abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194901573
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wetsovertredingen zijn nooit normaal gedrag. Egoïsme trouwens ook niet.
??? De wet bepaald dus wat normaal is en wat niet bij jou?
Je kunt t min of meer ook andersom bekijken; wat 'normaal'is en wat niet bepaald de wet.
En als je zegt dat "egoïsme" niet normaal is ben ik benieuwd wat jij zoal onder egoïsme verstaat.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:17:11 #252
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194901635
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:14 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

??? De wet bepaald dus wat normaal is en wat niet bij jou?
Je kunt t min of meer ook andersom bekijken; wat 'normaal'is en wat niet bepaald de wet.
En als je zegt dat "egoïsme" niet normaal is ben ik benieuwd wat jij zoal onder egoïsme verstaat.
Egoïsten zijn mensen die hen eigen ik en hen persoonlijke belang boven alles stellen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194901682
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:04 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zeg je nou dat miljoenen Nederlanders immuun zijn?
Nee, maar er zijn wel meer mensen immuun dan op dit moment besmettelijk. De kans dat iemand een superspreader wordt, wordt dus steeds kleiner.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:20:10 #254
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194901702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel meer mensen immuun dan op dit moment besmettelijk. De kans dat iemand een superspreader wordt, wordt dus steeds kleiner.
Waar haal je dat vandaan dan?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194901761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Goed nieuws!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:40:06 #256
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194902098
Nog 35 coronapatiënten op de intensive care (ic)
Er liggen nog 35 Nederlandse coronapatiënten op de ic, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat is hetzelfde aantal als een dag eerder. Buiten de ic's liggen er nog 99 coronapatiënten in het ziekenhuis, 5 meer dan gisteren.

Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Het aantal opgenomen COVID-patiënten is laag en stabiel, 56 procent van hen ligt in de regio’s Brabant, Amsterdam en Rotterdam. Dit is in lijn met de regionale besmettingscijfers. Er bestaat bij deze lage bezetting geen behoefte aan verplaatsingen van COVID-patiënten tussen ziekenhuizen."
Bron; NU.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper

En verder over immuun van mensen gesproken, dat is nog lang echt niet zeker of dat een grote deel van ons bevolking immuun is voor het coronavirus. Maar er zijn helaas wel paar mensen opnieuw besmet met het coronavirus in paar weken geleden. Ik denk dat we echt niet levenslang immuun kunnen zijn tegen alle virussen. Virologen en medische deskundigen zeggen het ook dat we niet echt veilig zijn tegen vele soorten virussen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194902392
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan dan?
Ik heb niet de exacte cijfers maar op het dashboard staat dat naar schatting 29.000 mensen besmettelijk zijn. Gelet op het aantal besmettingen zijn de mensen die niet-besmettelijk kunnen worden een stuk groter. Natuurlijk is het wel afwachten in hoeverre de immuniteit blijvend is.

Ik bedoel dus dat die gevaarlijke superspreader in februari misschien 100 mensen had besmet, maar omdat hij nu immuun is scheelt dat even 100 besmettingen.
pi_194903334
Bij de Tour is het ook weer flink druk qua toeschouwers ^O^
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:41:47 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194903357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb niet de exacte cijfers maar op het dashboard staat dat naar schatting 29.000 mensen besmettelijk zijn. Gelet op het aantal besmettingen zijn de mensen die niet-besmettelijk kunnen worden een stuk groter. Natuurlijk is het wel afwachten in hoeverre de immuniteit blijvend is.

Ik bedoel dus dat die gevaarlijke superspreader in februari misschien 100 mensen had besmet, maar omdat hij nu immuun is scheelt dat even 100 besmettingen.
Hier zit ook een goede gedachte in dat iemand vaak maar tijdelijk - gedurende de periode van symptomen - een superspreader zal gaan zijn.

Na twee weken is doorgaans, vooropgesteld dat we waarde hechten een immuniteit en herbesmetting uit willen sluiten, geen risico "issue" meer te verwachten.
Iemand die dus antistoffen heeft (ontwikkeld) is vormt volgens die theorie dan geen gevaar en zou zich vrijelijk onbeschermd, overal en met iedereen kunnen ophouden. Tis een ideetje dat aspect te willen meenemen in maatregelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:02:16 #260
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194903714
quote:
80s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Ze hebben allemaal een mondkapje op; dan is die anderhalve meter afstand blijkbaar niet meer belangrijk. 8)7
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:02:57 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194903728
quote:
80s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Lekker sproeien achter die mondkapjes.

Boel hebben hem gewoon op de kin hangen :')
pi_194903956
Zoveelste voorbeeld:

quote:
Het eerste kermisloze weekeinde in Volendam is niet zonder problemen verlopen.

De politie heeft vannacht twee illegale thuisfeesten in het kermisgekke dorp afgebroken. "Daar werd zeker geen anderhalve meter afstand gehouden. Er was ook niets aangevraagd of geregeld. De jeugd was zwaar aan de alcohol, dat is ook zonder de kermis helemaal niet de bedoeling", zegt burgemeester Lieke Severs bij NH Nieuws. Ze ergert zich ook aan een horecaondernemer die zich niets aantrekt van de coronaregels, tenzij de handhavers langskomen. "Dan hoor je: "de boa, de boa!" en spatten ze uit elkaar, maar daarna doet men weer wat men wil. Daar worden we een beetje verdrietig van." Komende week gaat ze met de ondernemer in gesprek.
Gelukkig heeft de gemeente er wel op ingespeeld:
quote:
Volendam kent, net als andere dorpen en steden aan de voormalige Zuiderzee, een rijke kermistraditie. Toen kermisexploitanten zagen aankomen dat het er dit jaar vanwege corona niet van zou komen, dienden ze een alternatief plan in voor een kinderkermis zonder horeca. Maar de gemeente vond dat te veel lijken op de gewone kermis en gaf geen toestemming. In plaats daarvan lopen dit weekeinde extra politieagenten en handhavers door het dorp. Volgens de burgemeester werkt dat verder goed.
(Bron NOS Liveblog)
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:28:17 #263
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194904064
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:19 schreef hooibaal het volgende:
Zoveelste voorbeeld:
[..]

[..]

(Bron NOS Liveblog)
Ja , iedere keer gebeurt hier en daar wat... ze missen het feest duidelijk toch... is begrijpelijk. Maar we moeten het nog doen met het maatregelen die nog geldig zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194904211
quote:
Zoveelste voorbeeld:
[..]

[..]

(Bron NOS Liveblog)

In plaats daarvan lopen dit weekeinde extra politieagenten en handhavers door het dorp. Volgens de burgemeester werkt dat verder goed.
Oplossing

Stort een bedrag op rekening rode kruis en zeg sorry
Opgelost

En de boa en politie zijn een soort attractie ?
pi_194904364
quote:
Zoveelste voorbeeld:
[..]

[..]

(Bron NOS Liveblog)
Zoveelste voorbeeld van het nergens op in gaan van je bedoel je? Er zijn reacties en vragen naar aanleiding van je posts, maar zoals gebruikelijk reageer je met een jongerenbash of besmette leraar.
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:51:38 #266
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194904408
quote:
Zoveelste voorbeeld:
[..]

[..]

(Bron NOS Liveblog)
Repressie en angstzaaien werkt alleen op de korte termijn, helaas weigeren types zoals jij dat in te zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194904635
quote:
Zoveelste voorbeeld:
[..]

[..]

(Bron NOS Liveblog)
En weer de jeugd. Bron van alle ellende. Net als bij die bruiloft laatst.
pi_194904638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zoveelste voorbeeld van het nergens op in gaan van je bedoel je? Er zijn reacties en vragen naar aanleiding van je posts, maar zoals gebruikelijk reageer je met een jongerenbash of besmette leraar.
Ik ga overal op in, je bent het alleen niet met me eens omdat je het wel prima vindt dat jongeren telkens de regels overtreden. Dat mag, maar zeg dat dan.

Als samenleving maak je afspraken om de gemeenschap veilig te houden. We kunnen niet goedkeuren dat iedereen voor zichzelf maar gaat bepalen welke regels ze het wel en niet waard vinden om zich aan te houden. Het is dus goed dat de gemeente Volendam extra handhavers inzet om jongeren tot de orde te roepen die toch feestjes gaan lopen bouwen terwijl dat helemaal niet kan.
pi_194904887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch klopt er iets niet. We hadden dan in maart echt enorme aantallen moeten hebben. Het lijkt me gewoon sterk. Stel al was het zo, dan is het nu enkel minder door geen superspreadevents? Dus toch aerosolen of werd iedereen in het gezicht gehoest?

Dat het erg was in maart (en februari) en veel erger dan bekend is logisch maar niet in zulke aantallen toch?

Is het virus dan in kracht afgenomen? Of misschien zitten er een hope false positives voor corona bij de test?
Het lijkt me ergens aannemelijker dat er in maart zoveel besmet was terwijl uit dat bloedonderzoek van Sanquin in april nog gesproken werd over een klein percentage.
Of de huidige maatregelen (afstand houden en thuisblijven bij klachten) werken voldoende om het onder controle te houden.
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:37:59 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194905036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch klopt er iets niet. We hadden dan in maart echt enorme aantallen moeten hebben. Het lijkt me gewoon sterk. Stel al was het zo, dan is het nu enkel minder door geen superspreadevents? Dus toch aerosolen of werd iedereen in het gezicht gehoest?

Dat het erg was in maart (en februari) en veel erger dan bekend is logisch maar niet in zulke aantallen toch?

Is het virus dan in kracht afgenomen? Of misschien zitten er een hope false positives voor corona bij de test?
Het lijkt me ergens aannemelijker dat er in maart zoveel besmet was terwijl uit dat bloedonderzoek van Sanquin in april nog gesproken werd over een klein percentage.
We hadden in maart dan ook enorme aantallen besmettingen, dat is nu wel duidelijk.
pi_194905269
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik ga overal op in, je bent het alleen niet met me eens omdat je het wel prima vindt dat jongeren telkens de regels overtreden. Dat mag, maar zeg dat dan.

Als samenleving maak je afspraken om de gemeenschap veilig te houden. We kunnen niet goedkeuren dat iedereen voor zichzelf maar gaat bepalen welke regels ze het wel en niet waard vinden om zich aan te houden. Het is dus goed dat de gemeente Volendam extra handhavers inzet om jongeren tot de orde te roepen die toch feestjes gaan lopen bouwen terwijl dat helemaal niet kan.
Ik vind het wel prima inderdaad wat die jongeren doen, ik was alleen benieuwd naar je antwoord op een eerdere vraag, of je het bv. prima vindt dat in sommige landen homo's worden vervolgd omdat het daar strafbaar is volgens de wet.
pi_194905336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik vind het wel prima inderdaad wat die jongeren doen, ik was alleen benieuwd naar je antwoord op een eerdere vraag, of je het bv. prima vindt dat in sommige landen homo's worden vervolgd omdat het daar strafbaar is volgens de wet.
Nee, maar ik zou wetgeving in dictaturen dan ook niet willen vergelijken met die in een westerse democratie.
pi_194905563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou wetgeving in dictaturen dan ook niet willen vergelijken met die in een westerse democratie.
Gisteren plaatste je nog _O_ op zo’n maatregel in een dictatuur.

Net als maanden lopen zeiken op ondernemers dat ze maar een andere baan moesten gaan zoeken, creatief moesten zijn en ze moesten niet janken. En dan nu de leraren, die janken toch een partij, laat ze lekker een andere baan zoeken. Nee, dikke tranen voor die arme arme leraren. Hypocriete oude zemelaar
Go hard or go home
pi_194905596
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ook in westerse democratieën heb je wel eens onverbindende regelgeving
zie email 27 oktober
pi_194905729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook in westerse democratieën heb je wel eens onverbindende regelgeving
Vind je dat daar bij de coronamaatregelen sprake van is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')