abonnement Unibet Coolblue
pi_197665572
quote:
19s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:32 schreef manny het volgende:

[..]

Je had wel even mogen waarschuwen voor het design en de navigatie op die site ;)

maar naar veel klikken toch aardig wat dingetjes tegengekomen die ik ga proberen. Thanks!
Ow :D
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:21:02 #152
80382 manny
30 is best veel
pi_197666000
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Ow :D
Ik bleef er even op hangen. Zal mijn afwijking zijn. Ik lees zelfs dat de mevrouw die het ontworpen heeft niet de 15 jarige dochter van een digibete podcastfanaat is maar iemand die er echt voor geleerd heeft. Maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197666221
Zelfde ontwerpster als site van VPRO?
pi_197671884
Ik heb weer een interessante zelf toegevoegd:
https://www.avrotros.nl/p(...)-mathildes-mysterie/
pi_197672497
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer een interessante zelf toegevoegd:
https://www.avrotros.nl/p(...)-mathildes-mysterie/
Die klinkt wel interessant, Showbizzmoord was ook erg goed.
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:13:45 #156
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197672741
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer een interessante zelf toegevoegd:
https://www.avrotros.nl/p(...)-mathildes-mysterie/
Haha hier waren allerlei podcasts (De Showbizzmoord, Daders, TBS) die ineens bovenaan mijn lijst stonden omdat er een nieuwe aflevering was, maar was allemaal de promo voor Mathilde's Mysterie. Ik ga 'm volgen in elk geval :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_197683348
Het vierluik van de volksjury over de bende van Nijvel staat ook online op de podcasts site.

Waar moet ik de tijd vandaan halen om alles te luisteren :o :o ;)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:35:05 #158
80382 manny
30 is best veel
pi_197774863
Laatste Willem is wel weer heel interessant over de Zwarte Cobra.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197776213
Gisteren 2 afleveringen geluisterd van 'Voorzorg'.

De podcast over de gezondheidszorg in Nederland, gemaakt door de redactie van Skipr en Zorgvisie. In Voorzorg vragen redacteuren zorgbestuurders en beslissers in de zorg naar wat hen bezighoudt, naar bestuurlijke dilemma’s en meer.

Leek mij interessant, bleek een tegenvaller.
Zou kunnen dat ik net 2 missers heb geluisterd, maar de opnamekwaliteit viel tegen en de sprekers (Han Noten, Loek Winter) vond ik niet erg boeiend overkomen.. weinig prikkelende vragen ook van de redactie
  woensdag 3 februari 2021 @ 05:50:31 #160
80382 manny
30 is best veel
pi_197791865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:00 schreef Mip1988 het volgende:
Gisteren 2 afleveringen geluisterd van 'Voorzorg'.

De podcast over de gezondheidszorg in Nederland, gemaakt door de redactie van Skipr en Zorgvisie. In Voorzorg vragen redacteuren zorgbestuurders en beslissers in de zorg naar wat hen bezighoudt, naar bestuurlijke dilemma’s en meer.

Leek mij interessant, bleek een tegenvaller.
Zou kunnen dat ik net 2 missers heb geluisterd, maar de opnamekwaliteit viel tegen en de sprekers (Han Noten, Loek Winter) vond ik niet erg boeiend overkomen.. weinig prikkelende vragen ook van de redactie
Voorzorg. Daar had ik nooit van gehoord, maar matige geluidskwaliteit kan echt het luisterplezier verpesten inderdaad (nog los van de kwaliteit van de sprekers). Jammer, want wel een vakgebied waar een heel interessante podcast over te maken is lijkt me.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 3 februari 2021 @ 05:51:56 #161
80382 manny
30 is best veel
pi_197791866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:18 schreef Blues het volgende:
Het vierluik van de volksjury over de bende van Nijvel staat ook online op de podcasts site.

Waar moet ik de tijd vandaan halen om alles te luisteren :o :o ;)
Vandaag autoritje van bijna 2 uur en dan weer 2 uur terug op het programma staan. Tijd om kennis te maken met de dames van de Volksjury.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197793575
Ik ben afgehaakt bij de Volksjury maar Bende van Nijvel vind ik wel interessant dus ga die vier afleveringen denk ik toch wel beluisteren.
pi_197811742
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer een interessante zelf toegevoegd:
https://www.avrotros.nl/p(...)-mathildes-mysterie/
Lijkt mij een excentrieke vrouw, dus ik ga het denk wel luisteren.
pi_197811919
De podcast Oorlog in je lichaam is een reeks van acht afleveringen waarin de maker je meeneemt in een deel van het oncologisch traject van zijn vrouw. Zij wordt gediagnosticeerd met borstkanker en je gaat mee naar de poli, een operatie en ook zoon Bram komt aan het woord.
Het wordt gelukkig niet heel meeoplijwekkend gebracht, maar bewaart de balans tussen informatief en emotie. Naast dat je Sigrid en Hans Jaap in hun persoonlijke traject volgt, gaat hij in gesprek met chirurgen/oncologen en lotgenoten. Afleveringen gaan over de toekomst van borstkanker met ontwikkelingen op het gebied van pillen en immunotherapie en (slechte) adviezen op het gebied van voeding.
Ik vond het een interessante podcast, juist omdat je niet alleen maar het verhaal volgt van het gezin. Voor mensen die hiermee in aanraking komen kán het een interessante podcast zijn. De leden van het gezin hebben rustige, prettige stemmen en de opbouw van de podcast is mi ook prima.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:14:45 #165
80382 manny
30 is best veel
pi_197835767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben afgehaakt bij de Volksjury maar Bende van Nijvel vind ik wel interessant dus ga die vier afleveringen denk ik toch wel beluisteren.
Ik heb er nu 2,5 afleveringen op zitten van de Volksjury en het valt me niet mee. Gezellige kletspraat, maar inhoud valt me tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellige luisterpodcast: ja
Inhoud: mwa.

Deze sla ik verder over.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197836229
Die podcast over Mathilde Willink is fantastisch. Ben altijd gefascineerd door haar, familie heeft een zeefdruk (in ieder geval, iets genummerds) van Willink aan de muur waar ik als kind doodsbang voor was. Zodoende. Mijn man werd gék van Mathildes stem en accent. Bizar trouwens dat heel veel hoofdrolspelers van toen krap een halve eeuw later nog een rol in de media spelen.
pi_197836613
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:14 schreef manny het volgende:

[..]

Ik heb er nu 2,5 afleveringen op zitten van de Volksjury en het valt me niet mee. Gezellige kletspraat, maar inhoud valt me tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellige luisterpodcast: ja
Inhoud: mwa.

Deze sla ik verder over.
Dit is exact de reden waarom ik afgehaakt ben.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 19:08:07 #168
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197838637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Die podcast over Mathilde Willink is fantastisch. Ben altijd gefascineerd door haar, familie heeft een zeefdruk (in ieder geval, iets genummerds) van Willink aan de muur waar ik als kind doodsbang voor was. Zodoende. Mijn man werd gék van Mathildes stem en accent. Bizar trouwens dat heel veel hoofdrolspelers van toen krap een halve eeuw later nog een rol in de media spelen.
Ik vind hem echt heel tof ook inderdaad :Y Voor mij is het echt een ver van m'n bed show qua leeftijd :P Maar daarom júist extra interessant om te luisteren. Ik weet niet zo goed wat ik destijds van haar had gevonden, leuk of irritant :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 19:23:34 #169
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197838923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Die podcast over Mathilde Willink is fantastisch. Ben altijd gefascineerd door haar, familie heeft een zeefdruk (in ieder geval, iets genummerds) van Willink aan de muur waar ik als kind doodsbang voor was. Zodoende. Mijn man werd gék van Mathildes stem en accent. Bizar trouwens dat heel veel hoofdrolspelers van toen krap een halve eeuw later nog een rol in de media spelen.
Vanavond bij op1 en gisteren bij tijd voor Max.

twitter


Deze staat op mijn lijst om te beluisteren. De showbizzmoord was ook zo goed.

En om nog iets aan de suspense toe te voegen. Raar verhaal dit.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_197840483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:23 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Vanavond bij op1 en gisteren bij tijd voor Max.

[ twitter ]

Deze staat op mijn lijst om te beluisteren. De showbizzmoord was ook zo goed.

En om nog iets aan de suspense toe te voegen. Raar verhaal dit.

[ twitter ]
Mathilde Willink en Imca Marina...niet direct een combo waar ik meteen aan zou denken. :D
pi_197904021
Al eerder benoemd, maar ik luister er graag naar dus ik heb het dus over:

In de podcast Duister vertellen twee meiden creepy verhalen aan elkaar, onder het motto 'luister en huiver'. Of 'duister en huiver', maar dat kan ik nooit goed verstaan. Eén van de dames vertelt een waargebeurd crimeverhaal, de ander vertelt een paranormaal verhaal. Allemaal met een flinke saus ellende en narigheid overgoten. Je hoort heel bizarre, trieste en nare casussen, en spookhuizen waar je al bij het luisteren naar van wordt.
Ze kennen elkaars verhaal niet, dus ze reageren vrij spontaan op elkaar en stellen vragen die je zelf ook zou willen stellen. Elke tiende aflevering doen ze iets speciaals, zoals verhalen vertellen van luisteraars.

De één heeft een wat prettigere vertelstem dan de ander. Wat mij stoort is dat er wat fouten in zitten soms, dat ze elkaar vragen stellen waarop dan een fout antwoord wordt gegeven, en dat de verhalen veelal van Amerikaanse origine zijn en dat alle (plaats-)namen ook op z'n Amerikaans uitgesproken worden. Ze doen daarin een dappere poging, maar ik vind het niet altijd lekker weg luisteren.

Ondanks dat is het prima vermaak: de afleveringen duren ruim een uur en zijn prima geschikt om tijdens een autorit of wandeling te luisteren. De insteek is vrij origineel, er hoeft geen moord opgelost te worden en soms zijn er losse eindjes, maar dat is dan prima.

Je merkt dat ze wat commerciëler worden, de introducties tot de verhalen duren steeds langer, er zijn meer referenties naar de Duisteraars, prijzen en de socials.
pi_197904318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:23 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Vanavond bij op1 en gisteren bij tijd voor Max.

[ twitter ]

Deze staat op mijn lijst om te beluisteren. De showbizzmoord was ook zo goed.

En om nog iets aan de suspense toe te voegen. Raar verhaal dit.

[ twitter ]
Geen fris zaakje sowieso.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:40:46 #173
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197912920
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:41 schreef Meridiaan het volgende:
Al eerder benoemd, maar ik luister er graag naar dus ik heb het dus over:

In de podcast Duister vertellen twee meiden creepy verhalen aan elkaar, onder het motto 'luister en huiver'. Of 'duister en huiver', maar dat kan ik nooit goed verstaan. Eén van de dames vertelt een waargebeurd crimeverhaal, de ander vertelt een paranormaal verhaal. Allemaal met een flinke saus ellende en narigheid overgoten. Je hoort heel bizarre, trieste en nare casussen, en spookhuizen waar je al bij het luisteren naar van wordt.
Ze kennen elkaars verhaal niet, dus ze reageren vrij spontaan op elkaar en stellen vragen die je zelf ook zou willen stellen. Elke tiende aflevering doen ze iets speciaals, zoals verhalen vertellen van luisteraars.

De één heeft een wat prettigere vertelstem dan de ander. Wat mij stoort is dat er wat fouten in zitten soms, dat ze elkaar vragen stellen waarop dan een fout antwoord wordt gegeven, en dat de verhalen veelal van Amerikaanse origine zijn en dat alle (plaats-)namen ook op z'n Amerikaans uitgesproken worden. Ze doen daarin een dappere poging, maar ik vind het niet altijd lekker weg luisteren.

Ondanks dat is het prima vermaak: de afleveringen duren ruim een uur en zijn prima geschikt om tijdens een autorit of wandeling te luisteren. De insteek is vrij origineel, er hoeft geen moord opgelost te worden en soms zijn er losse eindjes, maar dat is dan prima.

Je merkt dat ze wat commerciëler worden, de introducties tot de verhalen duren steeds langer, er zijn meer referenties naar de Duisteraars, prijzen en de socials.
Ja ik heb soms ook wel het idee dat ik naar een vertaalde Wikipediapagina luister :@ Maar vind het wel leuk :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:02:56 #174
80382 manny
30 is best veel
pi_197913528
Duister. We gaan em proberen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198060163
StarTalk Radio is een podcast van planetariumdirecteur en astrofysicus Neil deGrasse Tyson. Samen met een cohost vertelt hij over het heelal/astronomie, fysica en soms wat popcultuurzaken. Het wordt allemaal vrij toegankelijk uitgelegd, de alfa in mij vindt het makkelijker te volgen dan de podcast van Hens Zimmerman. Maar dat komt ook omdat deze host een gast heeft aan wie hij van alles uitlegt.
Neil deGT heeft een enorm aanstekelijke lach, een fijne stem en leek mij een heel prettig persoon, (maar bij het opdoen van wat 'research' lees ik echter dat ook deze man is beschuldigd van seksueel wangedrag).

Het is behoorlijk Amerikaans in de zin van veel en uitgebreid lachen, veel reclames tussendoor en soms wat te weinig kritische vragen.
pi_198060379
De gijzeling van Gladbeck

https://podcasts.apple.co(...)ladbeck/id1521430372

Ik kende het verhaal al, maar het zat een beetje aan de periferie van mijn brein. Over een compleet uit de hand gelopen bankoverval in 1988. Het bizarre daarbij was de rol van de media. Die spraken met de daders terwijl de gijzeling nog gaande was. Ze sprongen zo de auto’s en bussen in, namen zelfs de plaats ik van enkele gijzelaars en deden fotoverzoekjes: ‘Duw dat pistool nog eens in haar nek.’

De presentatie is onder meer in handen can Marcel van Roosmalen en die vind ik wat overheersend. Komt waarschijnlijk omdat hij een mediapersoonlijkheid is, en ik hem verder niet ken. Hij onderneemt samen met een vriend (een geschiedenisleraar) een roadtrip en spreekt met betrokkenen.
pi_198062254
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef _Arual_ het volgende:
De gijzeling van Gladbeck
Is hier ook voorbij gekomen volgens mij ^O^
Ik ben ontzettend fan van Marcel, dus vond deze podcast ook zeker leuk. Het verhaal zelf een beetje onderbelicht, maar het hele verslag van de reis vond ik hilarisch :P
pi_198102752
Ik ben net begonnen aan Staakt! Staakt! Staakt! Over de achtergronden van de Februari-staking in ‘41. De enige keer dat er massaal geprotesteerd werd tegen het wegvoeren van (Amsterdamse) joden. Ik moet eerlijk zeggen dat dit een gat is in mijn algemene ontwikkeling. De precieze achtergronden ervan, bedoel ik dan. Het wordt gepresenteerd door Rob Trip.
pi_198128846
Ambulance de Podcast gaat (verrassend) over het werk in/op/rond de ambulance. Aan het woord komen medewerkers, experts en slachtoffers en de onderwerpen zijn uiteenlopend. Het is best heel leerzaam, bijvoorbeeld over hoe te handelen bij duikongevallen, de geschiedenis van de ambulance en hoe je een ongeval 'leest'. Daarnaast zijn het soms persoonlijke verhalen, zoals van de ambulanceverpleegkundige die werd opgeroepen voor een verkeersongeluk, bij het ongeluk kwam en de kapotte auto herkende ( ;( ).

Voor mij zijn het eigenlijk net even te lange afleveringen, steeds rond het uur, om het helemaal boeiend te houden. Ik merk dat ik dus af en toe door de tijdlijn scroll. Anderzijds zijn de thema's best interessant en over een hoop praktische dingen had ik nog nooit nagedacht, en dat vind ik juist het leukste aan podcasts.
pi_198129307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben net begonnen aan Staakt! Staakt! Staakt! Over de achtergronden van de Februari-staking in ‘41. De enige keer dat er massaal geprotesteerd werd tegen het wegvoeren van (Amsterdamse) joden. Ik moet eerlijk zeggen dat dit een gat is in mijn algemene ontwikkeling. De precieze achtergronden ervan, bedoel ik dan. Het wordt gepresenteerd door Rob Trip.
Ah ja, ik zag m ook voorbij komen.
Ga 'm ook luisteren ^O^
pi_198129995
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:23 schreef Meridiaan het volgende:
Ambulance de Podcast gaat (verrassend) over het werk in/op/rond de ambulance.
Klinkt interessant! Maar ik merk ook dat een half uur per podcast wel een beetje de max is. Tenzij ik ga wandelen ofzo, maar thuis werkt langer niet. Helaas, want ik heb inmiddels een aardige lijst opgebouwd door dit topic _O-
  zondag 21 februari 2021 @ 14:37:08 #182
403253 Meke
after all this time? always.
pi_198130126
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Klinkt interessant! Maar ik merk ook dat een half uur per podcast wel een beetje de max is. Tenzij ik ga wandelen ofzo, maar thuis werkt langer niet. Helaas, want ik heb inmiddels een aardige lijst opgebouwd door dit topic _O-
Bij mij verschilt het echt wel per podcast. Mijn grote favorieten zijn Damn Honey, de Volksjury, en Trust Nobody. Die praten alledrie soms met gemak twee uur vol :D

Maar dat zijn dan wel gesprekken waar je bij aan de keukentafel zou zitten, en opgebouwd uit segmenten. Eeuw van de Amateur heb ik dat ook bij.

Echt informatieve podcasts vind ik 30-45 minuten ook echt wel de max :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_198136530
Ik binge soms echt, vooral True Crime. Ik borduur of haak erbij, dan ben je zo een paar uur verder. Netflix bingen houd ik niet vol, dan is 2 afleveringen de max. Vroeger luisterde ik vooral in het OV, ook al snel een uur per dag. Maar ja ...
pi_198204345
@Blues noemde deze al, maar ik heb eindelijk Phasmophobia beluisterd. Het verhaal is van afgelopen december en gaat over een koppel dat hun wilde haren verliest en gaat trouwen. Haar vader heeft een opknaphuis gekocht en daar worden de voorbereidingen getroffen voor de bruiloft en het er in trekken van het echtpaar daarna. Maar het huis is oud, vervallen en iedereen die naar binnen gaat is niet helemaal zichzelf meer...

Net zoals in hun eerdere verhaal de Blankenberge Tapes, nemen de makers je mee door de hoofdpersonen te laten vertellen wie ze zijn, wat ze doen en praten en wat ze over bepaalde situaties denken. Interessant gegeven is bijvoorbeeld dat ze de bruidegom juist niet laten horen, waardoor je geen idee hebt hoe hij in deze situatie denkt en handelt. Het mysterie van waarom iedereen zich zo raar gaat gedragen in het huis blijft daardoor lang intact en er zijn nog best wat plottwists.

Ik ben fan van deze makers, ik kijk alweer uit naar een nieuw verhaal van ze. Het verhaal wordt duidelijk en redelijk vlot verteld en het bevat weinig opsmuk. Wat mij betreft waren er nog wel wat losse eindjes, dat was jammer, maar de rode draad bleef heel. Heel soms vond ik het lastig om te onderscheiden wie wie nou is qua stemmen, maar ik ben niet heel goed met stemmen herkennen :p.
pi_198204373
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Klinkt interessant! Maar ik merk ook dat een half uur per podcast wel een beetje de max is. Tenzij ik ga wandelen ofzo, maar thuis werkt langer niet. Helaas, want ik heb inmiddels een aardige lijst opgebouwd door dit topic _O-
Tijdens wandelen kan ik het beter hebben inderdaad. Maar continu gefocusd blijven bij puur informatie is dan wel een ding. Hoorcolleges kon ik ook niet goed vroegah
pi_198225549
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:27 schreef _Arual_ het volgende:
Ik binge soms echt, vooral True Crime. Ik borduur of haak erbij, dan ben je zo een paar uur verder. Netflix bingen houd ik niet vol, dan is 2 afleveringen de max. Vroeger luisterde ik vooral in het OV, ook al snel een uur per dag. Maar ja ...
:D Ik zie het helemaal voor me. Arual zit op de bank, heeft gezellge konijnenpantoffels aan. Kopje thee erbij en koekjes. Tik tik tik gaan de breinaalden: insteken doorhalen af laten gaan......
En op de achtergrond:
"Hij wurgde hem met een pianosnaar en legde toen het levensloze lijf in een bad van zoutzuur. Van de tanden -die niet oplosten- maakte hij een kralenketting, als aandenken."
Tik tik tik gaan de breinaalden.

Als je van true crime houdt, kan ik je de serie De zaak van je leven" aanraden. Is wel geen podcast.
Ik vond om allerelei redenen vooral deze zaak intrigerend.

https://tvblik.nl/de-zaak(...)van-gerard-zonneveld
pi_198247801
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef nomina het volgende:

[..]

:D Ik zie het helemaal voor me. Arual zit op de bank, heeft gezellge konijnenpantoffels aan. Kopje thee erbij en koekjes. Tik tik tik gaan de breinaalden: insteken doorhalen af laten gaan......
En op de achtergrond:
"Hij wurgde hem met een pianosnaar en legde toen het levensloze lijf in een bad van zoutzuur. Van de tanden -die niet oplosten- maakte hij een kralenketting, als aandenken."
Tik tik tik gaan de breinaalden.

Als je van true crime houdt, kan ik je de serie De zaak van je leven" aanraden. Is wel geen podcast.
Ik vond om allerelei redenen vooral deze zaak intrigerend.

https://tvblik.nl/de-zaak(...)van-gerard-zonneveld
Zo gaat het precies. Of ik luister ondertussen naar Rammstein, terwijl ik een konijnenknuffel haak. Een collega gaf me ook deze tip, mijn interesse is gewekt.
pi_198318036
Uncover
Uncover van CBC (de Canadese NPO).
Inmiddels zijn er acht series podcasts van onderzoeksjournalisten die oude misdaadzaken onderzoeken.
Over o.a. (onopgeloste) moord, seriemoord, vliegtuigbom, sekte, vermissing.
Heel diepgaande, interessante verhalen allemaal.

Evil by Design
Ook van CBC Podcasts.
Over de Canadese modegigant Peter Nygard: een nog grotere zedendelinquent dan Epstein.
Inmiddels zit hij vast in afwachting van zijn rechtszaak.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 23:06:40 #189
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_198419251
In de Belgische podcast Geschiedenis voor herbeginners wordt historische gebeurtenissen uitgebreid behandeld. Zo wordt de Koude oorlog in 7 afleveringen van 30 tot 40 minuten uitgelegd. Daarnaast zijn er onder andere afleveringen over de Franse revolutie, Napoleon en de Eerste wereldoorlog De afleveringen zijn goed opgebouwd en niet geschikt om even tussendoor te luisteren, je moet de aandacht er goed bijhouden.

Minder geslaagd vind ik het gebruik van stemacteurs die soms meedoen om bijvoorbeeld een uitspraak van Napoleon te doen. Dit onderbreekt het verhaal en voegt mijns inziens weinig toe.
pi_198419302
Ik wil deze gaan luisteren.
https://www.korpscommando(...)adar-above-yourself/
Iemand al geluisterd? Komt steeds als reclame spotje langs in de Willem podcast. (die ik vanaf het begin aan het luisteren ben, ben nu bij afl. 97 of zo dus ik schiet op :D )
  woensdag 10 maart 2021 @ 07:05:51 #191
80382 manny
30 is best veel
pi_198421495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:09 schreef Blues het volgende:
Ik wil deze gaan luisteren.
https://www.korpscommando(...)adar-above-yourself/
Iemand al geluisterd? Komt steeds als reclame spotje langs in de Willem podcast. (die ik vanaf het begin aan het luisteren ben, ben nu bij afl. 97 of zo dus ik schiet op :D )
Ik hoorde de promo ook inderdaad (en ook bij de Willem), is wel gemaakt als rekrutering-instrument voor defensie dus ik ben een beetje huiverig. Ik ga het een aflevering proberen en zal rapport uitbrengen ;)

Laatste Willem trouwens ook weer interessant. Wel lekker om 2 down to earth journalisten aan tafel te hebben als gast die gewoon zeggen wat ze gevonden hebben, zonder al te veel poespas.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198423675
quote:
19s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:05 schreef manny het volgende:

[..]

Ik hoorde de promo ook inderdaad (en ook bij de Willem), is wel gemaakt als rekrutering-instrument voor defensie dus ik ben een beetje huiverig. Ik ga het een aflevering proberen en zal rapport uitbrengen ;)

Laatste Willem trouwens ook weer interessant. Wel lekker om 2 down to earth journalisten aan tafel te hebben als gast die gewoon zeggen wat ze gevonden hebben, zonder al te veel poespas.
Laatste Willem (over viervoudige moord in Enschede) was inderdaad weer interessant. Dit soort afleveringen vind ik toch het leukste. Gewoon een concrete zaak die ze bespreken. Laatst over de Zwarte Cobra Henk Rommy was ook zo'n aflevering.

Podcast over KCT heb ik ook op mijn lijst gezet maar nog niet geluisterd.
pi_198424039
quote:
19s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:05 schreef manny het volgende:

[..]

Ik hoorde de promo ook inderdaad (en ook bij de Willem), is wel gemaakt als rekrutering-instrument voor defensie dus ik ben een beetje huiverig. Ik ga het een aflevering proberen en zal rapport uitbrengen ;)

Laatste Willem trouwens ook weer interessant. Wel lekker om 2 down to earth journalisten aan tafel te hebben als gast die gewoon zeggen wat ze gevonden hebben, zonder al te veel poespas.
Ik moest in het begin even wennen maar ben echt fan! Ik leer zoveel over alles dat met criminaliteitsbestrijding te maken heeft. Interessante gasten en gesprekken en idd tegengas van Marjan en het steeds verduidelijken voor de luisteraar van Harry.. helemaal prima!
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:58:40 #194
80382 manny
30 is best veel
pi_198432000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Laatste Willem (over viervoudige moord in Enschede) was inderdaad weer interessant. Dit soort afleveringen vind ik toch het leukste. Gewoon een concrete zaak die ze bespreken. Laatst over de Zwarte Cobra Henk Rommy was ook zo'n aflevering.

Podcast over KCT heb ik ook op mijn lijst gezet maar nog niet geluisterd.
De gast is inderdaad bepalend, ze hebben de laatste weken ook een paar keer een beetje zo een wauwelaar gehad. Die hoogleraar witwassen ofzo bijvoorbeeld. Maar verder echt een podcast waar ik blij van wordt als ie weer opduikt in de app met een nieuwe aflevering
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:03:38 #195
80382 manny
30 is best veel
pi_198432081
Commando podcast. Heb aflevering 2 geluisterd. Over een Commando en zijn hond.

Tja. Het is een wervende podcast met regie van defensie, dus in deze aflevering in ieder geval geen rauwe randjes of en diepere kijk in de ziel van de genadeloze moordmachine die zichzelf commando noemt.

Ik hou er van als het iets "echter" is, maar wel een aardig kijkje in de wereld van. Weet nu ook dat die hond parachute springt..

Ik scoor em 7/10.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198433605
Recentelijk is de podcast De Dienst gelanceerd over de manier van werken van de AIVD.

Middels een fictieve casus word je samen met de (overigens prima) host langs diverse onderdelen van het team gestuurd. De casus leidt natuurlijk tot meer en ik merkte dat ik ook mee ging denken |:) Hierdoor miste ik wel een sloot aan informatie die ik ook relevant had gevonden, maar voor de podcast is dit niet zo handig.

Eigenlijk hoor je niets nieuws, maar toch vond ik het voor mijzelf wel interessant de verschillende facetten van het werk te horen en wat voor mensen zich ermee bezig houden. De zaken worden duidelijk uitgelegd en eigenlijk iedereen heeft een prettige vertelstem.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:09:48 #197
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_198482343
De podcast De spindoctors van Thijs van den Brink is in het licht van de verkiezingen erg interessant. Geeft een interessant kijkje achter de schermen bij de lijsttrekkers en hun optredens. Zitten nu op aflevering 11 en duren ook vrij lang. Ik ben begonnen met 10. Geen probleem.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-spindoctors
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:12:02 #198
403253 Meke
after all this time? always.
pi_198482406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:09 schreef Terreros85 het volgende:
De podcast De spindoctors van Thijs van den Brink is in het licht van de verkiezingen erg interessant. Geeft een interessant kijkje achter de schermen bij de lijsttrekkers en hun optredens. Zitten nu op aflevering 11 en duren ook vrij lang. Ik ben begonnen met 10. Geen probleem.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-spindoctors
Ik heb vandaag aflevering 1 geluisterd, vind het ook een aanrader!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:19:35 #199
80382 manny
30 is best veel
pi_198482616
In de laatste Willem podcast verwijzen ze naar een Podcast over de Deventer moordzaak en dat met name de dynamiek van de zaak in de media.. De titel is dan ook de Deventer mediazaak

https://www.vpro.nl/argos(...)enter-mediazaak.html

Lijkt me aanrader.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198482733
Ik hoorde net in de 'Willem' dat Marian Husken de podcast 'Zware meiden' heeft gemaakt.
Helaas alleen op Storytel te beluisteren en daar heb ik geen abbo. Was wel benieuwd.
https://www.storytel.com/nl/nl/series/53463-Zware-meiden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')