abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 17:57:07 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195183216
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 17:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dan wordt daar eerder het AT op af gestuurd.
en als er geen beschikbaar is laten we het maar gaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195183312
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

True, maar daarom is die omgeving daar ook redelijk toxic. Daar resulteert een aanhouding van een verwarde men sneller in een dode. Hier is dat - gelukkig - niet bepaald het geval.
[..]

Waar de overheid ook weer een heel groot aandeel in heeft.
Nee lijkt mij ook, maar dan moet je niet een bepaalde groep mensen gaan aanvallen op hun kleur, dan moet je die overheid ter verantwoording roepen, maar ondanks dat Amerika in naam heel democratisch is lijkt mij eigenlijk dat het dat niet is, ik weet niet voor welke kandidaat (2!) jij bent, maar ze zijn wat mij betreft even debiel.

Daar kan Jan agent niet aan helpen, net zo min Als Jan Jansen iets kan doen aan zijn huidskleur of wat de opa van zijn opa wel niet heeft uitgespookt. Dat is onredelijk, toch?

Als BLM zich werkelijk zou inzetten voor zwarte levens, zou het dan niet redelijk zijn als ze eerst introspectief eens kijken waar deze ellende vandaan komt? Ik weet niet, maar ik groeide zoals gezegd op in de jaren 90, cop killer, ik weet niet of je het kent, maar ik vond het walgelijk. En ik was heus heel stoer, met death metal en alles, doorgehakte lijven en jeuh.... maar copkiller? :') kom op, het is ronduit treurig om je zo te uitten.

En die verheerlijking is niet minder geworden, dat weet jij ook. Gangs en de hele pestbende, de verheerlijking gaat zo ver dat we nu zelfs hier drillrappers hebben die elkaar afknallen. Is dat mijn schuld? Omdat ik wit ben? Om wat mijn opa ooit deed?

En ja een oorzaak van alle ellende is misschien aan te wijzen, maar die ligt altijd in het verleden, en weet je, het verleden is gestold, het is de resultante van oneindige keuzes die we nu wel hebben, maar alleen nu, dat is de ellende.

Ik ben er werkelijk van overtuigd dat als we nu kiezen dat het legitiem is om mensen aan te spreken op hun huidskleur en hen kwalijk nemen wat hun voorouders hebben gedaan we echt op een heel fout spoor zitten.
pi_195183389
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 17:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:')

De Nederlandse politie geeft hier geen vrij spel aan private militie-groepen, agenten worden hier niet op een donderdagmiddag op een melding van een vuurwapengevaarlijk iemand afgestuurd, de opleiding daar duurt gemiddeld een week of 20, hier zit je al snel aan een jaar of 2/3, et cetera.
Oh jawel:
NWS / Burgerwacht neemt de macht over van de politie op het platteland

En 2 jaar dus:
NWS / Politieopleiding een jaar korter vanwege tekort aan agenten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 21 september 2020 @ 18:11:55 #254
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195183486
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2020 18:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee lijkt mij ook, maar dan moet je niet een bepaalde groep mensen gaan aanvallen op hun kleur, dan moet je die overheid ter verantwoording roepen, maar ondanks dat Amerika in naam heel democratisch is lijkt mij eigenlijk dat het dat niet is, ik weet niet voor welke kandidaat (2!) jij bent, maar ze zijn wat mij betreft even debiel.
Mwah, geen van beiden (Jezus, wat goed) spreken me heel erg aan en gelukkig hoef ik er ook niet echt over na te denken omdat ik daar niet woon.

quote:
Daar kan Jan agent niet aan helpen, net zo min Als Jan Jansen iets kan doen aan zijn huidskleur of wat de opa van zijn opa wel niet heeft uitgespookt. Dat is onredelijk, toch?
Eh, wat?

quote:
Als BLM zich werkelijk zou inzetten voor zwarte levens, zou het dan niet redelijk zijn als ze eerst introspectief eens kijken waar deze ellende vandaan komt?
En wat is dat dan precies volgens jou?

quote:
En die verheerlijking is niet minder geworden, dat weet jij ook. Gangs en de hele pestbende, de verheerlijking gaat zo ver dat we nu zelfs hier drillrappers hebben die elkaar afknallen. Is dat mijn schuld? Omdat ik wit ben? Om wat mijn opa ooit deed?
Wat hebben drillrappers precies met BLM te maken?

quote:
En ja een oorzaak van alle ellende is misschien aan te wijzen, maar die ligt altijd in het verleden, en weet je, het verleden is gestold, het is de resultante van oneindige keuzes die we nu wel hebben, maar alleen nu, dat is de ellende.
Er lijken alleen weinig initiatieven te zijn om die ellende op te lossen. Die ellende speelt al jaren, de onvrede daarmee ook.

quote:
Ik ben er werkelijk van overtuigd dat als we nu kiezen dat het legitiem is om mensen aan te spreken op hun huidskleur en hen kwalijk nemen wat hun voorouders hebben gedaan we echt op een heel fout spoor zitten.
Eens, maar ik zie niet zo heel veel mensen dat doen, op wat rare gekkies na.
  maandag 21 september 2020 @ 18:13:59 #255
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195183526
quote:
Krijgen die daarin vrij spel van politie? Een burgerwacht lijkt me nog geenszins vergelijkbaar met de manier waarop in de VS private militia in worden gezet, maar soit.

quote:
Nog altijd 5x zoveel dan in de VS.
pi_195183652
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 18:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mwah, geen van beiden (Jezus, wat goed) spreken me heel erg aan en gelukkig hoef ik er ook niet echt over na te denken omdat ik daar niet woon.
[..]

Eh, wat?
[..]

En wat is dat dan precies volgens jou?
[..]

Wat hebben drillrappers precies met BLM te maken?
[..]

Er lijken alleen weinig initiatieven te zijn om die ellende op te lossen. Die ellende speelt al jaren, de onvrede daarmee ook.
[..]

Eens, maar ik zie niet zo heel veel mensen dat doen, op wat rare gekkies na.
Ik kan niet zo goed multiquoten en de lasagne is zo warm. maar.

dat eerste, ja nou ja daar doen we echt niets aan en ik denk dat het beter zou zijn als men zou strijden voor een normaal democratisch systeem in plaats van deze twee partijen semi democratie.

Op die eh wat?

Nou dat je niet mensen kan gaan kwalijk nemen wat hun huidskleur is of wat hun voorouders hebben gedaan, give up yo money, give up yo crib, dat soort ellende verwijs ik naar.

Over die drillrappers en BLM, als je als subcultuur geweld verheerlijkt en zelfs zo ver gaat dat er werkelijk geweld plaatsvindt dat ongekend is voor ons land je niet moet opkijken als onze agenten ook wat voorzichtiger worden als ze mensen moeten benaderen die schijnbaar tot die subcultuur behoren, of zou jij wel bijdehand doen tegen een gemiddelde drillrapper?

Over initiatieven, ik geef juist aan dat het huidige op overduidelijk fascistische ideologie gestoelde initiatief mij geen goed antwoord lijkt, je schopt tegen de verkeerde.

En op het laatste punt, White privilege, white guilt is je onbekend, het is een vrij populair tijdverdrijf voor moderne fascisten.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:21:51 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195183680
quote:
we hebben ook al sinds jaar en dag private beveiligers

die hebben dan geen pistolen maja dat hebben er sowieso niet zoveel in NL
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195183701
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

we hebben ook al sinds jaar en dag private beveiligers

die hebben dan geen pistolen maja dat hebben er sowieso niet zoveel in NL
En steeds meer boa's die steeds beter bewapend worden en meer verantwoordelijkheden krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 18:30:26 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195183841
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En steeds meer boa's die steeds beter bewapend worden en meer verantwoordelijkheden krijgen.
en de krijgsmacht is een stuk dichterbij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195183928
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En steeds meer boa's die steeds beter bewapend worden en meer verantwoordelijkheden krijgen.
En dat is goed, een anarchistische zelfbesturende maatschappij is op dit punt van onze ontwikkeling niet aan te raden. Je dient gewoon respect te hebben voor het gezag, of het niet hebben en de resultaten aanvaarden. We zijn niet allemaal Han Solo of Luke, en dan nog, dat was best een strijd....

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2020 18:34:44 ]
pi_195184025
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 18:11 schreef Poem_ het volgende:
Mwah, geen van beiden (Jezus, wat goed)
:') ik snap je grap nu pas !

gvd

:')_____!
pi_195184064
Ik ga in de tuin zitten, kijken of ik mijn ekster kan lokken..

kunnen jullie ondertussen lachen

groetjes
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:03:43 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195184484
quote:
Op 2 november 2004 werkt Gera Lang in de ochtenddienst, op het Amsterdamse politiebureau ’s-Gravesandeplein. Ze loopt stage voor haar opleiding tot hoofdagent. Terwijl ze met haar collega een roodlicht-controle doet, komt het bericht binnen dat een man in zijn been is geschoten. Er volgt een signalement van de verdachte, de waarschuwing dat hij vuurwapengevaarlijk is en het Oosterpark in is gevlucht.

Omdat ze daar op dat moment dicht in de buurt zijn met hun dienstauto, roept Gera haar collega bij zich. Dan ziet ze bij de uitgang van het Oosterpark de man die aan de beschrijving voldoet. De man herkent Gera en haar collega niet als zijnde politie, omdat ze in een burgerauto zitten. Kort daarna komt er een andere politiewagen op hoge snelheid langsrijden, met zwaailicht en sirenes aan.
https://reportersonline.n(...)maar-het-lukte-niet/

geen AT'ers

weet niet meer of het een donderdagmiddag was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195184522
quote:
83s.gif Op maandag 21 september 2020 19:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

https://reportersonline.n(...)maar-het-lukte-niet/

geen AT'ers

weet niet meer of het een donderdagmiddag was
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 fietste Van Gogh om half negen 's ochtends door de Linnaeusstraat te Amsterdam
Helaas, een dinsdag.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:13:26 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195184671
telt nog wel denk

dan blijft alleen de duur van de opleidingen over

die zijn ten eerste niet een op een te vergelijken met elkaar omdat we die gasten in Nederland tussen de lessen door als aspirant de straat opsturen terwijl het in de VS echt een fulltime opleiding is

ten tweede zegt dat natuurlijk niets over een eventueel verschil in werkwijze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:15:27 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195184707
wel een prima reden om de politie meer geld toe te stoppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195184876
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:15 schreef sp3c het volgende:
wel een prima reden om de politie meer geld toe te stoppen
Dit, in de huidige situatie van de VS waar niet alleen raciaal geweld, bende-oorlogen maar ook de vrij dagelijkse school shootings het nieuws van de dag bepalen zou je toch niet wensen dat de bewakers van de orde een lager budget krijgen?

Laat ze eerst hun maatschappij eens fatsoenlijk op orde krijgen, en wat mij betreft is dat ook kijken naar de eigen bijdrage aan de algehele situatie en niet zwelgen in de rol van het grote eeuwige slachtoffer.

Het kan niet zo zijn dat ik zo 10 donkere mensen met een hoge functie in de VS, van de afgelopen 30 jaar zo kan noemen en tegelijkertijd blijven volhouden dat mensen met een bepaalde kleur geen enkele kans krijgen.

obama, powell... noem ze maar op

Dingen zijn uiteindelijk ook het resultaat van een keuze he. En hetzelfde geldt voor dit land, 99% (ik heb het nagezocht, www.FDL.com) van de wereldbevolking mocht wensen dat ze in zo'n racisme vrije maatschappij mochten leven als wij hebben, waar zelfs een kutmarokkaan burgemeester van de belangrijkste stad van Nederland kan worden, en nog populair is ook...

ongelofelijk
pi_195184895
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 17:43 schreef Poem_ het volgende:

:')

De Nederlandse politie geeft hier geen vrij spel aan private militie-groepen, agenten worden hier niet op een donderdagmiddag op een melding van een vuurwapengevaarlijk iemand afgestuurd, de opleiding daar duurt gemiddeld een week of 20, hier zit je al snel aan een jaar of 2/3, et cetera.
Een beetje heel kort door de bocht maar dat heb je zelf volgens mij ook wel door:

quote:
The duration of the training in the Police Academy varies for the different agencies. It usually takes about 13 to 19 weeks on average but can last up to six months.

Probation period

Once you graduate from the Police Academy, you start your job as a police officer in the department you have chosen. In order to become a full-fledged member of the staff, however, you need to undergo a probation period. During that time, you work with a senior partner and receive on the job training. The probation period is usually about six months but can reduced or increased. In case you have some difficulties, the probation period may be extended to a year or even two years. You may be suspended at any time during probation in case you fail to perform.

Once the probation period is over, you are now officially a police officer.
Bron

Een beetje snelle leerling zal het in een klein jaar doen maar de wat mindere goden doen er gewoon dik twee jaar over.
  maandag 21 september 2020 @ 19:29:22 #269
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195184965
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:13 schreef sp3c het volgende:
telt nog wel denk

dan blijft alleen de duur van de opleidingen over

die zijn ten eerste niet een op een te vergelijken met elkaar omdat we die gasten in Nederland tussen de lessen door als aspirant de straat opsturen terwijl het in de VS echt een fulltime opleiding is

ten tweede zegt dat natuurlijk niets over een eventueel verschil in werkwijze
Klopt, ook krijgen agenten in de VS veel meer training in het gebruiken en toepassen van dodelijk geweld terwijl de focus hier veel meer ligt op de-escaleren en juist zo min mogelijk je wapen te trekken.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:29:41 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195184974
beetje hetzelfde dus behalve dat je in Nederland als snelle leerling geen snellere route hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195185010
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef sp3c het volgende:
beetje hetzelfde dus behalve dat je in Nederland als snelle leerling geen snellere route hebt
Exact, daar wordt veel meer maatwerk geleverd lijkt het.
Bottomline, dat gelul dat de opleiding "maar 20 weken is" is dus gewoon weer zo'n halve waarheid die door het BLM kamp weer gretig gepromoot wordt.

Als we hier in Nederland de stageweken/ training on the job aftrekken van de opleiding komt je ook hooguit op een paar maanden frontale lessen op 1 van de politieacademies.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:32:28 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185017
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Klopt, ook krijgen agenten in de VS veel meer training in het gebruiken en toepassen van dodelijk geweld terwijl de focus hier veel meer ligt op de-escaleren en juist zo min mogelijk je wapen te trekken.
vraag ik me af

ik zie tussen al die schietpartijen die langskomen weinig situaties waar ze in NL niet zouden schieten

de schaal is alleen anders ... Nederlanders lijken minder dom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195185028
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Klopt, ook krijgen agenten in de VS veel meer training in het gebruiken en toepassen van dodelijk geweld terwijl de focus hier veel meer ligt op de-escaleren en juist zo min mogelijk je wapen te trekken.
En dat lijkt me weer terug te voeren op de de achterlijke bewapeningsgraad van de gemiddelde amerikaan, Ja, ze leren daar om te elimineren, las laatst een artikel waar een werd aangegeven dat niet het aantal kogels echt telt in een bepaalde situatie, alleen het elimineren van het gevaar. En ik snap dat ook wel, je zal zo'n halve zachte zien graaien in zijn handschoenenkastje, ja hey en dikke doei.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2020 19:33:46 ]
  maandag 21 september 2020 @ 19:34:35 #274
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195185060
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef sp3c het volgende:
beetje hetzelfde dus behalve dat je in Nederland als snelle leerling geen snellere route hebt
Driekwart jaar is inderdaad bijna hetzelfde als 2 jaar.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:35:12 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185073
in NL schieten ze het magazijn ook gewoo leeg hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 21 september 2020 @ 19:35:37 #276
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195185084
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 19:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En dat lijkt me weer terug te voeren op de de achterlijke bewapeningsgraad van de gemiddelde amerikaan, Ja, ze leren daar om te elimineren, las laatst een artikel waar een werd aangegeven dat niet het aantal kogels echt telt in een bepaalde situatie, alleen het elimineren van het gevaar. En ik snap dat ook wel, je zal zo'n halve zachte zien graaien in zijn handschoenenkastje, ja hey en dikke doei.
Natuurlijk, maar daarin verschillen agenten al m.b.t. opereren. Waar dat nu allemaal door komt is maakt wat dat betreft niet zoveel uit.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:35:42 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185088
quote:
9s.gif Op maandag 21 september 2020 19:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Driekwart jaar is inderdaad bijna hetzelfde als 2 jaar.
dat zegt niemand inderdaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 21 september 2020 @ 19:37:03 #279
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195185118
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

vraag ik me af

ik zie tussen al die schietpartijen die langskomen weinig situaties waar ze in NL niet zouden schieten

de schaal is alleen anders ... Nederlanders lijken minder dom
Uhu.


Dit bijvoorbeeld zou hier niet zo snel gebeuren.
pi_195185131
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:35 schreef Poem_ het volgende:
Waar dat nu allemaal door komt is maakt wat dat betreft niet zoveel uit.
Dat is best jammer want dan mis je het punt denk ik, het punt waar BLM om draait. Want over zwarte levens op zich gaat het niet, je weet immers zelf ook dat de meeste doden vallen door zwart op zwart geweld, introspectie ontbreekt echter volledig. Dus het punt wat je wenst te negeren is vrij opmerkelijk.
  maandag 21 september 2020 @ 19:39:08 #281
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195185164
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2020 19:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dat is best jammer want dan mis je het punt denk ik, het punt waar BLM om draait.
Het punt was dat de politie hier anders opereert en werkt dan in de VS.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:43:29 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185285
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Uhu.


Dit bijvoorbeeld zou hier niet zo snel gebeuren.
das wel een vreemde ja _O-

goed die zie ik niet snel gebeuren in NL nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 19:44:05 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185300
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 19:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het punt was dat de politie hier anders opereert en werkt dan in de VS.
ik denk dat dat wel meevalt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195185679
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

das wel een vreemde ja _O-

goed die zie ik niet snel gebeuren in NL nee
En gewoon weer aangenomen zodat hij zijn pensioen behield.


Of deze :')


En zo zijn er veel meer.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 20:09:51 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195185910
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:00 schreef kipknots het volgende:

[..]

En gewoon weer aangenomen zodat hij zijn pensioen behield.


Of deze :')


En zo zijn er veel meer.
ja zo gaat er in NL ook wel eens wat mis

https://www.transport-onl(...)ij-achtervolging-a2/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195185948
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2020 19:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het punt was dat de politie hier anders opereert en werkt dan in de VS.
Ja, en dat is logisch als je kijkt naar de manier waarop de maatschappij daar is ingericht en als je kijkt naar de plek die bepaalde subculturen nu al opeisen in publieke ruimtes. Ergens houdt het op he.

Als geweldsverheerlijking, wapenbezit en drugsgebruik een epidemie is dan ga je daarnaar handelen.

De problemen in de VS liggen veel dieper dan slavernij of raciale verschillen. De rellen die BLM en Antifa op dit moment veroorzaken helpen niets, behalve de verkeerde kant op omdat ze niet oprecht zijn en niet het echte probleem willen oplossen. Nogmaals, als het echt over black lives ging mist elke introspectie, en nog heel opzichtig ook.
pi_195186195
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja zo gaat er in NL ook wel eens wat mis

https://www.transport-onl(...)ij-achtervolging-a2/
Ik vind schieten op een zwaar autistische man die met een autootje op straat zit (en zijn begeleider raken) wel wat anders dan 'iets mis gaan'.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 20:42:37 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195186692
ik vind het ook niet goed gaan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195190829
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar daarin verschillen agenten al m.b.t. opereren. Waar dat nu allemaal door komt is maakt wat dat betreft niet zoveel uit.
Waarom maakt je dat niet uit? Dat kun je toch niet zomaar negeren?
pi_195193240
Hilarisch in welke situatie Princeton nu zit. Hebben ze eerst enthousiast mee proberen te doen aan alle virtue signaling, door te stellen dat er nog altijd 'systematisch racisme' aanwezig is bij hun universiteit wat schade toebrengt aan studenten van kleur. En nu hebben ze dus navraag gekregen van de US Department of Education over dit vermeende racisme. Iets dat ze natuurlijk nooit hard kunnen maken omdat het er ook helemaal niet is, sterker nog de enige "discriminerende" wet die er is zorgt juist dat studenten van kleur, ondanks een lagere SAT-score, makkelijker binnen kunnen komen bij zulke Ivy League universiteiten.

Maar prima dat ook zulke grote universiteiten nu zichzelf in de vingers gaan snijden met dit soort rare en ongefundeerde uitspraken. Het is een beetje het standaard verhaaltje, oh wat er is toch veel racisme overal. En als er dan vervolgens wordt gevraagd hoe zich dit precies manifesteert, blijft het stil of komt er een vaag verhaal over verschillen in uitkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 08:52:37 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:56:30 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_195195149
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:48 schreef Dejannn het volgende:
Hilarisch in welke situatie Princeton nu zit. Hebben ze eerst enthousiast mee proberen te doen aan alle virtue signaling, door te stellen dat er nog altijd 'systematisch racisme' aanwezig is bij hun universiteit wat schade toebrengt aan studenten van kleur. En nu hebben ze dus navraag gekregen van de US Department of Education over dit vermeende racisme. Iets dat ze natuurlijk nooit hard kunnen maken omdat het er ook helemaal niet is, sterker nog de enige "discriminerende" wet die er is zorgt juist dat studenten van kleur, ondanks een lagere SAT-score, makkelijker binnen kunnen komen bij zulke Ivy League universiteiten.

Maar prima dat ook zulke grote universiteiten nu zichzelf in de vingers gaan snijden met dit soort rare en ongefundeerde uitspraken. Het is een beetje het standaard verhaaltje, oh wat er is toch veel racisme overal. En als er dan vervolgens wordt gevraagd hoe zich dit precies manifesteert, blijft het stil of komt er een vaag verhaal over verschillen in uitkomst.
Heb je hier een bron voor? Want dit is natuurlijk dikke onzin. Het aantal legacy en donor studenten is altijd vele malen hoger dan affirmative action.

quote:
Princeton's official websites make little mention of legacy status. But it exists and packs a punch in admissions. About a third of the "alumni children" applicants were admitted into the Class of 2022, compared with 5.5 percent of all applicants.

To be a legacy, a student must have a parent or step-parent who attended Old Nassau. Undergraduate and graduate alumni ties hold the same weight. While admissions staff are aware of applicants who have siblings at Princeton, they don't receive preferential treatment and need to be competitive in their own right.

Yet as Dan Lee said, "not all legacies are created equal." He explained that top universities -- including Princeton -- rank their legacy applicants. The children whose parent contributed more time or money to their alma mater are prioritized over those who gave less.

Former Dean of Admission Jim Wickenden '61 (1978-83) said that he read every legacy's application. The Alumni Affairs and Annual Giving offices gave him reports telling him whose alumni parents were "particularly loyal." His 1980 "Report to the President" noted, "the extent to which [a] father was committed to and interested in the University" tilted decisions toward admission for legacy applicants who were "on the edge."
https://www.dailyprinceto(...)ent-testing-waitlist



edit, nog meer Princeton:

The Dirty Secret of Elite College Admissions
I have been interviewing Princeton hopefuls for years. Here's why I'm quitting.
https://gen.medium.com/th(...)issions-d41077df670e
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195195488
Welke bron wil je zien? En het ontgaat mij sowieso wat je punt hier nu precies is. Ik stel toch niet dat er via affirmative action méér studenten worden toegelaten dan via andere manieren?
pi_195195535
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Uhu.


Dit bijvoorbeeld zou hier niet zo snel gebeuren.
Ik kon mijn ogen bijna niet geloven toen ik dit zag, dit is gewoon een moordenaar in uniform, niet meer of minder. Het ergste is nog wel dat ie er ook amper voor gestraft is, alleen ontslag gekregen meen ik, maar heeft nog geen minuut vastgezeten,
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195196008
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:48 schreef Dejannn het volgende:
Hilarisch in welke situatie Princeton nu zit. Hebben ze eerst enthousiast mee proberen te doen aan alle virtue signaling, door te stellen dat er nog altijd 'systematisch racisme' aanwezig is bij hun universiteit wat schade toebrengt aan studenten van kleur. En nu hebben ze dus navraag gekregen van de US Department of Education over dit vermeende racisme. Iets dat ze natuurlijk nooit hard kunnen maken omdat het er ook helemaal niet is, sterker nog de enige "discriminerende" wet die er is zorgt juist dat studenten van kleur, ondanks een lagere SAT-score, makkelijker binnen kunnen komen bij zulke Ivy League universiteiten.

Maar prima dat ook zulke grote universiteiten nu zichzelf in de vingers gaan snijden met dit soort rare en ongefundeerde uitspraken. Het is een beetje het standaard verhaaltje, oh wat er is toch veel racisme overal. En als er dan vervolgens wordt gevraagd hoe zich dit precies manifesteert, blijft het stil of komt er een vaag verhaal over verschillen in uitkomst.
We zien dit al een aantal jaar gebeuren bij universiteiten, wat ook logisch is want dat is de front linie van het hele SJW virtue signaling gebeuren. Jongeren worden op die universiteiten geïndoctrineerd met al die onzin door andere studenten, en de besturen voelen zich genoodzaakt om naar hun studenten te luisteren en ze tegemoet te komen met allerlei onzin als safe spaces en transgender toiletten, en anders wordt de reputatie van de universiteit publiekelijk te grabbel gegooid op internet.

En precies die studenten die een paar jaar geleden met deze onzin begonnen op universiteiten beginnen nu toe te treden op prominente posities bij bedrijven, organisaties, gemeentes, etc. En dus ook in het dagelijks bestuur of commissies van grote universiteiten. Daarom zie je bepaalde bedrijven ook hele vreemde sprongen maken, omdat er ergens in het bedrijf zo'n Karen werkt die dat soort onzin er doorheen drukt.

Gevaarlijk trendje, want geef dit nog een paar jaar en die zelfde rijke blanke kindertjes die nu staan te rellen in Portland staan dan misschien wel aan het hoofd van zeer invloedrijke bedrijven en organisaties (als ze geen gevangenisstraf van 20 jaar uitzitten voor poging tot doodslag/brandstichting/etc.).
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:48:49 #296
8369 speknek
Another day another slay
pi_195196177
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:15 schreef Dejannn het volgende:
Welke bron wil je zien? En het ontgaat mij sowieso wat je punt hier nu precies is. Ik stel toch niet dat er via affirmative action méér studenten worden toegelaten dan via andere manieren?
Dat ze geen repliek op het ministerie van educatie hebben, want het systemische racisme is overduidelijk en breed gedocumenteerd. Hooguit durven ze het niet te benoemen omdat het hen strafbaar maakt.
(alhoewel ik gok dat het ministerie van de trump administratie het zo verwoord heeft dat het alleen racisme is als de leiding van princeton met rechterarm omhoog en KKK muts op gemarcheerd hebben... of zijn het dan very fine people?)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195196923
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat ze geen repliek op het ministerie van educatie hebben, want het systemische racisme is overduidelijk en breed gedocumenteerd. Hooguit durven ze het niet te benoemen omdat het hen strafbaar maakt.
Wat betekent deze zin?
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:35:12 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195197050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik kon mijn ogen bijna niet geloven toen ik dit zag, dit is gewoon een moordenaar in uniform, niet meer of minder. Het ergste is nog wel dat ie er ook amper voor gestraft is, alleen ontslag gekregen meen ik, maar heeft nog geen minuut vastgezeten,
ook weer opnieuw aangenomen zodat hij voor ptss behandeld kon worden ofzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195197714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat ze geen repliek op het ministerie van educatie hebben, want het systemische racisme is overduidelijk en breed gedocumenteerd. Hooguit durven ze het niet te benoemen omdat het hen strafbaar maakt.
Specifiek bij Princeton? Interessant. Ik ben benieuwd hoe dat 'systematische racisme' zich dan zou uiten ..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 13:15:08 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:23:37 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_195197887
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Specifiek bij Princeton? Interessant. Ik ben benieuwd hoe dat 'systematische racisme' zich dan zou uiten ..
(ik gok dat het om systemisch en niet systematisch racisme gaat)

Maar ik noemde net de legacy en donorkind selectie. Een systeem als overblijfsel van de Engelse aristocratie, ware het niet dat Engelse universiteiten het lang geleden afgeschaft hadden omdat het teveel klasse structuren in stand hield.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')