abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194876290
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 01:10 schreef ipa84 het volgende:
Dat is mens eigen om te klagen plus overal worden fouten gemaakt. Maar ik bedoel meer je hebt wel geld nodig om dingen aan te pakken. Je kan niet even zomaar een blik mensen open trekken die kunnen testen of in een lab werken om de testen te onderzoeken.
Ja, mij hoef je niet te overtuigen dat dit soort organisaties wel wat meer krediet verdienen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194876304
België heeft oa. Limburg code oranje gegeven, met 15 besmettingen per dag. Je zou om minder in conspiracies gaan geloven. (Bijna dan....). Wat een hysterie.
Alpha kenny one
pi_194876325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 01:16 schreef falling_away het volgende:
België heeft oa. Limburg code oranje gegeven, met 15 besmettingen per dag. Je zou om minder in conspiracies gaan geloven. (Bijna dan....)
Nee hoor, gewoon een onbestuurbaar land in blinde paniek. Helaas wordt de machtswellusteling van een viroloog hier vanavond gepromoot op basis van een belachelijk slecht artikel. Alhoewel ook mijn twijfels toenemen.
pi_194876335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
Marc van Ranst is eindelijk wakker :D nu z'n Nederlandse collega's nog

[ twitter ]
Geen zin om alles door te nemen, maar vind dit wel interessante reacties:

Zie ook de reacties hier:
twitter

Het stuk waaraan Van Ranst refereert is overigens behoorlijk pover vanuit een wetenschappelijk perspectief. Typisch geval van naar de conclusie toe redeneren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194876392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 01:19 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een onbestuurbaar land in blinde paniek. Helaas wordt de machtswellusteling van een viroloog hier vanavond gepromoot op basis van een belachelijk slecht artikel. Alhoewel ook mijn twijfels toenemen.
Ik las laats een interview met Luc Bonneux (een Belgisch epidemieloog).Hij is ook behoorlijk kritisch op het Belgische beleid. Dat er nu in zijn ogen behoorlijk wat onderzoeken naar buiten komen die behoorlijk overdreven zijn opgeschreven en die hij als reviewer nooit had goed gekeurd toen die dat nog was. Die onderzoeken halen ook de media terwijl de onderzoeken die voorzichtiger of minder sensationeel zijn halen de media niet.

Het interview.
https://doorbraak.be/luc-(...)chappelijk-onzinnig/
  vrijdag 4 september 2020 @ 02:44:52 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194876635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 00:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat het wat zegt over de verspreiding van het virus nu t.o.v. in maart.
[..]

Het is een puntschatting, dus dan moet je kijken naar het betrouwbaarheidsinterval. En dan zie je dat het niet zomaar het dubbele of de helft kan zijn.
[..]

Misschien moet je de statistiek dan aan anderen laten die er wel verstand van hebben (en het dus niet op een bierviltje doen).
Ah, expert die anderen wil uitsluiten, daar ga ik ws niets van leren.

Maak dan maar duidelijk waar dat getal anders dan een bierviltje in de RIVM kantine op grond van extrapolatie, vandaan komt en of dat het idd een puntenschatting (dus één enkele waarde) was; met wie of wat die betrouwbaarheid (als interval) op grond waarvan heeft vastgesteld en hoe dat (en waarmee) is geverifieerd.
Ik heb ooit ook onthouden dat je niet de nauwkeurigheid gelijktijdig met betrouwbaarheid kunt vastellen.
Samengevat: alle antwoorden mbt veronderstelde geschatte aantal besmettingen zijn even goed en er zal er vast wel één kloppen. Geen hond kan het controleren.

Los daarvan maakt het toch niets uit of het 150.000 of mijn part 600.000 is. Het gekakelde getal heeft geen stuurwaarde, hooguit een richting en is imo puur om een onduidelijk belang van een verleden aan te duiden.
Ik, bierviltje, denk vooral dat dit getal geroepen wordt gedaan om het ernstige volume te geven en vooral te onderstrepen hoe erg het toen was.
Mensen zijn altijd onder de indruk van getallen die hun stoutste vermoedens overstijgen. De volgende knalt er een nul bij waarmee het nog belangrijker wordt.

Ik citeer nog maar even uit de onheilsspellende persboodschap, dat onze regering in beleid er voor gezorgd heeft dat het niet meer is geweest:
quote:
bron persco 18/8
De inschatting nu achteraf is dat toen het aantal besmettelijken op enig moment, daar waar dat nu 50.000 is naar inschatting van het RIVM, dat zou dan toen ergens rond de 270.000 zijn geweest met een vrij grote bandbreedte, dus misschien zelfs wel dik door de 400.000 heen.
Dus misschien wel (hoe?) dik door de 400.000 wat net zo goed dus 'maar' 140.000 zou kunnen zijn geweest.
We zijn maar net weggesprongen van een totale ramp. Tot zover die statistici die onze leiders voeden met cijfers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 4 september 2020 @ 03:09:48 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194876707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De voorloper van dit virus de sars-cov-1 die al 17 jaar niet meer in het wild voor komt bleken mensen nu nog immuun voor te zijn. Dus ja voor een behoorlijke lange tijd.

Hier een filmpje is al vaker gepost in deze topic reeks waar precies uit gelegd wordt hoe ons immuunsysteem werkt. Plus wat nieuwe onderzoeken vertellen met betrekking tot dit virus.
Helder & bekend. Zelf heb ik het niet zo op simpliceringen van postief gestelde "experts" met het gebrek dat ik de voor de ingewikkelde versies, wellicht de kennis mis dat te kunnen beoordelen. Helder is wel dat ook hij aangeeft dat niet te verwachten is dat er permanente immuniteit zal gaan zijn.

Inzake covid19 vind ik "Dr.Ninja" uiterst helder - ook begrijpelijk onderbouwd - uitleggen wat Covid19 doet voor/met/in ons immuunsysteem en hoe een vaccin (cq. medicijn) daar dan een helende invloed op moet/kan/gaan hebben.

Nog maar een keer diagnose: en behandeling: [
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194877127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
Weet je wat eigenlijk heel gek is.. in die 6 maanden dat er corona onder ons is, ken ik echt helemaal niemand die corona heeft gehad of zelfs maar familie, vrienden of kennissen heeft die het heeft gehad.
Ik ken er echt aardig wat en niemand die er nog last van heeft. Hoor je hier niet want iedereen heeft het liever over die enkele gevallen die nog lang last houden maar er zijn er nog veeeeeeel meer die er vrij makkelijk doorheen rollen
Eén Italiaan waar ik mee samen heb gewerkt is wel overleden, 43 jaar was hij.
Go hard or go home
pi_194877141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 00:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, leuk dat je er weer bent. Ik begrijp dus dat de GGD weer eens negatief in het nieuws geweest is?

Toen ik iets positiefs schreef over de GGD want ik vond dat het testgebeuren echt heel soepel en snel was verlopen, werd ik verzocht te kappen. :')
Go hard or go home
pi_194877821
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 06:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Toen ik iets positiefs schreef over de GGD want ik vond dat het testgebeuren echt heel soepel en snel was verlopen, werd ik verzocht te kappen. :')
Ik vind het werk "op de vloer" ook best goed en soepel gaan. In de bovenste regionen zit natuurlijk wel flink wat incompetentie. De GGD is door MinVWS naar voren geschoven als de frontlinie tegen het virus, als er dan dingen flink mis gaan geeft dat heftige reacties, omdat mensen bang zijn. Los van of dat terecht is of niet, het is normaal om degene die je ziet/spreekt aan te spreken, denk maar aan het bellen van een servicedesk van Bol, Coolblue of wat dan ook als er iets mis gaat.

Het "afschalen" van mensen in juni is natuurlijk wel een kapitale fout geweest, en ik denk dat veel mensen daar ook wel boos/verbaasd over zijn.

Wat mij vooral op blijft vallen is het totale gebrek aan coordinatie tussen MinVWS, GGD, leiders in ziekenhuizen en ga zo maar door. Wanneer er bij mij op kantoor een crisissituatie is wordt alle communicatie overgenomen door het crisisteam, niemand anders mag er meer over communiceren. Wat je nu krijgt is dat De Jonge roept: "We kunnen makkelijk meer tests aan!" en er nog geen uur later een bericht van het GGD is dat ze het niet aan kunnen. Dat soort communicatie wil je gewoon voorkomen, een aantal mensen aanwijzen die communiceren en verder niemand tijdens de pandemie, om onrust te voorkomen.
pi_194877827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Maar wel positief getest op corona? En welke klachten ervaren deze mensen dan nog?
Heb je enige weet om hoeveel mensen dit ongeveer gaat?
Ik heb getallen gelezen van 10% van de milde besmettingen.

Klachten zijn voornamelijk moeheid, en nog steeds heel snel buiten adem zijn.

Ik had zelf een milde corona infectie in Maart/April. 3 weken lang hoofdpijn, af en toe adem haal problemen, en ee hoestje. Best bizar als je wakker wordt en ademhalen voelt alsof er iemand op je borstkas zit. Afgezien lang, hele milde klachten.
Na genezing was conditie was daarna eigenlijk slecht.

Maar 2 maanden geleden, was het zo heftig, dat als ik naar zolder liep, ik compleet buiten adem was, het voelde als een 1/2 squash doen, maar dan zonder het zweten.
Als ik 15 minuten buiten ging lopen, dan was ik na 3 minuten, eigenlijk al buiten adem en hijgde ik al flink. Na 15 minuten was ik totaal kapot.
Ik had op een dag eerst een doktersafspraak (vanwege deze klachten), daarna even wat kleine boodschappe gedaan en daarna thuis een uur een conf call. Ik heb daarna 3 uur op de bank gelegen om bij te komen.

Ik zit in een onderzoekstraject bij een longarts, maar echte antwoorden heb ik nog steeds niet. Afgezien, dat mijn longfoto schoon is (dus geen long beschadigingen), mijn longcapaciteit bovengemiddeld is en ik geen astma heb.
Over 1,5 week heb ik een fiets inspanningstest staan, en hoop ik wat antwoorden te krijgen.

Ik werkte 2 * 1 uurtje per dag de afgelopen 1,5 maand. En ben deze week 50% meer gaan werken. Ofwel 3 uurtjes per dag. Dit wil ik langzaam opbouwen.

Ik ben ook best een klein beetje bang, want ik heb nog geen antwoorden op wat ik nu eigenlijk had, maar ook... Hoe nu verder? Ben ik nu genezen, of kan ik weer zo'n terugval krijgen.
Niemand kan dit mij momenteel nog vertellen, of heeft de antwoorden. Ik lees namelijk op Internet nog regelmatig op latere nog meer terug vallen.

En mijn terugval klachten zijn ook nog mild, als ik sommige andere verhalen hoor.

Ik beschouw mijn terugval zwaarder als mijn oorspronkelijk covid-19 infectie, wat bijzonder is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
Weet je wat eigenlijk heel gek is.. in die 6 maanden dat er corona onder ons is, ken ik echt helemaal niemand die corona heeft gehad of zelfs maar familie, vrienden of kennissen heeft die het heeft gehad.
Ik denk dat je daar bij mee moet zijn?
pi_194877932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 23:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb geantwoord in het topic. Typisch dat zo'n nieuwsbericht wel door de eindredactie van De Volkskrant komt, terwijl ze niet of nauwelijks berichten over de successen die Australië boekt met hun duurzame beleid. Hun huidige uitgangspositie is een stuk beter dan de onze (zelfs in Victoria/Melbourne). En bedenk tevens dat het winterseizoen daar al een tijdje gaande is.

NWS / Zwangere vrouw die oproept tot vreedzaam protest gearresteerd
Ja als je iedereen thuis opsluit kun je elkaar niet besmetten. Dat mensen ondertussen een gevangenis straf van 6 weken and counting uitzitten is schijnbaar acceptabel.

Ook fijn dat je zelf aangeeft dat we niet in oorlogssituatie zitten, wat daar waren de regels tenminste niet zo strict als in Australië.

Ik kan er gewoon echt niet bij dat een premier/president/parlement dit kan verkopen.
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:44:38 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194878051
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik had zelf een milde corona infectie in Maart/April. 3 weken lang hoofdpijn, af en toe adem haal problemen, en ee hoestje. Best bizar als je wakker wordt en ademhalen voelt alsof er iemand op je borstkas zit. Afgezien lang, hele milde klachten.

Maar 2 maanden geleden, was het zo heftig, dat als ik naar zolder liep, ik compleet buiten adem was, het voelde als een 1/2 squash doen, maar dan zonder het zweten.
Als ik 15 minuten buiten ging lopen, dan was ik na 3 minuten, eigenlijk al buiten adem en hijgde ik al flink. Na 15 minuten was ik totaal kapot.
Ik had op een dag eerst een doktersafspraak (vanwege deze klachten), daarna even wat kleine boodschappe gedaan en daarna thuis een uur een conf call. Ik heb daarna 3 uur op de bank gelegen om bij te komen.

Ik zit in een onderzoekstraject bij een longarts, maar echte antwoorden heb ik nog steeds niet. Afgezien, dat mijn longfoto schoon is (dus geen long beschadigingen), mijn longcapaciteit bovengemiddeld is en ik geen astma heb.
Over 1,5 week heb ik een fiets inspanningstest staan, en hoop ik wat antwoorden te krijgen.

Ik werkte 2 * 1 uurtje per dag de afgelopen 1,5 maand. En ben deze week 50% meer gaan werken. Ofwel 3 uurtjes per dag. Dit wil ik langzaam opbouwen.

Ik ben ook best een klein beetje bang, want ik heb nog geen antwoorden op wat ik nu eigenlijk had, maar ook... Hoe nu verder? Ben ik nu genezen, of kan ik weer zo'n terugval krijgen.
Niemand kan dit mij momenteel nog vertellen, of heeft de antwoorden. Ik lees namelijk op Internet nog regelmatig op latere nog meer terug vallen.

En mijn terugval klachten zijn ook nog mild, als ik sommige andere verhalen hoor.

Ik beschouw mijn terugval zwaarder als mijn oorspronkelijk covid-19 infectie, wat bijzonder is.
[..]

Ik denk dat je daar bij mee moet zijn?
Wat bizar inderdaad. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid en zicht op verbetering...
pi_194878056
quote:

[..]

Kan uit ervaring zeggen dat die vrij pittig is. Goed eten en suikers tot je nemen voordat je gaat, want je gaat tot het gaatje waardoor ik bijna K.O. ging vanwege te lage suiker inname.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage vrijdag 4 september 2020 @ 08:56:39 #165
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194878134
quote:
Berlusconi opgenomen in ziekenhuis
De Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi is opgenomen in een ziekenhuis in Milaan, nadat eergisteren bekend was geworden dat hij besmet was geraakt met het coronavirus. Dat meldt het Italiaanse persbureau Ansa. Volgens Ansa baart het klinisch beeld van de 83-jarige Berlusconi vooralsnog "geen zorgen". Hij zou uit voorzorg zijn opgenomen.

Gisteren nog zei hij in een telefoongesprek met leiders van zijn Forza Italia-partij dat hij geen koorts meer had en dat hij herstellende was. Berlusconi verbleef de afgelopen dagen in quarantaine in zijn villa in Arcore, een plaats in de buurt van Milaan. Berlusconi was drie keer premier van Italië.

https://nos.nl/liveblog/2(...)n-in-ziekenhuis.html
Zelfs de vieze ouwe mannetjes ontsnappen er niet aan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_194878149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zelfs de vieze ouwe mannetjes ontsnappen er niet aan.
Zeker opgelopen van een jongere op een bunga bunga party
pi_194878198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 21:03 schreef Gretzl het volgende:
Huh, wat is dit voor bizarre werkelijkheid?? :( GGD'en zeggen dat de huidige overbelasting van de teststraten wordt veroorzaakt door het 'feit' dat meer mensen zonder symptomen zich laten testen. Maar daar hebben ze helemaal geen bewijs voor, het is een puur een aanname. Uiteindelijk kun je alleen een officiële afspraak maken als je aangeeft dat je klachten hebt. Eenmaal bij de teststraat wordt er überhaupt niet meer naar gevraagd...

#faalbeleid

[ afbeelding ]
Scherp! En wat een idiote reactie van de GGD.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194878266
quote:

[..]

Klinkt eigenlijk heel herkenbaar, echter nooit aan Cvoid gedacht...
Ook nooit symptomen gehad.
  vrijdag 4 september 2020 @ 09:11:43 #169
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194878277
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gevoelsmatig denk ik ook wel dat steeds meer mensen zonder klachten zich laten testen. Maar om social media nu als bron te nemen.... Alles wat op social media staat is waar? :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 09:12:13 #170
5428 crew  miss_sly
pi_194878282
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is wel ook wat je hier op Fok en elders hoort: ik wil testen, maar heb geen klachten, wat nu? Nou, zeggen dat je klachten hebt, natuurlijk, want dat kan niemand controleren.

Daarnaast denk ik dat er op het moment heel veel schooljeugd wordt getest wegens snotneus. Om mij heen afgelopen week al 5 waarvan ik weet dat dit het geval is. Dat stuwt de aangevraagde testen ook wel omhoog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194878316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is wel ook wat je hier op Fok en elders hoort: ik wil testen, maar heb geen klachten, wat nu? Nou, zeggen dat je klachten hebt, natuurlijk, want dat kan niemand controleren.

Daarnaast denk ik dat er op het moment heel veel schooljeugd wordt getest wegens snotneus. Om mij heen afgelopen week al 5 waarvan ik weet dat dit het geval is. Dat stuwt de aangevraagde testen ook wel omhoog.
Maar dat laatste is de regels volgen toch ...
pi_194878317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Belangrijk punt want er wordt nu net gedaan alsof iedereen zich klakkeloos wil laten testen zonder klachten, maar dit wordt gestuwd door eisen of druk vanuit bijvoorbeeld de school of de werkvloer. Verder vind ik het belachelijk dat - nu de testbereidheid er eindelijk is - ineens de schuld bij die personen wordt gelegd, terwijl men een aantal weken geleden nog meldde: "Mensen hebben schijt en hebben geen zin om zich te laten testen.."

De wereld op z'n kop en in deze absurde tijd is het helemaal van de zotte dat een Sanquin in Amsterdam niet de max aantal testen van 7200 per dag kan uitvoeren vanwege machtsspelletjes tussen labs.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 09:16:58 #173
5428 crew  miss_sly
pi_194878324
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar dat laatste is de regels volgen toch ...
Zeker, maar het zou een verklaring kunnen zijn voor het hoge aantal aangevraagde testen. En wellicht iets waar men geen rekening mee heeft gehouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194878330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Belangrijk punt want er wordt nu net gedaan alsof iedereen zich klakkeloos wil laten testen zonder klachten, maar dit wordt gestuwd door eisen of druk vanuit bijvoorbeeld de school of de werkvloer. Verder vind ik het belachelijk dat - nu de testbereidheid er eindelijk is - ineens de schuld bij die personen wordt gelegd, terwijl men een aantal weken geleden nog meldde: "Mensen hebben schijt en hebben geen zin om zich te laten testen.."

De wereld op z'n kop en in deze absurde tijd is het helemaal van de zotte dat een Sanquin in Amsterdam niet de max aantal testen van 7200 per dag kan uitvoeren vanwege machtsspelletjes tussen labs.
We worden nog eens vriendjes :P
pi_194878336
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

We worden nog eens vriendjes :P
Boks! :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: