Het triggert mij, nofi. Ik respecteer je zienswijze dat maatregelen voor jou acceptabel zijn.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie als vrijheidminnend persoon geen disproportionele maatregelen. Het enige wat ik disproportioneel vind zijn de boetes voor horeca en kleinbedrijf en de verplichte sluitingen. Hopelijk komt er nu meer coulance.
Niet alleen dat maar tegenwoordig is iedereen broer en zus van elkaar om uit 1 huishouden te komen. Dat valt niet te controleren. Een vriend is taxi chauffeur voordat de mondkapjes plicht kwam mocht hij alleen mensen vervoeren uit 1 huishouden. Hij heeft nog nooit zoveel broers, zussen en familieleden die bij elkaar wonen vervoerd in die tijd.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zelf belachelijk dat je als eigenaar van bijvoorbeeld een restaurant verantwoordelijk wordt gemaakt voor het (zeer menselijke) gedrag van je klanten. Je zult maar een eigen zaak hebben, maandenlang met inkomstenderving te maken hebben en vervolgens elke minuut dat je (met verminderde bezetting) open bent op je tenen moeten lopen.
Die Belgen kloten echt maar wat aan, dat weten ze zelf ook niet waarschijnlijk. Laat staan dat er enige vorm van controle op is.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Mag je nu als Nederlander vanuit 1 van de door België aangemerkte oranje provincies nog naar België op vakantie of niet?
Beetje vaag. Omdat je voor België 48 uur van tevoren zo'n checklist moet invullen....
Op de site van onze overheid staat geeneens dat je dat ding moet invullenquote:Op donderdag 3 september 2020 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Belgen kloten echt maar wat aan, dat weten ze zelf ook niet waarschijnlijk. Laat staan dat er enige vorm van controle op is.
quote:Op donderdag 3 september 2020 17:58 schreef F.Sinatra het volgende:
Het voordeel van een abo is dat je bepaalde users niet meer ziet
Ben ik vorige week nog geweest. Daar aangekomen kreeg ik een formulier dat ik zo'n plc in moest vullen. Aangezien dat toch al niet meer 48 uur van tevoren was maar niet gedaan. Accommodatie drong ook nergens op aan.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Mag je nu als Nederlander vanuit 1 van de door België aangemerkte oranje provincies nog naar België op vakantie of niet?
Beetje vaag. Omdat je voor België 48 uur van tevoren zo'n checklist moet invullen....
Totaal zinloos ook allemaal. Terwijl jij een formuliertje in staat te vullen gaat het virus lekker rond in de ghetto's van Brussel en Antwerpen.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik vorige week nog geweest. Daar aangekomen kreeg ik een formulier dat ik zo'n plc in moest vullen. Aangezien dat toch al niet meer 48 uur van tevoren was maar niet gedaan. Accommodatie drong ook nergens op aan.
Als je korter dan 48 uur blijft hoeft het overigens niet.
No shit Sherlock.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)naangenaam~a7df4c2e/
Volgend weekend weekendje Knokke. Laat 'm gewoon staan johquote:Op donderdag 3 september 2020 18:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik vorige week nog geweest. Daar aangekomen kreeg ik een formulier dat ik zo'n plc in moest vullen. Aangezien dat toch al niet meer 48 uur van tevoren was maar niet gedaan. Accommodatie drong ook nergens op aan.
Als je korter dan 48 uur blijft hoeft het overigens niet.
Waarom dan wel conclusies, laat staan sancties en beleid verbinden aan cijferuitkomsten ?quote:Op donderdag 3 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom gelijk zo dichotoom denken? Je bent niet óf wel, óf niet besmettelijk. Er is ook zoiets als het voorzorgsprincipe. Staat te hard rijden gelijk aan een ongeluk veroorzaken? Uiteraard moet dat proportioneel zijn, maar het simpele gegeven dat een positieve test geen perfecte correlatie heeft met besmettelijkheid is niet direct een diskwalificatie van de test. Laat staan om en passant alle medische statistiek buitenspel te zetten...
Hoe ik klink, laat staan je typering, mag je hier - beter - helemaal voor jezelf houden.quote:[..]Mensen die zich verschuilen achter anomalieën om statistiek te diskwalificeren hebben gewoonweg niet begrepen hoe statistiek werkt. Je klinkt als iemand die het gevaar van roken ontkent, omdat je kettingrokende oma ook 90 werd.[..]
Waar maakt iemand die kiest, ongeacht redenen, voor afzondering; daarmee dan een keuze voor de samenleving ?quote:Dit gaat dus niet als samenleving. Het is namelijk niet hoofdzakelijk een individuele keuze, maar je maakt gelijk de keuze voor anderen.
Nee omdat iemand die te snel rijdt, dat niet beheerst in het gestelde verkeersdomein, daarmee bewust anderen die dat niet zal verwachten, in gevaar zal brengen. Op het circuit is geen limiet die er wel is in de wijk.quote:[..]Dit is dus hetzelfde als de snelheidslimiet afschaffen en eenieder die bang is te verongelukken moet maar niet meer op de weg komen.
Wat vind je van de teruglopende cijfers?quote:Op donderdag 3 september 2020 17:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)naangenaam~a7df4c2e/
In de ziekenhuizen? Zien er goed uit, voor nu. De besmettingen lopen helemaal niet terug, die blijven ongeveer stabiel.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:33 schreef DonDruiper het volgende:
Wat vind je van de teruglopende cijfers?
Klopt, maar wacht maar af wat er in het najaar gebeurt als er veel mensen loopneus krijgen en worden ook verkouden.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In de ziekenhuizen? Zien er goed uit, voor nu. De besmettingen lopen helemaal niet terug, die blijven ongeveer stabiel.
Op zich is een loopneus krijgen en verkouden worden geen reden om een ramp te verwachten. Want als ze verkouden zijn, is er niets aan de handquote:Op donderdag 3 september 2020 18:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar wacht maar af wat er in het najaar gebeurt als er veel mensen loopneus krijgen en worden ook verkouden.
Tsjah en wie ga je eruit halen? Nederlanders die terugkomen uit een vakantie land kunnen dat ook thuis doen.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deel van de doelgroep landt natuurlijk tussen 18.00 en 9.00 uur. Zij gaan niet wachten om naar de teststraat te gaan, kan ik me zo voorstellen.
Maar sowieso kun je je afvragen of deze teststraat überhaupt zinvol is, aangezien je voornamelijk mensen zonder klachten gaat testen.
Najaar begint over pak 'm beet 2 weken.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar wacht maar af wat er in het najaar gebeurt als er veel mensen loopneus krijgen en worden ook verkouden.
Feike Sijbesma is vooral een handige oliesnuiterquote:Op donderdag 3 september 2020 18:08 schreef capricia het volgende:
Dat tekort van al dat testmateriaal. Zou dat ook iets te maken hebben met dat Feike Sijbesma als speciaal gezant corona gestopt is? (Oud topman DSM)
Hij heeft zich sinds april volgens mij ingezet- gratis, gevraagd door ons kabinet, om voldoende testcapaciteit te krijgen. Dat heeft toen goede vruchten afgeworpen. Maar nu is hij gestopt.
Zijn inzet was dat iedere Nederlander met klachten per juni zich kon laten testen. En dat is gelukt.
Geen idee wie of wat die rol nu overgenomen heeft. Maar het lijkt niet meer zo goed te gaan met die testcapaciteit als toen hij zich ermee bezig hield.
(Ook is hij bezig geweest met de selectie van vaccins en geholpen met de onderhandelingen)
Krijgen we nu elke week bericht dat de tweede golf komt en die maar niet van de grond komt, kut zooiquote:Op donderdag 3 september 2020 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de stijging van een paar weken terug al de tweede golf was in jouw beleving.
Het continu etaleren van angst is een vorm van aandacht zoeken.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
En wat als die mensen inderdaad lijden door hun eigen angst? Is het enigszins helpend of zullen ze veranderen door die voortdurende aanvallende manier van reageren? Moeten ze veranderen, omdat anderen vinden dat dat moet?
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?quote:Op donderdag 3 september 2020 18:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom dan wel conclusies, laat staan sancties en beleid verbinden aan cijferuitkomsten ?
Oh, is dat zo? En hoe heb je die conclusie getrokken zonder blijkbaar waarde te hechten aan die cijfers?quote:Het is vrij duidelijk wie en wat het virus opzadelt met gevolgen.
Dit is gewoon echt pure quatsch. Sorry hoor, maar kletst echt uit je nek. Er wordt helemaal niet alleen op gemiddelde cijfers gestuurd. Jij overigens wel door te stellen dat het 'vrij duidelijk is wie en wat het virus opzadelt met de gevolgen'.quote:Ik zet niets buitenspel dat juist wel gebeurd met het individu omdat men "gemiddelde" cijfers hanteert als rechtvaardiging voor het opgelegde beleid. Cijfers die sws kant noch echte wal raken.
Als anderen zich niet afzonderen dwing je daarmee anderen zich wel af te zonderen.quote:Waar maakt iemand die kiest, ongeacht redenen, voor afzondering; daarmee dan een keuze voor de samenleving ?
Nogmaals, hoe heb je deze conclusies getrokken zonder naar cijfers te kijken?quote:Ja, er is een gevaarlijk virus dat in gevolgen vooral kwetsbaren met onderliggende aandoeningen treft en kennelijk niet dat gevaar heeft voor anderen.
Newsflash, dit is hoe een samenleving werkt. Ons leven wordt op allerlei vlakken ingeperkt, doordat we kwestbaren een goede kwaliteit van leven willen geven.quote:Het is en wordt dan onredelijk om de levenswijze van de samenleving volledig aan te passen op die van de kwetsbare.
Prima analogie dus.quote:Nee omdat iemand die te snel rijdt, dat niet beheerst in het gestelde verkeersdomein, daarmee bewust anderen die dat niet zal verwachten, in gevaar zal brengen.
Dag Ven,quote:Op donderdag 3 september 2020 18:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, ik zal hiermee rekening houden...quote:Op donderdag 3 september 2020 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dag Ven,
Dagelijks de posts 'wacht maar tot over ... (Twee weken/het najaar etc) gaat de discussie hier niet ten goede komen.
Idem voor mensen die roepen 'Paniek!' of 'het is maar een griepje'.
Ik wil dat van beide zijden een beetje beperken. Zodat ik er meer discussie en minder geflamed wordt.
Tof van je!quote:Op donderdag 3 september 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, ik zal hiermee rekening houden...
Iets meer toiletten likken.quote:
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:58 schreef Vallon het volgende:
Ik vind het disproportioneel dat ik iemand in een verpleeghuis niet mag knuffelen omdat de regels daar dat ons samen verbiedt. Of meer realistisch dat ik met anderen die dat ook zo willen, niet vrijelijk op onze wijze mag ophouden. Dat mijn gezelligheidsclub niet kan functioneren omdat men regels zonder doel heeft na te leven.
Los dat ik daar geen enkele zin meer in heb, mag ik thuis geen feestje bouwen met 50 man ?
Ik vind het absurd dat men mondkapjes voorschrijft die primair het gedrag onder valse voorwendselen (het zou "beschermen") moet beïnvloeden.
Onzin natuurlijk. Als je een goede relatie hebt met je buren of een vrijstaand huis of noem andere opties op kan dat natuurlijk prima.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
Ik kon hier prima 50 man uitnodigen hoor?quote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
CNN is fake news natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:33 schreef dick_laurent het volgende:
Kijk, en dit is dus Amerikaanse media he...
[ afbeelding ]
We zitten "bijna" weer op dezelfde levels als in de eerste uitbraak in Maart hier in Europa.
...
Ok.
We zitten helemaal niet op hetzelfde niveau aan besmettingen als in maart. Dat lijkt me wel duidelijk gezien de opnamecijfers.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:33 schreef dick_laurent het volgende:
Kijk, en dit is dus Amerikaanse media he...
[ afbeelding ]
We zitten "bijna" weer op dezelfde levels als in de eerste uitbraak in Maart hier in Europa.
...
Ok.
In ieder geval genoeg om nu geen aandacht te hoeven besteden aan 100 gevallen meer of minder.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me wel af hoeveel mensen er dan wel niet besmet moeten zijn geweest in februari,maart. Dat moeten er dan echt veel zijn geweest gezien de ziekenhuisopnamens.
Bel CNN zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten helemaal niet op hetzelfde niveau aan besmettingen als in maart. Dat lijkt me wel duidelijk gezien de opnamecijfers.
Eerste twee weken maart zouden 560.000 mensen besmet zijn geweest afgaande op mensen met een bloeddonor mentaliteit >18.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me wel af hoeveel mensen er dan wel niet besmet moeten zijn geweest in februari,maart. Dat moeten er dan echt veel zijn geweest gezien de ziekenhuisopnamens.
Ik lees niks over aanvullende maatregelen.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-de-deuren~a6de3ba2/
Het gaat helemaal niet goed in Den Haag daar.
Nah laat maar niet mijn hobbyquote:Op donderdag 3 september 2020 19:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iets meer toiletten likken.
Mooi paniekbericht van meneer van Ranst.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
Marc van Ranst is eindelijk wakkernu z'n Nederlandse collega's nog
[ twitter ]
Maak (mij) maar duidelijk waarom de cijfers reden zijn dat die de maatregelen rechtvaardigen.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?
[..]
Oh, is dat zo? En hoe heb je die conclusie getrokken zonder blijkbaar waarde te hechten aan die cijfers?
[..]
Dit is gewoon echt pure quatsch. Sorry hoor, maar kletst echt uit je nek. Er wordt helemaal niet alleen op gemiddelde cijfers gestuurd. Jij overigens wel door te stellen dat het 'vrij duidelijk is wie en wat het virus opzadelt met de gevolgen'.
[..]
Als anderen zich niet afzonderen dwing je daarmee anderen zich wel af te zonderen.
[..]
Nogmaals, hoe heb je deze conclusies getrokken zonder naar cijfers te kijken?
[..]
Newsflash, dit is hoe een samenleving werkt. Ons leven wordt op allerlei vlakken ingeperkt, doordat we kwestbaren een goede kwaliteit van leven willen geven.
[..]
Prima analogie dus.
'Omdat iemand die potentieel besmettelijk is, dat niet beheerst in het gestelde maatschappelijke domein, daarmee bewust anderen die dat niet zalzullen verwachten, in gevaar zal brengen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los van cijfers. Een besmetting is nimmer te voorkomen wanneer je die afhankelijk maakt van andermans gedrag of goeddunken, zelfs niet van innig geliefde(n).
Alleen zelf kun je een besmetting voorkomen door "simpel" af te zien van te kunnen worden besmet.
Dit laatste had Grapperhaud sws ook beter kunnen doen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
NWS / Zwangere vrouw die oproept tot vreedzaam protest gearresteerdquote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 september 2020 20:57 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Dan ga je er van uit dat ik op mijn landgoedquote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt is geen verbod maar een dringend advies. Dat jij nu thuis geen feestjes met 50 man mag houden vind ik een mooi voorbeeld van een proportionele maatregel. Ja, het is een inperking van je vrijheid. Maar het is niet zo dat jij per definitie ongebreidelde vrijheid hebt. Jij mocht ook voor corona niet met 50 man bijeenkomen en overlast veroorzaken bijvoorbeeld.
En dat op je vijftigste pas.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Burgemeester treedt af ivm de gevolgen van corona bij haarzelf. Sinds april halve dagen gaan werken, maar hele dagen gaf haar meteen een terugval. Wat een rotvirus is het toch. Dat sommigen zo lang moeten revalideren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |