Nee heel normaal. Dat mensen het vreemd vinden is raar. Vandaar de half zachte jeugd die niet zoveel kan hebben. Actie is reactie. Dat leer je het beste met een mep.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
Simpel voorbeeld: stel je hebt een puberzoon van 15 en die komt een keertje stomdronken om 6 uur 's ochtends thuis (terwijl hij om 23:30 terug moest zijn), je hebt als ouders de hele nacht in de rats gezeten (geen mobieltjes toen nog) en zoonlief geeft ook nog eens een grote bek als hij binnenkomt en je zegt er wat van.
Dan vindt je het vreemd dat je een paar tikken krijgt?
wie betaald die shit? Is heel simpel, ik beheer de abbo's dus ik kan ze ook uitzettenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Telefoon/internet. Als hij dat gewoon niet af laat pakken dan?
Man man.
Je leert dat je niet alles kan flikken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je leert dat je bang moet zijn voor je ouders, juist degenen die je geborgenheid en veiligheid moeten geven
Tja. Die dingen had je niet toen ik puber was, maar goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wie betaald die shit? Is heel simpel, ik beheer de abbo's dus ik kan ze ook uitzetten
Ik zie die relatie met halfzachte jeugd niet. Iemand die in zijn jeugd niet door zijn ouders is geslagen is een watje? zoiets?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:08 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee heel normaal. Dat mensen het vreemd vinden is raar. Vandaar de half zachte jeugd die niet zoveel kan hebben. Actie is reactie. Dat leer je het beste met een mep.
Ik kreeg ook altijd meppen, dan leer je snel
en dat je dan maar klappen krijgt. Goeie les... notquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je leert dat je niet alles kan flikken.
Geen tv dan of whatever je hobby was in die tijdquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja. Die dingen had je niet toen ik puber was, maar goed.
Mijn hobby was op straat hangen met vrienden en zo. Daar kan je geen abbo voor uitzetten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen tv dan of whatever je hobby was in die tijd
Dit ja, kamer leeghalen behalve bed plus kledingkast. Fiets aan de ketting. Busabo stopzetten, bankpas innemen, mogelijkheden te over.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen tv dan of whatever je hobby was in die tijd
Dan zou of de deur op slot zitten als je terugkomt, of er geen eten zijn of je was niet meer gedaan worden, of geen nieuwe kleren etc etcquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Mijn hobby was op straat hangen met vrienden en zo. Daar kan je geen abbo voor uitzetten.
Lastig om me dan tegen te houden als je gewoon de deur uitloopt.
theoretisch prachtig!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:45 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik zou het s nachts laten voor wat t is, met een dronken figuur is geen gesprek aan te gaan. Wel zou ik hem rond 11 uur uit bed trekken en een duidelijk en stevig gesprek aangaan. Wat heb je gedaan? Wat zijn de gevolgen? Wat zijn de risico's? Wat vind je nou zelf van je gedrag?
En dan voorlopig geen feestjes meer.
Kijk nou we're talking. Dus je sluit hem buiten op en laat de hele nacht dan zijn eigen boontjes doppen. Ok.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan zou of de deur op slot zitten als je terugkomt, of er geen eten zijn of je was niet meer gedaan worden, of geen nieuwe kleren etc etc
Denk je zo volwassen te zijn? dan zorg je voor de rest ook maar voor jezelf
nee laat thuiskomen en weten dat je een pak slaag wacht is de manier om een puber weer naar huis te krijgenquote:
Oh yes, ik heb tikken gehad. Nu ben ik immuun voor burn-outs en andere dingen die als aanstelleritus worden gezien door tiktokkies.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zie die relatie met halfzachte jeugd niet. Iemand die in zijn jeugd niet door zijn ouders is geslagen is een watje? zoiets?
Precies, dan weet ie echt dat ie welkom is!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee laat thuiskomen en weten dat je een pak slaag wacht is de manier om een puber weer naar huis te krijgen
Bel maar aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Kijk nou we're talking. Dus je sluit hem buiten op en laat de hele nacht dan zijn eigen boontjes doppen. Ok.
I feel the love... it's burningquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:16 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Precies, dan weet ie echt dat ie welkom is!![]()
![]()
Yep zie dit topic. Sterker nog, men denkt dat het erbij hoort en goed is voor de kinderenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:20 schreef Elan het volgende:
Zijn er serieus nog mensen die hun kinderen slaan onder de noemer van een corrigerende tik
Dat kind van een ander sloeg mij ookquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus jij sloeg het kind van een ander? hmm.. bedenkelijke actie als je het mij vraagt.
Wat zullen die mensen zich dapper voelen daarna. Een klein kind fysiek kunnen onderwerpen aan jou als volwassenequote:
Je wilde haar geen pijn doen maar deed het toch... de tyfusquote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat kind van een ander sloeg mij ook![]()
Haar vader heeft het er verder ook nooit meer over gehad, nadat ik het hem vertelde.
Het was me ook meer om het schrikeffect te doe, dan dat ik haar pijn wilde doen.
Het werkte wel.
Joh, je moet niet zo'n topic openen als je niet in staat bent mensen aan te horen waar je het niet mee eens bent. Ik vind het ook maar niks, maar als je zo reageert is er geen discussie mogelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je wilde haar geen pijn doen maar deed het toch... de tyfus
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Joh, je moet niet zo'n topic openen als je niet in staat bent mensen aan te horen waar je het niet mee eens bent. Ik vind het ook maar niks, maar als je zo reageert is er geen discussie mogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |