Het is misschien niet zo leuk richting collega's, maar ik kan er heel erg van genieten om net op zo'n moment vrij te zijn dan hoorquote:Op maandag 14 september 2020 14:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
Ik had vanochtend zo’n spookmelding.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid?begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.
Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen
grappig ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons veel ongecodeert aankomt, dus extra dag, heb eigen postcode niet in mn unit, maar ik heb het eigenlijk wel altijd de volgende dag (ik gooi zelf ongecodeert waarvan ik weet dat ik het niet terug krijg voor de afvoer apart en gaat mee naar depot)quote:Op woensdag 16 september 2020 10:20 schreef V__L_N het volgende:
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
Dus ik ben een kapotte lang speelplaat😂quote:Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al
Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komenvan mij was van een particulier.
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyyquote:Op woensdag 16 september 2020 22:30 schreef Werkperd het volgende:
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
quote:Geen geld om te sparen voor een oudedagsvoorziening of arbeidsongeschiktheid en af en toe een loopje nemen met de regels omdat je financieel niet uitkomt. Het zijn geluiden die we de afgelopen weken geregeld hoorden van onderaannemers die pakketten bezorgen voor PostNL. Ook spreken velen van hen over een “angstcultuur”. Barbara Limpens van PostNL: “Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie.”
Voor ons lopend onderzoek naar pakketbezorging hadden we de afgelopen weken contact met tientallen onderaannemers van PostNL. Zelfstandig ondernemers brengen driekwart van alle pakketten rond voor het beursgenoteerde bedrijf. Veel van de ondervraagden klagen over een ondermaatse vergoeding en geven aan dat ze nauwelijks invloed hebben bij tariefonderhandelingen. Ook blijken diverse ondernemers bang te zijn hun opdrachten te verliezen wanneer ze in de media hun klachten bekend maken.
Onze presentator Teun van de Keuken vroeg Barbara Limpens, directeur hr-sourcing bij de afdeling pakketten van PostNL, om een reactie.
Waarom laten jullie voornamelijk pakketten bezorgen via onderaannemers en niet gewoon via jullie eigen personeel?
“We hebben ook eigen personeel daarvoor, tegelijkertijd werken we met onderaannemers. Dat is een werkwijze die heel gebruikelijk is in de logistiek. Het is voor ons belangrijk om met een grote groep mensen de variėrende volumes te kunnen wegbrengen. Het is een flexibele groep die ons helpt om de groei van de afgelopen jaren mee op te vangen. En we zijn er eigenlijk heel tevreden over, dus we zien geen aanleiding om dat te veranderen.”
We spreken heel veel onderaannemers die zeggen: het kan eigenlijk niet uit. We zitten financieel heel lastig. We hebben geen pensioenopbouw, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die tarieven zijn te laag. Hoe zit dat?
“We hebben een groep van zo’n zeshonderd ondernemers en een groot deel daarvan werkt al heel lang met ons samen. Vaak al meer dan vijftien jaar. Nou, dat doe je alleen als je het met elkaar eens bent dat de voorwaarden waaronder je werkt in orde zijn. De tarieven die we hanteren zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemer de kosten moet dekken, zijn mensen fatsoenlijk moet kunnen betalen en een reėle boterham overhoudt. Onderdeel van de reėle boterham is ook pensioenvoorziening. Kijk, hoe een ondernemer uiteindelijk met de reėle boterham die hij bij ons verdient ook daadwerkelijk omgaat, dat kan ik niet beoordelen.”
U noemt het een reėle boterham. Zij zeggen: het is geen reėle boterham, dus kunnen we dus niet sparen voor pensioen of arbeidsongeschiktheid, en daardoor komen we in de knel.
“Het tarief wat wij betalen biedt in principe voldoende mogelijkheid om een reėle boterham te verdienen. En onderdeel van de reėle boterham is ook pensioenvoorziening. ”
Zij zeggen dus van niet.
“Wat een ondernemer overhoudt, hangt samen met de kosten die een onderneming maakt. Bijvoorbeeld het soort bus dat hij rijdt, wat voor leasecontract hij aangaat, het bedrijfspand dat hij huurt. Dus uiteindelijk gaat het altijd om een afweging. Ook voor een ondernemer geldt, net als voor PostNL en ieder ander bedrijf: wat geef ik uit en wat komt er binnen? En hoe breng ik dat met elkaar in balans?”
U zegt eigenlijk: die onderaannemers die tegen ons zeggen: we kunnen niet uit met de tarieven, dat zijn slechte ondernemers.
"Dat laat ik verder voor uw rekening. Wat ik aangeef, is dat een grote groep ondernemers hebben, ruim de helft daarvan, daar werken we al meer dan vijftien jaar mee samen."
Ik wil graag dat u ingaat op de klachten van de mensen en niet de mensen aanhaalt die geen klachten hebben. Want dat zo'n grote groep mensen klachten heeft, dat zegt ook iets over uw bedrijf.
"PostNL is een groot bedrijf. Het is een echt mensenbedrijf. Het kan niet zo zijn dat alle mensen die bij ons bedrijf werken, tevreden zijn over hoe het gaat. Dus de realiteit van alledag is, en dan moet ik ook eerlijk toegeven, dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn."
Ja, maar gaat u nou eens in op die klachten...
"Belangrijk daarbij is dat we minimaal één keer per jaar met ondernemers in gesprek gaan over de tarieven en dat is een gezamenlijk gesprek. Pas als we er uit zijn met de ondernemer wat het moet zijn, dan gaan we met elkaar door. Ieder jaar praten we met onze ondernemers over de tarieven, ook de ondernemer tekent voor het tarief."
Ondernemers zeggen tegen ons: wij worden onder druk gezet om tarieven te aanvaarden. Herkent u dat?
"Nee, daar herken ik mij echt niet in. Wij hebben op ieder depot in heel Nederland een speciaal aanspreekpunt waar ondernemers mee in gesprek zijn: over het tarief, maar ook over de manier waarop ze met elkaar samenwerken. Zo ken ik PostNL: als een open bedrijf."
Een overgrote meerderheid van de onderaannemers die we bevraagd hebben, zegt: wij hebben eigenlijk geen invloed op de tarieven. Wat vindt u daarvan?
"Ik vind dat PostNL op een goede manier met haar ondernemers omgaat en dat we altijd in gesprek zijn met al onze mensen. En dat betekent niet dat iedereen heel tevreden is. En zeker als het gaat om tarieven is dat altijd een gevoelig punt. Als u een tarief afspreekt met een aannemer, zal die ook zeggen dat het te weinig is. Dus dat is heel moeilijk om een ondernemer te vinden die zegt: 'het is precies goed'."
Het gaat zelfs zo ver dat sommigen zeggen: wij moeten de wet of cao overtreden omdat we anders gewoon niet uit kunnen met de tarieven.
"Ik herken me absoluut niet in dit beeld. Onze tarieven zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemers hun kosten moeten kunnen dekken, maar ook dat hij zijn mensen op een wettelijk correcte wijze moet kunnen betalen en dat hij daar een reėle boterham mee kan verdienen. Dat is het uitgangspunt."
Maar dat pakt dus kennelijk niet altijd goed uit.
"Het feit dat hij daarbij de wet overtreedt, dat is natuurlijk absoluut niet wat wij willen. En als het gaat om het betalen van zijn mensen binnen de wettelijke kaders, is dat ook iets waar we absoluut op toezien. Dus wij gaan ervan uit dat een ondernemers zich gewoon net als alle andere Nederlanders aan de wet houden."
U zegt: we kunnen het gesprek aangaan met de onderaannemers, maar sommige onderaannemers zeggen juist: er heerst een soort "angstcultuur". Bijvoorbeeld als je je in de pers negatief uitlaat over PostNL. Zo hoorden we: 'Meerdere keren onvrede geuit, met als resultaat te vertrekken', of: 'Na medewerking aan een tv-programma werd ik bijna aangevlogen op het hoofdkantoor door een van de directeuren'.
"Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie. Ik werk al heel lang bij PostNL. Ik ken PostNL als een sociaal bedrijf. Als een open en transparant bedrijf. En natuurlijk hebben wij het liefst als mensen ontevreden zijn, of klachten hebben dat ze gewoon bij ons komen. We willen eigenlijk altijd met ze in gesprek. Want dat is de manier waarop wij gewoon de dingen oplossen. Het is niet zo dat als mensen een andere route kiezen, bijvoorbeeld via de pers, om hun ongenoegen te uiten, dat daar negatieve consequenties tegenover staan."
Maar waar komen dit soort verhalen dan vandaan?
"We hebben het liefst dat als mensen klachten hebben, ze rechtstreeks bij ons komen. Dat zult u begrijpen. Als ze dat niet doen, is het evengoed een reden om toch in gesprek te gaan met elkaar over het onderwerp waarover ze niet tevreden zijn. PostNL is een heel groot bedrijf. Als je zo'n grote groep samenwerkt, zijn er ook mensen die ontevreden zijn. Dat is een gegeven feit. Maar ik ken heel veel mensen die met heel veel trots en plezier voor PostNL werken. Ondernemers, maar ook pakketbezorgers. Die elke dag opnieuw bij onze klanten aan de deur komen en daar ook echt met veel hart voor de zaak pakjes komen bezorgen."
https://demonitor.kro-ncr(...)oterham-te-verdienen
Ik zou ze snel verkopen als de koers gunstig isquote:Op donderdag 17 september 2020 09:51 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyy
Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodigquote:Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?
Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.
Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
logisch anders is het exitquote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodig
Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.quote:Wat als we de maandagen niet bezet krijgen
De kerstperiode is de belangrijkste periode van het jaar. Als we deze dagen niet voldoende bezet krijgen, dan willen we de mogelijkheid hebben om medewerkers te kunnen verplichten een dag extra te werken.
Op 26 augustus jl. hebben we hiervoor een instemmingsverzoek ingediend bij de ondernemingsraad (OR) Op dit moment hebben we nog geen instemming van de OR ontvangen. We zijn dus nog steeds met de OR in overleg over het verplichten van deze dagen. We gaan er vanuit dat we met alle vrijwillige aanmeldingen de extra dagen kunnen bezetten. Als dat echter niet lukt, zullen we via loting bepalen welke dag je extra moet werken. Hoe dit wordt toegepast zullen we op een later moment toelichten.
En weer een mooi voorbeeld waaruit blijkt dat PostNL verre van open en transparant is. Eerst zeggen ze dat ze met de medezeggenschap hebben afgesproken dat ze mensen kunnen verplichten, maar nu blijkt dat de OR nog helemaal geen akkoord heeft gegeven. Staat dhr Spoelstra nu gewoon een potje te liegen? De medezeggenschap is namelijk (bij PostNL in elk geval wel) gewoon een synoniem voor de OR.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.
De OR is dus nog niet akkoord.
De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?
Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.
Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.
Daar maakt PostNL dankbaar gebruik van.. Maar welke zot gaat er dan nu nog voor PostNL werken...
Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barričres wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.
Het probleem bij die onderaannemers is dat toen ze begonnen te werken voor PostNL de vergoedingen best hoog waren. Het was aantrekkelijk werk, dus hebben ondernemers zich in de schulden gestoken, leasecontracten getekend voor dure bussen, personeel aangenomen. Vervolgens is PostNL elk jaar in de vergoeding gaan snijden, en als onderaannemer kun je daar niet zoveel tegen uitrichten. Ja, je kunt zeggen "zoek maar een ander" maar dan kun je vervolgens je chauffeurs gaan ontslaan (die vaak wel weer in loondienst zijn, dus dan moet je een transitievergoeding betalen) en de leasecontracten voor de bussen lopen ook gewoon door.
Dus ik vind het een gotspe dat zo'n directeur HR met droge ogen staat te beweren dat de meeste chauffeurs heel tevreden zijn, want anders zouden ze niet al 15 jaar voor ons werken. Terwijl die mensen in feite met hun rug tegen de muur staan.
Voor wie nu anno nu nog aan de slag wil als subco voor PostNL kan ik weinig begrip opbrengen, want je weet dat je uitgeknepen gaat worden als een citroen.
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barričres wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.
Dus als je die bus eenmaal hebt is het sneller rendabel.
Cq verzonken kosten maken de opportunity costs vaak hoger.
Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.
Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.
Maar die verzonken kosten moet je dus niet meenemen, maar de eventuele baten die verband houden met die verzonken kosten zijn prima.
Je kan dus stellen dat die verzonken kosten in het kader van het project, het project afmaken goedkoper heeft gemaakt.
Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.quote:Dan zijn de baten van doorgaan met het project hoger dan het project vanaf 0 beginnen.
Verzonken kosten houdt gewoon in dat je niet moet focussen dat je al geld hebt uitgegeven. Maar puur moet kijken naar, wat kan ik als ik mijn geld nu investeer.
Die verzonken kosten kunnen dus prima nog invloed hebben op de toekomst, in de zin van dat er ergens iets mee gecreeerd kan zijn dat wel degelijk waarde vertegenwoordigd.
Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.quote:Of het waarde vertegenwoordigd of niet is de vraag wat je ermee kan.
Uiteraard heb je gelijk in die zin, maar je zit vast in je pakket business waar je niet zomaar uit kunt vertrekken, zie werknemers etc. En die bus heeft allicht bedrijfseconomisch meer waarde dan op de markt vanwege alle schades.
Als het in normale bedrijven niet zijn waarde zou hebben maar bij pakketbesorging wel.. Wat ik eigenlijk stel vanwege het on representatieve karakter van een gammele butsbus.. Tjah dan krijg je zoiets.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.
[..]
Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.
[..]
Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.
Dan kun je je rooster toch helemaal niet bevestigen? Je hebt geen idee hoeveel agenda's er op de piekdagen bij komen.quote:Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's
Wij hebben dan weer wel een overzicht gekregen, maar sommige wijken staan er niet op.quote:Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's
Die jaquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Die bak voorop is toch om warme pizza's te bezorgen?quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
ja voor de overwerkende postbezorgers met 3 kleine dalwijken....... en tot 7 uur bezig zijnquote:Op zondag 27 september 2020 00:46 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Die bak voorop is toch om warme pizza's te bezorgen?
Je wilt niet eens dood gevonden worden in zo'n dingquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Ik wil er best eentje hebbenquote:Op zondag 27 september 2020 20:53 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Je wilt niet eens dood gevonden worden in zo'n ding
geloof dat een collega van mij m me aanraadde maar kon m niet zo gauw vinden..... wattan?quote:Op maandag 28 september 2020 14:54 schreef LibriCarruci het volgende:
Waren er hier mensen die gesolliciteerd hadden op Go For IT! ?
Was benieuwd of er een postbezorger tussen zat die daadwerkelijk gekozen is.quote:Op maandag 28 september 2020 15:18 schreef liedetector het volgende:
[..]
geloof dat een collega van mij m me aanraadde maar kon m niet zo gauw vinden..... wattan?
ook wel benieuwd naar jaquote:Op maandag 28 september 2020 17:50 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Was benieuwd of er een postbezorger tussen zat die daadwerkelijk gekozen is.
Zo maar eens kijken naar het rooster, en wat hier mee dan voor mij uberhaupt mogelijk is.quote:Vanaf komende zaterdag starten we met de bezorging van het Bol.com Speelgoedmagazine. Vanwege de drukke weken waarin we zitten, gaan we de aanlevering en bezorging iets anders doen dan jullie gewend zijn.
Totaal aantal: 1.6 miljoen
Afmetingen: 27 x 21 cm
Gewicht: 393 gram
De magazines voor X-lopen verdelen we over de bezorgdagen zaterdag 3 en zaterdag 10 oktober. De magazines zitten dan in de bundel met handpost.
Op de Y-piekdagen woensdag en vrijdag schatten we in dat het te zwaar is om de magazines tussen de normale post te doen. Daarom worden de magazines voor de Y-lopen in aparte tassen geleverd op de depots. Het eerste deel op dinsdag 6 oktober, het tweede deel op donderdag 8 oktober. Er is dan de mogelijkheid om deze magazines al op de Y-daldag mee te nemen in de bezorging. Uiterlijk op zaterdag 10 oktober moeten alle magazines bezorgd zijn. Het gemiddelde aantal magazines per loop is 33 stuks (landelijk), maar aantallen kunnen variėren per loop. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat de aantallen naar de grootte van een loop meebewegen.
Wanneer een loop heel weinig magazines heeft, zal Voorbereiden geen aparte tas maken, maar de magazines bij de normale post toevoegen.
Ywijken zijn te zwaar met de kerst, dus iedereen moet een extra dag werken. Ywijken zijn te zwaar dus mogen ze de hele week over de speelgoedgidsen. Ywijken zijn te zwaar voor de prijzen van de postcodeloterij, dus die worden apart gedaan. Hier wordt zelfs gevraagd aan collega's die regelmatig mintijd hebben op hun normale wijk, om collega's met Ywijken (verplicht vrijwillig) te gaan helpen. Pas het gewoon aan als het niet werkt ipv het steeds door te schuiven naar daldagen of op collega's met xwijken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoezo alles is te zwaar? Bij de postcodeloterij moest op de Y wijken ook gewoon alles op de piekdagen bezorgd worden.
Mijn tl is op vakantie. Heb dinsdag al gevraagd om mondkapjes bij de planning... Maar niks hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Was te verwachten, wij moeten het dringende mondkapjesadvies op gaan volgen. Dus bij bezorging in winkels of bezoek retailer een kapje op.
want gewoon ophouden is geen optie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier stond er wel meteen een pak. Heb er eentje in een zakje gedaan en die heb ik nu bij me. Maar dan moet je bij de retail: handen reinigen, kapje op zetten, naar binnen lopen en pakje droppen, naar buiten en kapje weer af en weggooien, en weer handen reinigen. Heel veel gedoe wel om 30 sec binnen.
Kan. Kan ook een kapje op doen bij het verlaten van mijn huis en pas bij thuiskomst weer afzettenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
want gewoon ophouden is geen optie?
Kapje dragen in de buitenlucht is volledig ridicuul, tenzij je echt in drukke straten loopt. Daarbij verandert zo'n papieren mondkapje met dit weer binnen no-time in papier mache.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
want gewoon ophouden is geen optie?
Het idee achter het bezorgen op piekdagen is dat je toch al naar de brievenbus moet vanwege de hoeveelheid post en het daardoor dus geen extra tijd kost om die boeken te bezorgen. Op een daldag is de kans groot dat je een adres kan overslaan en dan zou je alleen naar de brievenbus moeten voor een agenda waardoor je meer tijd kwijt bent. Dat is de theorie. De praktijk is een klein beetje anders. Klein beetje maar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoezo alles is te zwaar? Bij de postcodeloterij moest op de Y wijken ook gewoon alles op de piekdagen bezorgd worden.
Ik zou sowieso of je nu Y of X hebt trouwens gewoon toejuichen dat dit soort dingen standaard op een dal dag bezorgd mogen worden. Dat scheelt zoveel op en neer fietsen.
Snap het idee achter dat soort dingen op een piek dag bezorgen niet helemaal. Wat de gedachte daar achter is. Want op een dal dag fiets je die route toch ook en ben je niet dusdanig vol geladen dat je er steeds voor terug moet.
Dat is de theorie van de dropduplicatie. Of je nu met 1 poststuk naar de bus loopt, of met 2, of met 20, dat maakt niet uit. En of zo'n poststuk 20 gram weegt of 500 ook niet. Dat dit voordeel op een gegeven moment teniet wordt gedaan doordat je met meer post ook vaker moet bijladen vergeet PostNL ook even gemakshalve.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het idee achter het bezorgen op piekdagen is dat je toch al naar de brievenbus moet vanwege de hoeveelheid post en het daardoor dus geen extra tijd kost om die boeken te bezorgen. Op een daldag is de kans groot dat je een adres kan overslaan en dan zou je alleen naar de brievenbus moeten voor een agenda waardoor je meer tijd kwijt bent. Dat is de theorie. De praktijk is een klein beetje anders. Klein beetje maar.
Maar je bent dan toch al binnen? Dat is te laat. Je moet hem van tevoren opzetten.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:52 schreef zerebus het volgende:
Die kapjes doe ik alleen op als de retail daar zelf om vraagt, maar ik zorg wel dat ik iets heb.
Je moet op 1 oktober in dienst geweest zijn en op 1 januari 2021 nog steeds in dienst zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:48 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hmm.. Ik ben net een week weg bij PostNL omdat ik aan een opleiding ben begonnen. Ik hoop dat ik die bonus ook krijg.
kreeg je ze nog per post of downloadde jij ze iedere maand? Op zo'n strookje staat een telefoonnummer van de HR. Met hun kun je contact opnemen als je vragen over loonstroken hebt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:48 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hmm.. Ik ben net een week weg bij PostNL omdat ik aan een opleiding ben begonnen. Ik hoop dat ik die bonus ook krijg.
Weet iemand trouwens hoe ik nu mijn loonstroken kan bekijken? Ik kan niet meer inloggen op Mijnwerk.
Dit is een losse bonus. Met de behaalde cijfers dit jaar kun je er van uit gaan dat de resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald gaat worden. Dat is 2% van het jaarloon (incl overuren die worden bij de resultaatafhankelijke uitkering wel mee genomen).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:39 schreef Bladblazer het volgende:
PostNL heeft ivm corona het drukker dan ooit en hele goede omzet, en dan krijgen we 75 euro.. De helft van wat er een meerdere jaren geleden werd gegeven als winstuitkering. Afgelopen jaren was het met de winstuitkering ook al zo'n grap, leuk bedrag voor voltijdsmedewerkers, maar bijna elke bezorger krijgt het minimumbedrag omdat ze vooral met kleine contracten werken
Maar ik wil standaard helemaal geen extra uren. Ik help nu collega's af en toe op weg wanneer ze ziek zijn of als het te druk is. Dus omdat ik nu sociaal ben en extra help hoef ik voor die extra hulp niet beloond te worden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:57 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Dit is een losse bonus. Met de behaalde cijfers dit jaar kun je er van uit gaan dat de resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald gaat worden. Dat is 2% van het jaarloon (incl overuren die worden bij de resultaatafhankelijke uitkering wel mee genomen).
Bij ons in de regio zijn best veel mensen met een 25 uur contract, dan krijg je toch zo'n 165 euro.
Feit blijft ook met dit soort dingen dat mensen die veel overuren draaien gewoon een hoger contract moeten claimen, daar heb je recht op en dan zijn je bonussen ook eerlijker. Veel mensen staan hier helaas niet bij stil of durven niet.
Dit heb ik dus gevraagd aan mijn teamleider toen ik 30+ uur per week werkte op een contract van 12 uur, en toen kreeg ik een contract van 15 uur...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:57 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Feit blijft ook met dit soort dingen dat mensen die veel overuren draaien gewoon een hoger contract moeten claimen, daar heb je recht op en dan zijn je bonussen ook eerlijker.
Daar had je geen genoegen mee hoeven nemen. Als je 13-weeks gemiddelde op 30 uur lag had je 30 uur kunnen claimen, en dat hadden ze niet mogen weigerenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:52 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
[..]
Dit heb ik dus gevraagd aan mijn teamleider toen ik 30+ uur per week werkte op een contract van 12 uur, en toen kreeg ik een contract van 15 uur...
Vragen is iets anders dan claimen. Zoiets doe je schriftelijk of tegenwoordig via Mijn HR. (Contracturen wijzigen) en daarbij aangeven dat je je 13 weeks gemiddelde claimt. Als je nu al geen meeruren meer draait kan dit niet meer met terugwerkende kracht want is het werk er niet meer dus kunnen ze het makkelijk weerleggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:52 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
[..]
Dit heb ik dus gevraagd aan mijn teamleider toen ik 30+ uur per week werkte op een contract van 12 uur, en toen kreeg ik een contract van 15 uur...
Daar maken ze dankbaar gebruik van inderdaad. Ik was er ook 2 jaar op rij van over de zeik, enorm veel overuren maar niet naar ratio beloond worden. Maar heb vorig jaar mijn contract geclaimd en krijg nu dus qua bonus gewoon weer ik recht op heb.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:22 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar ik wil standaard helemaal geen extra uren. Ik help nu collega's af en toe op weg wanneer ze ziek zijn of als het te druk is. Dus omdat ik nu sociaal ben en extra help hoef ik voor die extra hulp niet beloond te worden?
Kijk maar uit dat je er niet uitvalt met een steekproef.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:36 schreef zerebus het volgende:
Op daldagen doe ik een mailing weleens alleen bij adressen die ook post hebben. De rest gooi ik dan over een aantal dagen verspreid terug in de bus, rot toch een keer op met die onzin. Het lijkt ook alsof ze hier vooral iedereen met y wijken lastig moeten vallen met die troep.
Het is me wel opgevallen dat de toon van de berichtjes is veranderd. In het eerste bericht werd nog gedreigd dat PostNL toestemming van de OR had om mensen te verplichten om te komen werken, in het tweede bericht was dit al afgezwakt tot de mededeling dat ze met de OR in overleg waren of ze mensen konden verplichten, en in bericht 3 en 4 is ineens totaal geen sprake meer van een verplichting. Zou Sipke op z'n donder hebben gehad van de OR?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijzelf opgegeven voor de 28 maar krijg die dwingende berichtjes ook nog steeds.
Ik heb geen idee. Maar het begint wat vervelend te worden. Ik heb immers al een dag opgegeven te willen werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is me wel opgevallen dat de toon van de berichtjes is veranderd. In het eerste bericht werd nog gedreigd dat PostNL toestemming van de OR had om mensen te verplichten om te komen werken, in het tweede bericht was dit al afgezwakt tot de mededeling dat ze met de OR in overleg waren of ze mensen konden verplichten, en in bericht 3 en 4 is ineens totaal geen sprake meer van een verplichting. Zou Sipke op z'n donder hebben gehad van de OR?
Ik vermoed dat er wel toestemming is gegeven (knj is de belangrijkste periode voor PostNL), maar dat er zoveel mitsen en maren zijn dat ze het in de praktijk toch met vrijwilligers moeten doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is me wel opgevallen dat de toon van de berichtjes is veranderd. In het eerste bericht werd nog gedreigd dat PostNL toestemming van de OR had om mensen te verplichten om te komen werken, in het tweede bericht was dit al afgezwakt tot de mededeling dat ze met de OR in overleg waren of ze mensen konden verplichten, en in bericht 3 en 4 is ineens totaal geen sprake meer van een verplichting. Zou Sipke op z'n donder hebben g
Je vermoeden blijkt te kloppen. De OR heeft in de vandaag verschenen nieuwsbrief laten weten dat ze toestemming hebben gegeven. Stelletje ruggegraatloze puddingbroodjes.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:11 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er wel toestemming is gegeven (knj is de belangrijkste periode voor PostNL), maar dat er zoveel mitsen en maren zijn dat ze het in de praktijk toch met vrijwilligers moeten doen.
quote:Extra werken in de SKNJ periode
Over twee maanden zitten we midden in de SKNJ periode. Deze periode is altijd druk en we verwerken extra veel post. In september hebben alle medewerkers een uitvraag gekregen of zij extra willen werken in deze periode. Zaterdag 19 december (Voorbereiden middagfabriek N24 uursproces en Sorteren), zondag 20 december (Sorteren), maandag 21 december (Bezorgen/Voorbereiden), zondag 27 december (Sorteren) en maandag 28 december (Bezorgen/Voorbereiden) zijn normaal geen werkdagen maar op deze dagen wordt er in de kerstperiode ook gewerkt. Op deze dagen ontvang je hiervoor ook een extra vergoeding. Extra werken gebeurt in eerste instantie op basis van vrijwilligheid. Mochten er te weinig vrijwilligers zijn dan kan het bedrijf medewerkers ook verplichten om extra te komen werken. Dit is nodig omdat het belangrijk is dat post, ook tijdens de SKNJ periode, op tijd wordt verwerkt. De OR heeft met het bedrijf afgesproken dat medewerkers die niet extra kunnen werken omdat zij bijvoorbeeld mantelzorger zijn of een tweede baan hebben niet verplicht kunnen worden. Uiteraard kunnen er nog andere redenen zijn waarom extra werken niet mogelijk is. De OR is hier met het bedrijf over in gesprek. Mocht je verplicht worden om extra te werken terwijl je dit niet kunt, bespreek dit dan met je leidinggevende. Komen jullie er niet uit, neem dan contact op met de OR Operations.
Dat is wel een mooie voor de topictitelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stelletje ruggegraatloze puddingbroodjes.
[..]
Alleen wel jammer dat we voor deze nog niet op de helft zittenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie voor de topictitel![]()
iPhone? Heb ik ook last van, nog met IT gebeld, maar kunnen ze niets aan doen zeggen ze..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik luister graag maar podcasts tijdens het werk. Alleen bij ieder pakket wat ik scan stopt spotify. Kan ik daar wat aan doen?
iPhone idd.. jammer is echt irritantquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:37 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
iPhone? Heb ik ook last van, nog met IT gebeld, maar kunnen ze niets aan doen zeggen ze..
iedereen is helemaal stuk na het werkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef zerebus het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat we voor deze nog niet op de helft zitten
Dan mag je dus niet meer naar de retailerquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:15 schreef V__L_N het volgende:
Hier zijn ze nog steeds niet geleverd... Kleine depots zijn niet belangrijk.
Waar willen ze op controleren? Mondkapjes zijn niet verplicht, en als ze straks wel verplicht zijn geldt dit alleen in openbare (binnen)ruimtes, en dat zijn depots niet. Bij binnenruimtes (behalve de eigen woning) mag je met max. 30 personen bij elkaar komen zolang je 1,5 meter afstand kunt houden, en voor bedrijven en andere organisaties die dagelijkse werkzaamheden verrichten is dit maximum zelfs 100.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Op Intranet schrijft iemand iets over depots die gecontroleerd worden door BOA's![]()
Ja zelf geen bericht over ontvangen (nog), er stond 'coronaregels'. Zal wel de 1,5m zijn inderdaad. Misschien is er op sommige plekken geklaagd door omwonenden. Gebeurt op mijn depot nog wel eens dat we dichter langs elkaar lopen, met in staan laden wordt er wel rekening mee gehouden volgens mij door iedereen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus volgens mij kunnen BOA's alleen controleren of je als pbz's wel 1,5 meter afstand houdt en voor de rest hebben ze niets te zeggen.
Ik zit ook bij een klein depot en wij hebben ze wel gewoon. Je TL eens bellen. De onze neemt die voor ons mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:15 schreef V__L_N het volgende:
Hier zijn ze nog steeds niet geleverd... Kleine depots zijn niet belangrijk.
Die heeft nog geen mondkapjes plicht. Over 3 weken ofzo als de wet ingaat, wordt het lastiger. Maar goed, ik moet nog precies 1 week werken en dan ben ik bijna 3 weken vrij. Dus dat is van latere zorg.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dan mag je dus niet meer naar de retailer
Mijn TL... Tja...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zit ook bij een klein depot en wij hebben ze wel gewoon. Je TL eens bellen. De onze neemt die voor ons mee.
Als je op een groter depot werkt en netjes met z'n allen buiten staat te wachten, dan kunnen ze je inderdaad aanspreken of zelfs bekeuren. Want: maximale groepsgrootte buiten is 4. Daar gaan we op ons depot regelmatig overheen (zo'n 20 collega's).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar willen ze op controleren? Mondkapjes zijn niet verplicht, en als ze straks wel verplicht zijn geldt dit alleen in openbare (binnen)ruimtes, en dat zijn depots niet. Bij binnenruimtes (behalve de eigen woning) mag je met max. 30 personen bij elkaar komen zolang je 1,5 meter afstand kunt houden, en voor bedrijven en andere organisaties die dagelijkse werkzaamheden verrichten is dit maximum zelfs 100.
Dus volgens mij kunnen BOA's alleen controleren of je als pbz's wel 1,5 meter afstand houdt en voor de rest hebben ze niets te zeggen.
Dan mail je je PM. Misschien heeft je teamleider een goede reden om nu niet naar de depots te komen, maar dan moet er maar iets anders geregeld worden. Voorbereiden kan ook mondkapjes met de posttassen meegeven.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:51 schreef V__L_N het volgende:
Mijn TL... Tja...
Die probeer ik al ruim een 1,5 maand te spreken over mijn 'nieuwe' sandd collega met autisme en een gebrek aan sociale vaardigheden. Mare contact mislukt. Weet niet eens zeker of ie sinds juli nog wel op het depot is geweest.
Maar het bedrijf verplicht het ons wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die heeft nog geen mondkapjes plicht.
[..]
Die pakjes moeten door ons aan het einde vd werkdag op het afhaalpunt gebracht zijn. Ligt er dan wel aan hoe laat iemand klaar is.. ik heb er wel eens om half 7 nog gestaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:08 schreef F.Sinatra het volgende:
Als ik vandaag een brievenbuspakketje gemist heb (doosje, te ondiepe bus) zou ik dan kunnen verwachten dat deze vanmiddag al op het ophaalpunt kan zijn?
Top! Ja ik vroeg me af of de postbode eerst de pakjes naar een centraal punt brengt en vervolgens vanaf daar weer richting het afhaalpunt door een busje ofzoquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:39 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Die pakjes moeten door ons aan het einde vd werkdag op het afhaalpunt gebracht zijn. Ligt er dan wel aan hoe laat iemand klaar is.. ik heb er wel eens om half 7 nog gestaan.
En of je het mee krijgt op het afhaalpunt is nog een tweede. Heb wel eens gehoord dat mensen ze nog niet mee kregen omdat ze te vroeg waren, zendingen waren nog niet verwerkt door het afhaalpunt. Maar denk meestal wel hoor, als ze het hebben.
Als hij verder kan, iets verder ja.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:59 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie, goed genoeg... of had de bezorger hem toch echt verder door moeten duwen?
Ik heb ook echt een par gevaarlijke brievenbussen er tussen zitten. Die hebben er aan de achterkant zo’n terugslagklep op zitten naar sommige daarvan die slaan zo hard terug dat ik mij er al een paar keer flink mee verwond heb.quote:Op maandag 19 oktober 2020 19:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik duw meestal wel door. Maar vingeretende brievenbussen is het echt tot zo ver als veilig is.
Ik heb een behoorlijk aantal indrukbrievenbussen met dranger in mijn wijk. Als je dan een pakje doorduwt komen ze daarna met een noodgang terug en klappen dan op je vingers. Paar keer blauwe vingers gehad en nu doe ik dat gewoon niet meer. Ik duw ze door zo ver als veilig is. De rest doet de zwaartekracht meestal wel. Als dat niet gebeurd is het jammer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 19:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb ook echt een par gevaarlijke brievenbussen er tussen zitten. Die hebben er aan de achterkant zo’n terugslagklep op zitten naar sommige daarvan die slaan zo hard terug dat ik mij er al een paar keer flink mee verwond heb.
Hier ook, idd jammer dan. Ook wel vaker gewoon een zware klep aan de binnenkant die op zich geen probleem is, maar als je maar 1 envelop voor dat adres hebt is die niet stevig genoeg om die zware klep open te duwen en moet je dus meer met je vingers/hand erin om m verder te krijgen. Er zijn genoeg die dan hoekige randen hebben waar je je hand aan schramt, als je dat maar vaak genoeg doet elke dag ligt je hand ook zo open. Dan denk ik ook zo lang de buitenste klep maar dicht kan is het goed, als de envelop dan verfrommeld in de brievenbus tussen de binnen en buitenklep zit is dat niet mijn probleem. Wij hebben de verplichting post te bezorgen, maar een goede brievenbus is de verantwoordelijkheid van de bewoner.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:18 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb een behoorlijk aantal indrukbrievenbussen met dranger in mijn wijk. Als je dan een pakje doorduwt komen ze daarna met een noodgang terug en klappen dan op je vingers. Paar keer blauwe vingers gehad en nu doe ik dat gewoon niet meer. Ik duw ze door zo ver als veilig is. De rest doet de zwaartekracht meestal wel. Als dat niet gebeurd is het jammer.
Er zijn er ook steeds meer die van die stoffen zakken achter de brievenbus bevestigen. Een bol.com brievenbuspakje (die dikkere dozen) passen niet en blijven dus uitsteken, omdat ze terug geduwd worden. Ben best bereid om aan te bellen maar als ze niet thuis zijn ga ik daarvoor echt niet naar een retailer en laat ik het lekker uitsteken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 16:03 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Hier ook, idd jammer dan. Ook wel vaker gewoon een zware klep aan de binnenkant die op zich geen probleem is, maar als je maar 1 envelop voor dat adres hebt is die niet stevig genoeg om die zware klep open te duwen en moet je dus meer met je vingers/hand erin om m verder te krijgen. Er zijn genoeg die dan hoekige randen hebben waar je je hand aan schramt, als je dat maar vaak genoeg doet elke dag ligt je hand ook zo open. Dan denk ik ook zo lang de buitenste klep maar dicht kan is het goed, als de envelop dan verfrommeld in de brievenbus tussen de binnen en buitenklep zit is dat niet mijn probleem. Wij hebben de verplichting post te bezorgen, maar een goede brievenbus is de verantwoordelijkheid van de bewoner.
Ja mij ook. Net als vandaag dan stoot mijn laatste wijk zo wat bij mij om de hoek. Dan denk Joe naar huis en vergeet heel dat klokje joh :’)quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 19:58 schreef V__L_N het volgende:
Dat gebeurd me zo vaak... Stom systeem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Goed nieuws: Kerstpakket dit jaar door coronacrisis groter en persoonlijkerHet was zo leuk om zo'n doos mee terug op je fiets te nemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was veel persoonlijker en leuker, ook al kankerde iedereen altijd over de inhoud.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Goed nieuws: Kerstpakket dit jaar door coronacrisis groter en persoonlijkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, die heb ik in mijn wijk gelukkig weinig. Wel een aantal van die schuine kappen die aan de binnenkant van de brievenbus worden bevestigd, zodat iemand niet zo makkelijk via de brievenbus de deur van binnen kan open maken. Dan past zo'n bol.com pakje er maar voor een kwart in, dat vind ik toch iets te veel uitsteken om maar zo te latenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 18:07 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Er zijn er ook steeds meer die van die stoffen zakken achter de brievenbus bevestigen. Een bol.com brievenbuspakje (die dikkere dozen) passen niet en blijven dus uitsteken, omdat ze terug geduwd worden. Ben best bereid om aan te bellen maar als ze niet thuis zijn ga ik daarvoor echt niet naar een retailer en laat ik het lekker uitsteken.
Dit vroeg ik mij ook af ja.quote:En dan moet je straks dus waarschijnlijk ook op het depot een kapje gaan dragen? Dan mogen ze wel een hoop wasbare mondkapjes verstrekken.
Ja daar las ik wat over in de comments, had ook al het idee dat dit de aanleiding wasquote:Op donderdag 29 oktober 2020 20:29 schreef Bladblazer het volgende:
De VBLs in Haarlem en Amsterdam hebben een officiėle waarschuwing gekregen van de GGD, en er is ook gedreigd met sluiten van de VBLs. Dat zou natuurlijk flink wat gaan kosten, dus dan komt PostNL ineens wel snel in actie
[..]
in mijn posttijd wel eens gehad. Was blij dat ik de twee volle pakjestassen even open had gemaakt en heb zo op het depot het maar opgelost.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 23:58 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben erg blij dat ik de komende 1,5 weken nog vrij ben. Wat een puinhoop als ze alle pakjes niet op volgorde zetten...
Die mondkapjes kunnen ze verplichten. Dat valt onder het instructierecht van werkgevers. De werknemer is verplicht te voldoen aan redelijke opdrachten. Bij ons is het dragen van mondkapjes al weken lang verplicht op het depot (en wanneer je post moet bezorgen in winkels). Er worden ook ruimschoots weggooikapjes verstrekt.quote:Zijn medewerkers verplicht om aan zoiets mee te werken?
En dan moet je straks dus waarschijnlijk ook op het depot een kapje gaan dragen? Dan mogen ze wel een hoop wasbare mondkapjes verstrekken.
Maak je niet zo druk joh.. Slecht voor je hart.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 09:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ja, het ging me ook vooral om de andere punten maar dat was zo niet helemaal duidelijk. Een kapje wordt gezien als een redelijk verzoek ja. Bij de retailer al een paar keer 1 op gehad.
Hoe gaat dat in de praktijk op een depot dan. Dan kom je bijvoorbeeld 2x tassen ophalen en eind van je dienst nog naar de retail... je moet toch eigenlijk elke keer een nieuwe op. Dat is toch best wel onhandig dan
Al is dat op meer plekken. Kreeg bericht van de bloedbank. Moet je bij binnenkomst je kapje dragen, melden bij de balie en dan moet ie even af, in de wachtkamer en keuringsruimte moet je hem ophouden, en dan bij het doneren moet ie weer af (ja, moet). En dan daarna wat eten/drinken en als je weg gaat moet het kapje weer op. Het is toch juist niet goed dat je steeds aan zo'n ding zit en het op/af/op/af gaat?
Maar de andere dingen die PostNL in wil/gaat voeren, volgens mij is dat toch behoorlijk in strijd met de AP. Ik weet niet of ik mee zou willen werken aan gezondheidsvragen. Een contactonderzoek vind ik ook een twijfelachtige, al snap ik best dat ze willen weten of er nog andere medewerkers risico hebben gelopen zodat ze die ook in kunnen lichten en die maatregelen kunnen nemen.
Zie op diverse fora etc ook wel eens boze posts, dat mensen te horen kregen dat er EEN medewerker besmet was, maar de werkgever wil niet vertellen wie. Of iemand op de school van hun kind. Ik begrijp het, maar die medewerker heeft ook recht op privacy. Lastig is dat. Sommige mensen willen dat die privacy gewoon maar even aan de kant gaat, maar dat vind ik gevaarlijk terrein.
Waar moet ik een mondkapje dragen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 20:29 schreef Bladblazer het volgende:
De VBLs in Haarlem en Amsterdam hebben een officiėle waarschuwing gekregen van de GGD, en er is ook gedreigd met sluiten van de VBLs. Dat zou natuurlijk flink wat gaan kosten, dus dan komt PostNL ineens wel snel in actie
[..]
Dit vroeg ik mij ook af ja.
Ja, terwijl mij dat op den duur toch goedkoper lijkt, die situatie is niet snel voorbij dus dat blijft wegwerp mondkapjes bijkopen voor postnl als ze geen duurzamere verstrekken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:50 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Waar moet ik een mondkapje dragen?
Iedereen die in een depot is, draagt een mondkapje. Let op! Ook dan geldt een maximum aantal personen in het depot.
Of ze nu dan andere kapjes gaan verstrekken blijft de vraag.
Ik heb daar geen mail over gehad. Hier heeft de TL volgens mij 100+ wijken, weet niet hoeveel bezorgers. Het vergroten van gebieden klinkt weer als zo'n actie waarmee ze het bedrijf verder om zeep willen helpen..quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Valt ook wel heel erg mee hoe druk ik me er nou echt om maak
Jullie ook mail gehad met de plannen die het bedrijf heeft? Ik las dat ze de bezorggebieden groter willen maken en het aantal teamleiders willen verminderen. Weet niet hoe dat bij anderen zit, de teamleider hier heeft al de verantwoordelijkheid over een volledige stad + omliggende dorpen, met 100+ bezorgers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n OR nieuwsbrief was hetquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:45 schreef Bladblazer het volgende:
Ik heb daar geen mail over gehad. Hier heeft de TL volgens mij 100+ wijken, weet niet hoeveel bezorgers. Het vergroten van gebieden klinkt weer als zo'n actie waarmee ze het bedrijf verder om zeep willen helpen..
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
Volgens de lokale wekelijkse nieuwsbrief werkt de app steeds zo kut omdat we de wifi niet uitschakelen. Zoiets kan natuurlijk niet aan de ondermaatse kwaliteit van de app zelf liggen. Ik ken geen enkele app waarbij ik wifi moet uitschakelen om hem goed te laten werken.![]()
En dan nog dit:Die wifi uitschakelen doe ik dus ook niet. Hun fout dat hij daar niet mee om kan gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al is het enige probleem dat ik heb met de app, dat ie vaak bij een scan op 1% blijft hangen de laatste tijd. Ik scan gewoon met de telefoon en vooral als ik meerdere dingen achter elkaar scan gaat het mis. En zodra ik zie dat ie de code goed pakt berg ik de telefoon alweer op. Kom ik er bij het volgende pakje pas achter dat het niet goed is gegaan. Is een redelijk recent probleem, maar als dat te vaak gebeurt gaan ze natuurlijk zeuren dat je teveel pakjes handmatig verwerktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
Sterker nog. Dit moet 1 maart rond zijn. Is een reorganisatie onder de teamleiders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Valt ook wel heel erg mee hoe druk ik me er nou echt om maak
Jullie ook mail gehad met de plannen die het bedrijf heeft? Ik las dat ze de bezorggebieden groter willen maken en het aantal teamleiders willen verminderen. Weet niet hoe dat bij anderen zit, de teamleider hier heeft al de verantwoordelijkheid over een volledige stad + omliggende dorpen, met 100+ bezorgers.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
Volgens de lokale wekelijkse nieuwsbrief werkt de app steeds zo kut omdat we de wifi niet uitschakelen. Zoiets kan natuurlijk niet aan de ondermaatse kwaliteit van de app zelf liggen. Ik ken geen enkele app waarbij ik wifi moet uitschakelen om hem goed te laten werken.![]()
En dan nog dit:Je kunt gewoon starten en sluiten onder wifi. Mits je dan zodra je van wifi naar mobiele gegevens schakelt of andersom maar even de app afsluit en opnieuw opstart. De klok loopt dan gewoon op de achtergrond door en alle gegevens worden dan gewoon naar de servers verzonden. Ik denk dat ze dit euvel makkelijk kunnen verhelpen maar niet willen zodat mensen niet thuis starten/stoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst de gebieden vergroten en dan in de zomer NRP2 met grotere depots. Dan kunnen ze kleinere gemeentes ook gaan samenvoegen in 1 depot.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:45 schreef Bladblazer het volgende:
Ik plus ook bij als ik op depot moet sorteren hoor, ben toch niet gek. Gisteren nog 2 propvolle pakjestassen gehad, helemaal niet op volgorde, ook in beide tassen pakjes verspreid over de hele wijk, was alleen al 10 minuten bezig om die goed te zetten..
[..]
Ja, terwijl mij dat op den duur toch goedkoper lijkt, die situatie is niet snel voorbij dus dat blijft wegwerp mondkapjes bijkopen voor postnl als ze geen duurzamere verstrekken.
[..]
Ik heb daar geen mail over gehad. Hier heeft de TL volgens mij 100+ wijken, weet niet hoeveel bezorgers. Het vergroten van gebieden klinkt weer als zo'n actie waarmee ze het bedrijf verder om zeep willen helpen..
Ik zet m wel vaker later thuis pas op Stop, als ik dan op wifi zit geeft dan geen problemen bij mij.quote:Op zondag 1 november 2020 10:27 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Je kunt gewoon starten en sluiten onder wifi. Mits je dan zodra je van wifi naar mobiele gegevens schakelt of andersom maar even de app afsluit en opnieuw opstart. De klok loopt dan gewoon op de achtergrond door en alle gegevens worden dan gewoon naar de servers verzonden. Ik denk dat ze dit euvel makkelijk kunnen verhelpen maar niet willen zodat mensen niet thuis starten/stoppen.
De postnl hoort helemaal niet te weten welke android versie een individuele bezorger heeft. Iets met recht op privacy en beperking van onnodige gegevensverzameling.quote:Hieronder vast stukje inhoud van de brief. Uit onderzoek is gebleken dat jij een smartphone gebruikt met een verouderde versie van Android of iOS.
Gelukkig maar. Losse post in een bak vervoeren, zonder elastieken er om of zoiets, is zeker in regen en wind bij een voet-fietsbestelling een buitengewoon onverstandig idee.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:17 schreef liedetector het volgende:
[..]
maar de test in voorbereiding voor de NRP2 dat de rode bak los meegaat is alweer gestopt
zijn ze na maanden testen ook achter..... tssskquote:Op dinsdag 3 november 2020 16:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Losse post in een bak vervoeren, zonder elastieken er om of zoiets, is zeker in regen en wind bij een voet-fietsbestelling een buitengewoon onverstandig idee.
De kaart op de foto verwijst volgens mij gewoon naar de officiėle PostNL-site. Niet naar een of andere phishing site. Dus hoe is dit fraude?quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Het begint hier nu wel zwaar irritant te worden met die gemeente mailingen iedere keer voor elk adres, bij de Y wijken op een daldaggaat steeds over duurzaamheid .... 1x is vervelend, maar dit is nu al de zoveelste keer en mensen zijn het zat om steeds met een veel drukkere dag opgezadeld te worden.
Ondertussen duiken deze meldingen steeds op
[ twitter ]
Portokaart zou fraude zijn..... of zouden er ook echt frauduleuze varianten in omloop zijn.
De klantenservice geeft aan dat de kaarten gewoon in orde zijn, alleen de bijbehorende site ligt momenteel plat.
Ja, die opmerking werd meerdere malen gemaakt en de klantenservice weet ook niets van fraude. Maar zo gaan mensen wel lekker die kaarten in de prullenbak gooienquote:Op zaterdag 7 november 2020 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De kaart op de foto verwijst volgens mij gewoon naar de officiėle PostNL-site. Niet naar een of andere phishing site. Dus hoe is dit fraude?
Dat zei ik meteen al. Die kaart is gewoon echt en de link leidde naar de officiėle pagina van PostNL.quote:Op maandag 9 november 2020 14:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-post-nl-oplichting
Net telefoontje dat mijn briefje nergens te vinden was en of ik de 28ste echt niet wilde en dat ik anders in de loting pool kom.... Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd ik hoor het wel.... Sorry maar mijn vrije dag voor een paar kerstkaarten terwijl er niet eens vast staat dat er bezorgers zijn vind ik echt te ver gaanquote:Op woensdag 11 november 2020 18:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Op Mijn Werk een bericht dat loten in sommige regio's/teams nodig zal zijn mbt 21 en 28-12. Loting half november. Hoop eigenlijk dat de teamleider gaat laten horen dat het hier niet nodig is. Ik heb me niet opgegeven en ik wil ook echt niet komen werken die maandagen.
ik lees over verantwoordingen afgeven, het gaat ze niets aan nee=nee en ja = ja niets meer of minder.quote:Op donderdag 12 november 2020 10:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb ook jarenlang wel extra gewerkt, zowel rondom kerst als daarbuiten. PostNL stopte op een gegeven moment zelf met die maandagen, en toen ze dat weer invoerden heb ik me niet meer aangemeld. Ze hebben me ook een paar keer zelf amper nodig gehad rondom kerst omdat er niemand vrij was en ze hadden hulpkrachten. Ja, dan ga ik niet een vrije dag inleveren. Er werden in het begin met piek/dal ook extra piekdagen ingelast, maar dat doen ze ook niet meer. Die maandagen stellen iedere keer niets voor, hier snappen ze ook niet waarom PostNL dat toch blijft doen. Zal denk ik wel zijn omdat ze toen 1 jaar echt heel erg slecht gepresteerd hebben.
staan daar dan nu nog reizen inquote:Op donderdag 12 november 2020 19:43 schreef Thomas-sama het volgende:
Ugh, volgende week komen die reisgidsen van Djoser, je tilt je een hernia met die dingen
Hier hadden we vandaag al djoser gidsen. Gewoon als vanouds zwaar dat kreng.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
staan daar dan nu nog reizen in
De titel van dit topic is eigenlijk al het antwoord op je vraagquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:04 schreef Kamelenteen het volgende:
Zijn er hier ook DHL-medewerkers?
Vraagje over een pakket uit Duitsland met als bestemming Nederland. Verzendlabel online aangemaakt via DHL.
Zonder tracktrace optie.. en dus nooit aangekomen
En de vraag is: worden alle pakketten die bezorgd moeten worden ergens geregistreerd? Moet haast wel; neem aan dat PostNL de pakketbezorgers ook voorzien van lijstjes/route en de adressen waar gestopt moet worden?
Ik wil dus weten, of dat pakket uberhaupt in Nederland is aangekomen en dus ergens in een bezorgroute is gepland?
Hier ook niks gehoord. Denk dat ze dat pas op het allerlaatste moment weer gaan zeggen. Postnl kennende willen ze zo de onrust de kop indrukken.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand al iets gehoord over de loting? Die zou begin deze week plaatsvinden geloof ik. Je zou dan uiterlijk 1 december bericht krijgen, maar eerder kan natuurlijk. Hier helaas pas volgende week vermoed ik.
Niet alleen zwaar maar ze passen ook niet in elke brievenbus zonder enig geweldquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier hadden we vandaag al djoser gidsen. Gewoon als vanouds zwaar dat kreng.
Wat is dit nu weer dan? Las erover op intranet. Net als een aantal anderen dacht ik eerst aan net zoiets als die eieren met scheurrandje (met pasen), maar daar is geen werkwijze zoals de agenda's voor nodig.quote:NPL (mailing kerstster van de Nationale Postcodeloterij) – Deze mailing wordt in week 50 en 51 2020 bezorgd. Het uitgangspunt is dat er een vergelijkbaar proces wordt ingericht als de NPL- voordeel agenda’s.
Klopt. Ik geloof dat ze minder zwaar zijn dan de agenda's en kookboeken, maar zo te lezen worden ze wel apart aangeleverd. Leuk joh, precies in de drukste weken van het jaar..quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Uit een verslag van OR overleg:
[..]
Wat is dit nu weer dan? Las erover op intranet. Net als een aantal anderen dacht ik eerst aan net zoiets als die eieren met scheurrandje (met pasen), maar daar is geen werkwijze zoals de agenda's voor nodig.
Nou inderdaad. Ik houd er ivm corona ook rekening mee dat het qua kaarten wel weer eens iets drukker kon worden.. en de pakjes natuurlijkquote:Op zaterdag 21 november 2020 15:32 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Leuk joh, precies in de drukste weken van het jaar..
Klopt ja ik kreeg ze er bij sommige bussen ook niet door. Nou ja moest toch al in iedere straat op meerdere plekken aanbellen omdat pakketten niet paste.. konden die er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 20 november 2020 23:46 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Niet alleen zwaar maar ze passen ook niet in elke brievenbus zonder enig geweld
En ook 'toevallig' net de weken dat ze willen dat er ook op maandagen gewerkt wordt. Ik blijf het trouwens toch ook vreemd vinden dat er geen geld is voor een fatsoenlijk salaris, maar dat er op die maandagen wel een toeslag bij kan, alsof ze die extra dagen toe zouden voegen terwijl ze er verlies op maken.quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:32 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Klopt. Ik geloof dat ze minder zwaar zijn dan de agenda's en kookboeken, maar zo te lezen worden ze wel apart aangeleverd. Leuk joh, precies in de drukste weken van het jaar..
Ik snap ineens wel waarom ze persee die maandag willen doen. Jaren was dat een bijhangertje en er is zo vaak gezegd dat het er af moet... Maar ja als je de postcodeloterij meuk er bij gaat doen, dan past dat niet meer zomaar er bij.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:01 schreef zerebus het volgende:
[..]
En ook 'toevallig' net de weken dat ze willen dat er ook op maandagen gewerkt wordt. Ik blijf het trouwens toch ook vreemd vinden dat er geen geld is voor een fatsoenlijk salaris, maar dat er op die maandagen wel een toeslag bij kan, alsof ze die extra dagen toe zouden voegen terwijl ze er verlies op maken.
Dat zijn niet de weken waarop er op maandag gewerkt wordt. Dit jaar heeft 53 weken,in week 52 en 53 wordt er op maandag gewerkt, in week 50 en 51 komen die NPL dingen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:01 schreef zerebus het volgende:
[..]
En ook 'toevallig' net de weken dat ze willen dat er ook op maandagen gewerkt wordt. Ik blijf het trouwens toch ook vreemd vinden dat er geen geld is voor een fatsoenlijk salaris, maar dat er op die maandagen wel een toeslag bij kan, alsof ze die extra dagen toe zouden voegen terwijl ze er verlies op maken.
Tja, maar als we in week 50 en 51 normaal al een vertraging hebben.. Reken er dan maar op dat die dit jaar nog groter is en we dus zullen moeten inhalen die weken.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zijn niet de weken waarop er op maandag gewerkt wordt. Dit jaar heeft 53 weken,in week 52 en 53 wordt er op maandag gewerkt, in week 50 en 51 komen die NPL dingen.
Misschien als je er ook bij gaat sorteren. Fulltime lopen is niet vol te houden.quote:Op woensdag 25 november 2020 22:13 schreef bamibij het volgende:
Is het nu nog mogelijk om als fulltime postbode aan de slag te gaan bij post NL, of bestaat dat eigenlijk niet meer en is zeg 20 uur per week de max. voor die functie?
Als postbode sowieso niet, die nemen ze niet meer aan. Twee verschillende contracten, 1 als postbezorger en 1 als voorbereider komt nog wel eens voor, maar de kans dat je dan in totaal op de uren van een fulltimer komt lijkt me niet erg groot.quote:Op woensdag 25 november 2020 22:13 schreef bamibij het volgende:
Is het nu nog mogelijk om als fulltime postbode aan de slag te gaan bij post NL, of bestaat dat eigenlijk niet meer en is zeg 20 uur per week de max. voor die functie?
Hmm ok, dank. Op die manier kan je er nog wel van leven dus.quote:Op woensdag 25 november 2020 22:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als postbode sowieso niet, die nemen ze niet meer aan. Twee verschillende contracten, 1 als postbezorger en 1 als voorbereider komt nog wel eens voor, maar de kans dat je dan in totaal op de uren van een fulltimer komt lijkt me niet erg groot.
Hier ook. Vrees voor morgen hetzelfde, had er nog geen Kampioenen bij en die zouden ook nog komen. Wel blij met zaterdag alleen maar 1 dalwijkje.quote:Op woensdag 25 november 2020 19:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hemeltje wat was het vandaag veel. Ben echt gesloopt.
Had gisteren ook zelfstroom enzo. Heb uiteindelijk op mijn beide wijken samen bijna 2 uur moeten plussen. Was pas rond 17:00 klaar en moest toen nog naar de retailer bahbah.quote:Op donderdag 26 november 2020 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook. Vrees voor morgen hetzelfde, had er nog geen Kampioenen bij en die zouden ook nog komen. Wel blij met zaterdag alleen maar 1 dalwijkje.
Nog altijd niets over de loting, maar als ik zo hoor welke collega's zich op hebben gegeven kan ik me niet voorstellen dat het nog nodig is. Groot deel van mijn team heeft zich vrijwillig aangemeld en niet allemaal voor dezelfde maandag. Gevraagd aan best veel collega's, geen enkele daarvan had nee gezegd
Maar dan denk ik, laat dan even weten dat het hier niet nodig is.
Edit: grrrr, di de BGL en NPL nu in de Y wijk
Ja.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vandaag een brievenbuspakje bij mezelf bezorgd die maandag verstuurd is. Dat is al de derde of vierde in korte tijd die er langer dan twee dagen over doet.![]()
Is dat tegenwoordig normaal?![]()
Ik wacht nog op 2 pakjes. Beide zijn van voor vorig weekend. Het gaat niet meer over snelheid bij de postnl. Ze doen er alles aan om in deze tijd meer geld binnen te harken, maar erg veel tempo zit er niet in de bezorging.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vandaag een brievenbuspakje bij mezelf bezorgd die maandag verstuurd is. Dat is al de derde of vierde in korte tijd die er langer dan twee dagen over doet.![]()
Is dat tegenwoordig normaal?![]()
Het grappige is dat pakjes uit Duitsland met UPS budget tarief altijd de volgende werkdag aankomen.
Zie het antwoord van Bezorgertje.quote:Op zaterdag 28 november 2020 06:38 schreef Charlie_Brown het volgende:
Even aan vraag aan de bezorgers. Ik heb een bestelling gedaan bij een webshop. Maar in het adres staat een typefout. Het huisnummer klopt niet, het is 175 ipv 174. Postcode en straat kloppen wel. Huisnummer 175 bestaat, straat loopt niet verder door dan 85.
Wat horen jullie dan te doen? Pakket is brievenbuspakket, geen track en trace. Lag na een week ook nog niet bij de webshop. Ik geef ze nog wel een paar dagen, misschien duikt het nog op.
Ze zijn wel lichter dan de kookboeken, maar ze nemen zo te zien wel evenveel plek in je tas in. Voordeel is wel dat je nu makkelijk nog een tas of 2 aan je stuur kunt hangen, want een volle tas weegt maar iets van 3 kgquote:Op maandag 30 november 2020 12:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Keek net even in de App voor het rooster van komende week.
Er staat een berichtje met info en aantallen van de PCL kerstster. Ik heb er iig 239.![]()
Afmetingen: 190 x 225 x 19 mm
Gewicht: ca 140 gram
(Kookboek was 400 en agenda 570 gram)
Moeten ze ook webwinkels vragen om hun retourtermijn op te rekken hequote:Op woensdag 2 december 2020 18:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Na kerst, dan wil PostNL vast en zeker dat je ze pas na oud en nieuw retour stuurt.![]()
PostNL vraagt klanten verder om retourzendingen pas na de sinterklaasdrukte te doen.
Eens. Stuur je klacht vooral naar de postnl.quote:Op vrijdag 4 december 2020 10:40 schreef Pensioengenieter het volgende:
Geweldig bedrijf nu kun je in je postnl app een spelletje spelen met het bestelbusje. Laat dit maar weg en zorg eens voor je mensen en bezorg op tijd 😩
Het verlof voor 2021?quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Verlof staat nog steeds open. De 2 weken termijn is bijna voorbij. Hopelijk niet weer last minute bericht over knelpunten. De vorige keer kwam dat ook op het laatste moment. Toen werd het pas na heel lange tijd goedgekeurd.
Ja. Hebben ze meer dan een week geleden naar gekeken, toen zijn 2 weken goedgekeurd. De andere staan nog altijd open en zijn dan dus waarschijnlijk knelpunten. Ze wachten wel vaker met dat soort boodschappen tot het laatste moment..quote:
De pakjes van donderdag werden bij ons zaterdag ergens tussen elf en twaalf gebracht, post was er al voor negen. Kon ik twee keer twee wijken door, al gaat alleen pakjes best snel.quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:16 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag had ik 30 scanpakketjes in mijn lijst staan. Gisteren miste ik de helft, donderdag hadden ze er geen geleverd.
bij ons alles afgekeurd zonder enige onderbouwing....suckersquote:Op zaterdag 5 december 2020 20:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Verlof staat nog steeds open. De 2 weken termijn is bijna voorbij. Hopelijk niet weer last minute bericht over knelpunten. De vorige keer kwam dat ook op het laatste moment. Toen werd het pas na heel lange tijd goedgekeurd.
Dan had je collega gewoon mazzel. Meeste pakketten hebben momenteel vertraging.quote:Op maandag 7 december 2020 08:45 schreef Aardbei55 het volgende:
Ik ben geen medewerker maar heb wel een vraag waar jullie misschien het antwoord op weten.
Mijn werk heeft pakketten verstuurd mijn collega die redelijk in de buurt woont heeft het pakket zaterdag ontvangen. Ik heb nog niks ontvangen.
Hoe zit dat?
Ja, er valt helaas geen peil op te trekken momenteel. Ik heb klanten aan de andere kant van Nederland die hun spullen gewoon netjes na een werkdag ontvangen, ik heb er ook waarbij ik de bestelling maandag post en het vrijdag pas bij hun opduikt.quote:Op maandag 7 december 2020 08:48 schreef Aardbei55 het volgende:
Dan moet ik gewoon nog geduld hebben dus
Dan is het gewoon goedgekeurd dus.quote:Op maandag 7 december 2020 08:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons alles afgekeurd zonder enige onderbouwing....suckers
Bedoel je nou het hele team of depot?quote:Op maandag 7 december 2020 08:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons alles afgekeurd zonder enige onderbouwing....suckers
quote:Op maandag 7 december 2020 08:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons alles afgekeurd zonder enige onderbouwing....suckers
quote:Mocht je verlof niet worden goedgekeurd dan dient je planner/leidinggevende dit te motiveren en, als jij daarom vraagt, een alternatief aan te bieden. Anders is de afwijzing niet geldig.
Nieuws uit de OR Operations - week 44
Nee, dat hoeft dus niet.quote:Op maandag 7 december 2020 14:52 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Das toch raar, zou het dan gewoon nog een keer aanvragen.
zaterdag appje van TC aan hoe ik het las, het hele team, te vaag voor woorden dusquote:Op maandag 7 december 2020 14:52 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Bedoel je nou het hele team of depot?
Das toch raar, zou het dan gewoon nog een keer aanvragen.
laatste woord is er nog niet over gezegd, ik appte terug "want?" en kreeg alleen dat er teveel mensen zelfde periode hadden en dat er in janueari wel naargekeken zoiu worden (reken maar dat ik daar geen genoegen mee neem, want je kan niet zomaar een week of 8 gespreid over een jaar op die manier afkeuren)quote:
thnx ga ik zeker ook nog even doen zo, om goed beslagen ten ijs te komen morgenquote:Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef bmp80 het volgende:
Januari? Je moet het juist zo vroeg aanvragen zodat ze dat nu kunnen regelen. Het is helemaal belachelijk als het verschillende weken zijn.
Ik heb nog helemaal niks gehoord. 'Ben je wel op tijd? Dan weet je op maandag 7 december 2020 of je aanvraag is goedgekeurd.' Als het morgen nog open staat, zal ik er eens om vragen.
Lees goed de Vakantie- en verlofregeling Medewerkers Operations 2021 na, die staat in de bijlagen bij Mijn PostNL > Personeelsinfo > Vakantie.
Heb ik nog mazzel: 4 van de 5. Lot van een vliegende keep geloof ik, maar zou de afwisseling ook weer niet willen ruilen voor meer dal-dagen (hoewel dal-wijken wel veel makkelijker weg lopen)quote:Beetje jammer volgende week 5 piekdagen waarvan 4 met NPLaltijd leuk met X/Y combi's
Nou van mij mogen ze die rot dingen helemaal afschaffen.quote:Op maandag 7 december 2020 23:01 schreef V__L_N het volgende:
Afgesproken is nu ineens dat we de rest van het jaar geen roze kaarten meer gebruiken. Laat ik die krengen nu vrij veel gebruiken en daar dus best van balen.
Ik ga er nu gewoon maar vanuit dat het vast staat. De termijn is verstrekenquote:Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef bmp80 het volgende:
. 'Ben je wel op tijd? Dan weet je op maandag 7 december 2020 of je aanvraag is goedgekeurd.' Als het morgen nog open staat, zal ik er eens om vragen.
was de doelgroep weer in de voorbereidingquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Lekkere puinhoop op het depot
Zat ook een zak bij met 1 NPL doosje
Mag niet. Lees inderdaad de pdf met de vakantie/verlofregeling goed door. Als je teamleider zich niet aan de afspraken daarin houdt, ook niet als je hem hier op wijst - stuur het hele verhaal door naar de OR. Dan wordt je teamleider wel teruggefloten.quote:Op maandag 7 december 2020 15:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
laatste woord is er nog niet over gezegd, ik appte terug "want?" en kreeg alleen dat er teveel mensen zelfde periode hadden en dat er in janueari wel naargekeken zoiu worden (reken maar dat ik daar geen genoegen mee neem, want je kan niet zomaar een week of 8 gespreid over een jaar op die manier afkeuren)
En geen bericht dat er teveel aanvragen op dezelfde datum zijn en dat ze willen uitstellen tot de 21ste om eerst te overleggen? Dan zijn ze inderdaad automatisch goedgekeurd. Maak wel een screenshot van je aanvragen (met de datum van vandaag). Als ze dan morgen, volgende week of weet ik wanneer alsnog worden afgekeurd, heb je munitie. ;-)quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:02 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik ga er nu gewoon maar vanuit dat het vast staat. De termijn is verstrekennog altjd dezelfde 3 weken die als 'nieuw' erin staan.
9 dagen is inderdaad wel lang, al denk ik niet dat PostNL daar veel aan kan doen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Twee dagen,...
Wacht zelf op een pakje dat binnen Nederland, nu al 9 dagen onderweg is.
Maar de stoom binnenkomende pakjes was vanavond weer flink. Denk dat die vertragingen (* Stoplichtjuh kijkt op kalender)
nog wel even zouden kunnen blijven.
Tja, het kan natuurlijk ook zijn dat dit pakje elk mogelijke vertraging op loopt. Al maakt het me ook weinig uit, heb geen haast.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:34 schreef Pendule het volgende:
[..]
9 dagen is inderdaad wel lang, al denk ik niet dat PostNL daar veel aan kan doen?
Er is zelfs opgeroepen geen retourpakketjes meer te sturen.
Nee daar zat ik wel op te wachten, maar bericht kwam er niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
En geen bericht dat er teveel aanvragen op dezelfde datum zijn en dat ze willen uitstellen tot de 21ste om eerst te overleggen? Dan zijn ze inderdaad automatisch goedgekeurd. Maak wel een screenshot van je aanvragen (met de datum van vandaag). Als ze dan morgen, volgende week of weet ik wanneer alsnog worden afgekeurd, heb je munitie. ;-)
Bij ons ook diverse wijken in kratten. De NPL-pakjes zaten ook allemaal in kratten. En dan ook nog eens enorm inefficiėnt ingepakt. Ze hadden die pakjes makkelijk in de helft van het aantal rode bakken kunnen stoppen, dan hadden ze ook chauffeurs en auto's kunnen uitsparen. Maar ik zal er wel geen verstand van hebben als eenvoudige bezorger zijnde.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:37 schreef Bladblazer het volgende:
Vandaag had ik in 1 wijk gewoon weer roze kaarten. Misschien stopten ze er wel niet mee omdat we nu toch voor bijna elke bundel wel pakjes hebben, maar gewoon omdat ze niet genoeg roze kaarten hadden en ze niet bij willen bestellen![]()
Hier ook al een keer gehad dat zowel de oranje als grijze tassen op waren en de post daarom maar in kratten kwam. Zaten zelfs nog een aantal blauwe Sandd kratten tussen
Pijlsnelle dalingen in de aantallen? Ik weet niet in welk gebied jij loopt, maar in mijn gebied is weinig te merken van een pijlsnelle daling. Zelfs het aantal kerstkaarten lijkt (mede dankzij Corona) toegenomen te zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 06:48 schreef Bezorgertje het volgende:
Een week of wat geleden kregen we nog een bericht in de app dat de bezorgers die zakken kwijgemaakt zouden hebben.. We gooien er hier weleens een weg, maar dan is die zak ook echt op.
Heb rustig mijn 11 kratjes ingepakt en na drie keer op en neer hevig geplustEn waarschijnlijk zijn er dan nog steeds kosten bespaard. Kwaliteit maakt niet meer uit want de post is binnenkort toch op met die pijlsnelle dalingen in de aantallen. Dit voelt nu al aan als de slechtste bezorgdecember ooit.
Ik kan eigenlijk ook niet goed zonder. Want bij sommige bundels heb je gewoon 10 pakjes en dan weer 2 bundels met nul pakjes. nu moet ik elke keer in mijn pakjestas kijken of er ook nog pakjes zijn bij de bundels en dat in de pakjestas kijken vergeet ik nog wel eens als ik geen roze kaarten zie. Het gebrek aan roze kaarten kost mij op wijken met veel pakjes veel extra tijd (ik hoor vooral de mensen die toch al altijd veel sneller zijn dan de normtijd klagen over het feit dat ze de roze kaarten vervelend vinden en dat hen het extra tijd kost om de roze kaarten van de bundel af te halen.quote:Afgesproken is nu ineens dat we de rest van het jaar geen roze kaarten meer gebruiken. Laat ik die krengen nu vrij veel gebruiken en daar dus best van balen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |