Irritant is het wel, zeg...! Waar gaat jouw voorkeur naar uit?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef MaJo het volgende:
Zo lekker nog even 2 uur liggen knorren met Noa
Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en die vertelde weer een heel ander verhaal dan de VK vorige week. Waar de VK ons echt aanraadde om tussen 38 en 39 weken ingeleid te worden vond de gynaecoloog het omgekeerde. Hij zei dat lammer nu op 4200 gram wordt geschat met 40 weken en daar niet erg van onder de indruk is. Ook na het voelen aan mijn buik maakte hij zich geen zorgen. Volgende week (met 36 weken) nog 1 laatste echo en dan gaan we bepalen wat we gaan doen.
Ik ben wel een beetje in de war nu. Vorige week me helemaal ingesteld op ingeleid worden en nu weer compleet het omgekeerde, erg verwarrend!
Ik weet dat mijn familie dat ook geweldig zou vinden, maar wij niet. Dus ik heb gewoon aangekondigd dat er een jochie gebouwd wordt in de groepsappquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van![]()
Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar![]()
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.
Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?
Haha ja dat appje was mijn idee ook. Maar ik vind het ook wel weer leuk om mijn schoonfamilie eens happy te makenquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn familie dat ook geweldig zou vinden, maar wij niet. Dus ik heb gewoon aangekondigd dat er een jochie gebouwd wordt in de groepsapp.
Ik zou zeggen: doe iets met een regenboog. Diverser kan haast niet.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou denk ik gaan trollen met zo'n speciale taart, maar dat ie bij aansnijden van binnen een regenboog bevat en je blij roept "het wordt een kindje!"
Weten wat het wordt
Gender reveals
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.#wachtmaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
MaJo, dat is ook verwarrend ja. Het is lastig als meerdere mensen verschillende dingen roepen. Wat is jouw eigen gevoel?disclaimer
@bleiblei tochquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram
Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.
Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemandquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:33 schreef lunapuella het volgende:
'Weten wat het wordt' is ook maar betrekkelijk trouwens. Je weet misschien welke genitaliën je kind heeft, maar dat zegt nog niks over genderidentiteit of intersekse variaties.
Het is niet precies bekend hoeveel intersekse mensen er zijn, maar wel iets minder dan dat. De schattingen liggen rond de 0,1 of 0,01 procent (maar dat is nog steeds 1 op de duizend of tienduizend geboortes, dus ook niet weinig!). En veel intersekse varianten zijn niet vanaf de geboorte zichtbaar en worden bijvoorbeeld pas in de puberteit opgemerkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand
Je zou toch zeggen dat ze hier op fok dan ook geboren moeten worden?
Als in; geen duidelijke piemel oid? Dan is 1 op de 100 wel veel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja dat klopt, ik las laatst ook ergens dat 1 op de 100 mensen zelfs zonder heel duidelijk geslacht wist geboren. Maar dat hoor je nooit, nooit, nooit van iemand
Ja ik ben echt benieuwd naar de echo van volgende week, dan hebben we tenminste een leidraad. Op zich vind ik de schattingen wel prima, het zegt natuurlijk wel iets als een baby niet meer de curve volgt. Maar exact weten doe jet het nooit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heel verwarrend inderdaad, precies de reden waarom mijn vk aan gaf geen schattingen te doen qua gewicht. Gelukkig heb je volgende week nog een echo, misschien dat ze dan met iets meer waarschijnlijkheid een schatting kunnen geven! Zo weet je ook niet waar je aan toe bent.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me trouwens bij de club.Ah vervelendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je daar nou heel veel last van?
Ik heb zelf echt niks met gender reveals maar zou inderdaad gewoon voor een neutrale taart gaan met "baby" erop ofzoquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Hebben jullie ideeën voor een gender reveal die geen gender reveal is? Soort van![]()
Okee, hier is de deal. We willen graag weten wat het wordt, gewoon omdat ik zeg jongen en man zegt meisje. We houden wel van een wedje, zeg maar![]()
Nou goed en als wij het dan weten dan wil iedereen het weten en dat vind ik ook dikke prima. Voor mijn familie doen we gewoon lekker een bakkie koffie en een taartje en vertellen we het. Maar, ik weet dat mijn schoonfamilie een gender reveal echt leuk zou vinden. Ik vind het helemaal niks want ik vind dat een jongen ook roze glitter moet kunnen dragen en een meisje opgeschoren haar en een tuinbroek. You get the drill, lekker zijn wie je bent en niet wie je vanuit de maatschappij zou moeten zijn.
Maar goed, ik ben altijd al zo recalcitrant en vertellen moeten we het toch. Ze zouden het echt wel leuk vinden en ik vind het dan ook wel weer leuk om ze zoiets te gunnen. Dus ik dacht al aan een groene taart met gewoon het woord erop. Is dat minder kazig en Amerikaans? Of zijn er andere ideeën?En dan vertellen wat het wordt.
Zelf heb ik het ook gewoon iedereen verteld, ik vind het geen geheim of iets dat zo bijzonder is om er een feestje omheen te bouwen. Aan de andere kant wilde ik wel een babyshower want gratis cadeausDus je kunt het ook zo bekijken
Toen vorige week op de risico's gewezen werd van natuurlijke bevalling naar inleiden en nu er gewezen werd op de risico's van inleiden naar een natuurlijke bevallingquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Irritant is het wel, zeg...! Waar gaat jouw voorkeur naar uit?Ik vind het erg lastig. De risico's bij een te grote baby zijn niet mals (schouderdystocie, waarbij ze een sleutelbeen of arm kunnen breken of zelfs een beknelde zenuw waar ze de rest van hun leven last van kunnen hebben) maar bij inleiden zijn ook bepaalde risico's waarbij de baby er nog niet klaar voor is om te komen en geelzucht kan hebben of ademhalingsproblemen. En inleiden zorgt vaak voor een zwaardere bevalling. Dus wat is wijsheid?
Gek genoeg misschien toch inleiden, al zou normaal gesproken een natuurlijke bevalling mijn voorkeur hebben. Ik vind het zo gek dat er de hele tijd geroepen wordt dat het een grote baby wordt, dat hij buiten de curve groeit en nu weer gezegd wordt dat hij op 4200 gram geschat wordt met 40 weken. Dat schatten ze nu op basis van aankomen van 200 gram per week maar de afgelopen weken is hij ook meer gegroeid dan dat. Ik denk dat we vooral de echo toch af moeten wachten voor we een beslissing nemen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:26 schreef SQ het volgende:
[..]
#wachtmaar![]()
MaJo, dat is ook verwarrend ja. Het is lastig als meerdere mensen verschillende dingen roepen. Wat is jouw eigen gevoel?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon verteld wat het werd. Zo van "hoi, we hebben een echo laten doen, en we krijgen een meisje!" Er hoeven echt geen fratsen omheen. Daarom heb ik dus ook geen instagram
Bij mijn tweede heb ik gewoon een dickpic op Facebook gepost trouwens. Hij poseerde er zó mooi mee.Wij hebben ook een fantastische piemelfoto. De echoscopiste zei ook ook echt dat je er niet omheen kon dat het een jongetje is
Ik haat ook roze en blauw in de zin dat dit bij een meisje/jongetje past maar zelf is blauw een van mijn favoriete kleuren. Dus de babykamer is hier wel blauw met oker als contrastkleur. Veel pakjes zijn redelijk neutraal maar toch ook wel wat blauw en meer jongensachtig, al ben ik van mening dat als hij later roze wil dragen ik dat ook echt prima vindquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb een schijthekel aan gender reveals. Als mensen waar ik niet close mee ben vragen wat het wordt antwoord ik ook standaard met “een baby!”. Op onze babyshower kwam mn schoonzus ineens met zo’n confettitoeter aanzetten en die heb ik dan in een moment van verstandsverbijstering wel afgeschoten. Heel dat terras onder de blauwe stof en blauwe confetti. En ik HAAT roze en blauw. Onze babykamer is geel en ik doe echt moeite om soort van gender neutraal in te kopen.Precies ditquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:23 schreef B.ertha het volgende:
@:Maria2.0
[ afbeelding ]
Deze taart kopen, verwachtingsvol aansnijden, hard "tadaa" roepen en dan als mensen verward kijken, zeg je "oeps de bordjes vergeten" en dan liggen er van die "it's a boy" servetten op.
Heb je meteen je trololol effect![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik las daar laatst eens iets over, dat een meisje geboren werd en haar schaamlippen extreem opgezwollen waren en ze toen allemaal extra onderzoeken moest ondergaan om vast te stellen dat het niet toch een jongetje was. Bedoel je zoiets?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef SQ het volgende:
[..]
De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 wekenquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
Precies dat deden wij. Wisten zelf ook nog niet. Lief klein taartje laten maken en aangesneden met de papa's en mama'squote:Op dinsdag 22 september 2020 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind gender reveals het ook wel leuk, maar ik zou het gewoon houden bij het aansnijden van een taart ofzo. Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bepaalde familie alleen maar jongens heeft en graag een meisje wil (of andersom) bijvoorbeeld vind ik zoiets wel leuk.Maar wel alleen als je het geslacht zelf ook nog niet weet, anders zie ik het nut er niet zo van in en organiseer je het echt alleen maar voor anderen. Dan zou ik inderdaad gewoon zeggen yo het wordt een jongen of meisje
.
Kan natuurlijk ook in de genen van de man zittenquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken![]()
Is dit een familie ding denk je dan?
Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
Zwaar zaad ofzoquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook in de genen van de man zitten
Bij mij zagen ze het met 15 weken en nog wat dagen maar had een zeer ervaren verloskundige met tientallen jaren aan ervaring. En hij lag gunstigquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:47 schreef monsterd. het volgende:
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.
Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk
Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef SQ het volgende:
15 weken is ook nog erg vroeg hoor. Ik hoor nog steeds regelmatig dat baby's dan later alsnog andere genitaliën blijken te hebben.
Zes jaar geleden deden ze geen uitspraken vóór de 17 weken, nu bieden sommige bureaus het al aan bij 13+5 ofzo
CassElliottquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vergeet het steeds, maar wie was het ook alweer met 37 (??) weken?
#neverforgetquote:
Bij mij zeiden ze beide keren 3750 gram en toen ze er (beide met 41w en een paar dagen) met 4500 en 4520gr uit kwamen zei ze stom verbaasd: waar heb je die verstopt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, 4200 gram bij 40 weken is alsnog p99 ofzo voor een eerstgeborene. Dus je hebt echt wel een flinke baby in je buik. Maar wellicht niet zo enorm als de vk vreest. Desalniettemin blijven het schattingen natuurlijk, het klinkt vooral alsof jouw verloskundige het zekere voor het onzekere wil nemen.
Die had met 16wk al een babyshower geregeld, achteraf niet zo slimquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef Donna het volgende:
[..]
#neverforget
Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.
Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:52 schreef monsterd. het volgende:
De conclusie is dus dat in iedere fase de echo maar een echo blijft en niet per sé representatief is?
quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
Al was die piemel van mijn zoon wel helder hoor.
[ afbeelding ]
Hahahah nee hier valt niets te ontkennenquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn! Gaat goedquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✔ Placenta is opgeschoven
✔ Nog steeds een reuze gemiddeld kindje
quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nee niet zo vroeg bij ons, wij wisten het geslacht bij de SEO (20 weken). Bij 14 weken maakte ze een schatting dat het een meisje zou zijn maar ze zei ook dat het te vroeg was om echt te zien. Uiteindelijk blijkt het een jongetjequote:Op dinsdag 22 september 2020 18:47 schreef monsterd. het volgende:
Was de geslachtsbepaling op jullie echo’s heel duidelijk dan? Bij ons weten ze het nog niet; verloskundige en gynaecoloog hebben gekeken en durven geen uitspraken te doen met tijdens de echo 15w. Moeten einde van de week terug om weer te kijken 😅.
Trouwens wat gaan alle besproken onderwerpen snel!! Ik heb moeite het bij te beneden. Tot zover mijn bijdrage:
- Seven zo te horen is je kleine man er bijna klaar voor, kan vast niet lang duren
- eten zeiden jullie? Hmmmm.. ik mis van alles en soms zondig ik een hapje maar dan is de trek ook weer weg. Tot nu toe salami droog gegeten een een hapje goed gebakken biefstuk
Wat vond je niet relaxed aan de inleiding? Ik ben vooral bang dat het erg lang duurt en dat ik een weeënstorm krijgquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik at weer zuurkool vandaaggisteren niet uitgespuugd en er was over. Ik vrees voor manlief dat hij dat nog vaak gaat maken de komende zes maanden.
En gender reveal doen wij pas na de geboorte. Da's voor ons wel bijzonder en ik vind het leuk om het ons geheim te laten zijn.
Majo: wat verwarrend. Ik heb een inleiding gehad met 39 weken en vond het niet heel relaxed, maar een megababy is ook niks... Maar even de echo afwachten.
Monsters: Bij de oudste kon de geslachtsecho vanaf week 16 en toen was het wel goed te zien. Misschien was je net te vroeg? Wij gaan dit keer de gyn vragen om te kijken. Heb toch een afspraak met echo bij 16 weken.
Oh, en weekwisseldag. 13 weken vandaag. Wat gaat de tijd hard!
Je hebt ook gelijk. Omdat het de laatste tijd over negenponders ging vond ik 4200 gram opeens als heel weinig klinkenquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
Het gaat meer om de man/vrouw combinatie dan familie. Mijn man en ik zijn beiden lang. Mijn zus is klein dus als zij ooit een kind had gekregen was dat waarschijnlijk ook kleiner geweestquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
De zus van mijn vrouw had een meisje en 2 jaar later een jongen. Beiden 4600 gram met 40 weken![]()
Is dit een familie ding denk je dan?
Nou, nee. Haar andere zus heeft 3 kinders die alle drie rond de 3200 waren
Ik vraag er gewoon elke keer naar of het nog steeds een jongetje isquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef Donna het volgende:
[..]
#neverforget
Wij hebben het nu ook maar 1x gezien trouwens. Ik neem zeker ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis.
Hier op de plaatselijke verkoop FB pagina stond laatst ook een stapeltje roze newborn kleding, kaartjes er nog aan, met als titel; we krijgen toch een jongetje
Gingen ze dan niet de tweede keer er al vanuit dat het kind waarschijnlijk groter zou zijn? Wel vreemd dat ze dat twee keer gemist hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:22 schreef BE het volgende:
[..]
Bij mij zeiden ze beide keren 3750 gram en toen ze er (beide met 41w en een paar dagen) met 4500 en 4520gr uit kwamen zei ze stom verbaasd: waar heb je die verstopt?
En echt... ik was mega, mega-huge (zeker bij de eerste) en de VK zat al 45 jaar in het vak ofzo.
It happens... en dus ook de andere kant op.Fijn dus dat je die echo krijgt @:Majo
Dan heb je iets meer om op af te gaan.
En idd een niet heel soepele bevalling met als resultaat een gebroken sleutelbeentje. Kind had brede schouders(en nog trouwens
)
Die is wel duidelijk jaquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is goed nieuws! Ik zat vandaag al aan je te denken. Je kunt nu dus gewoon thuis bevallen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zodra je kindje afwijkt ga je je toch een beetje zorgen maken, heel herkenbaar! Hopelijk is alles gewoon goed met de kleinequote:Op dinsdag 22 september 2020 21:47 schreef Nanuke het volgende:
Heel herkenbaar, Gogo. Mijn ervaring is net zo. En nu dus een verassingsbaby. Al word ik nu Gallisch van iedereen die maar blijft vragen 'oh maar je hebt vast een voorgevoel!'. Nou. Nee.
En voor de groeistatistieken, wij krijgen over 2 weken ook een groeiecho alleen dan vanwege (te) kleine baby en men wil zeker weten dat dat niet komt doordat de placenta niet goed functioneert. Ik maak me niet echt zorgen, het blijft een schatting en Dirk was ook een kleintje. Maar toch hè.
Ja!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws! Ik zat vandaag al aan je te denken. Je kunt nu dus gewoon thuis bevallen?
Ik ben benieuwd naar je echo volgende week! Ik snap wel dat je twijfelt wat te doen, hopelijk volgende week meer duidelijkheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik ben echt benieuwd naar de echo van volgende week, dan hebben we tenminste een leidraad. Op zich vind ik de schattingen wel prima, het zegt natuurlijk wel iets als een baby niet meer de curve volgt. Maar exact weten doe jet het nooit.
[..]
Ah vervelendHeb je daar nou heel veel last van?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een fijn relativerend artikel, bedankt!quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:03 schreef Mariposas het volgende:
Big babies![]()
https://midwifethinking.c(...)-care-provider-fear/
quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je echo volgende week! Ik snap wel dat je twijfelt wat te doen, hopelijk volgende week meer duidelijkheid.
Ik zag toevallig laatst een aflevering van one born every minute waarbij een baby vast zat met zijn schouder, was toch wel een gestress en naar om te zien. Maar dat is verder helemaal goedgekomen!! Dus ik wil je niet bang maken verder.
Dat is ook wat de gynaecoloog vertelde, je hebt wel opeens een heel team aan je bed staan. Daar gaat het romantische beeld van bevallen met zo min mogelijk personeel erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ach, als mijn zoon er maar goed uitkomt, dat is het belangrijkste
Wel bizar dat het je zo lang bespaard is gebleven en het letterlijk in de laatste week zich aandientHoe voel je je verder?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Haha, ja, de voorgevoelvraag is ook dagelijks aan de orde hierquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:47 schreef Nanuke het volgende:
Heel herkenbaar, Gogo. Mijn ervaring is net zo. En nu dus een verassingsbaby. Al word ik nu Gallisch van iedereen die maar blijft vragen 'oh maar je hebt vast een voorgevoel!'. Nou. Nee.
En voor de groeistatistieken, wij krijgen over 2 weken ook een groeiecho alleen dan vanwege (te) kleine baby en men wil zeker weten dat dat niet komt doordat de placenta niet goed functioneert. Ik maak me niet echt zorgen, het blijft een schatting en Dirk was ook een kleintje. Maar toch hè.
Jemigquote:Op woensdag 23 september 2020 07:02 schreef SQ het volgende:
Oh willen jullie nog een mop horen?
Gisteren bij de verloskundige vroegen ze of de stagiair mijn bevalling mocht doen
Ik geloof dat alle zorg nu echt wel is weggeëbt
Oh tuurlijk joh. Het vertrouwen in mijzelf had ik altijd alquote:Op woensdag 23 september 2020 07:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Jemig, wat is het einde van de mop? Ben benieuwd naar wat je hebt geantwoord :p
quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Haha ze kijken hier ook wel, maar alleen als het 'in beeld' ligt. Ze gaan er niet specifiek om zoeken in het ziekenhuis (tijd is geld, gok ik).quote:[b]Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef MaJo
Ik vraag er gewoon elke keer naar of het nog steeds een jongetje isVorige week keek ze weer en zag ik voor het eerst de ballen
Vind ik echt knap van je. Ik moet er niet aan denken.quote:Op woensdag 23 september 2020 07:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh tuurlijk joh. Het vertrouwen in mijzelf had ik altijd alkan ze beter op mij oefenen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin.![]()
Ik geloof het nog niet...
quote:Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Na bijna twee jaar in IVF traject (2e poging, 4e terugplaatsing) -en paar ondraaglijke spannende weken- voor het eerst een mini kloppend hartje gezien en gehoord in de buik van m'n vriendin.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Welkom en gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ah, wat tofquote:Op woensdag 23 september 2020 08:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Dankjewel allen!
Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.
Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.
Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Waar krijgt ze een infuus voor?quote:Op woensdag 23 september 2020 08:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Dankjewel allen!
Kan wel lachen en huilen van geluk. De afgelopen paar dagen waren echt ondraaglijk spannend. Ook vooral omdat m'n vriendin afgelopen weekend een bloeding had.
Kzit nu nog te wachten, m'n vriendin krijgt nu nog een infuus.
Dan weer lange rit van twee uur naar huis.
Wauw, kippenvel! Gefeliciteerd en duimen op een goed verloopquote:Op woensdag 23 september 2020 08:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Uhhh. Na een poging in Amsterdam, zijn we nu naar een kliniek in Duitsland gegaan. Daar geven ze ook voor een periode van +-10 weken elke week een infuus, ter bevordering voor het innestelen en de groei. Ik moet je het precieze antwoord even schuldig blijven, want voor mij was de afgelopen periode ook echt een overload aan info. Ik meen dat het een "intra-lipid infuus" word genoemd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |