregel maar een grap.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja nogmaals, het is niet zo relevant wat jij of ik vinden. Een maatregel is een maatregel, je mag iets niet meer of je mag het nog wel. Zwarter en witter ga je het vandaag echt niet meer krijgen.
Echt hè. Ik zou op deze man stemmen, maar wat een armoe zeg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.
Je zal tussen hem en Trump moeten kiezen
Laat ik het anders zeggen dan: ze hebben zich redelijk blind gestaard op bepaalde experts of instanties die moeten adviseren, terwijl er genoeg andere mensen (data analisten of betrokken medische mensen) vroegtijdig gewaarschuwd hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dan dus ook niet zeggen. Als je echt denkt dat ze alleen maar naar cijfertjes kijken heb je een vreemd beeld van hoe een beleid gemaakt wordt.
Nee, want nu mag een kind weer gewoon met een snotneus en andere verkoudheidsklachten naar school. Die regel is juist ingevoerd om te voorkomen dat veel kinderen thuis komen te zitten voor langere tijd. Testen is uiteindelijk de enige manier om erachter te komen of je kind onschuldige klachten heeft (en weer naar school mag) of niet (en dus in quarantaine moet).quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat kan je toch imho sws als je daarvoor reden hebt.
Ik ga en kan mij niet voorstellen dat de inspectie daar nu anders over denkt.
Enne, afwezigheid is geen zekerheid.
Wat een onzin. We hebben het al maanden over de situatie na 1 september in mijn eigen bedrijf heeft in deze periode gewoon al besloten het minimaal op te rekken tot 1 januari 2021. En zo ken ik meer bedrijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is hindsight, toen leek het er nog op dat het gewoon weer zou kunnen, daarna werden de signalen duidelijker dat het weer toenam en kwam er die wazige persco waar Rutte even foei riep naar iedereen. Dat was ook het moment dat het rijksbreed weer word opgeschort om samenkomsten te plannen.
Nee kan het helaas niet meer vinden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wilde dit net ook aanvoeren omdat ik dit ook denk maar ik heb hier geen bewijs voor. Jij wel toevallig?
Door users als @Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Leugen.
Ook toen werd er gezegd dat men in moest grijpen in Amsterdam en Rotterdam bijv.
Juist ook door de mensen die niet voor een lockdown zijn maar begrijp wel dat dit stoer roepen is.
Puur anecdotischquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat een onzin. We hebben het al maanden over de situatie na 1 september in mijn eigen bedrijf heeft in deze periode gewoon al besloten het minimaal op te rekken tot 1 januari 2021. En zo ken ik meer bedrijven.
Op het moment dat je dit leest op de autocue moet je toch weten dat het niet klopt....quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef wpor het volgende:
[..]
Echt hè. Ik zou op deze man stemmen, maar wat een armoe zeg.
Bullshitquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Door users als @:Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.
Wat weet jij toch veelquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel dat de meeste mensen totaal niet snappen hoe het werkt, niet in kunnen schatten wat risicovol gedrag is, en ook niet in kunnen schatten of het ene erger is dan het andere. Destijds, eind februari, was het nog een graadje erger dan nu. Iedereen was boos, omdat iedereen heel hijgerig en dom zondebokken aan wilde kunnen wijzen.
Als je de definitie opzoekt, interpreteer hem dan juist. Laat ik de betekenis van de Van Dale er bij pakken. Misschien is die duidelijker: handeling of ingreep met een bep. doel. Nou heeft het kabinet dus een ingreep gedaan, met een bepaald doel. Dat jij denkt dat dat doel niet gehaald wordt, heeft nul relevantie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Een maatregel is een besluit over hoe iets wordt opgelost of veranderd. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus is het geen maatregel maar een grap.
Waarom hebben ze toch altijd van die oude lijken daar als kandidaten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.
Je zal tussen hem en Trump moeten kiezen
Is dat zo dan? (no offense hoor, maar ik zie weinig beweging vanuit de overheid daarnaar toe)quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Door users als @:Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.
Daar zullen ze ook vast naar geluisterd hebben. Net als de experts en instanties die op andere dingen hebben gewezen. En uit die enorm lastige brij moeten keuzes gemaakt worden. Soms zijn ze goed, soms minder goed, soms fout. En soms zijn ze maar voor een bepaalde groepering goed. Of soms alleen voor het bedrijfsleven of iets dergelijks. Ik zag een aardige vraag nog op de laatste pagina van het vorige topic, zoek 'm zo even op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen dan: ze hebben zich redelijk blind gestaard op bepaalde experts of instanties die moeten adviseren, terwijl er genoeg andere mensen (data analisten of betrokken medische mensen) vroegtijdig gewaarschuwd hebben.
(en nee, ik heb daar even niet alle bronnen van etc. etc.)
quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is erger: een verkeerde inschatting of verkeerde maatregelen?
Als mijn man, mijn kind of ik in contact zijn geweest met iemand die Covid-19 heeft en een van ons vertoont symtomen, dan gaan we testen. Daarom zou je een kind laten testen. En jezelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou iemand een kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?
a) Het kind heeft op dat testmoment niets wat morgen compleet anders kan zijn.
b) Het kind is idd besmet wat buiten uitzieken niets toevoegt.
PS uit gevoel kan ik het beredeneren waarbij men wel moet willen zien, dat een test schijnzekerheid biedt.
Mwah, inschatten dat de meeste mensen niets snappen van viraal verspreidingsgedrag is niet zo lastig hoor.quote:
Dat je het nog probeert...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je de definitie opzoekt, interpreteer hem dan juist. Laat ik de betekenis van de Van Dale er bij pakken. Misschien is die duidelijker: handeling of ingreep met een bep. doel. Nou heeft het kabinet dus een ingreep gedaan, met een bepaald doel. Dat jij denkt dat dat doel niet gehaald wordt, heeft nul relevantie.
Ik ga 100% voor verkeerde maatregelen in tijden van een pandemie. Verkeerde inschattingen (zelfs een weekje langer wachten, bewezen in golf 1) kan er voor zorgen dat er vele duizenden extra doden vallen.quote:
Ik vind het toch knapquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mwah, inschatten dat de meeste mensen niets snappen van viraal verspreidingsgedrag is niet zo lastig hoor.
Lees de posts van o.a. @Rlz12 uit die periode nog maar eens terug zou ik zeggen. Uitgemaakt voor paniekzaaier, terug de bunker in en meer van dat soort teksten.quote:
was die er dan? dan ben je wel echt dom als je dat dacht...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Groepsimmuniteit theorie over Brabant kan ook de prullenbak in.
Ja sorry maar het is de meeste compacte manier om bij te lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Néé, niet weer een Twitterdraadje. Schrijf een blog, lieve experts.
Zij hebben de verkeerde belangenquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat je het nog probeert...
Wellicht kunnen @:Elan en @:Gretzl solliciteren bij het OMT. Zij schijnen als een van de weinigen wél te weten hoe we dit virus moeten verslaan.
Die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees de posts van o.a. @:RLZ12 uit die periode nog maar eens terug zou ik zeggen. Uitgemaakt voor paniekzaaier, terug de bunker in en meer van dat soort teksten.
Al heb je nu ook nog users die het allemaal niet zo serieus nemen, maar die zijn daarmee tenminste consistent en volhardend.
De beweging in die richting komt ook niet vanuit de overheid maar vanuit het virus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:41 schreef Randier het volgende:
[..]
Is dat zo dan? (no offense hoor, maar ik zie weinig beweging vanuit de overheid daarnaar toe)
Daar ga je voor omdat je er nu vanuit gaat dat het maatregelen zijn die of duizenden doden extra voorkomen en als dat niet zo is geen verdere schade aanrichten. Maar dat is te makkelijk. Er zijn ook maatregelen die misschien 1000 doden kunnen voorkomen, maar misschien ook 1000 doden extra op kunnen leveren. Misschien heel erg gechargeerd, maar op zo'n mijnenveld spelen de beleidsmakers wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ga 100% voor verkeerde maatregelen in tijden van een pandemie. Verkeerde inschattingen (zelfs een weekje langer wachten, bewezen in golf 1) kan er voor zorgen dat er vele duizenden extra doden vallen.
Ik wou het net zeggen!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
https://www.bbc.com/news/uk-54250696quote:Mr Johnson told the House of Commons he would provide police and local authorities with extra funding to enforce the regulations and the option to draw on military support.
Gefundeerde posts zijn altijd goed. Alleen zijn ze niet altijd correct gefundeerd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik waardeer zelf de gefundeerde postings van @:Gretzl enorm. Je kunt het ermee oneens zijn, prima, maar het gesprek in deze reeks wordt er wel mee verdiept. Dat kun je niet van alle reacties hier zeggen.
Eerst betaald worden om pro regels te zijn en nu ineens 180 graden draaien. Zal viruswaanzin haar betalen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
Die Femke Louise he, die is trouwens wel goed lelijk zeg. Ziet er echt uit als zijnde te dom om te poepen. Als ik een hond had, had ik die nog niet eens op haar hoofd laten kakken.
Brr.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
In GB gaan de nieuwe regels gehandhaafd worden met behulp van militairen indien de politie die ondersteuning nodig heeft.
Ik vind dat nogal wat.
Bron
Ja en nee. Ja, goeie inbreng maar ik zie liever nieuwsartikelen dan twitterberichten die ernaar verwijzen. Kleine moeite groot plezier. Maar je hebt er meer aan dan de onzinroepers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik waardeer zelf de gefundeerde postings van @:Gretzl enorm. Je kunt het ermee oneens zijn, prima, maar het gesprek in deze reeks wordt er wel mee verdiept. Dat kun je niet van alle reacties hier zeggen.
Dit is de argumentatie omdraaien om niet te zeggen, het schoolargument verdraaien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want nu mag een kind weer gewoon met een snotneus en andere verkoudheidsklachten naar school. Die regel is juist ingevoerd om te voorkomen dat veel kinderen thuis komen te zitten voor langere tijd. Testen is uiteindelijk de enige manier om erachter te komen of je kind onschuldige klachten heeft (en weer naar school mag) of niet (en dus in quarantaine moet).
Zijn langspeelplaat over de onrechtvaardigheid van de huidige maatregelen zou nu natuurlijk helemaal ongeloofwaardig zijn.quote:
Ja echt hè.quote:
In Engeland wordt meer vanuit image en gevoel bestuurd dan hier in Nederland, waar het technocratische er wat dichterop ligt, dat blijkt maar weer. In het VK rekenen ze ook geen verkiezingsprogramma's door, maar beloven ze iedereen gewoon gratis geld enzo. Dan is een maatregelenpakket voor corona algauw iets waar je met kanonnen op muggen gaat schieten terwijl je ergens anders juist alles laat lopen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
In GB gaan de nieuwe regels gehandhaafd worden met behulp van militairen indien de politie die ondersteuning nodig heeft.
Ik vind dat nogal wat.
Bron
Waarschijnlijk wel, al die berichtjes op de insta's van die c-sterren zijn ook geschreven door Willem Engel van Viruswaanzin, heeft ie al toegegeven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eerst betaald worden om pro regels te zijn en nu ineens 180 graden draaien. Zal viruswaanzin haar betalen?
Wat een onzin. Ik denk dat er maar verdomd weinig ouders bang zijn dat hun kind gevaar loopt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit is de argumentatie omdraaien om niet te zeggen, het schoolargument verdraaien.
Zorgen voor anderen hebben, kan ook prima door je kind bij een symptoomvermoeden gewoon 10 dagen thuis te houden en het remote/online de lessen laten volgen. Niemand zal je nu tegenhouden. Sterker nog ik denk dat menig ander ouder het fijn zal vinden dat verkouden/kwijl/koorts kinderen ongeacht testuitslag, sws lekker thuis en wegblijven van hun kroost.
Dat kinderen nu naar school mogen is wat anders dat ze dat niet mochten, laat staan konden omdat de scholen dicht waren waardoor kinderen idd onterecht in de verdrukking kwamen.
Maar goed, we weten (denk ik) allebei dat het testen vooral beantwoordt aan een psychologisch behoefte om als ouder daarmee dan iets te kunnen doen en weten of je kind "gevaar" loopt. Het vervelende is dat je dat wel kunt willen weten of afdwingen maar dat het daarmee qua besmetting geen enkele zekerheid geeft voor een toekomstige. Dit nog los dat virusdirectie niet inhoudt daarmee dan ook besmettelijk te zijn.
Er zijn nog altijd hele provincies die de dans compleet ontspringenquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef Justin_Case het volgende:
Maar goed, is er vandaag de dag ook nog goed nieuws omtrent het corona virus?
Toen we 50 besmettingen hadden, waren ook wat andere users weg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
Ik denk wel dat dit heel erg afhangt van de leeftijd. Kinderen van 1 tot 3 jaar hebben van september tot maart gewoon consequent een snotneus. Als mn dochter koorts heeft blijft ze sowieso thuis, maar een snottebel aan 'r neus krijgt ze vaak juist van de opvang ipv andersom. Zo'n beetje alles loopt ze daar op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit is de argumentatie omdraaien om niet te zeggen, het schoolargument verdraaien.
Zorgen voor anderen hebben, kan ook prima door je kind bij een symptoomvermoeden gewoon 10 dagen thuis te houden en het remote/online de lessen laten volgen. Niemand zal je nu tegenhouden. Sterker nog ik denk dat menig ander ouder het fijn zal vinden dat verkouden/kwijl/koorts kinderen ongeacht testuitslag, sws lekker thuis en wegblijven van hun kroost.
Dat kinderen nu naar school mogen is wat anders dat ze dat niet mochten, laat staan konden omdat de scholen dicht waren waardoor kinderen idd onterecht in de verdrukking kwamen.
Maar goed, we weten (denk ik) allebei dat het testen vooral beantwoordt aan een psychologisch behoefte om als ouder daarmee dan iets te kunnen doen en weten of je kind "gevaar" loopt. Het vervelende is dat je dat wel kunt willen weten of afdwingen maar dat het daarmee qua besmetting geen enkele zekerheid geeft voor een toekomstige. Dit nog los dat virusdirectie niet inhoudt daarmee dan ook besmettelijk te zijn.
Mijn stad Tilburg, slechts 5 op de 100dzd positief getest.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd hele provincies die de dans compleet ontspringen.
Prima ik laat me geen gebakken lucht aansmeren. Met het aankondigen van een maatregel moet er tenminste enige correlatie bestaan tussen de situatie enerzijds en wat je wilt realiseren middels die maatregel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je de definitie opzoekt, interpreteer hem dan juist. Laat ik de betekenis van de Van Dale er bij pakken. Misschien is die duidelijker: handeling of ingreep met een bep. doel. Nou heeft het kabinet dus een ingreep gedaan, met een bepaald doel. Dat jij denkt dat dat doel niet gehaald wordt, heeft nul relevantie.
The chosen provincies.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd hele provincies die de dans compleet ontspringen.
Welke geldschieter zou erachter zitten of is willempie rijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, al die berichtjes op de insta's van die c-sterren zijn ook geschreven door Willem Engel van Viruswaanzin, heeft ie al toegegeven.
het virus doet het goedquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef Justin_Case het volgende:
Maar goed, is er vandaag de dag ook nog goed nieuws omtrent het corona virus?
And we will all go down together!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Toen we 50 besmettingen hadden, waren ook wat andere users weg.
Zodra het ging stijgen, gingen de bunkers gewoon weer open dus lekker boeiend.
Ik vind het wel goed dat ze in elk geval duidelijk maken dat het serieus is. Die urgentie mist hier nogal, vind ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
En de nieuwe maatregelen gaan 6 maanden duren. En kunnen stricter gemaakt worden indien nodig.
Alleen maar fijn toch? In de praktijk zal het wel meevallen waarschijnlijk. Het houdt de mensen in elk geval van straatquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
En de nieuwe maatregelen gaan 6 maanden duren. En kunnen stricter gemaakt worden indien nodig.
Jammer van die laatste toevoeging weer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima ik laat me geen gebakken lucht aansmeren. Met het aankondigen van een maatregel moet er tenminste enige correlatie bestaan tussen de situatie enerzijds en wat je wilt realiseren middels die maatregel.
De kroegen eerder sluiten valt daar gewoon niet onder, de grap is al zovaak gemaakt maar het virus gaat niet pas na 01:00 aan de slag. Dus slaat het totaal nergens op. Je kan net zo goed aankondigen het Torentje roze te verven of de Kalverstraat een andere naam geven en dan zeggen dat het onderdeel is van je Corona-aanpak. Waarschijnlijk zou jij ook dat nog voor zoete koek slikken.
Volgens mij wist iedereen wel dat de besmettingen de verkeerde kant opgingen, maar de opnames waren er nog niet naar om een alarmerende toon aan te slaan. En nog steeds niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk wel dat de teneur in deze topicreeks is veranderd. Eerst waren er veel relativerende opmerkingen en nu lijkt de meerderheid wel ervan doordrongen dat het de verkeerde kant opgaat met de besmettingen en opnames.
Nou inderdaad, Tilburg was volgens iemand hier gister nog een enorme brandhaard. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Mijn stad Tilburg, slechts 5 op de 100dzd positief getest.
Dashboard heeft een update.
Serieus snap ik wel, maar er zit nogal wat tussen een serieuze aanpak en een halve staatsgreep. Militairen inzetten om je eigen burgers in het gareel te houden, serieus? Dat zegt meer over je eigen falen als bewindsvoerders dan je bevolking.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed dat ze in elk geval duidelijk maken dat het serieus is. Die urgentie mist hier nogal, vind ik.
Dat containmentnu van Jaap Stronks is met geen mogelijkheid serieus te nemen. Linkse droeftoeter die rechts "STOP HET VIRUS NU!" schreeuwt, en dan links vrolijk staat te bleren op de dam dat alle blanken racisten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat die dubbele agenda's van MitigatieNu (is dat nieuw?) en ContainmentNu enzo ook vervelend beginnen te worden. Al die twitter draadjes lezen vooral als: "I told you so!"
Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Het lijkt me dat die militairen beschikbaar zijn in het geval van rellende jeugd oid, niet om winkelende omaatjes aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel je voor dat jij hier in de stad loopt om boodschappen te doen en door de marechaussee neergeknuppeld wordt, dat gaat toch nergens meer over?
Men onderstreept inderdaad alleen de urgentie. Wij doen dat hier ook door de kroegen een uur eerder te sluiten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Het lijkt me dat die militairen beschikbaar zijn in het geval van rellende jeugd oid, niet om winkelende omaatjes aan te pakken.
Dat is iets wat ik -vooral voor mezelf- probeer te doen inderdaad. Ik merk dat veel Twitter 'experts' echt in een kramp schieten. Ik vind het wel jammer dat we het in dit topic ondertussen niet meer respectvol oneens met elkaar kunnen zijn. Het gaat veel te vaak richting jij-bakken en persoonlijke aanvallen. De kwaliteit van het topic gaat ontzettend vooruit als we daarmee stoppen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij wist iedereen wel dat de besmettingen de verkeerde kant opgingen, maar de opnames waren er nog niet naar om een alarmerende toon aan te slaan. En nog steeds niet eigenlijk.
Het relativerende zit 'm erin dat sommigen in de overdrive schieten en doen alsof we aan de vooravond staan van een catastrofe zoals begin maart (en aan de andere kant van het spectrum mensen die nog steeds schouderophalend zeggen dat er niets aan de hand is, maar die zijn de laatste dagen wat stiller inderdaad). Dat sommigen relativeren (lees: in de juiste context plaatsen) interpreteren als bagatelliseren (lees: uit haar context halen) is niet echt het probleem van mensen die wel degelijk proberen de juiste toon te vinden.
Wat gaan die militairen doen. Dat is de vraag. In uniform de straat op en mensen aanspreken zou nogal vergaand zijn. De politie op andere manieren ondersteunen is gewoon prima.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat nogal wat.
Bron
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-54250696
Jammer, toch best interessante materie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef capricia het volgende:
[modbreak]Kappen met het neerplempen van tweets. [/modbreak]
Die militairen kunnen ook ingezet worden om te helpen met testen. Coordineren ervan, noem het maar op. Inzetten op handhaving geeft het beeld wat ik schets.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Het lijkt me dat die militairen beschikbaar zijn in het geval van rellende jeugd oid, niet om winkelende omaatjes aan te pakken.
Dat met die opnames klopt niet helemaal, zeker niet als we het over de IC hebben. Het lijkt weinig, maar het probleem is dat de capaciteit te klein is en daardoor wordt weinig al snel teveel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij wist iedereen wel dat de besmettingen de verkeerde kant opgingen, maar de opnames waren er nog niet naar om een alarmerende toon aan te slaan. En nog steeds niet eigenlijk.
Het relativerende zit 'm erin dat sommigen in de overdrive schieten en doen alsof we aan de vooravond staan van een catastrofe zoals begin maart (en aan de andere kant van het spectrum mensen die nog steeds schouderophalend zeggen dat er niets aan de hand is, maar die zijn de laatste dagen wat stiller inderdaad). Dat sommigen relativeren (lees: in de juiste context plaatsen) interpreteren als bagatelliseren (lees: uit haar context halen) is niet echt het probleem van mensen die wel degelijk proberen de juiste toon te vinden.
[/quote]quote:LCPS weer van start
22 september 2020
Vanaf woensdag 23 september gaat het LCPS weer van start om ook bovenregionaal te zorgen voor patiëntenspreiding. Het LCPS wordt gevestigd in Zeist, in het gebouw van de Landelijke Meldkamer Samenwerking. Voorzitter LNAZ Ernst Kuipers: ‘Er bereiken ons al weer verzoeken om ook bovenregionaal patiënten te spreiden nu het aantal ziekenhuisopnames snel toeneemt. Uitgangspunt bij een tweede golf covidpatiënten is steeds geweest om de reguliere zorg door te laten gaan. Dat betekent dat we, wanneer de druk toeneemt, laagdrempelig patiënten verplaatsen zodat ziekenhuizen geen reguliere zorg hoeven afschalen. Vanaf morgen is het LCPS daarom weer operationeel om dagelijks de bezetting van covid-ic-bedden, non-covid-ic-bedden én klinische covidbedden uit te vragen aan de ziekenhuizen.’
22 september: 91 covidpatiënten op de IC
Het aantal covidpatiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 91. Dat zijn 6 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 627 non-covid-patiënten op de IC, 92 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 718, 98 meer dan de dag ervoor. Het aantal covid-opnames buiten de IC bedraagt 329, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt daarmee 420, 10 meer dan de vorige dag. Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Het aantal covid-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 91. Dat zijn 6 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 627 non-COVID-patiënten op de IC, 92 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 718, 98 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 329, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 420, 10 meer dan de vorige dag.[quote]
Prima discussie materiaal. Mag je gerust hier neerzetten. En dan graag jouw mening erbij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jammer, toch best interessante materie.
https://drive.google.com/(...)q9C926XVY2jSBZp/view
heel grote rol, in september begint alles weer opnieuw.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Breekfast het volgende:
Toch snap ik niet waarom het nu opeens zo snel gaat. Voor mijn gevoel was de naleving van de maatregelen rond juni/juli al net zo verwaterd als dat ze nu zijn... Het begin van het school/studie jaar zal een rol spelen, maar dan nog..
Jeetje, dan gaat het wel hard. Naast 6 COVID patiënten gewoon 92 nieuwe non-COVID IC opnames..quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:10 schreef miss_sly het volgende:
Het aantal covidpatiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 91. Dat zijn 6 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 627 non-covid-patiënten op de IC, 92 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 718, 98 meer dan de dag ervoor. Het aantal covid-opnames buiten de IC bedraagt 329, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt daarmee 420, 10 meer dan de vorige dag. Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Of allemaal mensen die toch weer naar het werk gaan/moetenquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Breekfast het volgende:
Toch snap ik niet waarom het nu opeens zo snel gaat. Voor mijn gevoel was de naleving van de maatregelen rond juni/juli al net zo verwaterd als dat ze nu zijn... Het begin van het school/studie jaar zal een rol spelen, maar dan nog..
Je hoort er niemand meer over, maar misschien toch het weer? We hadden in mei, juni, juli echt wekenlang prima weer waardoor heel veel buiten plaatsvond. Vanaf augustus werd het weer een stuk wisselvalliger en tegelijkertijd mocht er ook veel meer binnen qua horeca en evenementen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Breekfast het volgende:
Waar komen die allemaal vandaan joh.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jeetje, dan gaat het wel hard. Naast 6 COVID patiënten gewoon 92 nieuwe non-COVID IC opnames..
Gokje: deels uit de OK en deels uit de ambulancequote:Op dinsdag 22 september 2020 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar komen die allemaal vandaan joh.
Scholen, kantoren en sportverenigingen. Drie plekken waarin veel sprake is van community spread.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Breekfast het volgende:
Welke evenementen en Horeca ? Daar was niets veranderd sinds juli (anders registratieplicht) tot begin september.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je hoort er niemand meer over, maar misschien toch het weer? We hadden in mei, juni, juli echt wekenlang prima weer waardoor heel veel buiten plaatsvond. Vanaf augustus werd het weer een stuk wisselvalliger en tegelijkertijd mocht er ook veel meer binnen qua horeca en evenementen.
Loopneus is ook helemaal geen symptoom volgens de WHO. Speelt wellicht ook een rol.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want nu mag een kind weer gewoon met een snotneus en andere verkoudheidsklachten naar school. Die regel is juist ingevoerd om te voorkomen dat veel kinderen thuis komen te zitten voor langere tijd. Testen is uiteindelijk de enige manier om erachter te komen of je kind onschuldige klachten heeft (en weer naar school mag) of niet (en dus in quarantaine moet).
Mensen zijn heel slecht in het inschatten van exponentiële groei. Het hockeystick-moment komt altijd onverwacht, omdat eerst de cijfers nog laag zijn en het dan opeens omhoog schiet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Breekfast het volgende:
Daar wonen ook gewoon minder debielen dan in de randstadquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef skrn het volgende:
Ook opmerkelijk dat Limburg de dans aardig ontspringt. Terwijl Limburg ook hard was getroffen door het virus.
Ja, daar zal het wel mee te maken hebben dan. De discipline om de maatregelen na te leven was namelijk al veel langer weg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Scholen, kantoren en sportverenigingen. Drie plekken waarin veel sprake is van community spread.
Vanaf wanneer ging het maximum aantal mensen binnen in de horeca eraf dan? Was dat niet in augustus?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke evenementen en Horeca ? Daar was niets veranderd sinds juli (anders registratieplicht) tot begin september.
Sterker nog, in de vakantieperiode zijn er juist meer mensen die terras en horeca opzoeken.
ik heb nog altijd sterk de indruk dat zowel Viruswaanzin als Farmers Defence Force zwaar gecoördineerd en gefinancierd worden door het FvD en de geldschieters van die partij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke geldschieter zou erachter zitten of is willempie rijk genoeg?
Dat is politiek, zieltjes winnen. Wellicht wat opzichtig maar Baudet zal ondertussen ook wel in de gaten hebben dat het partijkartel niet zo simpel te breken is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:22 schreef Nielsch het volgende:
Baudet heeft ook toegegeven dat er goede contacten zijn tussen Willem Engel en zijn partij. En daarnaast doet hij heel erg alsof hij ook voor boeren opkomt.
Met zijn putin contacten lijkt mij dat een gevaarlijke combinatiequote:Op dinsdag 22 september 2020 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik heb nog altijd sterk de indruk dat zowel Viruswaanzin als Farmers Defence Force zwaar gecoördineerd en gefinancierd worden door het FvD en de geldschieters van die partij.
In korte tijd hebben beide initiatieven op elkaar lijkende sites uit de grond gestampt, ze opereren hetzelfde en de retoriek is ook hetzelfde. Beide voormannen (Willem Engel en Mark van den Oever) hebben de maatregelen rondom corona en boeren al vergeleken met het lot van de joden in de 2de WO.
Baudet heeft ook toegegeven dat er goede contacten zijn tussen Willem Engel en zijn partij. En daarnaast doet hij heel erg alsof hij ook voor boeren opkomt. Het gaat Baudet volgens mij niet eens om de inhoud, maar vooral om maar zoveel mogelijk staatsondermijnend bezig te zijn. Als hij daar een clubje voor kan oprichten, dan doet hij dat.
1 Juliquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vanaf wanneer ging het maximum aantal mensen binnen in de horeca eraf dan? Was dat niet in augustus?
Eerst was het de vergelijking met italie en nu is dat spanje gewordenquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
Veel verontrustender kan bijna niet. Ik zou zelf ook echt niet weten waarom het in Nederland nu zoveel anders zou zijn dan Spanje als je kijkt naar de ziekenhuisopnames en de uiteindelijke kans dat iemand aan COVID-19 komt te overlijden.
[ twitter ]
Ik zou niet weten waar ik me zorgen om moet makenquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al maak ik me toch wel best zorgen, weet niet hoe jullie daar in staan?
Niet zo zeer om besmet te worden, maar meer het vooruitzicht de komende 6 maanden.. gaan we weer naar een semi lockdown situatie waarin je amper je huis uit komt?
Ik gok eerder het aantal contactmomenten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je hoort er niemand meer over, maar misschien toch het weer? We hadden in mei, juni, juli echt wekenlang prima weer waardoor heel veel buiten plaatsvond. Vanaf augustus werd het weer een stuk wisselvalliger en tegelijkertijd mocht er ook veel meer binnen qua horeca en evenementen.
Duidelijk, overigens zie je vanaf half juli de besmettingen stijgen. In combinatie met het slechter worden van het weer denk ik wel dat het enigszins een rol heeft gespeeld. Tel daar de vakanties en start van het studentenleven bij op en dan heb je eventueel een verklaring. Het blijft gissen though.quote:
Voor je het weet verlies je je tanden door die hockeystickquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zijn heel slecht in het inschatten van exponentiële groei. Het hockeystick-moment komt altijd onverwacht, omdat eerst de cijfers nog laag zijn en het dan opeens omhoog schiet.
Hier al gebeurd vermoedelijk, helaas niet aan te tonenquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik denk dat er maar verdomd weinig ouders bang zijn dat hun kind gevaar loopt.
Met deze richtlijnen is naar school sturen lekker makkelijk en zal het virus zich binnen een school verspreiden waarbij er gezinnen getroffen zullen worden die wel 'gevaar' lopen.
Jammer dat vooringenomenheid dus bepaalt of iets in het eigen omheinde straatje, bespreekbaar is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als mijn man, mijn kind of ik in contact zijn geweest met iemand die Covid-19 heeft en een van ons vertoont symtomen, dan gaan we testen. Daarom zou je een kind laten testen. En jezelf.
Ik hoef verder geen discussie over de (schijn)veiligheid en (schijn)zekerheid die dat biedt, want jij en ik zijn het niet eens.
Geen baan, geen familie, gaan geliefde?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik me zorgen om moet maken
Als er al een 'lockdown' komt - landelijk - dan verwacht ik er eentje van niet meer dan 2 weken oid. Gewoon om de boel weer wat tot rust te laten komen op de IC's eventueel. Dat een lockdown geen permanente oplossing is weten we intussen wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet zo zeer om besmet te worden, maar meer het vooruitzicht de komende 6 maanden.. gaan we weer naar een semi lockdown situatie waarin je amper je huis uit komt?
Als er nu eens een richting kwam waar we heen willen :quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn ouders hooguit, maar op die locatie is er bijna geen virusbesmetting.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen baan, geen familie, gaan geliefde?
Visie is wat we missen, gaan we van teflon Rutte niet krijgen. We zitten met een kabinet opgescheept dat banger is voor de komende verkiezingen dan voor het virus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als er nu eens een richting kwam waar we heen willen :
- Solidair met alles en iedereen, en maatregelen voor iedereen -> grote (gevolg) schade economie, etc
- (af)(be)schermen kwetsbare groepen (of advies zelfbescherming) -> minder grote schade.
Zou dat al helpen
Een lockdown moeten we eigenlijk niet meer willen.
Eens, lockdown zou dramatisch zijn. Maar dan moet toch het Nederlandse volk weer dezelfde spirit krijgen als die aanwezig was in de maanden april, mei en juni. Dan helpt het niet wanneer tokkie C artiesten zo'n boodschap de wereld in slingeren zoals gisteren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als er nu eens een richting kwam waar we heen willen :
- Solidair met alles en iedereen, en maatregelen voor iedereen -> grote (gevolg) schade economie, etc
- (af)(be)schermen kwetsbare groepen (of advies zelfbescherming) -> minder grote schade.
Zou dat al helpen
Een algehele lockdown moeten we eigenlijk niet meer willen.
Mee eens, maar hoe gaat men dan indammen vraag ik me af? Dat is - hoe desastreus voor de economie het ook was - wel zeer effectief gebleken in maart/april door horeca voor langere tijd te sluiten, thuiswerken echt omarmd werd, scholen dicht waren etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een algehele lockdown moeten we eigenlijk niet meer willen.
En terecht...quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Visie is wat we missen, gaan we van teflon Rutte niet krijgen. We zitten met een kabinet opgescheept dat banger is voor de komende verkiezingen dan voor het virus.
Diezelfde spirit als in de eerste lockdown krijgen we sowieso niet meer, omdat veel mensen corona moe gestreden zijn, en het hun "toch niet raakt"quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, lockdown zou dramatisch zijn. Maar dan moet toch het Nederlandse volk weer dezelfde spirit krijgen als die aanwezig was in de maanden april, mei en juni. Dan helpt het niet wanneer tokkie C artiesten zo'n boodschap de wereld in slingeren zoals gisteren.
Ik zag die briefing van Van Dissel. Waarbij hij ook die Google social mobility data liet zien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar hoe gaat men dan indammen vraag ik me af? Dat is - hoe desastreus voor de economie het ook was - wel zeer effectief gebleken in maart/april door horeca voor langere tijd te sluiten, thuiswerken echt omarmd werd, scholen dicht waren etc.
Ja maar wat zijn we er uiteindelijk mee opgeschoten? Het heeft toen weliswaar geholpen, maar de gevolgen waren gigantisch voor economie en samenleving. Je moet je afvragen of het dat allemaal waard is geweest op een gegeven moment. (op dat moment wel, maar op dit moment is dat wellicht een hele andere discussie)quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar hoe gaat men dan indammen vraag ik me af? Dat is - hoe desastreus voor de economie het ook was - wel zeer effectief gebleken in maart/april door horeca voor langere tijd te sluiten, thuiswerken echt omarmd werd, scholen dicht waren etc.
Tijd voor een thuiswerkrecht dus. En de werkgever laten aantonen dat aanwezigheid op kantoor noodzakelijk is voor de continuïteit van de bedrijfsvoering.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zag die briefing van Van Dissel. Waarbij hij ook die Google social mobility data liet zien.
Duidelijk was dat er weer veel gereisd wordt van en naar werk. Bijna pre-corona. Hij gaf dit ook aan als een van de pijnpunten.
Op dat thuiswerken kan veel meer ingezet worden.
Dit dus, zou eigenlijk voor bedrijven die amper tot geen omzetverlies hebben door het thuiswerken zowat verplicht moeten zijn. Dit om ondernemingen die wel afhankelijk zijn van op locatie werken te ontlasten (lees: kapper, horeca etc.).quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zag die briefing van Van Dissel. Waarbij hij ook die Google social mobility data liet zien.
Duidelijk was dat er weer veel gereisd wordt van en naar werk. Bijna pre-corona. Hij gaf dit ook aan als een van de pijnpunten.
Zit lekker op kantoor, moet er niet aan denken om thuis te zitten, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd voor een thuiswerkrecht dus. En de werkgever laten aantonen dat aanwezigheid op kantoor noodzakelijk is voor de continuïteit van de bedrijfsvoering.
Maar stel dat dit nog een half jaartje moet en we daardoor niet meer in lockdown hoeven. Dan zouden we daar toch bereid toe moeten zijn?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Zit lekker op kantoor, moet er niet aan denken om thuis te zitten, eerlijk gezegd.
Overvolle ziekenhuizen zijn nu minder van belang?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar wat zijn we er uiteindelijk mee opgeschoten? Het heeft toen weliswaar geholpen, maar de gevolgen waren gigantisch voor economie en samenleving. Je moet je afvragen of het dat allemaal waard is geweest op een gegeven moment. (op dat moment wel, maar op dit moment is dat wellicht een hele andere discussie)
Ja, heb drie kinderen van 3 jaar en minder thuis zitten, geloof me, dat is moeilijk afzonderen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar stel dat dit nog een half jaartje moet en we daardoor niet meer in lockdown hoeven. Dan zouden we daar toch bereid toe moeten zijn?
Ik denk dat je je nogal vergist in de verhouding tussen werknemers die "op kantoor" zitten omdat ze daartoe verplicht worden en werknemers die dat uit vrije wil doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd voor een thuiswerkrecht dus. En de werkgever laten aantonen dat aanwezigheid op kantoor noodzakelijk is voor de continuïteit van de bedrijfsvoering.
eens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou ook best naar kantoor willen, hoor. Maar ik vind het nu niet de tijd om te doen wat je wil, maar vooral te doen wat verstandig is. Zo'n advies vanuit de overheid om thuis te werken is er niet voor niks. En ik kan best thuiswerken, dus ik heb weinig reden om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Zit lekker op kantoor, moet er niet aan denken om thuis te zitten, eerlijk gezegd.
Daar wil gewoon niemand heen, minder kans op verspreiding.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar wonen ook gewoon minder debielen dan in de randstad
Misschien. Maar zij die gedwongen worden door 'FVD-viruswappies' even een handje helpen is wellicht een passendere eerste stap dan meteen een algeheel kantoorverbod. Dat kan altijd nog.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk dat je je nogal vergist in de verhouding tussen werknemers die "op kantoor" zitten omdat ze daartoe verplicht worden en werknemers die dat uit vrije wil doen.
Dat de reguliere zorg is afgeschaald? Zie verder geen berichten hier over het LUMC.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
Misschien dat @:lenny_leonard ons een update kan geven over de bezetting? Wat klopt er van dat bericht over het LUMC, hoe moeten we dit interpreteren en is dit een voorbode van?
Behoorlijk ongewenst, maar wel ongeveer de enige werkende optie die nog open ligt. En we zijn het zelf schuld dat die weer nodig is, eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een algeheel kantoorverbod zou dan ook een krankzinnige maatregel zijn. Als je het draagvlak en de economie de laatste doodsteek wil geven, moet je naar dat soort "oplossingen" toe.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
Misschien. Maar zij die gedwongen worden door 'FVD-viruswappies' even een handje helpen is wellicht een passendere eerste stap dan meteen een algeheel kantoorverbod. Dat kan altijd nog.
Ja, precies, sorry hoor het is hier op kantoor makkelijk mensen te ontwijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Een algeheel kantoorverbod zou dan ook een krankzinnige maatregel zijn. Als je het draagvlak en de economie de laatste doodsteek wil geven, moet je naar dat soort "oplossingen" toe.
Tussen maart en september zaten er nog wel wat op en afbouw van maatregelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Behoorlijk ongewenst, maar wel ongeveer de enige werkende optie die nog open ligt. En we zijn het zelf schuld dat die weer nodig is, eigenlijk.
https://www.volkskrant.nl(...)en-in-amsterdam.htmlquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat de reguliere zorg is afgeschaald? Zie verder geen berichten hier over het LUMC.
Wij schalen nog niet af iig. Maar op de IC is het gewoon druk. Zo druk dat we al bezig zijn met opschaling (tot boven de reguliere capaciteit).
Of het een voorbode is weet ik niet. Maar we nemen iig alvast stappen om mogelijke verdere toename op te kunnen vangen.
Het doel is iig om de reguliere zorg zo lang mogelijk door te laten gaan.
Daarom zitten er ook mensen aan de knoppen die beseffen dat een samenleving meer is dan alleen maar corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Een algeheel kantoorverbod zou dan ook een krankzinnige maatregel zijn. Als je het draagvlak en de economie de laatste doodsteek wil geven, moet je naar dat soort "oplossingen" toe.
Geen zorgen hier - zelf dan - wel dat ik mij klaarmaak voor een jaartje retorische verdere onzin dat vooral in het teken staat van (on)macht. Mijn situatie is door Covid19 sociaal/economisch al op zijn kop gezet, verder uitzichtloos geworden en daarom ook wel weer erg geruststellend. Weten dat je voldoende WC papier hebt, geeft rust. Kan nog steeds lachen om die magazijnfilm.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Het stopzetten van de evenementen die op dit moment wel doorgaan (voetbalwedstrijden, studentenfeesten, kermissen) zit er toch wel aan te komen, net zoals het sluiten van de natte horeca. Met wat geluk kunnen de scholen nu dan gedeeltelijk open blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tussen maart en september zaten er nog wel wat op en afbouw van maatregelen.
Direct naar de volledige intelligente lockdown gaat niet meer gebeuren.
En stel dat we dat doen, gaan we weer een traject in van een maand dicht en dan weer in stappen weer los, zitten we over 6 maanden weer in hetzelfde schuitje als nu
Thuiswerken is juist een van de maatregelen die zeer effectief zijn zonder veel economische schade met zich mee te brengen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig anders opzit dan te blijven jo-jo'en tot er een vaccin is. Tenzij er daadwerkelijk lokaal echt ingegrepen gaat worden wanneer een kleine uitbraak zich voordoet. Dan kun je misschien een nieuwe opleving voorkomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En stel dat we dat doen, gaan we weer een traject in van een maand dicht en dan weer in stappen weer los, zitten we over 6 maanden weer in hetzelfde schuitje als nu
Hieraan toevoegend: mijns inziens is het de moeite waard om deze twee A4'tjes va de brief even tot je te nemen. Of je het nu volledig, in bepaalde mate of nauwelijks eens bent met de voornaamste conclusie van C19 Red Team. De cijfers geven een goed inkijkje in wat ons komende weken te wachten staat (bij tegenspoed).quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
Veel verontrustender kan bijna niet. (...)
Ik zie niet hoe het afdwingen van thuiswerken voor mensen die kunnen thuiswerken een doodsteek zou betekenen voor de economie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, daarom wordt het ook nog steeds geadviseerd om te doen waar dat kan. Dus zie je dat mensen dat wat ze thuis kunnen doen, vaak ook nog thuis doen. Dat is een beetje zoals volwassen mensen met elkaar omgaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
Thuiswerken is juist een van de maatregelen die zeer effectief zijn zonder veel economische schade met zich mee te brengen.
Ga eens met een IC-verpleegkundige praten, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nu we een half jaar verder zijn en ik zo terugkijk: het valt allemaal wel mee met dat o zo dodelijke virus.
Die overplaatsingen merk ik wel. Patiënten worden al overgeplaatst naar buiten de Randstad. Maar onze reguliere zorg staat iig nog niet onder druk. Ook hebben wij nog geen cohorten open.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)en-in-amsterdam.html
Bedankt! Hoe zien jullie de nabije toekomst, bang voor maart taferelen of valt het nog mee?
Het probleem met dit virus is niet de mortaliteit, maar de enorme druk die het kan leggen op de ziekenhuizen. Is dat nu nog niet duidelijk?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nu we een half jaar verder zijn en ik zo terugkijk: het valt allemaal wel mee met dat o zo dodelijke virus. Wat jammer is aan deze hele tijd dat mensen worden geindoctrineerd dmv steeds herhalend, bangmakend 'nieuws'. Zo hou je een samenleving vol angsthazen over. Moeten we niet willen wat mij betreft.
Ik ben ook niet zo van de verboden, hoor. Maar het is wel storend dat er werkgevers zijn die mensen weer naar kantoor vragen te komen, terwijl dat feitelijk nergens voor nodig is. Waaronder nota bene de overheid zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, daarom wordt het ook nog steeds geadviseerd om te doen waar dat kan. Dus zie je dat mensen dat wat ze thuis kunnen doen, vaak ook nog thuis doen. Dat is een beetje zoals volwassen mensen met elkaar omgaan.
Dat afdwingen met een Totalverbot is natuurlijk een ander verhaal. Voor veel functies, bepaalde taken of individuele situaties is dat thuiswerken niet "zeer effectief". Bijvoorbeeld als je twee peuters hebt rondbanjeren, in een studio woont met alleen een keukentafel, je je vrouw hartstikke leuk vindt, maar niet 24/7/365 binnen vier meter hoeft te hebben en ga zo maar door.
Nee, nee, nee. Ik blijf maar in herhaling vallen: het gaat niet om een psychologische behoefte aan erkenning. Zal me een worst wezen. Ik wil liever dat m'n kind helemaal niet wordt getest. Hoop gedoe voor mij, onaangenaam voor m'n kind.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat "de economie" maar één ding is en dat is vertrouwen. Dit soort vrij extreme beperkingen opleggen aan de (keuze)vrijheid van mensen en van bedrijven zaagt aan de stoelpoten daarvan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe het afdwingen van thuiswerken voor mensen die kunnen thuiswerken een doodsteek zou betekenen voor de economie.
Vind het nog steeds een van de minst ingrijpende doch effectieve maatregelen die je kunt nemen om verspreiding van het virus te beperken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat "de economie" maar één ding is en dat is vertrouwen. Dit soort vrij extreme beperkingen opleggen aan de (keuze)vrijheid van mensen en van bedrijven zaagt aan de stoelpoten daarvan.
Oh jee, je mag niet op kantoor achter je scherm gaan zitten maar in je huiskamer en precies hetzelfde werk doen. Poeh hee, dat is extreem.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat "de economie" maar één ding is en dat is vertrouwen. Dit soort vrij extreme beperkingen opleggen aan de (keuze)vrijheid van mensen en van bedrijven zaagt aan de stoelpoten daarvan.
Mensen die dat nu nog steeds niet snappen, wíllen of kúnnen dat niet snappen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het probleem met dit virus is niet de mortaliteit, maar de enorme druk die het kan leggen op de ziekenhuizen. Is dat nu nog niet duidelijk?
Als werknemer zou ik ondertussen ook wel weer terug naar kantoor willen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo van de verboden, hoor. Maar het is wel storend dat er werkgevers zijn die mensen weer naar kantoor vragen te komen, terwijl dat feitelijk nergens voor nodig is. Waaronder nota bene de overheid zelf.
Ik ontken ook niet dat er een virus in en dat mede daardoor ook mensen overlijden. Ik gebruik bewust het woord 'mede' omdat die Corona-doden al wat meer onder de leden hadden over het algemeen. Echter de beeldvorming die wordt geschetst staat niet in verhouding tot de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga eens met een IC-verpleegkundige praten, zou ik zeggen.
Lekker boeiend, als dat je beste reden is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als werknemer zou ik ondertussen ook wel weer terug naar kantoor willen eerlijk gezegd.
Druk.op.de.zorg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat er een virus in en dat mede daardoor ook mensen overlijden. Ik gebruik bewust het woord 'mede' omdat die Corona-doden al wat meer onder de leden hadden over het algemeen. Echter de beeldvorming die wordt geschetst staat niet in verhouding tot de werkelijkheid.
Als je kritisch de actualiteiten volgt en het woordgebruik daarbij lijkt het wel alsof we in rap tempo richting doomsday gaan ofzo, maar dat valt dus alleszins mee. En let ook op hoe eenzijdig het 'nieuws' is. Voornamelijk drama wat door je strot geduwd wordt. Lekker na het 8 uur journaal nog een of ander actualiteitenprogramma met een itempje over oma Betsy van 88 die haar kleinkinderen acht weken niet heeft geknuffeld...nou nou wat een nieuwswaarde die persoonlijke drama-tjes. Zo werkt nieuws: drama en ellende scoort. Je hoeft er niet voor weg te kijken maar laat de mooie kanten ook zien.
En grote aantallen chronisch zieke mensen nadat ze ziek geweest zijn.quote:
Ik zou het ook best willen, hoor. Er is zoveel dat ik wel zou willen. Het geldt natuurlijk voor bijna iedereen dat zo'n pandemie hun plannen verstoort.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als werknemer zou ik ondertussen ook wel weer terug naar kantoor willen eerlijk gezegd.
Zo'n enorme druk dat die extra IC-capaciteit eigenlijk totaal onnodig was bedoel je?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het probleem met dit virus is niet de mortaliteit, maar de enorme druk die het kan leggen op de ziekenhuizen. Is dat nu nog niet duidelijk?
Eerst was het de eerste golf en toen was het de tweede golf...quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eerst was het de vergelijking met italie en nu is dat spanje geworden
Ik weet niet waar je het over hebt, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Als je kritisch de actualiteiten volgt en het woordgebruik daarbij lijkt het wel alsof we in rap tempo richting doomsday gaan ofzo
Oh, dat is zeker waar - als dat ook daadwerkelijk nergens voor nodig is. Dat is op zichzelf al een vrij arbitrair begrip. Wij hebben bijvoorbeeld een paar softwareontwikkelaars in dienst die, anders dan werk, nauwelijks sociaal contact hebben. Die zaten op een gegeven moment letterlijk in Teams-calls zo bleek als een lelie, vragend welke dag het ook alweer was. Is het zeer effectief om die nog een paar maanden op te sluiten op hun flatje? Bepaald niet, terwijl technisch gezien hun werk juist prima op afstand uitgevoerd kan worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo van de verboden, hoor. Maar het is wel storend dat er werkgevers zijn die mensen weer naar kantoor vragen te komen, terwijl dat feitelijk nergens voor nodig is. Waaronder nota bene de overheid zelf.
Oh ja, daarom zijn er patiënten naar Duitsland verplaatst, omdat de extra capaciteit hier niet nodig was. Nogmaals: ga eens met een IC-verpleegkundige praten. Vraag even waar de patiënten allemaal werden neergelegd omdat de reguliere bedden bezet waren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Zo'n enorme druk dat die extra IC-capaciteit eigenlijk totaal onnodig was bedoel je?
Er is nog steeds geen duidelijkheid over deze aantallen. Hoop dat het meevalt. Elke is er een teveel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En grote aantallen chronisch zieke mensen nadat ze ziek geweest zijn.
Wij kunnen ook prima thuiswerken en mijn collega's gaan juist veel vaker naar kantoor. Vrijdag is weer een dag voor ons team. Ik ga niet en ik begin inmiddels een uitzondering te worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou ook best naar kantoor willen, hoor. Maar ik vind het nu niet de tijd om te doen wat je wil, maar vooral te doen wat verstandig is. Zo'n advies vanuit de overheid om thuis te werken is er niet voor niks. En ik kan best thuiswerken, dus ik heb weinig reden om dat niet te doen.
Wat ik mij afvraag hoeveel mensen nu werk hebben dat totaal -of grotendeels dan thuis kan ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik ook meer nieuwsartikelen kon delen. Helaas wordt niet elke interessante analyse/duiding overgenomen door een website of krant en heeft een medium als Nieuwsuur ook maar beperkte tijd om dieper in zaken te duiken. Ik zou bij draadjes ook wel kunnen linken naar Threader, dan wordt het op een andere manier weergeven waardoor het verhaal makkelijker aan een stuk te lezen isquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja, goeie inbreng maar ik zie liever nieuwsartikelen dan twitterberichten die ernaar verwijzen. Kleine moeite groot plezier. Maar je hebt er meer aan dan de onzinroepers.
Die fictieve extra capaciteit die niet nodig bleek omdat we net op tijd ingrepen en patiënten na Duitsland verplaatst hebben. Ondertussen liggen in Madrid de ziekenhuizen alweer vol.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Zo'n enorme druk dat die extra IC-capaciteit eigenlijk totaal onnodig was bedoel je?
De toon waarmee het wordt gebracht. Hoe vaak ik geen berichten voorbij heb zien komen als 'als we niet zus en zo doen gaat het straks weer mis'. En dan heb ik het over de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, eerlijk gezegd.
Dus je laat ze naar kantoor komen, omdat dat goed is voor hun gezondheid, ofzo?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar - als dat ook daadwerkelijk nergens voor nodig is. Dat is op zichzelf al een vrij arbitrair begrip. Wij hebben bijvoorbeeld een paar softwareontwikkelaars in dienst die, anders dan werk, nauwelijks sociaal contact hebben. Die zaten op een gegeven moment letterlijk in Teams-calls zo bleek als een lelie, vragend welke dag het ook alweer was. Is het zeer effectief om die nog een paar maanden op te sluiten op hun flatje? Bepaald niet, terwijl technisch gezien hun werk juist prima op afstand uitgevoerd kan worden.
Helaas is het de waarheid, kijk de aantallen er maar op na. Jammer dat die waarheid je niet zo goed bevalt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
De toon waarmee het wordt gebracht. Hoe vaak ik geen berichten voorbij heb zien komen als 'als we niet zus en zo doen gaat het straks weer mis'. En dan heb ik het over de afgelopen maanden.
Mee eens! Begin bijvoorbeeld eerst eens een dringend beroep te doen op de grote bedrijven en organisaties in de brandhaarden. Mijn werkgever is er een van en ik weet zeker dat die van beleid verandert als het kabinet erop aandringt (want voorbeeldfunctie).quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo? Als er 6 weken geleden was ingegrepen, zaten we nu niet in de rode cijfers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
De toon waarmee het wordt gebracht. Hoe vaak ik geen berichten voorbij heb zien komen als 'als we niet zus en zo doen gaat het straks weer mis'. En dan heb ik het over de afgelopen maanden.
Dat is heel vervelend en zielig voor ze. Zoals er wel meer dingen vervelend en zielig zijn. Ik kan een ellenlange opsomming maken van dingen die ik, vrienden of familie niet hebben kunnen doen vanwege corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar - als dat ook daadwerkelijk nergens voor nodig is. Dat is op zichzelf al een vrij arbitrair begrip. Wij hebben bijvoorbeeld een paar softwareontwikkelaars in dienst die, anders dan werk, nauwelijks sociaal contact hebben. Die zaten op een gegeven moment letterlijk in Teams-calls zo bleek als een lelie, vragend welke dag het ook alweer was. Is het zeer effectief om die nog een paar maanden op te sluiten op hun flatje? Bepaald niet, terwijl technisch gezien hun werk juist prima op afstand uitgevoerd kan worden.
Kijk naar de situatie in maart: geen kip op de weg, de trein was leeg. Blijkbaar kunnen er een héleboel Nederlanders thuiswerken als dat nodig is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag hoeveel mensen nu werk hebben dat totaal -of grotendeels dan thuis kan ?
Terugkijkend zou je eerder moeten concluderen dat er te snel te veel versoepeld is. Met name naar 1 juli is door Rutte het signaal afgegeven dat alles wel weer kon, alles ging weer open en we mochten overal weer naar toe. Dat hebben mensen geïnterpreteerd alsof het virus verslagen was, waardoor ook met de paar nog wel geldende afspraken een loopje werd genomen. En de gevolgen zien we nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo? Als er 6 weken geleden was ingegrepen, zaten we nu niet in de rode cijfers.
In dit specifieke geval: je geeft ze de mogelijkheid om naar kantoor te komen, bijvoorbeeld eens per week. En overlegt met diegene zelf hoe hij daarin staat en biedt hem een spiegel over hoe hij nu functioneert. Dat is inderdaad hoe mensen met elkaar omgaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:16 schreef Tijn het volgende:
Dus je laat ze naar kantoor komen, omdat dat goed is voor hun gezondheid, ofzo?
Ik denk niet gaan (laten) afschermen maar dat die mensen zichzelf als keuze kunnen beschermen, zo zij dat al niet doen. Geen sinecure maar wel beter dan dit van de onbekende buitenwereld, te laten afhangen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe afschermen van risicogroepen een optie is.
6 mil Nederlanders die in aanmerking komen voor de griepprik en 1 op de 6 ned heeft obesitas.
En isoleer je dan ook alle andere mensen in het huishouden, partners kinderen etc?
Ik vind wel dat risicogroepen meer beschermd moeten worden in de zin van bv thuiswerken verplichten waar mogelijk. Dat zou al schelen.
Ik meende laatst iets te lezen in de orde van 40%. Even kijken of ik het terug kan vinden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag hoeveel mensen nu werk hebben dat totaal -of grotendeels dan thuis kan ?
Puur vanwege economische motieven, zodat mensen op vakantie konden en wij toeristen konden trekken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Terugkijkend zou je eerder moeten concluderen dat er te snel te veel versoepeld is. Met name naar 1 juli is door Rutte het signaal afgegeven dat alles wel weer kon, alles ging weer open en we mochten overal weer naar toe. Dat hebben mensen geïnterpreteerd alsof het virus verslagen was, waardoor ook met de paar nog wel geldende afspraken een loopje werd genomen. En de gevolgen zien we nu.
Dit zal de belangrijkste reden zijn geweest ja. Geef het volk brood en spelen, en ondertussen de jankende horecalobby een beetje tegemoet komen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Puur vanwege economische motieven, zodat mensen op vakantie konden en wij toeristen konden trekken.
Dat terwijl de WHO nog zo duidelijk heeft gezegd, niet te snel versoepelen voordat je testbeleid en BCO op orde is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit zal de belangrijkste reden zijn geweest ja. Geef het volk brood en spelen, en ondertussen de jankende horecalobby een beetje tegemoet komen.
Het is maar net welk rekensommetje je pakt. Op 15 september lager er namelijk 69. Als er per week 34 bijkomen liggen er over twee weken 171. Nogal een verschil met 247.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:09 schreef Randier het volgende:
Op 8 september lagen er 43 mensen op de IC. Vandaag, twee weken later, 103. Dat is 2,4x zoveel als op 8 september. Als dat sommetje gelijk blijft, liggen er over twee weken 247 mensen.
Het is ook wel gebleken dat men slecht is in het identificeren van wanneer er sprake is van exponentiële groei en wanneer niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:19 schreef Tijn het volgende:
Mensen zijn heel slecht in het inschatten van exponentiële groei.
Wat ik om me heen zie is het veel deels. 2/3 dagen in de week.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan bedoel ik werk dat aan huis remote per video/beeldscherm kan worden gedaan.
//--//
Weet of kan iemand dat voor Nederland te duiden of bvk met een onderzoek te onderbouwen ?
Hoeveel mensen kunnen thuiswerken en dan hoeveel doen dat er nu (niet) ?
Ook handig om te kijken of dat aandeel idd soelaas biedt. Dit weer los of dat thuiswerken (on)gezellig is.
Het lijkt mij wat sws wat onwezenlijk dat het gros van Nederland tegenwoordig middels typen/chatten via ICT een inkomen kan opbouwen ?
Ik kan wel schatten, gokje 20% werkenden zeg 2 miljoen mensen, maar dat blijft dan een veronderstelling.
En dan nog is dat aantal van voldoende invloed om daar een (on)schuld van besmetting neer te plempen ?
Over vooringenomen gesproken...quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jammer dat vooringenomenheid dus bepaalt of iets in het eigen omheinde straatje, bespreekbaar is.
Over smaak, religie en overtuiging is idd niet discussieren en dan maar beter niet (be)noemen met het risico dat iemand het daarmee niet eens is.
//--//
Wel duikt bij mij dan de vraag op waarom de samenleving voor die overtuigde zelfbehoefte aan testen dan verantwoordelijk moet gaan zijn ?
Maar goed, die vraag zal wel ergens in het comfortabele luchtledige gaan eindigen omdat het antwoord daarop wat onbeholpen zal zijn (iets met omdat "het kan").
Overigens heb ik geen of iig minder moeite wanneer iemand zelf een test financiert en elders regelt waarbij de vraag blijft waarom je dat zou willen en iemand daarmee dan meent te bereiken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)isis-jaap-van-disselquote:RIVM gebruikt verkeerde cijfers voor conclusie dat er minder thuis wordt gewerkt
In de technische briefing voor de Tweede Kamer zei RIVM-directeur Jaap van Dissel dinsdagmiddag dat het aandeel mensen dat thuiswerkt nu op het zelfde niveau zit als voor de coronacrisis in januari. De cijfers die dat zouden bevestigen gingen echter over zondagen. Uit de werkelijke cijfers blijkt dat nog altijd een kwart minder op kantoor wordt gewerkt.
Dat blijkt uit nadere bestudering van de gegevens door RTL Nieuws. Van Dissel gebruikte de cijfers, die door Google worden verzameld, om aan te geven dat mensen zich vrijer bewegen.
Het advies om zoveel als mogelijk thuis te werken geldt sinds het begin van de coronacrisis. Meteen was in de mobiliteitscijfers van Google te zien dat er minder mensen op werklocaties te vinden waren: een signaal dat er meer thuisgewerkt wordt.
Alleen in de weekenden zijn de cijfers niet zo afwijkend: simpelweg omdat er dan minder mensen werken. Van Dissel zei in de briefing dat uit de Google-gegevens zou blijken dat er nauwelijks nog meer wordt thuisgewerkt. Als illustratie werd de volgende grafiek getoond.
In de grafiek is te zien hoe Google op 7 mei 43 procent minder mensen registreerde bij 'places of work' dan in de periode voor de coronacrisis. Op 7 juni waren dat er juist 6 procent meer.
Daarna wordt ook de waarde voor 8 september (8-9) getoond. De cijfers komen echter niet overeen met wat Google over die dag meldt. Wel komen ze overeen met de cijfers voor 6 september (6-9).
2 zondagen
Zowel 7 juni als 6 september viel op een zondag. Juist van die dag weten we dat deze niet geschikt is om in te schatten hoeveel mensen naar hun werk gaan.
Daarvoor zijn doordeweekse dagen logischerwijs geschikter. En als we dan kijken naar de meest recente doordeweekse dag waarvan gegevens bekend zijn, vrijdag 11 september, is te zien dat mensen meer dan een kwart minder (-28%) op hun werk zijn gezien.
Conclusie
Op basis van deze cijfers is het dus helemaal niet zo dat er veel meer op kantoren en bedrijven wordt gewerkt dan eerder in de crisis. De cijfers verschillen niet veel van de situatie op doordeweekse dagen in juni en is nog altijd aanzienlijk lager dan voor de coronacrisis.
De conclusie van Jaap van Dissel dat we qua thuiswerken op het niveau voor voor de crisis zitten, is op basis van de data die hij zelf heeft gebruikt, dus niet juist.
Ik werk al een half jaar thuis. Verplicht van de werkgever. Hele bedrijf doet dat en 't gaat prima. Vriendin is ZZPer en werkt ook thuis (opdrachtgevers zitten in Londen, Ghana en Indonesië dus sowieso niet echt te doen qua naar kantoor gaan). We vermaken ons nog prima samen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ik om me heen zie is het veel deels. 2/3 dagen in de week.
Bij ons werken we 3 dagen op kantoor. Dit terwijl ik in een risicigroep zit volgens mij en we makkelijk thuis kunnen werken.
Geldt voor veel mensen in het bedrijf.
Vrouw werkt 4 dagen op de zaak 1 dag thuis, was tot juni 5 dagen thuis ook.
En bij veel vrienden, familie,kenissen,klanten hoor je hetzelfde.
Volgens mij kun je een gerede inschatting doen als je kijkt naar het percentage dat in april thuis werkte en vergelijk dat met nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:
Weet of kan iemand dat voor Nederland te duiden of bvk met een onderzoek te onderbouwen ?
Hier ook. Vandaag nog op kantoor (enige dag in de week) ook nog een gesprek hierover gehad met de baas. Kwam er eigenlijk op neer dat men niet meer naar kantoor gaat zodra het van hogerhand opgelegd/streng geadviseerd wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn werkgever is er een van en ik weet zeker dat die van beleid verandert als het kabinet erop aandringt (want voorbeeldfunctie).
Ik vond het al een merkwaardige constatering, omdat ik in het rapport nog iets van 20% minder dan normaal zag (ook bij OV). Desalniettemin nog wel veel meer dan in maart/april.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:30 schreef Gretzl het volgende:
Fail 561![]()
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)isis-jaap-van-dissel
Done en het is niet zo erg als men in mediaanse paniek doet voorkomen. Het blijft werk, druk ja en als je dat niet aankan moet je heel snel wat anders doen. Op een IC werkend moet je zeker "psychisch profiel" hebben dat niet iedere capabele zorgmedewerker gegeven is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga eens met een IC-verpleegkundige praten, zou ik zeggen.
Gelukkig maar. Zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik werk al een half jaar thuis. Verplicht van de werkgever. Hele bedrijf doet dat en 't gaat prima. Vriendin is ZZPer en werkt ook thuis (opdrachtgevers zitten in Londen, Ghana en Indonesië dus sowieso niet echt te doen qua naar kantoor gaan). We vermaken ons nog prima samen.
Waar werkt die verpleegkundige? Ik gok niet hier in Uden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Done en het is niet zo erg als men in mediaanse paniek doet voorkomen. Het blijft werk, druk ja en als je dat niet aankan moet je heel snel wat anders doen. Op een IC werkend moet je zeker "psychisch profiel" hebben dat niet iedere capabele zorgmedewerker gegeven is.
Wij hadden verpleegkundigen die huilend vertrokken en het echt niet meer aan kondenquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:48 schreef Sarabi het volgende:
Waar werkt die verpleegkundige? Ik gok niet hier in Uden.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdfquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan bedoel ik werk dat aan huis remote per video/beeldscherm kan worden gedaan.
//--//
Ook handig om te kijken of dat aandeel idd soelaas biedt. Dit weer los of dat thuiswerken (on)gezellig is.
Het lijkt mij wat sws wat onwezenlijk dat het gros van Nederland tegenwoordig middels typen/chatten via ICT een inkomen kan opbouwen ?
Ik kan wel schatten, gokje 20% werkenden zeg 2 miljoen mensen, maar dat blijft dan een veronderstelling.
En dan nog is dat aantal van voldoende invloed om daar een (on)schuld van besmetting neer te plempen ?
Dit is wat ik eerder al bedoelde met de media die het een en ander opblaast. Het is allemaal beeldvorming. Er zullen best wat IC's zijn waar het behoorlijk heftig is, maar het nog veel meer waarbij dat niet het geval is/was.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Done en het is niet zo erg als men in mediaanse paniek doet voorkomen. Het blijft werk, druk ja en als je dat niet aankan moet je heel snel wat anders doen. Op een IC werkend moet je zeker "psychisch profiel" hebben dat niet iedere capabele zorgmedewerker gegeven is.
Vooral ook onderscheid maken dat mensen dat mensen weliswaar met "corona" binnenkomen maar dan ergens anders qua gevolgen voor worden behandeld. Dat iemand zonder medische historie op de IC komt, blijft een relatieve uitzondering.
Ik hoor van iemand anders ook een wat toegenomen (ziekenhuis)stress die minder makkelijk te (ver)delen is. Iemand is bv op papier "bevoegd" voor een handeling maar heeft dat bv jarenlang niet hoeven doen en moet dat nu ineens wel gaan doen en zich daarbij niet vertrouwd voelt. Management zet dan "onbeschaamd" Covid19 druk die invreet op de medewerker.
Kan je toch niet voorstellenquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hadden verpleegkundigen die huilend vertrokken en het echt niet meer aan kondenEn dat waren geen doetjes.
Nou, en speciaal voor die mensen haalt een deel van Nederland zijn schouders op, knuffelt zijn grootmoeder en gooit er nog maar eens een feestje tegenaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hadden verpleegkundigen die huilend vertrokken en het echt niet meer aan kondenEn dat waren geen doetjes.
En hoe komt dat?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
maar het nog veel meer waarbij dat niet het geval is/was.
Wat een kutkneusquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:30 schreef Gretzl het volgende:
Fail 561![]()
[..]
Dit dusquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, en speciaal voor die mensen haalt een deel van Nederland zijn schouders op, knuffelt zijn grootmoeder en gooit er nog maar eens een feestje tegenaan.
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politicsquote:The UK government’s coronavirus dashboard also shows that some 237 patients were admitted to hospital in England with coronavirus on Sunday. That is an increase of 33 on the total for the previous day. Between mid July and early September, with one exception, daily admissions were never higher than 100. Now they have been in treble figures for almost three weeks, and over 200 for three days in a row
herkenbaarquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Zouden jullie weer op kantoor willen werken? Ik ben recent begonnen bij mijn nieuwe baan en ik werk effectief misschien maar 4-5 uur per dag. Ze zijn zeer tevreden over mijn inzet.
Fulltime kantoor ga ik echt niet meer trekken en nul reistijd is ook verschrikkelijk lekker.
Op zondagquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Slide 21.
Woonwerk-verkeer is als pre corona.
Ja. Ik lees het.quote:
De herfst komt eraan, in de zomermaanden lagen de opnames overal laag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:07 schreef crystal_meth het volgende:
Engeland: van mid-juli tot begin september minder dan 100 ziekenhuisopnames per dag, nu meer dan 200.
[..]
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politics
haha hij is ook net een mensquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:30 schreef Gretzl het volgende:
Fail 561![]()
[..]
Ik werkte sowieso al nooit 8 uur per dagquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Zouden jullie weer op kantoor willen werken? Ik ben recent begonnen bij mijn nieuwe baan en ik werk effectief misschien maar 4-5 uur per dag. Ze zijn zeer tevreden over mijn inzet.
Fulltime kantoor ga ik echt niet meer trekken en nul reistijd is ook verschrikkelijk lekker.
Nee, ik ben helemaal om. Was nooit voorstander van thuiswerken, maar nu vind ik het heerlijk en mag het wat mij betreft op termijn 1-2 dagen kantoor zijn en de rest lekker thuis.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Ja, laten we de mensen die de regels nog serieus nemen lekker belachelijk maken. Top ideequote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Vandaag in contact geweest met mensen die al vanaf maart hadden thuis gewerkt. Alle tering wat waren die bang/ hebben onder een steen geleefd. Je gaat niet dood als je binnen de 1.5 meter komt.
Brainwash complete.
Wat een raar geneuzel. Ik ben in die tijd een keer of drie op kantoor geweest, maar dat staat verder volledig los van onder een steen leven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Vandaag in contact geweest met mensen die al vanaf maart hadden thuis gewerkt. Alle tering wat waren die bang/ hebben onder een steen geleefd. Je gaat niet dood als je binnen de 1.5 meter komt.
Brainwash complete.
Waar komt die neiging vandaan om te denken dat het wel meevalt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Er zullen best wat IC's zijn waar het behoorlijk heftig is, maar het nog veel meer waarbij dat niet het geval is/was.
Klopt Sanquin gaf in juni aan dat 5,5% het heeft gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel mijn twijfels over de gecommuniceerde 6% van de bevolking die het virus zou hebben gehad, datzelfde percentage hadden we in mei/juni toch ook al eens gehoord
De regels serieus nemen doen onze beleidsmakers die ze bedacht/ingevoerd hebben ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja, laten we de mensen die de regels nog serieus nemen lekker belachelijk maken. Top idee
Jawel hoor. Ben bijna elke dag geweest en nog niet dood.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een raar geneuzel. Ik ben in die tijd een keer of drie op kantoor geweest, maar dat staat verder volledig los van onder een steen leven.
Waar we nu mee te maken hebben is vooralsnog een klein bultje t.o.v. de bult in het voorjaar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel mijn twijfels over de gecommuniceerde 6% van de bevolking die het virus zou hebben gehad, datzelfde percentage hadden we in mei/juni toch ook al eens gehoord
Dankzij dat soort mensen kan jij lekker je gang gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Brainwash complete.
Ah ja, zo werkt het. "Leeuwen bestaan niet, want ik zie er geen". Uh-huh.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben bijna elke dag geweest en nog niet dood.
Dat zeggen dat soort mensen inderdaad als eerste.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankzij dat soort mensen kan jij lekker je gang gaan.
Interessant om te horen hoeveel partijen ze bij elkaar hebben moeten brengen en hoeveel er afgestemd moest worden. Paar genoemde tegenvallers:quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog meer mensen hier die ook de rest van de briefing gekeken hebben? Ik vond het verhaal van Edwin Boel (Landelijk Coördinatieteam Diagnostische Keten) vrij helder.
Zou graag eens een goeie killer leeuw ontmoeten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, zo werkt het. "Leeuwen bestaan niet, want ik zie er geen". Uh-huh.
En dat vind je vervelend?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zeggen dat soort mensen inderdaad als eerste.
Kortom 1 oktober is de boel weer op orde. Kunnen we de beste man daar ook op afrekenen of krijgen we dan weer allerhande smoesjes?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog meer mensen hier die ook de rest van de briefing gekeken hebben? Ik vond het verhaal van Edwin Boel (Landelijk Coördinatieteam Diagnostische Keten) vrij helder.
Zonder materiaaltekorten zouden ze naar eigen zeggen 68.000 testen per dag uit kunnen voeren.
En dit is de prognose voor de komende maanden:
[ afbeelding ]
Er waren maatregelen en het elkaar besmetten vond derhalve een stuk minder plaats. Dus de groei kan nooit gigantisch geweest zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt Sanquin gaf in juni aan dat 5,5% het heeft gehad.
Zijn we niet veel mee opgeschoten. Je zou denken dat we inmiddels op 15-20% ofzo zitten
AD.nlquote:Het speciale coronafonds voor mensen die werken in de zorg en die zelf ernstig ziek zijn geworden door hun hulp aan patiënten, heeft inmiddels 1,2 miljoen euro uitgekeerd. Het geld is gegaan naar dertig zorgverleners die op de intensive care terecht kwamen en naar de nabestaanden van zes overleden zorgverleners, maakte de stichting vandaag bekend.
De Stichting Zorg na Werk in Coronazorg (ZWiC) is een initiatief van twee chirurgen van het UMC Utrecht, Sander Muijs en Marijn Houwert. Het biedt financiële ondersteuning aan zorgverleners die door hun werk 'in de frontlinie' van de coronazorg zelf ernstig ziek zijn geworden én aan nabestaanden van zorgverleners die zijn overleden aan het virus. De uitkering bedraagt 30.000 of 50.000 euro.
Waar is eigenlijk het Van Dissel fantopic gebleven dat in het voorjaar nog zo goed scoorde?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kortom 1 oktober is de boel weer op orde. Kunnen we de beste man daar ook op afrekenen of krijgen we dan weer allerhande smoesjes?
Neuh, kan me niet zoveel verrekken. Beetje het idee dat men in de jaren 80 in een atoombunker is gekropen en er nu weer uitkomt.quote:
Je zou voor de verandering ook een keer kunnen erkennen dat het proces enorm complex is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kortom 1 oktober is de boel weer op orde. Kunnen we de beste man daar ook op afrekenen of krijgen we dan weer allerhande smoesjes?
Dat dacht ik alquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Neuh, kan me niet zoveel verrekken.
Als jij dan een keer gaat erkennen dat er ook wel veel mis gaat komen we nog ergens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou voor de verandering ook een keer kunnen erkennen dat het proces enorm complex is.
Spoiler: de pandemie ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Neuh, kan me niet zoveel verrekken. Beetje het idee dat men in de jaren 80 in een atoombunker is gekropen en er nu weer uitkomt.
Spoiler: de wereld is er nog.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou voor de verandering ook een keer kunnen erkennen dat het proces enorm complex is.
En nee, dat is niet hetzelfde als vinden dat het allemaal prima gaat.
Ja en de koude oorlog ook nog.quote:
Ik ben geen fan van scorebordjournalistiek. Dat is niet hetzelfde als niet willen erkennen dat er veel mis gaat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als jij dan een keer gaat erkennen dat er ook wel veel mis gaat komen we nog ergens.
Prima joh.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Kan best, ik ben het gewoon een beetje zat dat er bij elk kritiekpuntje er weer een verhaal is van 'ja, maar dit en zus en zo blablablabla, en ook nog bla'.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van scorebordjournalistiek. Dat is niet hetzelfde als niet willen erkennen dat er veel mis gaat.
Helder, het gaat dan om bij te dragen door de kans te verminderen dat een kind, mogelijk cq besmet, onopgemerkt dan het virus zou verspreiden. Goed dat daarbij mee te nemen dat testen (nergens) zekerheid geeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Ik blijf maar in herhaling vallen: het gaat niet om een psychologische behoefte aan erkenning. Zal me een worst wezen. Ik wil liever dat m'n kind helemaal niet wordt getest. Hoop gedoe voor mij, onaangenaam voor m'n kind.
Maar juist omwille van het belang van onze geliefden en de rest van de maatschappij wil ik ook niet dat mijn kind bijdraagt aan het verspreiden van het virus. Dáárom wil ik uit kunnen sluiten dat mijn kind het coronavirus heeft. En ik begrijp ook wel dat een test geen 100% zekerheid geeft, maar het is het beste middel dat we op dit moment hebben. Ook de virologen die van mening zijn dat kinderen een kleine rol spelen in het verspreiden van het virus1 vinden het op z'n zachtst gezegd suboptimaal dat kinderen nu met verkoudheidsklachten naar school kunnen zonder te worden getest.
1 En daar is nog altijd discussie over.
Je bent het zat dat de wereld complex is en niet zwart-wit?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Kan best, ik ben het gewoon een beetje zat dat er bij elk kritiekpuntje er weer een verhaal is van 'ja, maar dit en zus en zo blablablabla, en ook nog bla'.
Als dat je begrip van de situatie is, dan kun je inderdaad beter niet meer mee doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben bijna elke dag geweest en nog niet dood.
Precies dit soort reacties dus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bent het zat dat de wereld complex is en niet zwart-wit?
Precies, als een discussie een keer de diepte in gaat ben je weg. Iemand is goed óf fout, een tussenweg is er bij jou niet. Behalve bij Feyenoord-supporters, dan is het opeens heel genuanceerd en minder complex.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Precies dit soort reacties dus.
Joe, succes.
Het is inderdaad vele malen complexer dan dat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als dat je begrip van de situatie is, dan kun je inderdaad beter niet meer mee doen.
is net begonnen..quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:33 schreef Elan het volgende:
Hoelaat is het debat, ik verwacht zo langzamerhand wel een motie of in elk geval vuurwerk.
Ik hoor toch echt Marijnissen spreken...quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kijk via stream staat er dat hij geschorst is.
Dus kritiek leveren mag, maar kritiek op de kritiek is vervelend.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Kan best, ik ben het gewoon een beetje zat dat er bij elk kritiekpuntje er weer een verhaal is van 'ja, maar dit en zus en zo blablablabla, en ook nog bla'.
Kan interessant zijn om de immuniteitshypothese te gaan heroverwegen wanneer blijkt dat het opgelopen virus na besmetting ook weer kan of gaat verdwijnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:10 schreef TheVulture het volgende:
Ja, dat is precies wat er staat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus kritiek leveren mag, maar kritiek op de kritiek is vervelend.
Bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat er staat.
Rot toch op met je simpele conclusies.
Zou interessant zijn om dergelijke gevallen in een apart tabelletje weer te geven. Geeft toch behoorlijk inzicht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook een interessant punt van De Gouw: dat veel settings onbekend zijn kan er ook mee te maken hebben dat men simpelweg in te veel settings geweest is. Hij gaf als voorbeeld een voetbalteam dat na het voetballen de stad in gaat. Je zou logischerwijs kunnen infereren dat de besmetting binnen het voetbalteam opgelopen is, maar waar is dan de vraag.
Thuiswerken lijkt voor mij een domper, dat gaat goed in harmonie als je de mensen elders daar (goed) kent maar nauwelijks bevredigend als de ander slechts een chatnaam of klantnummer wordt in een activiteit. Het kantoor is ook een plek voor synergie. Covid19 heeft e.e.a. flink omgehusseld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Je hoort ook alleen de ergste verhalen van de IC's in de media. Dat is wat media doet: de extremen in beeld brengen. Maar als dat het enige is wat je ziet dan denk je al gauw dat het overal ellende is. Maar goed, sommige zijn daar wat gevoelig voor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar komt die neiging vandaan om te denken dat het wel meevalt?Het is de ergste pandemie in decennia, zo'n beetje elk land op de wereld wordt zwaar getroffen, ziekenhuizen zijn overspoeld, het aantal doden is het dubbele ten opzichte van normaal, de economie slinkt in de meeste landen met meerdere procenten in een paar maanden en user "Bill_Hillie" op Fok!Forum denkt dat het wordt opgeklopt door de media?
Aha "overheden" willen "het volk" naaien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:55 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je hoort ook alleen de ergste verhalen van de IC's in de media. Dat is wat media doet: de extremen in beeld brengen. Maar als dat het enige is wat je ziet dan denk je al gauw dat het overal ellende is. Maar goed, sommige zijn daar wat gevoelig voor.
En ik ontken ook nergens een probleem hoor, maar de beeldvorming kan wel afwijken van de realiteit natuurlijk. En waarom is het zo gek om twijfels te hebben hierover in plaats van alles voor zoete koek te slikken. Ik vind het nogal naïef om te denken dat de overheid altijd het beste met zijn burgers voor heeft. Overheden willen het volk nog wel eens naaien namelijk.
Dit is ook zeker niet iedereen gegeven. Zeker wanneer je een werkgever hebt waarbij je geluk hebt als je überhaupt een schamele vergoeding krijgt voor het thuiswerken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
ook thuis heb ik een betere werkplek.
Dat doen ze hier en daar nog wel eens ja. Ze zullen vast ook wel goede dingen doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aha "overheden" willen "het volk" naaien.
Ja, 't is ook wel apart dat de terrorisme dreiging al bijna een jaar stilstaat. De terroristen zijn zeker allemaal door corona omgekomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:55 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je hoort ook alleen de ergste verhalen van de IC's in de media. Dat is wat media doet: de extremen in beeld brengen. Maar als dat het enige is wat je ziet dan denk je al gauw dat het overal ellende is. Maar goed, sommige zijn daar wat gevoelig voor.
En ik ontken ook nergens een probleem hoor, maar de beeldvorming kan wel afwijken van de realiteit natuurlijk. En waarom is het zo gek om twijfels te hebben hierover in plaats van alles voor zoete koek te slikken. Ik vind het nogal naïef om te denken dat de overheid altijd het beste met zijn burgers voor heeft. Overheden willen het volk nog wel eens naaien namelijk.
Maar hoeveel verlaten het ziekenhuis dagelijks?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:07 schreef crystal_meth het volgende:
Engeland: van mid-juli tot begin september minder dan 100 ziekenhuisopnames per dag, nu meer dan 200.
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politics
Politiestaat (mag je niet zeggen). Afstraffen die coronalijers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat nogal wat.
Bron
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-54250696
Precies want drama scoort nou eenmaal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, 't is ook wel apart dat de terrorisme dreiging al bijna een jaar stilstaat. De terroristen zijn zeker allemaal door corona omgekomen.
Enkel corona wat de klok slaat, elke extreme case wordt uitgelicht en komt primetime in het nieuws/kranten. Veel politici handelen ook primair om hun eigen hachje te redden en als beste uit de bus te komen.
En in dat geval moeten kwetsbaren zich dan maar voor onbeperkte tijd afzonderen en zorgen dat ze niet besmet raken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan interessant zijn om de immuniteitshypothese te gaan heroverwegen wanneer blijkt dat het opgelopen virus na besmetting ook weer kan of gaat verdwijnen.
Je hebt dan de situatie dat op elk moment maar 6% "immuun" is en de rest het dus kan oplopen en verspreiden en an verloop va tijd het weer kwijtraakt.
"de" media brengt niet de extremen in beeld. Sommige media doen dat. En als je daar je oren naar laat hangen dan kan er een kleine kern van waarheid in je verhaal zitten. Andere, betrouwbare, media geven een weergave van de feiten. Alle verhalen die je hoort weeg je tegen elkaar af, en probeer je op hun waarde te schatten. Klein voorbeeldje: Opgeklopte verhalen van de Telegraaf neem ik met een korrel zout, en probeer ik op waarde te schatten door daar verdere bronnen bij te zoeken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:55 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de overheid niet de beeldvorming in de media bepaalt? We wonen hier niet in Noord Korea of Belarus.quote:En ik ontken ook nergens een probleem hoor, maar de beeldvorming kan wel afwijken van de realiteit natuurlijk. En waarom is het zo gek om twijfels te hebben hierover in plaats van alles voor zoete koek te slikken. Ik vind het nogal naïef om te denken dat de overheid altijd het beste met zijn burgers voor heeft. Overheden willen het volk nog wel eens naaien namelijk.
Heb meer van dat soort verhalen gehoord. Met het excuus dat de besmettingen toch zo laag zijn..quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
RIVM heeft gefaald door die richtlijn pas half augustus aan te passen.
Mijn zus werkt in de thuiszorg, die hebben tot half augustus dus cliënten wondzorg gegeven en gedoucht zonder mondmasker, niet uit schaarste maar zogenaamd omdat het niet nodig zou zijn.
Het RIVM faalt sws vaak in hun aanpak tegen corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
RIVM heeft gefaald door die richtlijn pas half augustus aan te passen.
Mijn zus werkt in de thuiszorg, die hebben tot half augustus dus cliënten wondzorg gegeven en gedoucht zonder mondmasker, niet uit schaarste maar zogenaamd omdat het niet nodig zou zijn.
Ja, natuurlijk denken ze dat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:16 schreef quirina het volgende:
Wat denken die lui dat Corona zomervakantie neemt ofzo?
Komt wel op neer ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En in dat geval moeten kwetsbaren zich dan maar voor onbeperkte tijd afzonderen en zorgen dat ze niet besmet raken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |