abonnement Unibet Coolblue
pi_195200181


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:31:26 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195200189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen onder de 13 hoeven niet meer bij iedere snotneus thuis te blijven of getest te worden. Dat vind ik een heel goed iets. Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.

Wat is daar mis mee?
Waarom zou iemand een kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?
a) Het kind heeft op dat testmoment niets wat morgen compleet anders kan zijn.
b) Het kind is idd besmet wat buiten uitzieken niets toevoegt.

PS uit gevoel kan ik het beredeneren waarbij men wel moet willen zien, dat een test schijnzekerheid biedt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195200198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag wat je denkt dat er toentertijd was gebeurd als er drastische maatregelen waren genomen? Beleid maken is meer dan even naar de cijfertjes kijken en zeggen we gaan ingrijpen.
Wat er toen was gebeurd? Geen idee, want de maatregelen zijn niet genomen dus je kunt ook niet zeggen in hoeverre men toen iets had door kunnen voeren en hoe daar op gereageerd was. Feit is wel dat het toen op z'n beloop is gelaten omdat het - blijkbaar - allemaal super ging, terwijl de signalen binnen enkele weken eigenlijk drastisch veranderden en er bijzonder rare inschattingsfouten zijn gemaakt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195200207
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:27 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Net in het NOS Journaal spreekt Jeroen Overbeek over 500.000 corona doden op de Filipijnen...hij zal wel besmettingen bedoelen, maar wel erg slordig.
Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.

Je zal tussen hem en Trump moeten kiezen :X
blablablabla
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:32:22 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195200210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Omdat die mensen terecht boos waren, ongeacht of het achteraf meeviel.
Nee, ze waren gewoon boos omdat ze dachten in te kunnen schatten dat ze daar reden toe hadden. Hoewel dat in de praktijk niet zo is.
pi_195200211
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom zou je je kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?
a) Het kind heeft op dat testmoment niets wat morgen compleet anders kan zijn.
b) Het kind is idd besmet wat buiten uitzieken niets toevoegt.

PS uit gevoel kan ik het beredeneren waarbij men wel moet willen zien, dat een test schijnzekerheid biedt.
Zodat je je kind thuishoudt en allerlei nieuwe besmettingen voorkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195200222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, ze waren gewoon boos omdat ze dachten in te kunnen schatten dat ze daar reden toe hadden. Hoewel dat in de praktijk niet zo is.
Ah, jij weet wat mensen denken. Knap :).
pi_195200226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat er toen was gebeurd? Geen idee, want de maatregelen zijn niet genomen dus je kunt ook niet zeggen in hoeverre men toen iets had door kunnen voeren en hoe daar op gereageerd was. Feit is wel dat het toen op z'n beloop is gelaten omdat het - blijkbaar - allemaal super ging, terwijl de signalen binnen enkele weken eigenlijk drastisch veranderden en er bijzonder rare inschattingsfouten zijn gemaakt.
Nee, dat kun je dan dus ook niet zeggen. Als je echt denkt dat ze alleen maar naar cijfertjes kijken heb je een vreemd beeld van hoe een beleid gemaakt wordt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195200230
Hoe laat word dat dashboard bijgewerkt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:33:21 #10
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195200232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Team Red : 2 hebben nog minder dan 2 weken de tijd met veel !!!!

[ twitter ]
Nog altijd onbegrijpelijk dat VWS de bevindingen van deze experts nauwelijks serieus neemt in vergelijking met het OMT. Men gaat blijkbaar liever voor tunnelvisie dan de beste uitweg voor Nederland.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195200241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah, jij weet wat mensen denken. Knap :).
Op dit soort aannames (linksom of rechtsom) draait heel dit topic.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:34:03 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195200244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah, jij weet wat mensen denken. Knap :).
Nou, ik weet wel dat de meeste mensen totaal niet snappen hoe het werkt, niet in kunnen schatten wat risicovol gedrag is, en ook niet in kunnen schatten of het ene erger is dan het andere. Destijds, eind februari, was het nog een graadje erger dan nu. Iedereen was boos, omdat iedereen heel hijgerig en dom zondebokken aan wilde kunnen wijzen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:34:05 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195200245
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zodat je je kind thuishoudt en allerlei nieuwe besmettingen voorkomt.
Dat kan toch imho sws als je daarvoor zelf een reden hebt ?
Ik ga en kan mij niet voorstellen dat de inspectie of school daar nu anders over denkt.
Enne, afwezigheid is geen zekerheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195200257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja nogmaals, het is niet zo relevant wat jij of ik vinden. Een maatregel is een maatregel, je mag iets niet meer of je mag het nog wel. Zwarter en witter ga je het vandaag echt niet meer krijgen.
Een maatregel is een besluit over hoe iets wordt opgelost of veranderd. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus is het geen maatregel maar een grap.
blablablabla
pi_195200262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.

Je zal tussen hem en Trump moeten kiezen :X
Echt hè. Ik zou op deze man stemmen, maar wat een armoe zeg.
pi_195200264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat kun je dan dus ook niet zeggen. Als je echt denkt dat ze alleen maar naar cijfertjes kijken heb je een vreemd beeld van hoe een beleid gemaakt wordt.
Laat ik het anders zeggen dan: ze hebben zich redelijk blind gestaard op bepaalde experts of instanties die moeten adviseren, terwijl er genoeg andere mensen (data analisten of betrokken medische mensen) vroegtijdig gewaarschuwd hebben.

(en nee, ik heb daar even niet alle bronnen van etc. etc.)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195200270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat kan je toch imho sws als je daarvoor reden hebt.
Ik ga en kan mij niet voorstellen dat de inspectie daar nu anders over denkt.
Enne, afwezigheid is geen zekerheid.
Nee, want nu mag een kind weer gewoon met een snotneus en andere verkoudheidsklachten naar school. Die regel is juist ingevoerd om te voorkomen dat veel kinderen thuis komen te zitten voor langere tijd. Testen is uiteindelijk de enige manier om erachter te komen of je kind onschuldige klachten heeft (en weer naar school mag) of niet (en dus in quarantaine moet).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:35:54 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_195200286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is hindsight, toen leek het er nog op dat het gewoon weer zou kunnen, daarna werden de signalen duidelijker dat het weer toenam en kwam er die wazige persco waar Rutte even foei riep naar iedereen. Dat was ook het moment dat het rijksbreed weer word opgeschort om samenkomsten te plannen.
Wat een onzin. We hebben het al maanden over de situatie na 1 september in mijn eigen bedrijf heeft in deze periode gewoon al besloten het minimaal op te rekken tot 1 januari 2021. En zo ken ik meer bedrijven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195200303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wilde dit net ook aanvoeren omdat ik dit ook denk maar ik heb hier geen bewijs voor. Jij wel toevallig?
Nee kan het helaas niet meer vinden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195200312
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Leugen.
Ook toen werd er gezegd dat men in moest grijpen in Amsterdam en Rotterdam bijv.
Juist ook door de mensen die niet voor een lockdown zijn maar begrijp wel dat dit stoer roepen is. :')
Door users als @Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.
blablablabla
pi_195200315
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat een onzin. We hebben het al maanden over de situatie na 1 september in mijn eigen bedrijf heeft in deze periode gewoon al besloten het minimaal op te rekken tot 1 januari 2021. En zo ken ik meer bedrijven.
Puur anecdotisch
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195200327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef wpor het volgende:

[..]

Echt hè. Ik zou op deze man stemmen, maar wat een armoe zeg.
Op het moment dat je dit leest op de autocue moet je toch weten dat het niet klopt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Door users als @:Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.
Bullshit
Go hard or go home
pi_195200367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nou, ik weet wel dat de meeste mensen totaal niet snappen hoe het werkt, niet in kunnen schatten wat risicovol gedrag is, en ook niet in kunnen schatten of het ene erger is dan het andere. Destijds, eind februari, was het nog een graadje erger dan nu. Iedereen was boos, omdat iedereen heel hijgerig en dom zondebokken aan wilde kunnen wijzen.
Wat weet jij toch veel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Een maatregel is een besluit over hoe iets wordt opgelost of veranderd. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus is het geen maatregel maar een grap.
Als je de definitie opzoekt, interpreteer hem dan juist. Laat ik de betekenis van de Van Dale er bij pakken. Misschien is die duidelijker: handeling of ingreep met een bep. doel. Nou heeft het kabinet dus een ingreep gedaan, met een bepaald doel. Dat jij denkt dat dat doel niet gehaald wordt, heeft nul relevantie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:41:28 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195200391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Foutje bedankt, overkwam gisteren de grootste kanshebber om president te worden in de VS ook al.

Je zal tussen hem en Trump moeten kiezen :X
Waarom hebben ze toch altijd van die oude lijken daar als kandidaten?
pi_195200402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Door users als @:Gretzl en mij ja. Groot deel was de boel alleen maar constant aan het downplayen, en kijk waar we nu staan aan de vooravond van een lockdown.
Is dat zo dan? (no offense hoor, maar ik zie weinig beweging vanuit de overheid daarnaar toe)
pi_195200403
Gaan wij trouwens na deze crisis mensen als Jensen en Lange Frans ook verantwoordelijk houden voor de extra geleden schade?
pi_195200410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan: ze hebben zich redelijk blind gestaard op bepaalde experts of instanties die moeten adviseren, terwijl er genoeg andere mensen (data analisten of betrokken medische mensen) vroegtijdig gewaarschuwd hebben.

(en nee, ik heb daar even niet alle bronnen van etc. etc.)
Daar zullen ze ook vast naar geluisterd hebben. Net als de experts en instanties die op andere dingen hebben gewezen. En uit die enorm lastige brij moeten keuzes gemaakt worden. Soms zijn ze goed, soms minder goed, soms fout. En soms zijn ze maar voor een bepaalde groepering goed. Of soms alleen voor het bedrijfsleven of iets dergelijks. Ik zag een aardige vraag nog op de laatste pagina van het vorige topic, zoek 'm zo even op.

Deze:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat is erger: een verkeerde inschatting of verkeerde maatregelen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195200415
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom zou iemand een kind - vooropgesteld het geen specifieke aandoeningen heeft - laten testen ?
a) Het kind heeft op dat testmoment niets wat morgen compleet anders kan zijn.
b) Het kind is idd besmet wat buiten uitzieken niets toevoegt.

PS uit gevoel kan ik het beredeneren waarbij men wel moet willen zien, dat een test schijnzekerheid biedt.
Als mijn man, mijn kind of ik in contact zijn geweest met iemand die Covid-19 heeft en een van ons vertoont symtomen, dan gaan we testen. Daarom zou je een kind laten testen. En jezelf.

Ik hoef verder geen discussie over de (schijn)veiligheid en (schijn)zekerheid die dat biedt, want jij en ik zijn het niet eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195200417
Groepsimmuniteit theorie over Brabant kan ook de prullenbak in.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:43:09 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195200429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat weet jij toch veel
Mwah, inschatten dat de meeste mensen niets snappen van viraal verspreidingsgedrag is niet zo lastig hoor.
pi_195200430
twitter


Hier kun je alles nalezen over de belabberde cijfers van afgelopen week.
Ik verwacht (en hoop) dat men snel extra maatregelen gaat nemen om met name de ouderen te beschermen.
Elke dag dat je mensen in en uit laat lopen bij verzorgingshuizen is in potentie vragen om vele extra doden de komende weken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195200434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je de definitie opzoekt, interpreteer hem dan juist. Laat ik de betekenis van de Van Dale er bij pakken. Misschien is die duidelijker: handeling of ingreep met een bep. doel. Nou heeft het kabinet dus een ingreep gedaan, met een bepaald doel. Dat jij denkt dat dat doel niet gehaald wordt, heeft nul relevantie.
Dat je het nog probeert...
Wellicht kunnen @Elan en @Gretzl solliciteren bij het OMT. Zij schijnen als een van de weinigen wél te weten hoe we dit virus moeten verslaan.
pi_195200452
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Deze:
[..]

Ik ga 100% voor verkeerde maatregelen in tijden van een pandemie. Verkeerde inschattingen (zelfs een weekje langer wachten, bewezen in golf 1) kan er voor zorgen dat er vele duizenden extra doden vallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195200455
Néé, niet weer een Twitterdraadje. Schrijf een blog, lieve experts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195200456
Ik vind dat we een bloemetje naar de mods moeten sturen als dit achter de rug is, het tempo ligt zo verrekte hoog ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195200457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mwah, inschatten dat de meeste mensen niets snappen van viraal verspreidingsgedrag is niet zo lastig hoor.
Ik vind het toch knap
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200461
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Bullshit
Lees de posts van o.a. @Rlz12 uit die periode nog maar eens terug zou ik zeggen. Uitgemaakt voor paniekzaaier, terug de bunker in en meer van dat soort teksten.
Al heb je nu ook nog users die het allemaal niet zo serieus nemen, maar die zijn daarmee tenminste consistent en volhardend.
blablablabla
pi_195200475
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Groepsimmuniteit theorie over Brabant kan ook de prullenbak in.
was die er dan? dan ben je wel echt dom als je dat dacht...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195200476
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Néé, niet weer een Twitterdraadje. Schrijf een blog, lieve experts.
Ja sorry maar het is de meeste compacte manier om bij te lezen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195200477
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat je het nog probeert...
Wellicht kunnen @:Elan en @:Gretzl solliciteren bij het OMT. Zij schijnen als een van de weinigen wél te weten hoe we dit virus moeten verslaan.
Zij hebben de verkeerde belangen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Lees de posts van o.a. @:RLZ12 uit die periode nog maar eens terug zou ik zeggen. Uitgemaakt voor paniekzaaier, terug de bunker in en meer van dat soort teksten.
Al heb je nu ook nog users die het allemaal niet zo serieus nemen, maar die zijn daarmee tenminste consistent en volhardend.
Die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
pi_195200496
Die Femke Louise he, die is trouwens wel goed lelijk zeg. Ziet er echt uit als zijnde te dom om te poepen. Als ik een hond had, had ik die nog niet eens op haar hoofd laten kakken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195200497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:41 schreef Randier het volgende:

[..]

Is dat zo dan? (no offense hoor, maar ik zie weinig beweging vanuit de overheid daarnaar toe)
De beweging in die richting komt ook niet vanuit de overheid maar vanuit het virus.
blablablabla
pi_195200503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ga 100% voor verkeerde maatregelen in tijden van een pandemie. Verkeerde inschattingen (zelfs een weekje langer wachten, bewezen in golf 1) kan er voor zorgen dat er vele duizenden extra doden vallen.
Daar ga je voor omdat je er nu vanuit gaat dat het maatregelen zijn die of duizenden doden extra voorkomen en als dat niet zo is geen verdere schade aanrichten. Maar dat is te makkelijk. Er zijn ook maatregelen die misschien 1000 doden kunnen voorkomen, maar misschien ook 1000 doden extra op kunnen leveren. Misschien heel erg gechargeerd, maar op zo'n mijnenveld spelen de beleidsmakers wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195200507
Nou, ik waardeer zelf de gefundeerde postings van @Gretzl enorm. Je kunt het ermee oneens zijn, prima, maar het gesprek in deze reeks wordt er wel mee verdiept. Dat kun je niet van alle reacties hier zeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195200514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
Ik wou het net zeggen! :D
pi_195200531
In GB gaan de nieuwe regels gehandhaafd worden met behulp van militairen indien de politie die ondersteuning nodig heeft.

Ik vind dat nogal wat.
Bron


quote:
Mr Johnson told the House of Commons he would provide police and local authorities with extra funding to enforce the regulations and the option to draw on military support.
https://www.bbc.com/news/uk-54250696
Definitely not CIA
pi_195200539
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik waardeer zelf de gefundeerde postings van @:Gretzl enorm. Je kunt het ermee oneens zijn, prima, maar het gesprek in deze reeks wordt er wel mee verdiept. Dat kun je niet van alle reacties hier zeggen.
Gefundeerde posts zijn altijd goed. Alleen zijn ze niet altijd correct gefundeerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')