Ah ja daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed wat hij bedoelt met dat hij onder verhuurders adres daar woont/bij iemand in woont.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:56 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dat moet wel. Anders zou hij die brief niet op zijn adres hebben gekregen. De adressen worden rechtstreeks uit het BRP geladen
Het is belangrijk ja, en het gaat om veel geld, daarom moet je hulp zoeken bij je administratie. Waarom heb je die hulp eigenlijk niet meer?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:54 schreef kree het volgende:
Het probleem met dit topic is dat jullie min of meer al zeggen je hebt geen gelijk en dok alles maar terug.
Nu is dat nog maar de vraag dus vraag jullie om hulp. Wie er hier gelijk heeft is maar de vraag. Maar alsnog is het voor mij belangrijk om het wel te weten want het gaat om veel geld wel dan zelfs al over 2 jaar.
Dat het nogal twijfelachtig is of het een zelfstandige wooneenheid is, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ah ja daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed wat hij bedoelt met dat hij onder verhuurders adres daar woont/bij iemand in woont.
Ja denk het wel. Maar ok zal eens kijken of het er dan nog bijstaat. Maar geloof van niet. Mss inmiddels. Wie weet check t wel ff.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je inlogt op DigiD, staat belastingdienst dan aangevinkt?
Tevens:
https://www.belastingdien(...)uurtoeslag-aanvragen
[..]
https://www.belastingdien(...)wanneer-hoor-ik-iets
[..]
Heb je hier naar gekeken?
Deels waar wss want ben een ei in administratie. Maar ok volgens mij heb ik dit nog echt wel ff ok in mijn geheugen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:59 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% komt door je gebrek aan het structureren en beschrijven van je situatie.
Elke post van je roept weer nieuwe vragen op.
Oké, duidelijk. Dan is het telefoongesprek je aanvraag en die heb je bevestigd door op de brief te reageren.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:57 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee? Die brief volgde na mijn vraag per telefoon of het mogenlijk was huurtoeslag te krijgen.
Dus met andere woorden ze kunnen van alles doen zonder risico zelf wat fout gedaan te hebben?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef Peter het volgende:
Je hoeft niet op papier te tekenen om iets rechtsgeldig aan te vragen. Tegenwoordig heb je DigiD, machtigingen etc. etc.
En als jij niets aangevraagd hebt, dan zijn het toch sowieso onverschuldigde betalingen en moet je van 5 jaar terugbetalen toch?
Je klinkt als iemand die het niet helemaal snapt of wil snappen. Wellicht is er een buurthuis of formulierenbrigade in de buurt die je kan helpen?
Dat kan. Veel mensen laten hun woning niet officieel splitsen en wonen er dus twee 'huishoudens' op één adres. Dat splitsen is niet verplicht, maar de belastingdienst gaat dan wel de woning onofficieel splitsen in hun systeem zodat mensen niet onterecht toeslagpartners worden of zodat de bovenburen, kree in dit geval, geen huurtoeslag kan aanvragenquote:Op woensdag 2 september 2020 22:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ah ja daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed wat hij bedoelt met dat hij onder verhuurders adres daar woont/bij iemand in woont.
Kree, stop voor vandaag en vraag morgen even alle papieren op. Meer kun je nu toch niet doen. En je wilt ook niet dat dit topic ontspoort. Laat even in het midden wie er fout is maar zoek het eerst even uit.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:09 schreef kree het volgende:
Echt en moeten jullie maar geloven op mijn blauwe ogen. Ik heb alles eerlijk ingevuld.
Ja klopt wel skatje. Even kijken maar. Maar ik weet zeker heb geen aanvraag ondertekend. Dus alles op risico BDquote:Op woensdag 2 september 2020 22:12 schreef praadje het volgende:
[..]
Kree, stop voor vandaag en vraag morgen even alle papieren op. Meer kun je nu toch niet doen. En je wilt ook niet dat dit topic ontspoort. Laat even in het midden wie er fout is maar zoek het eerst even uit.
Als je niets getekend hebt is het dus gewoon een schenkingquote:Op woensdag 2 september 2020 22:14 schreef kree het volgende:
[..]
Ja klopt wel skatje. Even kijken maar. Maar ik weet zeker heb geen aanvraag ondertekend. Dus alles op risico BD
Wat heb je aan kale huur opgegeven?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:09 schreef kree het volgende:
Echt en moeten jullie maar geloven op mijn blauwe ogen. Ik heb alles eerlijk ingevuld.
Ze proberen het vast op jou af te schuiven want dat doen ze altijd, maar daar moet je niet mee akkoord gaan.quote:
Ja zo denk ik.... lol BD niet zo wssquote:Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je niets getekend hebt is het dus gewoon een schenking
Grapjas..zo werkt het niet. Hij heeft een brief gehad waarop hij moest aangeven of de woning zelfstandig was.. Waarom zou je dat doen als er geen aanvraag was?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je niets getekend hebt is het dus gewoon een schenking
Nee die gaan proberen jou te laten boeten voor hun foutquote:Op woensdag 2 september 2020 22:17 schreef kree het volgende:
[..]
Ja zo denk ik.... lol BD niet zo wss
Ja maarja is waar ik me serieus wel zorgen over maak. En dit hele topic helpt nou niet echt ermee. Ok kwitantie dingen is iig gelukt. Dat komt goed.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:16 schreef praadje het volgende:
[..]
Lekker afsluiten voor nu en nog even relaxen.
Misschien moest het budget opquote:Op woensdag 2 september 2020 22:18 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Grapjas..zo werkt het niet. Hij heeft een brief gehad waarop hij moest aangeven of de woning zelfstandig was.. Waarom zou je dat doen als er geen aanvraag was?
Je hebt alles naar eer en geweten ingevuld, dat geloof ik gelijk, maar dat betekent niet dat je ook echt de juiste gegevens hebt ingevuld. En de belastingdienst controleert niet vooraf of jij de juiste gegevens hebt ingevuld, dat doen ze achteraf. De verantwoordelijkheid voor het juist invullen van alle gegevens ligt volledig bij jou. Jij wordt geacht op de hoogte te zijn van de regels etc. dus als jij per ongeluk iets niet helemaal goed hebt ingevuld en daardoor onterecht toeslag hebt ontvangen, is dat volledig jouw verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:09 schreef kree het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |