Om echt te weten of je terecht huurtoeslag kan ontvangen, moet het als een officiële aanvraag verwerkt worden. Men kan pas echt oordelen of het terecht is, als je inkomen over het hele jaar bekend is. Op basis van dat inkomen gaat men bepalen of het uitgekeerde bedrag te weinig, precies goed of te veel is. Iets moeten terug betalen is dus niet per se een fout van iemand of de belastingdienst zelf.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:57 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee? Die brief volgde na mijn vraag per telefoon of het mogenlijk was huurtoeslag te krijgen.
Waarom heb je geen hulp meer bij je administratie?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:06 schreef kree het volgende:
[..]
Deels waar wss want ben een ei in administratie. Maar ok volgens mij heb ik dit nog echt wel ff ok in mijn geheugen.
Slaap lekker Kree.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:21 schreef kree het volgende:
Maargoed ff tijd voor leukere dingen. Update dit morgen wel weer ofzo.
Het is officieel? Voor zover ik weet is de bd ermee ok allemaal. Maat ok heb er dus geen kopie van maar hopelijk is dat nog te krijgen dan zo wob.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Om echt te weten of je terecht huurtoeslag kan ontvangen, moet het als een officiële aanvraag verwerkt worden. Men kan pas echt oordelen of het terecht is, als je inkomen over het hele jaar bekend is. Op basis van dat inkomen gaat men bepalen of het uitgekeerde bedrag te weinig, precies goed of te veel is. Iets moeten terug betalen is dus niet per se een fout van iemand of de belastingdienst zelf.
Het is gewoon hoe dit systeem werkt.
Iemand aan de telefoon kan niet bepalen of jij terecht huurtoeslag ontvangt. Niemand is helderziend om te weten hoeveel centjes jij of wie dan ook al dan niet gaat verdienen dit jaar. En dat is dan ook de reden dat er later een aanpassing kan volgen op het al uitgekeerde bedrag en dat het dus pertinent niet als een definitieve toewijzing gezien kan worden. Het aanpassen gaat dus niet zozeer over of je eerlijk bent geweest, maar simpelweg over de totaal benodigde informatie die je simpelweg vooraf niet kan geven.
Tenzij jij bericht hebt ontvangen dat het definitief toegewezen is, heeft de belastingdienst jou niet geïnformeerd dat de toewijzing definitief is. Er staat nergens dat huurtoeslag ontvangen op zichzelf al een bevestiging is dat het goed is, dus de vraag is dan waarom jij wel denkt dat dit zo zou zijn.
Waarom zou jij in tegenstelling tot de rest van toeslagen ontvangend Nederland vrijgesteld zijn van het risico op terug moeten betalen? DIt is nu eenmaal het systeem waarin iedereen zit na een toeslagaanvraag.
Omdat kan het zelf wel. Ik open post gewoon. En heb er nooit hulp voor gehad ook. Het lukt me wel. Maar mijn administratie is zeg maar soort stapel op datum. Maar kan het altijd wel vinden nog. Deze heb ik nooit bevestiging van gehad.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Waarom heb je geen hulp meer bij je administratie?
Ja, dat je het zelf kunt bewijs je met o.a. dit topicquote:Op woensdag 2 september 2020 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
Omdat kan het zelf wel. Ik open post gewoon. En heb er nooit hulp voor gehad ook. Het lukt me wel. Maar mijn administratie is zeg maar soort stapel op datum. Maar kan het altijd wel vinden nog. Deze heb ik nooit bevestiging van gehad.
Uhm, spreek je jezelf nou tegen of hoe zit het?quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:38 schreef kree het volgende:
[..]
Begeleiding been there and done that. Het kan wel. Maar zit er niet onwijs op te wachten eigenlijk
Mja je hoort extremen zo he. Over het algemeen valt het mee wel. En heb zo spijt dat ik geen kopie heb want dan had ik jullie wss mond op gesloten. Maar ok ga die nog wel krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, dat je het zelf kunt bewijs je met o.a. dit topic
Kopie van wat? Wat denk je dat de belastingdienst ok vindt? Wat zouden zij officieel gezegd hebben?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:25 schreef kree het volgende:
[..]
Het is officieel? Voor zover ik weet is de bd ermee ok allemaal. Maat ok heb er dus geen kopie van maar hopelijk is dat nog te krijgen dan zo wob.
Kopie van het formulier waarop ze ,e zonder vragen huurtoeslag gingen geven.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:30 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Kopie van wat? Wat denk je dat de belastingdienst ok vindt? Wat zouden zij officieel gezegd hebben?
De voorschotbeschikking was de bevestiging.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
Omdat kan het zelf wel. Ik open post gewoon. En heb er nooit hulp voor gehad ook. Het lukt me wel. Maar mijn administratie is zeg maar soort stapel op datum. Maar kan het altijd wel vinden nog. Deze heb ik nooit bevestiging van gehad.
Jawel ongeveer. Maargoed ik ga er beetje vanuit bd dit ook gechecked heeft voor ze het gaan overmaken. En dat vraag ik me nu af wel.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
De voorschotbeschikking was de bevestiging.
Nee, je hebt ze gebeld en toen stuurde ze je die brief waarin je moest aankruisen of je eigen wc enzo had. Dus zelfstandige woonruimte. Die stuurde je terug.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef kree het volgende:
[..]
Kopie van het formulier waarop ze ,e zonder vragen huurtoeslag gingen geven.
Nee, voor de zoveelste keer.. De voorschotten worden uitgekeerd op basis wat de burger opgeeft aan gegevens. Pas in de definitieve fase, ergens vanaf juni 2021 gaan ze het controlerenquote:Op woensdag 2 september 2020 22:34 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel ongeveer. Maargoed ik ga er beetje vanuit bd dit ook gechecked heeft voor ze het gaan overmaken. En dat vraag ik me nu af wel.
Het hele systeem is ingesteld op controle achteraf, omdat de huurtoeslag en de hoogte daarvan gebaseerd zijn op een jaarinkomen. Je jaarinkomen is nu nog niet bekend.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:32 schreef kree het volgende:
[..]
Kopie van het formulier waarop ze ,e zonder vragen huurtoeslag gingen geven.
Euh nee en het was btw geen aankruisen maar invullen. Ik heb gevraagd zou ik recht kunnen hebben op. Nav kreeg ik dat formulier en heb ik ingevuld. En toen hebben ze zelf ineens besloten van we gaan elke maand geld storten. Zonder vraag aan mij of ik dat wilde.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:36 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Nee, je hebt ze gebeld en toen stuurde ze je die brief waarin je moest aankruisen of je eigen wc enzo had. Dus zelfstandige woonruimte. Die stuurde je terug.
Dus het was geen kwestie van zonder vragen je huurtoeslag geven. Ze weten niet eens wat je aan huur betaald. Dat heb jij ze doorgegeven.
Echt.. Ik wil niet rot doen maar ergens gaat er iets mis in je denkvermogen.
Het invullen en opsturen van dat formulier was je aanvraag erop.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:39 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee en het was btw geen aankruisen maar invullen. Ik heb gevraagd zou ik recht kunnen hebben op. Nav kreeg ik dat formulier en heb ik ingevuld. En toen hebben ze zelf ineens besloten van we gaan elke maand geld storten. Zonder vraag aan mij of ik dat wilde.
Ik kan het toch niet laten te reageren...quote:Op woensdag 2 september 2020 22:39 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee en het was btw geen aankruisen maar invullen. Ik heb gevraagd zou ik recht kunnen hebben op. Nav kreeg ik dat formulier en heb ik ingevuld. En toen hebben ze zelf ineens besloten van we gaan elke maand geld storten. Zonder vraag aan mij of ik dat wilde.
Het gaat er helemaal niet om of jij eerlijk bent geweest, dat staat totaal niet ter discussie en hoe je dat uit onze reacties haalt is mij een raadsel.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:43 schreef kree het volgende:
Het is al soort van belachelijk dat ik me. Nu nog soort van moet verdedigen ook erover. Ik weet dat ik eerlijk ben geweest. En dus wob is enige wat nu denk de handige optie is.
Neemt niet weg dat jullie adviezen handig zijn wel. Maar ok er moet even wat uitgezocht worden.
Volgens mij zegt niemand dat je oneerlijk bent in het invullen van die gegevens.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:43 schreef kree het volgende:
Het is al soort van belachelijk dat ik me. Nu nog soort van moet verdedigen ook erover. Ik weet dat ik eerlijk ben geweest. En dus wob is enige wat nu denk de handige optie is.
Neemt niet weg dat jullie adviezen handig zijn wel. Maar ok er moet even wat uitgezocht worden.
Wat blijf je nou steeds fixeren op de WOB? Daar heb je in dezen helemaal niets mee van doen. Als het goed is kun je het hoe en wat van je toeslagen gewoon (ook digitaal) opvragen.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:43 schreef kree het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |