Klopt, als die maatregelen morgen door premier Rutte aangekondigd wordt zullen er veel privéfeesten door studenten gewoon thuis gevierd.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
Of thuis, @:ven1972
Dan hebben we er helemaal geen zicht meer op.
Klopt, als die maatregelen morgen door premier Rutte aangekondigd wordt zullen er veel privéfeesten door studenten gewoon thuis gevierd.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
Die clusters in horeca is wel veel minder dan thuis, denk ik.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
Hoeveel clusters zijn er in de horeca eigenlijk?
Ze zullen toch ook wel onderzoeken hoe ze dat kunnen tegengaan?quote:Op donderdag 17 september 2020 18:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, als die maatregelen morgen door premier Rutte aangekondigd wordt zullen er veel privéfeesten door studenten gewoon thuis gevierd.
Dan mss de horeca maar open houden?quote:Op donderdag 17 september 2020 18:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, als die maatregelen morgen door premier Rutte aangekondigd wordt zullen er veel privéfeesten door studenten gewoon thuis gevierd.
[..]
Die clusters in horeca is wel veel minder dan thuis, denk ik.
Ik ook niet, maar er is wel een grote kans dat een groep studenten gaan stappen in Zwolle vanuit dat ze met de auto van Amsterdam vandaan komen.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan mss de horeca maar open houden?
(Ik weet het echt niet hoor)
Ja dat ook, het lastigste is dat bij iemand thuis veel moeilijker controleren is.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zullen toch ook wel onderzoeken hoe ze dat kunnen tegengaan?
Ze hebben volgens mij gewoon geen idee, het wordt weer met een machinegeweer schieten op een mug waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef capricia het volgende:
Hoeveel clusters zijn er in de horeca eigenlijk?
Denk dat het openhouden van de horeca een goede zaak is, omdat je anders een verplaatsing krijgt van feestjes naar plekken waar er helemaal geen toezicht is.. Slechts 4% a 5% van de besmettingen vorige week kwam uit de horeca volgens de woordvoerder van Horeca Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan mss de horeca maar open houden?
(Ik weet het echt niet hoor)
Precies, dat is ook wat ik hiermee bedoel!quote:Op donderdag 17 september 2020 18:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Denk dat het openhouden van de horeca een goede zaak is, omdat je anders een verplaatsing krijgt van feestjes naar plekken waar er helemaal geen toezicht is.. Slechts 4% a 5% van de besmettingen vorige week kwam uit de horeca volgens de woordvoerder van Horeca Nederland.
Moet men het wel onverwachts verbieden anders slaat iedereen nog even flink in.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:53 schreef Breekfast het volgende:
Of je verbied de verkoop van alcohol buiten de horeca. Dan zijn privé feestjes minder aantrekkelijk, en het is goed voor de horeca. En als jongeren in plaats van huisfeestjes daar heen gaan voor de gezelligheid en een biertje dan heb je er in ieder geval toezicht op.
Kleine nuance, van de bekende gevallen. 75% van de besmettingen heeft een onbekende bron. Die 5% zou dus veel hoger kunnen zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Denk dat het openhouden van de horeca een goede zaak is, omdat je anders een verplaatsing krijgt van feestjes naar plekken waar er helemaal geen toezicht is.. Slechts 4% a 5% van de besmettingen vorige week kwam uit de horeca volgens de woordvoerder van Horeca Nederland.
Gaat nooit gebeuren natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:53 schreef Breekfast het volgende:
Of je verbied de verkoop van alcohol buiten de horeca. Dan zijn privé feestjes minder aantrekkelijk, en het is goed voor de horeca. En als jongeren in plaats van huisfeestjes daar heen gaan voor de gezelligheid en een biertje dan heb je er in ieder geval toezicht op.
Het kutte is dat we het niet lijken te weten dus en men nog in het donker aan het varen is.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kleine nuance, van de bekende gevallen. 75% van de besmettingen heeft een onbekende bron. Die 5% zou dus veel hoger kunnen zijn.
Dat maakt effectief maatregelen nemen lastig en zorgt ervoor dat de botte bijl mogelijk weer noodzakelijk wordt.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het kutte is dat we het niet lijken te weten dus en men nog in het donker aan het varen is.
Op twitter zie je ook deze mensen enorm los gaan onder berichten van nieuwssites en politici, alle schaamte voorbij met scheldpartijen en bedreigingen.quote:Minister (42) is haatreacties door corona-ontkenners spuugzat en neemt ontslag
Een minister in de regering van de Duitstalige gemeenschap in België heeft deze week onverwacht zijn ontslag aangekondigd. De 42-jarige Harald Mollers, minister van Wetenschappelijk Onderzoek, Onderwijs en Middenstand, stelt dat hij de vele haatreacties die hij krijgt sinds de uitbraak van de coronacrisis spuugzat is. ,,Ik heb mijn grens bereikt.”
Mollers, een Duitstalige Belg die al sinds 2009 onafgebroken in de regering zetelt namens de regionalistische ProDG, zal op 12 oktober zijn functie neerleggen. Hij gaat ook niet meer in het parlement zitten.
Impact
In een emotionele verklaring vertelt de minister over de impact van de coronapandemie op politici en hun medewerkers. En hoe ze keihard zwoegen om de ongeziene crisis te bezweren. ,,Ik werk sinds 12 maart bijna 7 dagen per week, vaak meer dan 16 uur per dag”, zegt hij. ,,Lange onderbrekingen zaten er niet in. De druk was – begrijpelijkerwijs – de hele tijd erg hoog.”
Er werd volgens Mollers een antwoord gezocht op de vele vragen die gesteld werden en er kwamen snel maatregelen om het virus te bezweren. Hij geeft daarbij toe dat de politici – net als de wetenschappers overigens – niet onfeilbaar waren. ,,Maar dat is niemand. We moesten telkens werken met de inzichten die er op dat moment waren. En soms werd het geweer van schouder veranderd. Als de bevolking bijvoorbeeld aangaf dat iets niet leefbaar was.”
Politici worden beledigd, beschimpt, belasterd en zelfs bedreigd in brieven, e-mails en Messenger-berichten. Ik spreek uit ervaring
Harald Mollers
Iets wat het werk er volgens de minister niet makkelijker op maakt, is dat er veel nepnieuws en complottheorieën verspreid worden. Onder meer door zogenaamde ‘corona-ontkenners’. ,,De toon in deze groepen wordt steeds rauwer en scherper”, zegt Mollers. ,,Democratisch gekozen politici worden aangevallen en uitgescholden, steeds vaker met naam en toenaam. Er wordt ook steeds openlijker gedreigd met geweld. Politici worden beledigd, beschimpt, belasterd en zelfs bedreigd in brieven, e-mails en Messenger-berichten. Ik spreek uit ervaring.”
Beledigingen
,,In de afgelopen weken zijn de vijandigheden, het misbruik en de beledigingen niet alleen in aantal toegenomen, ze zijn ook persoonlijker geworden”, gaat hij verder. ,,Ik heb nog nooit een politiek debat geweigerd en vind vrijheid van meningsuiting een waardevol goed. Maar hier gaat het vaak niet meer over het uitwisselen van argumenten, alleen over het toebrengen van schade.”
Volgens Mollers is zijn grens bereikt. ,,Politici zijn ook maar mensen, met gevoelens en zorgen. Ze liggen ’s nachts ook wakker. Ze betalen soms een hoge prijs als ze een grote verantwoordelijkheid dragen. Ik heb de afgelopen week veel nagedacht en gepraat met de mensen die me dierbaar zijn en ik ben tot de conclusie gekomen dat de prijs die ik en de mensen om me heen moeten betalen voor mijn verantwoordelijkheid, te hoog is geworden. Daarom neem ik ontslag.”
Nadenken
Mollers wijst erop dat het geen gemakkelijke beslissing was, ‘maar wel een noodzakelijke’. Hij hoopt ook dat het besluit tot nadenken zal stemmen. ,,Want wie zal in de toekomst nog verantwoordelijkheid willen nemen in de politiek, als je moet vrezen om zo uitgespuwd en beschimpt te worden.”
Social Media kun je ondertussen ook wel een pandemie noemen. Wat radicaliseren veel mensen door het feilloos geloven van de onzin die daar staat. En door de algoritmes zak je er steeds dieper in weg...quote:Op donderdag 17 september 2020 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Op twitter zie je ook deze mensen enorm los gaan onder berichten van nieuwssites en politici, alle schaamte voorbij met scheldpartijen en bedreigingen.
Ik zie nooit politieke of vaccin gerelateerde topics op Facebook. Algoritmes reageren op het gedrag van users over het algemeen.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Social Media kun je ondertussen ook wel een pandemie noemen. Wat radicaliseren veel mensen door het feilloos geloven van de onzin die daar staat. En door de algoritmes zak je er steeds dieper in weg...
Ik heb dan weer de grootste verbazing over dat ik dan besef dat er een regering van de Duitstalige Gemeenschap is daar.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Op twitter zie je ook deze mensen enorm los gaan onder berichten van nieuwssites en politici, alle schaamte voorbij met scheldpartijen en bedreigingen.
Tja.. het zijn radicaliserende algoritme's het begint allemaal leuk en onschuldig, maar voor je het weet zit je klem in de sectarische echokamer van het algoritmequote:Op donderdag 17 september 2020 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie nooit politieke of vaccin gerelateerde topics op Facebook. Algoritmes reageren op het gedrag van users over het algemeen.
Ja, dat zal het wel zijn...het is nooit de verantwoordelijkheid van de persoon achter het toetsenbord, natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja.. het zijn radicaliserende algoritme's het begint allemaal leuk en onschuldig, maar voor je het weet zit je klem in de sectarische echokamer van het algoritme
De Belgische politiek is zo complex dat de meeste Belgen er ook geen hol meer van begrijpenquote:Op donderdag 17 september 2020 19:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb dan weer de grootste verbazing over dat ik dan besef dat er een regering van de Duitstalige Gemeenschap is daar.
Eigenlijk is dat een hele goede vraag, is het wel de schuld van diegene achter het toetsenbord? Als het algoritme weet hoe het een kant van jou kan voeden en versterken?quote:Op donderdag 17 september 2020 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat zal het wel zijn...het is nooit de verantwoordelijkheid van de persoon achter het toetsenbord, natuurlijk.
Dat is mischien wat te veel off topic maar ik geloof daar iig niet in.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat een hele goede vraag, is het wel de schuld van diegene achter het toetsenbord? Als het algoritme weet hoe het een kant van jou kan voeden en versterken?
Morgen zal dat wel halverwege de middag wel gebeuren.quote:
België is een parodie op een land.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb dan weer de grootste verbazing over dat ik dan besef dat er een regering van de Duitstalige Gemeenschap is daar.
Doe dan niks.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Lampen aan om 24:00u
Potdomme dat zal het virus een poepie laten ruiken!!
Nu al blijkbaar. 12 uur avondklokje. Net als in Antwerpen. Daarna lekker thuis gaan zuipen.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen zal dat wel halverwege de middag wel gebeuren.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nu al blijkbaar. 12 uur avondklokje. Net als in Antwerpen. Daarna lekker thuis gaan zuipen.
12 uur gaan de lichten aan.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef zalkc het volgende:
Ik las op de telegraaf dat het 01:00 zou sluiten
Draconische maatregelenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef zalkc het volgende:
En vanaf 00 uur niet meer naar binnenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef zalkc het volgende:
12 uur niemand meer binnen, een uur sluiten. Daar heb je dus helemaal niks aan.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef zalkc het volgende:
Precies. Het OV gaat namelijk nog snachts.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:15 schreef Cynicio het volgende:
Wat een onzinmaatregel. Allemaal dus om dezelfde tijd de straat op en het OV in, eventueel ergens anders verder zuipen.
Geldt dit alleen voor bepaalde steden of voor heel Nederland?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:15 schreef Cynicio het volgende:
Wat een onzinmaatregel. Allemaal dus om dezelfde tijd de straat op en het OV in, eventueel ergens anders verder zuipen.
De zes grote steden.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geldt dit alleen voor bepaalde steden of voor heel Nederland?
Een 'we doen iets zodat het lijkt of we er wat aan gedaan hebben maatregel'quote:Op donderdag 17 september 2020 20:15 schreef Cynicio het volgende:
Om 00:00 kun je gewoon de metro pakken hoor.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Het OV gaat namelijk nog snachts.
Welke maatregel is er beter?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Een 'we doen iets zodat het lijkt of we er wat aan gedaan hebben maatregel'
6 veiligheidsregio's met grootste besmettingenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geldt dit alleen voor bepaalde steden of voor heel Nederland?
Hoezo.quote:
Fout, het is de VERlichtingscampagne om 00:00.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:17 schreef hooibaal het volgende:
Oh, en ze gaan ook voorlichtingscampagnes voor jongeren organiseren! Dat zal helpen!!
Ik bedoelde niks mis met lekker thuis zuipen.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo.
In Antwerpen lopen de besmettingsgevallen toch ook gewoon weer op.
Dus wat voor nut heeft het
Een algeheel alcoholverbod zou daarom verstandig zijnquote:Op donderdag 17 september 2020 20:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bedoelde niks mis met lekker thuis zuipen.
Tegen 1u ben ik toch katje lam inderdaad, weinig verschilquote:Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef Tijn het volgende:
De kroegen hier in het dorp gaan om 1 uur sowieso al dicht
Alcoholverbod onder de 30? Samenscholing tot max 6, thuiswerken verplicht waar mogelijk, mondkapjesplicht op scholen en in de openbare ruimte.quote:
Helaas moet ik melden dat het in Utrecht ook heel hard op aan het lopen is. Mijn stadje.quote:
Dat is het punt niet.. Die mensen zijn niet al te snugger, en zakken daardoor, en door die algoritmes, wel degelijk steeds dieper in die onzin. Dat is uiteindelijk wel hun eigen verantwoordelijkheid, maar daarmee wel degelijk een probleem.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat zal het wel zijn...het is nooit de verantwoordelijkheid van de persoon achter het toetsenbord, natuurlijk.
Dan krijg je prohibition 2.0 100 jaar na dato.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een algeheel alcoholverbod zou daarom verstandig zijn
Er staat: "In zes regio's in het westen van het land wordt het late cafébezoek ontmoedigd."quote:
Nou, zo gezellig is dat helemaal niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bedoelde niks mis met lekker thuis zuipen.
Alcoholverbod en alleen maar je partner nog mogen zien lijkt mij de enige oplossing.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Alcoholverbod onder de 30? Samenscholing tot max 6, thuiswerken verplicht waar mogelijk, mondkapjesplicht op scholen en in de openbare ruimte.
Etc. Etc. Je moet alleen wel doorpakken en niet dat vrijblijvende schijnmaatregel gelul.
De maatregel die morgen voor een deel van de Randstad aangekondigd worden gelden volgende week ook landelijk. En er komt nog wel meer aan ook, want met deze flutmaatregelen gaan we het virus natuurlijk niet afremmen.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas moet ik melden dat het in Utrecht ook heel hard op aan het lopen is. Mijn stadje.
De regio's waar de extra maatregelen gaan gelden zijn Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden).quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat: "In zes regio's in het westen van het land wordt het late cafébezoek ontmoedigd."
Dus dat zijn... Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond, Haaglanden... Leiden? Haarlem? Utrecht?
Is tegenwoordig natuurlijk veel beter te handhaven.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan krijg je prohibition 2.0 100 jaar na dato.
Er was in België toch iemand die pleitte voor mondkapjes tijdens de seks?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Alcoholverbod en alleen maar je partner nog mogen zien lijkt mij de enige oplossing.
Echt onzin, alsof dat ook maar iets uitmaakt.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat: "In zes regio's in het westen van het land wordt het late cafébezoek ontmoedigd."
Dus dat zijn... Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond, Haaglanden... Leiden? Haarlem? Utrecht?
Had ik ze mooi ff allemaal goedquote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De regio's waar de extra maatregelen gaan gelden zijn Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden).
De hele regio. De stad staat er alleen ter verduidelijk bij, omdat de meeste mensen niet weten wat "Hollands Midden" überhaupt is.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Zocalo het volgende:
" Ook het maximale aantal mensen dat aanwezig mag zijn in een zaal, zoals een feestlocatie, wordt teruggebracht. Nu is de maximale groepsgrootte nog 100, dat wordt 50. De regio's waar de extra maatregelen gaan gelden zijn Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden)."
Is het nu in de totale regio of alleen in de steden die ze noemen?
Natuurlijk niet..quote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Gretzl het volgende:
Horeca eerder dicht en minder mensen die tegelijk in een zaal mogen. Gaat dit het echte verschil maken in de rode regio’s?
Gaat allemaal geen kloot helpen maar DAADKRACHTquote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Haha regels om de regels, hoe verzinnen ze het.
Denk dat we de hele winter binnen zitten. En terecht. Dit is een levensgevaarlijk virus. Dan maar de bijstand in.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is tegenwoordig natuurlijk veel beter te handhaven.
Ai, volgende week een bruiloft in één van die regio's. Vrees dat die even moeten gaan kijken hoe ze dat gaan doenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hele regio. De stad staat er alleen ter verduidelijk bij, omdat de meeste mensen niet weten wat "Hollands Midden" überhaupt is.
Lijkt me terecht en dat ontmoedigt (grotendeels) het verplaatsen naar andere plekken in de buurt.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hele regio. De stad staat er alleen ter verduidelijk bij, omdat de meeste mensen niet weten wat "Hollands Midden" überhaupt is.
Ik rij naar andere provincies, sla voorraad in, jongeren benaderen = profit.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is tegenwoordig natuurlijk veel beter te handhaven.
Nopesquote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
Geloven jullie dat deze maatregelen, voor zover de kranten het weten natuurlijk, het beoogde effect gaan hebben?
Niet thuiswerken maar thuis blijven zou verplicht moeten worden. Wat mij betreft breken ze de knieën van iedereen die buiten komtquote:Op donderdag 17 september 2020 20:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Denk dat we de hele winter binnen zitten. En terecht. Dit is een levensgevaarlijk virus. Dan maar de bijstand in.
De kranten hebben het altijd wel goed toch?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
Geloven jullie dat deze maatregelen, voor zover de kranten het weten natuurlijk, het beoogde effect gaan hebben?
Ja op naar die verkiezingszegequote:Op donderdag 17 september 2020 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat allemaal geen kloot helpen maar DAADKRACHT
Tuurlijk niet. Net zoals heel veel 'maatregelen' amper invloed hebben.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
De aangekondige nieuwe regels ogen mij toch vooral als een druppel op een gloeiende plaat. Of om in (bos)brandjes-anologie te blijven, een dozijn brandweermannen met een gewone bluswagen, terwijl je eigenlijk zoveel mogelijk blushelikopters nodig hebt. Of een aarden walquote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De regio's waar de extra maatregelen gaan gelden zijn Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden).
Onmogelijk om het reproductiegetal hiermee minimaal een half punt te dempen. In de rode randstedelijke regio's ligt de huidige R0 namelijk nog heel stuk hoger dan 1,38.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
Nee. Maar geen probleem hoor, de ziekenhuisopnames zijn hier prima. In Spanje en Frankrijk beginnen die nu ook goed op te lopen maar hier zal dat niet gebeuren natuurlijk. De mindset van de gemiddelde Nederlander voorkomt dat welquote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
Komen de besmettingen door het slechtere weer ja?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:27 schreef asco het volgende:
Zin in de herfst. Eind volgende week gaat tie beginnen. 👍
Telegraaf heeft zo te zien wel een contact of wat in het ministerie.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De kranten hebben het altijd wel goed toch?
Ik dacht juist meer aan napalm op iedere plek met een uitbraak. Vuur met vuur bestrijdenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De aangekondige nieuwe regels ogen mij toch vooral als een druppel op een gloeiende plaat. Of om in (bos)brandjes-anologie te blijven, een dozijn brandweermannen met een gewone bluswagen, terwijl je eigenlijk zoveel mogelijk blushelikopters nodig hebt. Of een aarden wal
De WHO heet gewaarschuwd dat we onze Coronashit in Europa op orde moeten hebben voor het griepseizoen begint.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Komen de besmettingen door het slechtere weer ja?
Het virus heeft een hekel aan (uv)licht.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Lampen aan om 24:00u
Potdomme dat zal het virus een poepie laten ruiken!!
Ja maar dat was een minder rigoreuze beslissing. Nu lekken ze het om de mening van het volk te horen.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Telegraaf heeft zo te zien wel een contact of wat in het ministerie.
Maar vorige keer met die 6 mensen wisten ze het ook niet precies te benoemen, alleen dat er een maximum kwam aan het aantal mensen.
Indirect wel ja, want we gaan meer naar binnen gedwongen worden door frisser weer.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Volgens mij zo verdeeld als wat.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja maar dat was een minder rigoreuze beslissing. Nu lekken ze het om de mening van het volk te horen.
En dan nóg zal de grootste groep vinden dat we het allemaal prima aangepakt hebbenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Nee. Maar geen probleem hoor, de ziekenhuisopnames zijn hier prima. In Spanje en Frankrijk beginnen die nu ook goed op te lopen maar hier zal dat niet gebeuren natuurlijk. De mindset van de gemiddelde Nederlander voorkomt dat welDe nog maar jonge geschiedenis kan zich hier niet herhalen. Dus geen zorgen!
Poetin heeft misschien voor 1.5m nog een nog bataljon spoed-niks beschikbaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet thuiswerken maar thuis blijven zou verplicht moeten worden. Wat mij betreft breken ze de knieën van iedereen die buiten komt
Ja levensgevaarlijk hier, als je deur uitgaat word je meteen besprongen door corona.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:34 schreef Confetti het volgende:
Wat een lachwekkende zooi. Dit krijg je als iedere halvegare burgemeester mag meepraten. Nederland is al een van de gevaarlijkste en dodelijkste landen ter wereld wat betreft Corona, en dat gaat maar door.
Dus over paar weken weer een daling.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Indirect wel ja, want we gaan meer naar binnen gedwongen worden door frisser weer.
Altijd geloofd dat Merkel gelijk zou krijgen. Al was er toen letterlijk nog niks aan de hand.quote:
Vergeleken met vrijwel ieder ander Westers land is dat wel het geval ja.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja levensgevaarlijk hier, als je deur uitgaat word je meteen besprongen door corona.
Kranten naast NOS zijn niet kritisch en onderdeel van de media campages.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De kranten hebben het altijd wel goed toch?
Haha.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vergeleken met vrijwel ieder ander Westers land is dat wel het geval ja.
Getuige de eerdere persconferenties van Rutte is het virus een organisme met een bewustzijn wat van mens op mens "over kan springen".quote:Op donderdag 17 september 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja levensgevaarlijk hier, als je deur uitgaat word je meteen besprongen door corona.
Nouja het zou wel ergens vrij slecht zijn. Dit zijn hele kleine stapjes die worden genomen in de maatregelladder.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kranten naast NOS zijn niet kritisch en onderdeel van de media campages.
Zou mij sws verbazen dat die totaal verkeerd worden getipt.
Wacht maar het virus is nog niet klaar met ons!quote:Op donderdag 17 september 2020 20:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Getuige de eerdere persconferenties van Rutte is het virus een organisme met een bewustzijn wat van mens op mens "over kan springen".
Twee zaaltjes hier met doorlopende gezondsheidschick in de 1.5m corridors.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef Cynicio het volgende:
Illegale zaalfissas!! Ik nodig 51 mensen uit.
quote:Op donderdag 17 september 2020 20:34 schreef Confetti het volgende:
Wat een lachwekkende zooi. Dit krijg je als iedere halvegare burgemeester mag meepraten. Nederland is al een van de gevaarlijkste en dodelijkste landen ter wereld wat betreft Corona, en dat gaat maar door.
Ik vind dat NL het tot na de eerste piek relatief goed heeft gedaan. Wat ze nu precies moeten doen weet ik ook niet, het blijft lastig. Ik stoor me alleen zo aan mensen die denken dat het nu voorbij is en dat het vanaf nu allemaal wel meevalt? Dat dachten we ook toen we China zagen; o, dat gebeurt hier niet! En toen we Italië zagen, o, dat gebeurt hier niet! En nu zien we weer de verslechterde situatie in andere landen, maar dat gaat hier niet gebeuren? En waarom dan precies niet? Omdat we zo goed voorzichtig nu zijn ofzo?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan nóg zal de grootste groep vinden dat we het allemaal prima aangepakt hebben
Tot vandaag heeft het kabinet ook wekenlang verkondigd dat de meeste besmettingen in de privésfeer ontstaan en niet in de horeca(zalen). Dus wat is het nu?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:32 schreef hooibaal het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-probleem-ligt-niet/
Koninklijke Horeca was uiteraard alweer aan het huilen nog voordat er een maatregel bekend was. Volgens mij mogen ze nu in hun handjes knijpen.
Een gezondheidschick nog wel? Mooie vrouw?quote:Op donderdag 17 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Twee zaaltjes hier met doorlopende gezondsheidschick in de 1.5m corridors.
Het ging al mis met het totaal niet voorbereid zijn op een pandemie. Het virus was nog niet in NL vastgesteld en we hadden al tekorten aan beschermingsmiddelenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:41 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik vind dat NL het tot na de eerste piek relatief goed heeft gedaan. Wat ze nu precies moeten doen weet ik ook niet, het blijft lastig. Ik stoor me alleen zo aan mensen die denken dat het nu voorbij is en dat het vanaf nu allemaal wel meevalt? Dat dachten we ook toen we China zagen; o, dat gebeurt hier niet! En toen we Italië zagen, o, dat gebeurt hier niet! En nu zien we weer de verslechterde situatie in andere landen, maar dat gaat hier niet gebeuren? En waarom dan precies niet?
Allang jaquote:Op donderdag 17 september 2020 20:29 schreef Elan het volgende:
[..]
De WHO heet gewaarschuwd dat we onze Coronashit in Europa op orde moeten hebben voor het griepseizoen begint.
Dacht dat dat al begonnen was lol
Maar thuis willen ze niet ingrijpen, dus dan kom je bij de volgende op de lijst uit en dat is wel de horeca. Wel raar dat ze voetbalkantines, studentensociëteiten en andere verenigingsgebouwen niet ook beperken trouwens.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tot vandaag heeft het kabinet ook wekenlang verkondigd dat de meeste besmettingen in de privésfeer ontstaan en niet in de horeca(zalen). Dus wat is het nu?![]()
Beleid wordt met de dag ongeloofwaardiger...
Als Rutte zich vanaf februari netjes had laten adviseren door Merkel dan had Nederland een prima uitgangspositie kunnen hebben, vergelijkbaar met Duitsland. Jammer ook dat er pas weer enig urgentiebesef bij het kabinet lijkt te ontstaan nu Duitsland de hele Randstad tot code rood verklaart. Dit had iedereen kunnen zien aankomen.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Altijd geloofd dat Merkel gelijk zou krijgen. Al was er toen letterlijk nog niks aan de hand.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)den-tijdens-pandemie
Dit is ook maar wat nu 'gelekt' is he, morgen nog meer overleg en het complete plaatje volgt. De max 50 man zal sommige van deze zaken in ieder geval wel kunnen raken.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar thuis willen ze niet ingrijpen, dus dan kom je bij de volgende op de lijst uit en dat is wel de horeca. Wel raar dat ze voetbalkantines, studentensociëteiten en andere verenigingsgebouwen niet ook beperken trouwens.
Nee, want de klanten komen nu helemaal niet meer als je er om 00:00 min of meer uitgegooid wordt. Die gaan thuis zuipen, daar geldt geen kinderbedtijdquote:Op donderdag 17 september 2020 20:32 schreef hooibaal het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-probleem-ligt-niet/
Koninklijke Horeca was uiteraard alweer aan het huilen nog voordat er een maatregel bekend was. Volgens mij mogen ze nu in hun handjes knijpen.
Met Alex Friedrich als voorzitter van OMT / directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding hadden we nu niet in deze enorme puinhoop gezeten. Hij mag door de noordelijke provincies een leven lang op een voetstuk gehesen worden. En nog steeds pakt het noorden van Nederland de bestrijding van de pandemie beter aan dan de rest van het land.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:42 schreef Noek het volgende:
Komt de 2e golf?
Alex Friedrich
https://kennisinzicht.umc(...)lEvvjWAZrjA8I21yNDP8
0,0quote:Op donderdag 17 september 2020 20:22 schreef Gretzl het volgende:
Horeca eerder dicht en minder mensen die tegelijk in een zaal mogen. Gaat dit het echte verschil maken in de rode regio’s?
Rutte is (zoals gewoonlijk) weer op zoek naar de goedkoopste oplossing. Volgens mij moet je gewoon de Randstad minimaal een paar weken op slot gooien, gedupeerde middenstand en horeca compenseren en ondertussen als een gek zorgen dat je je testcapaciteit terug op orde krijgt.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als Rutte zich vanaf februari netjes had laten adviseren door Merkel dan had Nederland een prima uitgangspositie kunnen hebben, vergelijkbaar met Duitsland. Jammer ook dat er pas weer enig urgentiebesef bij het kabinet lijkt te ontstaan nu Duitsland de hele Randstad tot code rood verklaart. Dit had iedereen kunnen zien aankomen.
Invloed CDA denk ikquote:Op donderdag 17 september 2020 20:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar thuis willen ze niet ingrijpen, dus dan kom je bij de volgende op de lijst uit en dat is wel de horeca. Wel raar dat ze voetbalkantines, studentensociëteiten en andere verenigingsgebouwen niet ook beperken trouwens.
Mee eens.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte is (zoals gewoonlijk) weer op zoek naar de goedkoopste oplossing. Volgens mij moet je gewoon de Randstad minimaal een paar weken op slot gooien, gedupeerde middenstand en horeca compenseren en ondertussen als een gek zorgen dat je je testcapaciteit terug op orde krijgt.
Hopelijk ben je dan straks beter voorbereid als het virus voor de derde keer de kop opsteekt, want die kans is natuurlijk vrij reëel.
Ja, dit inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte is (zoals gewoonlijk) weer op zoek naar de goedkoopste oplossing. Volgens mij moet je gewoon de Randstad minimaal een paar weken op slot gooien, gedupeerde middenstand en horeca compenseren en ondertussen als een gek zorgen dat je je testcapaciteit terug op orde krijgt.
Hopelijk ben je dan straks beter voorbereid als het virus voor de derde keer de kop opsteekt, want die kans is natuurlijk vrij reëel.
Nee, maar dan loopt het hele systeem in de soep en vanaf dat moment zal er anders met dit hele probleem worden omgegaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
"Gelukkig zijn we nu veel beter voorbereid dan in het voorjaar. Iedereen neemt COVID-19 nu serieus.”quote:Op donderdag 17 september 2020 20:42 schreef Noek het volgende:
Komt de 2e golf?
Alex Friedrich
https://kennisinzicht.umc(...)lEvvjWAZrjA8I21yNDP8
m.rutte@tweedekamer.nlquote:Op donderdag 17 september 2020 20:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Geldt het overigens ook voor restaurants?
Niemand wil het. Maar als we niet tijdig gepaste maatregelen nemen dan zit er op een gegeven moment niets anders meer op.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:52 schreef Noppie2000 het volgende:
Mensen die meteen zijn voor een complete lockdown weerEcht, alsof ze het willen.
Er is in Nederland nooit een lockdown geweest, laat staan een complete.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:52 schreef Noppie2000 het volgende:
Mensen die meteen zijn voor een complete lockdown weerEcht, alsof ze het willen.
Nee, maar dit zijn echt schijnmaatregelen.. lachwekkend zelfs.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:52 schreef Noppie2000 het volgende:
We willen het niet, maar als het nodig is zal het toch moeten.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:52 schreef Noppie2000 het volgende:
Heel misschien dat het iets minder hard gaat stijgen, maar moeten we nu echt met dit soort cijfers het najaar in? Spannend wel, zeg maar....quote:Op donderdag 17 september 2020 20:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar dit zijn echt schijnmaatregelen.. lachwekkend zelfs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |