abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195051327


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_195054443
Beetje stomme titel nu wel hoor...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195055589
Ik weet dat we dit jaar in de praktijk geen zomerdal hadden, maar ook in theorie is het nu toch echt voorbij
pi_195055874
Nu krijgen we het nazomerdal!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195056167
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
pi_195057061
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
Het is misschien niet zo leuk richting collega's, maar ik kan er heel erg van genieten om net op zo'n moment vrij te zijn dan hoor :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195069440
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid? :? begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.

Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen :')

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 15-09-2020 13:04:15 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195070626
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid? :? begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.

Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen :')
Ik had vanochtend zo’n spookmelding.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195071796
Ik heb meldingen uitstaan.

Dacht dat vandaag de postcodeloterij aantallen online moesten staan. Hier nog niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195072859
Nee hier ook niet. En wat een verrassing.. een nieuwsbericht over de NPL etc plaatsen ze niet, dus gaan mensen daar over reageren bij een artikel over een ander onderwerp. Dat mag niet, dus nu halen ze alles weg _O-

SKNJ werd volgens mij in een video gezet waar ook geen reacties op mogelijk waren :')

Niet dat ik daar ooit ergens op reageer, maar ik snap heel goed dat mensen dit alles daar gaan bespreken. Veel andere opties hebben ze niet :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195074584
Ik heb meldingen uitgezet, maar had eerder vaker roosterwijzigingen die ik nergens terug kon vinden ;)

Geneuzel op de officiele site volg ik allang niet meer. Tenenkrommend wegkijken, mooi weer spelen en nooit de problemen benoemen is mij wat te gortig. Informatie komt toch wel door collega's of via de app.
pi_195075557
Wat dat betreft vind ik het ook wel jammer dat veruit de meeste collega's van mijn depot het allemaal niet zo interesseert. Op die NPL bijvoorbeeld werd compleet niet gereageerd. Heb ook wel eens dingen gedeeld van de FNV oid, vinden ze ook niet boeiend. Toen het een hele tijd terug ging over staken/actievoeren had men zoiets van pfffttt ik loop gewoon mijn wijkje geen gezeik. Dat is wel een beetje hoe het is voor de meesten, gewoon schouders eronder en gaan, het is niet anders, niet zo moeilijk doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195078837
Ik heb NPL agenda aantallen via email ontvangen van mijn TL.

Staken zie ik collega's hier ook niet doen, maar promotiemateriaal van die Voor14 actie was wel op de depots gehangen en aangemoedigd om te ondertekenen.
pi_195084456
Hier is wel iemand die lid is van de BVPP... dat spul hangt hier wel regelmatig, flyers op de tafel etc.

En grrrr, maandag is er een buspakje ingeleverd bij postnl... maar nog altijd niet gesorteerd :( beter is het niet kwijt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195084650
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195091300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:20 schreef V__L_N het volgende:
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
grappig ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons veel ongecodeert aankomt, dus extra dag, heb eigen postcode niet in mn unit, maar ik heb het eigenlijk wel altijd de volgende dag (ik gooi zelf ongecodeert waarvan ik weet dat ik het niet terug krijg voor de afvoer apart en gaat mee naar depot)
pi_195091666
Ik zie voor het bedrijf waarvoor ik werk echt bijna nooit binnen 24 uur. Meestal is het 72. Voor mezelf zie ik het ook brievenbuspakjes zijn gewoon langzaam.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195092782
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al :P

Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komen :X van mij was van een particulier.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195097473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al :P

Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komen :X van mij was van een particulier.
Dus ik ben een kapotte lang speelplaat😂
Bol staat toch op een andere trede dan normale stervelingen heb ik het gevoel.


Nog steeds geen aantallen trouwens. Heb wel gevraagd of het op daldag mag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195100400
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
pi_195102976
Hard werken wat is dat? Lekker wijken laten staan ^O^
pi_195105218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:30 schreef Werkperd het volgende:
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyy
pi_195105943
Het blijft hier nog altijd stil over die aantallen :') uiterlijk op 15 september... _O-
Normaal sturen ze iig altijd gewoon een tabel met alle wijken erin, naar iedereen. Ik ben er volgende week niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit individueel meedelen iig ;)

En krijg net melding bezorger onderweg, dus het lijkt erop dat 3 dagen juist ingeschat was ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 17-09-2020 11:54:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195110279
De Monitor al gezien van afgelopen maandag?

PNL mevrouw herkende zich niet in het ontstane beeld.

https://www.npostart.nl/de-monitor/14-09-2020/KN_1715950

PostNL: “Het tarief dat wij betalen biedt voldoende mogelijkheid om een reële boterham te verdienen”

quote:
Geen geld om te sparen voor een oudedagsvoorziening of arbeidsongeschiktheid en af en toe een loopje nemen met de regels omdat je financieel niet uitkomt. Het zijn geluiden die we de afgelopen weken geregeld hoorden van onderaannemers die pakketten bezorgen voor PostNL. Ook spreken velen van hen over een “angstcultuur”. Barbara Limpens van PostNL: “Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie.”

Voor ons lopend onderzoek naar pakketbezorging hadden we de afgelopen weken contact met tientallen onderaannemers van PostNL. Zelfstandig ondernemers brengen driekwart van alle pakketten rond voor het beursgenoteerde bedrijf. Veel van de ondervraagden klagen over een ondermaatse vergoeding en geven aan dat ze nauwelijks invloed hebben bij tariefonderhandelingen. Ook blijken diverse ondernemers bang te zijn hun opdrachten te verliezen wanneer ze in de media hun klachten bekend maken.

Onze presentator Teun van de Keuken vroeg Barbara Limpens, directeur hr-sourcing bij de afdeling pakketten van PostNL, om een reactie.

Waarom laten jullie voornamelijk pakketten bezorgen via onderaannemers en niet gewoon via jullie eigen personeel?
“We hebben ook eigen personeel daarvoor, tegelijkertijd werken we met onderaannemers. Dat is een werkwijze die heel gebruikelijk is in de logistiek. Het is voor ons belangrijk om met een grote groep mensen de variërende volumes te kunnen wegbrengen. Het is een flexibele groep die ons helpt om de groei van de afgelopen jaren mee op te vangen. En we zijn er eigenlijk heel tevreden over, dus we zien geen aanleiding om dat te veranderen.”

We spreken heel veel onderaannemers die zeggen: het kan eigenlijk niet uit. We zitten financieel heel lastig. We hebben geen pensioenopbouw, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die tarieven zijn te laag. Hoe zit dat?
“We hebben een groep van zo’n zeshonderd ondernemers en een groot deel daarvan werkt al heel lang met ons samen. Vaak al meer dan vijftien jaar. Nou, dat doe je alleen als je het met elkaar eens bent dat de voorwaarden waaronder je werkt in orde zijn. De tarieven die we hanteren zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemer de kosten moet dekken, zijn mensen fatsoenlijk moet kunnen betalen en een reële boterham overhoudt. Onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. Kijk, hoe een ondernemer uiteindelijk met de reële boterham die hij bij ons verdient ook daadwerkelijk omgaat, dat kan ik niet beoordelen.”

U noemt het een reële boterham. Zij zeggen: het is geen reële boterham, dus kunnen we dus niet sparen voor pensioen of arbeidsongeschiktheid, en daardoor komen we in de knel.
“Het tarief wat wij betalen biedt in principe voldoende mogelijkheid om een reële boterham te verdienen. En onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. ”

Zij zeggen dus van niet.
“Wat een ondernemer overhoudt, hangt samen met de kosten die een onderneming maakt. Bijvoorbeeld het soort bus dat hij rijdt, wat voor leasecontract hij aangaat, het bedrijfspand dat hij huurt. Dus uiteindelijk gaat het altijd om een afweging. Ook voor een ondernemer geldt, net als voor PostNL en ieder ander bedrijf: wat geef ik uit en wat komt er binnen? En hoe breng ik dat met elkaar in balans?”

U zegt eigenlijk: die onderaannemers die tegen ons zeggen: we kunnen niet uit met de tarieven, dat zijn slechte ondernemers.
"Dat laat ik verder voor uw rekening. Wat ik aangeef, is dat een grote groep ondernemers hebben, ruim de helft daarvan, daar werken we al meer dan vijftien jaar mee samen."

Ik wil graag dat u ingaat op de klachten van de mensen en niet de mensen aanhaalt die geen klachten hebben. Want dat zo'n grote groep mensen klachten heeft, dat zegt ook iets over uw bedrijf.
"PostNL is een groot bedrijf. Het is een echt mensenbedrijf. Het kan niet zo zijn dat alle mensen die bij ons bedrijf werken, tevreden zijn over hoe het gaat. Dus de realiteit van alledag is, en dan moet ik ook eerlijk toegeven, dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn."

Ja, maar gaat u nou eens in op die klachten...
"Belangrijk daarbij is dat we minimaal één keer per jaar met ondernemers in gesprek gaan over de tarieven en dat is een gezamenlijk gesprek. Pas als we er uit zijn met de ondernemer wat het moet zijn, dan gaan we met elkaar door. Ieder jaar praten we met onze ondernemers over de tarieven, ook de ondernemer tekent voor het tarief."

Ondernemers zeggen tegen ons: wij worden onder druk gezet om tarieven te aanvaarden. Herkent u dat?
"Nee, daar herken ik mij echt niet in. Wij hebben op ieder depot in heel Nederland een speciaal aanspreekpunt waar ondernemers mee in gesprek zijn: over het tarief, maar ook over de manier waarop ze met elkaar samenwerken. Zo ken ik PostNL: als een open bedrijf."

Een overgrote meerderheid van de onderaannemers die we bevraagd hebben, zegt: wij hebben eigenlijk geen invloed op de tarieven. Wat vindt u daarvan?
"Ik vind dat PostNL op een goede manier met haar ondernemers omgaat en dat we altijd in gesprek zijn met al onze mensen. En dat betekent niet dat iedereen heel tevreden is. En zeker als het gaat om tarieven is dat altijd een gevoelig punt. Als u een tarief afspreekt met een aannemer, zal die ook zeggen dat het te weinig is. Dus dat is heel moeilijk om een ondernemer te vinden die zegt: 'het is precies goed'."

Het gaat zelfs zo ver dat sommigen zeggen: wij moeten de wet of cao overtreden omdat we anders gewoon niet uit kunnen met de tarieven.
"Ik herken me absoluut niet in dit beeld. Onze tarieven zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemers hun kosten moeten kunnen dekken, maar ook dat hij zijn mensen op een wettelijk correcte wijze moet kunnen betalen en dat hij daar een reële boterham mee kan verdienen. Dat is het uitgangspunt."

Maar dat pakt dus kennelijk niet altijd goed uit.
"Het feit dat hij daarbij de wet overtreedt, dat is natuurlijk absoluut niet wat wij willen. En als het gaat om het betalen van zijn mensen binnen de wettelijke kaders, is dat ook iets waar we absoluut op toezien. Dus wij gaan ervan uit dat een ondernemers zich gewoon net als alle andere Nederlanders aan de wet houden."

U zegt: we kunnen het gesprek aangaan met de onderaannemers, maar sommige onderaannemers zeggen juist: er heerst een soort "angstcultuur". Bijvoorbeeld als je je in de pers negatief uitlaat over PostNL. Zo hoorden we: 'Meerdere keren onvrede geuit, met als resultaat te vertrekken', of: 'Na medewerking aan een tv-programma werd ik bijna aangevlogen op het hoofdkantoor door een van de directeuren'.
"Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie. Ik werk al heel lang bij PostNL. Ik ken PostNL als een sociaal bedrijf. Als een open en transparant bedrijf. En natuurlijk hebben wij het liefst als mensen ontevreden zijn, of klachten hebben dat ze gewoon bij ons komen. We willen eigenlijk altijd met ze in gesprek. Want dat is de manier waarop wij gewoon de dingen oplossen. Het is niet zo dat als mensen een andere route kiezen, bijvoorbeeld via de pers, om hun ongenoegen te uiten, dat daar negatieve consequenties tegenover staan."

Maar waar komen dit soort verhalen dan vandaan?
"We hebben het liefst dat als mensen klachten hebben, ze rechtstreeks bij ons komen. Dat zult u begrijpen. Als ze dat niet doen, is het evengoed een reden om toch in gesprek te gaan met elkaar over het onderwerp waarover ze niet tevreden zijn. PostNL is een heel groot bedrijf. Als je zo'n grote groep samenwerkt, zijn er ook mensen die ontevreden zijn. Dat is een gegeven feit. Maar ik ken heel veel mensen die met heel veel trots en plezier voor PostNL werken. Ondernemers, maar ook pakketbezorgers. Die elke dag opnieuw bij onze klanten aan de deur komen en daar ook echt met veel hart voor de zaak pakjes komen bezorgen."

https://demonitor.kro-ncr(...)oterham-te-verdienen
pi_195111438
Wel artikel gelezen.. ik ben niet verbaasd dat PostNL zich er niet in herkent :') zo typisch hoe ze hier op bepaalde dingen reageren...... :r

Dat er mensen zijn die het werk op zich met plezier doen en het leuk vinden, tuurlijk. Die zijn er bij ons ook wel. Zijn er genoeg die om die reden toch wel hier blijven werken, ondanks dat ze zwaar ontevreden zijn over PostNL.Vraag me af hoeveel mensen er oprecht trots zijn om voor ze te werken. Het bedrijf heeft niet echt een goede reputatie, en dat geeft ook af op de medewerkers. Hoe vaak ik wel niet de opmerking zie: pay peanuts, get monkeys.. of mensen die aannemen dat we stelen.. :N

En V__L_N had helemaal gelijk, het lag inderdaad ook echt op de mat nu :)

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 17-09-2020 16:20:57 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195112258
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?

Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.

Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195112608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:51 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyy
Ik zou ze snel verkopen als de koers gunstig is :P PostNL is vooral goed in korte-termijn oplossingen om te besparen, waardoor de kwaliteit achteruit gaat, klanten verloren gaan en zo gaat de negatieve spiraal door. Met de krimpende postmarkt erbij wordt dat alleen erger. Pakketten hebben een betere toekomst, maar ik weet niet of je van afzonderlijke bedrijfsonderdelen aandelen kan kopen of alleen van het hele bedrijf.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?

Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.

Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodig :')
pi_195115909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Bladblazer het volgende:

[..]


Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodig :')
logisch anders is het exit
pi_195123480
quote:
Wat als we de maandagen niet bezet krijgen
De kerstperiode is de belangrijkste periode van het jaar. Als we deze dagen niet voldoende bezet krijgen, dan willen we de mogelijkheid hebben om medewerkers te kunnen verplichten een dag extra te werken.

Op 26 augustus jl. hebben we hiervoor een instemmingsverzoek ingediend bij de ondernemingsraad (OR) Op dit moment hebben we nog geen instemming van de OR ontvangen. We zijn dus nog steeds met de OR in overleg over het verplichten van deze dagen. We gaan er vanuit dat we met alle vrijwillige aanmeldingen de extra dagen kunnen bezetten. Als dat echter niet lukt, zullen we via loting bepalen welke dag je extra moet werken. Hoe dit wordt toegepast zullen we op een later moment toelichten.
Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.
De OR is dus nog niet akkoord.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195123539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:33 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.
De OR is dus nog niet akkoord.
En weer een mooi voorbeeld waaruit blijkt dat PostNL verre van open en transparant is. Eerst zeggen ze dat ze met de medezeggenschap hebben afgesproken dat ze mensen kunnen verplichten, maar nu blijkt dat de OR nog helemaal geen akkoord heeft gegeven. Staat dhr Spoelstra nu gewoon een potje te liegen? De medezeggenschap is namelijk (bij PostNL in elk geval wel) gewoon een synoniem voor de OR.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195123579
Ohhh dus toch wel? Ik dacht dat ik het gewoon verkeerd begrepen had :') ik had het inderdaad ook opgevat als OR akkoord. Wel een prachtig bedrijf dit toch he.. manman :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195124171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?

Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.

Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.

Daar maakt PostNL dankbaar gebruik van.. Maar welke zot gaat er dan nu nog voor PostNL werken...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195124479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.

Daar maakt PostNL dankbaar gebruik van.. Maar welke zot gaat er dan nu nog voor PostNL werken...
Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.

Het probleem bij die onderaannemers is dat toen ze begonnen te werken voor PostNL de vergoedingen best hoog waren. Het was aantrekkelijk werk, dus hebben ondernemers zich in de schulden gestoken, leasecontracten getekend voor dure bussen, personeel aangenomen. Vervolgens is PostNL elk jaar in de vergoeding gaan snijden, en als onderaannemer kun je daar niet zoveel tegen uitrichten. Ja, je kunt zeggen "zoek maar een ander" maar dan kun je vervolgens je chauffeurs gaan ontslaan (die vaak wel weer in loondienst zijn, dus dan moet je een transitievergoeding betalen) en de leasecontracten voor de bussen lopen ook gewoon door.

Dus ik vind het een gotspe dat zo'n directeur HR met droge ogen staat te beweren dat de meeste chauffeurs heel tevreden zijn, want anders zouden ze niet al 15 jaar voor ons werken. Terwijl die mensen in feite met hun rug tegen de muur staan.

Voor wie nu anno nu nog aan de slag wil als subco voor PostNL kan ik weinig begrip opbrengen, want je weet dat je uitgeknepen gaat worden als een citroen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195124526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.

Het probleem bij die onderaannemers is dat toen ze begonnen te werken voor PostNL de vergoedingen best hoog waren. Het was aantrekkelijk werk, dus hebben ondernemers zich in de schulden gestoken, leasecontracten getekend voor dure bussen, personeel aangenomen. Vervolgens is PostNL elk jaar in de vergoeding gaan snijden, en als onderaannemer kun je daar niet zoveel tegen uitrichten. Ja, je kunt zeggen "zoek maar een ander" maar dan kun je vervolgens je chauffeurs gaan ontslaan (die vaak wel weer in loondienst zijn, dus dan moet je een transitievergoeding betalen) en de leasecontracten voor de bussen lopen ook gewoon door.

Dus ik vind het een gotspe dat zo'n directeur HR met droge ogen staat te beweren dat de meeste chauffeurs heel tevreden zijn, want anders zouden ze niet al 15 jaar voor ons werken. Terwijl die mensen in feite met hun rug tegen de muur staan.

Voor wie nu anno nu nog aan de slag wil als subco voor PostNL kan ik weinig begrip opbrengen, want je weet dat je uitgeknepen gaat worden als een citroen.
Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barrières wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.

Dus als je die bus eenmaal hebt is het sneller rendabel.

Cq verzonken kosten maken de opportunity costs vaak hoger.

[ Bericht 1% gewijzigd door ludovico op 18-09-2020 11:00:55 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195125247
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barrières wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.

Dus als je die bus eenmaal hebt is het sneller rendabel.

Cq verzonken kosten maken de opportunity costs vaak hoger.
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.

Een bestelbus is een heel ander verhaal, want die heeft geen specifiek karakter en is ook voor andere doeleinden te gebruiken. Je kunt voor een ander bedrijf dan PostNL rijden met het busje, je kunt een verhuurbedrijf beginnen, je kunt verhuizer worden, je kunt het busje verkopen, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195125532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.
Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.

Maar die verzonken kosten moet je dus niet meenemen, maar de eventuele baten die verband houden met die verzonken kosten zijn prima.

Je kan dus stellen dat die verzonken kosten in het kader van het project, het project afmaken goedkoper heeft gemaakt.

Dan zijn de baten van doorgaan met het project hoger dan het project vanaf 0 beginnen.

Verzonken kosten houdt gewoon in dat je niet moet focussen dat je al geld hebt uitgegeven. Maar puur moet kijken naar, wat kan ik als ik mijn geld nu investeer.

Die verzonken kosten kunnen dus prima nog invloed hebben op de toekomst, in de zin van dat er ergens iets mee gecreeerd kan zijn dat wel degelijk waarde vertegenwoordigd.

Of het waarde vertegenwoordigd of niet is de vraag wat je ermee kan.
Uiteraard heb je gelijk in die zin, maar je zit vast in je pakket business waar je niet zomaar uit kunt vertrekken, zie werknemers etc. En die bus heeft allicht bedrijfseconomisch meer waarde dan op de markt vanwege alle schades.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195131694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.

Maar die verzonken kosten moet je dus niet meenemen, maar de eventuele baten die verband houden met die verzonken kosten zijn prima.

Je kan dus stellen dat die verzonken kosten in het kader van het project, het project afmaken goedkoper heeft gemaakt.
Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.
quote:
Dan zijn de baten van doorgaan met het project hoger dan het project vanaf 0 beginnen.

Verzonken kosten houdt gewoon in dat je niet moet focussen dat je al geld hebt uitgegeven. Maar puur moet kijken naar, wat kan ik als ik mijn geld nu investeer.

Die verzonken kosten kunnen dus prima nog invloed hebben op de toekomst, in de zin van dat er ergens iets mee gecreeerd kan zijn dat wel degelijk waarde vertegenwoordigd.
Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.
quote:
Of het waarde vertegenwoordigd of niet is de vraag wat je ermee kan.
Uiteraard heb je gelijk in die zin, maar je zit vast in je pakket business waar je niet zomaar uit kunt vertrekken, zie werknemers etc. En die bus heeft allicht bedrijfseconomisch meer waarde dan op de markt vanwege alle schades.

Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195133041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.
[..]

Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.
[..]

Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.
Als het in normale bedrijven niet zijn waarde zou hebben maar bij pakketbesorging wel.. Wat ik eigenlijk stel vanwege het on representatieve karakter van een gammele butsbus.. Tjah dan krijg je zoiets.

Mensen kopen zo een bus ook liever niet. Er zal nog wel een stukje emotie achter schuilen in die zin die maakt dat het bedrijfseconomisch beter is om die afragbus op te rijden terwijl je in een nieuwe bus rijden de investering niet waard vindt.

De emotie van de butsbus incl verkoopkosten etc kunnen dan wel op gaan wegen tegen stoppen met het zooitje. Laat staan als er een werknemer afhankelijk van je is qua inkomen.

Of stel het nog scherper en stel dat verkoopkosten > economische waarde van de auto.. Soort semi Total loss. Terwijl zo een auto wel bedrijfseconomische waarde kan hebben voor jou individueel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2020 @ 18:52:36 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195133584
Mwah, als je geen geld hebt voor een goed tweedehands busje moet je er eentje leasen. Gek genoeg is leasen van een nieuw busje soms nog goedkoper dan een afgeragd tweedehands barrel, alleen ben je soms tot die laatste veroordeeld als je niet kredietwaardig genoeg bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195134631
Hier de aantallen binnen. Valt me op, veel wijken hebben juist de allerlaatste dag de meeste pakjes. 1 wijk heeft bijvoorbeeld een verdeling van ongeveer: di 20, do 20, di 15, do 45. Vind het maar raar verdeeld zo. Er is ook een beste kans dat ik die wijk juist die laatste donderdag krijg :')
Zal voor mij heel erg af gaan hangen van mijn rooster in week 40, ze willen me nog wel eens opzadelen met di X wijken, wo Y wijken, do X wijken... daar ga ik nu sowieso niet mee akkoord. Voor de rest hangt het heel erg af van welke wijken eventueel samen en hoeveel pakjes die hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195136727
Ik vind de verdeling ook vreemd. Ik heb 40, 40, 30 en 50. Dat is gewoon raar. Overigens heb ik wel het idee dat het er minder zijn dan vorig jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195137169
Ja, ik keek naar de Y wijken die ik meestal op woensdag heb en dat vond ik best weinig. Scheelt weer, hoef ik er ook niet achteraan om vast te melden dat ik dat niet zie zitten :P ene 1 tas en andere een halve tas. Dat moet nog wel mee te krijgen zijn, tenzij de gewone post net dan extreem veel is. Alleen jammer dat ze dan over de hele wijk verspreid zitten en je dat dus steeds moet checken. Dan maar per bundel ze er tussen zetten.. maar had liever de agenda's voor 3 straten achter elkaar gehad. Waarschijnlijk gaan er ook wel weer mensen klagen dat de buren hem wel hebben gekregen en zij niet :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195156398
Volgens onze nieuwsbarf gaan we kookboeken bezorgen de komende weken.

Wat heerlijk dat onze regiomanager en administratie zo geintresseerd is he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195169189
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's :')
pi_195179206
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's :')
Dan kun je je rooster toch helemaal niet bevestigen? Je hebt geen idee hoeveel agenda's er op de piekdagen bij komen.
pi_195181785
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's :')
Wij hebben dan weer wel een overzicht gekregen, maar sommige wijken staan er niet op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195196521
Begint goed, npl te laat, dus niet alles gaat weg.
pi_195199331
Hier zijn ze helemaal niet geleverd :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195199365
Hier is ook wel het eea mis gegaan als ik het goed begrijp. Hadden ze niet aan zien komen natuurlijk.... :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195206088
Hier kwamen ze met een aparte rit. Mensen hebben dan al hun wijk gelopen :P
pi_195206308
Hier was vanochtend ook niks. Ik heb ook geen idee of de boel later nog is gebracht.
pi_195206548
Hier vanochtend ook niet. Breng het donderdag wel weg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195208258
Heb het nog even nagevraagd later op de dag bij de depot houder. Die had om6 uur nog niemand gezien. Zou trouwens ook belachelijk zijn, onze aanlevering is om half 10. Niemand gaat dan in de middag nog kijken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195212716
Wat een fails weer :') zal mij benieuwen of het hier volgende week wel goed gaat. Met waarschijnlijk iedere keer andere wijken, kan ik het niet zo even een dag later weg gaan brengen (dan moet ik ze apart vd post doen en dat mag eigenlijk niet he). En ik ga ook niets wegbrengen dat eigenlijk voor een collega bestemd was. Loop op vrijdag vaak een grote dalwijk, die wijk heeft die donderdag bijvoorbeeld 3 tassen NPL. Die ga ik dan toch echt niet op die daldag meenemen :W of nuja, niet bovenop mijn eigen portie iig.

Ik ga weer even kijken of V__L_N gelijk heeft, er komt weer een buspakje :P
Al vind ik het knap, een particulier die een paar sneakers in een buspakje weet te verzenden :o
Edit: het is inmiddels mee met de pakketbezorger, want dat paste dus obviously niet. En die komt wel gewoon meteen vandaag :D

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 23-09-2020 10:41:58 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195236112
Er komt volgende week zaterdag ook de eerste lading van het bol speelgoedboek :r heel benieuwd naar mijn rooster straks. De komende 2 weken heb ik eeeeecht geen tijd voor extra uren. En al had ik dat wel, ik heb aangegeven het niet meer te doen. Dus daar houd ik wel aan vast :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195236279
Ik heb vandaag op mijn daldag de npl weggebracht. Ik denk eerlijk gezegd ook echt dat dat ze minder kost want dan hoef ik halverwege mijn wijk niet terug te fietsen om bij te laden en dan weer terug te fietsen. Ik heb een kwartiertje alles bij elkaar bij geplust. Dat had anders veel meer geweest.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195236882
Volgende week dinsdag en woensdag wordt hier een deel van agendas in de pakjes tassen gestopt. Dus dat wordt er tussenuit vissen en naar dalwoensdag doen. Overigens zijn de mijne weer vandaag niet geleverd. Krijg toch het idee dat mijn tl voor zijn vakantie heeft doorgegeven dat ik ze op een daldag mag doen en dat ze dus alles voor mijn depot in een keer wegsturen.

Speelgoedgidsen waren vorig jaar niet zo erg. Gooide goed weg en ze wegen beduidend minder dan veel tijdschriften. Als de postnl goed verdeeld hoeft het geen ramp te zijn. Was wel verbaast de kampioenen niet te zien.

Goeie dag trouwens om mijn jas te vergeten 😚
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195237638
Pluspunt van mijn rooster, doordeweeks elke dag maar 1 wijk. Nadeel, 4 piekdagen... dus 4x NPL. Wel redelijk onder mijn uren nog. Het is iig wel di/do en wo/vr dezelfde wijk, dus in overleg mag ik het misschien ook wel anders inplannen, omdat alles voor die wijken voor mijn rekening komt.

Dinsdag 1 tas, donderdag 2. Woensdag 1 en vrijdag 1 + net een paar in een tweede tas. Als het mee valt qua post, is dat nog wel te doen.

Zaterdag 2 Y wijken. Met die bol.... met X volume bedoelen ze hopelijk toch dat ze er zaterdag bij de X lopen bij zitten he? Anders ben ik zo mooi genaaid met die 2 Y wijken als die boeken daar bij zitten :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195242633
Bij ons lukt het de voorbereiders en het TGN al niet eens om alle tassen met agenda's op de afgesproken dagen op de afgesproken tijd op de juiste depots af te leveren. Vandaag diverse tassen agenda's voor Y-wijken terwijl er voor de X-wijken niks was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195270507
In de nieuwsberichten staat dat er tevreden berichten waren binnen gekomen van de nieuwe verdeling vab de NPL agenda's. Nou ik hoor bij ons alleen geklaag en ik ben er zelf ook niet blij mee dat het op piekdagen binnen komt en bezorgd moet worden.
Gelukkig hebben wíj een teammanager die het door de vingers ziet als je het op een daldag doet
pi_195270884
Die nieuwsberichten moet je altijd met een silo zout nemen. Als ik de nieuwsberichten moet geloven is de sorteerkwaliteit dik in orde, is iedereen superblij met de combibundel, en loopt minstens de halve regio in het postvest. _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195271395
Bij ons op het depot loopt er buiten de mensen die het buitengebied doen met zo’n elektrische scooter 1 iemand met zo’n buidel in. Ik vind het een ellendig ding iig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195271624
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195272520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Die ja
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195278199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Die bak voorop is toch om warme pizza's te bezorgen?
pi_195279556
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:46 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Die bak voorop is toch om warme pizza's te bezorgen?
ja voor de overwerkende postbezorgers met 3 kleine dalwijken....... en tot 7 uur bezig zijn
pi_195293529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je bedoelt die driewielers? Die er uitzien als oversized scootmobielen?
Je wilt niet eens dood gevonden worden in zo'n ding :')
pi_195301451
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:53 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Je wilt niet eens dood gevonden worden in zo'n ding :')
Ik wil er best eentje hebben ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195305454
Waren er hier mensen die gesolliciteerd hadden op Go For IT! ?
pi_195306003
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:54 schreef LibriCarruci het volgende:
Waren er hier mensen die gesolliciteerd hadden op Go For IT! ?
geloof dat een collega van mij m me aanraadde maar kon m niet zo gauw vinden..... wattan?
pi_195309391
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:18 schreef liedetector het volgende:

[..]

geloof dat een collega van mij m me aanraadde maar kon m niet zo gauw vinden..... wattan?
Was benieuwd of er een postbezorger tussen zat die daadwerkelijk gekozen is.
pi_195309975
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:50 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Was benieuwd of er een postbezorger tussen zat die daadwerkelijk gekozen is.
ook wel benieuwd naar ja
pi_195368626
quote:
Vanaf komende zaterdag starten we met de bezorging van het Bol.com Speelgoedmagazine. Vanwege de drukke weken waarin we zitten, gaan we de aanlevering en bezorging iets anders doen dan jullie gewend zijn.

Totaal aantal: 1.6 miljoen
Afmetingen: 27 x 21 cm
Gewicht: 393 gram

De magazines voor X-lopen verdelen we over de bezorgdagen zaterdag 3 en zaterdag 10 oktober. De magazines zitten dan in de bundel met handpost.

Op de Y-piekdagen woensdag en vrijdag schatten we in dat het te zwaar is om de magazines tussen de normale post te doen. Daarom worden de magazines voor de Y-lopen in aparte tassen geleverd op de depots. Het eerste deel op dinsdag 6 oktober, het tweede deel op donderdag 8 oktober. Er is dan de mogelijkheid om deze magazines al op de Y-daldag mee te nemen in de bezorging. Uiterlijk op zaterdag 10 oktober moeten alle magazines bezorgd zijn. Het gemiddelde aantal magazines per loop is 33 stuks (landelijk), maar aantallen kunnen variëren per loop. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat de aantallen naar de grootte van een loop meebewegen.
Wanneer een loop heel weinig magazines heeft, zal Voorbereiden geen aparte tas maken, maar de magazines bij de normale post toevoegen.
Zo maar eens kijken naar het rooster, en wat hier mee dan voor mij uberhaupt mogelijk is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195372596
Ik wordt onderhand wel een beetje moe van al die steeds verschillende maatregelen per wijk. Doe lekker alles het zelfde. Bovendien ben ik dat y wijk alles is te zwaar geneuzel wel zat. Pas het dan aan naar 3 piekdagen.
Niet dat het daar beter van wordt, dan ben je 3 dagen pakezel. Maar goed.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195400794
Hoezo alles is te zwaar? Bij de postcodeloterij moest op de Y wijken ook gewoon alles op de piekdagen bezorgd worden.

Ik zou sowieso of je nu Y of X hebt trouwens gewoon toejuichen dat dit soort dingen standaard op een dal dag bezorgd mogen worden. Dat scheelt zoveel op en neer fietsen.

Snap het idee achter dat soort dingen op een piek dag bezorgen niet helemaal. Wat de gedachte daar achter is. Want op een dal dag fiets je die route toch ook en ben je niet dusdanig vol geladen dat je er steeds voor terug moet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195405253
Was te verwachten, wij moeten het dringende mondkapjesadvies op gaan volgen. Dus bij bezorging in winkels of bezoek retailer een kapje op.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:24:27 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195405438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoezo alles is te zwaar? Bij de postcodeloterij moest op de Y wijken ook gewoon alles op de piekdagen bezorgd worden.
Ywijken zijn te zwaar met de kerst, dus iedereen moet een extra dag werken. Ywijken zijn te zwaar dus mogen ze de hele week over de speelgoedgidsen. Ywijken zijn te zwaar voor de prijzen van de postcodeloterij, dus die worden apart gedaan. Hier wordt zelfs gevraagd aan collega's die regelmatig mintijd hebben op hun normale wijk, om collega's met Ywijken (verplicht vrijwillig) te gaan helpen. Pas het gewoon aan als het niet werkt ipv het steeds door te schuiven naar daldagen of op collega's met xwijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Was te verwachten, wij moeten het dringende mondkapjesadvies op gaan volgen. Dus bij bezorging in winkels of bezoek retailer een kapje op.
Mijn tl is op vakantie. Heb dinsdag al gevraagd om mondkapjes bij de planning... Maar niks hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195405682
Hier stond er wel meteen een pak. Heb er eentje in een zakje gedaan en die heb ik nu bij me. Maar dan moet je bij de retail: handen reinigen, kapje op zetten, naar binnen lopen en pakje droppen, naar buiten en kapje weer af en weggooien, en weer handen reinigen. Heel veel gedoe wel om 30 sec binnen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195406153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier stond er wel meteen een pak. Heb er eentje in een zakje gedaan en die heb ik nu bij me. Maar dan moet je bij de retail: handen reinigen, kapje op zetten, naar binnen lopen en pakje droppen, naar buiten en kapje weer af en weggooien, en weer handen reinigen. Heel veel gedoe wel om 30 sec binnen.
want gewoon ophouden is geen optie?
pi_195406470
Leuk als het regent..
pi_195407332
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

want gewoon ophouden is geen optie?
Kan. Kan ook een kapje op doen bij het verlaten van mijn huis en pas bij thuiskomst weer afzetten ;)
Het advies is voor binnenruimtes, en de instructie vanuit PostNL dus ook. Ik ga in de buitenlucht iig geen kapjes dragen en ik vermoed de meeste collega's ook niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195409845
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

want gewoon ophouden is geen optie?
Kapje dragen in de buitenlucht is volledig ridicuul, tenzij je echt in drukke straten loopt. Daarbij verandert zo'n papieren mondkapje met dit weer binnen no-time in papier mache.

De door PostNL verstrekte kapjes zijn sowieso bedoeld voor eenmalig gebruik, dus moet je eigenlijk elke dag een nieuwe op zetten. Of eerder nog: zodra ze nat zijn (dat kan ook door condensatie komen) moet je ze weggooien en vervangen. Wel eerst handen wassen voordat je 'm afzet, en na het afzetten nogmaals handen wassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195414062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoezo alles is te zwaar? Bij de postcodeloterij moest op de Y wijken ook gewoon alles op de piekdagen bezorgd worden.

Ik zou sowieso of je nu Y of X hebt trouwens gewoon toejuichen dat dit soort dingen standaard op een dal dag bezorgd mogen worden. Dat scheelt zoveel op en neer fietsen.

Snap het idee achter dat soort dingen op een piek dag bezorgen niet helemaal. Wat de gedachte daar achter is. Want op een dal dag fiets je die route toch ook en ben je niet dusdanig vol geladen dat je er steeds voor terug moet.
Het idee achter het bezorgen op piekdagen is dat je toch al naar de brievenbus moet vanwege de hoeveelheid post en het daardoor dus geen extra tijd kost om die boeken te bezorgen. Op een daldag is de kans groot dat je een adres kan overslaan en dan zou je alleen naar de brievenbus moeten voor een agenda waardoor je meer tijd kwijt bent. Dat is de theorie. De praktijk is een klein beetje anders. Klein beetje maar.
pi_195414186
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:27 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het idee achter het bezorgen op piekdagen is dat je toch al naar de brievenbus moet vanwege de hoeveelheid post en het daardoor dus geen extra tijd kost om die boeken te bezorgen. Op een daldag is de kans groot dat je een adres kan overslaan en dan zou je alleen naar de brievenbus moeten voor een agenda waardoor je meer tijd kwijt bent. Dat is de theorie. De praktijk is een klein beetje anders. Klein beetje maar.
Dat is de theorie van de dropduplicatie. Of je nu met 1 poststuk naar de bus loopt, of met 2, of met 20, dat maakt niet uit. En of zo'n poststuk 20 gram weegt of 500 ook niet. Dat dit voordeel op een gegeven moment teniet wordt gedaan doordat je met meer post ook vaker moet bijladen vergeet PostNL ook even gemakshalve.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_195430838
Als ik de hele week dezelfde wijken heb neem ik meestal gewoon mee wat er nog in mijn tassen extra bij past, de rest komt een andere keer wel weer. Die kapjes doe ik alleen op als de retail daar zelf om vraagt, maar ik zorg wel dat ik iets heb.
pi_195438092
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:52 schreef zerebus het volgende:
Die kapjes doe ik alleen op als de retail daar zelf om vraagt, maar ik zorg wel dat ik iets heb.
Maar je bent dan toch al binnen? Dat is te laat. Je moet hem van tevoren opzetten.
pi_195460501
Allemaal een coronabonus voor jullie _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195460545
jeej
pi_195462658
Lekker jongens lekker, dividend wordt weer hervat.

Van mij hebben jullie die 250 euro ook verdiend! Goed werk geleverd en nu zo doorgaan!!
pi_195463589
Hmm.. Ik ben net een week weg bij PostNL omdat ik aan een opleiding ben begonnen. Ik hoop dat ik die bonus ook krijg.

Weet iemand trouwens hoe ik nu mijn loonstroken kan bekijken? Ik kan niet meer inloggen op Mijnwerk.
pi_195463592
Goed voor jullie ^O^
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195463715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:48 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hmm.. Ik ben net een week weg bij PostNL omdat ik aan een opleiding ben begonnen. Ik hoop dat ik die bonus ook krijg.

Je moet op 1 oktober in dienst geweest zijn en op 1 januari 2021 nog steeds in dienst zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:07:20 #93
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195465787
En we krijgen geen 250 euro. We krijgen 75 euro. Tenzij je een contract hebt voor meer dan 11 uur. Dan krijg je naar ratio een bedrag van die 250 euro. Als je structureel meer werkt dan je contract (wat bijna alle bezorgers doen) wordt dat niet extra beloond.

Die 250 euro is voor het kantoorpersoneel met een fulltime contract. Dat zijn nooit de bezorgers.

[ Bericht 17% gewijzigd door V__L_N op 06-10-2020 15:14:05 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195466076
Dat zat ik al te bedenken ja.. Er staat voltijdwerknemers en dat zijn bezorgers sowieso niet (alhoewel ik sinds de start van de corona crisis regelmatig weken van 30+ uur heb gewerkt, terwijl ik maar een contract van 12 uur heb..)
We worden weer blij gemaakt met een dode mus zie ik..
pi_195470833
En ook nog belasting eraf, blijft weinig over zo :P
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:35:23 #96
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_195470871
Bij een contract van 12 uur krijg je iets van 80 euro. Het is wel een lekker bedrag, maar dat ze de sier maken in de pers met die 250 euro...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_195470963
PostNL heeft ivm corona het drukker dan ooit en hele goede omzet, en dan krijgen we 75 euro.. De helft van wat er een meerdere jaren geleden werd gegeven als winstuitkering. Afgelopen jaren was het met de winstuitkering ook al zo'n grap, leuk bedrag voor voltijdsmedewerkers, maar bijna elke bezorger krijgt het minimumbedrag omdat ze vooral met kleine contracten werken :')
pi_195471393
Ik lees net dat het bedrag netto is ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:50:01 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195472865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:48 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hmm.. Ik ben net een week weg bij PostNL omdat ik aan een opleiding ben begonnen. Ik hoop dat ik die bonus ook krijg.

Weet iemand trouwens hoe ik nu mijn loonstroken kan bekijken? Ik kan niet meer inloggen op Mijnwerk.
kreeg je ze nog per post of downloadde jij ze iedere maand? Op zo'n strookje staat een telefoonnummer van de HR. Met hun kun je contact opnemen als je vragen over loonstroken hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195476079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:39 schreef Bladblazer het volgende:
PostNL heeft ivm corona het drukker dan ooit en hele goede omzet, en dan krijgen we 75 euro.. De helft van wat er een meerdere jaren geleden werd gegeven als winstuitkering. Afgelopen jaren was het met de winstuitkering ook al zo'n grap, leuk bedrag voor voltijdsmedewerkers, maar bijna elke bezorger krijgt het minimumbedrag omdat ze vooral met kleine contracten werken :')
Dit is een losse bonus. Met de behaalde cijfers dit jaar kun je er van uit gaan dat de resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald gaat worden. Dat is 2% van het jaarloon (incl overuren die worden bij de resultaatafhankelijke uitkering wel mee genomen).

Bij ons in de regio zijn best veel mensen met een 25 uur contract, dan krijg je toch zo'n 165 euro.

Feit blijft ook met dit soort dingen dat mensen die veel overuren draaien gewoon een hoger contract moeten claimen, daar heb je recht op en dan zijn je bonussen ook eerlijker. Veel mensen staan hier helaas niet bij stil of durven niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')