SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Thanksquote:Op maandag 14 september 2020 11:21 schreef Helsinki het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat @:Declan-Harp
O: 2 geroosterde boterhammen met roomkaas en honing
T: halve banaan
L: 2 bb met vega smeerworst en komkommer, 1 bb met pindakaas en een handje snoeptomaten
T: 2 mandarijnen
A: bloemkool met kaassaus, gekookte aardappelen, beetje jus en een groenteburger
T: 2 rijstwafels
B: uurtje lopen
Die chicken tenders van Vivera zijn echt top.quote:Op maandag 14 september 2020 11:35 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 mandarijntjes
D: Sla met Bieze rauwkost, stukjes kaas en croutons + 2 vega ''tender crispy chicken'' iets. Iets nieuws van Vivera.
B: Wandelen en onkruid plukken.
Hier ook hoor, schrikbarend hoeveel geld opgaat aan boodschappen elke maand.quote:Op maandag 14 september 2020 15:18 schreef Myraela het volgende:
Wat ik ook moet, is weer even wat strenger zijn. En even wat minder geld uitgeven aan eten. Ik ben soms het overzicht een beetje kwijt omdat ik dus AH laat bezorgen maar daarnaast ook zelf nog boodschappen doe. Volgens mij kan ik er best wat op besparen. Gewoon meer gezonde simpele dingen in huis halen.
Ik ben benieuwdquote:Op maandag 14 september 2020 15:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die chicken tenders van Vivera zijn echt top.Ik moet ze ook weer even inslaan nu ze bij de Dirk in de aanbieding zijn.
Oh ik vind ze juist heel lekker gekruid.quote:Op maandag 14 september 2020 19:26 schreef Declan-Harp het volgende:
Vond het niet heel bijzonder eerlijk gezegd, wat smakeloos.. Had maar 1 pakje, die andere waren spinazie-kaas filets
Ik vond ze vrij flauw van smaakquote:Op dinsdag 15 september 2020 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh ik vind ze juist heel lekker gekruid.Ik heb gisteren zes doosjes gekocht.
O: Skyr met een banaan en blauwe bessen
L: Gewokte groenten, IKEA groenteworstjes en witte bonen in tomatensaus
T: Nakd reep
D: 2/3e bloemkoolpizza met pastasaus, blauwe kaas en rucola. Tomatensalade met olijven ernaast
Eigenlijk te netjes gegaan, toen iedereen weg was nog een pakje toastjes met hummus gegeten. Had gewoon trek voor het slapen gaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 07:19 schreef minilot het volgende:
Hoe liep het af met de barbecue, @:Myraela![]()
Gister inderdaad nog hardgelopen! Was echt heel lekker weer, niet te warm, niet te koud.quote:Op woensdag 16 september 2020 07:33 schreef MeisPluis het volgende:
Planning vandaag:
O: Alpro Limoen met zelfgemaakte granola
T: tomaatjes
L: crackers met zalm & avocado
T: druiven
D: zelfgemaakte pizza
B: lopen & hardlopen (Als het niet te warm is)
Deze is het: https://chickslovefood.com/recept/hartige-taart-met-paddenstoelen-en-gorgonzola/quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:36 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Helsinki feestje op het werk? Lekker hoor!
@:MeisPluis die champignontaart klinkt lekker! Soort quiche?
Ik ga weer eens een bijslaap doen, ik ben op![]()
Late L: 3 kleine volkorenwraps met kaas en houmous + bakje voorgesneden fruit
D: Mosterdsoep met een kruidenboterbaquette + toetje
Oh jakkes, dat ziet er lekker uit!quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:42 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze is het: https://chickslovefood.com/recept/hartige-taart-met-paddenstoelen-en-gorgonzola/
Ik gebruik altijd minder bladerdeeg en blauwkaas van de Lidl.
Ik ben de enige hier thuis die hem lust dus eet die een aantal dagen als lunch 😎
Welterusten!
En?quote:Op donderdag 17 september 2020 08:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien nog wel meer tussendoortjes, beetje choatische dag, dus ik zie wel.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Skyr met granola in de middag en een kwart B&J Moophoria in de avond.
Soort van. Juffendag!quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:36 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Helsinki feestje op het werk? Lekker hoor!
@:MeisPluis die champignontaart klinkt lekker! Soort quiche?
Ik ga weer eens een bijslaap doen, ik ben op![]()
Late L: 3 kleine volkorenwraps met kaas en houmous + bakje voorgesneden fruit
D: Mosterdsoep met een kruidenboterbaquette + toetje
Oeff... buikkramp?quote:Op zondag 20 september 2020 12:38 schreef senesta het volgende:
Ik ben gisteren uit eten geweest en ik heb gebak gehad maar na twee jaar koolhydraatarm eten vind mijn lijf dat niet zo fijn meer![]()
Vandaag maar lekker licht eten 😬
Ja naar gevoel in mijn maag, niet lekker. Meteen weer in het gareel gezet 😉 Straft het zondigen wel af 😜quote:Op zondag 20 september 2020 12:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oeff... buikkramp?
Ik heb dat met gefrituurd eten.
Wel jammer.. want ik vind dat je best van zulke lekkere dingen moet kunnen genieten!quote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja naar gevoel in mijn maag, niet lekker. Meteen weer in het gareel gezet 😉 Straft het zondigen wel af 😜
Was ook wel wat veel op een dag, gebak en aardappel 😂. Misschien dat afzonderlijk mee zou vallenquote:Op zondag 20 september 2020 12:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wel jammer.. want ik vind dat je best van zulke lekkere dingen moet kunnen genieten!
Maar als je lichaam iets anders zegt...
Ik heb foto's van je gezien in een ander topic, je ziet er een heel stuk slanker uit al!quote:Op zondag 20 september 2020 18:28 schreef Sarabi het volgende:
Na 2,5 week vakantie en echt te veel eten (gelukkig ook veel bewegen) morgen weer normaal doen.
Ben alvast paprika/tomatensoep voor morgen aan het maken
Dankjewelquote:Op zondag 20 september 2020 18:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb foto's van je gezien in een ander topic, je ziet er een heel stuk slanker uit al!
Vakantiegevoel oléquote:Op zondag 20 september 2020 18:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjeweler is ook wel 8 kilo af. Alleen op dit moment voel ik me 9 maanden zwanger
trekt over een paar dagen wel weg.
Net hoe de rest van je dag/week is.quote:Op maandag 21 september 2020 11:37 schreef Helsinki het volgende:
Wat is nou eigenlijk een beetje verantwoord qua bbq als het op aantal stukken vlees aan komt? 2 spiesjes en 2 merguezworstjes te veel?
Nou, dat valt ook tegen hoor. Als je ziet hoe makkelijk mensen hamburgers, worst en speklappen wegstouwen, zijn dat toch ook flink wat kcal.quote:Op maandag 21 september 2020 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Qua vlees kan er niet veel mis gaan
en dan met een flinke hoeveelheid saus iddquote:Op maandag 21 september 2020 12:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook tegen hoor. Als je ziet hoe makkelijk mensen hamburgers, worst en speklappen wegstouwen, zijn dat toch ook flink wat kcal.
Precies, gourmetten met de familie tijdens kerst is natuurlijk ook al gecancelled vanwege de COVID. Moet kunnen zo'n uitspattingsBBQ.quote:Op maandag 21 september 2020 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Sowieso kan je jezelf afvragen hoe uitzonderlijk de situatie is, bij (naar verwachting) de laatste bbq van het jaar en met weinig verdere uitspattingen gepland, zou ik me er niet zo druk om maken en vooral naar je lichaam luisteren of het genoeg is.
Al is brood laten staan altijd een goede tip, zelfde met salades op mayonaisebasis.En het scheelt inderdaad enorm wát voor vlees je hebt en dan nog saus/marinade enzo.
Dit ja.quote:Op maandag 21 september 2020 12:26 schreef Myraela het volgende:
Er zijn zoveel manieren om er wat balans in aan te brengen. Ik vind het vooral belangrijk om mezelf het gevoel te geven dat ik wel volwaardig mee kan eten. De ene keer kan ik prima het stokbrood laten staan en eet ik een extra stukje vlees. De andere keer eet ik wel stokbrood maar smeer ik er iets anders op dan kruidenboter en eet ik juist weer meer groenten van de barbecue. Soms heb ik gewoon zin in die plastic cheddarkaas en mayo op m'n broodje burger en dan eet ik daarnaast alleen salade.
En soms denk ik gewoon fuck it, en dan compenseert dat wel weer met andere dagen.
Ik vind de mango en bramen prima om zo op te etenquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:16 schreef Pinuts het volgende:
Deze week weer gezond verder.
O: kwark, frambozen
T: pakje maiswafels
L: boterham met 2 eieren
T: kwark
D: beenham, gegrilde paprika en wat aardappelen
T: eiwitshake
Iemand ervaring met diepvriesfruit om zo te eten (dus niet door de kwark ofo)? Ik ben fan van zon beetje al het zomerfruit (aardbeien, frambozen, mango) maar die worden nu te duur en minder lekker. Maar weet niet of diepvries wel lekker is... ?
Dank je! Die ga ik even halen bij de volgende boodschappen! Gebruik ze al dus dan is gratis altijd goed.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:38 schreef Declan-Harp het volgende:
https://gratispizza.magioni.com/
Voor de liefhebbers
Gewoon doorgaan. Plateaus zijn helaas heel normaal naar mate je meer afvalt, en 4 weken stilstand is stiekem zo lang nog niet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:16 schreef Pinuts het volgende:
Pff... deze week weer gelijk gebleven. Zit nu al 4 weken op een plateau. Volgens MFP eet ik niet te veel en ik sport ook gewoon. Erg frustrerend.
Hoe doen jullie dit normaal? Gewoon doorgaan zoals altijd? Of een paar dagen / voor altijd iets aanpassen ? Ik weet het niet zo goed.
Ook mijn ervaringquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:28 schreef Myraela het volgende:
Wat mij dan helpt, en dat klinkt heel tegenstrijdig. Is juist een poosje iets meer eten. Dan kom ik soms wel een beetje aan, maar vaak eigenlijk amper. Maar wanneer ik daarna dan weer eet zoals ik daarvoor at, val ik ineens wel weer verder af.
Ditquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan. Plateaus zijn helaas heel normaal naar mate je meer afvalt, en 4 weken stilstand is stiekem zo lang nog niet.
Maar meer eten is wel gewoon lekkerder.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Maar soms werkt stug volhouden ook gewoon wel. Er is geen pijl op te trekken.
En ook die ervaring heb ik inderdaad.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:28 schreef Myraela het volgende:
Wat mij dan helpt, en dat klinkt heel tegenstrijdig. Is juist een poosje iets meer eten. Dan kom ik soms wel een beetje aan, maar vaak eigenlijk amper. Maar wanneer ik daarna dan weer eet zoals ik daarvoor at, val ik ineens wel weer verder af.
We hadden vropeger best veel dieetclubmeets en dan was het een beetje traditie om chocoladetaart te eten. Ik was steevast de volgende dag afgevallen. Dus eh, nu associeer ik chocoladetaart met afvallenquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:35 schreef Myraela het volgende:
Maar meer eten is wel gewoon lekkerder.![]()
Stiekem verantwoord ik het zo ook gewoon voor mezelf wanneer het soms even allemaal wat minder gaat. 'Maakt niet uit joh, val ik straks alleen maar harder af.'.
Whut, waarom was dat een traditie?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:41 schreef Isabeau het volgende:
We hadden vropeger best veel dieetclubmeets en dan was het een beetje traditie om chocoladetaart te eten. Ik was steevast de volgende dag afgevallen. Dus eh, nu associeer ik chocoladetaart met afvallen
Dinsdag moet ik er één maken voor vriendlief omdat hij dan jarig is. Alleen wil hij er één die ik hoogstwaarschijnlijk niet heel lekker ga vindenOm deze is gevraagd: https://www.lifeloveandsu(...)hocolate-layer-cake/
Oh, dat is dan ook wel een heul lekkerequote:Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef Myraela het volgende:
Whut, waarom was dat een traditie?Dat vind ik dan wel weer typisch.
Ik hou van pindakaas, maar ik vind chocoladecake altijd zo'n deceptie.Ik vind zulke chocoladetaarten alleen lekker. Dan proef je tenminste écht chocola:
[ afbeelding ]
En als het niet op het menu stond, zoals bij die Chinees in Emmen oid, werd het geregeld en kwam het op het menu.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat is dan ook wel een heul lekkere
Géén idee hoe dat zo is ontstaan, maar we gingen na afloop van leuke dag vaak uit eten en dan stond er vaak chocoladetaart oid op het menu en namen we dat.
Dit lijkt me het belangrijkste, en als je nog steeds leuk vindt natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:
Overigens, qua inkomsten is het op zich geen probleem... Wat vinden jullie?
Als dit in een groep van max. 10-12 is en je wordt goed begeleid is dat geen gekke prijs.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:
Ik train namelijk sinds kort bij een strenght en conditioning gym en vind dit super fijne trainingen, maar is wel erg duur (65 euro per maand voor 2x per week). Wel merk ik dat ik veel gemotiveerder ben dan 'normaal' naar de sportschool en ook echt veel meer uit mezelf kan halen.
Zelf ga ik naar een dure sportschool (crossfitbox), maar doordat ik het er zo leuk vind ga ik ook vaak. En als ik dan kijk hoeveel uren per maand ik er direct plezier van heb vind ik dat ruimschoots opwegen afgezet tegen het bedrag.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:
Op zich niet erg, maar als je dan bekijkt dat ik dan meer dan 110 euro per maand kwijt ben aan sport is het eigenlijk wel een beetje belachelijk.
Max 6. Dus wat dat betreft zeker goed. Begeleiding is inderdaad ook goed. Voelt als soort van personal training, maar dan niet alleen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Als dit in een groep van max. 10-12 is en je wordt goed begeleid is dat geen gekke prijs.
[..]
Ja dat is dus ook het gene waardoor ik het tot nu toe wel waard vind. Ik vind het echt leuk. Boksen is zeg maar mijn sport, en dat s&c doe ik ter ondersteuning. Deed dat eerst gewoon 'zelf', maar dan moet ik me er echt heen slepen terwijl ik nu met plezier ga.quote:Zelf ga ik naar een dure sportschool (crossfitbox), maar doordat ik het er zo leuk vind ga ik ook vaak. En als ik dan kijk hoeveel uren per maand ik er direct plezier van heb vind ik dat ruimschoots opwegen afgezet tegen het bedrag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Succes met je bokswedstrijd!quote:Op zondag 27 september 2020 10:05 schreef Pinuts het volgende:
Lijstje vandaag:
O: kwark, mango, ei
S: oefenwedstrijd boksen (mijn eerste, dus ben best zenuwachtig)
L: ? Geen idee hoe laat het dan is
D: indiaas
Edit: oke, dit is raar. Ik hier van de week nog zeuren over een plateau. Heb ik vandaag ineens een drop van 0.7 kg ! Gisteren was ik 72.8 en niet bijzonder zout gegeten ofzo de dag ervoor. En vandaag ineens 72.1
quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Pinuts het volgende:
Best wel goed. Er was geen jury omdat het een oefenwedstrijd was, maar ging echt gelijk op. Zou hem net gewonnen of net verloren hebben denk ik. En die meid had al 2 wedstrijden gedaan dus was zeker niet ontevreden
Dit was een rustdag. Daarom even een rondje gewandeld, maar geen intensieve sport ofzo gedaan.quote:Op maandag 28 september 2020 19:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Pinda, je mag ook wel eens een rustdag inplannen toch?
Ohh ja dat snap ik welquote:Op maandag 28 september 2020 21:44 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit was een rustdag. Daarom even een rondje gewandeld, maar geen intensieve sport ofzo gedaan.
Maar ik zit letterlijk de hele dag achter mijn bureau, dus dan is het wel lekker om even iets van beweging te doen
Na het warm eten verse gemberthee drinken, doet hier de truukquote:Op woensdag 30 september 2020 23:34 schreef Magister_Artium het volgende:
Hulpvraag: wat te doen tegen het snacken in de avond? Natuurlijk, die zooi niet in huis halen, maar mijn automatische piloot stuurt mij in de supermarkt naar de rekken waar ongezond voedsel staat, grijpt genoeg voor een weeshuis uit die rekken en duwt de troep ‘s avonds in mijn mond.
Dus creatieve tips gevraagd!
Tsja, toch niet in huis halen.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:34 schreef Magister_Artium het volgende:
Hulpvraag: wat te doen tegen het snacken in de avond? Natuurlijk, die zooi niet in huis halen, maar mijn automatische piloot stuurt mij in de supermarkt naar de rekken waar ongezond voedsel staat, grijpt genoeg voor een weeshuis uit die rekken en duwt de troep ‘s avonds in mijn mond.
Dus creatieve tips gevraagd!
En nog onverwacht een stuk kwarktaart bij de burenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:50 schreef Declan-Harp het volgende:
Laatste gameday (dus wat rommelig)
Vroege L: Kwark met fruit en een lauwe tosti
Late L: 2 droge boterhammen met pindakaas
T: 2 verse oliebollen
D: Halve bloemkoolbodempizza met rode pesto, spinazie/prei/mozzarella en een kom mosterdsoep
B: Weinig, want; auw knie
quote:Uranium contains about 18 million kCal per gram
Oh daar worden Tony Chocolonely-repen dus van gemaaktquote:
Kapsalon idee geschrapt. Wordt een low-fat high-protein burger met wortelpatat zonder olie.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:06 schreef Mikeytt het volgende:
O: 1,5 blokken tofu met rode paprika, ui en spinazie gescrambled. (Soort scrambled eggs)
T: zakje popcorn
L: High-protein pizza. (Deeg van proteïnepoeder, volkorenmeel, ei en bloemkool. Toppings pizzasaus, kaas, champignon, spinazie, kipfilet en truffelolie)
T: Smoothie
D: Waarschijnlijk zelfgemaakte "gezonde" kapsalon.
In de ochtend ook nog 3 ijskoffie's, maar die waren praktisch 0 kcal
Is dit echt het enige wat je eet op de dag?quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:51 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik doe het niet goed op structuurloze dagen
O: Mueslireep
T: Havermoutcupcake
L: 3 witte bolletjes met boter en vega salami
T: 2 mandarijntjes en wat druiven
D: Gyros salade met paprika, tzatziki en stukjes pita
B: Wandelen
Enige?quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is dit echt het enige wat je eet op de dag?
Havermoutcupcake trouwens zelfgemaakt?Zo ja, heb je een recept oid?
Ik zou denk ik echt verhongerenquote:Op zondag 4 oktober 2020 17:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Enige?![]()
2 eieren, 1 grote banaan, 120ml melk, 120gr havermout, zakje bakpoeder en 2 zakjes vanillesuiker. Mixen en in de gewenste vorm gieten, 30 minuten in de oven op 230gr.
Ik ben dan ook geen fitboy Mikey!!quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zou denk ik echt verhongeren
Thanks, ga t morgen eens proberen
Ik struggle daar ook altijd een beetje mee als ik spareribs eet. Is het dan 100 gram vlees of 100 gram vlees/bot waarvan je dus bijv maar 50 gram vlees eet?quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met voedingswaardes voor producten met bijvoorbeeld pitten/botten; van de meeste verpakkingen word ik niet wijzer of er wat de waardes per 100 gram betreft hiermee rekening gehouden is
Totale vetmassa wel omlaag of ook niet? Weet je zelf de oorzaak of kwam dit onverwacht?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Even weer gemeten; gewicht omlaag, vet% omhoog en spiermassa omlaag
Ik begon 14 februari met 40,3%quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Totale vetmassa wel omlaag of ook niet? Weet je zelf de oorzaak of kwam dit onverwacht?
Holy shit, daar doe ik 3 dagen overquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Mikeytt het volgende:
Eindelijk aangekomen tot 80,4 kiloNu nog proberen dit aan te houden...
O: 2 luxe croissants van de AH en een halve pak sojamelk (light)
T: "smoothie" (300 gram spinazie, 1 komkommer, sojamelk en wortelsap van 6 wortels)
L: 4 volkorenbroodjes met vega kipfilet, vegan kaas en kiemgroente en een pak sojayoghurt
T: 2 pink lady appels (met amandelboter) en een citroen.
T: Popcorn (propercorn slighty seasalted)
D: 4 Beyond Burgers in volkorenbroodjes met augurk, vegan kaas en ketchup/mosterd en wafelpatat on the side.
Toetje: Zo'n monapudding (griesmeel variant)
Sport: Intensief 2 uur gezwommen en 1 uur krachttraining
Ik eet normaal ook wel veel hoor, maar vandaag wat extra omdat de workout zo'n 1400kcal verbrandde.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Holy shit, daar doe ik 3 dagen over![]()
Maar mooi dat het het gewenste effect heeft!
Ik ben echt jaloers op dit soort lijstjes!quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Mikeytt het volgende:
Eindelijk aangekomen tot 80,4 kiloNu nog proberen dit aan te houden...
O: 2 luxe croissants van de AH en een halve pak sojamelk (light)
T: "smoothie" (300 gram spinazie, 1 komkommer, sojamelk en wortelsap van 6 wortels)
L: 4 volkorenbroodjes met vega kipfilet, vegan kaas en kiemgroente en een pak sojayoghurt
T: 2 pink lady appels (met amandelboter) en een citroen.
T: Popcorn (propercorn slighty seasalted)
D: 4 Beyond Burgers in volkorenbroodjes met augurk, vegan kaas en ketchup/mosterd en wafelpatat on the side.
Toetje: Zo'n monapudding (griesmeel variant)
Sport: Intensief 2 uur gezwommen en 1 uur krachttraining
Daar gaat het ook om.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben echt jaloers op dit soort lijstjes!
Jazeker, maar ik vast 16/8quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ben je bekend met intermittent fasting?
https://happyhealthy.nl/intermittent-fasting/
Ik vond het best heftig tbh. Vooral omdat mn man na een knieoperatie plat ligt en ik twee kleine kinderen heb, dus ik ben de hele dag voor iedereen eten aan het maken. Mn stiefzoon besloot gisteravond ook spontaan mee te eten, dus ik stond voor 5 man te koken.quote:
Ik ook zoiets meestal. Maar ik zit al best een tijdje op een plateau en ik las ervaringen van mensen die daar met een extended fast doorheen gebroken waren.quote:
Dat klinkt wel heftig.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:59 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vond het best heftig tbh. Vooral omdat mn man na een knieoperatie plat ligt en ik twee kleine kinderen heb, dus ik ben de hele dag voor iedereen eten aan het maken. Mn stiefzoon besloot gisteravond ook spontaan mee te eten, dus ik stond voor 5 man te koken.
In slaap komen was moeilijk en 's ochtends had ik ook honger, maar inmiddels gaat het heel prima eigenlijk. Ik ga nu beginnen met een bleekselderijsapje.
Geen idee! Ze zeggen dat het makkelijker wordt naarmate je het vaker doet, dus ik wil het iig proberen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heftig.
Ga je het nu vaker doen?
Ah oké, ik zou al vragen wat je er mee wou bereiken, maar dat klinkt ook zo lulligquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ook zoiets meestal. Maar ik zit al best een tijdje op een plateau en ik las ervaringen van mensen die daar met een extended fast doorheen gebroken waren.
Wat vind je er ongezond aan?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:09 schreef Meridiaan het volgende:
Het is knap, zeker, maar ik vind het niet gezond om zo lang niet te eten.
Haha, dat mag hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ah oké, ik zou al vragen wat je er mee wou bereiken, maar dat klinkt ook zo lullig
Ik hoop voor je dat het het gewenste effect heeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Tot dusver alleen af en toe 48 uurquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:29 schreef Declan-Harp het volgende:
@:minilot heb jij ook nog zo'n lange vast gehad intussen?
Dat noem ik een lange vastquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Tot dusver alleen af en toe 48 uur
Maar weer eens een lijstje:
T: Koffie met palmsuiker en kokosmelk, twee koekjes
B: Anderhalf uur gewandeld
D: Restjes uit de vriezer opgemaakt: kip/preiragout, tomatensoep en pindastoofdinges, bij dat alles een vers stokbrood. Toe mandarijntje en een banaan.
Ik ben verbaasd dat het alleen afneemt en niet compleet opdroogt!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:03 schreef minilot het volgende:
Zie edit Declan, het bevalt prima!Het valt natuurlijk te bezien welke van de vele geopperde voordelen van vasten ook voor mij gelden, maar het voelt in elk geval goed, het maakt het erg makkelijk om op gewicht te blijven en tot dusver lijkt in elk geval mijn huid danig opgeknapt, al kan dat natuurlijk net zo goed ongerelateerd en/of gewoon toeval zijn.
Het enige waarbij het wat in de weg zit is borstvoeding: ik merk na twee dagen zonder calorie-inname wel dat mijn melkproductie wat afneemt. Maar goed, mijn koter is een peuter van al ruim tweeënhalf en is niet bepaald meer afhankelijk van wat er uit mijn boobs komt, dus ik vind dat verder eigenlijk geen probleem.
Drinken wel uiteraard: flink water, zwarte koffie, groene thee en ik hou mijn elektrolyten netjes op peil bij het vastenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd dat het alleen afneemt en niet compleet opdroogt!Je hoort wel vaker dat moeders goed moeten drinken om hun productie op peil te houden.
Wat zijn elektrolyten? Waar zit dat in?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Drinken wel uiteraard: flink water, zwarte koffie, groene thee en ik hou mijn elektrolyten netjes op peil bij het vasten
Ik vind het BMI, tenzij je een fanatieke sporter bent, een prima leidraad. Maar dat betekent niet dat jij daarom je doel aan moet passen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 07:53 schreef Poppejans het volgende:
Hoeveel doen jullie uit op een BMI? Ik ben sinds midden aug bezig met koolydraatarm eten,afvallen gaat als een sneltrein en gaat me makkelijk af vooralsnog.
Ik had mezelf een einddoel qua gewicht gegeven, maar als ik dat bereken ben ik volgens BMI termen nog steeds te zwaar... kan me dat eigenlijk qua mijn figuur echt niet voorstellen.
Ja, misschien gewoon maar eens kijken waar ik me tzt prettig bij voel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het BMI, tenzij je een fanatieke sporter bent, een prima leidraad. Maar dat betekent niet dat jij daarom je doel aan moet passen.
Lurker duikt opquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:07 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, misschien gewoon maar eens kijken waar ik me tzt prettig bij voel.
Mijn planning vandaag:
O bakje Griekse yoghurt, klein handje walnoten, beetje keto syrup. 'Latte machiato'(van soya barista+espresso)
L 2 Atkins crackers+beleg
T gekookt ei,plakjes komkommer
D kom snert zonder erwt
Als bindmiddel gebruik je gepureerde broccoli ipv erwten. Verder vrij hetzelfde als normale snert qua bereidenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lurker duikt op![]()
Wat is snert zonder erwt? Is dat niet iets als stroopwafel zonder wafel, hou je nog wat over?
Dat is ook wel heel gaafquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:49 schreef emmyemmy2 het volgende:
Mag ik nog even mijn blijheid delen? Dit weekend doe ik mee aan het nationaal studenten kampioenschap van mijn sport. Nooit verwacht ooit op 'nationaal niveau' een sport te gaan beoefenen![]()
Nadeel: Ik heb nog steeds vrij veel vet en ik moet een strakke singlet aan
Ja man, heerlijk. Zijn we beide weer aan toequote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:24 schreef Defox het volgende:
Vakantie, heerlijk! En ook een heerlijk diner!
Essentiële shizzle voor de werking van je lichaam: natrium, kalium, magnesium en zulks. Als je tijdens het wat langduriger vasten alleen maar water drinkt spoel je dat alles je lijf uit en dat voelt niet prettig en gezond is het ook niet. Daarom aanvullen, is makkelijk zat, bijvoorbeeld met van die kcalloze sportdrankjes-bruistablettenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wat zijn elektrolyten? Waar zit dat in?![]()
Bwuh! Is het echt fysiek onhoudbare trek of toch vooral ook een verminderde motivatie?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:20 schreef Myraela het volgende:
Overigens gaat het bij mij op het moment echt slecht. Ik blijf maar constant honger houden, er is bijna niet tegenin te gaan. Al moet ik dat toch echt weer gaan doen, anders ben ik over een jaar gewoon weer waar ik ben begonnen.
Oh ja, dat zegt me wel watquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Essentiële shizzle voor de werking van je lichaam: natrium, kalium, magnesium en zulks. Als je tijdens het wat langduriger vasten alleen maar water drinkt spoel je dat alles je lijf uit en dat voelt niet prettig en gezond is het ook niet. Daarom aanvullen, is makkelijk zat, bijvoorbeeld met van die kcalloze sportdrankjes-bruistabletten
Ik heb juist extra veel motivatie. Ik wil, samen met mijn vriend, wel mooi op de bruiloft staan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:50 schreef minilot het volgende:
Bwuh! Is het echt fysiek onhoudbare trek of toch vooral ook een verminderde motivatie?
Jouw pizza klinkt awesome.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:12 schreef Lonaa het volgende:
Het gaat al een paar dagen zoals ik zou willen, dus dat is fijn.
Vandaag:
S: zware benchpress en een hele nare interval
L: boterham met oudekaas tapenade en rosbief, zo een awesome sportdrankje
D: Pizza! Magoni-bodem met pesta, 2 kazen, gerookte zalm, ui, courgette, veldsla.
T: Wat hapjes op de bank. Mogelijk een bier.
Heel vet! Welke sport doe je?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:49 schreef emmyemmy2 het volgende:
Mag ik nog even mijn blijheid delen? Dit weekend doe ik mee aan het nationaal studenten kampioenschap van mijn sport. Nooit verwacht ooit op 'nationaal niveau' een sport te gaan beoefenen![]()
Nadeel: Ik heb nog steeds vrij veel vet en ik moet een strakke singlet aan
Brr, daar knap ik dan weer op af.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:12 schreef Lonaa het volgende:
Is ie ook!Had er ook nog wat ansjovis bij op gedaan.
rauw, dunne plakjes. Maar ik vind rauwe courgette best prima te doen ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Brr, daar knap ik dan weer op af.Doe je de courgette rauw of van te voren bakken?
Wauw!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Pinuts het volgende:
Net weer een vetpercentage meeting gehad. Ik dacht dat matig zou zijn dit keer omdat ik qua gewicht maar 1 kg kwijt ben. Maar ben in 5 weken gezakt van 30.6 naar 28.9. Spiermassa zelfs iets omhoog
Ik had nog zin in wat, dus nog 3 maiswafels met eitjepreitje genomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:30 schreef Declan-Harp het volgende:
L: 2 volkoren boterhammen met een beetje mayo, kaas en gebakken ei
T: Klein zakje snoep
D: Snijbonen en een vega schnitzel + kommetje vanille/choco vla
B: Wandelen
Gewoon gemiddelde gewicht en wel met een meetlint meten en dan per week vergelijken. En eens in de 4 weken foto’s maken (voorkant, achterkant, zijkant).quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:26 schreef pussycatdoll het volgende:
Hallo,
Ik lurk al een tijdje mee hier aangezien ik vanaf volgende week ook ga beginnen om mijn Coronakilos weg te werken. Ik was altijd best wel een ecto en kon ook alles eten en drinken wat ik wilde zonder aan te komen maar ben sinds Corona 9 kilo aangekomen met een behoorlijke buik erbij![]()
.
Nu heb ik al veel onderzoek gedaan en ga voor een koolhydraatarm dieet (geen Keto). Ik heb een vraagje over het meten van mijn vetpercentage omdat ik mij niet blind wil staren op BMI. De meeste websites werken alleen met buikomtrek, lengte, gewicht en omtrek van de hals. Nu lijkt het mij dat op basis van deze waarden er niet echt een goeie indicatie gegeven kan worden. Weten jullie misschien nog een website of formule die de armen of benen ook meeneemt?
Bij voorbaat dank en goed bezig iedereen!
Top dankjewel! Ik heb voor koolhydraatarm gekozen omdat het mij eigenlijk wel aansprak. Ik ga het trouwens niet super extreem doen, wil alleen mijn buikje wegwerken. Door koolhydraatarm te gaan hoef ik in principe vrij weinig te veranderen in mijn dieet. Ik hoef alleen de pasta, broden en aardappelen weg te laten in principe (alhoewel ik wel na 4 kilo kwijt te zjin weer ga beginnen met mijn weekelijkse patatje.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:56 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Gewoon gemiddelde gewicht en wel met een meetlint meten en dan per week vergelijken. En eens in de 4 weken foto’s maken (voorkant, achterkant, zijkant).
Dan moet je echt wel progressie zien als het goed is.
Ga je er ook nog iets bij doen zoals krachttraining?
En waarom kies je voor een koolhydraatarm dieet? Past het bij je denk ik?
Wil je het niet meteen afraden maar heb te vaak mensen gezien die weer in een of ander hip dieet beginnen die ze helemaal niet goed vol kunnen houden omdat je bepaalde voedingsstoffen uitsluit.
Je kunt in principe alles eten met mate, let wel goed op je macro’s (vooral eiwitten) en houd je aan je max calorieën zodat je langzaam maar gestaag afvalt.
Je hoeft het niet van mij aan te nemen, maar het is zonde om te wachten met krachttraining. Het is een veelgemaakte vergissing waar ik zelf ook in ben getrapt. Denken dat je beter eerst kan gaan afvallen met cardio en daarna spieren opbouwen met krachttraining. Dit is echt een denkfout.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 08:32 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Top dankjewel! Ik heb voor koolhydraatarm gekozen omdat het mij eigenlijk wel aansprak. Ik ga het trouwens niet super extreem doen, wil alleen mijn buikje wegwerken. Door koolhydraatarm te gaan hoef ik in principe vrij weinig te veranderen in mijn dieet. Ik hoef alleen de pasta, broden en aardappelen weg te laten in principe (alhoewel ik wel na 4 kilo kwijt te zjin weer ga beginnen met mijn weekelijkse patatje.![]()
Krachttraining ga ik in een later stadium doen, ik ga nu eerst cardio (intervaltraining 2x per week + 1x joggen) doen in combinatie met het innemen van minder calorieen. Daarna ga ik mijn inname langzaamaan weer vergroten en ga ik beginnen met het bouwen van spieren d.m.v. bijvoorbeeld krachtraining (dit moet nog verder uitgewerkt worden).
Stel je hebt me overtuigd en ik wil aan de slag met krachttraining, hoeveel kilocalorieën zou ik ongeveer extra moeten consumeren ten opzichte van mijn huidige "deficit"?quote:
..en er kwam een T van softijsje bijquote:Op zondag 11 oktober 2020 12:33 schreef minilot het volgende:
De B van de dag wordt bij nader inzien gedurende een uur of vier in de Efteling wandelen
Daar zijn weekenden voor!quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:13 schreef minilot het volgende:
[..]
..en er kwam een T van softijsje bij
Maar zo te lezen ben ik vandaag niet de enige met zoetigheid erbij
It's onquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:52 schreef minilot het volgende:
Morgen al wat afbouwen met een D van noedelsoepje en dan eens zien hoe lang ik erna het vasten voor elkaar krijgBenieuwd!
Heel veel succes, houd je ons een beetje op de hoogte?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
[..]
It's on![]()
Had wel een relatief laat avondeten met twee grote borden vol soep, noedels en dumplings en daarna nog een boel fruit. Ik poog in elk geval 60 uur (tweenhalve dag dus) met uitloop naar 72 uur als het okee voelt. Ben benieuwd!
Joe! Wel saaie lijstjes dus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heel veel succes, houd je ons een beetje op de hoogte?
Haha dat zalquote:
Powerliften. Had geen goeie dag (geen slaap, enorme kramp en andere pijntjes), dus minder getild dan ik wilde, maar heb 102.5 kg gesquat, 50kg gebankdrukt en 125 kilo gedeadliftquote:
Oooh. Voor iemand als ik die al chagrijnig wordt van een te zware boodschappentas mee naar huis slepen klinkt dit allemachtig indrukwekkend!quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:41 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Powerliften. Had geen goeie dag (geen slaap, enorme kramp en andere pijntjes), dus minder getild dan ik wilde, maar heb 102.5 kg gesquat, 50kg gebankdrukt en 125 kilo gedeadlift![]()
Dus over krachttraining, als iemand tips wil dan moet je maar DMen ofzo!
Jammer dat het minder ging dan je gewild had, maar hier mag je evengoed supertrots op zijn. Kijk ff wat een getallen, en sowieso dat je daar al staat !quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:41 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Powerliften. Had geen goeie dag (geen slaap, enorme kramp en andere pijntjes), dus minder getild dan ik wilde, maar heb 102.5 kg gesquat, 50kg gebankdrukt en 125 kilo gedeadlift![]()
Dus over krachttraining, als iemand tips wil dan moet je maar DMen ofzo!
Thanksquote:Op maandag 12 oktober 2020 00:00 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Jammer dat het minder ging dan je gewild had, maar hier mag je evengoed supertrots op zijn. Kijk ff wat een getallen, en sowieso dat je daar al staat !
Ben je van plan om nu meer wedstrijden te doen (of doe je dat al ?) Of dat niet?
First of all ben ik geen personal trainer, of pretendeer ik de kennis van eentje te hebben. In mijn vorige posts zullen er genoeg op- of aanmerkingen kunnen worden gedaan door users hier die er meer van weten dan ik. Ik denk dat ze het in de grote lijnen wel redelijk eens met me zijn over hoe krachttraining je echt veel kan helpen in je afvalproces en het beter eruit laten zien van je lichaam. Het zou me verbazen als iemand dat in twijfel trekt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Stel je hebt me overtuigd en ik wil aan de slag met krachttraining, hoeveel kilocalorieën zou ik ongeveer extra moeten consumeren ten opzichte van mijn huidige "deficit"?
Ik heb ook pruimen gekochtquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:28 schreef Declan-Harp het volgende:
B: Ruim 10km gefietst
L: Kwark met jam, banaan en een mandarijn + 2 kleine volkoren wraps kaas/houmous
T: 3 pruimen
D: Broccoli, pomme duchesses en een saté schnitzel
Ik vind het knap dat je het überhaupt probeertquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb ook pruimen gekocht
Voor overmorgen, snif..
Nog weinig te updaten over langere vastpoging, aangezien ik normaal gesproken overdag natuurlijk ook niet eetAlthans, fysiek voelt het prima, mentaal is het idee van 'vanavond een lekkere maaltijd' of 'vanavond überhaupt geen maaltijd' toch wel een tikkie anders
Snap ik. Maar ik vind het ergens wel bevrijdend en zennnn om juist niet zo met die eerstvolgende maaltijd bezig te zijn en het ernaar hunkeren wat in te dammenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je het überhaupt probeertIk kijk nu elke dag al uit naar 12.00u zodat ik kan lunchen
Ik denk nog steeds dat je lichaam wel wát brandstof nodig heeft op een dag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik vind het ergens wel bevrijdend en zennnn om juist niet zo met die eerstvolgende maaltijd bezig te zijn en het ernaar hunkeren wat in te dammen
Ik zie jouw T altijd ná de D staan, is dat ook jouw volgorde?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:23 schreef Sarabi het volgende:
L: dahl met zoete aardappel
D: pompoencurry en buikspek
T: stukje pompoenbrownie en een peer
B: 10k stappen
Yes, sinds corona eten wij vaak al tussen 16.30 en 17.00 ons avondetenquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zie jouw T altijd ná de D staan, is dat ook jouw volgorde?
Herkenbaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Yes, sinds corona eten wij vaak al tussen 16.30 en 17.00 ons avondeten
Makes sensequote:Op maandag 12 oktober 2020 18:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes, sinds corona eten wij vaak al tussen 16.30 en 17.00 ons avondeten
Er staan er op Coolblue meerdere die je aan apps kunt verbinden, kijk dat even na.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:17 schreef emmyemmy2 het volgende:
Even tussendoor: Ik zoek een fancy weegschaal (maar wel betaalbaar, rond de 50 euro?) die ik ook aan een app kan verbinden. Iemand tips?
quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Herkenbaar.Ik probeer op z'n vroegst 5 uur, maar daar moet ik soms echt moeite voor doen.
Welk sportdrankje is dat? Ik kan ze niet vinden in de supermarkt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef minilot het volgende:
Oh ja, lijstje!
T: Zwarte koffie, groene thee, sportdrankje zonder kcal
B: 20.000 stappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |