abonnement Unibet Coolblue
pi_195051327


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_195054443
Beetje stomme titel nu wel hoor...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195055589
Ik weet dat we dit jaar in de praktijk geen zomerdal hadden, maar ook in theorie is het nu toch echt voorbij
pi_195055874
Nu krijgen we het nazomerdal!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195056167
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
pi_195057061
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
Het is misschien niet zo leuk richting collega's, maar ik kan er heel erg van genieten om net op zo'n moment vrij te zijn dan hoor :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195069440
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid? :? begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.

Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen :')

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 15-09-2020 13:04:15 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195070626
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid? :? begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.

Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen :')
Ik had vanochtend zo’n spookmelding.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195071796
Ik heb meldingen uitstaan.

Dacht dat vandaag de postcodeloterij aantallen online moesten staan. Hier nog niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195072859
Nee hier ook niet. En wat een verrassing.. een nieuwsbericht over de NPL etc plaatsen ze niet, dus gaan mensen daar over reageren bij een artikel over een ander onderwerp. Dat mag niet, dus nu halen ze alles weg _O-

SKNJ werd volgens mij in een video gezet waar ook geen reacties op mogelijk waren :')

Niet dat ik daar ooit ergens op reageer, maar ik snap heel goed dat mensen dit alles daar gaan bespreken. Veel andere opties hebben ze niet :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195074584
Ik heb meldingen uitgezet, maar had eerder vaker roosterwijzigingen die ik nergens terug kon vinden ;)

Geneuzel op de officiele site volg ik allang niet meer. Tenenkrommend wegkijken, mooi weer spelen en nooit de problemen benoemen is mij wat te gortig. Informatie komt toch wel door collega's of via de app.
pi_195075557
Wat dat betreft vind ik het ook wel jammer dat veruit de meeste collega's van mijn depot het allemaal niet zo interesseert. Op die NPL bijvoorbeeld werd compleet niet gereageerd. Heb ook wel eens dingen gedeeld van de FNV oid, vinden ze ook niet boeiend. Toen het een hele tijd terug ging over staken/actievoeren had men zoiets van pfffttt ik loop gewoon mijn wijkje geen gezeik. Dat is wel een beetje hoe het is voor de meesten, gewoon schouders eronder en gaan, het is niet anders, niet zo moeilijk doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195078837
Ik heb NPL agenda aantallen via email ontvangen van mijn TL.

Staken zie ik collega's hier ook niet doen, maar promotiemateriaal van die Voor14 actie was wel op de depots gehangen en aangemoedigd om te ondertekenen.
pi_195084456
Hier is wel iemand die lid is van de BVPP... dat spul hangt hier wel regelmatig, flyers op de tafel etc.

En grrrr, maandag is er een buspakje ingeleverd bij postnl... maar nog altijd niet gesorteerd :( beter is het niet kwijt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195084650
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195091300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:20 schreef V__L_N het volgende:
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
grappig ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons veel ongecodeert aankomt, dus extra dag, heb eigen postcode niet in mn unit, maar ik heb het eigenlijk wel altijd de volgende dag (ik gooi zelf ongecodeert waarvan ik weet dat ik het niet terug krijg voor de afvoer apart en gaat mee naar depot)
pi_195091666
Ik zie voor het bedrijf waarvoor ik werk echt bijna nooit binnen 24 uur. Meestal is het 72. Voor mezelf zie ik het ook brievenbuspakjes zijn gewoon langzaam.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195092782
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al :P

Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komen :X van mij was van een particulier.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195097473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al :P

Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komen :X van mij was van een particulier.
Dus ik ben een kapotte lang speelplaat😂
Bol staat toch op een andere trede dan normale stervelingen heb ik het gevoel.


Nog steeds geen aantallen trouwens. Heb wel gevraagd of het op daldag mag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195100400
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
pi_195102976
Hard werken wat is dat? Lekker wijken laten staan ^O^
pi_195105218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:30 schreef Werkperd het volgende:
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyy
pi_195105943
Het blijft hier nog altijd stil over die aantallen :') uiterlijk op 15 september... _O-
Normaal sturen ze iig altijd gewoon een tabel met alle wijken erin, naar iedereen. Ik ben er volgende week niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit individueel meedelen iig ;)

En krijg net melding bezorger onderweg, dus het lijkt erop dat 3 dagen juist ingeschat was ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 17-09-2020 11:54:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195110279
De Monitor al gezien van afgelopen maandag?

PNL mevrouw herkende zich niet in het ontstane beeld.

https://www.npostart.nl/de-monitor/14-09-2020/KN_1715950

PostNL: “Het tarief dat wij betalen biedt voldoende mogelijkheid om een reële boterham te verdienen”

quote:
Geen geld om te sparen voor een oudedagsvoorziening of arbeidsongeschiktheid en af en toe een loopje nemen met de regels omdat je financieel niet uitkomt. Het zijn geluiden die we de afgelopen weken geregeld hoorden van onderaannemers die pakketten bezorgen voor PostNL. Ook spreken velen van hen over een “angstcultuur”. Barbara Limpens van PostNL: “Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie.”

Voor ons lopend onderzoek naar pakketbezorging hadden we de afgelopen weken contact met tientallen onderaannemers van PostNL. Zelfstandig ondernemers brengen driekwart van alle pakketten rond voor het beursgenoteerde bedrijf. Veel van de ondervraagden klagen over een ondermaatse vergoeding en geven aan dat ze nauwelijks invloed hebben bij tariefonderhandelingen. Ook blijken diverse ondernemers bang te zijn hun opdrachten te verliezen wanneer ze in de media hun klachten bekend maken.

Onze presentator Teun van de Keuken vroeg Barbara Limpens, directeur hr-sourcing bij de afdeling pakketten van PostNL, om een reactie.

Waarom laten jullie voornamelijk pakketten bezorgen via onderaannemers en niet gewoon via jullie eigen personeel?
“We hebben ook eigen personeel daarvoor, tegelijkertijd werken we met onderaannemers. Dat is een werkwijze die heel gebruikelijk is in de logistiek. Het is voor ons belangrijk om met een grote groep mensen de variërende volumes te kunnen wegbrengen. Het is een flexibele groep die ons helpt om de groei van de afgelopen jaren mee op te vangen. En we zijn er eigenlijk heel tevreden over, dus we zien geen aanleiding om dat te veranderen.”

We spreken heel veel onderaannemers die zeggen: het kan eigenlijk niet uit. We zitten financieel heel lastig. We hebben geen pensioenopbouw, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die tarieven zijn te laag. Hoe zit dat?
“We hebben een groep van zo’n zeshonderd ondernemers en een groot deel daarvan werkt al heel lang met ons samen. Vaak al meer dan vijftien jaar. Nou, dat doe je alleen als je het met elkaar eens bent dat de voorwaarden waaronder je werkt in orde zijn. De tarieven die we hanteren zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemer de kosten moet dekken, zijn mensen fatsoenlijk moet kunnen betalen en een reële boterham overhoudt. Onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. Kijk, hoe een ondernemer uiteindelijk met de reële boterham die hij bij ons verdient ook daadwerkelijk omgaat, dat kan ik niet beoordelen.”

U noemt het een reële boterham. Zij zeggen: het is geen reële boterham, dus kunnen we dus niet sparen voor pensioen of arbeidsongeschiktheid, en daardoor komen we in de knel.
“Het tarief wat wij betalen biedt in principe voldoende mogelijkheid om een reële boterham te verdienen. En onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. ”

Zij zeggen dus van niet.
“Wat een ondernemer overhoudt, hangt samen met de kosten die een onderneming maakt. Bijvoorbeeld het soort bus dat hij rijdt, wat voor leasecontract hij aangaat, het bedrijfspand dat hij huurt. Dus uiteindelijk gaat het altijd om een afweging. Ook voor een ondernemer geldt, net als voor PostNL en ieder ander bedrijf: wat geef ik uit en wat komt er binnen? En hoe breng ik dat met elkaar in balans?”

U zegt eigenlijk: die onderaannemers die tegen ons zeggen: we kunnen niet uit met de tarieven, dat zijn slechte ondernemers.
"Dat laat ik verder voor uw rekening. Wat ik aangeef, is dat een grote groep ondernemers hebben, ruim de helft daarvan, daar werken we al meer dan vijftien jaar mee samen."

Ik wil graag dat u ingaat op de klachten van de mensen en niet de mensen aanhaalt die geen klachten hebben. Want dat zo'n grote groep mensen klachten heeft, dat zegt ook iets over uw bedrijf.
"PostNL is een groot bedrijf. Het is een echt mensenbedrijf. Het kan niet zo zijn dat alle mensen die bij ons bedrijf werken, tevreden zijn over hoe het gaat. Dus de realiteit van alledag is, en dan moet ik ook eerlijk toegeven, dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn."

Ja, maar gaat u nou eens in op die klachten...
"Belangrijk daarbij is dat we minimaal één keer per jaar met ondernemers in gesprek gaan over de tarieven en dat is een gezamenlijk gesprek. Pas als we er uit zijn met de ondernemer wat het moet zijn, dan gaan we met elkaar door. Ieder jaar praten we met onze ondernemers over de tarieven, ook de ondernemer tekent voor het tarief."

Ondernemers zeggen tegen ons: wij worden onder druk gezet om tarieven te aanvaarden. Herkent u dat?
"Nee, daar herken ik mij echt niet in. Wij hebben op ieder depot in heel Nederland een speciaal aanspreekpunt waar ondernemers mee in gesprek zijn: over het tarief, maar ook over de manier waarop ze met elkaar samenwerken. Zo ken ik PostNL: als een open bedrijf."

Een overgrote meerderheid van de onderaannemers die we bevraagd hebben, zegt: wij hebben eigenlijk geen invloed op de tarieven. Wat vindt u daarvan?
"Ik vind dat PostNL op een goede manier met haar ondernemers omgaat en dat we altijd in gesprek zijn met al onze mensen. En dat betekent niet dat iedereen heel tevreden is. En zeker als het gaat om tarieven is dat altijd een gevoelig punt. Als u een tarief afspreekt met een aannemer, zal die ook zeggen dat het te weinig is. Dus dat is heel moeilijk om een ondernemer te vinden die zegt: 'het is precies goed'."

Het gaat zelfs zo ver dat sommigen zeggen: wij moeten de wet of cao overtreden omdat we anders gewoon niet uit kunnen met de tarieven.
"Ik herken me absoluut niet in dit beeld. Onze tarieven zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemers hun kosten moeten kunnen dekken, maar ook dat hij zijn mensen op een wettelijk correcte wijze moet kunnen betalen en dat hij daar een reële boterham mee kan verdienen. Dat is het uitgangspunt."

Maar dat pakt dus kennelijk niet altijd goed uit.
"Het feit dat hij daarbij de wet overtreedt, dat is natuurlijk absoluut niet wat wij willen. En als het gaat om het betalen van zijn mensen binnen de wettelijke kaders, is dat ook iets waar we absoluut op toezien. Dus wij gaan ervan uit dat een ondernemers zich gewoon net als alle andere Nederlanders aan de wet houden."

U zegt: we kunnen het gesprek aangaan met de onderaannemers, maar sommige onderaannemers zeggen juist: er heerst een soort "angstcultuur". Bijvoorbeeld als je je in de pers negatief uitlaat over PostNL. Zo hoorden we: 'Meerdere keren onvrede geuit, met als resultaat te vertrekken', of: 'Na medewerking aan een tv-programma werd ik bijna aangevlogen op het hoofdkantoor door een van de directeuren'.
"Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie. Ik werk al heel lang bij PostNL. Ik ken PostNL als een sociaal bedrijf. Als een open en transparant bedrijf. En natuurlijk hebben wij het liefst als mensen ontevreden zijn, of klachten hebben dat ze gewoon bij ons komen. We willen eigenlijk altijd met ze in gesprek. Want dat is de manier waarop wij gewoon de dingen oplossen. Het is niet zo dat als mensen een andere route kiezen, bijvoorbeeld via de pers, om hun ongenoegen te uiten, dat daar negatieve consequenties tegenover staan."

Maar waar komen dit soort verhalen dan vandaan?
"We hebben het liefst dat als mensen klachten hebben, ze rechtstreeks bij ons komen. Dat zult u begrijpen. Als ze dat niet doen, is het evengoed een reden om toch in gesprek te gaan met elkaar over het onderwerp waarover ze niet tevreden zijn. PostNL is een heel groot bedrijf. Als je zo'n grote groep samenwerkt, zijn er ook mensen die ontevreden zijn. Dat is een gegeven feit. Maar ik ken heel veel mensen die met heel veel trots en plezier voor PostNL werken. Ondernemers, maar ook pakketbezorgers. Die elke dag opnieuw bij onze klanten aan de deur komen en daar ook echt met veel hart voor de zaak pakjes komen bezorgen."

https://demonitor.kro-ncr(...)oterham-te-verdienen
pi_195111438
Wel artikel gelezen.. ik ben niet verbaasd dat PostNL zich er niet in herkent :') zo typisch hoe ze hier op bepaalde dingen reageren...... :r

Dat er mensen zijn die het werk op zich met plezier doen en het leuk vinden, tuurlijk. Die zijn er bij ons ook wel. Zijn er genoeg die om die reden toch wel hier blijven werken, ondanks dat ze zwaar ontevreden zijn over PostNL.Vraag me af hoeveel mensen er oprecht trots zijn om voor ze te werken. Het bedrijf heeft niet echt een goede reputatie, en dat geeft ook af op de medewerkers. Hoe vaak ik wel niet de opmerking zie: pay peanuts, get monkeys.. of mensen die aannemen dat we stelen.. :N

En V__L_N had helemaal gelijk, het lag inderdaad ook echt op de mat nu :)

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 17-09-2020 16:20:57 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')