Kijk eens naar de cijfers dan.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:14 schreef Collide het volgende:
Ouderen lappen net zo goed de regels aan hun laars of komen jullie nooit buiten.
Dat hebben ze gegeven; wanneer het vaccin er is. En ze hopen dat dit begin volgend jaar al zover zal zijn. Garanties kunnen ze niet geven he? Anders was ie al klaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar als je ziet wat de overheid opeens allemaal mag en verplicht moet daar imho wel een einddatum aan vast zitten. Die datum hoeft niet morgen te zijn, maar een zekere indicatie wil ik onderhand wel ja. Ik vind het echt een beetje freaky hoe gemakkelijk mensen alles maar over zich heen laten komen en ook gewoon akkoord gaan met vage altijd verschuivende doelen zonder stok achter de deur.
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet gaat werken. We hebben alleen een lange geschiedenis van medisch optimisme die in veel gevallen niet gerechtvaardigd was. Bij iets wat ons honderden miljarden heeft gekost zou ik toch wel willen weten wat het plan b gaat worden als het geprefereerde en goede kans van slagen hebbende plan A niet lukt. De kans dat een cruiseschip tijdens je tocht zinkt is kleiner dan de kans dat de medische wereld ons teleurstelt. Toch hebben ze reddingsboten.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Enige nuance.... het RS-virus waar veel baby's aan sterven, is ook pas nu na 50 jaar een vaccin voor.
Maar om nu na een half jaar al te brullen dat het niet gaat werken, vind ik ook te vroeg. Heb liever dat ze het testen op orde brengen dan zich te buigen over een plan als het vaccin niet lukt. Lijkt al moeilijk genoeg!
Ook in het vaccin gaat miljoenen om, dus de farmacy willen die echt wel graag ontwikkelen hoor.
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk eens naar de cijfers dan.
Stel je voor dat het een fataal virus was onder jongeren waarbij ouderen niet dood gingen en ze waren vervolgens oververtegenwoordigd in de statistieken wat te herleiden is aan de oneindige bingo avonden, tuincentra bezoekjes en ikea ontbijt.
Zou het dan ook continue gebagatelliseerd worden of zou men terecht boos erom zijn?
Yep, en die reddingsboten waren er ook niet vanaf de eerste vaart.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet gaat werken. We hebben alleen een lange geschiedenis van medisch optimisme die in veel gevallen niet gerechtvaardigd was. Bij iets wat ons honderden miljarden heeft gekost zou ik toch wel willen weten wat het plan b gaat worden als het geprefereerde en goede kans van slagen hebbende plan A niet lukt. De kans dat een cruiseschip tijdens je tocht zinkt is kleiner dan de kans dat de medische wereld ons teleurstelt. Toch hebben ze reddingsboten.
Als die zich aan de regels zouden houden dan zouden de cijfers bij ouderen nagenoeg 0 moeten zijn. Maar die cijfers gaan gewoon mee met de rest inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat. Is niet het eerst virus dat ons pad kruist, en de echte killer (0,3%) is het uiteindelijk ook niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, en die reddingsboten waren er ook niet vanaf de eerste vaart.
Ik weet niet of je het je realiseert, maar je maakt nu iets mee wat geschiedenis schrijft. Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Nee, maar wel een echte maatschappij-ontwrichter. En als je dat laat gaan, wordt het toch nog die echte killer.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat. Is niet het eerst virus dat ons pad kruist, en de echte killer (0,3%) is het uiteindelijk ook niet.
Dit is precies waar ik bang voor ben als je goed leest.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
. Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Het doel is vrij simpel: de pandemie moet voorbij gaan. Hoe lang dat duurt weet de overheid natuurlijk ook niet. Bovendien zit deze regering er nog maar tot maart, dus het is een beetje raar als ze dingen over de verre toekomst gaan roepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar als je ziet wat de overheid opeens allemaal mag en verplicht moet daar imho wel een einddatum aan vast zitten. Die datum hoeft niet morgen te zijn, maar een zekere indicatie wil ik onderhand wel ja. Ik vind het echt een beetje freaky hoe gemakkelijk mensen alles maar over zich heen laten komen en ook gewoon akkoord gaan met vage altijd verschuivende doelen zonder stok achter de deur.
Dan deel ik je angst. Ik zie wereldwijd ook nog niet zo snel de neuzen 1 kant op gaan en ik denk dat dat zonder vaccin of medicijn er wel minimaal voor nodig is.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is precies waar ik bang voor ben als je goed leest.
Oplossing was er wel, alleen China wilde niet luisteren.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit is een wereldwijd probleem waar niet 1,2,3 een oplossing voor is.
Dat gaan we zien. Want volgens mij is het op dit moment gierend uit de klauwen aan het lopen. Het zou me niks verbazen als tijdens de evaluatie 17 september een van de prominente data op de tijdlijn is.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat als dit gierend uit de klauwen loopt, Huge de Jonge en daarmee het CDA daar bv flink last van zullen hebben tijdens de verkiezingen.
Ik zei geweldig en snel.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Niet snel eee, maar wel geweldig dus bij HIV. Realiseer je daarbij dat er decennia+ lang geen geld/aandacht van overheid was voor HIV want het "trof toch alleen godeloze homo's die maar met iedereen er op los neukten." Zodra er geld was etc was er met een paar jaar een goede cocktail van werkende medicijnen. En nogmaals: hiv is qua vaccin dus echt een uitzondering .Dit virus is ordes van grootte makkelijker om een vaccin tegen te ontwikkelen bijna zeker , dat kan men nu al inschatten.
Kijk eens naar de cijfers dan.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:14 schreef Collide het volgende:
Ouderen lappen net zo goed de regels aan hun laars of komen jullie nooit buiten.
Nee maar ze zijn niet de drijvende kracht erachter op dit moment.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat de cijfers bij de ouderen lager zijn houden de ouderen zich aan de regels. Zo werkt het niet natuurlijk.
Doel je op de wet markets?quote:Op donderdag 17 september 2020 23:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Oplossing was er wel, alleen China wilde niet luisteren.
O.a. dit is niet de eerste keer dat er een ziekte vanuit China overwaait. Wetenschappers hebben meerdere keren gewaarschuwd voor de uitbraak van een pandemie. Daarnaast heeft China in december en begin januari onjuist ingegrepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doel je op de wet markets?
Het (zou ook) kan ook uit een lab komen. Daar werken mensen en mensen maken fouten. Dus had ook elders kunnen gebeuren denk ik.
Natuurlijk haalt deze maatregel niks uit om de opwaartse trend te keren, maar een paar kroegen die een uurtje eerder dicht moeten maakt ook niet het verschil in de jaarcijfers.quote:
Met de kennis van nu weet ik vrij zeker dat wij het niet beter gedaan zouden hebben!quote:Op donderdag 17 september 2020 23:38 schreef Collide het volgende:
[..]
O.a. dit is niet de eerste keer dat er een ziekte vanuit China overwaait. Wetenschappers hebben meerdere keren gewaarschuwd voor de uitbraak van een pandemie. Daarnaast heeft China in december en begin januari onjuist ingegrepen.
Je doel kan prima in een kort zinnetje, maar dat maakt hem niet simpel. We gaan naar Mars klinkt ook zo makkelijk, maar ze zijn er al decennia mee bezig.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het doel is vrij simpel: de pandemie moet voorbij gaan. Hoe lang dat duurt weet de overheid natuurlijk ook niet. Bovendien zit deze regering er nog maar tot maart, dus het is een beetje raar als ze dingen over de verre toekomst gaan roepen.
Het is nu eenmaal een beetje moeilijk te voorspellen hoe een crisis zich ontvouwt, maar om dan maar te denken dat het nog wel 10 jaar kan gaan duren vind ik nogal hysterisch. De meeste mensen gaan er vanuit dat er in de loop van volgend jaar toch wel enige medische doorbraak zal plaatsvinden waar we mee verder kunnen.
Het zal denk ik om de kroegen gaan?:quote:Op donderdag 17 september 2020 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk haalt deze maatregel niks uit om de opwaartse trend te keren, maar een paar kroegen die een uurtje eerder dicht moeten maakt ook niet het verschil in de jaarcijfers.
Veruit de meeste horecazaken serveren koffie en richten zich op de lunch- en avondmaaltijd. Voor de grote meerderheid van de bedrijven maakt een sluitingstijd na twaalven geen moer uit.
Wellicht, maar er is meer horeca in Nederland dan een paar feesttenten natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het zal denk ik om de kroegen gaan?
Ja, deze vent is altijd boos.quote:Maar is dit die meneer die altijd aan het roeptoeteren is? Die vanmorgen ook al boos was nog vóór de maatregelen bekend waren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |