abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 september 2020 @ 22:41:37 #51
408813 crew  trein2000
pi_195119239
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Iedereen kan mensen op de bon slingeren die geen anderhalve meter afstand houden. Geef ze een meetlint en een bonnenboekje en ze kunnen aan de slag.
Ja nee. Die opleiding is er niet voor niks. Ik schat zo in dat een rechter dat niet gaat accepteren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195119243
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds, maar tot 1 uur.
24uur, dan moeten de TL’s aan
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195119263
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe meer ik over Duitsland hoor, hoe meer ik het idee heb dat zij het prima doen!
Ja, zo zijn ze in nog wel meer dingen heel goed geweest. Just saying.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:42:45 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195119273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

24uur, dan moeten de TL’s aan
En als dat niet gebeurt?
pi_195119276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zagen we laatst in Wuhan inderdaad.

[ afbeelding ]
Wuhan is relatief covid free.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:42:58 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195119280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, zo zijn ze in nog wel meer dingen heel goed geweest. Just saying.
Voetbal?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 september 2020 @ 22:43:09 #57
408813 crew  trein2000
pi_195119289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja leuk, ik denk dat de opleiding tot marinier wel een stukje hoger ligt dan een BOA cursus, een marinier is van alle markten thuis. Uiteraard ligt dan de leiding bij de professional (de BOA of de agent) en is de marinier de ondersteuning.
Ik betwijfel dat. Maar het maakt in feite ook weinig uit. Want het gaat om hele andere dingen. De marinier wint vast het straatgevecht, maar de boa die daar in terecht komt heeft in de fase daarvoor al iets verkeerd gedaan
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195119304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja nee. Die opleiding is er niet voor niks. Ik schat zo in dat een rechter dat niet gaat accepteren.
Tuurlijk niet. En is ook niet nodig. Als de intentie er maar is om afstand te houden.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:44:10 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195119327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:25 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat je oproept om bezoeken te beperken tot 2 huishoudens omdat dat makkelijker traceerbaar is.
Volgens mij heb je werkelijk geen idee dat dit juist is waar het hele coronavirus om gaat.
Traceerbaarheid.
Soms word ik er moedeloos van als ik zie hoe mensen bang worden gemaakt en zich zelf daardoor een bepaald systeem inpraten...
Ik vind het werkelijk wonderbaarlijk, ik had je een stuk verstandiger ingeschat.
Maar t lijkt allemaal napraterij wat je hier neer plempt.
PS. laten we het diskwalificeren achterwege laten.

Ik roep het niet op en wil het best uitleggen. Angst voor Corona respecteer ik ten volle van/voor de ander.
Zelf heb ik geen restrictie, knuffel, groet & doe met wie dat gelijkelijk ook wil.

Met twee bezoekers (stelletjes/gezinnetjes) kunnen we thuis nog fatsoenlijk overzicht houden en aandacht gelijkelijk verdelen wie wat, wanneer is. Met meer dan zeg 8/9 man in huis, ben ik het sws kwijt, ontstaan er subgroepjes die (steeds luider, over elkaar heen) in gesprek zijn en spelen wij vooral voor garderobe.
NB: sommige noemen het feestjes voor mij meer zijn dat wij aan de beurt waren om de bbq aan te steken. Met Covid19 is dat nu verleden tijd geworden.

Feestje bouwen kan nog steeds maar dan wel in de Horeca wat ik zelf prima vind. Zelf heb ik niet veel met de Corona-regels maar wil mijzelf (en anderen) niet in de verlegenheid brengen. Persoonlijk, vind ik het terug naar wat rustiger (en 1:1); een verademing dan aanschuiven in allerlei (prikkeldrukke) bijeenkomsten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195119364
Als je het probleem wil aanpakken moet je alle 15-30 jarigen de toegang tot de horeca ontzeggen tot de aantallen weer onder controle zijn :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voetbal?
:(
pi_195119381
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wuhan is relatief covid free.
Dan nog was dit niet bepaald de bedoeling he.
En ja, verder zijn Aziaten wat meer puppets on a string dan Westerse mensen. Niet specifiek dan Nederlanders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195119400
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Als je het probleem wil aanpakken moet je alle 15-30 jarigen de toegang tot de horeca ontzeggen tot de aantallen weer onder controle zijn :P
Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!
pi_195119409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. En is ook niet nodig. Als de intentie er maar is om afstand te houden.
Daarom. Het gaat om de afschrikking.
pi_195119417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!
Ik pak de trein naar Amsterdam voor een pilsje op de Zeedijk *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195119436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!
Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119464
De testcapaciteiten moeten gewoon op orde zijn. Dichtbij. En snelle uitslagen. Zodat iedereen het binnen 24 uur of sneller weet.
Zo lang kun je jezelf wel afzonderen.

Dit is het minimale wat moet kloppen. Voordat er allerlei andere zaken gesloten worden.
Definitely not CIA
  donderdag 17 september 2020 @ 22:48:53 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195119468
Maar goed, ook na morgen zal de testcapaciteit niet op orde zijn, is er nog steeds geen landelijk dekkende app en raken mensen steeds gefrustreerder van het opgeheven vingertje van Rutte en clown De Jonge.
pi_195119479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....
Echt he? Ik sta versteld van het grote aantal zeikerds in Nederland.
En dan was ik al niet eens zo positief gestemd over de mensheid! :D :@
pi_195119483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ben zelf een aantal dagen in Duitsland geweest vorige week, maar ik moet zeggen dat ik de mondkapjesplicht in restaurants, winkels, OV en op drukke plekken wel een farce vind hoor. In een winkelstraat heb je zo'n mondkapje al snel 4, 5 keer in je handen bij het op en af doen, want op straat doet iedereen m af. In restaurants moet ie op bij het binnenkomen en als je gaat lopen, dus ook daar is het een veelvuldig op- en afdoen wat niet heel erg helpt voor de kwaliteit van je kapje. Wat me het meest opviel is echter dat de 1,5 meter afstand totaal niet wordt nageleefd op straat.
Buiten op straat boeit niet kunnen we inmiddels toch wel stellen?
Kijk he moet je niet in je gezicht laten hoesten natuurlijk maar 2 mensen die naast elkaar lopen te praten, joggers, demonstranten, mensen op het strand.
Het probleem lijkt keer op keer binnen te zetten.

Snap die Duirsers wel met hun afstand + mondkapjes binnen, weinig tot geen afstand buiten.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:49:53 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195119496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ze dat morgen bekend maken, pak ik er popcorn bij om de reacties te lezen!
Me2... zou wel leuk zijn om de spanning wat te breken en dan maandag zeggen dat het een experiment was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195119503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Iedereen kan mensen op de bon slingeren die geen anderhalve meter afstand houden. Geef ze een meetlint en een bonnenboekje en ze kunnen aan de slag.
Maar niet iedereen kan de-escalerend optreden, dronken mensen aanspreken zonder dat ze aggresief worden, en ga zo maar door. Niet iedereen kan inschatten wanneer het toch écht beter is om een waarschuwing te geven omdat je anders een opstootje creert met 50 boze jongeren terwijl je met z'n tweën bent. Etc.

Vredesmilitairen, die zou je denk ik prima in kunnen zetten. Die kunnen wel politiewerk doen op die punten, denk ik.
#WeesGeenWhales
pi_195119504
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik pak de trein naar Amsterdam voor een pilsje op de Zeedijk *O*.
Zeedijk, count me in :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195119506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wuhan is relatief covid free.
Die Chinezen zijn gewoon gestopt met testen. :P
  donderdag 17 september 2020 @ 22:51:07 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195119518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die Chinezen zijn gewoon gestopt met testen. :P
Goebbels zelf zou trots zijn op dit soort propaganda.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 september 2020 @ 22:51:19 #76
408813 crew  trein2000
pi_195119522
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
De testcapaciteiten moeten gewoon op orde zijn. Dichtbij. En snelle uitslagen. Zodat iedereen het binnen 24 uur of sneller weet.
Zo lang kun je jezelf wel afzonderen.

Dit is het minimale wat moet kloppen. Voordat er allerlei andere zaken gesloten worden.
Ja maar dat kan niet he “het is niet ieder voor zich en de GGD voor ons allen” :')

Het is een grof schandaal en niets minder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195119529
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
De testcapaciteiten moeten gewoon op orde zijn. Dichtbij. En snelle uitslagen. Zodat iedereen het binnen 24 uur of sneller weet.
Zo lang kun je jezelf wel afzonderen.

Dit is het minimale wat moet kloppen. Voordat er allerlei andere zaken gesloten worden.
Dit moeten ze inderdaad zo snel mogelijk regelen. 48 uur is ook nog goed. Maar dit beleid kost werkgevers (met name in het MKB) echt klauwen met geld en voor de scholen is het ook een strop.
pi_195119536
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ach het maakt toch geen hol uit voor mijn gevoel. Iedereen vind wel weer een reden om ergens boos over te kunnen zijn... het is wat dat betreft echt doodvermoeiend....
Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.

Ik ben echt ernstig teleurgesteld in de overheid en medemens door deze crisis.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 september 2020 @ 22:52:39 #80
408813 crew  trein2000
pi_195119553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Reserveer jij dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195119579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Reserveer jij dan?
Yup, ik reserveer altijd als ik uit eten ga
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit moeten ze inderdaad zo snel mogelijk regelen. 48 uur is ook nog goed. Maar dit beleid kost werkgevers (met name in het MKB) echt klauwen met geld en voor de scholen is het ook een strop.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er echt 0 klachten hebben bij de ingang van de teststraat
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195119602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zagen we laatst in Wuhan inderdaad.

[ afbeelding ]
Dat is juist bewijs dat ze het goed doen, ze hebben al sinds mei niet één geval gehad in heel Wuhan, daarom kan dat nu. Het kan dus omdat ze het eerst goed deden.

Voornamelijk door hun verplichte app overal en niet-thuis-quarantine, dan kan je na een paar maanden dus het gewone leven weer oppikken, zoals we overal in China zien, ook die robot beurs in Beijing, nachtclubs op volle capaciteit al weer bijna een half jaar in Shanghai en Shenzhen en ga zo maar door etc. Hell, ze zeiden recentelijk niet eens iets te zien in grootschalige vaccinatie in China! Is niet nodig. Dus waarschijnlijk gaan ze vaccins produceren voor Afrika enzo voor meer politieke invloed lol die dan "gratis" naar binnen worden getruckt met miljoenen. (gratis als in, voor politieke invloed).

Maar ja, dit gaat hier niet lukken, want 2 maanden zo'n lockdown en daarna zo'n app en dan weer naar lowlands kunnen kán dus prima, zie China, aleen importgevallen al 4 maanden in een land van meer dan een miljard mensen wat geen maatregelen meer heeft en ook massa events zoals dit gewoon weer zonder beperkingen toe staat, maar ja, jank-jank, muh privasjie, als je dat probeert hier in te voeren... *zucht*. Dus maar wachten op het vaccin!

En ondertussen maar jaloers zijn dat china als enige land ter wereld (zowat?) flinke econojmische groei heeft weer gewoon dit jaar, ruim 3% geloof ik... huilie-huilie!
#WeesGeenWhales
pi_195119605
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Zal wel weer niet mogen, discriminatie ofzo....
Ze kunnen ook gewoon besluiten om ook na 12 uur geen nieuwe klanten binnen te laten.
pi_195119625
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.

Ik ben echt ernstig teleurgesteld in de overheid en medemens door deze crisis.
Dat plan B is bijna zeker helemaal niet nodig, maar men is er wel mee bezig en heeft het ook al 100x genoemd: een echt effectief medicijn.
#WeesGeenWhales
pi_195119629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Reserveer jij dan?
aan de voordeur zoals ze zeggen LOL
#WeesGeenWhales
pi_195119636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Mogen buitenlanders dan nog wel? En wat als ik op het randje woon?
pi_195119638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal, maar de verjaardagen van de kinders vierden we wel. Wat vond ik het zielig voor het kind dat in april jarig was en er niemand mocht komen (opa's en oma's durfden niet). Dus alleen een paar vriendinnen uitgenodigd en de rest kwam alleen een cadeautje afleveren bij de deur! Kind had nog nooit zo'n leuke verjaardag gehad! Wat moeten ze ook met die visite die na het cadeau verder niet meer naar ze omkijkt (en waar je als ouder mee opgescheept zit, want ja, 'zo heurt het'!)
Hahah dat is waar eigenlijk vanuit het kinds perspectief is het cadeau brengen, irritante hoe gaat het op school vraag vermijden en verder geen directe interactie.

Kringverjaardagen eruit is 1 van de weinig positieve dingen tijdens corona.
Zelfs toen het prima ging was dat geforceerde iedereen een hand geven vervangen door de voorheen sociaal ongewenste "gefeliciteerd allemaal!".
pi_195119643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jup. Worden we niet allemaal opgesloten, dan janken er mensen. Laten we het toe dat jongeren elkaar besmetten, dan janken er mensen. Ondertussen blijft de overheid lekker tegenstrijdigheden zenden en is ogenschijnlijk weer eens niemand bezig met een plan b voor als de vaccinatie toch niet kan of niet effectief is.

Ik ben echt ernstig teleurgesteld in de overheid en medemens door deze crisis.
Plan B :') Verkiezingen is het enige wat telt. Iets doen, maar toch ook weer niets. Zit je altijd goed, schuld ligt bij de burgers als het verkeerd gaat, en als het toch wel redelijk goed gaat is het vanwege de maatregelen. Altijd prijs.
pi_195119660
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef Collide het volgende:

[..]

Mogen buitenlanders dan nog wel? En wat als ik op het randje woon?
Het randje? Je woont altijd binnen of buiten een veiligheidsregio
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119664
quote:
18s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

PS. laten we het diskwalificeren achterwege laten.

Ik roep het niet op en wil het best uitleggen. Angst voor Corona respecteer ik ten volle van/voor de ander.
Zelf heb ik geen restrictie, knuffel, groet & doe met wie dat gelijkelijk ook wil.

Met twee bezoekers (stelletjes/gezinnetjes) kunnen we thuis nog fatsoenlijk overzicht houden en aandacht gelijkelijk verdelen wie wat, wanneer is. Met meer dan zeg 8/9 man in huis, ben ik het sws kwijt, ontstaan er subgroepjes die (steeds luider, over elkaar heen) in gesprek zijn en spelen wij vooral voor garderobe.
NB: sommige noemen het feestjes voor mij meer zijn dat wij aan de beurt waren om de bbq aan te steken. Met Covid19 is dat nu verleden tijd geworden.

Feestje bouwen kan nog steeds maar dan wel in de Horeca wat ik zelf prima vind. Zelf heb ik niet veel met de Corona-regels maar wil mijzelf (en anderen) niet in de verlegenheid brengen. Persoonlijk, vind ik het terug naar wat rustiger (en 1:1); een verademing dan aanschuiven in allerlei (prikkeldrukke) bijeenkomsten.
Kijk er precies hetzelde tegenaan vanuit persoonlijke overwegingen.
Anderen mijn persoonlijke overwegingen ten laste leggen EN ZEKER IN DEZE SITUATIE sorry voor de hoofdletters, doe ik normaal nooit, vind ik zeer laag.
Elkaar niet meer in verlegenheid willen brengt ons op een spoor van een steeds groter wordende massawarheid.
Bedankt dat je de moeite neemt om te berichten en om überhaupt om te posten over dit onderwerp, dat waardeer ik ten zeerste.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:58:29 #92
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195119667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Buiten op straat boeit niet kunnen we inmiddels toch wel stellen?
Kijk he moet je niet in je gezicht laten hoesten natuurlijk maar 2 mensen die naast elkaar lopen te praten, joggers, demonstranten, mensen op het strand.
Het probleem lijkt keer op keer binnen te zetten.

Snap die Duirsers wel met hun afstand + mondkapjes binnen, weinig tot geen afstand buiten.
Precies. Buiten is de kans op besmetting nihil wanneer je niet rechtstreeks in je snoet besproeid wordt. En daarnaast gaat het erom dat de kans op besmetting verkleind wordt met de mondkapjes. Af en toe de 1,5 meter niet kunnen respecteren is geen probleem. Zo lang het maar zoveel mogelijk gebeurd inclusief mondkapje. Besmettingen gaan gebeuren, maar je reduceert zo wel het totaal aantal.
Weisst
  donderdag 17 september 2020 @ 22:58:45 #93
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195119676
-foutje-
Weisst
pi_195119679
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hahah dat is waar eigenlijk vanuit het kinds perspectief is het cadeau brengen, irritante hoe gaat het op school vraag vermijden en verder geen directe interactie.

Kringverjaardagen eruit is 1 van de weinig positieve dingen tijdens corona.
Zelfs toen het prima ging was dat geforceerde iedereen een hand geven vervangen door de voorheen sociaal ongewenste "gefeliciteerd allemaal!".
Dan was ik al jaren sociaal ongewenst bezig! :@ :D
pi_195119684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het randje? Je woont altijd binnen of buiten een veiligheidsregio
Klopt, maar ik kan buiten een veiligheidsregio wonen. Maar binnen een veiligheidsregio leven.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:59:50 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195119698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, ik reserveer altijd als ik uit eten ga
Daar zal meestal niet het probleem van ongecoordineerde besmetting liggen.

Uitgaande van een dineravond a deux waar je (ik dan vooral) reserveert omdat er anders geen (goede) plaats is.
Doorrollen naar zeg een nachtresto, schuifbuffet of shoarma, gaat doorgaans op basis van passen we er nog in.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 17 september 2020 @ 22:59:50 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195119699
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Plan B :') Verkiezingen is het enige wat telt. Iets doen, maar toch ook weer niets. Zit je altijd goed, schuld ligt bij de burgers als het verkeerd gaat, en als het toch wel redelijk goed gaat is het vanwege de maatregelen. Altijd prijs.
Ik mag toch aannemen dat als dit gierend uit de klauwen loopt, Huge de Jonge en daarmee het CDA daar bv flink last van zullen hebben tijdens de verkiezingen.
  donderdag 17 september 2020 @ 22:59:55 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195119702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Plan B :') Verkiezingen is het enige wat telt. Iets doen, maar toch ook weer niets. Zit je altijd goed, schuld ligt bij de burgers als het verkeerd gaat, en als het toch wel redelijk goed gaat is het vanwege de maatregelen. Altijd prijs.
Of vlak voor de verkiezingen nog even 'daadkracht' tonen, zoals de vorige keer. Eerst anderhalf jaar lang de migratiecrisis volledig uit de klauw laten gieren en 3 dagen voor de stembusgang even streng zijn tegen een Turkse minister en hoppa, de stemmen zijn weer binnen. De MH-17 steen trouwens al gevonden?
pi_195119708
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:59 schreef Collide het volgende:

[..]

Klopt, maar ik kan buiten een veiligheidsregio wonen. Maar binnen een veiligheidsregio leven.
Laten we het even simpel op woonplaats houden :7

Maar jij slaat ergens wel de spijker op de kop dat mensen altijd maar de grens van het toelaatbare zullen opzoeken en zich niet gewoon eens ergens bij neerleggen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195119735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Laten we het even simpel op woonplaats houden :7

Maar jij slaat ergens wel de spijker op de kop dat mensen altijd maar de grens van het toelaatbare zullen opzoeken en zich niet gewoon eens ergens bij neerleggen...
Daarvoor zijn grenzen toch? Als je 120 mag rijden, rijd je toch ook 120 en geen 80.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')