terwijl er toch al twee keer in het Kroatisch gezongen was.quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:43 schreef usagi414 het volgende:
De eerste Kroatische zangeres , ook al kwam ze voor Monaco uit
Ik weet het niet. Je kan er inderdaad veel gevoel in leggen, maar deze uitvoering kwam voor mijn gevoel niet echt uit de verf.quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:46 schreef usagi414 het volgende:
Hoe Italië met 0 punten naar huis ging, onbegrijpelijk
ESF / Vergeten ESF-lied van de dag
Volgens mij wordt ze vooral herinnert als de eerste zwarte artiest ooit op het festival toch?quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:51 schreef Sableheart het volgende:
Niet dat het een goed nummer is, maar je herinnert hem wel.
GB doet het ook. Maar die van Ierland is beterquote:Op zaterdag 5 september 2020 21:55 schreef Sableheart het volgende:
Ierland met een heerlijke crooner zoals ze in die tijd wel vaker stuurden.
absoluutquote:Op zaterdag 5 september 2020 21:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
GB doet het ook. Maar die van Ierland is beter
quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:57 schreef Sableheart het volgende:
Dit zou ik geen heerlijke crooner noemen.
Dit is gewoon een crooner.
Dat wel, ja. De verbindingen zijn nog niet zo goed dat iedere woordvoerder een uitgebreid verhaal kan houden.quote:
Je ne sais pasquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:10 schreef Sableheart het volgende:
blijkbaar hoeven de punten niet herhaald te worden als ze in het Frans gegeven worden. Wie spreekt er nu geen Frans?
En Portugal ook maar dan in de richting van Spanjequote:Op zaterdag 5 september 2020 22:12 schreef Sableheart het volgende:
[..]
en Finland doet precies hetzelfde.
En Spanje had even niet door hoe je moet tellen. Maar ook 5 voor de burenquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En Portugal ook maar dan in de richting van Spanje
Wiki is je vriend in dit soort gevallen. Kijk ook daar naar de punten.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:16 schreef Sableheart het volgende:
En het gaat zo snel dat ik het niet bij kan houden
Jaquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:19 schreef Sableheart het volgende:
gelukkig wordt er overal op de buren gestemd.
inderdaad, gelukkigquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
JaMaar het uitgangspunt blijft gelijk, Je kan niet alleen winnen door de stemmen van je buren.
Je moet van iedereen iets krijgen
Misschien volgende week 30 minuten later beginnen ?quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:26 schreef Sableheart het volgende:
Dit was hem weer.
Hartelijk bedankt voor jullie gezelschap, en tot volgende week!
dan 1976.
Dat kan inderdaad, als dat betekent dat de Mol ons niet in de weg zit en we dus meer kijkers mogen verwachten.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Misschien volgende week 30 minuten later beginnen ?
inderdaad, een van de Nederlandse edities, na de winst van Teach-Inquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
volgende week toch de editie die in nederland is georganiseerd/
Ja. Met Corry Brokken als de presentator.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
volgende week toch de editie die in nederland is georganiseerd/
De Italiaanse zanger zorgde voor een schandaal tijdens de repetities. Lijkt erop dat de Europese jury's hem dit niet in dank afnamen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:46 schreef usagi414 het volgende:
Hoe Italië met 0 punten naar huis ging, onbegrijpelijk
ESF / Vergeten ESF-lied van de dag
quote:It was also one of the first contests in which an entry was not accompanied by an orchestra. The Italian entry "Dio, come ti amo" performed by Domenico Modugno had been rearranged since its performance at the Sanremo Music Festival and officially broke the EBU rule that stated the arrangement should be finalised well in advance. During the Saturday afternoon rehearsal Modugno performed the new arrangement with three of his own musicians as opposed to the orchestra, which went over the three minute time limit. Following his rehearsal Modugno was confronted by the show's producers about exceeding the time limit and was asked to use the original arrangement with the orchestra. Modugno was so dissatisfied with the orchestra that he threatened to withdraw from the Contest. Both the producers and EBU scrutineer Clifford Brown felt it was too short notice to fly Gigliola Cinquetti to Luxembourg to represent Italy, so the EBU gave in and allowed Modugno to use his own ensemble instead of the orchestra. Despite websites and the official programme listing Angelo Giacomazzi as the conductor, Giacomazzi actually played the piano for the entry.
En deze wil ik ook nog graag met jullie delenquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:29 schreef usagi414 het volgende:
En laat me nog even mijn favoriete Udo nummer hier neer zetten.
Dit is zo mooi.
Zeker. Vanavond zet ik 1976 op.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:08 schreef Meridiaan het volgende:
Is er vanavond ook een nieuwe ronde?
In 1998 had je ook dat een nummer te lang dreigde te durenquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De Italiaanse zanger zorgde voor een schandaal tijdens de repetities. Lijkt erop dat de Europese jury's hem dit niet in dank afnamen.
[..]
TT vast aangepastquote:Op zaterdag 12 september 2020 15:35 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zeker. Vanavond zet ik 1976 op.
We beginnen wel een half uurtje later, om 21:30 uur, vanwege de clash met WIDM.
Vanavond hoor ik graag of jullie dat een definitieve wijziging willen maken, of dat we terug willen naar 21:00 uur (om als we de jaren 10 kijken niet vreselijk laat naar bed te hoeven)
Ook toen probeerde men al de winnaar van het jaar ervoor te kopiërenquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:03 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een bijzondere songtitels allemaal, ze klinken gemakkelijk/verzonnen: Un, deux, trois + Djambo, Djambo + Sing Sang Song + Pump Pump en dan nog Panagia mou, panagia mou wat overigens wel wat betekent, maar de herhaling maakt 't anders.
* Meridiaan legt het vast heel krom uit
Dat was wel de goede strategie. Het openingsnummer van de avond won immers weerquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ook toen probeerde men al de winnaar van het jaar ervoor te kopiëren
spoilerquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat was wel de goede strategie. Het openingsnummer van de avond won immers weer
Buiten dat het weer het openingsnummer was, zijn er veel situaties waarin de winnaar van het jaar ervoor werd gekopieerd en daarna won?quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ook toen probeerde men al de winnaar van het jaar ervoor te kopiëren
Won weet ik zo niet. En dat zegt denk ik al genoeg. Misschien 1984-1985 ?quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:26 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Buiten dat het weer het openingsnummer was, zijn er veel situaties waarin de winnaar van het jaar ervoor werd gekopieerd en daarna won?
* Meridiaan heeft de ESF-geschiedenis niet goed op een rij.
Qua vrolijkheid zeker jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Won weet ik zo niet. En dat zegt denk ik al genoeg. Misschien 1984-1985 ?
Je hebt de link ook gevonden?quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:26 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zit er klaar voor. Heb stokbrood met aïoli om uit te delen
Dankjewel.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:27 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Je hebt de link ook gevonden?
https://w2g.tv/rooms/d3uxtdhvxz6m5p62a1
Probeer mee te posten, maar als Silke actief weer wordt dan luister ik meer mee.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:34 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Welkom, leuk dat je er bent!
uiteraard.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Probeer mee te posten, maar als Silke actief weer wordt dan luister ik meer mee.
Zeker!quote:
Bestaat gewoon al sinds 1945quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:36 schreef koffieleuk het volgende:
Op zaterdag 12 september 2020 21:35 schreef Meridiaan het volgende:
spuit 11quote:
Een paar keer verversen deed the trick!quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:38 schreef Sableheart het volgende:
https://w2g.tv/rooms/d3uxtdhvxz6m5p62a1
Niet?
anderen hadden geen problemen
Gelukkig. Zonder jou zou het toch minder zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:39 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Een paar keer verversen deed the trick!![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:40 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Gelukkig. Zonder jou zou het toch minder zijn.
Nu je het zegtquote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:40 schreef Meridiaan het volgende:
Deze hebben ook een prima Engelse uitspraak trouwens![]()
Hij staat ook in de top2000quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:42 schreef sportfreak het volgende:
Toch wel een echte klassieker geworden dit
Dat zag je ook nog in de jaren 90. Dat Ierland een deel van de aankondigingen gewoon in het Iers deed.quote:
Dit jaar verandering inbrengen 😉quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:42 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Alleen in 2001 volgens Wikipedia
Hij ziet toch niet zo uit als IT?quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:44 schreef Meridiaan het volgende:
OOOOH MAN EEN CLOWN WAT DOE JE MIJ AAAAAN
Voor mijn gevoel zijn er wel eerder dan dit circusacts geweest.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Grondlegger van de circusacts op het ESF.
De eerdere edities waarin dat voor kwam, heb ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er wel eerder dan dit circusacts geweest.
Postcard van Duitsland.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
Wacht even, waar zijn jullie in het filmpje?
Hoewel degenen die ik me herinner meer in het lied dan op het podium zaten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Sableheart het volgende:
[..]
OHh dan heb ik de eerste twee gemist en liep mijn filmpje achterquote:
Nee, maar ik had dit niet verwachtquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij ziet toch niet zo uit als IT?
Een paar jaar eerder liet een land de dirigent al opdraven als Napoleon, daar is het begonnen...quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Goedenavond!quote:
Hi en welkomquote:
En net nu gaat mijn stream eindelijk gelijk lopenquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:49 schreef koffieleuk het volgende:
Het niveau gaat wel bergafwaarts momenteel
Kon Finland toen ook wat vanquote:
Dat bracht hen -mede- wel succes, dus wellicht zag men daar toch succes in.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:48 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Een paar jaar eerder liet een land de dirigent al opdraven als Napoleon, daar is het begonnen...
Die hadden vaak van dat soort titelsquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:50 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Kon Finland toen ook wat van
Dan noemt men het krumpen!quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:50 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Zou nu met 100 camera's en een ander shot elke 2 seconden niet meer kunnen
Hun nummer dit jaar blijft je ook wel bij.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:50 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Kon Finland toen ook wat van
en in april, dus dan is er ook zat.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:52 schreef Sableheart het volgende:
[..]
In Nederland, he. We hebben er genoeg, dus kunnen er wel een paar kwijt.
Zoals wel vaker in deze jaren. Net als meestal maken ze het nu ook goed af.quote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:53 schreef koffieleuk het volgende:
Ik dacht heel even dat ze Dance Monkey zouden inzetten
Goed nieuws voor Italië als de geschiedenis zich herhaalt danquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:53 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zoals wel vaker in deze jaren. Net als meestal maken ze het nu ook goed af.
De overwinningen in 79 en 80 zaten al een tijdje in de lucht.
Ik hoop het zo voor ze! Italië verdient echt snel een overwinningquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:54 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Goed nieuws voor Italië als de geschiedenis zich herhaalt dan
QFTquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik hoop het zo voor ze! Italië verdient echt snel een overwinning
Ook hiermee eens.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Blijf het nog steeds jammer vinden dat Luxemburg er niet bij is in 2021.
Alleen jammer dat ze dan ook gaan organiseren het jaar ernaquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik hoop het zo voor ze! Italië verdient echt snel een overwinning
Dat wordt het tegenwoordig toch welquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze dan ook gaan organiseren het jaar ernaGaat nachtwerk worden.
Dat is het al sinds dat we met 20+ landen meedoen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze dan ook gaan organiseren het jaar ernaGaat nachtwerk worden.
Hebben heel toffe inzendingen gehad, maar de vraag is of ze zoveel jaren later - de contest is erg veranderd - nog zo vaak goed werk af zouden geven. Het blijft een klein staatje dat vooral afhankelijk is van import artiesten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Blijf het nog steeds jammer vinden dat Luxemburg er niet bij is in 2021.
Hahaha jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat de presentatoren fatsoenlijk Engels en Frans spreken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hahaha jaMaar daar zal de EBU ook wel bovenop zitten dan
Dat óókquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat de presentatoren fatsoenlijk Engels en Frans spreken.
Je kan wel zien dat Jürgen Marcus een grote schlagerzanger is geworden in Duitsland.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het begon wat langzaam, maar dit is een leuk refrein, ja.
Misschien zong hij al over jou.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:01 schreef Aoibhin het volgende:
Lijkt wel of hij mij zit toe te zingen
Dan hebben de Beatles een beter nummer gemaakt over jequote:Op zaterdag 12 september 2020 22:01 schreef Aoibhin het volgende:
De volledige tekst? Ik hoop het niet voor je.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:01 schreef Aoibhin het volgende:
Dan had hij een heel vooruitziende blikquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Misschien zong hij al over jou.
Hij kijkt zo in je zielquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:01 schreef Aoibhin het volgende:
Hahaquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:02 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dan hebben de Beatles een beter nummer gemaakt over jeMaar dit is wel een lekker nummer.
Haha nee, maar mijn naam lijkt heel erg op Judyquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:03 schreef Sableheart het volgende:
[..]
De volledige tekst? Ik hoop het niet voor je.
Wel een mooi nummer.
Ik weet hetquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haha nee, maar mijn naam lijkt heel erg op Judy
Oh jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:04 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik weet het
Heb naast je gezeten in Utrecht.
Dat ookquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:06 schreef koffieleuk het volgende:
Heeft wel een beetje weg van She van Aznavour? Of verzin ik dit.
Ja nu je het zegt!quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:06 schreef koffieleuk het volgende:
Heeft wel een beetje weg van She van Aznavour? Of verzin ik dit.
Ierland heeft een aantal flinke goede klappers gehad, maar ook echt heel veel nummers die prima zijn, maar ook totaal niet onderscheidend van elkaarquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:07 schreef Sableheart het volgende:
Goed nummer.
Maar Ierland is wel een van de weinige landen waar ik geen groot verschil hoor met vorige week, toen we 1966 keken.
Klopt, vooral 1980 en 1987 lijken wel heel erg op elkaar...quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ierland heeft een aantal flinke goede klappers gehad, maar ook echt heel veel nummers die prima zijn, maar ook totaal niet onderscheidend van elkaar
Die vent zelf ookquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:09 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Klopt, vooral 1980 en 1987 lijken wel heel erg op elkaar...
Dus doen we dat in 1980 gewoon, ondanks het feit dat we niet eens wonnen!quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
De titel zegt we willen niet nog een keer organiseren.
Als de titel klopt krijgen we zo dadelijk de aftiteling.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
De titel zegt we willen niet nog een keer organiseren.
Nu doen we 2x achter elkaar. Dit jaar is een aparte editie.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dus doen we dat in 1980 gewoon, ondanks het feit dat we niet eens wonnen!
En de Israëli even flink naaien door het op hun feestdag/herdenkingsdag te houden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dus doen we dat in 1980 gewoon, ondanks het feit dat we niet eens wonnen!
Een ding weet je wel zeker, als wij het organiseren is het niet op 4 mei.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En de Israëli even flink naaien door het op hun feestdag/herdenkingsdag te houden.
Dan hadden ze niet moeten winnen in 1979.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En de Israëli even flink naaien door het op hun feestdag/herdenkingsdag te houden.
Daar is Mata Hari geboren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hadden ze in de postcard over mijn woonplaats 😮
Het huis van Mata Hari is deels afgebrand in 2013.quote:
En dan drie achtergrondzangeressen in nonnenkledij, oogt heel tegenstrijdig.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:16 schreef Aoibhin het volgende:
Van het nummer word ik niet echt warm
Haar kleding is nog braafjes. Als je echt Mata Hari wil uitbeelden dan had nog bloter gemoeten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:15 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
En dan drie achtergrondzangeressen in nonnenkledij, oogt heel tegenstrijdig.
Ik vind haar outfit wel geinig.
Ik ben naar de tentoonstelling over haar geweest in het Fries museum.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:16 schreef Meridiaan het volgende:
Ooit een boek over Mata Hari van Paulo Coelho gelezen. Aanrader.
True. Maar ze wilde haar alleen bezingen, geloof ik.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Haar kleding is nog braafjes. Als je echt Mata Hari wil uitbeelden dan had nog bloter gemoeten.
Loopt die nog, of was dat een tijdelijke? Daar zou ik nog wel eens heel willen andersquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben naar de tentoonstelling over haar geweest in het Fries museum.
Tegenwoordig zou het bloter en sexy ontblote torso van mannen de act zijn. Natuurlijk met heel zwoel dansen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:17 schreef Sableheart het volgende:
[..]
True. Maar ze wilde haar alleen bezingen, geloof ik.
De grote tentoonstelling was tijdelijk. Ze hebben standaard een paar stukken in de collectie.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:18 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Loopt die nog, of was dat een tijdelijke? Daar zou ik nog wel eens heel willen anders
Like a lion of lovequote:Op zaterdag 12 september 2020 22:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou het bloter en sexy ontblote torso van mannen de act zijn. Natuurlijk met heel zwoel dansen.
Lion of love😍quote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:20 schreef Sableheart het volgende:
Ik probeer nog steeds te bepalen wat ik hier van vind. Ik denk dat ik het een goed nummer vind, maar ben daar niet heel erg zeker van.
Ik deel dezelfde mening.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:20 schreef Sableheart het volgende:
Ik probeer nog steeds te bepalen wat ik hier van vind. Ik denk dat ik het een goed nummer vind, maar ben daar niet heel erg zeker van.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:21 schreef Aoibhin het volgende:
Mist wat zodat ik het echt goed ga vinden, maar de stijl vind ik wel tof
Het verhaal erachter is wel interessant om te lezen. Nummer doet me niet zoveel.quote:
Thanks! Achtergrondverhalen zijn altijd tofquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:22 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het verhaal erachter is wel interessant om te lezen. Nummer doet me niet zoveel.
“Ki an thite yi freskoskameni, The tha 'ne kabos karperos - Als je nieuw gegraven land ziet, dan zijn dat geen vruchtbare velden”
Je loog nietquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:22 schreef Sableheart het volgende:
Wordt weer een interessant optreden.
Behalve dat ik er geboren ben, altijd al een onbegrepen en onverklaarbare fascinatie gehad voor Finland.quote:
Stem je dan altijd op Finland bij het ESF?quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:25 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Behalve dat ik er geboren ben, altijd al een onbegrepen en onverklaarbare fascinatie gehad voor Finland.
ondertiteling aanquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:25 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Behalve dat ik er geboren ben, altijd al een onbegrepen en onverklaarbare fascinatie gehad voor Finland.
Neuh. Sowieso nooit veel gestemd, pas de laatste drie, vier jaar en dan ook niet altijd op Finland. Stem op wat ik mooi vind, niet ongeacht waar het vandaan komt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stem je dan altijd op Finland bij het ESF?
Ik heb dat met de Balkan landen, alleen ben ik daar niet geboren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:25 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Goed zoquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:28 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Neuh. Sowieso nooit veel gestemd, pas de laatste drie, vier jaar en dan ook niet altijd op Finland. Stem op wat ik mooi vind, niet ongeacht waar het vandaan komt.
Hij gaat vroeg slapen tegenwoordig. Komt er morgen vast op terug.quote:
Dat is ook een fascinerend gebied qua geschiedenis en cultuur!quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb dat met de Balkan landen, alleen ben ik daar niet geboren.
Hij zal toch maar wakker worden getagd voor dat van netquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Hij gaat vroeg slapen tegenwoordig. Komt er morgen vast op terug.
Hij zal er eerder op in slaap vallenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij zal toch maar wakker worden getagd voor dat van net
quote:Zweden trok zich eenmalig terug, omdat het bij winst geen geld gehad zou hebben om het festival te organiseren. Daarop bepaalde de European Broadcasting Union dat voortaan elk land financieel moest bijdragen aan het organiseren van het festival.
Da's inderdaad interessant!quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:31 schreef sportfreak het volgende:
Ik zat even te googelen waarom Zweden dit jaar niet meedeed en dit verhaal kende ik nog niet
[..]
Interessant ja! Was daarvoor dus nog niet persé zoquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:31 schreef sportfreak het volgende:
Ik zat even te googelen waarom Zweden dit jaar niet meedeed en dit verhaal kende ik nog niet
[..]
Terwijl er wel eerder een winnaar niet georganiseerd had wegens financiele redenen, toch?quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Interessant ja! Was daarvoor dus nog niet persé zo
Er is nog hoop als IJsland, San Marino of Montenegro een keer zou winnenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Luxemburg toch een keer? Toen het kort achter elkaar moest?quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:33 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Terwijl er wel eerder een winnaar niet georganiseerd had wegens financiele redenen, toch?
Jij bent onze ESF encyclopedie.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Luxemburg toch een keer? Toen het kort achter elkaar moest?
Maar pin me er niet op vast
Dit inderdaad. Was wel prima, maar ook niet echt geweldig, en heb er niet veel over te meldenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:34 schreef Sableheart het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van dit nummer?
Niet geweldig, goede opvulling, aangezien niemand het er over heeft?
Zou best kunnenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Slagen ze ook prima in.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:35 schreef koffieleuk het volgende:
Oostenrijk probeert dit jaar ook feelgood te doen
Ze verkopen het goed jaquote:
In ieder geval in 1960 toen Nederland het eigenlijk voor de tweede keer in drie jaar mocht organiseren. Nederland zag er vanaf en de eer ging naar de Britten, die een jaar eerder tweede werden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:36 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Zou best kunnen
Sowieso heeft de BBC wel eens ingegrepen.
Ik ben er niet rouwig om. Zitten een flink aantal leuke nummers tussen.quote:
Door jouw post herinner ik mij waarom ik die vrouw herken.. Van een eerdere versie die ik hier op een zaterdagavond heb zitten kijkenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:35 schreef usagi414 het volgende:
Al Bano & Romina Power hebben leuke nummers, dit was er niet een van helaas.
Luxemburg 1972-1973 in elk geval. Maar het is vaker gedaan.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haha ja, Magic oh Magic, in 1985quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:39 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Door jouw post herinner ik mij waarom ik die vrouw herken.. Van een eerdere versie die ik hier op een zaterdagavond heb zitten kijken
Ja precies, wel leuk zo!quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:38 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik ben er niet rouwig om. Zitten een flink aantal leuke nummers tussen.
Maakt nummers als Griekenland wel belangrijker, voor de afwisseling.
Zo, is dat ook weer duidelijk.quote:Host country
Following the first two contests hosted in Switzerland and Germany, the tradition of the winning country hosting the following year's event was established in 1958, held in the Netherlands.[10][11][54] A number of exceptions to this rule have occurred since, typically when the winning country had already hosted the event in the recent past. These exceptions are listed below:[13]
1960—hosted by the BBC in London when the Netherlands' NTS declined due to expense, having previously hosted the 1958 contest. The United Kingdom was chosen to host after finishing in second place in 1959.[55]
1963—hosted by the BBC in London when France's RTF declined due to expense, having previously hosted the contest in 1959 and 1961. The second- and third-placed Monaco and Luxembourg also declined when offered hosting duties.[56]
1970—hosted by the NOS in Amsterdam following a ballot to determine the host after the 1969 contest produced four winning countries.[57][58]
1972—hosted by the BBC in Edinburgh when Monaco's Télé Monte Carlo was unable to provide a suitable venue. The Monegasque broadcaster invited the BBC to host the event due to their previous experience.[59]
1974—hosted by the BBC in Brighton when Luxembourg's RTL declined due to expense after hosting the 1973 contest.[60]
1980—hosted by the NOS in The Hague when Israel's IBA declined due to expense after staging the 1979 event. The Dutch offered to host the contest after several other broadcasters, reportedly including runner-up Spain's RTVE and the BBC, were unwilling to do so
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |