abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194970996
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
pi_194971035
Ik zou nog even wachten met plannen maken tink.. het is pas over 2 maanden. Zou eind volgende maand kijken hoe het dan met jouzelf is, en hoe de wereld er dan uit ziet ;)
pi_194972788
M is ook jarig geweest in de corona periode (begin april). Ze werd 1 jaar en ondanks dat ik al maanden aan het plannen was om een groot feest te geven, hebben we besloten om het met alleen eigen gezin te vieren. Grootouders keken mee via facetime. En de cadeautjes werden per post bezorgd/ aan de deur afgeleverd.

Toen vond ik het jammer, maar achteraf gezien was het eigenlijk perfect. Weinig prikkels voor M. Ze kon rustig haar dutjes doen, spelen en raakte niet oververmoeid. En voor ons was het minder opruimen en sowieso ook minder prikkels.

Tweede verjaardag zou ik wel met familie vieren, maar ook niet heel groots. Dat doen we wel als ze het zelf ook beter snapt.
pi_194975233
Het scheelt denk ik enorm dat ze op deze leeftijd nog niet echt snappen wat voor een dag het is.

We hebben het voor onze nu 7 jarige ook klein gehouden. Het was bloedheet dus kon ook buiten.

Ik geef normaal voor mijn eigen verjaardag altijd een groot feest, ja nu even niet dus. Jammer, maar gezondheid en veiligheid van mensen gaat voor.
pi_194975244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef CaVaBien het volgende:
M is ook jarig geweest in de corona periode (begin april). Ze werd 1 jaar en ondanks dat ik al maanden aan het plannen was om een groot feest te geven, hebben we besloten om het met alleen eigen gezin te vieren. Grootouders keken mee via facetime. En de cadeautjes werden per post bezorgd/ aan de deur afgeleverd.

Toen vond ik het jammer, maar achteraf gezien was het eigenlijk perfect. Weinig prikkels voor M. Ze kon rustig haar dutjes doen, spelen en raakte niet oververmoeid. En voor ons was het minder opruimen en sowieso ook minder prikkels.

Tweede verjaardag zou ik wel met familie vieren, maar ook niet heel groots. Dat doen we wel als ze het zelf ook beter snapt.
Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?

A.s. vrijdag gaan Vincent en Jeremy een uurtje wennen op de opvang. Ga dus wel even aangeven dat ze voor dit soort dingen altijd even mogen bellen..
pi_194976206
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:32 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?

A.s. vrijdag gaan Vincent en Jeremy een uurtje wennen op de opvang. Ga dus wel even aangeven dat ze voor dit soort dingen altijd even mogen bellen..
Bedankt voor het vragen. Gaat gelukkig beter en zij lijkt er zelf geen last van te hebben.

Haar huidje is wel beschadigd jammer genoeg en ik zag dat het slijmvlies in haar mond ook beschadigingen heeft (door de tanden denk ik).

Ik heb met de leidster gebeld die toen aanwezig was. In het vervolg word ik sowieso even gebeld.

Ze bleek dus gestruikeld te zijn over een balkje dat op de grond lag. Ze hebben een plein dat ze wilden inrichten als een natuurtuintje. Ze hebben na de gebeurtenis met Mayra de 'gevaarlijke' dingen weggehaald.

Heel fijn, alleen jammer dat mijn kind eerst zo'n verwonding moest oplopen voordat dat gebeurde.

Ik zou het zeker even aangeven, voordat ze starten. Ongelukjes kunnen best gebeuren en iedere opvang/ moeder gaat daar anders mee om.
  FOK!fossiel woensdag 9 september 2020 @ 19:42:48 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194976255
Hier hebben we de eerste verjaardag ook heel klein gehouden. In de ochtend ouders van vriend gevolgd door zijn zus met gezin. In de middag mijn ouders en daarna mijn broertje en zijn vriendin.

En dit beviel me perfect! Ik houd niet zo van die massale verjaardagen. Vroeger vierden wij onze verjaardag met het gezin (familie woonde heel ver weg) en toen we ouder waren nog een eigen feestje voor vriendjes natuurlijk. Nooit een grote verjaardag ‘gemist’.
Chick on a mission
pi_194977622
Wij hebben de verjaardag samen met die van leyla gevierd. Gewoon stuk restaurant afgehuurd omdat corona corona en iets van 12 mensen uitgenodigd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194992287
Vandaag hadden ze hun feestje op de opvang. Ze waren wel een beetje moe. :D
pi_195002377
Ja dat zal best wel tico!

Ik haalde twee blije jongens op van het kvd. Ze waren zelfs boos dat ze mee naar huis moesten haha! Dus ik geloof dat ze het er wel naar hun zin gaan krijgen.
pi_195002746
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waar ik 16 uur over 4 dagen verspreid werk (di t/m vrij), mijn vriend werkt van ma t/m donderdag, en ook nog de zaterdag. Nou gaat Y de dinsdag en de vrijdag naar kdv, voor de komende 9 weken, daarna gaat ze alleen de dinsdag. Maaarrrrr, woensdag komt m’n schoonvader (zal voor 2 a 3 uurtjes zijn), en donderdag komt m’n schoonmoeder oppassen. Krijg het dus Spaans benauwd omdat ik denk dat dat iets te druk is voor Y, of denken jullie dat het wel mee valt en dat ik me (weer eens) druk maak. ;(
pi_195029464
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
pi_195029593
Van ons is nu 18 maanden en ze 'praat' best veel maar kan me niet voorstellen dat ze over 2 maanden zulke zinnen gaat zeggen :N
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:00:40 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_195029690
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
Nou dat is redelijk geavanceerd hoor. Mijn zoon van 3,5 praat krap aan zo :D
disclaimer
pi_195032321
Nou, dat kan ik mij ook nog lang niet voorstellen :D. Hier prachtige volzinnen als 'zitten, toet toet' en 'bah poep'.
pi_195033053
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Het is snel maar het gemiddelde moet ergens vandaan komen. Het ene kind praat met 2 nog helemaal niet en de andere spreekt volzinnen. Ik ken meerdere kinderen die voor hun 2e verjaardag volzinnen spraken en ook kinderen die met 2 jaar nog amper een woord zeiden. In die ontwikkeling zit zo gigantisch veel verschil.

Mijn 2jarige doet het fysiek niet onder voor een 3jarige maar zodra hij begint te praten valt hij door de mand want daarmee is hij wat langzamer dan gemiddeld.
pi_195035056
Welpje wordt deze maand 2 en valt in de 'nog geen woord' categorie ja. :')
  zondag 13 september 2020 @ 11:47:36 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195035240
Goed om te lezen dat het zo uiteen loopt, Koert is nu 16 maanden en zegt alleen nee (maar dat betekent ook ja) en mama, maar alleen als ik de kamer uit ben.
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg }:|
Iemand daar nog tips voor?
Hij begrijpt ons wel dus dat is wel fijn :)
pi_195035528
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef lunapuella het volgende:
Welpje wordt deze maand 2 en valt in de 'nog geen woord' categorie ja. :')
Check :')

M wordt volgende week 2 en het praten is echt niet zijn prioriteit. Nee wacht, dat zeg ik niet helemaal goed. Het verstaanbaar praten is niet zijn prioriteit. Aan tafel met het eten heeft hij het hoogte woord met brabbels en wijzen, maar we verstaan er geen reet van :D Wel heel schattig, onze kleine dictator.

Motorisch is hij zijn leeftijd ver vooruit. Ook heeft meneer zijn gebit al een paar maanden compleet. Ontwikkeling verschilt echt per kind. Ze kunnen niet alles tegelijk volgens het gemiddelde lijntje ontwikkelen.
pi_195035944
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Goed om te lezen dat het zo uiteen loopt, Koert is nu 16 maanden en zegt alleen nee (maar dat betekent ook ja) en mama, maar alleen als ik de kamer uit ben.
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg }:|
Hij begrijpt ons wel dus dat is wel fijn :)
Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor _O-. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
pi_195037086
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor _O-. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
Je doet je naam eer aan :D

Hier wel groot fan van boekjes lezen. Vooral omdat hij zelf de bladzijden mag omslaan. En flapjes boeken zijn heel leuk. En als ik dan bijvoorbeeld vraag: ' waar is de vogel?' dan mept hij vaak met zijn handje redelijk de goede richting op :P

Praten is onverstaanbaar gebrabbel. Heel soms is er een -bij voorkeur ingewikkeld - woord wat hij na probeert te zeggen. Zo lijkt hij iets als 'kágnemč' te zeggen als hij zijn beker karnemelk krijgt.

Maar 'mama' :N ho maar.
  FOK!fossiel zondag 13 september 2020 @ 14:34:25 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195037980
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen ja :P

Favoriete woorden hier zijn ‘kijk’ en ‘die’, de laatste vergezeld met een wijzend vingertje :D.
Chick on a mission
  zondag 13 september 2020 @ 14:59:29 #23
346653 Ceviche
pi_195038479
Nou ja hoe dan :D
Mijnes trekt het echt uit de handen en gooit het dan op de grond. Echt nul zin in :')
Ik ga van de week wel met hem naar de bieb :)
pi_195038805
Ennnn Mini-ToT is 2 jaar oud, dus ik schuif een topicje verder op! *O*

pi_195040137
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 13:41 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan :D

Hier wel groot fan van boekjes lezen. Vooral omdat hij zelf de bladzijden mag omslaan. En flapjes boeken zijn heel leuk. En als ik dan bijvoorbeeld vraag: ' waar is de vogel?' dan mept hij vaak met zijn handje redelijk de goede richting op :P

Praten is onverstaanbaar gebrabbel. Heel soms is er een -bij voorkeur ingewikkeld - woord wat hij na probeert te zeggen. Zo lijkt hij iets als 'kágnemč' te zeggen als hij zijn beker karnemelk krijgt.

Maar 'mama' :N ho maar.
Ja echt he :D . We kregen dit boek van een vriendin, het is echt een hit. Dikkie dik 'wat een herrie' is ook een leuke trouwens. Komt geluid uit het boek _O-
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen ja :P

Favoriete woorden hier zijn ‘kijk’ en ‘die’, de laatste vergezeld met een wijzend vingertje :D.
Ja, die met vilten flapjes *O* . Het uit de kast trekken, ze ombuigen en proberen op te eten hebben wij ook heel vaak gehad. Arme boeken ;( .
  zondag 13 september 2020 @ 16:11:54 #26
346653 Ceviche
pi_195040684
Ik ga maar eens op zoek naar een vilten flapjes boek en waar is de eend, misschien vindt hij dat wat :)

Gefeliciteerd tot! Echt al een kleine meneer :D
pi_195041813
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef Ceviche het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar een vilten flapjes boek en waar is de eend, misschien vindt hij dat wat :)

Gefeliciteerd tot! Echt al een kleine meneer :D
De eend is ook een vilten flapjesboek ;)

Is een hele reeks van :s)
  zondag 13 september 2020 @ 17:01:26 #28
346653 Ceviche
pi_195042168
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 16:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De eend is ook een vilten flapjesboek ;)

[ afbeelding ]
Is een hele reeks van :s)
Oh kijk eens aan :D ze hebben er zelfs een met de narwal :D lekker specifiek :D
  zondag 13 september 2020 @ 18:21:38 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195044152
Prul praat met bijna 21 maanden ook volzinnen. Ik geloof ook dat dat wel snel is, maar we lezen idd ook heel veel voor. Vindt ze echt leuk ook. 'Beer waar ben je' is erg leuk, uit dezelfde serie. En het grote dierendorpje boek. En Bobbi.

En verder voetballen we, rollen we de bal over, verven en tekenen we (ze roept 'puntje' als ze een puntje gaat zetten en 'grote' als ze strepen m gaat maken) en maakt ze puzzels van 8 tof 16 stukken zelf. Ik ben zo'n trotse mama :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195048306
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg
Boekjes lezen die tegen een stootje kunnen en je binnen de kortste keren uit je hoofd kent. Anders buiten bereik houden wanneer je het voorleest.
Ik heb L een tijdje alleen maar voor het slapen voorgelezen terwijl hij in zijn ledikant stond omdat op een andere manier echt niet mogelijk was. Inmiddels zit hij savonds fijn op schoot bij het voorlezen. meestal dan, soms rent hij door de kamer.
pi_195055065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waar ik 16 uur over 4 dagen verspreid werk (di t/m vrij), mijn vriend werkt van ma t/m donderdag, en ook nog de zaterdag. Nou gaat Y de dinsdag en de vrijdag naar kdv, voor de komende 9 weken, daarna gaat ze alleen de dinsdag. Maaarrrrr, woensdag komt m’n schoonvader (zal voor 2 a 3 uurtjes zijn), en donderdag komt m’n schoonmoeder oppassen. Krijg het dus Spaans benauwd omdat ik denk dat dat iets te druk is voor Y, of denken jullie dat het wel mee valt en dat ik me (weer eens) druk maak. ;(
Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?
pi_195066002
Wat een nacht. Een uurtje of 3 met een ontroostbaar meisje gezeten. Is 18 maanden nu dus zal vast de slaapregressie zijn. En dat kan 2 tot 6 weken duren.... :z
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:47:24 #33
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195066618
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 06:30 schreef Peejtur het volgende:
Wat een nacht. Een uurtje of 3 met een ontroostbaar meisje gezeten. Is 18 maanden nu dus zal vast de slaapregressie zijn. En dat kan 2 tot 6 weken duren.... :z
Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffie c_/
pi_195067017
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 13:21 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?
Over een paar weken gaat ze ipv 2 dagen 1 dag naar kdv, denk dat dat al een hoop scheelt. Voorderest is het niet heel makkelijk aan te passen omdat ik 4 dagen werk, en vriend 4,5.
pi_195068387
Nog gefeliciteerd ToT! Prachtig jochie heb je daar *O*

@Peejtur: één nacht is nog geen patroon hč ;) ik hoop dat het mee blijkt te vallen en eenmalige onrust was.
pi_195068433
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:47 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffie c_/
Lust ik niet :')
pi_195068466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nog gefeliciteerd ToT! Prachtig jochie heb je daar *O*

@:Peejtur: één nacht is nog geen patroon hč ;) ik hoop dat het mee blijkt te vallen en eenmalige onrust was.
De nachten ervoor was ze ook al meer wakker dan normaal en vroeger. Vannacht spande de kroon...
pi_195076848
Gefeliciteerd tot, wat een leuke foto van mini-tot!

Herkenbaar peejtur. Mayra is nu 17 maanden en wij hebben de afgelopen nachten ook heel weinig geslapen :') Ik wilde hier al vragen wat er aan de hand kan zijn.

Ze is verder niet ontroostbaar en is dan gewoon aan het spelen, maar alsnog niet zo fijn, aangezien wij dan niet echt kunnen slapen. We zijn de afgelopen drie nachten wakker geweest tussen 1 en 4 uur. En dat is heel pittig. Ik leef op koffie.
pi_195078670
Jullie slapen wel?
pi_195079330
@ToT, gefeliciteerd met je mooie mannetje! Wat een ondeugd straalt hij altijd uit!

Qua boekjes is bobbie (Ruth wielockxs) hier een hit! Leuke geluidjes die niet irritant worden. Boek was toen Thor 1,5 was niet mee op vakantie (hoe had ik die kunnen vergeten) . Toen we na een week thuiskwamen en hij zag em weer was hij zo gelukkig!
Verder Een boek van herve tullet. Die is hier na heel veel lezen helaas kapot, maar de ene bladzij moet je klappen, volgende blazen, heel interactief.
Nijntje doet het ook goed, de 'ouderwetse' op rijm.

Ik merk overigens ook dat zelfs als hij niet rustig blijft zitten maar bijv. Gaat spelen, hij toch nog luistert, dus lees ik stug door.

Een andere absolute favoriet is de Babybijbel van Corien Oranje. Karton en zwart witte afbeeldingen. Afbeeldingen spraken me zelf qua tekenstijl niet direct aan, maar hoor uit mijn omgeving dat andere leeftijdsgenoten er ook aan verknocht zijn.

In de categorie prentenboek: huis voor Harry Van Leo Timmers.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 september 2020 @ 21:41:31 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195079351
Ik haal hier al weken verschillende flapjes boeken in de bieb, hij vind die echt heel leuk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195079365
En @peetjur,hadden we ook rond die leeftijd. Slopend! Gaat over... Nu 20mnd en sinds een week hoeven we er niet meer naast te liggen als hij gaat slapen. Op de opvang ging hij overigens overdag wel rustig slapen...
pi_195079890
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:40 schreef wieksel het volgende:
Verder Een boek van herve tullet. Die is hier na heel veel lezen helaas kapot, maar de ene bladzij moet je klappen, volgende blazen, heel interactief.
Dan is "Een boek voor kleine handjes" denk ik een aanrader
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:17:03 #44
346653 Ceviche
pi_195080828
De bieb had hier 'waar is de narwal' :D
Helaas nul interesse :s) andere boekjes ook niet.
Tja. Even nagevraagd bij de gastouder, blijkbaar leest zij regelmatig voor en dan kruipt hij bij haar op schoot.
Nou ja, dan wordt hij in ieder geval voorgelezen. Zij zegt dat het misschien ook te maken heeft met de andere kinderen daar, als hij het bij hen ziet, dat hij dan ook wil.
Bedankt voor alle boekentips, we lezen gewoon verder :)
pi_195081284
Als ik ze hier een boekje in hun handen geef is het binnen no tima alleen nog maar een kaft... stoffen boekjes zijn stom, daar kun je niet hard mee tegen de deur meppen.

Voorlezen doen we dus voornamelijk als ze al in bed zitten/liggen/staan.
Eerst leest de oudste een verhaal voor, en dan wij nog een. Dan zijn ze gelukkig wel enthousiast en klappen en roepen blij klaaaaa als het verhaaltje uit is.
pi_195082688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Jullie slapen wel?
Nee wij ook niet. Afgelopen nacht was goed :)
pi_195084341
Boekje lezen zit er voor Mini-ToT niet echt in! :')
Mini-ToT wil het liefst met de zijkant van het boekje spelen. Sla je 'm open, dan ligt-ie binnen 2 seconden anderhalve meter verderop op de grond! :')
Zijn vriendinnetje vindt het wel leuk als ik wat voorlees en ik hoop dat hij het dan ook langzaam maar zeker leuk gaat vinden.

Slapen is echt een dingetje, net als eten. -O-
Groenten komen er echt niet in. :N En slapen; overdag alleen als je hem ronddraagt als hij moe begint te worden (of als je hem in een wandelwagen zet en gaat lopen), en 's avonds moet-ie echt bij ons in bed liggen.
Als hij diep slaapt, kunnen we hem wel in zijn eigen bed leggen. Meestal slaapt hij dan gewoon door of wordt-ie af en toe wakker en blijft verder rustig tot hij weer in slaap valt, maar soms heeft hij een paar nachtjes dat het toch weer huilen is. (Gelukkig niet vaak.)
pi_195084358
Onze dreumes slaapt beter dan zijn broer van 5. :') Kleuter staat elke nacht minstens één keer aan ons bed, maar ook vaak drie keer. Welpje slaapt bijna altijd door.
pi_195084427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Onze dreumes slaapt beter dan zijn broer van 5. :') Kleuter staat elke nacht minstens één keer aan ons bed, maar ook vaak drie keer. Welpje slaapt bijna altijd door.
:o -O-
pi_195094292
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:13 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee wij ook niet. Afgelopen nacht was goed :)
2 uur 37 vannacht.
pi_195095873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 uur 37 vannacht.
Jij wint.... -O-
pi_195096221
Oei wat een korte nachten hebben sommige hier!

Is niet herkenbaar, ik rol ze om 7 uur in bed, dan zingen ze samen nog even en om half 8 is het echt wel stil boven tot de volgende dag 7 uur half 8.
Vandaag heeft Jeremy zelfs niet gegeten omdat hij zo moe was. Hij bleef wel gezellig aan tafel maar eten wilde hij niet. Gelukkig nog wel een beker melk gedronken.
pi_195096640
J kwam vandaag met het verhaal dat hij had gelezen over slaap regressie. Maar dat als je het positief wilt benaderen dat je het dan over progressie moet hebben.

Ik heb hard gelachen. Hoe je het ook noemt, 2 uur 37 blijft ongelofelijk kut. Regressie of progressie.

Ik heb Rootje wel gevraagd of hij nu dan wel heel goed gaat slapen.

Oh mooi is wel dat ik weet dat het niet aan mij ligt. Koos slaapt namelijk wel.
pi_195104860
Ik kom jullie uitzwaaien! Y is gisteren een peuter geworden *O*

Tot snel of minder snel in het peutertopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195104919
Gefeliciteerd Framblij! *O* Tot volgende week O+
  donderdag 17 september 2020 @ 11:37:28 #56
475804 1inamelon
pi_195106886
Gefeliciteerd @Framblij89! Wat een prachtige peuter heb je daar O+
  donderdag 17 september 2020 @ 11:39:49 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195106923
Gefeliciteerd!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 17 september 2020 @ 11:40:48 #58
475804 1inamelon
pi_195106943
Ik baal een beetje. Ik had de verjaardag van dreumes graag met mijn ouders, broer en zus (geheel coronaproof dus) gevierd maar nu heeft de Duitse regering Noord- en Zuid-Holland uitgeroepen tot rood risicogebied ;( We zouden volgende week gaan rijden maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door, tenzij we iets van een vakantiehuisje in Gelderland of zo vinden.

Ik vind het zo sneu want op zijn échte verjaardag komt er geen familie omdat ik 2 weken later ben uitgerekend en iedereen op kraamvisite wil komen. Hij vindt er zelf helemaal niks van :P maar toch. Stom.
pi_195111215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:30 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom jullie uitzwaaien! Y is gisteren een peuter geworden *O*

Tot snel of minder snel in het peutertopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah gefeliciteerd framblij! Wat is ze prachtig en zo groot al :)
  FOK!fossiel donderdag 17 september 2020 @ 19:25:24 #60
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195114975
Vriend ging haar net op bed leggen, wilde het boekje als onderdeel van het bedritueel voorlezen. Maar toen sloeg ze gedecideerd het boekje dicht, wees naar het bed riep ‘die!’

Euh okidokie hoor :D
Chick on a mission
  donderdag 17 september 2020 @ 20:03:41 #61
346653 Ceviche
pi_195115834
Wij zijn maandag naar de bieb geweest. Nul interesse in de boekjes.
Dinsdag nul interesse.
Woensdag nul interesse.
Gisteravond Bobbi voorgelezen tijdens de laatste fles, vanochtend weer voorgelezen tijdens de fles voor het middagslaapje en sindsdien zijn 4/5 geleende boeken al gelezen door meneer :7
Kunnen we eindelijk beginnen aan de stapel die al in de boekenkast stond *)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 september 2020 @ 18:06:29 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195133029
zijn er hier mensen die tips hebben voor regenlaarsjes?
binnenkort een weekje weg en t weer gaat af.
dacht misschien zijn regenlaarsjes handiger dan zijn schoenen bij slechter weer.
Meneer loopt echt heel goed, en heeft maat 21.

ik las veel over Bergstein, maar vind 35 euro best aan de forse kant, wetende dat hij niet lang in deze maat zit
Today is life -

Dale Carnegie
pi_195133104
Ik haal meestal cheapass regenlaarsjes bij Scapino. Ze hebben nu ook iets dat lijkt op een Bergstein knock-off.
pi_195135635
Hier hebben de kleinsten laarzen van de hema. Idd omdat ze er zo snel uitgroeien.
Oudste heeft wel bergstein laarzen.

Vandaag gingen Vincent en Jeremy voor het eerst de hele dag naar het kdv! Ze hebben het goed gedaan, flink gespeeld. Na het middag slaapje vond Jeremy het echter wel best en was alleen rustig met zijn knuffel bij de juf op schoot. Toen ik ze kwam halen waren ze wel heerlijk aan het buiten spelen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:33:17 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195135732
Die van scapino zijn heel soepel, 5,99 en vallen relatief smal. Hema valt breder en is duurder.

Ik zweer voor m'n smallevoetenkind bij scapino. Beginnen bij maat 20 ofzo.
pi_195135857
Hier beginnen boekjes ook eindelijk leuk te worden, maar met bedtijd hoef ik er niet mee aan te komen hoor :D dan wil ze gewoon een fles en slapen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 september 2020 @ 14:48:42 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195146641
Dank je wel! T zijn deze bij de Bristol geworden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_195177726
Vanmorgen rondleiding gehad op de basisschool hier in de straat. Leuke school, erg groot maar door de indeling voelt het niet zo groot. Over een jaar of 2 mogen we nog een keer voor een rondleiding, want het is nu ook wel erg lastig om in te schatten wat past bij Bas. Maar de kernwaarden van de school spreken ons wel erg aan, net zoals het lesaanbod.
Maar pfff, om hier al mee bezig te moeten zijn. Kind is net 1 geworden joh 8)7
  FOK!fossiel maandag 21 september 2020 @ 15:12:03 #69
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195180259
Onze eerste vakantie met drie is achter de rug :)

Heel anders dan hoe we voorheen met z'n tweetjes vakantie vierden (en in eigen land), maar nog steeds een superfijne vakantie.

Slapen in een 'vreemd' ledikant ging eigenlijk heel prima. Pfieuw! :D En ook trots op onszelf dat we niet in de we-nemen-superveel-spullen-mee-want-je-weet-maar-nooit val zijn getrapt.

(Alleen onze geleende auto, een Kia Picanto, was een tegenvaller. Wat een draak van een auto was dat }:| )
Chick on a mission
pi_195204063
Fijn van de goede vakantie @Keroppi :) Vooral dat slapen! Dat gaat hier meestal anders, haha.

Allerlaatste DFD voor ons! ;( *O* O+

SPOILER
pi_195204323
Ik kom officieel nog even gedag zeggen. M is gisteren twee geworden. In kleine kring en gesplitst gevierd en gisteren zijn we naar Wildlands geweest samen. M heeft enorm genoten! Is enorm verwend met heel veel Duplo en wat dingen van Nijntje O+ Ik postte niet heel actief mee, en verwacht dat ook niet in de peuters te gaan doen, maar ik las wel vaak mee.
Tot snel, of iets minder snel ;)
pi_195204358
Nog gefeliciteerd en tot snel Peace! :)
pi_195218245
Gefeliciteerd Peacefull!

Leuke foto Luna O+ wat een enthousiast koppie.

Hier zit de vakantie er ook ruimschoots op. @douche-eendje: geen regenbroek nodig gehad; het was zo warm dat het het gras niet lang vochtig bleef :o
Kind heeft het lopen ontdekt O+ hele einden over de campings gesjouwt, wilde geen handje geven. Leuk hoor! En onhandig dat hij zo'n eigen mening heeft :{w
pi_195224851
Nog gefeliciteerd peacefull!

Wat een lieve foto Luna O+

Wat fijn @BobbyMcGee, jullie hebben echt mazzel gehad met het weer dan! Wacht maar tot hij het rennen ook heeft ontdekt, kun je helemaal je lol op :D :') .
pi_195226063
Kan de jouwe rennen ja? O+ Hier wordt sinds de vakantie soms een klein drafje ingezet :D Maar echt hard gaat het nog niet.

Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken *O*
  FOK!fossiel woensdag 23 september 2020 @ 22:45:17 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195226231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:

Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken *O*
Moest het even Googlen, maar cool concept hoor! Komt het uit de Montesori-hoek?
Chick on a mission
pi_195226893
Ja dat klopt.
Ik vind het tof om aan te sluiten bij de grote behoefte aan zelfstandigheid, voor zover mogelijk. Ik doe daarom best wat inspiratie op bij het Montessori-gedachtengoed.
De koter staat nu vaak aan mijn been te jengelen om opgetild te worden zodat hij kan kijken wat er op het aanrecht/fornuis allemaal gebeurd. Vanaf nu kan hij zelf er voor kiezen om mee te kijken of mee te helpen als we aan het koken zijn.

Met dezelfde insteek ook net een potje neergezet, met een mandje erbij met daarin wat dingen zoals wc-papier/billen doekjes, boekjes ter vermaak, en droge luiers. Als hij er aan toe is om echt zonder luier te aan komt daar een wasmandje en droge kleren bij.
pi_195228105
Wij hebben de ikeahack gemaakt als learningtower. Ideaal. Klimt er zelf op en af en 'snijdt zelf' haar fruit enzo. Handen wassen.

Tip voor iedereen :Y
pi_195228698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:
Kan de jouwe rennen ja? O+ Hier wordt sinds de vakantie soms een klein drafje ingezet :D Maar echt hard gaat het nog niet.

Drafje is een betere omschrijving, maar het is wel sneller dan normaal. Dinsdag op het kinderdagverblijf had hij het in zijn hoofd gehaald om van de glijbaan te willen. Leidster ging achter hem aan, hij ging sneller lopen :') want hij mag daar nog niet van de glijbaan.

Tof, je learning tower! Ik ga hem eens opperen bij manlief, Bas is namelijk ook te nieuwsgierig als wij in de keuken bezig zijn. Staat de hele tijd op je voeten, niet echt comfortabel :+
pi_195228815
De learningtower wordt hier ook dagelijks gebruikt. Deze staat wat mij betreft in het rijtje beste fok-tips ooit :)
Tip bij zelfbouw: met een verwijderbaar latje achter de rug is de learningtower multifunctioneel. Wordt hier ook gebruik om op te zitten en ik gebruik het zelf ook als opstapje.
  FOK!fossiel donderdag 24 september 2020 @ 10:57:41 #81
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195230675
@BobbyMcGee Welke DIY hebben jullie gevolgd? :)
Chick on a mission
pi_195230920
Hier zitten ze vaak in de eetstoel te kijken bij het koken. Of voor de televisie, even een rust momentje voor er gegeten word. De stoel is ook het enige plekje waar ze daadwerkelijk langer dan 2 seconde stil zitten :+
We hebben van die leuke nijntje stoeltjes, maar die zijn vooral leuk om mee te gooien of om bovenop te springen.

Ontwikkeling gaat ineens hard hier. Er komen zowaar verstaanbare 2 woord zinnen uit en een lol dat ze dan hebben! Laatst geleerde zinnen zijn papa bombo & mama lief.

Morgen gaan ze voor de 2e keer de hele dag naar het kdv, en ben ik voor het eerst in bijna 2 jaar een hele dag kindloos :o
pi_195231098
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:18 schreef aapieannie het volgende:
Hier zitten ze vaak in de eetstoel te kijken bij het koken. Of voor de televisie, even een rust momentje voor er gegeten word. De stoel is ook het enige plekje waar ze daadwerkelijk langer dan 2 seconde stil zitten :+
We hebben van die leuke nijntje stoeltjes, maar die zijn vooral leuk om mee te gooien of om bovenop te springen.

Ontwikkeling gaat ineens hard hier. Er komen zowaar verstaanbare 2 woord zinnen uit en een lol dat ze dan hebben! Laatst geleerde zinnen zijn papa bombo & mama lief.

Morgen gaan ze voor de 2e keer de hele dag naar het kdv, en ben ik voor het eerst in bijna 2 jaar een hele dag kindloos :o
Oeh wat ga je doen? :+
pi_195231314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:33 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Oeh wat ga je doen? :+
Haha ik riep vorige week dat ik se hele dag in bed ging liggen :+
Maar ik ga eens lekker naar de sportschool en daarna naar bijbehorende sauna. En toch ook even dingen in huis wat anders is het weekend gebeurd, en de matrashoezen van de ledikanten wassen enzo. Want ondanks altijd hoeslaken zijn die toch aardig vies.
pi_195246019
Nou dat wegbrengen ging minder soepel dan gehoopt.
2 krijsende kinderen achter gelaten.. hopelijk is het alweer oke nu. Vorige week hebben ze een super leuke dag gehad dus ga er van uit dat ze al leuk al het spelen zijn.
pi_195246056
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:47 schreef aapieannie het volgende:
Nou dat wegbrengen ging minder soepel dan gehoopt.
2 krijsende kinderen achter gelaten.. hopelijk is het alweer oke nu. Vorige week hebben ze een super leuke dag gehad dus ga er van uit dat ze al leuk al het spelen zijn.
Dat is hier momenteel ook telkens. Ik moet om het gebouw heen lopen, zodra ik weer in het lokaal kijk is meneer al weer vrolijk aan het spelen :D

En mijn dreumes O+ . Ik hou zo van deze fase. Gek doen, wild spelen, schaterlachen. Momenteel zijn alle ronde voorwerpen heel interessant.
pi_195246304
Ja wij moeten ook buitenom, maar dan zie ik ze niet meer. Gelukkig net al in het ouderportaal een berichtje dat ze lekker aan het spelen zijn.

Leuk he al die fases(fasen?) Jeremy heeft nog steeds een voorkeur voor alles wat rond is, daar kan je namelijk super leuk mee draaien!

En vincent begint echt verstaanbaar te praten. Gisteravond zijn ze voor het eerst zonder slaapzak gaan slapen, dus lekkere pyjama aan en onder een dekbedje. Toen ik klaar was met Vincent instoppen keek hij me aan en zei klaaaa mama lekkee saapee. Zo lief O+
En vanmorgen stonden ze met zn 2e in bed te springen en te zingen. Kom ik binnen hoor ik weer klaaa saapee mamaa uitt. En Jeremy zei ja uit. Ik smolt even in een plasje hoor.

Nu trouwens wel al van allebei het bed verschonen. Jeremy met poep tot aan zn nek, en Vincent zoveel geplast dat de luier het niet heeft gehouden. Misschien toch zijn luier eens achterstevoren omdat hij altijd op zn buik slaapt. Ik heb niet zon zin meer om elke dag bedden te verschonen.
pi_195246423
Ik kom afscheid nemen. Welpje is gisteren twee geworden. We hebben het klein gevierd met slingers en een paar cadeautjes, want het was verder een gewone werk/school/opvang-dag. Dit weekend komt er wat familie langs voor meer feeststemming. :)

Het is een raar jaar geweest dat veel te snel ging, maar ik heb wel genoten van hem en zijn ontwikkeling. O+

SPOILER
Tot snel in het peutertopic! *O*
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:46:32 #89
346653 Ceviche
pi_195246583
Gefeliciteerd Luna!
Wat een leuke collage :D
pi_195246904
Gefeliciteerd luna! Fijn feestweekend gewenst!
pi_195249141
Ik kan echt niet wachten tot die van mij beginnen met praten. Ze maken de hele dag geluidjes, dus ik gok dat ik straks 3 brammen heb.
Ze beginnen met praten als ze wakker zijn en liggen nog even te kletsen als ze op bed liggen.

Supergezellig.
pi_195249323
Dat is hier ook tico, in de ochtend geklets en gezang uit hun kamer. Alle liedjes die ze kennen komen in lalala vorm voorbij. En zo gaan ze ook weer al zingend slapen. Ook hele verhalen tegen elkaar waarvan wij geen pap kunnen maken haha!
pi_195249518
Och ja, dat geklets. Alles met wielen is toettoet O+ en gisteren kreeg ik ineens de vraag 'isse ditteh?' toen een speelgoedegel omhoog werd gehouden. En toen ik vroeg of hij een vieze luier had heel enthousiast een ja. Dat klopte inderdaad :r :D
pi_195257279
Heerlijk dat kletsen O+

De mannen hebben gelukkig een fijne dag gehad. Wel compleet afgedraaid, dus gauw een krentenbol en toen naar bed. Ze eten op het kdv tussen de middag warm, en de leidster vertelde dat ze voor allebei twee keer hadden opgeschept, kleine vreetzakken haha!
  FOK!fossiel dinsdag 29 september 2020 @ 14:23:48 #95
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195325544
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen *)

Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen :D

Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Chick on a mission
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:30:42 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_195325675
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:

Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen :D

Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatie ;)
disclaimer
pi_195325874
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:

Bas had wat koorts de 2 dagen na de vaccinatie en een week later wat uitslag op een been. Meer niet.
Tijdens de koorts was hij gezellig aan het spelen :D
  FOK!fossiel dinsdag 29 september 2020 @ 15:26:11 #98
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195326519
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatie ;)
Tot nu toe ook elke keer weinig van gemerkt. (Dat gold eerder ook voor het 'ze kunnen wat meer slapen na de injectie' :D )
Chick on a mission
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:54:34 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195326917
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...

Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.

[ Bericht 75% gewijzigd door Tink89 op 29-09-2020 16:13:59 ]
pi_195327452
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:

Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Ja! Momenteel word bijna alles van tafel geveegd hier... ook de boterhammen. Ze gaan vanzelf wel weer eten. Vanavond eens zonder stukje vlees erbij, dat was bij de oudste ook een dealbreaker. Ze eet nog steeds geen vlees, ben benieuwd wat de jongens uiteindelijk kiezen.
pi_195327947
Mijn dreumes eet geen groen. Behalve groene viscurry en groene zure appels.

Courgette, spruitjes, broccoli, sperziebonen, snijbonen, prei: het is allemaal voor de grond.
pi_195328350
quote:

Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.

Filmpje over de theorie, welke ik heel leerzaam vond:
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195328379
quote:

Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.

Filmpje over de theorie, welke ik heel leerzaam vond:
En ja, Lily is ook drama met eten, maar dat is al sinds de start zo. Ze leeft en groeit en ontwikkelt nog steeds, dus schijnbaar is voornamelijk fruit, aardappelen en kaas eten een prima dieet. 😂
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:25:51 #104
475804 1inamelon
pi_195329583
quote:

Ja behalve op de crčche. Daar eet hij alles. Hij komt sinds deze week opeens wel steeds om broccoli en paprika vragen :')
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:44:27 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_195329869
Ik heb nooit alternatieven aangeboden voor avondeten. Mijn gedachte is dat ze het dan ook nooit leren. Iets "niet lusten" bij kleine kinderen betekent meestal "Ik heb liever iets anders". Die boterham dus, of die yoghurt.

Het gebeurt dan ook wel eens dat ze met een betrekkelijk lege maag naar bed gaan. De volgende dag halen ze het bijna altijd wel in :+
disclaimer
pi_195330019
Wat hier wel vaak werkt, als Y opeens alles afslaat kwa eten pak ik het van haar af en doe ik net alsof ik het dan maar ga opeten. Dan is het “NEE MIJ” en wil ze het opeens wel :D
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:08:40 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195330220
Ik gaf ook een tijdje geen alternatief eten maar nadat ik op een nacht heel boos een krentenbol in bed heb gesmeten bij mijn oudste omdat hij maar bleef jenken doe ik het toch maar wel. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_195330367
Ik geef alleen een alternatief als ik zie dat hij iets echt niet lust/de structuur niet fijn vindt. Dan probeert hij namelijk wel vol goede moed een aantal happen, maar elke hap spuugt ie dan weer uit met een vies gezicht :') maar dat komt eigenlijk maar weinig voor. De keren dat hij zijn eten laat staan, terwijl ie het eigenlijk wel lust, gaat ie dus met een bijna lege maag naar bed :P (hij krijgt nog wel een papfles dus dat is wel iets... :P)
pi_195330518
Ik had eerder hier moeten zeggen dat alles van tafel word geveegd...

Vanavond voor beide heren 2 keer couscous opgeschept!

Nu gauw weer terug naar boven. Ze hebben ontdekt dat ze hun bed uit kunnen.
pi_195331012
Bij nr 1 smeerde ik wel eens een boterham omdat ik het sneu vond. Dat werd bij nr 2 al een stuk minder. Nr 3 lag heus wel eens met honger op bed en 4 en 5 kunnen een glas melk krijgen als ze het niet blieven.

Morgen weer een dag. :’)

Eten niet “lusten” hoort bij leeftijd. Bram at altijd alles, tot hij doorhad dat eten een machtsmiddel kan zijn. Zodra Jen iets pittig vindt eten de 2 anderen ook niet meer.

Ik heb ondertussen 5 kinderen, er is er altijd wel 1 die het niet lust.

“Wat eten we?” - lust ik niet.
pi_195331209
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:31 schreef aapieannie het volgende:
Ik had eerder hier moeten zeggen dat alles van tafel word geveegd...

Vanavond voor beide heren 2 keer couscous opgeschept!

Nu gauw weer terug naar boven. Ze hebben ontdekt dat ze hun bed uit kunnen.
Slapen ze nog in een ledikant?

Ik zit te denken aan een 2 persoons ledikant te maken voor ze.
pi_195334988
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit

Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
pi_195335184
Hier dezelfde hoeveelheden. Ik ben geshockeerd als er een hele boterham in gaat. En soms ook onder de indruk van wat andere kinderen eten ja. Ben gestopt met al die lunch inspo instagrams in elk geval. :')
pi_195335886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slapen ze nog in een ledikant?

Ik zit te denken aan een 2 persoons ledikant te maken voor ze.
Ja ze slapen nog in hun ledikant. Vincent vind het heel gezellig om bij Jeremy in bed te kruipen. Om 8 uur stonden ze met zn tween bij het traphekje om papa te roepen dus ze klimmen ook de andere kant eruit haha.
We hebben een poos een twee persoons ledikant gehad, maar Jeremy vind het niet zo fijn als Vincent strak tegen hem aan ligt. Wat Vincent vervolgens wel doet omdat hij het wel gezellig vind.
Morgen even kijken of het nu wel oke is als het weer een twee persoons bed word, want dit is ook een gebed zonder einde zo.

En eetschema's checken en vergelijken? Ik schrik me een ongeluk als ik moet opschrijven wat de heren over de dag verdeeld allemaal eten haha. Het ging een paar dagen minder maar dat hebben ze vandaag dus ruimschoots ingehaald.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:15:32 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195339426
Overdag gaat eten prima hoor. 7 boterhammen is geen uitzondering (zonder korstjes) en dan krijgt ze tussendoor fruit/rozijntjes/koekjemetampersuiker. Het gaat vooral om bij voorbaat roepen dat ze niet lust (dan moet ze dus even proeven en eet ze soms een heel bord leeg). Als ze wel uit zichzelf proeft en ze dan uitspuugt of echt niet lekker vindt, krijgt ze dus een boterham. Ik ga m'n kind liever niet met honger in bed leggen en een toetje is hier geen beloning, maar gewoon deel van de maaltijd. Het is ook niet alsof ze daar dan op aanvalt of er zelf om vraagt.

Eergisteren kreeg ze bijvoorbeeld couscous. Na 'niet lekker mama' heeft ze geproefd, 5 happen prima gegeten en toen ging ze het uitspugen. Ze at vervolgens wel nog drie boterhammen en een kom yoghurt. Dan had ze dus wel honger...?

Ik blijf het ingewikkeld vinden.
pi_195339599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- appelmoes/ knijpfruit

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Voor je hoe dan :+

- ontbijt 1-2 boterhammen met beleg.
- tussendoor fruit (maandag ging er een hele sinasappel en een handje druiven in 8)7 )
- lunch 1-2 boterhammen met beleg, half bekertje karnemelk
- tussendoor snackje: rozijntjes, koekje, soepstengel, cracotte, maisboogje oid. laatst een monkey platter gemaakt, olijven gaan er ook goed in.
- avondeten een bord vol :X en daarna yoghurt.
En dan 3x borstvoeding, verder water.

Brood gaat wat wisselend. Bas krijgt pas een nieuwe boterham van ons als de korstjes ook daadwerkelijk opgegeten zijn. Momenteel worden die op de grond gegooid en trekt hij zijn slab af en roept klaaaa. Dus dan is het wel duidelijk dat 1 boterham even genoeg is. Maar ook een periode gehad dat je na 3x knipperen al geen broodkruimel meer kon vinden en hij zat te mekkeren om een 2e boterham.
Verder blijft hij wel heel ongeduldig met eten. Duurt te lang voor hij een boterham krijgt. Zijn avondeten koelt niet snel genoeg af. En als het superlekker is en het is op, kan hij heel hard huilen. Vet gezellig. }:|

En met groente denk ik soms ook aan dit:
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/
ik bied van alles aan, motiveer om te proeven. Maar maak er vooral geen strijd van en hier is yoghurt ook geen beloning voor na het eten.
pi_195341447
Edit: never mind
pi_195342411
Maar korstjes zijn smerig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195342590
Ik hou niet van korsten. Ik snij die van Jip er ook altijd af :')
pi_195345661
Oh lijstjes!

Ontbijt : 1 boterham die delen ze. Met korstjes.
Of bordje pap, delen ze ook.
Beker water of melk

2 potjes fruit (ieder 1 dus)
Beker limo

Lunch : boterham die ze weer delen. Vaak moet ik wel nog wat extra smeren.
Beker limo of water

Tussendoor: fruit wat over is van de ochtend. Of iets van een wafeltje. Of chips! :D (soms)

Avond: 2 potjes, dus elke min of meer 1. Wel de 18 maanden potjes, het lijkt alsof die het beste vullen.
Beker melk

En dan drinken ze mijn melk nog 3x. Als ik naar bed ga, ergens in de nacht ff een slok en als we wakker worden.
pi_195347674
quote:

- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- appelmoes/ knijpfruit

Hier wel meer maar ze krijgt geen bv meer. Dat zal ook zeker schelen.
pi_195352191
quote:

- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- appelmoes/ knijpfruit

Hier op slechte dagen een vergelijkbare hoeveelheid. Behalve dat hij 's ochtends een kommetje pap eet (150 ml) en na het avondeten een kommetje griekse yoghurt met een eetlepel pap erdoor geroerd. Twee á drie keer borstvoeding hier.
Ik vind het fijn als hij bij het avondeten wel dingen proeft en probeert. Verder moet hij het zelf maar eten. Ik geniet er wel erg van als hij beter eet hoor; soms gaat er ineens wel een heel bord avondeten in of heeft hij de smaak te pakken van brood en eet hij er daar 3 (zonder korstjes) van. Maar dat is tegenwoordig een uitzondering.

Ik geef nooit meerdere opties avondeten, hij moet het doen met wat de pot schaft. Maar vaak wel op verschillende manieren: rapley, wat grof gepureerd voeren, zelf eten met de lepel. Slokjes water tussendoor helpt vaak ook.
Hij krijgt naderhand zijn bakje yoghurt en that's it. Echt honger heeft hij dan niet meer als hij naar bed gaat.
  FOK!fossiel woensdag 30 september 2020 @ 22:14:27 #123
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195353354
Hier hebben we (nog wel...) een kleine alles-eter, maar de strijd om de autonomie is al begonnen... Mw wil dingen als yoghurt niet meer ‘gevoerd’ krijgen maar wil het zelf doen. Meestal na een aantal happen weigert ze van de lepel te eten (wegduwen etc), als je haar vervolgens zelf een lepeltje geeft zit ze als een blij ei zelf verwoede pogingen te doen om de yoghurt naar binnen te lepelen.

Supercute om te zien en heel leuk als je alle tijd van de wereld hebt, maar het gaat natuurlijk 4x zo langzaam.

Vandaag met de spaghetti had ze eerst de losse onderdelen (tomaatjes, beetje vlees) met haar handen gegeten. Maar toen ze bij de spaghetti was aangekomen ineens boos/huilen. We hadden echt geen idee wat ze nou precies aan zat te wijzen (die! die!) maar dat bleek ons bestek te zijn. Baby lepel en vorkje gegeven, en toen was het drama voorbij.... Alleen kreeg ze natuurlijk nauwelijks iets naar binnen, ik heb het maar even zo gelaten.
Chick on a mission
pi_195356789
Accepteerd ze het ook niet als ze zelf een lepel of vork heeft en jij dan met een ander lepeltje een hap geeft? Dat werkt hier nog wel, al moet ik zeggen dat ze het eten met bestek aardig onder de knie beginnen te krijgen!
pi_195362643
Hier ook met 18 maanden dreumes drama's aan tafel. Nu hij alles zelf met de vingers (yoghurt wel met lepel) mag eten gaat het goed, hij wilde echt de eigen controle. Er valt zelden iets op de grond. En vaak pakt hij uiteindelijk (nadat de heftige honger is gestild) ook de vork nog ff... Heb de controle losgelaten en dat helpt echt!

Over de hele dag (21mnd)
-1,5 broodje
-cracotte/soepstengel
-1,5 broodje
-beker melk
-fruit (2 kiwi's, druiven, banaan, mango etc)
-tussendoortje (rozijntjes, stukje kaas/worst, komkommer/tomaat/paprika)
-bordje avondeten, eet met pot mee +eetlepel yoghurt
-flesje melk

We hebben niets te klagen :)
pi_195362741
De eerste kies is door. Verklaart alle hoestbuien en nachtelijk gedoe van de afgelopen 2 weken wel :O
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:18:59 #127
475804 1inamelon
pi_195365047
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef douche-eendje het volgende:
De eerste kies is door. Verklaart alle hoestbuien en nachtelijk gedoe van de afgelopen 2 weken wel :O
Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijk :{
pi_195365077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijk :{
Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:22:57 #129
475804 1inamelon
pi_195365124
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.
Het zou wel een hoop verklaren. Op de crčche hoest hij heel veel (hij zit dus alweer 2 dagen thuis) en afgelopen nacht was hij ook erg onrustig. Maar hij heeft verder geen koorts of andere verkoudheidsverschijnselen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 oktober 2020 @ 16:23:45 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195367234
Zo, bmr en meningokokken erin.
Nu 76,5cm en 9,5 kg.

Verder liep hij echt goed en stevig. Euh ja al een maand of 2 doet hij dat :D

Advies om lid te maken van de bieb. Dar is hij al sinds hij 3 weken was. We lezen echt veel boekjes.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_195369768
Leuk om de verschillende lijstjes te lezen. Zo zien je maar dat elk kind anders is en andere behoeftes heeft :)

Vervelend van de hoestende kindjes d-e en inamelon, veel beterschap. M heeft ook een weekje ernstig moeten hoesten en toevallig kreeg ze ook tandjes door. Misschien is er een verband?

Fijn dat de prikjes achter de rug zijn ynske. Jullie zijn er in ieder geval voorlopig weer vanaf :) En goede stats.

Hebben jullie nog tips voor een kindje van 18 maanden die niet in de buggy wil, maar dan ook echt NIET?

Vandaag een hele worsteling gehad na het ophalen vanuit de opvang, omdat ze dus echt niet in de buggy wilde, hele drama ervan maakte, zich liet vallen, ging krijsen, zich stijf maakte en zich steeds van de buggy af liet glijden.

Lopen was geen optie, want veel oversteekplaatsen onderweg en best een lange loopafstand, vooral op dreumestempo.

Ik probeerde haar eerst over te halen door te vertellen wat we gingen doen en waarom, daarna probeerde ik haar af te leiden, daarna op een 'hardere' manier door haar vast te pakken en gedwongen vast te zetten, maar dat werkte allemaal niet :')

Natuurlijk werd ik ook aangestaard door andere ouders die hun kindjes kwamen ophalen en stond het zweet op mijn voorhoofd door de strijd :P

Uiteindelijk heb ik mijn man gebeld die ons met de auto kwam ophalen. Faalmomentje :')
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:47:56 #132
346653 Ceviche
pi_195371372
Ik zou toch lekker laten lopen. Pick your battles.
Al heb ik de mijne vanochtend ook gewoon in de wagen gepropt, stomme discussie in de regen |:(
Zelfde met zelf eten. Wil per se zelf eten, alles eronder (weet wel dat het erbij hoort maar ik kan er niet zo goed tegen :') ) maar dan geef je hem losse aardappeltjes en worteltjes en dan wordt het gewoon op de grond gegooid :{w
Hoop dat hij snel gaat praten, zou een en ander veel makkelijker maken.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:30:10 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195372663
Hier heeft prul soms geen keuze en is het de buggy. Punt. Da's vooral als lopen niet veilig is of echt niet kan. Meestal mag ze lopen.
pi_195373389
Dat precies. Het leven zit vol met dingen die je soms niet wilt.
pi_195376107
In zo'n situatie zou ik ook duidelijk een grens aangeven en zeggen wat je doet: haar oppakken, naar de buggy wijzen en 'we gaan naar huis, ik zet je nu in de buggy'. En dan je mentaal voorbereiden op de drift/huilbui en worsteling die zal volgen. Maar wel doorzetten.
En dan snel gaan rijden terwijl je met je stem troost en erkent dat het ook heel vervelend is om vast te moeten zitten terwijl je de wereld veel liever lopend ontdekt.

Of een draagzak meenemen, als dat een optie is.

Maar als je zelf niet aarzelt en duidelijk bent over wat de bedoeling is, dan zal de drama eerder over zijn en het de volgende keren steeds gemakkelijker gaan.
pi_195376177
Eens met het bovenstaande.

Als het kan de gordel losser maken zodat de gordel om een gestrekt kind kan worden vast geklikt. Zodra ze ontspant niet vergeten om de gordel weer strakker te maken.
pi_195376469
Ik moet zeggen dat ik momenteel ook wel een aantal keer per dag ergens een grens aangeeft wat tot driftbuien leidt :+ dus ik zou er niet zo door gaan twijfelen.

Maar ik snap dat het en plein public wel anders voelt ;)
pi_195376717
Zo liep ik vanmiddag in een enorme hoosbui met twee gillende kinderen in de wagen. Soms is er even geen keuze in wat je wil. 99% van de tijd is de er wel, en de andere 1% moet je gewoon even doen wat er van je wordt verwacht. En ja dat is soms niet leuk, maar wel iets wat ze moeten leren.
pi_195381280
De oudere kinderen roepen hier ook wel eens:
“Dat is niet eerlijk”
Waarop dan steevast een ander zegt: “het leven is niet eerlijk”

Volgens mij heb ik dat te vaak gezegd :D
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:18:53 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_195381726
Kinderen vinden het al snel niet eerlijk als iets niet in hun voordeel is :')
disclaimer
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37:09 #141
475804 1inamelon
pi_195383200
Soms helpt het als ik dreumes zelf in de buggy laat klimmen, dan is het opeens wel goed. Maar ik sta ook vaak genoeg een plank in de buggy te wurmen. Gelukkig alleen maar meelevend commentaar gehad vooralsnog :')
  FOK!fossiel vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:57:27 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195383512
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 01:23 schreef aapieannie het volgende:
Accepteerd ze het ook niet als ze zelf een lepel of vork heeft en jij dan met een ander lepeltje een hap geeft? Dat werkt hier nog wel, al moet ik zeggen dat ze het eten met bestek aardig onder de knie beginnen te krijgen!
Altijd een poging waard :)

Vandaag had ik late dienst en dan heb ik altijd zin in lekkere lunch. Cottagecheese pannekoekjes gemaakt, die werden zeer tevreden naar binnen geschoven (ook door ondergetekende ;) ).

(Mocht iemand nieuwsgierig zijn: 1/2 cup cottagecheese/huttenkase + 1/2 cup havermout + 2 eieren. Fijnmalen in blender of met staafmixer. Bakken in het formaat van American pancakes)
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:26:06 #144
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195414033
Vraagje:

Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).

Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Chick on a mission
pi_195414272
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Ik ben heel blij met ons spiegeltje en vind het die 15 euro ofzo echt 100% waard. Ik weet niet of dreumes zelf er echt veel aan heeft, maar zelf vind ik het in elk geval fijn hem te kunnen zien.

Het is vrij snel geīnstalleerd, ik heb een exemplaar met riempjes en die zit zo op zijn plek. Het is dan hoogstens nog even de stand van de spiegel afstellen voor optimaal zicht. Mijne zit op de middenstoel van de achterbank, met autostoeltje dreumes schuin achter me.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:03:40 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195414993
Zo’n spiegel is wel fijn ja, maar ik heb nooit oogcontact kunnen maken, althans wel vanuit mijn kant maar niet andersom. Plek maakt mij niet uit, direct achter me of schuin achter.
Vervelend als het zo veel huilen is. Die van mij vindt het ook echt niet leuk. Nu hij wat ouder is, is het wel iets makkelijker. Ik kan het meestal nog wel iets rekken door een appel naar achter te gooien of iets dergelijks. En naar Frankrijk hadden we een iPad mee met filmpjes.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_195417237
quote:
Vraagje:

Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).

Ik heb ook een spiegeltje omdat ik het fijn vind naar mijn dochter te kijken. Ze kijkt terug maar of ze echt oogcontact maakt? Ze lacht dan namelijk zelden terwijl ze dat normaal wel veel doet als ik naar haar kijk.
Verder staat haar stoel schuin achter me want dat schijnt veiliger te zijn. Succes!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 oktober 2020 @ 09:08:24 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195419120
quote:
Vraagje:

Spiegeltje volmondig ja. Achter bijrijder want dan kan ik dingen aangeven
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:39:10 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_195420184
Vooruit of achteruit maakt hier overigens geen verschil hoor. Ze vinden de auto gewoon niet zo fijn.
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 12:03:13 #150
447051 crew  Peejtur
pi_195421472
Vanaf wanneer halen jullie zijkant van bed af en plaats je er alleen een railing?
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:10:20 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_195422636
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:03 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf wanneer halen jullie zijkant van bed af en plaats je er alleen een railing?
Vanaf dat ze er hoe dan ook overheen klimmen.

Dus als het veiliger wordt om de zijkant eraf te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')