abonnement Unibet Coolblue
pi_195168903
Uitgerekende data:

14 september: Michelangela (jongen)
24 september: Seven. (jongen)
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd.
15 maart: Aure
26 maart: kwakz0r
30 maart: Tink89

20 april: Maria2.0

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 24-09-2020 12:01:18 ]
  zondag 20 september 2020 @ 20:22:20 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_195168925
Vijfde plek! Shit is real!
disclaimer
pi_195168989
Dat schiet op SQ!

Ohja kraamzorg moet ik ook nog regelen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Lein had een hele fijne organisatie die mij ook wel wat lijkt, maar iemand anders die ik ken oooook. En die laatste geeft ook ontspanningsmassages aan de moeder in de kraamweek *)
  zondag 20 september 2020 @ 20:44:00 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_195169359
Ik heb ergens rond de 27 weken ofzo nog gebeld of ik van kraamzorginstantie kon switchen, maar dat ging echt niet meer en ze konden me ook geen kraamzorg garanderen als ik zou overstappen.
Voor de 12 weken inschrijven is hier wel echt een must ja.
disclaimer
pi_195169443
Ik kwam er in week 30 achter dat er nog niks geregeld was. Was geen probleem gelukkig in Apeldoorn.
Resistance is futile.
pi_195169791
@Miezziej Jaa! O+ Gefeliciteerd!
  zondag 20 september 2020 @ 21:53:38 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195170551
Gefeliciteerd Miezziej! O+

Vraagje. Iedereen kent wel die welbekende kramp in je kuit als je 's morgens een keer wakker wordt?

In de afgelopen drie dagen heb ik nu al 4x eenzelfde soort spasme gehad in mijn linker bovenbuik, aan de zijkant (in denk ik mijn ronde ligamenten?) Zeg maar, als je navel het midden van een klok is, en recht daaronder 12 is. En 6 is bij je middenrif. Dan zeg maar ongeveer waar de 8 is? In die buurt in ieder geval

Het komt heel spontaan op (ik til bv niets zwaars, doe helemaal niets bijzonders) en het is net alsof de hele spier verkrampt en die spier voelt dan ook echt heel hard op dat moment. Gebeurd aan beide kanten, maar eigenlijk alleen links doet verrekt veel pijn. Sta dan echt even verkrampt tot de spier weer ontspant. Duurt een paar minuutjes (zeg, 3 tot 5 minuutjes ofzo?) en verdwijnt dan. Herkenbaar voor iemand?
  zondag 20 september 2020 @ 21:57:51 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_195170640
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Gefeliciteerd Miezziej! O+

Vraagje. Iedereen kent wel die welbekende kramp in je kuit als je 's morgens een keer wakker wordt?

In de afgelopen drie dagen heb ik nu al 4x eenzelfde soort spasme gehad in mijn linker bovenbuik, aan de zijkant (in denk ik mijn ronde ligamenten?) Zeg maar, als je navel het midden van een klok is, en recht daaronder 12 is. En 6 is bij je middenrif. Dan zeg maar ongeveer waar de 8 is? In die buurt in ieder geval

Het komt heel spontaan op (ik til bv niets zwaars, doe helemaal niets bijzonders) en het is net alsof de hele spier verkrampt en die spier voelt dan ook echt heel hard op dat moment. Gebeurd aan beide kanten, maar eigenlijk alleen links doet verrekt veel pijn. Sta dan echt even verkrampt tot de spier weer ontspant. Duurt een paar minuutjes (zeg, 3 tot 5 minuutjes ofzo?) en verdwijnt dan. Herkenbaar voor iemand?
Ja, ik heb dat wel gehad. Bij verkeerde bewegingen kan dat er zo in schieten. Maar als je je zorgen maakt moet je het even bij je verloskundige aankaarten!
disclaimer
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 22:05:47 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195170784
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:22 schreef SQ het volgende:
Vijfde plek! Shit is real!
Bizar he? Ik sta nu in de top 10 :o

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:25 schreef Aure het volgende:
Dat schiet op SQ!

Ohja kraamzorg moet ik ook nog regelen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Lein had een hele fijne organisatie die mij ook wel wat lijkt, maar iemand anders die ik ken oooook. En die laatste geeft ook ontspanningsmassages aan de moeder in de kraamweek *)
Waar woon je? Met deze termijn moet dat nog makkelijk te regelen zijn, maar voor Nanuke vind ik het spannend (afhankelijk van waar ze woont). In regio Utrecht moet je echt met 3 maanden wel iets geregeld hebben, anders lukt het je niet meer.

Ik zou gaan voor de ontspanningsmassages, klinkt fantastisch O+

Even over de tripp trapp maar meer voor "later". Vanaf wanneer hebben jullie deze gebruikt? Met een newborn lijkt mij nog wat vroeg, ik dacht eerder aan wanneer hij zelfstandig kan zitten en dan met zo'n baby inzet. Die newborn set vind ik zelf best duur voor die paar maanden :@

Bedankt nog voor alle lieve berichten :* Ik voel me momenteel aardig goed, hopelijk blijft dat vannacht ook zo :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 september 2020 @ 22:06:22 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195170797
Kramp in kuit: check. Alleen rechts, soms een paar dagen niet. Gelukkig altijd milde kramp.
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 22:07:33 #11
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195170819
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat wel gehad. Bij verkeerde bewegingen kan dat er zo in schieten. Maar als je je zorgen maakt moet je het even bij je verloskundige aankaarten!
Thanks, ja was van plan om morgen zowiesow even te bellen. (Niet dat ik me echt zorgen maak, meneer is gewoon vrolijk aan het radslagen)

Heb in de afgelopen twee weken al wel wat pijntjes onderaan mijn buik gehad als ik langer dan 5 minuten onafgebroken loop. Duidelijk groei pijntjes, maar deze zijn spasmes hoog op zijn heel spontaan en echt intens! :o

Ben ook wel echt flink aan het groeien qua buik formaat in de afgelopen maand, zal morgen ook eens aansluiten in het buik topic :D
pi_195170838
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:
Even over de tripp trapp maar meer voor "later". Vanaf wanneer hebben jullie deze gebruikt? Met een newborn lijkt mij nog wat vroeg, ik dacht eerder aan wanneer hij zelfstandig kan zitten en dan met zo'n baby inzet. Die newborn set vind ik zelf best duur voor die paar maanden :@
Met de eerste vanaf 6 maanden ongeveer, toen hij zelf kon zitten inderdaad en ook een beetje mee at. Tot die tijd aten we aan de salontafel met baby in de wipstoel. Met de tweede hebben we wel zo'n newborn set gebruikt, want tja, toen aten we vanwege de oudste al standaard aan de eettafel.
pi_195170870
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bizar he? Ik sta nu in de top 10 :o
[..]

Waar woon je? Met deze termijn moet dat nog makkelijk te regelen zijn, maar voor Nanuke vind ik het spannend (afhankelijk van waar ze woont). In regio Utrecht moet je echt met 3 maanden wel iets geregeld hebben, anders lukt het je niet meer.

Ik zou gaan voor de ontspanningsmassages, klinkt fantastisch O+

Even over de tripp trapp maar meer voor "later". Vanaf wanneer hebben jullie deze gebruikt? Met een newborn lijkt mij nog wat vroeg, ik dacht eerder aan wanneer hij zelfstandig kan zitten en dan met zo'n baby inzet. Die newborn set vind ik zelf best duur voor die paar maanden :@

Bedankt nog voor alle lieve berichten :* Ik voel me momenteel aardig goed, hopelijk blijft dat vannacht ook zo :)
Jaa voor jou schiet het ook al op he O+

Ik woon in Rotterdam, heb inderdaad net aangemeld bij die met de massages :P

Wij hebben de tripptrapp meteen in gebruik genomen, met de newbornset. Die laatste kregen we van vrienden als kraamcadeau. De newbornset hebben we met ongeveer 6 maanden omgeruild voor de babyset met stoelverkleiner.
  zondag 20 september 2020 @ 22:10:52 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_195170886
Tripp trapp: bij de eerste pas eentje in gebruik genomen toen ze ruim 2 jaar was. Voor de tweede wilde ik ook zo'n termijn aanhouden maar hij was vrij resoluut in zijn overtuiging dat hij er met anderhalf klaar voor was (hij bleef er zelf op klimmen :')). Ik heb dus nooit een baby- of newbornset gehad :')
Voor deze baby heb ik die wel, ook omdat we inmiddels proberen om ons hele gezin aan tafel te hebben tijdens het eten en dit me wel goed leek voor de continuïteit. Bij een eerste baby zou ik het dus zeker niet gemist hebben :P
disclaimer
  zondag 20 september 2020 @ 22:13:48 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195170936
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2020 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vreemd trouwens dat je gevoel ineens zo snel kan veranderen zo nu het eindpunt nadert. Een paar dagen geleden had ik echt zoiets van ach ze mag nog gerust tot begin oktober blijven zitten, ik weet niet of ik er helemaal klaar voor ben, en nu heb ik zoiets van nou ze mag nu toch echt wel komen.
Wat gaf de doorslag? Zo gek is dat niet met 39 weken toch?
Resistance is futile.
pi_195170950
Ik vond die newbornset ook wel ideaal tijdens het koken als de baby niet alleen wilde zijn. Baby er in en in de keuken, kon ie beetje meekijken :P
  zondag 20 september 2020 @ 22:15:21 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_195170959
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:14 schreef Aure het volgende:
Ik vond die newbornset ook wel ideaal tijdens het koken als de baby niet alleen wilde zijn. Baby er in en in de keuken, kon ie beetje meekijken :P
Ja, daar lijkt ie me ook handig voor.
disclaimer
pi_195170995
Gefeliciteerd miezziej, fijn dat het toch gegaan is zoals je voor ogen had.

Majo: ik dacht bij de eerste hetzelfde over de newbornset als jou en heb deze destijds ook niet gemist. En net als lunapuella bij de tweede wel aangeschaft en hij wordt hier dagelijks gebruikt. De eerste zat in de wipstoel op de eettafel, nu ligt ze als ze wakker is erbij aan tafel of als ik kook ligt ze op een fijne hoogte in de buurt. Ik ben heel blij ermee! Overigens nieuw gekocht omdat De nieuwe versie 2 standen heeft (Een liggende stand is erbij gekomen), dat vond ik reden genoeg om niet voor een 2dehands eerdere versie te gaan.
pi_195171007
Ik heb hem ook wel eens in de newbornset voor het raam gezet om naar buiten te kijken :') daar werd ie lekker stil van O+ dat was soms wel een welkome afwisseling met het duizend keer heen en weer lopen voor het raam met de baby in de doek :')
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 22:19:29 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195171039
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Met de eerste vanaf 6 maanden ongeveer, toen hij zelf kon zitten inderdaad en ook een beetje mee at. Tot die tijd aten we aan de salontafel met baby in de wipstoel. Met de tweede hebben we wel zo'n newborn set gebruikt, want tja, toen aten we vanwege de oudste al standaard aan de eettafel.
Zoiets had ik ook in mijn hoofd ja, zodra hij een beetje mee gaat eten. Wij eten eigenlijk altijd op de bank maar wil daar wel verandering in brengen als hij mee gaat eten. Maar tot die tijd blijven we denk ik op de bank :D

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:10 schreef Aure het volgende:

[..]

Jaa voor jou schiet het ook al op he O+

Ik woon in Rotterdam, heb inderdaad net aangemeld bij die met de massages :P

Wij hebben de tripptrapp meteen in gebruik genomen, met de newbornset. Die laatste kregen we van vrienden als kraamcadeau. De newbornset hebben we met ongeveer 6 maanden omgeruild voor de babyset met stoelverkleiner.
Ja joh, nog een week of 3/4 :o

Goed dat je voor de massages bent gegaan ^O^

Ik denk dat we nog even wachten met de tripp trapp :)

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Tripp trapp: bij de eerste pas eentje in gebruik genomen toen ze ruim 2 jaar was. Voor de tweede wilde ik ook zo'n termijn aanhouden maar hij was vrij resoluut in zijn overtuiging dat hij er met anderhalf klaar voor was (hij bleef er zelf op klimmen :')). Ik heb dus nooit een baby- of newbornset gehad :')
Voor deze baby heb ik die wel, ook omdat we inmiddels proberen om ons hele gezin aan tafel te hebben tijdens het eten en dit me wel goed leek voor de continuïteit. Bij een eerste baby zou ik het dus zeker niet gemist hebben :P
Ik kan me voorstellen dat je het pas bij een tweede/derde doet :Y Alleen hoe aten de kinderen eerst dan mee tot hun tweede?

Ik zit sowieso nog een beetje met wat we met de baby moeten doen qua wegleggen. We gaan waarschijnlijk geen box nemen (qua ruimte), wat is dan verder nog een optie, een wippertje ofzo?

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:14 schreef Aure het volgende:
Ik vond die newbornset ook wel ideaal tijdens het koken als de baby niet alleen wilde zijn. Baby er in en in de keuken, kon ie beetje meekijken :P
Hmmm dat is wel weer handig ja...

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:17 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd miezziej, fijn dat het toch gegaan is zoals je voor ogen had.

Majo: ik dacht bij de eerste hetzelfde over de newbornset als jou en heb deze destijds ook niet gemist. En net als lunapuella bij de tweede wel aangeschaft en hij wordt hier dagelijks gebruikt. De eerste zat in de wipstoel op de eettafel, nu ligt ze als ze wakker is erbij aan tafel of als ik kook ligt ze op een fijne hoogte in de buurt. Ik ben heel blij ermee! Overigens nieuw gekocht omdat De nieuwe versie 2 standen heeft (Een liggende stand is erbij gekomen), dat vond ik reden genoeg om niet voor een 2dehands eerdere versie te gaan.
Als we niet voor een box of een wippertje gaan is het misschien toch wel een optie al. Ik ga het ook eens met man overleggen :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195171781
Wij hebben de newbornset vanaf ongeveer vier weken gebruikt, totdat ie groot genoeg was voor de babyset. Het scheelt wel dat ik hem voordelig van een vriendin kom overnemen. Ik had hem idd ook bij me staan met koken, ideaal.
pi_195171978
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 22:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat gaf de doorslag? Zo gek is dat niet met 39 weken toch?
Nou nee dat is natuurlijk ook niet gek, maar er is niet per se iets wat de doorslag gaf. Gewoon van de een op de andere dag zo’n gevoel van oke ik ben er klaar voor, ze mag nu komen. Terwijl ik twee dagen geleden meer zoiets had van het mag nog wel even duren.

Hoe voel jij je? Klaar voor?
  maandag 21 september 2020 @ 07:54:40 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195173778
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2020 23:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou nee dat is natuurlijk ook niet gek, maar er is niet per se iets wat de doorslag gaf. Gewoon van de een op de andere dag zo’n gevoel van oke ik ben er klaar voor, ze mag nu komen. Terwijl ik twee dagen geleden meer zoiets had van het mag nog wel even duren.

Hoe voel jij je? Klaar voor?
Klaar voor, maar nog steeds niet klaar mee.

Op mijn zij slapen is nu niet fijn meer, steeds sneller last dus steeds vaker onderbreking in mijn slaap. En dan 's nachts overmatig veel bezig zijn met het onderwerp bevallen, zowel wakend als dromend.

Dus ik geef het nog een paar dagen voor ik er schijtgenoeg van heb, dat zwanger zijn :+ .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 07:55:58 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_195174001
Zo, een hoop babies in het verschiet! Spannend!
  maandag 21 september 2020 @ 08:47:20 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_195174136
Jup, 8 die nu veilig mogen komen :D
disclaimer
pi_195174330
Allemaal op dezelfde dag? :9 Ik hoop op oktoberbaby’s *O*
Protège moi de mes désirs.
  maandag 21 september 2020 @ 09:15:54 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174462
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Allemaal op dezelfde dag? :9 Ik hoop op oktoberbaby’s *O*
Ik reken erop dat de mijne in oktober komt. Nog geen enkel voorteken.
Resistance is futile.
pi_195174471
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 08:47 schreef SQ het volgende:
Jup, 8 die nu veilig mogen komen :D
Ik check nu nog vaker dit topic dan toen ik zelf zwanger was :P

Baby-explosie O+ O+ O+
  maandag 21 september 2020 @ 09:18:15 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174501
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik check nu nog vaker dit topic dan toen ik zelf zwanger was :P

Baby-explosie O+ O+ O+
Zo rond de jaarwisseling 2019/2020 was blijkbaar een vruchtbare periode :P
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 09:27:23 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_195174639
Toen ik zwanger was van mijn oudste was het hier echt heel druk. Wel iets van 10 UD's per maand. Als je dan een maand had met 5 ud's was het rustig _O-
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 09:42:21 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174830
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
Toen ik zwanger was van mijn oudste was het hier echt heel druk. Wel iets van 10 UD's per maand. Als je dan een maand had met 5 ud's was het rustig _O-
Gods ja, wat gebruikersaantallen betreft is fok niet meer wat het ooit was.

10 UD's per maand :+
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 10:03:04 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_195175144
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
disclaimer
pi_195175146
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook in mijn hoofd ja, zodra hij een beetje mee gaat eten. Wij eten eigenlijk altijd op de bank maar wil daar wel verandering in brengen als hij mee gaat eten. Maar tot die tijd blijven we denk ik op de bank :D
[..]

Ja joh, nog een week of 3/4 :o

Goed dat je voor de massages bent gegaan ^O^

Ik denk dat we nog even wachten met de tripp trapp :)
[..]

Ik kan me voorstellen dat je het pas bij een tweede/derde doet :Y Alleen hoe aten de kinderen eerst dan mee tot hun tweede?

Ik zit sowieso nog een beetje met wat we met de baby moeten doen qua wegleggen. We gaan waarschijnlijk geen box nemen (qua ruimte), wat is dan verder nog een optie, een wippertje ofzo?
[..]

Hmmm dat is wel weer handig ja...
[..]

Als we niet voor een box of een wippertje gaan is het misschien toch wel een optie al. Ik ga het ook eens met man overleggen :s)
Onze kinderen vonden de wipper lava. Dat was maar hooguit 5 minuten leuk en dan was het huilen. Pas tegen de tijd dat ze al konden rollen/tijgeren/kruipen ging het langer goed, maar dan is de wipper eigenlijk al niet meer zo geschikt (risico op omkiepen). Box was na een maand of 3 ook heel stom (papa & mama uit zicht = huilen). Veel draagdoek, veel op de arm... trollbaby's waren het :+. Van de tripp trapp hadden wij geen newbornset, wel de verkleiner. Daar konden ze met een maand of 6 wel even in met een extra kussentje achter de rug. Voor tijdens het avondeten 10 minuutjes zeg maar. Daarvoor zaten ze gewoon bij één van ons op schoot. En ook heel vaak tijdens het avondeten hadden ze krampjes, of gewoon een huilmomentje. Dan liep één van ons rondjes door de kamer terwijl de ander snel het avondeten naar binnen schrokte. Konden we daarna afwisselen :P.

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Goed nieuws!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195175388
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Wooow wat goed! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_195175570
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Yaaaaaaay! *O*
pi_195175665
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik reken erop dat de mijne in oktober komt. Nog geen enkel voorteken.
Bij M. had ik ook geen voortekenen, gewoon opeens gebroken vliezen dus alles kan *)

Wat fijn SQ! *O*

Hier gaat alles goed. Voor de stats: 2e graads scheur maar die valt in het niet in vergelijking met de knip.
Schouder zat beetje vast dus zal wel daardoor zijn gekomen. Toen de ontsluitingsfase over ging naar de persfase was ik weer heftig in de war maar toen de VK richting gaf met haar vingers was hij er met 5 minuten.

SPOILER: naam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 september 2020 @ 10:44:20 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_195175705
Ben je in bad geknipt joh? Ik wist niet dat ze dat deden!
Balen van de schade, maar wat een leuke namen O+
disclaimer
pi_195175754
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:44 schreef SQ het volgende:
Ben je in bad geknipt joh? Ik wist niet dat ze dat deden!
Balen van de schade, maar wat een leuke namen O+
Oh nee, gewoon gescheurd joh. Bedoelde dat het mij allemaal meevalt als ik het vergelijk met de knip van M. (M1 :D )
Ik sta nog strak van de adrenaline en ben niet altijd even duidelijk :+
  maandag 21 september 2020 @ 10:48:16 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_195175762
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Oh nee, gewoon gescheurd joh. Bedoelde dat het mij allemaal meevalt als ik het vergelijk met de knip van M. (M1 :D )
Ik sta nog strak van de adrenaline en ben niet altijd even duidelijk :+
Nee ja, logisch natuurlijk. O+
disclaimer
pi_195175864
Leuke namen Miezziej!

Fijn dat baby goed ligt SQ!

Hier uitgerekende datum vandaag. Een nooit eerder behaalde mijlpaal dus het voelt wel een beetje vreemd.
Manlief heeft avonddienst dus we gaan zo maar eventjes ergens een broodje eten.

Dan kan ik vanmiddag de kinderen op de BSO halen en is het ‘gewoon’ eetstress, zwemles voor de oudste, een uurtje speeltuin met de kleinste in de tussentijd en dan het avondritueel.
Die had ik niet meer zien aankomen zeg maar..
pi_195175924
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:55 schreef Ggirl het volgende:
Leuke namen Miezziej!

Fijn dat baby goed ligt SQ!

Hier uitgerekende datum vandaag. Een nooit eerder behaalde mijlpaal dus het voelt wel een beetje vreemd.
Manlief heeft avonddienst dus we gaan zo maar eventjes ergens een broodje eten.

Dan kan ik vanmiddag de kinderen op de BSO halen en is het ‘gewoon’ eetstress, zwemles voor de oudste, een uurtje speeltuin met de kleinste in de tussentijd en dan het avondritueel.
Die had ik niet meer zien aankomen zeg maar..
Ik begrijp je gevoel helemaal! Hier precies hetzelfde. De september baby's blijven allemaal lekker zitten tot nu toe hè :P
Gaat het verder nog goed allemaal?
pi_195175991
#38wk

Ik hoop dat hij nog 4 weken zin heeft in binnenboord. De uitbouw wordt prachtig but so much to doooo so little time
  maandag 21 september 2020 @ 11:06:52 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_195175997
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
#38wk

Ik hoop dat hij nog 4 weken zin heeft in binnenboord. De uitbouw wordt prachtig but so much to doooo so little time
Wat staat er allemaal nog op je lijst?
disclaimer
pi_195176078
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:59 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik begrijp je gevoel helemaal! Hier precies hetzelfde. De september baby's blijven allemaal lekker zitten tot nu toe hè :P
Gaat het verder nog goed allemaal?
Ja alles nog prima eigenlijk. De enige die klaagt is manlief. Want daar verzin ik wel steeds een nieuw klusje voor 🤣.
pi_195176201
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat staat er allemaal nog op je lijst?
Die hele uitbouw inrichten, nog wat verfjes her en der, nog wat fotoklussen. Ondertussen een 10maander rondsjouwen ;)
  maandag 21 september 2020 @ 11:26:59 #47
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195176308
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 21 september 2020 @ 11:28:16 #48
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195176321
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Ha! Wat fijn!!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195176340
Jeetje KD, 38 weken alweer! Hoe dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195176380
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn draagconsulenten die gespecialiseerd zijn in dragen met een beperking (op wat voor manier dan ook), misschien is het slim om zo’n consulente te contacteren? Er is ook een facebookgroep waarin moeders met een beperking praten over zulke dingen, maar die naam is me even ontschoten. Ik kan me voorstellen dat je daar een keer een kijkje kan nemen en dan (hopelijk) wat gerust gesteld wordt over het dragen, want er is echt zo ontzettend veel mogelijk.
  maandag 21 september 2020 @ 11:55:23 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195176817
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Yesss *O*

Toch geen hufter baby dus :7 ^O^
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 september 2020 @ 11:57:20 #52
269689 crew  Viv
pi_195176857
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Die hele uitbouw inrichten, nog wat verfjes her en der
Ohh, ik dacht dat je die uitbouw figuurlijk bedoelde, als in jouw buik. :D
  maandag 21 september 2020 @ 12:00:54 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195176924
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bij M. had ik ook geen voortekenen, gewoon opeens gebroken vliezen dus alles kan *)

Wat fijn SQ! *O*

Hier gaat alles goed. Voor de stats: 2e graads scheur maar die valt in het niet in vergelijking met de knip.
Schouder zat beetje vast dus zal wel daardoor zijn gekomen. Toen de ontsluitingsfase over ging naar de persfase was ik weer heftig in de war maar toen de VK richting gaf met haar vingers was hij er met 5 minuten.

SPOILER: naam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superleuke namen en die transitie.. zo typisch, echt elk bevallingsverhaal dat ik lees heeft daar wel iets over. Klinkt als een fijne ervaring met een paar hobbels in de weg. Fijn dat alles goed gaat O+ .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 12:08:12 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195177087
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:12 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ja alles nog prima eigenlijk. De enige die klaagt is manlief. Want daar verzin ik wel steeds een nieuw klusje voor 🤣.
Fijn dat je je nog goed voelt. Je man zal wel begonnen zijn met aftellen :+ .

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
#38wk

Ik hoop dat hij nog 4 weken zin heeft in binnenboord. De uitbouw wordt prachtig but so much to doooo so little time
#mijlpaal

Succes met de verbouwing nog, hopelijk blijft jullie kleine nog ff chillen dan.
Resistance is futile.
pi_195179409
@SQ: wat fijn!!

@Miezziej: mooie naam! M2 stond hier ook hoog op de lijst voor onze oudste, bij mij althans. :)

@Maria: vriendin van mij met EDS heeft heel veel gedragen, weet even niet of ze dat met rolstoel combineerde (die kreeg ze volgens mij pas later). Wel altijd in doek, omdat ze die beter aan haar lijf kon aanpassen. Ik snap je paniek heel goed, het is niet niks om zwanger te zijn en straks een kleine te hebben. Geldt voor iedereen, voor jou nog een beetje extra. Maar je bent je bewust van je eigen lijf, van wat je wel en niet kan en je kan je er deels natuurlijk op voorbereiden/inlezen. Het komt goed, echt!
  maandag 21 september 2020 @ 14:31:05 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195179554
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het je helpen om met andere ouders in contact te komen?
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 14:42:50 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195179750
quote:
Daar had ik ook naar gekeken maar ik las laatst dat de schoonmoeder van ik geloof @Viv daar over gestruikeld was en beide armen had gebroken :X Ik ben nogal lomp dus ik zie mezelf daar ook wel overheen vallen :')

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
Yes eindelijk heeft ie het door ;) *O* Ligt ie nu ook vibi?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Onze kinderen vonden de wipper lava. Dat was maar hooguit 5 minuten leuk en dan was het huilen. Pas tegen de tijd dat ze al konden rollen/tijgeren/kruipen ging het langer goed, maar dan is de wipper eigenlijk al niet meer zo geschikt (risico op omkiepen). Box was na een maand of 3 ook heel stom (papa & mama uit zicht = huilen). Veel draagdoek, veel op de arm... trollbaby's waren het :+. Van de tripp trapp hadden wij geen newbornset, wel de verkleiner. Daar konden ze met een maand of 6 wel even in met een extra kussentje achter de rug. Voor tijdens het avondeten 10 minuutjes zeg maar. Daarvoor zaten ze gewoon bij één van ons op schoot. En ook heel vaak tijdens het avondeten hadden ze krampjes, of gewoon een huilmomentje. Dan liep één van ons rondjes door de kamer terwijl de ander snel het avondeten naar binnen schrokte. Konden we daarna afwisselen :P.
[..]

Goed nieuws!! *O*
Dus eigenlijk zeg je dat jullie voor een newborn ook niet echt iets hadden wat ze fijn vonden? :D Ik zat wel te denken om ook in huis te gaan dragen, als de kleine dat fijn vindt. Misschien moeten we ook gewoon maar even afwachten tot hij er is. De eerste weken kan hij toch wel vastgeklemd in een voedingskussen op de bank?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bij M. had ik ook geen voortekenen, gewoon opeens gebroken vliezen dus alles kan *)

Wat fijn SQ! *O*

Hier gaat alles goed. Voor de stats: 2e graads scheur maar die valt in het niet in vergelijking met de knip.
Schouder zat beetje vast dus zal wel daardoor zijn gekomen. Toen de ontsluitingsfase over ging naar de persfase was ik weer heftig in de war maar toen de VK richting gaf met haar vingers was hij er met 5 minuten.

SPOILER: naam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat het allemaal uiteindelijk toch goed ging met coaching van de VK! Leuke namen *O* Betekent dit dat je schoonouders een hele andere naam aanhouden dan jullie of is de Vietnamese naam meer "voor de sier"?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:55 schreef Ggirl het volgende:
Leuke namen Miezziej!

Fijn dat baby goed ligt SQ!

Hier uitgerekende datum vandaag. Een nooit eerder behaalde mijlpaal dus het voelt wel een beetje vreemd.
Manlief heeft avonddienst dus we gaan zo maar eventjes ergens een broodje eten.

Dan kan ik vanmiddag de kinderen op de BSO halen en is het ‘gewoon’ eetstress, zwemles voor de oudste, een uurtje speeltuin met de kleinste in de tussentijd en dan het avondritueel.
Die had ik niet meer zien aankomen zeg maar..
Mijlpaal! Op deze manier heb je niet eens tijd om te bevallen joh ;) Voel je al iets rommelen?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend dat je daar zo last van hebt -O- Ik zou zeker hulp zoeken bij je hulpverlener en ook wat Cactus aandraagt. Bestaat er ook iets als een lotgenotengroep waar je je ei kwijt kunt?

Hier een maagzuurvrije nacht achter de rug *O* En vandaag is mijn laatste werkdag dus verlof *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 september 2020 @ 14:57:47 #58
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195179974
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 14:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou het je helpen om met andere ouders in contact te komen?
Zoals wat MevrouwCactus aandraagt, een Facebookgroep, zeker. Dan kan ik in elk geval op mijn gemakje meelezen, tips eruit halen. Echt lotgenotencontact zie ik op dit moment nog niet zitten, maar wellicht in de toekomst.

@Gogo83 wat fijn om te horen! Ik weet ook echt dat het kan, uiteindelijk moet het ook wel goedkomen. Maar soms weet ik nog even niet hoe.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195179985
@MaJo
Wij zijn tevreden met deze stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/p/langur-kinderstoel-wit-s19252615/
Geen newbornset, wel een babyset. Heb een newbornset nooit gemist bij U. Als baby zat hij huis zat in de doek of in de box.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 21 september 2020 @ 15:00:18 #60
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180027
@MaJo, ik heb de patiëntenvereniging, maar daar haal ik niet altijd evenveel uit. Ik ben wel lid van een Amerikaanse Mama-EDS groep, maar dat is ook niet zo'n enorme bron van info vooralsnog. Ik zoek nu naar 'ouders met een beperking' oid, maar daar komt nog niet veel uit voort.

Als 'powerinspiratie' volg ik de hashtag disabledmom op insta, dat is wel top. Fijn om zoveel mooie vrouwen te zien die het flikken.

Wat fijn dat je een maagzuurvrije nacht had en nog fijner dat je verlof hebt! *O* *O*
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 21 september 2020 @ 15:03:03 #61
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180068
Als een van de positieve invullingen van de dag heb ik overigens een rondleiding aangevraagd bij een kinderopvang op de boerderij, dat lijkt me echt iets voor onze Pukkie. Diertjes aaien, in de modder stampen en dingetjes oogsten. Later, als ie groter is dan. Maar toch O+ O+

Oh en als zweefteef zijnde natuurlijk voor iedereen een gezegend Mabon! Ik heb net het huis gereinigd met wierook en ik heb een supertoffe Mabon schaal gemaakt met vondsten uit het bos, vanavond gaan de kaarsen aan O+
Niet ècht lekker 'autumn equinox' weer, maar dat nemen we maar voor lief :P
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 21 september 2020 @ 15:23:36 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195180469
Gezegend Mabon, Maria!

Samhain zit er ook weer aan te komen toch?
Resistance is futile.
pi_195180484
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:00 schreef Maria2.0 het volgende:
@:MaJo, ik heb de patiëntenvereniging, maar daar haal ik niet altijd evenveel uit. Ik ben wel lid van een Amerikaanse Mama-EDS groep, maar dat is ook niet zo'n enorme bron van info vooralsnog. Ik zoek nu naar 'ouders met een beperking' oid, maar daar komt nog niet veel uit voort.
Ik zou het eens vragen bij mensjeindemaak (zitten op Twitter en insta), dat is een v/v stel waarvan een nu zwanger is en ook een beperking heeft waarvoor ze een rolstoel gebruikt. Zij hebben een behoorlijk netwerk onder ouders met een beperking.
  maandag 21 september 2020 @ 15:26:07 #64
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180521
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef Seven. het volgende:
Gezegend Mabon, Maria!

Samhain zit er ook weer aan te komen toch?
Ja klopt, op 31 oktober! Ik ken zelf geen andere heksen dus ik vier alles heel klein, maar ik sta er wel bij stil.

@lunapuella, dank je wel. Ik zal ze eens opzoeken!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195181068
@Seven. precies wat je zegt, en op dat punt ben ik dus zo’n 2 dagen geleden beland :P. Slapen lukt echt nauwelijks meer, zelfs op mijn zij niet.

@SQ Jeej wat super fijn!!! *O* wat zul jij gerustgesteld zijn zeg. Heel goed nieuws zo aan het einde.

@Miezziej fijn dat het al met al zo voorspoedig ging zeg! En leuke namen! Hier krijgt de kleine dame een Afrikaanse naam ook.
pi_195181288
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
pi_195181322
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat jullie voor een newborn ook niet echt iets hadden wat ze fijn vonden? :D Ik zat wel te denken om ook in huis te gaan dragen, als de kleine dat fijn vindt. Misschien moeten we ook gewoon maar even afwachten tot hij er is. De eerste weken kan hij toch wel vastgeklemd in een voedingskussen op de bank?

Hier een maagzuurvrije nacht achter de rug *O* En vandaag is mijn laatste werkdag dus verlof *O*
Dat is wel een goede samenvatting inderdaad :D :@. Ik heb in huis inderdaad heel veel gedragen. De tweede nog meer dan de eerste. Zo fijn om je handen vrij te hebben! Voedingskussen op de bank kan inderdaad prima tot ze gaan rollen. Ik zag bij vrienden ook een doomoo seat. Die zetten ze dan gewoon op tafel neer tijdens het koken of eten. Zag er best handig uit, maar na de aankoop van de nutteloze wipper durfde ik niet meer.

En yay voor maagzuurvrije nachte én bijna verlof! *O* Heerlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:46:29 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195181866
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo
Wij zijn tevreden met deze stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/p/langur-kinderstoel-wit-s19252615/
Geen newbornset, wel een babyset. Heb een newbornset nooit gemist bij U. Als baby zat hij huis zat in de doek of in de box.
Ik ga de mogelijkheden eens allemaal bekijken ^O^ Ik vind de tripp trapp wel erg duur, met name met al die newborn en baby inzetten :@

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Als een van de positieve invullingen van de dag heb ik overigens een rondleiding aangevraagd bij een kinderopvang op de boerderij, dat lijkt me echt iets voor onze Pukkie. Diertjes aaien, in de modder stampen en dingetjes oogsten. Later, als ie groter is dan. Maar toch O+ O+

Oh en als zweefteef zijnde natuurlijk voor iedereen een gezegend Mabon! Ik heb net het huis gereinigd met wierook en ik heb een supertoffe Mabon schaal gemaakt met vondsten uit het bos, vanavond gaan de kaarsen aan O+
Niet ècht lekker 'autumn equinox' weer, maar dat nemen we maar voor lief :P
Gezegend mabon! Is dat het begin van de herfst? Dat is mijn favoriete jaargetijde O+

quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
Kan ik me wel iets bij voorstellen ja :Y Aan de ene kant denk ik wel met de auto ben je zo weer weg maar het idee is misschien minder fijn. Zelf ga ik de komende tijd nog wel even bij allemaal mensen langs, maar wel vooral in dezelfde stad. Maar ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is wel een goede samenvatting inderdaad :D :@. Ik heb in huis inderdaad heel veel gedragen. De tweede nog meer dan de eerste. Zo fijn om je handen vrij te hebben! Voedingskussen op de bank kan inderdaad prima tot ze gaan rollen. Ik zag bij vrienden ook een doomoo seat. Die zetten ze dan gewoon op tafel neer tijdens het koken of eten. Zag er best handig uit, maar na de aankoop van de nutteloze wipper durfde ik niet meer.

En yay voor maagzuurvrije nachte én bijna verlof! *O* Heerlijk!
Wanneer gaan ze eigenlijk rollen? Met een maand of 3/4? Ik denk dat we het eerst gewoon gaan bekijken met voedingskussen/dragen en als dat niet werkt hebben we ook zo een box of een wippertje besteld ^O^

En thanks, ik heb nu officieel verlof *O* Waarschijnlijk dus maar 3 weken maar dan heb ik wel een weekje extra erna :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195181890
quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
Yep, dat heb ik sinds een week ook. Maximaal een kwartier/20 minuten van huis weg en niet verder. Heb een verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik ben op alles voorbereid. Vluchttas staat hier ook al weken klaar voor vertrek. Ben nu 37+2 en heb zelf het gevoel dat het binnen nu en een week wel eens zover zou kunnen zijn.
  maandag 21 september 2020 @ 16:51:40 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195181951
@MaJo verlof *O*

quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
Ik vind nu vooral vooruit plannen lastig. Zal ik me opgeven voor meditatie op zondag of niet? Overmorgen koffie drinken op m'n werk of niet? Matrasbeschermer in de auto voor een half uurtje rijden of niet? :+

Veel verder dan een half uur rijden doe ik sowieso niet vaak. Maar dat is in de VS natuurlijk heel anders.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 16:52:04 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_195181960
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Yep, dat heb ik sinds een week ook. Maximaal een kwartier/20 minuten van huis weg en niet verder. Heb een verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik ben op alles voorbereid. Vluchttas staat hier ook al weken klaar voor vertrek. Ben nu 37+2 en heb zelf het gevoel dat het binnen nu en een week wel eens zover zou kunnen zijn.
Krijg jij niet soberso binnen nu en een week een geplande keizersnede?

Ik doe het trouwens niet heel strikt, zo ben ik net nog even naar ikea geweest in mijn eentje om mijn kast af te kunnen maken (nesteldraaaaaaang :')) en gisteren nog naar het ziekenhuis in Ede 100km verderop om mijn oma nog een keer levend te kunnen zien.
Ik vrees dus ook een beetje voor een uitvaart binnen nu en 2 weken op diezelfde afstand, maar daar ga ik toch echt wel heen. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:53:14 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_195181982
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo verlof *O*
[..]

Ik vind nu vooral vooruit plannen lastig. Zal ik me opgeven voor meditatie op zondag of niet? Overmorgen koffie drinken op m'n werk of niet? Matrasbeschermer in de auto voor een half uurtje rijden of niet? :+

Veel verder dan een half uur rijden doe ik sowieso niet vaak. Maar dat is in de VS natuurlijk heel anders.
Gewoon blijven plannen. Mensen begrijpen het echt wel als je last minute afzegt omdat je ligt te puffen :+
Je kunt ook moeilijk 3 weken thuis gaan zitten afwachten (in het ergste geval).
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:54:26 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_195182008
Door al het ikea gefröbel heb ik nu wel een harde buik van jewelste te pakken _O-

Take it easy they said... :@
disclaimer
pi_195182039
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Krijg jij niet soberso binnen nu en een week een geplande keizersnede?

Ik doe het trouwens niet heel strikt, zo ben ik net nog even naar ikea geweest in mijn eentje om mijn kast af te kunnen maken (nesteldraaaaaaang :')) en gisteren nog naar het ziekenhuis in Ede 100km verderop om mijn oma nog een keer levend te kunnen zien.
Ik vrees dus ook een beetje voor een uitvaart binnen nu en 2 weken op diezelfde afstand, maar daar ga ik toch echt wel heen. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
Nope, die staat pas in gepland met 39 weken en een beetje, maar m’n gyn zei al tegen me “als je dat haalt, maar dat betwijfel ik”.

Het enige wat ik momenteel in huis doe is de was en op de bank liggen met boek en Netflix. Ik heb niet eens de puf om naar de Lidl te gaan die letterlijk 2 straten verderop zit. Blij dat m’n vriend verschillende taken op zich neemt want ik ben echt een zombie.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:56:20 #75
382129 crew  Donna
pi_195182041
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:52 schreef SQ het volgende:

. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
Ik ben toen ook overal nog heen gereden waar een (naar mijn idee) prima ziekenhuis in de buurt was. En dan is natuurlijk het AMC ook prima, maar ik woon in Friesland, dus ik bleef wel een beetje hier in de buurt zeg maar.
Ik had wel een matje op de autostoel. En op de bank een matrasbeschermer.
Maar onze bank was nieuw haha!
  maandag 21 september 2020 @ 16:57:23 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182062
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Gewoon blijven plannen. Mensen begrijpen het echt wel als je last minute afzegt omdat je ligt te puffen :+
Je kunt ook moeilijk 3 weken thuis gaan zitten afwachten (in het ergste geval).
Zou wat zijn :+ . Appje sturen dat de afspraak niet door kan gaan wegens gebroken vliezen en dan een hoogst verontwaardigd appje terugkrijgen :D .

Ik wil alleen niet dat mensen op mijn werk weten dat ik aan het bevallen ben. Of mijn familie of de buurvrouw :P . Dat is de enige verrassing die nog over is voor ons allemaal.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 16:58:03 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_195182079
Oh ja nee de bank is al zo vaak bevuild dat een beetje meconiumhoudend vruchtwater met bloedslijm niet zo erg opvalt _O-

De nieuwe bank komt eind januari. In een aaibaar stofje :') @D.U.M.A.N.
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:58:50 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_195182101
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou wat zijn :+ . Appje sturen dat de afspraak niet door kan gaan wegens gebroken vliezen en dan een hoogst verontwaardigd appje terugkrijgen :D .

Ik wil alleen niet dat mensen op mijn werk weten dat ik aan het bevallen ben. Of mijn familie of de buurvrouw :P . Dat is de enige verrassing die nog over is voor ons allemaal.
Dan zeg je dat je vreselijk klote hebt geslapen en het liever verzet ;) je mag gewoon liegen :7
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:59:24 #79
382129 crew  Donna
pi_195182113
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou wat zijn :+ . Appje sturen dat de afspraak niet door kan gaan wegens gebroken vliezen en dan een hoogst verontwaardigd appje terugkrijgen :D .

Ik wil alleen niet dat mensen op mijn werk weten dat ik aan het bevallen ben. Of mijn familie of de buurvrouw :P . Dat is de enige verrassing die nog over is voor ons allemaal.
Ik zei dat ik kwam als ik me nog goed voelde. Je kan natuurlijk gewoon afzeggen dan onder het mom van 'ik voel me niet zo goed / futloos / heb niet geslapen'.
  maandag 21 september 2020 @ 17:00:20 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182137
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:56 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Nope, die staat pas in gepland met 39 weken en een beetje, maar m’n gyn zei al tegen me “als je dat haalt, maar dat betwijfel ik”.

Het enige wat ik momenteel in huis doe is de was en op de bank liggen met boek en Netflix. Ik heb niet eens de puf om naar de Lidl te gaan die letterlijk 2 straten verderop zit. Blij dat m’n vriend verschillende taken op zich neemt want ik ben echt een zombie.
Lekker niksen O+ , heerlijk!
Hier ook niet ver verwijderd van doorligplekken :') .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 17:01:26 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182168
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan zeg je dat je vreselijk klote hebt geslapen en het liever verzet ;) je mag gewoon liegen :7
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik zei dat ik kwam als ik me nog goed voelde. Je kan natuurlijk gewoon afzeggen dan onder het mom van 'ik voel me niet zo goed / futloos / heb niet geslapen'.
>:)

Ga ik doen!
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:04:00 #82
382129 crew  Donna
pi_195182226
Ik ben zaterdag een beetje over m'n grenzen gegaan. Eerst had ik een high tea met een vriendin, bleken er meer vriendinnen te zitten en was het een mini babyshower voor mij. Super lief!
Daarna moest ik nog even naar de Action, al met al die dag best wat stappen gezet. Toen uit eten met vriend en daarna hadden we een bruiloft. Op het einde van de avond deed m'n lichaam niet meer zo mee, maar voelde me verder goed.
Nou dat heb ik geweten gisteren. Alsof ik 4 flessen wijn gezopen had. Jemig, had gewoon echt een kater. Spugen, misselijk, moe, alles deed me pijn.
Slecht idee was dat dus, zoveel op 1 dag.
pi_195182265
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Yep, dat heb ik sinds een week ook. Maximaal een kwartier/20 minuten van huis weg en niet verder. Heb een verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik ben op alles voorbereid. Vluchttas staat hier ook al weken klaar voor vertrek. Ben nu 37+2 en heb zelf het gevoel dat het binnen nu en een week wel eens zover zou kunnen zijn.
Dan snap ik het heel goed ja, zeker met verhoogd risico op vroeggeboorte.

Dat vooruit plannen is inderdaad lastig ja, maar zoals gezegd ga ik er toch wel vanuit dat mensen het snappen als je last minute afzegt :P.

Ik ga zelf sinds een paar dagen eigenlijk niet verder meer dan 15/20 minuten rijden, inclusief persoonlijke begeleiding want mijn vriend laat me nergens meer alleen naartoe rijden :') . Gelukkig zit de supermarkt vrij dichtbij en verder focus ik me nu maar gewoon op dingen in en rond het huis om me bezig te houden.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:07:50 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182309
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

>:)

Ga ik doen!
Dit is inderdaad het moment om lekker te liegen :P Rondom ons icsi traject heb ik ook best wel wat gelogen, als ik een punctie had gehad ofzo. Of waarom ik opeens geen broodje carpaccio at, omdat ik wel eens wat anders wilde proberen O-)

Ik vind het wel lastig hoor, ook nu als mensen vragen hoe het gaat. Ik wil eigenlijk niet iedereen vertellen dat ik ingeleid ga worden maar nu weten mijn ouders, zus, beste vrienden en een goede vriendin het al _O-
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:04 schreef Donna het volgende:
Ik ben zaterdag een beetje over m'n grenzen gegaan. Eerst had ik een high tea met een vriendin, bleken er meer vriendinnen te zitten en was het een mini babyshower voor mij. Super lief!
Daarna moest ik nog even naar de Action, al met al die dag best wat stappen gezet. Toen uit eten met vriend en daarna hadden we een bruiloft. Op het einde van de avond deed m'n lichaam niet meer zo mee, maar voelde me verder goed.
Nou dat heb ik geweten gisteren. Alsof ik 4 flessen wijn gezopen had. Jemig, had gewoon echt een kater. Spugen, misselijk, moe, alles deed me pijn.
Slecht idee was dat dus, zoveel op 1 dag.
Oef ik word al moe van de dag als ik het zo lees! Dan roept je lichaam je wel even terug. Kun je de komende tijd wel lekker relaxen?

Ik heb besloten om in mijn verlof hooguit 1 ding per dag te doen, los van eventuele ziekenhuisafspraken. Dus bijvoorbeeld bij een vriendin langs of een klusje in huis.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195182343
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:04 schreef Donna het volgende:
Ik ben zaterdag een beetje over m'n grenzen gegaan. Eerst had ik een high tea met een vriendin, bleken er meer vriendinnen te zitten en was het een mini babyshower voor mij. Super lief!
Daarna moest ik nog even naar de Action, al met al die dag best wat stappen gezet. Toen uit eten met vriend en daarna hadden we een bruiloft. Op het einde van de avond deed m'n lichaam niet meer zo mee, maar voelde me verder goed.
Nou dat heb ik geweten gisteren. Alsof ik 4 flessen wijn gezopen had. Jemig, had gewoon echt een kater. Spugen, misselijk, moe, alles deed me pijn.
Slecht idee was dat dus, zoveel op 1 dag.
Ahh wel super lief en gezellig! O+ Maar ik snap het wel hoor, dat was ook wel een heel erg lange dag met veel dingen te doen! Zelf doe ik eigenlijk ook al sinds een paar weken niet meer dan 2 “activiteiten” per dag eigenlijk, meer dan genoeg! Moet wel echt voldoende rust pakken.
  maandag 21 september 2020 @ 17:13:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_195182397
Dat is wel een beetje veel ja donna :D
Dat je überhaupt nog een stap kan zetten na 20:00 vind ik bewonderenswaardig trouwens :')
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 17:14:24 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182436
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

carpaccio
Triggerwoord.

Nog maar even. Carpaccio, filet americain, gerookte zalm en likeurtjes _O_ .

Ik zet ze vast op de boodschappenlijst bij Picnic.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 17:16:13 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_195182481
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Triggerwoord.

Nog maar even. Carpaccio, filet americain, gerookte zalm en likeurtjes _O_ .

Ik zet ze vast op de boodschappenlijst bij Picnic.
Ossenworst!
Ik ga mijn hele kraamtijd ontbijten met ossenworst :9~
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:21:18 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182596
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Triggerwoord.

Nog maar even. Carpaccio, filet americain, gerookte zalm en likeurtjes _O_ .

Ik zet ze vast op de boodschappenlijst bij Picnic.
Steak tartare, rosbief, alles wat rauw is :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195182702
Sushiiiiii :9.

Heb ook echt wel zin in een goede koude red bull :') .
En alles waar alcohol in zit.
  maandag 21 september 2020 @ 17:29:01 #91
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195182764
Wijn, carpaccio, biefstuk met rode wijnsaus, filet americain en gerookte zalm. En een leverworst.
Allemaal kort na de bevalling zodat ik daarna weer netjes vegetariër kan zijn, zoals ik was voor de zwangerschap :P :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195182809
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 17:26 schreef Smart_ass het volgende:
Sushiiiiii :9.

Heb ook echt wel zin in een goede koude red bull :') .
En alles waar alcohol in zit.
Dit. Mijn hemel wat heb ik daarvan genoten :9 :9~ O+
  maandag 21 september 2020 @ 17:33:09 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_195182825
Kijk uit met die alcohol he. Die valt exceptioneel zwaar nu :')

Ik skip de drank ook nog even, met een newborn die elke 2 uur aan de borst wil voelt dat toch niet relaxed.
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:34:02 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182841
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 17:26 schreef Smart_ass het volgende:
Sushiiiiii :9.

Heb ook echt wel zin in een goede koude red bull :') .
En alles waar alcohol in zit.
Sushi de laatste maanden wel gegeten maar alleen met gefrituurde kip/vis of vega. Een lekkere sushi met rauwe tonijn en zalm zou ik ook wel weer blieven :9

Gisteren had ik ook opeens zin in red bull _O- Ik drink dat zelden maar zo af en toe is het wel lekker.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Wijn, carpaccio, biefstuk met rode wijnsaus, filet americain en gerookte zalm. En een leverworst.
Allemaal kort na de bevalling zodat ik daarna weer netjes vegetariër kan zijn, zoals ik was voor de zwangerschap :P :')
Voordat ik zwanger was ging ik steeds meer richting vega, daar is tijdens de zwangerschap bar weinig van over :@ Ik moet gewoon vlees eten ofzo :?

Alcohol mis ik dan weer helemaal niet :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195182846
Ik ben al bijna 10 jaar vegetariër en drink al járen geen alcohol dus ik herken deze cravings echt totaal niet. Het enige waar ik zin in heb wat nu niet mag is risotto met saffraan en ravioli met salie. 😂
  maandag 21 september 2020 @ 17:36:17 #96
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195182879
Jaaaa, gerookte zalm op een broodje/bagel, kaas plankje met alle kazen die ik niet mag O+ Medium rare steak!
Februari wordt een smul maandje :D

Alcohol mis ik ook niet, maar een goed glas rode wijn, hmm!
  maandag 21 september 2020 @ 17:38:08 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182910
Wijn :9~

Ossenworst, ook een goeie :9~

Sushi heb ik 2 keer aan gezondigd :@

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:34 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik ben al bijna 10 jaar vegetariër en drink al járen geen alcohol dus ik herken deze cravings echt totaal niet. Het enige waar ik zin in heb wat nu niet mag is risotto met saffraan en ravioli met salie. 😂
Ik wist niet dat deze gerechten niet mochten en nu wil ik het. :9~
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:38:10 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182912
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Jaaaa, gerookte zalm op een broodje/bagel, kaas plankje met alle kazen die ik niet mag O+ Medium rare steak!
Februari wordt een smul maandje :D

Alcohol mis ik ook niet, maar een goed glas rode wijn, hmm!
Vergeet ik inderdaad rauwmelkse kazen :o Munsterkaas op een crackertje :9 ZOMG ik ga echt los na de bevalling _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 september 2020 @ 17:41:04 #99
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195182953
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:38 schreef Seven. het volgende:

Ik wist niet dat deze gerechten niet mochten en nu wil ik het. :9~
Haha! Ja dit!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195182976
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:33 schreef SQ het volgende:
Kijk uit met die alcohol he. Die valt exceptioneel zwaar nu :')

Ik skip de drank ook nog even, met een newborn die elke 2 uur aan de borst wil voelt dat toch niet relaxed.
Ja ondanks dat ik echt wel zin heb in een drankje denk ik dat ik daar toch ook maar even mee wacht ja, gezien borstvoeding enzo.
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sushi de laatste maanden wel gegeten maar alleen met gefrituurde kip/vis of vega. Een lekkere sushi met rauwe tonijn en zalm zou ik ook wel weer blieven :9

Gisteren had ik ook opeens zin in red bull _O- Ik drink dat zelden maar zo af en toe is het wel lekker.
[..]

Voordat ik zwanger was ging ik steeds meer richting vega, daar is tijdens de zwangerschap bar weinig van over :@ Ik moet gewoon vlees eten ofzo :?

Alcohol mis ik dan weer helemaal niet :D
Ik eet eigenlijk voornamelijk niet-vega sushi :P. Tonijn, zalm, yummie. Red bull drink ik dus ook echt maar zeer zelden maar eens in de zoveel tijd smaakt zo’n ijskoud blikje me toch goed! :D
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo’n enorme vleeseter maar volgens mijn vriend smaakt alles beter met kip :')
  maandag 21 september 2020 @ 17:45:47 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195183038
Biefstuk die niet uit de diepvries komt (want dan mag hij dus wel dames!), carpaccio, rookvlees en rosbief <3

En had ik al gezegd dat ik zin had in zuurkool en dat m'n man nu stamp aan het maken is? Wat een held is het toch...

En ik had vandaag intake bij de psych, die was ook fijn. Denk dat ze me kan helpen om wat minder te doemdenken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 september 2020 @ 17:47:46 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_195183067
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:38 schreef Seven. het volgende:
Wijn :9~

Ossenworst, ook een goeie :9~

Sushi heb ik 2 keer aan gezondigd :@
[..]

Ik wist niet dat deze gerechten niet mochten en nu wil ik het. :9~
Die mogen ook gewoon hoor ;)
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 17:49:17 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_195183091
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja ondanks dat ik echt wel zin heb in een drankje denk ik dat ik daar toch ook maar even mee wacht ja, gezien borstvoeding enzo.
[..]

Ik eet eigenlijk voornamelijk niet-vega sushi :P. Tonijn, zalm, yummie. Red bull drink ik dus ook echt maar zeer zelden maar eens in de zoveel tijd smaakt zo’n ijskoud blikje me toch goed! :D
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo’n enorme vleeseter maar volgens mijn vriend smaakt alles beter met kip :')
Ik mag nu vast de afkomst van je vriend niet inkoppen :@
disclaimer
pi_195183143
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga de mogelijkheden eens allemaal bekijken ^O^ Ik vind de tripp trapp wel erg duur, met name met al die newborn en baby inzetten :@
[..]

Gezegend mabon! Is dat het begin van de herfst? Dat is mijn favoriete jaargetijde O+
[..]

Kan ik me wel iets bij voorstellen ja :Y Aan de ene kant denk ik wel met de auto ben je zo weer weg maar het idee is misschien minder fijn. Zelf ga ik de komende tijd nog wel even bij allemaal mensen langs, maar wel vooral in dezelfde stad. Maar ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver :)
[..]

Wanneer gaan ze eigenlijk rollen? Met een maand of 3/4? Ik denk dat we het eerst gewoon gaan bekijken met voedingskussen/dragen en als dat niet werkt hebben we ook zo een box of een wippertje besteld ^O^

En thanks, ik heb nu officieel verlof *O* Waarschijnlijk dus maar 3 weken maar dan heb ik wel een weekje extra erna :s)
Rollen wordt hip rond 3/4 maanden inderdaad. Dus je hebt nog wel even :).

Waarom wordt de baby eerder gehaald eigenlijk? Geloof dat ik dat gemist heb! Dan komt het al echt dichtbij hè.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195183155
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik mag nu vast de afkomst van je vriend niet inkoppen :@
Jawel joh, heb al een paar keer laten vallen dat ie Afrikaans is toch?! :') :D
  maandag 21 september 2020 @ 17:54:58 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_195183176
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 17:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Jawel joh, heb al een paar keer laten vallen dat ie Afrikaans is toch?! :') :D
Ja maar dan ben ik racistisch bezig enzo. Maar ik hou zo van stereotypen O+
disclaimer
pi_195183242
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar dan ben ik racistisch bezig enzo. Maar ik hou zo van stereotypen O+
Stereotypen komen ook niet altijd uit de lucht vallen natuurlijk :P.
pi_195183270
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik mag nu vast de afkomst van je vriend niet inkoppen :@
_O-
pi_195183293
Oh lekker verlof MaJo! O+
  maandag 21 september 2020 @ 18:04:14 #110
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195183358
Ik wil salami en bifi worstjes en een broodje met zalm of carpaccio en een lekkere koffie met likeur. Verder mis ik rosbief, rookvlees en tonijnsalade. Het vlees wat ik wel mag staat me erg tegen dus eet eigenlijk bijna geen vlees.

Sushi eet ik om de paar weken en gelukkig hebben ze genoeg alternatieven bij ons in het centrum. :Y)
pi_195183383
2 dagen geleden nog een pizza salami naar binnen gewerkt :9.
  maandag 21 september 2020 @ 18:22:46 #112
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195183692
Heerlijk! Maar ik wil dat dus op een bruin broodje met boter ;( nog ff geduld.

Lekker verlof, Majo! *O*
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:25:41 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195183742
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja ondanks dat ik echt wel zin heb in een drankje denk ik dat ik daar toch ook maar even mee wacht ja, gezien borstvoeding enzo.
[..]

Ik eet eigenlijk voornamelijk niet-vega sushi :P. Tonijn, zalm, yummie. Red bull drink ik dus ook echt maar zeer zelden maar eens in de zoveel tijd smaakt zo’n ijskoud blikje me toch goed! :D
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo’n enorme vleeseter maar volgens mijn vriend smaakt alles beter met kip :')
Ik ben normaal ook vooral van de verse vis in de sushi maar je moet toch wat :+ en het is me helemaal niet verkeerd bevallen!
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik mag nu vast de afkomst van je vriend niet inkoppen :@
Dit doet me denken aan een sketch van Dave Chapelle die naar een fastfood restaurant gaat en nog na moet denken wat hij wil. Waarop de vrouw achter de balie zegt “you want chicken” _O- :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Rollen wordt hip rond 3/4 maanden inderdaad. Dus je hebt nog wel even :).

Waarom wordt de baby eerder gehaald eigenlijk? Geloof dat ik dat gemist heb! Dan komt het al echt dichtbij hè.
omdat de baby macrosoom is, hij groeit buiten de curve :D morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog over het hoe en wat maar ik zal waarschijnlijk tussen de 38 en 39 weken ingeleid worden :)
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:00 schreef Aure het volgende:
Oh lekker verlof MaJo! O+
Yes, lekker niks doen :s) ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195183858
Het gaat weer over eten hè? O+ /Meld.

Sushi mis ik niet, daar zijn genoeg alternatieven van die wel kunnen. Wat ik wel mis zijn alle rauwe dingen, van kaas tot vlees tot vis. We doen regelmatig op het werk een broodje bestellen van lokale horeca, maar daar valt van beperkte keuze ook nog veel af als je zwanger bent. Zo jammer.
En filet americain op een broodje. Al heb ik door @Aure ook de vegetarische variant ontdekt. :9 Met ei, ui, peper, zout en een beetje sla smaakt dat echt heel prima.

En drank. Echt, ik ben wel zo toe aan een borrel. Ik denk dat ik mijn verjaardag komend jaar in de zomer vier zodat baby groot genoeg is om een keer een avond cocktails te doen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:37:29 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195183989
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:31 schreef Nanuke het volgende:
Het gaat weer over eten hè? O+ /Meld.

Sushi mis ik niet, daar zijn genoeg alternatieven van die wel kunnen. Wat ik wel mis zijn alle rauwe dingen, van kaas tot vlees tot vis. We doen regelmatig op het werk een broodje bestellen van lokale horeca, maar daar valt van beperkte keuze ook nog veel af als je zwanger bent. Zo jammer.
En filet americain op een broodje. Al heb ik door @:Aure ook de vegetarische variant ontdekt. :9 Met ei, ui, peper, zout en een beetje sla smaakt dat echt heel prima.

En drank. Echt, ik ben wel zo toe aan een borrel. Ik denk dat ik mijn verjaardag komend jaar in de zomer vier zodat baby groot genoeg is om een keer een avond cocktails te doen. O+
Wat vind jij alternatieven voor sushi dan, gebakken vis? Ik merkte wel toen ik op vakantie was dat de keuzes echt best beperkt zijn als je zwanger bent maar toch heb ik steeds wel lekker gegeten. Met name vis. En 1x een vega burger die niet van echt te onderscheiden is (beyond burger) :9 Ik ben wel benieuwd naar die vega filet american. Ik heb er een keer gehad en dat was gewoon flauwe wortelspread :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 september 2020 @ 18:38:07 #116
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195184001
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:31 schreef Nanuke het volgende:
Het gaat weer over eten hè? O+ /Meld.

Sushi mis ik niet, daar zijn genoeg alternatieven van die wel kunnen. Wat ik wel mis zijn alle rauwe dingen, van kaas tot vlees tot vis. We doen regelmatig op het werk een broodje bestellen van lokale horeca, maar daar valt van beperkte keuze ook nog veel af als je zwanger bent. Zo jammer.
En filet americain op een broodje. Al heb ik door @:Aure ook de vegetarische variant ontdekt. :9 Met ei, ui, peper, zout en een beetje sla smaakt dat echt heel prima.

En drank. Echt, ik ben wel zo toe aan een borrel. Ik denk dat ik mijn verjaardag komend jaar in de zomer vier zodat baby groot genoeg is om een keer een avond cocktails te doen. O+
Welke filet is dat? Klinkt nu al lekker :')
pi_195184019
De filet Americain van de vegetarische slager!
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:39:38 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195184030
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:38 schreef Aure het volgende:
De filet Americain van de vegetarische slager!
Oh nee, dat was juist die flauwe wortelspread die ik bedoel :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195184034
En @MaJo gewoon bij de sushitent zijn er veel alternatieven die je kunt eten. Bekijk de kaart van Sumo maar eens, daar staan zwangere buikjes bij als het okay is om te eten als zwangere :)
pi_195184050
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh nee, dat was juist die flauwe wortelspread die ik bedoel :@
Ohnee het is totaal geen wortel :D vind ik dan :P
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:40:44 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195184058
Ik vind de vegetarische slager sowieso niet erg lekker, heeft vaak een ontzettende bijsmaak. Ik vind veggie chef (Jumbo huismerk) tot nu toe het beste. En de beyond burger, die is echt heel lekker :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:41:24 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195184067
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef Aure het volgende:
En @:MaJo gewoon bij de sushitent zijn er veel alternatieven die je kunt eten. Bekijk de kaart van Sumo maar eens, daar staan zwangere buikjes bij als het okay is om te eten als zwangere :)
Oh zo, ja dat zeg ik hierboven ook, al meerdere keren sushi gegeten :Y Ik dacht dat er andere alternatieven werden bedoelt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:47:16 #123
382129 crew  Donna
pi_195184159
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:13 schreef SQ het volgende:
Dat is wel een beetje veel ja donna :D
Dat je überhaupt nog een stap kan zetten na 20:00 vind ik bewonderenswaardig trouwens :')
Hahah verplichte zit bruiloft was het nu met corona. _O_
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:50:23 #124
382129 crew  Donna
pi_195184218
En ik wou nog verder reageren en nu lees ik al die lekkere dingen die nu niet mogen en nu krijg ik niks fatsoenlijks meer uit m'n toetsenbord. -O-
pi_195184226
Oh wat fijn dat je kint nu ineens braaf is SQ!

En Majo verlof :o dan is t echt!

Sept/Okt 2014 was idd vet druk hier :')

Qua eten mis ik niet veel, ik dronk al nauwelijks, medium-well done biefstuk en droge ham en salami enzo eet ik nog gewoon :@ echt rauw vlees niet maar dat vind ik ook vies, zelfde met rauwe vis.

Wat mag er niet aan salie enzo dan? Is dat nieuw?
Kwak
  maandag 21 september 2020 @ 18:56:28 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_195184315
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat fijn dat je kint nu ineens braaf is SQ!

En Majo verlof :o dan is t echt!

Sept/Okt 2014 was idd vet druk hier :')

Qua eten mis ik niet veel, ik dronk al nauwelijks, medium-well done biefstuk en droge ham en salami enzo eet ik nog gewoon :@ echt rauw vlees niet maar dat vind ik ook vies, zelfde met rauwe vis.

Wat mag er niet aan salie enzo dan? Is dat nieuw?
Nee hoor, dat mag gewoon. Zelfde als kaneel, gewoon niet met stronken tegelijk naar binnen werken. Maar dat is sowieso niet lekker.
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 19:08:57 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195184574
Een stronk kaneel _O- _O-

En Kwak, eet jij echt rauw vlees nog? Ik ben niet zo heel streng, maar medium biefstuk durf ik echt alleen aan als hij uit de vriezer komt (en dan issie niet zo lekker, plus ik kots hem nu toch weer uit).

Ik heb zuurkoolstamp op net, was zo lekker! Zou ik dan toch heel langzaam wat dingen gaan binnenhouden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195184977
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef Tink89 het volgende:
Een stronk kaneel _O- _O-

En Kwak, eet jij echt rauw vlees nog? Ik ben niet zo heel streng, maar medium biefstuk durf ik echt alleen aan als hij uit de vriezer komt (en dan issie niet zo lekker, plus ik kots hem nu toch weer uit).

Ik heb zuurkoolstamp op net, was zo lekker! Zou ik dan toch heel langzaam wat dingen gaan binnenhouden?
Ja de meeste medium (echt medium) biefstuk is warm genoeg geweest binnenin. Ik eet t echt rode niet op. En heel eerlijk, t soort tenten waar ik uit eten ga heeft t vlees vaak toch uit de vriezer :')

En ik ga nu niet uit eten, maak t zelf ook niet, maar mocht het t enige op de kaart zijn wat ik lust ergens dan eet ik het wel.

Hoop dat t eten steeds beter gaat met eten voor jou!
Kwak
  maandag 21 september 2020 @ 19:39:28 #129
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195185175
Iemand anders ook al lekkende tepels met 26w? Heel m’n shirt zat vanochtend onder met plekkende kringen.
pi_195186512
Ik ben niet zo heel streng, dus de meeste vleeswaren en tonijn (in niet al te exorbitante hoeveelheden) eet ik nog gewoon. Alleen rauwe dingen eet ik niet en alcohol laat ik staan. Van vis weet ik dat dagvers mag, maar ik vind het moeilijk om daarop te vertrouwen en zo erg mis ik dat toch niet. Heb wel zin in de kraamweek zo, met al die lekkere dingen die ik hier voorbij zag komen. :9

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:39 schreef Sway- het volgende:
Iemand anders ook al lekkende tepels met 26w? Heel m’n shirt zat vanochtend onder met plekkende kringen.
Ik niet, maar het komt vaker voor. Wel heb ik sinds een paar weken van die fijne gele korstjes op mijn tepels. Heel smakelijk...
  maandag 21 september 2020 @ 20:39:56 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_195186614
Oh ja, die gele korstjes :9
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 20:40:03 #132
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195186618
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:36 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben niet zo heel streng, dus de meeste vleeswaren en tonijn (in niet al te exorbitante hoeveelheden) eet ik nog gewoon. Alleen rauwe dingen eet ik niet en alcohol laat ik staan. Van vis weet ik dat dagvers mag, maar ik vind het moeilijk om daarop te vertrouwen en zo erg mis ik dat toch niet. Heb wel zin in de kraamweek zo, met al die lekkere dingen die ik hier voorbij zag komen. :9
[..]

Ik niet, maar het komt vaker voor. Wel heb ik sinds een paar weken van die fijne gele korstjes op mijn tepels. Heel smakelijk...
Ja die korsten heb ik ook :r maar volgens mij is dat dus het spul (melk?) wat eruit komt en opdroogt.
  maandag 21 september 2020 @ 20:41:22 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_195186650
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:40 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ja die korsten heb ik ook :r maar volgens mij is dat dus het spul (melk?) wat eruit komt en opdroogt.
Klopt. Colostrum is dat. En vroeg lekken komt regelmatig voor hoor! Heb er zelf geen last van, mijn borsten zijn altijd ontzettend zindelijk geweest. Maar je bent dus geen freak of nature ofzo ;)
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 20:43:17 #134
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195186708
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt. Colostrum is dat. En vroeg lekken komt regelmatig voor hoor! Heb er zelf geen last van, mijn borsten zijn altijd ontzettend zindelijk geweest. Maar je bent dus geen freak of nature ofzo ;)
😂 oké top. Weet ik iig dat ze het doen.
pi_195188193
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh nee, dat was juist die flauwe wortelspread die ik bedoel :@
Wortel? Nee, daar vind ik het totaal niet op lijken. Het heeft wel een beetje aankleding nodig vind ik, maar dat heb ik met wel meer beleg. Gewoon kaas of kipfilet vind ik ook altijd maar kaal. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 21:56:25 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195188917
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat fijn dat je kint nu ineens braaf is SQ!

En Majo verlof :o dan is t echt!

Sept/Okt 2014 was idd vet druk hier :')

Qua eten mis ik niet veel, ik dronk al nauwelijks, medium-well done biefstuk en droge ham en salami enzo eet ik nog gewoon :@ echt rauw vlees niet maar dat vind ik ook vies, zelfde met rauwe vis.

Wat mag er niet aan salie enzo dan? Is dat nieuw?
Ja nu kan ik echt niet meer terug _O-

In het verleden was ik ook niet zo streng met eten maar na de miskramen ben ik toch wat voorzichtiger geworden. En ach, wat is 9 maanden op een mensenleven?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:08 schreef Tink89 het volgende:
Een stronk kaneel _O- _O-

En Kwak, eet jij echt rauw vlees nog? Ik ben niet zo heel streng, maar medium biefstuk durf ik echt alleen aan als hij uit de vriezer komt (en dan issie niet zo lekker, plus ik kots hem nu toch weer uit).

Ik heb zuurkoolstamp op net, was zo lekker! Zou ik dan toch heel langzaam wat dingen gaan binnenhouden?
Nu heb ik zin in zuurkoolstamp met worst :9 Zodra het weer wat kouder wordt gaan we zeker weer aan de stamppotten :Y En fijn dat je het tot nu toe binnen houdt!

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:39 schreef SQ het volgende:
Oh ja, die gele korstjes :9
Die gele korstjes heb ik al mijn hele leven :o Niet heel veel maar van die kleine brokjes. Verder nog geen lekkage gehad :D

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:30 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wortel? Nee, daar vind ik het totaal niet op lijken. Het heeft wel een beetje aankleding nodig vind ik, maar dat heb ik met wel meer beleg. Gewoon kaas of kipfilet vind ik ook altijd maar kaal. :P
Misschien was het dan toch een andere vega filet american, het smaakte echt nergens naar :X

Vraagje: ik had net een beetje weeïg gevoel met uitstraling naar mijn bovenbenen. Zijn dat oefenweeën?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195189060
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

omdat de baby macrosoom is, hij groeit buiten de curve :D morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog over het hoe en wat maar ik zal waarschijnlijk tussen de 38 en 39 weken ingeleid worden :)
Dan is iets eerder inleiden waarschijnlijk wel prettiger ja :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 22:14:00 #138
382129 crew  Donna
pi_195189369
Die vega filet van de vegetarische slager vond ik ook vreselijk. Wortel/tomaat prut. Op aanraden van een vriendin heb ik nu die van Smaekt gekocht. Morgen even proberen.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 22:14:54 #139
382129 crew  Donna
pi_195189396
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:39 schreef Sway- het volgende:
Iemand anders ook al lekkende tepels met 26w? Heel m’n shirt zat vanochtend onder met plekkende kringen.
Ja, present. Ik zit ook regelmatig vastgeplakt in m'n BH. :{w
pi_195192465
De halve nacht wakker gelegen door rusteloze benen. Zo klaar mee! Ik ga weer terug naar bed. Blergh!
pi_195192501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
De halve nacht wakker gelegen door rusteloze benen. Zo klaar mee! Ik ga weer terug naar bed. Blergh!
Ik een keer niet door mijn vrouw maar een ninja mug. Hele tijd vlak bij je gezicht maar als het licht aangaat na een half uur nog spoorloos
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 07:26:10 #142
447051 crew  Peejtur
pi_195192553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:19 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Ik een keer niet door mijn vrouw maar een ninja mug. Hele tijd vlak bij je gezicht maar als het licht aangaat na een half uur nog spoorloos
Ik slaap al 2 weken op zolder. Niet meer mogelijk om te kunnen slapen naast een snurkende en, bij het omdraaien, een kreunende/steunende vrouw. Nu hoeft zij ook niet meer stil te zijn.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:59:08 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_195193375
Ik heb de halve nacht wakker gelegen door een bange gillende kleuter van zo goed als zes jaar. Van 2 tot half 6 :') :'( echt, doe dat gewoon even niet ofzo.
En nu ook nog de poets over de vloer tot 11:45.
Ik ga meteen mijn nest in zodra ze klaar is :@
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 09:04:47 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195193463
Hier een redelijke nacht gehad (geen maagzuur! Wel veel plassen), word ik door de schilders wakker gebeld uit mijn bed. Triiiiiiiiing. Het vervelende is dat ze dit elke dag doen om zich aan te kondigen, ik word zelf liever iets rustiger wakker :X

Heel erg is het ook weer niet, zou een half uur later op moeten staan voor de afspraak in het ziekenhuis. Nu rustig kunnen ontbijten en tijd over om nog even het journaal te kijken. Doe vanmiddag nog wel even een tukkie want verlof *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195193837
Ik sliep vannacht in het peuterbed van U. Hij was ook huilend wakker geworden en daarna dwars over het bed in slaap gevallen naast z’n vader. Vond het wel goed zo. Heb m’n voedingskussen gepakt en ben in zijn bed gaan liggen. :+

Ik draai op dit moment al als een walvis in bed en een bed van 70cm breed was dus echt een hel, maar heb iig een oog dicht kunnen doen. :+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:23:49 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_195193868
Oh Jezus wat een toewijding duman. Hier accepteer ik dat echt niet meer :')
Al is de mijne ook al wel wat ouder natuurlijk.
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:34:42 #147
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195194048
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:40 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de vegetarische slager sowieso niet erg lekker, heeft vaak een ontzettende bijsmaak. Ik vind veggie chef (Jumbo huismerk) tot nu toe het beste. En de beyond burger, die is echt heel lekker :9
Nog niet helemaal bijgelezen, maar die van Smaeck is veel beter, niet van echt te onderscheiden (bijna dan).
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195194218
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:23 schreef SQ het volgende:
Oh Jezus wat een toewijding duman. Hier accepteer ik dat echt niet meer :')
Al is de mijne ook al wel wat ouder natuurlijk.
Ik trok het fysiek niet om hem op te tillen om in z’n ledikant naast ons bed te leggen. En man was weer in slaap gevallen. Koos eieren voor m’n geld. :P
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:55:46 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195195131
Hier ook een baggernacht. Eerst al vroeg in slaap gevallen, 2 uur later plassen, daarna nog een uurtje geslapen en vervolgens pas rond half 6 weer een oog dichtgedaan. Werd ik om 06:42 wakker van een wee! Raar gevoel, druk en klein beetje tintelende pijn over mijn hele buik, trok zo van onderen door naar de bovenkant. Dus ik dat een beetje weg geademd en me bedacht dat ik niet met maar 4 uurtjes slaap kan gaan bevallen. Na de wee kwam ik dan wel in een superlekkere hormoonbubbel O+ , half uurtje later nog een mildere gevoeld en om half 8 weer in slaap gesukkeld. Paar uurtjes later werd ik weer wakker want toen besloot mijn kleine vriend om weer wat extreme buikvormen te oefenen (de schans is nu zijn favoriet, ik zal die vandaag eens proberen vast te leggen voor het buiktopic).

Ik had gisteren al idioot veel harde buiken, echt meerdere per uur. Vaak getriggerd door beweging van onze kleine man. Nou ja, de knop is bij mij nu wel om, ik ben er klaar voor en ook wel aan toe in m'n hoofd. Zul je zien dat het alsnog 41.6 wordt of zo :P .

Nog gauw ff een Elle TENS besteld, die komt morgen. ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:20:48 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_195195538
Oh, goed veel voorwerk dus Seven, dat is mooi!

Ik heb al de hele ochtend regelmatig een drukkend gevoel naar onderen toe, dus ik ben er wel van overtuigd dat deze blaag nu aan het indalen is.

Ik wil alleen deze week nog even niet bevallen :') graag volgende week pas!
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:41:26 #151
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195196006
Goede verhalen, het gaat druk worden de komende tijd *O*
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:00:49 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195196413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Goede verhalen, het gaat druk worden de komende tijd *O*
De race met @Smart_ass is on!
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:22:09 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195198883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
De halve nacht wakker gelegen door rusteloze benen. Zo klaar mee! Ik ga weer terug naar bed. Blergh!
Leg een stuk sunlight zeep in je bed, dat kan daar tegen helpen.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 14:43:59 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195199297
Zo lekker nog even 2 uur liggen knorren met Noa :Z

Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en die vertelde weer een heel ander verhaal dan de VK vorige week. Waar de VK ons echt aanraadde om tussen 38 en 39 weken ingeleid te worden vond de gynaecoloog het omgekeerde. Hij zei dat lammer nu op 4200 gram wordt geschat met 40 weken en daar niet erg van onder de indruk is. Ook na het voelen aan mijn buik maakte hij zich geen zorgen. Volgende week (met 36 weken) nog 1 laatste echo en dan gaan we bepalen wat we gaan doen.

Ik ben wel een beetje in de war nu. Vorige week me helemaal ingesteld op ingeleid worden en nu weer compleet het omgekeerde, erg verwarrend!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195199951
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:55 schreef Seven. het volgende:
Hier ook een baggernacht. Eerst al vroeg in slaap gevallen, 2 uur later plassen, daarna nog een uurtje geslapen en vervolgens pas rond half 6 weer een oog dichtgedaan. Werd ik om 06:42 wakker van een wee! Raar gevoel, druk en klein beetje tintelende pijn over mijn hele buik, trok zo van onderen door naar de bovenkant. Dus ik dat een beetje weg geademd en me bedacht dat ik niet met maar 4 uurtjes slaap kan gaan bevallen. Na de wee kwam ik dan wel in een superlekkere hormoonbubbel O+ , half uurtje later nog een mildere gevoeld en om half 8 weer in slaap gesukkeld. Paar uurtjes later werd ik weer wakker want toen besloot mijn kleine vriend om weer wat extreme buikvormen te oefenen (de schans is nu zijn favoriet, ik zal die vandaag eens proberen vast te leggen voor het buiktopic).

Ik had gisteren al idioot veel harde buiken, echt meerdere per uur. Vaak getriggerd door beweging van onze kleine man. Nou ja, de knop is bij mij nu wel om, ik ben er klaar voor en ook wel aan toe in m'n hoofd. Zul je zien dat het alsnog 41.6 wordt of zo :P .

Nog gauw ff een Elle TENS besteld, die komt morgen. ^O^
Ohhh wat spannend! En je wist echt gelijk van oke dit is een wee?!

Hier alles nog rustig, daarnet nog 40 minuten gewandeld met de hond :D.
pi_195200052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef MaJo het volgende:
Zo lekker nog even 2 uur liggen knorren met Noa :Z

Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en die vertelde weer een heel ander verhaal dan de VK vorige week. Waar de VK ons echt aanraadde om tussen 38 en 39 weken ingeleid te worden vond de gynaecoloog het omgekeerde. Hij zei dat lammer nu op 4200 gram wordt geschat met 40 weken en daar niet erg van onder de indruk is. Ook na het voelen aan mijn buik maakte hij zich geen zorgen. Volgende week (met 36 weken) nog 1 laatste echo en dan gaan we bepalen wat we gaan doen.

Ik ben wel een beetje in de war nu. Vorige week me helemaal ingesteld op ingeleid worden en nu weer compleet het omgekeerde, erg verwarrend!
Heel verwarrend inderdaad, precies de reden waarom mijn vk aan gaf geen schattingen te doen qua gewicht. Gelukkig heb je volgende week nog een echo, misschien dat ze dan met iets meer waarschijnlijkheid een schatting kunnen geven! Zo weet je ook niet waar je aan toe bent.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:35:52 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195200283
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ohhh wat spannend! En je wist echt gelijk van oke dit is een wee?!

Hier alles nog rustig, daarnet nog 40 minuten gewandeld met de hond :D.
Ja, was een pijnlijke harde buik dus dat is dan wel op z'n minst een oefenwee.

Lekker blijven chillen ^O^
Resistance is futile.
pi_195201068
Ik meld me trouwens bij de club.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:46:42 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195201606
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom, welkom.

;(
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:06:41 #160
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202009
Ik vind jullie club niet leuk, ik wil er niet bij :')

@MaJo wat een verwarring zo zeg! Die onzekerheid is ook niks, hopelijk kunnen ze dan volgende week uitsluitsel geven
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:11:04 #161
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202098
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van :')

Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar :P
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:13:53 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195202146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef MaJo het volgende:
Zo lekker nog even 2 uur liggen knorren met Noa :Z

Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en die vertelde weer een heel ander verhaal dan de VK vorige week. Waar de VK ons echt aanraadde om tussen 38 en 39 weken ingeleid te worden vond de gynaecoloog het omgekeerde. Hij zei dat lammer nu op 4200 gram wordt geschat met 40 weken en daar niet erg van onder de indruk is. Ook na het voelen aan mijn buik maakte hij zich geen zorgen. Volgende week (met 36 weken) nog 1 laatste echo en dan gaan we bepalen wat we gaan doen.

Ik ben wel een beetje in de war nu. Vorige week me helemaal ingesteld op ingeleid worden en nu weer compleet het omgekeerde, erg verwarrend!
Irritant is het wel, zeg...! Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:17:00 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195202205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van :')

Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar :P
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?
Ik weet dat mijn familie dat ook geweldig zou vinden, maar wij niet. Dus ik heb gewoon aangekondigd dat er een jochie gebouwd wordt in de groepsapp :P .

Ik zou zeggen: doe iets met een regenboog. Diverser kan haast niet ^O^.
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:19:54 #164
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202253
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn familie dat ook geweldig zou vinden, maar wij niet. Dus ik heb gewoon aangekondigd dat er een jochie gebouwd wordt in de groepsapp :P .

Ik zou zeggen: doe iets met een regenboog. Diverser kan haast niet ^O^.
Haha ja dat appje was mijn idee ook. Maar ik vind het ook wel weer leuk om mijn schoonfamilie eens happy te maken :P
Regenboog is altijd goed, was ons trouwthema en wordt ons geboortekaartje. Dus dat is zeker een idee!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195202324
Ik zou denk ik gaan trollen met zo'n speciale taart, maar dat ie bij aansnijden van binnen een regenboog bevat en je blij roept "het wordt een kindje!"

Weten wat het wordt :Y
Gender reveals :N
pi_195202345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou denk ik gaan trollen met zo'n speciale taart, maar dat ie bij aansnijden van binnen een regenboog bevat en je blij roept "het wordt een kindje!"

Weten wat het wordt :Y
Gender reveals :N
O+
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:26:31 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_195202370
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#wachtmaar O+
:*

MaJo, dat is ook verwarrend ja. Het is lastig als meerdere mensen verschillende dingen roepen. Wat is jouw eigen gevoel?
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:28:34 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_195202395
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram :P

Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:30:10 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195202414
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram :P

Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.
@bleiblei toch :o
KuikenGuppy
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:31:20 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_195202433
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

@:bleiblei toch :o
Da's niet mijn zoon he, even for the record :P
disclaimer
pi_195202457
'Weten wat het wordt' is ook maar betrekkelijk trouwens. Je weet misschien welke genitaliën je kind heeft, maar dat zegt nog niks over genderidentiteit of intersekse variaties. :P
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:34:41 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_195202486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:33 schreef lunapuella het volgende:
'Weten wat het wordt' is ook maar betrekkelijk trouwens. Je weet misschien welke genitaliën je kind heeft, maar dat zegt nog niks over genderidentiteit of intersekse variaties. :P
Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
disclaimer
pi_195202554
Ik heb een schijthekel aan gender reveals. Als mensen waar ik niet close mee ben vragen wat het wordt antwoord ik ook standaard met “een baby!”. Op onze babyshower kwam mn schoonzus ineens met zo’n confettitoeter aanzetten en die heb ik dan in een moment van verstandsverbijstering wel afgeschoten. Heel dat terras onder de blauwe stof en blauwe confetti. En ik HAAT roze en blauw. Onze babykamer is geel en ik doe echt moeite om soort van gender neutraal in te kopen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:45:01 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195202625
Ik weet nooit zo goed hoe ik er op moet reageren :'). "Oké" is sociaal niet zo geaccepteerd, maar ik neem aan dat de ouders in spé blij zijn met de baby, ongeacht geslacht. Ik heb ook nog nooit iemand op een genderreveal "hè kak wat naar voor je" horen roepen ofzo. :+.
KuikenGuppy
pi_195202630
(Een deel van) Mijn collega's zijn ook helemaal van 't gender revealen en ik zelf helemaal niet :') maar nu ga ik ze donderdag toch pleasen met een kleine gender reveal, voor hun plezier ja :') (omdat ze zo lief zijn en we zijn best wel close voor collega's *; )
pi_195202642
Volgens mij gaan ze ook een mini babyshower regelen voor hun eigen plezier _O-
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:48:48 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195202670
Ik moet wel altijd enorm lachen om van die gender reveals gone wrong filmpjes ^O^
Resistance is futile.
pi_195202681
Ik vind gender reveals wel leuk. :) Wij hebben gewoon met z’n drieën een confettikanon af laten gaan, daar een foto van laten maken en die foto gedeeld.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:55:45 #179
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202753
Haha ik wéét het! Het is dus ook helemaal niks voor ons hoor, laat dat nog een keer goed duidelijk zijn.
Maar goed, we doen normaal gesproken ook altijd wat we zelf willen en ik dacht hiermee dan een keertje extra lief te zijn voor schoonmoeders. Ik zie ergens geen verschil met vertellen wat het wordt of een groene taart met witte letters. Het is beide gewoon een genital reveal (en idd geen gender reveal) en in beide gevallen zijn mensen blij wat het ook wordt. Dus het vertellen slaat imo even min ergens op als het op een taart zetten of godbetert een roze rookbom. Met als grote verschil dat de rookbom dan blauw of roze is omdat ooit een of ander instituut heeft bedacht dat dat hoort bij jongen of meisje.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195202758
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
Het is niet precies bekend hoeveel intersekse mensen er zijn, maar wel iets minder dan dat. De schattingen liggen rond de 0,1 of 0,01 procent (maar dat is nog steeds 1 op de duizend of tienduizend geboortes, dus ook niet weinig!). En veel intersekse varianten zijn niet vanaf de geboorte zichtbaar en worden bijvoorbeeld pas in de puberteit opgemerkt.
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:00:10 #181
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202820
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
Als in; geen duidelijke piemel oid? Dan is 1 op de 100 wel veel.
Qua gender lijkt dat me een logischer aantal.

Ik ben van de jurken en nagellak enzo, maar verder best wel mannelijk. Ik heb een lage stem en voor een vrouw ben ik vrij harig. Mijn man heeft een hoge stem (houdt ook van nagellak though) en is vrij haarloos voor een man.
We zijn beide biseksueel dus we hebben in elkaar wel the best of both worlds getroffen. Dus wij weten wel als geen ander dat gender niet is hoe je wordt geboren.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195203080
Ik vind gender reveals het ook wel leuk, maar ik zou het gewoon houden bij het aansnijden van een taart ofzo. Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bepaalde familie alleen maar jongens heeft en graag een meisje wil (of andersom) bijvoorbeeld vind ik zoiets wel leuk. :Y Maar wel alleen als je het geslacht zelf ook nog niet weet, anders zie ik het nut er niet zo van in en organiseer je het echt alleen maar voor anderen. Dan zou ik inderdaad gewoon zeggen yo het wordt een jongen of meisje :P.
pi_195203134
@Maria2.0

Deze taart kopen, verwachtingsvol aansnijden, hard "tadaa" roepen en dan als mensen verward kijken, zeg je "oeps de bordjes vergeten" en dan liggen er van die "it's a boy" servetten op.

Heb je meteen je trololol effect :+
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 18:25:02 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195203151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heel verwarrend inderdaad, precies de reden waarom mijn vk aan gaf geen schattingen te doen qua gewicht. Gelukkig heb je volgende week nog een echo, misschien dat ze dan met iets meer waarschijnlijkheid een schatting kunnen geven! Zo weet je ook niet waar je aan toe bent.
Ja ik ben echt benieuwd naar de echo van volgende week, dan hebben we tenminste een leidraad. Op zich vind ik de schattingen wel prima, het zegt natuurlijk wel iets als een baby niet meer de curve volgt. Maar exact weten doe jet het nooit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah vervelend :* Heb je daar nou heel veel last van?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van :')

Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar :P
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?
Ik heb zelf echt niks met gender reveals maar zou inderdaad gewoon voor een neutrale taart gaan met "baby" erop ofzo _O- En dan vertellen wat het wordt.

Zelf heb ik het ook gewoon iedereen verteld, ik vind het geen geheim of iets dat zo bijzonder is om er een feestje omheen te bouwen. Aan de andere kant wilde ik wel een babyshower want gratis cadeaus :s) Dus je kunt het ook zo bekijken :P

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Irritant is het wel, zeg...! Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Toen vorige week op de risico's gewezen werd van natuurlijke bevalling naar inleiden en nu er gewezen werd op de risico's van inleiden naar een natuurlijke bevalling :') Ik vind het erg lastig. De risico's bij een te grote baby zijn niet mals (schouderdystocie, waarbij ze een sleutelbeen of arm kunnen breken of zelfs een beknelde zenuw waar ze de rest van hun leven last van kunnen hebben) maar bij inleiden zijn ook bepaalde risico's waarbij de baby er nog niet klaar voor is om te komen en geelzucht kan hebben of ademhalingsproblemen. En inleiden zorgt vaak voor een zwaardere bevalling. Dus wat is wijsheid? -O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:26 schreef SQ het volgende:

[..]

#wachtmaar O+
:*

MaJo, dat is ook verwarrend ja. Het is lastig als meerdere mensen verschillende dingen roepen. Wat is jouw eigen gevoel?
Gek genoeg misschien toch inleiden, al zou normaal gesproken een natuurlijke bevalling mijn voorkeur hebben. Ik vind het zo gek dat er de hele tijd geroepen wordt dat het een grote baby wordt, dat hij buiten de curve groeit en nu weer gezegd wordt dat hij op 4200 gram geschat wordt met 40 weken. Dat schatten ze nu op basis van aankomen van 200 gram per week maar de afgelopen weken is hij ook meer gegroeid dan dat. Ik denk dat we vooral de echo toch af moeten wachten voor we een beslissing nemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram :P

Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.
:') Wij hebben ook een fantastische piemelfoto. De echoscopiste zei ook ook echt dat je er niet omheen kon dat het een jongetje is _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb een schijthekel aan gender reveals. Als mensen waar ik niet close mee ben vragen wat het wordt antwoord ik ook standaard met “een baby!”. Op onze babyshower kwam mn schoonzus ineens met zo’n confettitoeter aanzetten en die heb ik dan in een moment van verstandsverbijstering wel afgeschoten. Heel dat terras onder de blauwe stof en blauwe confetti. En ik HAAT roze en blauw. Onze babykamer is geel en ik doe echt moeite om soort van gender neutraal in te kopen.
Ik haat ook roze en blauw in de zin dat dit bij een meisje/jongetje past maar zelf is blauw een van mijn favoriete kleuren. Dus de babykamer is hier wel blauw met oker als contrastkleur. Veel pakjes zijn redelijk neutraal maar toch ook wel wat blauw en meer jongensachtig, al ben ik van mening dat als hij later roze wil dragen ik dat ook echt prima vind :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:23 schreef B.ertha het volgende:
@:Maria2.0
[ afbeelding ]
Deze taart kopen, verwachtingsvol aansnijden, hard "tadaa" roepen en dan als mensen verward kijken, zeg je "oeps de bordjes vergeten" en dan liggen er van die "it's a boy" servetten op.

Heb je meteen je trololol effect :+
Precies dit :Y _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195203176
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
Ik las daar laatst eens iets over, dat een meisje geboren werd en haar schaamlippen extreem opgezwollen waren en ze toen allemaal extra onderzoeken moest ondergaan om vast te stellen dat het niet toch een jongetje was. Bedoel je zoiets?
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:47:13 #186
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195203456
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.


Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren ;)
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:02:51 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195203686
Ik at weer zuurkool vandaag O+ gisteren niet uitgespuugd en er was over. Ik vrees voor manlief dat hij dat nog vaak gaat maken de komende zes maanden.

En gender reveal doen wij pas na de geboorte. Da's voor ons wel bijzonder en ik vind het leuk om het ons geheim te laten zijn.

Majo: wat verwarrend. Ik heb een inleiding gehad met 39 weken en vond het niet heel relaxed, maar een megababy is ook niks... Maar even de echo afwachten.

Monsters: Bij de oudste kon de geslachtsecho vanaf week 16 en toen was het wel goed te zien. Misschien was je net te vroeg? Wij gaan dit keer de gyn vragen om te kijken. Heb toch een afspraak met echo bij 16 weken.

Oh, en weekwisseldag. 13 weken vandaag. Wat gaat de tijd hard!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:06:38 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_195203763
@MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
disclaimer
pi_195204077
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken :o

Is dit een familie ding denk je dan?

Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
pi_195204112
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind gender reveals het ook wel leuk, maar ik zou het gewoon houden bij het aansnijden van een taart ofzo. Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bepaalde familie alleen maar jongens heeft en graag een meisje wil (of andersom) bijvoorbeeld vind ik zoiets wel leuk. :Y Maar wel alleen als je het geslacht zelf ook nog niet weet, anders zie ik het nut er niet zo van in en organiseer je het echt alleen maar voor anderen. Dan zou ik inderdaad gewoon zeggen yo het wordt een jongen of meisje :P.
Precies dat deden wij. Wisten zelf ook nog niet. Lief klein taartje laten maken en aangesneden met de papa's en mama's
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:31:09 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_195204122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken :o

Is dit een familie ding denk je dan?

Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
Kan natuurlijk ook in de genen van de man zitten ;)
disclaimer
pi_195204129
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook in de genen van de man zitten ;)
Zwaar zaad ofzo
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 19:53:21 #193
382129 crew  Donna
pi_195204524
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Zwaar zaad ofzo
_O-
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:54:59 #194
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195204557
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:47 schreef monsterd. het volgende:
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.


Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren ;)
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk :P
Bij mij zagen ze het met 15 weken en nog wat dagen maar had een zeer ervaren verloskundige met tientallen jaren aan ervaring. En hij lag gunstig :P
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:58:25 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_195204624
15 weken is ook nog erg vroeg hoor. Ik hoor nog steeds regelmatig dat baby's dan later alsnog andere genitaliën blijken te hebben.

Zes jaar geleden deden ze geen uitspraken vóór de 17 weken, nu bieden sommige bureaus het al aan bij 13+5 ofzo :o
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:09:25 #196
382129 crew  Donna
pi_195204852
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef SQ het volgende:
15 weken is ook nog erg vroeg hoor. Ik hoor nog steeds regelmatig dat baby's dan later alsnog andere genitaliën blijken te hebben.

Zes jaar geleden deden ze geen uitspraken vóór de 17 weken, nu bieden sommige bureaus het al aan bij 13+5 ofzo :o
Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken? :D
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:12:39 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_195204915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:09 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken? :D
CassElliott :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:14:27 #198
382129 crew  Donna
pi_195204972
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef SQ het volgende:

[..]

CassElliott :D
#neverforget

Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.

Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:22:32 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195205163
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
Bij mij zeiden ze beide keren 3750 gram en toen ze er (beide met 41w en een paar dagen) met 4500 en 4520gr uit kwamen zei ze stom verbaasd: waar heb je die verstopt?
En echt... ik was mega, mega-huge (zeker bij de eerste) en de VK zat al 45 jaar in het vak ofzo.

It happens... en dus ook de andere kant op. :Y Fijn dus dat je die echo krijgt @MaJo :Y Dan heb je iets meer om op af te gaan.
En idd een niet heel soepele bevalling met als resultaat een gebroken sleutelbeentje. Kind had brede schouders :X (en nog trouwens O+ )

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 22-09-2020 20:27:42 ]
***
pi_195205320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]

#neverforget

Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.

Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
Die had met 16wk al een babyshower geregeld, achteraf niet zo slim ;)
Hier met 17wk een ''waarschijnlijk een jongetje...'' en met de 20-weken echo een definitief jongetje.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195205348
Hier doen ze ook al een geslachtsecho met 14 weken :o ik heb hem ingepland staan op 15+3, ben benieuwd. Ze gebruiken dan het apparaat dat ze ook voor de SEO's gebruiken.
pi_195205414
En toch is een echo ook niet alles. Bij mijn laatste echo met 35 wk werd aangegeven dat ik de metingen maar met een korrel zout moest nemen want zo tegen het einde kunnen ze niet meer goed meten.
De metingen met echo’s afgelopen zwangerschap vind ik überhaupt bijzonder. Steeds een p10-p17 kindje gemeten (zelfs nog een verdenking op <p10 en dus te klein gehad) met 35 wk opeens p32 en bij de geboorte bleek ze p44. :')
Mijn neefje werd steeds groot geschat en was juist klein bij geboorte.
Hoe zeer het nu voor majo een houvast lijkt, ook een echo zegt niet alles. Hopelijk kom je tot een voor jouw gevoel passend besluit majo!
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:12 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195205691
De conclusie is dus dat in iedere fase de echo maar een echo blijft en niet per sé representatief is? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:53:00 #204
382129 crew  Donna
pi_195205705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:52 schreef monsterd. het volgende:
De conclusie is dus dat in iedere fase de echo maar een echo blijft en niet per sé representatief is? :P
:Y :Y

Wat betreft groeiecho's heb ik ook wel een paar tegenstrijdige verhalen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:53:17 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_195205710
Het is nooit 100% waterdicht nee :)
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:53:50 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_195205720
Al was die piemel van mijn zoon wel helder hoor. _O-



:')
disclaimer
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:33 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195205778
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
Al was die piemel van mijn zoon wel helder hoor. _O-

[ afbeelding ]

:')
_O-
Resistance is futile.
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:03:52 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195205902
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195205976
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
*O*
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:08:21 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195206003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
Al was die piemel van mijn zoon wel helder hoor. _O-

[ afbeelding ]

:')
Hahahah nee hier valt niets te ontkennen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:08:38 #211
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195206010
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
*O*
Fijn! Gaat goed ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:26:58 #212
382129 crew  Donna
pi_195206406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
*O*
*O*
pi_195206584
Wat fijn Duman!

Een van de redenen dat we het dit keer niet willen weten is omdat ik de vorige keer een beetje Gallisch werd van de reacties op dat het een jongen werd. Zo overdreven enthousiast, alsof mensen zouden hebben gezegd: "Balen voor je" als ik had gezegd dat het een meisje was geweest.
pi_195206726
Heel herkenbaar, Gogo. Mijn ervaring is net zo. En nu dus een verassingsbaby. Al word ik nu Gallisch van iedereen die maar blijft vragen 'oh maar je hebt vast een voorgevoel!'. Nou. Nee.

En voor de groeistatistieken, wij krijgen over 2 weken ook een groeiecho alleen dan vanwege (te) kleine baby en men wil zeker weten dat dat niet komt doordat de placenta niet goed functioneert. Ik maak me niet echt zorgen, het blijft een schatting en Dirk was ook een kleintje. Maar toch hè. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195206807
Oh, die voorgevoelvraag blijft hier redelijk uit!

En ik snap dat zo'n groeiecho hoe dan ook spannend is, ondanks dat Dirk ook klein was. Wel vroeg trouwens voor een groeiecho, die doen ze hier pas aan het begin van het derde trimester geloof ik. Of is dat vanwege de placenta die misschien een rol speelt?
pi_195207774
Dat denk ik ja. Met de 20weken echo kwam de schatting van het gewicht op p7 (of p9? ik weet het niet zo goed meer :@ ) terwijl de andere metingen ongeveer gemiddeld waren. Dus nu sowieso rond 24 en 30 weken groeiecho's. Mocht over 2 weken blijken dat het kindje verder van de curve afvalt, dan moet ik naar een ander ziekenhuis om de groei in de gaten te houden. Maar vooralsnog kan het ook gewoon een klein kindje zijn, als het maar op dezelfde lijn (ongeveer) doorgroeit is het goed. Dus daar gaan we voorlopig nog maar vanuit. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 22:45:22 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195207877
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:47 schreef monsterd. het volgende:
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.

Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren ;)
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk :P
Nee niet zo vroeg bij ons, wij wisten het geslacht bij de SEO (20 weken). Bij 14 weken maakte ze een schatting dat het een meisje zou zijn maar ze zei ook dat het te vroeg was om echt te zien. Uiteindelijk blijkt het een jongetje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik at weer zuurkool vandaag O+ gisteren niet uitgespuugd en er was over. Ik vrees voor manlief dat hij dat nog vaak gaat maken de komende zes maanden.

En gender reveal doen wij pas na de geboorte. Da's voor ons wel bijzonder en ik vind het leuk om het ons geheim te laten zijn.

Majo: wat verwarrend. Ik heb een inleiding gehad met 39 weken en vond het niet heel relaxed, maar een megababy is ook niks... Maar even de echo afwachten.

Monsters: Bij de oudste kon de geslachtsecho vanaf week 16 en toen was het wel goed te zien. Misschien was je net te vroeg? Wij gaan dit keer de gyn vragen om te kijken. Heb toch een afspraak met echo bij 16 weken.

Oh, en weekwisseldag. 13 weken vandaag. Wat gaat de tijd hard!
Wat vond je niet relaxed aan de inleiding? Ik ben vooral bang dat het erg lang duurt en dat ik een weeënstorm krijg :X

En 13 weken alweer, op naar het tweede trimester!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
Je hebt ook gelijk. Omdat het de laatste tijd over negenponders ging vond ik 4200 gram opeens als heel weinig klinken :D Maar het is inderdaad nog steeds een fikse baby :Y

Het lastige vind ik vooral dat de VK en de gynaecoloog een heel ander verhaal vertellen, precies het tegenovergestelde eigenlijk. De echo en de afspraak met de VK geven hopelijk weer meer verduidelijking.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken :o

Is dit een familie ding denk je dan?

Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
Het gaat meer om de man/vrouw combinatie dan familie. Mijn man en ik zijn beiden lang. Mijn zus is klein dus als zij ooit een kind had gekregen was dat waarschijnlijk ook kleiner geweest :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]

#neverforget

Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.

Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
Ik vraag er gewoon elke keer naar of het nog steeds een jongetje is :+ Vorige week keek ze weer en zag ik voor het eerst de ballen O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:22 schreef BE het volgende:

[..]

Bij mij zeiden ze beide keren 3750 gram en toen ze er (beide met 41w en een paar dagen) met 4500 en 4520gr uit kwamen zei ze stom verbaasd: waar heb je die verstopt?
En echt... ik was mega, mega-huge (zeker bij de eerste) en de VK zat al 45 jaar in het vak ofzo.

It happens... en dus ook de andere kant op. :Y Fijn dus dat je die echo krijgt @:Majo :Y Dan heb je iets meer om op af te gaan.
En idd een niet heel soepele bevalling met als resultaat een gebroken sleutelbeentje. Kind had brede schouders :X (en nog trouwens O+ )
Gingen ze dan niet de tweede keer er al vanuit dat het kind waarschijnlijk groter zou zijn? Wel vreemd dat ze dat twee keer gemist hebben :o

De gynaecoloog stelde me wel gerust dat gebroken sleutelbeen/armpje vanzelf geneest en ze daar later geen last meer van hebben. Maar het klinkt zo sneu ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
Al was die piemel van mijn zoon wel helder hoor. _O-

[ afbeelding ]

:')
Die is wel duidelijk ja :D Ik zal onze piemelfoto er nog eens bij zoeken :s)

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
*O*
Dat is goed nieuws! Ik zat vandaag al aan je te denken. Je kunt nu dus gewoon thuis bevallen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:47 schreef Nanuke het volgende:
Heel herkenbaar, Gogo. Mijn ervaring is net zo. En nu dus een verassingsbaby. Al word ik nu Gallisch van iedereen die maar blijft vragen 'oh maar je hebt vast een voorgevoel!'. Nou. Nee.

En voor de groeistatistieken, wij krijgen over 2 weken ook een groeiecho alleen dan vanwege (te) kleine baby en men wil zeker weten dat dat niet komt doordat de placenta niet goed functioneert. Ik maak me niet echt zorgen, het blijft een schatting en Dirk was ook een kleintje. Maar toch hè. :X
Zodra je kindje afwijkt ga je je toch een beetje zorgen maken, heel herkenbaar! Hopelijk is alles gewoon goed met de kleine :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195208024
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]

Dat is goed nieuws! Ik zat vandaag al aan je te denken. Je kunt nu dus gewoon thuis bevallen?
Ja! O+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 22:56:01 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195208260


[ Bericht 50% gewijzigd door MaJo op 23-09-2020 22:28:40 (Toch maar weg) ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195208706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja ik ben echt benieuwd naar de echo van volgende week, dan hebben we tenminste een leidraad. Op zich vind ik de schattingen wel prima, het zegt natuurlijk wel iets als een baby niet meer de curve volgt. Maar exact weten doe jet het nooit.
[..]

Ah vervelend :* Heb je daar nou heel veel last van?
[..]


Ik ben benieuwd naar je echo volgende week! Ik snap wel dat je twijfelt wat te doen, hopelijk volgende week meer duidelijkheid.

Ik zag toevallig laatst een aflevering van one born every minute waarbij een baby vast zat met zijn schouder, was toch wel een gestress en naar om te zien. Maar dat is verder helemaal goedgekomen!! Dus ik wil je niet bang maken verder O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 23:41:13 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195209228
quote:
Wat een fijn relativerend artikel, bedankt!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je echo volgende week! Ik snap wel dat je twijfelt wat te doen, hopelijk volgende week meer duidelijkheid.

Ik zag toevallig laatst een aflevering van one born every minute waarbij een baby vast zat met zijn schouder, was toch wel een gestress en naar om te zien. Maar dat is verder helemaal goedgekomen!! Dus ik wil je niet bang maken verder O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook wat de gynaecoloog vertelde, je hebt wel opeens een heel team aan je bed staan. Daar gaat het romantische beeld van bevallen met zo min mogelijk personeel erbij ;( Maar ach, als mijn zoon er maar goed uitkomt, dat is het belangrijkste :)

Wel bizar dat het je zo lang bespaard is gebleven en het letterlijk in de laatste week zich aandient :D Hoe voel je je verder?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195209324
Precies, zolang je zoontje er maar goed uitkomt, daar gaan we voor! En ik snap het verder wel, ik wil liever ook geen polonaise aan mijn bed. Maargoed, soms is het niet anders en wat moet dat moet.

Ja bizar he! Verder voel ik me nog prima. Verloskundige zei afgelopen week nog dat ze nog niet is ingedaald (en ik maar denken dat ze allang onderweg was naar beneden door de druk op mijn blaas en bekken enzo, maar nee :') ) en sindsdien ook weinig verandering dus dan zal ze dat nu ook nog niet zijn denk ik? Geen idee, donderdag weer een afspraak en dan ben ik 40 weken, we gaan het zien :).
  woensdag 23 september 2020 @ 06:59:37 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_195210986
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:47 schreef Nanuke het volgende:
Heel herkenbaar, Gogo. Mijn ervaring is net zo. En nu dus een verassingsbaby. Al word ik nu Gallisch van iedereen die maar blijft vragen 'oh maar je hebt vast een voorgevoel!'. Nou. Nee.

En voor de groeistatistieken, wij krijgen over 2 weken ook een groeiecho alleen dan vanwege (te) kleine baby en men wil zeker weten dat dat niet komt doordat de placenta niet goed functioneert. Ik maak me niet echt zorgen, het blijft een schatting en Dirk was ook een kleintje. Maar toch hè. :X
Haha, ja, de voorgevoelvraag is ook dagelijks aan de orde hier :D en ook de "maar je moet wel helemaal kapot gaan van nieuwsgierigheid inmiddels!!" Eh nee, sorry :D
Hopelijk is er niets met de placenta en maak jij gewoon kleine babies :*
En yay voor D.U.M.A.N.! Fijn thuis bevallen!
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 07:02:19 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_195210998
Oh willen jullie nog een mop horen?

Gisteren bij de verloskundige vroegen ze of de stagiair mijn bevalling mocht doen _O-
Ik geloof dat alle zorg nu echt wel is weggeëbt :P
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 07:31:35 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195211151
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:02 schreef SQ het volgende:
Oh willen jullie nog een mop horen?

Gisteren bij de verloskundige vroegen ze of de stagiair mijn bevalling mocht doen _O-
Ik geloof dat alle zorg nu echt wel is weggeëbt :P
Jemig :+, wat is het einde van de mop? Ben benieuwd naar wat je hebt geantwoord :p
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 23 september 2020 @ 07:55:57 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_195211337
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Jemig :+, wat is het einde van de mop? Ben benieuwd naar wat je hebt geantwoord :p
Oh tuurlijk joh. Het vertrouwen in mijzelf had ik altijd al ;) kan ze beter op mij oefenen :')
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 08:07:28 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195211433
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
*O*
*O*

Wat fijn D.U.M.A.N. O+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 08:08:40 #228
382129 crew  Donna
pi_195211448
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef MaJo
Ik vraag er gewoon elke keer naar of het nog steeds een jongetje is :+ Vorige week keek ze weer en zag ik voor het eerst de ballen O+
Haha ze kijken hier ook wel, maar alleen als het 'in beeld' ligt. Ze gaan er niet specifiek om zoeken in het ziekenhuis (tijd is geld, gok ik).
Dus wij hebben het alleen bij de 20-weken echo gezien want voor de rest houdt ze de benen mooi bij elkaar.
pi_195211562
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh tuurlijk joh. Het vertrouwen in mijzelf had ik altijd al ;) kan ze beter op mij oefenen :')
Vind ik echt knap van je. Ik moet er niet aan denken. :P Des te minder mensen, des te beter... :P
Protège moi de mes désirs.
pi_195211651
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195211660
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Gefeliciteerd! O+ en welkom.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:37:21 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195211697
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
O+ gefeliciteerd! En welkom hier.
Hopelijk vliegt jullie eerste trimester voorbij, daarna wordt het al heel snel echter met buik, beweging voelen en vooral genieten O+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 08:40:19 #233
382129 crew  Donna
pi_195211721
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Gefeliciteerd! O+
pi_195211929
Dankjewel allen!

Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.

Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.

Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 23 september 2020 @ 08:58:58 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_195211930
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Welkom en gefeliciteerd! *O*
disclaimer
pi_195211939
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Dankjewel allen!

Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.

Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.

Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Ah, wat tof O+ Van harte.
  woensdag 23 september 2020 @ 09:00:34 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_195211950
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Dankjewel allen!

Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.

Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.

Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Waar krijgt ze een infuus voor?
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 09:05:19 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195211999
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Wauw, kippenvel! Gefeliciteerd en duimen op een goed verloop :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195212198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Waar krijgt ze een infuus voor?
Uhhh. Na een poging in Amsterdam, zijn we nu naar een kliniek in Duitsland gegaan. Daar geven ze ook voor een periode van +-10 weken elke week een infuus, ter bevordering voor het innestelen en de groei. Ik moet je het precieze antwoord even schuldig blijven, want voor mij was de afgelopen periode ook echt een overload aan info. Ik meen dat het een "intra-lipid infuus" word genoemd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 23 september 2020 @ 09:21:39 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_195212224
Oh, inderdaad nog nooit van gehoord! Dat is best intensief dan, 10 weken lang elke week naar Duitsland :o
Hopelijk blijft alles goed gaan O+
disclaimer
pi_195212371
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Waaauw! Gefeliciteerd!
pi_195212416
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Wauw! Gefeliciteerd! Hopelijk gaat het allemaal goed O+
pi_195212473
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Geweldig, gefeliciteerd!! O+
  woensdag 23 september 2020 @ 10:10:01 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195212788
@MaJo Geen idee waarom ze dat bij de tweede niet meenamen. Due had trws een enorme kop, maar het scheelt wel dat nr 1 de weg al wat had verruimt, deze kwam zonder schade. ;)

Over dat sleutelbeentje, we hebben zijn armpje 14 dagen met een veiligheidsspeld vastgemaakt op zijn buikje (het shirtje dan he ;) ) als een soort mitella houding en daarna was het klaar. Het heelt echt bizar snel bij die ukkies.

De arts zei later tegen ons: dat is waarom zo’n sleutelbeentje zo dun is, zodat ie kan breken als het echt nodig is. :o :X
Maar goed, ik snap dat je het liever niet hebt hoor!

@SpaceOddity Gefeliciteerd! *O*
***
pi_195213138
Onverwachte megababy hier gehad. Werd geschat op 6/7 pond, was 4695 gram. Ging prima vlot, 11 minuten persen. Het was een sterrenkijker, dat gaf meer gedoe dan z’n formaat. Voor de stats: moeder noch kind in de kreukels na afloop.
  woensdag 23 september 2020 @ 10:37:34 #246
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195213179
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Dankjewel allen!

Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.

Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.

Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Gefeliciteerd, wat een fijn nieuws voor jullie O+
  woensdag 23 september 2020 @ 12:35:34 #247
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195215086
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd en welkom!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195216214
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:02 schreef SQ het volgende:
Oh willen jullie nog een mop horen?

Gisteren bij de verloskundige vroegen ze of de stagiair mijn bevalling mocht doen _O-
Ik geloof dat alle zorg nu echt wel is weggeëbt :P
Bij jou vragen ze het iig nu alvast! Het werd mij gevraagd toen ik belde dat ik regelmatige weeën had :+. Ze mocht van mij ook komen, ze hebben een bepaald aantal bevallingen nodig om verder te kunnen, zou wat zijn als iedereen weigert... Ze heeft overigens weinig gedaan nog. Wel veel meegekeken inclusief uitleg die ik zelf ook best interessant vond om te horen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 september 2020 @ 14:00:41 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195216533
Ik overweeg serieus om morgen te checken met de vk of er al gestript kan worden.

Voornaamste reden is dat ik een beetje op die 2e golf vooruit wil surfen als dat mogelijk is. We hebben 2 middelbare school zussen.. als het ff tegen zit, breekt de pleuris daar weer uit in de komende 2 weken en dan kunnen we het stukje 'ongedwongen kennismaken' wel vergeten. En mijn man is vooral bang dat hij er niet bij mag zijn, mocht het toch nog een ziekenhuisbevalling worden.

Ikzelf red het nog wel. Klaar voor en er aan toe, maar ik ben er nog steeds niet klaar mee. Mijn buik is ook nog niet gezakt. Ondertussen vertel ik iedereen dat het nog wel 2 weken gaat duren. Moeders en schoonmoeders melden zich steeds vaker op de app :+ .
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:05:10 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_195216595
Maar Seven, je hebt toch zelf in de hand of ze ongedwongen kunnen kennismaken? Het zijn toch gewoon gezinsleden?
En bij een bevalling mag je man gewoon aanwezig zijn. Dat was in de eerste golf ook. Ik denk dat het allemaal wel losloopt. :*
disclaimer
pi_195216976
Vorige week ging het er bij centering pregnancy nog over, de verloskundige vertelde toen dat tijdens de eerste golf partners altijd bij de bevalling mochten zijn, zelfs als zij ziek waren. Dan had het ziekenhuispersoneel wel volledig beschermende kleding aan, maar dat was dan ook het enige. Uitzondering is een (spoed)keizersnede, omdat je met coronaklachten niet in het ok-complex mag. Dit alles geldt hier in 073, maar ik raad je aan goed na te vragen hoe de werkwijze bij jullie is en hoe het was tijdens de eerste golf, ik denk dat je gerustgesteld wordt. Hier geen Engelse toestanden waar de partner alleen bij de bevalling zelf en niet bij de fase daarvoor mag zijn.
pi_195217209
Ik ben er ook bang voor hoor, dat we weer te maken krijgen met allemaal maatregelen.. er kan nog zoveel gebeuren in onze aankomende 5-10 weken.
Ik snap Seven dus wel. Maar ik weet niet of ik dit als reden zou gebruiken om me te laten strippen.
Protège moi de mes désirs.
pi_195219339
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:41:16 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_195219393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Van harte gefeliciteerd! Leuke naam ook!
disclaimer
pi_195219450
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij jou vragen ze het iig nu alvast! Het werd mij gevraagd toen ik belde dat ik regelmatige weeën had :+. Ze mocht van mij ook komen, ze hebben een bepaald aantal bevallingen nodig om verder te kunnen, zou wat zijn als iedereen weigert... Ze heeft overigens weinig gedaan nog. Wel veel meegekeken inclusief uitleg die ik zelf ook best interessant vond om te horen.
Bij mij nog mooier, ik had geen keuze.
Dat is niet helemaal waar maar de stagiaire was er eerder dan de VK en de bevalling ging nogal snel. Poliklinische bevalling dus helemaal alleen was ze niet en als ik echt geen stagiaire had gewild had ik haar vast weg kunnen sturen maar het voelde direct goed en beviel ook prima :D
  woensdag 23 september 2020 @ 16:43:46 #256
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195219460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Proficiat! O+ Inderdaad een leuke naam
pi_195219608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Gefeliciteerd! O+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:56:02 #258
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195219721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Gefeliciteerd!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195219863
@SpaceOddity, welkom. O+

@Ggirl, gefeliciteerd! Leuke naam zeg. O+ Jammer dat je een nachtje moest blijven.

@SQ, dat precies, ja! Alsof je verplicht bent nieuwsgierig te zijn naar het geslacht. Ik ben heel nieuwsgierig naar deze baby, maar geslacht vind ik echt het minst interessante. :P

@Seven. Ik vind deze aankomende golf ook spannend en ik ben nog lang niet uitgerekend. Hopelijk haal je wat vertrouwen uit de eerdere reacties. Ik sluit aan bij SQ, je bent er zelf bij met wat en wie je toelaat en wanneer. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195219928
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Die naam wilde ik ook. Vriend niet }:| Gefeliciteerd!
pi_195219939
Gefeliciteerd @Ggirl!

Ik wilde met mijn opmerking trouwens niks bagatelliseren, hopelijk komt dat ook niet zo over. Ik vind het ook spannend allemaal, niet alleen voor mezelf, vooral ook voor stiefvader die nu middenin de chemo zit (en er echt geen griep, stevige verkoudheid of corona bij kan gebruiken). Maar ik hoop alleen dat mensen niet te bang worden dat je zonder partner moet bevallen, want dat valt in Nederland gelukkig dus best mee.
pi_195220242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Gefeliciteerd!! En inderdaad leuke naam O+.
pi_195221242
Gefeliciteerd Ggirl O+
  woensdag 23 september 2020 @ 18:44:23 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195221530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Oh, gefeliciteerd! *O*
Leuke naam ^O^. Hoe voel je je?
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:08:57 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195221895
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:05 schreef SQ het volgende:
Maar Seven, je hebt toch zelf in de hand of ze ongedwongen kunnen kennismaken? Het zijn toch gewoon gezinsleden?
En bij een bevalling mag je man gewoon aanwezig zijn. Dat was in de eerste golf ook. Ik denk dat het allemaal wel losloopt. :*
Yes, maar de oudste is nu 15, heeft een bijbaantje in de bediening. En de enige Corona maatregelen die op school nog gelden is afstand van de leerkrachten.

Ik zou het niet zo leuk vinden als ze straks met handschoenen en mondkapjes moeten knuffelen tijdens de kennismaking. Eigenlijk is het al niet verantwoord om ze in huis te hebben als dat nodig zou zijn. Die uitzonderingen zou ik wel voor de meiden maken trouwens, de rest kan gewoon wegblijven. Zou wel fijn zijn als ze nu nog lekker uitgebreid kunnen knuffelen zonder gedoe en beperkingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:30 schreef Gogo83 het volgende:
Vorige week ging het er bij centering pregnancy nog over, de verloskundige vertelde toen dat tijdens de eerste golf partners altijd bij de bevalling mochten zijn, zelfs als zij ziek waren. Dan had het ziekenhuispersoneel wel volledig beschermende kleding aan, maar dat was dan ook het enige. Uitzondering is een (spoed)keizersnede, omdat je met coronaklachten niet in het ok-complex mag. Dit alles geldt hier in 073, maar ik raad je aan goed na te vragen hoe de werkwijze bij jullie is en hoe het was tijdens de eerste golf, ik denk dat je gerustgesteld wordt. Hier geen Engelse toestanden waar de partner alleen bij de bevalling zelf en niet bij de fase daarvoor mag zijn.
Ik ga het morgen navragen bij de VK. Wel fijn om te weten hoe het er bij de eerste golf aan toe ging. Die Engelse toestanden zijn idd te gek voor woorden. Misschien toch teveel bevallingsverhalen gelezen :P . En no worries, je bagatelliseert niks hoor :* . Waardevolle input, dankjewel!

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben er ook bang voor hoor, dat we weer te maken krijgen met allemaal maatregelen.. er kan nog zoveel gebeuren in onze aankomende 5-10 weken.
Ik snap Seven dus wel. Maar ik weet niet of ik dit als reden zou gebruiken om me te laten strippen.
Ik overweeg het inderdaad vooral uit praktische overwegingen, nu zijn er nog geen beperkingen dus als hij er dit weekend is, dan kunnen we vooral de kennismaking met zijn zussen nog doen zonder beperkingen. Ondertussen een buikdrop gehad vanmiddag ^O^. Ik ben er klaar voor verder dus geen praktische reden om af te wachten. De vraag is vooral of het kan. Er zijn geen risico's aan verbonden voor zover ik weet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:02 schreef Nanuke het volgende:

@:Seven. Ik vind deze aankomende golf ook spannend en ik ben nog lang niet uitgerekend. Hopelijk haal je wat vertrouwen uit de eerdere reacties. Ik sluit aan bij SQ, je bent er zelf bij met wat en wie je toelaat en wanneer. :*
Ik hoop de 2e golf al achter de rug is als je kleine komt. Thanks :) :* .

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 23-09-2020 19:21:54 ]
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:21:26 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_195222087
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal geloof ik. Wie gaat jou dwingen om je stiefdochter met mondkapje en handschoenen de baby te laten pakken dan?
En als er strengere maatregelen komen, dan nog? Het is niet zo alsof in haar situatie het risico vandaag kleiner is dan over 2 weken?
disclaimer
pi_195222201
Ik denk dat Seven bang is dat haar dochter misschien corona krijgt en dan dus al die meuk aan moet om te mogen knuffelen.
pi_195222215
En anders snap ik het ook niet helemaal :P
pi_195222308
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, gefeliciteerd! *O*
Leuke naam ^O^. Hoe voel je je?
Goed! Geen schrammetje down under, dat scheelt ‘n boel. Alleen een pijnlijk trosje aambeien maar die nemen we maar voor lief!

Zojuist zijn grote broer en zus komen kennismaken in het ziekenhuis. Wat een rijkdom.
Opa en oma hadden helaas pech, die mochten in het restaurant wachten. 1 volwasse óf broertjes & zusjes is het beleid hier.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:34:46 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222406
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:21 schreef SQ het volgende:
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal geloof ik. Wie gaat jou dwingen om je stiefdochter met mondkapje en handschoenen de baby te laten pakken dan?
En als er strengere maatregelen komen, dan nog? Het is niet zo alsof in haar situatie het risico vandaag kleiner is dan over 2 weken?
Niemand gaat ons dwingen natuurlijk >:) .

Het plan is dus bevallen, gouden uurtje (opa gaat dan de meiden ophalen en afzetten) en dan tijd met ons alle vijf als gezin O+ . Dan tukken, en daarna kunnen de meiden evt nog de baby showen aan opa en oma. Mijn familie laten we Vervolgens max 1 bezoek per dag langskomen in de eerste week, maar de eerste dag is echt voor ons.

Op dit moment is er nog niks aan de hand en dat betekent dat de meiden gewoon langs kunnen komen direct na de bevalling zonder beperkingen. Ik ben er niet van overtuigd dat dit over 2 weken nog steeds op die manier kan.

Maar misschien zie ik wel teveel spoken op de weg. Het zou wel fijn zijn om snel te bevallen aangezien we er toch helemaal klaar voor zijn, dan hoeven we niet in onzekerheid af te wachten of het bezoek beperkt gaat worden. That's all eigenlijk.
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:36:34 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:31 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Goed! Geen schrammetje down under, dat scheelt ‘n boel. Alleen een pijnlijk trosje aambeien maar die nemen we maar voor lief!

Zojuist zijn grote broer en zus komen kennismaken in het ziekenhuis. Wat een rijkdom.
Opa en oma hadden helaas pech, die mochten in het restaurant wachten. 1 volwasse óf broertjes & zusjes is het beleid hier.
Fijn dat je je goed voelt O+ . En broer en zus net zo blij als jullie?

(Thanks voor de toelichting op het beleid!)
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:38:13 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_195222491
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niemand gaat ons dwingen natuurlijk >:) .

Het plan is dus bevallen, gouden uurtje (opa gaat dan de meiden ophalen en afzetten) en dan tijd met ons alle vijf als gezin O+ . Dan tukken, en daarna kunnen de meiden evt nog de baby showen aan opa en oma. Mijn familie laten we Vervolgens max 1 bezoek per dag langskomen in de eerste week, maar de eerste dag is echt voor ons.

Op dit moment is er nog niks aan de hand en dat betekent dat de meiden gewoon langs kunnen komen direct na de bevalling zonder beperkingen. Ik ben er niet van overtuigd dat dit over 2 weken nog steeds op die manier kan.

Maar misschien zie ik wel teveel spoken op de weg. Het zou wel fijn zijn om snel te bevallen aangezien we er toch helemaal klaar voor zijn, dan hoeven we niet in onzekerheid af te wachten of het bezoek beperkt gaat worden. That's all eigenlijk.
Maar... waarom kan het dan niet? Het is toch jouw huis? Jouw regels? Ze hebben zelfs eigen slaapkamers bij jou thuis?
De politie komt ze echt niet arresteren ofzo?
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 19:42:19 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222605
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:27 schreef Aure het volgende:
Ik denk dat Seven bang is dat haar dochter misschien corona krijgt en dan dus al die meuk aan moet om te mogen knuffelen.
Onder andere. Als de meiden Corona krijgen, dan komen zij hier niet binnen. Ook niet met verkoudheidsklachten. Maar stel dat 1 van hun vriendinnen of klanten bevestigd corona heeft en zij testen vervolgens negatief, dan regel ik wel mondkapjes en handschoenen.
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:44:12 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222644
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar... waarom kan het dan niet? Het is toch jouw huis? Jouw regels? Ze hebben zelfs eigen slaapkamers bij jou thuis?
De politie komt ze echt niet arresteren ofzo?
Er loopt hier straks een kraamverzorgster die het er eventueel niet mee eens is :P . Maar OK, je hebt wel gelijk.
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:47:15 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_195222709
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er loopt hier straks een kraamverzorgster die het er eventueel niet mee eens is :P . Maar OK, je hebt wel gelijk.
Ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt :* en als de kraam het niet wil, dan gaat ze toch naar huis ;)
disclaimer
pi_195222814
En de kraam is er toch niet de hele dag!
  woensdag 23 september 2020 @ 19:52:40 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_195222840
Ik kreeg vandaag een appje van een collega om 13:15 uur.
Gevolgd door een appje om 13:25: ben je aan het bevallen??

Ik wist niet dat die meldplicht 24/7 a la minute gold :')!
disclaimer
  woensdag 23 september 2020 @ 19:55:19 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt :* en als de kraam het niet wil, dan gaat ze toch naar huis ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:51 schreef Aure het volgende:
En de kraam is er toch niet de hele dag!
True.

Neemt niet weg dat ik helemaal niet tegen het idee ben dat ik over een paar dagen zelf ook al zou kunnen knuffelen met onze kleine O+ . Dus ik overweeg nog steeds strippen :P zelfs al zijn jullie best goed in het wegnemen van de coronabezwaren :7 .
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:55:39 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195222918
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg vandaag een appje van een collega om 13:15 uur.
Gevolgd door een appje om 13:25: ben je aan het bevallen??

Ik wist niet dat die meldplicht 24/7 a la minute gold :')!
Haha, wat erg!
Resistance is futile.
pi_195224246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Gefeliciteerd!! O+
  woensdag 23 september 2020 @ 21:05:17 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195224309
Gefeliciteerd!

En +1 op wat SQ zegt. Uiteindelijk beslis je zelf - eventueel als de kraam er niet is - of de meiden wel of niet komen.

Oh jongens ik durf het bijna niet te posten, maar ik heb al drie dagen niet gespuugd. Bij de oudste was het minder heftig en duurde het langer, zou het nu dan al beter kunnen gaan? Ik vind het zo vroeg en ik durf niet zo goed te hopen.

Edit: en nieuwe trip trap, check! Net als kraamzorg, opvang en een lijstje met wat we nog nodig hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 23 september 2020 @ 21:20:07 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195224598
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:05 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!

En +1 op wat SQ zegt. Uiteindelijk beslis je zelf - eventueel als de kraam er niet is - of de meiden wel of niet komen.

Oh jongens ik durf het bijna niet te posten, maar ik heb al drie dagen niet gespuugd. Bij de oudste was het minder heftig en duurde het langer, zou het nu dan al beter kunnen gaan? Ik vind het zo vroeg en ik durf niet zo goed te hopen.

Edit: en nieuwe trip trap, check! Net als kraamzorg, opvang en een lijstje met wat we nog nodig hebben.
3 dagen is al heel mooi maar ik duim toch voor een blijvende verandering ^O^ .
Resistance is futile.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:32:33 #283
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195226010
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:05 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!

En +1 op wat SQ zegt. Uiteindelijk beslis je zelf - eventueel als de kraam er niet is - of de meiden wel of niet komen.

Oh jongens ik durf het bijna niet te posten, maar ik heb al drie dagen niet gespuugd. Bij de oudste was het minder heftig en duurde het langer, zou het nu dan al beter kunnen gaan? Ik vind het zo vroeg en ik durf niet zo goed te hopen.

Edit: en nieuwe trip trap, check! Net als kraamzorg, opvang en een lijstje met wat we nog nodig hebben.
Zou mooi zijn als het zo blijft 🍀
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:37:32 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195226105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:49 schreef Smart_ass het volgende:
Precies, zolang je zoontje er maar goed uitkomt, daar gaan we voor! En ik snap het verder wel, ik wil liever ook geen polonaise aan mijn bed. Maargoed, soms is het niet anders en wat moet dat moet.

Ja bizar he! Verder voel ik me nog prima. Verloskundige zei afgelopen week nog dat ze nog niet is ingedaald (en ik maar denken dat ze allang onderweg was naar beneden door de druk op mijn blaas en bekken enzo, maar nee :') ) en sindsdien ook weinig verandering dus dan zal ze dat nu ook nog niet zijn denk ik? Geen idee, donderdag weer een afspraak en dan ben ik 40 weken, we gaan het zien :).
Whut, morgen al je UD? Dan wordt het nu wel erg spannend *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:02 schreef SQ het volgende:
Oh willen jullie nog een mop horen?

Gisteren bij de verloskundige vroegen ze of de stagiair mijn bevalling mocht doen _O-
Ik geloof dat alle zorg nu echt wel is weggeëbt :P
dat is wel een goed teken ja! Zijn hiermee al je zorgen weggenomen?
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin. O+

Ik geloof het nog niet...
Gefeliciteerd! IVF babies zijn toch altijd extra bijzonder! Ik heb een icsi baby in mijn buik dus weet er wel wat vanaf ;) het begin is heel spannend maar het wordt écht makkelijker. Zelf was dat bij ons vanaf het moment dat ik de baby kon voelen. Hoe ver is je vriendin nu?
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:10 schreef BE het volgende:
@:majo Geen idee waarom ze dat bij de tweede niet meenamen. Due had trws een enorme kop, maar het scheelt wel dat nr 1 de weg al wat had verruimt, deze kwam zonder schade. ;)

Over dat sleutelbeentje, we hebben zijn armpje 14 dagen met een veiligheidsspeld vastgemaakt op zijn buikje (het shirtje dan he ;) ) als een soort mitella houding en daarna was het klaar. Het heelt echt bizar snel bij die ukkies.

De arts zei later tegen ons: dat is waarom zo’n sleutelbeentje zo dun is, zodat ie kan breken als het echt nodig is. :o :X
Maar goed, ik snap dat je het liever niet hebt hoor!

@:spaceOddity Gefeliciteerd! *O*
Dat het zo snel hersteld vind ik wel geruststellend. Merkte je dat de baby er last van had? Ik moet er ook maar niet teveel bij stilstaan, de kans dat het gebeurt is niet heel groot en als het wel zo is dan is het ook niet anders.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:33 schreef Jentin het volgende:
Onverwachte megababy hier gehad. Werd geschat op 6/7 pond, was 4695 gram. Ging prima vlot, 11 minuten persen. Het was een sterrenkijker, dat gaf meer gedoe dan z’n formaat. Voor de stats: moeder noch kind in de kreukels na afloop.
Dat zijn de betere berichten ^O^ Zo zie je maar dat schattingen vaak niet kloppen. Zal je zien dat wij uiteindelijk een zesponder krijgen _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:38 schreef Ggirl het volgende:
Meld! Met baby uit de buik! ❤
Vanmiddag is F.loris geboren.
40 weken 2 dagen, 3902 gram, en een nachtje ziekenhuis want meneer moest zo nodig in het vruchtwater poepen!

Weeën kwamen eind van de nacht spontaan op gang, ontsluiting vorderde niet denderend dus toen in overleg besloten de vliezen te breken vanochtend.
Aw wat een leuke verrassing (voor ons) *O* O+ En fijn dat je er ongeschonden uit bent gekomen!

Waarom moet je eigenlijk blijven als er in het vruchtwater is gepoept?
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:05 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!

En +1 op wat SQ zegt. Uiteindelijk beslis je zelf - eventueel als de kraam er niet is - of de meiden wel of niet komen.

Oh jongens ik durf het bijna niet te posten, maar ik heb al drie dagen niet gespuugd. Bij de oudste was het minder heftig en duurde het langer, zou het nu dan al beter kunnen gaan? Ik vind het zo vroeg en ik durf niet zo goed te hopen.

Edit: en nieuwe trip trap, check! Net als kraamzorg, opvang en een lijstje met wat we nog nodig hebben.
Dat is heel goed nieuws! Hopelijk blijft het nu gewoon beter gaan. HG is ook vooral vaak in het eerste trimester toch?

@Seven ik snap je zorgen maar denk niet dat die paar dagen het verschil zullen maken. Al kan ik me ook voorstellen dat je gewoon je zoon wil ontmoeten, ik heb dat ook heel erg!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:38:56 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195226134
Vraagje: ik heb de laatste week al best vaak een menstruatieachtig gevoel maar dat wordt nu wel steeds meer. Af en toe heb ik ook steken in mijn vagijn, alsof er een mes ingestoken wordt :X zijn dit oefenweeën of is dit nog helemaal niks? :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195226456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:37 schreef MaJo het volgende:
Waarom moet je eigenlijk blijven als er in het vruchtwater is gepoept?
In het vruchtwater poepen is in principe een teken van stress. De baby kan het meconium via het vruchtwater ook weer binnen krijgen, en dat levert in zeldzame gevallen complicaties op. Beide redenen dat het ziekenhuis de baby iets langer wil observeren voor je naar huis gaat.
pi_195227008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:38 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: ik heb de laatste week al best vaak een menstruatieachtig gevoel maar dat wordt nu wel steeds meer. Af en toe heb ik ook steken in mijn vagijn, alsof er een mes ingestoken wordt :X zijn dit oefenweeën of is dit nog helemaal niks? :')
Indalen denk ik? Al heb ik die steken ook als ik menstrueer... ik herinner t me als indaling volgens mij...
Kwak
  donderdag 24 september 2020 @ 07:16:02 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195228232
@MaJo S had er niet heel veel last van.
Een newborn slaapt heel veel natuurlijk (of iig de mijne wel :@ ) en is heel rustig in zijn bewegingen. Die ligt nog niet enorm met zijn armpjes te maaien.
Aankleden deden we zijwaarts zogezegd. Dus niet romper over het koppie en dan armpjes frunniken, maar eerst de gebroken kant door het armsgat, dan over het koppie en dan het andere armpje.

Het komt vast goed! :*
***
pi_195228236
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:37 schreef MaJo het volgende:

Gefeliciteerd! IVF babies zijn toch altijd extra bijzonder! Ik heb een icsi baby in mijn buik dus weet er wel wat vanaf ;) het begin is heel spannend maar het wordt écht makkelijker. Zelf was dat bij ons vanaf het moment dat ik de baby kon voelen. Hoe ver is je vriendin nu?

Dankjewel. :)

Mijn vriendin is nu 7 weken, heel pril. Dus dat zal nog wel even duren voordat ze de baby kan voelen. Normaal gesproken ergens rond week 16 toch?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195228281
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dankjewel. :)

Mijn vriendin is nu 7 weken, heel pril. Dus dat zal nog wel even duren voordat ze de baby kan voelen. Normaal gesproken ergens rond week 16 toch?
Gefeliciteerd! (Hier een kindje mbv 3 pogingen icsi-ivf) Het ís ook gewoon heel erg spannend. Ik vond het spannend tot de twintig weken echo. Ik voelde hem met 15 weken.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:16:22 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195230058
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dankjewel. :)

Mijn vriendin is nu 7 weken, heel pril. Dus dat zal nog wel even duren voordat ze de baby kan voelen. Normaal gesproken ergens rond week 16 toch?
Gefeliciteerd O+ Of je baby meer of minder, eerder of later voelt, hangt ook vaak af van de ligging van de placenta!
pi_195230149
Ggirl gefeliciteerd!!

Tink fijn van misselijkheid!!! Hopen op doorzetten.
pi_195230688
Geen ontsluiting, wel verweking. Nou ja, dan blijft hij nog ff gezellig zitten ^O^ . Hij zit me ook nog niet in de weg.
Resistance is futile.
  donderdag 24 september 2020 @ 11:10:13 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195230832
Stomme fokwet :r
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195231358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef Tink89 het volgende:
Stomme fokwet :r
Ahhhh shit.
pi_195231460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef Tink89 het volgende:
Stomme fokwet :r
;(
Resistance is futile.
  donderdag 24 september 2020 @ 11:58:12 #297
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195231530
Wat is de fokwet?
  donderdag 24 september 2020 @ 12:00:48 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_195231582
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Sway- het volgende:
Wat is de fokwet?
Zodra je zegt dat iets goed gaat, gaat het daarna mis. Dus begin hier nooit over baby's die ineens doorslapen ofzo :D

Tink :* misschien niet meteen over, maar hopelijk wel een langzaam stijgende lijn!
disclaimer
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 12:09:01 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195231729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

In het vruchtwater poepen is in principe een teken van stress. De baby kan het meconium via het vruchtwater ook weer binnen krijgen, en dat levert in zeldzame gevallen complicaties op. Beide redenen dat het ziekenhuis de baby iets langer wil observeren voor je naar huis gaat.
Ik ben er vooral nieuwsgierig naar omdat ik als baby ook in het vruchtwater heb gepoept en mijn moeder gewoon thuis is bevallen. Was trouwens wel een voorbode voor een leven lang aan darmproblemen :')
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Indalen denk ik? Al heb ik die steken ook als ik menstrueer... ik herinner t me als indaling volgens mij...
De arts zei donderdag dat hij inderdaad al bezig was met indalen. Ik vind dit wel een onzekere periode, een beetje zoals in het begin dat je steeds kijkt of je geen bloed verliest. Ik verwacht nu ook steeds een slijmprop of gebroken vliezen.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:16 schreef BE het volgende:
@:majo S had er niet heel veel last van.
Een newborn slaapt heel veel natuurlijk (of iig de mijne wel :@ ) en is heel rustig in zijn bewegingen. Die ligt nog niet enorm met zijn armpjes te maaien.
Aankleden deden we zijwaarts zogezegd. Dus niet romper over het koppie en dan armpjes frunniken, maar eerst de gebroken kant door het armsgat, dan over het koppie en dan het andere armpje.

Het komt vast goed! :*
Dat is wel slim om hem zo aan te kleden :Y Als de baby op mij lijkt slaapt ie ook veel :+
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dankjewel. :)

Mijn vriendin is nu 7 weken, heel pril. Dus dat zal nog wel even duren voordat ze de baby kan voelen. Normaal gesproken ergens rond week 16 toch?
Dat is moeilijk te zeggen en helemaal afhankelijk van hoe de baby ligt. Zelf voelde ik al vrij vroeg wat gekriebel, rond een week of 14. Maar vanaf 20 weken begon het echte schoppen en dat is alleen maar toegenomen. Af en toe moet ik hem echt even toespreken of hij wat rustiger aan kan doen :D :@
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef Tink89 het volgende:
Stomme fokwet :r
Ah nee :{ Maar je hebt in ieder geval wel 3 dagen in the pocket, dat is al winst!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 24 september 2020 @ 12:17:29 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_195231844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben er vooral nieuwsgierig naar omdat ik als baby ook in het vruchtwater heb gepoept en mijn moeder gewoon thuis is bevallen. Was trouwens wel een voorbode voor een leven lang aan darmproblemen :')
[..]

Ja, maar dat is 38 jaar geleden he :+ de protocollen zijn inmiddels wel iéts anders :D
disclaimer
  donderdag 24 september 2020 @ 12:27:07 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_195231978
Dicht :7
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')