abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2020 @ 21:35:07 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194853956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat scheelt, zij ook niet. (Tenzij je een definitieve toekenning hebt ontvangen)
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194853972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat scheelt, zij ook niet. (Tenzij je een definitieve toekenning hebt ontvangen)
Dus of tewel; fuck you maar burger..... we doen lekker wat we willen en je bent toch fucked uiteindelijk.

Na zo klinkt het iig.
Do what you love, love what you do!
pi_194853991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef kree het volgende:
Jullie zeggen beetje van kan niet he daarom is de twijfel bij mij? Voor de rest is alles eerlijk gegaan dus hoef ik geen reden te hebben om te twijfelen toch?
Maar je zult wel moeten kunnen bewijzen dat je de afgelopen 2 jaar huur betaald hebt en dat kun je niet want je hebt contant betaald en daar heb je geen kwitanties van. Dus als ze om wat voor reden dan ook van jou bewijs willen zien dat je de afgelopen 2 jaar huur betaald hebt, dan heb je een enorm probleem want dat kun je niet en dan wordt alles teruggevorderd.
pi_194853994
Nu ben ik niet totaal retarded ofzo. Dus ga wel even navragen iiig papieren opvragen alles.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:37:39 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194854010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:35 schreef kree het volgende:

[..]

Dus of tewel; fuck you maar burger..... we doen lekker wat we willen en je bent toch fucked uiteindelijk.

Na zo klinkt het iig.
Nee Jerry

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194854021
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:37 schreef kree het volgende:
Nu ben ik niet totaal retarded ofzo. Dus ga wel even navragen iiig papieren opvragen alles.
De meeste van die dingen kun je wel terug vinden op mijn.toeslagen.nl
pi_194854066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

De meeste van die dingen kun je wel terug vinden op mijn.toeslagen.nl
Niet deze helaas al geprobeerd/. ,moet het ff opvragen denk.
pi_194854076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef kree het volgende:

[..]

Wat wil je precies opvragen dan?
pi_194854093
quote:

[..]

Na zo klinkt het iig.
Ze berichten jou wat ze gaan doen en hebben gedaan. Wat moeten ze dan nog meer doen voor je?
pi_194854096
Ik weet wat ik heb getekend etc. Heb alleen de kopietjes niet ervan en dat is stom. Iig les voor volgende keer. Maar ok als het goed is kan ik ze wel opvragen.
pi_194854154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef kree het volgende:

[..]

Krijg je geen documenten te zien als je inlogt via de belastingdienst zelf ipv op toeslagen.nl?

Staat belastingdienst aangevinkt als je via digiD zelf inlogt?
pi_194854167
Dit gaat trouwens soort van wordt vervolgd topic worden.
pi_194854198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:43 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Krijg je geen documenten te zien als je inlogt via de belastingdienst zelf ipv op toeslagen.nl?

Staat belastingdienst aangevinkt als je via digiD zelf inlogt?
Jawel althans alle andere dingen. Maar deze over huurtoeslag staan er iig niet bij. Is ook met post gegaan.
pi_194854205
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:41 schreef kree het volgende:
Ik weet wat ik heb getekend etc. Heb alleen de kopietjes niet ervan en dat is stom. Iig les voor volgende keer. Maar ok als het goed is kan ik ze wel opvragen.
Als je weet wat je hebt getekend dan kun toch ook wel aan ons vertellen wat je hebt getekend? Hoe kwam je aan die formulieren? Wat stond erop?
pi_194854265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je weet wat je hebt getekend dan kun toch ook wel aan ons vertellen wat je hebt getekend? Hoe kwam je aan die formulieren? Wat stond erop?
Ja dat kan. Nu moet je even denken want meer als jaar terug dat. Maar waar het op neerkwam was een formulier van de belasting na bellen die ik kreeg.

Waarin min of meer vragen werden gesteld over de huur situatie.
pi_194854306
Bedoel eigen keuken eigen douche en wc dat soort dingen. Nou leek mij allemaal ok. Want woon zelfstandig alleen onder verhuurders adres en dat was het hele probleem dat het niet makkelijker ging.
pi_194854359
Als ik alles krijg zal ik het wel posten enzo. Maargoed moet ik ff over bellen morgen.
pi_194854435
Sta je eigenlijk wel ingeschreven op dat adres?
pi_194854442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:49 schreef kree het volgende:
Bedoel eigen keuken eigen douche en wc dat soort dingen. Nou leek mij allemaal ok. Want woon zelfstandig alleen onder verhuurders adres en dat was het hele probleem dat het niet makkelijker ging.
De standaardbrief waar je wat kruisjes zet bij de vragen of je een eigen wc hebt, eigen keuken en wie evt je medebewoners zijn.

Deze brief VOLGT NA je huurtoeslag aanvraag die je aanvroeg op toeslagen.nl met je digi-d. En alleen bij de aanvragers waarbij de huishoudsituatie niet duidelijk is. Bij onderhuur of bij niet-gesplitste woningen

Pas daarna kreeg je beschikking.
Je kan dus in dat toeslagportaal zelf opzoeken wanneer je het aanvroeg.
pi_194854466
Het probleem met dit topic is dat jullie min of meer al zeggen je hebt geen gelijk en dok alles maar terug.

Nu is dat nog maar de vraag dus vraag jullie om hulp. Wie er hier gelijk heeft is maar de vraag. Maar alsnog is het voor mij belangrijk om het wel te weten want het gaat om veel geld wel dan zelfs al over 2 jaar.
pi_194854495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:45 schreef kree het volgende:

[..]

Jawel althans alle andere dingen. Maar deze over huurtoeslag staan er iig niet bij. Is ook met post gegaan.
Als je inlogt op DigiD, staat belastingdienst dan aangevinkt?

Tevens:

https://www.belastingdien(...)uurtoeslag-aanvragen

quote:
U krijgt binnen 5 weken na uw aanvraag een brief in uw Berichtenbox
https://www.belastingdien(...)wanneer-hoor-ik-iets

quote:
U krijgt binnen 5 weken een brief in Mijn toeslagen. Daarin staat de hoogte van uw toeslag. De brief heet ‘Voorschotbeschikking’ en zetten we onder 'Mijn beschikkingen' voor u klaar.

U ontvangt de brief - meestal een paar dagen later - ook in uw Berichtenbox op MijnOverheid.
Heb je hier naar gekeken?
pi_194854503
Even fixen

quote:

[..]

Na zo klinkt het iig.

Alsjeblief burger, we kennen je voorlopig een geldbedrag toe op basis van de gegevens die jij ons aanlevert en waarvoor je getekend hebt. Zodat jij vast je huur kunt betalen. Later gaan we wel controleren of jij kloppende gegevens hebt aangeleverd.

Na zo klinkt het voor mij iig.
En dat kan ik net zo vaak roepen als dat jij roept dat niks hebt aangevraagd. Tot je die formulieren vindt die je destijds hebt ingevuld (want daar zijn we het over eens, toch? Dat die bestaan?) is er geen zinnig woord over te zeggen wie gelijk heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194854519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:53 schreef madam-april het volgende:
Sta je eigenlijk wel ingeschreven op dat adres?
Dat moet wel. Anders zou hij die brief niet op zijn adres hebben gekregen. De adressen worden rechtstreeks uit het BRP geladen
pi_194854543
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:54 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

De standaardbrief waar je wat kruisjes zet bij de vragen of je een eigen wc hebt, eigen keuken en wie evt je medebewoners zijn.

Deze brief VOLGT NA je huurtoeslag aanvraag die je aanvroeg op toeslagen.nl met je digi-d. En alleen bij de aanvragers waarbij de huishoudsituatie niet duidelijk is. Bij onderhuur of bij niet-gesplitste woningen

Pas daarna kreeg je beschikking.
Je kan dus in dat toeslagportaal zelf opzoeken wanneer je het aanvroeg.

Euh nee? Die brief volgde na mijn vraag per telefoon of het mogenlijk was huurtoeslag te krijgen.
pi_194854607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:54 schreef kree het volgende:
Het probleem met dit topic is dat jullie min of meer al zeggen je hebt geen gelijk en dok alles maar terug.

Nu is dat nog maar de vraag dus vraag jullie om hulp. Wie er hier gelijk heeft is maar de vraag. Maar alsnog is het voor mij belangrijk om het wel te weten want het gaat om veel geld wel dan zelfs al over 2 jaar.
Ik denk dat 95% komt door je gebrek aan het structureren en beschrijven van je situatie.
Elke post van je roept weer nieuwe vragen op.
pi_194854695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:56 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Dat moet wel. Anders zou hij die brief niet op zijn adres hebben gekregen. De adressen worden rechtstreeks uit het BRP geladen
Ah ja daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed wat hij bedoelt met dat hij onder verhuurders adres daar woont/bij iemand in woont.
pi_194854729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:54 schreef kree het volgende:

Het is belangrijk ja, en het gaat om veel geld, daarom moet je hulp zoeken bij je administratie. Waarom heb je die hulp eigenlijk niet meer?
  woensdag 2 september 2020 @ 22:04:56 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194854793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ah ja daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed wat hij bedoelt met dat hij onder verhuurders adres daar woont/bij iemand in woont.
Dat het nogal twijfelachtig is of het een zelfstandige wooneenheid is, waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194854799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als je inlogt op DigiD, staat belastingdienst dan aangevinkt?

Tevens:

https://www.belastingdien(...)uurtoeslag-aanvragen
[..]

https://www.belastingdien(...)wanneer-hoor-ik-iets
[..]

Heb je hier naar gekeken?
Ja denk het wel. Maar ok zal eens kijken of het er dan nog bijstaat. Maar geloof van niet. Mss inmiddels. Wie weet check t wel ff.
pi_194854857
Je hoeft niet op papier te tekenen om iets rechtsgeldig aan te vragen. Tegenwoordig heb je DigiD, machtigingen etc. etc.
En als jij niets aangevraagd hebt, dan zijn het toch sowieso onverschuldigde betalingen en moet je van 5 jaar terugbetalen toch?

Je klinkt als iemand die het niet helemaal snapt of wil snappen. Wellicht is er een buurthuis of formulierenbrigade in de buurt die je kan helpen?
dag
pi_194854865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:59 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik denk dat 95% komt door je gebrek aan het structureren en beschrijven van je situatie.
Elke post van je roept weer nieuwe vragen op.
Deels waar wss want ben een ei in administratie. Maar ok volgens mij heb ik dit nog echt wel ff ok in mijn geheugen.
pi_194854900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:57 schreef kree het volgende:

[..]

Euh nee? Die brief volgde na mijn vraag per telefoon of het mogenlijk was huurtoeslag te krijgen.
Oké, duidelijk. Dan is het telefoongesprek je aanvraag en die heb je bevestigd door op de brief te reageren.
Je gaat tenslotte geen kruisjes aanvinken en terugsturen als je geen toeslag had gewild.

Dat formulier is gearchiveerd bij de belastingdienst en is het bewijs van de aanvraag.

Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Want ongevraagd toeslag uitdelen gebeurd niet. Dus er is een aanvraag.

Waar het om gaat is...
Kun je huurbetaling aantonen? 2019 zal echt niet meer gecontroleerd worden maar 2020 is een grote kans van wel.

En... Heb je de juiste servicekosten en kale huur opgegeven. Juist daar worden de meeste fouten in gemaakt.
Je wil niet weten hoeveel mensen hun eigen energiekosten, tv en internetkabel opgeven als servicekosten.
Terwijl dat geen servicekosten zijn zoals de belastingdienst die bedoeld.

Of een all-in huur. Dus één bedrag waar ook de tv, internet, afschrijving meubels, stoffering en gas, water en licht in zit.

Kortom.. Als je 100% zeker weet of je huurlasten goed zijn opgegeven, je inkomen goed staat EN je kan aantonen dat je huur betaald, is er weinig wat er mis kan gaan.
pi_194854909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef Peter het volgende:
Je hoeft niet op papier te tekenen om iets rechtsgeldig aan te vragen. Tegenwoordig heb je DigiD, machtigingen etc. etc.
En als jij niets aangevraagd hebt, dan zijn het toch sowieso onverschuldigde betalingen en moet je van 5 jaar terugbetalen toch?

Je klinkt als iemand die het niet helemaal snapt of wil snappen. Wellicht is er een buurthuis of formulierenbrigade in de buurt die je kan helpen?
Dus met andere woorden ze kunnen van alles doen zonder risico zelf wat fout gedaan te hebben?
pi_194854963
Echt en moeten jullie maar geloven op mijn blauwe ogen. Ik heb alles eerlijk ingevuld.
pi_194855043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat kan. Veel mensen laten hun woning niet officieel splitsen en wonen er dus twee 'huishoudens' op één adres. Dat splitsen is niet verplicht, maar de belastingdienst gaat dan wel de woning onofficieel splitsen in hun systeem zodat mensen niet onterecht toeslagpartners worden of zodat de bovenburen, kree in dit geval, geen huurtoeslag kan aanvragen
pi_194855050
We gaan t wel zien. Ga ff alle communicatie opvragen morgen. En daaruit is het wel te halen denk.
pi_194855056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:09 schreef kree het volgende:
Echt en moeten jullie maar geloven op mijn blauwe ogen. Ik heb alles eerlijk ingevuld.
Kree, stop voor vandaag en vraag morgen even alle papieren op. Meer kun je nu toch niet doen. En je wilt ook niet dat dit topic ontspoort. Laat even in het midden wie er fout is maar zoek het eerst even uit. :*
pi_194855111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:12 schreef praadje het volgende:

[..]

Kree, stop voor vandaag en vraag morgen even alle papieren op. Meer kun je nu toch niet doen. En je wilt ook niet dat dit topic ontspoort. Laat even in het midden wie er fout is maar zoek het eerst even uit. :*
Ja klopt wel skatje. Even kijken maar. Maar ik weet zeker heb geen aanvraag ondertekend. Dus alles op risico BD
pi_194855139
Wel wordt vervolgd topic trouwens.
pi_194855148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:14 schreef kree het volgende:

[..]

Ja klopt wel skatje. Even kijken maar. Maar ik weet zeker heb geen aanvraag ondertekend. Dus alles op risico BD
Als je niets getekend hebt is het dus gewoon een schenking
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_194855149
quote:
Wat heb je aan kale huur opgegeven?
En welke servicekosten, indien je die hebt opgegeven?

Je voorschotbeschikking kan je ook zien in op toeslagen.nl, inloggen met digi-d en dan bij tabblad 'beschikking' kijken. Of bij tabblad 'actuele berekening'.
pi_194855161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef kree het volgende:
Wel wordt vervolgd topic trouwens.
Lekker afsluiten voor nu en nog even relaxen.
pi_194855206
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:14 schreef kree het volgende:
Dus alles op risico BD
Ze proberen het vast op jou af te schuiven want dat doen ze altijd, maar daar moet je niet mee akkoord gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194855215
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja zo denk ik.... lol BD niet zo wss
pi_194855247
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Grapjas..zo werkt het niet. Hij heeft een brief gehad waarop hij moest aangeven of de woning zelfstandig was.. Waarom zou je dat doen als er geen aanvraag was?
pi_194855253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ja zo denk ik.... lol BD niet zo wss
Nee die gaan proberen jou te laten boeten voor hun fout
pi_194855255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:16 schreef praadje het volgende:

[..]

Lekker afsluiten voor nu en nog even relaxen.
Ja maarja is waar ik me serieus wel zorgen over maak. En dit hele topic helpt nou niet echt ermee. Ok kwitantie dingen is iig gelukt. Dat komt goed.
pi_194855280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:18 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Grapjas..zo werkt het niet. Hij heeft een brief gehad waarop hij moest aangeven of de woning zelfstandig was.. Waarom zou je dat doen als er geen aanvraag was?
Misschien moest het budget op
pi_194855339
Maargoed ff tijd voor leukere dingen. Update dit morgen wel weer ofzo.
pi_194855345
quote:
Je hebt alles naar eer en geweten ingevuld, dat geloof ik gelijk, maar dat betekent niet dat je ook echt de juiste gegevens hebt ingevuld. En de belastingdienst controleert niet vooraf of jij de juiste gegevens hebt ingevuld, dat doen ze achteraf. De verantwoordelijkheid voor het juist invullen van alle gegevens ligt volledig bij jou. Jij wordt geacht op de hoogte te zijn van de regels etc. dus als jij per ongeluk iets niet helemaal goed hebt ingevuld en daardoor onterecht toeslag hebt ontvangen, is dat volledig jouw verantwoordelijkheid.
pi_194855368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:57 schreef kree het volgende:

[..]

Om echt te weten of je terecht huurtoeslag kan ontvangen, moet het als een officiële aanvraag verwerkt worden. Men kan pas echt oordelen of het terecht is, als je inkomen over het hele jaar bekend is. Op basis van dat inkomen gaat men bepalen of het uitgekeerde bedrag te weinig, precies goed of te veel is. Iets moeten terug betalen is dus niet per se een fout van iemand of de belastingdienst zelf.
Het is gewoon hoe dit systeem werkt.

Iemand aan de telefoon kan niet bepalen of jij terecht huurtoeslag ontvangt. Niemand is helderziend om te weten hoeveel centjes jij of wie dan ook al dan niet gaat verdienen dit jaar. En dat is dan ook de reden dat er later een aanpassing kan volgen op het al uitgekeerde bedrag en dat het dus pertinent niet als een definitieve toewijzing gezien kan worden. Het aanpassen gaat dus niet zozeer over of je eerlijk bent geweest, maar simpelweg over de totaal benodigde informatie die je simpelweg vooraf niet kan geven.

Tenzij jij bericht hebt ontvangen dat het definitief toegewezen is, heeft de belastingdienst jou niet geïnformeerd dat de toewijzing definitief is. Er staat nergens dat huurtoeslag ontvangen op zichzelf al een bevestiging is dat het goed is, dus de vraag is dan waarom jij wel denkt dat dit zo zou zijn.

Waarom zou jij in tegenstelling tot de rest van toeslagen ontvangend Nederland vrijgesteld zijn van het risico op terug moeten betalen? DIt is nu eenmaal het systeem waarin iedereen zit na een toeslagaanvraag.
pi_194855376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef kree het volgende:

[..]

Deels waar wss want ben een ei in administratie. Maar ok volgens mij heb ik dit nog echt wel ff ok in mijn geheugen.
Waarom heb je geen hulp meer bij je administratie?
pi_194855395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:21 schreef kree het volgende:
Maargoed ff tijd voor leukere dingen. Update dit morgen wel weer ofzo.
Slaap lekker Kree. :*
pi_194855450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Om echt te weten of je terecht huurtoeslag kan ontvangen, moet het als een officiële aanvraag verwerkt worden. Men kan pas echt oordelen of het terecht is, als je inkomen over het hele jaar bekend is. Op basis van dat inkomen gaat men bepalen of het uitgekeerde bedrag te weinig, precies goed of te veel is. Iets moeten terug betalen is dus niet per se een fout van iemand of de belastingdienst zelf.
Het is gewoon hoe dit systeem werkt.

Iemand aan de telefoon kan niet bepalen of jij terecht huurtoeslag ontvangt. Niemand is helderziend om te weten hoeveel centjes jij of wie dan ook al dan niet gaat verdienen dit jaar. En dat is dan ook de reden dat er later een aanpassing kan volgen op het al uitgekeerde bedrag en dat het dus pertinent niet als een definitieve toewijzing gezien kan worden. Het aanpassen gaat dus niet zozeer over of je eerlijk bent geweest, maar simpelweg over de totaal benodigde informatie die je simpelweg vooraf niet kan geven.

Tenzij jij bericht hebt ontvangen dat het definitief toegewezen is, heeft de belastingdienst jou niet geïnformeerd dat de toewijzing definitief is. Er staat nergens dat huurtoeslag ontvangen op zichzelf al een bevestiging is dat het goed is, dus de vraag is dan waarom jij wel denkt dat dit zo zou zijn.

Waarom zou jij in tegenstelling tot de rest van toeslagen ontvangend Nederland vrijgesteld zijn van het risico op terug moeten betalen? DIt is nu eenmaal het systeem waarin iedereen zit na een toeslagaanvraag.
Het is officieel? Voor zover ik weet is de bd ermee ok allemaal. Maat ok heb er dus geen kopie van maar hopelijk is dat nog te krijgen dan zo wob.
pi_194855515
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Waarom heb je geen hulp meer bij je administratie?
Omdat kan het zelf wel. Ik open post gewoon. En heb er nooit hulp voor gehad ook. Het lukt me wel. Maar mijn administratie is zeg maar soort stapel op datum. Maar kan het altijd wel vinden nog. Deze heb ik nooit bevestiging van gehad.
pi_194855561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:23 schreef praadje het volgende:

[..]

Slaap lekker Kree. :*
O+ O+
pi_194855568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:26 schreef kree het volgende:

[..]

Omdat kan het zelf wel. Ik open post gewoon. En heb er nooit hulp voor gehad ook. Het lukt me wel. Maar mijn administratie is zeg maar soort stapel op datum. Maar kan het altijd wel vinden nog. Deze heb ik nooit bevestiging van gehad.
Ja, dat je het zelf kunt bewijs je met o.a. dit topic ^O^
pi_194855606
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:38 schreef kree het volgende:

[..]

Begeleiding been there and done that. Het kan wel. Maar zit er niet onwijs op te wachten eigenlijk
Uhm, spreek je jezelf nou tegen of hoe zit het?
pi_194855634
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ja, dat je het zelf kunt bewijs je met o.a. dit topic ^O^
Mja je hoort extremen zo he. Over het algemeen valt het mee wel. En heb zo spijt dat ik geen kopie heb want dan had ik jullie wss mond op gesloten. Maar ok ga die nog wel krijgen.
pi_194855645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:25 schreef kree het volgende:

[..]

Het is officieel? Voor zover ik weet is de bd ermee ok allemaal. Maat ok heb er dus geen kopie van maar hopelijk is dat nog te krijgen dan zo wob.
Kopie van wat? Wat denk je dat de belastingdienst ok vindt? Wat zouden zij officieel gezegd hebben?
pi_194855680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kopie van wat? Wat denk je dat de belastingdienst ok vindt? Wat zouden zij officieel gezegd hebben?
Kopie van het formulier waarop ze ,e zonder vragen huurtoeslag gingen geven.
pi_194855701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:26 schreef kree het volgende:

[..]

De voorschotbeschikking was de bevestiging.
pi_194855758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

De voorschotbeschikking was de bevestiging.
Jawel ongeveer. Maargoed ik ga er beetje vanuit bd dit ook gechecked heeft voor ze het gaan overmaken. En dat vraag ik me nu af wel.
pi_194855809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef kree het volgende:

[..]

Nee, je hebt ze gebeld en toen stuurde ze je die brief waarin je moest aankruisen of je eigen wc enzo had. Dus zelfstandige woonruimte. Die stuurde je terug.

Dus het was geen kwestie van zonder vragen je huurtoeslag geven. Ze weten niet eens wat je aan huur betaald. Dat heb jij ze doorgegeven.
Echt.. Ik wil niet rot doen maar ergens gaat er iets mis in je denkvermogen.
pi_194855856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:34 schreef kree het volgende:

[..]

Jawel ongeveer. Maargoed ik ga er beetje vanuit bd dit ook gechecked heeft voor ze het gaan overmaken. En dat vraag ik me nu af wel.
Nee, voor de zoveelste keer.. De voorschotten worden uitgekeerd op basis wat de burger opgeeft aan gegevens. Pas in de definitieve fase, ergens vanaf juni 2021 gaan ze het controleren
pi_194855872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef kree het volgende:

[..]

Het hele systeem is ingesteld op controle achteraf, omdat de huurtoeslag en de hoogte daarvan gebaseerd zijn op een jaarinkomen. Je jaarinkomen is nu nog niet bekend.

Geloof je niet dat het systeem nu eenmaal zo in elkaar zit?
Of ben jij die lucky bastard die in tegenstelling tot ieder ander met toeslagen wel meteen een definitieve toezegging gehad zou hebben?
pi_194855898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:36 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Nee, je hebt ze gebeld en toen stuurde ze je die brief waarin je moest aankruisen of je eigen wc enzo had. Dus zelfstandige woonruimte. Die stuurde je terug.

Dus het was geen kwestie van zonder vragen je huurtoeslag geven. Ze weten niet eens wat je aan huur betaald. Dat heb jij ze doorgegeven.
Echt.. Ik wil niet rot doen maar ergens gaat er iets mis in je denkvermogen.
Euh nee en het was btw geen aankruisen maar invullen. Ik heb gevraagd zou ik recht kunnen hebben op. Nav kreeg ik dat formulier en heb ik ingevuld. En toen hebben ze zelf ineens besloten van we gaan elke maand geld storten. Zonder vraag aan mij of ik dat wilde.
  woensdag 2 september 2020 @ 22:41:04 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194855939
Dat is natuurlijk niet helemaal hoe het werkt, maar als je dat geld niet wilde, waarom heb je het dan niet stopgezet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194855955
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

Euh nee en het was btw geen aankruisen maar invullen. Ik heb gevraagd zou ik recht kunnen hebben op. Nav kreeg ik dat formulier en heb ik ingevuld. En toen hebben ze zelf ineens besloten van we gaan elke maand geld storten. Zonder vraag aan mij of ik dat wilde.
Het invullen en opsturen van dat formulier was je aanvraag erop.
pi_194856007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

Ik kan het toch niet laten te reageren...
Stel (STEL) dat jij de enige Nederlander bent waarbij de beschikking meteen definitief is. Of stel (STEL) dat de BD een fout heeft gemaakt, jij werkelijk alleen een interesse formulier (bij gebrek aan een beter woord) hebt ingevuld en zij dat aanzagen voor een aanvraag...
waarom incasseer jij dan al twee jaar onterecht geld, zonder bij de BD te melden dat dat gebeurt?

Dan is er niet alleen in je denkwijze iets fout, maar ook in je morele kompas. Zeker als je het hen dan verwijt als ze dat (VOLGENS JOU) ongevraagde en onterecht uitgekeerde geld op een gegeven moment terug willen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194856030
Het is al soort van belachelijk dat ik me. Nu nog soort van moet verdedigen ook erover. Ik weet dat ik eerlijk ben geweest. En dus wob is enige wat nu denk de handige optie is.

Neemt niet weg dat jullie adviezen handig zijn wel. Maar ok er moet even wat uitgezocht worden.
pi_194856116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:43 schreef kree het volgende:
Het is al soort van belachelijk dat ik me. Nu nog soort van moet verdedigen ook erover. Ik weet dat ik eerlijk ben geweest. En dus wob is enige wat nu denk de handige optie is.

Neemt niet weg dat jullie adviezen handig zijn wel. Maar ok er moet even wat uitgezocht worden.
Het gaat er helemaal niet om of jij eerlijk bent geweest, dat staat totaal niet ter discussie en hoe je dat uit onze reacties haalt is mij een raadsel.
Regel hulp, voordat je jezelf compleet de financiele vernieling in helpt
pi_194856125
quote:

Volgens mij zegt niemand dat je oneerlijk bent in het invullen van die gegevens.
Wat iedereen wel zegt is dat je waarschijnlijk niet doorhad welke formulieren je invulde, omdat je het niet goed gelezen/begrepen hebt.

En wat ik zeg: als jij gaat janken als (wanneer...) de BD geld van je terug gaat vragen, waarvan je zelf zegt dat je het helemaal niet hebt aangevraagd, maar toch betaald kreeg: dan ben je écht niet lekker in je hoofd.
pi_194856157
Een WOB is toch voor algemeen beleid en niet voor informatie op individueel niveau? De opgevraagde informatie wordt publiek gemaakt dan, dat kan toch niet met vertrouwelijke informatie van een cliënt?
pi_194856175
quote:

Wat blijf je nou steeds fixeren op de WOB? Daar heb je in dezen helemaal niets mee van doen. Als het goed is kun je het hoe en wat van je toeslagen gewoon (ook digitaal) opvragen.
pi_194856178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:48 schreef Scary_Mary het volgende:
Een WOB is toch voor algemeen beleid en niet voor informatie op individueel niveau? De opgevraagde informatie wordt publiek gemaakt dan, dat kan toch niet met vertrouwelijke informatie van een cliënt?
Klopt helemaal.
pi_194856230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is natuurlijk niet helemaal hoe het werkt, maar als je dat geld niet wilde, waarom heb je het dan niet stopgezet?
Omdat als iedereen dat blijkbaar wel kan krijgen ik dracht waarom ik niet? Zelfde soort situatie alleen heb geen eigen adres.
pi_194856244
quote:

Als jij nog steeds denkt dat het gaat om jouw eerlijkheid, kun je me dan uitleggen wat er niet klopt aan mijn uitleg over de procedure?
pi_194856246
Geaccepteerd omdat het toegekende was ook wel.
pi_194856287
Maargoed tis 200 pm ongeveer en 2 jaar gehad/. Jet zpi fucke up zijn als ik dat nog moet teruglokken weer he. -O-
pi_194856351
Denk dat ik er dan soort van helemaal klaar mee ben wel enzo. En meen het nog serieus ook. Fuck t dan maar.
pi_194856388
En weet t alweer want moet oppassen dat ik niet te depri ga denken. Ok geleerd. Ggz een jaar.
pi_194856424
Ff daarom positief maar enzo. Ik hou jullie wel op de hoogte. Maar moet even kijken hoe dit uit te vinden enzo.
pi_194856440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:52 schreef kree het volgende:
Geaccepteerd omdat het toegekende was ook wel.
https://www.belastingdien(...)toeslag-terugbetalen

quote:
Uw toeslag is eerst berekend met een schatting van uw inkomen. Bij de definitieve berekening weten we uw echte inkomen. Is dat hoger dan de schatting? Dan hebt u te veel toeslag gekregen, en moet u daarom terugbetalen.
Dit is algemene communicatie. De procedure is voor iedereen dus een voorlopige toekenning met mogelijk terug moeten betalen als het werkelijke inkomen echt bekend is.

Wat is er niet eerlijk aan iets moeten terugbetalen als je inkomen afwijkt van de eerdere schatting?
pi_194856477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

https://www.belastingdien(...)toeslag-terugbetalen
[..]

Dit is algemene communicatie. De procedure is voor iedereen dus een voorlopige toekenning met mogelijk terug moeten betalen als het werkelijke inkomen echt bekend is.

Wat is er niet eerlijk aan iets moeten terugbetalen als je inkomen afwijkt van de eerdere schatting?
Nou ik ben eerlijk geweest he. Dus ok als hun geen fouten hebben gemaakt dan moet het geen probleem zijn.
pi_194856503
Gewoon recht op dus en terecht.
pi_194856535
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:02 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik ben eerlijk geweest he. Dus ok als hun geen fouten hebben gemaakt dan moet het geen probleem zijn.
Waarom zie je het als een fout als jouw inkomen verandert en de hoogte van je huurtoeslag beïnvloedt?
pi_194856553
Kree, ga gewoon lekker slapen en lees morgen rustig de adviezen terug.
Kijk wat je ermee kan.
Maar betaal vanaf nu gewoon de huur via bankafschrijving. Je verhuurder heeft het maar te accepteren.
  woensdag 2 september 2020 @ 23:06:17 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194856579
Log gewoon met DigiD in op toeslagen.nl en kijk wat voor beschikkingen je hebt, en of daar al definitieve beschikkingen bij zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194856580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zie je het als een fout als jouw inkomen verandert en de hoogte van je huurtoeslag beïnvloedt?
Klopt maar ik ben er eerlijk over geweest altijd. Dus ze weten precies wat ik verdien(de).
pi_194856585
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

We zitten in een 'loophole' 😊
pi_194856612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:06 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

We zitten in een 'loophole' 😊
Haha ja he? Maarja komt omdat ik dus ook niet meer weet. Dus denk voor vandaag ff genoeg. Als ik wat meer weet gaan we door.
  woensdag 2 september 2020 @ 23:09:10 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194856636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:00 schreef kree het volgende:
Ook weer euro of 1000 dius nja het ius beetje oppassen ermee. Maar ga ff a4 maken met kwitantie. Thanks voor de tips tot zo ver.
Wat is 1.000 euro?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194856679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is 1.000 euro?
Veel geld vooral. Maar dat is alleen de bekeuring of eis nog. Tot nu toe
pi_194856693
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:06 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt maar ik ben er eerlijk over geweest altijd. Dus ze weten precies wat ik verdien(de).
Je moet ook kunnen bewijzen dat je huur betaald hebt de afgelopen 2 jaar, dat kun je niet. Dus nu is het hopen dat ze geen bewijzen van je huur betalingen van de afgelopen 2 jaar gaan vragen.

En vanaf nu gewoon je huur per bank overschrijving gaan betalen en niet meer contant want dat kan je alleen maar in de problemen brengen.
pi_194856731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:11 schreef kree het volgende:

[..]

Waarvoor?
pi_194856736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je moet ook kunnen bewijzen dat je huur betaald hebt de afgelopen 2 jaar, dat kun je niet. Dus nu is het hopen dat ze geen bewijzen van je huur betalingen van de afgelopen 2 jaar gaan vragen.

En vanaf nu gewoon je huur per bank overschrijving gaan betalen en niet meer contant want dat kan je alleen maar in de problemen brengen.
Ja daarom en was de tt vraag ook min of meer. Ik ben dus gewoon fucked up de lul als ze moeilijk gaan dopen terwijl ik wel altijd netjes betaald heb.
  woensdag 2 september 2020 @ 23:14:28 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194856753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:11 schreef kree het volgende:

[..]

Oh, dat.... fijn dat je het zelf weer, totaal nodeloos, het topic in sleurt.

Nou ja, als je huur maar geen ¤ 1.000 per maand is want dan zou je zeker geen recht op huurtoeslag hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194856761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:13 schreef kree het volgende:

[..]

Ja daarom en was de tt vraag ook min of meer. Ik ben dus gewoon fucked up de lul als ze moeilijk gaan dopen terwijl ik wel altijd netjes betaald heb.
Ja, dus vanaf nu gewoon per bank overschrijving betalen, dat heeft je verhuurder maar te accepteren.
pi_194856763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:06 schreef kree het volgende:

[..]

Maar om te definitief toe te kunnen wijzen moet bekend zijn wat je in het hele jaar verdiend hebt. We zitten in september dus er zijn nog drie maanden waarin dat kan veranderen en ze dus nog niet definitief kunnen bevestigen dat het uitgekeerde ook daadwerkelijk correct was. Dat is nou eenmaal hoe de procedure voor iedereen werkt.

Jouw vooraf eerlijk gegeven correcte informatie is dus geen uitsluitsel of er achteraf nog aanpassingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')