abonnement Unibet Coolblue
pi_195181345


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
  maandag 21 september 2020 @ 16:15:50 #2
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195181372
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Van Zelst - twitter.
Ik hoor net dat we niet zomaar meer cijfers/analyses van Van Zelst mogen delen in dit topic, zou ook in de categorie spam vallen? Hoe dan? 8)7

Ik dacht dat het de bedoeling is dat wanneer je cijfers/kaartjes/grafieken en dergelijke toont dat je altijd een bron aangeeft?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195181381
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja nou weten we het wel van Zelst allemaal twittert.
Je maakt er zelf anders ook gebruik van als informatiebron, dus staat toch iedereen vrij om dat hier te delen (voor diegene zonder Twitter).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195181392
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Gretzl het volgende:
De nul is niet meer ondenkbaar. Liever dat dan de uitzichtloze Nederlandse situatie
Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.

https://www.abc.net.au/ne(...)an-morrison/12605404
quote:
Australia is one of the only democracies in the world that has banned its citizens from leaving the country as a public health measure during the coronavirus pandemic.
We hebben hier überhaupt een discussie over de vraag of je Feyenoord-supporters kunt verbieden om te zingen en dan zou er genoeg draagvlak zijn voor de draconische maatregelen zoals in Australië of Nieuw-Zeeland?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 september 2020 @ 16:18:52 #5
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195181432
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.

https://www.abc.net.au/ne(...)an-morrison/12605404
[..]
Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?

Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195181451
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?

Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Precies! Vandaar dat Rutte cs. nu maatregelen hebben genomen ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181467
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat wel ondenkbaar is, is de Australische aanpak in Nederland waarbij je hele wijken opsluit.

https://www.abc.net.au/ne(...)an-morrison/12605404
[..]

We hebben hier überhaupt een discussie over de vraag of je Feyenoord-supporters kunt verbieden om te zingen en dan zou er genoeg draagvlak zijn voor de draconische maatregelen zoals in Australië of Nieuw-Zeeland?
Waarom altijd zo extreem en zwartwit redeneren, er zijn toch ook tussenwegen? Begin gewoon deze week nog met een intelligente lockdown in en om de Randstad. Even tijdelijk pas op de plaats staat niet gelijk aan een nederlaag. Hopelijk kunnen we dan straks als de testcapaciteit op orde is het virus behoorlijk is ingedamd naar normale aantallen weer snel over tot de orde van de dag.

Dat niks doen en verwachten dat het probleem zichzelf oplost wat de regering momenteel doet is koren op de molen voor het virus en elke persoon op de IC is er buiten de capaciteit en kostenplaatje vanuit menselijk oogpunt ook één teveel.
blablablabla
pi_195181480
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:20 schreef Elan het volgende:
Waarom altijd zo extreem en zwartwit redeneren, er zijn toch ook tussenwegen?
Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau! _O_

Alleen wel jammer dat je dan weer een vrij rigoreuze maatregel voorstelt als 'tussenweg':
quote:
Begin gewoon deze week nog met een intelligente lockdown in en om de Randstad.
Jouw tussenweg is dus niet het hele land, maar slechts het halve land in lockdown.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 september 2020 @ 16:22:26 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195181494
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies! Vandaar dat Rutte cs. nu maatregelen hebben genomen ^O^.
En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?

Voor mij valt dit soort beleid gewoon de categorie nepmaatregelen. Net zoals sommige overheden nog steeds denken dat je het virus met looproutes en het advies om afstand te bewaren voldoende kunt tegenhouden
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195181495
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau! _O_
Ik zou je post als op de man spelen kunnen rapporteren maar ik ben toch benieuwd waarover dit precies gaat?
blablablabla
pi_195181510
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:
Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Hoe lager je de lat legt om maatregelen in te stellen (al dan niet gekoppeld aan een stoplichtsysteem) hoe meer gejojo je krijg met maatregelen, want zo'n lat is nou eenmaal snel bereikt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195181536
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jeetje, dat dit nou echt van jou moet komen. Chapeau! _O_

Alleen wel jammer dat je dan weer een vrij rigoreuze maatregel voorstelt als 'tussenweg':
[..]

Jouw tussenweg is dus niet het hele land, maar slechts het halve land in lockdown.
Wat is er in deze fase precies rigoreus aan een tijdelijke intelligente lockdown op regionaal niveau? Duitsers doen dit ook, zijn simpelweg signaalwaardes ingesteld als die overschreden worden activeert men de noodrem. Net zolang tot de boel weer onder controle is.

Wij stellen soortgelijke signaalwaardes in en negeren ze gewoon, ik vind dat echt onbegrijpelijk. Alsof men op ramkoers is met het virus. Lijkt je dat echt een verstandig idee? Of boeit het je gewoon allemaal niet zo?
blablablabla
pi_195181545
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?

Voor mij valt dit soort beleid gewoon de categorie nepmaatregelen. Net zoals sommige overheden nog steeds denken dat je het virus met looproutes en het advies om afstand te bewaren voldoende kunt tegenhouden
Goh dat gaan we zien. Ik hoef niet zo nodig iedere scheet van het kabinet af te vallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181555
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zou je post als op de man spelen kunnen rapporteren maar ik ben toch benieuwd waarover dit precies gaat?
Dat je mij corrigeert op "altijd [altijd nog wel, red.] zo extreem [extreem nog wel, red.] zwart-wit denken" terwijl je zelf nota bene niet anders doet. Wat je twee zinnen verderop ook bewijst:
quote:
Dat niks doen en verwachten dat het probleem zichzelf oplost wat de regering momenteel doet
De nieuwe maatregelen zijn nota bene nog geen 24 uur ingegaan en jij spreekt nog over "niks doen" (feitelijk onjuist).

Los daarvan ben ik het pertinent oneens met jouw insinuatie dat ik zwart-wit zou denken. Ik vind het zelfs lachwekkend. Dat nog afgezien van de persoon van die de boodschap komt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 september 2020 @ 16:27:00 #15
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195181566
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

En hoeveel verschil denk je dat de gewijzigde horecatijden en de halvering van de toegestane groepsgrootte (m.u.v. bruiloften, begrafenissen en allerlei andere evenementen) gaan maken op de waarde van het reproductiegetal?
Dat is natuurlijk lastig op voorhand al te zeggen. Het zijn constant afwegingen die gemaakt worden en maatregelen worden zo nodig opgeschroefd. Maar dat had je ongetwijfeld zelf ook kunnen bedenken.
pi_195181582
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
Wij stellen soortgelijke signaalwaardes in en negeren ze gewoon, ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 september 2020 @ 16:28:13 #17
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195181595
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!
Schandalig, ja! Dat we dit ook allemaal pikken!
pi_195181618
Wel benieuwd of Sjors er inmiddels een paar heeft gevonden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181627
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Goh dat gaan we zien. Ik hoef niet zo nodig iedere scheet van het kabinet af te vallen.
Ja want daar is natuurlijk totaal geen aanleiding voor _O-
Als jij de huidige gang van zaken fatsoenlijk kabinetsbeleid noemt ga ik geen seconde meer met je in discussie. Niks persoonlijks verder maar dat is echt alsof je iemand moet gaan proberen te overtuigen dat een rode deur rood is en die ander blijft volhouden dat hij wit is.
blablablabla
pi_195181649
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad, er wordt helemaal niets gedaan met de signaalwaardes. Het kabinet zit lekker met opstroopte mouwen en de benen op tafel te klaverjassen. Super genuanceerd standpunt!
Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.
blablablabla
pi_195181651
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:29 schreef Elan het volgende:
maar dat is echt alsof je iemand moet gaan proberen te overtuigen dat een rode deur rood is en die ander blijft volhouden dat hij wit is.
Mooie analogie. Het kleurenspectrum is namelijk ook geen dichotomie, maar een... spectrum!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195181657
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want daar is natuurlijk totaal geen aanleiding voor _O-
Als jij de huidige gang van zaken fatsoenlijk kabinetsbeleid noemt ga ik geen seconde meer met je in discussie. Niks persoonlijks verder maar dat is echt alsof je iemand moet gaan proberen te overtuigen dat een rode deur rood is en die ander blijft volhouden dat hij wit is.
Dat je denkt dat een discussie inhoudt dat je de ander moet overtuigen zegt mij dan weer genoeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181685
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat je denkt dat een discussie inhoudt dat je de ander moet overtuigen zegt mij dan weer genoeg.
Oh wat zegt dat jou dan?
blablablabla
pi_195181691
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh wat zegt dat jou dan?
Genoeg. Maar dat zei ik dacht ik al.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181700
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.
Winkelmandjes ontsmetten? Waar?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195181713
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Winkelmandjes ontsmetten? Waar?
Amsterdam.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 16:38:44 #27
408813 crew  trein2000
pi_195181735
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je bent het toch hopelijk wel met mee eens dat het beter is om gericht lokale maatregelen te treffen (slechts enkele wijken/gemeentes in 'intelligente' lockdown) dat het hele land weer te maken krijgt met dezelfde restricties?

Verder, als een land voortijdig iets doet met de alarmbellen hoeven lockdown-achtige maatregelen helemaal niet nodig te zijn.
Ik heb daar al eens eerder wat over gezegd. Klinkt leuk en in principe als een goed idee. Maar in het kleine krappe Nederland onwerkbaar want waterbed.
Ten tweede, als die gerichte maatregelen neerkomen op huisarrest zie ik dat ook niet werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195181747
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Genoeg. Maar dat zei ik dacht ik al.
Ok dan moet je dat lekker doen jongen. Jammer dat je alles altijd hier direct in het persoonlijke moet trekken, samen met die andere gozer.
Als jij nog altijd geen probleem ziet op dit moment staan we er dusdanig verschillend in dat een gesprek of discussie alleen maar kan ontaarden in constant onbegrip de moeite die dat oplevert wil ik mezelf en jou trouwens ook graag besparen.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 16:39:53 #29
408813 crew  trein2000
pi_195181753
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Winkelmandjes ontsmetten? Waar?
Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195181761
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Vreemd, in het andere Hier in Twente is dit niet het geval.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 16:41:38 #31
408813 crew  trein2000
pi_195181777
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Vreemd, in het andere Hier in Twente is dit niet het geval.
Waar is hier in dit geval?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195181782
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze doen toch ook geen moer, of wel. Wat ze momenteel doen: Winkelmandjes ontsmetten en de kroegen dicht om 01:00, jezus.
Je kunt best van mening zijn dat ze niet voldoende doen, in jouw ogen, maar ze niet niets. Hou het feitelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195181783
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195181784
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar is hier in dit geval?
In Twente :).
pi_195181789
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Die zaten natuurlijk al maanden trapped in een illegaal huisfeest.
Go hard or go home
pi_195181797
het is toch wel duidelijk dat de 2de golf echt wel begonnen is en er nog geen maatregelen zijn om dit te stoppen.
tevens een rampzalig testbeleid op dit moment.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 16:42:43 #37
408813 crew  trein2000
pi_195181799
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
Het overbieden is begonnen hoor :')

Maar ik krijg wel een beetje “maart-vibes” hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195181805
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb daar al eens eerder wat over gezegd. Klinkt leuk en in principe als een goed idee. Maar in het kleine krappe Nederland onwerkbaar want waterbed.
Ten tweede, als die gerichte maatregelen neerkomen op huisarrest zie ik dat ook niet werken.
Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 september 2020 @ 16:43:04 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195181807
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
BOA's :')
pi_195181808
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok dan moet je dat lekker doen jongen. Jammer dat je alles altijd hier direct in het persoonlijke moet trekken, samen met die andere gozer.
Als jij nog altijd geen probleem ziet op dit moment staan we er dusdanig verschillend in dat een gesprek of discussie alleen maar kan ontaarden in constant onbegrip de moeite die dat oplevert wil ik mezelf en jou trouwens ook graag besparen.
Kun je aangeven waar ik iets in het persoonlijke trek? Ik geef alleen aan dat als je denkt dat je een discussie voert om te winnen (overtuigen) dat je me dat genoeg zegt.

Ik zie overigens wel degelijk problemen. En veel ook. Ik weiger alleen iedere scheet van het kabinet af te vallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 21 september 2020 @ 16:43:37 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195181815
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
Die leider van de BOA's wil nu ook een regionale lockdown waarbij je je eigen regio niet meer uit mag als je in de Randstad woont. Onmogelijk lijkt me, maar een vreselijk idee.
leider van de BOA's? Hebben die een leider?
pi_195181818
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier in Twente doken de winkelwagenpoetsers ook weer op dit weekend, na een half jaar afwezigheid.
Hier (dorp in NH) zijn ze daar altijd mee doorgegaan bij de ene supermarkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195181826
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kun je aangeven waar ik iets in het persoonlijke trek? Ik geef alleen aan dat als je denkt dat je een discussie voert om te winnen (overtuigen) dat je me dat genoeg zegt.

Ik zie overigens wel degelijk problemen. En veel ook. Ik weiger alleen iedere scheet van het kabinet af te vallen.
dat flik je altijd maat als je het ergens niet mee eens bent.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 16:44:10 #44
408813 crew  trein2000
pi_195181830
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?
Ja dat kan ik. Stel dat je in plaats X zware maatregelen neemt. Dan heb je goede kans dat het probleem zich (in ieder geva deels) verplaatst naar 1 of 2 dorpen verder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 september 2020 @ 16:44:24 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195181832
Een passagier heeft vijftien medepassagiers besmet tijdens een tien uur durende vlucht, zo blijkt uit een nieuwe studie gepubliceerd door het Amerikaanse gezondheidsinstituut Centers for Disease Control and Prevention (CDC). ,,De besmettingen gebeurden vermoedelijk via aerosol- of druppeloverdracht in businessclass”.

Het rapport toont aan hoe de 27-jarige zakenvrouw onbewust het virus in maart verspreidde. Het gebeurde nog in de periode dat mondmaskers tijdens de vlucht niet verplicht waren. De studie laat zien hoe de vrouwelijke reiziger - die keelpijn had voorafgaand aan de vlucht - twaalf passagiers in businessclass, twee in economy en een bemanningslid besmette. Er zaten in totaal 217 mensen aan boord.

,,Het risico op overdracht van het coronavirus aan boord van lange vluchten is reëel en kan uitbraken van een aanzienlijke omvang veroorzaken, zelfs in businessclass-achtige omgevingen met ruime zitplaatsen die ver voorbij de vastgestelde standaarden liggen om nauw contact in vliegtuigen te definiëren”, klinkt het. ,,Social distancing is echter moeilijk toepasbaar op drukke vluchten. En als je soms urenlang dicht bij elkaar zit, kan jouw risico om Covid-19 te krijgen, toenemen”, besluiten de onderzoekers.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-besmet~a233965e/

Meeste moderne vliegtuigen hebben een filter aan boord die virusdeeltjes kan uitgefilterd worden. Maar het kan ook geburen dat mensen toch besmet worden in het vliegtuig.. Het doet mij denken aan een Britse TUI-vlucht vanaf een Griekse eiland op weg was naar Cardiff in Wales.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 21 september 2020 @ 16:44:31 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195181834
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb dat waterbed nou al een paar keer voorbij zien komen, maar mij zegt de term niets in dit verband. Kun je dat eens uitleggen?
Als je aan de ene kant drukt, dan komt het aan de andere kant omhoog. Oftewel, als je de café's eerder sluit gaan mensen thuis zuipen en als je een regio op slot gooit dan verplaatsen mensen zich een paar gemeentes verder. Niet allemaal, maar wel een gedeelte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195181842
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt best van mening zijn dat ze niet voldoende doen, in jouw ogen, maar ze niet niets. Hou het feitelijk.
Niet voldoende vat het niet goed samen voor mij. Dat soort flutmaatregelen komen in de praktijk neer op niks doen.
blablablabla
pi_195181844
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat flik je altijd maat als je het ergens niet mee eens bent.....
Je beticht nu iemand van persoonlijk worden door... persoonlijk te worden?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195181848
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat kan ik. Stel dat je in plaats X zware maatregelen neemt. Dan heb je goede kans dat het probleem zich (in ieder geva deels) verplaatst naar 1 of 2 dorpen verder.
OK, dank.
En dat wordt waterbed genoemd, omdat als je je omdraait op een waterbed, de ander meegolft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195181860
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet voldoende vat het niet goed samen voor mij. Dat soort flutmaatregelen komen in de praktijk neer op niks doen.
Dat is feitelijk niet waar. Er worden genoeg maatregelen genomen. Jij noemt het flutmaatregelen, maar ze zijn er wél.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')