Ze hebben het geprobeerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een standje is ook niet de oplossing... vragen waarom ze het doet en of ze het leuk zou vinden als anderen dat bij haar deden is iig wel een begin.
Ik begin steeds meer voorstander te worden van verplichte opvoedcursussen voor aanstaande ouders als ik dit zo allemaal lees. Ze wist blijkbaar al dat slaan niet mag.
Turbotaalquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:32 schreef De_Kraam het volgende:
Direct d'r op klapp'n.
@:Wereldgozer
omdat ik de indruk kreeg dat je mishandeling van kinderen niet als potentiele oorzaak voor agressief gedrag op latere leeftijd zag. Mijn excuses dat ik het verkeerd interpreteerdequote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja en ik stel het omgekeerde niet, dan snap ik niet waarom je mij tegenspreekt eigenlijk.
Dan hebben ze het niet goed gedaan, maar daar noch jij noch ik precies weten hoe zij dat kind opvoedde is dit een discussie zonder einde.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ze hebben het geprobeerd.
Het drong gewoon niet tot haar door.
Eén opvoedende tik, man. Eén .
Ze heeft het nooit meer gedaan.
Bij niemand.
Je had het kindje ook weg kunnen sturen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Ze was al weken bezig om iedereen die ze zag een klap op hun kont te geven en haar vader, moeder, opa en oma hadden er allemaal al wat van gezegd. Haar zelfs beetgepakt om haar duidelijk te maken dat ze fout zat.
Het leek niet tot haar door te dringen.
Nu was ik na de lunch even alleen bezig in de schuur en zij kwam daar spelen.
Toen ze mij zag, dacht ze vast van 'oh ja, dat was een leuk spelletje'.
Na de derde keer vond ik het niet meer zo leuk.
Haar laten voelen dat het niet leuk was wat zij bij iemand anders deed, werkte iig beter dan alle standjes bij elkaar.
Dus ja; ik ben voor af en toe een corrigerende tik.
Desnoods bij een kind van een ander, ja.
En tóch heb ik het nu voor elkaar dat hij een bepaalde behandeling nu gewoon ondergaat ipv weg te rennen. Ik ben namelijk 1 keer zo ongelofelijk boos geworden op hem, dus nu luistert hij wel. Wellicht uit angst ja, maar ik heb iig gewonnen. Ik ben namelijk de baas en hij moet luisteren naar mij. 🙂 Hoe dan ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou zal over het algemeen iedere persoon die met honden werkt je vertellen dat je hond slaan niet de manier is om hem op te voeden.
Begrijpelijk hoor, een tik op de kont van een driejarige is natuurlijk ook onacceptabel. Dat moet je er meteen uit slaanquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Ze was al weken bezig om iedereen die ze zag een klap op hun kont te geven en haar vader, moeder, opa en oma hadden er allemaal al wat van gezegd. Haar zelfs beetgepakt om haar duidelijk te maken dat ze fout zat.
Het leek niet tot haar door te dringen.
Nu was ik na de lunch even alleen bezig in de schuur en zij kwam daar spelen.
Toen ze mij zag, dacht ze vast van 'oh ja, dat was een leuk spelletje'.
Na de derde keer vond ik het niet meer zo leuk.
Haar laten voelen dat het niet leuk was wat zij bij iemand anders deed, werkte iig beter dan alle standjes bij elkaar.
Dus ja; ik ben voor af en toe een corrigerende tik.
Desnoods bij een kind van een ander, ja.
Karen gespotquote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zoals? en waarom? en waarom helpen alternatieven niet?
Ik ben opgevoed met de corrigerende tik. Ik ben ooit eens écht hard (te hard) aangepakt door mijn vader (geheel terecht). En mijn broertje is meer dan eens de trap op geschopt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
met dien verschil dat je met een kind kunt praten en kunt uitleggen wat het fout doet en dat een kind een besef heeft van oorzaak en gevolg als het andere consequenties heeft dan slaan
[..]
De wet ziet dat toch anders en dan is het irrelevant wat jij ervan vindt
[..]
Vertel mij dan eens hoe fysiek geweld opvoeden is en overleg dan ook meteen even wat onderzoeken waaruit blijkt dat fysiek geweld op een positieve manier bijdraagt aan de opvoeding van een kind. Dus onderbouw je onderbuikgevoelens eens
Indien je wil kan ik je wat onderzoeken laten lezen waaruit precies het tegenovergestelde komt van wat jij beweert.
Zo is dat.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:28 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben opgevoed met de corrigerende tik. Ik ben ooit eens écht hard (te hard) aangepakt door mijn vader (geheel terecht). En mijn broertje is meer dan eens de trap op geschopt.
Beide hebben we er helemaal niks aan overgehouden! Behalve dat we hebben leren luisteren. Zo vind ik dat je naar de politie hoort te luisteren en als je dat niet doet, je hard aangepakt dient te worden. Maakt niet uit of je een mevrouw in jurk bent of een oma in een scootmobiel. (Die filmpjes van laatst.) Dat is het voordeel van mijn opvoeding.
In bewijsbaarheid is er verschil, in kans op schade waarschijnlijk niet zoveel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:48 schreef zuco het volgende:
Is er veel verschil tussen een corrigerende tik of iemand compleet de grond inboren (geestelijke klappen zijn misschien nog wel erger).
Precies daarom gooien ze nu van alles en nog wat naar de politie in dit land.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:36 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zo is dat.
Vroeger hadden de ettertjes nog ontzag voor de politie, omdat ze anders met de lange lat kregen.
Tegenwoordig mogen ze niks meer, zonder een middag verslagen te moeten maken om zich te verantwoorden.
En de ettertjes weten dat en maken er gretig misbruik van.
Zelfde verschil met kinderen.
Daar hebben ze best wel hulp voor, want het is abnormaal om jezelf niet te kunnen beheersen. Maar mensen die dat hebben vinden het vaak wel normaal. Vergoeilijken bagatelliseren, noem maar op.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:24 schreef -Ferb- het volgende:
Voor mensen die ferm tégen de corrigerende tik zijn: Hoe ga jij om met énorme frustratie? Kun jij dan nog normaal reageren? Ik niet! Ik word daar wel zo ontzettend kwaad van dat ik me niet (meer) kan beheersen...
Anecdotes, altijd leuk. Kom eens met bewijs dat het helpt bij de opvoeding?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:28 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben opgevoed met de corrigerende tik. Ik ben ooit eens écht hard (te hard) aangepakt door mijn vader (geheel terecht). En mijn broertje is meer dan eens de trap op geschopt.
Beide hebben we er helemaal niks aan overgehouden! Behalve dat we hebben leren luisteren. Zo vind ik dat je naar de politie hoort te luisteren en als je dat niet doet, je hard aangepakt dient te worden. Maakt niet uit of je een mevrouw in jurk bent of een oma in een scootmobiel. (Die filmpjes van laatst.) Dat is het voordeel van mijn opvoeding.
Bron?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies daarom gooien ze nu van alles en nog wat naar de politie in dit land.
Lol.quote:
Dus je moet bang zijn voor de politie... Gewoon respect hebben en geen fysiek geweld gebruiken is geen optiequote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:36 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zo is dat.
Vroeger hadden de ettertjes nog ontzag voor de politie, omdat ze anders met de lange lat kregen.
Tegenwoordig mogen ze niks meer, zonder een middag verslagen te moeten maken om zich te verantwoorden.
En de ettertjes weten dat en maken er gretig misbruik van.
Zelfde verschil met kinderen.
Tja je bent zo stellig dat men geen respect heeft voor de politie omdat paps en mams het er niet hebben ingeslagen dat je daar vast een gedegen onderzoek van hebtquote:
Nee, lees het eens terug.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja je bent zo stellig dat men geen respect heeft voor de politie omdat paps en mams het er niet hebben ingeslagen dat je daar vast een gedegen onderzoek van hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |