Wanneer meeten niet meer eng isquote:Op zaterdag 19 september 2020 17:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we een proeverij?
Ik had uit de nieuwsberichten. En de manier waarop hij commentaar op het beleid heeft, begrepen dat hij niet meer in het crisis/beleidsteam zit. Enkel nog voor advies.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee joh, van Ranst doet nog volop mee...
Ik hou van hun lemon 'cheese'cake !quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ik had net weer een keer een Gü toetje, wat blijven die toch eigenlijk goddelijk.
2019 Had ook weinig oversterfte in de griepperiode als je kijkt bij momo.quote:Op zaterdag 19 september 2020 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd naar de besmettelijkheid van de gewone verkoudheidsvirussen. Zoveel mensen, waarvan een deel ook echt heel voorzichtig wbt corona, die verkouden zijn. Je zou denken dat handen wassen, afstand houden, geen handen schudden, mondkapjes ook tegen die virussen helptHet was wel een reden waarom we zo weinig griepdoden hadden dit voorjaar, las ik ergens.
Die wilde ik ook halen, maar mijn Appie had die helaas niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik hou van hun lemon 'cheese'cake !![]()
Ja, ik weet hetquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef z80 het volgende:
2019 Had ook weinig oversterfte in de griepperiode als je kijkt bij momo.
https://www.euromomo.eu/
Ahw, hier was ie laatst ook uitverkocht. (Er stond nog wel een variant met rabarber).quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die wilde ik ook halen, maar mijn Appie had die helaas niet.
Ai, jullie horen ook bij de 12 of gaan jullie een andere keer om ruimte te makenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat volgende week haar verjaardag vieren. Met 12 man in een piepklein huis. Drie van hen zijn 70+, diabeet, hoge bloeddruk, tha works.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat volgende week haar verjaardag vieren. Met 12 man in een piepklein huis. Drie van hen zijn 70+, diabeet, hoge bloeddruk, tha works.
IPV zien wordt het voelen vannacht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:28 schreef fietsie het volgende:
Zow, Uitgeklust voor vandaag. Ik kan geen Rockwool en PIR-plaat meer zien vandaag.
Ik ga zeker niet. J wel geloof ik. Hij gaat in theorie wel tegen zijn moeder zeggen dat hij het onverstandig vindt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]hoe verzin je het
Gaan jullie ook?
Wij missen op dit moment ook een verjaardag, kwamen 20+ mensen dus laat maar.
Ach neequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Wij zouden morgen kleinschalig mijn oma haar verjaardag vieren. Maar ze is vanavond gevallen en heeft waarschijnlijk haar heup gebroken. (Ze zijn nu met de ambu onderweg naar het ziekenhuis)
Nu ik dit lees....quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga zeker niet. J wel geloof ik. Hij gaat in theorie wel tegen zijn moeder zeggen dat hij het onverstandig vindt.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Wij zouden morgen kleinschalig mijn oma haar verjaardag vieren. Maar ze is vanavond gevallen en heeft waarschijnlijk haar heup gebroken. (Ze zijn nu met de ambu onderweg naar het ziekenhuis)
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nu ik dit lees....
Ik vind het soms moeilijk als ik iets wel oke vind maar mijn man niet en andersom.
Want als er 1 gaat kan je zo'n beetje net zo goed samen gaan toch?
Meestal kiezen we er nu dan maar voor om beiden niet te gaan.
Snap ikquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.
Meh. Hopelijk valt het toch nog mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Oh! Wat naar. Hopelijk valt het meequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie helaas heel veel egoïsme om mij heen....quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dat zo stom he. Ik heb 4 mensen uitgenodigd om mijn verjaardag te vieren. Beseffen die lui echt niet dat alle dingen die we doen rondom corona is om elkaar te beschermen en zeker de mensen met een zwakkere gezondheid in onze maatschappij?
Lastig. Alle beslissingen met risico van gewenste afstand versus gewenste nabijheid zijn lastig in tijden van enge ziektes. Ik hoop dat jullie eruit komen zonder teveel afstand tussen jullie te krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.
Ik kan dus eigenlijk niemand zien omdat ik gewoon naar mn werk moet. Van de week was het raak. Niet bij mij. Tenminste in theorie zou het nog kunnen. Al die mensen zien gewoon mensen. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat de vraag is wanneer ik het krijg. Mn ouders zijn oudish en beginnen gammmel te worden, 2 goede vriendinnen zijn zwanger, andere vrienden zijn juist weer zelf zo relaxed dat ze in zichzelf een risico vormen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zie helaas heel veel egoïsme om mij heen....
Je moet toch gewoon een feestje kunnen vieren, ze zijn toch gezond (niet perse jong).
Arm omaatjequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
De mensen die het beseffen hebben de extra maatregelen niet nodig. De mensen die het onzin vinden... gaan zich er vast niet aan houden. Waardoor de horeca het weer allemaal op haar bord krijgt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dat zo stom he. Ik heb 4 mensen uitgenodigd om mijn verjaardag te vieren. Beseffen die lui echt niet dat alle dingen die we doen rondom corona is om elkaar te beschermen en zeker de mensen met een zwakkere gezondheid in onze maatschappij?
Ach shit zegquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Superdag, je ligt heerlijk te genietenquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Fietstocht met 55 mensen, Lonaa voorop met hesje en vlaggetje.Prachtig weer, toffe acts (foto is van Stevie Ann die inmiddels haar Nederlandse naam gebruikt en in het Nederlands zingt), 40 km in de benen in totaal en nu helemaal gesloopt.
[ afbeelding ]
Morgen weer, maar dan de andere route.
Hopelijk meer mensen mét jou.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb nu wel een beetje coviddepressie. Ik ben echt geschrokken hoe snel de besmetting is gegaan bij "nagenoeg geen klachten/symptomen".
Ik zie het ook niet snel goed komen. Want verwacht niet dat ze veel strenger durven te zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan dus eigenlijk niemand zien omdat ik gewoon naar mn werk moet. Van de week was het raak. Niet bij mij. Tenminste in theorie zou het nog kunnen. Al die mensen zien gewoon mensen. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat de vraag is wanneer ik het krijg. Mn ouders zijn oudish en beginnen gammmel te worden, 2 goede vriendinnen zijn zwanger, andere vrienden zijn juist weer zelf zo relaxed dat ze in zichzelf een risico vormen.
Ik zie dit zonder veel strengere regels en veel strengere handhaving niet snel goed komen.
Bovenstaande speelt ook wel weer mee in mn banenstruggle
5 Man om je heen is ook wel veel ineens. Vooral als ze nog jong zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb nu wel een beetje coviddepressie. Ik ben echt geschrokken hoe snel de besmetting is gegaan bij "nagenoeg geen klachten/symptomen".
Wat leukquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Fietstocht met 55 mensen, Lonaa voorop met hesje en vlaggetje.Prachtig weer, toffe acts (foto is van Stevie Ann die inmiddels haar Nederlandse naam gebruikt en in het Nederlands zingt), 40 km in de benen in totaal en nu helemaal gesloopt.
[ afbeelding ]
Ja. Hier had ik even een momentje. Was de een-na-laatste stop.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Superdag, je ligt heerlijk te genieten
Je hebt in ieder geval op de goede dingen gelet. Maar je kunt altijd even bellen naar de spoedlijn (heb ik net ook gedaan voor mijn pechnestquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef sigme het volgende:
@:candaasje, @:cat-atrophe, en iedereen die verstand van katten heeft:
Mijn kat heeft een enorm dikke wang, ik denk een abces. Hij heeft er niet veel last van, z'n oog is open, kan gewoon ademen en slikken en eten. Ik wil er wel maandag mee naar de dierenarts (als het er dan nog is, ik verwacht het wel, en als hij nog in de buurt is - ik kan 'm niet opsluiten).
Of is zoiets gevaarlijk en spoed?
Bizar he? Veel of weinig symptomen zegt zo ontzettend weinig.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
*boks*quote:
Dit is wel een terugkerend evenement al een paar jaar. Dit jaar wel wat aanpassingen. Ik vind het een supergaaf evenement. Afwisselende acts (theatershow, moderne dans, singer-songwriter en improv gezien vandaag), op mooie, gekke locaties, mooi fietsroute buiten af. wb afstand houden best goed te doen. Dit jaar iets gestroomlijnder/wat minder vrijblijvend met fietsbegeleiders. Normaal zijn er ook 3 startmomenten maar dan is er wat meer 'inloop' op de locaties, zeg maar, nu kwamen we echt als groep aan.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
Ik ga morgen naar een cultureel lint. Normaal diverse voorstellingen in de stad waar je in- en uit kunt lopen.
Nu vooraf gratis kaartjes gereserveerd. Fijn dat zulke dingen wel door kunnen gaan. En hier in de stad zijn ze over het algemeen verstandig en geeft men elkaar ruimte.
Zo’n fietsroute hebben we ookquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is wel een terugkerend evenement al een paar jaar. Dit jaar wel wat aanpassingen. Ik vind het een supergaaf evenement. Afwisselende acts (theatershow, moderne dans, singer-songwriter en improv gezien vandaag), op mooie, gekke locaties, mooi fietsroute buiten af. wb afstand houden best goed te doen. Dit jaar iets gestroomlijnder/wat minder vrijblijvend met fietsbegeleiders. Normaal zijn er ook 3 startmomenten maar dan is er wat meer 'inloop' op de locaties, zeg maar, nu kwamen we echt als groep aan.
En inderdaad wel blij dat we weer wat kunnen. Heb het wel gemist.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval op de goede dingen gelet. Maar je kunt altijd even bellen naar de spoedlijn (heb ik net ook gedaan voor mijn pechnest) om advies te krijgen. Want wang is wel in de buurt van oor en hersenen.
Zelf zou ik het vanavond iig wel durven afwachten, als de rest van de functies van de Cat-unit normaal zijn. En morgen kijken hoe het dan is.
Wel onhandig dat hij geen binnenkat is. Als hij wel last krijgt dan heb je hem dus niet zomaar te pakken, denk ik?
Dank voor het meedenken (en geruststellen).quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:25 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme : het klinkt niet gelijk als bloedspoed, maar hou wel even sterk in de gaten of de zwelling niet toeneemt. Is het acuut ontstaan? Dan zou je ook nog kunnen denken aan een wespensteek oid.
Dat is een beste hamster. Compliment voor de ‘hand for scale’quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Dank voor het meedenken (en geruststellen).
Het is vast geen wespensteek, dat voelt anders. Foto maken van een zwelling in een zwarte kat valt niet mee, maar hier toch een aardige illustratie:
[ afbeelding ]
Het is echt een enorme hamsterwang. Zo voelt het ook een beetje, wat gorrelig.
Het is een buitenkat, maar dit was een half jaartje geleden ook de puspoes; de katten ontlopen me niet snel, ook niet bij kwalen.
Wat lig je te genieten! Muziek en zon.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Och hemeltje. Hoe oud is oma?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef Candaasje het volgende:
Heup is gebroken, zojuist bevestigd door de arts. Moet geopereerd worden.
87 jaar.quote:
Arm omaatje. Grotere kans op delier idd, door leeftijd en narcose en veranderingen. Woonde ze nog zelfstandig?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
87 jaar.
Ze komt nu voor morgen op de spoedOK lijst, komt een pen in. Als ze niets doen kan ze niet meer lopen.
Oma is wel een enorm taaie hoor, maar ik hoop dat het de Alzheimer niet teveel laat oplaaien. Ze weet thuis al vaak niet waar ze precies is (vooral s avonds)
Ontplofte.. als in KLAUWKLAUW of *splet* /durftevragenquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:05 schreef Candaasje het volgende:
Oeh dat is inderdaad een best abces/bult.
Als het een vecht-abces is kunnen ze er wel flink ziek van worden (de bacteriën onder katten nagels zijn bah), maar meestal zijn ze er dan ook wel erg pijnlijk op.
(Zo kreeg ik ooit een schat van een kat in mijn armen gedrukt van de dierenarts. Ik wist niet dat ze een abces bij dr staart had... tot 30 sec. Ze ontplofte)
Anyway, goed in de gaten houden en bij twijfel kun je altijd even overleggen met de spoeddienst.
Nee, sinds kort gelukkig in een fijn huis. Dat is een geluk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Arm omaatje. Grotere kans op delier idd, door leeftijd en narcose en veranderingen. Woonde ze nog zelfstandig?
Dat eerstequote:Op zaterdag 19 september 2020 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ontplofte.. als in KLAUWKLAUW of *splet* /durftevragen
Auwaquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat eerste![]()
Kat vloog ongeveer tegen het plafond. Woest!!
Nee, totaal geen druk. J gaat er altijd van uit dat mensen oud en wijs genoeg zijn om zelf hun beslissingen te nemen en accepteert op die manier heel veel van de mensen om hem heen. Hij neemt makkelijk dingen aan voor wat ze zijn, zonder discussie. Vaak een goede eigenschap. Niet altijdquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:30 schreef Blues het volgende:
Lucky_strike de laatste woorden zijn er niet over gezegd voel ik al wel
Wordt J mss onder druk gezet door fam om toch te komen?
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
87 jaar.
Ze komt nu voor morgen op de spoedOK lijst, komt een pen in. Als ze niets doen kan ze niet meer lopen.
Oma is wel een enorm taaie hoor, maar ik hoop dat het de Alzheimer niet teveel laat oplaaien. Ze weet thuis al vaak niet waar ze precies is (vooral s avonds)
Kan je nagaan hoe belangrijk je voor hem bent.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
Nu ook een corona dilemma: mn.X wil uiteten morgenmiddag met de andere twee - met wie hij nu 5 dagen een huishouden vormde - en ik zei: leuk idee en ik doe niet mee. X 5.
Jammer, jammer, nu komtie ‘gewoon’ naar huis.
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe belangrijk je voor hem bent.
Ik was natuurlijk gewoon wel uit eten gegaan met die andere twee.
Ignore himquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.
Uit het verhaal begrijp ik, dat het iets minder afstand werd.
Deze mensen hebben een studentenzoon in stud.huis in Rotterdam, die zich gaat laten testen. In Vianen![]()
De mensen met wie mnX het hh deelde de afgelopen dagen hebben ook 2 jongens, die zelfstandig wonen en 1 x week bij hun ouders eten.
De vader is strikt vanwege risico en het verbaast mij van het eet voorstel.
Als het niet buiten kan, is het een benauwde zaak binnen, namelijk.
Nou ja, jij had het gedaan!?
Goeie oplossing. En huiselijk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ignore him
Hier thuis chinees gegeten ipv uiteten met oma in dr eentje aan een andere tafel.
Gekke is wel dat mijn lief dus wel met een team uitje (van 30 man) uiteten kan.quote:
Zou bij ons geen seconde over nagedacht worden: mag gewoon niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gekke is wel dat mijn lief dus wel met een team uitje (van 30 man) uiteten kan.
Blijft toch een beetje apart.
Jup, zijn ze bij m'n ma op het werk (betaald vanuit gemeente) ook heel makkelijk in. Een meeting met redelijk wat mensen (40 ofzo, met de maatregelen) werd zelf vanuit hogerhand teruggefloten.quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zou bij ons geen seconde over nagedacht worden: mag gewoon niet.
Daar doen ze d'r tenminste nog iets aan...quote:Afscheid van twee collega's (20 jaar +) is binnenkort ook helemaal virtueel
Om me heen, niet meer fysiek, maar collega's ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.
Dat heet trouwens Sundown syndroom.
Nu ook een corona dilemma: mn.X wil uiteten morgenmiddag met de andere twee - met wie hij nu 5 dagen een huishouden vormde - en ik zei: leuk idee en ik doe niet mee. X 5.
@:DancingPhoebe begrijp ik nou goed, dat je 5 mensen/ collega’s met corona om je heen hebt?
Om me heen, niet meer fysiek, maar collega's ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.
Dat heet trouwens Sundown syndroom.
@:DancingPhoebe begrijp ik nou goed, dat je 5 mensen/ collega’s met corona om je heen hebt?
Ja het kutte met die testlocaties in het systeem is dat het niet superhandig in elkaar steekt, het is veel refreshen om geen uur in de auto te hoeven zitten. Ik kon geen plek in Rotterdam zelf vinden, toch geen kleine stadquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.
Uit het verhaal begrijp ik, dat het iets minder afstand werd.
Deze mensen hebben een studentenzoon in stud.huis in Rotterdam, die zich gaat laten testen. In Vianen![]()
De mensen met wie mnX het hh deelde de afgelopen dagen hebben ook 2 jongens, die zelfstandig wonen en 1 x week bij hun ouders eten.
De vader is strikt vanwege risico en het verbaast mij van het eet voorstel.
Als het niet buiten kan, is het een benauwde zaak binnen, namelijk.
Nou ja, jij had het gedaan!?
quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef Candaasje het volgende:
Heup is gebroken, zojuist bevestigd door de arts. Moet geopereerd worden.
Er zijn hier scholen volledig gericht op speciaal onderwijs, maar ook veel middelbare scholen die er extra aandacht aan besteden en/of aparte leertrajecten hebben. E.a. zal ook zeker afhangen van de ernst/ indicatie / individu .quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, hoe gaan ze bij jullie in de regio/stad om met speciaal VO/leerlingen met leerproblemen, dyslexie, ADHD,pdd-nos en dat soort dingen?
Zijn daar speciale scholen voor met veel ervaring daarin, waar je PDD-nossers bij elkaar kunt zetten en dyslecten ook en ze op die manier maatwerk kunt geven in kleine klassen of zegt elke school zelf een zorgteam te hebben en rommelen ze wat aan? Want ja, hoewel het eigenlijk kut leerlingen zijn, leveren ze veel centjes op...
Ja ik vraag dit met een reden, maar die kan ik denk ik niet zo op het forum pleuren.
Daar was toevallig net een onderzoek naar gedaan:quote:Op zaterdag 19 september 2020 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
()
Edit2: en hoe beinvloeden al die maatregelen met handen wassen en mondkapjes.. eigenlijk onze algemene weerstand?
https://www.foodlog.nl/ar(...)mmuniteit-aantasten/quote:Immunoloog Bart Lambrecht van de Universiteit in Gent: “We wassen onze handen inderdaad ietsje meer dan normaal, maar dat is nog altijd niet voldoende om zogezegd onze immuniteit aan te tasten. […] Het is wel zo dat het vele gebruik van zeep en alcoholgels de huidbarrière aantast waardoor de allergenen die aanwezig zijn in de omgeving, zoals huisstofmijt, door de barrière heen penetreren en een tijdelijke eczeemopstoot kunnen veroorzaken.”
Vooralsnog hoeven we ons geen zorgen te maken om de effecten van de te stricte hygiëne. Lambrecht: “De huidige maatregelen zijn te kortstondig om een impact te hebben en het is vooral het eerste levensjaar dat cruciaal is voor een goede ontwikkeling van de immuniteit. Maar duurt deze situatie 2 jaar of langer? Dan zou je weleens een effect kunnen gaan zien.”
Hier zijn speciale scholen. Maar de basisscholen hebben idd ook een zorgteam. Zo zit er in de klas van mijn oudste eentje met het downsyndroom, een pdd-nosser, een adhd-er en zijzelf een add-er. Groep 6 en gaat er goed. Voor het meisje met down is er apart les stof. De adhd-er en pdd-nosser zijn ook nog eens hoog begaafd (zeggen zequote:Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, hoe gaan ze bij jullie in de regio/stad om met speciaal VO/leerlingen met leerproblemen, dyslexie, ADHD,pdd-nos en dat soort dingen?
Zijn daar speciale scholen voor met veel ervaring daarin, waar je PDD-nossers bij elkaar kunt zetten en dyslecten ook en ze op die manier maatwerk kunt geven in kleine klassen of zegt elke school zelf een zorgteam te hebben en rommelen ze wat aan? Want ja, hoewel het eigenlijk kut leerlingen zijn, leveren ze veel centjes op...
Ja ik vraag dit met een reden, maar die kan ik denk ik niet zo op het forum pleuren.
Cool, ga ik binnenkort eens kijken.quote:Op zondag 20 september 2020 00:14 schreef Candaasje het volgende:
Tip voor iedereen die van snorkelen houdt of octopussen op waarde weet te schatten (nee niet in de pan of op het bord): My octopus teacher, Netflix.
Ik zat echt met mijn kin op de grond, zo vindingrijk en tof is de octo uit de docu!![]()
Op het eind wel even de Kleenex erbij houden.
Zo’n verstilde zondagochtend en het geluid van de beierende kerkklokken draagt ver.quote:Op zondag 20 september 2020 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge,wat een heerlijk zonnetje schijnt er. Wel fris buiten, maar dat zal straks wel beter worden.
Ah leuk!quote:Op zondag 20 september 2020 07:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar was toevallig net een onderzoek naar gedaan:
[..]
https://www.foodlog.nl/ar(...)mmuniteit-aantasten/
Ieder (stel) een eigen bakje. Zo heb ik het vorige week in ieder geval gedaan toen er een vriend langs kwam.quote:Op zondag 20 september 2020 09:53 schreef Tally het volgende:
@:candaasje Sterkte voor Oma! En je moeder natuurlijk.
Wij hadden gister visite. 2 mensen. We hebben ons goed aan die 1,5m gehouden. Ik had alleen hapjes en lekkers gekocht zoals chips en zoutjes. Later bedacht ik me hoe zou ik dat doen. Toen was ik er in mijn hoofd alweer zo druk mee bezig dat ik dacht: laaaaaaaat maardus ik ga vanmiddag aan het chips
Welke maak je? Ik moet er ook eens mee aan de gangquote:Op zondag 20 september 2020 09:54 schreef Tally het volgende:
En ik moet eens gaan bedenken waar in huis ik een plank/kastje ga maken waar ik mijn Lego kwijt kan. Ik vind steeds meer leuke stukken
Ik kende het helemaal niet maar heb deze opgeslagen voor toekomstig gebruikquote:Op zondag 20 september 2020 10:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens! Even cul gerelateerd ! K heeft gevraagd of ik een taart wil gaan bakkrn, want dan wordt de kenwood tenminste gebruikt![]()
Dus nu ben ik op zoek naar recepten voor een "fluffy" taart.. kom maar door met jullie succes recepten
Oh fuuu, dat ik niet aan blijvend refreshen heb gedachtquote:Op zaterdag 19 september 2020 23:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Om me heen, niet meer fysiek, maar collega's ja.
[..]
Ja het kutte met die testlocaties in het systeem is dat het niet superhandig in elkaar steekt, het is veel refreshen om geen uur in de auto te hoeven zitten. Ik kon geen plek in Rotterdam zelf vinden, toch geen kleine stad
Is nogal de vraag hoe je regio definieert. Scholen voor speciaal onderwijs zitten niet in elk dorp, dus wat voor de een een acceptabele reisafstand is (evt metquote:Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Hier staat voor dat doel zo'n Ikea metalen vitrinekast; lekker breed zodat ook grotere modellen passenquote:Op zondag 20 september 2020 09:54 schreef Tally het volgende:
En ik moet eens gaan bedenken waar in huis ik een plank/kastje ga maken waar ik mijn Lego kwijt kan. Ik vind steeds meer leuke stukken
Die zijn dan ook wel erg tof.quote:Op zondag 20 september 2020 11:21 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Zoonlief heeft een lego trein gekregen, we zijn de hele morgen al met z'n vieren aan het lego bouwen. Alle andere verjaardagscadeautjes vielen in het niet.
Nu zo maar eens pannenkoeken bakken voor een pannenkoekenlunch...
Daar komt dan weer nauwelijks een keukenmachine aan te pas..quote:Op zondag 20 september 2020 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kende het helemaal niet maar heb deze opgeslagen voor toekomstig gebruik
www.foodnetwork.ca/recipe/fluffy-chocolate-truffle-tart/21746/
Ik zou een slagroomtaart met aardbeien bakken.quote:Op zondag 20 september 2020 10:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens! Even cul gerelateerd ! K heeft gevraagd of ik een taart wil gaan bakkrn, want dan wordt de kenwood tenminste gebruikt![]()
Dus nu ben ik op zoek naar recepten voor een "fluffy" taart.. kom maar door met jullie succes recepten
En ook hoe je speciaal onderwijs definieert denk ik. In dit geval gaat het om leerlingen die ondanks alles wel zelfstandig naar school kunnen komen. Zij het (komt van zijn toch, of is het zei?quote:Op zondag 20 september 2020 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is nogal de vraag hoe je regio definieert. Scholen voor speciaal onderwijs zitten niet in elk dorp, dus wat voor de een een acceptabele reisafstand is (evt metleerlingenvervoer
) is voor de ander al ver buiten de regio, dus kiest die laatste eerder voor 'passend onderwijs' op regulier in de buurt.
Maar voor veel dingen is speciaal onderwijs. Niet voor alles. En meestal niet voor lichte problematiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Goed bezigquote:Op zondag 20 september 2020 11:58 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd Jagar!![]()
Ik holde net m'n eerste 5 kilometerzonder wandelen!
Dank! Nu ik dit kan ben ik van plan im november bij jou in de buurt om een meertje te hollenquote:
Welke?quote:Op zondag 20 september 2020 12:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dank! Nu ik dit kan ben ik van plan im november bij jou in de buurt om een meertje te hollen
ja het wordt een biscuit cake met mascarponecreme vulling met een smaakje. het smaakje ga ik even af laten hangen van wat er in de ah te koop isquote:Op zondag 20 september 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:
Wat goe-oed Clubsoda!
Bakken? https://www.laurasbakery.nl/carrot-cake/
https://deliciousmagazine(...)ones-met-mascarpone/
https://piesandplots.net/ottolenghis-flourless-coconut-cake/
https://www.elleeten.nl/e(...)epten-met-chocolade/
En ah is vlakbij toch, als je niet alle ingrediënten in huis hebt.
En verder: protip: kun je stukken invriezen.
Ik heb net de Mandalorian af. Morgen komt een Harry Potter huis binnen. En ik wacht nog ff want bij Kruidvat is deze week de Collectebus in de aanbieding. En nog een doosje van de Mandalorianquote:Op zondag 20 september 2020 09:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Welke maak je? Ik moet er ook eens mee aan de gang![]()
Verder volkkmen ruk geslapen.. daar moet ik toch echt iets op gaan vinden want gister viel ik in alaap .. op de bank.. midden in een gesprek met K. Dus dat gaat niet helemaal goed..
Dingen vinden waarmee ik overdag ook een beetje mn hoofd kan ontspannen, dan lukt dat hopelijk ook snachts.. het Fok!boekenclub boek van deze maand helpt helaas niet echt..
Ja ik had zo veel aan mijn hoofd gister dat ik daar niet op kwamquote:Op zondag 20 september 2020 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ieder (stel) een eigen bakje. Zo heb ik het vorige week in ieder geval gedaan toen er een vriend langs kwam.
Ja daar heb ik geen plek voor. Nergens in huis meerquote:Op zondag 20 september 2020 11:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier staat voor dat doel zo'n Ikea metalen vitrinekast; lekker breed zodat ook grotere modellen passen
Wat van harry Potter komt er bij de Kruidvat in de aanbieding? #HarryPotterNerdquote:Op zondag 20 september 2020 13:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb net de Mandalorian af. Morgen komt een Harry Potter huis binnen. En ik wacht nog ff want bij Kruidvat is deze week de Collectebus in de aanbieding. En nog een doosje van de Mandalorian
De Collectebusquote:Op zondag 20 september 2020 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat van harry Potter komt er bij de Kruidvat in de aanbieding? #HarryPotterNerd
ohja.. ik kan idd wel aan een starwars collectie gaan beginnenquote:Op zondag 20 september 2020 13:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb net de Mandalorian af. Morgen komt een Harry Potter huis binnen. En ik wacht nog ff want bij Kruidvat is deze week de Collectebus in de aanbieding. En nog een doosje van de Mandalorian
maar van wat. Lego?quote:Op zondag 20 september 2020 13:17 schreef Tally het volgende:
[..]
De Collectebus
En vandaag heb ik de Ligusterlaan besteld.![]()
quote:Op zondag 20 september 2020 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
maar van wat. Lego?
Edit gevonden : Lego idd. Jammer die heb ik al haha
De hogwarts expres is ook super leuk.quote:Op zondag 20 september 2020 13:30 schreef Tally het volgende:
[..]jammer idd. Ik ben pas net begonnen met sparen.
De oudste en meneer hebben onwijs veel Lego. Maar ik dacht altijd waar moet ik het laaaaten. Nog steeds maar dat zoek ik wel ff uit
Associatiepost:quote:Op zondag 20 september 2020 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat van harry Potter komt er bij de Kruidvat in de aanbieding? #HarryPotterNerd
Ik heb mij daar niet zo heel erg in verdiept eigenlijk dus ik heb geen idee waarom ze het nog steeds onder die Pseudoniem uit brengt. Maar ze doet wel meer vreemde dingen de laatste tijdquote:Op zondag 20 september 2020 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Associatiepost:
Ik las gisteren de kritiek die over JK Rowling heen komt over haar nieuwste boek. Terwijl het nog niet eens uit is..
Het is al bekend dat zij de schrijfster is en tóch brengt ze het boek uit onder een pseudoniem. Dat begrijp ik niet helemaal
Blijkbaarquote:Op zondag 20 september 2020 13:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb mij daar niet zo heel erg in verdiept eigenlijk dus ik heb geen idee waarom ze het nog steeds onder die Pseudoniem uit brengt. Maar ze doet wel meer vreemde dingen de laatste tijd
quote:Op zondag 20 september 2020 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb gisteren Brownie gebakken met chocolade stukjes en als topping witte chocolade fudge met pistache nootjes. Daar bovenop had ik van die kleurrijke strooisel gestrooid,
Daarna heb ik een carrot cake gebakken met een topping van mom chou en slagroom. Die verschillende kleurtjes gegeven en dat zo opgespoten. Was het alleen wat te warm voor daaroverheen ook weer kleurige sprinkles.
Alle thema Lego is lelijkquote:Op zondag 20 september 2020 14:51 schreef Sarabi het volgende:
Nu wil ik ook Harry Potter LEGO, maar ik vind het meeste lelijk
Het boek is als een pudding broodje tussen je benen wat oudbakken is met groene plekjes.quote:Op zondag 20 september 2020 09:58 schreef Barreltje het volgende:
Welke maak je? Ik moet er ook eens mee aan de gang![]()
Verder volkkmen ruk geslapen.. daar moet ik toch echt iets op gaan vinden want gister viel ik in alaap .. op de bank.. midden in een gesprek met K. Dus dat gaat niet helemaal goed..
Dingen vinden waarmee ik overdag ook een beetje mn hoofd kan ontspannen, dan lukt dat hopelijk ook snachts.. het Fok!boekenclub boek van deze maand helpt helaas niet echt..
Alweerquote:Op zondag 20 september 2020 14:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff, in een volgend leven wil ik geboren worden met een ingebouwde kompas, verdorie weer verkeerd gefietst.
Gelukkig is het er wel lekker weer voor, maar ik snap werkelijk niet waar het verkeerd gaat
Even opgezocht en die zijn leukquote:Op zondag 20 september 2020 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind in Harry Potter thema de Wrebbit 3Dpuzzels ook ontzettend tof. Ik heb beide delen van Hogwarts Castle gemaakt
en ik hou helemaal niet van pudding broodjesquote:Op zondag 20 september 2020 15:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het boek is als een pudding broodje tussen je benen wat oudbakken is met groene plekjes.
En ook kut dat je zo slecht slaapt
quote:Op zondag 20 september 2020 14:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff, in een volgend leven wil ik geboren worden met een ingebouwde kompas, verdorie weer verkeerd gefietst.
Gelukkig is het er wel lekker weer voor, maar ik snap werkelijk niet waar het verkeerd gaat
Veel te processen lijkt me.quote:Op zondag 20 september 2020 15:16 schreef Barreltje het volgende:
oh en ik zal blij zijn als ik na aankomend weekend naar mn juppen appartement verhuist ben.. levert nu ook genoeg gepeins op. En als ik dan gewend ben aan de nieuwe covid situatie komt het vast ook wel weer goed, maar het is nu gewoon zo enorm VEEL in mijn hoofd...
3 km bult op (eraf was de gewone weg) Ik hou echt van hier wonen, maar die bulten in en om de stad zijn wat minder.quote:Op zondag 20 september 2020 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alweer![]()
Moest je ver om fietsen?
Lijkt me sowieso dat als je een definitief plekje hebt daar het makkelijker is om je ritme te vinden tussen thuis daar en thuis hier, en om daarin ook patroontjes op te bouwen, die je wat rust gevenquote:Op zondag 20 september 2020 15:16 schreef Barreltje het volgende:
oh en ik zal blij zijn als ik na aankomend weekend naar mn juppen appartement verhuist ben.. levert nu ook genoeg gepeins op. En als ik dan gewend ben aan de nieuwe covid situatie komt het vast ook wel weer goed, maar het is nu gewoon zo enorm VEEL in mijn hoofd...
Het is ook allemaal echt veel bij jou.quote:Op zondag 20 september 2020 15:16 schreef Barreltje het volgende:
Je hebt natuurlijk in een paar weken tijd best wel veel nieuws dingen voor de kiezen gehad, niet meer fulltime samen zijn met K, nou had je dat al niet, maar denk dat dit toch anders is, nieuwe baan in een ander land, ander huis en op zoek naar nog een ander huis. En dan doet corona ook nog een duit in het zakje. Het zal best onrustig zijn in je hoofdquote:Op zondag 20 september 2020 15:16 schreef Barreltje het volgende:
Ja, ik verdwaalde in het dure durp Rozendaal, mén wat een huizen ook, enormquote:Op zondag 20 september 2020 15:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Kom je dan ook op plekken die je nog nooit gezien hebt? Dat vond ik in het begin dat ik hier woonde zo leukZorgt er wel voor dat je km's extra fietst natuurlijk.
Wall-Equote:Op zondag 20 september 2020 15:31 schreef Candaasje het volgende:
@ Kaatje . Sorry, ik moest grinniken. Maar ik verdwaal nog in de Hema, dus het is vooral uit herkenbaarheid
![]()
(Gedeelde smart ofzo..)
@:Ludolf : mijn Wall-E van LEGO is heul niet lelijk!![]()
En LEGO-treinen zijn tof Jägar!
Ik zeg altijd dat ik ik m’n eigen huis nog verdwaal. Maar ik was echt Rozendaal ingefietst met de mantra..rechtsaf op de rotonde..rechtsaf op de rotonde, dat heb ik ook gedaan. Volgende keer moet het zijn, rechtsaf op de tweede rotondequote:Op zondag 20 september 2020 15:31 schreef Candaasje het volgende:
@ Kaatje . Sorry, ik moest grinniken. Maar ik verdwaal nog in de Hema, dus het is vooral uit herkenbaarheid
![]()
(Gedeelde smart ofzo..)
@:Ludolf : mijn Wall-E van LEGO is heul niet lelijk!![]()
En LEGO-treinen zijn tof Jägar!
je hebt van die houdertjes voor telefoons voor op het stuur van je fiets, dan kun je gewoon google maps aandoen tijdens het fietsen. We hebben er ook 1-tje, ideaal als je ergens heen moet in een buurt waar je nog nooit geweest bent....quote:Op zondag 20 september 2020 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik ik m’n eigen huis nog verdwaal. Maar ik was echt Rozendaal ingefietst met de mantra..rechtsaf op de rotonde..rechtsaf op de rotonde, dat heb ik ook gedaan. Volgende keer moet het zijn, rechtsaf op de tweede rotondeHet gaat vast een keer goedkomen
Daar komt mijn zichtprobleem om de hoek kijken, ik zou dan de Ipad op de fiets moeten zetten.quote:Op zondag 20 september 2020 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je hebt van die houdertjes voor telefoons voor op het stuur van je fiets, dan kun je gewoon google maps aandoen tijdens het fietsen. We hebben er ook 1-tje, ideaal als je ergens heen moet in een buurt waar je nog nooit geweest bent....
Nee, kan ook met spraakgestuurde navigatie. Dan voel ik me altijd belachelijk, dus ik zet het uit. maar het kan wel!quote:Op zondag 20 september 2020 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar komt mijn zichtprobleem om de hoek kijken, ik zou dan de Ipad op de fiets moeten zetten.
Ik wist dat ik wel weer op bekend terrein zou uitkomen, zolang ik maar bult op fietste en dat was ook zo, duurde alleen 3 km
Duik ik in, dank je. Maar het moet me verdorie toch een keer lukken om in 1 keer bij het kasteel te komenquote:Op zondag 20 september 2020 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, kan ook met spraakgestuurde navigatie. Dan voel ik me altijd belachelijk, dus ik zet het uit. maar het kan wel!
Moet je niet in quarantaine dan?quote:Op zondag 20 september 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:.
Maar goed, ik ga wel naar België, en dan maar per dag bekijken of er studenten geannuleerd hebben. En gewoon wel op de gegeven lesmomenten online meedoen.
Wordt geadviseerd ja. Naar essentiële lessen mag iedereen sowieso wél komen, mits geserveerd. (Zelfs uit rood gebied)quote:
quote:
Omw.quote:
De regels volgen is het natuurlijk niet helemaal, ervanuitgaande dat je in Z-Holland woont...quote:Op zondag 20 september 2020 16:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wordt geadviseerd ja. Naar essentiële lessen mag iedereen sowieso wél komen, mits geserveerd. (Zelfs uit rood gebied)
Ik zal wel redelijk wat boodschappen meenemen, en uit ga ik toch al niet. En de campus is verder enkel op reservering (ook de bibliotheek). Dus op mijn huisgenoten na, zie ik nauwelijks iemand. En de universiteiten starten in code oranje, terwijl code geel wettelijk geldt. Dus dat risico durf ik wel te nemen.
En ik moet sowieso naar (verplichte) practica. (Weliswaar nog niet aankomende week)
En bij terugkomst in NL zal ik even kijken wat ik doe. Als ik het gisteren en vandaag even inschatte, loop ik hier meer risico dan in België. (Ik woon daar niet in Antwerpen centrum natuurlijk, dat scheelt aanzienlijk).
Ik woon niet in Zuid Holland, Noord Holland of Groningen.quote:Op zondag 20 september 2020 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De regels volgen is het natuurlijk niet helemaal, ervanuitgaande dat je in Z-Holland woont...
De regels uitgelegd in De Volkskrant:quote:Op zondag 20 september 2020 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
De regels volgen is het natuurlijk niet helemaal, ervanuitgaande dat je in Z-Holland woont...
oh, bedankt. Ik was nog niet op de hoogte.quote:Op zondag 20 september 2020 16:26 schreef golfer het volgende:
[..]
De regels uitgelegd in De Volkskrant:
[ link | afbeelding ]
Groningen maakt voor België nog niet uit! Daarnaast zegt de overheid dat internationale studenten de quarantaine wel moeten respecteren, dus ook niet naar lessen mogen.quote:Op zondag 20 september 2020 16:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik woon niet in Zuid Holland, Noord Holland of Groningen.
(Zou ik daar wel wonen, dan geldt dus verplichte test, 14 dagen quarantaine, maar mag de quarantaine voor essentiële lessen wel onderbroken worden)
Allesquote:Op zondag 20 september 2020 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Echt, laat het maar weer aan de vrouwen over om zichzelf te dividen hoordat hebben de niet in een vrouwenlichaamgeboren vrouwen alvast gemeen met de wel in een vrouwenlichaamgeborenenenenen
Het enige onderdeel van de discussie wat ik het onderzoeken waard vind is die van deelname in sport als het op trans vrouwen aankomt, maar zelfs daarin lees ik alleen maar emoties ipv feiten.
Ah, nouja, voor mij ook niet, want ik woon in Utrechtquote:Op zondag 20 september 2020 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Groningen maakt voor België nog niet uit!
Ooo kind als je een piemel had was ik zo met je getrouwdquote:
Wat dat laatste betreft: de UA denkt er anders over danquote:Op zondag 20 september 2020 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Groningen maakt voor België nog niet uit! Daarnaast zegt de overheid dat internationale studenten de quarantaine wel moeten respecteren, dus ook niet naar lessen mogen.
/myjob.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een neppe doe je het zeker niet hè?quote:Op zondag 20 september 2020 16:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooo kind als je een piemel had was ik zo met je getrouwd![]()
Groetjes, een piemelfetishist.
Voor de probeer zeker eens geestig, maar ik zie het het niet winnen van een echtes.quote:Op zondag 20 september 2020 16:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor een neppe doe je het zeker niet hè?
Super duur ookquote:Op zondag 20 september 2020 13:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De hogwarts expres is ook super leuk.
En een beetje schilderij of ander kunstwerk voor op de kast is minstens even duur.quote:Op zondag 20 september 2020 17:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar hij staat wel leuk op de kast
Maar daar heb ik er al meer dan genoeg van.quote:Op zondag 20 september 2020 17:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En een beetje schilderij of ander kunstwerk voor op de kast is minstens even duur.
Ja zie, omruilen dus voor wat leukersquote:Op zondag 20 september 2020 17:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Maar daar heb ik er al meer dan genoeg van.
Foon met eigen wilquote:Op zondag 20 september 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
M'n iphone ging moeilijk doen, en nu moest ik een nieuw scherm of een nieuwe telefoon. Mijn oude 'foon bleek niet meer geserviced te worden qua ios, dus nu heb ik me een refurbished iphone SE besteld. Eindelijk weer een kleintjein plaats van een reuzefoon.
Oude foon heeft oa op geheel eigen intiatief m'n zusje gebeld, dat was wel gezellig. Die zit thuis in afwachting van een coronatest. De foon wou ook niet meer betalen, dat was dan wel een beetje lastig bij het kopen van een nieuwe foon. Gelukkig heb ik een lief.
Leuk fietsen daar, Goede Gezondheidquote:UPDATEDe Belgische jongen Ilias (12), die sinds donderdag vermist werd, is in goede gezondheid aangetroffen. Hij was er aan het fietsen met zijn oom, die opgepakt is.
Ik heb ook een ijsje gehaald. Het was echt een ijsjesdag.quote:Op zondag 20 september 2020 17:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb naast hardlopen en een ijsje halen ook niets nuttigers gedaan dan af en toe een beetje dom roeren in de pan stoofvlees en nieuwe inrichtingen pinteresten
Ik ga zo ijsjes halen, want ik ben het daar mee eensquote:Op zondag 20 september 2020 18:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb ook een ijsje gehaald. Het was echt een ijsjesdag.
quote:Op zondag 20 september 2020 18:20 schreef sigme het volgende:
De hamsterwang is geknapt. Nu heb ik een natte poes.
Ruikt ie ook naar vis of etter?quote:Op zondag 20 september 2020 18:20 schreef sigme het volgende:
quote:Op zondag 20 september 2020 18:20 schreef sigme het volgende:
quote:
Niet naar etter, er komt ook geen geel of grijs pus uit. Het is vooral nat, natte vacht.quote:Op zondag 20 september 2020 18:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ruikt ie ook naar vis of etter?
quote:
Ah, nou beter, een beetje vers abces is beter dan een volgepropt met bacteriën en zut.quote:Op zondag 20 september 2020 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet naar etter, er komt ook geen geel of grijs pus uit. Het is vooral nat, natte vacht.
Met wat moeite zou ik het een beetje vissig kunnen vinden.
Ja je zou er bijna even van bij een andere supermarkt langs gaan..quote:Op zondag 20 september 2020 18:52 schreef Candaasje het volgende:
Wat een wreed bestaan....
... ga je naar de supermarkt voor Magnums.... (ja die in die groene doosjes), hebben ze die niet........ en dan krijg je terwijl je diep bedroefd naar huis slentert op youtube reclame van....Magnums.....
Is dat de sequel van A boy and his dog?quote:Op zondag 20 september 2020 18:46 schreef fietsie het volgende:
"One man and his Dog" op de BBC
Schaapjes tussen hekken door sturen met fluitjes en commando's. Geweldig die hondjes bezig te zien
Ja, nee, ik heb maar choco-toetjes van Alpro meegenomen. Die vind ik ook voor zo nu en dan hemels, dus vooruit.quote:Op zondag 20 september 2020 18:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja je zou er bijna even van bij een andere supermarkt langs gaan..
Competitie schapendrijven met collies.quote:Op zondag 20 september 2020 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dat de sequel van A boy and his dog?
Dat was een vermakelijke film. Zou je zoiets nou ook nog ergens kunnen opgraven in deze tijden van internetwebz?
Anderhalf schaapquote:Op zondag 20 september 2020 19:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Competitie schapendrijven met collies.
Eerst met 1, 5 schapen, dan met een een koppel 10 schapen.
Is dit een nieuwe wedstrijd? Of een herhaling? Kan nu geen bbc meer ontvangen. Maar voorheen vaak gekeken.quote:Op zondag 20 september 2020 19:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
1 Kollie deed 5 schaaps.quote:Op zondag 20 september 2020 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Anderhalf schaap?
Sorry, ik ben te moe voor logisch denken, dan zie ik de raarste dingen staan.
1 In de wei. De helft op het spit.quote:Op zondag 20 september 2020 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Anderhalf schaap?
Sorry, ik ben te moe voor logisch denken, dan zie ik de raarste dingen staan.
Jaarlijkste competitie om een speciale BBC award. Dit jaar gehouden op de grasvelden voor een -wow- uitlokkend groot Engels manor.quote:Op zondag 20 september 2020 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Is dit een nieuwe wedstrijd? Of een herhaling? Kan nu geen bbc meer ontvangen. Maar voorheen vaak gekeken.
Bij jumbo kun je wel dingen 'aanvragen' die je mist in de super.quote:Op zondag 20 september 2020 19:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, nee, ik heb maar choco-toetjes van Alpro meegenomen. Die vind ik ook voor zo nu en dan hemels, dus vooruit.
Maar het is wel belachelijk irritant dat we kennelijk de enige vegans hier in de omtrek zijn, waardoor het assortiment bij alle supermarkten voortdurend sterk wisselt - Ze gooien er vooral dingen uit die wij graag kopen...'t is een complot denk ik- en nergens echt lekker volledig is. En dat gaat soms over de stomste dingen, niet enkel over producten zoals Magnums
(Ja ok, zonder bepaalde zaken die wij graag eten kun je vast ook wel, maar het wordt dan toch al snel steeds kariger en kariger) . Dat maakt beperken van supermarktbezoekjes soms wel een beetje een uitdaging. We gaan daarom ook maar vaak op tijdstippen dat het rustig(er) is, rond 18-18:30 uur enzo. Dat scheelt al veel mogelijk contact met mensen.
Wel door een Schot met rok en geruite pet?quote:
Het was op een deel van de competitie windkracht 7 met regen: een regenpak met platte waxpet.quote:Op zondag 20 september 2020 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel door een Schot met rok en geruite pet?
In 2004 bestond deze op fok al. Zie het fok woordenboek:quote:Op zondag 20 september 2020 21:00 schreef Tele6 het volgende:
Welke had eerst deze smileys, fok of het tweakersforum? B keek met me mee toen ik het forum las en zei "jullie hebben de smileys van Tweakers gejat" maar dat zou ik niet weten.
B is het er wel mee eens dateen onmisbare is.
Ze hebben in Eext nog een nieuwe herder nodig en dat is wel een dingetje. Ik was het aan het lezen en bleef doorklikken door de soap waarin vele conflicten, opstappen en ontslagen van herders de revue passeerdenquote:Op zondag 20 september 2020 19:08 schreef fietsie het volgende:
Pfoe dat gaat mega ver terug, volgens mij is een deel door tweakers gemaakt en een deel door fokkers.quote:Op zondag 20 september 2020 21:00 schreef Tele6 het volgende:
Welke had eerst deze smileys, fok of het tweakersforum? B keek met me mee toen ik het forum las en zei "jullie hebben de smileys van Tweakers gejat" maar dat zou ik niet weten.
B is het er wel mee eens dateen onmisbare is.
Dat moet lekker fietsen ook, die -25k!quote:Op maandag 21 september 2020 07:01 schreef minilot het volgende:
Zo wandelend rond de Posbank vorige week, stuitten we toevallig bij een veldje op een training van zo'n hond met een klein groepje oefenschapen erbij, was tof om te zien![]()
En goeiemorgenGisteren onverwacht veertig kilometer gefietst en ik haat fietsen en ik voel m'n kont nou nog
![]()
https://www.trompenburg.nl/ was niettemin wel dikke prima voor een zondagmiddagbesteding en het theehuis daar had Koekela!..en zodoende vierde J. vijfentwintig kilo afgevallen met een punt melkchocoladecheesecake
Morgen schoolfotograaf bij Günther. Dat voelt inenen wel verrekte groot!![]()
Ik zou wel geschikt zijn, mijn honden nietquote:Op zondag 20 september 2020 23:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben in Eext nog een nieuwe herder nodig en dat is wel een dingetje. Ik was het aan het lezen en bleef doorklikken door de soap waarin vele conflicten, opstappen en ontslagen van herders de revue passeerdenAcht herders weg in de afgelopen jaren
Vanaf hier vele artikelen over de Eexter Herdersoap: https://www.rtvdrenthe.nl(...)vak-wordt-onderschat
Ik zie dat sigme nog wel doen met haar honden![]()
Hmm maar waarom zijn schaapjes zo leuk dan?quote:Op maandag 21 september 2020 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou wel geschikt zijn, mijn honden niet
Als we schapen kopen of verkopen dan blijken er altijd wel heel veel mensen te zijn die een handvol schapen hebben omdat ze een hond hebben (of hadden), daarmee gingen drijven en toen zelf een paar schaapjes wilden hebben.
Omdat het gewoon leuk staatquote:Op maandag 21 september 2020 08:06 schreef Blues het volgende:
Om je land af te grazen, voor de wol, voor het lamsvlees..
Nou, veel mensen nemen dus schapen omdat ze hun hond zo leuk vinden.quote:Op maandag 21 september 2020 08:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm maar waarom zijn schaapjes zo leuk dan?
Kan me er nog niet onwijs veel voorstellen.
ze zijn wel schattig....quote:Op maandag 21 september 2020 08:15 schreef sigme het volgende:
Wie schattige schaapjes wil neemt vaak ouessantjes. Niet te verwarren met croissantjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn de eenhapskrekkers onder de schapen. Wel een heel sterk (robuust) ras, maar verder voor nóg minder goed dan onze schaapjes. Nog waardelozere wol, helemaal geen vlees.
Bij ons in Antwerpen, en ook regelmatig op de campus, loopt ook een kudde van een stadsherder.quote:Op maandag 21 september 2020 09:00 schreef Jagärtrut het volgende:
In ons nieuwe dorp schijnt een actieve schaapsherder te zijn, die met z'n kudde door de regio trekt om op vraag gras te komen 'maaien'. Ben benieuwd!
Er is nu nog meer Harry Potter Lego in de aanbieding bij Kruidvat. Net Hedwig en de Collectebus besteldquote:Op zondag 20 september 2020 17:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar hij staat wel leuk op de kast
Ja was weer leuk gister.quote:Op maandag 21 september 2020 08:53 schreef PdeHoog het volgende:
Lubach was toch wel weer sterk bezig gister.....
Da's hier ook al een aantal jaren de gewoonte; de grootste stukken gemeentelijk gras worden ook door schapen kortgehouden ipv het te maaienquote:Op maandag 21 september 2020 09:00 schreef Jagärtrut het volgende:
In ons nieuwe dorp schijnt een actieve schaapsherder te zijn, die met z'n kudde door de regio trekt om op vraag gras te komen 'maaien'. Ben benieuwd!
Huh, ook de grasvelden binnen de kernen? Talud/natuurstrook langs de N391 wordt wel geheel onderhouden door schapen hier, maar in het dorp wordt gewoon gemaaid.quote:Op maandag 21 september 2020 12:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's hier ook al een aantal jaren de gewoonte; de grootste stukken gemeentelijk gras worden ook door schapen kortgehouden ipv het te maaien
Ja hoor, de bermen in de industrieterreinen, langs de rondweg maar ook rond de molen, de openbare tennisbaan (dus niet van een club: asfalt en een stalen net) en andere plekken met veel gras in het dorp.quote:Op maandag 21 september 2020 12:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, ook de grasvelden binnen de kernen? Talud/natuurstrook langs de N391 wordt wel geheel onderhouden door schapen hier, maar in het dorp wordt gewoon gemaaid.
Het is een echte tragekomedie ondertrussen....En dat tijdens een pandemie waar een daadkrachtige regering toch wel goed zou zijn...quote:Op maandag 21 september 2020 13:03 schreef borisz het volgende:
Belgische formatie deel #5842
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/21/en-dan-nu-verkiezingen/
Inmiddels 484 dagen formeren sinds de verkiezingen. En tel er nog bij op dat het vorige kabinet negen maanden daarvoor viel.quote:Op maandag 21 september 2020 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het is een echte tragekomedie ondertrussen....En dat tijdens een pandemie waar een daadkrachtige regering toch wel goed zou zijn...
Dit land is ook zo ongeloofelijk complex, met taalgrenzen, provincies, gewesten, etc. etc. Het is fascinerend om van dichtbij mee te maken, maar ook erg verbazingwekkend soms.quote:Op maandag 21 september 2020 13:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Inmiddels 484 dagen formeren sinds de verkiezingen. En tel er nog bij op dat het vorige kabinet negen maanden daarvoor viel.
Het record is 541 dagen.... Dus ze hebben nog even als je sinds de verkiezingen telt
Idd... Ik zit in een appgroep met NLers in Gent en daar is het iedere keer genieten als het om de formatie gaatquote:Op maandag 21 september 2020 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit land is ook zo ongeloofelijk complex, met taalgrenzen, provincies, gewesten, etc. etc. Het is fascinerend om van dichtbij mee te maken, maar ook erg verbazingwekkend soms.
Fijn, een hele geruststelling ditquote:Op maandag 21 september 2020 16:01 schreef Candaasje het volgende:
Zo eens naar oma. Breuk was gunstig begreep ik; niet het gewricht zelf dat aangetast is, maar een stuk bot erboven. Daar hebben ze dus een pen in gezet. Ik kreeg net een foto van mijn tante die vanmiddag mijn oma al weer zittend en een tijdschrift lezend in het ZH aantrof.
Wat fijn! Dat scheelt een hele hoop.quote:Op maandag 21 september 2020 16:01 schreef Candaasje het volgende:
Zo eens naar oma. Breuk was gunstig begreep ik; niet het gewricht zelf dat aangetast is, maar een stuk bot erboven. Daar hebben ze dus een pen in gezet. Ik kreeg net een foto van mijn tante die vanmiddag mijn oma al weer zittend en een tijdschrift lezend in het ZH aantrof.
Wat nou dor hout!! Fijnquote:Op maandag 21 september 2020 16:01 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb om die reden echt de "werkkamer" ingevoerd. Daar werken, de rest van het huis niet werken.quote:Op maandag 21 september 2020 18:41 schreef Myraela het volgende:
Merk dat wel echt nu ik vanuit huis werk. Normaal kan ik m'n werk loslaten zodra ik thuiskom, dan valt het weer van m'n schouders af. Nu blijf ik in zo'n humeur hangen als ik niet even de deur uitga.
Lijkt me dat het loskomen dan echt niet goed lukt. Ergens ben ik blij dat wij gewoon niet thuis kunnen werken.quote:Op maandag 21 september 2020 18:41 schreef Myraela het volgende:
Merk dat wel echt nu ik vanuit huis werk. Normaal kan ik m'n werk loslaten zodra ik thuiskom, dan valt het weer van m'n schouders af. Nu blijf ik in zo'n humeur hangen als ik niet even de deur uitga.
Ah, zo kan je de instructies van de NVZ ook interpreteren en uitvoeren jaquote:Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me dat het loskomen dan echt niet goed lukt. Ergens ben ik blij dat wij gewoon niet thuis kunnen werken.
Oh en nog een goeie wijziging voor mij, vanaf 1/10 kunnen we geen werkmail meer thuis lezen. Tenzij het echt moet en je kan t aantonen dan krijg je een of ander inloggebeuren.
Helpt ook om afstand te nemen. Ik ben toch geneigd om op vrije dagen werkmail te checken.
Het was iets met onveilig en outlook.quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah, zo kan je de instructies van de NVZ ook interpreteren en uitvoeren ja
Klopt als een bus.quote:Op maandag 21 september 2020 18:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Het was iets met onveilig en outlook.
Ja, dat is wel het verstandigste. Ik verplaats me door het hele huis.quote:Op maandag 21 september 2020 18:42 schreef fietsie het volgende:
Ik heb om die reden echt de "werkkamer" ingevoerd. Daar werken, de rest van het huis niet werken.
Oh dat lijkt me wel lastig om geen werkmail meer te lezen. Al is het inderdaad wel beter, want het is zo verleidelijk om toch te lezen.quote:Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef Blues het volgende:
Lijkt me dat het loskomen dan echt niet goed lukt. Ergens ben ik blij dat wij gewoon niet thuis kunnen werken.
Oh en nog een goeie wijziging voor mij, vanaf 1/10 kunnen we geen werkmail meer thuis lezen. Tenzij het echt moet en je kan t aantonen dan krijg je een of ander inloggebeuren.
Helpt ook om afstand te nemen. Ik ben toch geneigd om op vrije dagen werkmail te checken.
Dat wil ik ookquote:Op maandag 21 september 2020 18:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb om die reden echt de "werkkamer" ingevoerd. Daar werken, de rest van het huis niet werken.
Wat leuk een pied-a-terre. Is dat een flatje of een kamertje of zo?quote:Op maandag 21 september 2020 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb nooit opgezocht hoe de webmail werkt, en ik heb -bewust- niet de werkmail op de telefoon (dat kan wel). Dus als ik m'n werkmail wil lezen moet ik helemaal inloggen op de virtuele werkplek, met token en wachtwoord en het laden van m'n profiel en de hele reutemeut. Ik voel zelden genoeg aandrang
Wel ben ik vandaag weer eens van het hutje op de hei naar de stad gefietst. Dan fiets ik m'n kantoor voorbij, om 800 meter verderop in mijn pied-a-terre neer te strijken en vanaf daar thuis te werken. 's Middags even bij zusje langs, want die woont vlakbij, en daarna weer heerlijk een uur terugfietsen door bos en open natuurgebied.
Nee. Ze krijgen het niet in orde. Toen was er opeens sprake van een hartoperatie om een pomp te plaatsen. Dat idee is afgeserveerd door de experts van het LUMC gebaseerd op haar conditie. Toen ging ze naar hartbewaking. Daar vond ze het niets dus vervolgens terug naar haar eigen kamer. Nu gaan ze met medicijnen aan de slag.quote:Op maandag 21 september 2020 20:47 schreef AnneX het volgende:
@:PdeHoog hoe gaat het met je moeder eigenlijk?
Is zij al weer thuis eigenlijk.
Medicijnen zijn gericht op herstel of uitstel?quote:Op maandag 21 september 2020 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgen het niet in orde. Toen was er opeens sprake van een hartoperatie om een pomp te plaatsen. Dat idee is afgeserveerd door de experts van het LUMC gebaseerd op haar conditie. Toen ging ze naar hartbewaking. Daar vond ze het niets dus vervolgens terug naar haar eigen kamer. Nu gaan ze met medicijnen aan de slag.
En ze heeft alvast aangegeven dat ze niet gereanimeerd hoeft te worden. Geloof niet dat het de goeie kant op gaat
Het zal wel uitstel worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit nog met medicijnen kunnen fixen eigenlijk. Maar goed...ik krijg maar halve info door heb ik het idee.quote:Op maandag 21 september 2020 21:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Medicijnen zijn gericht op herstel of uitstel?![]()
Had er al even niets over gehoord, dus durfde niet meer te vragen
Mondige patiënt.quote:Op maandag 21 september 2020 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
Nee. Ze krijgen het niet in orde. Toen was er opeens sprake van een hartoperatie om een pomp te plaatsen. Dat idee is afgeserveerd door de experts van het LUMC gebaseerd op haar conditie. Toen ging ze naar hartbewaking. Daar vond ze het niets dus vervolgens terug naar haar eigen kamer. Nu gaan ze met medicijnen aan de slag.
En ze heeft alvast aangegeven dat ze niet gereanimeerd hoeft te worden. Geloof niet dat het de goeie kant op gaat
Jawel. En haar longarts houdt toezicht op alles. En waarom zou ze naar ons moeten luisteren? Het is haar leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze er wel genoeg van heeft als het zo moet. Totaal geen energie meer. Kan de deur niet meer uit. Het houdt een keer op hoorquote:Op maandag 21 september 2020 21:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Mondige patiënt.
Maar luistert ze wel naar deskundige adviezen en naar haar kinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |