Tuurlijk, maar er zijn verschillende manieren om dat te doen, de ene wat productiever dan de andere. 'De tyfus' is de andere.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]Ik hoor het toch aan, en ik mag daar toch wat van vinden?
De tyfus, moet je zien als uiting van verbazing... ik zit echt met mijn bek vol tanden als ik dat lees.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er zijn verschillende manieren om dat te doen, de ene wat productiever dan de andere. 'De tyfus' is de andere.
'It takes a village to raise a child'quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De tyfus, moet je zien als uiting van verbazing... ik zit echt met mijn bek vol tanden als ik dat lees.
In onze cultuur is het zeer zeker ongewoon en onacceptabel en strafbaarquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
'It takes a village to raise a child'
Begrijp goed dat het wat hij deed, het streng corrigeren van andermans kind in de meeste culture doodgewoon is, en tot ergens vorige eeuw in letterlijk bijna iedere cultuur juist prettig gevonden kon worden. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, tijden veranderen ook, maar het is heus niet ongewoon.
Ik zou het ook niet prettig vinden bij mijn ki d, maar een beetje perspectief is wel op zijn plaats.
Pijnquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je wilde haar geen pijn doen maar deed het toch... de tyfus
Wat denk je van een stomp vol op zijn neus?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik een volwassene mijn dochter van 3 zie slaan..als correctie.
Vind dat nogal heftig.
En die ouders vonden dat prima dat jij hun kind van drie sloeg? Of zagen ze het niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Pijn
De verontwaardiging dat ik haar die tik gaf en het besef dat ze iets bij een ander deed wat ze zelf ook niet leuk zou vinden, deden waarschijnlijk meer pijn dan die veeg langs haar billen.
En laat dat nou net het doel geweest zijn.
Het verbaast me nog het meest dat je zelf niet inziet hoe fout het is wat je hebt gedaan. Je had ook gewoon naar haar vader kunnen gaanquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Pijn
De verontwaardiging dat ik haar die tik gaf en het besef dat ze iets bij een ander deed wat ze zelf ook niet leuk zou vinden, deden waarschijnlijk meer pijn dan die veeg langs haar billen.
En laat dat nou net het doel geweest zijn.
ho ho... een corrigerende tik op zijn neus bedoel jequote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van een stomp vol op zijn neus?
Ja ik kan daar ook niet bij.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van een stomp vol op zijn neus?
Ik denk dat ie zelf 'dat krijg je er nou van' tegen haar had gezegd, als hij het had gezien.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:43 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik een volwassene mijn dochter van 3 zie slaan..als correctie.
Vind dat nogal heftig.
Aanspreken is het wel het minste ja, als ze hem of haar echt bewust pijn doen zou bij mij het licht uit gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ik kan daar ook niet bij.
Dan spreek je de ouders toch aan, denk ik dan. Als dat kindje ongewenst gedrag vertoont naar jou toe.
met dien verschil dat je met een kind kunt praten en kunt uitleggen wat het fout doet en dat een kind een besef heeft van oorzaak en gevolg als het andere consequenties heeft dan slaanquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:55 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar wel een hond die corrigerende tikken krijgt. Ik ben er 100% voor om kinderen en honden corrigerende tikken te geven. Beide lijken op elkaar qua gedrag (niet luisteren) en dan is een corrigerende tik een prima middel om te laten luisteren.
De wet ziet dat toch anders en dan is het irrelevant wat jij ervan vindtquote:Het is absoluut geen mishandeling, vind ik.
Vertel mij dan eens hoe fysiek geweld opvoeden is en overleg dan ook meteen even wat onderzoeken waaruit blijkt dat fysiek geweld op een positieve manier bijdraagt aan de opvoeding van een kind. Dus onderbouw je onderbuikgevoelens eensquote:(Zeker bij een hond niet die er qua bouw beter tegen kan. En bij kinderen tegen een luierbroek voelen ze ook niks van. En een tik op de vingers is ook niet zo erg mijn inziens.) En ik weet zeker dat we nu zulke kutkinderen produceren omdát “we geen corrigerende tikken meer mogen geven”. Kinderen worden niet meer opgevoed these days.
Dat valt wel mee maar wanneer er gelijk gezegd wordt dat jongeren en kinderen die met messen of andere wapens rondlopen al genoeg geslagen worden krijg ik die indruk wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:04 schreef Chia het volgende:
[..]![]()
Lekker staaltje projectie weer, valt me tegen van je (of ook een jullie? aangezien er blijkbaar homogene groepen zijn die hetzelfde denken).
Tja, het is nou eenmaal een feit dat kinderen die thuis mishandeld worden (en dan heb ik het niet over een relatief milde tik op de vingers maar gewoon stelselmatig mishandeld worden) vaak agressieproblemen ontwikkelen. Evenals allerlei andere psychische problemenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat valt wel mee maar wanneer er gelijk gezegd wordt dat jongeren en kinderen die met messen of andere wapens rondlopen al genoeg geslagen worden krijg ik die indruk wel.
Nou zal over het algemeen iedere persoon die met honden werkt je vertellen dat je hond slaan niet de manier is om hem op te voeden.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:55 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar wel een hond die corrigerende tikken krijgt. Ik ben er 100% voor om kinderen en honden corrigerende tikken te geven. Beide lijken op elkaar qua gedrag (niet luisteren) en dan is een corrigerende tik een prima middel om te laten luisteren.
Het is absoluut geen mishandeling, vind ik. (Zeker bij een hond niet die er qua bouw beter tegen kan. En bij kinderen tegen een luierbroek voelen ze ook niks van. En een tik op de vingers is ook niet zo erg mijn inziens.) En ik weet zeker dat we nu zulke kutkinderen produceren omdát “we geen corrigerende tikken meer mogen geven”. Kinderen worden niet meer opgevoed these days.
Om er van uit te gaan dat wanneer iemand met een wapen loopt deze wel mishandelt moet worden of iets ander zieligs is gewoon kolder.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, het is nou eenmaal een feit dat kinderen die thuis mishandeld worden (en dan heb ik het niet over een relatief milde tik op de vingers maar gewoon stelselmatig mishandeld worden) vaak agressieproblemen ontwikkelen. Evenals allerlei andere psychische problemen
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ik kan daar ook niet bij.
Dan spreek je de ouders toch aan, denk ik dan. Als dat kindje ongewenst gedrag vertoont naar jou toe.
Ze was al weken bezig om iedereen die ze zag een klap op hun kont te geven en haar vader, moeder, opa en oma hadden er allemaal al wat van gezegd. Haar zelfs beetgepakt om haar duidelijk te maken dat ze fout zat.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Aanspreken is het wel het minste ja, als ze hem of haar echt bewust pijn doen zou bij mij het licht uit gaan.
Dat zeg ik ook niet. Het kan een reden zijn... Ik zeg niet dat het altijd de reden isquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Om er van uit te gaan dat wanneer iemand met een wapen loopt deze wel mishandelt moet worden of iets ander zieligs is gewoon kolder.
Een standje is ook niet de oplossing... vragen waarom ze het doet en of ze het leuk zou vinden als anderen dat bij haar deden is iig wel een begin.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Ze was al weken bezig om iedereen die ze zag een klap op hun kont te geven en haar vader, moeder, opa en oma hadden er allemaal al wat van gezegd. Haar zelfs beetgepakt om haar duidelijk te maken dat ze fout zat.
Het leek niet tot haar door te dringen.
Nu was ik na de lunch even alleen bezig in de schuur en zij kwam daar spelen.
Toen ze mij zag, dacht ze vast van 'oh ja, dat was een leuk spelletje'.
Na de derde keer vond ik het niet meer zo leuk.
Haar laten voelen dat het niet leuk was wat zij bij iemand anders deed, werkte iig beter dan alle standjes bij elkaar.
Dus ja; ik ben voor af en toe een corrigerende tik.
Desnoods bij een kind van een ander, ja.
Ja en ik stel het omgekeerde niet, dan snap ik niet waarom je mij tegenspreekt eigenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Het kan een reden zijn... Ik zeg niet dat het altijd de reden is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |