abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194905847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vind je dat daar bij de coronamaatregelen sprake van is?
Bij die mondkapjesplicht op straat wel ja.
zie email 27 oktober
pi_194908883
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou wetgeving in dictaturen dan ook niet willen vergelijken met die in een westerse democratie.
Kan ook dichterbij zijn, hoeft niet gelijk een dictatuur te zijn.

Zoals deze egoïstische Fransman die de regels wil overtreden:

https://www.telegraaf.nl/(...)slijk-zieke-fransman
pi_194909505
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kan ook dichterbij zijn, hoeft niet gelijk een dictatuur te zijn.

Zoals deze egoïstische Fransman die de regels wil overtreden:

https://www.telegraaf.nl/(...)slijk-zieke-fransman
En zo zijn er legio voorbeelden.

Een overheid heeft geen monopolie op een goed functionerend moreel kompas.
I'll give you something to do
pi_194909647
twitter

Gaat lekker daar |:)
pi_194910731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch klopt er iets niet. We hadden dan in maart echt enorme aantallen moeten hebben. Het lijkt me gewoon sterk. Stel al was het zo, dan is het nu enkel minder door geen superspreadevents? Dus toch aerosolen of werd iedereen in het gezicht gehoest?

Dat het erg was in maart (en februari) en veel erger dan bekend is logisch maar niet in zulke aantallen toch?

Is het virus dan in kracht afgenomen? Of misschien zitten er een hope false positives voor corona bij de test?
Het lijkt me ergens aannemelijker dat er in maart zoveel besmet was terwijl uit dat bloedonderzoek van Sanquin in april nog gesproken werd over een klein percentage.
We hebben nooit kunnen vaststellen hoeveel besmettingen er waren, maar bij 1 IC opname per 1000 besmettingen zouden dat er 1,2 miljoen moeten zijn geweest in een tijdspanne van een week of 3.

Eigenlijk is dat gewoon onmogelijk.

Misschien waren het wel gewoon griep patiënten die ten onrechte als Covid patiënten te boek staan, danwel waait Covid gewoon door de straten de huizen en nertsenfarms in en is het gros hier reeds immuun.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 06-09-2020 02:47:57 ]
pi_194910779
Drie nieuwe besmettingen en één verdenking COVID-19 bij nertsenbedrijven

Bij één bedrijf in Venhorst (gemeente Boekel) en twee bedrijven in Wanroij (gemeente Sint Anthonis) zijn besmettingen met SARS-CoV-2 vastgesteld bij nertsen. Het gaat in Venhorst om een bedrijf met ongeveer 5700 moederdieren. In Wanroij gaat het om twee bedrijven met ongeveer 8400 en 2600 moederdieren. De besmettingen zijn aan het licht gekomen uit de early warning, het monitoringssysteem waar wekelijks dieren worden getest op het virus. Tevens is er een verdenking van infectie bij een nertsenbedrijf, waarvan de definitieve uitslag morgen wordt verwacht.

In totaal zijn nu 47 nertsenbedrijven in Nederland besmet verklaard.

https://www.rijksoverheid(...)bij-nertsenbedrijven

Best opgeschrikt door loslopende nertsen: 'Straks heeft zo'n beest corona'
Inwoners van Best maken zich zorgen over loslopende nertsen die de afgelopen dagen zijn gezien op straat; bewoners zijn bang besmet te raken met corona. Mogelijk komen de dieren van een nabijgelegen fokkerij in de Brabantse gemeente.

https://nos.nl/artikel/23(...)-n-beest-corona.html
pi_194911435
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 02:53 schreef Za het volgende:
Drie nieuwe besmettingen en één verdenking COVID-19 bij nertsenbedrijven

Bij één bedrijf in Venhorst (gemeente Boekel) en twee bedrijven in Wanroij (gemeente Sint Anthonis) zijn besmettingen met SARS-CoV-2 vastgesteld bij nertsen. Het gaat in Venhorst om een bedrijf met ongeveer 5700 moederdieren. In Wanroij gaat het om twee bedrijven met ongeveer 8400 en 2600 moederdieren. De besmettingen zijn aan het licht gekomen uit de early warning, het monitoringssysteem waar wekelijks dieren worden getest op het virus. Tevens is er een verdenking van infectie bij een nertsenbedrijf, waarvan de definitieve uitslag morgen wordt verwacht.

In totaal zijn nu 47 nertsenbedrijven in Nederland besmet verklaard.

https://www.rijksoverheid(...)bij-nertsenbedrijven

Best opgeschrikt door loslopende nertsen: 'Straks heeft zo'n beest corona'
Inwoners van Best maken zich zorgen over loslopende nertsen die de afgelopen dagen zijn gezien op straat; bewoners zijn bang besmet te raken met corona. Mogelijk komen de dieren van een nabijgelegen fokkerij in de Brabantse gemeente.

https://nos.nl/artikel/23(...)-n-beest-corona.html
Die dierenmishandelaars hopen natuurlijk dat hun bedrijf besmet raakt, want dan krijgen ze belachelijke vergoedingen, lekker cashen.
  zondag 6 september 2020 @ 08:43:24 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194911774
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:42 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit werd in maart al voorspeld. Meer dan een miljard mensen, sloppenwijken en heel veel armoede, slechte hygiene, noem maar op.
  zondag 6 september 2020 @ 08:47:05 #284
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194911804
GroenLinks-leider Klaver keert zich tegen coronawet (NU)
quote:
Afgelopen vrijdag stond opnieuw een gemêleerd gezelschap op het Malieveld te demonstreren tegen de coronaspoedwet. Naast complotdenkers die Kamerlid Pieter Omtzigt belaagden, zag Klaver ook demonstranten die zich oprecht zorgen maken over de macht die het kabinet met de coronawet krijgt.

"Over de viruswaanzinnigen heb ik eigenlijk niet veel goeds te zeggen, omdat ik vind dat ze misinformatie verspreiden en dat is gevaarlijk. Maar de meeste mensen die zich tegen de spoedwet keren, zijn geen viruswaanzinnigen. Zij zijn weldenkende burgers die niet willen dat een minister zoveel macht krijgt zonder controle van de volksvertegenwoordiging."

"De vragen die zij stellen, vind ik terecht en daar moeten we als politiek over debatteren. Zij zien volle vliegtuigen naar vakantiebestemmingen vliegen, terwijl de theaters de deuren gesloten moeten houden."
quote:
"Ik hoop ook dat we dan een vaccin hebben, maar we moeten ook nadenken over het scenario waarin dat onverhoopt niet lukt. Dan denk ik dat je toe moet naar een testsamenleving."
Fijn dat Klaver noemt wat er gebeurt op het moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door MangoTree op 06-09-2020 08:47:45 ( ) ]
2019: The Great Awakening
pi_194912117
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 08:47 schreef MangoTree het volgende:
[..]

[..]

Tja verkiezingen enzo.
Geloof er niet zo in
pi_194912319
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 08:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit werd in maart al voorspeld. Meer dan een miljard mensen, sloppenwijken en heel veel armoede, slechte hygiene, noem maar op.
Mja, je moet dat wel normaliseren naar per capita waarden om het een beetje in perspectief te plaatsen. De VS heeft gisteren 42k nieuwe gevallen met slechts 1/4e van de bevolking van India en zit dus naar rato ongeveer 2x zo hoog in bevestigde gevallen.
Bevestigde gevallen hangen natuurlijk wel weer af van het aantal uitgevoerde tests en daar zit India wel heel fors lager dan de VS. De sterfte per capita ligt in India nog wel steeds relatief laag volgens de officiële cijfers, maar cijfers over bijvoorbeeld oversterfte zijn er niet. En zoals in het stuk van de BBC wordt gesteld zijn de cijfers in regionaal perspectief ook weer niet bepaald best. India heeft een heel jonge bevolking, dus die zou in principe ook minder ernstige gevolgen moeten ondervinden van covid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 6 september 2020 @ 09:46:13 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194912387
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent échte niet goed bij je hoofd he. Ik zat op volle terrassen toen jij nog niet bij de kapper naar binnen mocht en op een festival met 10k man terwijl jij een bekeuring krijgt als je met 7 mensen thuis een feestje viert :')
1. Ik ga niet naar de kapper. Niet nodig met mijn 'haar'. Tondeuze of scheermes is genoeg
2. Doe ik nu nog als het er tijd voor is. Gewoon relistisch nadenken. Een advies is geen verbod
3. Dus het is beter leven in bulgarije, blijf dan daar en wordt geen compexo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 september 2020 @ 09:48:37 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194912419
quote:
[..]

[..]

Ben het eens met hem in de kern. Maar hoe het weer gebracht wordt... Zielig gl gejank om over vliegtuigen, voetbal en TdF te beginnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194912601
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1. Ik ga niet naar de kapper. Niet nodig met mijn 'haar'. Tondeuze of scheermes is genoeg
2. Doe ik nu nog als het er tijd voor is. Gewoon relistisch nadenken. Een advies is geen verbod
3. Dus het is beter leven in bulgarije, blijf dan daar en wordt geen compexo
In een corrupt land waar het geld regeert kan alles. Dus zolang je maar de juiste ambtenaar om koopt kun je prima festivals organiseren of je kroegen open gooien , dat maakt het land natuurlijk niet per se beter (of veiliger) in het hele corona-aanpak.

Blij dat ik niet in zo'n apenland leef, we klagen graag over het RIVM maar daar spelen zoveel andere (financiële) belangen dat het absoluut niet in te schatten valt hoe de zaken er echt voor staan.

https://nos.nl/l/2341422
blablablabla
pi_194914090
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 10:02 schreef Elan het volgende:

[..]

In een corrupt land waar het geld regeert kan alles. Dus zolang je maar de juiste ambtenaar om koopt kun je prima festivals organiseren of je kroegen open gooien , dat maakt het land natuurlijk niet per se beter (of veiliger) in het hele corona-aanpak.

Blij dat ik niet in zo'n apenland leef, we klagen graag over het RIVM maar daar spelen zoveel andere (financiële) belangen dat het absoluut niet in te schatten valt hoe de zaken er echt voor staan.

https://nos.nl/l/2341422
in nederland spelen er geen grote financiële belangen _O-
in nederland is geen corruptie })
nederland is geen "apenland" oO/ 8}

ik zal je uit je droom helpen, Nederland is niet heel veel beter dan Bulgarije.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194914132
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
Oplossing

Stort een bedrag op rekening rode kruis en zeg sorry
Opgelost
Als al die jeugd 400 euro aan het Rode Kruis zou doneren zou ik dat een zeer goede zaak vinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194914160
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hadden in maart dan ook enorme aantallen besmettingen, dat is nu wel duidelijk.
Doel je hierop? https://nos.nl/artikel/23(...)zelf-in-de-hand.html

quote:
Dat het aantal ziekenhuisopnames de afgelopen tijd laag is gebleven komt volgens de wetenschappers van het RIVM doordat het virus vooral rond gaat onder jongere mensen met veel contacten, en minder onder kwetsbare ouderen. "Dat was in maart waarschijnlijk ook al zo, maar toen hadden we daar gewoon geen zicht op", concludeert Van Dissel. Pas vanaf 1 juni kon iedereen getest worden en kwamen mensen onder de veertig meer in beeld.

Dus het gaat niet harder rond onder jongeren dan tijdens de eerste golf, we zien het alleen beter?

Van Dissel: "Ja, ik vermoed dat dat waar is. Omdat als we naar de serologische data (bloedonderzoek om te zien of iemand het virus gehad heeft, red) kijken dan zie je dat ook de jongere mensen in de beginperiode antistoffen hebben ontwikkeld. Maar dat hebben ze gedaan onder de medische radar, ze werden maar zelden in het ziekenhuis opgenomen"
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194914197
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:42 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Op hun bevolking komt dat neer op ~1100 positieve testen in Nederland. Ook weer niet overdreven hoog dus.
pi_194914241
quote:
Dus dan klopte die miljoenen Nederlanders reeds besmet stelling?
Maar dan zou dat bloedonderzoek van Sanquin niet kloppen waarin 5% ofzo besmet was?

In het buitenland hebben ze toch ook op plekken iedereen getest en zelfs toen waren die percentages niet zo hoog.
pi_194914291
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar dan zou dat bloedonderzoek van Sanquin niet kloppen waarin 5% ofzo besmet was?
5% van NL is nog altijd bijna een miljoen inwoners. Uiteindelijk zijn er 'slechts' iets van 10.000 man overleden, dan kom je op een sterfpercentage van 1%. Tel daarbij op dat die 5% sowieso een onderschatting was en je komt aardig richting de nu geschatte 0,5%.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 12:04:54 #296
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194914335
quote:
[..]

[..]

Als er geen vaccin komt en we dus zeg maar naar een ''test-samenleving'' moeten zonder eind datum lijkt me dat oprecht enorm kut.
Dan moet je dus continu bij elk hoestje/gesnotter om je heen gaan denken van -oh shit, ik moet me nu laten testen- en dat dan weet ik veel hoe veel keer per jaar... En als je dan positief bent meteen twee weken in quarantaine en dat dan ook misschien wel meerdere keren per jaar? Dan wordt de samenleving en het algemene leven echt een heel stuk vervelender en meer gespannen dan we gewend waren en dat dan dus voor onbepaalde tijd. Liever niet. :{
pi_194914416
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als er geen vaccin komt en we dus zeg maar naar een ''test-samenleving'' moeten zonder eind datum lijkt me dat oprecht enorm kut.
Dan moet je dus continu bij elk hoestje/gesnotter om je heen gaan denken van -oh shit, ik moet me nu laten testen- en dat dan weet ik veel hoe veel keer per jaar... En als je dan positief bent meteen twee weken in quarantaine en dat dan ook misschien wel meerdere keren per jaar? Dan wordt de samenleving en het algemene leven echt een heel stuk vervelender en meer gespannen dan we gewend waren en dat dan dus voor onbepaalde tijd. Liever niet. :{
Stel dat de vaccins een kansloze route blijken, het zou interessant zijn na hoeveel jaar het eerste land het op zou geven en zegt 'we hebben het geprobeerd, maar we zullen er nu mee moeten leven, dus we gooien alles weer open als in 2019 en accepteren de gevolgen'.
  zondag 6 september 2020 @ 12:14:50 #298
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194914480
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen fan van Klaver maar het is fijn dat er besproken wordt wat de komende spoedwet in gaat houden. ^O^
2019: The Great Awakening
pi_194914565
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Leuke poging, maar nee.
Bulgarije is vergelijkbaar met een land als Jamaica en Suriname. Scoort het allerslechtste van alle eu landen qua corruptie. Kans is vrij reëel dat je daar mensen kunt omkopen om je festival door te laten gaan of club of kroeg gewoon te openen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ptie-index~a9b19594/
blablablabla
  zondag 6 september 2020 @ 12:27:04 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194914676
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Laten gaan, Elan is altijd een beetje woest wanneer hij weer eens een verbale draai om zijn oren heeft gekregen. Ging ook helemaal uit z'n dak omdat ik het zinloos vond dat een klein jazz festival in de buitenlucht waar een paar honderd tot duizend man zou komen en iedereen sowieso al gemoedelijk op afstand van elkaar zit toch afgelast werd.

Ondertussen was hij muisstil met een concert in de Ziggo Dome met 2.500 man dat niet veel later plaats gevonden heeft. Sowieso :') denken dat corruptie inhoudt dat je met een paar centen in verbodstijden wel een festival kan plaats laten vinden in plaats van dat het gewoon inmiddels binnen het beleid mogelijk is (ongeacht wat je daarvan vindt) . Wat een domoor :')

Niets nieuws onder de zon :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')