Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?quote:Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef CaVaBien het volgende:
M is ook jarig geweest in de corona periode (begin april). Ze werd 1 jaar en ondanks dat ik al maanden aan het plannen was om een groot feest te geven, hebben we besloten om het met alleen eigen gezin te vieren. Grootouders keken mee via facetime. En de cadeautjes werden per post bezorgd/ aan de deur afgeleverd.
Toen vond ik het jammer, maar achteraf gezien was het eigenlijk perfect. Weinig prikkels voor M. Ze kon rustig haar dutjes doen, spelen en raakte niet oververmoeid. En voor ons was het minder opruimen en sowieso ook minder prikkels.
Tweede verjaardag zou ik wel met familie vieren, maar ook niet heel groots. Dat doen we wel als ze het zelf ook beter snapt.
Bedankt voor het vragen. Gaat gelukkig beter en zij lijkt er zelf geen last van te hebben.quote:Op woensdag 9 september 2020 18:32 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?
A.s. vrijdag gaan Vincent en Jeremy een uurtje wennen op de opvang. Ga dus wel even aangeven dat ze voor dit soort dingen altijd even mogen bellen..
Nou dat is redelijk geavanceerd hoor. Mijn zoon van 3,5 praat krap aan zoquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
Het is snel maar het gemiddelde moet ergens vandaan komen. Het ene kind praat met 2 nog helemaal niet en de andere spreekt volzinnen. Ik ken meerdere kinderen die voor hun 2e verjaardag volzinnen spraken en ook kinderen die met 2 jaar nog amper een woord zeiden. In die ontwikkeling zit zo gigantisch veel verschil.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
Checkquote:Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef lunapuella het volgende:
Welpje wordt deze maand 2 en valt in de 'nog geen woord' categorie ja.
Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voorquote:Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Goed om te lezen dat het zo uiteen loopt, Koert is nu 16 maanden en zegt alleen nee (maar dat betekent ook ja) en mama, maar alleen als ik de kamer uit ben.
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg
Iemand daar nog tips voor?
Hij begrijpt ons wel dus dat is wel fijn
Je doet je naam eer aanquote:Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen jaquote:Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
Ja echt hequote:Op zondag 13 september 2020 13:41 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan
Hier wel groot fan van boekjes lezen. Vooral omdat hij zelf de bladzijden mag omslaan. En flapjes boeken zijn heel leuk. En als ik dan bijvoorbeeld vraag: ' waar is de vogel?' dan mept hij vaak met zijn handje redelijk de goede richting op
Praten is onverstaanbaar gebrabbel. Heel soms is er een -bij voorkeur ingewikkeld - woord wat hij na probeert te zeggen. Zo lijkt hij iets als 'kágnemè' te zeggen als hij zijn beker karnemelk krijgt.
Maar 'mama'ho maar.
Ja, die met vilten flapjesquote:Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen ja![]()
Favoriete woorden hier zijn ‘kijk’ en ‘die’, de laatste vergezeld met een wijzend vingertje.
De eend is ook een vilten flapjesboekquote:Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef Ceviche het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar een vilten flapjes boek en waar is de eend, misschien vindt hij dat wat
Gefeliciteerd tot! Echt al een kleine meneer![]()
Oh kijk eens aanquote:Op zondag 13 september 2020 16:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De eend is ook een vilten flapjesboek
[ afbeelding ]
Is een hele reeks van
Boekjes lezen die tegen een stootje kunnen en je binnen de kortste keren uit je hoofd kent. Anders buiten bereik houden wanneer je het voorleest.quote:Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg
Iemand daar nog tips voor?
Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waar ik 16 uur over 4 dagen verspreid werk (di t/m vrij), mijn vriend werkt van ma t/m donderdag, en ook nog de zaterdag. Nou gaat Y de dinsdag en de vrijdag naar kdv, voor de komende 9 weken, daarna gaat ze alleen de dinsdag. Maaarrrrr, woensdag komt m’n schoonvader (zal voor 2 a 3 uurtjes zijn), en donderdag komt m’n schoonmoeder oppassen. Krijg het dus Spaans benauwd omdat ik denk dat dat iets te druk is voor Y, of denken jullie dat het wel mee valt en dat ik me (weer eens) druk maak.
Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffiequote:Op dinsdag 15 september 2020 06:30 schreef Peejtur het volgende:
Wat een nacht. Een uurtje of 3 met een ontroostbaar meisje gezeten. Is 18 maanden nu dus zal vast de slaapregressie zijn. En dat kan 2 tot 6 weken duren....
Over een paar weken gaat ze ipv 2 dagen 1 dag naar kdv, denk dat dat al een hoop scheelt. Voorderest is het niet heel makkelijk aan te passen omdat ik 4 dagen werk, en vriend 4,5.quote:Op maandag 14 september 2020 13:21 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?
Lust ik nietquote:Op dinsdag 15 september 2020 08:47 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffie
De nachten ervoor was ze ook al meer wakker dan normaal en vroeger. Vannacht spande de kroon...quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nog gefeliciteerd ToT! Prachtig jochie heb je daar
@:Peejtur: één nacht is nog geen patroon hèik hoop dat het mee blijkt te vallen en eenmalige onrust was.
Dan is "Een boek voor kleine handjes" denk ik een aanraderquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:40 schreef wieksel het volgende:
Verder Een boek van herve tullet. Die is hier na heel veel lezen helaas kapot, maar de ene bladzij moet je klappen, volgende blazen, heel interactief.
quote:Op woensdag 16 september 2020 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Onze dreumes slaapt beter dan zijn broer van 5.Kleuter staat elke nacht minstens één keer aan ons bed, maar ook vaak drie keer. Welpje slaapt bijna altijd door.
2 uur 37 vannacht.quote:Op woensdag 16 september 2020 07:13 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Nee wij ook niet. Afgelopen nacht was goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 september 2020 09:30 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom jullie uitzwaaien! Y is gisteren een peuter geworden![]()
Tot snel of minder snel in het peutertopic.Aah gefeliciteerd framblij! Wat is ze prachtig en zo groot alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moest het even Googlen, maar cool concept hoor! Komt het uit de Montesori-hoek?quote:Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:
Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken
Drafje is een betere omschrijving, maar het is wel sneller dan normaal. Dinsdag op het kinderdagverblijf had hij het in zijn hoofd gehaald om van de glijbaan te willen. Leidster ging achter hem aan, hij ging sneller lopenquote:Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:
Kan de jouwe rennen ja?Hier wordt sinds de vakantie soms een klein drafje ingezet
Maar echt hard gaat het nog niet.
Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken
Oeh wat ga je doen?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:18 schreef aapieannie het volgende:
Hier zitten ze vaak in de eetstoel te kijken bij het koken. Of voor de televisie, even een rust momentje voor er gegeten word. De stoel is ook het enige plekje waar ze daadwerkelijk langer dan 2 seconde stil zitten![]()
We hebben van die leuke nijntje stoeltjes, maar die zijn vooral leuk om mee te gooien of om bovenop te springen.
Ontwikkeling gaat ineens hard hier. Er komen zowaar verstaanbare 2 woord zinnen uit en een lol dat ze dan hebben! Laatst geleerde zinnen zijn papa bombo & mama lief.
Morgen gaan ze voor de 2e keer de hele dag naar het kdv, en ben ik voor het eerst in bijna 2 jaar een hele dag kindloos
Haha ik riep vorige week dat ik se hele dag in bed ging liggenquote:
Dat is hier momenteel ook telkens. Ik moet om het gebouw heen lopen, zodra ik weer in het lokaal kijk is meneer al weer vrolijk aan het spelenquote:Op vrijdag 25 september 2020 08:47 schreef aapieannie het volgende:
Nou dat wegbrengen ging minder soepel dan gehoopt.
2 krijsende kinderen achter gelaten.. hopelijk is het alweer oke nu. Vorige week hebben ze een super leuke dag gehad dus ga er van uit dat ze al leuk al het spelen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot snel in het peutertopic!![]()
Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatiequote:Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen![]()
Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen![]()
Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Bas had wat koorts de 2 dagen na de vaccinatie en een week later wat uitslag op een been. Meer niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen![]()
Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen![]()
Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Tot nu toe ook elke keer weinig van gemerkt. (Dat gold eerder ook voor het 'ze kunnen wat meer slapen na de injectie'quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatie
Ja! Momenteel word bijna alles van tafel geveegd hier... ook de boterhammen. Ze gaan vanzelf wel weer eten. Vanavond eens zonder stukje vlees erbij, dat was bij de oudste ook een dealbreaker. Ze eet nog steeds geen vlees, ben benieuwd wat de jongens uiteindelijk kiezen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...
Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Ja behalve op de crèche. Daar eet hij alles. Hij komt sinds deze week opeens wel steeds om broccoli en paprika vragenquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Slapen ze nog in een ledikant?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:31 schreef aapieannie het volgende:
Ik had eerder hier moeten zeggen dat alles van tafel word geveegd...
Vanavond voor beide heren 2 keer couscous opgeschept!
Nu gauw weer terug naar boven. Ze hebben ontdekt dat ze hun bed uit kunnen.
Ja ze slapen nog in hun ledikant. Vincent vind het heel gezellig om bij Jeremy in bed te kruipen. Om 8 uur stonden ze met zn tween bij het traphekje om papa te roepen dus ze klimmen ook de andere kant eruit haha.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Slapen ze nog in een ledikant?
Ik zit te denken aan een 2 persoons ledikant te maken voor ze.
Voor je hoe danquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.
M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit
Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.
Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Hier wel meer maar ze krijgt geen bv meer. Dat zal ook zeker schelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- appelmoes/ knijpfruit
Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Hier op slechte dagen een vergelijkbare hoeveelheid. Behalve dat hij 's ochtends een kommetje pap eet (150 ml) en na het avondeten een kommetje griekse yoghurt met een eetlepel pap erdoor geroerd. Twee á drie keer borstvoeding hier.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- appelmoes/ knijpfruit
Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef douche-eendje het volgende:
De eerste kies is door. Verklaart alle hoestbuien en nachtelijk gedoe van de afgelopen 2 weken wel
Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijk
Het zou wel een hoop verklaren. Op de crèche hoest hij heel veel (hij zit dus alweer 2 dagen thuis) en afgelopen nacht was hij ook erg onrustig. Maar hij heeft verder geen koorts of andere verkoudheidsverschijnselen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.
Altijd een poging waardquote:Op donderdag 1 oktober 2020 01:23 schreef aapieannie het volgende:
Accepteerd ze het ook niet als ze zelf een lepel of vork heeft en jij dan met een ander lepeltje een hap geeft? Dat werkt hier nog wel, al moet ik zeggen dat ze het eten met bestek aardig onder de knie beginnen te krijgen!
Ik ben heel blij met ons spiegeltje en vind het die 15 euro ofzo echt 100% waard. Ik weet niet of dreumes zelf er echt veel aan heeft, maar zelf vind ik het in elk geval fijn hem te kunnen zien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:
* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Ik heb ook een spiegeltje omdat ik het fijn vind naar mijn dochter te kijken. Ze kijkt terug maar of ze echt oogcontact maakt? Ze lacht dan namelijk zelden terwijl ze dat normaal wel veel doet als ik naar haar kijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje:
Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).
Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Spiegeltje volmondig ja. Achter bijrijder want dan kan ik dingen aangevenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje:
Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).
Vanaf dat ze er hoe dan ook overheen klimmen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:03 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf wanneer halen jullie zijkant van bed af en plaats je er alleen een railing?
Dat hangt toch af van het type voedsel en je kind? Verslikken een knijpfruit-zakje lijkt me best uitzonderlijk en daarnaast verslikt mijn kind zich tot nu toe nooit dus ik vind dat wel een aanvaardbaar risico.quote:Op zondag 4 oktober 2020 23:47 schreef Rebubbled het volgende:
Eten in de auto wordt enorm afgeraden. Als je kind zich verslikt, moet je eerst stoppen, kind uit het stoeltje manoeuvreren en vervolgens pas ehbo toepassen. Dat is een hele hoop kostbare tijd.
Hmm, ik geef Lily liever niets vloeibaars in de auto. Dan komt ze zeker onder het knijpfruit aan op de plaats van bestemming.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Dat hangt toch af van het type voedsel en je kind? Verslikken een knijpfruit-zakje lijkt me best uitzonderlijk en daarnaast verslikt mijn kind zich tot nu toe nooit dus ik vind dat wel een aanvaardbaar risico.
Een cracker is wellicht een wat groter risico.
+1quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon niet eten in de auto hier. Het is al een vuilnisbak.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:35 schreef taxibabe het volgende:
Hallo, ik kom me hier melden met mijn verse reuzedreumes! Hij is vandaag 1 geworden!!![]()
Wat is het jaar snel gegaan..
Plaatje bij het praatje!Aah gefeliciteerd taxibabe! Wat is hij groot geworden en super leuke foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag?
Tnx! Ja het is een reusquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:39 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Aah gefeliciteerd taxibabe! Wat is hij groot geworden en super leuke foto's
Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd en welkom! Idd een reus, maar bijna 23-maander heeft dezelfde stats
Precies wat ik me afvroeg. Prul gaat van een stuk honingmeloen net zo druk doen als van een bak pepernoten. Maar ik vind het wel prima om af en toe ook een ongezondere optie te lezen: ze krijgt ook weleens wat chipjes, een lepel ijs als we naar de lokale ijsboer gaan of een broodje hotdog bij ikea. Gaat ze niet dood van en ik probeer mijn eigen opvoeding qua eten (strikt onderscheid tussen goed en slecht, verboden en niet verboden en daardoor uiteindelijk alles eten wat los en vast zat toen ik eenmaal naar de middelbare school ging enzo) niet mee te geven. Alles mag hier, alleen sommige dingen elke dag en andere niet elke dag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:38 schreef Mariposas het volgende:
Welkom @:taxibabe! En inderdaad apart, want het lichaam maakt geen onderscheid tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers. Was hij niet gewoon helemaal hyper van alles om hem heen?
Dankjewel!quote:Op zondag 11 oktober 2020 16:32 schreef aapieannie het volgende:
Welkom taxi! Wat een flinke kerel heb je daar![]()
Ik heb ook twee reuzen. Voor aankomende winter ligt maat 98, en soms een klein vallende 104 klaareind deze maand worden ze alweer 2. De tijd gaat veel te snel!
Ik weet dat het lichaam dat onderscheid niet maakt, maar ik vermoed dat het door de hoeveelheid suikers ging. Ik denk dat er in die taart veel meer suiker zit dan in een zakje knijpfruit of een stukje eierkoek. Later op de dag met evenveel bezoek was hij lang niet zo hyper.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:38 schreef Mariposas het volgende:
Welkom @:taxibabe! En inderdaad apart, want het lichaam maakt geen onderscheid tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers. Was hij niet gewoon helemaal hyper van alles om hem heen?
Precies, dat denk ik ookquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:18 schreef Aure het volgende:
Maar misschien zat er wel méér suiker in die hapjes taart dan wat hij normaal binnen krijgt aan suikers? Het maakt dan verder natuurlijk niet uit wat voor suikers dat zijn, maar dan kan het best een suikerkick zijn toch.
dat kan zeker. Mijn post was er op gericht dat @taxibabe het gevoel had dat er een verschil zit hoe het lichaam reageert op niet-geraffineerde vs. geraffineerde suikers.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:18 schreef Aure het volgende:
Maar misschien zat er wel méér suiker in die hapjes taart dan wat hij normaal binnen krijgt aan suikers? Het maakt dan verder natuurlijk niet uit wat voor suikers dat zijn, maar dan kan het best een suikerkick zijn toch.
De suikervrije taart met 500ml ahornsiroopquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:34 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben er vroeger ook in getrapt hoor, babykoekjes gezoet met appel of met honing.
Tnx! Die taart komt van de Hema!quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef BobbyMcGee het volgende:
Welkom in het topic Taxi
Wat een leuk mannetjefantastische taart!
Oh ik verwacht ook zeker niet van mezelf dat ik dit vast kan houden. Maar zo lang dat hij nog niet zeurt om bepaald eten en ik nog enigszins kan bepalen wat er in gaat, probeer ik wel zo consequent mogelijk te zijn om er zo min mogelijk suiker in te gooien. En ja, fruit is ook suiker, maar gevoelsmatig beter dan suikerbommen zoals snoep, zoete koekjes en zoete toetjes met ontzettend veel toegevoegde suikers. Daarbij heb ik (gevoelsmatig) ook nog eens liever dat hij dan suiker binnenkrijgt dan 'nepsuikers' zoals aspartaam e.d.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:28 schreef aapieannie het volgende:
Wij deden bij de oudste ook zo min mogelijk suiker. Maar zo langzaam aan sluipt het er toch wel in. Koekje hier, snoepje daar. Oh wil je ook limonade proeven, lekker he.
Bij de jongens heb ik het los gelatennu kan je hier toch niks eten zonder dat Jeremy gelijk aan je been hangt dat hij ook wil.
Ze krijgen dan ook een keuken voor hun verjaardag, ku en ze daar samen koken en mijn uien met rust laten. Ze zater gister allebei een ui te pellen en dapper in te happen. Tot ze doorhadden dat het echt geen appel was. Hoor ineens achter me, bah mama deze nieete appuu, sent wille appuuu, diiee oook. Zo leuk dat kletsen van Vincent. Jeremy noemt hij steevast die, en Kaylee word inmiddels Kakkie genoemtsoms als ze uit bed komen en Kaylee is naar school staat hij met zn handjes al vragend mama, waa kakkie toe? En Jeremy zegt dan eigenlijk altijd , kakkie weg. Ze praten ook in hun eigen taal samen..
Oh dat klinkt heerlijk!!quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is vandaag naar het speeltuintje gewaggeld met mij. Zo leuk. Hij liep heel trots kletsend over de stoep. We deden een kwartier over 150 meter
want alles onderweg moest natuurlijk uitgebreid bekeken worden.
Het was eerder niet nodig dat ze naar de opvang gingen. Onze roosters sloten zo op elkaar aan dat er altijd iemand thuis was, dus vonden we opvang niet nodig. We gingen regelmatig naar dingen waar ook andere kinderen waren dus leren delen en samen spelen is niet echt een issue.quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:00 schreef taxibabe het volgende:
Was het een bewuste keuze om ze niet naar de opvang te laten gaan? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om het niet te doen. Want ik heb hem nu (ook door corona, dus thuiswerken) het hele jaar bij me gehad. Maar wij hebben ook geen recht op kinderopvangtoeslag. Het enige is dus dat hij (ook door corona) geen andere kindjes ziet. En ik weet niet of dat een nadeel is voor zijn sociale ontwikkeling.
Oh en sinds gisteren weigert hij de speen in bedje.
Die van mij zitten al een flinke poos in de opvolgstoel. Wij hebben de pearl 2 way fix en ze zitten dus idd nog steeds achterstevoren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:37 schreef Ynske het volgende:
Zitten jullie kinderen nog in de maxicosi of al over naar een vervolg stoel?
Ik zit maat te lezen en me af te vragen wat te doen.
Onze vriend met zijn 73,5 cm, 9,5 kg en bijna 15 maanden zit nog in de maxicosi. Heeft nog ongeveer 3 cm over tot bovenkant hoofd bovenkant stoel. Ik weet dat de maxicosi kan tot oorlijn bovenkant stoel maar dat lijkt me niet fijn zitten ivm de bijrijdersstoel die tegen de bovenkant aankomt.
Maar wat nu. Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren? Of toch voorwaarts?
Het is me niet duidelijk want bij veel stoelen staat achterwaarts tot 15 maanden. Wat me vooral lijkt omdat dat verplicht is in de wet.
Ga ik dan voor een stoel die beide kan. Of toch niet. Enlighten me
We hebben gister de Axisfix air aangeschaft, was een mooie prijs met de actie van nu, en vooral belangrijk, hij zat er mooi in. Hadden ook de Römer gepast, maar daar had hij links en rechts naast zijn heupen nog een vuistbreedte aan ruimte over.quote:Op maandag 19 oktober 2020 19:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die van mij zitten al een flinke poos in de opvolgstoel. Wij hebben de pearl 2 way fix en ze zitten dus idd nog steeds achterstevoren.
En oorlijn bovenkant stoel is niet waar. Ze moeten binnen het bakje blijven.
Ja dat maakt wel een verschil, wij hebben niemand in de familie of vriendenkring met jonge kinderen. En door corona kunnen we ook niet echt ergens heen waar jonge kinderen zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:11 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Het was eerder niet nodig dat ze naar de opvang gingen. Onze roosters sloten zo op elkaar aan dat er altijd iemand thuis was, dus vonden we opvang niet nodig. We gingen regelmatig naar dingen waar ook andere kinderen waren dus leren delen en samen spelen is niet echt een issue.
Nu het bij ons beiden zo ongelovelijk druk is, is het niet meer te doen dat er altijd iemand thuis is. Dus de grote naar de bso en de kleintjes naar kdv.
Hadden wij ook niet maar dat komt vanzelf wel. Gaat hij straks naar de peuterspeelzaal?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 20:07 schreef taxibabe het volgende:
Ja dat maakt wel een verschil, wij hebben niemand in de familie of vriendenkring met jonge kinderen. En door corona kunnen we ook niet echt ergens heen waar jonge kinderen zijn.
Dat is wel de bedoeling! We moeten alleen tegen die tijd even kijken hoeveel de gemeente dan bijdraagt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 20:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hadden wij ook niet maar dat komt vanzelf wel. Gaat hij straks naar de peuterspeelzaal?
Thomas heeft eigenlijk nooit echt moeite gehad met slapen, het is op 2 handen te tellen dat we dramanachten hebben gehad, alleen overdag is met momenten wat lastig geweest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 20:13 schreef Ticootje het volgende:
Het lijkt deze week net weer wat beter te gaan met slapen. Ik weet het niet taxi, ik geef daar geen namen aan. Misschien is het inderdaad een stukje ontwikkeling rond deze leeftijd.
Voor die gemeentelijke bijdrage kregen we een standaard schema maar het was makkelijker om de opvang alvast een berekening te laten maken. Klinkt misschien allemaal nog wat vroeg maar als het toch de bedoeling is dat hij heen gaat kan je hem net zo goed alvast inschrijven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 20:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling! We moeten alleen tegen die tijd even kijken hoeveel de gemeente dan bijdraagt.
Jullie hebben ook zo'n softshellpak van Ielm? Ik vind het echt zo'n top-aankoop!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:42 schreef douche-eendje het volgende:
Op zijn favoriete plek, "buite"
Ja, dit is zijn 2e pak inmiddels. De eerste werd wat klein. We hebben er zoveel plezier van.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 22:01 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Jullie hebben ook zo'n softshellpak van Ielm? Ik vind het echt zo'n top-aankoop!
Ik 2 jaar geleden: Jeuh! Wintertijd! Uur extra gratis slaap!![]()
Ik nu: Wacht! Dus dan wordt ze straks al om 5.00 wakker?
Ik heb er een van 80 die draagt hij al sinds 68. 86 ligt ook klaar,hij is nu 73,5 cm en heeft nog ruimte zat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe nauwkeurig is de maatvoering van die pakken? Zoon is nu maat 86 in aan het groeien maar ik wil het liefst een pak kopen voor 2 jaren. Dus eigenlijk wil ik 92 hebben... Iemand advies? En blijven ze enigszins netjes? Zijn ze na 1 of 2 seizoenen gedragen te zijn, nog geschikt voor een tweede kindje?
Bas zijn eerste pak heeft het zwaar gehad door het kruipen, maar ziet er nog uit als nieuw. Nu maat 86 pak, kledingmaat 80quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe nauwkeurig is de maatvoering van die pakken? Zoon is nu maat 86 in aan het groeien maar ik wil het liefst een pak kopen voor 2 jaren. Dus eigenlijk wil ik 92 hebben... Iemand advies? En blijven ze enigszins netjes? Zijn ze na 1 of 2 seizoenen gedragen te zijn, nog geschikt voor een tweede kindje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ik dacht ook misschien zegt ze: wageniet, in de zin van ik wil niet in de wagen/ buggyquote:Op maandag 26 oktober 2020 15:36 schreef Aure het volgende:
Het kan ook zijn dat ze daar in de maneschijn zingen met "en je waagt het niet" ipv "en je raadt het niet"
Ik probeer te ontcijferen welk liedje je bedoelt, maar het lukt me echt niet. Enlighten me!quote:Op maandag 26 oktober 2020 16:56 schreef aapieannie het volgende:
Cava, in dit geval zijn de slechte ogen aangeboren. Ik heb zelf ook een bril. De oudste heeft ook een bril. Bij Jeremy was het vrij snel al duidelijk dat er wel wat is met zn ogen, maar nog niet erg genoeg om met net 1 jaar al aan de bril te moeten.
Bij Vincent is het nog onduidelijk, al denk ik dat hij ook wel een bril moet. Hii struikelt zo vaak over random dingen haha!
En de uitspraak kan prima van het liedje zijn toch, hier horen we te pas en te onpas oood eet ittte piippee.. en ze beginnen af en toe random te klappen. Als je dan niet gaat zingen worden ze boos haha!
Ah, ik las 'eet' ipv 'et' en 'pippee' met een lange e en toen was ik het compleet kwijt. Txsquote:
Ik had dinsdag geïnformeerd wat het beleid was, en toen begon hij net de eerste verschijnselen te tonen. Toen gaven ze aan dat hij niet welkom was.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Mariposas het volgende:
Waarom mag hij niet naar de opvang, @:bobbymcgee? Heeft hij koorts?
Vreemd beleid, want het is in strijd met de richtlijnen van de GGD, het RIVM en de richtlijn kinderopvang. Het kind is al besmettelijk vanaf 2 dagen voor het verschijnen van de blaasjes tot de blaasjes zijn ingedroogd. Het is zo besmettelijk dat ongeveer 95% van de mensen die in Nederland zijn opgegroeid waterpokken heeft gehad. Bovendien is er een verhoogde kans op ernstig verloop als kinderen vanaf 12 jaar of volwassenen waterpokken krijgen. Het is dus eigenlijk waar je kind vroeg of laat (nou ja, niet te laat dusquote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:54 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ik had dinsdag geïnformeerd wat het beleid was, en toen begon hij net de eerste verschijnselen te tonen. Toen gaven ze aan dat hij niet welkom was.
Hoewel ik op the interwebz lees dat kinderen vooral besmettelijk zijn voor de blaasjes vorming en je kinderen dus wel naar de opvang kunt doen zodra je doorhebt dat het waterpokken zijn, vind ik dat wat tegenstrijdig met het verhaal dat juist het vocht in de blaasjes het virus bevat. Dus ik kan me wel vinden in hun terughoudendheid. Daarbij is het kind wel wat hangerig dus is het voor hem ook fijn om gewoon thuis te zijn.
quote:Op zondag 1 november 2020 09:22 schreef taxibabe het volgende:
Allemaal nieuwe dreumesen!! Gefeliciteerd en welkom BellaaElisa!!
Ach wat sneu.. Ik heb er geen ervaring mee, Thomas is (afkloppen) nog nooit ziek geweest, zelfs geen verkoudheidje ofzo. Maar misschien helpt wat koud drinken of een ijsje eten?quote:Op zondag 1 november 2020 10:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik kom gelijk binnen vallen met een vraagspruit heeft keelpijn hebben jullie misschien nog tips?
Hoi!quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 09:44 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoi allemaal![]()
Spruit is 29 oktober 1 jaar geworden![]()
Imgur werkt niet bij mij dus een foto houden jullie nog te goed!!
quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:35 schreef taxibabe het volgende:
Zooo, Thomas is weer goedgekeurd door het CB. 13 maanden, 82 cm en 12,5 kilo.
Alle motoriektestjes ook glansrijk volbracht. Hij begon ook de blokjes te stapelen, haha. Hij moest ze alleen maar in en uit een bakje doen.
En omdat het dinsdag is (ok.. de foto is van zaterdag..)Grote ventSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan is die van ons toch maar een ukkie, met zijn toen 14 maanden en nog geen 10 kg, en 73 cm
Meneer is vandaag zielig2 kiezen die vinden dat ze tegelijk moeten doorkomen
en doorslapen.... nope, 4x per nacht is niet ongewoon, waarbij 5 uur opstaan is voor meneer of alles gillen we bij elkaar. en dan om half 8 weer naar bed. zucht.
wat doe je eraan? ik weet het echt niet meer.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
ik heb hem nu even uitbesteed aan mn ouders, had net een sollicitatiegesprek. gelukkig via Zoom, dan vallen mn wallen niet zo opquote:Op dinsdag 3 november 2020 13:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ynskehet is pittig, vooral met die kiesjes. Bij ons ging het slapen beter toen Bas overdag van 2 naar 1 slaapje ging. En het doorslapen is wisselend hoor. Kan 2 weken goed gaan, dan weer een week niet met vervolgens een nacht van 1-4 een brullend kind (want doorkomende kiezen). Helaas geen tips je, behalve genoeg koffie en zorgen dat je zelf zoveel mogelijk slaap kunt pakken
Hoe is het gesprek gegaan? Wel een beetje goed gevoel over?quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb hem nu even uitbesteed aan mn ouders, had net een sollicitatiegesprek. gelukkig via Zoom, dan vallen mn wallen niet zo op
Nog gecondoleerd..quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een leukerd taxi![]()
In hou van de nieuw ontdekte doorslaapskillz. Moest Bas vanmorgen zelfs wakker maken.
Gisteren hadden wij de uitvaart van de oma van mijn man, Bas heeft de middag doorgebracht bij een vriendin. Haar zoontje en Bas hebben heerlijk gespeeld, zo leuk. 2 spelende dreumessen is echt wel anders dan 1.
wel goed geloof ikquote:Op dinsdag 3 november 2020 14:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hoe is het gesprek gegaan? Wel een beetje goed gevoel over?
Heb geen tips, Thomas slaapt verrassend goed (afkloppen, kan ook zo veranderen natuurlijk), hij is wel altijd vroeg wakker, 6.00 (met het verzetten van de klok half 5..). Eigenlijk heeft hij 's morgens nog een powernap nodig, maar dat vertikt hij. Sporadisch heeft hij een slechte nacht, maar dat is gelukkig te overzien. Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter![]()
L past bij opa&oma met winterjas niet meer in het 2ehands Bobike zitje terwijl dat thuis met de Yepp nog geen probleem is met zijn bijna 100cm. Ik zou dus denken dat de Yepp langer mee kan, wel zijn beide tot max 15 kilo.quote:Op zondag 8 november 2020 14:54 schreef taxibabe het volgende:
Wij verschonen vooral op bed of beneden op de bank of eettafel, vlak na zijn eerste verjaardag hebben we de commode van zijn kamer afgehaald. Eindelijk ook wat meer ruimte in zijn kleine kamertje.
Ff een andere vraag. Meneer is dus bijna 13 kilo en past zeker met een dikke jas niet meer in zijn fietsstoeltje..![]()
Wij hebben een 2ehands Bobike zitje. Zijn er merken die wat grotere zitjes hebben? Of zit het moment er aan te komen dat hij op een achterzitje moet? Ik vind hem daar nog veel te jong voor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |