Het is misschien niet zo leuk richting collega's, maar ik kan er heel erg van genieten om net op zo'n moment vrij te zijn dan hoorquote:Op maandag 14 september 2020 14:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb de 2de week van die agenda's verlof, dus dat scheelt al een slok op een borrel.
Ik had vanochtend zo’n spookmelding.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie ook wel eens van die.. spookmeldingen dat je rooster veranderd is? Dat je dan dus geen wijziging kan ontdekken?
Vraag me af of dat te maken kan hebben met het al verder vooruit maken vd roosters, en dat ze dan iets aanpassen voor het rooster van een week later oid?begreep hier een tijd terug dat ze de roosters al voor weken vooruit maken.
Of misschien zaten ze weer eens in het verkeerde rooster te rommelen
grappig ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons veel ongecodeert aankomt, dus extra dag, heb eigen postcode niet in mn unit, maar ik heb het eigenlijk wel altijd de volgende dag (ik gooi zelf ongecodeert waarvan ik weet dat ik het niet terug krijg voor de afvoer apart en gaat mee naar depot)quote:Op woensdag 16 september 2020 10:20 schreef V__L_N het volgende:
Buspakjes is vrijwel standaad 3 dagen hierzo, dus dat zou donderdag zijn.
Dus ik ben een kapotte lang speelplaat😂quote:Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je dit zo zegt.. volgens mij heb ik een paar maand geleden net zoiets gehad en zei je dit toen ook al
Vraag me af of die van bol etc wel netjes op tijd komenvan mij was van een particulier.
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyyquote:Op woensdag 16 september 2020 22:30 schreef Werkperd het volgende:
Hoe is het bij de Post slaafjes van me? Goed druk?? Wel hard door blijven werken want wil mijn dividend weer terug.
quote:Geen geld om te sparen voor een oudedagsvoorziening of arbeidsongeschiktheid en af en toe een loopje nemen met de regels omdat je financieel niet uitkomt. Het zijn geluiden die we de afgelopen weken geregeld hoorden van onderaannemers die pakketten bezorgen voor PostNL. Ook spreken velen van hen over een “angstcultuur”. Barbara Limpens van PostNL: “Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie.”
Voor ons lopend onderzoek naar pakketbezorging hadden we de afgelopen weken contact met tientallen onderaannemers van PostNL. Zelfstandig ondernemers brengen driekwart van alle pakketten rond voor het beursgenoteerde bedrijf. Veel van de ondervraagden klagen over een ondermaatse vergoeding en geven aan dat ze nauwelijks invloed hebben bij tariefonderhandelingen. Ook blijken diverse ondernemers bang te zijn hun opdrachten te verliezen wanneer ze in de media hun klachten bekend maken.
Onze presentator Teun van de Keuken vroeg Barbara Limpens, directeur hr-sourcing bij de afdeling pakketten van PostNL, om een reactie.
Waarom laten jullie voornamelijk pakketten bezorgen via onderaannemers en niet gewoon via jullie eigen personeel?
“We hebben ook eigen personeel daarvoor, tegelijkertijd werken we met onderaannemers. Dat is een werkwijze die heel gebruikelijk is in de logistiek. Het is voor ons belangrijk om met een grote groep mensen de variërende volumes te kunnen wegbrengen. Het is een flexibele groep die ons helpt om de groei van de afgelopen jaren mee op te vangen. En we zijn er eigenlijk heel tevreden over, dus we zien geen aanleiding om dat te veranderen.”
We spreken heel veel onderaannemers die zeggen: het kan eigenlijk niet uit. We zitten financieel heel lastig. We hebben geen pensioenopbouw, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die tarieven zijn te laag. Hoe zit dat?
“We hebben een groep van zo’n zeshonderd ondernemers en een groot deel daarvan werkt al heel lang met ons samen. Vaak al meer dan vijftien jaar. Nou, dat doe je alleen als je het met elkaar eens bent dat de voorwaarden waaronder je werkt in orde zijn. De tarieven die we hanteren zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemer de kosten moet dekken, zijn mensen fatsoenlijk moet kunnen betalen en een reële boterham overhoudt. Onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. Kijk, hoe een ondernemer uiteindelijk met de reële boterham die hij bij ons verdient ook daadwerkelijk omgaat, dat kan ik niet beoordelen.”
U noemt het een reële boterham. Zij zeggen: het is geen reële boterham, dus kunnen we dus niet sparen voor pensioen of arbeidsongeschiktheid, en daardoor komen we in de knel.
“Het tarief wat wij betalen biedt in principe voldoende mogelijkheid om een reële boterham te verdienen. En onderdeel van de reële boterham is ook pensioenvoorziening. ”
Zij zeggen dus van niet.
“Wat een ondernemer overhoudt, hangt samen met de kosten die een onderneming maakt. Bijvoorbeeld het soort bus dat hij rijdt, wat voor leasecontract hij aangaat, het bedrijfspand dat hij huurt. Dus uiteindelijk gaat het altijd om een afweging. Ook voor een ondernemer geldt, net als voor PostNL en ieder ander bedrijf: wat geef ik uit en wat komt er binnen? En hoe breng ik dat met elkaar in balans?”
U zegt eigenlijk: die onderaannemers die tegen ons zeggen: we kunnen niet uit met de tarieven, dat zijn slechte ondernemers.
"Dat laat ik verder voor uw rekening. Wat ik aangeef, is dat een grote groep ondernemers hebben, ruim de helft daarvan, daar werken we al meer dan vijftien jaar mee samen."
Ik wil graag dat u ingaat op de klachten van de mensen en niet de mensen aanhaalt die geen klachten hebben. Want dat zo'n grote groep mensen klachten heeft, dat zegt ook iets over uw bedrijf.
"PostNL is een groot bedrijf. Het is een echt mensenbedrijf. Het kan niet zo zijn dat alle mensen die bij ons bedrijf werken, tevreden zijn over hoe het gaat. Dus de realiteit van alledag is, en dan moet ik ook eerlijk toegeven, dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn."
Ja, maar gaat u nou eens in op die klachten...
"Belangrijk daarbij is dat we minimaal één keer per jaar met ondernemers in gesprek gaan over de tarieven en dat is een gezamenlijk gesprek. Pas als we er uit zijn met de ondernemer wat het moet zijn, dan gaan we met elkaar door. Ieder jaar praten we met onze ondernemers over de tarieven, ook de ondernemer tekent voor het tarief."
Ondernemers zeggen tegen ons: wij worden onder druk gezet om tarieven te aanvaarden. Herkent u dat?
"Nee, daar herken ik mij echt niet in. Wij hebben op ieder depot in heel Nederland een speciaal aanspreekpunt waar ondernemers mee in gesprek zijn: over het tarief, maar ook over de manier waarop ze met elkaar samenwerken. Zo ken ik PostNL: als een open bedrijf."
Een overgrote meerderheid van de onderaannemers die we bevraagd hebben, zegt: wij hebben eigenlijk geen invloed op de tarieven. Wat vindt u daarvan?
"Ik vind dat PostNL op een goede manier met haar ondernemers omgaat en dat we altijd in gesprek zijn met al onze mensen. En dat betekent niet dat iedereen heel tevreden is. En zeker als het gaat om tarieven is dat altijd een gevoelig punt. Als u een tarief afspreekt met een aannemer, zal die ook zeggen dat het te weinig is. Dus dat is heel moeilijk om een ondernemer te vinden die zegt: 'het is precies goed'."
Het gaat zelfs zo ver dat sommigen zeggen: wij moeten de wet of cao overtreden omdat we anders gewoon niet uit kunnen met de tarieven.
"Ik herken me absoluut niet in dit beeld. Onze tarieven zijn gebaseerd op het feit dat de ondernemers hun kosten moeten kunnen dekken, maar ook dat hij zijn mensen op een wettelijk correcte wijze moet kunnen betalen en dat hij daar een reële boterham mee kan verdienen. Dat is het uitgangspunt."
Maar dat pakt dus kennelijk niet altijd goed uit.
"Het feit dat hij daarbij de wet overtreedt, dat is natuurlijk absoluut niet wat wij willen. En als het gaat om het betalen van zijn mensen binnen de wettelijke kaders, is dat ook iets waar we absoluut op toezien. Dus wij gaan ervan uit dat een ondernemers zich gewoon net als alle andere Nederlanders aan de wet houden."
U zegt: we kunnen het gesprek aangaan met de onderaannemers, maar sommige onderaannemers zeggen juist: er heerst een soort "angstcultuur". Bijvoorbeeld als je je in de pers negatief uitlaat over PostNL. Zo hoorden we: 'Meerdere keren onvrede geuit, met als resultaat te vertrekken', of: 'Na medewerking aan een tv-programma werd ik bijna aangevlogen op het hoofdkantoor door een van de directeuren'.
"Ik herken me helemaal niet in deze kwalificatie. Ik werk al heel lang bij PostNL. Ik ken PostNL als een sociaal bedrijf. Als een open en transparant bedrijf. En natuurlijk hebben wij het liefst als mensen ontevreden zijn, of klachten hebben dat ze gewoon bij ons komen. We willen eigenlijk altijd met ze in gesprek. Want dat is de manier waarop wij gewoon de dingen oplossen. Het is niet zo dat als mensen een andere route kiezen, bijvoorbeeld via de pers, om hun ongenoegen te uiten, dat daar negatieve consequenties tegenover staan."
Maar waar komen dit soort verhalen dan vandaan?
"We hebben het liefst dat als mensen klachten hebben, ze rechtstreeks bij ons komen. Dat zult u begrijpen. Als ze dat niet doen, is het evengoed een reden om toch in gesprek te gaan met elkaar over het onderwerp waarover ze niet tevreden zijn. PostNL is een heel groot bedrijf. Als je zo'n grote groep samenwerkt, zijn er ook mensen die ontevreden zijn. Dat is een gegeven feit. Maar ik ken heel veel mensen die met heel veel trots en plezier voor PostNL werken. Ondernemers, maar ook pakketbezorgers. Die elke dag opnieuw bij onze klanten aan de deur komen en daar ook echt met veel hart voor de zaak pakjes komen bezorgen."
https://demonitor.kro-ncr(...)oterham-te-verdienen
Ik zou ze snel verkopen als de koers gunstig isquote:Op donderdag 17 september 2020 09:51 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Je hebt PostNL aandelen? Luckyyyy
Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodigquote:Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?
Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.
Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
logisch anders is het exitquote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. En verder alleen maar herhaling. "Ik herken me niet in het beeld." Volgens mij heeft ze een nieuwe bril nodig
Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.quote:Wat als we de maandagen niet bezet krijgen
De kerstperiode is de belangrijkste periode van het jaar. Als we deze dagen niet voldoende bezet krijgen, dan willen we de mogelijkheid hebben om medewerkers te kunnen verplichten een dag extra te werken.
Op 26 augustus jl. hebben we hiervoor een instemmingsverzoek ingediend bij de ondernemingsraad (OR) Op dit moment hebben we nog geen instemming van de OR ontvangen. We zijn dus nog steeds met de OR in overleg over het verplichten van deze dagen. We gaan er vanuit dat we met alle vrijwillige aanmeldingen de extra dagen kunnen bezetten. Als dat echter niet lukt, zullen we via loting bepalen welke dag je extra moet werken. Hoe dit wordt toegepast zullen we op een later moment toelichten.
En weer een mooi voorbeeld waaruit blijkt dat PostNL verre van open en transparant is. Eerst zeggen ze dat ze met de medezeggenschap hebben afgesproken dat ze mensen kunnen verplichten, maar nu blijkt dat de OR nog helemaal geen akkoord heeft gegeven. Staat dhr Spoelstra nu gewoon een potje te liegen? De medezeggenschap is namelijk (bij PostNL in elk geval wel) gewoon een synoniem voor de OR.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ooooh, ja ik zie nu in het oorspronkelijke bericht dat ze goedkeuring hebben vd medezeggenschap.
De OR is dus nog niet akkoord.
De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een onzinnige argumenten van die mw Limpens. Sommige mensen werken al meer dan 15 jaar voor PostNL, dus die zijn ongetwijfeld heel tevreden en hebben geen enkele klacht, anders hadden ze nooit zo lang voor ons gewerkt. Wat een drogreden. PostNL is ook helemaal niet open en transparant. Neem alleen al die basistijden en (nu gelukkig tijdelijk afgeschafte) scenario's. Niemand kan mij vertellen hoe die tot stand zijn gekomen, welke berekeningsformule is gehanteerd. En waarom geeft PostNL nog steeds niet toe dat je nooit verplicht kunt worden om te minnen? En waarom houden ze vol dat ook dit jaar de volumes gedaald zijn terwijl ze in februari met een slordige 30% zijn gestegen?
Ik ben sowieso zwaar allergisch voor woordvoerders die problemen bagatelliseren door alleen maar te willen praten over de mensen die wel tevreden zijn.
Nou, meneer de rechter, u bent wel erg negatief. Oké, ik heb inderdaad vijf mensen vermoord en daarna hun ontzielde lichamen bewerkt met een kettingzaag. Maar kijk eens naar al die miljoenen mensen die ik nooit een haar gekrenkt heb!
Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote grap is natuurlijk vaak ook "verzonken kosten" de ondernemer heeft die bussen al betaald en zijn vaak al afgeragt aan de buitenkant ook. Bedrijfseconomisch is die bus dan veel meer waard dan in de markt.
Daar maakt PostNL dankbaar gebruik van.. Maar welke zot gaat er dan nu nog voor PostNL werken...
Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barrières wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verzonken kosten zijn toch juist kosten die je al gemaakt hebt, die je hoe dan ook niet meer gaat terugverdienen, en die dus ook geen invloed op je besluiten zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld als de overheid maar geld blijft pompen in een tot mislukken gedoemd IT-project met als reden "ja, maar we hebben er al zoveel geld in gestoken". Dan trappen ze in de sunk cost fallacy doordat ze niet inzien dat ze dat geld hoe dan ook kwijt zijn, of ze nu doorgaan of stoppen.
Het probleem bij die onderaannemers is dat toen ze begonnen te werken voor PostNL de vergoedingen best hoog waren. Het was aantrekkelijk werk, dus hebben ondernemers zich in de schulden gestoken, leasecontracten getekend voor dure bussen, personeel aangenomen. Vervolgens is PostNL elk jaar in de vergoeding gaan snijden, en als onderaannemer kun je daar niet zoveel tegen uitrichten. Ja, je kunt zeggen "zoek maar een ander" maar dan kun je vervolgens je chauffeurs gaan ontslaan (die vaak wel weer in loondienst zijn, dus dan moet je een transitievergoeding betalen) en de leasecontracten voor de bussen lopen ook gewoon door.
Dus ik vind het een gotspe dat zo'n directeur HR met droge ogen staat te beweren dat de meeste chauffeurs heel tevreden zijn, want anders zouden ze niet al 15 jaar voor ons werken. Terwijl die mensen in feite met hun rug tegen de muur staan.
Voor wie nu anno nu nog aan de slag wil als subco voor PostNL kan ik weinig begrip opbrengen, want je weet dat je uitgeknepen gaat worden als een citroen.
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn verzonken kosten ja. Maar de kanttekening wordt niet uitgelegd bij de economie opleiding dat die verzonken kosten vaak entry barrières wegnemen / je geen nieuwe bus meer hoeft aan te schaffen.
Dus als je die bus eenmaal hebt is het sneller rendabel.
Cq verzonken kosten maken de opportunity costs vaak hoger.
Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar verzonken kosten zijn investeringen die door hun zeer specifieke karakter niet meer terug te draaien zijn. Zie mijn voorbeeld mbt de overheid. Dat softwarepakket is specifiek voor de overheid ontwikkeld, dus ze kunnen het niet ruilen, hun geld terugvragen of doorverkopen.
Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja okay, verzonken kosten houdt gewoon in dat de kosten al gemaakt zijn T=0 en dat het niet rationeel is om mee te nemen in je mogelijkheden vanaf moment T=1.
Maar die verzonken kosten moet je dus niet meenemen, maar de eventuele baten die verband houden met die verzonken kosten zijn prima.
Je kan dus stellen dat die verzonken kosten in het kader van het project, het project afmaken goedkoper heeft gemaakt.
Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.quote:Dan zijn de baten van doorgaan met het project hoger dan het project vanaf 0 beginnen.
Verzonken kosten houdt gewoon in dat je niet moet focussen dat je al geld hebt uitgegeven. Maar puur moet kijken naar, wat kan ik als ik mijn geld nu investeer.
Die verzonken kosten kunnen dus prima nog invloed hebben op de toekomst, in de zin van dat er ergens iets mee gecreeerd kan zijn dat wel degelijk waarde vertegenwoordigd.
Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.quote:Of het waarde vertegenwoordigd of niet is de vraag wat je ermee kan.
Uiteraard heb je gelijk in die zin, maar je zit vast in je pakket business waar je niet zomaar uit kunt vertrekken, zie werknemers etc. En die bus heeft allicht bedrijfseconomisch meer waarde dan op de markt vanwege alle schades.
Als het in normale bedrijven niet zijn waarde zou hebben maar bij pakketbesorging wel.. Wat ik eigenlijk stel vanwege het on representatieve karakter van een gammele butsbus.. Tjah dan krijg je zoiets.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het project wordt niet goedkoper. Sunk costs moet je buiten beschouwing laten bij de beslissing om met een project door te gaan of te stoppen. Maar dat betekent niet dat je net moet doen of de kosten nooit gemaakt zijn! Dus je mag ze ook niet zien als een voordeeltje of een meevaller. Anders kan de situatie juist ontstaan dat men door blijft gaan met een weinig succesvol project omdat het goedkoper lijkt te zijn dan een nieuw project op te starten met nieuwe investeringen. En dan maak je de denkfout die bekend staat als de sunk cost fallacy.
[..]
Daar heb je gelijk in. Veel mensen kennen sunk costs alleen van de gelijknamige fallacy en hebben daaruit geconcludeerd dat sunk costs zo iets betekent als weggegooid geld. En dat is niet zo. Ook als de overheid veel geld steekt in een specifiek voor hun ontwikkeld softwarepakket en het blijkt supergoed te werken zijn deze investeringen nog steeds sunk costs.
[..]
Ik blijf erbij dat je in jouw specifieke voorbeeld de investering die je destijds in die bestelbus hebt gedaan niet kunt zien als sunk costs. Tenzij het echt een helemaal voor jou op maat gemaakte bus betreft die zo uniek is dat niemand anders dan jij er iets mee kan. In zo'n geval is er sprake van sunk costs. Het gaat om een artikel dat alleen voor jou waarde heeft en voor niemand anders, omdat het zo uniek en op jou toegesneden is. Het gaat niet om een artikel dat niets waard is omdat het economisch is afgeschreven.
Dan kun je je rooster toch helemaal niet bevestigen? Je hebt geen idee hoeveel agenda's er op de piekdagen bij komen.quote:Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's
Wij hebben dan weer wel een overzicht gekregen, maar sommige wijken staan er niet op.quote:Op zondag 20 september 2020 20:35 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier niks binnen gekregen over aantallen agenda's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |