Okay, ik zal hiermee rekening houden...quote:Op donderdag 3 september 2020 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dag Ven,
Dagelijks de posts 'wacht maar tot over ... (Twee weken/het najaar etc) gaat de discussie hier niet ten goede komen.
Idem voor mensen die roepen 'Paniek!' of 'het is maar een griepje'.
Ik wil dat van beide zijden een beetje beperken. Zodat ik er meer discussie en minder geflamed wordt.
Tof van je!quote:Op donderdag 3 september 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, ik zal hiermee rekening houden...
Iets meer toiletten likken.quote:
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:58 schreef Vallon het volgende:
Ik vind het disproportioneel dat ik iemand in een verpleeghuis niet mag knuffelen omdat de regels daar dat ons samen verbiedt. Of meer realistisch dat ik met anderen die dat ook zo willen, niet vrijelijk op onze wijze mag ophouden. Dat mijn gezelligheidsclub niet kan functioneren omdat men regels zonder doel heeft na te leven.
Los dat ik daar geen enkele zin meer in heb, mag ik thuis geen feestje bouwen met 50 man ?
Ik vind het absurd dat men mondkapjes voorschrijft die primair het gedrag onder valse voorwendselen (het zou "beschermen") moet beïnvloeden.
Onzin natuurlijk. Als je een goede relatie hebt met je buren of een vrijstaand huis of noem andere opties op kan dat natuurlijk prima.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
Ik kon hier prima 50 man uitnodigen hoor?quote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
CNN is fake news natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:33 schreef dick_laurent het volgende:
Kijk, en dit is dus Amerikaanse media he...
[ afbeelding ]
We zitten "bijna" weer op dezelfde levels als in de eerste uitbraak in Maart hier in Europa.
...
Ok.
We zitten helemaal niet op hetzelfde niveau aan besmettingen als in maart. Dat lijkt me wel duidelijk gezien de opnamecijfers.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:33 schreef dick_laurent het volgende:
Kijk, en dit is dus Amerikaanse media he...
[ afbeelding ]
We zitten "bijna" weer op dezelfde levels als in de eerste uitbraak in Maart hier in Europa.
...
Ok.
In ieder geval genoeg om nu geen aandacht te hoeven besteden aan 100 gevallen meer of minder.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me wel af hoeveel mensen er dan wel niet besmet moeten zijn geweest in februari,maart. Dat moeten er dan echt veel zijn geweest gezien de ziekenhuisopnamens.
Bel CNN zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten helemaal niet op hetzelfde niveau aan besmettingen als in maart. Dat lijkt me wel duidelijk gezien de opnamecijfers.
Eerste twee weken maart zouden 560.000 mensen besmet zijn geweest afgaande op mensen met een bloeddonor mentaliteit >18.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me wel af hoeveel mensen er dan wel niet besmet moeten zijn geweest in februari,maart. Dat moeten er dan echt veel zijn geweest gezien de ziekenhuisopnamens.
Ik lees niks over aanvullende maatregelen.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-de-deuren~a6de3ba2/
Het gaat helemaal niet goed in Den Haag daar.
Nah laat maar niet mijn hobbyquote:Op donderdag 3 september 2020 19:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iets meer toiletten likken.
Mooi paniekbericht van meneer van Ranst.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
Marc van Ranst is eindelijk wakkernu z'n Nederlandse collega's nog
[ twitter ]
Maak (mij) maar duidelijk waarom de cijfers reden zijn dat die de maatregelen rechtvaardigen.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?
[..]
Oh, is dat zo? En hoe heb je die conclusie getrokken zonder blijkbaar waarde te hechten aan die cijfers?
[..]
Dit is gewoon echt pure quatsch. Sorry hoor, maar kletst echt uit je nek. Er wordt helemaal niet alleen op gemiddelde cijfers gestuurd. Jij overigens wel door te stellen dat het 'vrij duidelijk is wie en wat het virus opzadelt met de gevolgen'.
[..]
Als anderen zich niet afzonderen dwing je daarmee anderen zich wel af te zonderen.
[..]
Nogmaals, hoe heb je deze conclusies getrokken zonder naar cijfers te kijken?
[..]
Newsflash, dit is hoe een samenleving werkt. Ons leven wordt op allerlei vlakken ingeperkt, doordat we kwestbaren een goede kwaliteit van leven willen geven.
[..]
Prima analogie dus.
'Omdat iemand die potentieel besmettelijk is, dat niet beheerst in het gestelde maatschappelijke domein, daarmee bewust anderen die dat niet zalzullen verwachten, in gevaar zal brengen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los van cijfers. Een besmetting is nimmer te voorkomen wanneer je die afhankelijk maakt van andermans gedrag of goeddunken, zelfs niet van innig geliefde(n).
Alleen zelf kun je een besmetting voorkomen door "simpel" af te zien van te kunnen worden besmet.
Dit laatste had Grapperhaud sws ook beter kunnen doen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
NWS / Zwangere vrouw die oproept tot vreedzaam protest gearresteerdquote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Dan ga je er van uit dat ik op mijn landgoedquote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
En dat op je vijftigste pas.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Burgemeester treedt af ivm de gevolgen van corona bij haarzelf. Sinds april halve dagen gaan werken, maar hele dagen gaf haar meteen een terugval. Wat een rotvirus is het toch. Dat sommigen zo lang moeten revalideren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |