Uit de serologisch testen bleek iig niet dat het toen vooral onder jongeren rondging, dan had dat percentage toen veel hoger moeten liggen, deze conclusie kan niet gemaakt worden.quote:Op zondag 6 september 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het aantal ziekenhuisopnames de afgelopen tijd laag is gebleven komt volgens de wetenschappers van het RIVM doordat het virus vooral rond gaat onder jongere mensen met veel contacten, en minder onder kwetsbare ouderen. "Dat was in maart waarschijnlijk ook al zo, maar toen hadden we daar gewoon geen zicht op", concludeert Van Dissel. Pas vanaf 1 juni kon iedereen getest worden en kwamen mensen onder de veertig meer in beeld.
Dus het gaat niet harder rond onder jongeren dan tijdens de eerste golf, we zien het alleen beter?
Van Dissel: "Ja, ik vermoed dat dat waar is. Omdat als we naar de serologische data (bloedonderzoek om te zien of iemand het virus gehad heeft, red) kijken dan zie je dat ook de jongere mensen in de beginperiode antistoffen hebben ontwikkeld. Maar dat hebben ze gedaan onder de medische radar, ze werden maar zelden in het ziekenhuis opgenomen" https://nos.nl/artikel/23(...)zelf-in-de-hand.html
WTF?quote:Op zondag 6 september 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
In Australië krijgen ze er maar geen genoeg van zo lijkt het.
Strenge maatregelen in Melbourne blijven
Vanwege de strenge maatregelen is er een avondklok en is een groot deel van de economie stilgelegd. De regels worden vanaf 14 september wel iets versoepeld. De avondklok begint een uur later, om 21.00 uur, en mensen mogen twee uur per dag naar buiten in plaats van de huidige één uur. Alleenstaanden mogen één vaste bezoeker krijgen. Als het aantal besmettingen voldoende daalt, mogen twee weken later onder meer kinderdagverblijven, fabrieken en bouwplaatsen weer open. Ook de scholen gaan dan weer beperkt open en buiten mogen vijf mensen bij elkaar zijn. Een maand later zouden ook de horeca, winkels en kappers weer de deuren kunnen openen en zou de avondklok worden opgeheven.
Die zijn wel héél voorzichtig ja.quote:Op zondag 6 september 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Vanwege de strenge maatregelen is er een avondklok en is een groot deel van de economie stilgelegd. De regels worden vanaf 14 september wel iets versoepeld. De avondklok begint een uur later, om 21.00 uur, en mensen mogen twee uur per dag naar buiten in plaats van de huidige één uur. Alleenstaanden mogen één vaste bezoeker krijgen. Als het aantal besmettingen voldoende daalt, mogen twee weken later onder meer kinderdagverblijven, fabrieken en bouwplaatsen weer open. Ook de scholen gaan dan weer beperkt open en buiten mogen vijf mensen bij elkaar zijn. Een maand later zouden ook de horeca, winkels en kappers weer de deuren kunnen openen en zou de avondklok worden opgeheven.
Bijzondere fetisj hebben ze daar.quote:Op zondag 6 september 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wat een massahysterie zeg. Is dit niet het beleid waar die containment-klucht een voorstander van is?quote:Op zondag 6 september 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima cijfers qua opnames. Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op zondag 6 september 2020 14:29 schreef Ven1972 het volgende:
Coroacijfers 6-9-2020:
Besmet: 925 (totaal: 74.787)
Opnames: 5 (totaal: 12.210)
Overleden: 2 (totaal: 6.243)
Geen mooie cijfers,
Ach, in Curacao gaan ze ook wel ver:quote:Op zondag 6 september 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Inderdaad. Gewoon dit.quote:Op zondag 6 september 2020 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima cijfers qua opnames. Daar gaat het uiteindelijk om.
Oke dan. Nu is het wachten op Rutte die het volk weer toespreekt dat het de verkeerde kant op gaat.quote:Op zondag 6 september 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 945
Totaal: 74787 (+925 ivm -20 corr.)
Opgenomen: 5
Totaal: 12210
Opgenomen op IC*: 0
Huidig: 43
Totaal: 3046
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 2
Totaal: 6243
Kennelijk moeten er nog 250 cases af ivm correctie. Zie post ergens hierboven.quote:Op zondag 6 september 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke dan. Nu is het wachten op Rutte die het volk weer toespreekt dat het de verkeerde kant op gaat.
Ah scherp, even overheen gelezen, thanks.quote:Op zondag 6 september 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kennelijk moeten er nog 250 cases af ivm correctie. Zie post ergens hierboven.
Verder nog steeds weinig opnames dus dikke prima.
Dan waren de cijfers van maandag en dinsdag dus hoger dan toen was vermeld.quote:Op zondag 6 september 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
De cijfers bevatten vandaag schijnbaar nog 108 en 135 besmettingen van maandag en dinsdag
Jaquote:Op zondag 6 september 2020 14:47 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Dan waren de cijfers van maandag en dinsdag dus hoger dan toen was vermeld.
Kan, maar hoeft niet.quote:Op zondag 6 september 2020 14:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Yikes... dus dinsdag boven de 1000 gevallen?
Zeker daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op zondag 6 september 2020 14:59 schreef Questular het volgende:
Zolang het ziekenhuisopnamecijfer maar zo laag blijft.
Weet jij het nog? Maakt toch niet zoveel uit of die 250 nou van vandaag is of afgelopen maandag en/of dinsdag. Valt allemaal binnen een week-range.quote:Op zondag 6 september 2020 14:59 schreef Elan het volgende:
Is er nu wel of niet sprake van een correctie?
Zegt wel iets over de snelheid van toename.quote:Op zondag 6 september 2020 15:01 schreef HPoi het volgende:
[..]
Weet jij het nog? Maakt toch niet zoveel uit of die 250 nou van vandaag is of afgelopen maandag en/of dinsdag. Valt allemaal binnen een week-range.
Ja zeker, dat telde wel mee in de cijfers van afgelopen week.quote:Op zondag 6 september 2020 15:03 schreef HPoi het volgende:
Is ook een uitbraak in Tilburg onder studenten ivm privé studentenfeestjes. Iets van 113 besmettingen op 1 dag had Omroep Brabant het over.
Ja, gewoon naar de week cijfers kijken, anders heb je elke dag wel schommelingen en dan weer later correcties, per dag kijken heeft geen zin zo.quote:Op zondag 6 september 2020 15:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zegt wel iets over de snelheid van toename.
Maar verder eens dat we beter naar weekcijfers kunnen kijken met al de correcties etc
Ik ben zo blij dat ik in Tilburg werk met ongeveer 50 procent van mijn collega's die in Tilburg woont.......quote:Op zondag 6 september 2020 15:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja zeker, dat telde wel mee in de cijfers van afgelopen week.
Ja is wel een grote stad, Tilburg.quote:Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik in Tilburg werk met ongeveer 50 procent van mijn collega's die in Tilburg woont.......
Lijkt me toch wel relevant om te weten. Zondag is eigenlijk altijd de dag met de minste besmettingsgevallen van de week.quote:Op zondag 6 september 2020 15:01 schreef HPoi het volgende:
[..]
Weet jij het nog? Maakt toch niet zoveel uit of die 250 nou van vandaag is of afgelopen maandag en/of dinsdag. Valt allemaal binnen een week-range.
Klopt, maar het blijft verschillend hoe de cijfers op zondag komen verschijnen.quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel relevant om te weten. Zondag is eigenlijk altijd de dag met de minste besmettingsgevallen van de week.
Dat ook en hoeveel er getest is, wel spannend de r zit nu ook in de maand dus we gaan zachtjes aan het griepseizoen ook weer in.quote:Op zondag 6 september 2020 15:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft verschillend hoe de cijfers op zondag komen verschijnen.
Inderdaad, daarbij zullen opnames ook weer stijgen.quote:Op zondag 6 september 2020 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook en hoeveel er getest is, wel spannend de r zit nu ook in de maand dus we gaan zachtjes aan het griepseizoen ook weer in.
Vorig jaar ook 250 baby's op de IC met het RS virus, geen idee of die meegerekend worden bij de reguliere volwassenen IC-capaciteit.quote:Op zondag 6 september 2020 15:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarbij zullen opnames ook weer stijgen.
Denk ik niet, kinderen zijn wel anders in ziekte dan bij volwassenen. Kinder-IC zijn het wel zelfde als volwassenen IC, maar kinderen hebben wel andere IC zorg dan bij volwassenen.quote:Op zondag 6 september 2020 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig jaar ook 250 baby's op de IC met het RS virus, geen idee of die meegerekend worden bij de reguliere volwassenen IC-capaciteit.
Kinder IC is niet hetzelfde als een volwassenen IC. Kinderen liggen op NICU's en PICU's.quote:Op zondag 6 september 2020 15:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk ik niet, kinderen zijn wel anders in ziekte dan bij volwassenen. Kinder-IC zijn het wel zelfde als volwassenen IC, maar kinderen hebben wel andere IC zorg dan bij volwassenen.
Duidelijk. Dank.quote:Op zondag 6 september 2020 15:56 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Kinder IC is niet hetzelfde als een volwassenen IC. Kinderen liggen op NICU's en PICU's.
Ok,begrepen. Is heel anders van elkaar in werking en zorgverlening dus?quote:Op zondag 6 september 2020 15:56 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Kinder IC is niet hetzelfde als een volwassenen IC. Kinderen liggen op NICU's en PICU's.
Dat is inderdaad goed nieuwsquote:Op zondag 6 september 2020 16:07 schreef roos94 het volgende:
Zolang de ziekenhuis/ic opnames en doden zo laag blijven maakt het toch eigenlijk geen drol uit of er 30 of 500 of 2000 besmettingen op een dag zijn? Dat onderdeel is al een hele lange tijd stabiel dus lijkt mij goed nieuws.
Er is een causaal verband tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnamen en doden. Als de besmetting blijven stijgen zullen de opnames en doden uiteindelijk ook weer gaan stijgen.quote:Op zondag 6 september 2020 16:07 schreef roos94 het volgende:
Zolang de ziekenhuis/ic opnames en doden zo laag blijven maakt het toch eigenlijk geen drol uit of er 30 of 500 of 2000 besmettingen op een dag zijn? Dat onderdeel is al een hele lange tijd stabiel dus lijkt mij goed nieuws.
Voorheen gebeurde dat nooit, tijdens het hoogtepunt van de voorjaarspiek gebeurde dat wel.quote:Op zondag 6 september 2020 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Duidelijk. Dank.
Personeel wisselt men ook niet uit? Als het bijvoorbeeld rustig is op de kinder IC dat ze bijspringen bij de volwassenen?
Ja.quote:Op zondag 6 september 2020 15:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok,begrepen. Is heel anders van elkaar in werking en zorgverlening dus?
OK, begrepen... ik realiseer me ook wel dat ik goed op mijn woorden zal letten waar ik er over praat.quote:Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind het schadelijk dat je iets in de ene post brengt als waarheid ("Kinder IC is hetzelfde als volwassenen IC") terwijl je in deze post eens temeer laat blijken dat je er eigenlijk niets van af weet.
Realiseer je dat mensen je posts lezen en sommigen de inhoud zelfs geloven. Pak je morele verantwoordelijkheid en doe geen stellige uitspraken over zaken waar je niets van weet. Dat verhoogt het niveau van de discussie en is beter voor je geloofwaardigheid.
En een minister van Justifie dat we thuis moeten gaan blijven want het is idd een levengevaarlijk virus dat geen klok hanteert.quote:Op zondag 6 september 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke dan. Nu is het wachten op Rutte die het volk weer toespreekt dat het de verkeerde kant op gaat.
Ik snap dat je wil zeggen...dat een besmetting kan resulteren in gevolgen wat even zozeer geldt voor andere aandoeningen.quote:Op zondag 6 september 2020 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is een causaal verband tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnamen en doden. Als de besmetting blijven stijgen zullen de opnames en doden uiteindelijk ook weer gaan stijgen.
Maar dat werd dat afgelopen maand ook alsmaar gezegd. Steeds die twee weken. Maar er gebeurde verder niks.quote:Op zondag 6 september 2020 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is een causaal verband tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnamen en doden. Als de besmetting blijven stijgen zullen de opnames en doden uiteindelijk ook weer gaan stijgen.
Ik zeg niets over die twee weken. Alleen dat er wel een punt komt dat het onvermijdelijk gaat stijgen. Dat zie je in andere landen ook. Welk percentage van het aantal besmettingen dat is weet ik ook niet.quote:Op zondag 6 september 2020 17:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat werd dat afgelopen maand ook alsmaar gezegd. Steeds die twee weken. Maar er gebeurde verder niks.
Dus zolang er niks aan de hand is in de ziekenhuizen is er nog geen aanleiding om in te grijpen.
Dat is een logische assumptie, maar dat blijkt nu al maandenlang reuze mee te vallen. Er is gewoon vrij weinig aan de hand in de ziekenhuizen. En dat is alleen maar prima natuurlijk. De helft van de wereld draait inmiddels ook gewoon weer redelijk normaal door: houdt etentjes, springt niet in de gracht als er iemand op hem afloopt, houdt weer meetings - en er is vrij weinig aan de hand. En dan is er altijd wel ergens angst: het wordt herfst, we gaan naar binnen, het kan exponentieel oplopen - prima allemaal om in het achterhoofd te houden, maar voor nu voldoende basis om niet te hoeven verscherpen en wat mij betreft ook te kunnen versoepelen.quote:Op zondag 6 september 2020 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee. Dat is de klassieke fout.quote:Op zondag 6 september 2020 17:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat werd dat afgelopen maand ook alsmaar gezegd. Steeds die twee weken. Maar er gebeurde verder niks.
Dus zolang er niks aan de hand is in de ziekenhuizen is er nog geen aanleiding om in te grijpen.
Stop toch eens met dat over twee weken gedreigquote:Op zondag 6 september 2020 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Dat is de klassieke fout.
Realiseer je dat je te maken hebt met een vertraging van 2 tot 3 weken. Als je pas ingrijpt als de ziekenhuizen op omvallen staan ben je veel en veel te laat.
Gelukkig is er nog een groot gat tussen ziekenhuizen die omvallen en de 5 opnamen per dag waar we nu zitten.quote:Op zondag 6 september 2020 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Realiseer je dat je te maken hebt met een vertraging van 2 tot 3 weken. Als je pas ingrijpt als de ziekenhuizen op omvallen staan ben je veel en veel te laat.
Ik dreig nergens mee. Stop eens met dat lezen wat je wil lezen.quote:Op zondag 6 september 2020 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Stop toch eens met dat over twee weken gedreig
Waar blijft die impuls van de vorige stijging dan?quote:Op zondag 6 september 2020 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand die meer kijkt , we zijn het zat ondertussenquote:Op zondag 6 september 2020 15:27 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen donderdag wel weer een persco krijgen dat het weer totaal de verkeerde kant op gaat.
Als er meer getest wordt stijgt het aantal besmettingen natuurlijkquote:Op zondag 6 september 2020 17:41 schreef TheVulture het volgende:
Zijn dit de naweeën van de mensen die teruggekeerd zijn van de vakantie?
Da's ook zo.. maar er werd toch al een paar weken flink meer getest?quote:Op zondag 6 september 2020 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als er meer getest wordt stijgt het aantal besmettingen natuurlijk
Moeten er 250 af bij die van vandaagquote:Op zondag 6 september 2020 17:38 schreef VacaLoca het volgende:
925 op een zondag. 1500-2000 op dinsdag?
Want? Bron?quote:Op zondag 6 september 2020 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten er 250 af bij die van vandaag
Het aantal positieve is natuurlijk niet goed, alleen is het natuurlijk niet zo dat elke positief getest persoon in de IC belandt of komt de overlijden.quote:Op zondag 6 september 2020 14:29 schreef Ven1972 het volgende:
Coroacijfers 6-9-2020:
Besmet: 925 (totaal: 74.787)
Opnames: 5 (totaal: 12.210)
Overleden: 2 (totaal: 6.243)
Geen mooie cijfers,
Ja. Die clusters in verzorgingstehuizen, dat vind ik zorgwekkend.quote:Op zondag 6 september 2020 17:47 schreef Ven1972 het volgende:
Uitbraak corona breidt zich uit in een verpleeghuis:
Link: https://www.ad.nl/hoeksch(...)ten-besmet~aa66d78a/
Meer besmettingen bijgekomen in een verpleeghuis in Oud-Beijerland.
Media spint altijd garen van negatieve nieuwsberichtgeving, dat levert hun veel lezers en kijkers op.quote:Op zondag 6 september 2020 18:20 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Het aantal positieve is natuurlijk niet goed, alleen is het natuurlijk niet zo dat elke positief getest persoon in de IC belandt of komt de overlijden.
Dat wil de media ons meestal wel doen geloven
Klopt, gelukkig in de rest van Nederland bij andere verzorgingstehuizen en gehandicaptenzorg nog geen coronameldingen weer bijgekomen hoop ik.quote:Op zondag 6 september 2020 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die clusters in verzorgingstehuizen, dat vind ik zorgwekkend.
In Amsterdam ook al. 16 van de 30 bewoners.
https://www.at5.nl/artike(...)elft-bewoners-besmet
Ik ben wel benieuwd wat daar nu voor de verspreiding zorgt.quote:Op zondag 6 september 2020 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die clusters in verzorgingstehuizen, dat vind ik zorgwekkend.
In Amsterdam ook al. 16 van de 30 bewoners.
https://www.at5.nl/artike(...)elft-bewoners-besmet
De PPE van verzorgend personeel is in lang niet alle verzorgingstehuizen op orde. Een besmette verpleegkundige kan zo de boel verspreiden.quote:Op zondag 6 september 2020 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat daar nu voor de verspreiding zorgt.
Als die mensen, net als een huishouden, gezamenlijk eten/drinken/een woonkamer achtig iets delen is het helemaal niet vreemd.
Als ze compleet van elkaar gescheiden zijn is het een andere verhaal.
Ja dat is het ook. Zie ook bron van Teletekst via Twitter: https://twitter.com/Teletekst/status/1302641079905382403/photo/1quote:Op zondag 6 september 2020 18:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De PPE van verzorgend personeel is in lang niet alle verzorgingstehuizen op orde. Een besmette verpleegkundige kan zo de boel verspreiden.
De laatste keer dat we op het aantal van vandaag zaten was in april. Voor een zondag is het als er geen sprake is van een correctie behoorlijk veel.quote:Op zondag 6 september 2020 17:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een logische assumptie, maar dat blijkt nu al maandenlang reuze mee te vallen.
In april werd er 2 man en een paardenkop getest, kun je toch totaal niet vergelijken?quote:Op zondag 6 september 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
De laatste keer dat we op het aantal van vandaag zaten was in april. Voor een zondag is het als er geen sprake is van een correctie behoorlijk veel.
Zal wel iets met onjuiste of niet goed schoon gemaakte ventilatie te maken hebbenquote:Op zondag 6 september 2020 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als die mensen, net als een huishouden, gezamenlijk eten/drinken/een woonkamer achtig iets delen is het helemaal niet vreemd.
Hier zal het de gehele avond wel weer over gaan. Dus word weer geen avond NPO kijken heerlijkquote:Op zondag 6 september 2020 18:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Media spint altijd garen van negatieve nieuwsberichtgeving, dat levert hun veel lezers en kijkers op.
Tja, behoorlijk veel mensen besmet. Zolang dat niet tot onaanvaardbare zorgdruk leidt, lijkt me daar niet zoveel mis mee. Natuurlijk kan je dat aantal besmettingen als potentiële indicator voor die zorgdruk zien, maar daar is vooralsnog gewoon geen enkele aanleiding toe. Als die aanleiding er wel komt, dan moeten we dan handelen op de parameters die we vooraf hebben gezet. Hierop aanslaan is gewoon panikerend gedrag en goddank dat we qua maatregelen nog in een enigszins rationeel land leven ten opzichte van onze peers.quote:Op zondag 6 september 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
De laatste keer dat we op het aantal van vandaag zaten was in april. Voor een zondag is het als er geen sprake is van een correctie behoorlijk veel.
Zolang we een stijgende trend blijven zien gaat die druk op de zorg natuurlijk vroeg of laat wel komen. De aantallen zijn op zich nog niet zorgwekkend, wat wel zorgwekkend is, is dat het al weken niet lukt om de R onder de 1 te krijgen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, behoorlijk veel mensen besmet. Zolang dat niet tot onaanvaardbare zorgdruk leidt, lijkt me daar niet zoveel mis mee. Natuurlijk kan je dat aantal besmettingen als potentiële indicator voor die zorgdruk zien, maar daar is vooralsnog gewoon geen enkele aanleiding toe. Als die aanleiding er wel komt, dan moeten we dan handelen op de parameters die we vooraf hebben gezet. Hierop aanslaan is gewoon panikerend gedrag en goddank dat we qua maatregelen nog in een enigszins rationeel land leven ten opzichte van onze peers.
Ik kan me zo voorstellen dat als het aantal besmettingen in NL omhoog gaat, dat de kans dat het in zo'n tehuis terecht komt, ook toeneemt.quote:Op zondag 6 september 2020 18:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies. Het gaat gewoon als een lopend vuurtje.quote:Op zondag 6 september 2020 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als het aantal besmettingen in NL omhoog gaat, dat de kans dat het in zo'n tehuis terecht komt, ook toeneemt.
Personeel en/of bezoekers.
Inderdaad, ik denk dat in komende maanden ook in andere verpleeghuizen gaat verspreiden.quote:Op zondag 6 september 2020 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als het aantal besmettingen in NL omhoog gaat, dat de kans dat het in zo'n tehuis terecht komt, ook toeneemt.
Die mensen komen dan ook niet zo snel in het ziekenhuis.quote:Op zondag 6 september 2020 19:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat in komende maanden ook in andere verpleeghuizen gaat verspreiden.
We hebben de afgelopen weken juist geen stijgende trend gezien, dus die kan je überhaupt niet 'blijven zien'. De R is momenteel ook 0,99 (onzekerheidsmarge dit dat, maar de waarde die er staat is gewoon <1), dus ik snap je post niet helemaal.quote:Op zondag 6 september 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang we een stijgende trend blijven zien gaat die druk op de zorg natuurlijk vroeg of laat wel komen. De aantallen zijn op zich nog niet zorgwekkend, wat wel zorgwekkend is, is dat het al weken niet lukt om de R onder de 1 te krijgen.
De besmettingen, ja. Maar het aantal doden en ziekenhuisopnamen niet.quote:Op zondag 6 september 2020 19:44 schreef Dven het volgende:
Mijn thuisdorpje op de voorpagina door als hotspot te acteren met bijkans 30 besmettingen in het verzorgingstehuis
Flink omhoog gedaan dan in Nederland of?
Iedereen weet zo ondertussen wel dat er een vertraging is. Mag ik hopen. Weet niet waarom dat telkens gezegd moet worden.quote:Op zondag 6 september 2020 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar veel oudere mensen gaven zich aan dat ze liever niet in het ziekenhuis opgenomen worden en ook niet op IC willen liggen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen komen dan ook niet zo snel in het ziekenhuis.
Zes bewoners overleden:
(Mensen van in de 90)
https://www.ad.nl/den-haa(...)-week-tijd~a1aab254/
Omdat blijkbaar nog steeds de gedachte leeft dat je pas moet ingrijpen als er problemen zijn. Dat is niet zo.quote:Op zondag 6 september 2020 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen weet zo ondertussen wel dat er een vertraging is. Mag ik hopen. Weet niet waarom dat telkens gezegd moet worden.
Tijd terug was het ook weer aan het stijgen en dat had eigenlijk geen invloed op de opnames en doden. Dat die nummers mee groeien is verre van een zekerheid.
Bij mensen in de 90 weet ik ook niet of ze door corona of met corona overlijden.quote:Op zondag 6 september 2020 19:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar veel oudere mensen gaven zich aan dat ze liever niet in het ziekenhuis opgenomen worden en ook niet op IC willen liggen.
Okay, dat is wel lastig achter te halen voor artsen die oudere mensen behandelen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mensen in de 90 weet ik ook niet of ze door corona of met corona overlijden.
Er word vooral gezegd dat het niet correct is om ervan uit te gaan dat de opnames en doden met de besmettingen mee stijgen. Wat gewoon zo is. Kijk naar vorige perioden waar er pieken voorspelt werden en dat bedoel ik niet flauw. Die vertraging is geen garantie, that’s all.quote:Op zondag 6 september 2020 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar nog steeds de gedachte leeft dat je pas moet ingrijpen als er problemen zijn. Dat is niet zo.
Eeh, zeker wel. Stapsgewijs komt het aantal besmettingen steeds hoger te liggen. Het bleef een tijdje rond de 500 per dag, maar we zitten nu alweer een stuk hoger. Als de R de laatste weken al onder de 1 is geweest dan was dat voor korte duur.quote:Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen weken juist geen stijgende trend gezien, dus die kan je überhaupt niet 'blijven zien'. De R is momenteel ook 0,99 (onzekerheidsmarge dit dat, maar de waarde die er staat is gewoon <1), dus ik snap je post niet helemaal.
Daarom zijn er dan ook ondergrenzen gesteld, die in het 'dashboard' staan. Zodra die worden bereikt, wordt het tijd om in actie te komen. Maar dit zijn natuurlijk niet de waarden waarbij het direct alle hens aan dek is, daar zit nog voldoende speelruimte in.quote:Op zondag 6 september 2020 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar nog steeds de gedachte leeft dat je pas moet ingrijpen als er problemen zijn. Dat is niet zo.
Een paar weken terug lagen de cijfers ook hoger. Toen zakte het weer. Nu stijgt het weer. Maakt allemaal geen piep uit; opnames en doden zijn al tijden stabiel laag.quote:Op zondag 6 september 2020 20:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eeh, zeker wel. Stapsgewijs komt het aantal besmettingen steeds hoger te liggen. Het bleef een tijdje rond de 500 per dag, maar we zitten nu alweer een stuk hoger. Als de R de laatste weken al onder de 1 is geweest dan was dat voor korte duur.
natuurlijk.....onze gemeente ook gewoon van 0 naar 14 in 4 dagen tijd en omringende dorpen ook omhoog.quote:Op zondag 6 september 2020 20:05 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ga van uit dat de R nu wel weer boven 1 is... blijkt uit de cijfers van afgelopen week.
Wanneer hebben we de laatste weken een daling gezien dan die meer was dan wat fluctuatie in de dagtrends?quote:Op zondag 6 september 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een paar weken terug lagen de cijfers ook hoger. Toen zakte het weer. Nu stijgt het weer. Maakt allemaal geen piep uit; opnames en doden zijn al tijden stabiel laag.
Afgelopen paar weken waren gewoon vrij laag hoor, was best sprake van een daling. Je moet het wel willen zien though; sommigen willen volgens mij enkel de negativiteit zien. Ook prima hoorquote:Op zondag 6 september 2020 20:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wanneer hebben we de laatste weken een daling gezien dan die meer was dan wat fluctuatie in de dagtrends?
Het is al een aantal weken een combinatie van stijging en stabilisatie. Stapsgewijs komt het plateau van het aantal besmettingen per dag steeds hoger te liggen.
sommigen verwarren realiteit met negativiteit.....quote:Op zondag 6 september 2020 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afgelopen paar weken waren gewoon vrij laag hoor, was best sprake van een daling. Je moet het wel willen zien though; sommigen willen volgens mij enkel de negativiteit zien. Ook prima hoor
Als het vier weken stabiel is en nu weer stijgt, dan blijft iets niet stijgen, maar dan stijgt het weer. Gewoon een hard verschil.quote:Op zondag 6 september 2020 20:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eeh, zeker wel. Stapsgewijs komt het aantal besmettingen steeds hoger te liggen. Het bleef een tijdje rond de 500 per dag, maar we zitten nu alweer een stuk hoger. Als de R de laatste weken al onder de 1 is geweest dan was dat voor korte duur.
Ja en toen het in juni en begin juli goed ging zagen we jou hier ook niet.quote:Op zondag 6 september 2020 20:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen verwarren realiteit met negativiteit.....
zeker wel....alleen de afgelopen weken wat minderquote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja en toen het in juni en begin juli goed ging zagen we jou hier ook niet.
3 reacties drie verschillende redenaties, hopelijk komt daar wat meer uitsluitsel over.quote:Op zondag 6 september 2020 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe dan wel en waarop ingrijpen ?quote:Op zondag 6 september 2020 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:In België komt de stijging van het aantal besmettingen met het coronavirus niet uit de lucht vallen, stellen experts. ,,Het is duidelijk dat we tegen Kerstmis niet van dit virus af zijn.”
Marc Van Ranst, een van de bekendste virologen bij onze zuiderburen, ziet twee factoren die een rol spelen bij de stijging. Enerzijds zijn er toeristen die terugkomen van vakantie, en anderzijds is er een zekere gemakzuchtigheid tegenover de maatregelen, analyseert de professor.
Tussen 27 augustus en 2 september kwamen er iedere dag gemiddeld 453 nieuwe besmettingen in België bij. Dat is een stijging van drie procent. Volgens experts komt dit niet als een verrassing. ,,We voelden het al aankomen, omdat de afname van het weekgemiddelde heel traag ging”, zegt epidemioloog Pierre Van Damme. ,,Dan weet je dat elk getal dat er per dag bijkomt, waarschijnlijk boven de 500 of zelfs naar de 600 kan gaan. Dat betekent dat we een vlakke tot een licht stijgende curve voor heel België krijgen”, aldus Van Damme.
Hij voegt eraan toe dat het reproductiecijfer in acht provincies in België boven één ligt. ,,Voor elke besmetting vandaag krijgen we ook morgen een andere besmetting. Dat zullen we goed moeten bewaken de volgende dagen en weken.”.
Viroloog Van Ranst wijst erop dat ‘honderdduizenden mensen’ zijn teruggekeerd van landen waar er meer besmettingen zijn dan in België. ,,Denk aan Frankrijk en Spanje. Dan krijg je hier ook meer gevallen”, legt de viroloog uit. ,,We weten dat er heel wat Belgische gezinnen terugkomen uit landen die op dit moment rood kleuren - zoals Spanje, Frankrijk en Kroatië - en dat gaan we in de verschillende leeftijdsgroepen terugzien.”
,,Het is duidelijk dat we tegen Kerstmis niet van dit virus af zijn”, blikt Van Ranst ten slotte nog vooruit. ,,Niettemin moeten we proberen er het beste van te maken.” Hij heeft er goede hoop op dat we ‘volgend jaar met kerst wel weer wat meer mogelijkheden gaan hebben’.
Hoe zit het daar met de ziekenhuisopnamen, ic-opnamen en sterfgevallen? Flatten the curve was het toch om de ziekenhuizen niet te laten overlopen? Nee, net als in tientallen landen zijn positieve tests, die weinig tot niks zeggen, opeens leidend. Eens in de zoveel weken een persconferentie met een advies of extra kromme maatregel erbij, zodat de echte volhouders kunnen blijven geloven dat ze een enorm verschil maken door dociel de regels te volgen.quote:Op zondag 6 september 2020 23:07 schreef hooibaal het volgende:
De Belgische RIVM-baas ziet de oplopende aantallen niet als onverwacht, maar houdt wel hoop:
[..]
Overlopende ziekenhuizen voorkomen inderdaad, je zou het bijna vergeten. Men lijkt nogal te zijn afgedwaald.quote:Op zondag 6 september 2020 23:49 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Hoe zit het daar met de ziekenhuisopnamen, ic-opnamen en sterfgevallen? Flatten the curve was het toch om de ziekenhuizen niet te laten overlopen? Nee, net als in tientallen landen zijn positieve tests, die weinig tot niks zeggen, opeens leidend. Eens in de zoveel weken een persconferentie met een advies of extra kromme maatregel erbij, zodat de echte volhouders kunnen blijven geloven dat ze een enorm verschil maken door dociel de regels te volgen.
Zelfkastijding. Dat doet de politiek met dit land inmiddels.quote:Op maandag 7 september 2020 00:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Overlopende ziekenhuizen voorkomen inderdaad, je zou het bijna vergeten. Men lijkt nogal te zijn afgedwaald.
We begonnen met een coronacrisis maar zijn inmiddels beland in een maatregelencrisis.
70 ipv 35?quote:Op maandag 7 september 2020 00:19 schreef Rlz12 het volgende:
Hopelijk komen er gauw meer maatregelen anders liggen er binnen 9 maanden twee keer zoveel mensen met covid-19 op de ic.
[ afbeelding ]
https://covid-analytics.nl/index.html
Ik heb de bron wat beter bekeken, de huidige waarde is een halvering in 59 dagen geworden. Maar bij de ziekenhuis bedden is het een verdubbeling in 13 dagen.quote:Op maandag 7 september 2020 00:19 schreef Rlz12 het volgende:
Hopelijk komen er gauw meer maatregelen anders liggen er binnen 9 maanden twee keer zoveel mensen met covid-19 op de ic.
[ afbeelding ]
https://covid-analytics.nl/index.html
Richting de verkiezingen gaat er niets veranderen. Ook niet als de ziekenhuizen straks helemaal leeg zouden zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfkastijding. Dat doet de politiek met dit land inmiddels.
Bijna niks dusquote:Op maandag 7 september 2020 10:31 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week zijn er 180182 tests door de GGD afgenomen (30% meer dan vorige week) daarvan waren er 4647 (vorige week 3586) positief, dat is 2.6% (vorige week 2.2%)
De GGD draait echter niet alle tests dus het uiteindelijke percentage zal vermoedelijk iets lager uitvallen.
Nee hoor, ik zie dat liveblog ook nooit. Waarschijnlijk iets met mijn instellingen ofzo, geen idee.quote:Op maandag 7 september 2020 08:21 schreef Mondkapje het volgende:
Verder zijn er zijn 601 nieuwe coronabesmettingen bijgekomen. Dat is iets hoger dan gebruikelijk. Het laatste virusnieuws lees je hieronder in ons liveblog.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-nodig~a58fc7f08/
Ben ik de enige die dat liveblog bij het AD niet ziet?
Niet waar, aantal doden neemt daar ook weer toe. Verkondig geen onzin populist.quote:Op zondag 6 september 2020 23:53 schreef matthijst het volgende:
Spanje zijn nu meer nieuwe gevallen per dag dan in april.
Sterftecijfers daar ook nog steeds laag.
Paniek om niks. Komkommernieuws is het geworden
Niet zo mooi, maar we zijn niet perfect he.quote:Op maandag 7 september 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:
132 tests kwijt in Purmerend
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zaanstreek-waterland
GGD
Het is toch geen onzin? Vergeleken met maart/april en de huidige aantallen besmettingen zijn de sterftecijfers daar nog steeds laag.quote:Op maandag 7 september 2020 11:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet waar, aantal doden neemt daar ook weer toe. Verkondig geen onzin populist.
Hij zegt dat de sterftecijfers nog steeds laag zijn. Hij zegt niet dat ze helemaal niet stijgen.quote:Op maandag 7 september 2020 11:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat zijn de cijfers van gisteren, niet vandaag.quote:Op maandag 7 september 2020 12:11 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/mzelst/status/1302583287509123074
Weer een stijging.
Dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat er weer een stijging is.quote:Op maandag 7 september 2020 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zijn de cijfers van gisteren, niet vandaag.
Bedankt dat je dat even kwam melden.quote:Op maandag 7 september 2020 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat er weer een stijging is.
Das wel heel slordigquote:Op maandag 7 september 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:
132 tests kwijt in Purmerend
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zaanstreek-waterland
GGD
👍 Fryslan Boppequote:Op maandag 7 september 2020 11:58 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)esland-25984645.html
Mooi!
Sterftecijfers in Spanje laag? Een paar dagen terug hadden ze er geloof ik 184. Op een dag.quote:Op zondag 6 september 2020 23:53 schreef matthijst het volgende:
Spanje zijn nu meer nieuwe gevallen per dag dan in april.
Sterftecijfers daar ook nog steeds laag.
Paniek om niks. Komkommernieuws is het geworden
Bovenstaande vind ik wel erg kwalijk. Op 'thuisblijven bij klachten' valt nauwelijks tot niet te handhaven maar als mensen zich gewoon aan dat voorschrift zouden houden, zou het reproductiegetal wel eens een flink stuk lager kunnen zijn.quote:Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens één keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca.
Dit is absurd, 82 procent. Als dat handjevol besmettingen dat we nu dagelijks hebben al genoeg reden is voor mensen om zo massaal steun te geven aan zo'n verwerpelijke maatregel, dan zie ik het vrij somber in.quote:Tegelijk krijgen maatregelen als handen wassen, anderhalve meter afstand houden en drukte vermijden ruime steun. In vergelijking met de vorige meting begin juli is het draagvlak voor vrijwel alle maatregelen zelfs gegroeid, mogelijk doordat er meer besmettingen werden gemeld. Zo is de steun voor het 1,5 meter afstand houden toegenomen van 68 naar 82 procent. Thuis werken is gestegen van 58 naar 69 procent.
En deze danquote:De grote meerderheid van de Nederlanders vindt dat de meeste maatregelen helpen tegen de verspreiding van het coronavirus.
Vorige maand waren er zogenaamd ook 66 procent voor een verplichte landelijke mondmaskerplicht. Hoor je nu niks meer over. Dit soort cijfers moet je altijd met een enorme bak zout nemen.quote:Op maandag 7 september 2020 12:21 schreef galantis het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-kan-veel-beter.html
[..]
Bovenstaande vind ik wel erg kwalijk. Op 'thuisblijven bij klachten' valt nauwelijks tot niet te handhaven maar als mensen zich gewoon aan dat voorschrift zouden houden, zou het reproductiegetal wel eens een flink stug lager kunnen zijn.
[..]
Dit is absurd, 82 procent. Als dat handjevol besmettingen dat we nu dagelijks hebben al genoeg reden is voor mensen om zo massaal steun te geven aan zo'n verwerpelijke maatregel, dan zie ik het vrij somber in.
[..]
En deze danHoe kun je daar iets van 'vinden'? Daar valt niets van te vinden. Ze helpen of ze helpen niet. "Ja ik vind dat chemotherapie niet helpt tegen kanker!"
Die 82% klopt in nog geen 82 jaar. Maar als zoveel mensen voor zijn, dan is dat juist een reden om het beleid aan te passen naar een dringend advies i.p.v. een vrijheidsbeperkende verplichting. Kan iedereen fijn zijn eigen keuze maken en met 82% voorstander van de regel moet dat helemaal goedkomen.quote:Op maandag 7 september 2020 12:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Bovenstaande vind ik wel erg kwalijk. Op 'thuisblijven bij klachten' valt nauwelijks tot niet te handhaven maar als mensen zich gewoon aan dat voorschrift zouden houden, zou het reproductiegetal wel eens een flink stuk lager kunnen zijn.
[..]
Dit is absurd, 82 procent. Als dat handjevol besmettingen dat we nu dagelijks hebben al genoeg reden is voor mensen om zo massaal steun te geven aan zo'n verwerpelijke maatregel, dan zie ik het vrij somber in.
[..]
En deze danHoe kun je daar iets van 'vinden'? Daar valt niets van te vinden. Ze helpen of ze helpen niet. "Ja ik vind dat chemotherapie niet helpt tegen kanker!"
Omdat er toen veel meer besmettingen waren dan officieel staat geregistreerd en niet omdat het virus zogenaamd minder gevaarlijk is zoals hij duidelijk wilt suggereren in zijn post.quote:Op maandag 7 september 2020 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zegt dat de sterftecijfers nog steeds laag zijn. Hij zegt niet dat ze helemaal niet stijgen.
Het is veel belangrijker om te weten hoe het aantal doden zich ontwikkelt ten opzichte van het aantal besmettingen. Lijkt allemaal veel minder extreem dan in het voorjaar.
Wellicht is het virus wel minder gevaarlijk. Er zijn experts te vinden die die mening ondersteunen. Het is geen feit dat het virus nog net zoveel schade aan richt als aan het begin. We weten het gewoon niet.quote:Op maandag 7 september 2020 12:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er toen veel meer besmettingen waren dan officieel staat geregistreerd en niet omdat het virus zogenaamd minder gevaarlijk is zoals hij duidelijk wilt suggereren in zijn post.
Oftewel voorzichtigheid is geboden en heeft niets te maken met paniekzaaien.quote:Op maandag 7 september 2020 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht is het virus wel minder gevaarlijk. Er zijn experts te vinden die die mening ondersteunen. Het is geen feit dat het virus nog net zoveel schade aan richt als aan het begin. We weten het gewoon niet.
Normaal zou ik zeggen: de druk om toch te komen werken is nou eenmaal groot. Maar een bijna even grote groep gaat gewoon naar de horeca terwijl ze klachten hebben. Dus ik denk dat de 'schijt aan hebben'-factor eigenlijk de grootste boosdoener isquote:Op maandag 7 september 2020 12:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Bovenstaande vind ik wel erg kwalijk. Op 'thuisblijven bij klachten' valt nauwelijks tot niet te handhaven maar als mensen zich gewoon aan dat voorschrift zouden houden, zou het reproductiegetal wel eens een flink stuk lager kunnen zijn.
Al die codes is ook een potje nattevingerwerk. Niet te volgen.quote:Op maandag 7 september 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
Lol, zie dat Bulgarije nog steeds code oranje is. Met in één dag nét iets meer besmettingen over het hele land als in één Nederlands verzorgingstehuis. Tsja.
Nou vinden ze een snotneus wanneer je van de fiets stapt ook al klachten, dus geen verbazingwekkend getal vind ik.quote:Op maandag 7 september 2020 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Normaal zou ik zeggen: de druk om toch te komen werken is nou eenmaal groot. Maar een bijna even grote groep gaat gewoon naar de horeca terwijl ze klachten hebben. Dus ik denk dat de 'schijt aan hebben'-factor eigenlijk de grootste boosdoener is
Ware het niet dat er nogal wat negatieve gevolgen zijn van elke dag dat er langer onnodige maatregelen zijn. Op economisch en sociaal vlak, maar ook voor de volksgezondheid. Het voorzorgsprincipe is leuk, maar dan moet hetgeen je ermee mogelijk voorkomt wel opwegen tegen nadelen ervan. Dat is echt allang niet meer het geval.quote:Op maandag 7 september 2020 12:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel voorzichtigheid is geboden en heeft niets te maken met paniekzaaien.
Zou je zeggen ja.quote:Op maandag 7 september 2020 12:34 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Die 82% klopt in nog geen 82 jaar. Maar als zoveel mensen voor zijn, dan is dat juist een reden om het beleid aan te passen naar een dringend advies i.p.v. een vrijheidsbeperkende verplichting. Kan iedereen fijn zijn eigen keuze maken en met 82% voorstander van de regel moet dat helemaal goedkomen.
Werd er maar eens voorzichtigheid geboden richting alles en allen die worden getroffen door de maatregelen.quote:Op maandag 7 september 2020 12:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel voorzichtigheid is geboden en heeft niets te maken met paniekzaaien.
Het probleem met 'klachten' is dat deze term aan een gigantische inflatie onderhevig is. In het voorjaar werd er nog gezegd dat typische coronaklachten hoesten, benauwdheid en koorts zijn. Intussen kan je ook een test doen als je een keer moet niezen of je keel wat droog aanvoelt. Geen wonder dat 97-98 procent van de tests negatief terugkomt.quote:Op maandag 7 september 2020 12:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Zou je zeggen ja.
Dit percentage strookt eigenlijk ook totaal niet met het massaal niet thuisblijven bij klachten zoals eerder in het artikel wordt genoemd. Dan steun je dus de twijfelachtige 1,5 meter en stiekem ga je wel de deur uit met klachten.
Ik heb de gehele herfst en winter vaak een snotneus, ben ook vaak snotverkouden. 6 maanden binnen zitten dan maar? Dat gaat toch niet. Wat een massahysterie. Een verkoudheid is de normaalste zaak van de wereld. Ik laat mij pas testen wanneer ik benauwd ben, geur en smaakverlies verloren heb en ik kijk naar hoe erg het virus in mijn regio heerst.quote:Op maandag 7 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het probleem met 'klachten' is dat deze term aan een gigantische inflatie onderhevig is. In het voorjaar werd er nog gezegd dat typische coronaklachten hoesten, benauwdheid en koorts zijn. Intussen kan je ook een test doen als je een keer moet niezen of je keel wat droog aanvoelt. Geen wonder dat 97-98 procent van de tests negatief terugkomt.
Dus ja, als je je dan al eens hebt laten testen (negatief) dan ga je de tweede keer natuurlijk niet meer voor elk wissewasje binnen blijven met alleen een snotneus.
Dat is zeker waar. Op dezelfde manier kun je, als je ergens pijn hebt in je lijf, na even googlen er echt niet meer omheen dat je wel kanker móét hebben.quote:Op maandag 7 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het probleem met 'klachten' is dat deze term aan een gigantische inflatie onderhevig is. In het voorjaar werd er nog gezegd dat typische coronaklachten hoesten, benauwdheid en koorts zijn. Intussen kan je ook een test doen als je een keer moet niezen of je keel wat droog aanvoelt. Geen wonder dat 97-98 procent van de tests negatief terugkomt.
Dus ja, als je je dan al eens hebt laten testen (negatief) dan ga je de tweede keer natuurlijk niet meer voor elk wissewasje binnen blijven met alleen een snotneus.
Same here. Ik nies elke dag wel een paar keer standaard, verder heb ik zo nu en dan migraine dus een beetje hoofdpijn is bij mij ook niet vreemd. Benauwd of koorts heb ik vrijwel nooit last van, dus dat zou voor mij direct een reden zijn om aan te nemen dat er iets mis kan zijn. Eerder niet.quote:Op maandag 7 september 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb de gehele herfst en winter vaak een snotneus, ben ook vaak snotverkouden. 6 maanden binnen zitten dan maar? Dat gaat toch niet. Wat een massahysterie. Een verkoudheid is de normaalste zaak van de wereld. Ik laat mij pas testen wanneer ik benauwd ben, geur en smaakverlies verloren heb en ik kijk naar hoe erg het virus in mijn regio heerst.
Neem, dat zeg ik nietquote:Op maandag 7 september 2020 12:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er toen veel meer besmettingen waren dan officieel staat geregistreerd en niet omdat het virus zogenaamd minder gevaarlijk is zoals hij duidelijk wilt suggereren in zijn post.
Vroeger zeiden we nog gezondheid, nu ben je een potentiële covid-bom. Het kan verkeren. Ze moeten de klachten wat concreter maken want als we zo gaan redeneren staan er straks 17 miljoen mensen in de wachtrij voor een test, omdat ze alleen wat verkouden zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Same here. Ik nies elke dag wel een paar keer standaard, verder heb ik zo nu en dan migraine dus een beetje hoofdpijn is bij mij ook niet vreemd. Benauwd of koorts heb ik vrijwel nooit last van, dus dat zou voor mij direct een reden zijn om aan te nemen dat er iets mis kan zijn. Eerder niet.
Het lijkt er haast op dat er momenteel meer nertsenfokkerij besmet zijn dan mensenquote:Op maandag 7 september 2020 12:57 schreef Za het volgende:
Opnieuw is op twee nertsenbedrijven het coronavirus geconstateerd. Daarmee komt het totale aantal besmette nertsenbedrijven volgens het ministerie van Volksgezondheid op vijftig.
Het gaat om bedrijven in Deurne en Wilbertoord. Beide ondernemingen hebben ongeveer 3000 moederdieren. De dieren zullen zo snel mogelijk worden gedood om verspreiding van het virus te voorkomen.
Het kabinet besloot onlangs versneld een eind te maken aan de nertsenfokkerijen. Die moeten volgend jaar al stoppen in plaats van 2024. Het kabinet wil zo voorkomen dat het coronavirus op nertsenbedrijven blijft rondwaren. Het kabinet maakt voor de sanering 180 miljoen euro vrij.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-binnen~a2718ad0/
Dan kan je er gewoon staan blijven aangezien het een moment opname is , je kan zodra je uit de test locatie gaat direct positief wordenquote:Op maandag 7 september 2020 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vroeger zeiden we nog gezondheid, nu ben je een potentiële covid-bom. Het kan verkeren. Ze moeten de klachten wat concreter maken want als we zo gaan redeneren staan er straks 17 miljoen mensen in de wachtrij voor een test, omdat ze alleen wat verkouden zijn.
Heb je hier een bron van?quote:Op maandag 7 september 2020 11:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is op basis van 1 dag. 19 aug was ook een hoge piek die op zich zelf stond. 127 toen. De dag daarna 19. Nog even wachten met conclusies.quote:Op maandag 7 september 2020 13:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/spain/
Idd. 10 Augustus ook. Lijkt er op dat ze achterstallige administratie wegwerken op random dagen. Los van die 184 piek zie ik geen grote stijgingen.quote:Op maandag 7 september 2020 13:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is op basis van 1 dag. 19 aug was ook een hoge piek die op zich zelf stond. Nog even wachten met conclusies.
Er is wel weer een lichte stijging te zien. Door de vorige piek valt die grotendeels weg, maar als je de 3 of 7 day moving average aanvinkt, dan zie je wel een licht stijgende lijn.quote:Op maandag 7 september 2020 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idd. 10 Augustus ook. Lijkt er op dat ze achterstallige administratie wegwerken op random dagen. Los van die 184 piek zie ik geen grote stijgingen.
Dat het licht stijgt is ook niet zo gek bij deze aantallen positieve testsquote:Op maandag 7 september 2020 13:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is wel weer een lichte stijging te zien. Door de vorige piek valt die grotendeels weg, maar als je de 3 of 7 day moving average aanvinkt, dan zie je wel een licht stijgende lijn.
En nog een bron:quote:As a consequence of the snowballing caseload in Spain, hospitalizations and deaths are accelerating. In the past 24 hours, over 1,000 new COVID-19 patients were admitted to hospitals for the second day in a row.
https://www.aa.com.tr/en/(...)s-in-2-weeks/1962442
Ik zie besmettingen die dalen. Ook bij 3 of 7 day moving averages. Doden een kleine stijging; maar niet echt schrikbarend.quote:Op maandag 7 september 2020 13:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is wel weer een lichte stijging te zien. Door de vorige piek valt die grotendeels weg, maar als je de 3 of 7 day moving average aanvinkt, dan zie je wel een licht stijgende lijn.
Oh ik zeg ook nergens dat het alarmerend is. Er werd alleen gesteld dat het aantal doden toeneemt en daarvan werd gezegd dat het niet waar was. Dat is wel waar, maar heel schokkend is het allemaal niet.quote:Op maandag 7 september 2020 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat het licht stijgt is ook niet zo gek bij deze aantallen positieve tests
Zolang het niet heel alarmerend is, laten we het van de zonnige kant bekijken.
Oke? Ga lekker die discussie aan met iemand die dat wil.quote:Op maandag 7 september 2020 13:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is op basis van 1 dag. 19 aug was ook een hoge piek die op zich zelf stond. 127 toen. De dag daarna 19. Nog even wachten met conclusies.
Ik zou in elk geval de Haagse horeca voorlopig mijden.quote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef Justin_Case het volgende:
Ik schijn dus in DE corona HOTSPOT van Nederland te wonen momenteel
Kennelijk is het 't "flatten the curve" van (veronderstelde) besmettingen geworden zonder dat daarbij duidelijk is of gevonden casus dan echt besmettelijk zijn, laat staan meer dan dat.quote:Op zondag 6 september 2020 23:49 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Hoe zit het daar met de ziekenhuisopnamen, ic-opnamen en sterfgevallen? Flatten the curve was het toch om de ziekenhuizen niet te laten overlopen? Nee, net als in tientallen landen zijn positieve tests, die weinig tot niks zeggen, opeens leidend. Eens in de zoveel weken een persconferentie met een advies of extra kromme maatregel erbij, zodat de echte volhouders kunnen blijven geloven dat ze een enorm verschil maken door dociel de regels te volgen.
Exact. Zo interpreteer ik het ook.quote:Op maandag 7 september 2020 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook nergens dat het alarmerend is. Er werd alleen gesteld dat het aantal doden toeneemt en daarvan werd gezegd dat het niet waar was. Dat is wel waar, maar heel schokkend is het allemaal niet.
We're good to be good for all the good.quote:Op maandag 7 september 2020 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfkastijding. Dat doet de politiek met dit land inmiddels.
Er werd gezegd dat het aantal doden niet schrikbarend toe neemt. En dat één hele hoge piek niet meteen iets wil zeggen.quote:Op maandag 7 september 2020 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook nergens dat het alarmerend is. Er werd alleen gesteld dat het aantal doden toeneemt en daarvan werd gezegd dat het niet waar was. Dat is wel waar, maar heel schokkend is het allemaal niet.
Ervan uitgaande dat je op mij doelt.quote:Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef trein2000 het volgende:
Toch opvallende hoe een bepaalde stroming met de cijfers omgaat, nu zeggen besmettingen ineens wel iets? Want ze dalen dus is het aantal ziekenhuisopnames minder alarmerend? Klinkt logisch.
Maar waarom is een stijgend aantal besmettingen dan geen probleem volgens deze zelfde groep?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelen-afstand-houdenquote:Premier Rutte reageert op de vraag of hij zich zorgen maakt. "Ik maak me geen zorgen, daar heb je niet zoveel aan. Ik neem liever maatregelen." Hij benadrukt: "Het laat ook weer zien hoe belangrijk het is om je aan de 1,5 meter te houden. En je handen stuk te wassen."
Rutte zegt overleg te voeren over of er verder iets moet gebeuren om een tweede golf te voorkomen. "Ik heb vandaag weer overleg en later deze week zijn er ook weer allerlei besprekingen, waarin we gaan bekijken wat dit betekent."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grootste verschillen: het geopende nachtleven in Spanje (i.t.t. Italië), strenge quarantainemaatregelen voor bezoekers buiten het Schengengebied in Italië en het handhaven van de geldende noodtoestand tot 15 oktober waardoor schijnbaar bij Italianen het gevoel van urgentie daardoor hoog bleef (i.t.t. in Spanje)."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Mwah, donderdag een etentje in de stad.quote:Op maandag 7 september 2020 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval de Haagse horeca voorlopig mijden.
is het ook een keer een hotspotquote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef Justin_Case het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat mensen buiten in het voorbijgaan niet altijd de anderhalve meter afstand houden of een mondkapje dragen, maar als je lang in een restaurant tafelt met de hele tijd dezelfde mensen om je heen dan zou ik me wel aan de maatregelen houden. Zeker in de Haagse horeca.quote:Op maandag 7 september 2020 13:57 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Mwah, donderdag een etentje in de stad.
de moskee vermijden zal beter werken dan de horeca vermijdenquote:Op maandag 7 september 2020 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat mensen buiten in het voorbijgaan niet altijd de anderhalve meter afstand houden of een mondkapje dragen, maar als je lang in een restaurant tafelt met de hele tijd dezelfde mensen om je heen dan zou ik me wel aan de maatregelen houden. Zeker in de Haagse horeca.
Als je zelf de vrijheid neemt om je te mengen in een discussie van anderen door met bewijs te komen... dan moet je ook accepteren dat iemand daar dan op reageert. Of je je dan aangesproken moet voelen, dat is iets anders. Blijkbaar wel maar verwijt mij dat dan niet.quote:Op maandag 7 september 2020 13:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oke? Ga lekker die discussie aan met iemand die dat wil.
Iemand vraagt naar bron, ik geef die, dat is alles.
Ik meng mij in geen enkele discussie door een bron te plaatsen. Doe gewoon niet zo moeilijk, man man man.quote:Op maandag 7 september 2020 14:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als je zelf de vrijheid neemt om je te mengen in een discussie van anderen door met bewijs te komen... dan moet je ook accepteren dat iemand daar dan op reageert. Of je je dan aangesproken moet voelen, dat is iets anders. Blijkbaar wel maar verwijt mij dat dan niet.
Je kan ook beiden doen.quote:Op maandag 7 september 2020 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
de moskee vermijden zal beter werken dan de horeca vermijden
Dit soort "nieuws" is vooral nietszeggend en appelleert aan de diertjessentiment dat men goed bezig is... om Covid19 uit te roeien met de nertsen daarbij. Something has to suffer.quote:Op maandag 7 september 2020 12:57 schreef Za het volgende:
Opnieuw is op twee nertsenbedrijven het coronavirus geconstateerd. Daarmee komt het totale aantal besmette nertsenbedrijven volgens het ministerie van Volksgezondheid op vijftig.
Het gaat om bedrijven in Deurne en Wilbertoord. Beide ondernemingen hebben ongeveer 3000 moederdieren. De dieren zullen zo snel mogelijk worden gedood om verspreiding van het virus te voorkomen.
Het kabinet besloot onlangs versneld een eind te maken aan de nertsenfokkerijen. Die moeten volgend jaar al stoppen in plaats van 2024. Het kabinet wil zo voorkomen dat het coronavirus op nertsenbedrijven blijft rondwaren. Het kabinet maakt voor de sanering 180 miljoen euro vrij.
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-binnen~a2718ad0/
Precies. Als het aantal besmettingen stijgt is dat zorgelijk, als het daalt moeten we niet naar de dagelijkse cijfers kijken.quote:Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef trein2000 het volgende:
Toch opvallende hoe een bepaalde stroming met de cijfers omgaat, nu zeggen besmettingen ineens wel iets? Want ze dalen dus is het aantal ziekenhuisopnames minder alarmerend? Klinkt logisch.
Maar waarom is een stijgend aantal besmettingen dan geen probleem volgens deze zelfde groep?
Top hoor. Het zou ook fijn zijn dat onze media en geleerden zich daarvan zouden onthouden.quote:Op maandag 7 september 2020 13:24 schreef capricia het volgende:
[Info]
'Wacht maar over 2 weken'-posts en 'paniek!'-posts mogen achterwegen gelaten worden.
[/info]
Het maakt mij niet uit welke interpretatie je loslaat op de cijfers. Maar ik zie dat voor bepaalde stromingen eerst de conclusie wordt bepaald en daar dan een uitleg bij gezocht.quote:Op maandag 7 september 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. Als het aantal besmettingen stijgt is dat zorgelijk, als het daalt moeten we niet naar de dagelijkse cijfers kijken.
Maar dat bedoelde je vast niet.
The Honor is oursquote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef Justin_Case het volgende:
Ik heb nooit op de beste man gestemd, zal het ook nooit doen, maar ik vind hem een goede premier voor Nederlandquote:Op maandag 7 september 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelen-afstand-houden
Dikgedrukte kan zo op een tegeltje
Dat is echt niet alleen bij de bepaalde groepen die jij bedoelt.quote:Op maandag 7 september 2020 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit welke interpretatie je loslaat op de cijfers. Maar ik zie dat voor bepaalde stromingen eerst de conclusie wordt bepaald en daar dan een uitleg bij gezocht.
Nee dat komt breder voor. Dat klopt.quote:Op maandag 7 september 2020 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is echt niet alleen bij de bepaalde groepen die jij bedoelt.
Dat heb je eigenlijk al sinds maart. De ene 'kant' kijkt naar de cijfers met een roze bril, de andere kant naar de cijfers met een negatieve blik. De opmerking die telkens terugkomt is "wacht maar over 2 weken" (welke nu terecht niet oké meer gevonden wordt door de moderators hier).quote:Op maandag 7 september 2020 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit welke interpretatie je loslaat op de cijfers. Maar ik zie dat voor bepaalde stromingen eerst de conclusie wordt bepaald en daar dan een uitleg bij gezocht.
quote:Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
cases: 75.584 (+797)
fatalities: 6.243 (+0)
hospitalisations: 12.219 (+9)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
Gefeliciteerd maat. Coronahoofdstad van NLquote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef Justin_Case het volgende:
Zie, het neemt alweer af.quote:Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
source RIVM
quote:Op maandag 7 september 2020 14:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd maat. Coronahoofdstad van NL
Is het eigenlijk bekend of dat komt door een bepaald event/groep of in een bepaalde wijk?quote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef Justin_Case het volgende:
0 dodenquote:Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
source RIVM
Daar heb ik nog niks over gelezen maar was er ook benieuwd naar ja.quote:Op maandag 7 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend of dat komt door een bepaald event/groep of in een bepaalde wijk?
als ze het al weten zullen ze dat niet bekend makenquote:Op maandag 7 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend of dat komt door een bepaald event/groep of in een bepaalde wijk?
De Veiligheidsregio Haaglanden liet donderdag al weten dat opvallend veel mensen in cafés en restaurants besmet zijn geraakt. Meerdere etablissementen zijn daarom gesloten.quote:Op maandag 7 september 2020 14:23 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niks over gelezen maar was er ook benieuwd naar ja.
Ah kijk eens aanquote:Op maandag 7 september 2020 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
De Veiligheidsregio Haaglanden liet donderdag al weten dat opvallend veel mensen in cafés en restaurants besmet zijn geraakt. Meerdere etablissementen zijn daarom gesloten.
Volgens mij was ik niet degene die moeilijk deedquote:Op maandag 7 september 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik meng mij in geen enkele discussie door een bron te plaatsen. Doe gewoon niet zo moeilijk, man man man.
Deze bron lijkt mij niet zo recent:quote:Op maandag 7 september 2020 13:46 schreef capricia het volgende:
De hospitalisaties zijn wel aan het stijgen in Spanje.
[..]
En nog een bron:
https://english.elpais.co(...)ions-are-rising.html
Die weinig problemen ziet in & voor de HoReCa omdat hij nog steeds zijn koffie krijgt geserveerd op een lekker ruim terras.quote:Op maandag 7 september 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anders komt Rutte je persoonlijk in elkaar slaan?
Het blijft een opvallend gegeven.quote:Op maandag 7 september 2020 14:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Aantal positieve testen in totaal neemt wel licht toe, ziekenhuisopnames niet.
Oh ik woon ineens niet meer in een hotspotquote:Op maandag 7 september 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 812
Totaal: 75584 (+797 ivm -15 corr.)
Opgenomen: 9
Totaal: 12219
Opgenomen op IC*: 4
Huidig: 42
Totaal: 3050
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 0
Totaal: 6243
Uitschieters (+10 of meer)
+135 Amsterdam (was +132)
+77 Rotterdam (was +78)
+44 's-Gravenhage (was +115)
+31 Utrecht (was +28)
+29 Nijmegen (was +15)
+19 Hoeksche Waard (was +7)
+17 Almere (was +18)
+17 Eindhoven (was +12)
+13 Dordrecht (was + 8)
Je moment of fame was weer van korte duur.quote:Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Oh ik woon ineens niet meer in een hotspot
Meerdere steden hebben een beetje op en neer trend na en voor het weekend, gok dat Haaglanden minder capaciteit voor testen heeft in het weekend.quote:Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Oh ik woon ineens niet meer in een hotspot
Waar ook om de haverklap café's gesloten worden omdat ze zich niet aan de regels houden.quote:Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
Nijmegen ook wel opvallend, wel een studentenstad natuurlijk.
Als we enerzijds over twee weken opmerkingen verbieden mag deze LP ook wel achterwege blijven me dunkt.quote:Op maandag 7 september 2020 14:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waar ook om de haverklap café's gesloten worden omdat ze zich niet aan de regels houden.
Ik probeer gewoon te duiden waar het oplopende aantal in een studentenstad vandaan komt. In Den Haag komt het trouwens ook door de horeca, zie een paar posts terug.quote:Op maandag 7 september 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als we enerzijds over twee weken opmerkingen verbieden mag deze LP ook wel achterwege blijven me dunkt.
Nee, je komt even zeggen dat cafés zich niet aan de regels houden. Zoals elke dag. Een keer of 30.quote:Op maandag 7 september 2020 14:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon te duiden waar het oplopende aantal in een studentenstad vandaan komt. In Den Haag komt het trouwens ook door de horeca, zie een paar posts terug.
42 mensen op de IC, al sinds begin augustus ongeveer 40 tot 50. Het was op het minimum 19. Een kleine toename daar.quote:Op maandag 7 september 2020 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer plusminus 1 opname per 100 besmettingen.
Groningen ook. Delft ook. Leiden ook. Maastricht ook. Allemaal studentensteden...quote:Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
Nijmegen ook wel opvallend, wel een studentenstad natuurlijk.
Valt Schiphol trouwens onder de +9 of onder de +135? +9 zou wel echt bijzonder laag zijn gezien de schaal waarop getest wordt daar.quote:
Her en der wat uitschieters naar boven en beneden, maar overall inderdaad al tijden stabiel. Fijn.quote:Op maandag 7 september 2020 14:36 schreef Noordzijde het volgende:
Even serieus. Hoelang is het nu al zo dat de besmettingen tussen de 500 en de 800 liggen? Volgens mij echt al een volle maand. Alles blijft nog steeds stabiel.
Ja dus? Kan een reden zijn via besmetting via feestje of niet...quote:Op maandag 7 september 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Groningen ook. Delft ook. Leiden ook. Maastricht ook. Allemaal studentensteden...
Als mensen positief testen op Schiphol dan telt natuurlijk hun woonplaats...quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Valt Schiphol trouwens onder de +9 of onder de +135? +9 zou wel echt bijzonder laag zijn gezien de schaal waarop getest wordt daar.
Het is er in Zeeland amper geweest. Zelfs niet toen de provincie 3x zoveel inwoners had in juli en augustus.quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef skrn het volgende:
Zeeland is bijna corona-vrij zo te zien.
Zien we de testlocatie of de woonplaats op die kaart?quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Valt Schiphol trouwens onder de +9 of onder de +135? +9 zou wel echt bijzonder laag zijn gezien de schaal waarop getest wordt daar.
Gaat om woonplaats, niet waar je de test laat afnemen.quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom het beste kijken naar concrete cijfers waarbij je de windrichting wat kan meenemen.quote:Op maandag 7 september 2020 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heb je eigenlijk al sinds maart. De ene 'kant' kijkt naar de cijfers met een roze bril, de andere kant naar de cijfers met een negatieve blik. De opmerking die telkens terugkomt is "wacht maar over 2 weken" (welke nu terecht niet oké meer gevonden wordt door de moderators hier).
Het enige wat we op dit moment zeker weten is dat we het helemaal niet weten. We zien nu een week of 6 dat de cijfers zo rond de 500 per dag zaten en nu stijgen naar (even voor 't gemak) 700 per dag, en de hoeveelheid ziekenhuisopnames komt daar gelukkig nog niet volledig mee overeen. Er zijn mensen die zich zorgen maken, en die zeggen: "Maar over 2 weken gaat het mis" en er zijn mensen die het overtrokken vinden, die zeggen: "De ziekenhuizen zijn leeg", met alles ertussenin.
Die zitten allemaal weer in Duitsland nu.quote:Op maandag 7 september 2020 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is er in Zeeland amper geweest. Zelfs niet toen de provincie 3x zoveel inwoners had in juli en augustus.
quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef skrn het volgende:
Zeeland is bijna corona-vrij zo te zien.
In vergelijking met voorgaande jaren zeer veel binnenlands toerisme geweest.quote:Op maandag 7 september 2020 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zitten allemaal weer in Duitsland nu.
Ik zou het fijn vinden wanneer je termen als "nietszeggend diertjessentiment" achterwege zou laten.quote:Op maandag 7 september 2020 14:11 schreef Vallon het volgende:
Dit soort "nieuws" is vooral nietszeggend en appelleert aan de diertjessentiment dat men goed bezig is... om Covid19 uit te roeien met de nertsen daarbij. Something has to suffer.
Er was besloten om voor die ¤180M - nog meer versneld - de bedrijven met totaal ca 1miljoen nersten bron CBS ultimo maart 2021 allemaal uit te kopen (met dus ¤180 per nerts).
De vraag die ik eerder ga stellen of die besmetting niet "is of wordt" veroorzaakt en dolgraag bewezen door betrokken "wetenschappers"..... ook iets met commercie en uitmelken waarbij een bontvelletje zelf een stuk minder oplevert. De totale exportwaarde is sws al minder dan die uitkoopregeling. Wanneer de nertsen verwijderd zijn kan het dierminnend volk zich richten op andere fauna, koeien 't is maar een idee, die al of niet opzettelijk kunnen worden meegetrokken in het Corona sentiment.
Zolang het de komende maanden tussen 500-800 blijft liggen is er ook niets aan de hand, denk dat je veilig kunt zeggen dat in februari/maart de getallen een extra nul hadden. Het gevaar van dit virus zit hem vooral in de snelheid waarin het alsnog kan ontsporen. Een land als Spanje laat zien dat het aantal besmettingen van 500 naar 5000 kan gaan binnen een maand.quote:Op maandag 7 september 2020 14:36 schreef Noordzijde het volgende:
Even serieus. Hoelang is het nu al zo dat de besmettingen tussen de 500 en de 800 liggen? Volgens mij echt al een volle maand. Alles blijft nog steeds stabiel.
Yep.quote:Op maandag 7 september 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is en blijft een grote steden dingetje met af en toe eens een andere gemeente die met een haardje te maken heeft. Die voetbalclub die vorige week in het nieuws kwam met een 'corona-explosie'? Silvolde, Gemeente Oude IJsselstreek. Gister 0 besmettingen, vandaag 3. Dokkum? Goes? Bergen op Zoom? Alle drie 0 nieuwe cases. Nu zijn het weer Nijmegen en Hoeksche Waard, hoor je over een weekje niets meer van.
Misschien die rellen in de schilderswijk?quote:Op maandag 7 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is er in spanje misgegaan dan? Toch toerisme en clubs? Daar ze allemaal zo pro mondkapje zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 14:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zolang het de komende maanden tussen 500-800 blijft liggen is er ook niets aan de hand, denk dat je veilig kunt zeggen dat in februari/maart de getallen een extra nul hadden. Het gevaar van dit virus zit hem vooral in de snelheid waarin het alsnog kan ontsporen. Een land als Spanje laat zien dat het aantal besmettingen van 500 naar 5000 kan gaan binnen een maand.
Oftewel het is toch een horeca/evenementen dingetje? Wat wil zeggen dat de strenge regels voor het uitgaansleven/evenementen geoorloofd zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is en blijft een grote steden dingetje met af en toe eens een andere gemeente die met een haardje te maken heeft. Die voetbalclub die vorige week in het nieuws kwam met een 'corona-explosie'? Silvolde, Gemeente Oude IJsselstreek. Gister 0 besmettingen, vandaag 3. Dokkum? Goes? Bergen op Zoom? Alle drie 0 nieuwe cases. Nu zijn het weer Nijmegen en Hoeksche Waard, hoor je over een weekje niets meer van.
Pro mondkapje maar social distancing kennen ze daar amper.quote:Op maandag 7 september 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is er in spanje misgegaan dan? Toch toerisme en clubs? Daar ze allemaal zo pro mondkapje zijn.
Was tijdje geleden wel een nieuwsitem over, dat de Spanjaarden sws een andere sociale cultuur hadden dan de Nederlanders / Noord Europeanen.quote:Op maandag 7 september 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is er in spanje misgegaan dan? Toch toerisme en clubs? Daar ze allemaal zo pro mondkapje zijn.
Dat lijkt me sowieso nog altijd wel te billijken.quote:Op maandag 7 september 2020 14:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel het is toch een horeca/evenementen dingetje? Wat wil zeggen dat de strenge regels voor het uitgaansleven/evenementen geoorloofd zijn.
Ik had graag in een land als Spanje gewoond (wat mooier en zo dan het imo saaie NL), maar ik vind de cultuur in NL wel fijner. Die drang om iedereen te knuffelen, handen te geven of te kussen heb ik absoluut niet; moet er niet aan denken.quote:Op maandag 7 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was tijdje geleden wel een nieuwsitem over, dat de Spanjaarden sws een andere sociale cultuur hadden dan de Nederlanders / Noord Europeanen.
Komen veel meer samen met families en vrienden. Geven elkaar allemaal standaard een kus etc.
Wij zijn gewoon een koud kutvolk dat elkaar het liefst zo min mogelijk aanraakt![]()
Lastig aangezien andere mondkappenlanden waar clubs en toerisme al tijden open en gaande zijn doen het wel uitstekend.quote:Op maandag 7 september 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan zou je dezelfde problemen in Italië moeten zien, qua sociale cultuur vergelijkbaar. Denk toch dat het verschil zit in hoe het toerisme is aangepakt deze zomer. Italië heeft toch minder zon, zuipen, ziekenhuis bestemmingen dan Spanje.quote:Op maandag 7 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was tijdje geleden wel een nieuwsitem over, dat de Spanjaarden sws een andere sociale cultuur hadden dan de Nederlanders / Noord Europeanen.
Komen veel meer samen met families en vrienden. Geven elkaar allemaal standaard een kus etc.
Wij zijn gewoon een koud kutvolk dat elkaar het liefst zo min mogelijk aanraakt![]()
Haha nee, die gemaakte handjes ook altijd op verjaardagen. Ik zei altijd al 'iedereen gefeliciteerd, ik ben die en die' bij binnenkomst.quote:Op maandag 7 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had graag in een land als Spanje gewoond (wat mooier en zo dan het imo saaie NL), maar ik vind de cultuur in NL wel fijner. Die drang om iedereen te knuffelen, handen te geven of te kussen heb ik absoluut niet; moet er niet aan denken.
Haha same here! En dan zo'n kring mensen die je aangaapt als je binnen komt. Heerlijkquote:Op maandag 7 september 2020 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha nee, die gemaakte handjes ook altijd op verjaardagen. Ik zei altijd al 'iedereen gefeliciteerd, ik ben die en die' bij binnenkomst.
De NOS heeft het trouwens over 31.quote:Op maandag 7 september 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
42 mensen op de IC, al sinds begin augustus ongeveer 40 tot 50. Het was op het minimum 19. Een kleine toename daar.
Ik denk niet dat we moeten onderschatten hoe hard de beelden in Italië er daar ingehakt zullen hebben. Denk dat de mensen in Italië meer geschrokken zijn dan de mensen in Spanje zijn, hoewel er daar flink huisgehouden is kan ik me niet herinneren dat er berichten waren met: "We kunnen het niet meer aan."quote:Op maandag 7 september 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan zou je dezelfde problemen in Italië moeten zien, qua sociale cultuur vergelijkbaar. Denk toch dat het verschil zit in hoe het toerisme is aangepakt deze zomer. Italië heeft toch minder zon, zuipen, ziekenhuis bestemmingen dan Spanje.
https://www.stichting-nice.nl/quote:Op maandag 7 september 2020 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De NOS heeft het trouwens over 31.
Oh, dat is in en ex verdachten. Blijft apart.quote:Op maandag 7 september 2020 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/
Verschil hoe je aantal IC patienten definieert.
Binnenkort dus weer een flutregel erbij, zodat de illusie in stand blijft dat de regels het verschil maken. Het begint nu wel echt schrijnend te worden.quote:Op maandag 7 september 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelen-afstand-houden
Dikgedrukte kan zo op een tegeltje
Het is vooralsnog wel een hele summiere stijging in die ziekenhuisopnames, maar toegegeven, het stijgt.quote:Op maandag 7 september 2020 15:24 schreef Za het volgende:
In Frankrijk wordt benadrukt dat de situatie ernstig is maar (nog) niet vergelijkbaar met die van dit voorjaar. De zogeheten R-waarde is nu landelijk 1,3: ieder besmet persoon besmet gemiddeld 1,3 andere personen. ,,Tijdens de piek van de epidemie was de R-waarde 3,4’’, aldus minister van Volksgezondheid Olivier Véran.
,,Maar het aantal ziekenhuis- en ic-opnames stijgt weer langzaam. Gemiddeld werden de afgelopen week 55 coronapatiënten per dag op een ic opgenomen. Dat zijn er dus 1500 à 2000 per maand. De komende twee weken zullen die cijfers verder stijgen.
Vrijdagavond maakten de autoriteiten bekend dat er in 24 uur tijd 8975 nieuwe besmettingen zijn geregistreerd. Dat is de grootste toename sinds het begin van de epidemie in Frankrijk. ,,Het aantal ziekenhuis- en ic-opnames is, met twee weken vertraging, een afspiegeling van het aantal nieuwe besmettingen’’, aldus minister Véran.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-rode-zone~ac0d5ca2/
https://www.reuters.com/a(...)5-days-idUSKBN25W0KU
En het leuke is dat wanneer er in de toekomst blijkt dat we de economie gesloopt hebben (of andere zorgwekkende cijfers in de toekomst) ze kunnen zeggen dat het allemaal de schuld was van het virus. Nee, we zijn ondertussen op het punt terecht gekomen dat bepaalde maatregelen meer schade aanrichten dan het virus zelf. Gaan ze alleen nooit toegeven. Ze zijn ook helemaal uit het oog verloren dat het oorspronkelijke doel altijd is geweest om de ziekenhuizen niet te laten overstromen; om ervoor te zorgen dat iedereen zorg zou kunnen krijgen. Nu is het blindstaren op het aantal besmettingen.quote:Op maandag 7 september 2020 15:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Binnenkort dus weer een flutregel erbij, zodat de illusie in stand blijft dat de regels het verschil maken. Het begint nu wel echt schrijnend te worden.
Op zich logisch ook maar nog belach elijk weinig tov maart.quote:Op maandag 7 september 2020 15:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is vooralsnog wel een hele summiere stijging in die ziekenhuisopnames, maar toegegeven, het stijgt.
https://dashboard.covid19(...)nsemble?location=FRA
1% heeft een opname, ik houd me voorlopig vast aan mijn bierviltjesberekeningquote:Op maandag 7 september 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op zich logisch ook maar nog belach elijk weinig tov maart.
Als de percentages idd zo zijn dat er toen gigantisch veel besmet waren is het goed onder controle nu.
En ik heb nog wel een abonnement. Hoe doe je dat, incognitoquote:Op maandag 7 september 2020 11:10 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie dat liveblog ook nooit. Waarschijnlijk iets met mijn instellingen ofzo, geen idee.
Edit: In incognito zie ik het blog wel
In Chrome: ctrl + shift + Nquote:Op maandag 7 september 2020 15:44 schreef Mondkapje het volgende:
M.b.t. blog in het AD:
[..]
En ik heb nog wel een abonnement. Hoe doe je dat, incognito
Aha, duidelijk. Dan is +9 natuurlijk heel logisch, want zoveel mensen wonen daar niet (in verhouding tot het aantal dagelijkse reizigers).quote:Op maandag 7 september 2020 14:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Gaat om woonplaats, niet waar je de test laat afnemen.
Tuurlijk kan dat. Het kan ook de lokale damclub geweest zijn. Nergens voor nodig om te benoemen dat Nijmegen een studentenstad is.quote:Op maandag 7 september 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
Ja dus? Kan een reden zijn via besmetting via feestje of niet...
Je handen stuk wassen ook echtquote:Op maandag 7 september 2020 15:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Binnenkort dus weer een flutregel erbij, zodat de illusie in stand blijft dat de regels het verschil maken. Het begint nu wel echt schrijnend te worden.
Ik lees vooral stemmingmakerij van eigenaren die graag terug willen naar het oude, maar nog niet doorhebben dat dat er gewoonweg niet in zit.quote:Op maandag 7 september 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:
We zijn inmiddels zover doorgeslagen dat we bij een kortdurende overtreding een café een boete geven van 4K in plaats van in gesprek te gaan met de ondernemers om te kijken naar oorzaak en oplossingen.
Draconische coronamaatregelen en boetes maken het nachtleven kapot, klagen Amersfoortse kroegbazen
Het is ook vrijwel niet te doen om continue politieagentje te spelen als ondernemer/personeel, en het politieagentje in de vorm van een boa zorgt er voor dat de tent dicht moet of een boete krijgt van 4K.
Deze branche gaat het nog heel zwaar krijgen als straks de terrassen dicht gaan.
Tja...quote:Deze aanpak geeft alleen maar verliezers, verzekert Koetje. ,,Je ziet nu de binnenstad rond half twee na het ruimen van de terrassen al leeglopen omdat veel publiek nergens meer terecht kan, wordt geweigerd. Veel van hen denken: Voor mij hoeft het zo niet meer. Sommige zaken houden hun deuren maar dicht, of sluiten vroeg. Het nachtleven wordt om zeep geholpen.”
Wereld van verschil met 15-20% wat geroepen werd in maart.quote:Op maandag 7 september 2020 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1% heeft een opname, ik houd me voorlopig vast aan mijn bierviltjesberekening
Dat was dan ook gebaseerd op de cijfers die we toen hadden toch? We hadden geen flauw idee hoeveel mensen besmet waren.quote:Op maandag 7 september 2020 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wereld van verschil met 15-20% wat geroepen werd in maart.
Zo in je je steunpakketje wel weer handig terug.quote:Op maandag 7 september 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:
We zijn inmiddels zover doorgeslagen dat we bij een kortdurende overtreding een café een boete geven van 4K in plaats van in gesprek te gaan met de ondernemers om te kijken naar oorzaak en oplossingen.
Draconische coronamaatregelen en boetes maken het nachtleven kapot, klagen Amersfoortse kroegbazen
Het is ook vrijwel niet te doen om continue politieagentje te spelen als ondernemer/personeel, en het politieagentje in de vorm van een boa zorgt er voor dat de tent dicht moet of een boete krijgt van 4K.
Deze branche gaat het nog heel zwaar krijgen als straks de terrassen dicht gaan.
Was toentertijd niet moeilijk om te raden, gezien hoe moeilijk het was om getest te worden en hoe snel de ziekenhuizen vol stroomden.quote:Op maandag 7 september 2020 16:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat was dan ook gebaseerd op de cijfers die we toen hadden toch? We hadden geen flauw idee hoeveel mensen besmet waren.
In principe zaten we op het hoogtepunt dan op zo'n 30.000 - 60.000 besmettingen per dag als je uitgaat van 1%. Verklaard ook wel waarom de ziekenhuisopnames nu nog steeds zo laag blijven ondanks de stijging qua besmettingen.quote:Op maandag 7 september 2020 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was toentertijd niet moeilijk om te raden, gezien hoe moeilijk het was om getest te worden en hoe snel de ziekenhuizen vol stroomden.
Als je de regels overtreedt moet je niet zeuren dat je een boete krijgt. Gezien de terugkerende besmettingshaarden in café's is het logisch dat er opgetreden wordt.quote:Op maandag 7 september 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:
Zoals ik al zei; een LP.quote:Op maandag 7 september 2020 16:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je de regels overtreedt moet je niet zeuren dat je een boete krijgt. Gezien de terugkerende besmettingshaarden in café's is het logisch dat er opgetreden wordt.
Ik zal ermee ophouden als de horeca-ondernemers en -bezoekers zich gewoon aan de afspraken gaan houden, goed?quote:
Ja ik denk niet dat die je hier horen eigenlijk.quote:Op maandag 7 september 2020 16:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zal ermee ophouden als de horeca-ondernemers en -bezoekers zich gewoon aan de afspraken gaan houden, goed?
En dat gaat nooit gebeuren. En terecht.quote:Op maandag 7 september 2020 16:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zal ermee ophouden als de horeca-ondernemers en -bezoekers zich gewoon aan de afspraken gaan houden, goed?
Blijkbaar willen ze graag dat de hele sector weer gesloten wordt. Dat roepen ze in elk geval over zichzelf af op deze manier.quote:Op maandag 7 september 2020 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat gaat nooit gebeuren. En terecht.
Gebeurt niet. De noodzaak is er niet.quote:Op maandag 7 september 2020 16:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijkbaar willen ze graag dat de hele sector weer gesloten wordt. Dat roepen ze in elk geval over zichzelf af op deze manier.
Ik denk niet dat ze dat willen. En op die manier laten ze zich ook niet chanteren.quote:Op maandag 7 september 2020 16:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijkbaar willen ze graag dat de hele sector weer gesloten wordt. Dat roepen ze in elk geval over zichzelf af op deze manier.
Nee hoor. Dat roep jij iedere dag over ze af.quote:Op maandag 7 september 2020 16:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, vandaar ook mijn eerdere opmerking. Als je de hotspots in Den Haag vermijd, dan is het risico op besmetting nog goed te doen. Alleen cafe's en horeca in Den Haag is nu even een dingetje.quote:
Klopt, maar toen kreeg je alleen een test als je al bijna aan de beademing lag.quote:Op maandag 7 september 2020 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wereld van verschil met 15-20% wat geroepen werd in maart.
Wel echt ziek veel toen. Maar ik weet nog dat Zuid Korea iedereen had getest zowat zoals wij nu. En die haddeb dacht ik in het begin wel een hoger percentage bij de ziekenhuosopnamems.quote:Op maandag 7 september 2020 16:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In principe zaten we op het hoogtepunt dan op zo'n 30.000 - 60.000 besmettingen per dag als je uitgaat van 1%. Verklaard ook wel waarom de ziekenhuisopnames nu nog steeds zo laag blijven ondanks de stijging qua besmettingen.
Als je 1 procent doorrekent van het totaal aantal ziekenhuisopnames (dikke 12.000 volgens mij) kom je op iets van 1,2 miljoen totaal aan besmettingen. Dat zou heel goed in lijn zijn met de cijfers van Sanquin (7-8 procent van Nederland besmet geweest).quote:Op maandag 7 september 2020 16:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel echt ziek veel toen. Maar ik weet nog dat Zuid Korea iedereen had getest zowat zoals wij nu. En die haddeb dacht ik in het begin wel een hoger percentage bij de ziekenhuosopnamems.
Het is in ieder geval geen 10% maar zou het kunnen dat er een hoop false positives bij de huidige besmettingen zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |