Je verwacht het niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca verwacht grote drukte in Midden- en West-Brabant door strengere regels in Randstad: ‘Ondernemers houden hun hart vast’
https://www.bd.nl/brabant(...)-hart-vast~ad61b468/
Oftewel zo'n 1% van het BNP. Niet leuk om te missen, maar ook niet het einde van de wereld. Het sluiten van andere sectoren heeft een veel grotere impact op de maatschappij, daarom is de horeca steeds de klos.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je vergist je hoe groot deze niet cruciale industrie is denk ik. Z’n 9 miljard omzet pre Corona
Is idd ook wel één de voordelen dat je af bent van die kringloop verjaardagen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat vond ik ook één van de betere adviezen, ja. En het werkt, want je krijgt meteen afmeldingstelefoontjes voor verjaardagen.
Mensen zullen ook eens een hint snappen hè.quote:
Het is om moedeloos van te worden ja...quote:Op donderdag 17 september 2020 22:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen zullen ook eens een hint snappen hè.
Ik meen dat er rechtstreeks iets van ¤15 Miljard* in de Horeca omgaat en dat omzetten met gemiddeld 30-40% zijn teruggelopen met gelijkblijvende kosten. Indirect durf ik niet te schatten.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je vergist je hoe groot deze niet cruciale industrie is denk ik. Z’n 9 miljard omzet pre Corona
En dan vergeet ik de half miljoen banen nog. Waar met de deze maatregelen ook vast weer een hoop mensen kunnen fluiten na hun plus uurtjes de afgelopen periode op hun min uren aan het inlopen waren.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oftewel zo'n 1% van het BNP. Niet leuk om te missen, maar ook niet het einde van de wereld. Het sluiten van andere sectoren heeft een veel grotere impact op de maatschappij, daarom is de horeca steeds de klos.
Net of in het buitenland iedereen braaf luistertquote:Op donderdag 17 september 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederlanders hebben ook de irritante houding om op alles maar de grens op te zoeken en manieren om het te omzeilen.
Ook wie gaat het controleren dan? hoor je veel.
Gewoon omdat het moreel verantwoord is en je niet continue enkel aan jezelf en je lolletje in het moment moet denken, daarom.
Dat is niet in Nederlands hoor. Dat doen mensen. In maart wemelde het in het zuiden van de Belgen omdat die nergens meer heen mochten.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederlanders hebben ook de irritante houding om op alles maar de grens op te zoeken en manieren om het te omzeilen.
Ook wie gaat het controleren dan? hoor je veel.
Gewoon omdat het moreel verantwoord is en je niet continue enkel aan jezelf en je lolletje in het moment moet denken, daarom.
Gewoon van dat 'gras is groener bij de buren' gelulquote:Op donderdag 17 september 2020 22:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Net of in het buitenland iedereen braaf luistert
Met de nachttrein naar Eindhoven, en daar verder zuipen. Komt mooi overeen met het plan van de NS om het treinverkeer juist nu weer aan te jagen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca verwacht grote drukte in Midden- en West-Brabant door strengere regels in Randstad: ‘Ondernemers houden hun hart vast’
https://www.bd.nl/brabant(...)-hart-vast~ad61b468/
Ik vind het onbegrijpelijk dat je oproept om bezoeken te beperken tot 2 huishoudens omdat dat makkelijker traceerbaar is.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is idd ook wel één de voordelen dat je af bent van die kringloop verjaardagen.
Bezoekjes die er nog zijn krijgen doorgaans wat meer betekenis en diepgang.
Inzake de maatregel had ik meer iets gezien dat men adviseert om bezoek te beperken tot maximaal twee(huishoudens). Nu wordt dat met 6 snel vaag en onduidelijk traceerbaar.
Zou Rutte morgen nog wat zeggen over het gefaalde testbeleid en de gefaalde app of is het weer alleen onze schuld?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met de nachttrein naar Eindhoven, en daar verder zuipen. Komt mooi overeen met het plan van de NS om het treinverkeer juist nu weer aan te jagen.
De volgende ochtend weer terug en met een licht hoestje en koppijn, gelijk door naat een overbelaste teststraat.
Undercover boa's/politie die steekproefsgewijs kijken of men zich aam de regels houdt.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:19 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij hebben we vooral problemen met het handhaven van de maatregelen en eventuele aanvullende. Waarom zetten we daar het leger niet voor in? Dan bedoel ik natuurlijk niet met wapentuig maar gewoon zoals de BOA en of de diener is uitgerust.
Als ze aan elke Boa en elke diender een militair koppelen en die samen laten handhaven, heb je het aantal handhavers verdubbeld.
Helaas is die al paar jaar gestopt richting Eindhoven. Omgekeerd kan je wel om half 2 nog terugquote:Op donderdag 17 september 2020 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met de nachttrein naar Eindhoven, en daar verder zuipen. Komt mooi overeen met het plan van de NS om het treinverkeer juist nu weer aan te jagen.
De volgende ochtend weer terug en met een licht hoestje en koppijn, gelijk door naat een overbelaste teststraat.
De Aziaten en Duitsers bv doen dat anders een stuk beter.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet in Nederlands hoor. Dat doen mensen. In maart wemelde het in het zuiden van de Belgen omdat die nergens meer heen mochten.
Als de Aziaten echt hun best hadden gedaan en een paar jaar geleden gewoon hadden geluisterd dan hadden we nooit in deze situatie gezeten.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De Aziaten en Duitsers bv doen dat anders een stuk beter.
Ja precies! Eerlijk gezegd had ik toch al een hekel aan die kringverjaardagen. Er komen altijd mensen die je de rest van het jaar ook niet ziet. Blij dat ik er vanaf ben! (Sssst!)quote:Op donderdag 17 september 2020 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inzake de maatregel had ik meer iets gezien dat men adviseert om bezoek te beperken tot maximaal twee(huishoudens). Nu wordt dat met 6 snel vaag en onduidelijk traceerbaar.
In Duitsland is er ook geen tekort aan test- en BCO-capaciteit. Ook worden daar juist mensen eerder naar het ziekenhuis gestuurd, in de hoop complicaties voor te zijn en te voorkomen dat iemand zieker wordt dan nodig. Dat zorgt ook voor een verminderde druk op de ICs.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Want Eindhoven is zo top aan een tafeltje op anderhalve meter ?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat zagen we laatst in Wuhan inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom, maar op een of andere manier zorgt jouw post ervoor dat ik al een minuut niet meer bijkom van over de vloer rollen van het lachen XDquote:Op donderdag 17 september 2020 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker knus met 50 man.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Want Eindhoven is zo top aan een tafeltje op anderhalve meter ?
Reken maar dat wij met onze tractoren elke brug gaan blokkeren richting het zuiden.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daarom deed ik dus al nooit aan kringloop verjaardagen en nodig altijd een of twee vrienden uit (meestal een) om lekker een hele dag mee te chillen LOL dan is het tenminste leuk en ga je echt iets doen (gamen, koken samen, anime kijken. BL lezen, legpuzzel leggen, meerdere daarvan, maar for gods sake, je doet tenminste iets echt lol)quote:Op donderdag 17 september 2020 22:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat heeft dit met 'de grens opzoeken' te maken?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Duitsland is er ook geen tekort aan test- en BCO-capaciteit. Ook worden daar juist mensen eerder naar het ziekenhuis gestuurd, in de hoop complicaties voor te zijn en te voorkomen dat iemand zieker wordt dan nodig. Dat zorgt ook voor een verminderde druk op de ICs.
Ze bellen in Duitsland ook elke dag met mensen die een positieve testuitslag hebben gekregen, om te vragen hoe het gaat en of ze zich nog aan de quarantaineregels houden. Hier worden mensen veel meer aan hun lot overgelaten en dat werkt misstanden alleen maar in de hand.
Omdat een militair (op een deel van de marechaussee en misschien een enkele exoot die ik niet ken na) geen opsporingsambtenaar is? Dat vereist een bepaalde opleiding.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:19 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij hebben we vooral problemen met het handhaven van de maatregelen en eventuele aanvullende. Waarom zetten we daar het leger niet voor in? Dan bedoel ik natuurlijk niet met wapentuig maar gewoon zoals de BOA en of de diener is uitgerust.
Als ze aan elke Boa en elke diender een militair koppelen en die samen laten handhaven, heb je het aantal handhavers verdubbeld.
Het in grootte, bevolkingsdichtheid en inwoners vergelijkbare Noord Rijn Westfalen had de afgelopen 7 dagen 2200 besmettingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon van dat 'gras is groener bij de buren' gelul
Hoe meer ik over Duitsland hoor, hoe meer ik het idee heb dat zij het prima doen!quote:Op donderdag 17 september 2020 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Duitsland is er ook geen tekort aan test- en BCO-capaciteit. Ook worden daar juist mensen eerder naar het ziekenhuis gestuurd, in de hoop complicaties voor te zijn en te voorkomen dat iemand zieker wordt dan nodig. Dat zorgt ook voor een verminderde druk op de ICs.
Ze bellen in Duitsland ook elke dag met mensen die een positieve testuitslag hebben gekregen, om te vragen hoe het gaat en of ze zich nog aan de quarantaineregels houden. Hier worden mensen veel meer aan hun lot overgelaten en dat werkt misstanden alleen maar in de hand.
Iedereen kan mensen op de bon slingeren die geen anderhalve meter afstand houden. Geef ze een meetlint en een bonnenboekje en ze kunnen aan de slag.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat een militair (op een deel van de marechaussee en misschien een enkele exoot die ik niet ken na) geen opsporingsambtenaar is? Dat vereist een bepaalde opleiding.
Undercover? Hm, wellicht idd ook wel een goed idee, hoewel ik denk dat dat op kleine schaal al gebeurd in relatie tot handhaving coronamaatregelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Undercover boa's/politie die steekproefsgewijs kijken of men zich aam de regels houdt.
Vervolgens maak je voorbeelden van eem paar zaken waarna de rest in het gareel gaat.
Zodra dat op orde is stimuleer je zulke bezoeken en haal je de samenkomsten achter de voordeur vandaan naar waar het gewenst en veiliger is.
Al dan niet met campagnes.
Het is kinderachtig maar blijkbaar is de Nederlander een trappelend klein kind wat aan de hand genomen dient te worden.
Men neemt zijn verantwoordelijkheid immers niet.
Rutte zei het zelf toem hij met dat 6 personen advies kwam.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar was er nou echt een paar weken geleden gezegd om juist meer de horeca op te zoeken om thuisfeestjes te ontmoedigen?
Dit valt gewoon niet meer serieus te nemen dan, niemand ook die er nog een hol van snapt.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Rutte zei het zelf toem hij met dat 6 personen advies kwam.
En nu de horeca maar weer aanpakken als schijnmaatregel.
Yep. Kan nog steeds toch? 't Gaat alleen wat eerder dicht. En open, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar was er nou echt een paar weken geleden gezegd om juist meer de horeca op te zoeken om thuisfeestjes te ontmoedigen?
Ja, dat is ook wel weer zo.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yep. Kan nog steeds toch? 't Gaat alleen wat eerder dicht. En open, waarschijnlijk.
Ik ben zelf een aantal dagen in Duitsland geweest vorige week, maar ik moet zeggen dat ik de mondkapjesplicht in restaurants, winkels, OV en op drukke plekken wel een farce vind hoor. In een winkelstraat heb je zo'n mondkapje al snel 4, 5 keer in je handen bij het op en af doen, want op straat doet iedereen m af. In restaurants moet ie op bij het binnenkomen en als je gaat lopen, dus ook daar is het een veelvuldig op- en afdoen wat niet heel erg helpt voor de kwaliteit van je kapje. Wat me het meest opviel is echter dat de 1,5 meter afstand totaal niet wordt nageleefd op straat.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoe meer ik over Duitsland hoor, hoe meer ik het idee heb dat zij het prima doen!
Had ik al gezegd dat Duitsland al maanden geleden een prima werkende corona-app heeft uitgerold onder z'n bevolking?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoe meer ik over Duitsland hoor, hoe meer ik het idee heb dat zij het prima doen!
Rolluiken naar beneden en doorknallen, net als vroegerquote:Op donderdag 17 september 2020 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel weer zo.
Hier hetzelfde verhaal, maar de verjaardagen van de kinders vierden we wel. Wat vond ik het zielig voor het kind dat in april jarig was en er niemand mocht komen (opa's en oma's durfden niet). Dus alleen een paar vriendinnen uitgenodigd en de rest kwam alleen een cadeautje afleveren bij de deur! Kind had nog nooit zo'n leuke verjaardag gehad! Wat moeten ze ook met die visite die na het cadeau verder niet meer naar ze omkijkt (en waar je als ouder mee opgescheept zit, want ja, 'zo heurt het'!)quote:Op donderdag 17 september 2020 22:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom deed ik dus al nooit aan kringloop verjaardagen en nodig altijd een of twee vrienden uit (meestal een) om lekker een hele dag mee te chillen LOL dan is het tenminste leuk en ga je echt iets doen (gamen, koken samen, anime kijken. BL lezen, legpuzzel leggen, meerdere daarvan, maar for gods sake, je doet tenminste iets echt lol)
Ja leuk, ik denk dat de opleiding tot marinier wel een stukje hoger ligt dan een BOA cursus, een marinier is van alle markten thuis. Uiteraard ligt dan de leiding bij de professional (de BOA of de agent) en is de marinier de ondersteuning.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat een militair (op een deel van de marechaussee en misschien een enkele exoot die ik niet ken na) geen opsporingsambtenaar is? Dat vereist een bepaalde opleiding.
Dat kan nog steeds, maar tot 1 uur.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja nee. Die opleiding is er niet voor niks. Ik schat zo in dat een rechter dat niet gaat accepteren.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iedereen kan mensen op de bon slingeren die geen anderhalve meter afstand houden. Geef ze een meetlint en een bonnenboekje en ze kunnen aan de slag.
24uur, dan moeten de TL’s aanquote:Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds, maar tot 1 uur.
Ja, zo zijn ze in nog wel meer dingen heel goed geweest. Just saying.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En als dat niet gebeurt?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
24uur, dan moeten de TL’s aan
Wuhan is relatief covid free.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zagen we laatst in Wuhan inderdaad.
[ afbeelding ]
Voetbal?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, zo zijn ze in nog wel meer dingen heel goed geweest. Just saying.
Ik betwijfel dat. Maar het maakt in feite ook weinig uit. Want het gaat om hele andere dingen. De marinier wint vast het straatgevecht, maar de boa die daar in terecht komt heeft in de fase daarvoor al iets verkeerd gedaanquote:Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja leuk, ik denk dat de opleiding tot marinier wel een stukje hoger ligt dan een BOA cursus, een marinier is van alle markten thuis. Uiteraard ligt dan de leiding bij de professional (de BOA of de agent) en is de marinier de ondersteuning.
Tuurlijk niet. En is ook niet nodig. Als de intentie er maar is om afstand te houden.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee. Die opleiding is er niet voor niks. Ik schat zo in dat een rechter dat niet gaat accepteren.
PS. laten we het diskwalificeren achterwege laten.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat je oproept om bezoeken te beperken tot 2 huishoudens omdat dat makkelijker traceerbaar is.
Volgens mij heb je werkelijk geen idee dat dit juist is waar het hele coronavirus om gaat.
Traceerbaarheid.
Soms word ik er moedeloos van als ik zie hoe mensen bang worden gemaakt en zich zelf daardoor een bepaald systeem inpraten...
Ik vind het werkelijk wonderbaarlijk, ik had je een stuk verstandiger ingeschat.
Maar t lijkt allemaal napraterij wat je hier neer plempt.
Dan nog was dit niet bepaald de bedoeling he.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wuhan is relatief covid free.
Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!quote:Op donderdag 17 september 2020 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Als je het probleem wil aanpakken moet je alle 15-30 jarigen de toegang tot de horeca ontzeggen tot de aantallen weer onder controle zijn
Daarom. Het gaat om de afschrikking.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. En is ook niet nodig. Als de intentie er maar is om afstand te houden.
Ik pak de trein naar Amsterdam voor een pilsje op de Zeedijkquote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!
Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....quote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt he? Ik sta versteld van het grote aantal zeikerds in Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....
Buiten op straat boeit niet kunnen we inmiddels toch wel stellen?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben zelf een aantal dagen in Duitsland geweest vorige week, maar ik moet zeggen dat ik de mondkapjesplicht in restaurants, winkels, OV en op drukke plekken wel een farce vind hoor. In een winkelstraat heb je zo'n mondkapje al snel 4, 5 keer in je handen bij het op en af doen, want op straat doet iedereen m af. In restaurants moet ie op bij het binnenkomen en als je gaat lopen, dus ook daar is het een veelvuldig op- en afdoen wat niet heel erg helpt voor de kwaliteit van je kapje. Wat me het meest opviel is echter dat de 1,5 meter afstand totaal niet wordt nageleefd op straat.
Me2... zou wel leuk zijn om de spanning wat te breken en dan maandag zeggen dat het een experiment was.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar niet iedereen kan de-escalerend optreden, dronken mensen aanspreken zonder dat ze aggresief worden, en ga zo maar door. Niet iedereen kan inschatten wanneer het toch écht beter is om een waarschuwing te geven omdat je anders een opstootje creert met 50 boze jongeren terwijl je met z'n tweën bent. Etc.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iedereen kan mensen op de bon slingeren die geen anderhalve meter afstand houden. Geef ze een meetlint en een bonnenboekje en ze kunnen aan de slag.
Zeedijk, count me inquote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik pak de trein naar Amsterdam voor een pilsje op de Zeedijk.
Die Chinezen zijn gewoon gestopt met testen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wuhan is relatief covid free.
Goebbels zelf zou trots zijn op dit soort propaganda.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die Chinezen zijn gewoon gestopt met testen.
Ja maar dat kan niet he “het is niet ieder voor zich en de GGD voor ons allen”quote:Op donderdag 17 september 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
De testcapaciteiten moeten gewoon op orde zijn. Dichtbij. En snelle uitslagen. Zodat iedereen het binnen 24 uur of sneller weet.
Zo lang kun je jezelf wel afzonderen.
Dit is het minimale wat moet kloppen. Voordat er allerlei andere zaken gesloten worden.
Dit moeten ze inderdaad zo snel mogelijk regelen. 48 uur is ook nog goed. Maar dit beleid kost werkgevers (met name in het MKB) echt klauwen met geld en voor de scholen is het ook een strop.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
De testcapaciteiten moeten gewoon op orde zijn. Dichtbij. En snelle uitslagen. Zodat iedereen het binnen 24 uur of sneller weet.
Zo lang kun je jezelf wel afzonderen.
Dit is het minimale wat moet kloppen. Voordat er allerlei andere zaken gesloten worden.
Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....
Reserveer jij dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Yup, ik reserveer altijd als ik uit eten gaquote:
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er echt 0 klachten hebben bij de ingang van de teststraatquote:Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit moeten ze inderdaad zo snel mogelijk regelen. 48 uur is ook nog goed. Maar dit beleid kost werkgevers (met name in het MKB) echt klauwen met geld en voor de scholen is het ook een strop.
Dat is juist bewijs dat ze het goed doen, ze hebben al sinds mei niet één geval gehad in heel Wuhan, daarom kan dat nu. Het kan dus omdat ze het eerst goed deden.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zagen we laatst in Wuhan inderdaad.
[ afbeelding ]
Zal wel weer niet mogen, discriminatie ofzo....quote:Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Dat plan B is bijna zeker helemaal niet nodig, maar men is er wel mee bezig en heeft het ook al 100x genoemd: een echt effectief medicijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.
Ik ben echt ernstig teleurgesteld in de overheid en medemens door deze crisis.
Mogen buitenlanders dan nog wel? En wat als ik op het randje woon?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Hahah dat is waar eigenlijk vanuit het kinds perspectief is het cadeau brengen, irritante hoe gaat het op school vraag vermijden en verder geen directe interactie.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaal, maar de verjaardagen van de kinders vierden we wel. Wat vond ik het zielig voor het kind dat in april jarig was en er niemand mocht komen (opa's en oma's durfden niet). Dus alleen een paar vriendinnen uitgenodigd en de rest kwam alleen een cadeautje afleveren bij de deur! Kind had nog nooit zo'n leuke verjaardag gehad! Wat moeten ze ook met die visite die na het cadeau verder niet meer naar ze omkijkt (en waar je als ouder mee opgescheept zit, want ja, 'zo heurt het'!)
Plan Bquote:Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.
Ik ben echt ernstig teleurgesteld in de overheid en medemens door deze crisis.
Het randje? Je woont altijd binnen of buiten een veiligheidsregioquote:Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef Collide het volgende:
[..]
Mogen buitenlanders dan nog wel? En wat als ik op het randje woon?
Kijk er precies hetzelde tegenaan vanuit persoonlijke overwegingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
PS. laten we het diskwalificeren achterwege laten.
Ik roep het niet op en wil het best uitleggen. Angst voor Corona respecteer ik ten volle van/voor de ander.
Zelf heb ik geen restrictie, knuffel, groet & doe met wie dat gelijkelijk ook wil.
Met twee bezoekers (stelletjes/gezinnetjes) kunnen we thuis nog fatsoenlijk overzicht houden en aandacht gelijkelijk verdelen wie wat, wanneer is. Met meer dan zeg 8/9 man in huis, ben ik het sws kwijt, ontstaan er subgroepjes die (steeds luider, over elkaar heen) in gesprek zijn en spelen wij vooral voor garderobe.
NB: sommige noemen het feestjes voor mij meer zijn dat wij aan de beurt waren om de bbq aan te steken. Met Covid19 is dat nu verleden tijd geworden.
Feestje bouwen kan nog steeds maar dan wel in de Horeca wat ik zelf prima vind. Zelf heb ik niet veel met de Corona-regels maar wil mijzelf (en anderen) niet in de verlegenheid brengen. Persoonlijk, vind ik het terug naar wat rustiger (en 1:1); een verademing dan aanschuiven in allerlei (prikkeldrukke) bijeenkomsten.
Precies. Buiten is de kans op besmetting nihil wanneer je niet rechtstreeks in je snoet besproeid wordt. En daarnaast gaat het erom dat de kans op besmetting verkleind wordt met de mondkapjes. Af en toe de 1,5 meter niet kunnen respecteren is geen probleem. Zo lang het maar zoveel mogelijk gebeurd inclusief mondkapje. Besmettingen gaan gebeuren, maar je reduceert zo wel het totaal aantal.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Buiten op straat boeit niet kunnen we inmiddels toch wel stellen?
Kijk he moet je niet in je gezicht laten hoesten natuurlijk maar 2 mensen die naast elkaar lopen te praten, joggers, demonstranten, mensen op het strand.
Het probleem lijkt keer op keer binnen te zetten.
Snap die Duirsers wel met hun afstand + mondkapjes binnen, weinig tot geen afstand buiten.
Dan was ik al jaren sociaal ongewenst bezig!quote:Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah dat is waar eigenlijk vanuit het kinds perspectief is het cadeau brengen, irritante hoe gaat het op school vraag vermijden en verder geen directe interactie.
Kringverjaardagen eruit is 1 van de weinig positieve dingen tijdens corona.
Zelfs toen het prima ging was dat geforceerde iedereen een hand geven vervangen door de voorheen sociaal ongewenste "gefeliciteerd allemaal!".
Klopt, maar ik kan buiten een veiligheidsregio wonen. Maar binnen een veiligheidsregio leven.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het randje? Je woont altijd binnen of buiten een veiligheidsregio
Daar zal meestal niet het probleem van ongecoordineerde besmetting liggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik reserveer altijd als ik uit eten ga
Ik mag toch aannemen dat als dit gierend uit de klauwen loopt, Huge de Jonge en daarmee het CDA daar bv flink last van zullen hebben tijdens de verkiezingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Plan BVerkiezingen is het enige wat telt. Iets doen, maar toch ook weer niets. Zit je altijd goed, schuld ligt bij de burgers als het verkeerd gaat, en als het toch wel redelijk goed gaat is het vanwege de maatregelen. Altijd prijs.
Of vlak voor de verkiezingen nog even 'daadkracht' tonen, zoals de vorige keer. Eerst anderhalf jaar lang de migratiecrisis volledig uit de klauw laten gieren en 3 dagen voor de stembusgang even streng zijn tegen een Turkse minister en hoppa, de stemmen zijn weer binnen. De MH-17 steen trouwens al gevonden?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Plan BVerkiezingen is het enige wat telt. Iets doen, maar toch ook weer niets. Zit je altijd goed, schuld ligt bij de burgers als het verkeerd gaat, en als het toch wel redelijk goed gaat is het vanwege de maatregelen. Altijd prijs.
Laten we het even simpel op woonplaats houdenquote:Op donderdag 17 september 2020 22:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan buiten een veiligheidsregio wonen. Maar binnen een veiligheidsregio leven.
Daarvoor zijn grenzen toch? Als je 120 mag rijden, rijd je toch ook 120 en geen 80.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laten we het even simpel op woonplaats houden
Maar jij slaat ergens wel de spijker op de kop dat mensen altijd maar de grens van het toelaatbare zullen opzoeken en zich niet gewoon eens ergens bij neerleggen...
Optimisme is iets moois, maar als het gaat om miljarden dit jaar en de toekomst van alle jeugd moet je ook rekening houden met een scenario waarin je nieuwe vaccinatie toch niet werkt, zoals bijvoorbeeld bij HIV ook nog niet gelukt is en medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat plan B is bijna zeker helemaal niet nodig, maar men is er wel mee bezig en heeft het ook al 100x genoemd: een echt effectief medicijn.
Waarom dit soort dramatische taal? We zijn nog niet eens een half jaar bezig en mensen denken al dat dit nog wel 10 jaar gaat durenquote:Op donderdag 17 september 2020 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaan we echt nog 10 jaar lockdown doen tot er wat is?
Rutte speelt het zoals altijd slim. Alle grote fouten tot nu toe zijn te herleiden naar het CDA, waar hij tot nu toe billemaatjes mee speelt. Zo blijft hij zelf schadevrij voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat als dit gierend uit de klauwen loopt, Huge de Jonge en daarmee het CDA daar bv flink last van zullen hebben tijdens de verkiezingen.
Welke lockdown? We hebben al maanden geen lockdown meer.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Optimisme is iets moois, maar als het gaat om miljarden dit jaar en de toekomst van alle jeugd moet je ook rekening houden met een scenario waarin je nieuwe vaccinatie toch niet werkt, zoals bijvoorbeeld bij HIV ook nog niet gelukt is en medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest.
Op dit punt wordt de horeca gewoon met symboolpolitiek misbruikt om een signaal af te geven in de hoop dat jongeren het rustiger aan gaan doen en mensen het weer wat serieuzer nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:03 schreef YebCar het volgende:
Weer 100 horecazaken om zeep geholpen, terwijl het gefeest achter de deur gewoon blijft.
"medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest"quote:Op donderdag 17 september 2020 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Optimisme is iets moois, maar als het gaat om miljarden dit jaar en de toekomst van alle jeugd moet je ook rekening houden met een scenario waarin je nieuwe vaccinatie toch niet werkt, zoals bijvoorbeeld bij HIV ook nog niet gelukt is en medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest.
Als we bij 18 ziekenhuis opnames per dag al zo paniekerig zijn kan dit best nog wel lang gaan duren.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom dit soort dramatische taal? We zijn nog niet eens een half jaar bezig en mensen denken al dat dit nog wel 10 jaar gaat duren
Ik verwacht dat er volgend jaar wel iets komt van een vaccin, maar nog niet iets dat 100 procent garanties biedt. Maar dat hoeft ook niet, als je de risicogroepen al enkele tientallen procenten beter kunt beschermen dan kunnen we het meeste gewoon weer los gooien voor de rest van de wereld.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk niet dat de koppen 180 graden gaat draaien, het gros van de studenten is eigenwijs en zelfzuchtigquote:Op donderdag 17 september 2020 23:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op dit punt wordt de horeca gewoon met symboolpolitiek misbruikt om een signaal af te geven in de hoop dat jongeren het rustiger aan gaan doen en mensen het weer wat serieuzer nemen.
Je verwart eigenwijs en zelfzuchtig met jong.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
Denk niet dat de koppen 180 graden gaat draaien, het gros van de studenten is eigenwijs en zelfzuchtig
Vanwaar het vingertje wijzen naar studenten? Het is niet dat zij nu massaal ouderen besmetten oid.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
Denk niet dat de koppen 180 graden gaat draaien, het gros van de studenten is eigenwijs en zelfzuchtig
Wel, de huidige situatie is natuurlijk ook geen 10 jaar vol te houden, mensen willen hun vrienden en oma mogen knufffelen, naar een concert willen, theaters niet failliet zien gaan (en de hele cultuursector, horeca etc), een festival bezoeken of een ander leuk evenement, normaal op de foto kunnen met mensen etc. Dit kan tot tweede helft volgend jaar nog wel, maar dan is het ook wel echt mooi geweest. Mensen willen wel straks weer een normaal sociaal leven, het recht om thuis hun verjaardag met 10 vrienden te vieren, en normaal zonder restricties naar een concert of leuk evenement toe kunnen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:05 schreef erkel het volgende:
[..]
Welke lockdown? We hebben al maanden geen lockdown meer.
Het niet naleven van misleidende regels die puur zijn opgericht om de wereld in een totalitaire staat te veranderen is in mijn ogen niet bepaald eigenwijs en zelfzuchtig.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
Enige nuance.... het RS-virus waar veel baby's aan sterven, is ook pas nu na 50 jaar een vaccin voor.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest"
Je voorbeeld: HIV. Ik wist niet dat je daar nog steeds aan doedging en net zo lang mee leefte als zonder met nauwelijks bijwerkingen? Komt dat dan toch door onze Lieve Heere Jezus Christus?
Daarnaast : er is zonder overdrijving al 1000x uitgelegd waarom HIV echt een uitzondering, echt een rotvirus voor een vaccin, en dit waarschijnlijk 1000x makkelijker. En het lijkt tot nu toe ook gewoon heel goed te gaan, Oxford is ook alweer verder en alle vaccins zien er tot nu toe veelbelovend uit
Hey hey niet zo generaliseren. Genoeg jonge mensen die zich wel verantwoordelijk gedragen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je verwart eigenwijs en zelfzuchtig met jong.
Dat is exact wat Kluytmans van het omt een paar weken terug zij in een interview ja toen ze hem vroegen of/wanneer het oude normaal weer terug zou komen "die 1,5m zie ik ook niet als houdbaar op de lange termijn (jaren), ik denk komend voorjaar, als een vaccin 50% van het probleem wegneemt en we krijgen een betere behandeling, hebben we een hanteerbare situatie".quote:Op donderdag 17 september 2020 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er volgend jaar wel iets komt van een vaccin, maar nog niet iets dat 100 procent garanties biedt. Maar dat hoeft ook niet, als je de risicogroepen al enkele tientallen procenten beter kunt beschermen dan kunnen we het meeste gewoon weer los gooien voor de rest van de wereld.
Genoeg studenten ook.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hey hey niet zo generaliseren. Genoeg jonge mensen die zich wel verantwoordelijk gedragen.
Hij zegt ook vaccin EN medicijn gaat niet lukken. Nog onwaarschijnlijker.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Enige nuance.... het RS-virus waar veel baby's aan sterven, is ook pas nu na 50 jaar een vaccin voor.
Maar om nu na een half jaar al te brullen dat het niet gaat werken, vind ik ook te vroeg. Heb liever dat ze het testen op orde brengen dan zich te buigen over een plan als het vaccin niet lukt. Lijkt al moeilijk genoeg!
Ook in het vaccin gaat miljoenen om, dus de farmacy willen die echt wel graag ontwikkelen hoor.
wel eens, echt zo'n "kijk eens we doen er wat aan" maatregel die geen zoden aan de dijk gaat zettenquote:Op donderdag 17 september 2020 23:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op dit punt wordt de horeca gewoon met symboolpolitiek misbruikt om een signaal af te geven in de hoop dat jongeren het rustiger aan gaan doen en mensen het weer wat serieuzer nemen.
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar als je ziet wat de overheid opeens allemaal mag en verplicht moet daar imho wel een einddatum aan vast zitten. Die datum hoeft niet morgen te zijn, maar een zekere indicatie wil ik onderhand wel ja. Ik vind het echt een beetje freaky hoe gemakkelijk mensen alles maar over zich heen laten komen en ook gewoon akkoord gaan met vage altijd verschuivende doelen zonder stok achter de deur.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom dit soort dramatische taal? We zijn nog niet eens een half jaar bezig en mensen denken al dat dit nog wel 10 jaar gaat duren
Ahh gezellig. Zeg dat even tegen de users op dit forum die topics maken over de politie bellen als ze mensen in de tuin bij elkaar zien. Of ministers die denken dat ze sorry moeten zeggen voor een trouwerij. Iedereen is weer vrij!quote:Op donderdag 17 september 2020 23:05 schreef erkel het volgende:
[..]
Welke lockdown? We hebben al maanden geen lockdown meer.
"HIV is binnen een jaar genezen en niet na decennia van onderzoek chronisch geworden."quote:Op donderdag 17 september 2020 23:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest"
Je voorbeeld: HIV. Ik wist niet dat je daar nog steeds aan doedging en net zo lang mee leefte als zonder met nauwelijks bijwerkingen? Komt dat dan toch door onze Lieve Heere Jezus Christus?
Daarnaast : er is zonder overdrijving al 1000x uitgelegd waarom HIV echt een uitzondering, echt een rotvirus voor een vaccin, en dit waarschijnlijk 1000x makkelijker. En het lijkt tot nu toe ook gewoon heel goed te gaan, Oxford is ook alweer verder en alle vaccins zien er tot nu toe veelbelovend uit
Kunnen 3 dingen gebeuren:quote:Op donderdag 17 september 2020 23:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel eens, echt zo'n "kijk eens we doen er wat aan" maatregel die geen zoden aan de dijk gaat zetten
Niet snel eee, maar wel geweldig dus bij HIV. Realiseer je daarbij dat er decennia+ lang geen geld/aandacht van overheid was voor HIV want het "trof toch alleen godeloze homo's die maar met iedereen er op los neukten." Zodra er geld was etc was er met een paar jaar een goede cocktail van werkende medicijnen. En nogmaals: hiv is qua vaccin dus echt een uitzondering .Dit virus is ordes van grootte makkelijker om een vaccin tegen te ontwikkelen bijna zeker , dat kan men nu al inschatten.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar als je ziet wat de overheid opeens allemaal mag en verplicht moet daar imho wel een einddatum aan vast zitten. Die datum hoeft niet morgen te zijn, maar een zekere indicatie wil ik onderhand wel ja. Ik vind het echt een beetje freaky hoe gemakkelijk mensen alles maar over zich heen laten komen en ook gewoon akkoord gaan met vage altijd verschuivende doelen zonder stok achter de deur.
[..]
Ahh gezellig. Zeg dat even tegen de users op dit forum die topics maken over de politie bellen als ze mensen in de tuin bij elkaar zien. Of ministers die denken dat ze sorry moeten zeggen voor een trouwerij. Iedereen is weer vrij!
[..]
"HIV is binnen een jaar genezen en niet na decennia van onderzoek chronisch geworden."
Eragon2890
Zolang er geen sprake is van algehele sluiting zal dit vast meevallen. Maar het probleem zal zich ongetwijfeld slechts gaan verplaatsen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:03 schreef YebCar het volgende:
Weer 100 horecazaken om zeep geholpen, terwijl het gefeest achter de deur gewoon blijft.
Kijk eens naar de cijfers dan.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:14 schreef Collide het volgende:
Ouderen lappen net zo goed de regels aan hun laars of komen jullie nooit buiten.
Dat hebben ze gegeven; wanneer het vaccin er is. En ze hopen dat dit begin volgend jaar al zover zal zijn. Garanties kunnen ze niet geven he? Anders was ie al klaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar als je ziet wat de overheid opeens allemaal mag en verplicht moet daar imho wel een einddatum aan vast zitten. Die datum hoeft niet morgen te zijn, maar een zekere indicatie wil ik onderhand wel ja. Ik vind het echt een beetje freaky hoe gemakkelijk mensen alles maar over zich heen laten komen en ook gewoon akkoord gaan met vage altijd verschuivende doelen zonder stok achter de deur.
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet gaat werken. We hebben alleen een lange geschiedenis van medisch optimisme die in veel gevallen niet gerechtvaardigd was. Bij iets wat ons honderden miljarden heeft gekost zou ik toch wel willen weten wat het plan b gaat worden als het geprefereerde en goede kans van slagen hebbende plan A niet lukt. De kans dat een cruiseschip tijdens je tocht zinkt is kleiner dan de kans dat de medische wereld ons teleurstelt. Toch hebben ze reddingsboten.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Enige nuance.... het RS-virus waar veel baby's aan sterven, is ook pas nu na 50 jaar een vaccin voor.
Maar om nu na een half jaar al te brullen dat het niet gaat werken, vind ik ook te vroeg. Heb liever dat ze het testen op orde brengen dan zich te buigen over een plan als het vaccin niet lukt. Lijkt al moeilijk genoeg!
Ook in het vaccin gaat miljoenen om, dus de farmacy willen die echt wel graag ontwikkelen hoor.
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk eens naar de cijfers dan.
Stel je voor dat het een fataal virus was onder jongeren waarbij ouderen niet dood gingen en ze waren vervolgens oververtegenwoordigd in de statistieken wat te herleiden is aan de oneindige bingo avonden, tuincentra bezoekjes en ikea ontbijt.
Zou het dan ook continue gebagatelliseerd worden of zou men terecht boos erom zijn?
Yep, en die reddingsboten waren er ook niet vanaf de eerste vaart.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet gaat werken. We hebben alleen een lange geschiedenis van medisch optimisme die in veel gevallen niet gerechtvaardigd was. Bij iets wat ons honderden miljarden heeft gekost zou ik toch wel willen weten wat het plan b gaat worden als het geprefereerde en goede kans van slagen hebbende plan A niet lukt. De kans dat een cruiseschip tijdens je tocht zinkt is kleiner dan de kans dat de medische wereld ons teleurstelt. Toch hebben ze reddingsboten.
Als die zich aan de regels zouden houden dan zouden de cijfers bij ouderen nagenoeg 0 moeten zijn. Maar die cijfers gaan gewoon mee met de rest inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat. Is niet het eerst virus dat ons pad kruist, en de echte killer (0,3%) is het uiteindelijk ook niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, en die reddingsboten waren er ook niet vanaf de eerste vaart.
Ik weet niet of je het je realiseert, maar je maakt nu iets mee wat geschiedenis schrijft. Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Nee, maar wel een echte maatschappij-ontwrichter. En als je dat laat gaan, wordt het toch nog die echte killer.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat. Is niet het eerst virus dat ons pad kruist, en de echte killer (0,3%) is het uiteindelijk ook niet.
Dit is precies waar ik bang voor ben als je goed leest.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
. Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Het doel is vrij simpel: de pandemie moet voorbij gaan. Hoe lang dat duurt weet de overheid natuurlijk ook niet. Bovendien zit deze regering er nog maar tot maart, dus het is een beetje raar als ze dingen over de verre toekomst gaan roepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan deel ik je angst. Ik zie wereldwijd ook nog niet zo snel de neuzen 1 kant op gaan en ik denk dat dat zonder vaccin of medicijn er wel minimaal voor nodig is.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is precies waar ik bang voor ben als je goed leest.
Oplossing was er wel, alleen China wilde niet luisteren.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Dat gaan we zien. Want volgens mij is het op dit moment gierend uit de klauwen aan het lopen. Het zou me niks verbazen als tijdens de evaluatie 17 september een van de prominente data op de tijdlijn is.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat als dit gierend uit de klauwen loopt, Huge de Jonge en daarmee het CDA daar bv flink last van zullen hebben tijdens de verkiezingen.
Ik zei geweldig en snel.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Niet snel eee, maar wel geweldig dus bij HIV. Realiseer je daarbij dat er decennia+ lang geen geld/aandacht van overheid was voor HIV want het "trof toch alleen godeloze homo's die maar met iedereen er op los neukten." Zodra er geld was etc was er met een paar jaar een goede cocktail van werkende medicijnen. En nogmaals: hiv is qua vaccin dus echt een uitzondering .Dit virus is ordes van grootte makkelijker om een vaccin tegen te ontwikkelen bijna zeker , dat kan men nu al inschatten.
Kijk eens naar de cijfers dan.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:14 schreef Collide het volgende:
Ouderen lappen net zo goed de regels aan hun laars of komen jullie nooit buiten.
Nee maar ze zijn niet de drijvende kracht erachter op dit moment.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.
Doel je op de wet markets?quote:Op donderdag 17 september 2020 23:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Oplossing was er wel, alleen China wilde niet luisteren.
O.a. dit is niet de eerste keer dat er een ziekte vanuit China overwaait. Wetenschappers hebben meerdere keren gewaarschuwd voor de uitbraak van een pandemie. Daarnaast heeft China in december en begin januari onjuist ingegrepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doel je op de wet markets?
Het (zou ook) kan ook uit een lab komen. Daar werken mensen en mensen maken fouten. Dus had ook elders kunnen gebeuren denk ik.
Natuurlijk haalt deze maatregel niks uit om de opwaartse trend te keren, maar een paar kroegen die een uurtje eerder dicht moeten maakt ook niet het verschil in de jaarcijfers.quote:
Met de kennis van nu weet ik vrij zeker dat wij het niet beter gedaan zouden hebben!quote:Op donderdag 17 september 2020 23:38 schreef Collide het volgende:
[..]
O.a. dit is niet de eerste keer dat er een ziekte vanuit China overwaait. Wetenschappers hebben meerdere keren gewaarschuwd voor de uitbraak van een pandemie. Daarnaast heeft China in december en begin januari onjuist ingegrepen.
Je doel kan prima in een kort zinnetje, maar dat maakt hem niet simpel. We gaan naar Mars klinkt ook zo makkelijk, maar ze zijn er al decennia mee bezig.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het doel is vrij simpel: de pandemie moet voorbij gaan. Hoe lang dat duurt weet de overheid natuurlijk ook niet. Bovendien zit deze regering er nog maar tot maart, dus het is een beetje raar als ze dingen over de verre toekomst gaan roepen.
Het is nu eenmaal een beetje moeilijk te voorspellen hoe een crisis zich ontvouwt, maar om dan maar te denken dat het nog wel 10 jaar kan gaan duren vind ik nogal hysterisch. De meeste mensen gaan er vanuit dat er in de loop van volgend jaar toch wel enige medische doorbraak zal plaatsvinden waar we mee verder kunnen.
Het zal denk ik om de kroegen gaan?:quote:Op donderdag 17 september 2020 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk haalt deze maatregel niks uit om de opwaartse trend te keren, maar een paar kroegen die een uurtje eerder dicht moeten maakt ook niet het verschil in de jaarcijfers.
Veruit de meeste horecazaken serveren koffie en richten zich op de lunch- en avondmaaltijd. Voor de grote meerderheid van de bedrijven maakt een sluitingstijd na twaalven geen moer uit.
Wellicht, maar er is meer horeca in Nederland dan een paar feesttenten natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het zal denk ik om de kroegen gaan?
Ja, deze vent is altijd boos.quote:Maar is dit die meneer die altijd aan het roeptoeteren is? Die vanmorgen ook al boos was nog vóór de maatregelen bekend waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |