abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194828821

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
Go hard or go home
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:48:36 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194828843
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Maak een account aan op Twitter en geef haar kudos.
dus jij mag hier wel op twitter reageren en ik niet?
pi_194828860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is gewoon pertinent niet waar. Hoe kom je nu in vredesnaam aan dat soort rare hersenspinsels :?
Waarom wordt het zo vaak getypt dan hier? Termen als 'vrijheden extra en straks weer dweilen met de kraan open!'?

Hooibaal, jij, fresh prince. Alsof bij de eerste stap buiten je al dood gaat. Alsof van iedereen de voordeur dichtgelast moet worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:53:27 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194828911
Prima cijfers weer vandaag.
pi_194828928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij mag hier wel op twitter reageren en ik niet?
Ik mag hier op Twitter reageren?
Que?

Als ik wil reageren op Twitter berichten dan ga ik wel naar Twitter. :P Het is niet zo dat er hier een gebrek aan meningen is. Maar whatever, ik zal zo even vragen hoe de buurvouw erover denkt en dat post ik later zodat jullie daar op kunnen reageren. Heel zinvol.
Go hard or go home
pi_194828961
Afgelopen week:
24 ziekenhuisopnames, 12 overlijdens.

Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er zoveel mensen overlijden t.o.v. de opnames. Het zou betekenen dat als het dusdanig ernstig is dat je opgenomen moet worden, je 1 op 3 kans zou hebben om te overlijden. Ik ben dan eerder geneigd te beweren dat deze overlijdens met name met corona zijn en niet zozeer aan corona.

En sowieso gebeurt 80-90% in de Randstad. En dat terwijl 'slechts' de helft van Nederland daar woont.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:57:52 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194828987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen week:

Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er zoveel mensen overlijden t.o.v. de opnames. Het zou betekenen dat als het dusdanig ernstig is dat je opgenomen moet worden, je 1 op 3 kans zou hebben om te overlijden. Ik ben dan eerder geneigd te beweren dat deze overlijdens met name met corona zijn en niet zozeer aan corona.
Afgelopen week zijn deze cijfers ingevoerd, maar waarschijnlijk kun je deze getallen spreiden over de afgelopen weken, maanden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Afgelopen week zijn deze cijfers ingevoerd, maar waarschijnlijk kun je deze getallen spreiden over de afgelopen weken, maanden.
Nee, dit zijn de cijfers naar meldingsdatum.

quote:
Meldingen die tussen 25 augustus 10:01 en 1 september 08:45 aan het RIVM zijn gemeld. Dit betreft het aantal
meldingen, opnames en overlijdens die in de afgelopen week nieuw aan het RIVM zijn gerapporteerd. Datum van
melding aan de GGD, ziekenhuisopname of overlijden kan echter in een andere week vallen. Bij overige tabellen en figuren in dit rapport wordt de datum van melding, ziekenhuisopname of overlijden gebruikt. Deze cijfers zijn dus niet hetzelfde.
Totale aantal meldingen was 57 om 24. Zelfde verhoudingen dus.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:00:13 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829019
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik mag hier op Twitter reageren?
Que?

Als ik wil reageren op Twitter berichten dan ga ik wel naar Twitter. :P Het is niet zo dat er hier een gebrek aan meningen is. Maar whatever, ik zal zo even vragen hoe de buurvouw erover denkt en dat post ik later zodat jullie daar op kunnen reageren. Heel zinvol.
hier kan je reageren op alles wat hier geplaatst wordt, wat je dus ook doet maar dan anderen verwijt
pi_194829027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef Mafia1remake2020 het volgende: Dit is niet normaal: [ twitter ] Maar het kabinetsbeleid is indammen hoor.
Geen idee wat Willemijn erin ziet,of op basis waarvan iedereenopsluiten.nu dingen vandaan haalt, maar die kerel zegt toch redelijk normale zaken?
pi_194829033
quote:
Afgelopen week:

Dat zal het ook zijn, waarschijnlijk combinatie van hoge leeftijd, (mogelijk) onderliggende oorzaken en Corona. Zie je ook terug in het wekelijkse RIVM rapport, 9 van de 12 overledenen zijn 85+.
pi_194829041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
9 van de 12 overledenen zijn 85+.
Ook dat inderdaad.
pi_194829074
Het aandeel van toeristen lijkt overigens iets toe te nemen, maar tegelijkertijd heeft slechts 1 op de 4 (23%) een reishistorie en 50% helemaal niet, waarbij je van de 23% dus niet eens weet of het daadwerkelijk in het buitenland opgelopen is.

Vooralsnog wordt 15% geclassificeerd als Medereiziger / reis / vakantie (waarbij je meerdere settings kunt hebben per positief geval)
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:03:55 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom wordt het zo vaak getypt dan hier? Termen als 'vrijheden extra en straks weer dweilen met de kraan open!'?

Hooibaal, jij, fresh prince. Alsof bij de eerste stap buiten je al dood gaat. Alsof van iedereen de voordeur dichtgelast moet worden.
Waarom ben je nu weer aan het liegen? Rare karaktereigenschap.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194829101
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom ben je nu weer aan het liegen? Rare karaktereigenschap.
Waarom stel o.a. jij covid zwaarder voor dan het is? Waarom denk jij er negatiever over dan het uiteindelijk echt is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:05:40 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aandeel van toeristen lijkt overigens iets toe te nemen, maar tegelijkertijd heeft slechts 1 op de 4 (23%) een reishistorie en 50% helemaal niet, waarbij je van de 23% dus niet eens weet of het daadwerkelijk in het buitenland opgelopen is.

Vooralsnog wordt 15% geclassificeerd als Medereiziger / reis / vakantie (waarbij je meerdere settings kunt hebben per positief geval)
Tijdens het reizen zal het ook wel meevallen mits je niet op zo'n horrorvlucht van TUI zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:10:33 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829197
Ook die term 'coronabrandhaarden' in sommige media.

Dan klik je het artikel open en zijn er in een stad met meer dan 100K inwoners 20 besmettingen gemeld in een week :')
pi_194829221
Ook interessant, slechts bij 10% van de overlijdens < 70 jaar is geen onderliggende aandoening geconstateerd:
pi_194829223
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Meh.. nare vent.
Hey, typisch Dven weer. Overal bommetjes droppen, maar als hij kritische vragen krijgt is 'ie 'gone with the wind' of hij begint flauw te doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:12:14 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829225
quote:
Afgelopen week:

En sowieso gebeurt 80-90% in de Randstad. En dat terwijl 'slechts' de helft van Nederland daar woont.
Was het in Nederland sowieso niet het geval dat je pas opgenomen wordt wanneer de symptomen al zeer ernstig zijn?
pi_194829232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, dit zijn de cijfers naar meldingsdatum.
[..]

Totale aantal meldingen was 57 om 24. Zelfde verhoudingen dus.
Ik kan het gemist hebben, maar er staat toch nergens dat het dezelfde mensen zijn? Kan toch zijn dat er 24 mensen opgenomen zijn en 12 mensen overleden zijn. De mensen die overleden zijn kunnen al langer in het ziekenhuis hebben gelegen, dat wordt toch nergens gezegd?

12 overlijdens in een week vind ik wel een mooi laag getal, hoe vervelend ook voor de mensen die getroffen zijn.
pi_194829247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook die term 'coronabrandhaarden' in sommige media.

Dan klik je het artikel open en zijn er in een stad met meer dan 100K inwoners 20 besmettingen gemeld in een week :')
Zoals dit bedoel je:

https://www.gelderlander.(...)tps://www.google.nl/
pi_194829255
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Was het in Nederland sowieso niet het geval dat je pas opgenomen wordt wanneer de symptomen al zeer ernstig zijn?
Hetzelfde geldt ook aan de andere kant van het spectrum natuurlijk. Pas als vrij duidelijk is dat een IC-opname niet zinvol is word je niet opgenomen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:15:08 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829274
quote:
Ja, die bedoelde ik.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:16:07 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook interessant, slechts bij 10% van de overlijdens < 70 jaar is geen onderliggende aandoening geconstateerd:
[ afbeelding ]
Tsjemig, leek nog maar als de dag van gisteren dat obesitas als de grote kwade werd gezien.

Overigens dan wel weer interessant om te weten hoeveel co-aandoeningen. Hoge bloeddruk op zichzelf zal bijvoorbeeld niet direct een zeer groot probleem zijn.
pi_194829301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:12 schreef chratnox het volgende:
Ik kan het gemist hebben, maar er staat toch nergens dat het dezelfde mensen zijn? Kan toch zijn dat er 24 mensen opgenomen zijn en 12 mensen overleden zijn. De mensen die overleden zijn kunnen al langer in het ziekenhuis hebben gelegen, dat wordt toch nergens gezegd?
Het zullen ongetwijfeld 36 verschillende mensen zijn, ja. Maar ze zijn wel degelijk afgelopen week opgenomen/overleden.
pi_194829318
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:16 schreef Dven het volgende:
Tsjemig, leek nog maar als de dag van gisteren dat obesitas als de grote kwade werd gezien.
Allicht zit er nog een gat tussen zwaarlijvig en obesitas. Obesitas is een medische aandoening.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:14 #28
445514 DonDruiper
pi_194829323
De cijfers zijn zo belachelijk laag, het kan toch niet anders dan dat Rutte vanavond zegt dat we weer volledig open gaan?

Elke andere uitkomst vanavond is een belediging voor het Nederlandse volk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
De cijfers zijn zo belachelijk laag, het kan toch niet anders dan dat Rutte vanavond zegt dat we weer volledig open gaan?

Wacht maar. over 2 weken trek je de haren uit je kop van schaamte omdat je deze uitspraak hebt gedaan.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:19:34 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194829340
quote:

Het gaat goed, maar we zijn er nog niet, het virus is nog niet klaar met ons, we moeten nu juist volhouden, samen maar op gepaste afstand, hou vol
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194829347
quote:

:') de cijfers zijn goed ja, maar men kijkt (terecht) met angst en beven naar de komende maanden. Volhouden dus en zo verder gaan, niks verder versoepelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194829352
Bij dat BCO zochten ze toch alleen mensen die een (gepaste) hbo-opleiding hadden?
blablablabla
pi_194829360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:20 schreef Elan het volgende:
Bij dat BCO zochten ze toch alleen mensen die een (gepaste) hbo-opleiding hadden?
Dat was GGD Amsterdam en nog een paar andere GDD's, niet allemaal.
pi_194829363
Monica Geuze deelt haar mening ook terwijl ze haar wenkbrauwen verneukt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:21:43 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194829374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') de cijfers zijn goed ja, maar men kijkt (terecht) met angst en beven naar de komende maanden. Volhouden dus en zo verder gaan, niks verder versoepelen.
Men keek ook met angst en beven naar de volle stranden, naar de demonstraties, naar de terrasjes, naar de vakantiegangers, naar de stijging in positieve gevallen, etc.

Maar gelukkig is er weer iets nieuws gevonden om met angst en beven naar te kijken :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194829381
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat goed, maar we zijn er nog niet, het virus is nog niet klaar met ons, we moeten nu juist volhouden, samen maar op gepaste afstand, hou vol
Alleen zo kunnen we van onze vrijheden blijven genieten.
I'll give you something to do
pi_194829386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wacht maar. over 2 weken trek je de haren uit je kop van schaamte omdat je deze uitspraak hebt gedaan.
Je moet er wel rekening mee houden dat de verkiezingen er aan komen. Dus als Rutte nu ineens weer een positief geluid laat horen, dan scoort hij wel punten voor zijn aankomende premierschap.

Blijven de maatregelen tot 1 januari (of tot het vaccin) zoals ze nu zijn, dan hebben we volgend jaar het eerste kabinet Wilders of Baudet ben ik bang.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194829390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat was GGD Amsterdam en nog een paar andere GDD's, niet allemaal.
Ah.
Wel vreemd dat ze verschillende standaarden hanteren qua opleiding voor exact dezelfde functie.
blablablabla
pi_194829399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je moet er wel rekening mee houden dat de verkiezingen er aan komen. Dus als Rutte nu ineens weer een positief geluid laat horen, dan scoort hij wel punten voor zijn aankomende premierschap.

Blijven de maatregelen tot 1 januari (of tot het vaccin) zoals ze nu zijn, dan hebben we volgend jaar het eerste kabinet Wilders of Baudet ben ik bang.
:')
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:24:06 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nee joh, dat wordt gewoon weer VVD.
pi_194829409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah.
Wel vreemd dat ze verschillende standaarden hanteren qua opleiding voor exact dezelfde functie.
Ja, daar begreep ik ook niets van eigenlijk. Toen dat bekend werd van die HBO eis zat ik op randstad.nl de vacatures van GGD Amsterdam te vergelijken met die van ergens in het oosten, echt behoorlijk verschillende vereisten :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:26:57 #42
445514 DonDruiper
pi_194829437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Alleen zo kunnen we van onze vrijheden blijven genieten.
We zijn aan het begin van het einde, maar we zijn er nog niet.... *zucht*.. hou vol!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194829441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, daar begreep ik ook niets van eigenlijk. Toen dat bekend werd van die HBO eis zat ik op randstad.nl de vacatures van GGD Amsterdam te vergelijken met die van ergens in het oosten, echt behoorlijk verschillende vereisten :')
Ja inderdaad. Bij de GGD Gelderland hebben ze allerlei zij-instromers, tot muzikanten aan toe. Laten we eerlijk zijn, zo moeilijk kan het ook allemaal niet zijn.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:27:34 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij lijdt aan selectief geheugen verlies, mister bulgarije met je vriendje hooibaal.
Alzheimer pilletje vergeten?
Neuh, niet echt. Je bazelt over vrijheden weg, dweilen met de kraan open en alsof je bij de eerste stap buiten al doodgaat en dat iedereen met de voordeur dichtgelast moet zitten. En dat je dat hier volcontinu leest. Ik ben die mensen nog nooit tegengekomen. Zélfs hier op FOK! niet. Jij ook niet, trouwens. Dat is namelijk een fabeltje dat je jezelf zó ongelofelijk vaak voor hebt gehouden dat je er zelf in gaan geloven bent. Misschien dat ik het nog wel enigszins wil begrijpen hoor, omdat dit roepen natuurlijk een heel grappige act van jou en nog een paar andere users is. Maar dan hoef je dus echt niet quasi-interessant naar users te wijzen die dit zogenaamd voordragen want op dat moment houd je er maar eentje voor de gek en dat ben je toch écht zelf.

Hooibaal ken ik verder niet. Jij bent daarentegen enorm druk met hem bezig dus je kan je beter afvragen wat je eigen obsessie met die user is.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:28:47 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef RipCity het volgende:
Monica Geuze deelt haar mening ook terwijl ze haar wenkbrauwen verneukt.
Kijk, dit is de kwaliteitscontent waar we het voor doen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:39 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194829467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We zijn aan het begin van het einde, maar we zijn er nog niet.... *zucht*.. hou vol!
Je kunt de bingokaart wel weer vullen vanavond vrees ik.

Ik ga ook niet kijken, lees t later wel weer.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:56 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Men keek ook met angst en beven naar de volle stranden, naar de demonstraties, naar de terrasjes, naar de vakantiegangers, naar de stijging in positieve gevallen, etc.

Maar gelukkig is er weer iets nieuws gevonden om met angst en beven naar te kijken :')
eens hoor al zal het toch weer wat anders zijn als we alles weer binnen moeten doen, daar ben ik toch wel benieuwd naar
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:30:34 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829487
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt ook aan de andere kant van het spectrum natuurlijk. Pas als vrij duidelijk is dat een IC-opname niet zinvol is word je niet opgenomen.
Leg eens uit aub want na tien keer lezen snap ik het nog niet en ik denk dat de fout bij mij ligt :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:24 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194829501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah.
echt onzin inderdaad maar die GGD's zouden ze eigenlijk moeten vervangen door iets landelijks
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:32:08 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194829513
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Allicht zit er nog een gat tussen zwaarlijvig en obesitas. Obesitas is een medische aandoening.
Absoluut. Bedenk me overigens dat dit de enige is die ik zelf bij de dagelijkse updates hier nooit meegekregen heb als co-morbiditeit terwijl het lijstje per overleden persoon soms wel 4 stuks groot was. Raar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')