abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195202642
Volgens mij gaan ze ook een mini babyshower regelen voor hun eigen plezier _O-
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:48:48 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195202670
Ik moet wel altijd enorm lachen om van die gender reveals gone wrong filmpjes ^O^
Resistance is futile.
pi_195202681
Ik vind gender reveals wel leuk. :) Wij hebben gewoon met z’n drieën een confettikanon af laten gaan, daar een foto van laten maken en die foto gedeeld.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:55:45 #179
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202753
Haha ik wéét het! Het is dus ook helemaal niks voor ons hoor, laat dat nog een keer goed duidelijk zijn.
Maar goed, we doen normaal gesproken ook altijd wat we zelf willen en ik dacht hiermee dan een keertje extra lief te zijn voor schoonmoeders. Ik zie ergens geen verschil met vertellen wat het wordt of een groene taart met witte letters. Het is beide gewoon een genital reveal (en idd geen gender reveal) en in beide gevallen zijn mensen blij wat het ook wordt. Dus het vertellen slaat imo even min ergens op als het op een taart zetten of godbetert een roze rookbom. Met als grote verschil dat de rookbom dan blauw of roze is omdat ooit een of ander instituut heeft bedacht dat dat hoort bij jongen of meisje.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195202758
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
Het is niet precies bekend hoeveel intersekse mensen er zijn, maar wel iets minder dan dat. De schattingen liggen rond de 0,1 of 0,01 procent (maar dat is nog steeds 1 op de duizend of tienduizend geboortes, dus ook niet weinig!). En veel intersekse varianten zijn niet vanaf de geboorte zichtbaar en worden bijvoorbeeld pas in de puberteit opgemerkt.
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:00:10 #181
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195202820
quote:

[..]

Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand :?
Als in; geen duidelijke piemel oid? Dan is 1 op de 100 wel veel.
Qua gender lijkt dat me een logischer aantal.

Ik ben van de jurken en nagellak enzo, maar verder best wel mannelijk. Ik heb een lage stem en voor een vrouw ben ik vrij harig. Mijn man heeft een hoge stem (houdt ook van nagellak though) en is vrij haarloos voor een man.
We zijn beide biseksueel dus we hebben in elkaar wel the best of both worlds getroffen. Dus wij weten wel als geen ander dat gender niet is hoe je wordt geboren.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195203080
Ik vind gender reveals het ook wel leuk, maar ik zou het gewoon houden bij het aansnijden van een taart ofzo. Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bepaalde familie alleen maar jongens heeft en graag een meisje wil (of andersom) bijvoorbeeld vind ik zoiets wel leuk. :Y Maar wel alleen als je het geslacht zelf ook nog niet weet, anders zie ik het nut er niet zo van in en organiseer je het echt alleen maar voor anderen. Dan zou ik inderdaad gewoon zeggen yo het wordt een jongen of meisje :P.
pi_195203134
@Maria2.0

Deze taart kopen, verwachtingsvol aansnijden, hard "tadaa" roepen en dan als mensen verward kijken, zeg je "oeps de bordjes vergeten" en dan liggen er van die "it's a boy" servetten op.

Heb je meteen je trololol effect :+
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 18:25:02 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195203151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heel verwarrend inderdaad, precies de reden waarom mijn vk aan gaf geen schattingen te doen qua gewicht. Gelukkig heb je volgende week nog een echo, misschien dat ze dan met iets meer waarschijnlijkheid een schatting kunnen geven! Zo weet je ook niet waar je aan toe bent.
Ja ik ben echt benieuwd naar de echo van volgende week, dan hebben we tenminste een leidraad. Op zich vind ik de schattingen wel prima, het zegt natuurlijk wel iets als een baby niet meer de curve volgt. Maar exact weten doe jet het nooit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah vervelend :* Heb je daar nou heel veel last van?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van :')

Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar :P
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.

Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?
Ik heb zelf echt niks met gender reveals maar zou inderdaad gewoon voor een neutrale taart gaan met "baby" erop ofzo _O- En dan vertellen wat het wordt.

Zelf heb ik het ook gewoon iedereen verteld, ik vind het geen geheim of iets dat zo bijzonder is om er een feestje omheen te bouwen. Aan de andere kant wilde ik wel een babyshower want gratis cadeaus :s) Dus je kunt het ook zo bekijken :P

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Irritant is het wel, zeg...! Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Toen vorige week op de risico's gewezen werd van natuurlijke bevalling naar inleiden en nu er gewezen werd op de risico's van inleiden naar een natuurlijke bevalling :') Ik vind het erg lastig. De risico's bij een te grote baby zijn niet mals (schouderdystocie, waarbij ze een sleutelbeen of arm kunnen breken of zelfs een beknelde zenuw waar ze de rest van hun leven last van kunnen hebben) maar bij inleiden zijn ook bepaalde risico's waarbij de baby er nog niet klaar voor is om te komen en geelzucht kan hebben of ademhalingsproblemen. En inleiden zorgt vaak voor een zwaardere bevalling. Dus wat is wijsheid? -O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:26 schreef SQ het volgende:

[..]

#wachtmaar O+
:*

MaJo, dat is ook verwarrend ja. Het is lastig als meerdere mensen verschillende dingen roepen. Wat is jouw eigen gevoel?
Gek genoeg misschien toch inleiden, al zou normaal gesproken een natuurlijke bevalling mijn voorkeur hebben. Ik vind het zo gek dat er de hele tijd geroepen wordt dat het een grote baby wordt, dat hij buiten de curve groeit en nu weer gezegd wordt dat hij op 4200 gram geschat wordt met 40 weken. Dat schatten ze nu op basis van aankomen van 200 gram per week maar de afgelopen weken is hij ook meer gegroeid dan dat. Ik denk dat we vooral de echo toch af moeten wachten voor we een beslissing nemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram :P

Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.
:') Wij hebben ook een fantastische piemelfoto. De echoscopiste zei ook ook echt dat je er niet omheen kon dat het een jongetje is _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb een schijthekel aan gender reveals. Als mensen waar ik niet close mee ben vragen wat het wordt antwoord ik ook standaard met “een baby!”. Op onze babyshower kwam mn schoonzus ineens met zo’n confettitoeter aanzetten en die heb ik dan in een moment van verstandsverbijstering wel afgeschoten. Heel dat terras onder de blauwe stof en blauwe confetti. En ik HAAT roze en blauw. Onze babykamer is geel en ik doe echt moeite om soort van gender neutraal in te kopen.
Ik haat ook roze en blauw in de zin dat dit bij een meisje/jongetje past maar zelf is blauw een van mijn favoriete kleuren. Dus de babykamer is hier wel blauw met oker als contrastkleur. Veel pakjes zijn redelijk neutraal maar toch ook wel wat blauw en meer jongensachtig, al ben ik van mening dat als hij later roze wil dragen ik dat ook echt prima vind :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:23 schreef B.ertha het volgende:
@:Maria2.0
[ afbeelding ]
Deze taart kopen, verwachtingsvol aansnijden, hard "tadaa" roepen en dan als mensen verward kijken, zeg je "oeps de bordjes vergeten" en dan liggen er van die "it's a boy" servetten op.

Heb je meteen je trololol effect :+
Precies dit :Y _O_
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195203176
quote:

[..]

Ik las daar laatst eens iets over, dat een meisje geboren werd en haar schaamlippen extreem opgezwollen waren en ze toen allemaal extra onderzoeken moest ondergaan om vast te stellen dat het niet toch een jongetje was. Bedoel je zoiets?
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:47:13 #186
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195203456
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.

Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren ;)
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:02:51 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195203686
Ik at weer zuurkool vandaag O+ gisteren niet uitgespuugd en er was over. Ik vrees voor manlief dat hij dat nog vaak gaat maken de komende zes maanden.

En gender reveal doen wij pas na de geboorte. Da's voor ons wel bijzonder en ik vind het leuk om het ons geheim te laten zijn.

Majo: wat verwarrend. Ik heb een inleiding gehad met 39 weken en vond het niet heel relaxed, maar een megababy is ook niks... Maar even de echo afwachten.

Monsters: Bij de oudste kon de geslachtsecho vanaf week 16 en toen was het wel goed te zien. Misschien was je net te vroeg? Wij gaan dit keer de gyn vragen om te kijken. Heb toch een afspraak met echo bij 16 weken.

Oh, en weekwisseldag. 13 weken vandaag. Wat gaat de tijd hard!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:06:38 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_195203763
@MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
disclaimer
pi_195204077
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken :o

Is dit een familie ding denk je dan?

Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
pi_195204112
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind gender reveals het ook wel leuk, maar ik zou het gewoon houden bij het aansnijden van een taart ofzo. Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bepaalde familie alleen maar jongens heeft en graag een meisje wil (of andersom) bijvoorbeeld vind ik zoiets wel leuk. :Y Maar wel alleen als je het geslacht zelf ook nog niet weet, anders zie ik het nut er niet zo van in en organiseer je het echt alleen maar voor anderen. Dan zou ik inderdaad gewoon zeggen yo het wordt een jongen of meisje :P.
Precies dat deden wij. Wisten zelf ook nog niet. Lief klein taartje laten maken en aangesneden met de papa's en mama's
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:31:09 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_195204122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken :o

Is dit een familie ding denk je dan?

Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
Kan natuurlijk ook in de genen van de man zitten ;)
disclaimer
pi_195204129
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook in de genen van de man zitten ;)
Zwaar zaad ofzo
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 19:53:21 #193
382129 crew  Donna
pi_195204524
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Zwaar zaad ofzo
_O-
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:54:59 #194
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195204557
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:47 schreef monsterd. het volgende:
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.

Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren ;)
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk :P
Bij mij zagen ze het met 15 weken en nog wat dagen maar had een zeer ervaren verloskundige met tientallen jaren aan ervaring. En hij lag gunstig :P
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:58:25 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_195204624
15 weken is ook nog erg vroeg hoor. Ik hoor nog steeds regelmatig dat baby's dan later alsnog andere genitaliën blijken te hebben.

Zes jaar geleden deden ze geen uitspraken vóór de 17 weken, nu bieden sommige bureaus het al aan bij 13+5 ofzo :o
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:09:25 #196
382129 crew  Donna
pi_195204852
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef SQ het volgende:
15 weken is ook nog erg vroeg hoor. Ik hoor nog steeds regelmatig dat baby's dan later alsnog andere genitaliën blijken te hebben.

Zes jaar geleden deden ze geen uitspraken vóór de 17 weken, nu bieden sommige bureaus het al aan bij 13+5 ofzo :o
Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken? :D
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:12:39 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_195204915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:09 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken? :D
CassElliott :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:14:27 #198
382129 crew  Donna
pi_195204972
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef SQ het volgende:

[..]

CassElliott :D
#neverforget

Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.

Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:22:32 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195205163
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
Bij mij zeiden ze beide keren 3750 gram en toen ze er (beide met 41w en een paar dagen) met 4500 en 4520gr uit kwamen zei ze stom verbaasd: waar heb je die verstopt?
En echt... ik was mega, mega-huge (zeker bij de eerste) en de VK zat al 45 jaar in het vak ofzo.

It happens... en dus ook de andere kant op. :Y Fijn dus dat je die echo krijgt @MaJo :Y Dan heb je iets meer om op af te gaan.
En idd een niet heel soepele bevalling met als resultaat een gebroken sleutelbeentje. Kind had brede schouders :X (en nog trouwens O+ )

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 22-09-2020 20:27:42 ]
pi_195205320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]

#neverforget

Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.

Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
Die had met 16wk al een babyshower geregeld, achteraf niet zo slim ;)
Hier met 17wk een ''waarschijnlijk een jongetje...'' en met de 20-weken echo een definitief jongetje.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')