abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194828821

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
Go hard or go home
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:48:36 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194828843
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Maak een account aan op Twitter en geef haar kudos.
dus jij mag hier wel op twitter reageren en ik niet?
pi_194828860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is gewoon pertinent niet waar. Hoe kom je nu in vredesnaam aan dat soort rare hersenspinsels :?
Waarom wordt het zo vaak getypt dan hier? Termen als 'vrijheden extra en straks weer dweilen met de kraan open!'?

Hooibaal, jij, fresh prince. Alsof bij de eerste stap buiten je al dood gaat. Alsof van iedereen de voordeur dichtgelast moet worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:53:27 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194828911
Prima cijfers weer vandaag.
pi_194828928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij mag hier wel op twitter reageren en ik niet?
Ik mag hier op Twitter reageren?
Que?

Als ik wil reageren op Twitter berichten dan ga ik wel naar Twitter. :P Het is niet zo dat er hier een gebrek aan meningen is. Maar whatever, ik zal zo even vragen hoe de buurvouw erover denkt en dat post ik later zodat jullie daar op kunnen reageren. Heel zinvol.
Go hard or go home
pi_194828961
Afgelopen week:
24 ziekenhuisopnames, 12 overlijdens.

Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er zoveel mensen overlijden t.o.v. de opnames. Het zou betekenen dat als het dusdanig ernstig is dat je opgenomen moet worden, je 1 op 3 kans zou hebben om te overlijden. Ik ben dan eerder geneigd te beweren dat deze overlijdens met name met corona zijn en niet zozeer aan corona.

En sowieso gebeurt 80-90% in de Randstad. En dat terwijl 'slechts' de helft van Nederland daar woont.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:57:52 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194828987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen week:

Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er zoveel mensen overlijden t.o.v. de opnames. Het zou betekenen dat als het dusdanig ernstig is dat je opgenomen moet worden, je 1 op 3 kans zou hebben om te overlijden. Ik ben dan eerder geneigd te beweren dat deze overlijdens met name met corona zijn en niet zozeer aan corona.
Afgelopen week zijn deze cijfers ingevoerd, maar waarschijnlijk kun je deze getallen spreiden over de afgelopen weken, maanden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Afgelopen week zijn deze cijfers ingevoerd, maar waarschijnlijk kun je deze getallen spreiden over de afgelopen weken, maanden.
Nee, dit zijn de cijfers naar meldingsdatum.

quote:
Meldingen die tussen 25 augustus 10:01 en 1 september 08:45 aan het RIVM zijn gemeld. Dit betreft het aantal
meldingen, opnames en overlijdens die in de afgelopen week nieuw aan het RIVM zijn gerapporteerd. Datum van
melding aan de GGD, ziekenhuisopname of overlijden kan echter in een andere week vallen. Bij overige tabellen en figuren in dit rapport wordt de datum van melding, ziekenhuisopname of overlijden gebruikt. Deze cijfers zijn dus niet hetzelfde.
Totale aantal meldingen was 57 om 24. Zelfde verhoudingen dus.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:00:13 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829019
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik mag hier op Twitter reageren?
Que?

Als ik wil reageren op Twitter berichten dan ga ik wel naar Twitter. :P Het is niet zo dat er hier een gebrek aan meningen is. Maar whatever, ik zal zo even vragen hoe de buurvouw erover denkt en dat post ik later zodat jullie daar op kunnen reageren. Heel zinvol.
hier kan je reageren op alles wat hier geplaatst wordt, wat je dus ook doet maar dan anderen verwijt
pi_194829027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef Mafia1remake2020 het volgende: Dit is niet normaal: [ twitter ] Maar het kabinetsbeleid is indammen hoor.
Geen idee wat Willemijn erin ziet,of op basis waarvan iedereenopsluiten.nu dingen vandaan haalt, maar die kerel zegt toch redelijk normale zaken?
pi_194829033
quote:
Afgelopen week:

Dat zal het ook zijn, waarschijnlijk combinatie van hoge leeftijd, (mogelijk) onderliggende oorzaken en Corona. Zie je ook terug in het wekelijkse RIVM rapport, 9 van de 12 overledenen zijn 85+.
pi_194829041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
9 van de 12 overledenen zijn 85+.
Ook dat inderdaad.
pi_194829074
Het aandeel van toeristen lijkt overigens iets toe te nemen, maar tegelijkertijd heeft slechts 1 op de 4 (23%) een reishistorie en 50% helemaal niet, waarbij je van de 23% dus niet eens weet of het daadwerkelijk in het buitenland opgelopen is.

Vooralsnog wordt 15% geclassificeerd als Medereiziger / reis / vakantie (waarbij je meerdere settings kunt hebben per positief geval)
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:03:55 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom wordt het zo vaak getypt dan hier? Termen als 'vrijheden extra en straks weer dweilen met de kraan open!'?

Hooibaal, jij, fresh prince. Alsof bij de eerste stap buiten je al dood gaat. Alsof van iedereen de voordeur dichtgelast moet worden.
Waarom ben je nu weer aan het liegen? Rare karaktereigenschap.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194829101
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom ben je nu weer aan het liegen? Rare karaktereigenschap.
Waarom stel o.a. jij covid zwaarder voor dan het is? Waarom denk jij er negatiever over dan het uiteindelijk echt is?
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:05:40 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aandeel van toeristen lijkt overigens iets toe te nemen, maar tegelijkertijd heeft slechts 1 op de 4 (23%) een reishistorie en 50% helemaal niet, waarbij je van de 23% dus niet eens weet of het daadwerkelijk in het buitenland opgelopen is.

Vooralsnog wordt 15% geclassificeerd als Medereiziger / reis / vakantie (waarbij je meerdere settings kunt hebben per positief geval)
Tijdens het reizen zal het ook wel meevallen mits je niet op zo'n horrorvlucht van TUI zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:10:33 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829197
Ook die term 'coronabrandhaarden' in sommige media.

Dan klik je het artikel open en zijn er in een stad met meer dan 100K inwoners 20 besmettingen gemeld in een week :')
pi_194829221
Ook interessant, slechts bij 10% van de overlijdens < 70 jaar is geen onderliggende aandoening geconstateerd:
pi_194829223
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Meh.. nare vent.
Hey, typisch Dven weer. Overal bommetjes droppen, maar als hij kritische vragen krijgt is 'ie 'gone with the wind' of hij begint flauw te doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:12:14 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829225
quote:
Afgelopen week:

En sowieso gebeurt 80-90% in de Randstad. En dat terwijl 'slechts' de helft van Nederland daar woont.
Was het in Nederland sowieso niet het geval dat je pas opgenomen wordt wanneer de symptomen al zeer ernstig zijn?
pi_194829232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, dit zijn de cijfers naar meldingsdatum.
[..]

Totale aantal meldingen was 57 om 24. Zelfde verhoudingen dus.
Ik kan het gemist hebben, maar er staat toch nergens dat het dezelfde mensen zijn? Kan toch zijn dat er 24 mensen opgenomen zijn en 12 mensen overleden zijn. De mensen die overleden zijn kunnen al langer in het ziekenhuis hebben gelegen, dat wordt toch nergens gezegd?

12 overlijdens in een week vind ik wel een mooi laag getal, hoe vervelend ook voor de mensen die getroffen zijn.
pi_194829247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook die term 'coronabrandhaarden' in sommige media.

Dan klik je het artikel open en zijn er in een stad met meer dan 100K inwoners 20 besmettingen gemeld in een week :')
Zoals dit bedoel je:

https://www.gelderlander.(...)tps://www.google.nl/
pi_194829255
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Was het in Nederland sowieso niet het geval dat je pas opgenomen wordt wanneer de symptomen al zeer ernstig zijn?
Hetzelfde geldt ook aan de andere kant van het spectrum natuurlijk. Pas als vrij duidelijk is dat een IC-opname niet zinvol is word je niet opgenomen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:15:08 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829274
quote:
Ja, die bedoelde ik.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:16:07 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook interessant, slechts bij 10% van de overlijdens < 70 jaar is geen onderliggende aandoening geconstateerd:
[ afbeelding ]
Tsjemig, leek nog maar als de dag van gisteren dat obesitas als de grote kwade werd gezien.

Overigens dan wel weer interessant om te weten hoeveel co-aandoeningen. Hoge bloeddruk op zichzelf zal bijvoorbeeld niet direct een zeer groot probleem zijn.
pi_194829301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:12 schreef chratnox het volgende:
Ik kan het gemist hebben, maar er staat toch nergens dat het dezelfde mensen zijn? Kan toch zijn dat er 24 mensen opgenomen zijn en 12 mensen overleden zijn. De mensen die overleden zijn kunnen al langer in het ziekenhuis hebben gelegen, dat wordt toch nergens gezegd?
Het zullen ongetwijfeld 36 verschillende mensen zijn, ja. Maar ze zijn wel degelijk afgelopen week opgenomen/overleden.
pi_194829318
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:16 schreef Dven het volgende:
Tsjemig, leek nog maar als de dag van gisteren dat obesitas als de grote kwade werd gezien.
Allicht zit er nog een gat tussen zwaarlijvig en obesitas. Obesitas is een medische aandoening.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:14 #28
445514 DonDruiper
pi_194829323
De cijfers zijn zo belachelijk laag, het kan toch niet anders dan dat Rutte vanavond zegt dat we weer volledig open gaan?

Elke andere uitkomst vanavond is een belediging voor het Nederlandse volk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
De cijfers zijn zo belachelijk laag, het kan toch niet anders dan dat Rutte vanavond zegt dat we weer volledig open gaan?

Wacht maar. over 2 weken trek je de haren uit je kop van schaamte omdat je deze uitspraak hebt gedaan.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:19:34 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194829340
quote:

Het gaat goed, maar we zijn er nog niet, het virus is nog niet klaar met ons, we moeten nu juist volhouden, samen maar op gepaste afstand, hou vol
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194829347
quote:

:') de cijfers zijn goed ja, maar men kijkt (terecht) met angst en beven naar de komende maanden. Volhouden dus en zo verder gaan, niks verder versoepelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194829352
Bij dat BCO zochten ze toch alleen mensen die een (gepaste) hbo-opleiding hadden?
blablablabla
pi_194829360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:20 schreef Elan het volgende:
Bij dat BCO zochten ze toch alleen mensen die een (gepaste) hbo-opleiding hadden?
Dat was GGD Amsterdam en nog een paar andere GDD's, niet allemaal.
pi_194829363
Monica Geuze deelt haar mening ook terwijl ze haar wenkbrauwen verneukt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:21:43 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194829374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') de cijfers zijn goed ja, maar men kijkt (terecht) met angst en beven naar de komende maanden. Volhouden dus en zo verder gaan, niks verder versoepelen.
Men keek ook met angst en beven naar de volle stranden, naar de demonstraties, naar de terrasjes, naar de vakantiegangers, naar de stijging in positieve gevallen, etc.

Maar gelukkig is er weer iets nieuws gevonden om met angst en beven naar te kijken :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194829381
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat goed, maar we zijn er nog niet, het virus is nog niet klaar met ons, we moeten nu juist volhouden, samen maar op gepaste afstand, hou vol
Alleen zo kunnen we van onze vrijheden blijven genieten.
I'll give you something to do
pi_194829386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wacht maar. over 2 weken trek je de haren uit je kop van schaamte omdat je deze uitspraak hebt gedaan.
Je moet er wel rekening mee houden dat de verkiezingen er aan komen. Dus als Rutte nu ineens weer een positief geluid laat horen, dan scoort hij wel punten voor zijn aankomende premierschap.

Blijven de maatregelen tot 1 januari (of tot het vaccin) zoals ze nu zijn, dan hebben we volgend jaar het eerste kabinet Wilders of Baudet ben ik bang.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194829390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat was GGD Amsterdam en nog een paar andere GDD's, niet allemaal.
Ah.
Wel vreemd dat ze verschillende standaarden hanteren qua opleiding voor exact dezelfde functie.
blablablabla
pi_194829399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je moet er wel rekening mee houden dat de verkiezingen er aan komen. Dus als Rutte nu ineens weer een positief geluid laat horen, dan scoort hij wel punten voor zijn aankomende premierschap.

Blijven de maatregelen tot 1 januari (of tot het vaccin) zoals ze nu zijn, dan hebben we volgend jaar het eerste kabinet Wilders of Baudet ben ik bang.
:')
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:24:06 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829406
quote:

[..]

Nee joh, dat wordt gewoon weer VVD.
pi_194829409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah.
Wel vreemd dat ze verschillende standaarden hanteren qua opleiding voor exact dezelfde functie.
Ja, daar begreep ik ook niets van eigenlijk. Toen dat bekend werd van die HBO eis zat ik op randstad.nl de vacatures van GGD Amsterdam te vergelijken met die van ergens in het oosten, echt behoorlijk verschillende vereisten :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:26:57 #42
445514 DonDruiper
pi_194829437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Alleen zo kunnen we van onze vrijheden blijven genieten.
We zijn aan het begin van het einde, maar we zijn er nog niet.... *zucht*.. hou vol!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, daar begreep ik ook niets van eigenlijk. Toen dat bekend werd van die HBO eis zat ik op randstad.nl de vacatures van GGD Amsterdam te vergelijken met die van ergens in het oosten, echt behoorlijk verschillende vereisten :')
Ja inderdaad. Bij de GGD Gelderland hebben ze allerlei zij-instromers, tot muzikanten aan toe. Laten we eerlijk zijn, zo moeilijk kan het ook allemaal niet zijn.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:27:34 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij lijdt aan selectief geheugen verlies, mister bulgarije met je vriendje hooibaal.
Alzheimer pilletje vergeten?
Neuh, niet echt. Je bazelt over vrijheden weg, dweilen met de kraan open en alsof je bij de eerste stap buiten al doodgaat en dat iedereen met de voordeur dichtgelast moet zitten. En dat je dat hier volcontinu leest. Ik ben die mensen nog nooit tegengekomen. Zélfs hier op FOK! niet. Jij ook niet, trouwens. Dat is namelijk een fabeltje dat je jezelf zó ongelofelijk vaak voor hebt gehouden dat je er zelf in gaan geloven bent. Misschien dat ik het nog wel enigszins wil begrijpen hoor, omdat dit roepen natuurlijk een heel grappige act van jou en nog een paar andere users is. Maar dan hoef je dus echt niet quasi-interessant naar users te wijzen die dit zogenaamd voordragen want op dat moment houd je er maar eentje voor de gek en dat ben je toch écht zelf.

Hooibaal ken ik verder niet. Jij bent daarentegen enorm druk met hem bezig dus je kan je beter afvragen wat je eigen obsessie met die user is.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:28:47 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef RipCity het volgende:
Monica Geuze deelt haar mening ook terwijl ze haar wenkbrauwen verneukt.
Kijk, dit is de kwaliteitscontent waar we het voor doen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:39 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We zijn aan het begin van het einde, maar we zijn er nog niet.... *zucht*.. hou vol!
Je kunt de bingokaart wel weer vullen vanavond vrees ik.

Ik ga ook niet kijken, lees t later wel weer.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:56 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Men keek ook met angst en beven naar de volle stranden, naar de demonstraties, naar de terrasjes, naar de vakantiegangers, naar de stijging in positieve gevallen, etc.

Maar gelukkig is er weer iets nieuws gevonden om met angst en beven naar te kijken :')
eens hoor al zal het toch weer wat anders zijn als we alles weer binnen moeten doen, daar ben ik toch wel benieuwd naar
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:30:34 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829487
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt ook aan de andere kant van het spectrum natuurlijk. Pas als vrij duidelijk is dat een IC-opname niet zinvol is word je niet opgenomen.
Leg eens uit aub want na tien keer lezen snap ik het nog niet en ik denk dat de fout bij mij ligt :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:24 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah.
echt onzin inderdaad maar die GGD's zouden ze eigenlijk moeten vervangen door iets landelijks
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:32:08 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829513
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Allicht zit er nog een gat tussen zwaarlijvig en obesitas. Obesitas is een medische aandoening.
Absoluut. Bedenk me overigens dat dit de enige is die ik zelf bij de dagelijkse updates hier nooit meegekregen heb als co-morbiditeit terwijl het lijstje per overleden persoon soms wel 4 stuks groot was. Raar.
pi_194829523
twitter

Als je corona wil oplopen. Ze kunnen bijna niet dichter op elkaar staan met hun dunne maskertjes.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:33:25 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_194829530
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

echt onzin inderdaad maar die GGD's zouden ze eigenlijk moeten vervangen door iets landelijks
Bijzonder dat in tijden van alles maar samenvoegen en centraliseren dit nog steeds niet zo is eigenlijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:24 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194829545

:')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194829547
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Leg eens uit aub want na tien keer lezen snap ik het nog niet en ik denk dat de fout bij mij ligt :')
De drempel om opgenomen te worden ligt hoog, maar de drempel om NIET opgenomen te worden (dus aan de andere kant van het spectrum, wanneer je dus dreigt te overlijden) ligt ook vrij hoog.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:33 #55
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194829549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Als je corona wil oplopen. Ze kunnen bijna niet dichter op elkaar staan met hun dunne maskertjes.
Tsja, het escaleert niet voor niets de pan uit in Frankrijk en Spanje. Toch een andere cultuur.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:49 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens hoor al zal het toch weer wat anders zijn als we alles weer binnen moeten doen, daar ben ik toch wel benieuwd naar
Als niet symptomatische besmette met je verkoudsheidsviruskuchje toch de halve tent besmetten enzulks.

Gaat wel interessant zijn om te zien hoe dat gescheiden gaat worden. Want anders zit binnen no time het halve land in quarantaine omwille van een hoestje of een snotje. Alhoewel die in een meer bewuste samenleving dus ook een veel lagere besmettingsgraad zouden moeten krijgen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:35:30 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829564
quote:
En wat wil je precies met dit plaatje bereiken?
pi_194829578
quote:
[ twitter ]

Valt best mee. En het is buiten.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:36:36 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829583
quote:
[ twitter ]

Viel mij gister ook al op bij de finish van de etappe. Iedereen op elkaar gedrukt achter de hekken, en intussen lekker sproeien achter de Kruidvat-maskertjes.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:36:43 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194829585
quote:
De T weet _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194829586
quote:

[..]

Nee, dan stellen ze de verkiezingen gewoon uit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194829592
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Bijzonder dat in tijden van alles maar samenvoegen en centraliseren dit nog steeds niet zo is eigenlijk.
GGD's hebben veel lokale dossiers natuurlijk. Een onderzoek van ZHZ naar Dupontfabriek heeft West Brabant niks mee van doen, andersom is het Q-koorts dossier weer niet zo relevant voor Friesland.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:37:41 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829603
quote:
[ twitter ]

Och. Over twee maanden kunnen er 100.000 de GP van Istanbul langs het circuit aanschouwen.

En toch zit ik er stiekem over na te denken om te gaan :@
pi_194829614
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Och. Over twee maanden kunnen er 100.000 de GP van Istanbul langs het circuit aanschouwen.
Die wordt serieus weer met publiek verreden?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:40:35 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829647
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die wordt serieus weer met publiek verreden?
Is nog steeds maar de helft van de mogelijke bezetting maar toch veel volk. De F1 heeft liever 50 tot 60.000 man.
pi_194829650
quote:
Scholen overwegen zelf commerciële coronatests te gaan inkopen als leraren geen voorrang krijgen in de teststraten. Zo willen ze voorkomen dat klassen naar huis moeten, omdat hun leraren lang moeten wachten op de uitslag van een coronatest.
Zoveelste voorbeeld van een sector die het initiatief maar zelf neemt nu het kabinet niet thuis geeft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194829658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zoveelste voorbeeld van een sector die het initiatief maar zelf neemt nu het kabinet niet thuis geeft.
Schandalig echt, over 4-8 weken zitten veel kinderen (noodgedwongen) weer thuis omdat men het onderwijs maar blijft zien als proefkonijn.
pi_194829660
quote:
Zijn al die andere hoog genoteerde ziekten dan ook airborne overdraagbaar? Wat een dom lijstje.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:41:37 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829661
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

En toch zit ik er stiekem over na te denken om te gaan :@
100K ja?

Ambitieus. In Mugello over paar weken max 3000 per dag geloof ik.
pi_194829673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Schandalig echt, over 4-8 weken zitten veel kinderen (noodgedwongen) weer thuis omdat men het onderwijs maar blijft zien als proefkonijn.
Besmetting op een school in Arnhem, maar de klasgenoten en de leraar worden niet eens getest :') Wacht eerst maar af tot je klachten hebt.
pi_194829686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de bron hiervan?

Ook interessant:
• slechts bij 7,4% was obesitas een onderliggende aandoening;
• de categorie 'overig' is enorm (wat valt hier in hemelsnaam onder?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:43:03 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]

GGD's hebben veel lokale dossiers natuurlijk. Een onderzoek van ZHZ naar Dupontfabriek heeft West Brabant niks mee van doen, andersom is het Q-koorts dossier weer niet zo relevant voor Friesland.
ik denk dat je aardig wat geld vindt als je daar met een reorganisatie bezem doorheen gaat
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:44:31 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829717
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Is nog steeds maar de helft van de mogelijke bezetting maar toch veel volk. De F1 heeft liever 50 tot 60.000 man.
3 euro per kaartje toch, dan krijgen ze het wel vol, de laatste keer daar voor reguliere prijzen waren er slechts 25000 toeschouwers
pi_194829751
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Neuh, niet echt. Je bazelt over vrijheden weg, dweilen met de kraan open en alsof je bij de eerste stap buiten al doodgaat en dat iedereen met de voordeur dichtgelast moet zitten. En dat je dat hier volcontinu leest. Ik ben die mensen nog nooit tegengekomen. Zélfs hier op FOK! niet. Jij ook niet, trouwens. Dat is namelijk een fabeltje dat je jezelf zó ongelofelijk vaak voor hebt gehouden dat je er zelf in gaan geloven bent. Misschien dat ik het nog wel enigszins wil begrijpen hoor, omdat dit roepen natuurlijk een heel grappige act van jou en nog een paar andere users is. Maar dan hoef je dus echt niet quasi-interessant naar users te wijzen die dit zogenaamd voordragen want op dat moment houd je er maar eentje voor de gek en dat ben je toch écht zelf.

Hooibaal ken ik verder niet. Jij bent daarentegen enorm druk met hem bezig dus je kan je beter afvragen wat je eigen obsessie met die user is.
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Weet je hoe we dit noemen?

Een vlucht naar voren.

I rest my case.
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:52:38 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829858
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Weet je hoe we dit noemen?

Een vlucht naar voren.

I rest my case.
Natuurlijk. Vergeet vooral morgen weer niet tienmaal te berichten over alle mensen die volgens jou zo graag duizenden gevallen per dag zien. Lekker in je eigen leugens blijven geloven. Doei.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:54:15 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

3 euro per kaartje toch, dan krijgen ze het wel vol, de laatste keer daar voor reguliere prijzen waren er slechts 25000 toeschouwers
Klopt ja. Zonde wel want het is een fantastisch circuit. Maar snap niet waarom gelijk 100K voor een tientje. Doe dan 50K voor 20. Krijg je het ook wel vol en organisatorisch al iets gemakkelijker en een uitstekende testcase.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:55:30 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829918
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt ja. Zonde wel want het is een fantastisch circuit. Maar snap niet waarom gelijk 100K voor een tientje. Doe dan 50K voor 20. Krijg je het ook wel vol en organisatorisch al iets gemakkelijker en een uitstekende testcase.
Turkije en testcase, dat lijkt me niet zo'n goeie combo
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:56:54 #78
28167 matthijst
pi_194829941
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:35 schreef Dven het volgende:

[..]

En wat wil je precies met dit plaatje bereiken?
Dat mensen zoals jij ook eens wakker worden :)
pi_194829952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat je aardig wat geld vindt als je daar met een reorganisatie bezem doorheen gaat
Zoals eigenlijk elk willekeurig overheidsorgaan ;( .
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:59:07 #80
28167 matthijst
pi_194829984
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn al die andere hoog genoteerde ziekten dan ook airborne overdraagbaar? Wat een dom lijstje.
Punt is dat d'r nauwelijks iemand aan dood gaat.
T is warempel net een griepje :{w
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:59:42 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829998
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gewoon goeie PR voor Erdogan.

Of niet...
pi_194830000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
Ik ken(de) de financiën van een aantal GGD's vrij aardig en dat is zeker zo. Vaak gevoed vanuit de instelling dat men nu eenmaal met iets goeds bezig is en dat dat geld mag kosten. .Dat is natuurlijk zo, maar dat betekent ook niet dat geld geen issue is. Een reorganisatiebezem er overheen vegen is tegelijkertijd wel een projectje - ontzettend rood volk en (dus) nauwelijks draagvlak voor welke verandering dan ook, ook niet in de hogere regionen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:01:59 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194830049
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oei, wakker worden. Zoiets hebben we hier al lange tijd niet gelezen _O_
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:02:32 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194830064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waardoor het misschien juist wel de perfecte testcase is. "Als het daar kan en goed gaat.." :+
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:04:39 #85
28167 matthijst
pi_194830096
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Oei, wakker worden. Zoiets hebben we hier al lange tijd niet gelezen _O_
Dat vermoeden had ik al.
Graag gedaan :7

Maar goed, gaat onze Ferd opstappen?
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:05:44 #86
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194830122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als je al die tijd nog steeds niet hebt begrepen dat het niet zozeer gaat om doden maar vooral om ziekenhuisopnames voorkomen dien je zelf eerst even goed wakker te worden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:07:39 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194830150
Wel interessant dat het onderzoek naar de effectiviteit van het BCG-vaccin inmiddels als urgent bestempeld wordt.
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:07:41 #88
28167 matthijst
pi_194830152
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als je al die tijd nog steeds niet hebt begrepen dat het niet zozeer gaat om doden maar vooral om ziekenhuisopnames voorkomen dien je zelf eerst even goed wakker te worden.
Want er zijn nog zoveel ziekenhuisopnames _O-
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:08:58 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194830171
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want er zijn nog zoveel ziekenhuisopnames _O-
Dat beweert niemand. Het aantal doden is alleen niet een maatgevend criterium, met je lijstje etaleer je alleen vooral dat je er zelf niet zoveel van snapt.
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:14:51 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194830255
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:04 schreef matthijst het volgende:
beter schelden ze alle boetes kwijt
pi_194830449
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat beweert niemand. Het aantal doden is alleen niet een maatgevend criterium, met je lijstje etaleer je alleen vooral dat je er zelf niet zoveel van snapt.
Dat kun je ook niet verwachten van WoRdT WaKkEr roepers.
pi_194830481
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:04 schreef matthijst het volgende:

Niet uit zichzelf iig. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194830942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

beter schelden ze alle boetes kwijt
Ok Ferd stapt dus op _O-
pi_194830979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is er met 2 weken gebeurd? Verlengd naar 4-8 weken?
pi_194831120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat is er met 2 weken gebeurd? Verlengd naar 4-8 weken?
Goh, moet je je eigen (niet grappige) act nu aanpassen, denk je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194831186
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goh, moet je je eigen (niet grappige) act nu aanpassen, denk je?
Nee, ik vroeg het mij echt af.
pi_194831313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg het mij echt af.
Ha-ha
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194831380
Net geplaatst op AD.nl.

Vanaf half september worden de maatregelen per veiligheidsregio bepaald o.b.v. hoe het er in die regio voorstaat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194831389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ha-ha
Ik vind het niet zo grappig, er wordt stellig beweerd dat over 4-8 weken veel kinderen thuis zitten. Dan denk je, meestal openbaren symptomen zich wel binnen 2 weken... Wat voor kennis heeft Jor_dii dan dat hij dat zo kan zeggen?
pi_194831400
Je mag hier inderdaad van alles uit je grote duim zuigen en o wee als je er wat van zegt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:22:04 #101
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194831414
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:19 schreef Salina het volgende:
Net geplaatst op AD.nl.

Vanaf half september worden de maatregelen per veiligheidsregio bepaald o.b.v. hoe het er in die regio voorstaat.
quote:
Er komen drie inschalingsniveaus. Het eerste is ‘Waakzaam’. In dat geval is er sprake van een beheersbare situatie. Het aantal nieuwe besmettingen is laag. Kwetsbare groepen dienen alert te zijn. Het bron-en contactonderzoek is overwegend effectief. Maatregelen worden voldoende nageleefd en zijn te handhaven. Ook is er voldoende regionale zorgcapaciteit beschikbaar.

Bij het niveau ‘Zorgelijk’ ontwikkelt de situatie zich negatief. Het aantal nieuwe besmettingen neemt toe. Maatwerk is nodig om kwetsbare groepen te beschermen. Als de situatie voortduurt, wordt het bron- en contactonderzoek ineffectief. Maatregelen worden onvoldoende nageleefd. En de druk op de regionale zorgcapaciteit neemt toe.

Bij het niveau ‘Ernstig’ is hard ingrijpen noodzakelijk om verdere escalatie te voorkomen en terug te keren naar een beheersbare situatie. Het aantal nieuwe besmettingen neemt dan snel toe. Het bron- en contactonderzoek is niet meer effectief, waardoor het zicht op de verspreiding afneemt. Maatregelen worden onvoldoende nageleefd. De regionale zorgcapaciteit is onvoldoende.
Toch het stoplichtsysteem van het Red Team overgenomen dus.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 18:22:27 #102
236264 crew  capricia
pi_194831417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo grappig, er wordt stellig beweerd dat over 4-8 weken veel kinderen thuis zitten. Dan denk je, meestal openbaren symptomen zich wel binnen 2 weken... Wat voor kennis heeft Jor_dii dan dat hij dat zo kan zeggen?
Dat als een docent verkouden is, de klas thuis blijft?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194831439
quote:
Net geplaatst op AD.nl.

Prima ontwikkeling, net als extra bescherming voor verpleeghuizen:

https://nos.nl/artikel/23(...)-verpleeghuizen.html
pi_194831455
quote:
Net geplaatst op AD.nl.

Naast het bericht van hooibaal ook deze dus:

https://www.ad.nl/binnenl(...)en-corona~a58fc7f08/

LIVE | Coronaregels voortaan wekelijks per regio bepaald, kinderen Grapperhaus hadden corona
CORONAVIRUSHet kabinet komt met een regionaal beoordelingsysteem om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op basis van een wekelijkse evaluatie wordt dan bepaald of het in een veiligheidsregio de goede kant op gaat, of dat er strengere maatregelen moeten worden getroffen. Dat schrijft minister Hugo de Jonge in een brief aan de Tweede Kamer. Het nieuwe systeem gaat als het goed is half september in.Het laatste virusnieuws lees je hieronder in ons liveblog.

Voor alle 25 regio’s van Nederland gaat de overheid straks - wekelijks en zo nodig vaker - een alarmfase bepalen die de ernst van de coronacrisis weergeeft. Dat schrijft coronaminister Hugo de Jonge vanavond in een brief aan de Tweede Kamer.

Er komen drie inschalingsniveaus. Lees hier welke dat zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194831460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Je mag hier inderdaad van alles uit je grote duim zuigen en o wee als je er wat van zegt.
Ja, dit dus. Het 2 weken geroep is irritant, de 2 weken grapjes voegen ook niet echt wat toe, maar het is net zo irritant dat je anderen blijkbaar niet mag aanspreken over al die voorspellingen die telkens verplaatst worden. Of dat er gezegd word dat die voorspellingen helemaal niet meer gedaan worden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:26:19 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194831496
Ik ben benieuwd welke maatregelen er bij de inschalingsniveaus gaan horen.
pi_194831498
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat als een docent verkouden is, de klas thuis blijft?
Dus zeg 1 oktober worden alle docenten verkouden?
pi_194831542
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:24 schreef Salina het volgende:

[..]

Naast het bericht van hooibaal ook deze dus:

https://www.ad.nl/binnenl(...)en-corona~a58fc7f08/

LIVE | Coronaregels voortaan wekelijks per regio bepaald, kinderen Grapperhaus hadden corona
CORONAVIRUSHet kabinet komt met een regionaal beoordelingsysteem om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op basis van een wekelijkse evaluatie wordt dan bepaald of het in een veiligheidsregio de goede kant op gaat, of dat er strengere maatregelen moeten worden getroffen. Dat schrijft minister Hugo de Jonge in een brief aan de Tweede Kamer. Het nieuwe systeem gaat als het goed is half september in.Het laatste virusnieuws lees je hieronder in ons liveblog.

Voor alle 25 regio’s van Nederland gaat de overheid straks - wekelijks en zo nodig vaker - een alarmfase bepalen die de ernst van de coronacrisis weergeeft. Dat schrijft coronaminister Hugo de Jonge vanavond in een brief aan de Tweede Kamer.

Er komen drie inschalingsniveaus. Lees hier welke dat zijn.

Benieuwd of er dan ook vrijstellingen komen voor regio's waar amper besmettingen zijn.
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 18:30:38 #109
236264 crew  capricia
pi_194831548
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wie schreef dat dan, 'alle'?
Volgens mij niemand toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 18:32:23 #110
236264 crew  capricia
pi_194831566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Ik ben benieuwd welke maatregelen er bij de inschalingsniveaus gaan horen.
Ik mag hopen dat dat afhankelijk is van de aard van de uitbraken. Bij besmettingen op privé feestjes thuis, horen andere maatregelen dan die in een restaurant.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194831569
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dit dus. Het 2 weken geroep is irritant, de 2 weken grapjes voegen ook niet echt wat toe, maar het is net zo irritant dat je anderen blijkbaar niet mag aanspreken over al die voorspellingen die telkens verplaatst worden. Of dat er gezegd word dat die voorspellingen helemaal niet meer gedaan worden.
Ik weet best wel dat dat 2 weken gedoe van mij overbodig is. De "wacht maar over <random tijdsperiode>" opmerkingen blijven echter gewoon komen. Niemand die ooit eens zegt dat hij er naast zat of iets verkeerd had ingeschat. Dan volgt er gewoon een volgende "wacht maar".
pi_194831572
Hahah, dat reproductiegetal 0,99, maatwerk door Jaapgod.
- verwijderd door admin -
pi_194831577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Wie schreef dat dan, 'alle'?
Volgens mij niemand toch?
Ok ok, het grootste gedeelte dan.
pi_194831602
Alles om maar te blijven geloven dat de maatregelen enorm werken. Te kansloos voor woorden.
pi_194831614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ok ok, het grootste gedeelte dan.
Edit, sorry, veel docenten:)
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:36:00 #116
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194831624
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat afhankelijk is van de aard van de uitbraken. Bij besmettingen op privé feestjes thuis, horen andere maatregelen dan die in een restaurant.
Zo specifiek is het maatwerk niet te maken denk ik. Ten eerste is een veiligheidsregio daar eigenlijk te groot voor, en ten tweede is van een veel te groot aantal besmettingen helemaal niet bekend waar ze vandaan komen.
pi_194831634
quote:
Als de situatie zorgelijk is, stijgt het aantal nieuwe besmettingen en neemt de druk op de zorg toe. Aanvullende maatregelen zijn dan nodig, aldus de minister.

Is hier regionaal überhaupt al ergens sprake van geweest sinds de piek in maart /april?
blablablabla
pi_194831645
En als het niveau bepaald wordt op basis van positieve tests is het helemaal de schaamte voorbij.
pi_194831669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als ze dat samen afspreken

Dat volk doet echt alles om niet te werken. En klimaatstaken wordt lastig nu we eind augustus de winterjas al aan moesten :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194831678
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Werkt twee kanten op. Maandenlang is gerept over exponentiële groei en mensen die dat niet snapten waren te dom om te poepen. Een half jaar later lijkt die theorie niet meer op te gaan maar we blijven vasthouden aan feiten en wiskundige termen uit maart die nu niet op lijken te gaan. Ik krijg het idee dat sommigen hier denken dat voor X aantal besmettingen een X aantal ziekenhuisopnames en X aantal doden moeten staan. Als dat allemaal niet uit lijkt te komen mag daar best wat van gezegd worden.

Toegegeven; de 2-weken-elpee is ondertussen wel grijs maar nog niets in vergelijking met de termen die in maart/april gebruikt werden.
pi_194831680

[ Bericht 100% gewijzigd door Zipportal op 01-09-2020 18:39:18 ]
pi_194831713
POLL
pi_194831715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:37 schreef Rlz12 het volgende:
En als het niveau bepaald wordt op basis van positieve tests is het helemaal de schaamte voorbij.
Natuurlijk, hoe anders?
blablablabla
pi_194831767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk, hoe anders?
Om te beginnen zijn ziekenhuisopnames een betere graadmeter. De hele veiligheidsregels kan besmet zijn, zolang dat verder weinig gevolgen heeft, hebben beperkende maatregelen weinig nut.
pi_194831773
Je zou Bruls maar als voorzitter van de veiligheidsregio hebben, ben je mooi klaar mee zo'n engnek die die macht maar al te lekker vindt.
pi_194831808
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn ziekenhuisopnames een betere graadmeter. De hele veiligheidsregels kan besmet zijn, zolang dat verder weinig gevolgen heeft, hebben beperkende maatregelen weinig nut.
Jawel, zo blijven de maatregelen natuurlijk geloofwaardig. Ingrijpen, en wanneer het niet uit de klauwen loopt in de ziekenhuizen is het natuurlijk te danken aan de genomen maatregelen. Terwijl we nu in eenzelfde situatie zitten en het zonder drastische maatregelen stabiel blijft. Het houdt de tunnelvisie wel lekker in stand zo.
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:48:49 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194831816
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je zou Bruls maar als voorzitter van de veiligheidsregio hebben, ben je mooi klaar mee zo'n engnek die die macht maar al te lekker vindt.
Hij laat wel de kermis doorgaan.
pi_194831828
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is de bron hiervan?

Ook interessant:
• slechts bij 7,4% was obesitas een onderliggende aandoening;
• de categorie 'overig' is enorm (wat valt hier in hemelsnaam onder?).
Wekelijkse update van het RIVM.

En 25% vind ik niet enorm. En daar valt dus alles onder wat niet al genoemd is qua aandoening. ;)
pi_194831837
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hij laat wel de kermis doorgaan.
Gunstje voor het volk van dictator Bruls.
pi_194831890
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Werkt twee kanten op. Maandenlang is gerept over exponentiële groei en mensen die dat niet snapten waren te dom om te poepen. Een half jaar later lijkt die theorie niet meer op te gaan maar we blijven vasthouden aan feiten en wiskundige termen uit maart die nu niet op lijken te gaan. Ik krijg het idee dat sommigen hier denken dat voor X aantal besmettingen een X aantal ziekenhuisopnames en X aantal doden moeten staan. Als dat allemaal niet uit lijkt te komen mag daar best wat van gezegd worden.

Toegegeven; de 2-weken-elpee is ondertussen wel grijs maar nog niets in vergelijking met de termen die in maart/april gebruikt werden.
Mensen die roepen dat epidemieën exponentieel groeien, hebben er sowieso geen verstand van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk, hoe anders?
Als je dat nog niet snapt, dan wil je gewoon tot in de lengte der dagen geloven dat dit een killervirus is. Een test die niet kan aantonen of het virus actief is of al meer dan twee weken inactief is. En daar op gaan sturen, schei toch uit. Hallucinant is het.
pi_194831922
Geen Grappenhaus?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 18:58:16 #132
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194831952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:56 schreef superniger het volgende:
Geen Grappenhaus?
Dat gaan we zo veel mogelijk negeren :')
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 18:58:23 #133
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194831954
VBL present
What can change the nature of a man?
pi_194831966
CORRED.
pi_194831969
Albert Bos :’)
pi_194831976
Zin an
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:59:51 #138
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194831978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:56 schreef superniger het volgende:
Geen Grappenhaus?
Die had een feestje.
pi_194831985
MOL on tour
#superniger2020
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:00:10 #140
65846 Bocaj
47th President.
pi_194831988
Netjes op tijd
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:00:29 #142
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194831995
Geen Irma. Wanbeleid.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:00:40 #143
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832003
quote:
Bedankt, Hans
pi_194832004
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:00 schreef maxi-mus het volgende:
Geen Irma. Wanbeleid.
Weer dat lijk.
pi_194832009

Ik ben er boys
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:05 #146
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832012
Het is 1 september jongens
~FEYENOORD~
pi_194832017
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef R-woud93 het volgende:
Het is 1 september jongens
Herfst genot.
pi_194832019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben er boys
Waar zijn je vrienden
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:21 #149
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832020
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:00 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Weer dat lijk.
Spreekt u de dood? Of schrijft u of verwenst u de dood? Klopt de dood aan? Of valt hij binnen? Schudde u hem weleens af?
pi_194832027
DUIDING
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:32 #151
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Herfst genot.
2e golf!!!!!
~FEYENOORD~
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:45 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832035
2e golf :')
pi_194832040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef Coco. het volgende:

[..]

Spreekt u de dood? Of schrijft u of verwenst u de dood? Klopt de dood aan? Of valt hij binnen? Schudde u hem weleens af?
HANG OP! BEL UW BANK.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:56 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832041
pleur toch op man
pi_194832042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef Coco. het volgende:

[..]

De dood is een gevoelig jongetje dat houdt van dansen en van kunst
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194832044
Grapperhont.
pi_194832045
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Waar zijn je vrienden
:?

Ik zie al Coco., Wereldgozer, Zipportal en maxi-mus. Vast nog wel meer.
pi_194832050
Kom er maar in Doutzen.
pi_194832051
Gaan jullie ook op onderzoek uit?
pi_194832057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:?

Ik zie al Coco., Wereldgozer, Zipportal en maxi-mus. Vast nog wel meer.
Represent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:02 schreef Zipportal het volgende:
Ik vertrouw Rutte 110%.
pi_194832059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:02 schreef RipCity het volgende:
Kom er maar in Doutzen.
Wie? Pics?
pi_194832061
Maurice mag kritiek hebben
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:02:51 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832068
HET VIRUS!!! doodeng allen
pi_194832069
quote:
Ik kijk alleen jensen en lange frans
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:02:53 #165
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194832070
Wiebes, die snapt wel wat er leeft onder de jongeren.
pi_194832073
Ollongren :')

Wat een tyfushoer is dat
pi_194832076
Gesprek met de vijanden van Hooibaal.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:03:21 #168
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832078
Er komt weer een griepgolf aan van de winter.
pi_194832082
Kennis _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194832085
Wat gaat het hier snel opeens. Is er iets gaande?
pi_194832089
Ik vind deze doventolk prettiger dan die andere mevrouw.
pi_194832093
Jeeej een AMA met Rutte en Hugo de Jonge
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:04:06 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832097
quote:
Ja tijd zat voor in quarantaine.
pi_194832103
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ollongren :')

Wat een tyfushoer is dat
Die zou echt fout zijn geweest in 40-45.
pi_194832104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:04 schreef magikmichael het volgende:
Wat is AMA?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194832107
500 per dag.
#superniger2020
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:04:40 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832112
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Ruttegod
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:04:44 #178
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832115
quote:

Blitzkrieg
pi_194832117
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:04 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Wat is AMA?
Ask Me Anything
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:04:56 #180
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:03 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind deze doventolk prettiger dan die andere mevrouw.
Jij doet niet meer mee.
pi_194832123
quote:

[..]

Ask Me Anything
DM verstuurd met vieze vragen.
pi_194832125
spannend
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:05:18 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:04 schreef Coco. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blitzkrieg
VBL
pi_194832130
quote:
Jij zou als een van de eersten sterven als de Duitsers weer komen
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194832136
Een virus heeft geen paspoort.

RutteGod
pi_194832137
Discotheken :W
pi_194832139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef Zipportal het volgende:

[..]

DM verstuurd met vieze vragen.
Nice haha
  Redactie Sport dinsdag 1 september 2020 @ 19:05:49 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194832143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

RutteGod
Heeft ie goed gezien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194832145
quote:

[..]

Jij doet niet meer mee.
Ga jij maar otters kijken :(
pi_194832149
quote:

RutteGod
Alle corona terug naar China
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:05 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832151
risico, risico, risico!!!
pi_194832153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef Jor_Dii het volgende:
komen toch alleen maar criminelen en drugsdealers

komt ze wel goed uit
pi_194832159
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Heeft ie goed gezien.
Gewoon grenzen dicht dan. Klaar.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:29 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832163
quote:

RutteGod
Klasse uitspraak dit.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:29 #195
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832164
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Sneu!
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:36 #196
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832166
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

pi_194832173
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:06 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

komt ze wel goed uit
Whut? :’)
pi_194832175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:06 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

komt ze wel goed uit
Die moeten ook gewoon hun brood verdienen.
pi_194832178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klasse uitspraak dit.
Net als 'We Are Here' en die gaan ook niet weg
pi_194832180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

We gaan toch niet schelden he?
pi_194832184
Raken woorden van Rutte over onze intelligente lockdown.
pi_194832186
Gaat de Elfstedentocht nog wel door?
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:07:37 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832189
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Net als 'We Are Here' en die gaan ook niet weg
?
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:07:49 #204
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194832191
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:07 schreef Zipportal het volgende:
Ja, de Rayonhoofden kwamen vandaag al bij elkaar.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:00 #205
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832198
quote:
@PietPaulusma
  FOK!fotograaf dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:03 #206
842 Zorro
Z
pi_194832200
Een biertje op het terras zegt ie.

HET IS TYFUSKOUD MAN
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:05 #207
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194832201
Goed stuk dit. Er kan gewoon een heleboel, maar de zeikerds moeten alleen maar blijven hameren op die paar dingen die niet kunnen.

Wees gewoon blij met waar we nu staan dóór de maatregelen die we nemen.
pi_194832202
quote:
Nee ze slaan een jaartje over.
pi_194832205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

?
Je bent niet bekend met die groep illegalen in Amsterdam?
pi_194832212
Niks over The Ferd. :')
#superniger2020
pi_194832213
Beste mensen.
pi_194832215
Dat intro van Rutte is ook zwaar overdreven. Alsof de eerste golf een half miljoen heeft omgelegd.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:46 #213
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832218
Ah Hugo, tijd om te zappen
~FEYENOORD~
pi_194832219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Raken woorden van Rutte over onze intelligente lockdown.
Heel complot denkend Nederland weer MAD
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:55 #215
862 Arcee
Look closer
pi_194832221
Ah, De Jonge nu. TV kan weer uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_194832222
Ken de fotograaf niet gewoon opbokken? Hoeveel foto’s heeft die vent nodig?
pi_194832223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef hooibaal het volgende:
Goed stuk dit. Er kan gewoon een heleboel, maar de zeikerds moeten alleen maar blijven hameren op die paar dingen die niet kunnen.

Mee eens. Andere landen bewijzen dat een verkeerde aanpak ook snel de verkeerde kant op kan schieten.
pi_194832224
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef Zorro het volgende:
Een biertje op het terras zegt ie.

HET IS TYFUSKOUD MAN
Eindelijk herfst.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 september 2020 @ 19:08:57 #219
842 Zorro
Z
pi_194832225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Is het maar één groep dan?
pi_194832226
de wissel heeft plaatsgevonden
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:09:04 #221
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832228
Mooi moment om de wasmachine vol te gooien.
pi_194832235
Tijd om te zappen.
pi_194832239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Heel complot denkend Nederland weer MAD
Jankerds.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:09:35 #224
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832240
Hé Hugo, hoe is het met je App? :')
  FOK!fotograaf dinsdag 1 september 2020 @ 19:09:37 #225
842 Zorro
Z
pi_194832242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef Coco. het volgende:
Dacht Hugo dat ook maar.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:09:39 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832244
Je had het volk hier in Eindje moeten zien bij het inhijsen vam deze mega fietsbrug :')

Wat nou corona :')

https://www.omroepbrabant(...)en-trok-veel-bekijks
pi_194832245
Zonder klachten gaan testen :')
pi_194832246
youtube linkje iemand? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194832247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef Coco. het volgende:
Kijk uit dat je niet vast komt te zitten
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194832249
Hoe is het met de dashboard?
pi_194832250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef hooibaal het volgende:

Als het aan jou lag hadden we nu de voordeur dichtgelast.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:10:05 #232
445514 DonDruiper
pi_194832251
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:08 schreef galantis het volgende:
Dat intro van Rutte is ook zwaar overdreven. Alsof de eerste golf een half miljoen heeft omgelegd.
ALLESVERNIETIGENDE KILLERVIRUS
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194832253
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef vosss het volgende:
pi_194832256
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef leolinedance het volgende:
Je had het volk hier in Eindje moeten zien bij het inhijsen vam deze mega fietsbrug :')

Wat nou corona :')

https://www.omroepbrabant(...)en-trok-veel-bekijks
Eindje :’)
pi_194832262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef Skwish het volgende:
Hoe is het met de dashboard?
R=0,99
pi_194832263
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:10:47 #237
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832266
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kijk uit dat je niet vast komt te zitten
pi_194832267
pi_194832268
quote:
Alleenstaande minderjarige asielzoeker?
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:10:49 #240
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832271
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

ALLESVERNIETIGENDE KILLERVIRUS
“Gooi alles nou open” huilie huilie
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:10:55 #242
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832273
quote:

[..]

Nee niet iedereen volgt het nieuws in Amsterdam op de voet.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:11:08 #243
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832278
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef vosss het volgende:
www.youtube.nl
~FEYENOORD~
pi_194832279
Voortschrijdend inzicht is het woord vandaag.
pi_194832282
Wat een wanvertoning deze persconferentie.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:11:27 #246
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194832283
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als het aan jou lag hadden we nu de voordeur dichtgelast.
Het nadeel van de strategie die nu wordt gevolgd is dat het virus blijft rondzingen in de samenleving. Los van de gezondheidsschade die dat oplevert, is de bijbehorende onzekerheid ook niet goed voor de economie. We hadden veel meer terrein op het virus kunnen winnen dan we gedaan hebben.
pi_194832289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef Coco. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_194832294
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Blitzkrieg
Merk nog niks. Spannond!
pi_194832296
quote:
De R zit in de maand.
Ja. Er zijn maar 4 maanden zonder R in de maand.
Informatie waar je wat mee kan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194832297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Komt gewoon in het landelijke nieuws en op FOK! :)
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:12:13 #251
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832306
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het nadeel van de strategie die nu wordt gevolgd is dat het virus blijft rondzingen in de samenleving. Los van de gezondheidsschade die dat oplevert, is de bijbehorende onzekerheid ook niet goed voor de economie. We hadden veel meer terrein op het virus kunnen winnen dan we gedaan hebben.
Dat kun je sowieso niet voorkomen, we zijn geen eiland
~FEYENOORD~
pi_194832314
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:12 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dat kun je sowieso niet voorkomen, we zijn geen eiland
Kanaleneiland dan
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:12:39 #253
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832317
quote:

[..]

Als we dit niveau in september en oktober vast kunnen houden kun je anders best positief gaan worden over de rest van de winter.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:12:47 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832321
quote:

[..]

pi_194832327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:11 schreef laracroftonline het volgende:
Wat een wanvertoning deze persconferentie.
Laat me eens meelachen :) heb Pawn Stars genot opstaan.
pi_194832328
De Jonge is weer aan het hakkelen af en toe
  Redactie Sport dinsdag 1 september 2020 @ 19:13:05 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194832332
Saaie sjow
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:13:11 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832335
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:09 schreef Bocaj het volgende:
Hé Hugo, hoe is het met je App? :')
Haha faalapp :') sowieso heel deze poppenkast is een faal :')
pi_194832342
Het vaccin komt elke dag dichterbij.
leven zoals het leven is
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:13:29 #261
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194832344
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als we dit niveau in september en oktober vast kunnen houden kun je anders best positief gaan worden over de rest van de winter.
Denk jij dat dat lukt?
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:13:35 #262
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832347
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kade in centrum van Amsterdam met lantaarnpaal en al ingestort
pi_194832355
In Rusland is er al een vaccin. :P
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:14:00 #264
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:12 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Kanaleneiland dan
Daar mag het virus best rond gaan
~FEYENOORD~
pi_194832360
We kunnen allemaal ziek worden en iedereen wilt meedoen
pi_194832363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Denk jij dat dat lukt?
Jij weet zeker van niet in ieder geval _O_
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:14:23 #267
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:13 schreef Jason22 het volgende:
Dat hoor ik al 6 maand....
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:14:24 #268
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_194832367
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:13 schreef Jason22 het volgende:
Dat hele virus stelt toch weinig meer voor. Gooi de hele boel maar weer open.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:14:25 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832370
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Denk jij dat dat lukt?
Ik ben licht positief gezien de huidige stand van zaken. Mensen zijn weer voorzichtiger geworden zie ik om me heen.
pi_194832372
Valt vermoeidheidsklachten ook onder corona? Want dan heb corona na deze persco.
Zonder wrijving geen glans
pi_194832376
Waarom is die debiele journalist van de NOS er niet? Dit stelt me teleur.
pi_194832380
Saamhorigheid jongens!
pi_194832381
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Jij zou als een van de eersten sterven als de Duitsers weer komen
Tell me!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 19:15:20 ]
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:12 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832387
vragengenot zo
pi_194832388
quote:

[..]

Elimineren is een illusie.

En economie? Sinds wanneer is dat van belang? Maatregelen die lockdownfetisjisten zoals jij propageren zijn allesverwoestend voor de economie. Laten we ons gelukkig prijzen dat de overheid het ietwat genuanceerder benadert.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:26 #277
65846 Bocaj
47th President.
pi_194832391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:14 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Dat is niet het beleid nu! :N
pi_194832392
Wat een flopshow
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:28 #279
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:14 schreef Justin_Case het volgende:
Valt vermoeidheidsklachten ook onder corona? Want dan heb corona na deze persco.
Ik zou je laten testen, voor het geval dat.
pi_194832399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:14 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
We kunnen allemaal ziek worden en iedereen wilt meedoen
We kunnen allemaal het virus krijgen, dat iets anders dan ziek. Er zijn signalen dat 90% asymptomatisch is. Wanneer dat bevestigd wordt, kan die hoge IFR samen met alle maatregelen de prullenbak in.
pi_194832406
Maatregelen duidelijk niet proportioneel.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:16:00 #282
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832407
quote:

[..]

Hier staat een ban voor in COR.
pi_194832412
Rutte weet niet dat die clubs gewoon ergens anders, illegaal, veel harder doorgaan :'( :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:16:27 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832420
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef Coco. het volgende:

[..]

Bron?
pi_194832427
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Rutte weet niet dat die clubs gewoon ergens anders, illegaal, veel harder doorgaan :'( :D
En dat al weken doen. Wereldvreemde gasten.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:16:52 #286
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_194832428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bron?
Bans worden niet besproken.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:16:52 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194832429
quote:

[..]

Yes
pi_194832430
:o

Laat Ferd met rust
pi_194832432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waarom is die debiele journalist van de NOS er niet? Dit stelt me teleur.
Albert Bos is in de studio
pi_194832433
Wat een nutteloze persco eigenlijk
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:17:02 #291
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_194832435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef Coco. het volgende:

[..]

Een foto om je op te vrolijken om het goed te maken.
200604_1_funsat_04.jpg
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:17:04 #292
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194832436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:15 schreef groenen het volgende:
Maatregelen duidelijk niet proportioneel.
Man, waar heb je het over. Vergeleken bij maart of bij andere landen zijn er nauwelijks nog maatregelen over.
pi_194832438
Het virus kan overspringen, aldus Rutte. Hij zou het ook zo over de griep kunnen hebben.
pi_194832439
Behalve GRAPPERHAUZE!
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 19:17:15 #295
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194832441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bron?
RIVM
~FEYENOORD~
pi_194832444
Strafblad voor gabberhause
pi_194832448
Niet veel versoepelingen he?
Vakbeurzen bestaan niet meer..
Evenementen praat Rutte niet over..
Neuh
Die nachtclubs en discotheken dat is wat!
Dat is een heel ding!
pi_194832455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Albert Bos is in de studio
Ohja, dat was m :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:18:01 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194832458
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Natuurlijk weet Ome Rutte dat wel
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194832465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:17 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Man, waar heb je het over. Vergeleken bij maart of bij andere landen zijn er nauwelijks nog maatregelen over.
Inderdaad. Snap niet waar mensen echt zo’n problemen van ondervinden momenteel.
pi_194832466
quote:

[..]

Ga je mond spoelen met desinfectiemiddel!
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')