abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195168903
Uitgerekende data:

14 september: Michelangela (jongen)
24 september: Seven. (jongen)
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd.
15 maart: Aure
26 maart: kwakz0r
30 maart: Tink89

20 april: Maria2.0

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiėle fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 24-09-2020 12:01:18 ]
  zondag 20 september 2020 @ 20:22:20 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_195168925
Vijfde plek! Shit is real!
disclaimer
pi_195168989
Dat schiet op SQ!

Ohja kraamzorg moet ik ook nog regelen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Lein had een hele fijne organisatie die mij ook wel wat lijkt, maar iemand anders die ik ken oooook. En die laatste geeft ook ontspanningsmassages aan de moeder in de kraamweek *)
  zondag 20 september 2020 @ 20:44:00 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_195169359
Ik heb ergens rond de 27 weken ofzo nog gebeld of ik van kraamzorginstantie kon switchen, maar dat ging echt niet meer en ze konden me ook geen kraamzorg garanderen als ik zou overstappen.
Voor de 12 weken inschrijven is hier wel echt een must ja.
disclaimer
pi_195169443
Ik kwam er in week 30 achter dat er nog niks geregeld was. Was geen probleem gelukkig in Apeldoorn.
Resistance is futile.
pi_195169791
@Miezziej Jaa! O+ Gefeliciteerd!
  zondag 20 september 2020 @ 21:53:38 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195170551
Gefeliciteerd Miezziej! O+

Vraagje. Iedereen kent wel die welbekende kramp in je kuit als je 's morgens een keer wakker wordt?

In de afgelopen drie dagen heb ik nu al 4x eenzelfde soort spasme gehad in mijn linker bovenbuik, aan de zijkant (in denk ik mijn ronde ligamenten?) Zeg maar, als je navel het midden van een klok is, en recht daaronder 12 is. En 6 is bij je middenrif. Dan zeg maar ongeveer waar de 8 is? In die buurt in ieder geval

Het komt heel spontaan op (ik til bv niets zwaars, doe helemaal niets bijzonders) en het is net alsof de hele spier verkrampt en die spier voelt dan ook echt heel hard op dat moment. Gebeurd aan beide kanten, maar eigenlijk alleen links doet verrekt veel pijn. Sta dan echt even verkrampt tot de spier weer ontspant. Duurt een paar minuutjes (zeg, 3 tot 5 minuutjes ofzo?) en verdwijnt dan. Herkenbaar voor iemand?
  zondag 20 september 2020 @ 21:57:51 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_195170640
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Gefeliciteerd Miezziej! O+

Vraagje. Iedereen kent wel die welbekende kramp in je kuit als je 's morgens een keer wakker wordt?

In de afgelopen drie dagen heb ik nu al 4x eenzelfde soort spasme gehad in mijn linker bovenbuik, aan de zijkant (in denk ik mijn ronde ligamenten?) Zeg maar, als je navel het midden van een klok is, en recht daaronder 12 is. En 6 is bij je middenrif. Dan zeg maar ongeveer waar de 8 is? In die buurt in ieder geval

Het komt heel spontaan op (ik til bv niets zwaars, doe helemaal niets bijzonders) en het is net alsof de hele spier verkrampt en die spier voelt dan ook echt heel hard op dat moment. Gebeurd aan beide kanten, maar eigenlijk alleen links doet verrekt veel pijn. Sta dan echt even verkrampt tot de spier weer ontspant. Duurt een paar minuutjes (zeg, 3 tot 5 minuutjes ofzo?) en verdwijnt dan. Herkenbaar voor iemand?
Ja, ik heb dat wel gehad. Bij verkeerde bewegingen kan dat er zo in schieten. Maar als je je zorgen maakt moet je het even bij je verloskundige aankaarten!
disclaimer
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 22:05:47 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195170784
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:22 schreef SQ het volgende:
Vijfde plek! Shit is real!
Bizar he? Ik sta nu in de top 10 :o

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:25 schreef Aure het volgende:
Dat schiet op SQ!

Ohja kraamzorg moet ik ook nog regelen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Lein had een hele fijne organisatie die mij ook wel wat lijkt, maar iemand anders die ik ken oooook. En die laatste geeft ook ontspanningsmassages aan de moeder in de kraamweek *)
Waar woon je? Met deze termijn moet dat nog makkelijk te regelen zijn, maar voor Nanuke vind ik het spannend (afhankelijk van waar ze woont). In regio Utrecht moet je echt met 3 maanden wel iets geregeld hebben, anders lukt het je niet meer.

Ik zou gaan voor de ontspanningsmassages, klinkt fantastisch O+

Even over de tripp trapp maar meer voor "later". Vanaf wanneer hebben jullie deze gebruikt? Met een newborn lijkt mij nog wat vroeg, ik dacht eerder aan wanneer hij zelfstandig kan zitten en dan met zo'n baby inzet. Die newborn set vind ik zelf best duur voor die paar maanden :@

Bedankt nog voor alle lieve berichten :* Ik voel me momenteel aardig goed, hopelijk blijft dat vannacht ook zo :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 20 september 2020 @ 22:06:22 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195170797
Kramp in kuit: check. Alleen rechts, soms een paar dagen niet. Gelukkig altijd milde kramp.
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 22:07:33 #11
318361 Bienelientjee
pi_195170819
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat wel gehad. Bij verkeerde bewegingen kan dat er zo in schieten. Maar als je je zorgen maakt moet je het even bij je verloskundige aankaarten!
Thanks, ja was van plan om morgen zowiesow even te bellen. (Niet dat ik me echt zorgen maak, meneer is gewoon vrolijk aan het radslagen)

Heb in de afgelopen twee weken al wel wat pijntjes onderaan mijn buik gehad als ik langer dan 5 minuten onafgebroken loop. Duidelijk groei pijntjes, maar deze zijn spasmes hoog op zijn heel spontaan en echt intens! :o

Ben ook wel echt flink aan het groeien qua buik formaat in de afgelopen maand, zal morgen ook eens aansluiten in het buik topic :D
pi_195170838
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:
Even over de tripp trapp maar meer voor "later". Vanaf wanneer hebben jullie deze gebruikt? Met een newborn lijkt mij nog wat vroeg, ik dacht eerder aan wanneer hij zelfstandig kan zitten en dan met zo'n baby inzet. Die newborn set vind ik zelf best duur voor die paar maanden :@
Met de eerste vanaf 6 maanden ongeveer, toen hij zelf kon zitten inderdaad en ook een beetje mee at. Tot die tijd aten we aan de salontafel met baby in de wipstoel. Met de tweede hebben we wel zo'n newborn set gebruikt, want tja, toen aten we vanwege de oudste al standaard aan de eettafel.
pi_195170870
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bizar he? Ik sta nu in de top 10 :o
[..]

Waar woon je? Met deze termijn moet dat nog makkelijk te regelen zijn, maar voor Nanuke vind ik het spannend (afhankelijk van waar ze woont). In regio Utrecht moet je echt met 3 maanden wel iets geregeld hebben, anders lukt het je niet meer.

Ik zou gaan voor de ontspanningsmassages, klinkt fantastisch O+

Bedankt nog voor alle lieve berichten :* Ik voel me momenteel aardig goed, hopelijk blijft dat vannacht ook zo :)
Jaa voor jou schiet het ook al op he O+

Ik woon in Rotterdam, heb inderdaad net aangemeld bij die met de massages :P

Wij hebben de tripptrapp meteen in gebruik genomen, met de newbornset. Die laatste kregen we van vrienden als kraamcadeau. De newbornset hebben we met ongeveer 6 maanden omgeruild voor de babyset met stoelverkleiner.
  zondag 20 september 2020 @ 22:10:52 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_195170886
Tripp trapp: bij de eerste pas eentje in gebruik genomen toen ze ruim 2 jaar was. Voor de tweede wilde ik ook zo'n termijn aanhouden maar hij was vrij resoluut in zijn overtuiging dat hij er met anderhalf klaar voor was (hij bleef er zelf op klimmen :')). Ik heb dus nooit een baby- of newbornset gehad :')
Voor deze baby heb ik die wel, ook omdat we inmiddels proberen om ons hele gezin aan tafel te hebben tijdens het eten en dit me wel goed leek voor de continuļteit. Bij een eerste baby zou ik het dus zeker niet gemist hebben :P
disclaimer
  zondag 20 september 2020 @ 22:13:48 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195170936
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2020 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vreemd trouwens dat je gevoel ineens zo snel kan veranderen zo nu het eindpunt nadert. Een paar dagen geleden had ik echt zoiets van ach ze mag nog gerust tot begin oktober blijven zitten, ik weet niet of ik er helemaal klaar voor ben, en nu heb ik zoiets van nou ze mag nu toch echt wel komen.
Wat gaf de doorslag? Zo gek is dat niet met 39 weken toch?
Resistance is futile.
pi_195170950
Ik vond die newbornset ook wel ideaal tijdens het koken als de baby niet alleen wilde zijn. Baby er in en in de keuken, kon ie beetje meekijken :P
  zondag 20 september 2020 @ 22:15:21 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_195170959
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:14 schreef Aure het volgende:
Ik vond die newbornset ook wel ideaal tijdens het koken als de baby niet alleen wilde zijn. Baby er in en in de keuken, kon ie beetje meekijken :P
Ja, daar lijkt ie me ook handig voor.
disclaimer
pi_195170995
Gefeliciteerd miezziej, fijn dat het toch gegaan is zoals je voor ogen had.

Majo: ik dacht bij de eerste hetzelfde over de newbornset als jou en heb deze destijds ook niet gemist. En net als lunapuella bij de tweede wel aangeschaft en hij wordt hier dagelijks gebruikt. De eerste zat in de wipstoel op de eettafel, nu ligt ze als ze wakker is erbij aan tafel of als ik kook ligt ze op een fijne hoogte in de buurt. Ik ben heel blij ermee! Overigens nieuw gekocht omdat De nieuwe versie 2 standen heeft (Een liggende stand is erbij gekomen), dat vond ik reden genoeg om niet voor een 2dehands eerdere versie te gaan.
pi_195171007
Ik heb hem ook wel eens in de newbornset voor het raam gezet om naar buiten te kijken :') daar werd ie lekker stil van O+ dat was soms wel een welkome afwisseling met het duizend keer heen en weer lopen voor het raam met de baby in de doek :')
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 22:19:29 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195171039
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Met de eerste vanaf 6 maanden ongeveer, toen hij zelf kon zitten inderdaad en ook een beetje mee at. Tot die tijd aten we aan de salontafel met baby in de wipstoel. Met de tweede hebben we wel zo'n newborn set gebruikt, want tja, toen aten we vanwege de oudste al standaard aan de eettafel.
Zoiets had ik ook in mijn hoofd ja, zodra hij een beetje mee gaat eten. Wij eten eigenlijk altijd op de bank maar wil daar wel verandering in brengen als hij mee gaat eten. Maar tot die tijd blijven we denk ik op de bank :D

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:10 schreef Aure het volgende:

[..]

Jaa voor jou schiet het ook al op he O+

Ik woon in Rotterdam, heb inderdaad net aangemeld bij die met de massages :P

Wij hebben de tripptrapp meteen in gebruik genomen, met de newbornset. Die laatste kregen we van vrienden als kraamcadeau. De newbornset hebben we met ongeveer 6 maanden omgeruild voor de babyset met stoelverkleiner.
Ja joh, nog een week of 3/4 :o

Goed dat je voor de massages bent gegaan ^O^

Ik denk dat we nog even wachten met de tripp trapp :)

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Tripp trapp: bij de eerste pas eentje in gebruik genomen toen ze ruim 2 jaar was. Voor de tweede wilde ik ook zo'n termijn aanhouden maar hij was vrij resoluut in zijn overtuiging dat hij er met anderhalf klaar voor was (hij bleef er zelf op klimmen :')). Ik heb dus nooit een baby- of newbornset gehad :')
Voor deze baby heb ik die wel, ook omdat we inmiddels proberen om ons hele gezin aan tafel te hebben tijdens het eten en dit me wel goed leek voor de continuļteit. Bij een eerste baby zou ik het dus zeker niet gemist hebben :P
Ik kan me voorstellen dat je het pas bij een tweede/derde doet :Y Alleen hoe aten de kinderen eerst dan mee tot hun tweede?

Ik zit sowieso nog een beetje met wat we met de baby moeten doen qua wegleggen. We gaan waarschijnlijk geen box nemen (qua ruimte), wat is dan verder nog een optie, een wippertje ofzo?

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:14 schreef Aure het volgende:
Hmmm dat is wel weer handig ja...

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:17 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd miezziej, fijn dat het toch gegaan is zoals je voor ogen had.

Majo: ik dacht bij de eerste hetzelfde over de newbornset als jou en heb deze destijds ook niet gemist. En net als lunapuella bij de tweede wel aangeschaft en hij wordt hier dagelijks gebruikt. De eerste zat in de wipstoel op de eettafel, nu ligt ze als ze wakker is erbij aan tafel of als ik kook ligt ze op een fijne hoogte in de buurt. Ik ben heel blij ermee! Overigens nieuw gekocht omdat De nieuwe versie 2 standen heeft (Een liggende stand is erbij gekomen), dat vond ik reden genoeg om niet voor een 2dehands eerdere versie te gaan.
Als we niet voor een box of een wippertje gaan is het misschien toch wel een optie al. Ik ga het ook eens met man overleggen :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195171781
Wij hebben de newbornset vanaf ongeveer vier weken gebruikt, totdat ie groot genoeg was voor de babyset. Het scheelt wel dat ik hem voordelig van een vriendin kom overnemen. Ik had hem idd ook bij me staan met koken, ideaal.
pi_195171978
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 22:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat gaf de doorslag? Zo gek is dat niet met 39 weken toch?
Nou nee dat is natuurlijk ook niet gek, maar er is niet per se iets wat de doorslag gaf. Gewoon van de een op de andere dag zo’n gevoel van oke ik ben er klaar voor, ze mag nu komen. Terwijl ik twee dagen geleden meer zoiets had van het mag nog wel even duren.

Hoe voel jij je? Klaar voor?
  maandag 21 september 2020 @ 07:54:40 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195173778
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2020 23:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou nee dat is natuurlijk ook niet gek, maar er is niet per se iets wat de doorslag gaf. Gewoon van de een op de andere dag zo’n gevoel van oke ik ben er klaar voor, ze mag nu komen. Terwijl ik twee dagen geleden meer zoiets had van het mag nog wel even duren.

Hoe voel jij je? Klaar voor?
Klaar voor, maar nog steeds niet klaar mee.

Op mijn zij slapen is nu niet fijn meer, steeds sneller last dus steeds vaker onderbreking in mijn slaap. En dan 's nachts overmatig veel bezig zijn met het onderwerp bevallen, zowel wakend als dromend.

Dus ik geef het nog een paar dagen voor ik er schijtgenoeg van heb, dat zwanger zijn :+ .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 07:55:58 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_195174001
Zo, een hoop babies in het verschiet! Spannend!
  maandag 21 september 2020 @ 08:47:20 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_195174136
Jup, 8 die nu veilig mogen komen :D
disclaimer
pi_195174330
Allemaal op dezelfde dag? :9 Ik hoop op oktoberbaby’s *O*
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 21 september 2020 @ 09:15:54 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174462
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Allemaal op dezelfde dag? :9 Ik hoop op oktoberbaby’s *O*
Ik reken erop dat de mijne in oktober komt. Nog geen enkel voorteken.
Resistance is futile.
pi_195174471
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 08:47 schreef SQ het volgende:
Jup, 8 die nu veilig mogen komen :D
Ik check nu nog vaker dit topic dan toen ik zelf zwanger was :P

Baby-explosie O+ O+ O+
  maandag 21 september 2020 @ 09:18:15 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174501
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik check nu nog vaker dit topic dan toen ik zelf zwanger was :P

Baby-explosie O+ O+ O+
Zo rond de jaarwisseling 2019/2020 was blijkbaar een vruchtbare periode :P
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 09:27:23 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_195174639
Toen ik zwanger was van mijn oudste was het hier echt heel druk. Wel iets van 10 UD's per maand. Als je dan een maand had met 5 ud's was het rustig _O-
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 09:42:21 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195174830
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
Toen ik zwanger was van mijn oudste was het hier echt heel druk. Wel iets van 10 UD's per maand. Als je dan een maand had met 5 ud's was het rustig _O-
Gods ja, wat gebruikersaantallen betreft is fok niet meer wat het ooit was.

10 UD's per maand :+
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 10:03:04 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_195175144
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
7 oktober pas weer terug naar zkh :7
disclaimer
pi_195175146
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook in mijn hoofd ja, zodra hij een beetje mee gaat eten. Wij eten eigenlijk altijd op de bank maar wil daar wel verandering in brengen als hij mee gaat eten. Maar tot die tijd blijven we denk ik op de bank :D
[..]

Ja joh, nog een week of 3/4 :o

Goed dat je voor de massages bent gegaan ^O^

Ik denk dat we nog even wachten met de tripp trapp :)
[..]

Ik kan me voorstellen dat je het pas bij een tweede/derde doet :Y Alleen hoe aten de kinderen eerst dan mee tot hun tweede?

Ik zit sowieso nog een beetje met wat we met de baby moeten doen qua wegleggen. We gaan waarschijnlijk geen box nemen (qua ruimte), wat is dan verder nog een optie, een wippertje ofzo?
[..]

Hmmm dat is wel weer handig ja...
[..]

Als we niet voor een box of een wippertje gaan is het misschien toch wel een optie al. Ik ga het ook eens met man overleggen :s)
Onze kinderen vonden de wipper lava. Dat was maar hooguit 5 minuten leuk en dan was het huilen. Pas tegen de tijd dat ze al konden rollen/tijgeren/kruipen ging het langer goed, maar dan is de wipper eigenlijk al niet meer zo geschikt (risico op omkiepen). Box was na een maand of 3 ook heel stom (papa & mama uit zicht = huilen). Veel draagdoek, veel op de arm... trollbaby's waren het :+. Van de tripp trapp hadden wij geen newbornset, wel de verkleiner. Daar konden ze met een maand of 6 wel even in met een extra kussentje achter de rug. Voor tijdens het avondeten 10 minuutjes zeg maar. Daarvoor zaten ze gewoon bij één van ons op schoot. En ook heel vaak tijdens het avondeten hadden ze krampjes, of gewoon een huilmomentje. Dan liep één van ons rondjes door de kamer terwijl de ander snel het avondeten naar binnen schrokte. Konden we daarna afwisselen :P.

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef SQ het volgende:
Nou, mijn baby heeft het begrepen! Ligt head down, is p44, en ik hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden of geriatrische protocollen te volgen *O*
Goed nieuws!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195175388
quote:
Wooow wat goed! *O*
pi_195175570
quote:
Yaaaaaaay! *O*
pi_195175665
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik reken erop dat de mijne in oktober komt. Nog geen enkel voorteken.
Bij M. had ik ook geen voortekenen, gewoon opeens gebroken vliezen dus alles kan *)

Wat fijn SQ! *O*

Hier gaat alles goed. Voor de stats: 2e graads scheur maar die valt in het niet in vergelijking met de knip.
Schouder zat beetje vast dus zal wel daardoor zijn gekomen. Toen de ontsluitingsfase over ging naar de persfase was ik weer heftig in de war maar toen de VK richting gaf met haar vingers was hij er met 5 minuten.

SPOILER: naam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 september 2020 @ 10:44:20 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_195175705
Ben je in bad geknipt joh? Ik wist niet dat ze dat deden!
Balen van de schade, maar wat een leuke namen O+
disclaimer
pi_195175754
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:44 schreef SQ het volgende:
Ben je in bad geknipt joh? Ik wist niet dat ze dat deden!
Balen van de schade, maar wat een leuke namen O+
Oh nee, gewoon gescheurd joh. Bedoelde dat het mij allemaal meevalt als ik het vergelijk met de knip van M. (M1 :D )
Ik sta nog strak van de adrenaline en ben niet altijd even duidelijk :+
  maandag 21 september 2020 @ 10:48:16 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_195175762
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Oh nee, gewoon gescheurd joh. Bedoelde dat het mij allemaal meevalt als ik het vergelijk met de knip van M. (M1 :D )
Ik sta nog strak van de adrenaline en ben niet altijd even duidelijk :+
Nee ja, logisch natuurlijk. O+
disclaimer
pi_195175864
Leuke namen Miezziej!

Fijn dat baby goed ligt SQ!

Hier uitgerekende datum vandaag. Een nooit eerder behaalde mijlpaal dus het voelt wel een beetje vreemd.
Manlief heeft avonddienst dus we gaan zo maar eventjes ergens een broodje eten.

Dan kan ik vanmiddag de kinderen op de BSO halen en is het ‘gewoon’ eetstress, zwemles voor de oudste, een uurtje speeltuin met de kleinste in de tussentijd en dan het avondritueel.
Die had ik niet meer zien aankomen zeg maar..
pi_195175924
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:55 schreef Ggirl het volgende:
Leuke namen Miezziej!

Hier uitgerekende datum vandaag. Een nooit eerder behaalde mijlpaal dus het voelt wel een beetje vreemd.

Dan kan ik vanmiddag de kinderen op de BSO halen en is het ‘gewoon’ eetstress, zwemles voor de oudste, een uurtje speeltuin met de kleinste in de tussentijd en dan het avondritueel.
Ik begrijp je gevoel helemaal! Hier precies hetzelfde. De september baby's blijven allemaal lekker zitten tot nu toe hč :P
Gaat het verder nog goed allemaal?
pi_195175991
#38wk

Ik hoop dat hij nog 4 weken zin heeft in binnenboord. De uitbouw wordt prachtig but so much to doooo so little time
  maandag 21 september 2020 @ 11:06:52 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_195175997
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
#38wk

Ik hoop dat hij nog 4 weken zin heeft in binnenboord. De uitbouw wordt prachtig but so much to doooo so little time
Wat staat er allemaal nog op je lijst?
disclaimer
pi_195176078
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:59 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik begrijp je gevoel helemaal! Hier precies hetzelfde. De september baby's blijven allemaal lekker zitten tot nu toe hč :P
Gaat het verder nog goed allemaal?
Ja alles nog prima eigenlijk. De enige die klaagt is manlief. Want daar verzin ik wel steeds een nieuw klusje voor 🤣.
pi_195176201
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat staat er allemaal nog op je lijst?
Die hele uitbouw inrichten, nog wat verfjes her en der, nog wat fotoklussen. Ondertussen een 10maander rondsjouwen ;)
  maandag 21 september 2020 @ 11:26:59 #47
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195176308
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 21 september 2020 @ 11:28:16 #48
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195176321
quote:
Ha! Wat fijn!!
pi_195176340
Jeetje KD, 38 weken alweer! Hoe dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195176380
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh, ik zit in regio Utrecht dus ik moet de kraamzorg maar even regelen dan...Overmorgen 10 weken.

Zo'n TripTrap schijnt wel echt het einde te zijn dus die willen wij ook. Met newbornset ook wel handig om je handen vrij te hebben.

Er gaan een hoop babies aankomen inderdaad! Lijkt me heel gek om ineens zo hoog in de lijst te staan!

SPOILER
Er zijn draagconsulenten die gespecialiseerd zijn in dragen met een beperking (op wat voor manier dan ook), misschien is het slim om zo’n consulente te contacteren? Er is ook een facebookgroep waarin moeders met een beperking praten over zulke dingen, maar die naam is me even ontschoten. Ik kan me voorstellen dat je daar een keer een kijkje kan nemen en dan (hopelijk) wat gerust gesteld wordt over het dragen, want er is echt zo ontzettend veel mogelijk.
  maandag 21 september 2020 @ 11:55:23 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195176817
quote:
Yesss *O*

Toch geen hufter baby dus :7 ^O^
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator maandag 21 september 2020 @ 11:57:20 #52
269689 crew  Viv
pi_195176857
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Die hele uitbouw inrichten, nog wat verfjes her en der
Ohh, ik dacht dat je die uitbouw figuurlijk bedoelde, als in jouw buik. :D
  maandag 21 september 2020 @ 12:00:54 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195176924
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bij M. had ik ook geen voortekenen, gewoon opeens gebroken vliezen dus alles kan *)

Wat fijn SQ! *O*

Hier gaat alles goed. Voor de stats: 2e graads scheur maar die valt in het niet in vergelijking met de knip.
Schouder zat beetje vast dus zal wel daardoor zijn gekomen. Toen de ontsluitingsfase over ging naar de persfase was ik weer heftig in de war maar toen de VK richting gaf met haar vingers was hij er met 5 minuten.

Superleuke namen en die transitie.. zo typisch, echt elk bevallingsverhaal dat ik lees heeft daar wel iets over. Klinkt als een fijne ervaring met een paar hobbels in de weg. Fijn dat alles goed gaat O+ .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 12:08:12 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195177087
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:12 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ja alles nog prima eigenlijk. De enige die klaagt is manlief. Want daar verzin ik wel steeds een nieuw klusje voor 🤣.
Fijn dat je je nog goed voelt. Je man zal wel begonnen zijn met aftellen :+ .

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
#38wk

#mijlpaal

Succes met de verbouwing nog, hopelijk blijft jullie kleine nog ff chillen dan.
Resistance is futile.
pi_195179409
@SQ: wat fijn!!

@Miezziej: mooie naam! M2 stond hier ook hoog op de lijst voor onze oudste, bij mij althans. :)

@Maria: vriendin van mij met EDS heeft heel veel gedragen, weet even niet of ze dat met rolstoel combineerde (die kreeg ze volgens mij pas later). Wel altijd in doek, omdat ze die beter aan haar lijf kon aanpassen. Ik snap je paniek heel goed, het is niet niks om zwanger te zijn en straks een kleine te hebben. Geldt voor iedereen, voor jou nog een beetje extra. Maar je bent je bewust van je eigen lijf, van wat je wel en niet kan en je kan je er deels natuurlijk op voorbereiden/inlezen. Het komt goed, echt!
  maandag 21 september 2020 @ 14:31:05 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195179554
quote:

SPOILER
Zou het je helpen om met andere ouders in contact te komen?
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 14:42:50 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195179750
quote:
Daar had ik ook naar gekeken maar ik las laatst dat de schoonmoeder van ik geloof @Viv daar over gestruikeld was en beide armen had gebroken :X Ik ben nogal lomp dus ik zie mezelf daar ook wel overheen vallen :')

quote:
Yes eindelijk heeft ie het door ;) *O* Ligt ie nu ook vibi?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Onze kinderen vonden de wipper lava. Dat was maar hooguit 5 minuten leuk en dan was het huilen. Pas tegen de tijd dat ze al konden rollen/tijgeren/kruipen ging het langer goed, maar dan is de wipper eigenlijk al niet meer zo geschikt (risico op omkiepen). Box was na een maand of 3 ook heel stom (papa & mama uit zicht = huilen). Veel draagdoek, veel op de arm... trollbaby's waren het :+. Van de tripp trapp hadden wij geen newbornset, wel de verkleiner. Daar konden ze met een maand of 6 wel even in met een extra kussentje achter de rug. Voor tijdens het avondeten 10 minuutjes zeg maar. Daarvoor zaten ze gewoon bij één van ons op schoot. En ook heel vaak tijdens het avondeten hadden ze krampjes, of gewoon een huilmomentje. Dan liep één van ons rondjes door de kamer terwijl de ander snel het avondeten naar binnen schrokte. Konden we daarna afwisselen :P.
[..]

Goed nieuws!! *O*
Dus eigenlijk zeg je dat jullie voor een newborn ook niet echt iets hadden wat ze fijn vonden? :D Ik zat wel te denken om ook in huis te gaan dragen, als de kleine dat fijn vindt. Misschien moeten we ook gewoon maar even afwachten tot hij er is. De eerste weken kan hij toch wel vastgeklemd in een voedingskussen op de bank?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wat fijn SQ! *O*

Wat fijn dat het allemaal uiteindelijk toch goed ging met coaching van de VK! Leuke namen *O* Betekent dit dat je schoonouders een hele andere naam aanhouden dan jullie of is de Vietnamese naam meer "voor de sier"?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:55 schreef Ggirl het volgende:
Leuke namen Miezziej!

Mijlpaal! Op deze manier heb je niet eens tijd om te bevallen joh ;) Voel je al iets rommelen?

quote:

SPOILER
Wat vervelend dat je daar zo last van hebt -O- Ik zou zeker hulp zoeken bij je hulpverlener en ook wat Cactus aandraagt. Bestaat er ook iets als een lotgenotengroep waar je je ei kwijt kunt?

Hier een maagzuurvrije nacht achter de rug *O* En vandaag is mijn laatste werkdag dus verlof *O*
  maandag 21 september 2020 @ 14:57:47 #58
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195179974
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 14:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou het je helpen om met andere ouders in contact te komen?
Zoals wat MevrouwCactus aandraagt, een Facebookgroep, zeker. Dan kan ik in elk geval op mijn gemakje meelezen, tips eruit halen. Echt lotgenotencontact zie ik op dit moment nog niet zitten, maar wellicht in de toekomst.

@Gogo83 wat fijn om te horen! Ik weet ook echt dat het kan, uiteindelijk moet het ook wel goedkomen. Maar soms weet ik nog even niet hoe.
pi_195179985
@MaJo
Wij zijn tevreden met deze stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/p/langur-kinderstoel-wit-s19252615/
Geen newbornset, wel een babyset. Heb een newbornset nooit gemist bij U. Als baby zat hij huis zat in de doek of in de box.
  maandag 21 september 2020 @ 15:00:18 #60
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180027
@MaJo, ik heb de patiėntenvereniging, maar daar haal ik niet altijd evenveel uit. Ik ben wel lid van een Amerikaanse Mama-EDS groep, maar dat is ook niet zo'n enorme bron van info vooralsnog. Ik zoek nu naar 'ouders met een beperking' oid, maar daar komt nog niet veel uit voort.

Als 'powerinspiratie' volg ik de hashtag disabledmom op insta, dat is wel top. Fijn om zoveel mooie vrouwen te zien die het flikken.

Wat fijn dat je een maagzuurvrije nacht had en nog fijner dat je verlof hebt! *O* *O*
  maandag 21 september 2020 @ 15:03:03 #61
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180068
Als een van de positieve invullingen van de dag heb ik overigens een rondleiding aangevraagd bij een kinderopvang op de boerderij, dat lijkt me echt iets voor onze Pukkie. Diertjes aaien, in de modder stampen en dingetjes oogsten. Later, als ie groter is dan. Maar toch O+ O+

Oh en als zweefteef zijnde natuurlijk voor iedereen een gezegend Mabon! Ik heb net het huis gereinigd met wierook en ik heb een supertoffe Mabon schaal gemaakt met vondsten uit het bos, vanavond gaan de kaarsen aan O+
Niet čcht lekker 'autumn equinox' weer, maar dat nemen we maar voor lief :P
  maandag 21 september 2020 @ 15:23:36 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195180469
Gezegend Mabon, Maria!

Samhain zit er ook weer aan te komen toch?
Resistance is futile.
pi_195180484
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:00 schreef Maria2.0 het volgende:
@:MaJo, ik heb de patiėntenvereniging, maar daar haal ik niet altijd evenveel uit. Ik ben wel lid van een Amerikaanse Mama-EDS groep, maar dat is ook niet zo'n enorme bron van info vooralsnog. Ik zoek nu naar 'ouders met een beperking' oid, maar daar komt nog niet veel uit voort.
Ik zou het eens vragen bij mensjeindemaak (zitten op Twitter en insta), dat is een v/v stel waarvan een nu zwanger is en ook een beperking heeft waarvoor ze een rolstoel gebruikt. Zij hebben een behoorlijk netwerk onder ouders met een beperking.
  maandag 21 september 2020 @ 15:26:07 #64
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195180521
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef Seven. het volgende:
Gezegend Mabon, Maria!

Samhain zit er ook weer aan te komen toch?
Ja klopt, op 31 oktober! Ik ken zelf geen andere heksen dus ik vier alles heel klein, maar ik sta er wel bij stil.

@lunapuella, dank je wel. Ik zal ze eens opzoeken!
pi_195181068
@Seven. precies wat je zegt, en op dat punt ben ik dus zo’n 2 dagen geleden beland :P. Slapen lukt echt nauwelijks meer, zelfs op mijn zij niet.

@SQ Jeej wat super fijn!!! *O* wat zul jij gerustgesteld zijn zeg. Heel goed nieuws zo aan het einde.

@Miezziej fijn dat het al met al zo voorspoedig ging zeg! En leuke namen! Hier krijgt de kleine dame een Afrikaanse naam ook.
pi_195181288
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
pi_195181322
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat jullie voor een newborn ook niet echt iets hadden wat ze fijn vonden? :D Ik zat wel te denken om ook in huis te gaan dragen, als de kleine dat fijn vindt. Misschien moeten we ook gewoon maar even afwachten tot hij er is. De eerste weken kan hij toch wel vastgeklemd in een voedingskussen op de bank?

Hier een maagzuurvrije nacht achter de rug *O* En vandaag is mijn laatste werkdag dus verlof *O*
Dat is wel een goede samenvatting inderdaad :D :@. Ik heb in huis inderdaad heel veel gedragen. De tweede nog meer dan de eerste. Zo fijn om je handen vrij te hebben! Voedingskussen op de bank kan inderdaad prima tot ze gaan rollen. Ik zag bij vrienden ook een doomoo seat. Die zetten ze dan gewoon op tafel neer tijdens het koken of eten. Zag er best handig uit, maar na de aankoop van de nutteloze wipper durfde ik niet meer.

En yay voor maagzuurvrije nachte én bijna verlof! *O* Heerlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:46:29 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195181866
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo
Wij zijn tevreden met deze stoel: https://www.ikea.com/nl/nl/p/langur-kinderstoel-wit-s19252615/
Geen newbornset, wel een babyset. Heb een newbornset nooit gemist bij U. Als baby zat hij huis zat in de doek of in de box.
Ik ga de mogelijkheden eens allemaal bekijken ^O^ Ik vind de tripp trapp wel erg duur, met name met al die newborn en baby inzetten :@

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Als een van de positieve invullingen van de dag heb ik overigens een rondleiding aangevraagd bij een kinderopvang op de boerderij, dat lijkt me echt iets voor onze Pukkie. Diertjes aaien, in de modder stampen en dingetjes oogsten. Later, als ie groter is dan. Maar toch O+ O+

Oh en als zweefteef zijnde natuurlijk voor iedereen een gezegend Mabon! Ik heb net het huis gereinigd met wierook en ik heb een supertoffe Mabon schaal gemaakt met vondsten uit het bos, vanavond gaan de kaarsen aan O+
Niet čcht lekker 'autumn equinox' weer, maar dat nemen we maar voor lief :P
Gezegend mabon! Is dat het begin van de herfst? Dat is mijn favoriete jaargetijde O+

quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2020 16:10 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens zoiets van oke vanaf 38/39/40 weken doe ik nog wel boodschappen etc maar wil ik niet verder dan x aantal kilometers/minuten van huis zijn, of niet?
Kan ik me wel iets bij voorstellen ja :Y Aan de ene kant denk ik wel met de auto ben je zo weer weg maar het idee is misschien minder fijn. Zelf ga ik de komende tijd nog wel even bij allemaal mensen langs, maar wel vooral in dezelfde stad. Maar ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is wel een goede samenvatting inderdaad :D :@. Ik heb in huis inderdaad heel veel gedragen. De tweede nog meer dan de eerste. Zo fijn om je handen vrij te hebben! Voedingskussen op de bank kan inderdaad prima tot ze gaan rollen. Ik zag bij vrienden ook een doomoo seat. Die zetten ze dan gewoon op tafel neer tijdens het koken of eten. Zag er best handig uit, maar na de aankoop van de nutteloze wipper durfde ik niet meer.

En yay voor maagzuurvrije nachte én bijna verlof! *O* Heerlijk!
Wanneer gaan ze eigenlijk rollen? Met een maand of 3/4? Ik denk dat we het eerst gewoon gaan bekijken met voedingskussen/dragen en als dat niet werkt hebben we ook zo een box of een wippertje besteld ^O^

En thanks, ik heb nu officieel verlof *O* Waarschijnlijk dus maar 3 weken maar dan heb ik wel een weekje extra erna :s)
pi_195181890
quote:
Yep, dat heb ik sinds een week ook. Maximaal een kwartier/20 minuten van huis weg en niet verder. Heb een verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik ben op alles voorbereid. Vluchttas staat hier ook al weken klaar voor vertrek. Ben nu 37+2 en heb zelf het gevoel dat het binnen nu en een week wel eens zover zou kunnen zijn.
  maandag 21 september 2020 @ 16:51:40 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195181951
@MaJo verlof *O*

quote:
Ik vind nu vooral vooruit plannen lastig. Zal ik me opgeven voor meditatie op zondag of niet? Overmorgen koffie drinken op m'n werk of niet? Matrasbeschermer in de auto voor een half uurtje rijden of niet? :+

Veel verder dan een half uur rijden doe ik sowieso niet vaak. Maar dat is in de VS natuurlijk heel anders.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 16:52:04 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_195181960
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Yep, dat heb ik sinds een week ook. Maximaal een kwartier/20 minuten van huis weg en niet verder. Heb een verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik ben op alles voorbereid. Vluchttas staat hier ook al weken klaar voor vertrek. Ben nu 37+2 en heb zelf het gevoel dat het binnen nu en een week wel eens zover zou kunnen zijn.
Krijg jij niet soberso binnen nu en een week een geplande keizersnede?

Ik doe het trouwens niet heel strikt, zo ben ik net nog even naar ikea geweest in mijn eentje om mijn kast af te kunnen maken (nesteldraaaaaaang :')) en gisteren nog naar het ziekenhuis in Ede 100km verderop om mijn oma nog een keer levend te kunnen zien.
Ik vrees dus ook een beetje voor een uitvaart binnen nu en 2 weken op diezelfde afstand, maar daar ga ik toch echt wel heen. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:53:14 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_195181982
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo verlof *O*
[..]

Ik vind nu vooral vooruit plannen lastig. Zal ik me opgeven voor meditatie op zondag of niet? Overmorgen koffie drinken op m'n werk of niet? Matrasbeschermer in de auto voor een half uurtje rijden of niet? :+

Veel verder dan een half uur rijden doe ik sowieso niet vaak. Maar dat is in de VS natuurlijk heel anders.
Gewoon blijven plannen. Mensen begrijpen het echt wel als je last minute afzegt omdat je ligt te puffen :+
Je kunt ook moeilijk 3 weken thuis gaan zitten afwachten (in het ergste geval).
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:54:26 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_195182008
Door al het ikea gefröbel heb ik nu wel een harde buik van jewelste te pakken _O-

Take it easy they said... :@
disclaimer
pi_195182039
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Krijg jij niet soberso binnen nu en een week een geplande keizersnede?

Ik doe het trouwens niet heel strikt, zo ben ik net nog even naar ikea geweest in mijn eentje om mijn kast af te kunnen maken (nesteldraaaaaaang :')) en gisteren nog naar het ziekenhuis in Ede 100km verderop om mijn oma nog een keer levend te kunnen zien.
Ik vrees dus ook een beetje voor een uitvaart binnen nu en 2 weken op diezelfde afstand, maar daar ga ik toch echt wel heen. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
Nope, die staat pas in gepland met 39 weken en een beetje, maar m’n gyn zei al tegen me “als je dat haalt, maar dat betwijfel ik”.

Het enige wat ik momenteel in huis doe is de was en op de bank liggen met boek en Netflix. Ik heb niet eens de puf om naar de Lidl te gaan die letterlijk 2 straten verderop zit. Blij dat m’n vriend verschillende taken op zich neemt want ik ben echt een zombie.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:56:20 #75
382129 crew  Donna
pi_195182041
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:52 schreef SQ het volgende:

. Desnoods stap ik bij het eerste krampje in de auto en rij ik naar het ziekenhuis :') Ik zal iig zorgen dat mijn vluchttas en de maxi cosi gewoon in de auto klaar liggen :P
Ik ben toen ook overal nog heen gereden waar een (naar mijn idee) prima ziekenhuis in de buurt was. En dan is natuurlijk het AMC ook prima, maar ik woon in Friesland, dus ik bleef wel een beetje hier in de buurt zeg maar.
Ik had wel een matje op de autostoel. En op de bank een matrasbeschermer.
Maar onze bank was nieuw haha!
  maandag 21 september 2020 @ 16:57:23 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182062
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Gewoon blijven plannen. Mensen begrijpen het echt wel als je last minute afzegt omdat je ligt te puffen :+
Je kunt ook moeilijk 3 weken thuis gaan zitten afwachten (in het ergste geval).
Zou wat zijn :+ . Appje sturen dat de afspraak niet door kan gaan wegens gebroken vliezen en dan een hoogst verontwaardigd appje terugkrijgen :D .

Ik wil alleen niet dat mensen op mijn werk weten dat ik aan het bevallen ben. Of mijn familie of de buurvrouw :P . Dat is de enige verrassing die nog over is voor ons allemaal.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 16:58:03 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_195182079
Oh ja nee de bank is al zo vaak bevuild dat een beetje meconiumhoudend vruchtwater met bloedslijm niet zo erg opvalt _O-

De nieuwe bank komt eind januari. In een aaibaar stofje :') @D.U.M.A.N.
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 16:58:50 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_195182101
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou wat zijn :+ . Appje sturen dat de afspraak niet door kan gaan wegens gebroken vliezen en dan een hoogst verontwaardigd appje terugkrijgen :D .

Ik wil alleen niet dat mensen op mijn werk weten dat ik aan het bevallen ben. Of mijn familie of de buurvrouw :P . Dat is de enige verrassing die nog over is voor ons allemaal.
Dan zeg je dat je vreselijk klote hebt geslapen en het liever verzet ;) je mag gewoon liegen :7
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 16:59:24 #79
382129 crew  Donna
pi_195182113
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 16:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zei dat ik kwam als ik me nog goed voelde. Je kan natuurlijk gewoon afzeggen dan onder het mom van 'ik voel me niet zo goed / futloos / heb niet geslapen'.
  maandag 21 september 2020 @ 17:00:20 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182137
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:56 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Nope, die staat pas in gepland met 39 weken en een beetje, maar m’n gyn zei al tegen me “als je dat haalt, maar dat betwijfel ik”.

Het enige wat ik momenteel in huis doe is de was en op de bank liggen met boek en Netflix. Ik heb niet eens de puf om naar de Lidl te gaan die letterlijk 2 straten verderop zit. Blij dat m’n vriend verschillende taken op zich neemt want ik ben echt een zombie.
Lekker niksen O+ , heerlijk!
Hier ook niet ver verwijderd van doorligplekken :') .
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 17:01:26 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182168
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 16:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan zeg je dat je vreselijk klote hebt geslapen en het liever verzet ;) je mag gewoon liegen :7
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:59 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik zei dat ik kwam als ik me nog goed voelde. Je kan natuurlijk gewoon afzeggen dan onder het mom van 'ik voel me niet zo goed / futloos / heb niet geslapen'.
>:)

Ga ik doen!
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:04:00 #82
382129 crew  Donna
pi_195182226
Ik ben zaterdag een beetje over m'n grenzen gegaan. Eerst had ik een high tea met een vriendin, bleken er meer vriendinnen te zitten en was het een mini babyshower voor mij. Super lief!
Daarna moest ik nog even naar de Action, al met al die dag best wat stappen gezet. Toen uit eten met vriend en daarna hadden we een bruiloft. Op het einde van de avond deed m'n lichaam niet meer zo mee, maar voelde me verder goed.
Nou dat heb ik geweten gisteren. Alsof ik 4 flessen wijn gezopen had. Jemig, had gewoon echt een kater. Spugen, misselijk, moe, alles deed me pijn.
Slecht idee was dat dus, zoveel op 1 dag.
pi_195182265
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:47 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Dan snap ik het heel goed ja, zeker met verhoogd risico op vroeggeboorte.

Dat vooruit plannen is inderdaad lastig ja, maar zoals gezegd ga ik er toch wel vanuit dat mensen het snappen als je last minute afzegt :P.

Ik ga zelf sinds een paar dagen eigenlijk niet verder meer dan 15/20 minuten rijden, inclusief persoonlijke begeleiding want mijn vriend laat me nergens meer alleen naartoe rijden :') . Gelukkig zit de supermarkt vrij dichtbij en verder focus ik me nu maar gewoon op dingen in en rond het huis om me bezig te houden.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:07:50 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182309
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

>:)

Ga ik doen!
Dit is inderdaad het moment om lekker te liegen :P Rondom ons icsi traject heb ik ook best wel wat gelogen, als ik een punctie had gehad ofzo. Of waarom ik opeens geen broodje carpaccio at, omdat ik wel eens wat anders wilde proberen O-)

Ik vind het wel lastig hoor, ook nu als mensen vragen hoe het gaat. Ik wil eigenlijk niet iedereen vertellen dat ik ingeleid ga worden maar nu weten mijn ouders, zus, beste vrienden en een goede vriendin het al _O-
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:04 schreef Donna het volgende:
Ik ben zaterdag een beetje over m'n grenzen gegaan. Eerst had ik een high tea met een vriendin, bleken er meer vriendinnen te zitten en was het een mini babyshower voor mij. Super lief!
Daarna moest ik nog even naar de Action, al met al die dag best wat stappen gezet. Toen uit eten met vriend en daarna hadden we een bruiloft. Op het einde van de avond deed m'n lichaam niet meer zo mee, maar voelde me verder goed.
Nou dat heb ik geweten gisteren. Alsof ik 4 flessen wijn gezopen had. Jemig, had gewoon echt een kater. Spugen, misselijk, moe, alles deed me pijn.
Oef ik word al moe van de dag als ik het zo lees! Dan roept je lichaam je wel even terug. Kun je de komende tijd wel lekker relaxen?

Ik heb besloten om in mijn verlof hooguit 1 ding per dag te doen, los van eventuele ziekenhuisafspraken. Dus bijvoorbeeld bij een vriendin langs of een klusje in huis.
pi_195182343
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:04 schreef Donna het volgende:
Ahh wel super lief en gezellig! O+ Maar ik snap het wel hoor, dat was ook wel een heel erg lange dag met veel dingen te doen! Zelf doe ik eigenlijk ook al sinds een paar weken niet meer dan 2 “activiteiten” per dag eigenlijk, meer dan genoeg! Moet wel echt voldoende rust pakken.
  maandag 21 september 2020 @ 17:13:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_195182397
Dat is wel een beetje veel ja donna :D
Dat je überhaupt nog een stap kan zetten na 20:00 vind ik bewonderenswaardig trouwens :')
disclaimer
  maandag 21 september 2020 @ 17:14:24 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182436
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

carpaccio
Triggerwoord.

Nog maar even. Carpaccio, filet americain, gerookte zalm en likeurtjes _O_ .

Ik zet ze vast op de boodschappenlijst bij Picnic.
Resistance is futile.
  maandag 21 september 2020 @ 17:16:13 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_195182481
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Triggerwoord.

Ossenworst!
Ik ga mijn hele kraamtijd ontbijten met ossenworst :9~
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:21:18 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182596
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Triggerwoord.

Steak tartare, rosbief, alles wat rauw is :9
pi_195182702
Sushiiiiii :9.

Heb ook echt wel zin in een goede koude red bull :') .
En alles waar alcohol in zit.
  maandag 21 september 2020 @ 17:29:01 #91
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195182764
Wijn, carpaccio, biefstuk met rode wijnsaus, filet americain en gerookte zalm. En een leverworst.
Allemaal kort na de bevalling zodat ik daarna weer netjes vegetariėr kan zijn, zoals ik was voor de zwangerschap :P :')
pi_195182809
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 17:26 schreef Smart_ass het volgende:

Dit. Mijn hemel wat heb ik daarvan genoten :9 :9~ O+
  maandag 21 september 2020 @ 17:33:09 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_195182825
Kijk uit met die alcohol he. Die valt exceptioneel zwaar nu :')

Ik skip de drank ook nog even, met een newborn die elke 2 uur aan de borst wil voelt dat toch niet relaxed.
disclaimer
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:34:02 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182841
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 17:26 schreef Smart_ass het volgende:

Sushi de laatste maanden wel gegeten maar alleen met gefrituurde kip/vis of vega. Een lekkere sushi met rauwe tonijn en zalm zou ik ook wel weer blieven :9

Gisteren had ik ook opeens zin in red bull _O- Ik drink dat zelden maar zo af en toe is het wel lekker.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Wijn, carpaccio, biefstuk met rode wijnsaus, filet americain en gerookte zalm. En een leverworst.
Allemaal kort na de bevalling zodat ik daarna weer netjes vegetariėr kan zijn, zoals ik was voor de zwangerschap :P :')
Voordat ik zwanger was ging ik steeds meer richting vega, daar is tijdens de zwangerschap bar weinig van over :@ Ik moet gewoon vlees eten ofzo :?

Alcohol mis ik dan weer helemaal niet :D
pi_195182846
Ik ben al bijna 10 jaar vegetariėr en drink al jįren geen alcohol dus ik herken deze cravings echt totaal niet. Het enige waar ik zin in heb wat nu niet mag is risotto met saffraan en ravioli met salie. 😂
  maandag 21 september 2020 @ 17:36:17 #96
318361 Bienelientjee
pi_195182879
Jaaaa, gerookte zalm op een broodje/bagel, kaas plankje met alle kazen die ik niet mag O+ Medium rare steak!
Februari wordt een smul maandje :D

Alcohol mis ik ook niet, maar een goed glas rode wijn, hmm!
  maandag 21 september 2020 @ 17:38:08 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195182910
Wijn :9~

Ossenworst, ook een goeie :9~

Sushi heb ik 2 keer aan gezondigd :@

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:34 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik ben al bijna 10 jaar vegetariėr en drink al jįren geen alcohol dus ik herken deze cravings echt totaal niet. Het enige waar ik zin in heb wat nu niet mag is risotto met saffraan en ravioli met salie. 😂
Ik wist niet dat deze gerechten niet mochten en nu wil ik het. :9~
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:38:10 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195182912
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Jaaaa, gerookte zalm op een broodje/bagel, kaas plankje met alle kazen die ik niet mag O+ Medium rare steak!
Februari wordt een smul maandje :D

Alcohol mis ik ook niet, maar een goed glas rode wijn, hmm!
Vergeet ik inderdaad rauwmelkse kazen :o Munsterkaas op een crackertje :9 ZOMG ik ga echt los na de bevalling _O-
  maandag 21 september 2020 @ 17:41:04 #99
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195182953
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 17:38 schreef Seven. het volgende:

Ik wist niet dat deze gerechten niet mochten en nu wil ik het. :9~
Haha! Ja dit!
pi_195182976
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:33 schreef SQ het volgende:
Kijk uit met die alcohol he. Die valt exceptioneel zwaar nu :')

Ik skip de drank ook nog even, met een newborn die elke 2 uur aan de borst wil voelt dat toch niet relaxed.
Ja ondanks dat ik echt wel zin heb in een drankje denk ik dat ik daar toch ook maar even mee wacht ja, gezien borstvoeding enzo.
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sushi de laatste maanden wel gegeten maar alleen met gefrituurde kip/vis of vega. Een lekkere sushi met rauwe tonijn en zalm zou ik ook wel weer blieven :9

Gisteren had ik ook opeens zin in red bull _O- Ik drink dat zelden maar zo af en toe is het wel lekker.
[..]

Voordat ik zwanger was ging ik steeds meer richting vega, daar is tijdens de zwangerschap bar weinig van over :@ Ik moet gewoon vlees eten ofzo :?

Alcohol mis ik dan weer helemaal niet :D
Ik eet eigenlijk voornamelijk niet-vega sushi :P. Tonijn, zalm, yummie. Red bull drink ik dus ook echt maar zeer zelden maar eens in de zoveel tijd smaakt zo’n ijskoud blikje me toch goed! :D
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo’n enorme vleeseter maar volgens mijn vriend smaakt alles beter met kip :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')