Nee, festivals komen nooit, ik herhaal nooit meer terug. Dus ook niet als deze ellende, hopelijk spoedig, voorbij is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:
Hoe ziet het 2021 er uit volgens jullie? Kunnen we dan weer normaal feesten in festivals of sociale feestevenementen in eigen woonplaatsen?
Jammer, zou er meer privéfeesten komen denk je?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, festivals komen nooit, ik herhaal nooit meer terug. Dus ook niet als deze ellende, hopelijk spoedig, voorbij is.
Tja. Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar er valt nog geen zinnig woord over te zeggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:
Hoe ziet het 2021 er uit volgens jullie? Kunnen we dan weer normaal feesten in festivals of sociale feestevenementen in eigen woonplaatsen?
Niet meer, maar die worden wel weer toegestaan. Zoals een bruiloft.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Jammer, zou er meer privéfeesten komen denk je?
Dit is wel een beetje overtrokken. Ik herhaal, een beetje overtrokken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, festivals komen nooit, ik herhaal nooit meer terug. Dus ook niet als deze ellende, hopelijk spoedig, voorbij is.
ja ook, maar ik bedoel houseparty's bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet meer, maar die worden wel weer toegestaan. Zoals een bruiloft.
Even crossposten hoor, maar ik sta nu met wat collega’s in een kroeg een km of 60quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:
En morgen lekker met z'n allen terug naar kantoor. Knuppel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Even crossposten hoor, maar ik sta nu met wat collega’s in een kroeg een km of 60
Boven Parijs, maar het is ‘loaded’ hier en alleen een mondkapje op als ik nieuw bier ga halen...
[ afbeelding ]
Wees er maar trots op, stumper.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Even crossposten hoor, maar ik sta nu met wat collega’s in een kroeg een km of 60
Boven Parijs, maar het is ‘loaded’ hier en alleen een mondkapje op als ik nieuw bier ga halen...
[ afbeelding ]
Leuk hoofd!quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gekkenwerk.quote:De Stedelijk scholengemeenschap Nijmegen (SSgN) sluit voor drie dagen de deuren omdat een leerling positief getest is op corona. Dat meldt de school op haar website. De middelbare school is vanaf woensdag 9 tot en met vrijdag 11 september gesloten.
Ja, dit komt niet meer goed. Famous last picture.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Leuk hoofd!
Rip aan de nabestaanden natuurlijk.
Je bedoelt met je kinkapje?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Santéquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker lang weekend!quote:
Wat een aanstellerij, je hebt zeker Berlijn gemist? Het klinkt het meer alsof dit een wens van jou is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, festivals komen nooit, ik herhaal nooit meer terug.
Nou nee dom gedrag lijkt me wat dit betreft meer het probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:31 schreef Elan het volgende:
En mensen maar met droge ogen blijven beweren dat vakantie en andere buitenland tripjes geen probleem vormen.
Met de slagkracht van nu? Nee 2021 wordt een kopie van 2020 met uitzondering van de lockdownquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:
Vind het wel bijzonder dat men hier slechts 16% van de besmettingsgevallen aan vakantieverkeer wijt, terwijl de Duitsers daar 40% aan toedichten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee dom gedrag lijkt me wat dit betreft meer het probleem.
Nog even volhouden. Groetjes Mark Ruttequote:Op dinsdag 8 september 2020 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met de slagkracht van nu? Nee 2021 wordt een kopie van 2020 met uitzondering van de lockdown
Dat is bijzonder inderdaad. Maar of de Duitsers overdrijven of Nederland het onderschat zou ik niet durven zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het wel bijzonder dat men hier slechts 16% van de besmettingsgevallen aan vakantieverkeer wijt, terwijl de Duitsers daar 40% aan toedichten.
Was het gezellig dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook verplichte quarantaine voor mensen uit risicogebieden en een boete die kan oplopen tot 25.000 euro.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is bijzonder inderdaad. Maar of de Duitsers overdrijven of Nederland het onderschat zou ik niet durven zeggen.
Ik denk dit niet. Ik herhaal niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe controleren ze die quarantaine dan? Herdershonden voor de deur?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook verplichte quarantaine voor mensen uit risicogebieden en een boete die kan oplopen tot 25.000 euro.
Geen halve maatregelen, wel respect voor hoe ze het daar aanpakken. Meer vertrouwen in dan de Nederlandse aanpak.
Tja. Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten, bij dergelijke bedragen. Maar zoals zo vaak is het gras snel groener bij de buren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook verplichte quarantaine voor mensen uit risicogebieden en een boete die kan oplopen tot 25.000 euro.
Geen halve maatregelen, wel respect voor hoe ze het daar aanpakken. Meer vertrouwen in dan de Nederlandse aanpak.
Duitse herdershonden waarschijnlijkquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe controleren ze die quarantaine dan? Herdershonden voor de deur?
Fijn artikel. Geen expliciete mening die doorgedrukt moet worden, maar nuancequote:Op dinsdag 8 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ntvg.nl/artik(...)containment/volledig
Interesant stuk van Bonten
Kan wel flauwe grappen maken over Duitsers en de geschiedenis..quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten, bij dergelijke bedragen. Maar zoals zo vaak is het gras snel groener bij de buren.
Vanwege 1 positief geteste leerling. Zoals gezegd: gekkenwerk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:43 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.omroepgelderl(...)350-leerlingen-thuis
1350 leerlingen thuis voor de rest van de week..
Hogere IC capaciteit, ruim voldoende testen, relatief weinig doden en besmettingsgevallen en een duidelijk beleid.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten, bij dergelijke bedragen. Maar zoals zo vaak is het gras snel groener bij de buren.
Gaat ook helemaal nergens over dit.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanwege 1 positief geteste leerling. Zoals gezegd: gekkenwerk.
Dit gaan geen stand houden zo, ze kunnen beter terug gaan naar online onderwijs (voor middelbaar onderwijs).quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanwege 1 positief geteste leerling. Zoals gezegd: gekkenwerk.
ik vraag mij af wat die aan ziektekosten betalen, PPquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hogere IC capaciteit, ruim voldoende testen, relatief weinig doden en besmettingsgevallen en een duidelijk beleid.
NL hoeft de miljoenenrekening voor de patiënten die we daar hebben ondergebracht ook niet te betalen, Duitslandgoden
Beter voor wie?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaan geen stand houden zo, ze kunnen beter terug gaan naar online onderwijs (voor middelbaar onderwijs).
Zij slaan dan ook niet door, ze hebben hun zaken qua Covid gewoon beter op orde in ongeveer elk opzicht.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan wel flauwe grappen maken over Duitsers en de geschiedenis..
Maar ben al met al blij dat wij in Nederland niet zo doorslaan.
Voor leerlingen zeker niet. Voor sommige docenten misschien.quote:
Bij ons ligt anderhalve man en een paardenkop in het ziekenhuis met corona. Gaat gewoon prima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij slaan dan ook niet door, ze hebben hun zaken qua Covid gewoon beter op orde in ongeveer elk opzicht.
Niet voor niets moeten we regelmatig beroep op hun diensten doen, omdat we het zelf niet aankunnen.
De hogere IC capaciteit waardoor Duitsland zo'n duur gezondheidssysteem heeft bedoel je. Nee, van buiten lijkt alles altijd beter. Mag hoor, maar hier doen we het ook gewoon prima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hogere IC capaciteit, ruim voldoende testen, relatief weinig doden en besmettingsgevallen en een duidelijk beleid.
NL hoeft de miljoenenrekening voor de patiënten die we daar hebben ondergebracht ook niet te betalen, Duitslandgoden
Is inkomensafhankelijk ziekenfonds.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag mij af wat die aan ziektekosten betalen, PP
Voor de testen moeten we ook alweer aankloppen. Vrij sneu dat je als een van de rijkste landen van de wereld niet eens je eigen shit fatsoenlijk kan oplossen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij ons ligt anderhalve man en een paardenkop in het ziekenhuis met corona. Gaat gewoon prima.
Net alsof de Duitse Joe Plumber dat soort bedragen kan aftikken ook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Overigens lijken me boetes van 25.000 euro wel te scharen onder doorslaan.
Dat is alleen als er bewezen hele grote economische belangen speelden waarom iemand zich niet aan de quarantaine heeft gehouden, of bij de allerrijksten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
We kopen (!) als een van de kleinste landen gewoon laboratoriumruimte in bij een van de grootste landen in Europa. Ik zie niet zo in wat daar sneu aan is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de testen moeten we ook alweer aankloppen. Vrij sneu dat je als een van de rijkste landen van de wereld niet eens je eigen shit fatsoenlijk kan oplossen.
Wie legt er zulke boetes op dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom is dat dan een argument voor hoe goed Duitsland het wel niet doet?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is alleen als er bewezen hele grote economische belangen speelden waarom iemand zich niet aan de quarantaine heeft gehouden, of bij de allerrijksten.
Zo'n hoge boete is nog niet uitgeschreven overigens.
Middels de zorg toeslagquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zorgpremie in Nederland inkomensafhankelijk?
Duitsland, als maximum boete voor mensen die zich niet houden aan quarantaine en/of niet laten testen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie legt er zulke boetes op dan?
Vooral de afsluiter. Tot de verkiezingen hoeven niets te verwachten. Geen partij die zijn handen wil branden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Nou ja je hebt natuurlijk de zorgtoeslag. Dus er zit wel iets van een inkomensafhankelijke component in.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Altijd al... Kijk maar op je loonstrook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maximumboetes zijn altijd belachelijk hoog. Dat zegt niks.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland, als maximum boete voor mensen die zich niet houden aan quarantaine en/of niet laten testen.
Dat is een tegemoetkoming voor minima, of iemand vervolgens 30.000 of 300.000 netto pakt heeft geen invloed op de ziektekostenpremie.quote:
Minimaquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een tegemoetkoming voor mimima, of iemand vervolgens 30.000 of 300.000 netto pakt heeft geen invloed op de ziektekostenpremie.
Alleenstaanden: 29.562 euro (2019) en 30.481 euro (2020)quote:
Ja en dat lijken me nou niet bepaald de bedragen die bij minima horen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleenstaanden: 29.562 euro (2019) en 30.481 euro (2020)
Toeslagpartners: 37.885 euro (2019) en 38.945 euro (2020)
Volgens mij zijn dat nog bruto bedragen ook.
Er staat in elk geval niks tegenover dat rijken, of zelfs mensen die zelfs maar iets boven modaal verdienen extra belast dus inkomensafhankelijk is het sowieso niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en dat lijken me nou niet bepaald de bedragen die bij minima horen.
Ja natuurlijk is het dus wel inkomensafhankelijk, alleen niet zoals jij dat graag zou zien. Volksstammen in Nederland betalen minder premie dan mensen die meer verdienen, En by far niet alleen minima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat in elk geval niks tegenover dat rijken, of zelfs mensen die zelfs maar iets boven modaal verdienen extra belast dus inkomensafhankelijk is het sowieso niet.
En als flexwerker/0-uren contracter heb je geen keuze. Je vliegt er gewoon uit word niet verlengt, tenzij etc.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
Hoe ondermijn ik het draagvlak aflevering 200: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-corona-app-a4011312
Het ministerie van VWS zet ondanks eerdere toezeggingen mensen onder druk om de app te gebruiken.
Wat een grap weer.
Rutte lacht in zijn vuistje. De Jonge is echt een olifant in een porseleinkast.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
Hoe ondermijn ik het draagvlak aflevering 200: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-corona-app-a4011312
Het ministerie van VWS zet ondanks eerdere toezeggingen mensen onder druk om de app te gebruiken.
Wat een grap weer.
Alleen de armen tegemoetkomen is compensatie, geen volledig inkomensafhankelijk stelsel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het dus wel inkomensafhankelijk, alleen niet zoals jij dat graag zou zien. Volksstammen in Nederland betalen minder premie dan mensen die meer verdienen, En by far niet alleen minima.
Pff. Het is allemaal niet makkelijk.quote:
Als ze zulke forse trials doen zal er altijd wel iemand tussen zitten die opeens een hartaanval ofzo krijgt welke er verder compleet los van staat. Wel goed dat ze hier zelf bovenop zitten.quote:
Inderdaad. Gewoon een prima gedachtegang zonder echt te oordelen maar wel om duidelijk te maken in welk complex speelveld we bezig zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu noem je mensen met een inkomen 2000 of 2200 per maand arm, nadat je het net al over minima had. Ik hoop niet dat je dit daadwerkelijk denkt want dat zou wat wereldvreemd zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen de armen tegemoetkomen is compensatie, geen volledig inkomensafhankelijk stelsel.
Zal wel wat meer aan de hand zijn dan een individueel gevalletje.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze zulke forse trials doen zal er altijd wel iemand tussen zitten die opeens een hartaanval ofzo krijgt welke er verder compleet los van staat. Wel goed dat ze hier zelf bovenop zitten.
Per ongeluk nog een virus de wereld ingeslingerdquote:Op woensdag 9 september 2020 00:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel wat meer aan de hand zijn dan een individueel gevalletje.
Zombie Apocalypse aanstaandequote:Op woensdag 9 september 2020 00:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Per ongeluk nog een virus de wereld ingeslingerd
Ik wel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik zie daarbij niet in hoe compensatie geen inkomensafhankelijk stelsel kan zijn.
Wel ligt de bijdrage Zvw bij een hoger inkomen natuurlijk hoger, maar zorgpremie staat daar los van, die is voor iedereen gelijk. Tenzij je het niet kunt bekostigen.quote:De Wet van 16 juni 2005, houdende regels inzake de aanspraak op een financiële tegemoetkoming in de premie van een zorgverzekering vanwege een laag inkomen (Wet op de zorgtoeslag) regelt de zorgtoeslag, een inkomensafhankelijke toeslag, en wel een persoonlijke tegemoetkoming van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om de premie voor de zorgverzekering voor iedereen betaalbaar te houden.
Tsjah. En dit gaat ook gewoon het hele issue worden.quote:
Dan maar wat vaccins kopen van de Russen.quote:
quote:Op woensdag 9 september 2020 00:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel wat meer aan de hand zijn dan een individueel gevalletje.
.quote:AstraZeneca and the University of Oxford at dozens of sites across the U.S. has been put on hold due to a suspected serious adverse reaction in a participant in the United Kingdom
Die misten we nog voor dit jaar inderdaadquote:
De financiering van de zorg zit wel wat complexer in elkaar dan je lijkt te denken en bestaat bij lange na niet alleen uit de premie die jij elke maand aan je zorgverzekeraar overmaakt.quote:Op woensdag 9 september 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
Ik wel.
Je laat 75% van de hogere inkomensdiversiteit (namelijk vanaf het inkomen rond of zelfs net onder modaal) volledig buiten je stelsel.
Dat is natuurlijk geen compleet inkomensafhankelijk stelsel, vriend.
Ja als je bij 1 positieve leerling je hele school dicht gooit.quote:
Wel een mooie samenvatting van de huidige situatie jaquote:Op dinsdag 8 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Is dit nu een fout van de jonge, of gewoon dom van een medewerker?quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:32 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Rutte lacht in zijn vuistje. De Jonge is echt een olifant in een porseleinkast.
quote:
Lezen mensen eigenlijk wel of is het echt normaal dat je gewoon wat gaat schreeuwen en dus is het waar?quote:Clinical holds are not uncommon, and it’s unclear how long AstraZeneca’s might last. But the progress of the company’s trial — and those of all Covid-19 vaccines in development — are being closely watched given the pressing need for new ways to curb the global pandemic. There are currently nine vaccine candidates in Phase 3 trials. AstraZeneca’s is the first Phase 3 Covid-19 vaccine trial known to have been put on hold.
Het maakt niet echt uit of het om 1 persoon gaat, het onderzoek ligt volledig stil. Elk persoon is er een teveel tijdens een onderzoeksfase, die nu nog relatief klein zijnquote:Op woensdag 9 september 2020 07:28 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Lezen mensen eigenlijk wel of is het echt normaal dat je gewoon wat gaat schreeuwen en dus is het waar?
Net als dat er wel meer incidenten zullen zijn er staat letterlijk dat het om één persoon gaat.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |