Wanneer meeten niet meer eng isquote:Op zaterdag 19 september 2020 17:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we een proeverij?
Ik had uit de nieuwsberichten. En de manier waarop hij commentaar op het beleid heeft, begrepen dat hij niet meer in het crisis/beleidsteam zit. Enkel nog voor advies.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee joh, van Ranst doet nog volop mee...
Ik hou van hun lemon 'cheese'cake !quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ik had net weer een keer een Gü toetje, wat blijven die toch eigenlijk goddelijk.
2019 Had ook weinig oversterfte in de griepperiode als je kijkt bij momo.quote:Op zaterdag 19 september 2020 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd naar de besmettelijkheid van de gewone verkoudheidsvirussen. Zoveel mensen, waarvan een deel ook echt heel voorzichtig wbt corona, die verkouden zijn. Je zou denken dat handen wassen, afstand houden, geen handen schudden, mondkapjes ook tegen die virussen helptHet was wel een reden waarom we zo weinig griepdoden hadden dit voorjaar, las ik ergens.
Die wilde ik ook halen, maar mijn Appie had die helaas niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik hou van hun lemon 'cheese'cake !![]()
Ja, ik weet hetquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef z80 het volgende:
2019 Had ook weinig oversterfte in de griepperiode als je kijkt bij momo.
https://www.euromomo.eu/
Ahw, hier was ie laatst ook uitverkocht. (Er stond nog wel een variant met rabarber).quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die wilde ik ook halen, maar mijn Appie had die helaas niet.
Ai, jullie horen ook bij de 12 of gaan jullie een andere keer om ruimte te makenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat volgende week haar verjaardag vieren. Met 12 man in een piepklein huis. Drie van hen zijn 70+, diabeet, hoge bloeddruk, tha works.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonmoeder gaat volgende week haar verjaardag vieren. Met 12 man in een piepklein huis. Drie van hen zijn 70+, diabeet, hoge bloeddruk, tha works.
IPV zien wordt het voelen vannacht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:28 schreef fietsie het volgende:
Zow, Uitgeklust voor vandaag. Ik kan geen Rockwool en PIR-plaat meer zien vandaag.
Ik ga zeker niet. J wel geloof ik. Hij gaat in theorie wel tegen zijn moeder zeggen dat hij het onverstandig vindt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]hoe verzin je het
Gaan jullie ook?
Wij missen op dit moment ook een verjaardag, kwamen 20+ mensen dus laat maar.
Ach neequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Wij zouden morgen kleinschalig mijn oma haar verjaardag vieren. Maar ze is vanavond gevallen en heeft waarschijnlijk haar heup gebroken. (Ze zijn nu met de ambu onderweg naar het ziekenhuis)
Nu ik dit lees....quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga zeker niet. J wel geloof ik. Hij gaat in theorie wel tegen zijn moeder zeggen dat hij het onverstandig vindt.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Wij zouden morgen kleinschalig mijn oma haar verjaardag vieren. Maar ze is vanavond gevallen en heeft waarschijnlijk haar heup gebroken. (Ze zijn nu met de ambu onderweg naar het ziekenhuis)
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nu ik dit lees....
Ik vind het soms moeilijk als ik iets wel oke vind maar mijn man niet en andersom.
Want als er 1 gaat kan je zo'n beetje net zo goed samen gaan toch?
Meestal kiezen we er nu dan maar voor om beiden niet te gaan.
Snap ikquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.
Meh. Hopelijk valt het toch nog mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Oh! Wat naar. Hopelijk valt het meequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie helaas heel veel egoïsme om mij heen....quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dat zo stom he. Ik heb 4 mensen uitgenodigd om mijn verjaardag te vieren. Beseffen die lui echt niet dat alle dingen die we doen rondom corona is om elkaar te beschermen en zeker de mensen met een zwakkere gezondheid in onze maatschappij?
Lastig. Alle beslissingen met risico van gewenste afstand versus gewenste nabijheid zijn lastig in tijden van enge ziektes. Ik hoop dat jullie eruit komen zonder teveel afstand tussen jullie te krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit ook moeilijk en ben best teleurgesteld. Ik had dit eigenlijk niet verwacht.
Ik kan dus eigenlijk niemand zien omdat ik gewoon naar mn werk moet. Van de week was het raak. Niet bij mij. Tenminste in theorie zou het nog kunnen. Al die mensen zien gewoon mensen. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat de vraag is wanneer ik het krijg. Mn ouders zijn oudish en beginnen gammmel te worden, 2 goede vriendinnen zijn zwanger, andere vrienden zijn juist weer zelf zo relaxed dat ze in zichzelf een risico vormen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zie helaas heel veel egoïsme om mij heen....
Je moet toch gewoon een feestje kunnen vieren, ze zijn toch gezond (niet perse jong).
Arm omaatjequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
De mensen die het beseffen hebben de extra maatregelen niet nodig. De mensen die het onzin vinden... gaan zich er vast niet aan houden. Waardoor de horeca het weer allemaal op haar bord krijgt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dat zo stom he. Ik heb 4 mensen uitgenodigd om mijn verjaardag te vieren. Beseffen die lui echt niet dat alle dingen die we doen rondom corona is om elkaar te beschermen en zeker de mensen met een zwakkere gezondheid in onze maatschappij?
Ach shit zegquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef Candaasje het volgende:
Superdag, je ligt heerlijk te genietenquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Fietstocht met 55 mensen, Lonaa voorop met hesje en vlaggetje.Prachtig weer, toffe acts (foto is van Stevie Ann die inmiddels haar Nederlandse naam gebruikt en in het Nederlands zingt), 40 km in de benen in totaal en nu helemaal gesloopt.
[ afbeelding ]
Morgen weer, maar dan de andere route.
Hopelijk meer mensen mét jou.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb nu wel een beetje coviddepressie. Ik ben echt geschrokken hoe snel de besmetting is gegaan bij "nagenoeg geen klachten/symptomen".
Ik zie het ook niet snel goed komen. Want verwacht niet dat ze veel strenger durven te zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan dus eigenlijk niemand zien omdat ik gewoon naar mn werk moet. Van de week was het raak. Niet bij mij. Tenminste in theorie zou het nog kunnen. Al die mensen zien gewoon mensen. Ik ga er dus eigenlijk van uit dat de vraag is wanneer ik het krijg. Mn ouders zijn oudish en beginnen gammmel te worden, 2 goede vriendinnen zijn zwanger, andere vrienden zijn juist weer zelf zo relaxed dat ze in zichzelf een risico vormen.
Ik zie dit zonder veel strengere regels en veel strengere handhaving niet snel goed komen.
Bovenstaande speelt ook wel weer mee in mn banenstruggle
5 Man om je heen is ook wel veel ineens. Vooral als ze nog jong zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb nu wel een beetje coviddepressie. Ik ben echt geschrokken hoe snel de besmetting is gegaan bij "nagenoeg geen klachten/symptomen".
Wat leukquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
Fietstocht met 55 mensen, Lonaa voorop met hesje en vlaggetje.Prachtig weer, toffe acts (foto is van Stevie Ann die inmiddels haar Nederlandse naam gebruikt en in het Nederlands zingt), 40 km in de benen in totaal en nu helemaal gesloopt.
[ afbeelding ]
Ja. Hier had ik even een momentje. Was de een-na-laatste stop.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Superdag, je ligt heerlijk te genieten
Je hebt in ieder geval op de goede dingen gelet. Maar je kunt altijd even bellen naar de spoedlijn (heb ik net ook gedaan voor mijn pechnestquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef sigme het volgende:
@:candaasje, @:cat-atrophe, en iedereen die verstand van katten heeft:
Mijn kat heeft een enorm dikke wang, ik denk een abces. Hij heeft er niet veel last van, z'n oog is open, kan gewoon ademen en slikken en eten. Ik wil er wel maandag mee naar de dierenarts (als het er dan nog is, ik verwacht het wel, en als hij nog in de buurt is - ik kan 'm niet opsluiten).
Of is zoiets gevaarlijk en spoed?
Bizar he? Veel of weinig symptomen zegt zo ontzettend weinig.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
*boks*quote:
Dit is wel een terugkerend evenement al een paar jaar. Dit jaar wel wat aanpassingen. Ik vind het een supergaaf evenement. Afwisselende acts (theatershow, moderne dans, singer-songwriter en improv gezien vandaag), op mooie, gekke locaties, mooi fietsroute buiten af. wb afstand houden best goed te doen. Dit jaar iets gestroomlijnder/wat minder vrijblijvend met fietsbegeleiders. Normaal zijn er ook 3 startmomenten maar dan is er wat meer 'inloop' op de locaties, zeg maar, nu kwamen we echt als groep aan.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
Ik ga morgen naar een cultureel lint. Normaal diverse voorstellingen in de stad waar je in- en uit kunt lopen.
Nu vooraf gratis kaartjes gereserveerd. Fijn dat zulke dingen wel door kunnen gaan. En hier in de stad zijn ze over het algemeen verstandig en geeft men elkaar ruimte.
Zo’n fietsroute hebben we ookquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is wel een terugkerend evenement al een paar jaar. Dit jaar wel wat aanpassingen. Ik vind het een supergaaf evenement. Afwisselende acts (theatershow, moderne dans, singer-songwriter en improv gezien vandaag), op mooie, gekke locaties, mooi fietsroute buiten af. wb afstand houden best goed te doen. Dit jaar iets gestroomlijnder/wat minder vrijblijvend met fietsbegeleiders. Normaal zijn er ook 3 startmomenten maar dan is er wat meer 'inloop' op de locaties, zeg maar, nu kwamen we echt als groep aan.
En inderdaad wel blij dat we weer wat kunnen. Heb het wel gemist.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval op de goede dingen gelet. Maar je kunt altijd even bellen naar de spoedlijn (heb ik net ook gedaan voor mijn pechnest) om advies te krijgen. Want wang is wel in de buurt van oor en hersenen.
Zelf zou ik het vanavond iig wel durven afwachten, als de rest van de functies van de Cat-unit normaal zijn. En morgen kijken hoe het dan is.
Wel onhandig dat hij geen binnenkat is. Als hij wel last krijgt dan heb je hem dus niet zomaar te pakken, denk ik?
Dank voor het meedenken (en geruststellen).quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:25 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme : het klinkt niet gelijk als bloedspoed, maar hou wel even sterk in de gaten of de zwelling niet toeneemt. Is het acuut ontstaan? Dan zou je ook nog kunnen denken aan een wespensteek oid.
Dat is een beste hamster. Compliment voor de ‘hand for scale’quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Dank voor het meedenken (en geruststellen).
Het is vast geen wespensteek, dat voelt anders. Foto maken van een zwelling in een zwarte kat valt niet mee, maar hier toch een aardige illustratie:
[ afbeelding ]
Het is echt een enorme hamsterwang. Zo voelt het ook een beetje, wat gorrelig.
Het is een buitenkat, maar dit was een half jaartje geleden ook de puspoes; de katten ontlopen me niet snel, ook niet bij kwalen.
Wat lig je te genieten! Muziek en zon.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Och hemeltje. Hoe oud is oma?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef Candaasje het volgende:
Heup is gebroken, zojuist bevestigd door de arts. Moet geopereerd worden.
87 jaar.quote:
Arm omaatje. Grotere kans op delier idd, door leeftijd en narcose en veranderingen. Woonde ze nog zelfstandig?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
87 jaar.
Ze komt nu voor morgen op de spoedOK lijst, komt een pen in. Als ze niets doen kan ze niet meer lopen.
Oma is wel een enorm taaie hoor, maar ik hoop dat het de Alzheimer niet teveel laat oplaaien. Ze weet thuis al vaak niet waar ze precies is (vooral s avonds)
Ontplofte.. als in KLAUWKLAUW of *splet* /durftevragenquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:05 schreef Candaasje het volgende:
Oeh dat is inderdaad een best abces/bult.
Als het een vecht-abces is kunnen ze er wel flink ziek van worden (de bacteriën onder katten nagels zijn bah), maar meestal zijn ze er dan ook wel erg pijnlijk op.
(Zo kreeg ik ooit een schat van een kat in mijn armen gedrukt van de dierenarts. Ik wist niet dat ze een abces bij dr staart had... tot 30 sec. Ze ontplofte)
Anyway, goed in de gaten houden en bij twijfel kun je altijd even overleggen met de spoeddienst.
Nee, sinds kort gelukkig in een fijn huis. Dat is een geluk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Arm omaatje. Grotere kans op delier idd, door leeftijd en narcose en veranderingen. Woonde ze nog zelfstandig?
Dat eerstequote:Op zaterdag 19 september 2020 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ontplofte.. als in KLAUWKLAUW of *splet* /durftevragen
Auwaquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat eerste![]()
Kat vloog ongeveer tegen het plafond. Woest!!
Nee, totaal geen druk. J gaat er altijd van uit dat mensen oud en wijs genoeg zijn om zelf hun beslissingen te nemen en accepteert op die manier heel veel van de mensen om hem heen. Hij neemt makkelijk dingen aan voor wat ze zijn, zonder discussie. Vaak een goede eigenschap. Niet altijdquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:30 schreef Blues het volgende:
Lucky_strike de laatste woorden zijn er niet over gezegd voel ik al wel
Wordt J mss onder druk gezet door fam om toch te komen?
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
87 jaar.
Ze komt nu voor morgen op de spoedOK lijst, komt een pen in. Als ze niets doen kan ze niet meer lopen.
Oma is wel een enorm taaie hoor, maar ik hoop dat het de Alzheimer niet teveel laat oplaaien. Ze weet thuis al vaak niet waar ze precies is (vooral s avonds)
Kan je nagaan hoe belangrijk je voor hem bent.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
Nu ook een corona dilemma: mn.X wil uiteten morgenmiddag met de andere twee - met wie hij nu 5 dagen een huishouden vormde - en ik zei: leuk idee en ik doe niet mee. X 5.
Jammer, jammer, nu komtie ‘gewoon’ naar huis.
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe belangrijk je voor hem bent.
Ik was natuurlijk gewoon wel uit eten gegaan met die andere twee.
Ignore himquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.
Uit het verhaal begrijp ik, dat het iets minder afstand werd.
Deze mensen hebben een studentenzoon in stud.huis in Rotterdam, die zich gaat laten testen. In Vianen![]()
De mensen met wie mnX het hh deelde de afgelopen dagen hebben ook 2 jongens, die zelfstandig wonen en 1 x week bij hun ouders eten.
De vader is strikt vanwege risico en het verbaast mij van het eet voorstel.
Als het niet buiten kan, is het een benauwde zaak binnen, namelijk.
Nou ja, jij had het gedaan!?
Goeie oplossing. En huiselijk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ignore him
Hier thuis chinees gegeten ipv uiteten met oma in dr eentje aan een andere tafel.
Gekke is wel dat mijn lief dus wel met een team uitje (van 30 man) uiteten kan.quote:
Zou bij ons geen seconde over nagedacht worden: mag gewoon niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gekke is wel dat mijn lief dus wel met een team uitje (van 30 man) uiteten kan.
Blijft toch een beetje apart.
Jup, zijn ze bij m'n ma op het werk (betaald vanuit gemeente) ook heel makkelijk in. Een meeting met redelijk wat mensen (40 ofzo, met de maatregelen) werd zelf vanuit hogerhand teruggefloten.quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zou bij ons geen seconde over nagedacht worden: mag gewoon niet.
Daar doen ze d'r tenminste nog iets aan...quote:Afscheid van twee collega's (20 jaar +) is binnenkort ook helemaal virtueel
Om me heen, niet meer fysiek, maar collega's ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.
Dat heet trouwens Sundown syndroom.
Nu ook een corona dilemma: mn.X wil uiteten morgenmiddag met de andere twee - met wie hij nu 5 dagen een huishouden vormde - en ik zei: leuk idee en ik doe niet mee. X 5.
@:DancingPhoebe begrijp ik nou goed, dat je 5 mensen/ collega’s met corona om je heen hebt?
Om me heen, niet meer fysiek, maar collega's ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach ach...sneu hoor. Als oma maar pijnvrij kan zitten later.
Dat heet trouwens Sundown syndroom.
@:DancingPhoebe begrijp ik nou goed, dat je 5 mensen/ collega’s met corona om je heen hebt?
Ja het kutte met die testlocaties in het systeem is dat het niet superhandig in elkaar steekt, het is veel refreshen om geen uur in de auto te hoeven zitten. Ik kon geen plek in Rotterdam zelf vinden, toch geen kleine stadquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister aten zij uit met een ander stel, met tafel op afstand.
Uit het verhaal begrijp ik, dat het iets minder afstand werd.
Deze mensen hebben een studentenzoon in stud.huis in Rotterdam, die zich gaat laten testen. In Vianen![]()
De mensen met wie mnX het hh deelde de afgelopen dagen hebben ook 2 jongens, die zelfstandig wonen en 1 x week bij hun ouders eten.
De vader is strikt vanwege risico en het verbaast mij van het eet voorstel.
Als het niet buiten kan, is het een benauwde zaak binnen, namelijk.
Nou ja, jij had het gedaan!?
quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef Candaasje het volgende:
Heup is gebroken, zojuist bevestigd door de arts. Moet geopereerd worden.
Er zijn hier scholen volledig gericht op speciaal onderwijs, maar ook veel middelbare scholen die er extra aandacht aan besteden en/of aparte leertrajecten hebben. E.a. zal ook zeker afhangen van de ernst/ indicatie / individu .quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, hoe gaan ze bij jullie in de regio/stad om met speciaal VO/leerlingen met leerproblemen, dyslexie, ADHD,pdd-nos en dat soort dingen?
Zijn daar speciale scholen voor met veel ervaring daarin, waar je PDD-nossers bij elkaar kunt zetten en dyslecten ook en ze op die manier maatwerk kunt geven in kleine klassen of zegt elke school zelf een zorgteam te hebben en rommelen ze wat aan? Want ja, hoewel het eigenlijk kut leerlingen zijn, leveren ze veel centjes op...
Ja ik vraag dit met een reden, maar die kan ik denk ik niet zo op het forum pleuren.
Daar was toevallig net een onderzoek naar gedaan:quote:Op zaterdag 19 september 2020 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
()
Edit2: en hoe beinvloeden al die maatregelen met handen wassen en mondkapjes.. eigenlijk onze algemene weerstand?
https://www.foodlog.nl/ar(...)mmuniteit-aantasten/quote:Immunoloog Bart Lambrecht van de Universiteit in Gent: “We wassen onze handen inderdaad ietsje meer dan normaal, maar dat is nog altijd niet voldoende om zogezegd onze immuniteit aan te tasten. […] Het is wel zo dat het vele gebruik van zeep en alcoholgels de huidbarrière aantast waardoor de allergenen die aanwezig zijn in de omgeving, zoals huisstofmijt, door de barrière heen penetreren en een tijdelijke eczeemopstoot kunnen veroorzaken.”
Vooralsnog hoeven we ons geen zorgen te maken om de effecten van de te stricte hygiëne. Lambrecht: “De huidige maatregelen zijn te kortstondig om een impact te hebben en het is vooral het eerste levensjaar dat cruciaal is voor een goede ontwikkeling van de immuniteit. Maar duurt deze situatie 2 jaar of langer? Dan zou je weleens een effect kunnen gaan zien.”
Hier zijn speciale scholen. Maar de basisscholen hebben idd ook een zorgteam. Zo zit er in de klas van mijn oudste eentje met het downsyndroom, een pdd-nosser, een adhd-er en zijzelf een add-er. Groep 6 en gaat er goed. Voor het meisje met down is er apart les stof. De adhd-er en pdd-nosser zijn ook nog eens hoog begaafd (zeggen zequote:Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, hoe gaan ze bij jullie in de regio/stad om met speciaal VO/leerlingen met leerproblemen, dyslexie, ADHD,pdd-nos en dat soort dingen?
Zijn daar speciale scholen voor met veel ervaring daarin, waar je PDD-nossers bij elkaar kunt zetten en dyslecten ook en ze op die manier maatwerk kunt geven in kleine klassen of zegt elke school zelf een zorgteam te hebben en rommelen ze wat aan? Want ja, hoewel het eigenlijk kut leerlingen zijn, leveren ze veel centjes op...
Ja ik vraag dit met een reden, maar die kan ik denk ik niet zo op het forum pleuren.
Cool, ga ik binnenkort eens kijken.quote:Op zondag 20 september 2020 00:14 schreef Candaasje het volgende:
Tip voor iedereen die van snorkelen houdt of octopussen op waarde weet te schatten (nee niet in de pan of op het bord): My octopus teacher, Netflix.
Ik zat echt met mijn kin op de grond, zo vindingrijk en tof is de octo uit de docu!![]()
Op het eind wel even de Kleenex erbij houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |