Ik hoor net dat we niet zomaar meer cijfers/analyses van Van Zelst mogen delen in dit topic, zou ook in de categorie spam vallen? Hoe dan?quote:
Je maakt er zelf anders ook gebruik van als informatiebron, dus staat toch iedereen vrij om dat hier te delen (voor diegene zonder Twitter).quote:Op maandag 21 september 2020 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja nou weten we het wel van Zelst allemaal twittert.
Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.quote:Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Gretzl het volgende:
De nul is niet meer ondenkbaar. Liever dat dan de uitzichtloze Nederlandse situatie
We hebben hier überhaupt een discussie over de vraag of je Feyenoord-supporters kunt verbieden om te zingen en dan zou er genoeg draagvlak zijn voor de draconische maatregelen zoals in Australië of Nieuw-Zeeland?quote:Australia is one of the only democracies in the world that has banned its citizens from leaving the country as a public health measure during the coronavirus pandemic.
Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?quote:Op maandag 21 september 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.
https://www.abc.net.au/ne(...)an-morrison/12605404
[..]
Precies! Vandaar dat Rutte cs. nu maatregelen hebben genomenquote:Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?
Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Waarom altijd zo extreem en zwartwit redeneren, er zijn toch ook tussenwegen? Begin gewoon deze week nog met een intelligente lockdown in en om de Randstad. Even tijdelijk pas op de plaats staat niet gelijk aan een nederlaag. Hopelijk kunnen we dan straks als de testcapaciteit op orde is het virus behoorlijk is ingedamd naar normale aantallen weer snel over tot de orde van de dag.quote:Op maandag 21 september 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.
https://www.abc.net.au/ne(...)an-morrison/12605404
[..]
We hebben hier überhaupt een discussie over de vraag of je Feyenoord-supporters kunt verbieden om te zingen en dan zou er genoeg draagvlak zijn voor de draconische maatregelen zoals in Australië of Nieuw-Zeeland?
Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau!quote:Op maandag 21 september 2020 16:20 schreef Elan het volgende:
Waarom altijd zo extreem en zwartwit redeneren, er zijn toch ook tussenwegen?
Jouw tussenweg is dus niet het hele land, maar slechts het halve land in lockdown.quote:Begin gewoon deze week nog met een intelligente lockdown in en om de Randstad.
En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?quote:Op maandag 21 september 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies! Vandaar dat Rutte cs. nu maatregelen hebben genomen.
Ik zou je post als op de man spelen kunnen rapporteren maar ik ben toch benieuwd waarover dit precies gaat?quote:Op maandag 21 september 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau!
Hoe lager je de lat legt om maatregelen in te stellen (al dan niet gekoppeld aan een stoplichtsysteem) hoe meer gejojo je krijg met maatregelen, want zo'n lat is nou eenmaal snel bereikt.quote:Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:
Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Wat is er in deze fase precies rigoreus aan een tijdelijke intelligente lockdown op regionaal niveau? Duitsers doen dit ook, zijn simpelweg signaalwaardes ingesteld als die overschreden worden activeert men de noodrem. Net zolang tot de boel weer onder controle is.quote:Op maandag 21 september 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau!
Alleen wel jammer dat je dan weer een vrij rigoreuze maatregel voorstelt als 'tussenweg':
[..]
Jouw tussenweg is dus niet het hele land, maar slechts het halve land in lockdown.
Goh dat gaan we zien. Ik hoef niet zo nodig iedere scheet van het kabinet af te vallen.quote:Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?
Voor mij valt dit soort beleid gewoon de categorie nepmaatregelen. Net zoals sommige overheden nog steeds denken dat je het virus met looproutes en het advies om afstand te bewaren voldoende kunt tegenhouden
Dat je mij corrigeert op "altijd [altijd nog wel, red.] zo extreem [extreem nog wel, red.] zwart-wit denken" terwijl je zelf nota bene niet anders doet. Wat je twee zinnen verderop ook bewijst:quote:Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou je post als op de man spelen kunnen rapporteren maar ik ben toch benieuwd waarover dit precies gaat?
De nieuwe maatregelen zijn nota bene nog geen 24 uur ingegaan en jij spreekt nog over "niks doen" (feitelijk onjuist).quote:Dat niks doen en verwachten dat het probleem zichzelf oplost wat de regering momenteel doet
Dat is natuurlijk lastig op voorhand al te zeggen. Het zijn constant afwegingen die gemaakt worden en maatregelen worden zo nodig opgeschroefd. Maar dat had je ongetwijfeld zelf ook kunnen bedenken.quote:Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?
Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!quote:Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
Wij stellen soortgelijke signaalwaardes in en negeren ze gewoon, ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Schandalig, ja! Dat we dit ook allemaal pikken!quote:Op maandag 21 september 2020 16:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!
Ja want daar is natuurlijk totaal geen aanleiding voorquote:Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh dat gaan we zien. Ik hoef niet zo nodig iedere scheet van het kabinet af te vallen.
Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.quote:Op maandag 21 september 2020 16:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!
Mooie analogie. Het kleurenspectrum is namelijk ook geen dichotomie, maar een... spectrum!quote:Op maandag 21 september 2020 16:29 schreef Elan het volgende:
maar dat is echt alsof je iemand moet gaan proberen te overtuigen dat een rode deur rood is en die ander blijft volhouden dat hij wit is.
Dat je denkt dat een discussie inhoudt dat je de ander moet overtuigen zegt mij dan weer genoeg.quote:Op maandag 21 september 2020 16:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want daar is natuurlijk totaal geen aanleiding voor![]()
Als jij de huidige gang van zaken fatsoenlijk kabinetsbeleid noemt ga ik geen seconde meer met je in discussie. Niks persoonlijks verder maar dat is echt alsof je iemand moet gaan proberen te overtuigen dat een rode deur rood is en die ander blijft volhouden dat hij wit is.
Oh wat zegt dat jou dan?quote:Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je denkt dat een discussie inhoudt dat je de ander moet overtuigen zegt mij dan weer genoeg.
Genoeg. Maar dat zei ik dacht ik al.quote:
Winkelmandjes ontsmetten? Waar?quote:Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.
Ik heb daar al eens eerder wat over gezegd. Klinkt leuk en in principe als een goed idee. Maar in het kleine krappe Nederland onwerkbaar want waterbed.quote:Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?
Ok dan moet je dat lekker doen jongen. Jammer dat je alles altijd hier direct in het persoonlijke moet trekken, samen met die andere gozer.quote:Op maandag 21 september 2020 16:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Genoeg. Maar dat zei ik dacht ik al.
Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.quote:
Vreemd, in het andere Hier in Twente is dit niet het geval.quote:Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Waar is hier in dit geval?quote:Op maandag 21 september 2020 16:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Vreemd, in het andere Hier in Twente is dit niet het geval.
Je kunt best van mening zijn dat ze niet voldoende doen, in jouw ogen, maar ze niet niets. Hou het feitelijk.quote:Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.
Die zaten natuurlijk al maanden trapped in een illegaal huisfeest.quote:Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Het overbieden is begonnen hoorquote:Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?quote:Op maandag 21 september 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb daar al eens eerder wat over gezegd. Klinkt leuk en in principe als een goed idee. Maar in het kleine krappe Nederland onwerkbaar want waterbed.
Ten tweede, als die gerichte maatregelen neerkomen op huisarrest zie ik dat ook niet werken.
BOA'squote:Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
Kun je aangeven waar ik iets in het persoonlijke trek? Ik geef alleen aan dat als je denkt dat je een discussie voert om te winnen (overtuigen) dat je me dat genoeg zegt.quote:Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok dan moet je dat lekker doen jongen. Jammer dat je alles altijd hier direct in het persoonlijke moet trekken, samen met die andere gozer.
Als jij nog altijd geen probleem ziet op dit moment staan we er dusdanig verschillend in dat een gesprek of discussie alleen maar kan ontaarden in constant onbegrip de moeite die dat oplevert wil ik mezelf en jou trouwens ook graag besparen.
leider van de BOA's? Hebben die een leider?quote:Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Hier (dorp in NH) zijn ze daar altijd mee doorgegaan bij de ene supermarkt.quote:Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
dat flik je altijd maat als je het ergens niet mee eens bent.....quote:Op maandag 21 september 2020 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kun je aangeven waar ik iets in het persoonlijke trek? Ik geef alleen aan dat als je denkt dat je een discussie voert om te winnen (overtuigen) dat je me dat genoeg zegt.
Ik zie overigens wel degelijk problemen. En veel ook. Ik weiger alleen iedere scheet van het kabinet af te vallen.
Ja dat kan ik. Stel dat je in plaats X zware maatregelen neemt. Dan heb je goede kans dat het probleem zich (in ieder geva deels) verplaatst naar 1 of 2 dorpen verder.quote:Op maandag 21 september 2020 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?
Als je aan de ene kant drukt, dan komt het aan de andere kant omhoog. Oftewel, als je de café's eerder sluit gaan mensen thuis zuipen en als je een regio op slot gooit dan verplaatsen mensen zich een paar gemeentes verder. Niet allemaal, maar wel een gedeelte.quote:Op maandag 21 september 2020 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?
Niet voldoende vat het niet goed samen voor mij. Dat soort flutmaatregelen komen in de praktijk neer op niks doen.quote:Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt best van mening zijn dat ze niet voldoende doen, in jouw ogen, maar ze niet niets. Hou het feitelijk.
Je beticht nu iemand van persoonlijk worden door... persoonlijk te worden?quote:Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat flik je altijd maat als je het ergens niet mee eens bent.....
OK, dank.quote:Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik. Stel dat je in plaats X zware maatregelen neemt. Dan heb je goede kans dat het probleem zich (in ieder geva deels) verplaatst naar 1 of 2 dorpen verder.
Dat is feitelijk niet waar. Er worden genoeg maatregelen genomen. Jij noemt het flutmaatregelen, maar ze zijn er wél.quote:Op maandag 21 september 2020 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet voldoende vat het niet goed samen voor mij. Dat soort flutmaatregelen komen in de praktijk neer op niks doen.
Nee, u is niet de enige.quote:Op maandag 21 september 2020 15:53 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben echt misschien de enige, maar ik wil wel eens weten wat er op de IC en de ziekenhuizen komt voor soort patiënten momenteel.
Het is wellicht niet de juiste discussie maar het geeft wellicht een idee waar we naar toe moeten varen in de komende tijd anders dan blindvaren, voordeuren dichtlassen en nog meer beperkingen opleggen.
Dus lockdowns werken nu ook al niet meer?quote:Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je aan de ene kant drukt, dan komt het aan de andere kant omhoog. Oftewel, als je de café's eerder sluit gaan mensen thuis zuipen en als je een regio op slot gooit dan verplaatsen mensen zich een paar gemeentes verder. Niet allemaal, maar wel een gedeelte.
Als je een waterbed op een plaats indrukt, dan verplaats het water zich naar andere plekken.quote:Op maandag 21 september 2020 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, dank.
En dat wordt waterbed genoemd, omdat als je je omdraait op een waterbed, de ander meegolft?
Het hangt nogal van je definitie af of ze ooit gewerkt hebben.quote:Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef Randier het volgende:
[..]
Dus lockdowns werken nu ook al niet meer?
Dat doe je toch zelf ?quote:
Ja als ik mijn appartement in de fik steek en er vervolgens als het hele complex in de hens staat over heen ga staan pissen neem ik ook maatregelen.quote:Op maandag 21 september 2020 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is feitelijk niet waar. Er worden genoeg maatregelen genomen. Jij noemt het flutmaatregelen, maar ze zijn er wél.
Niet als je zoals de voorbeeldlanden (containment) enkel werkt met proportionele maatregelen die voor het grootste deel van de bevolking prima te begrijpen zijn. Het is niet voor niks dat de bevolking van de meeste landen het een kleine moeite vindt om een mondmasker te dragen op bepaalde plaatsen zolang er nog steeds het gevaar schuilt van de epidemie. Mensen kunnen het imo uitstekend begrijpen als een overheid snel en adequaat reageert om erger onheil te voorkomen. Ook in Nederland.quote:Op maandag 21 september 2020 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lager je de lat legt om maatregelen in te stellen (al dan niet gekoppeld aan een stoplichtsysteem) hoe meer gejojo je krijg met maatregelen, want zo'n lat is nou eenmaal snel bereikt.
Nederland is idd al meerdere weken een Titanic die met volle vaart op een grote ijsberg afvaart. De kapiteins doen alleen vrijwel niks om de koers van het schip nog tijdig af te buigen. Ipv proberen ze mooie schijn te maken met een scala aan neomaatregelen waarmee de koers niet noemenswaardig verandert. En ondertussen roept een behoorlijk deel van de passagiers nog steeds dat het schip onzinkbaar is.quote:Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij stellen soortgelijke signaalwaardes in en negeren ze gewoon, ik vind dat echt onbegrijpelijk. Alsof men op ramkoers is met het virus. Lijkt je dat echt een verstandig idee? Of boeit het je gewoon allemaal niet zo?
Ze werken goed om de besmettingen terug te dringen zodat de zorg niet overbelast raakt.quote:Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hangt nogal van je definitie af of ze ooit gewerkt hebben.
Want Rutte heeft het virus eigenhandig naar Nederland gehaald?quote:Op maandag 21 september 2020 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja als ik mijn appartement in de fik steek en er vervolgens als het hele complex in de hens staat over heen ga staan pissen neem ik ook maatregelen.
Alleen zal niemand dat waarschijnlijk als zodanig beoordelen.
En daar wordt het dan ook weer drukker qua gevolgen wat dan weer voorthobbelt.quote:Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je aan de ene kant drukt, dan komt het aan de andere kant omhoog. Oftewel, als je de café's eerder sluit gaan mensen thuis zuipen en als je een regio op slot gooit dan verplaatsen mensen zich een paar gemeentes verder. Niet allemaal, maar wel een gedeelte.
Genoeg maatregelen, maar ze zijn - met de tijd - voor een groot deel verwaterd. Te veel vrijblijvendheid zorgt er nu voor dat we in de huidige situatie zitten. Strikter beleid schuwt men (vooralsnog) en dat is aan de ene kant uit te leggen, maar ook te bekritiseren.quote:Op maandag 21 september 2020 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is feitelijk niet waar. Er worden genoeg maatregelen genomen. Jij noemt het flutmaatregelen, maar ze zijn er wél.
Mja, de grote boa-baas...quote:Op maandag 21 september 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
leider van de BOA's? Hebben die een leider?
Tsja, de 'maatregelen' op de drie eerdere persconferenties in augustus en september hebben ook zoveel zoden aan de dijk gezet niet?quote:Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh dat gaan we zien. Ik hoef niet zo nodig iedere scheet van het kabinet af te vallen.
Ik hoef niks te winnen van je, dat zei ik niet, ik gebruikte het woord overtuigen. Als je constant in de clinch ligt heeft een discussie geen nut. Moet toch iets zijn van wederzijds begrip of tenminste respect voor elkaars standpunten. Ook al verschil je wezenlijk van mening. Bijvoorbeeld over de te nemen maatregelen.quote:Op maandag 21 september 2020 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kun je aangeven waar ik iets in het persoonlijke trek? Ik geef alleen aan dat als je denkt dat je een discussie voert om te winnen (overtuigen) dat je me dat genoeg zegt.
Ik zie overigens wel degelijk problemen. En veel ook. Ik weiger alleen iedere scheet van het kabinet af te vallen.
Niets, sterker nog het heeft de situatie alleen maar verergerd. Door de mensen van hun relatief veilige thuissituatie massaal de horeca in te jagen o.a.. Totale misinterpretatie van de cijfers.quote:Op maandag 21 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, de 'maatregelen' op de drie eerdere persconferenties in augustus en september hebben ook zoveel zoden aan de dijk gezet niet?
Maar je bent het toch hopelijk wel eens met deze stelling?quote:Op maandag 21 september 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb daar al eens eerder wat over gezegd. Klinkt leuk en in principe als een goed idee. Maar in het kleine krappe Nederland onwerkbaar want waterbed.
Ten tweede, als die gerichte maatregelen neerkomen op huisarrest zie ik dat ook niet werken.
Zolang BCO en testen op dit moment bij lange na niet toereikend is om de R <1 te krijgen dan zijn maatregelen in de richting van social distancing / sluitingen onontkoombaar. Hoe langer het kabinet daar mee wacht, hoe minder kansen er nog zijn voor gerichte regionalisering.quote:Ik geloof niet dat veel mensen dit doorhebben: het is óf de aantallen relatief laag houden zodat bron- en contactonderzoek het kan bijbenen, óf verder laten oplopen waardoor zij de grip verliezen en rigoureuzere maatregelen nodig zijn.
Winnen, overtuigen, wat mij betreft exact dezelfde betekenis als het om discussiëren gaat.quote:Op maandag 21 september 2020 16:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoef niks te winnen van je, dat zei ik niet, ik gebruikte het woord overtuigen. Als je constant in de clinch ligt heeft een discussie geen nut. Moet toch iets zijn van wederzijds begrip of tenminste respect voor elkaars standpunten. Ook al verschil je wezenlijk van mening. Bijvoorbeeld over de te nemen maatregelen.
Thuisfeestjes gemist?quote:Op maandag 21 september 2020 16:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Niets, sterker nog het heeft de situatie alleen maar verergerd. Door de mensen van hun relatief veilige thuissituatie massaal de horeca in te jagen o.a.. Totale misinterpretatie van de cijfers.
Wie weet was het zonder nog veel verder uit de klauwen gelopen, niet?quote:Op maandag 21 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, de 'maatregelen' op de drie eerdere persconferenties in augustus en september hebben ook zoveel zoden aan de dijk gezet niet?
Je verschuift de doelpalen. Verder snap ik die obsessie met mondkapjes niet.quote:Op maandag 21 september 2020 16:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Maar je bent het toch hopelijk wel eens met deze stelling?
[ [url=Ik geloof niet dat veel mensen dit doorhebben: het is óf de aantallen relatief laag houden zodat bron- en contactonderzoek het kan bijbenen, óf verder laten oplopen waardoor zij de grip verliezen en rigoureuzere maatregelen nodig zijn.]afbeelding[/url] ]
Zolang BCO en testen op dit moment bij lange na niet toereikend is om de R <1 te krijgen dan zijn maatregelen in de richting van social distancing / sluitingen onontkoombaar. Hoe langer het kabinet daar mee wacht, hoe minder kansen er nog zijn voor gerichte regionalisering.
Een verstandige Nederlandse regering had imo al begin augustus gewoon een gehele maskerplicht ingevoerd op drukke openbare plaatsen in alle steden waar de getallen toen hard opliepen.
of deze maatregelen halen gewoon weinig uit.....quote:Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie weet was het zonder nog veel verder uit de klauwen gelopen, niet?
Ja en wat doe je dan, je verplaatst als overheid het hele probleem dat volgens jou ontstaat naar de zaaltjes. Want daar kunnen tenslotte veel meer mensen in dan de gemiddelde woonkamer. Chapeau, maar echt.quote:
quote:Op maandag 21 september 2020 16:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland is idd al meerdere weken een Titanic die met volle vaart op een grote ijsberg afvaart. De kapiteins doen alleen vrijwel niks om de koers van het schip nog tijdig af te buigen. Ipv proberen ze mooie schijn te maken met een scala aan neomaatregelen waarmee de koers niet noemenswaardig verandert. En ondertussen roept een behoorlijk deel van de passagiers nog steeds dat het schip onzinkbaar is.
Met een reproductiegetal dat om en nabij de 1,4 ligt en met deze absurd hoge aantallen (we zitten niet meer in een situatie van februari/maart waarin er nog relatief veel onbekend is) loopt het al extreem uit te klauwen. In Duitsland had zoiets nooit kunnen gebeuren, omdat ze daar blijkbaar veel beter begrijpen hoe exponentiële groei werkt en dat het hoogst onverstandig om een gevaarlijk virus als het coronavirus proberen te mitigeren.quote:Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie weet was het zonder nog veel verder uit de klauwen gelopen, niet?
Hebben we net alles ingericht op 1,5m....quote:Op maandag 21 september 2020 17:02 schreef Ven1972 het volgende: of afstandsmaatregel van 1,5 naar 2 meter te verlegen.
Wat stel jij dan voor als effectieve maatregelen om het Nederlandse reproductiegetal wel duurzaam onder de 1 te krijgen? Want vroeg of laat is dat toch de essentie waar het in de pandemiebestrijding om gaatquote:Op maandag 21 september 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je verschuift de doelpalen. Verder snap ik die obsessie met mondkapjes niet.
Niet voor die "discussie" maar lockdowns bestaan niet en zijn er ook nergens in Europa geweest.quote:Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef Randier het volgende:
[..]
Dus lockdowns werken nu ook al niet meer?
Oh nu is het niet meer te vergelijken met maart?quote:Op maandag 21 september 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Met een reproductiegetal dat om en nabij de 1,4 ligt en met deze absurd hoge aantallen (we zitten niet meer in een situatie van februari/maart waarin er nog relatief veel onbekend is) loopt het al extreem uit te klauwen. In Duitsland had zoiets nooit kunnen gebeuren, omdat ze daar blijkbaar veel beter begrijpen hoe exponentiële groei werkt en dat het hoogst onverstandig om een gevaarlijk virus als het coronavirus proberen te mitigeren.
Een vaccin.quote:Op maandag 21 september 2020 17:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor als effectieve maatregelen om het Nederlandse reproductiegetal wel duurzaam onder de 1 te krijgen? Want vroeg of laat is dat toch de essentie waar het in de pandemiebestrijding om gaat
gevoel van controle hebbenquote:Op maandag 21 september 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je verschuift de doelpalen. Verder snap ik die obsessie met mondkapjes niet.
Ik denk ook eerder dat het het voorbereiden is op "strengere" maatregelen en het bouwen voor de "intrinsieke motivatie" zoals Rutte het omschrijft dan het daadwerkelijk veel zoden aan de dijk zet.quote:Op maandag 21 september 2020 17:02 schreef Ven1972 het volgende:
Nou ik ben van mening dat de regionale maatregelen niet kan helpen om de aantallen laten dalen, zowel dat zijn echt geen zware maatregelen die het kabinet afgelopen vrijdag heeft aangekondigd via de persconferentie. Zolang we de maatregelen niet gaan verzwaren tot bijvoorbeeld een tweede intelligente lockdown voor heel Nederland instellen of afstandsmaatregel van 1,5 naar 2 meter te verlegen. komen er veel meer opnames en besmettingen die ernstig kan zijn.
Lekker alles dichtgooien. Schijt aan de eigenaar van Dikke Boezem en Café Oude Jan. Wie denken ze wel niet dat ze zijn, beetje hun leven proberen draaiende te houden in een tijd als deze.quote:Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
Wat is het voor idioots dat overheid niet gewoon kan bedenken dat die problemen overal ontstaan waar groepen mensen samenkomen. En dat dat geen snars uitmaakt of dat bij Henk en Ingrid thuis is of bij Partycentrum Prietpraat parenclub de Dikke Boezem of Café Oude Jan.
Dit is zogenaamd de elite van Nederland en die kan zoiets simpels echt niet zelf bedenken? Beperk nou gewoon die groepsvorming tot je testcapaciteit gefikst hebt en de cijfers weer aanleiding tot voorzichtig optimisme geven.
Ga je weer op de persoonlijke tour met je schijt meteen. Waar zeg ik dat? Nooit gehoord van compensatie? Gaat twee miljard als stimuleringsmaatregel naar bedrijven, geld is er gewoon.quote:Op maandag 21 september 2020 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker alles dichtgooien. Schijt aan de eigenaar van Dikke Boezem en Café Oude Jan.
op een gegeven moment moet het toch wel dicht en langer dan nodig isquote:Op maandag 21 september 2020 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker alles dichtgooien. Schijt aan de eigenaar van Dikke Boezem en Café Oude Jan.
Man man manquote:Op maandag 21 september 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen kun je ook digitaal geen afspraak meer maken of je uitslag inzien want de site heeft storing
Gaat lekker.
Dus nog eens minimaal +10.000 vermijdbare doden accepteren omdat het ietsje langer duurt voordat er een werkend vaccin op de markt is? Zou er misschien een reden zijn waarom landen als Zuid-Korea, China, Australië, Vietnam, Nieuw-Zeeland, Duitsland hier niet voor kiezen?quote:Op maandag 21 september 2020 17:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een vaccin.
En tot die tijd een balans zoeken tussen alle verschillende belangen.
Natuurlijk zien ze dat ook wel en daar zijn vervolgens ook maatregelen op genomen.quote:Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
Wat is het voor idioots dat overheid niet gewoon kan bedenken dat die problemen overal ontstaan waar groepen mensen samenkomen. En dat dat geen snars uitmaakt of dat bij Henk en Ingrid thuis is of bij Partycentrum Prietpraat parenclub de Dikke Boezem of Café Oude Jan.
Dit is zogenaamd de elite van Nederland en die kan zoiets simpels echt niet zelf bedenken? Beperk nou gewoon die groepsvorming tot je testcapaciteit gefikst hebt en de cijfers weer aanleiding tot voorzichtig optimisme geven.
In die denkwijze, confisqueer je toch als passagier de reddingsboot of bereid je je maximaal voor.quote:Op maandag 21 september 2020 16:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland is idd al meerdere weken een Titanic die met volle vaart op een grote ijsberg afvaart. De kapiteins doen alleen vrijwel niks om de koers van het schip nog tijdig af te buigen. Ipv proberen ze mooie schijn te maken met een scala aan neomaatregelen waarmee de koers niet noemenswaardig verandert. En ondertussen roept een behoorlijk deel van de passagiers nog steeds dat het schip onzinkbaar is.
Mee eens ja. Het wordt een zeer moeilijke winter verwacht nadat we naar deze cijfers kijken. Het gaat zelfs ook niet goed in Brabant.... er komen steeds meer besmettingen in deze provincie, in Gelderland valt wel mee. In de stad Groningen zijn er ook veel besmettingen. Ik neem aan als het zo doorgaat komt in hele land veel meer besmettingen komende maanden. Je kunt verwachten dat we over 2 weken wel 3.000 tot en met 5.000 besmettingen per dag kunnen hebben.quote:Op maandag 21 september 2020 17:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk ook eerder dat het het voorbereiden is op "strengere" maatregelen en het bouwen voor de "intrinsieke motivatie" zoals Rutte het omschrijft dan het daadwerkelijk veel zoden aan de dijk zet.
Hadden deze maatregelen van dit niveau niet beter kunnen genomen worden op het moment dat er al een paar weken sprake was van stijging? (begin augustus) Zeg maar: vooruit lopen op de feiten, niet er ernstig achteraan hobbelenquote:Op maandag 21 september 2020 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Natuurlijk zien ze dat ook wel en daar zijn vervolgens ook maatregelen op genomen.
De grote is op papier beperkt tot 50 man.
Sorry als dikke schijt persoonlijk opgevat kon worden want dat ls inderdaad niet zo lekker.quote:Op maandag 21 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga je weer op de persoonlijke tour met je schijt meteen. Waar zeg ik dat? Nooit gehoord van compensatie? Gaat twee miljard als stimuleringsmaatregel naar bedrijven, geld is er gewoon.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat ook echt wel de revue is gepasseerd.quote:Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
Dit is zogenaamd de elite van Nederland en die kan zoiets simpels echt niet zelf bedenken?
Op regionaal niveau waar de signaalwaardes dusdanig hoog zijn dat men in andere landen de noodtoestand of volledige lockdown overweegt gaan we in Nederland terug naar 50 mensen, volledig disproportioneel natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2020 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Natuurlijk zien ze dat ook wel en daar zijn vervolgens ook maatregelen op genomen.
De grote is op papier beperkt tot 50 man.
Ja en nee, we stellen signaalwaarden in en zodra die zijn bereikt gaan we iets doen.quote:Op maandag 21 september 2020 17:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hadden deze maatregelen van dit niveau niet beter kunnen genomen worden op het moment dat er al een paar weken sprake was van stijging? (begin augustus) Zeg maar: vooruit lopen op de feiten, niet er ernstig achteraan hobbelen
Lijkt wel een sketch van Monty Python het testbeleid.quote:Op maandag 21 september 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen kun je ook digitaal geen afspraak meer maken of je uitslag inzien want de site heeft storing
Gaat lekker.
Als je het kan bedenken en er vervolgens niks mee doet ben je dus bewust bezig mensen de dood in te jagen. En dan tegen voetbalsupporters zeggen dat ze hun bek moeten houden. Right.quote:Op maandag 21 september 2020 17:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat ook echt wel de revue is gepasseerd.Het is eerder vrij simpel, om het zacht uit te drukken, om er vanuit te gaan dat men daar niet over heeft nagedacht. Zo slim is de stuurman aan wal nu ook weer niet.
jezus nu al.....quote:Op maandag 21 september 2020 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeeland vangt covidpatiënten uit Rotterdam-Rijnmond op
https://www.omroepzeeland(...)Zeeuwse-ziekenhuizen
Het kabinet jaagt mensen bewust de dood in? Wtf kerelquote:Op maandag 21 september 2020 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het kan bedenken en er vervolgens niks mee doet ben je dus bewust bezig mensen de dood in te jagen. En dan tegen voetbalsupporters zeggen dat ze hun bek moeten houden. Right.
quote:Op maandag 21 september 2020 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het kan bedenken en er vervolgens niks mee doet ben je dus bewust bezig mensen de dood in te jagen.
Dat wel, maar dat krijg je als een hele generatie(-30) in een grote stadsregio een massale middelvinger geeft en het doorgeeft aan ouderenquote:Op maandag 21 september 2020 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jezus nu al.....![]()
ze hebben echt NIKS geleerd in 7 maanden tijd
Nou ja het is niet per definitie al een ramp he. Kan me juist voorstellen dat je nu al gaat beginnen met spreiden zodat zo lang mogelijk de boel behapbaar blijft voor iedereen.quote:Op maandag 21 september 2020 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jezus nu al.....![]()
Over grenzen gesproken, heb je toevallig de een-na-laatste longread van Pueyo al gelezen? (laatste stuk van hem in de NY Times is trouwens ook wel de moeite)quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, landen die hun grenzen dichtgooien komen een heel eind.
Bewust niet of extreem slap ingrijpen terwijl alle signalen op rood staan is spelen met mensenlevens. Ja.quote:Op maandag 21 september 2020 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kabinet jaagt mensen bewust de dood in? Wtf kerel.
Ok.quote:Op maandag 21 september 2020 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Bewust niet of extreem slap ingrijpen terwijl alle signalen op rood staan is spelen met mensenlevens. Ja.
Ik ga er wel vanuit dat erover is nagedacht en dat er redenen zijn waarom we hier in Nederland juist hiervoor kiezen.quote:Op maandag 21 september 2020 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Op regionaal niveau waar de signaalwaardes dusdanig hoog zijn dat men in andere landen de noodtoestand of volledige lockdown overweegt gaan we in Nederland terug naar 50 mensen, volledig disproportioneel natuurlijk.
hoe kunnen we dat weten aangezien er met de eerste golf amper getest kon worden.quote:Op maandag 21 september 2020 17:28 schreef THEFXR het volgende:
gaat de 2de golf harder of zachter zijn dan de 1ste?
.[ afbeelding ]
meer het RIVM, kabinet wordt geadviseerd door het OMT wat grotendeels uit het RIVM bestaatquote:Op maandag 21 september 2020 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kabinet jaagt mensen bewust de dood in? Wtf kerel.
Goeie denkwijze en denk dat ook verder door om te ontdekken dat je op grond van die insteek, lokaties gaat willen schermen die met elkaar één geheel vormen. Dat gaat niet werken.quote:Op maandag 21 september 2020 16:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind persoonlijk gewoon niet dat je mensen kunt verplichten om afstand te houden of om thuis te blijven. Ook omdat dat op de lange termijn ongezond is.
Ophouden in grotere groepen kun je wel verbieden vind ik, want dat zie ik niet als een noodzaak. Persoonlijk zie ik er meer in om mensen in de Randstad weer meer thuis te laten werken, horeca weer alleen afhaal maken (en dan dit keer wel goed compenseren voor geleden verlies) en verbod op groepen van meer dan 20.
Heb je dit gekopieerd vanuit het software, zo'n screenshot?quote:Op maandag 21 september 2020 17:28 schreef THEFXR het volgende:
gaat de 2de golf harder of zachter zijn dan de 1ste?
.[ afbeelding ]
zijn idd fop maatregelen voor het massa tokkie volk, de weldenkende burger doorziet het direct.quote:Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kunnen we dat weten aangezien er met de eerste golf amper getest kon worden.
ik denk dat die wel milder gaat zijn MITS er voldoende maatregelen komen.....en niet deze fop maatregelen die er nu zijn.
Ja het maakt me niet zo uit wie precies, het feit dat je zo in je eigen dogma zit dat je de beleidsmakers in Nederland beticht van bewust mensen de dood in te jagen is nogal hilarisch.quote:Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer het RIVM, kabinet wordt geadviseerd door het OMT wat grotendeels uit het RIVM bestaat
Heel weldenkend Nederland zit op Fokquote:Op maandag 21 september 2020 17:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn idd fop maatregelen voor het massa tokkie volk, de weldenkende burger doorziet het direct.
met lightshot, kan je een screen maken en afmetenquote:Op maandag 21 september 2020 17:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heb je dit gekopieerd vanuit het software, zo'n screenshot?
zelfs Annie van facebook trapt er niet meer inquote:Op maandag 21 september 2020 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel weldenkend Nederland zit op Fok
Letterlijk al de voorwaarden die destijds zijn afgekondigd om überhaupt in aanmerking te komen voor versoepelingen door het OMT worden nu bewust genegeerd. We worden besodemieterd waar we bij staan.quote:Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer het RIVM, kabinet wordt geadviseerd door het OMT wat grotendeels uit het RIVM bestaat
quote:Er moet eerst aan vijf voorwaarden worden voldaan, zo staat in een brief. Zo moet het besmettingsgetal (het aantal mensen dat door één patiënt wordt besmet) ‘geruime tijd’ kleiner zijn dan één. Daarnaast moest de zorg een versoepeling van de regels aankunnen en moet er voldoende capaciteit zijn om mensen te kunnen testen.
https://www.parool.nl/nie(...)oorwaarden~b7202b8b/
quote:De 'transitiestrategie', kan pas beginnen als aan vijf voorwaarden voldaan is. Die worden opgesomd in de brief met het advies die het ministerie van VWS heeft gekregen en waarover de NOS beschikt.
Het besmettingsgetal - het aantal mensen dat door één patiënt wordt besmet - moet "geruime tijd" kleiner zijn dan één. Verder kan het versoepelen van de maatregelen pas beginnen als "het zorgsysteem, IC's inbegrepen, niet langer overvraagd is en de kans gekregen heeft zich te herstellen" en er "voldoende testcapaciteit is".
Ook moeten er "voldoende capaciteit en mogelijkheden voor bron- en contactopsporing beschikbaar zijn, inclusief de capaciteit om grote datastromen te analyseren, ook op regionaal niveau."
Ten slotte moeten er "meetinstrumenten beschikbaar zijn die de effecten van de transitie snel op kunnen pikken". Die zijn bijvoorbeeld vergelijkbaar met het permanente grieponderzoek dat 44 huisartsenpraktijken doen.
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Het kwalijke is natuurlijk dat het kabinet 3 maanden heeft gehad om de corona-app en vooral het testbeleid op orde te krijgen en dat dat niet gebeurd is. Als testen echt makkelijker en laagdrempeliger was geweest, had dat echt een verschil kunnen maken. Ik denk dat daar toch wel e.e.a. fout is gegaan.quote:Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goeie denkwijze en denk dat ook verder door om te ontdekken dat je op grond van die insteek, lokaties gaat willen schermen die met elkaar één geheel vormen. Dat gaat niet werken.
Je kan niet zogezegd, ergens een dun lijntje trekken wat men steeds weer probeert om het bot te sparen.
Zelf een totale lockdown is, buiten een ludieke gedachte, onmogelijk te realiseren omdat bv de handhaving & verzorging daarin dan zelf niet in de lockdown zit. Een agent, dokter etc.etc. kan ook het virus verspreiden.
Je kan de samenleving niet van buitenaf kijkend opdelen om die voor een ander doel in te delen.
Het enige dat imo uitvoerbaar is dat mensen zichzelf al naar gelang hun risico, beschermen en dan mogelijkheden krijgen omdat zo goed mogelijk te kunnen doen. Of het dan uitvoerbaar is, zal dan een kwestie worden van eigenbelang en zelfbeheersing.
Weldenkend Nederland weet dat het "FOK!" is en zeker niet "Fok".quote:Op maandag 21 september 2020 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel weldenkend Nederland zit op Fok
Ik snap je maar daar zit het probleem niet. De Horeca geldt zover nu bekend voor ca 5-10% van de gevallen als eerste besmettingsbron. Dat het daar vooral opvalt is vooral een kwestie van dat men het breed kan uitmeten. Net als telkens weer een andere oorzaak kan duiden zoals laakbaar gedrag, gebrekkige GGD, jongeren, ouderen etc.quote:Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
Eens, minus het laatste gedeelte. Het virus laten woekeren zou binnen no time desastreuze gevolgen hebben voor de gezondheidszorg. Daarbij speel je niet met mensenlevens door willens en wetens het virus de vrije hand te geven, dat doe je niet in een ontwikkelde en steenrijke samenleving. De verhalen die je nu overal leest en ziet van de eerste golf zijn ronduit schrijnend te noemen vanuit menselijk perspectief.quote:Op maandag 21 september 2020 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het kwalijke is natuurlijk dat het kabinet 3 maanden heeft gehad om de corona-app en vooral het testbeleid op orde te krijgen en dat dat niet gebeurd is. Als testen echt makkelijker en laagdrempeliger was geweest, had dat echt een verschil kunnen maken. Ik denk dat daar toch wel e.e.a. fout is gegaan.
Verder ben ik momenteel meer van mening dat het beter is om het virus dan maar een beetje te laten woekeren, omdat indammen nóg schadelijker is. Doden en mensen met gezondheidsklachten zijn erg, maar economische schade en psychische schade van een lockdown is misschien nog wel erger.
Vergelijken van ziekenhuis opnamesquote:Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kunnen we dat weten aangezien er met de eerste golf amper getest kon worden.
ik denk dat die wel milder gaat zijn MITS er voldoende maatregelen komen.....en niet deze fop maatregelen die er nu zijn.
Kan je nagaan hoe moeilijk he tis om dit goed in maar 3 maanden op te zetten.quote:Op maandag 21 september 2020 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het kwalijke is natuurlijk dat het kabinet 3 maanden heeft gehad om de corona-app en vooral het testbeleid op orde te krijgen en dat dat niet gebeurd is. Als testen echt makkelijker en laagdrempeliger was geweest, had dat echt een verschil kunnen maken. Ik denk dat daar toch wel e.e.a. fout is gegaan.
Dit is ook altijd het beleid geweest totdat de ziekenhuizen te vol lagen.quote:Verder ben ik momenteel meer van mening dat het beter is om het virus dan maar een beetje te laten woekeren, omdat indammen nóg schadelijker is. Doden en mensen met gezondheidsklachten zijn erg, maar economische schade en psychische schade van een lockdown is misschien nog wel erger.
Woekeren is een wat negatieve betiteling maar je zou je vooral moeten richten op waar het virus dan schade geeft. Met alles wat nu gebeurd is sws geen structureel voordeel te halen.quote:Op maandag 21 september 2020 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Verder ben ik momenteel meer van mening dat het beter is om het virus dan maar een beetje te laten woekeren, omdat indammen nóg schadelijker is. Doden en mensen met gezondheidsklachten zijn erg, maar economische schade en psychische schade van een lockdown is misschien nog wel erger.
Komt morgen pas weerquote:Op maandag 21 september 2020 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waar ik de dagelijkse besmettingen per gemeente kan vinden, RIVM heeft toch data daarvan openbaar?
Aangezien half Nederland nooit naar de kroeg gaat dan is 5-10% van de besmettingen toch behoorlijk veel?quote:Op maandag 21 september 2020 17:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je maar daar zit het probleem niet. De Horeca geldt zover nu bekend voor ca 5-10% van de gevallen als eerste besmettingsbron. Dat het daar vooral opvalt is vooral een kwestie van dat men het breed kan uitmeten. Net als telkens weer een andere oorzaak kan duiden zoals laakbaar gedrag, gebrekkige GGD, jongeren, ouderen etc.
Het zijn allemaal onweerlegbare elementen van een gemeenschappelijke oorzaak.
Wat niet goed onder ogen wordt gezien dat het virus er is en het imho zinniger is je dan wat meer te richten de concrete gevolgen die dat heeft en geeft voor kwetsbaren. Voorlichting watje zelf kunt doen en waar het virus is dan van belang om de kwetsbaren te kunnen beschermen.
Het heeft geen zin om de Zwoele Zwaan te sluiten waar uit vrije wil mensen samen komen borrelen.
Je zou de stoute bezoekers wel kunnen adviseren en wijzen op hun verantwoordelijkheid dat ze dan minimaal 10 dagen niet hun kwetsbare geliefden gaan bezoeken.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeentequote:Op maandag 21 september 2020 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waar ik de dagelijkse besmettingen per gemeente kan vinden, RIVM heeft toch data daarvan openbaar?
Aantal overlijdens neemt juist toe.quote:Op maandag 21 september 2020 18:06 schreef matthijst het volgende:
1 voordeel van dit sneue tweede golfgezwets: als dr over 4-5 weken nog geen hond dood gaat dan zijn we misschien van het gezwam af
Ja, maar hoe ver gaan we pieken dit keerquote:Op maandag 21 september 2020 18:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aantal overlijdens neemt juist toe.
Ik neem aan dat je nog niet bekend bent met het feit dat indammen/containment niet gelijk te stellen is aan een lockdown? Een lockdown is slechts een van de middelen om het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Er zijn gelukkig genoeg andere, veel duurzamere maatregelen mogelijk om de verspreiding omlaag te krijgen. Maatregelen die niet ten koste gaan van de economie en ook niet van de psychologische gezondheid van mensen. Bovendien scheelt het mensenlevens en andere gezondscheidsschade (long-COVID).quote:Op maandag 21 september 2020 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
Lekker 6 maanden thuiswerken gaat niet ten koste van psychologische gezondheidquote:Op maandag 21 september 2020 18:08 schreef Gretzl het volgende:
Maatregelen die niet ten koste gaan van de economie en ook niet van de psychologische gezondheid van mensen.
We gaan het zien. Als meer en meer risicogroepen boven de 60/70+ besmet raken zijn overlijdens onvermijdelijk.quote:Op maandag 21 september 2020 18:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, maar hoe ver gaan we pieken dit keer
Dat laatste mag je wat mij betreft even hard maken. Dus niet met voorbeelden komen van gezondheidseconomen die dit vinden, want die zijn er uiteraard zeker, maar dat ze in de meerderheid zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 18:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nog niet bekend bent met het feit dat indammen/containment niet gelijk te stellen is aan een lockdown? Een lockdown is slechts een van de middelen om het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Er zijn gelukkig genoeg andere, veel duurzamere maatregelen mogelijk om de verspreiding omlaag te krijgen. Maatregelen die niet ten koste gaan van de economie en ook niet van de psychologische gezondheid van mensen. Bovendien scheelt het mensenlevens en andere gezondscheidsschade (long-COVID).
De meeste gezondheidseconomen hebben geconcludeerd dat een indammingsbeleid op de lange termijn het minst schadelijk is zowel voor de economie als de maatschappij
Echt wonderbaarlijk hoe mensen nog steeds, inmiddels al een half jaar in deze crisis, dit soort onzin weten te verkondigen. Het gaat niet primair om het aantal overlijdens maar om het beteugelen van het aantal ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 21 september 2020 18:06 schreef matthijst het volgende:
1 voordeel van dit sneue tweede golfgezwets: als dr over 4-5 weken nog geen hond dood gaat dan zijn we misschien van het gezwam af
Dat er na al die tijd nog gehapt wordt is net zo wonderbaarlijkquote:Op maandag 21 september 2020 18:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Echt wonderbaarlijk hoe mensen nog steeds, inmiddels al een half jaar in deze crisis, dit soort onzin weten te verkondigen. Het gaat niet primair om het aantal overlijdens maar om het beteugelen van het aantal ziekenhuisopnames.
Kan inderdaad ook gebeuren. Overigens moeten we doorgaan met maatregelen respecteren en aan houden, aan andere kant is nog steeds moeilijk volhouden voor onze landgenoten,quote:Op maandag 21 september 2020 18:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Een stad als Nijmegen gaat in 8 weken tijd van 9 naar 259 besmettingen per week. Amsterdam van 100 naar 2000 in diezelfde periode.
Als je dat voor de volgende 8 weken doortelt wordt je ook niet echt vrolijker
Lijkt mij ook verstandig, we kunnen veel festivals in 2021 op onze buik schrijven.quote:
Ik zou denken het beperken van het aantal doden, maar in Nederland willen we vooral niet dat we die doden op de stoep van het ziekenhuis gaan vallen. Dus liever thuis of ergens anders uit het zicht. Eigenlijk belachelijk dat er niet ergens een groot veldziekenhuis uit de grond gestampt toen het kon. We hebben weinig tot geen ademruimte.quote:Op maandag 21 september 2020 18:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Echt wonderbaarlijk hoe mensen nog steeds, inmiddels al een half jaar in deze crisis, dit soort onzin weten te verkondigen. Het gaat niet primair om het aantal overlijdens maar om het beteugelen van het aantal ziekenhuisopnames.
Ik geloof dat we in Nederland juist een cultuur hebben waarbij veel moeite wordt gestoken om ouderen nog iets ouder te kunnen laten worden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou denken het beperken van het aantal doden, maar in Nederland willen we vooral niet dat we die doden op de stoep van het ziekenhuis gaan vallen.
Veldziekenhuis was er volgens mij, maar de capaciteit zit ‘m in IC personeel. Je kunt niet even een blik opentrekken.quote:Op maandag 21 september 2020 18:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou denken het beperken van het aantal doden, maar in Nederland willen we vooral niet dat we die doden op de stoep van het ziekenhuis gaan vallen. Dus liever thuis of ergens anders uit het zicht. Eigenlijk belachelijk dat er niet ergens een groot veldziekenhuis uit de grond gestampt toen het kon. We hebben weinig tot geen ademruimte.
Die van 2022, 2023 en 2024 ook wel als we niet op een andere manier naar het virus gaan kijken.quote:Op maandag 21 september 2020 18:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook verstandig, we kunnen veel festivals in 2021 op onze buik schrijven.
Het risicogroepen moeten zichzelf isoleren, dan kunnen wij lekker normaal leven argument?quote:Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die van 2022, 2023 en 2024 ook wel als we niet op een andere manier naar het virus gaan kijken.
Het is toch wel vreselijk als in komende jaren toch geen festivals kunnen georganiseerd worden als we toch niet af zijn van het virus.We moeten leren omgaan met het virus en accepteren dat die nog onder ons is.quote:Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die van 2022, 2023 en 2024 ook wel als we niet op een andere manier naar het virus gaan kijken.
Er zijn enkele noodhospitaals gebouwd in o.a. Rotterdam Ahoy en Maastricht.quote:Op maandag 21 september 2020 18:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou denken het beperken van het aantal doden, maar in Nederland willen we vooral niet dat we die doden op de stoep van het ziekenhuis gaan vallen. Dus liever thuis of ergens anders uit het zicht. Eigenlijk belachelijk dat er niet ergens een groot veldziekenhuis uit de grond gestampt toen het kon. We hebben weinig tot geen ademruimte.
Jij hebt geen vertrouwen in een vaccin en/of groepsimmuniteit?quote:Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij echt onhaalbaar en zeker wil het politiek niet aangaan dat ouderen mensen en het risicogroepen moeten geïsoleerd worden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het risicogroepen moeten zichzelf isoleren, dan kunnen wij lekker normaal leven argument?
Ik heb geen vertrouwen in beleid dat al zijn pijlen richt op een gebeurtenis waarvan we niet weten of die daadwerkelijk plaats gaat vinden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt geen vertrouwen in een vaccin en/of groepsimmuniteit?
Wat misschien nog het meest realistische is: sneltest, uitslag negatief en je kan naar binnen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het is toch wel vreselijk als in komende jaren toch geen festivals kunnen georganiseerd worden als we toch niet af zijn van het virus.We moeten leren omgaan met het virus en accepteren dat die nog onder ons is.
Hoezo? Men moet nu een besluit nemen vanwege alle voorbereidingen in steden, dorpen en bij verenigingen. Carnaval kan en mag gewoon niet door gaan.quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Glazen bollen in de uitverkoop?
Ze of we?quote:Op maandag 21 september 2020 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jezus nu al.....![]()
Ja dat wel, echt moet wel betrouwbaar zin met die sneltesten.quote:Op maandag 21 september 2020 18:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat misschien nog het meest realistische is: sneltest, uitslag negatief en je kan naar binnen.
Dat zie ik wel onrwikkeld en uitgerold worden.
Dan is er ineens waar een hele hoop mogelijk.
Wintersport kan je ook afschrijven.quote:Op maandag 21 september 2020 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo? Men moet nu een besluit nemen vanwege alle voorbereidingen in steden, dorpen en bij verenigingen. Carnaval kan en mag gewoon niet door gaan.
Anders geven we Brabant en Limburg aan Belgiëquote:Op maandag 21 september 2020 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo? Men moet nu een besluit nemen vanwege alle voorbereidingen in steden, dorpen en bij verenigingen. Carnaval kan en mag gewoon niet door gaan.
Ik heb vrij weinig vertrouwen in groepsimmuniteit aangezien wij wel vaccins krijgen maar 70% van de wereld hier nog een aantal jaar op moet wachten.quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt geen vertrouwen in een vaccin en/of groepsimmuniteit?
”gewoon je bek houden..”quote:Op maandag 21 september 2020 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Anders geven we Brabant en Limburg aan België
Ik snap dat je mensen niet alle voorbereidingen wil laten doen en het later weer afgelassen, maar we weten nog echt niet hoe alles ervoor staat over 5 maanden, dus 'carnaval kan en mag gewoon niet doorgaan' is extreem voorbarig.quote:Op maandag 21 september 2020 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Apres ski heb je het dan over..quote:Op maandag 21 september 2020 18:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wintersport kan je ook afschrijven.
Zolang er geen false negatives uitkomen is get goed.quote:Op maandag 21 september 2020 18:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat wel, echt moet wel betrouwbaar zin met die sneltesten.
Vind ik niet. Carnaval kun je niet anders vieren wat mij betreft. Gelukkig houd vrijwel elke Brabander/Limburger er al maanden rekening mee dat het niet door kan gaan, dus echt een verrassing is het niet.quote:Op maandag 21 september 2020 18:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap dat je mensen niet alle voorbereidingen wil laten doen en het later weer afgelassen, maar we weten nog echt niet hoe alles ervoor staat over 5 maanden, dus 'carnaval kan en mag gewoon niet doorgaan' is extreem voorbarig.
Okay, maar Iedereen kan snel getest worden via GGD en kunnen ze ook de gegevens bijgehouden worden voor statistieken . Ze willen nog steeds zicht hebben op hoe het virus zich nog gedraagt.quote:Op maandag 21 september 2020 18:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zolang er geen false negatives uitkomen is get goed.
Bij positief kan je dubbel checken.
Op die manier kunnen events doorgaan en heeft men meer te doen in sociaal opzicht.
Maar vooralsnog kunnenbwe ervan uitgaan dat we tot zomer 2021 niet uit de ellende zijn.
Lijjt me sterk dat het wel zo zou zijn.
Het wordt toch soms ook in kleine groepjes gevierd?quote:Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind ik niet. Carnaval kun je niet anders vieren wat mij betreft. Gelukkig houd vrijwel elke Brabander/Limburger er al maanden rekening mee dat het niet door kan gaan, dus echt een verrassing is het niet.
Hoe wil je die vaders, moeders, broers, zussen isoleren? Ze moeten banen opzeggen, niet meer op stap, hele sociale leven gedag zeggen, zichzelf hele dagen opsluiten en elke dag de picnic bezorger met een een isolatiepak aan begroeten?quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij echt onhaalbaar en zeker wil het politiek niet aangaan dat ouderen mensen en het risicogroepen moeten geïsoleerd worden.
Het scenario dat je het als vanouds zou kunnen vieren wordt voor het gemak maar even overgeslagen. Stel dat vaccins eind dit jaar beschikbaar komen dan kan het rap gaan. Maarja dit is een beetje een glas halfvol/halfleeg verhaal.quote:Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind ik niet. Carnaval kun je niet anders vieren wat mij betreft. Gelukkig houd vrijwel elke Brabander/Limburger er al maanden rekening mee dat het niet door kan gaan, dus echt een verrassing is het niet.
Iedereen ging er toch sowieso wel vanuit dat het nog zeker tot in de loop van 2021 zou duren, deze pandemie?quote:Op maandag 21 september 2020 18:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar vooralsnog kunnenbwe ervan uitgaan dat we tot zomer 2021 niet uit de ellende zijn.
Dat is ook niet de bedoeling dat het voor ze gaat gelden. Maar ik bedoel namelijk iedereen heeft het recht om waar hij of zij wil staan, dat is ook mogelijk voor risicogroepen en oudere mensen. Echt een heel volk in Nederland isoleren kan echt niet en is onhaalbaar.quote:Op maandag 21 september 2020 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe wil je die vaders, moeders, broers, zussen isoleren? Ze moeten banen opzeggen, niet meer op stap, hele sociale leven gedag zeggen, zichzelf hele dagen opsluiten en elke dag de picnic bezorger met een een idolatiepak aan begroeten?
quote:Op maandag 21 september 2020 18:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het wordt toch soms ook in kleine groepjes gevierd?
Ik ben echt bang dat het veel langer gaat duren, deze pandemie. Het is voorspeld dat het gaat duren tot 2025!quote:Op maandag 21 september 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen ging er toch sowieso wel vanuit dat het nog zeker tot in de loop van 2021 zou duren, deze pandemie?
Ja zelfs ik ja, en ik ben erg optimistisch ingesteld. Maar tot ergens tweede helft volgend jaar ja, vast, en dat zijn wij in ons stinkend rijke land. Tot ergens in 2022 vermoed ik in de arme landen (Afrika etc), maar daar woon ik niet dus heb ik het meestal over hier als ik tussen half en eind volgend jaar voorspel 😄quote:Op maandag 21 september 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen ging er toch sowieso wel vanuit dat het nog zeker tot in de loop van 2021 zou duren, deze pandemie?
Mwa.. het is een grote illusie dat dat gaat gebeuren. En dan nog - alle voorbereidingen kosten giga veel geld qua vergunningen etc. Juist die horeca mensen hebben nou niet bepaald financieel lekkere tijden achter de rug dat ze dat risico makkelijk kunnen dragen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Het scenario dat je het als vanouds zou kunnen vieren wordt voor het gemak maar even overgeslagen. Stel dat vaccins eind dit jaar beschikbaar komen dan kan het rap gaan. Maarja dit is een beetje een glas halfvol/halfleeg verhaal.
Het lijkt me voorlopig erg voorbarig om er nu al vanuit te gaan dat dit veel langer dan een jaar gaat duren.quote:Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat het veel langer gaat duren, deze pandemie. Het is voorspeld dat het gaat duren tot 2025!
Wat dacht je dat er aan carnaval verdiend wordt?quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa.. het is een grote illusie dat dat gaat gebeuren. En dan nog - alle voorbereidingen kosten giga veel geld qua vergunningen etc. Juist die horeca mensen hebben nou niet bepaald financieel lekkere tijden achter de rug dat ze dat risico makkelijk kunnen dragen.
Dat is waar ook, maar we weten echt niet precies hoe lang dit gaat duren.quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me voorlopig erg voorbarig om er nu al vanuit te gaan dat dit veel langer dan een jaar gaat duren.
Er zijn wel wat positieve ontwikkelingen. Zo is de ligduur op de IC verkort omdat men beter weer hoe Covid te behandelen. Ook daar worden stappen gezet.quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen vertrouwen in beleid dat al zijn pijlen richt op een gebeurtenis waarvan we niet weten of die daadwerkelijk plaats gaat vinden.
Vast ook wel eens dat het tot 2050 gaat duren. Totaal geen boodschap aan.quote:Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat het veel langer gaat duren, deze pandemie. Het is voorspeld dat het gaat duren tot 2025!
Dat klopt, maar dat heeft nog niet geleid tot een langetermijnvisie die andere alternatieven behelst dan "we wachten op het vaccin".quote:Op maandag 21 september 2020 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn wel wat positieve ontwikkelingen. Zo is de ligduur op de IC verkort omdat men beter weer hoe Covid te behandelen. Ook daar worden stappen gezet.
Begrijp ik ook wel. Maar zelfs vorige pandemieën duurden ook wel lang en zelfs jaren heeft het geduurd.quote:Op maandag 21 september 2020 18:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Vast ook wel eens dat het tot 2050 gaat duren. Totaal geen boodschap aan.
Ik denk dat wat we nu doen de langetermijnvisie is.quote:Op maandag 21 september 2020 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat heeft nog niet geleid tot een langetermijnvisie die andere alternatieven behelst dan "we wachten op het vaccin".
Op 1 paard wedden is nooit slim, want als mis gaat lukken met het vaccin, zijn we echt terug naar af. En zelfs moeten we ook een plan B hebben om bijvoorbeeld een geschikte medicijn te zoeken die het virus kan uitroeien.quote:Op maandag 21 september 2020 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat heeft nog niet geleid tot een langetermijnvisie die andere alternatieven behelst dan "we wachten op het vaccin".
Dat is geen langetermijnvisie.quote:Op maandag 21 september 2020 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de langetermijnvisie is.
Regels aanhalen als het weer moet, en vieren als dat weer kan. Tot er een beter alternatief is.
Ik zie geen andere mogelijkheid. Jij?
Gaat in tegen artikel 11 van de Grondwet lijkt mijquote:Op maandag 21 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Stel dat je werkgever een bedrijf inschakelt om particulier testen af te nemen bij werknemers mag hij dan eisen dat je verplicht die test elke week afneemt ?
Klopt inderdaad, de werkgevers moeten minder machtig zijn in deze tijd en veel meer begrip moeten hebben voor zijn of haar personeel.quote:Op maandag 21 september 2020 18:53 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Gaat in tegen artikel 11 van de Grondwet lijkt mij
De pandemie duurt zo lang als we zelf willen. Er komt vanzelf acceptatie want nog een jaar gaat de economie niet trekken. Het is sowieso snel gedaan met de maatregelen-volgers als straks steeds meer mensen werkloos raken. Dan is het gedaan met de solidariteit.quote:Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, te slopend voor het consumentenvertrouwen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de langetermijnvisie is.
Regels aanhalen als het weer moet, en vieren als dat weer kan. Tot er een beter alternatief is.
Ik zie geen andere mogelijkheid. Jij?
Dat maakt voor ons wat makkelijker dat we het virus moeten accepteren en doorgaan met onze normale leven. En daarom zullen we dan veel risico nemen om besmet te worden met het virus,quote:Op maandag 21 september 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De pandemie duurt zo lang als we zelf willen. Er komt vanzelf acceptatie want nog een jaar gaat de economie niet trekken. Het is sowieso snel gedaan met de maatregelen-volgers als straks steeds meer mensen werkloos raken. Dan is het gedaan met de solidariteit.
Heel veel geld. Jaaromzetten zelfs.quote:Op maandag 21 september 2020 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat dacht je dat er aan carnaval verdiend wordt?
Daar kun je over twisten, maar dat het voor ondernemers een goed idee zou zijn om carnaval maar vast af te gelasten omdat het ze zo veel geld kost is een vrij belachelijke redenering.quote:Op maandag 21 september 2020 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel veel geld. Jaaromzetten zelfs.
Maar dat is - net als met de Nijmeegse Vierdaagse - gewoon minder belangrijk dan de gezondheid.
Maar ze gingen voorbij. Er wordt zelfs gesproken over dat corona nooit voorbij gaat en dat we de samenleving voorgoed drastisch moeten gaan aanpassen. Dit soort doemdenkerij is nergens op gebasseerd en kunnen we met een evengrote korrel zout nemen als dat de pandemie nog gaat duren tot 2025quote:Op maandag 21 september 2020 18:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Begrijp ik ook wel. Maar zelfs vorige pandemieën duurden ook wel lang en zelfs jaren heeft het geduurd.
Kan me nog herinneren dat we in maart zeiden: ik hoop maar dat we eind mei naar de VS op vakantie kunnen en alles weer onder controle is..quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me voorlopig erg voorbarig om er nu al vanuit te gaan dat dit veel langer dan een jaar gaat duren.
Yup, behandelmethodes die het effect bij besmette patienten reduceert tot verkoudheid en dubbele longontsteking voorkomt.quote:Op maandag 21 september 2020 18:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Op 1 paard wedden is nooit slim, want als mis gaat lukken met het vaccin, zijn we echt terug naar af. En zelfs moeten we ook een plan B hebben om bijvoorbeeld een geschikte medicijn te zoeken die het virus kan uitroeien.
Trump zei zelfs dat het voor pasen weg zou zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat we in maart zeiden: ik hoop maar dat we eind mei naar de VS op vakantie kunnen en alles weer onder controle is..
Is maar net hoe je het bekijkt. Feit blijft gewoon dat carnaval in 2021 weinig zin heeft. Ook al is het pas over 5 maanden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar kun je over twisten, maar dat het voor ondernemers een goed idee zou zijn om carnaval maar vast af te gelasten omdat het ze zo veel geld kost is een vrij belachelijke redenering.
Je kunt ook moeilijk een langetermijnvisie bepalen als je niet kunt inschatten wat de situatie op lange termijn is. Wellicht komt er een vaccin, maar zelfs als dit niet blijkt te lukken zullen er in relatief rap tempo ontwikkelingen zijn die de situatie veranderen. Bijvoorbeeld sneltests, geneesmiddelen, verdere inzichten in hoe de verspreiding precies plaatsvindt en vast nog een hoop dingen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is geen langetermijnvisie.
Dat is helemaal geen "feit", dat maak jij ervan.quote:Op maandag 21 september 2020 19:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is maar net hoe je het bekijkt. Feit blijft gewoon dat carnaval in 2021 weinig zin heeft. Ook al is het pas over 5 maanden.
Daar hoef je sowieso niet aan mee te werken.quote:Op maandag 21 september 2020 18:59 schreef quirina het volgende:
Mijn werkgever wil dus een particulier bedrijf inschakelen dat personeel gaat testen zodat ze meteen weer aan het werk kunnen als het maar een koutje is.
Aan de ene kant denk ik ja best goed, maar aan de andere kant denk ik. Dan heb je maandag een test gehad en dinsdag loop je Corona op.
Hoe nuttig is het dan je personeel iedere keer te testen?
Maar het vaccin heeft ook vele risico's op bijwerkingen van mild tot ernstig. Als we komende tijd nog niets van horen verkleint de kans nog steeds dat wij gevaccineerd worden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Yup, behandelmethodes die het effect bij besmette patienten reduceert tot verkoudheid en dubbele longontsteking voorkomt.
Dan zijn we er ook al en kunnen we dat vaccin laten zitten op korte termijn.
In de toekomst: klachten, sneltest, pilletje klaar.
Jammer genoeg horen we weinig over een medicijn/behandelmethode. Het gaat alleen maar om het vaccin.
Half door het leven gaan voor spek en bonen - hoe velen dit volgens mij ervaren - is op een gegeven moment wel een keer leuk geweest. Dit kun je een samenleving sowieso geen jaren laten volhouden.quote:Op maandag 21 september 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De pandemie duurt zo lang als we zelf willen. Er komt vanzelf acceptatie want nog een jaar gaat de economie niet trekken. Het is sowieso snel gedaan met de maatregelen-volgers als straks steeds meer mensen werkloos raken. Dan is het gedaan met de solidariteit.
Klopt. Hoe groot schat jij de kans dan in dat Carnaval 2021 ouderwets gevierd kan worden met optochten en volle kroegen?quote:Op maandag 21 september 2020 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen "feit", dat maak jij ervan.
Het gevaar voor het virus zal niet de aanleiding zijn voor het uitstellen van de verkiezingen maar de dreiging dat het kartel weggestemd gaat worden. Ik heb nu al zin in maart.quote:Op maandag 21 september 2020 18:59 schreef Ven1972 het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden als de tweede Kamerverkiezingen uitgesteld kan worden vanwege het coronavirus. We hebben op dit moment niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen moeten nemen over de maatregelen... zou de kabinet langzamerhand denken aan een noodwet die de verkiezingen voor bepaalde tijd uitgesteld moeten worden?
Dus vertellen we op dit moment aan onze studenten dat ze niet naar college mogen, en dat we geen idee hebben of er een moment in de toekomst komt dat dat wel weer kan. Dwingen we de hele evenementenbranche om op hun handen te gaan zitten totdat er een vaccin is, zonder dat we weten of dat vaccin er ooit komt. Snap je dat mensen dat vrij ingewikkeld vinden?quote:Op maandag 21 september 2020 19:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Je kunt ook moeilijk een langetermijnvisie bepalen als je niet kunt inschatten wat de situatie op lange termijn is. Wellicht komt er een vaccin, maar zelfs als dit niet blijkt te lukken zullen er in relatief rap tempo ontwikkelingen zijn die de situatie veranderen, zoals snel testen, geneesmiddelen, verdere inzichten in hoe de verspreiding precies plaatsvindt en vast nog een hoop dingen.
Van de andere kant kunnen we nu al niet inschatten of over een paar weken de ziekenhuizen vol liggen of niet.
Met de beperkte kennis van nu een langetermijnvisie ontwikkelen is (bijna) niet te doen
Okay, maar stel als de besmettingen in maart te hoog zijn en is er nog veel zieken in het ziekenhuis, kan het wel aanleiding zijn dat het wel uitgesteld wordt.quote:Op maandag 21 september 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gevaar voor het virus zal niet de aanleiding zijn voor het uitstellen van de verkiezingen maar de dreiging dat het kartel weggestemd gaat worden. Ik heb nu al zin in maart.
Misschien allemaal zoiets opquote:Op maandag 21 september 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus vertellen we op dit moment aan onze studenten dat ze niet naar college mogen, en dat we geen idee hebben of er een moment in de toekomst komt dat dat weer kan. Dwingen we de hele evenementenbranche om op hun handen te gaan zitten totdat er een vaccin is, zonder dat we weten of dat vaccin er ooit komt. Snap je dat mensen dat vrij ingewikkeld vinden?
Dat snap ik. Maar wat is het alternatief? Het is ook een ingewikkelde situatie met oneindig veel belangenquote:Op maandag 21 september 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus vertellen we op dit moment aan onze studenten dat ze niet naar college mogen, en dat we geen idee hebben of er een moment in de toekomst komt dat dat weer kan. Dwingen we de hele evenementenbranche om op hun handen te gaan zitten totdat er een vaccin is, zonder dat we weten of dat vaccin er ooit komt. Snap je dat mensen dat vrij ingewikkeld vinden?
Dit dus. Het is echt alles inzetten op één paard waarvan totaal onzeker is óf dat gaat gebeuren en zo ja: hoe effectief dat gaat zijn, voor welke duur dat dan bescherming gaat bieden en hoe lang het gaat duren voordat dat breed beschikbaar is. Geen "wat als", gewoon wachten.quote:Op maandag 21 september 2020 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
er gaan al mensen van dood, dus waar heb jij het over ?quote:Op maandag 21 september 2020 18:06 schreef matthijst het volgende:
Geef me één goede reden waarom je verkiezingen in dat geval zou moeten uitstellen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, maar stel als de besmettingen in maart te hoog zijn en is er nog veel zieken in het ziekenhuis, kan het wel aanleiding zijn dat het wel uitgesteld wordt.
Een mooi idee, maar is dat betaalbaar voor de hele volk?quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien allemaal zoiets op
[ afbeelding ]
https://microclimate.com/
En schadelijk voor de geestelijke gezondheid. Maar die schijnen we ook compleet ondergeschikt te maken aan de corona-gezondheid.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus. Het is echt alles inzetten op één paard waarvan totaal onzeker is óf dat gaat gebeuren en zo ja: hoe effectief dat gaat zijn, voor welke duur dat dan bescherming gaat bieden en hoe lang het gaat duren voordat dat breed beschikbaar is. Geen "wat als", gewoon wachten.
In de tussentijd is er zelfs geen helder kortetermijnplan en gaan we op instigatie van iemand dan weer naar links, dan weer naar rechts en dan weer recht vooruit. De onzekerheid (en daarmee de angst) die dat veroorzaakt is al helemaal schadelijk voor de economie, die toch vooral gebaseerd is op vertrouwen.
Dat is een slecht idee.quote:Op maandag 21 september 2020 18:59 schreef Ven1972 het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden als de tweede Kamerverkiezingen uitgesteld kan worden vanwege het coronavirus. We hebben op dit moment niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen moeten nemen over de maatregelen... zou de kabinet langzamerhand denken aan een noodwet die de verkiezingen voor bepaalde tijd uitgesteld moeten worden?
Kunnen we beter stemmen per post gaat instellen, net zoals in VS.quote:Op maandag 21 september 2020 19:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, maar stel als de besmettingen in maart te hoog zijn en is er nog veel zieken in het ziekenhuis, kan het wel aanleiding zijn dat het wel uitgesteld wordt.
Zonder het 'kartel' geen meerderheid in de eerste kamer. Dus mogen we nog een keer als er geen werkbare coalities uit komen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gevaar voor het virus zal niet de aanleiding zijn voor het uitstellen van de verkiezingen maar de dreiging dat het kartel weggestemd gaat worden. Ik heb nu al zin in maart.
Ingewikkeld is het zeker, dat ontken ik ook nergens. Maar wat we nu doen is uiterst eenzijdig en we negeren de onhaalbaarheid op de lange termijn, en dat kun je maar zo lang volhouden. Op enig moment zullen we weer door moeten met ons leven, en je ziet nu al, vrij begrijpelijk als je het mij vraagt, dat mensen dat moment zelf beginnen te kiezen. We zullen het concept 'eigen verantwoordelijkheid' wat verder moeten doortrekken als er niet heel rap zicht komt op een bruikbare medische doorbraak.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar wat is het alternatief? Het is ook een ingewikkelde situatie met oneindig veel belangen
Moeten we in een stadion gaan stemmen met 70.000 bezoekers ofzo? Verkiezingen zijn prima te regelen, als ze dat gaan opschorten is er meer aan de hand.quote:Op maandag 21 september 2020 19:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Iets wat achterlijk veel ophef oplevert in de VS, laten we dat vooral hier ook inzetten.quote:Op maandag 21 september 2020 19:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kunnen we beter stemmen per post gaat instellen, net zoals in VS.
De mogelijkheid daartoe bestaat al voor Nederlanders in het buitenland, zou je kunnen uitbreiden voor iedereen.
Goede reden is dat er een grote groep mensen te gelijk gaan stemmen in bepaalde uren, maar ook vormt dan een groepsgrootte risico dat je met elkaar gaat besmetten. En wordt weer vanouds druk in de stembureau waar veel mensen te gelijk komen. Overal moet je 1,5 meter afstand bewaren tot elkaar. Ik zie het niet doen in deze tijd.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Geef me één goede reden waarom je verkiezingen in dat geval zou moeten uitstellen.
Geestelijke gezondheid is in Nederland toch altijd al een ondergeschoven kindje geweest. Daarom ook kapot bezuinigd de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 21 september 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En schadelijk voor de geestelijke gezondheid. Maar die schijnen we ook compleet ondergeschikt te maken aan de corona-gezondheid.
Net of liggen de ziekenhuizen normaal gesproken leeg en zijn ze alleen vol bij coronagolven.quote:Op maandag 21 september 2020 19:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kunnen we beter stemmen per post gaat instellen, net zoals in VS.
De mogelijkheid daartoe bestaat al voor Nederlanders in het buitenland, zou je kunnen uitbreiden voor iedereen.
Stembureau's vroeger open en later dicht. Ik ga vaak rond half 6 naar mijn werk, ik zou er geen moeite mee hebben om om 5:15 mijn stem uit te brengen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Goede reden is dat er een grote groep mensen te gelijk gaan stemmen in bepaalde uren, maar ook vormt dan een groepsgrootte risico dat je met elkaar gaat besmetten. En wordt weer vanouds druk in de stembureau waar veel mensen te gelijk komen. Overal moet je 1,5 meter afstand bewaren tot elkaar. Ik zie het niet doen in deze tijd.
En alternatief is elektronisch stemmen via het internet, met inloggen via DigiD.
Ik weet ook niet in welke fantasiewereld "het kartel" omzeild kan worden. Welke "niet-kartel" partijen gaan samen 76 zetels halen?quote:Op maandag 21 september 2020 19:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zonder het 'kartel' geen meerderheid in de eerste kamer. Dus mogen we nog een keer als er geen werkbare coalities uit komen.
Dat doet Thierry in zijn eentje. Duh.quote:Op maandag 21 september 2020 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in welke fantasiewereld "het kartel" omzeild kan worden. Welke "niet-kartel" partijen gaan samen 76 zetels halen?
Volgens manager dus wel.quote:Op maandag 21 september 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar hoef je sowieso niet aan mee te werken.
Nee elektronisch stemmen is veel te fraudegevoelig.quote:Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Goede reden is dat er een grote groep mensen te gelijk gaan stemmen in bepaalde uren, maar ook vormt dan een groepsgrootte risico dat je met elkaar gaat besmetten. En wordt weer vanouds druk in de stembureau waar veel mensen te gelijk komen. Overal moet je 1,5 meter afstand bewaren tot elkaar. Ik zie het niet doen in deze tijd.
En alternatief is elektronisch stemmen via het internet, met inloggen via DigiD.
Lijkt me idd geen probleem, afstand houden ook. Eigen pen/potlood mee en klaar.quote:Op maandag 21 september 2020 19:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Stembureau's vroeger open en later dicht. Ik ga vaak rond half 6 naar mijn werk, ik zou er geen moeite mee hebben om om 5:15 mijn stem uit te brengen.
PVV en FvD natuurlijk! Die gaan Nederland redden door uit de EU te treden, alle buitenlanders eruit te zetten en de grenzen dicht te gooien.quote:Op maandag 21 september 2020 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in welke fantasiewereld "het kartel" omzeild kan worden. Welke "niet-kartel" partijen gaan samen 76 zetels halen?
Voorlopig is ie leider van de achtste partij van Nederland volgens de peilingen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doet Thierry in zijn eentje. Duh.
Ik heb nog nooit drukte gezien bij stembureaus. En als we en masse dagelijks naar het werk en naar supermarkten kunnen dan kan een paar minuutjes in een stemlokaal er ook prima bij.quote:Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ach de ruimte voor die partijen samen is in het meest gunstige geval zo'n 40-45 zetels.quote:Op maandag 21 september 2020 19:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
PVV en FvD natuurlijk! Die gaan Nederland redden door uit de EU te treden, alle buitenlanders eruit te zetten en de grenzen dicht te gooien.
Sowieso alle Aziatische en Oceanische gezondheidseconomen. Ook steeds meer Europese en Amerikaanse.quote:Op maandag 21 september 2020 18:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat laatste mag je wat mij betreft even hard maken. Dus niet met voorbeelden komen van gezondheidseconomen die dit vinden, want die zijn er uiteraard zeker, maar dat ze in de meerderheid zijn.
Zullen we het anders gewoon even afwachten hoe het gaat verlopen ipv dit soort drama iedere keer..quote:Op maandag 21 september 2020 19:14 schreef Gretzl het volgende:
Over verdubbelingen gesproken![]()
Ik vrees dat het effect van nieuwe serieuze maatregelen voor een tweede maal rijkelijk (te) laat zal zijn, als het kabinet ze al overweegt. Pas na 2,5 week (gemiddeld) belandt een COVID-patiënt op de IC. Dus de mensen die dezer dagen besmet raken kunnen over 2-3 weken misschien niet meer in de ziekenhuizen terecht
![]()
[ twitter ]
Hebben nog nooit meer gehad dan 30, dus dat zou zelfs al een groot succes betekenen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de ruimte voor die partijen samen is in het meest gunstige geval zo'n 40-45 zetels.
Ja, want gewoon even afwachten in februari/maart (op waar we door zouden worden overvallen) was ook zo'n lekker idee...quote:Op maandag 21 september 2020 19:17 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Zullen we het anders gewoon even afwachten hoe het gaat verlopen ipv dit soort drama iedere keer..
kan ook gewoon online met DigID, ze hebben nog zat tijd om dat voor elkaar te , zou een hoop drukte schelenquote:Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moeten we in een stadion gaan stemmen met 70.000 bezoekers ofzo? Verkiezingen zijn prima te regelen, als ze dat gaan opschorten is er meer aan de hand.
Hehequote:Op maandag 21 september 2020 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de ruimte voor die partijen samen is in het meest gunstige geval zo'n 40-45 zetels.
Dan mogen ze nu al gaan anticiperen want de besmettingen lopen best rap op.quote:Op maandag 21 september 2020 19:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, want afwachten in februari/maart was ook zo'n lekker idee...
Waarom niet gewoon anticiperen op wat waarschijnlijk gaat gebeuren in de nabije toekomst? Het is echt geen hogere wiskunde dat we tenminste nog weken af zitten van een kentering.
Het lastige hiervan, en ook van mijn suggestie om stemmen per post mogelijk te maken, is dat niet valt te controleren dat degene van wie het stembiljet/DigiD is, ook degene is die de stem uitbrengt.quote:Op maandag 21 september 2020 19:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kan ook gewoon online met DigID, ze hebben nog zat tijd om dat voor elkaar te , zou een hoop drukte schelen
ze wachten eerst nog even 2 weken af of de nieuwe "maatregelen" effect hebbenquote:Op maandag 21 september 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan mogen ze nu al gaan anticiperen want de besmettingen lopen best rap op.
Ja, die kroeg moet op tijd dicht he.quote:Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze wachten eerst nog even 2 weken af of de nieuwe "maatregelen" effect hebben
Veel beter om te wachten tot alleen een volledige lockdown het tij nog kan keren ja.quote:Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze wachten eerst nog even 2 weken af of de nieuwe "maatregelen" effect hebben
ga het maar na, ongeveer 300 besmettingen per dag extra erbij x 14 dagen...
Ja, een behoorlijk deel van de Europese landen had voor een regio als de Randstad met deze aantallen per 100k inwoners allang een 'intelligente' lockdown ingesteld. Maar in Nederland is het blijkbaar normaal dat eerst alle signaalwaarden (voor langere tijd) overschreden worden voordat er daadwerkelijk urgentiebesef komtquote:Op maandag 21 september 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Dan mogen ze nu al gaan anticiperen want de besmettingen lopen best rap op.
jammer want hij had gewoon gelijk en het is de enige taal die de meeste supporters begrijpenquote:Op maandag 21 september 2020 19:24 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Heeft ie al weer spijt van betuigd
Lubach zal hier geheid weer wat op te zeggen hebben zondag.quote:Op maandag 21 september 2020 19:24 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Heeft ie al weer spijt van betuigd
Nou nee, das horizontaal icm een lekkerwijf.quote:Op maandag 21 september 2020 19:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jammer want hij had gewoon gelijk en het is de enige taal die de meeste supporters begrijpen
Er zijn extreem veel haken en ogen aan online stemmen. Het is namelijk aan de ene kant belangrijk dat de persoon stemt die hij/zij zegt te zijn, maar aan de andere kant moet het ook anoniem gaan. Bovendien is het belangrijk dat de persoon zelf de stem uitbrengt en daarbij niet wordt gemanipuleerd door derden. Dat valt allemaal heel moeilijk te controleren bij een online stemming. Om nog maar te zwijgen over de techniek die niet mag falen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het lastige hiervan, en ook van mijn suggestie om stemmen per post mogelijk te maken, is dat niet valt te controleren dat degene van wie het stembiljet/DigiD is, ook degene is die de stem uitbrengt.
En niet te controleren wat er met stemmen gebeurt. Nu kun je er gewoon bij gaan zitten in een stemlokaal als je het niet vertrouwt.quote:Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het lastige hiervan, en ook van mijn suggestie om stemmen per post mogelijk te maken, is dat niet valt te controleren dat degene van wie het stembiljet/DigiD is, ook degene is die de stem uitbrengt.
je hoeft niet iedereen online te laten stemmen maar DIGID is wel een heel goed systeem....quote:Op maandag 21 september 2020 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn extreem veel haken en ogen aan online stemmen. Het is namelijk aan de ene kant belangrijk dat de persoon stemt die zegt die hij/zij is, maar aan de andere kant moet het ook anoniem gaan. Bovendien is het belangrijk dat de persoon zelf de stem uitbrengt en daarbij niet wordt gemanipuleerd door derden. Dat valt allemaal heel moeilijk te controleren bij een online stemming. Om nog maar te zwijgen over de techniek die niet mag falen.
Hij heeft wel een punt, horeca word meteen aangepakt. Maar in voetbalstadions durft men niet in te grijpen.quote:
Jawel... want als ze hun bek niet houden dan komen er weer wedstrijden zonder publiek.quote:Op maandag 21 september 2020 19:28 schreef Collide het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, horeca word meteen aangepakt. Maar in voetbalstadions durft men niet in te grijpen.
juist, en dan is het weer jankenquote:Op maandag 21 september 2020 19:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Jawel... want als ze hun bek niet houden dan komen er weer wedstrijden zonder publiek.
Hij heeft grotendeels online les, moet nu 2x per week naar college. Zal ongetwijfeld helemaal online worden als er nieuwe beperkingen komen.quote:Op maandag 21 september 2020 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Jouw zoon studeert in NL toch? Heeft dat nog gevolgen voor hem dan? Of heeft hij al heel veel online les, bijvoorbeeld?
Sneltesten icm een corona-app/ander informatie systeem zijn wat mij betreft meer dan welkom.quote:Op maandag 21 september 2020 19:33 schreef Gretzl het volgende:
Zouden sneltesten een van de oplossingen kunnen zijn voor een duurzame exitstrategie?
[ twitter ]
De horeca heeft maandenlang de tijd gehad om het voorjaar te compenseren met een periode waarin de regels zeg maar wat losser geïnterpreteerd zijn. De voetbalwedstrijden zijn pas net begonnen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:28 schreef Collide het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, horeca word meteen aangepakt. Maar in voetbalstadions durft men niet in te grijpen.
Dus mogen de regels in voetbalstadions overtreden worden?quote:Op maandag 21 september 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De horeca heeft maandenlang de tijd gehad om het voorjaar te compenseren met een periode waarin de regels zeg maar wat losser geïnterpreteerd zijn. De voetbalwedstrijden zijn pas net begonnen.
Krijgen we al dat privacy 1984 gelul van mensen met smartphones.quote:Op maandag 21 september 2020 19:36 schreef Collide het volgende:
[..]
Sneltesten icm een corona-app/ander informatie systeem zijn wat mij betreft meer dan welkom.
Wacht maar tot de steun vanuit de overheid stopt.quote:Op maandag 21 september 2020 19:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Rtl nieuws: percentage faillissementen historisch laag
Thuistesten icm ggdtest bij een positieve uitslag.quote:Op maandag 21 september 2020 19:36 schreef Collide het volgende:
[..]
Sneltesten icm een corona-app/ander informatie systeem zijn wat mij betreft meer dan welkom.
Maar wel allemaal facebook op hun smartphone geïnstalleerd.quote:Op maandag 21 september 2020 19:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Krijgen we al dat privacy 1984 gelul van mensen met smartphones.
Dat lijkt me vrij sterk, maar als bedrijf zou ik dat ook gewoon roepen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Mag dus wel als de bedrijfsarts er goedkeuring voor heeft gegeven.
Knappe bedrijfsarts die mij dat kan verplichtenquote:Op maandag 21 september 2020 19:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Mag dus wel als de bedrijfsarts er goedkeuring voor heeft gegeven.
Ik ben dan wel niet zo van die privacyschending meuk, maar met de competentie van de gemiddelde digitale projecten van de overheid hoef je je er niet echt druk om te makenquote:Op maandag 21 september 2020 19:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Krijgen we al dat privacy 1984 gelul van mensen met smartphones.
Iedereen voorrang, heerlijk Nederlands.quote:Op maandag 21 september 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
Politie wil nu ook voorrang op testen.
Dit gaat ook zo’n faal worden....![]()
![]()
Het loopt nou al storm met leraren en zorgpersoneel. Straks komt de ggd niet eens meer aan het normale volk toe.
Ik las die vergelijking vandaag eerder ook al, met Atalanta. Maar dat is toch niet te vergelijken? Virus is nu veel minder aanwezig dan destijds, etc.quote:Op maandag 21 september 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat ze vrij rap aanpassingen gaan doorvoeren voor supporters: of mondkapjes verplicht of veel minder supporters. Als je ziet hoe ze bij PSV en Feyenoord over elkaar buitelen bij doelpunten, zullen ze hun hart vasthouden voor een Atalanta effect..
En dat is wat mij betreft heel erg hard nodigquote:Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat het virus minder aanwezig is dan destijds?quote:Op maandag 21 september 2020 20:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik las die vergelijking vandaag eerder ook al, met Atalanta. Maar dat is toch niet te vergelijken? Virus is nu veel minder aanwezig dan destijds, etc.
quote:Populaire artiesten in verzet tegen coronabeleid kabinet met #ikdoenietmeermee
Een groep artiesten is gezamenlijk een actie begonnen tegen het coronabeleid van het kabinet. Bekende namen als Tim Douwsma, Bizzey en Thomas Berge stellen op Instagram dat het zo niet langer kan. ‘Wij willen duidelijkheid’, schrijven ze in identieke berichten.
De afgelopen uren stroomden de berichten van bekende artiesten binnen op Instagram. Met hun volgersaantallen zijn bijvoorbeeld rappers Famke Louise (1 miljoen), Bizzey (417.000) en zanger Tim Douwsma (152.000) behoorlijk invloedrijk. Zij openen met diverse andere collega's de aanval op het kabinetsbeleid rond corona. In een uitgebreid statement onder de hashtag #ikdoenietmeermee stellen ze: ‘Wij zeggen ‘nee’, tot hier. Genoeg is genoeg.’
Voorafgaand aan die woorden maken de artiesten duidelijk dat ze voor een goede volksgezondheid zijn. Ze zijn echter van mening dat de huidige maatregelen ‘rammelen aan alle kanten’. ‘Onze ouderen worden vergeten, onze economie staat op instorten, menselijk gedrag wordt strafbaar gesteld en hoe zit het met de toekomst van mijn en onze kinderen?
Transparantie
‘Wij willen duidelijkheid’, is de boodschap. De BN’ers roepen op tot eerlijkheid en transparantie. Daarna stellen ze flink wat vragen: ‘Wat is het nut van niet-medische mondkapjes en de anderhalve meter? Hoe betrouwbaar is de PCR-test en waarom stemt de overheid tegen een onderzoek? Waarom worden kritische artsen de mond gesnoerd? Angst is de grootste onderdrukker van het immuunsysteem. Hoe kun je dan rechtvaardigen dat je mensen massaal bang maakt? Waar is de griep gebleven? Hoe dodelijk is dit virus?’
Het statement wordt afgesloten met een oproep om te delen. ‘Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. #ikdoenietmeermee.’
een paar maanden geleden begreep ik dat nog maar nu ?quote:
Virus ging toen veel meer rond onder de bevolking, dat bedoel ik. Waar toen misschien 10% (ik roep maar even wat, geen idee wat het wel is) van een vol stadion besmettelijk kon zijn, zal dat nu tegen de 0% aanliggen, als het al niet 0% is.quote:Op maandag 21 september 2020 20:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat het virus minder aanwezig is dan destijds?
serieus, de herfst word een grote shitshow in europa.......quote:Op maandag 21 september 2020 20:09 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp uit de achterklap dat GB eenzelfde maatregel als wij gaan invoeren: de kroegen moeten een uurtje eerder dicht.
Morgen gaat Johnson de nieuwe maatregelen bekend maken.
Weet jij misschien wat de logica van die maatregel is? Zit er een gedachte achter waarom dat goed zou zijn?quote:Op maandag 21 september 2020 20:09 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp uit de achterklap dat GB eenzelfde maatregel als wij gaan invoeren: de kroegen moeten een uurtje eerder dicht.
Zo voorbarig is dit niet. De afgelopen 4 maanden zijn we geen millimeter verder gekomen. Dus zo gek is het niet om de situatie door te trekken tot in volgende jaar, dan zit je zo weer in september 2021, en daar hoef je niet eens gek voor te doen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En de regel van zes wordt opgeheven tijdens Kerst zodat families elkaar dan lekker kunnen besmetten.quote:Op maandag 21 september 2020 20:09 schreef capricia het volgende:
quote:Op maandag 21 september 2020 20:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook best. Ziekenhuisopnames. Net zo stil als doden.
Veel mensen vrezen voor de winter. De infecties moeten naar beneden.quote:Op maandag 21 september 2020 20:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, de herfst word een grote shitshow in europa.......
gaat nog wat worden met de feestdagen !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |