Gitaar of piano, maar dat is vooral ook omdat we daar zelf ervaring mee hebben en dat helpt wel makkelijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Welk instrument heeft -jouw- voorkeur in deze? (Hier loopt de instrument discussie ook)
Hier hebben we een Ukelele (die ook echt geukelelet wordt), saxofoons (die zwijgen op t moment) en is uk redelijk warmgelopen voor de Uke en Piano.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gitaar of piano, maar dat is vooral ook omdat we daar zelf ervaring mee hebben en dat helpt wel makkelijk.
Wij hebben twee gitaren en een ukelele. Een piano zou ik ook best willen en die past in het nieuwe huis ook prima. Kind lijkt saxofoon leuk.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier hebben we een Ukelele (die ook echt geukelelet wordt), saxofoons (die zwijgen op t moment) en is uk redelijk warmgelopen voor de Uke en Piano.
Dus ik overweeg een elektrische piano, koptelefoon en les
Sax is het vooral van belang dat het gebit (voortanden) "volwassenen status" heeft, of iig goed doorontwikkeld is.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben twee gitaren en een ukelele. Een piano zou ik ook best willen en die past in het nieuwe huis ook prima. Kind lijkt saxofoon leuk.
Goed om te weten, dankjewel! Gaan we meenemen in de overweging.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sax is het vooral van belang dat het gebit (voortanden) "volwassenen status" heeft, of iig goed doorontwikkeld is.
Want dat mondstuk zet best druk. Goede sax docenten beoordelen dat voor er een contract gesloten wordt.
Ik heb de eerste jaren gespeeld met een speciaal rubberen stickertje op 't mondstuk, die zijn ook om de voortanden te beschermen tegen scheef slijtenquote:Op woensdag 9 september 2020 16:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goed om te weten, dankjewel! Gaan we meenemen in de overweging.
Waarom moet je dat weten?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:03 schreef derLudolf het volgende:
Weet iemand over welke operaties ze het heeft? Volgens mij heeft ze geen operatie gehad?
In het algemeen bedoel ik. Want het komt op mij over alsof ze die zelf niet heeft gehad.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarom moet je dat weten?
Ik wil ook niet weten wat er precies in jouw broek zit
jup.. ondanks vele smeekbedes.. mocht dochterlief in groep 5 absoluut niet op saxofoonles.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sax is het vooral van belang dat het gebit (voortanden) "volwassenen status" heeft, of iig goed doorontwikkeld is.
Want dat mondstuk zet best druk. Goede sax docenten beoordelen dat voor er een contract gesloten wordt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intersex_medical_interventionsquote:Op woensdag 9 september 2020 17:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het algemeen bedoel ik. Want het komt op mij over alsof ze die zelf niet heeft gehad.
Doen, gelijk. Ga je veel meer herinneringen aan hebben en houden dan aan een extra nachtje ergens slapen.quote:
Oh daar twijfel ik niet aan, maar holy hell wat een bult geldquote:Op woensdag 9 september 2020 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Doen, gelijk. Ga je veel meer herinneringen aan hebben en houden dan aan een extra nachtje ergens slapen.
Aperitief | Amuses | 7-gangen met bijpassende wijnen | Kaas | Koffie/Thee | Friandises | Tafelwaterquote:Op woensdag 9 september 2020 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Voor die prijs ga je het helemaal geweldig vindenAl is het de cognitieve dissonantie die toeslaat.
Nice.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
Lekker reserveren ook voor woensdagavond. Omdat het kan.
Hatsee! Als je er lol van hebt: doen!quote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
Lekker reserveren ook voor woensdagavond. Omdat het kan.
In het altijd bruisende Enschede, of all places😎quote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Aperitief | Amuses | 7-gangen met bijpassende wijnen | Kaas | Koffie/Thee | Friandises | Tafelwater
quote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Aperitief | Amuses | 7-gangen met bijpassende wijnen | Kaas | Koffie/Thee | Friandises | Tafelwater
Mahlzeitquote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je koopt waarschijnlijk gewoon een geweldige avond en een heel fijne herinnering voor altijdquote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Lonaa het volgende:
Welke leidingen gaan ze vervangen?quote:Op woensdag 9 september 2020 18:07 schreef Lonaa het volgende:
Its done. Wel donderdagavond want woensdag zijn ze de hele dag bezig met leidingen uitbikken en uitboren en in en uit lopen in huis dus ik denk dat ik dan 's avonds gewoon een dikke hamburger wil op de bank in joggingbroek.
Gas. Ik krijg een eigen. Nu komt ie bij de buurvrouw binnen en dan via de muur naar mij. Dus ze moeten ook onder de hal door enzo. Bij de andere buren was dat volgestort met puin en beton dus feest.quote:Op woensdag 9 september 2020 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welke leidingen gaan ze vervangen?
Dus je gaat even kort van 't gas af, en wordt daarna een heraansluitert?quote:Op woensdag 9 september 2020 18:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gas. Ik krijg een eigen. Nu komt ie bij de buurvrouw binnen en dan via de muur naar mij. Dus ze moeten ook onder de hal door enzo. Bij de andere buren was dat volgestort met puin en beton dus feest.
Ze zijn overal de gasleidingen aan het vervangen.
En er komt een slimme meter. Weet niet of ze ook wat met water doen,. eigenlijk.
Ik denk het.quote:Op woensdag 9 september 2020 18:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus je gaat even kort van 't gas af, en wordt daarna een heraansluitert?
Ze wilden toch juist iedereen van het gas af hebben?quote:Op woensdag 9 september 2020 18:10 schreef Lonaa het volgende:
Gas. Ik krijg een eigen. Nu komt ie bij de buurvrouw binnen en dan via de muur naar mij. Dus ze moeten ook onder de hal door enzo. Bij de andere buren was dat volgestort met puin en beton dus feest.
Ze zijn overal de gasleidingen aan het vervangen.
En er komt een slimme meter. Weet niet of ze ook wat met water doen,. eigenlijk.
Komt niet vanuit de wbvquote:Op woensdag 9 september 2020 18:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wilden toch juist iedereen van het gas af hebben?Jullie wbv denkt er blijkbaar heel anders over.
Nooitquote:Op woensdag 9 september 2020 19:11 schreef Sarabi het volgende:
wanneer leer ik het eens om het bad niet zo warm te zetten
Ja dat sowieso.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nooit![]()
Maar te koud is erger
Joann? Ik ben benieuwd! Ik hoor wel goede verhalen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:33 schreef Lonaa het volgende:
Wij overwegen, in plaats van 1 nacht erbij aan te plakken in het altijd bruisende Raamsdonksveer, komende week uit eten te gaan, in Enschede bij een restaurant dat mogelijk volgend jaar wel een ster krijgt.
En dan het ballen-uit-de-broek-menu a 169 euro pp.
Mijn aperatief zit bij die prijs in, dus opgelost.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Joann? Ik zou mijn geld elders uitgeven. Hoor weinig enthousiaste verhalen.
Storend vond ik ook "wilt u een aperitief?" alsof ze hrt aanbieden en dan 12 euro pp rekenen.
Ik vond dat dit weekend echt een moeilijk iets; in 1x de juiste temperatuur kiezen en bereiken....quote:Op woensdag 9 september 2020 19:11 schreef Sarabi het volgende:
wanneer leer ik het eens om het bad niet zo warm te zetten
Wij hebben een bath bucket dus dan zit je echt met heel je lichaam onder water. Alleen je hoofd steekt er nog uit. Een gewoon bad zou ik nu niet meer willen.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vond dat dit weekend echt een moeilijk iets; in 1x de juiste temperatuur kiezen en bereiken....
thuis badder ik alleen bij erge spierpijn, en dan pas ik er ook niet in
Leuk!quote:
Wow wat mooooooiquote:Op woensdag 9 september 2020 20:57 schreef Candaasje het volgende:
Ik krijg imgur-filmpjes niet echt lekker geladen in dit gehucht... wat mis ik?
Wij waren vandaag op de maan![]()
Eindeloze 'platen', niet op de foto te krijgen hoe groot en hoog en uitgestrekt dit alles was. Madonna di Campiglio, nog even indrukwekkend als ongeveer 13 jaar geleden.
(Toen eindigde ik wel met een zonnesteek, een week spugen en een Italiaanse huisarts die glazen infuusflesjes aan de waslijn hing. Oh en brandblaren. Feest. Vandaar dit keer het petje. En goed ingesmeerd )
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En iets lager:
[ link | afbeelding ]
Nu weer even teruglezen
Wow gaafquote:Op woensdag 9 september 2020 20:57 schreef Candaasje het volgende:
Eindeloze 'platen', niet op de foto te krijgen hoe groot en hoog en uitgestrekt dit alles was. Madonna di Campiglio, nog even indrukwekkend als ongeveer 13 jaar geleden.
(Toen eindigde ik wel met een zonnesteek, een week spugen en een Italiaanse huisarts die glazen infuusflesjes aan de waslijn hing. Oh en brandblaren. Feest. Vandaar dit keer het petje. En goed ingesmeerd )
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En iets lager:
[ link | afbeelding ]
Nu weer even teruglezen
Lekker poedelenquote:Op woensdag 9 september 2020 21:06 schreef sigme het volgende:
Mooi candaasje!
Je miste een filmpje van dit:
[ afbeelding ]
Bij de wandeling kwamen we ook langs een vijgenboom, waarvtot onze verbazing nog vijgen aan hingen. Zelfs nog onrijpe? Laat, heel laat.
We hebben ze gegeten als onderdeel van het avondhapje.
[ afbeelding ]
Ja, de foto's doen écht géén recht. Het is zo gigantisch. Plaat na plaat na plaat... eindeloos. En de meeste zijn gerust 2,5- 3 meter hoog, en ze liggen allemaal schuin op elkaar, echt omhoog geduwd. Wel oppassen dat je niet in sommige spleten valt, dan ben je gewoon doodquote:
Niet vergeten mee op vakantie te nemen. Pro tip!quote:Op woensdag 9 september 2020 21:20 schreef golfer het volgende:
Nieuwe speeltje dat vanavond werd bezorgd is nu helemaal ingesteld naar onze voorkeuren.
We kunnen weer iets betere kiekjes maken.
[ afbeelding ]
Lekker voor de beesten! Filmpje gezien, niet gereageerdquote:Op woensdag 9 september 2020 21:06 schreef sigme het volgende:
Mooi candaasje!
Je miste een filmpje van dit:
[ afbeelding ]
Bij de wandeling kwamen we ook langs een vijgenboom, waarvtot onze verbazing nog vijgen aan hingen. Zelfs nog onrijpe? Laat, heel laat.
We hebben ze gegeten als onderdeel van het avondhapje.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 september 2020 21:26 schreef Blues het volgende:
Ik heb ook nog een vakantiefoto van vandaag![]()
quote:Op woensdag 9 september 2020 21:23 schreef Candaasje het volgende:
Niet vergeten mee op vakantie te nemen. Pro tip!
Tof.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Mn woeste MM tshirt![]()
[ afbeelding ]
Disclamer, dit ben ik niet
Het gaat heen en weer bij je hequote:Op woensdag 9 september 2020 21:55 schreef Lonaa het volgende:
Er wordt toch getwijfeld om de reservering af te zeggen en andere dingen te gaan doen. Ook uit eten. Maar dan 2x uitgebreid ipv 1x massief duur.
#keuzes
Gaaf!! /verder teruglezen gaat.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier hebben we een Ukelele (die ook echt geukelelet wordt), saxofoons (die zwijgen op t moment) en is uk redelijk warmgelopen voor de Uke en Piano.
Dus ik overweeg een elektrische piano, koptelefoon en les
Ik vind het gewoon echt lastig, zo een smak geld in 1x uitgeven. Weet niet zo goed waarom. Heb het bij heel veel dingen en al vrij snel als het om een bepaald bedrag gaat. En ik vind mezelf geen krent of gierig. (Anderen ook nietquote:
Lastig die kunst van jezelf dingen gunnen. Beetje mindere smak geld uitgeven dan maar als je je daar beter onder voelt?quote:Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon echt lastig, zo een smak geld in 1x uitgeven. Weet niet zo goed waarom. Heb het bij heel veel dingen en al vrij snel als het om een bepaald bedrag gaat. En ik vind mezelf geen krent of gierig. (Anderen ook niet) Weet ook niet zo goed waar m dat in zit. Wat nou als het niet Heel Tof is? Had ik het dan niet beter kunnen besteden? Wat nou als ik het straks nodig heb? Je kan het maar 1xuitgeven.
En al die dingen zijn ook niet per se heel relevant, want we zijn niet arm.
Hoofd
YOLO!!!quote:Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon echt lastig, zo een smak geld in 1x uitgeven. Weet niet zo goed waarom. Heb het bij heel veel dingen en al vrij snel als het om een bepaald bedrag gaat. En ik vind mezelf geen krent of gierig. (Anderen ook niet) Weet ook niet zo goed waar m dat in zit. Wat nou als het niet Heel Tof is? Had ik het dan niet beter kunnen besteden? Wat nou als ik het straks nodig heb? Je kan het maar 1xuitgeven.
Hoofd
Dit herken ik wel hoor, en ook al zijn onze situaties helemaal niet te vergelijken, ook ik heb soms zo'n "laten we dit doen" en dan een paar uur later " o nee, toch niet" om vergelijkbare bedragen. Denk dat wel meer mensen dat zullen herkennen.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoofd
Ik denk dat het inderdaad ook te maken heeft met het mezelf gunnen/waard zijn/verdienen. Ik vind het maar stomquote:Op woensdag 9 september 2020 22:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Lastig die kunst van jezelf dingen gunnen. Beetje mindere smak geld uitgeven dan maar als je je daar beter onder voelt?
Ditquote:Op woensdag 9 september 2020 22:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Lastig die kunst van jezelf dingen gunnen. Beetje mindere smak geld uitgeven dan maar als je je daar beter onder voelt?
Ik denk dat het ook nog meespeelt dat de recensies om me heen niet lyrisch zijn. En een tegenvallende hap eten voor 340 euro is toch een tikkie anders (en ergerquote:Op woensdag 9 september 2020 22:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit herken ik wel hoor, en ook al zijn onze situaties helemaal niet te vergelijken, ook ik heb soms zo'n "laten we dit doen" en dan een paar uur later " o nee, toch niet" om vergelijkbare bedragen. Denk dat wel meer mensen dat zullen herkennen.
Dan zou ik gewoon lekker 2x ergens anders gaan eten.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog meespeelt dat de recensies om me heen niet lyrisch zijn. En een tegenvallende hap eten voor 340 euro is toch een tikkie anders (en erger) dan een tegenvallende daghap voor 2 tientjes.
![]()
Op zich zou ik het best willen/kunnen/gaan betalen als ik ook zeker weet dat het vetcoolgaaflekker is.
Ik keur het goed!quote:Op woensdag 9 september 2020 20:42 schreef Blues het volgende:
Ik kocht vandaag in Leiden in een hele toffe winkel (veel dr Martens en bandshirts) een T-shirt van Marilyn Manson![]()
Doe dat, trusten Barrel!quote:Op donderdag 10 september 2020 04:27 schreef Barreltje het volgende:
Morguh mini..
En lees-ze. Ik ga proberen om nog even 1.5 uur slaap te pakken..![]()
Ah, wat aardig van @Kreator dat -ie je met één FOK!post zomaar 340 euro heeft uitgespaard!quote:Op woensdag 9 september 2020 22:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog meespeelt dat de recensies om me heen niet lyrisch zijn. En een tegenvallende hap eten voor 340 euro is toch een tikkie anders (en erger) dan een tegenvallende daghap voor 2 tientjes.
![]()
Op zich zou ik het best willen/kunnen/gaan betalen als ik ook zeker weet dat het vetcoolgaaflekker is.
Misluktquote:
Mja dat midden in de nacht is dan net jammerquote:Op donderdag 10 september 2020 06:34 schreef AnneX het volgende:
Oei Uhmmp, ook wel eens gehad: moe naar bed en uitgerust wakker worden.
In het holst van de nacht.![]()
Vannacht ook een kouwe nacht en een deken/sprei uit de kast gevist.
Nog maar een weekje wachten met het winterdekbed.
Gisteravond thuis meezingen en de koorrepetities in real time terughoren op de koptelefoon is bijzonder.
Kost mij wel piepende oren nu. Eens even kijken hoe lang het aanhoudt en of het het plezier waard is.
Straks op afspraak naar Saltro mét mondkapje en makkelijk te ontblote arm.
Dat laatste deed ik altijd al. De rest is aangepast.
Me dunkt dat het mooie weer kamperen een stuk dragelijker maaktquote:Op donderdag 10 september 2020 04:36 schreef minilot het volgende:
Oh en het wordt volgende week zulk hysterisch lekker weer dat we straks maar eens kijken of we dat kamperen in Veluws bos een week kunnen opschuiven. Duimen! Geen blubber, kou en ingeregende tent maken het een piets aangenamer, denk ik zo. Valt natuurlijk hartstikke in het niet bij al die woeste avonturen in Italië en Griekenland en Spanje van jullie allemaal, maar ach!
Volgens mij is het onwijs hip om nu te verhuizenquote:Op donderdag 10 september 2020 07:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Me dunkt dat het mooie weer kamperen een stuk dragelijker maakt![]()
Hopelijk heeft deze indian summer ook een positief effect op de besluitvorming van de kudde mensen die volgende week door ons huis komt banjeren
Dat is wat makkelijk weggezetquote:Op donderdag 10 september 2020 04:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, wat aardig van @:Kreator dat -ie je met één FOK!post zomaar 340 euro heeft uitgespaard!
Ik hoop dat het bij jullie ook super lekker weer is. Hier ziet het er prachtig uitquote:Op donderdag 10 september 2020 07:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Eerst maar weer eens even de bossen in.
Nog frisjes maar dat vind ik wel lekkerquote:Op donderdag 10 september 2020 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jullie ook super lekker weer is. Hier ziet het er prachtig uit![]()
Duurste uit eten voor mij was De Librije. Maar dat was dan ook dubbel en dwars het geld waard![]()
![]()
Dit blijkt het beste moment om de woonkamer te poetsen. Strijklicht liet toch wel érg veel kattenharen zienquote:Op donderdag 10 september 2020 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jullie ook super lekker weer is. Hier ziet het er prachtig uit![]()
Duurste uit eten voor mij was De Librije. Maar dat was dan ook dubbel en dwars het geld waard![]()
![]()
Er hoeft geen 10 meter tussen te zitten om te schreeuwen.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Waarom zijn werklui zo luid?! Je hoeft echt niet op je gat op de stoeprand te gaan zitten, 10 meter van je collega's omdat je daar wel kan zitten, en dan naar ze te schreeuwen omdat je 10 meter weg zit.
Waarheid. Hij doet het ook van dichterbij.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Er hoeft geen 10 meter tussen te zitten om te schreeuwen.
Hier is je antwoordquote:Op donderdag 10 september 2020 08:20 schreef Lonaa het volgende:
Waarheid. Hij doet het ook van dichterbij.
Zal blij zijn als ze in dit stukje straat klaar zijn. Het werk is ook een vrij luide bedoeling met hamers en compressors en trilmachines.![]()
En ze doen minder dan 1 woning per dag.
Bij mijn tokkiebuurvrouw zal het dan wel opvoeding zijn. Ofzo.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier is je antwoordZe zijn zo gewend om over kabaal van machines heen te moeten schreeuwen dat dat de default is geworden
Was haar vader bouwvakker?quote:Op donderdag 10 september 2020 08:22 schreef Lonaa het volgende:
Bij mijn tokkiebuurvrouw zal het dan wel opvoeding zijn. Ofzo.
Woeste avonturen in m'n burgerlijke tweedehuisjeinSpanjequote:Op donderdag 10 september 2020 04:36 schreef minilot het volgende:
Oh en het wordt volgende week zulk hysterisch lekker weer dat we straks maar eens kijken of we dat kamperen in Veluws bos een week kunnen opschuiven. Duimen! Geen blubber, kou en ingeregende tent maken het een piets aangenamer, denk ik zo. Valt natuurlijk hartstikke in het niet bij al die woeste avonturen in Italië en Griekenland en Spanje van jullie allemaal, maar ach!
jullie gaan wel helemaal back to basics hequote:Op donderdag 10 september 2020 08:24 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Woeste avonturen in m'n burgerlijke tweedehuisjeinSpanje
We hebben een waterzuiverdingetje opgehangen, nu hoeven we geen drinkwater meer te kopen. Gebruikten we al nooit veel van, want koffie/bonen/rijst/(af)wassen en douchen etc deden we toch al met regenwater. Enkel voor het drinken van puur water hadden we flessenwater - maar nu niet meer![]()
Extra handig, want ik ben een experiment met zelf taugé kweken begonnen, en dat moet met echt schoon water.
Van de lijst van meegenomen etenswaren hebben we nog niet veel op, want er waren hier natuurlijk ook nog voorradenen die moeten eerst op. En nog van ons onderweg-eten nog wat minder houdbaar spul.
We ontbijten wel met lijst-spul: beton! Gewone mensen noemen dat vast overnight oats ofzo.
Per persoon: 250ml houdbare slagroom, ¼ kopje gemengde zaden/pitten, ½ kopje havermout, nacht laten staan. 's ochtends erbij: per persoon ½ appel + ½ peer
Dinsdag aten we dan in de middag in de hooikist gegaarde kekers, rijst, hachee-uit-blik en rode-kool-uit-zak
Woensdag aten we witlofsalade (nog van de verse spullen mee voor onderweg) met blauwe kaas, pluk kliekje opgebakken rijst, kekers, aangevuld met snoeptomaatjes (onderwegspul) en ui en houdbare zachte bbq-worstjes.
Voor vandaag stonden er vannacht witte bonen te weken, die moeten straks aan de kook en dan de hooikist in.
Maar vandaag ga ik ook een poging doen m'n haar te verven met henna, dus het wordt een spannende dag.
Kwekers weer even moeten op zoekenquote:Op donderdag 10 september 2020 08:24 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Woeste avonturen in m'n burgerlijke tweedehuisjeinSpanje
We hebben een waterzuiverdingetje opgehangen, nu hoeven we geen drinkwater meer te kopen. Gebruikten we al nooit veel van, want koffie/bonen/rijst/(af)wassen en douchen etc deden we toch al met regenwater. Enkel voor het drinken van puur water hadden we flessenwater - maar nu niet meer![]()
Extra handig, want ik ben een experiment met zelf taugé kweken begonnen, en dat moet met echt schoon water.
Van de lijst van meegenomen etenswaren hebben we nog niet veel op, want er waren hier natuurlijk ook nog voorradenen die moeten eerst op. En nog van ons onderweg-eten nog wat minder houdbaar spul.
We ontbijten wel met lijst-spul: beton! Gewone mensen noemen dat vast overnight oats ofzo.
Per persoon: 250ml houdbare slagroom, ¼ kopje gemengde zaden/pitten, ½ kopje havermout, nacht laten staan. 's ochtends erbij: per persoon ½ appel + ½ peer
Dinsdag aten we dan in de middag in de hooikist gegaarde kekers, rijst, hachee-uit-blik en rode-kool-uit-zak
Woensdag aten we witlofsalade (nog van de verse spullen mee voor onderweg) met blauwe kaas, pluk kliekje opgebakken rijst, kekers, aangevuld met snoeptomaatjes (onderwegspul) en ui en houdbare zachte bbq-worstjes.
Voor vandaag stonden er vannacht witte bonen te weken, die moeten straks aan de kook en dan de hooikist in.
Maar vandaag ga ik ook een poging doen m'n haar te verven met henna, dus het wordt een spannende dag.
Wat heb je nu? Waarom geen Samsung meer? Ik moet ook een nieuwe telefoon. Ik heb nu tijdelijk J's oude telefoon met mijn oude batterij maar met gebarsten scherm.quote:Op donderdag 10 september 2020 04:31 schreef minilot het volgende:
En uuuurghhh ik heb sinds gisterenavond voor het eerst sinds minstens anderhalf decennium een niet-Samsungtelefoon en het voelt allemaal nog wat unheimisch.
Even een ochtend keihard erop internetten tot ik gewend ben.![]()
Hm ik heb voor werk een motorola... kostte 97¤quote:Op donderdag 10 september 2020 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heb je nu? Waarom geen Samsung meer? Ik moet ook een nieuwe telefoon. Ik heb nu tijdelijk J's oude telefoon met mijn oude batterij maar met gebarsten scherm.
Kind ga lekker breath of the wild spelen! Veel minder gedoe!quote:Op donderdag 10 september 2020 08:36 schreef Candaasje het volgende:
@:minilot : Ja ik hou er ook van. Ik hou ook héél erg van idyllische meren/ rivieren en groene bossen op bergkammen, maar dat enorme woeste, grillige een onverbiddelijke van de Dolomieten vind ik altijd heel indrukwekkend. Die bergen krijgen een soort van eigen persoonlijkheid, (Ik denk dat ze mede daarom ook allemaal namen krijgen, net zoals orkanen) en je bent echt zó nietig.![]()
Oh en kamperen met regen vind ik ook stom hoor. Een dagje, vooruit. Of een keer s nachts terwijl je knus ik de tent ligt... Maar verder ben ik een mooi-weer kampeerder. Een beetje zon maakt heel het gebeuren zoveel fijner
Ik heb de laatste jaren ook Motorola, bevalt prima. Ik zie echt geen enkel nut in die dure telefoons behalve status.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm ik heb voor werk een motorola... kostte 97¤
En hij doet het eigenlijk prima.
Enige is dat er geen enorm geheugen in zit.. maar je kunt er een sd-kaartje instoppen dus dat is oplosbaar.
En voor werk eigenlijk niet nodig.
Veel pringlesbussen mee voor de nachtnood.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:43 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Sterkte met de schreeuwers @:Lonaa![]()
Ik ga maar eens douchen en ontbijten. Oh en naar de wc. Dat vind ik eigenlik het enige écht grote nadeel aan in een tentje slapen; je moet altijd een takke end lopen om te plassen. Ook s nachts(wel woest avontuurlijk natuurlijk
)
Ik ben prive wel erg gehecht aan mijn iphone hoor. Maar dat is voor een groot deel ook gewenning denk ikquote:Op donderdag 10 september 2020 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb de laatste jaren ook Motorola, bevalt prima. Ik zie echt geen enkel nut in die dure telefoons behalve status.
Gedoe?quote:Op donderdag 10 september 2020 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kind ga lekker breath of the wild spelen! Veel minder gedoe!
Hence de knipoog!quote:
Qua nietig voelen scoorde de gigantische ¦kocjan-grot in Slovenie ook wel hoog.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:36 schreef Candaasje het volgende:
@:minilot : Ja ik hou er ook van. Ik hou ook héél erg van idyllische meren/ rivieren en groene bossen op bergkammen, maar dat enorme woeste, grillige een onverbiddelijke van de Dolomieten vind ik altijd heel indrukwekkend. Die bergen krijgen een soort van eigen persoonlijkheid, (Ik denk dat ze mede daarom ook allemaal namen krijgen, net zoals orkanen) en je bent echt zó nietig.![]()
Ik ben niet zo goed met subtiliteit in de ochtend.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Hence de knipoog!
Zo verdere bijlees. Eerststrijken
![]()
En jeuj, week eerder kamperen kon qua J.'s werk ook gewoon, dus beter wordt het aankomende maandag t/m vrijdag inderdaad zalig.
quote:Op donderdag 10 september 2020 09:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Qua nietig voelen scoorde de gigantische ¦kocjan-grot in Slovenie ook wel hoog.
Misschien wel mijn favoriete plek waar ik zelf ooit geweest ben![]()
(Op de voet gevolgd door Fingal's Cave in Schotland en die gekke Adr¨pach-Teplice zandsteenpilaren in Tsjechie. En de Calanques in Cassis)
Grmbl, instant meer zin in grot en kloof dan in Veluws bos.
Op de Veluwe?quote:Op donderdag 10 september 2020 09:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Dit jaar dus maar een hunebed bezoeken, heb je nog een beetje 'rots' ?![]()
Social distancingquote:Op donderdag 10 september 2020 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Waarom zijn werklui zo luid?! Je hoeft echt niet op je gat op de stoeprand te gaan zitten, 10 meter van je collega's omdat je daar wel kan zitten, en dan naar ze te schreeuwen omdat je 10 meter weg zit.
Er zit wel een heel groot verschil in schermen en cameramodules. Als je een Samsung S serie gewent bent mbt beeld dan ga je heel erg achteruit bij een goedkoper ander merk.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb de laatste jaren ook Motorola, bevalt prima. Ik zie echt geen enkel nut in die dure telefoons behalve status.
Dat is wel gelijk een oneindig avontuur jaquote:
nou het viel mij dus reuze mee eigenlijkquote:Op donderdag 10 september 2020 09:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zit wel een heel groot verschil in schermen en cameramodules. Als je een Samsung S serie gewent bent mbt beeld dan ga je heel erg achteruit bij een goedkoper ander merk.
Maar qua functies en snelheid voldoet een goedkoper model ook zeer goed.
Toen ik een weer een nieuwe MotoG kocht, was het overstappen zo geregeld hoor. Hoefde ook geen apps opnieuw te doen.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:13 schreef Uhmmpie het volgende:
(Een iCloud vol foto’s en alle apps die ik wilde in 1x overgezet naar mn nieuwe telefoon.. alsof ik mijn oude telefoon in een vers jasje heb... helpt natuurlijk wel mee om niet snel te willen overstappen)
Een van onze mooiste kampeerplekken de afgelopen jaren, was aan een zijtak van de Socaquote:Op donderdag 10 september 2020 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh man als ik nog niet toe was aan vakantie dan was ik het nu wel door al jullie verhalen.
Vorig jaar hebben wij een roadtrip gemaakt (Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Kroatië en dan door Slovenië en Oostenrijk en Duitsland terug.
Wat was dat tof. Die Soča rivier zoooo blauw prachtigKroatië ook echt een tof land. Maar op sommige plekken wel heel heel massaal qua toerisme.
quote:Op donderdag 10 september 2020 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je moet de achterpoten ook niet bij je laarzen in doen.
Dat herken ik wel, dat gevoel. Ik vind vooral de noordelijke Dolomieten prachtig, dat je van die glooiende Heidi-almen hebt met koeien en struikjes en dan opeens BAF die enorme punten. Zo indrukwekkend.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:36 schreef Candaasje het volgende:
Oh en kamperen met regen vind ik ook stom hoor. Een dagje, vooruit. Of een keer s nachts terwijl je knus ik de tent ligt... Maar verder ben ik een mooi-weer kampeerder. Een beetje zon maakt heel het gebeuren zoveel fijner
In het bos op de Veluwe kamperen in anders kei-leuk!quote:Op donderdag 10 september 2020 04:36 schreef minilot het volgende:
Ahja.. ik heb daarentegen een kind...quote:Op donderdag 10 september 2020 09:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toen ik een weer een nieuwe MotoG kocht, was het overstappen zo geregeld hoor. Hoefde ook geen apps opnieuw te doen.
Geheugenkaart ook zo overgezet, maar volgens mij kun je bestanden ook heel makkelijk in een of andere wolk zetten. Ik vind het onzin dat de foto's op m'n mobiel op een server staan die 24/7 draait. Bovendien zijn de foto's van het niveau "zo zat iets in elkaar", "ik moet iets hebben dat hier op past" of "grappig"
De meeste merken hebben inmiddels een makkelijke manier om naar een nieuwer/ander toestel te gaan van de zelfde fabrikant. Of data over te nemen van een ander merk.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toen ik een weer een nieuwe MotoG kocht, was het overstappen zo geregeld hoor. Hoefde ook geen apps opnieuw te doen.
Geheugenkaart ook zo overgezet, maar volgens mij kun je bestanden ook heel makkelijk in een of andere wolk zetten. Ik vind het onzin dat de foto's op m'n mobiel op een server staan die 24/7 draait. Bovendien zijn de foto's van het niveau "zo zat iets in elkaar", "ik moet iets hebben dat hier op past" of "grappig"
Ja boks. Mijn telefoon was fijn, ik wil ook geen andere.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:01 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een beetje in ontkenning dat mijn batterij van telefoon aan het aftakelen is. Ik wil helemaal hem nieuwe telefoon
Klopt. Van Android naar iets geen probleem. Van Appel naar iets anders dan Appel is een drama.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ahja.. ik heb daarentegen een kind...
en met je camera continu in je zak... maak je dan toch best veel foto’s.
Al zit er ook een hoop rommel tussen inderdaad
En van moto naar moto zal idd geen issue zijn.
Ik heb nu een iphone en die staan niet direct bekend om hun compatibiliteit met de rest van de wereld.
herkenbaar... sowieso uitzoeken wat je dan wel moet nemen.. niks voor mijquote:Op donderdag 10 september 2020 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja boks. Mijn telefoon was fijn, ik wil ook geen andere.
Ja die almen zijn ook fantastischquote:Op donderdag 10 september 2020 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, dat gevoel. Ik vind vooral de noordelijke Dolomieten prachtig, dat je van die glooiende Heidi-almen hebt met koeien en struikjes en dan opeens BAF die enorme punten. Zo indrukwekkend.
Ik heb heel veel vakanties doorgebracht vlakbij het meest gefotografeerde kerkje van de Dolomieten.
[ afbeelding ]
appeltjes leven in hun eigen fruitschaal en de rest van de wereld is evil.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Van Android naar iets geen probleem. Van Appel naar iets anders dan Appel is een drama.
Denk dat ik d'r ook bij hoor. Ligt rr ook aan hoeveel ik hem gebruik. Als ik eind van de dag niet heel heb ik heb ook teveel gebruikt.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja boks. Mijn telefoon was fijn, ik wil ook geen andere.
"Drama". Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Van Android naar iets geen probleem. Van Appel naar iets anders dan Appel is een drama.
Ik laat J dat regelen. Daar heb ik nou helemaal geen zin in. Ik ben sowieso lui met dat soort zaken.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
herkenbaar... sowieso uitzoeken wat je dan wel moet nemen.. niks voor mij
gelukkig een neefje van 13 dat helemaal telefoonverslaafd is.
dus de belangrijkste eisen gemeld bij hem.. en hij kwam 2 uur later terug met diverse opties.
en toen daar uit gekozen
scheelt dat hij voor werk is.. dan zijn de eisen vooral niet te hoog en mag het budget dus ook wat lager zijn.
nou dat.. veel te veel keuze.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik laat J dat regelen. Daar heb ik nou helemaal geen zin in. Ik ben sowieso lui met dat soort zaken.
Dat is hier geloof ik ook de strategie.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:18 schreef gcjoel het volgende:
Gewoon eens in de zoveel tijd een nieuwere versie van mijn telefoon kopen. Niet te moeilijk en dan werkt het vrijwel hetzelfde
Hoiquote:Op donderdag 10 september 2020 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hier geloof ik ook de strategie.
(Hoi weer!)
Ik vind het vooral zonde als het ding niet helemaal kaduuk is. (Anderzijds, de tel's van mij die dat wel raakten, 'overleden' op zeer jonge leeftijd door onhandigheid van mijn kant. Dat is ook zonde...)quote:Op donderdag 10 september 2020 10:15 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijn iphone (6 plus, ooit gekregen als bonus, in 2015) nu iets te vaak laten vallen, het scherm heeft een hele verzameling barsten. Maar zolang 'ie het nog doet, doe ik het er wel mee.
Nieuwe telefoon kopen vind ik toch wel zo zonde van het geld. Dan nog liever vies duur uit eten.
Jup, dit is mijn derde MotoG.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hier geloof ik ook de strategie.
(Hoi weer!)
Hmm ik was laatst op de hei en die leek al aardig uitgebloeid.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:23 schreef Sarabi het volgende:
@:isabeau had gelijk, wat een heerlijk weer.
Herten gezienen paarse heide
op vakantie is echt niet nodig, genoeg moois hier.
Ook de parende herten gehoord?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:23 schreef Sarabi het volgende:
@:isabeau had gelijk, wat een heerlijk weer.
Herten gezienen paarse heide
op vakantie is echt niet nodig, genoeg moois hier.
Zo ja man wat is dat water koud. Heb je ook die ronde gelopen langs die waterval in die grot enzo?quote:Op donderdag 10 september 2020 09:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een van onze mooiste kampeerplekken de afgelopen jaren, was aan een zijtak van de Soca
Ideale koelkast trouwens!
Wel belachelijk koud. Toen we gingen kajakken moesten we eerst even cliffspringen van de gids. Godnondeju. Brr!
Wij in Brabant lopen altijd achter 😉quote:Op donderdag 10 september 2020 10:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm ik was laatst op de hei en die leek al aardig uitgebloeid.
Nee helaas nietquote:Op donderdag 10 september 2020 10:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ook de parende herten gehoord?
Lijkt me tof, maar die excursies met de boswachter zijn net te ver weg eigenlijk
Dat sowiesoquote:Op donderdag 10 september 2020 10:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij in Brabant lopen altijd achter 😉
Maar ≥¤500 is toch wel een redelijke prikkel?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
En ik heb altijd iPhones gehad, dus overstappen naar een ander merk lijkt me helemaal niets.
Mooi hoorquote:Op donderdag 10 september 2020 10:32 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Niet meer zo heftig als 2 weken geleden maar nog steeds bijzonder om te zien.
Als Apple weer met een budgetversie zou komen, dan zou ik wel twijfelen, ja. Maar om naar een ander merk over te stappen, zeker niet. Ik hoef gelukkig ook niet te twijfelen hoor, ik heb de 11 pro dus ik kan weer wat jaren vooruit. Zie dan wel weer wat ik daarna wil.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:33 schreef derLudolf het volgende:
Maar ≥¤500 is toch wel een redelijke prikkel?
Hier ook een Moto G inderdaad. Die kan je voor dat geld nog eens in de aarde of het zaagsel laten liggen.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, dit is mijn derde MotoG.
Vriend uit Wageningen had die ooit, argumenten "specs gelijk aan een na laatste iPhone, goede batterij, schone Android zonder meuk en rond de ¤200/250"
Toen we elkaar in augustus weer zagen had nog steeds iedereen (incluis partners) nog steeds een MotoG
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet een nieuwe laptop maar daar wil ik ook nog niet aan.
Same.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja, herkenbaar wel.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ik er dan 1 moet zoeken en het boeit me zo weinig.
Ik heb dode pixels. Dat begon met een klein streepje. 'Ok vervelend'.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Same.Ik had mezelf net overgehaald om deze écht te gebruiken tot hij helemaal op was, is het geluid ineens helemaal kut. Maarja. Nu echt geen zin om zoveel geld uit te geven. Dan maar oortjes in.
Oh ik gebruik echt nooit mijn laptop scherm. Thuis altijd een los scherm aangesloten. Beter voor je ogen ook.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dode pixels. Dat begon met een klein streepje. 'Ok vervelend'.
Dat is nu een brede baan geworden. Waar ik ook echt omheen moet scrollen soms.
Als digibeet heb ik daarvoor een computermeneer die ik bel, zeg wat ik wil, vraag of hij nog een idee heeft geef ‘m een budget en hij koopt het ding bij een groothandel. Daarna zet hij ook nog alles over. Veel beter voor mijn humeurquote:Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ik er dan 1 moet zoeken en het boeit me zo weinig.
Ik laptop op de bank.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh ik gebruik echt nooit mijn laptop scherm. Thuis altijd een los scherm aangesloten. Beter voor je ogen ook.
Haha, dat gaat wel wat ver.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dode pixels. Dat begon met een klein streepje. 'Ok vervelend'.
Dat is nu een brede baan geworden. Waar ik ook echt omheen moet scrollen soms.
Wij hebben een Samsun g A10. Geweldig toestel. voor 150 euro of zo. Ook al aangeraden aan anderen en die zijn ook blij.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook niet de goedkoopste Motorola hoor. Meestal geven we zo'n 250-300 euro uit aan een telefoon. Dat vind ik een prima bedrag.
Ik ben ook niet voorzichtig genoeg voor iets duurders.
Je kan de muis ook over de bank bewegen hequote:Op donderdag 10 september 2020 11:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kan maar niet wennen aan dat muizen op je touchpad.
Dus staat de laptop altijd op tafel![]()
iPad op de bank voor films/andere dingen/netflix tijdens voetbalwedstrijden/muziekmaken beneden en telefoon altijd onder handbereik als ik op de bank zit 's avonds.
Ja maar toch.. het zit niet lekker, te zwaar en gewoon lekker de tel of iPad.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan de muis ook over de bank bewegen heIk heb wel eens een hele avond zitten gamen op de bank terwijl G naast me lekker TV zat te kijken
Das waarquote:Op donderdag 10 september 2020 11:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja maar toch.. het zit niet lekker, te zwaar en gewoon lekker de tel of iPad.
Portland in de USB aansluiting is dan weer geen aanraderquote:Op donderdag 10 september 2020 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier ook een Moto G inderdaad. Die kan je voor dat geld nog eens in de aarde of het zaagsel laten liggen.
PRACHTIG!quote:Op woensdag 9 september 2020 20:57 schreef Candaasje het volgende:
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En iets lager:
[ link | afbeelding ]
Nu weer even teruglezen
quote:Op donderdag 10 september 2020 11:30 schreef Blues het volgende:
Vandaag naar Utregkoffie met vriendjes die daar nog altijd wonen en de dom op met de bouwlift. Voor we naar huis gaan nog ergens een hapje eten. Of mc D. of zo
De excercitie had ik in augustus... de toetsjes begonnen echt eraf te vallen, en de klikkertjes daarvan waren afgebroken. Geen audio meer, scheur in behuizing, ratelend fannetje.... En maar uitstellen..quote:Op donderdag 10 september 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Je zou zoiets kunnen overwegen, ergonomisch gezienquote:
quote:Op donderdag 10 september 2020 11:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
De excercitie had ik in augustus... de toetsjes begonnen echt eraf te vallen, en de klikkertjes daarvan waren afgebroken. Geen audio meer, scheur in behuizing, ratelend fannetje.... En maar uitstellen..
Die vallen eerder op laptops.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:07 schreef Tally het volgende:
[..]Ik las toetjes. Denk waarom vallen die van een laptop
Nee want hij staat voor een aantal jaar in de steigers vanwege onderhoud/restauratie.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Veel plezier. Mag je niet meer lopend de dom op?
Klinkt lekker, ook met harissa Misschien met een tahinidressing? Of granaatappelsiroop?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:47 schreef Lonaa het volgende:
CUL-vraag:
Vanavond eten we couscous met alle restjes groente uit de koelkast
Daarbij had ik Siciliaanse sardines willen maken maar ik besloot dat ik mijn tijd beter kan besteden dan het 'vlinderen' van 10 kleine sardientjes + ontschubben.
Heb nog wel van die visballetjes van de Ikea.
Anyway, ik zat te denken aan een saus-achtig component om het een geheel te maken.
Harissayoghurt een optie? Iemand nog een ander goed idee?
Ook granaatappel misschien wel.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klinkt lekker, ook met harissa Misschien met een tahinidressing? Of granaatappelsiroop?
Beetje ansjovis erdoor...quote:Op donderdag 10 september 2020 14:01 schreef fietsie het volgende:
Ik zou zelf wel richting iets zouts gaan, gezien de visballetjes...
Die snaai ik altijd zo uit t blikkiequote:
Prima. Hier dinsdag 30 graden. Lekker weer naar het water. Echt fantastisch zo half september een paar dagenquote:Op donderdag 10 september 2020 12:10 schreef golfer het volgende:
Het wordt echt erg vervelend weer als wij vanaf zondag nar Friesland gaan en maandag tot vrijdagochtend bootje gaan varen daar.
[ link | afbeelding ]
Goed initiatief! Ik was er ook in en heb hele geschiedenis gehoord beneden met een rondleiding. Vond het zeer interessant.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee want hij staat voor een aantal jaar in de steigers vanwege onderhoud/restauratie.
Dus om die restauratie ook financieel te steunen hebben ze bedacht dat geinteresseerden nadat de bouwvakkers naar huis zijn voor 17.50 pp naar boven mogenTe gek! Voor het laatst naar boven gelopen toen de kinderen klein waren en toen ik klein was
ziet er lekker uitquote:Op donderdag 10 september 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil deze balsamicoaardappeltjes heel erg graag nu.
Oeiquote:Op donderdag 10 september 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op donderdag 10 september 2020 17:59 schreef AnneX het volgende:
Emma Peele.RIP
Actress Diana Rigg, who became a 1960s style icon as secret agent Emma Peel in TV series “The Avengers,” has died at age 82. Rigg also starred in the spy thriller “On Her Majesty’s Secret Service” as the only woman ever to marry James Bond.
Mooie rol GoT inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Mooie vrouw vroeger en geweldig in Game of Thrones.
Ik had het idee dat ze jonger was.
ik had m al op mn Fb staan iddquote:Op donderdag 10 september 2020 17:59 schreef AnneX het volgende:
Emma Peele.RIP
Actress Diana Rigg, who became a 1960s style icon as secret agent Emma Peel in TV series “The Avengers,” has died at age 82. Rigg also starred in the spy thriller “On Her Majesty’s Secret Service” as the only woman ever to marry James Bond.
Ik was in de jaren 60 verliefd op Emma Peel van de Wrekers.quote:Op donderdag 10 september 2020 17:59 schreef AnneX het volgende:
Emma Peele.RIP
Zou etenquote:Op donderdag 10 september 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Emma Peel was mijn jeugdheldquote:Op donderdag 10 september 2020 17:59 schreef AnneX het volgende:
Emma Peele.RIP
Ben benieuwd naar de foto's. En wat fijn dat de hoogtevrees niet toesloeg!quote:Op donderdag 10 september 2020 18:27 schreef golfer het volgende:
In de trein op de terugweg uit Utrecht.
Vanavond even een paar honderd foto's en filmpjes die met de nieuwe camera gemaakt zijn bekijken en uitzoeken van onze wandeling door die stad en ons uitzicht vanaf de top van de Domtoren.
Enne... ik had helemaal geen last van mijn hoogtevrees.
Daar ben ik ook geweest. Prachtige omgeving! Mooie gesteentevorming is altijd topquote:Op donderdag 10 september 2020 09:37 schreef minilot het volgende:
en die gekke Adr¨pach-Teplice zandsteenpilaren in Tsjechie)
Bij welke winkel?quote:Op donderdag 10 september 2020 18:59 schreef fietsie het volgende:
ToGoodToGo doos was top vandaag![]()
- Zalmfilet : gebakken en door uk opgenomd
- Varkenshaas-sateetjes : gebakken en door mij genomd
- Salade shizzle: voer voor eega.
Was helemaal fijn in een keer te gebruiken.
Bij een niet-keten supermarktje hier vlakbij: "Troefmarkt"quote:Op donderdag 10 september 2020 19:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij welke winkel?
Ik zag dat ze onze foto weer hadden gebruikt in de krant![]()
Bijna een jaar oud
Leuk dat die ook mee doenquote:Op donderdag 10 september 2020 19:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij een niet-keten supermarktje hier vlakbij: "Troefmarkt"
Wat speelde ze in GoT?quote:Op donderdag 10 september 2020 18:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Mooie vrouw vroeger en geweldig in Game of Thrones.
Ik had het idee dat ze jonger was.
quote:
Troefmarkt is wel iets van een keten hoor. Uit school kwamen we halverwege altijd langs Geert, met z'n buurtsuper. Een troefmarkt. Maar wij hadden het altijd over Geertquote:Op donderdag 10 september 2020 19:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij een niet-keten supermarktje hier vlakbij: "Troefmarkt"
[ afbeelding ]
De andere doos was helaas geen foto van gemaakt.
"Droefmarkt" hierquote:Op donderdag 10 september 2020 19:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Troefmarkt is wel iets van een keten hoor. Uit school kwamen we halverwege altijd langs Geert, met z'n buurtsuper. Een troefmarkt. Maar wij hadden het altijd over Geert
Toen desbetreffende Geert er mee stopte was het winkeltje vrij vlot dichtquote:
Zo'n compilatie kan toch veel beterquote:
Ik heb m niet zelf...quote:Op donderdag 10 september 2020 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n compilatie kan toch veel beteren dan ook luidere muziek er overheen zetten dan de dialoog. Seriously?
Het staat een ieder vrij een nieuwe compilatie te uploadenquote:Op donderdag 10 september 2020 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n compilatie kan toch veel beteren dan ook luidere muziek er overheen zetten dan de dialoog. Seriously?
Dat is "Verschlimmbessert"quote:Op donderdag 10 september 2020 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
volgende plaatje is:
Du hast mich tausend mal betrogen?
Welke had je? de Pizza margherita zonder de mozzarella.quote:
Lekkerquote:Op donderdag 10 september 2020 20:42 schreef derLudolf het volgende:
Oh wat pizza betreft, afgelopen weekend goede pizza's gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Quatro stagioni maar dan andersquote:Op donderdag 10 september 2020 20:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke had je? de Pizza margherita zonder de mozzarella.
Nou ja zeg idd.. helemaal nooit herkend of aan gedachtquote:Op donderdag 10 september 2020 19:27 schreef Sarabi het volgende:
Lady Olenna, Queen of Thorns
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 september 2020 20:42 schreef derLudolf het volgende:
Oh wat pizza betreft, afgelopen weekend goede pizza's gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Waterplantenquote:Op donderdag 10 september 2020 20:29 schreef fietsie het volgende:
Ik gaf de planten water.
Nu ligt de woonkamer vol handdoekjes die druppels opvangen.
Veel Italianen nemen "gewoon" Margarita als ze een pizza nemen. Of hooguit met nog een ingrediënt extra.quote:Op donderdag 10 september 2020 20:54 schreef Candaasje het volgende:
Margherita is me ook met kaas al te kaal
Die hebben ze hier vanaf eigenlijk uit het kanaal gehaald. In de inham/dwarsstukje zat een of andere exoot die bijna over de hele breedte was overwoekerd.quote:
Tsja, dat wordt terug gaanquote:Op donderdag 10 september 2020 21:01 schreef Blues het volgende:
Sta ik 'boven op de Dom' te zingen, letterlijk en figuurlijk 'boven op de Dom, zie ik nu in het filmpje dat ik gewoon vergeet dat op zijn plat Utregs te doenGemiste kans
Fijn dat ik geen Italiaan ben dus.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel Italianen nemen "gewoon" Margarita als ze een pizza nemen. Of hooguit met nog een ingrediënt extra.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daarnaast heb ik natuurlijk geen eten in huis en heb ik geen tel nr's van collega's of wie dan ook om eten voor me te halen ( ik ben er pas 3 weken, dus ook niet gek zeg maar) en nog 2 maskers, dus ik moet die ook even halen.. ergens, met een masker op vermoed ik.. *zucht*
![]()
nu maar even een hete douche en m'n mandje in
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Spronk je hartjie wel ope?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:01 schreef Blues het volgende:
Sta ik 'boven op de Dom' te zingen, letterlijk en figuurlijk 'boven op de Dom, zie ik nu in het filmpje dat ik gewoon vergeet dat op zijn plat Utregs te doenGemiste kans
Margarita met ham. Soms een beetje uiquote:Op donderdag 10 september 2020 21:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Fijn dat ik geen Italiaan ben dus.
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:27 schreef Barreltje het volgende:
![]()
ik heb een intressante avondEn je nieuwe (BN-er) buren kunnen je ook niet uit de brand helpen daarmee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daarnaast heb ik natuurlijk geen eten in huis en heb ik geen tel nr's van collega's of wie dan ook om eten voor me te halen ( ik ben er pas 3 weken, dus ook niet gek zeg maar) en nog 2 maskers, dus ik moet die ook even halen.. ergens, met een masker op vermoed ik.. *zucht*
![]()
nu maar even een hete douche en m'n mandje inThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:27 schreef Barreltje het volgende:
![]()
ik heb een intressante avondWat een gebut Barrel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daarnaast heb ik natuurlijk geen eten in huis en heb ik geen tel nr's van collega's of wie dan ook om eten voor me te halen ( ik ben er pas 3 weken, dus ook niet gek zeg maar) en nog 2 maskers, dus ik moet die ook even halen.. ergens, met een masker op vermoed ik.. *zucht*
![]()
nu maar even een hete douche en m'n mandje in
Kunnen we iets sturen? Eten? maskers?
Wat een ongelooflijke slecht gezongen en overgeacteerde Mamma Mia film.
Dat het amusant is van de weeromstuit?
Ja snotver, nou wil ik proeven!quote:Op donderdag 10 september 2020 21:47 schreef sigme het volgende:
Wij troffen op de avondronde nog een vijgenboom met rijpe vijgen. Spaanse rijpe vijgen laten zo duidelijk proeven dat Nederlandse vijgen nog niet eens een slap aftreksel ervan genoemd mogen worden. Goddelijk zijn de Spaanse, goddelijk.
Er zit een bierwinkel met café in Ermelo. Meer dan 3000 bieren geloof ik. Alles uit de winkel kan ook in het café besteld worden en komt via een cool buizensysteem gekoeld het café binnen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:26 schreef minilot het volgende:
Aangezien mijn komende paar dagen te propvol zitten voor vlijtige research, wie heeft er nog lastminute tips voor dingen te zien/doen/eten/drinken op de Veluwe*? Mag ook klein en/of obscuur zijn. Hier of via DM/PM. Ik ben op reis een trouwe SCtipvolger!
*Al eens geweest: Radio Kootwijk, Kröller-Müller, Jachthuis St. Hubertus, Apenheul, het Loo, alles in Hattem
Bierbuizenpost!quote:Op donderdag 10 september 2020 21:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er zit een bierwinkel met café in Ermelo. Meer dan 3000 bieren geloof ik. Alles uit de winkel kan ook in het café besteld worden en komt via een cool buizensysteem gekoeld het café binnen.
Burg bieren.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er zit een bierwinkel met café in Ermelo. Meer dan 3000 bieren geloof ik. Alles uit de winkel kan ook in het café besteld worden en komt via een cool buizensysteem gekoeld het café binnen.
Ja gaaf is dat!quote:Op donderdag 10 september 2020 21:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Daar woon ik nog niet.. nu nog in mn tijdelijke woning..quote:Op donderdag 10 september 2020 21:37 schreef golfer het volgende:
[..]
En je nieuwe (BN-er) buren kunnen je ook niet uit de brand helpen daarmee?
Ja, aanbod is groot daar. Kom er graagquote:Op donderdag 10 september 2020 21:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja!
Ik heb nu een kelder vol bier
Ja !! Spaanse vijgen graag..quote:Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef sigme het volgende:
@:Barreltje: wat Annex zegt: schakel ons in als het kan! Sturen we pakketpost
Ja ga ik morgen ook even doen. Wanneer woonde jij eigenlijk hier?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind de pizza van bij A en B om de hoek het lekkerste. Daar zitten olijven, kappertjes, artisjokken, paprika, champignons, ui, verse tomaat op en misschien nog wel meer dat ik nu vergeet.
@:Barreltje en er is niet iets wat je kunt bellen om na te vragen? (Of een autochtone collega kunt laten bellen?) Toen ik daarzo woonde had ik geen digid en hebben ze altijd gewoon een 23898402348 ingevoerd in hun administratiewas geen enkel probleem
In Nunspeet heb je een bbq winkel die excursies organiseert, proef en beleef de Veluwe. Eerst een paar uur door het bos banjeren en wild spotten. Daarna een zwijn uitbenen en klaarmaken. Het zwijn is in de ochtend al geslacht door onze plaatselijke slagerij Ter Weele. Het zwijn zal ook wel uit Epe komen, we hebben er genoeg.quote:
Mweeh, klinkt iets dat objectief gezien inderdaad leuk is maar zelf denk ik: huuuuu, iets in een groepjequote:Op donderdag 10 september 2020 21:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In Nunspeet heb je een bbq winkel die excursies organiseert, proef en beleef de Veluwe. Eerst een paar uur door het bos banjeren en wild spotten. Daarna een zwijn uitbenen en klaarmaken. Het zwijn is in de ochtend al geslacht door onze plaatselijke slagerij Ter Weele. Het zwijn zal ook wel uit Epe komen, we hebben er genoeg.
Maar die is vrij populair geloof ik, dus qua plek heb je denk ik nu gewoon pech: https://www.rookovens-onl(...)-en-proef-de-veluwe/
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In Nunspeet heb je een bbq winkel die excursies organiseert, proef en beleef de Veluwe. Eerst een paar uur door het bos banjeren en wild spotten. Daarna een zwijn uitbenen en klaarmaken. Het zwijn is in de ochtend al geslacht door onze plaatselijke slagerij Ter Weele. Het zwijn zal ook wel uit Epe komen, we hebben er genoeg.
Maar die is vrij populair geloof ik, dus qua plek heb je denk ik nu gewoon pech: https://www.rookovens-onl(...)-en-proef-de-veluwe/
Je loopt het hele weekend in polonaise over de Veluwe, op dit moment. Dan kan dit er ook wel bijquote:Op donderdag 10 september 2020 22:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Mweeh, klinkt iets dat objectief gezien inderdaad leuk is maar zelf denk ik: huuuuu, iets in een groepje![]()
Daar zit ik op verkansie allerminst op te wachten.
September t/m november 2017.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja ga ik morgen ook even doen. Wanneer woonde jij eigenlijk hier?
Oh, lopen er weer mensen met ¤15.000 om hun nek hertjes te kieken?quote:Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je loopt het hele weekend in polonaise over de Veluwe, op dit moment. Dan kan dit er ook wel bij
De herten weet ik niet, maar ja.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, lopen er weer mensen met ¤15.000 om hun nek hertjes te kieken?
Hoi, waar woont je huis.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja!
Ik heb nu een kelder vol bier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |