abonnement Unibet Coolblue
pi_194970996
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
pi_194971035
Ik zou nog even wachten met plannen maken tink.. het is pas over 2 maanden. Zou eind volgende maand kijken hoe het dan met jouzelf is, en hoe de wereld er dan uit ziet ;)
pi_194972788
M is ook jarig geweest in de corona periode (begin april). Ze werd 1 jaar en ondanks dat ik al maanden aan het plannen was om een groot feest te geven, hebben we besloten om het met alleen eigen gezin te vieren. Grootouders keken mee via facetime. En de cadeautjes werden per post bezorgd/ aan de deur afgeleverd.

Toen vond ik het jammer, maar achteraf gezien was het eigenlijk perfect. Weinig prikkels voor M. Ze kon rustig haar dutjes doen, spelen en raakte niet oververmoeid. En voor ons was het minder opruimen en sowieso ook minder prikkels.

Tweede verjaardag zou ik wel met familie vieren, maar ook niet heel groots. Dat doen we wel als ze het zelf ook beter snapt.
pi_194975233
Het scheelt denk ik enorm dat ze op deze leeftijd nog niet echt snappen wat voor een dag het is.

We hebben het voor onze nu 7 jarige ook klein gehouden. Het was bloedheet dus kon ook buiten.

Ik geef normaal voor mijn eigen verjaardag altijd een groot feest, ja nu even niet dus. Jammer, maar gezondheid en veiligheid van mensen gaat voor.
pi_194975244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef CaVaBien het volgende:
M is ook jarig geweest in de corona periode (begin april). Ze werd 1 jaar en ondanks dat ik al maanden aan het plannen was om een groot feest te geven, hebben we besloten om het met alleen eigen gezin te vieren. Grootouders keken mee via facetime. En de cadeautjes werden per post bezorgd/ aan de deur afgeleverd.

Toen vond ik het jammer, maar achteraf gezien was het eigenlijk perfect. Weinig prikkels voor M. Ze kon rustig haar dutjes doen, spelen en raakte niet oververmoeid. En voor ons was het minder opruimen en sowieso ook minder prikkels.

Tweede verjaardag zou ik wel met familie vieren, maar ook niet heel groots. Dat doen we wel als ze het zelf ook beter snapt.
Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?

A.s. vrijdag gaan Vincent en Jeremy een uurtje wennen op de opvang. Ga dus wel even aangeven dat ze voor dit soort dingen altijd even mogen bellen..
pi_194976206
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:32 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Hoe is het met M haar gezicht? Heb je nog contact gehad met de opvang erover?

A.s. vrijdag gaan Vincent en Jeremy een uurtje wennen op de opvang. Ga dus wel even aangeven dat ze voor dit soort dingen altijd even mogen bellen..
Bedankt voor het vragen. Gaat gelukkig beter en zij lijkt er zelf geen last van te hebben.

Haar huidje is wel beschadigd jammer genoeg en ik zag dat het slijmvlies in haar mond ook beschadigingen heeft (door de tanden denk ik).

Ik heb met de leidster gebeld die toen aanwezig was. In het vervolg word ik sowieso even gebeld.

Ze bleek dus gestruikeld te zijn over een balkje dat op de grond lag. Ze hebben een plein dat ze wilden inrichten als een natuurtuintje. Ze hebben na de gebeurtenis met Mayra de 'gevaarlijke' dingen weggehaald.

Heel fijn, alleen jammer dat mijn kind eerst zo'n verwonding moest oplopen voordat dat gebeurde.

Ik zou het zeker even aangeven, voordat ze starten. Ongelukjes kunnen best gebeuren en iedere opvang/ moeder gaat daar anders mee om.
  FOK!fossiel woensdag 9 september 2020 @ 19:42:48 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194976255
Hier hebben we de eerste verjaardag ook heel klein gehouden. In de ochtend ouders van vriend gevolgd door zijn zus met gezin. In de middag mijn ouders en daarna mijn broertje en zijn vriendin.

En dit beviel me perfect! Ik houd niet zo van die massale verjaardagen. Vroeger vierden wij onze verjaardag met het gezin (familie woonde heel ver weg) en toen we ouder waren nog een eigen feestje voor vriendjes natuurlijk. Nooit een grote verjaardag ‘gemist’.
Chick on a mission
pi_194977622
Wij hebben de verjaardag samen met die van leyla gevierd. Gewoon stuk restaurant afgehuurd omdat corona corona en iets van 12 mensen uitgenodigd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194992287
Vandaag hadden ze hun feestje op de opvang. Ze waren wel een beetje moe. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195002377
Ja dat zal best wel tico!

Ik haalde twee blije jongens op van het kvd. Ze waren zelfs boos dat ze mee naar huis moesten haha! Dus ik geloof dat ze het er wel naar hun zin gaan krijgen.
pi_195002746
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waar ik 16 uur over 4 dagen verspreid werk (di t/m vrij), mijn vriend werkt van ma t/m donderdag, en ook nog de zaterdag. Nou gaat Y de dinsdag en de vrijdag naar kdv, voor de komende 9 weken, daarna gaat ze alleen de dinsdag. Maaarrrrr, woensdag komt m’n schoonvader (zal voor 2 a 3 uurtjes zijn), en donderdag komt m’n schoonmoeder oppassen. Krijg het dus Spaans benauwd omdat ik denk dat dat iets te druk is voor Y, of denken jullie dat het wel mee valt en dat ik me (weer eens) druk maak. ;(
pi_195029464
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
pi_195029593
Van ons is nu 18 maanden en ze 'praat' best veel maar kan me niet voorstellen dat ze over 2 maanden zulke zinnen gaat zeggen :N
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:00:40 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_195029690
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
Nou dat is redelijk geavanceerd hoor. Mijn zoon van 3,5 praat krap aan zo :D
disclaimer
pi_195032321
Nou, dat kan ik mij ook nog lang niet voorstellen :D. Hier prachtige volzinnen als 'zitten, toet toet' en 'bah poep'.
pi_195033053
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef wieksel het volgende:
Thor zit momenteel goed in zn vel! Wat wel opvalt is zn spraakontwikkeling. Hij is nu 20 mnd en praat al zinnetjes van 5-8 woorden (bijv. Papa mag ik nog een stukje pizza? Of Sokjes en schoentjes aan, dan kunnen we buiten spelen.) dat soort volzinnen. Nou hebben we geen directe referentie,maar dit is nog wel redelijk normaal toch?
Het is snel maar het gemiddelde moet ergens vandaan komen. Het ene kind praat met 2 nog helemaal niet en de andere spreekt volzinnen. Ik ken meerdere kinderen die voor hun 2e verjaardag volzinnen spraken en ook kinderen die met 2 jaar nog amper een woord zeiden. In die ontwikkeling zit zo gigantisch veel verschil.

Mijn 2jarige doet het fysiek niet onder voor een 3jarige maar zodra hij begint te praten valt hij door de mand want daarmee is hij wat langzamer dan gemiddeld.
pi_195035056
Welpje wordt deze maand 2 en valt in de 'nog geen woord' categorie ja. :')
  zondag 13 september 2020 @ 11:47:36 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195035240
Goed om te lezen dat het zo uiteen loopt, Koert is nu 16 maanden en zegt alleen nee (maar dat betekent ook ja) en mama, maar alleen als ik de kamer uit ben.
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg }:|
Iemand daar nog tips voor?
Hij begrijpt ons wel dus dat is wel fijn :)
pi_195035528
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef lunapuella het volgende:
Welpje wordt deze maand 2 en valt in de 'nog geen woord' categorie ja. :')
Check :')

M wordt volgende week 2 en het praten is echt niet zijn prioriteit. Nee wacht, dat zeg ik niet helemaal goed. Het verstaanbaar praten is niet zijn prioriteit. Aan tafel met het eten heeft hij het hoogte woord met brabbels en wijzen, maar we verstaan er geen reet van :D Wel heel schattig, onze kleine dictator.

Motorisch is hij zijn leeftijd ver vooruit. Ook heeft meneer zijn gebit al een paar maanden compleet. Ontwikkeling verschilt echt per kind. Ze kunnen niet alles tegelijk volgens het gemiddelde lijntje ontwikkelen.
pi_195035944
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Goed om te lezen dat het zo uiteen loopt, Koert is nu 16 maanden en zegt alleen nee (maar dat betekent ook ja) en mama, maar alleen als ik de kamer uit ben.
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg }:|
Iemand daar nog tips voor?
Hij begrijpt ons wel dus dat is wel fijn :)
Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor _O-. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
pi_195037086
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor _O-. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
Je doet je naam eer aan :D

Hier wel groot fan van boekjes lezen. Vooral omdat hij zelf de bladzijden mag omslaan. En flapjes boeken zijn heel leuk. En als ik dan bijvoorbeeld vraag: ' waar is de vogel?' dan mept hij vaak met zijn handje redelijk de goede richting op :P

Praten is onverstaanbaar gebrabbel. Heel soms is er een -bij voorkeur ingewikkeld - woord wat hij na probeert te zeggen. Zo lijkt hij iets als 'kágnemè' te zeggen als hij zijn beker karnemelk krijgt.

Maar 'mama' :N ho maar.
  FOK!fossiel zondag 13 september 2020 @ 14:34:25 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195037980
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 12:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij de bibliotheek boekjes samen uitzoeken? Ik lees hier momenteel 100x per dag 'Eend, waar ben je?' voor _O-. Vooral de flapjes zijn reuze interessant.
Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen ja :P

Favoriete woorden hier zijn ‘kijk’ en ‘die’, de laatste vergezeld met een wijzend vingertje :D.
Chick on a mission
  zondag 13 september 2020 @ 14:59:29 #23
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195038479
Nou ja hoe dan :D
Mijnes trekt het echt uit de handen en gooit het dan op de grond. Echt nul zin in :')
Ik ga van de week wel met hem naar de bieb :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 15:10:06 #24
74056 crew  ToT
pi_195038805
Ennnn Mini-ToT is 2 jaar oud, dus ik schuif een topicje verder op! *O*


pi_195040137
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 13:41 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan :D

Hier wel groot fan van boekjes lezen. Vooral omdat hij zelf de bladzijden mag omslaan. En flapjes boeken zijn heel leuk. En als ik dan bijvoorbeeld vraag: ' waar is de vogel?' dan mept hij vaak met zijn handje redelijk de goede richting op :P

Praten is onverstaanbaar gebrabbel. Heel soms is er een -bij voorkeur ingewikkeld - woord wat hij na probeert te zeggen. Zo lijkt hij iets als 'kágnemè' te zeggen als hij zijn beker karnemelk krijgt.

Maar 'mama' :N ho maar.
Ja echt he :D . We kregen dit boek van een vriendin, het is echt een hit. Dikkie dik 'wat een herrie' is ook een leuke trouwens. Komt geluid uit het boek _O-
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Is dat zo’n boekje met van die vilten flapjes? Wij hebben een andere uit die serie en die is ook mega-populair. Sowieso is ze altijd wel van de boekjes. Maar waar ze eerst de collectie uit de kast trok en er tussen/bovenop ging zitten om te bladeren. Komt ze nu helemaal met een boekje naar ons toegekropen en krijgen we die aangereikt. Of we even willen voorlezen ja :P

Favoriete woorden hier zijn ‘kijk’ en ‘die’, de laatste vergezeld met een wijzend vingertje :D.
Ja, die met vilten flapjes *O* . Het uit de kast trekken, ze ombuigen en proberen op te eten hebben wij ook heel vaak gehad. Arme boeken ;( .
  zondag 13 september 2020 @ 16:11:54 #26
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195040684
Ik ga maar eens op zoek naar een vilten flapjes boek en waar is de eend, misschien vindt hij dat wat :)

Gefeliciteerd tot! Echt al een kleine meneer :D
pi_195041813
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef Ceviche het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar een vilten flapjes boek en waar is de eend, misschien vindt hij dat wat :)

Gefeliciteerd tot! Echt al een kleine meneer :D
De eend is ook een vilten flapjesboek ;)


Is een hele reeks van :s)
  zondag 13 september 2020 @ 17:01:26 #28
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195042168
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2020 16:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De eend is ook een vilten flapjesboek ;)

[ afbeelding ]
Is een hele reeks van :s)
Oh kijk eens aan :D ze hebben er zelfs een met de narwal :D lekker specifiek :D
  zondag 13 september 2020 @ 18:21:38 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195044152
Prul praat met bijna 21 maanden ook volzinnen. Ik geloof ook dat dat wel snel is, maar we lezen idd ook heel veel voor. Vindt ze echt leuk ook. 'Beer waar ben je' is erg leuk, uit dezelfde serie. En het grote dierendorpje boek. En Bobbi.

En verder voetballen we, rollen we de bal over, verven en tekenen we (ze roept 'puntje' als ze een puntje gaat zetten en 'grote' als ze strepen m gaat maken) en maakt ze puzzels van 8 tof 16 stukken zelf. Ik ben zo'n trotse mama :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195048306
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:
Ik wil hem wel voorlezen maar het interesseert hem gewoon niet en dan gooit hij het boekje weg
Iemand daar nog tips voor?
Boekjes lezen die tegen een stootje kunnen en je binnen de kortste keren uit je hoofd kent. Anders buiten bereik houden wanneer je het voorleest.
Ik heb L een tijdje alleen maar voor het slapen voorgelezen terwijl hij in zijn ledikant stond omdat op een andere manier echt niet mogelijk was. Inmiddels zit hij savonds fijn op schoot bij het voorlezen. meestal dan, soms rent hij door de kamer.
pi_195055065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waar ik 16 uur over 4 dagen verspreid werk (di t/m vrij), mijn vriend werkt van ma t/m donderdag, en ook nog de zaterdag. Nou gaat Y de dinsdag en de vrijdag naar kdv, voor de komende 9 weken, daarna gaat ze alleen de dinsdag. Maaarrrrr, woensdag komt m’n schoonvader (zal voor 2 a 3 uurtjes zijn), en donderdag komt m’n schoonmoeder oppassen. Krijg het dus Spaans benauwd omdat ik denk dat dat iets te druk is voor Y, of denken jullie dat het wel mee valt en dat ik me (weer eens) druk maak. ;(
Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?
pi_195066002
Wat een nacht. Een uurtje of 3 met een ontroostbaar meisje gezeten. Is 18 maanden nu dus zal vast de slaapregressie zijn. En dat kan 2 tot 6 weken duren.... :z
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:47:24 #33
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195066618
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 06:30 schreef Peejtur het volgende:
Wat een nacht. Een uurtje of 3 met een ontroostbaar meisje gezeten. Is 18 maanden nu dus zal vast de slaapregressie zijn. En dat kan 2 tot 6 weken duren.... :z
Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffie c_/
pi_195067017
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 13:21 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Is het eventueel makkelijk aan te passen als het toch teveel voor haar lijkt?
Over een paar weken gaat ze ipv 2 dagen 1 dag naar kdv, denk dat dat al een hoop scheelt. Voorderest is het niet heel makkelijk aan te passen omdat ik 4 dagen werk, en vriend 4,5.
pi_195068387
Nog gefeliciteerd ToT! Prachtig jochie heb je daar *O*

@Peejtur: één nacht is nog geen patroon hè ;) ik hoop dat het mee blijkt te vallen en eenmalige onrust was.
pi_195068433
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:47 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Bij ons was het 3-4 nachten, dus er is hoop. En tot die tijd is er koffie c_/
Lust ik niet :')
pi_195068466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nog gefeliciteerd ToT! Prachtig jochie heb je daar *O*

@:Peejtur: één nacht is nog geen patroon hè ;) ik hoop dat het mee blijkt te vallen en eenmalige onrust was.
De nachten ervoor was ze ook al meer wakker dan normaal en vroeger. Vannacht spande de kroon...
pi_195076848
Gefeliciteerd tot, wat een leuke foto van mini-tot!

Herkenbaar peejtur. Mayra is nu 17 maanden en wij hebben de afgelopen nachten ook heel weinig geslapen :') Ik wilde hier al vragen wat er aan de hand kan zijn.

Ze is verder niet ontroostbaar en is dan gewoon aan het spelen, maar alsnog niet zo fijn, aangezien wij dan niet echt kunnen slapen. We zijn de afgelopen drie nachten wakker geweest tussen 1 en 4 uur. En dat is heel pittig. Ik leef op koffie.
pi_195078670
Jullie slapen wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195079330
@ToT, gefeliciteerd met je mooie mannetje! Wat een ondeugd straalt hij altijd uit!

Qua boekjes is bobbie (Ruth wielockxs) hier een hit! Leuke geluidjes die niet irritant worden. Boek was toen Thor 1,5 was niet mee op vakantie (hoe had ik die kunnen vergeten) . Toen we na een week thuiskwamen en hij zag em weer was hij zo gelukkig!
Verder Een boek van herve tullet. Die is hier na heel veel lezen helaas kapot, maar de ene bladzij moet je klappen, volgende blazen, heel interactief.
Nijntje doet het ook goed, de 'ouderwetse' op rijm.

Ik merk overigens ook dat zelfs als hij niet rustig blijft zitten maar bijv. Gaat spelen, hij toch nog luistert, dus lees ik stug door.

Een andere absolute favoriet is de Babybijbel van Corien Oranje. Karton en zwart witte afbeeldingen. Afbeeldingen spraken me zelf qua tekenstijl niet direct aan, maar hoor uit mijn omgeving dat andere leeftijdsgenoten er ook aan verknocht zijn.

In de categorie prentenboek: huis voor Harry Van Leo Timmers.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 september 2020 @ 21:41:31 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195079351
Ik haal hier al weken verschillende flapjes boeken in de bieb, hij vind die echt heel leuk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195079365
En @peetjur,hadden we ook rond die leeftijd. Slopend! Gaat over... Nu 20mnd en sinds een week hoeven we er niet meer naast te liggen als hij gaat slapen. Op de opvang ging hij overigens overdag wel rustig slapen...
pi_195079890
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:40 schreef wieksel het volgende:
Verder Een boek van herve tullet. Die is hier na heel veel lezen helaas kapot, maar de ene bladzij moet je klappen, volgende blazen, heel interactief.
Dan is "Een boek voor kleine handjes" denk ik een aanrader
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:17:03 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195080828
De bieb had hier 'waar is de narwal' :D
Helaas nul interesse :s) andere boekjes ook niet.
Tja. Even nagevraagd bij de gastouder, blijkbaar leest zij regelmatig voor en dan kruipt hij bij haar op schoot.
Nou ja, dan wordt hij in ieder geval voorgelezen. Zij zegt dat het misschien ook te maken heeft met de andere kinderen daar, als hij het bij hen ziet, dat hij dan ook wil.
Bedankt voor alle boekentips, we lezen gewoon verder :)
pi_195081284
Als ik ze hier een boekje in hun handen geef is het binnen no tima alleen nog maar een kaft... stoffen boekjes zijn stom, daar kun je niet hard mee tegen de deur meppen.

Voorlezen doen we dus voornamelijk als ze al in bed zitten/liggen/staan.
Eerst leest de oudste een verhaal voor, en dan wij nog een. Dan zijn ze gelukkig wel enthousiast en klappen en roepen blij klaaaaa als het verhaaltje uit is.
pi_195082688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Jullie slapen wel?
Nee wij ook niet. Afgelopen nacht was goed :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 16 september 2020 @ 09:58:58 #47
74056 crew  ToT
pi_195084341
Boekje lezen zit er voor Mini-ToT niet echt in! :')
Mini-ToT wil het liefst met de zijkant van het boekje spelen. Sla je 'm open, dan ligt-ie binnen 2 seconden anderhalve meter verderop op de grond! :')
Zijn vriendinnetje vindt het wel leuk als ik wat voorlees en ik hoop dat hij het dan ook langzaam maar zeker leuk gaat vinden.

Slapen is echt een dingetje, net als eten. -O-
Groenten komen er echt niet in. :N En slapen; overdag alleen als je hem ronddraagt als hij moe begint te worden (of als je hem in een wandelwagen zet en gaat lopen), en 's avonds moet-ie echt bij ons in bed liggen.
Als hij diep slaapt, kunnen we hem wel in zijn eigen bed leggen. Meestal slaapt hij dan gewoon door of wordt-ie af en toe wakker en blijft verder rustig tot hij weer in slaap valt, maar soms heeft hij een paar nachtjes dat het toch weer huilen is. (Gelukkig niet vaak.)
pi_195084358
Onze dreumes slaapt beter dan zijn broer van 5. :') Kleuter staat elke nacht minstens één keer aan ons bed, maar ook vaak drie keer. Welpje slaapt bijna altijd door.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 16 september 2020 @ 10:04:46 #49
74056 crew  ToT
pi_195084427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Onze dreumes slaapt beter dan zijn broer van 5. :') Kleuter staat elke nacht minstens één keer aan ons bed, maar ook vaak drie keer. Welpje slaapt bijna altijd door.
:o -O-
pi_195094292
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:13 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee wij ook niet. Afgelopen nacht was goed :)
2 uur 37 vannacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195095873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 uur 37 vannacht.
Jij wint.... -O-
pi_195096221
Oei wat een korte nachten hebben sommige hier!

Is niet herkenbaar, ik rol ze om 7 uur in bed, dan zingen ze samen nog even en om half 8 is het echt wel stil boven tot de volgende dag 7 uur half 8.
Vandaag heeft Jeremy zelfs niet gegeten omdat hij zo moe was. Hij bleef wel gezellig aan tafel maar eten wilde hij niet. Gelukkig nog wel een beker melk gedronken.
pi_195096640
J kwam vandaag met het verhaal dat hij had gelezen over slaap regressie. Maar dat als je het positief wilt benaderen dat je het dan over progressie moet hebben.

Ik heb hard gelachen. Hoe je het ook noemt, 2 uur 37 blijft ongelofelijk kut. Regressie of progressie.

Ik heb Rootje wel gevraagd of hij nu dan wel heel goed gaat slapen.


Oh mooi is wel dat ik weet dat het niet aan mij ligt. Koos slaapt namelijk wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195104860
Ik kom jullie uitzwaaien! Y is gisteren een peuter geworden *O*

Tot snel of minder snel in het peutertopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195104919
Gefeliciteerd Framblij! *O* Tot volgende week O+
  donderdag 17 september 2020 @ 11:37:28 #56
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195106886
Gefeliciteerd @Framblij89! Wat een prachtige peuter heb je daar O+
  donderdag 17 september 2020 @ 11:39:49 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195106923
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 17 september 2020 @ 11:40:48 #58
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195106943
Ik baal een beetje. Ik had de verjaardag van dreumes graag met mijn ouders, broer en zus (geheel coronaproof dus) gevierd maar nu heeft de Duitse regering Noord- en Zuid-Holland uitgeroepen tot rood risicogebied ;( We zouden volgende week gaan rijden maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door, tenzij we iets van een vakantiehuisje in Gelderland of zo vinden.

Ik vind het zo sneu want op zijn échte verjaardag komt er geen familie omdat ik 2 weken later ben uitgerekend en iedereen op kraamvisite wil komen. Hij vindt er zelf helemaal niks van :P maar toch. Stom.
pi_195111215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:30 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom jullie uitzwaaien! Y is gisteren een peuter geworden *O*

Tot snel of minder snel in het peutertopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah gefeliciteerd framblij! Wat is ze prachtig en zo groot al :)
  FOK!fossiel donderdag 17 september 2020 @ 19:25:24 #60
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195114975
Vriend ging haar net op bed leggen, wilde het boekje als onderdeel van het bedritueel voorlezen. Maar toen sloeg ze gedecideerd het boekje dicht, wees naar het bed riep ‘die!’

Euh okidokie hoor :D
Chick on a mission
  donderdag 17 september 2020 @ 20:03:41 #61
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195115834
Wij zijn maandag naar de bieb geweest. Nul interesse in de boekjes.
Dinsdag nul interesse.
Woensdag nul interesse.
Gisteravond Bobbi voorgelezen tijdens de laatste fles, vanochtend weer voorgelezen tijdens de fles voor het middagslaapje en sindsdien zijn 4/5 geleende boeken al gelezen door meneer :7
Kunnen we eindelijk beginnen aan de stapel die al in de boekenkast stond *)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 september 2020 @ 18:06:29 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195133029
zijn er hier mensen die tips hebben voor regenlaarsjes?
binnenkort een weekje weg en t weer gaat af.
dacht misschien zijn regenlaarsjes handiger dan zijn schoenen bij slechter weer.
Meneer loopt echt heel goed, en heeft maat 21.

ik las veel over Bergstein, maar vind 35 euro best aan de forse kant, wetende dat hij niet lang in deze maat zit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195133104
Ik haal meestal cheapass regenlaarsjes bij Scapino. Ze hebben nu ook iets dat lijkt op een Bergstein knock-off.
pi_195135635
Hier hebben de kleinsten laarzen van de hema. Idd omdat ze er zo snel uitgroeien.
Oudste heeft wel bergstein laarzen.

Vandaag gingen Vincent en Jeremy voor het eerst de hele dag naar het kdv! Ze hebben het goed gedaan, flink gespeeld. Na het middag slaapje vond Jeremy het echter wel best en was alleen rustig met zijn knuffel bij de juf op schoot. Toen ik ze kwam halen waren ze wel heerlijk aan het buiten spelen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:33:17 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195135732
Die van scapino zijn heel soepel, 5,99 en vallen relatief smal. Hema valt breder en is duurder.

Ik zweer voor m'n smallevoetenkind bij scapino. Beginnen bij maat 20 ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195135857
Hier beginnen boekjes ook eindelijk leuk te worden, maar met bedtijd hoef ik er niet mee aan te komen hoor :D dan wil ze gewoon een fles en slapen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 september 2020 @ 14:48:42 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195146641
Dank je wel! T zijn deze bij de Bristol geworden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195177726
Vanmorgen rondleiding gehad op de basisschool hier in de straat. Leuke school, erg groot maar door de indeling voelt het niet zo groot. Over een jaar of 2 mogen we nog een keer voor een rondleiding, want het is nu ook wel erg lastig om in te schatten wat past bij Bas. Maar de kernwaarden van de school spreken ons wel erg aan, net zoals het lesaanbod.
Maar pfff, om hier al mee bezig te moeten zijn. Kind is net 1 geworden joh 8)7
  FOK!fossiel maandag 21 september 2020 @ 15:12:03 #69
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195180259
Onze eerste vakantie met drie is achter de rug :)

Heel anders dan hoe we voorheen met z'n tweetjes vakantie vierden (en in eigen land), maar nog steeds een superfijne vakantie.

Slapen in een 'vreemd' ledikant ging eigenlijk heel prima. Pfieuw! :D En ook trots op onszelf dat we niet in de we-nemen-superveel-spullen-mee-want-je-weet-maar-nooit val zijn getrapt.

(Alleen onze geleende auto, een Kia Picanto, was een tegenvaller. Wat een draak van een auto was dat }:| )
Chick on a mission
pi_195204063
Fijn van de goede vakantie @Keroppi :) Vooral dat slapen! Dat gaat hier meestal anders, haha.

Allerlaatste DFD voor ons! ;( *O* O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195204323
Ik kom officieel nog even gedag zeggen. M is gisteren twee geworden. In kleine kring en gesplitst gevierd en gisteren zijn we naar Wildlands geweest samen. M heeft enorm genoten! Is enorm verwend met heel veel Duplo en wat dingen van Nijntje O+ Ik postte niet heel actief mee, en verwacht dat ook niet in de peuters te gaan doen, maar ik las wel vaak mee.
Tot snel, of iets minder snel ;)
pi_195204358
Nog gefeliciteerd en tot snel Peace! :)
pi_195218245
Gefeliciteerd Peacefull!

Leuke foto Luna O+ wat een enthousiast koppie.

Hier zit de vakantie er ook ruimschoots op. @douche-eendje: geen regenbroek nodig gehad; het was zo warm dat het het gras niet lang vochtig bleef :o
Kind heeft het lopen ontdekt O+ hele einden over de campings gesjouwt, wilde geen handje geven. Leuk hoor! En onhandig dat hij zo'n eigen mening heeft :{w
pi_195224851
Nog gefeliciteerd peacefull!


Wat een lieve foto Luna O+

Wat fijn @BobbyMcGee, jullie hebben echt mazzel gehad met het weer dan! Wacht maar tot hij het rennen ook heeft ontdekt, kun je helemaal je lol op :D :') .
pi_195226063
Kan de jouwe rennen ja? O+ Hier wordt sinds de vakantie soms een klein drafje ingezet :D Maar echt hard gaat het nog niet.

Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken *O*
  FOK!fossiel woensdag 23 september 2020 @ 22:45:17 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195226231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:

Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken *O*
Moest het even Googlen, maar cool concept hoor! Komt het uit de Montesori-hoek?
Chick on a mission
pi_195226893
Ja dat klopt.
Ik vind het tof om aan te sluiten bij de grote behoefte aan zelfstandigheid, voor zover mogelijk. Ik doe daarom best wat inspiratie op bij het Montessori-gedachtengoed.
De koter staat nu vaak aan mijn been te jengelen om opgetild te worden zodat hij kan kijken wat er op het aanrecht/fornuis allemaal gebeurd. Vanaf nu kan hij zelf er voor kiezen om mee te kijken of mee te helpen als we aan het koken zijn.

Met dezelfde insteek ook net een potje neergezet, met een mandje erbij met daarin wat dingen zoals wc-papier/billen doekjes, boekjes ter vermaak, en droge luiers. Als hij er aan toe is om echt zonder luier te aan komt daar een wasmandje en droge kleren bij.
pi_195228105
Wij hebben de ikeahack gemaakt als learningtower. Ideaal. Klimt er zelf op en af en 'snijdt zelf' haar fruit enzo. Handen wassen.

Tip voor iedereen :Y
pi_195228698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:
Kan de jouwe rennen ja? O+ Hier wordt sinds de vakantie soms een klein drafje ingezet :D Maar echt hard gaat het nog niet.

Man heeft net in twee uurtjes tijd een learning tower in elkaar geknutseld! Heb nu al zin in samen koken *O*
Drafje is een betere omschrijving, maar het is wel sneller dan normaal. Dinsdag op het kinderdagverblijf had hij het in zijn hoofd gehaald om van de glijbaan te willen. Leidster ging achter hem aan, hij ging sneller lopen :') want hij mag daar nog niet van de glijbaan.

Tof, je learning tower! Ik ga hem eens opperen bij manlief, Bas is namelijk ook te nieuwsgierig als wij in de keuken bezig zijn. Staat de hele tijd op je voeten, niet echt comfortabel :+
pi_195228815
De learningtower wordt hier ook dagelijks gebruikt. Deze staat wat mij betreft in het rijtje beste fok-tips ooit :)
Tip bij zelfbouw: met een verwijderbaar latje achter de rug is de learningtower multifunctioneel. Wordt hier ook gebruik om op te zitten en ik gebruik het zelf ook als opstapje.
  FOK!fossiel donderdag 24 september 2020 @ 10:57:41 #81
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195230675
@BobbyMcGee Welke DIY hebben jullie gevolgd? :)
Chick on a mission
pi_195230920
Hier zitten ze vaak in de eetstoel te kijken bij het koken. Of voor de televisie, even een rust momentje voor er gegeten word. De stoel is ook het enige plekje waar ze daadwerkelijk langer dan 2 seconde stil zitten :+
We hebben van die leuke nijntje stoeltjes, maar die zijn vooral leuk om mee te gooien of om bovenop te springen.

Ontwikkeling gaat ineens hard hier. Er komen zowaar verstaanbare 2 woord zinnen uit en een lol dat ze dan hebben! Laatst geleerde zinnen zijn papa bombo & mama lief.

Morgen gaan ze voor de 2e keer de hele dag naar het kdv, en ben ik voor het eerst in bijna 2 jaar een hele dag kindloos :o
pi_195231098
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:18 schreef aapieannie het volgende:
Hier zitten ze vaak in de eetstoel te kijken bij het koken. Of voor de televisie, even een rust momentje voor er gegeten word. De stoel is ook het enige plekje waar ze daadwerkelijk langer dan 2 seconde stil zitten :+
We hebben van die leuke nijntje stoeltjes, maar die zijn vooral leuk om mee te gooien of om bovenop te springen.

Ontwikkeling gaat ineens hard hier. Er komen zowaar verstaanbare 2 woord zinnen uit en een lol dat ze dan hebben! Laatst geleerde zinnen zijn papa bombo & mama lief.

Morgen gaan ze voor de 2e keer de hele dag naar het kdv, en ben ik voor het eerst in bijna 2 jaar een hele dag kindloos :o
Oeh wat ga je doen? :+
pi_195231314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:33 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Oeh wat ga je doen? :+
Haha ik riep vorige week dat ik se hele dag in bed ging liggen :+
Maar ik ga eens lekker naar de sportschool en daarna naar bijbehorende sauna. En toch ook even dingen in huis wat anders is het weekend gebeurd, en de matrashoezen van de ledikanten wassen enzo. Want ondanks altijd hoeslaken zijn die toch aardig vies.
pi_195246019
Nou dat wegbrengen ging minder soepel dan gehoopt.
2 krijsende kinderen achter gelaten.. hopelijk is het alweer oke nu. Vorige week hebben ze een super leuke dag gehad dus ga er van uit dat ze al leuk al het spelen zijn.
pi_195246056
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:47 schreef aapieannie het volgende:
Nou dat wegbrengen ging minder soepel dan gehoopt.
2 krijsende kinderen achter gelaten.. hopelijk is het alweer oke nu. Vorige week hebben ze een super leuke dag gehad dus ga er van uit dat ze al leuk al het spelen zijn.
Dat is hier momenteel ook telkens. Ik moet om het gebouw heen lopen, zodra ik weer in het lokaal kijk is meneer al weer vrolijk aan het spelen :D


En mijn dreumes O+ . Ik hou zo van deze fase. Gek doen, wild spelen, schaterlachen. Momenteel zijn alle ronde voorwerpen heel interessant.
pi_195246304
Ja wij moeten ook buitenom, maar dan zie ik ze niet meer. Gelukkig net al in het ouderportaal een berichtje dat ze lekker aan het spelen zijn.

Leuk he al die fases(fasen?) Jeremy heeft nog steeds een voorkeur voor alles wat rond is, daar kan je namelijk super leuk mee draaien!

En vincent begint echt verstaanbaar te praten. Gisteravond zijn ze voor het eerst zonder slaapzak gaan slapen, dus lekkere pyjama aan en onder een dekbedje. Toen ik klaar was met Vincent instoppen keek hij me aan en zei klaaaa mama lekkee saapee. Zo lief O+
En vanmorgen stonden ze met zn 2e in bed te springen en te zingen. Kom ik binnen hoor ik weer klaaa saapee mamaa uitt. En Jeremy zei ja uit. Ik smolt even in een plasje hoor.

Nu trouwens wel al van allebei het bed verschonen. Jeremy met poep tot aan zn nek, en Vincent zoveel geplast dat de luier het niet heeft gehouden. Misschien toch zijn luier eens achterstevoren omdat hij altijd op zn buik slaapt. Ik heb niet zon zin meer om elke dag bedden te verschonen.
pi_195246423
Ik kom afscheid nemen. Welpje is gisteren twee geworden. We hebben het klein gevierd met slingers en een paar cadeautjes, want het was verder een gewone werk/school/opvang-dag. Dit weekend komt er wat familie langs voor meer feeststemming. :)

Het is een raar jaar geweest dat veel te snel ging, maar ik heb wel genoten van hem en zijn ontwikkeling. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot snel in het peutertopic! *O*
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:46:32 #89
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195246583
Gefeliciteerd Luna!
Wat een leuke collage :D
pi_195246904
Gefeliciteerd luna! Fijn feestweekend gewenst!
pi_195249141
Ik kan echt niet wachten tot die van mij beginnen met praten. Ze maken de hele dag geluidjes, dus ik gok dat ik straks 3 brammen heb.
Ze beginnen met praten als ze wakker zijn en liggen nog even te kletsen als ze op bed liggen.

Supergezellig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195249323
Dat is hier ook tico, in de ochtend geklets en gezang uit hun kamer. Alle liedjes die ze kennen komen in lalala vorm voorbij. En zo gaan ze ook weer al zingend slapen. Ook hele verhalen tegen elkaar waarvan wij geen pap kunnen maken haha!
pi_195249518
Och ja, dat geklets. Alles met wielen is toettoet O+ en gisteren kreeg ik ineens de vraag 'isse ditteh?' toen een speelgoedegel omhoog werd gehouden. En toen ik vroeg of hij een vieze luier had heel enthousiast een ja. Dat klopte inderdaad :r :D
pi_195257279
Heerlijk dat kletsen O+

De mannen hebben gelukkig een fijne dag gehad. Wel compleet afgedraaid, dus gauw een krentenbol en toen naar bed. Ze eten op het kdv tussen de middag warm, en de leidster vertelde dat ze voor allebei twee keer hadden opgeschept, kleine vreetzakken haha!
  FOK!fossiel dinsdag 29 september 2020 @ 14:23:48 #95
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195325544
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen *)

Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen :D


Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Chick on a mission
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:30:42 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_195325675
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen *)

Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen :D


Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatie ;)
disclaimer
pi_195325874
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Zo wij hebben ook al weer onze sticker van het consultatiebureau binnen *)

Ze kreeg een doosje met blokjes en het was blijkbaar de bedoeling dat ze die eruit moest halen en weer erin moest doen. Gelukkig had ze die memo gekregen en zat ze fanatiek de blokken er in en eruit te vissen :D


Maareh, van die BMR vaccinatie worden ze dus na een aantal dagen pas ziek begreep ik (gaf de verpleegkundige ook aan). Is het een gegeven, of zijn er hiervkinderen die nergens last van hebben gehad?
Bas had wat koorts de 2 dagen na de vaccinatie en een week later wat uitslag op een been. Meer niet.
Tijdens de koorts was hij gezellig aan het spelen :D
  FOK!fossiel dinsdag 29 september 2020 @ 15:26:11 #98
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195326519
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn nooit ziek geweest, van geen enkele vaccinatie ;)
Tot nu toe ook elke keer weinig van gemerkt. (Dat gold eerder ook voor het 'ze kunnen wat meer slapen na de injectie' :D )
Chick on a mission
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:54:34 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195326917
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...


Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.

[ Bericht 75% gewijzigd door Tink89 op 29-09-2020 16:13:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195327452
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...


Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Ja! Momenteel word bijna alles van tafel geveegd hier... ook de boterhammen. Ze gaan vanzelf wel weer eten. Vanavond eens zonder stukje vlees erbij, dat was bij de oudste ook een dealbreaker. Ze eet nog steeds geen vlees, ben benieuwd wat de jongens uiteindelijk kiezen.
pi_195327947
Mijn dreumes eet geen groen. Behalve groene viscurry en groene zure appels.

Courgette, spruitjes, broccoli, sperziebonen, snijbonen, prei: het is allemaal voor de grond.
pi_195328350
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...


Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.

Filmpje over de theorie, welke ik heel leerzaam vond:
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195328379
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...


Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Klinkt meer als een ontwikkelingssprong in autonomie dan een smaakvoorkeur. Geef je haar bij elke maaltijd iets waarvan je vrijwel zeker weet dat ze het lust? Want misschien heeft ze niet echt honger en is alles daarom bah. Of misschien is het bah omdat mama dan in de actiestand gaat en dat is natuurlijk bere-interessant. Volgens mij wordt iets vervangends aanbieden afgeraden. Het werkt kieskeurigheid met eten juist in de hand. Ik zou naast het avondeten wellicht meteen de boterham ook aanbieden, alles op één bord. Eet ze, dan eet ze. Eet ze niet, dan heeft ze schijnbaar geen honger.

Filmpje over de theorie, welke ik heel leerzaam vond:
En ja, Lily is ook drama met eten, maar dat is al sinds de start zo. Ze leeft en groeit en ontwikkelt nog steeds, dus schijnbaar is voornamelijk fruit, aardappelen en kaas eten een prima dieet. 😂
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:25:51 #104
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195329583
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Prul was van alle vaccinaties ziek, behalve van bmr geloof ik...


Trouwens: zijn jullie dreumesen ook van alleseters getransformeerd in 'niet lekker, waaaaah'-monsters? En hoe deal ik hiermee? Laten proeven doen we altijd, maar als ze iets echt niet lust, smeer ik daarna een boterham met iets gezonds en krijgt ze een bak yoghurt toe. Ik vind het zo irritant, zelfs zuurkool en couscous enzo (haar eerdere favorieten) eet ze niet meer.
Ja behalve op de crèche. Daar eet hij alles. Hij komt sinds deze week opeens wel steeds om broccoli en paprika vragen :')
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:44:27 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_195329869
Ik heb nooit alternatieven aangeboden voor avondeten. Mijn gedachte is dat ze het dan ook nooit leren. Iets "niet lusten" bij kleine kinderen betekent meestal "Ik heb liever iets anders". Die boterham dus, of die yoghurt.

Het gebeurt dan ook wel eens dat ze met een betrekkelijk lege maag naar bed gaan. De volgende dag halen ze het bijna altijd wel in :+
disclaimer
pi_195330019
Wat hier wel vaak werkt, als Y opeens alles afslaat kwa eten pak ik het van haar af en doe ik net alsof ik het dan maar ga opeten. Dan is het “NEE MIJ” en wil ze het opeens wel :D
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:08:40 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195330220
Ik gaf ook een tijdje geen alternatief eten maar nadat ik op een nacht heel boos een krentenbol in bed heb gesmeten bij mijn oudste omdat hij maar bleef jenken doe ik het toch maar wel. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195330367
Ik geef alleen een alternatief als ik zie dat hij iets echt niet lust/de structuur niet fijn vindt. Dan probeert hij namelijk wel vol goede moed een aantal happen, maar elke hap spuugt ie dan weer uit met een vies gezicht :') maar dat komt eigenlijk maar weinig voor. De keren dat hij zijn eten laat staan, terwijl ie het eigenlijk wel lust, gaat ie dus met een bijna lege maag naar bed :P (hij krijgt nog wel een papfles dus dat is wel iets... :P)
pi_195330518
Ik had eerder hier moeten zeggen dat alles van tafel word geveegd...

Vanavond voor beide heren 2 keer couscous opgeschept!

Nu gauw weer terug naar boven. Ze hebben ontdekt dat ze hun bed uit kunnen.
pi_195331012
Bij nr 1 smeerde ik wel eens een boterham omdat ik het sneu vond. Dat werd bij nr 2 al een stuk minder. Nr 3 lag heus wel eens met honger op bed en 4 en 5 kunnen een glas melk krijgen als ze het niet blieven.

Morgen weer een dag. :’)

Eten niet “lusten” hoort bij leeftijd. Bram at altijd alles, tot hij doorhad dat eten een machtsmiddel kan zijn. Zodra Jen iets pittig vindt eten de 2 anderen ook niet meer.

Ik heb ondertussen 5 kinderen, er is er altijd wel 1 die het niet lust.

“Wat eten we?” - lust ik niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195331209
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:31 schreef aapieannie het volgende:
Ik had eerder hier moeten zeggen dat alles van tafel word geveegd...

Vanavond voor beide heren 2 keer couscous opgeschept!

Nu gauw weer terug naar boven. Ze hebben ontdekt dat ze hun bed uit kunnen.
Slapen ze nog in een ledikant?

Ik zit te denken aan een 2 persoons ledikant te maken voor ze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195334988
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit

Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
pi_195335184
Hier dezelfde hoeveelheden. Ik ben geshockeerd als er een hele boterham in gaat. En soms ook onder de indruk van wat andere kinderen eten ja. Ben gestopt met al die lunch inspo instagrams in elk geval. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195335886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slapen ze nog in een ledikant?

Ik zit te denken aan een 2 persoons ledikant te maken voor ze.
Ja ze slapen nog in hun ledikant. Vincent vind het heel gezellig om bij Jeremy in bed te kruipen. Om 8 uur stonden ze met zn tween bij het traphekje om papa te roepen dus ze klimmen ook de andere kant eruit haha.
We hebben een poos een twee persoons ledikant gehad, maar Jeremy vind het niet zo fijn als Vincent strak tegen hem aan ligt. Wat Vincent vervolgens wel doet omdat hij het wel gezellig vind.
Morgen even kijken of het nu wel oke is als het weer een twee persoons bed word, want dit is ook een gebed zonder einde zo.


En eetschema's checken en vergelijken? Ik schrik me een ongeluk als ik moet opschrijven wat de heren over de dag verdeeld allemaal eten haha. Het ging een paar dagen minder maar dat hebben ze vandaag dus ruimschoots ingehaald.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:15:32 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195339426
Overdag gaat eten prima hoor. 7 boterhammen is geen uitzondering (zonder korstjes) en dan krijgt ze tussendoor fruit/rozijntjes/koekjemetampersuiker. Het gaat vooral om bij voorbaat roepen dat ze niet lust (dan moet ze dus even proeven en eet ze soms een heel bord leeg). Als ze wel uit zichzelf proeft en ze dan uitspuugt of echt niet lekker vindt, krijgt ze dus een boterham. Ik ga m'n kind liever niet met honger in bed leggen en een toetje is hier geen beloning, maar gewoon deel van de maaltijd. Het is ook niet alsof ze daar dan op aanvalt of er zelf om vraagt.

Eergisteren kreeg ze bijvoorbeeld couscous. Na 'niet lekker mama' heeft ze geproefd, 5 happen prima gegeten en toen ging ze het uitspugen. Ze at vervolgens wel nog drie boterhammen en een kom yoghurt. Dan had ze dus wel honger...?

Ik blijf het ingewikkeld vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195339599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit

Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Voor je hoe dan :+

- ontbijt 1-2 boterhammen met beleg.
- tussendoor fruit (maandag ging er een hele sinasappel en een handje druiven in 8)7 )
- lunch 1-2 boterhammen met beleg, half bekertje karnemelk
- tussendoor snackje: rozijntjes, koekje, soepstengel, cracotte, maisboogje oid. laatst een monkey platter gemaakt, olijven gaan er ook goed in.
- avondeten een bord vol :X en daarna yoghurt.
En dan 3x borstvoeding, verder water.

Brood gaat wat wisselend. Bas krijgt pas een nieuwe boterham van ons als de korstjes ook daadwerkelijk opgegeten zijn. Momenteel worden die op de grond gegooid en trekt hij zijn slab af en roept klaaaa. Dus dan is het wel duidelijk dat 1 boterham even genoeg is. Maar ook een periode gehad dat je na 3x knipperen al geen broodkruimel meer kon vinden en hij zat te mekkeren om een 2e boterham.
Verder blijft hij wel heel ongeduldig met eten. Duurt te lang voor hij een boterham krijgt. Zijn avondeten koelt niet snel genoeg af. En als het superlekker is en het is op, kan hij heel hard huilen. Vet gezellig. }:|

En met groente denk ik soms ook aan dit:
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/
ik bied van alles aan, motiveer om te proeven. Maar maak er vooral geen strijd van en hier is yoghurt ook geen beloning voor na het eten.
pi_195341447
Edit: never mind
pi_195342411
Maar korstjes zijn smerig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195342590
Ik hou niet van korsten. Ik snij die van Jip er ook altijd af :')
pi_195345661
Oh lijstjes!

Ontbijt : 1 boterham die delen ze. Met korstjes.
Of bordje pap, delen ze ook.
Beker water of melk

2 potjes fruit (ieder 1 dus)
Beker limo

Lunch : boterham die ze weer delen. Vaak moet ik wel nog wat extra smeren.
Beker limo of water

Tussendoor: fruit wat over is van de ochtend. Of iets van een wafeltje. Of chips! :D (soms)

Avond: 2 potjes, dus elke min of meer 1. Wel de 18 maanden potjes, het lijkt alsof die het beste vullen.
Beker melk

En dan drinken ze mijn melk nog 3x. Als ik naar bed ga, ergens in de nacht ff een slok en als we wakker worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195347674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit

Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Hier wel meer maar ze krijgt geen bv meer. Dat zal ook zeker schelen.
pi_195352191
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook geen alternatief als ze iets niet lust. Er is sowieso vrij weinig wat ze graag eet.
Soms lees ik op facebook berichten over wat kinderen van 1,5 jaar eten en dan denk ik 'hoe dan?!'.

M eet gemiddeld op een dag:
- 0,5 boterham met beleg
- paar hapjes fruit
- 1 boterham met beleg
- koekje/ liga/ cracker/ rozijntjes
- paar hapjes groente en vlees/ kip
- appelmoes/ knijpfruit

Verder krijgt ze nog 3 a 4x borstvoeding.

Ze ontwikkelt en groeit goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zit, maar soms word ik wel een beetje onzeker over de hoeveelheid.
Hier op slechte dagen een vergelijkbare hoeveelheid. Behalve dat hij 's ochtends een kommetje pap eet (150 ml) en na het avondeten een kommetje griekse yoghurt met een eetlepel pap erdoor geroerd. Twee á drie keer borstvoeding hier.
Ik vind het fijn als hij bij het avondeten wel dingen proeft en probeert. Verder moet hij het zelf maar eten. Ik geniet er wel erg van als hij beter eet hoor; soms gaat er ineens wel een heel bord avondeten in of heeft hij de smaak te pakken van brood en eet hij er daar 3 (zonder korstjes) van. Maar dat is tegenwoordig een uitzondering.

Ik geef nooit meerdere opties avondeten, hij moet het doen met wat de pot schaft. Maar vaak wel op verschillende manieren: rapley, wat grof gepureerd voeren, zelf eten met de lepel. Slokjes water tussendoor helpt vaak ook.
Hij krijgt naderhand zijn bakje yoghurt en that's it. Echt honger heeft hij dan niet meer als hij naar bed gaat.
  FOK!fossiel woensdag 30 september 2020 @ 22:14:27 #123
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195353354
Hier hebben we (nog wel...) een kleine alles-eter, maar de strijd om de autonomie is al begonnen... Mw wil dingen als yoghurt niet meer ‘gevoerd’ krijgen maar wil het zelf doen. Meestal na een aantal happen weigert ze van de lepel te eten (wegduwen etc), als je haar vervolgens zelf een lepeltje geeft zit ze als een blij ei zelf verwoede pogingen te doen om de yoghurt naar binnen te lepelen.

Supercute om te zien en heel leuk als je alle tijd van de wereld hebt, maar het gaat natuurlijk 4x zo langzaam.

Vandaag met de spaghetti had ze eerst de losse onderdelen (tomaatjes, beetje vlees) met haar handen gegeten. Maar toen ze bij de spaghetti was aangekomen ineens boos/huilen. We hadden echt geen idee wat ze nou precies aan zat te wijzen (die! die!) maar dat bleek ons bestek te zijn. Baby lepel en vorkje gegeven, en toen was het drama voorbij.... Alleen kreeg ze natuurlijk nauwelijks iets naar binnen, ik heb het maar even zo gelaten.
Chick on a mission
pi_195356789
Accepteerd ze het ook niet als ze zelf een lepel of vork heeft en jij dan met een ander lepeltje een hap geeft? Dat werkt hier nog wel, al moet ik zeggen dat ze het eten met bestek aardig onder de knie beginnen te krijgen!
pi_195362643
Hier ook met 18 maanden dreumes drama's aan tafel. Nu hij alles zelf met de vingers (yoghurt wel met lepel) mag eten gaat het goed, hij wilde echt de eigen controle. Er valt zelden iets op de grond. En vaak pakt hij uiteindelijk (nadat de heftige honger is gestild) ook de vork nog ff... Heb de controle losgelaten en dat helpt echt!

Over de hele dag (21mnd)
-1,5 broodje
-cracotte/soepstengel
-1,5 broodje
-beker melk
-fruit (2 kiwi's, druiven, banaan, mango etc)
-tussendoortje (rozijntjes, stukje kaas/worst, komkommer/tomaat/paprika)
-bordje avondeten, eet met pot mee +eetlepel yoghurt
-flesje melk

We hebben niets te klagen :)
pi_195362741
De eerste kies is door. Verklaart alle hoestbuien en nachtelijk gedoe van de afgelopen 2 weken wel :O
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:18:59 #127
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195365047
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef douche-eendje het volgende:
De eerste kies is door. Verklaart alle hoestbuien en nachtelijk gedoe van de afgelopen 2 weken wel :O
Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijk :{
pi_195365077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Gaan ze daarvan hoesten? Bas krijgt er 3 tegelijk en hoest behoorlijk :{
Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:22:57 #129
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195365124
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn Bas wel iedere keer, het slijm irriteert zijn luchtwegen. We kunnen de klok er vaak op gelijk zetten: heftige hoestbuien (vooral snachts) is voorteken van doorkomen tanden/kiezen.
Het zou wel een hoop verklaren. Op de crèche hoest hij heel veel (hij zit dus alweer 2 dagen thuis) en afgelopen nacht was hij ook erg onrustig. Maar hij heeft verder geen koorts of andere verkoudheidsverschijnselen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 oktober 2020 @ 16:23:45 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195367234
Zo, bmr en meningokokken erin.
Nu 76,5cm en 9,5 kg.

Verder liep hij echt goed en stevig. Euh ja al een maand of 2 doet hij dat :D

Advies om lid te maken van de bieb. Dar is hij al sinds hij 3 weken was. We lezen echt veel boekjes.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195369768
Leuk om de verschillende lijstjes te lezen. Zo zien je maar dat elk kind anders is en andere behoeftes heeft :)

Vervelend van de hoestende kindjes d-e en inamelon, veel beterschap. M heeft ook een weekje ernstig moeten hoesten en toevallig kreeg ze ook tandjes door. Misschien is er een verband?

Fijn dat de prikjes achter de rug zijn ynske. Jullie zijn er in ieder geval voorlopig weer vanaf :) En goede stats.

Hebben jullie nog tips voor een kindje van 18 maanden die niet in de buggy wil, maar dan ook echt NIET?

Vandaag een hele worsteling gehad na het ophalen vanuit de opvang, omdat ze dus echt niet in de buggy wilde, hele drama ervan maakte, zich liet vallen, ging krijsen, zich stijf maakte en zich steeds van de buggy af liet glijden.

Lopen was geen optie, want veel oversteekplaatsen onderweg en best een lange loopafstand, vooral op dreumestempo.

Ik probeerde haar eerst over te halen door te vertellen wat we gingen doen en waarom, daarna probeerde ik haar af te leiden, daarna op een 'hardere' manier door haar vast te pakken en gedwongen vast te zetten, maar dat werkte allemaal niet :')

Natuurlijk werd ik ook aangestaard door andere ouders die hun kindjes kwamen ophalen en stond het zweet op mijn voorhoofd door de strijd :P

Uiteindelijk heb ik mijn man gebeld die ons met de auto kwam ophalen. Faalmomentje :')
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:47:56 #132
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195371372
Ik zou toch lekker laten lopen. Pick your battles.
Al heb ik de mijne vanochtend ook gewoon in de wagen gepropt, stomme discussie in de regen |:(
Zelfde met zelf eten. Wil per se zelf eten, alles eronder (weet wel dat het erbij hoort maar ik kan er niet zo goed tegen :') ) maar dan geef je hem losse aardappeltjes en worteltjes en dan wordt het gewoon op de grond gegooid :{w
Hoop dat hij snel gaat praten, zou een en ander veel makkelijker maken.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:30:10 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195372663
Hier heeft prul soms geen keuze en is het de buggy. Punt. Da's vooral als lopen niet veilig is of echt niet kan. Meestal mag ze lopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195373389
Dat precies. Het leven zit vol met dingen die je soms niet wilt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195376107
In zo'n situatie zou ik ook duidelijk een grens aangeven en zeggen wat je doet: haar oppakken, naar de buggy wijzen en 'we gaan naar huis, ik zet je nu in de buggy'. En dan je mentaal voorbereiden op de drift/huilbui en worsteling die zal volgen. Maar wel doorzetten.
En dan snel gaan rijden terwijl je met je stem troost en erkent dat het ook heel vervelend is om vast te moeten zitten terwijl je de wereld veel liever lopend ontdekt.

Of een draagzak meenemen, als dat een optie is.

Maar als je zelf niet aarzelt en duidelijk bent over wat de bedoeling is, dan zal de drama eerder over zijn en het de volgende keren steeds gemakkelijker gaan.
pi_195376177
Eens met het bovenstaande.

Als het kan de gordel losser maken zodat de gordel om een gestrekt kind kan worden vast geklikt. Zodra ze ontspant niet vergeten om de gordel weer strakker te maken.
pi_195376469
Ik moet zeggen dat ik momenteel ook wel een aantal keer per dag ergens een grens aangeeft wat tot driftbuien leidt :+ dus ik zou er niet zo door gaan twijfelen.

Maar ik snap dat het en plein public wel anders voelt ;)
pi_195376717
Zo liep ik vanmiddag in een enorme hoosbui met twee gillende kinderen in de wagen. Soms is er even geen keuze in wat je wil. 99% van de tijd is de er wel, en de andere 1% moet je gewoon even doen wat er van je wordt verwacht. En ja dat is soms niet leuk, maar wel iets wat ze moeten leren.
pi_195381280
De oudere kinderen roepen hier ook wel eens:
“Dat is niet eerlijk”
Waarop dan steevast een ander zegt: “het leven is niet eerlijk”

Volgens mij heb ik dat te vaak gezegd :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:18:53 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_195381726
Kinderen vinden het al snel niet eerlijk als iets niet in hun voordeel is :')
disclaimer
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37:09 #141
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195383200
Soms helpt het als ik dreumes zelf in de buggy laat klimmen, dan is het opeens wel goed. Maar ik sta ook vaak genoeg een plank in de buggy te wurmen. Gelukkig alleen maar meelevend commentaar gehad vooralsnog :')
  FOK!fossiel vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:57:27 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195383512
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 01:23 schreef aapieannie het volgende:
Accepteerd ze het ook niet als ze zelf een lepel of vork heeft en jij dan met een ander lepeltje een hap geeft? Dat werkt hier nog wel, al moet ik zeggen dat ze het eten met bestek aardig onder de knie beginnen te krijgen!
Altijd een poging waard :)


Vandaag had ik late dienst en dan heb ik altijd zin in lekkere lunch. Cottagecheese pannekoekjes gemaakt, die werden zeer tevreden naar binnen geschoven (ook door ondergetekende ;) ).

(Mocht iemand nieuwsgierig zijn: 1/2 cup cottagecheese/huttenkase + 1/2 cup havermout + 2 eieren. Fijnmalen in blender of met staafmixer. Bakken in het formaat van American pancakes)
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:26:06 #144
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195414033
Vraagje:

Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).

Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Chick on a mission
pi_195414272
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Ik ben heel blij met ons spiegeltje en vind het die 15 euro ofzo echt 100% waard. Ik weet niet of dreumes zelf er echt veel aan heeft, maar zelf vind ik het in elk geval fijn hem te kunnen zien.

Het is vrij snel geïnstalleerd, ik heb een exemplaar met riempjes en die zit zo op zijn plek. Het is dan hoogstens nog even de stand van de spiegel afstellen voor optimaal zicht. Mijne zit op de middenstoel van de achterbank, met autostoeltje dreumes schuin achter me.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:03:40 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195414993
Zo’n spiegel is wel fijn ja, maar ik heb nooit oogcontact kunnen maken, althans wel vanuit mijn kant maar niet andersom. Plek maakt mij niet uit, direct achter me of schuin achter.
Vervelend als het zo veel huilen is. Die van mij vindt het ook echt niet leuk. Nu hij wat ouder is, is het wel iets makkelijker. Ik kan het meestal nog wel iets rekken door een appel naar achter te gooien of iets dergelijks. En naar Frankrijk hadden we een iPad mee met filmpjes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195417237
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje:

Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).

Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Ik heb ook een spiegeltje omdat ik het fijn vind naar mijn dochter te kijken. Ze kijkt terug maar of ze echt oogcontact maakt? Ze lacht dan namelijk zelden terwijl ze dat normaal wel veel doet als ik naar haar kijk.
Verder staat haar stoel schuin achter me want dat schijnt veiliger te zijn. Succes!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 oktober 2020 @ 09:08:24 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195419120
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje:

Ik ga aankomende week voor het eerst alleen met de kleine ergens met de auto heen. Dat vind ik niet helemaal relaxed want ze is geen fan van autorijden. Het komt er op neer dat ze in het beste geval drie kwartier slaapt, en daarna huilt (begint met jammeren maar het wordt steeds erger).

Omdat ze nog achteruit vervoerd wordt kan ik geen oogcontact houden. Tenzij ik zo'n extra spiegeltje nog gauw aanschaf. Wat is jullie ervaring:

* Is zo'n spiegeltje echt een handige gadget?
* Is het snel geinstaleerd? Het zal in een geleende auto zijn dus ik heb geen zin/tijd om het uitgebreud te testen etc.
* Als je het gebruikt, wat werkt het fijnst. Stoeltje achter de bestuurdersplek of juist schuin achter je?
Spiegeltje volmondig ja. Achter bijrijder want dan kan ik dingen aangeven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:39:10 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_195420184
Vooruit of achteruit maakt hier overigens geen verschil hoor. Ze vinden de auto gewoon niet zo fijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 12:03:13 #150
447051 crew  Peejtur
pi_195421472
Vanaf wanneer halen jullie zijkant van bed af en plaats je er alleen een railing?
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:10:20 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_195422636
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:03 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf wanneer halen jullie zijkant van bed af en plaats je er alleen een railing?
Vanaf dat ze er hoe dan ook overheen klimmen.

Dus als het veiliger wordt om de zijkant eraf te halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel zondag 4 oktober 2020 @ 13:47:24 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195423463
Bedankt voor alle reacties over de spiegel. Vond er op Marktplaats eentje binnen loopafstand voor 5 euro (met een lelijke kikkerknuffel eromheen, but who cares).
Chick on a mission
pi_195435188
Een spiegel is fijn en het werkt voor mijn dreumes ook als entertainment: hij vindt het leuk zichzelf te kunnen zien. Hij ziet mij niet, ik krijg in elk geval weinig reactie. Hopelijk valt de autorit mee, Keroppi! Wat hier helpt is eten mee voor in de auto, zoals fruitzakjes of een cracker of krentenbolletje.
pi_195435608
Eten in de auto wordt enorm afgeraden. Als je kind zich verslikt, moet je eerst stoppen, kind uit het stoeltje manoeuvreren en vervolgens pas ehbo toepassen. Dat is een hele hoop kostbare tijd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195442429
Wij hebben ook zo'n spiegel en dat is ultiem entertainment voor Bas. Hij ziet zichzelf en zit continu tegen zichzelf te kletsen en gekke bekken te trekken. Heel gezellig dus. Verder hangen er bij lange autoritten zijn giraf, een boekje en zijn speen in de autostoel.
pi_195446747
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 23:47 schreef Rebubbled het volgende:
Eten in de auto wordt enorm afgeraden. Als je kind zich verslikt, moet je eerst stoppen, kind uit het stoeltje manoeuvreren en vervolgens pas ehbo toepassen. Dat is een hele hoop kostbare tijd.
Dat hangt toch af van het type voedsel en je kind? Verslikken een knijpfruit-zakje lijkt me best uitzonderlijk en daarnaast verslikt mijn kind zich tot nu toe nooit dus ik vind dat wel een aanvaardbaar risico.
Een cracker is wellicht een wat groter risico.
pi_195451754
Gewoon niet eten in de auto hier. Het is al een vuilnisbak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195456979
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:23 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Dat hangt toch af van het type voedsel en je kind? Verslikken een knijpfruit-zakje lijkt me best uitzonderlijk en daarnaast verslikt mijn kind zich tot nu toe nooit dus ik vind dat wel een aanvaardbaar risico.
Een cracker is wellicht een wat groter risico.
Hmm, ik geef Lily liever niets vloeibaars in de auto. Dan komt ze zeker onder het knijpfruit aan op de plaats van bestemming. :') En het argument van 'hij verslikt zich nooit', is niet zo sterk. Ik ook niet, maar soms wel. Eens in de 3 jaar. Je hoeft maar net een drempel op het verkeerde moment te nemen. Dit is daarbij zo'n makkelijk te ontwijken risico mijns inziens. Maar elke kind zijn eigen moeder.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195461380
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon niet eten in de auto hier. Het is al een vuilnisbak.
+1
  FOK!fossiel dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:38:56 #160
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195470938
De autorit ging prima vandaag. De kikkerspiegel heb ik geloof ik volledig verkeerd opgehangen :@ Maar de auto had in het midden geen hoofdsteun, dus ik heb ‘m aan haar kant gehangen. Maar later bedacht ik me dat dat ding natuurlijk óp de hoofdsteun moet hangen en niet eronder. Maar het stroomde op dat moment net met bakken uit de lucht dus ik heb het maar zo gelaten. Eindstand was dat ik haar niet via de achteruitkijkspiegel kon zien, maar als ik omkeek wel haar gezicht kon zien. Close enough voor een eerste poging.

Ook nog een soort wagenspanner met figuurtjes/belletjes aan het autostoeltje gehangen. Dat was wel goede zet denk ik, want er werd verwoed tegen gemept. Op de heenweg de helft van de tijd wakker zonder gehuil. Op de terugweg de eerste 20 minuten gemekker en toen tot thuiskomst geslapen.

Score! *)
Chick on a mission
  FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:35:25 #161
148247 taxibabe
pi_195530536
Hallo, ik kom me hier melden met mijn verse reuzedreumes! Hij is vandaag 1 geworden!! O+
Wat is het jaar snel gegaan..

Plaatje bij het praatje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195531770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:35 schreef taxibabe het volgende:
Hallo, ik kom me hier melden met mijn verse reuzedreumes! Hij is vandaag 1 geworden!! O+
Wat is het jaar snel gegaan..

Plaatje bij het praatje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah gefeliciteerd taxibabe! Wat is hij groot geworden en super leuke foto's O+

Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:52:07 #163
148247 taxibabe
pi_195535957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Aah gefeliciteerd taxibabe! Wat is hij groot geworden en super leuke foto's O+

Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag?
Tnx! Ja het is een reus :o Gewoon bijna 13 kilo, maatje 86.. :@ :')
Het was een heerlijke dag, ondanks corona.. Bezoek in etappes, mijn vader en zijn vriendin zijn eind van de ochtend geweest. Thomas heeft een hele mooie loopfiets gekregen! En begin van de middag kwam mijn zwager met vrouw, eind van de middag kwam nog een neef en 's avonds een nicht.
Veel speelgoed gekregen en wat geld voor een nestschommel die ik in het voorjaar voor hem wil halen. Thomas heeft ook echt genoten van alle aandacht en ging helemaal los op de ballonnen _O-
Hij was om 19.30 helemaal op en viel, bij wijze van spreken, in slaap bij het aanraken van de matras.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:16:08 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195543686
Gefeliciteerd en welkom! Idd een reus, maar bijna 23-maander heeft dezelfde stats _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:48:27 #165
148247 taxibabe
pi_195544096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:16 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd en welkom! Idd een reus, maar bijna 23-maander heeft dezelfde stats _O-
_O-
Bij het laatste bezoek aan het CB zat hij met lengte en gewicht op de +2 lijn :'). De arts heeft toen de lijn doorgetrokken en de verwachting is dat hij over de 1,90 gaat worden.. _O-

Oh en volgens mij vindt hij nu hij 1 is dat hij ook meer moet kunnen, hij stond met 1 hand aan de salontafel en liet die hand los om daarna 1 stapje naar mij te maken en mijn hand vast te pakken! :o

En nog even een crosspost uit het babytopic:
Was gisteren nog even een bizar momentje, Thomas krijgt in principe zo min mogelijk geraffineerde/toegevoegde suikers. Wel af en toe een stukje ontbijtkoek (versie met minder suiker), stukje eierkoek etc. Geen zoete danootjetoetjes, zoete kinderkoekjes of suiker in de thee. Wel bv zakjes knijpfruit waar alleen fruit in zit.

Nu hebben we gisteren dus een cakesmash gedaan met een mierzoete slagroomtaart. Daar heeft hij misschien 4 hapjes van binnengekregen. Daarna kreeg hij een ontzettende suikerkick, hij was helemaal bezeten van de ballonnen, ogen wagenwijd op, door het huis aan het crossen achter de ballonnen aan. Helemaal bezweet na een half uurtje.. :o Echt heel apart om te zien. Ik ga dus echt proberen het vol te houden om hem zo min mogelijk geraffineerde/toegevoegde suikers te geven.
pi_195569639
Welkom taxi! Wat een flinke kerel heb je daar O+
Ik heb ook twee reuzen. Voor aankomende winter ligt maat 98, en soms een klein vallende 104 klaar :o eind deze maand worden ze alweer 2. De tijd gaat veel te snel!
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:38:58 #167
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195572372
Welkom @taxibabe! En inderdaad apart, want het lichaam maakt geen onderscheid tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers. Was hij niet gewoon helemaal hyper van alles om hem heen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:03:04 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195573019
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:38 schreef Mariposas het volgende:
Welkom @:taxibabe! En inderdaad apart, want het lichaam maakt geen onderscheid tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers. Was hij niet gewoon helemaal hyper van alles om hem heen?
Precies wat ik me afvroeg. Prul gaat van een stuk honingmeloen net zo druk doen als van een bak pepernoten. Maar ik vind het wel prima om af en toe ook een ongezondere optie te lezen: ze krijgt ook weleens wat chipjes, een lepel ijs als we naar de lokale ijsboer gaan of een broodje hotdog bij ikea. Gaat ze niet dood van en ik probeer mijn eigen opvoeding qua eten (strikt onderscheid tussen goed en slecht, verboden en niet verboden en daardoor uiteindelijk alles eten wat los en vast zat toen ik eenmaal naar de middelbare school ging enzo) niet mee te geven. Alles mag hier, alleen sommige dingen elke dag en andere niet elke dag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195573397
Maar misschien zat er wel méér suiker in die hapjes taart dan wat hij normaal binnen krijgt aan suikers? Het maakt dan verder natuurlijk niet uit wat voor suikers dat zijn, maar dan kan het best een suikerkick zijn toch.
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2020 @ 19:21:54 #170
148247 taxibabe
pi_195573483
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:32 schreef aapieannie het volgende:
Welkom taxi! Wat een flinke kerel heb je daar O+
Ik heb ook twee reuzen. Voor aankomende winter ligt maat 98, en soms een klein vallende 104 klaar :o eind deze maand worden ze alweer 2. De tijd gaat veel te snel!
Dankjewel!

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:38 schreef Mariposas het volgende:
Welkom @:taxibabe! En inderdaad apart, want het lichaam maakt geen onderscheid tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers. Was hij niet gewoon helemaal hyper van alles om hem heen?
Ik weet dat het lichaam dat onderscheid niet maakt, maar ik vermoed dat het door de hoeveelheid suikers ging. Ik denk dat er in die taart veel meer suiker zit dan in een zakje knijpfruit of een stukje eierkoek. Later op de dag met evenveel bezoek was hij lang niet zo hyper.

An sich wil ik ook niet zo heel streng worden met voeding, hij mag straks ook wel af en toe chipjes enzo Ik eet dat tenslotte ook. Hij krijgt nu ook al wel af en toe eierkoek of een halve krentenbol. Alleen met zout ben ik nu nog wat voorzichtiger. Maar als hij wat ouder is zal ik daar denk ik ook wel wat makkelijker in worden.
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2020 @ 19:22:22 #171
148247 taxibabe
pi_195573498
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:18 schreef Aure het volgende:
Maar misschien zat er wel méér suiker in die hapjes taart dan wat hij normaal binnen krijgt aan suikers? Het maakt dan verder natuurlijk niet uit wat voor suikers dat zijn, maar dan kan het best een suikerkick zijn toch.
Precies, dat denk ik ook
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:33:19 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195573802
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:18 schreef Aure het volgende:
Maar misschien zat er wel méér suiker in die hapjes taart dan wat hij normaal binnen krijgt aan suikers? Het maakt dan verder natuurlijk niet uit wat voor suikers dat zijn, maar dan kan het best een suikerkick zijn toch.
dat kan zeker. Mijn post was er op gericht dat @taxibabe het gevoel had dat er een verschil zit hoe het lichaam reageert op niet-geraffineerde vs. geraffineerde suikers. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:34:38 #173
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195573841
Ik ben er vroeger ook in getrapt hoor, babykoekjes gezoet met appel of met honing. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195574552
Welkom hier taxi met je reus O+ .
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:00:41 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_195574717
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:34 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben er vroeger ook in getrapt hoor, babykoekjes gezoet met appel of met honing. :+
De suikervrije taart met 500ml ahornsiroop *O*
disclaimer
pi_195574821
Ik las ooit over suikerkicks/hyperactiviteit door suikers in het boek van Ionica Smeets, Zoete kinderen eten geen suiker, waarin ze allerlei ouderschapsclichés wetenschappelijk onderbouwt of juist ontkracht. Sowieso een superleuk boek om te lezen, vond ik, maar haar conclusie over suiker bij kinderen kwam ongeveer hierop neer.

Neemt niet weg dat er genoeg andere redenen zijn om je kind geen of zo min mogelijk (toegevoegde) suikers te willen geven, natuurlijk :)
pi_195579276
Welkom in het topic Taxi :W
Wat een leuk mannetje O+ fantastische taart!
pi_195579520
Wij deden bij de oudste ook zo min mogelijk suiker. Maar zo langzaam aan sluipt het er toch wel in. Koekje hier, snoepje daar. Oh wil je ook limonade proeven, lekker he.

Bij de jongens heb ik het los gelaten :+ nu kan je hier toch niks eten zonder dat Jeremy gelijk aan je been hangt dat hij ook wil.
Ze krijgen dan ook een keuken voor hun verjaardag, ku en ze daar samen koken en mijn uien met rust laten. Ze zater gister allebei een ui te pellen en dapper in te happen. Tot ze doorhadden dat het echt geen appel was. Hoor ineens achter me, bah mama deze nieete appuu, sent wille appuuu, diiee oook. Zo leuk dat kletsen van Vincent. Jeremy noemt hij steevast die, en Kaylee word inmiddels Kakkie genoemt _O- soms als ze uit bed komen en Kaylee is naar school staat hij met zn handjes al vragend mama, waa kakkie toe? En Jeremy zegt dan eigenlijk altijd , kakkie weg. Ze praten ook in hun eigen taal samen..
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2020 @ 09:51:09 #179
148247 taxibabe
pi_195583434
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef BobbyMcGee het volgende:
Welkom in het topic Taxi :W
Wat een leuk mannetje O+ fantastische taart!
Tnx! Die taart komt van de Hema!
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:28 schreef aapieannie het volgende:
Wij deden bij de oudste ook zo min mogelijk suiker. Maar zo langzaam aan sluipt het er toch wel in. Koekje hier, snoepje daar. Oh wil je ook limonade proeven, lekker he.

Bij de jongens heb ik het los gelaten :+ nu kan je hier toch niks eten zonder dat Jeremy gelijk aan je been hangt dat hij ook wil.
Ze krijgen dan ook een keuken voor hun verjaardag, ku en ze daar samen koken en mijn uien met rust laten. Ze zater gister allebei een ui te pellen en dapper in te happen. Tot ze doorhadden dat het echt geen appel was. Hoor ineens achter me, bah mama deze nieete appuu, sent wille appuuu, diiee oook. Zo leuk dat kletsen van Vincent. Jeremy noemt hij steevast die, en Kaylee word inmiddels Kakkie genoemt _O- soms als ze uit bed komen en Kaylee is naar school staat hij met zn handjes al vragend mama, waa kakkie toe? En Jeremy zegt dan eigenlijk altijd , kakkie weg. Ze praten ook in hun eigen taal samen..
Oh ik verwacht ook zeker niet van mezelf dat ik dit vast kan houden. Maar zo lang dat hij nog niet zeurt om bepaald eten en ik nog enigszins kan bepalen wat er in gaat, probeer ik wel zo consequent mogelijk te zijn om er zo min mogelijk suiker in te gooien. En ja, fruit is ook suiker, maar gevoelsmatig beter dan suikerbommen zoals snoep, zoete koekjes en zoete toetjes met ontzettend veel toegevoegde suikers. Daarbij heb ik (gevoelsmatig) ook nog eens liever dat hij dan suiker binnenkrijgt dan 'nepsuikers' zoals aspartaam e.d.

Ik kan trouwens ook niet wachten tot hij echt begint te praten. Hij babbelt nu de hele dag door, verschillende klanken en intonaties, zoals 'balop balop pee pee' en 'dadaa' _O-, hele verhalen terwijl hij me dan ook aankijkt met een bloedserieuze blik alsof hij verteld wat hij in de speeltuin heeft meegemaakt :')
pi_195587058
Hier dezelfde aanpak taxi. Ook weinig suikers/zout. Al is dat de afgelopen maanden wel wat meer geworden. Maar tot zijn eerste verjaardag hebben we het echt consequent volgehouden.

Hier niet zo'n kletskous. Af en toe lijkt hij wat bekende klanken te kopiëren, maar het is nog vrij minimaal.

De koter hier heeft een nachtje bij mijn broer en schoonzus gelogeerd. Zij hebben twee jongens (10 & 7). Met name de jongste kon niet wachten. Het ging perfect! Hij heeft het echt goed naar zijn zin gehad, alles ging vlekkeloos. Daar waren we zo blij mee! Voelt als een win-win-win-situatie; voor ons is het heerlijk even samen weg te zijn zonder kind, maar voor zowel het kind als het gezin waar hij was, was het ook hartstikke leuk.
pi_195594627
Bas is vandaag naar het speeltuintje gewaggeld met mij. Zo leuk O+ . Hij liep heel trots kletsend over de stoep. We deden een kwartier over 150 meter _O- want alles onderweg moest natuurlijk uitgebreid bekeken worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:55:09 #182
148247 taxibabe
pi_195602333
quote:
17s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is vandaag naar het speeltuintje gewaggeld met mij. Zo leuk O+ . Hij liep heel trots kletsend over de stoep. We deden een kwartier over 150 meter _O- want alles onderweg moest natuurlijk uitgebreid bekeken worden.
Oh dat klinkt heerlijk!! O+
Ik vind het nu al geweldig als ik met Thomas aan 1 handje naar de auto stap, 10 minuten over 20 meter _O-
  FOK!fossiel dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:05:07 #183
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195609263
Hier vandaag de eerste losse stapjes :)

Was zelf erg verbaasd want ik vond dat ze nog niet veel aanstalten maakte. Daarna heeft ze het ook niet meer geprobeerd. Ze vindt kruipen volgens mij nog makkelijker/sneller/efficiënter ;)
Chick on a mission
pi_195609620
*O* voor alle waggelende losse stapjes!

Ik mag mn hardloopschoenen inmiddels wel aan als ilnde deur open heb. Het liefst rennen ze ook nog allebei een andere kant op namelijk haha!
pi_195655447
Mijn schoonmoeder past iedere woensdag op, dat vind ze echt superleuk om te doen. Gisteren kreeg ik zulke heerlijke foto's van Bas.


Ze waren lopend (met buggy ;) ) via het bos naar haar moestuin gegaan, in het bos kon Bas ook even lekker zelf wandelen. Later in de middag kreeg ik foto's dat ze bij de speeltuin een dorp verderop waren, zo een met veel zand, hout en groen O+. Schoonvader had de middag vrij genomen dus die was ook gezellig mee. Kind was doodop gisterenavond van alle avonturen _O- .

Wel een rampnacht gehad dankzij de 2e doorkomende kies. Ben van 2 tot 5 bezig geweest :O
pi_195655677
Aah wat een leuke foto d-e, ziet eruit als een heerlijk dagje zo met oma.

Mayra wil ook steeds overal zelf naartoe lopen. We hebben regelmatig 'ruzie' omdat ze van mij in de buggy moet :P
Ik ben over het algemeen een super geduldige persoon, maar ik trek het zo slecht als ze wil lopen en we 20 minuten doen om de plek te bereiken waar we binnen 5 minuten al zouden zijn. Dat doet ze dan ook vaak met papa, omdat ik het slecht trek.

Ze vertelt trouwens hele verhalen. Wat dat betreft loopt ze denk ik voor, elke dag verbaas ik me weer over de woorden die ze al kent. En ze is een super net kindje, als ze ergens 'bah' tegenkomt in huis, zoals een kruimeltje of pluisje dan gaat dat gelijk de prullenbak in haha.
pi_195657133
Ik kom deze nog even spammen, want we trekken morgen al lootjes!

OUD / OUD Secret Santa 2020 - alle lootjes verzamelen!
pi_195658391
Ik ben vandaag met de heren lopend de grote op gaan halen van de bso. Ze deden het verrassend goed! Onderweg eikels en kastanjes geraapt O+

Wat een lekkere blondie is Bas! En vervelend van de kies, hopelijk is hij gauw door!

Wat fijn dat mayra de vuiltjes in de prullenbak gooit! Hier worden alle dingen die bah zijn aan mij gegeven.
pi_195663346
Lopende mannetjes O+ leuk om zo'n foto te krijgen DE!

@CaVaBien: wat geinig, dat alles in de prullenbak moet. Hier is het sinds een weekje ineens afschuwelijk om vieze handjes te hebben :') tot huilbuien aan toe. Nu maar standaard een doekje bij de hand (meneer vindt het een goede oplossing als ik zijn vingers schoonlik maar dat ben ik maar gaan begrenzen nadat het tig keer per maaltijd voorkomt).
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:01:02 #190
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195664361
Hier gaat ook alles in de prullenbak. Daardoor zijn we helaas nu wel wat dingen kwijt die zeker niet in de prullenbak hoorden te komen. :X }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195670315
Ik heb laatst nog een nieuwe afstandsbediening kunnen kopen omdat die van de interactieve tv hoogst waarschijnlijk in de prullenbak was beland. Daarna ben ik ze gaan leren om spullen aan mij te geven ipv in de prullenbak te gooien :+

Net het stel weer afgezet bij het kdv, mn hart breekt elke keer wel even hoor. Ze moeten allebei zo vreselijk hard huilen als ik wegga. Ik weet dat het na 5 minuten wel over is maar toch he... word dit ooit beter? Oudste heeft dit helemaal niet gehad.
pi_195670743
Ik ben een beetje aan het opruimen en zie net dat de heren de tv kast hebben gesloopt.... een van de lades hangt helemaal scheef in de rails :')
Dat word sparen voor een nieuwe kast..
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:53:42 #193
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195672413
Koert huilt nooit als wij hem afzetten bij de gastouder, maar wel als ik, mijn man en Koert samen thuis zijn en ik wegga. Dan is het wel drama (2 minuten maar toch). Ik denk dat het te maken heeft met afleiding. Bij de gastouder heeft hij het meteen al druk met wijzen naar lichtknopjes, sleutels, katten, familieleden van de gastouder, etc.
Dus misschien kan je daar iets mee?

Koert had mijn telefoon te pakken gekregen en laten vallen, camera kapot }:|
  FOK!fossiel vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:41:42 #194
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195675224
Bij ons is het de laatste tijd als we haar ophalen van het KDV zo:

* Op het KDV: Blij, lachen
* Op de fiets: Blij, lachen
* Als ik voor de deur nog even met de buurvrouw klets: Blij, lachen
* Het moment dat ik haar thuis op de grond zet: Jammeren, als een aapje aan mijn been hangen, opgepakt willen worden


Het zal de combinatie van vermoeidheid & honger wel zijn :')
Chick on a mission
pi_195676217
Hier ook vaak verdrietig bij het wegbrengen. Afleiding helpt; afgelopen week zei de leidster bijvoorbeeld direct toen ze hem overpakte 'kijk, dan stoppen we deze spullen in je tas' en toen ging het zonder huilen.
Zwaaien helpt ook, de laatste tijd. Dat maakt een afscheid gemakkelijker.

Maar het is niets aan, een huilend kind achterlaten. :N
pi_195676474
Hier gaat het wegbrengen tegenwoordig wel beter. Ze loopt met de leidster mee naar binnen, draait even om en staart mij aan en dan gaat de deur van hun lokaal dicht, terwijl ik aan het zwaaien ben :P

Geen gejammer en gehuil meer gelukkig.

Ik begreep ook dat ze het naar haar zin heeft en leuk speelt met andere kindjes.

Ik zag er altijd tegenop om haar naar de opvang te brengen, maar ik ben nu van mening dat zo'n opvang/ gastouder goed is voor de ontwikkeling van een kind. Ze ontwikkelen hun sociale vaardigheden, leren weer andere dingen, leren omgaan met verschillende karakters etc. Als ik zie hoe assertief zij al is, terwijl ik daar zelf nu nog moeite mee heb, ben ik wel blij dat ze dat kan leren (al zal het ook wel met karakter te maken hebben).
pi_195678026
Het scheelt een hoop dat ik weet dat ze een fijne dag hebben hoor!
Afleiden probeer ik wel, maar dan is de een net stil en bezig en begint de ander weer en andersom. Gelukkig starten ze altijd met twee leidsters en hebben ze allebei een schoot om op te zitten. Jeremy begint al te huilen als we de oprit oprijden haha!
  FOK!fotograaf zondag 18 oktober 2020 @ 17:11:08 #198
148247 taxibabe
pi_195716828
Thomas gaat niet naar de opvang, dat vind ik soms wel jammer omdat hij nu geen andere kindjes leert kennen.

Maar hij is nog geen 2 weekjes 1 jaar oud en hij heeft zojuist zijn eerste stapjes los gezet!!!! :o O+ Niet zo snel gaan a.u.b.! _O-
pi_195719596
Woeehoeee go thomas! Lekker lopen!

Vincent en Jeremy gaan ook pas sinds vorige maand naar de opvamg hoor. Plan was eerst twee ochtenden peuterspeelzaal. Maar omdat het bij ons beiden momenteel drukker dan druk is op het werk, kregen we het niet meer geregeld dat er altijd 1 van ons thuis is. Vandaar dat ze nu 1 dag per week naar de opvang gaan.
  FOK!fotograaf maandag 19 oktober 2020 @ 08:00:14 #200
148247 taxibabe
pi_195724981
Was het een bewuste keuze om ze niet naar de opvang te laten gaan? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om het niet te doen. Want ik heb hem nu (ook door corona, dus thuiswerken) het hele jaar bij me gehad. Maar wij hebben ook geen recht op kinderopvangtoeslag. Het enige is dus dat hij (ook door corona) geen andere kindjes ziet. En ik weet niet of dat een nadeel is voor zijn sociale ontwikkeling.

Oh en sinds gisteren weigert hij de speen in bedje. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 19-10-2020 08:13:19 ]
pi_195725651
Maar koos en robin spelen heel bewust met andere kindjes, delen, communiceren met andere kindjes en zijn heel open. Ze laten speelgoed niet zomaar afpakken en kunnen zich ook goed even samen vermaken, zonder dat er iemand mee moet spelen.

Ik weet niet of dat invloed is van opvang of andere kinderen om hun heen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 oktober 2020 @ 09:37:17 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195725739
Zitten jullie kinderen nog in de maxicosi of al over naar een vervolg stoel?

Ik zit maat te lezen en me af te vragen wat te doen.

Onze vriend met zijn 73,5 cm, 9,5 kg en bijna 15 maanden zit nog in de maxicosi. Heeft nog ongeveer 3 cm over tot bovenkant hoofd bovenkant stoel. Ik weet dat de maxicosi kan tot oorlijn bovenkant stoel maar dat lijkt me niet fijn zitten ivm de bijrijdersstoel die tegen de bovenkant aankomt.

Maar wat nu. Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren? Of toch voorwaarts?

Het is me niet duidelijk want bij veel stoelen staat achterwaarts tot 15 maanden. Wat me vooral lijkt omdat dat verplicht is in de wet.

Ga ik dan voor een stoel die beide kan. Of toch niet. Enlighten me ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:53:32 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195725885
Ja er zijn groep 1 stoelen die achterwaarts kunnen, dan zou ik voor zo eentje gaan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195727604
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:00 schreef taxibabe het volgende:
Was het een bewuste keuze om ze niet naar de opvang te laten gaan? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om het niet te doen. Want ik heb hem nu (ook door corona, dus thuiswerken) het hele jaar bij me gehad. Maar wij hebben ook geen recht op kinderopvangtoeslag. Het enige is dus dat hij (ook door corona) geen andere kindjes ziet. En ik weet niet of dat een nadeel is voor zijn sociale ontwikkeling.

Oh en sinds gisteren weigert hij de speen in bedje. :')
Het was eerder niet nodig dat ze naar de opvang gingen. Onze roosters sloten zo op elkaar aan dat er altijd iemand thuis was, dus vonden we opvang niet nodig. We gingen regelmatig naar dingen waar ook andere kinderen waren dus leren delen en samen spelen is niet echt een issue.
Nu het bij ons beiden zo ongelovelijk druk is, is het niet meer te doen dat er altijd iemand thuis is. Dus de grote naar de bso en de kleintjes naar kdv.
pi_195734123
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:37 schreef Ynske het volgende:
Zitten jullie kinderen nog in de maxicosi of al over naar een vervolg stoel?

Ik zit maat te lezen en me af te vragen wat te doen.

Onze vriend met zijn 73,5 cm, 9,5 kg en bijna 15 maanden zit nog in de maxicosi. Heeft nog ongeveer 3 cm over tot bovenkant hoofd bovenkant stoel. Ik weet dat de maxicosi kan tot oorlijn bovenkant stoel maar dat lijkt me niet fijn zitten ivm de bijrijdersstoel die tegen de bovenkant aankomt.

Maar wat nu. Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren? Of toch voorwaarts?

Het is me niet duidelijk want bij veel stoelen staat achterwaarts tot 15 maanden. Wat me vooral lijkt omdat dat verplicht is in de wet.

Ga ik dan voor een stoel die beide kan. Of toch niet. Enlighten me ;)
Die van mij zitten al een flinke poos in de opvolgstoel. Wij hebben de pearl 2 way fix en ze zitten dus idd nog steeds achterstevoren.

En oorlijn bovenkant stoel is niet waar. Ze moeten binnen het bakje blijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:20:35 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195742393
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die van mij zitten al een flinke poos in de opvolgstoel. Wij hebben de pearl 2 way fix en ze zitten dus idd nog steeds achterstevoren.

En oorlijn bovenkant stoel is niet waar. Ze moeten binnen het bakje blijven.
We hebben gister de Axisfix air aangeschaft, was een mooie prijs met de actie van nu, en vooral belangrijk, hij zat er mooi in. Hadden ook de Römer gepast, maar daar had hij links en rechts naast zijn heupen nog een vuistbreedte aan ruimte over.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:55:26 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195744808
Hier een Nuna rebl plus omdat we geen toptetherpunt hebben in onze v40, maar prul is al snel omgedraaid, ondanks dat ze klein is. Ze spuugde steeds bij achteruit vervoeren. Wel is het voor in en uitstappen echt heel fijn dat de stoel kan draaien (en toen ze kleiner was met onderweg voeden echt perfect dat hij ook draait richting de andere plek op de achterbank) zit er een extra hoes bij en past ze er perfect in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195752206
Koos en robin vinden de auto niet leuk, voorruit hebben we op een klein stukje wel eens gedaan op de hoge veluwe. Eerlijk is eerlijk, ze vonden dat fijner. Maar veiligheid eerst, dan maar gemiep.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195752657
Hier is een kort autoritje nog leuk (vrachtauto's kijken) maar langer plannen we tijdens slaapje...gebeurt overigens weinig nu.

Een paar dagen geleden vroeg Thor naar potje (ziet hij vanaf commode). Nu elke keer voor en na slaapje er even op en... Vandaag 4x gelukt! We pushen niets en hij is er vrij relaxed bij dus we gaan zien hoe dit gaat...

Opvang is momenteel drama, elke keer paniek. Er is een nieuw kindje die hij spannend vind. Moeilijk om hem dan te brengen.
pi_195752875
Hier pakt leyla meestal robin op en loopt naar binnen, koos doet niet zo moeilijk met overpakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:07:29 #211
148247 taxibabe
pi_195753184
quote:
6s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:11 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Het was eerder niet nodig dat ze naar de opvang gingen. Onze roosters sloten zo op elkaar aan dat er altijd iemand thuis was, dus vonden we opvang niet nodig. We gingen regelmatig naar dingen waar ook andere kinderen waren dus leren delen en samen spelen is niet echt een issue.
Nu het bij ons beiden zo ongelovelijk druk is, is het niet meer te doen dat er altijd iemand thuis is. Dus de grote naar de bso en de kleintjes naar kdv.
Ja dat maakt wel een verschil, wij hebben niemand in de familie of vriendenkring met jonge kinderen. En door corona kunnen we ook niet echt ergens heen waar jonge kinderen zijn.

Het is wel apart nu, sinds hij dus stapjes los zet wil hij vooral lopen overdag. Het ochtendslaapje is verdwenen en hij heeft ook moeite met het middagslaapje. Gisteren heeft hij uiteindelijk om 14.30 een halfuurtje bij mij op de bank geslapen. Vandaag heeft hij met moeite een uurtje geslapen. En waar hij 's avonds altijd bijna direct in slaap viel, brabbelt hij nu eerst een kwartiertje. Ook weigert hij de speen, alleen als hij 's nachts huilend wakker wordt dan accepteert hij nog de speen. Zou dit slaap-pro/regressie kunnen zijn door het lopen?

Oh en eerder hapte hij supernetjes van de lepel, dat doet hij dus ook niet meer. Ik las daar ook iets over, wanneer je kind een bepaalde ontwikkeling maakt, dat ie dan in een eerdere ontwikkeling een soort terugvalletje heeft. Herkennen jullie dit ook bij jullie kinderen?
pi_195753322
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:07 schreef taxibabe het volgende:
Ja dat maakt wel een verschil, wij hebben niemand in de familie of vriendenkring met jonge kinderen. En door corona kunnen we ook niet echt ergens heen waar jonge kinderen zijn.
Hadden wij ook niet maar dat komt vanzelf wel. Gaat hij straks naar de peuterspeelzaal?
pi_195753329
Het lijkt deze week net weer wat beter te gaan met slapen. Ik weet het niet taxi, ik geef daar geen namen aan. Misschien is het inderdaad een stukje ontwikkeling rond deze leeftijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:29:12 #214
148247 taxibabe
pi_195753640
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:13 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hadden wij ook niet maar dat komt vanzelf wel. Gaat hij straks naar de peuterspeelzaal?
Dat is wel de bedoeling! We moeten alleen tegen die tijd even kijken hoeveel de gemeente dan bijdraagt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:13 schreef Ticootje het volgende:
Het lijkt deze week net weer wat beter te gaan met slapen. Ik weet het niet taxi, ik geef daar geen namen aan. Misschien is het inderdaad een stukje ontwikkeling rond deze leeftijd.
Thomas heeft eigenlijk nooit echt moeite gehad met slapen, het is op 2 handen te tellen dat we dramanachten hebben gehad, alleen overdag is met momenten wat lastig geweest.
pi_195753778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling! We moeten alleen tegen die tijd even kijken hoeveel de gemeente dan bijdraagt.
Voor die gemeentelijke bijdrage kregen we een standaard schema maar het was makkelijker om de opvang alvast een berekening te laten maken. Klinkt misschien allemaal nog wat vroeg maar als het toch de bedoeling is dat hij heen gaat kan je hem net zo goed alvast inschrijven.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:14:58 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195754544
Ohh een volledige doorslaapnacht, dat zou toch wel eens lekker zijn!

Doet DFD het hier nog? Even m'n dochter showen heur O+



Ik vind dat ze zo groot wordt, het gaat nu ineens zo snel. Bijna anderhalf alweer!

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 21-10-2020 00:12:42 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195770599
Wat een lekkerding pinquit! En wat heeft ze veel haar ook! Leuk, staartjes maken O+

Taxi dat spelen met andere kindjes komt vanzelf wel. Wij gingen voor corona veel naar kinderboerderij en de bieb. Nu sinds corona ook niet meer maar ze zien wel elke week hun neefje en nichtje bij mn ouders.

Vandaag met hulp van mn moeder de heren eens gemeten en gewogen omdat ik zo nieuwschierig was!
Vincent is 95 cm en 15.3 kg
Jeremy is 94 cm en 15.2 kg!
Grappig, toen ze net geboren waren was Vincent 1cm kleiner en 100 gram lichter, dat is nu omgedraaid haha!

En inderdaad, het gaat veel te snel. Volgende week schuiven wij alweer een topic door!
pi_195771341
Vincent


Jeremy
pi_195771442
Ik durf niks te zeggen over slapen want bang dat ik het jinx. Maar afgelopen week op 1 nacht na ging het heel goed. Bas is wel een vroege vogel.

Pinq, wat is ze groot joh :o . Het gaat nu ook belachelijk snel merk ik, vind het wel echt ontzettend leuk nu O+

Aapie, wat een stats. Grote jongens O+

-foto weg-

[ Bericht 35% gewijzigd door douche-eendje op 22-10-2020 09:37:36 ]
pi_195772739
O+ dat koppie!

De jongens van AA :D wat zijn ze groot joh! Of hoort dat bij bijna twee zijn? Dat je al bijna een topic opschuift :o

Pina, jouw dame lijkt me zo'n attitude hebben :D met haar serieuze blik en dat priemende vingertje O+
  FOK!fossiel woensdag 21 oktober 2020 @ 22:01:32 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_195774699
quote:
17s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:42 schreef douche-eendje het volgende:

Op zijn favoriete plek, "buite"
Jullie hebben ook zo'n softshellpak van Ielm? Ik vind het echt zo'n top-aankoop!

Ik 2 jaar geleden: Jeuh! Wintertijd! Uur extra gratis slaap! *O*

Ik nu: Wacht! Dus dan wordt ze straks al om 5.00 wakker? -O-
Chick on a mission
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:03:05 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195774727
Wat zijn ze groot aapie! Mijn prul (nog een kleine maand tot ze twee is) is tien cm kleiner en zeker een kilo of 2-2,5 lichter.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195775596
Ja ze zijn zeker groot! Wij zijn ook allebei niet de kleinste dys dat speelt ook mee hoor. Als ze zo door blijven groeien, heb ik als ze pubers zijn 3 mannen van 196 cm in huis _O-

En ja bobby, bizar dat we volgende week al een topic verder gaan. Ik vind dit jaar nog sneller voorbij gegaan dan het eerste jaar. Vorig jaar kropen ze allebei nog. Nu moet ik buiten achter ze aan rennen!
pi_195775624
En die softshell pakken van ielm zijn echt perfect! Ik ga ze binnenkort weer kopen. De oude zitten aardig strak in het kruis bij de heren haha!
pi_195780231
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Jullie hebben ook zo'n softshellpak van Ielm? Ik vind het echt zo'n top-aankoop!

Ik 2 jaar geleden: Jeuh! Wintertijd! Uur extra gratis slaap! *O*

Ik nu: Wacht! Dus dan wordt ze straks al om 5.00 wakker? -O-
Ja, dit is zijn 2e pak inmiddels. De eerste werd wat klein. We hebben er zoveel plezier van. O+
pi_195780551
Ohh Bas O+

Hier zijn we ook al aan 't 2e ielmpak bezig! Topdingen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195780625
Hoe nauwkeurig is de maatvoering van die pakken? Zoon is nu maat 86 in aan het groeien maar ik wil het liefst een pak kopen voor 2 jaren. Dus eigenlijk wil ik 92 hebben... Iemand advies? En blijven ze enigszins netjes? Zijn ze na 1 of 2 seizoenen gedragen te zijn, nog geschikt voor een tweede kindje?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 oktober 2020 @ 11:03:14 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195781477
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe nauwkeurig is de maatvoering van die pakken? Zoon is nu maat 86 in aan het groeien maar ik wil het liefst een pak kopen voor 2 jaren. Dus eigenlijk wil ik 92 hebben... Iemand advies? En blijven ze enigszins netjes? Zijn ze na 1 of 2 seizoenen gedragen te zijn, nog geschikt voor een tweede kindje?
Ik heb er een van 80 die draagt hij al sinds 68. 86 ligt ook klaar,hij is nu 73,5 cm en heeft nog ruimte zat.
Je ziet er niets aan, ondanks het klimmen en klauteren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195781602
Ja Lein, 92 zeker. Noor is maat 80/86 en past hem goed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195781628
Dit is Noor in maat 92.
De boordjes zijn omgeslagen, maar het lijfje past eigenlijk gewoon. Wel ruim, maar wel passend.



[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 22-10-2020 11:42:44 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195781763
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe nauwkeurig is de maatvoering van die pakken? Zoon is nu maat 86 in aan het groeien maar ik wil het liefst een pak kopen voor 2 jaren. Dus eigenlijk wil ik 92 hebben... Iemand advies? En blijven ze enigszins netjes? Zijn ze na 1 of 2 seizoenen gedragen te zijn, nog geschikt voor een tweede kindje?
Bas zijn eerste pak heeft het zwaar gehad door het kruipen, maar ziet er nog uit als nieuw. Nu maat 86 pak, kledingmaat 80
pi_195782253
Bedankt dames, goede info. Top!
pi_195783167
Ik heb ze dus nu in maat 86, begint nu krap te worden. Een gele en een grijze!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:59:23 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195786140
Oh jongens we hebben net het grote bed (en de matras, matrasbeschermer, beddengoed...de hele rambam) besteld voor prulleke. Wat gaat de tijd dan ineens hard zeg. Maarja, over een klein half jaartje wordt haar broertje of zusje geboren en we willen haar ruim op tijd laten wennen aan het nieuwe bed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195791967


1 van de jongens. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195795834
Spannend tink een groot bed! Dat gaat hier voorlopig nog niet gebeuren hoor haha! Nu de bedden uit elkaar staan, klimt vincent er niet meer uit. Dus zolang ze het pikken liggen ze nog lekker in het ledikant.

Wat een hunk heb je daar Tico O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:20:50 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195801933
Aapie, ik had hier ook graag wat langer gerekt, maar ze is bijna 2,5 als Spruit geboren wordt en dan voelt het een beetje stom om nog een tweede ledikant te gaan kopen (of eigenlijk derde, we hebben ook nog een cosleepledikant). Maar de tijd gaat wel hard.

Mooie foto Tico!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195811034
We gingen voor het eerst naar de kapper vandaag. Zelfde kind:

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195813703
:o echt baby af nu O+
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:30:40 #240
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195854239
Hoi! Vanaf vandaag hebben wij een dreumes in huis :)
We hebben een heel feestweekend achter de rug en meneer is goed verwend. We kunnen meteen de woonkamer verbouwen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195861553
Welkom automatic! Wat een leuke taart! En leuk kind natuurlijk!

Ik mag morgen met Jeremy naar de oogarts voor controle. Januari ook geweest en toen vond ze hem nog te klein om het brilrecept uit te schrijven. Hoop dat ze het morgen wel mee geeft. Merk met best veel dingen dat hij minder ziet ( traplopen vind hij eng, hij loopt als de deur open staat tegen de deurpost aan, grijpt mis als hij iets wil pakken)
pi_195862994
Welkom automatic! Wat een leukerd O+
pi_195867322
Welkom automatic, gefeliciteerd! Wat een leuke foto O+

Oei aapie, hopelijk is het morgen wel mogelijk.
Het valt mij trouwens op dat best wel veel kleine kindjes tegenwoordig een bril moeten dragen, voor mijn gevoel was dat vroeger minder. Ik vraag me af waar dat door komt, aangeboren of heeft het een andere oorzaak?

Ik vind M zo'n leuk en grappig kind O+ Ze herhaalt alles wat ze hoort. Haar stopzin is nu 'waagetniet'. Wij zeggen dat nooit, waarschijnlijk heeft ze het van de opvang. Ik vind het niet echt leuk dat ze dat daar blijkbaar zeggen, maar goed.
pi_195867456
Het kan ook zijn dat ze daar in de maneschijn zingen met "en je waagt het niet" ipv "en je raadt het niet" :P
pi_195867566
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:36 schreef Aure het volgende:
Het kan ook zijn dat ze daar in de maneschijn zingen met "en je waagt het niet" ipv "en je raadt het niet" :P
Ik dacht ook misschien zegt ze: wageniet, in de zin van ik wil niet in de wagen/ buggy :P

Maar ze zegt het zo random dat dat het volgens mij niet is.
pi_195868709
Cava, in dit geval zijn de slechte ogen aangeboren. Ik heb zelf ook een bril. De oudste heeft ook een bril. Bij Jeremy was het vrij snel al duidelijk dat er wel wat is met zn ogen, maar nog niet erg genoeg om met net 1 jaar al aan de bril te moeten.
Bij Vincent is het nog onduidelijk, al denk ik dat hij ook wel een bril moet. Hii struikelt zo vaak over random dingen haha!

En de uitspraak kan prima van het liedje zijn toch, hier horen we te pas en te onpas oood eet ittte piippee.. en ze beginnen af en toe random te klappen. Als je dan niet gaat zingen worden ze boos haha!
pi_195868806
En ik ga er wel van uit dat de afspraak doorgaat. Anders zou ik nu wel gebeld zijn toch. Heb de afspraak vorige week pas gemaakt ook.
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:14:29 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195873859
Dank je wel! O+

Aapie; wij zijn ook twee keer, in corona tijd, naar de oogarts geweest met hem. Bij ons (Breda) lieten ze de kinder afspraken allemaal door gaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195874566
Bas is eind augustus ook bij de oogarts en orthoptist geweest. Moeten in februari weer voor controle :) . Ging ook gewoon door bij ons.
pi_195879079
Net voor de zekerheid maar even gebeld, maar we mogen gewoon komen gelukkig!

De controle brief van de oudste kwam ook vorige week, en die staat pas 18 november gepland.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:09:44 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195880068
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:56 schreef aapieannie het volgende:
Cava, in dit geval zijn de slechte ogen aangeboren. Ik heb zelf ook een bril. De oudste heeft ook een bril. Bij Jeremy was het vrij snel al duidelijk dat er wel wat is met zn ogen, maar nog niet erg genoeg om met net 1 jaar al aan de bril te moeten.
Bij Vincent is het nog onduidelijk, al denk ik dat hij ook wel een bril moet. Hii struikelt zo vaak over random dingen haha!

En de uitspraak kan prima van het liedje zijn toch, hier horen we te pas en te onpas oood eet ittte piippee.. en ze beginnen af en toe random te klappen. Als je dan niet gaat zingen worden ze boos haha!
Ik probeer te ontcijferen welk liedje je bedoelt, maar het lukt me echt niet. Enlighten me!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195880441
Rood met witte stippen :+
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:14:45 #253
447051 crew  Peejtur
pi_195881101
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:35 schreef Jentin het volgende:
Rood met witte stippen :+
Nu je het zegt valt dat er zeker uit te halen maar zonder... :N :D
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:33:27 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195881397
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:35 schreef Jentin het volgende:
Rood met witte stippen :+
Ah, ik las 'eet' ipv 'et' en 'pippee' met een lange e en toen was ik het compleet kwijt. Txs :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195883634
Het is idd rood met witte stippen, maar ze zingen allebei echt eet ipv met :+

Nou de oogmeting van Jeremy ging goed. Hij vond het machtig interesant allemaal bij de oogarts en onderging zelfs het druppelen zonder protest. Brilrecept mee en over een half jaar weer terug. Dan waarschijnlijk ook beginnen met afplakken van een oog.
pi_195894733
Ik herkende het liedje wel :P

Fijn dat het goed ging bij de oogarts, AA!

Hier lijkt het erop dat mijn jonkje waterpokken heeft -O- hij mag niet naar de opvang nu. Is ook best wel hangerig dus ik vind het prima dat hij thuis blijft. Maar het is wel een gedoe met werk zo. En sneu voor hem. Ook nog doorkomende kiezen waar hij last van heeft. Arm jochie.
pi_195897418
agossie, waterpokken zijn zo niet leuk..
Maar hoe jonger hoe minder last zeggen ze toch.
Oudste hier kreeg met 5 jaar pas waterpokken, en is er flink ziek van geweest.
Vincent heeft met 3 weken oud ook al wat waterpokken gehad, maar dat was zo weinig, die krijgt het nog wel een keer.
pi_195921885
Aapie! Gefeliciteerd met de boys!

Automatic, welkom. Wat is hij al baby af joh.

Cava, Lily zegt de hele dag door 'Kappen!', wat wij thuis ook niet zeggen en ik ook niet echt blij mee ben dat de gastouder ongewenste situaties zo aanpakt. Maar ja, ze is er maar twee dagen per week.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:42:33 #259
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195923800
Waarom mag hij niet naar de opvang, @BobbyMcGee? Heeft hij koorts?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195928172
Bedankt rebubbled!

Het is feest vandaag, Vincent en Jeremy zijn 2 jaar geworden.
We vieren het klein. Vandaag gewoon met het eigen gezin, zaterdag komen opa en oma, en zondag komen hun oom en tante. Het jaar is om gevlogen, van niet kunnen lopen en praten, naar rennen en de hele dag zingen! Ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen!


Tot in het volgende topic :W
pi_195933029
Tot over een paar maanden weer!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195934778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Mariposas het volgende:
Waarom mag hij niet naar de opvang, @:bobbymcgee? Heeft hij koorts?
Ik had dinsdag geïnformeerd wat het beleid was, en toen begon hij net de eerste verschijnselen te tonen. Toen gaven ze aan dat hij niet welkom was.
Hoewel ik op the interwebz lees dat kinderen vooral besmettelijk zijn voor de blaasjes vorming en je kinderen dus wel naar de opvang kunt doen zodra je doorhebt dat het waterpokken zijn, vind ik dat wat tegenstrijdig met het verhaal dat juist het vocht in de blaasjes het virus bevat. Dus ik kan me wel vinden in hun terughoudendheid. Daarbij is het kind wel wat hangerig dus is het voor hem ook fijn om gewoon thuis te zijn.
pi_195934801
gefeliciteerd @aapieannie: *O*
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:11:21 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195935022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:54 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ik had dinsdag geïnformeerd wat het beleid was, en toen begon hij net de eerste verschijnselen te tonen. Toen gaven ze aan dat hij niet welkom was.
Hoewel ik op the interwebz lees dat kinderen vooral besmettelijk zijn voor de blaasjes vorming en je kinderen dus wel naar de opvang kunt doen zodra je doorhebt dat het waterpokken zijn, vind ik dat wat tegenstrijdig met het verhaal dat juist het vocht in de blaasjes het virus bevat. Dus ik kan me wel vinden in hun terughoudendheid. Daarbij is het kind wel wat hangerig dus is het voor hem ook fijn om gewoon thuis te zijn.
Vreemd beleid, want het is in strijd met de richtlijnen van de GGD, het RIVM en de richtlijn kinderopvang. Het kind is al besmettelijk vanaf 2 dagen voor het verschijnen van de blaasjes tot de blaasjes zijn ingedroogd. Het is zo besmettelijk dat ongeveer 95% van de mensen die in Nederland zijn opgegroeid waterpokken heeft gehad. Bovendien is er een verhoogde kans op ernstig verloop als kinderen vanaf 12 jaar of volwassenen waterpokken krijgen. Het is dus eigenlijk waar je kind vroeg of laat (nou ja, niet te laat dus ;) ) gewoon doorheen moet. Dus ja, ik vind het vreemd dat hij niet welkom is. Dat hij hangerig is en het daarom niet fijn is als hij naar de opvang gaat is een ander verhaal.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195935588
Tja, ik kan me wel voorstellen dat je in sommige gevallen wat afwijkt van de richtlijnen. Bijvoorbeeld omdat hij op een verticale groep zit waar ook kindjes van < 1 zitten. Ik vond het prima dus heb niet uitgebreid doorgevraagd. Het maakt mij in dit geval ook niet zo uit.
  FOK!fotograaf zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:06:26 #266
148247 taxibabe
pi_195958660
Nog gefeliciteerd Aapie!! En welkom Automatic!
Ff al een tijdje niet gepost, want ik moet ogen in voor- en achterhoofd hebben, haha. Meneer heeft een paar dagen na de eerste losse stapjes besloten dat hij volledig zelf kan lopen, dus hij banjert nu steeds de hele kamer door. Het gaat an sich hartstikke goed, maar valt nog wel regelmatig (logisch). Hij steekt zijn kont alleen niet naar achter als hij valt, maar verstijft en valt steil achterover.. :X

Slapen gaat redelijk, soms heeft hij nog wel moeite met in slaap vallen en schreeuwt dan alles bij elkaar. Nu heb ik laatst iets gelezen van een moeder die yoga geeft. Aan het einde van een yoga of pilatesles heb je vaak het ontspanningsmoment, dat je tot rust komt van kop tot teen. Zij doet dat ook bij haar kinderen, zachtjes aaien vanaf het hoofdje en dan langzaam naar beneden naar de tenen en dat ook er bij fluisteren. Nu heb ik dat gisteravond geprobeerd met hem op schoot. Binnen 10 minuten begon hij te gapen en in zijn oogjes te wrijven. :O Toen in bed gelegd en 5 minuten later sliep hij! _O_

Waterpokken is hier nog niet langs geweest. Lijkt mij vreselijk en sneu voor die kleintjes..
Ik hoop niet dat Thomas slechte ogen krijgt. Ik heb zelf ook een bril, sinds mijn 11de, maar eigenlijk had ik 'em al eerder nodig. Mijn man heeft pilotenogen, dus hopelijk heeft hij de ogen van zijn vader gekregen.
pi_195958978
Hoi allemaal :W
Spruit is 29 oktober 1 jaar geworden *O*
Imgur werkt niet bij mij dus een foto houden jullie nog te goed!!
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2020 @ 09:22:28 #268
148247 taxibabe
pi_195975570
Allemaal nieuwe dreumesen!! Gefeliciteerd en welkom BellaaElisa!!
pi_195976283
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:22 schreef taxibabe het volgende:
Allemaal nieuwe dreumesen!! Gefeliciteerd en welkom BellaaElisa!!
O+
pi_195976291
Ik kom gelijk binnen vallen met een vraag :') spruit heeft keelpijn hebben jullie misschien nog tips?
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2020 @ 12:57:46 #271
148247 taxibabe
pi_195978593
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik kom gelijk binnen vallen met een vraag :') spruit heeft keelpijn hebben jullie misschien nog tips?
Ach wat sneu.. Ik heb er geen ervaring mee, Thomas is (afkloppen) nog nooit ziek geweest, zelfs geen verkoudheidje ofzo. Maar misschien helpt wat koud drinken of een ijsje eten?
  zondag 1 november 2020 @ 13:12:35 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195978942
Waterijsjes, lauwe thee met honing, drinkendrinkendrinken

Beterschap :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195980045
Mag honing wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195980156
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:54 schreef Ticootje het volgende:
Mag honing wel?
Tot 1 jaar niet, bij dreumesen dus wel.
  zondag 1 november 2020 @ 20:57:56 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195989956
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:44 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoi allemaal :W
Spruit is 29 oktober 1 jaar geworden *O*
Imgur werkt niet bij mij dus een foto houden jullie nog te goed!!
Hoi! :W
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2020 @ 12:35:38 #276
148247 taxibabe
pi_196019195
Zooo, Thomas is weer goedgekeurd door het CB. 13 maanden, 82 cm en 12,5 kilo.
Alle motoriektestjes ook glansrijk volbracht. Hij begon ook de blokjes te stapelen, haha. Hij moest ze alleen maar in en uit een bakje doen.

En omdat het dinsdag is (ok.. de foto is van zaterdag..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196019771
Wat een leukerd taxi O+

In hou van de nieuw ontdekte doorslaapskillz. Moest Bas vanmorgen zelfs wakker maken :D.
Gisteren hadden wij de uitvaart van de oma van mijn man, Bas heeft de middag doorgebracht bij een vriendin. Haar zoontje en Bas hebben heerlijk gespeeld, zo leuk. 2 spelende dreumessen is echt wel anders dan 1.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 november 2020 @ 13:18:16 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196019922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:35 schreef taxibabe het volgende:
Zooo, Thomas is weer goedgekeurd door het CB. 13 maanden, 82 cm en 12,5 kilo.
Alle motoriektestjes ook glansrijk volbracht. Hij begon ook de blokjes te stapelen, haha. Hij moest ze alleen maar in en uit een bakje doen.

En omdat het dinsdag is (ok.. de foto is van zaterdag..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote vent O+

dan is die van ons toch maar een ukkie, met zijn toen 14 maanden en nog geen 10 kg, en 73 cm :D

Meneer is vandaag zielig :'( 2 kiezen die vinden dat ze tegelijk moeten doorkomen

en doorslapen.... nope, 4x per nacht is niet ongewoon, waarbij 5 uur opstaan is voor meneer of alles gillen we bij elkaar. en dan om half 8 weer naar bed. zucht.
wat doe je eraan? ik weet het echt niet meer.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196020370
Ynske :* het is pittig, vooral met die kiesjes. Bij ons ging het slapen beter toen Bas overdag van 2 naar 1 slaapje ging. En het doorslapen is wisselend hoor. Kan 2 weken goed gaan, dan weer een week niet met vervolgens een nacht van 1-4 een brullend kind (want doorkomende kiezen). Helaas geen tips je, behalve genoeg koffie en zorgen dat je zelf zoveel mogelijk slaap kunt pakken :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 november 2020 @ 14:03:53 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196020888
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ynske :* het is pittig, vooral met die kiesjes. Bij ons ging het slapen beter toen Bas overdag van 2 naar 1 slaapje ging. En het doorslapen is wisselend hoor. Kan 2 weken goed gaan, dan weer een week niet met vervolgens een nacht van 1-4 een brullend kind (want doorkomende kiezen). Helaas geen tips je, behalve genoeg koffie en zorgen dat je zelf zoveel mogelijk slaap kunt pakken :*
ik heb hem nu even uitbesteed aan mn ouders, had net een sollicitatiegesprek. gelukkig via Zoom, dan vallen mn wallen niet zo op :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2020 @ 14:51:17 #281
148247 taxibabe
pi_196021993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb hem nu even uitbesteed aan mn ouders, had net een sollicitatiegesprek. gelukkig via Zoom, dan vallen mn wallen niet zo op :D
Hoe is het gesprek gegaan? Wel een beetje goed gevoel over?
Heb geen tips, Thomas slaapt verrassend goed (afkloppen, kan ook zo veranderen natuurlijk), hij is wel altijd vroeg wakker, 6.00 (met het verzetten van de klok half 5..). Eigenlijk heeft hij 's morgens nog een powernap nodig, maar dat vertikt hij. Sporadisch heeft hij een slechte nacht, maar dat is gelukkig te overzien. Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter :*
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2020 @ 14:53:23 #282
148247 taxibabe
pi_196022031
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een leukerd taxi O+

In hou van de nieuw ontdekte doorslaapskillz. Moest Bas vanmorgen zelfs wakker maken :D.
Gisteren hadden wij de uitvaart van de oma van mijn man, Bas heeft de middag doorgebracht bij een vriendin. Haar zoontje en Bas hebben heerlijk gespeeld, zo leuk. 2 spelende dreumessen is echt wel anders dan 1.
Nog gecondoleerd.. :*
Fijn dat hij zo lekker heeft kunnen spelen!
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:24:13 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196026626
Leuke foto taxi! En leuke schoentjes O+
Hier staat er ook van alles op doorbreken ;( Vannacht een uurtje wakker geweest en uiteindelijk wel gaan slapen. Net had ik een stukje tomaat door z'n eten gedaan en dat was geen succes. Meneer weigerde meteen de rest van z'n eten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 november 2020 @ 18:45:03 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196027087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:51 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Hoe is het gesprek gegaan? Wel een beetje goed gevoel over?
Heb geen tips, Thomas slaapt verrassend goed (afkloppen, kan ook zo veranderen natuurlijk), hij is wel altijd vroeg wakker, 6.00 (met het verzetten van de klok half 5..). Eigenlijk heeft hij 's morgens nog een powernap nodig, maar dat vertikt hij. Sporadisch heeft hij een slechte nacht, maar dat is gelukkig te overzien. Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter :*
wel goed geloof ik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2020 @ 19:52:08 #285
148247 taxibabe
pi_196029595
Thomas heeft vandaag ook 2 vaccinaties gehad. Hij is echt nog nooit ziek geweest, wel een keer koorts na een vaccin en verhoging bij tandjes die doorkomen. Maar sinds vanavond heeft hij een piepende ademhaling... :{ Herkennen jullie dat, zou dat een bijwerking kunnen zijn? Ik kan er zo niets over vinden bij de standaard bijwerkingen. :{
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 19:21:50 #286
447051 crew  Peejtur
pi_196102509
Tot 2 nachten geleden moesten we echt heel vaak heen en weer als we onze 20-maander naar bed brachten. Erg vaak drinken maar ook ons uittesten. Echt vaak huilen en krijsen.

Nu hebben we woensdag de zijkant van het bed gehaald en sindsdien hoef ik er niet of nauwelijks meer heen en slaapt ze gelijk. Gisteren 1 keer moeten gaan en nu was het helemaal niet meer. Iemand enig idee hoe dit kan? Dat ze meer vrijheid voelt ofzo :?

Vannacht wel eruit gevallen btw :+
pi_196125620
Vraagje.Thor is nu 22maand en de commodeladen begeven het nogal . Met zijn gewicht vind ik het wle een optie om die wellicht te verwijderen, maar hoe verschoenen jullie hem dan? Door zn eczeem ik s het ook meerdere keren insmeren. Hij slaapt nu nog in ledikant, maar is het dan al klaar voor vlg stap?
  zaterdag 7 november 2020 @ 22:53:04 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_196125768
Ik heb mijn middelste na de verhuizing altijd op een aankleedkussen op de grond verschoond. Maar goed, dat moet je fysiek zelf ook wel trekken ;)
disclaimer
pi_196126057
Een commode is voor een kind denk ik niet zoiets groots als de overstap van ledikant naar groot bed. Het is vooral wat jou handig lijkt.

Ik verschoon peuter nog altijd op de commode waar hij zelf op kan klimmen. Voor mij is de grond geen optie dus als het even kan blijf ik de commode gebruiken totdat hij zindelijk is.
  FOK!fossiel zondag 8 november 2020 @ 06:56:07 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196129670
Al voor de eerste verjaardag zijn we gestopt met verschonen op de commode omdat ze toen in een enorme wiebelfase zat. Ik vond het te spannend. Wij doen het sindsdien op de grond.

Ik doe ook steeds meer staand. Zoals kleding weer aantrekken enzo, dan staat ze ergens waar ze zich kan vasthouden.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf zondag 8 november 2020 @ 14:54:21 #291
148247 taxibabe
pi_196135068
Wij verschonen vooral op bed of beneden op de bank of eettafel, vlak na zijn eerste verjaardag hebben we de commode van zijn kamer afgehaald. Eindelijk ook wat meer ruimte in zijn kleine kamertje.

Ff een andere vraag. Meneer is dus bijna 13 kilo en past zeker met een dikke jas niet meer in zijn fietsstoeltje.. }:|
Wij hebben een 2ehands Bobike zitje. Zijn er merken die wat grotere zitjes hebben? Of zit het moment er aan te komen dat hij op een achterzitje moet? Ik vind hem daar nog veel te jong voor..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 november 2020 @ 15:01:57 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196135221
Ik vind de commode juist zo fijn, kun je tenminste op hoogte werken. Alle kleren die gedragen worden liggen erin. Fijnbij de hand.kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik die snel weg zou doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196135958
Team commode, zelfs met wat bewegelijke dreumes. Momenteel kan ik hem afleiden met een filmpje van het zandkasteel of ik laat hem zijn en mijn haar borstelen. De wasbare luiers liggen ook in de commode, dus dat is wel handig.

Taxi, ons voorzitje kan ook maar tot 15 kilo. Bas zit bij oma achterop en dat gaat echt heel goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 november 2020 @ 15:52:14 #294
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196136137
Hier al sinds 9 kg achterop,nooit voorop gezeten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196136699
Commode?

Ik verschoon op bed of op de keukentafel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 8 november 2020 @ 19:22:28 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196139595
Ik kan de commode nog niet missen, met op bed, grond of tafel vertyf ik echt m'n rug, dat werkt hier niet. Maar nu weegt mijn kind ook maar een kilo of 13, dus op de commode tillen is niet zo erg. Ze krijgt over twee weken haar grote bed en dan schuift net ledikant en de commode door naar Spruit en dan krijgt ze ook weer een ladekast die ik als commode ga gebruiken. Ik kan hem niet missen.

En prul wordt ook wat lang voor haar voorstoeltje, die gaat naar achterop als we weer gaan fietsen. Voorlopig is dat toch niet het geval, dus nog geen haast met een nieuw stoeltje. Ik ken trouwens geen enkel merk dat voorop meer dan 15 kilo adviseert.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196139704
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:54 schreef taxibabe het volgende:
Wij verschonen vooral op bed of beneden op de bank of eettafel, vlak na zijn eerste verjaardag hebben we de commode van zijn kamer afgehaald. Eindelijk ook wat meer ruimte in zijn kleine kamertje.

Ff een andere vraag. Meneer is dus bijna 13 kilo en past zeker met een dikke jas niet meer in zijn fietsstoeltje.. }:|
Wij hebben een 2ehands Bobike zitje. Zijn er merken die wat grotere zitjes hebben? Of zit het moment er aan te komen dat hij op een achterzitje moet? Ik vind hem daar nog veel te jong voor..
L past bij opa&oma met winterjas niet meer in het 2ehands Bobike zitje terwijl dat thuis met de Yepp nog geen probleem is met zijn bijna 100cm. Ik zou dus denken dat de Yepp langer mee kan, wel zijn beide tot max 15 kilo.
  FOK!fotograaf zondag 8 november 2020 @ 20:00:09 #298
148247 taxibabe
pi_196140235
Hmm.. voor die paar keer fietsen in de winter ga ik geen ander fietsstoeltje kopen als alle stoeltjes tot 15 kilo is.
Dan maar eens kijken hoe het achterop gaat. Pff.. wat groeit dat jong hard haha. Ik zag vanavond bij het eten dat hij ook al kiesjes begint te krijgen.
pi_196141126
Ohhhhh wat was ik vergeten wat voor strijd je kan hebben bij het naar bed brengen.. spruit kan niet zelfstandig in slaapvallen.. hoe pakken jullie dit aan? Laten huilen is geen optie want N. slaapt een kamer naast hem.. en hij blijft huilen :{

Taxibabe wat groeit je zoon ook hard zeg, hij kan spruit een hand geven die is ook bijna 12.5 kilo! 8)7
pi_196159099
Hier is het gelukt rond een maand of 13. We hielden toen al een paar maanden strak de volgende regels vol:
- niet uit zijn slaapkamer halen maar proberen te troosten en weer terug te leggen in bed
- héél consequent elke avond hetzelfde ritueel met voorleesboekje, slaapzak aan, liedje zingen.
- zijn speen alleen geven als hij in bed ligt.
- bij gehuil troosten tot hij echt helemaal rustig is en dan pas terug leggen. In het begin worden we hem totdat hij bíjna in slaap was. Later legden we hem in bed zodra hij rustig was.
- Alles wat je doet uitleggen 'ik ga je nu weer in bed leggen, dan krijg je je speen, en ga je lekker slapen.
- niet te laat naar bed doen omdat je er tegen op ziet vanwege het gedoe. Dat werkt averechts. Een oververmoeid kind slaapt slechter in.

De eerste maanden zaten we er naast totdat hij sliep. Regelmatig wel drie kwartier. Wat dan fijn is, is een luisterboek of podcast in je oren. We hielden dan vaak zijn handjes vast, soms vrij stevig zodat hij zich niet meer kon bewegen.
Vanaf dat hij een jaar was vond ik het acceptabel om weg te lopen en hem even te laten huilen als hij aan het 'keten' was. Dan was hij heel druk aan het doen. Ik ging dan na een paar minuten weer terug om hem te troosten. Vaak kon hij zich daarna gemakkelijker overgeven aan de slaap.
pi_196159369
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')