abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:02:40 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194740311
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

Enkele relevante nieuwsberichten (grotendeels in spoilers met oog op de lengte van deze OP):
quote:
New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020

[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]

The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.

On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transcript van de video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST

Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation

The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.

The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09

De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.

Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




-------------------------

Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.


Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:

quote:
Wikipedia: Institutional racism

Institutional racism (also known as systemic racism) is a form of racism expressed in the practice of social and political institutions. It is reflected in disparities regarding wealth, income, criminal justice, employment, housing, health care, political power and education, among other factors.

SPOILER: achtergrond van de term plus een voorbeeld door diens schrijvers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bron bevat daarnaast ook een gedetailleerde beschrijving van institutioneel racisme in de VS in diens geschiedenis en hedendaagse praktijk. Inclusief verifieerbare referenties.
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
SPOILER: zeer veel wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met droge ogen beweren dat institutioneel racisme niet bestaat is onmogelijk.
-------------------------

Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:05:20 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194740328
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net was "voter suppression" nog een big issue en nu moet het weer in een patroon gezien worden...
Ja. Het patroon van voter suppression, dat snap je toch zelf ook wel? Alsof die photo ID voting laws het enige aspect daarvan is :') .
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:19:58 #3
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194740393
Ah, ik zie dat jij jouw institutional racism leugens weer in de OP hebt gezet.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 08:23:02 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194740416
laat gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194740430


:')
pi_194740449
Als mensen nou eens gewoon zouden meewerken met de politie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194740460
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:19 schreef Ensiferum het volgende:
Ah, ik zie dat jij jouw institutional racism leugens weer in de OP hebt gezet.
Niks gelogen aan hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194740466
twitter
pi_194740738
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 04:57 schreef dellipder het volgende:
Gaan we nu echt beweren dat zwarte mensen onmachtig zijn om een geldige legitimatie te kunnen bemachtigen? Hoe verwerpelijk neerbuigend is dit. Werkelijk onvoorstelbaar.

Daar komt het wel op neer ja, er zijn dus zeven (!) verschillende pasjes waar je uit kunt kiezen en nog moet er één of andere complottheorie worden gebruikt dat dit dan zogenaamd in het nadeel van minderheden zou zijn. Wat bepaalde mensen eigenlijk willen is dat er gewoon géén controle is, zodat iemand misschien wel vijf keer kan stemmen.

En als ik me niet vergis zijn de Democraten ook voorstanders voor stemrecht voor illegale immigranten. En welke partij gooit zichzelf nu altijd op als de beschermheilige van immigranten, minderheden en zogenaamd onderdrukte groepen? Ah, de Democraten. Dus waar komt het hele probleem eigenlijk op neer? Zijn het nu die duivelse Republikeinen die onrealistische en racistische eisen stellen of zijn het eigenlijk gewoon de Democraten die meer stemmen proberen te ronselen? Het laatste dus. Typisch eigenlijk ook dat de Democraten zo'n enorme voorstander zijn van compleet ongecontroleerde voting by mail.
pi_194740741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niks gelogen aan hoor.
Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194740858
quote:
16s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja, er zijn dus zeven (!) verschillende pasjes waar je uit kunt kiezen en nog moet er één of andere complottheorie worden gebruikt dat dit dan zogenaamd in het nadeel van minderheden zou zijn. Wat bepaalde mensen eigenlijk willen is dat er gewoon géén controle is, zodat iemand misschien wel vijf keer kan stemmen.

En als ik me niet vergis zijn de Democraten ook voorstanders voor stemrecht voor illegale immigranten. En welke partij gooit zichzelf nu altijd op als de beschermheilige van immigranten, minderheden en zogenaamd onderdrukte groepen? Ah, de Democraten. Dus waar komt het hele probleem eigenlijk op neer? Zijn het nu die duivelse Republikeinen die onrealistische en racistische eisen stellen of zijn het eigenlijk gewoon de Democraten die meer stemmen proberen te ronselen? Het laatste dus. Typisch eigenlijk ook dat de Democraten zo'n enorme voorstander zijn van compleet ongecontroleerde voting by mail.
De democraten grijpen naar het frauduleuze voting by mail zodat ze kunnen winnen.

Saillant detail: in Nederland is voting by mail verboden (maar daar hoor je de media niet over)
pi_194740875
Na die ID pasjes discussie gisteravond weet ik in elk geval zeker welke users ik nooit meer serieus neem zodra het over racisme gaat. Man man man _O-
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:31:43 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194740914
quote:
CNN hahaha 😂 🤣
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:37:42 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_194740969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Na die ID pasjes discussie gisteravond weet ik in elk geval zeker welke users ik nooit meer serieus neem zodra het over racisme gaat. Man man man _O-
Degenen die glashard de veroordeling van de rechter ontkennen om hun eigen wensbeeld in stand te kunnen houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:39:19 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_194740992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Staat in de OP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194741015
quote:
_O-

8}
pi_194741018
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Degenen die glashard de veroordeling van de rechter ontkennen om hun eigen wensbeeld in stand te kunnen houden.
Oh sorry, ik was vergeten dat we het eens moeten zijn met een rechter in een ander land.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:43:14 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_194741042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh sorry, ik was vergeten dat we het eens moeten zijn met een rechter in een ander land.
Nee als je een gedegen rationele onderbouwing kunt geven waarom de uitspraak van de rechter niet klopt hoor ik hem graag.

Tot die tijd is het duidelijk wie er niet serieus te nemen valt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:43:49 #19
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Staat in de OP.
Heb het gemist, laat eens zien dan lieverd.
pi_194741058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee als je een gedegen rationele onderbouwing kunt geven waarom de uitspraak van de rechter niet klopt hoor ik hem graag.

Tot die tijd is het duidelijk wie er niet serieus te nemen valt.
Die gedegen rationele onderbouwingen zijn genoeg langs gekomen. Dat ze niet in jouw straatje passen en je ze daardoor als onzin kwalificeert is nouja, jouw probleem.
pi_194741063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Die zijn er niet, maar afgaande op deze topicreeks en de topicreeks in POL betreffende de Amerikaanse politiek komt het volgens bepaalde users neer op verschillen in uitkomst. Dus als je een verschil in uitkomst hebt (bijvoorbeeld bij een controle van de politie op drugsbezit) in het nadeel van zwarte Amerikanen dan betreft dat het zogenaamde institutionele racisme. En omdat je verschillen in uitkomst overal zult vinden (objectief en wetenschappelijk bekeken is dat immers de norm) zou dat dan het onomstotelijke bewijs moeten vormen van racisme. Je mag dit ook niet op een andere manier proberen te verklaren, want dan ben je zelf zogenaamd een racist. Kortom:

• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen met een college degree? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen in bestuurlijke functie? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Een hoger gemiddeld inkomen voor witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen? Ah, wederom, duidelijk voorbeeld van racisme.
• Meer witte entrepreneurs dan zwarte entrepreneurs? Ah, wederom, enkel het gevolg van racisme en onderdrukking van zwarte Amerikanen.

Het ironische is dat men zich heel tactisch langs alle situaties manoeuvreert waar er andere uitkomsten zijn, bijvoorbeeld dat bijna 75% van de spelers in de NBA zwart is. Of dat ondanks dat witte Amerikanen een hoger gemiddeld inkomen hebben dan zwarte Amerikanen, Asian Americans weer meer verdienen dan witte Amerikanen, dan wordt dit laatste gewoon genegeerd, want dat past niet in het gewenste narratief.

Zolang alle uitkomsten tussen zwart en wit niet exact hetzelfde zijn (dus hetzelfde inkomen, evenveel zwarte als witte miljonairs, evenveel zwarte als witte CEO's, evenveel witte als zwarte mensen in de Amerikaanse gevangenissen, evenveel college degrees onder zwarte als witte mensen, enz.) zul je het riedeltje over (institutioneel) racisme blijven houden. En het wordt óveral achter gezocht.

En dan zul je wellicht denken, goh, maar deze vorm van pseudowetenschap waar een gemiddeld 8-jarig kind nog doorheen kan prikken zal vast wel niet door veel mensen worden gedragen. Helaas is niets minder waar, dit soort workshops worden er al in vele delen van de VS gegeven.
pi_194741070
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Krijg je dit kinderachtige gehuil weer. Ga lekker verder met bergen studies ontkennen zonder ze gelezen te hebben joh. Dat maakt je lekker kritisch en sceptisch.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:46:28 #23
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741081
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Krijg je dit kinderachtige gehuil weer. Ga lekker verder met bergen studies ontkennen zonder ze gelezen te hebben joh. Dat maakt je lekker kritisch en sceptisch.
Als jij ze gelezen hebt, dan weet je vast de passages te vinden die bewijzen dat er institutioneel racisme is. Van wat er in de OP staat, is er GEEN bewijs voor institutioneel racisme.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:47:34 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_194741090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die gedegen rationele onderbouwingen zijn genoeg langs gekomen. Dat ze niet in jouw straatje passen en je ze daardoor als onzin kwalificeert is nouja, jouw probleem.
Oh was dat een gedegen onderbouwing



quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:43 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Heb het gemist, laat eens zien dan lieverd.
Staat in de OP
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:49:19 #25
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Oh was dat een gedegen onderbouwing

[ afbeelding ]
[..]

Staat in de OP
Kopieer dan maar de exacte passage die het bewijst. Zou dan niet zo moeilijk moeten zijn. PLus het kan jou de genoegdoening geven om mij voor lul te zetten. Die kans kan je toch niet zomaar afwijzen?
pi_194741145
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als jij ze gelezen hebt, dan weet je vast de passages te vinden die bewijzen dat er institutioneel racisme is. Van wat er in de OP staat, is er GEEN bewijs voor institutioneel racisme.
Gast, jij zou nog ontkennen dat er rode auto's bestaan als je er door eentje aangereden zou worden. Dus nee, ik ga die zinloze discussie niet aan met je.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:55:38 #27
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741169
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Gast, jij zou nog ontkennen dat er rode auto's bestaan als je er door eentje aangereden zou worden. Dus nee, ik ga die zinloze discussie niet aan met je.
Dan doe je het niet om mij te overtuigen, maar om alle andere lezers te laten zien hoe dom ik wel niet ben.

Dus kom op, laat die passages eens zien.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:57:12 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_194741185
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Kopieer dan maar de exacte passage die het bewijst. Zou dan niet zo moeilijk moeten zijn. PLus het kan jou de genoegdoening geven om mij voor lul te zetten. Die kans kan je toch niet zomaar afwijzen?
Je staat al voor lul omdat je een superkorte OP niet kan lezen. Ik als een sloofje teksten gaan zitten copy pasten voor een onwillige baby is mezelf voor lul zetten, dus daar pas ik voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:00:56 #29
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Je staat al voor lul omdat je een superkorte OP niet kan lezen. Ik als een sloofje teksten gaan zitten copy pasten voor een onwillige baby is mezelf voor lul zetten, dus daar pas ik voor.
Oneens. Ik zie niet wat jij wel ziet. Ik vraag om verduidelijking, maar jij bent niet in staat iets ogenschijnlijk simpels te kopiëren en te plakken. Je hebt niet door wie zichzelf nu daadwerkelijk voor lul zet.

Dus doe eens lief en kopieer die passages. Ik wil oprecht weten waar al dat institutionele racisme is.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:07:46 #30
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194741295
Ik mis de juiste plaatjes in de OP. Zoals deze:



















Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194741335
twitter


Wat een uitschot is dit zeg, niet te geloven.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194741388
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:55 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dan doe je het niet om mij te overtuigen, maar om alle andere lezers te laten zien hoe dom ik wel niet ben.

Dus kom op, laat die passages eens zien.
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt, jij moet nu met keihard bewijs zijn ongefundeerde uitspraken ontkrachten, waarna jouw bewijs dan zal worden genegeerd of bespot. Zo gaat dat hier, dat hebben we hier inmiddels al vaker gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik mis de juiste plaatjes in de OP. Zoals deze:
...
Dit soort plaatjes passen niet in het gewenste narratief ;). Bovendien kun je deze mensen niets aanrekenen, dit is slechts een uiting van frustratie en woede over het vermeende racistische politiegeweld en de sociaal-economische ongelijkheden in de VS. We moeten deze mensen niet veroordelen, ook al plunderen ze winkels, slaan en schieten ze mensen neer en vertonen sterke signalen van pyromanie. Dat doet er niet toe. We moeten deze mensen begrijpen. Dit zijn namelijk de echte slachtoffers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 10:15:45 ]
pi_194741445
Vrij kansloos dat nu die sporters in Amerika weer "statements" gaan maken.

Kunnen ze niet een keer een statement maken tegen de rellen/plunderen en ander kansloos ghettogeweld?

manmanman :') de racismekaart is een voorbehoedsmiddel geworden tegen zelfreflectie.
pi_194741458
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik mis de juiste plaatjes in de OP. Zoals deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De TS is iemand die dit soort dingen een 'logisch gevolg' noemt, dus tja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 10:21:57 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:22:42 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194741485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Ik meen me te herinneren dat ik een identieke reactie van jouw hand al eens voorbij heb zien komen. Mijn antwoord daarop heb je gevoeglijk genegeerd.

Ben jij geïnteresseerd in een inhoudelijke verhandeling, of wil je gewoon gesterkt worden in je eigen vooringenomenheid?
Huilen dan.
pi_194741542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik mis de juiste plaatjes in de OP. Zoals deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
v
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb even een Google zoektocht losgelaten op de afbeelding van de brandende ME'er, en die foto blijkt niet geschoten tijdens de BLM-protesten in de VS:

Politieagenten in Parijs gewond door brandbommen

Dat geeft te denken over de andere foto's die je post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:30:51 #37
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194741574
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb even een Google zoektocht losgelaten op de afbeelding van de brandende ME'er, en die foto blijkt niet geschoten tijdens de BLM-protesten in de VS:

Politieagenten in Parijs gewond door brandbommen

Dat geeft te denken over de andere foto's die je post.
Ik zou voorzichtig zijn met die redenatie. Het zou zomaar kunnen dat je nooit meer een NYT/WaPo of wat dan ook artikel meer zou kunnen vertrouwen...
pi_194741575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
Vrij kansloos dat nu die sporters in Amerika weer "statements" gaan maken.

Kunnen ze niet een keer een statement maken tegen de rellen/plunderen en ander kansloos ghettogeweld?

manmanman :') de racismekaart is een voorbehoedsmiddel geworden tegen zelfreflectie.
Dit moet je niet serieus nemen, dit is slecht virtue signalling. Schijnheiligheid ten top. Net zoals al die Amerikaanse celebs die voorstander waren van de demonstraties, behalve toen er demonstraties in Beverly Hills zouden komen, toen werd er eventjes direct een telefoontje gepleegd naar de gemeente dat dit moest worden verboden. Of die mayors die voorstander waren voor de demonstraties, maar toen de demonstranten voor hun huis stonden, toen was het ineens niet leuk meer.

Ik zie wat dat betreft wel een overeenkomst met bepaalde linkse politici in Nederland, die allemaal énorm voorstander zijn van meer migranten, maar natuurlijk niet in hun eigen buurt. Daar mogen andere, minder welgestelde, Nederlanders tussen gaan zitten. Blijft opmerkelijk zulke figuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 10:32:59 ]
pi_194741611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet hoe het werkt, jij moet nu met keihard bewijs zijn ongefundeerde uitspraken ontkrachten, waarna jouw bewijs dan zal worden genegeerd of bespot. Zo gaat dat hier, dat hebben we hier inmiddels al vaker gezien.
[..]

Dit soort plaatjes passen niet in het gewenste narratief ;). Bovendien kun je deze mensen niets aanrekenen, dit is slechts een uiting van frustratie en woede over het vermeende racistische politiegeweld en de sociaal-economische ongelijkheden in de VS. We moeten deze mensen niet veroordelen, ook al plunderen ze winkels, slaan en schieten ze mensen neer en vertonen sterke signalen van pyromanie. Dat doet er niet toe. We moeten deze mensen begrijpen. Dit zijn namelijk de echte slachtoffers.
quote:
CNN host Don Lemon weighed-in Tuesday on the civil unrest sweeping American cities; saying the riots “have to stop” because it’s helping Donald Trump in the polls.
Ze raken bij CNN wel een beetje in paniek omdat die rellen/plunderingen Trump kan helpen in de polls.
Het wordt natuurlijk ook steeds lastiger voor de pro-Biden media om alles wat Biden kan schaden niet uit te zenden dus moet Biden zich nu uitspreken :D
Eigenlijk zeggen ze dat ze achter de rellen en plunderingen staan maar omdat het Trump wel eens zou kunnen helpen moeten ze het adresseren.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194741612
Kijk naar de logica van een van de sleutelfiguren van de NYC tak van BLM, het is gewoon tenenkrommend.

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194741617
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]



Ik zie wat dat betreft wel een overeenkomst met bepaalde linkse politici in Nederland, die allemaal énorm voorstander zijn van meer migranten, maar natuurlijk niet in hun eigen buurt. Daar mogen andere, minder welgestelde, Nederlanders tussen gaan zitten.
Een universeel verschijnsel

Bij blank links Nederland gaat het ook om de deugpunten.

Amsterdam voorop

  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:41:31 #42
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194741711
En als de politiek de rellen niet als rellen wil bestempelen en het vertikken de burgers te beschermen, gaan gewapende burgers hun eigen huis/straat/stad/regio beschermen en dan vallen er doden. Gisteravond werd een 17-jarig militielid aangevallen door een agressieve meute en uit zelfverdediging heeft hij drie schuimbekkers neergeknald, waarvan er 2 voorgoed zijn gestopt met rellen en plunderen.

Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:02:49 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194742060
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zijn er niet, maar afgaande op deze topicreeks en de topicreeks in POL betreffende de Amerikaanse politiek komt het volgens bepaalde users neer op verschillen in uitkomst. Dus als je een verschil in uitkomst hebt (bijvoorbeeld bij een controle van de politie op drugsbezit) in het nadeel van zwarte Amerikanen dan betreft dat het zogenaamde institutionele racisme. En omdat je verschillen in uitkomst overal zult vinden (objectief en wetenschappelijk bekeken is dat immers de norm) zou dat dan het onomstotelijke bewijs moeten vormen van racisme. Je mag dit ook niet op een andere manier proberen te verklaren, want dan ben je zelf zogenaamd een racist. Kortom:

• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen met een college degree? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen in bestuurlijke functie? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Een hoger gemiddeld inkomen voor witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen? Ah, wederom, duidelijk voorbeeld van racisme.
• Meer witte entrepreneurs dan zwarte entrepreneurs? Ah, wederom, enkel het gevolg van racisme en onderdrukking van zwarte Amerikanen.

Het ironische is dat men zich heel tactisch langs alle situaties manoeuvreert waar er andere uitkomsten zijn, bijvoorbeeld dat bijna 75% van de spelers in de NBA zwart is. Of dat ondanks dat witte Amerikanen een hoger gemiddeld inkomen hebben dan zwarte Amerikanen, Asian Americans weer meer verdienen dan witte Amerikanen, dan wordt dit laatste gewoon genegeerd, want dat past niet in het gewenste narratief.

Zolang alle uitkomsten tussen zwart en wit niet exact hetzelfde zijn (dus hetzelfde inkomen, evenveel zwarte als witte miljonairs, evenveel zwarte als witte CEO's, evenveel witte als zwarte mensen in de Amerikaanse gevangenissen, evenveel college degrees onder zwarte als witte mensen, enz.) zul je het riedeltje over (institutioneel) racisme blijven houden. En het wordt óveral achter gezocht.

En dan zul je wellicht denken, goh, maar deze vorm van pseudowetenschap waar een gemiddeld 8-jarig kind nog doorheen kan prikken zal vast wel niet door veel mensen worden gedragen. Helaas is niets minder waar, dit soort workshops worden er al in vele delen van de VS gegeven.
Natuurlijk zijn er individuele racisten van alle kleuren en afkomst en worden afro-amerikanen in da hood al met een flinke achterstand geboren tov. de suburbbewoners. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de talloze blanke amerikanen die generaties lang in een bouwval of caravan wonen, daar wordt ook op neergekeken. Alleen dan speelt de huidskleur geen rol.


Hier een mooi interview van Don Lemon met Morgan Freeman. Het gaat aanvankelijk over het vraagstuk of armoede genetische grondslag heeft, maar op een gegeven moment vraagt Lemon of ras er ook toe doet. Baas Freeman antwoord (waarschijnlijk niet door Lemon verwacht of gehoopt); bullshit.En; racism is a good excuse for not getting there.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194742218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er individuele racisten van alle kleuren en afkomst en worden afro-amerikanen in da hood al met een flinke achterstand geboren tov. de suburbbewoners. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de talloze blanke amerikanen die generaties lang in een bouwval of caravan wonen, daar wordt ook op neergekeken. Alleen dan speelt de huidskleur geen rol.


Hier een mooi interview van Don Lemon met Morgan Freeman. Het gaat aanvankelijk over het vraagstuk of armoede genetische grondslag heeft, maar op een gegeven moment vraagt Lemon of ras er ook toe doet. Baas Freeman antwoord (waarschijnlijk niet door Lemon verwacht of gehoopt); bullshit.En; racism is a good excuse for not getting there.
Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels om arme mensen, arm en kansloos te houden. Waarschijnlijk, zo denk ik, een heel stuk meer dan dat er zijn (of zelfs waren) om specifiek Afro-Amerikanen arm en kansloos te houden.

Maar zoals je zelf al zegt, die komen niet neer op racisme. En hoewel ik persoonlijk ook best wat aan te merken heb op discriminatie op basis van sociaal-economisch positie, gaat het topic daar niet echt specifiek over.

En acteurs neem ik niet echt serieus, zeker niet mbt kwesties die dus vooral voor arme en kansloze mensen spelen. Ik denk niet dat die lui (acteurs) over het algemeen nog veel realiteitszin hebben. Alsof je Marie-Antoinette vraagt wat het hongerige volk moet eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 27-08-2020 11:18:50 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_194742299
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:12 schreef probeer het volgende:
Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels om arme mensen, arm en kansloos te houden.
Een heleboel wetten en regels nog wel. Ik ga er nu van uit dat je er dan toch minstens tien a vijftien kunt aanduiden ...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 11:19:15 ]
pi_194742346
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een heleboel wetten en regels nog wel. Ik ga er nu van uit dat je er dan toch minstens tien a vijftien kunt aanduiden ...
Ja.

Maar vooruit, ik had me anders uit moeten drukken.

Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels die als (bijkomstig) effect hebben dat arme mensen, arm en kansloos blijven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194742379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja.

Maar vooruit, ik had me anders uit moeten drukken.

Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels die als (bijkomstig) effect hebben dat arme mensen, arm en kansloos blijven.
Het idee blijft nu toch hetzelfde? :) Ik ga er van uit dat je dan minstens tien a vijftien van zulke wetten en regels kunt aanduiden ...
pi_194742412
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
Een wet of regel waarin letterlijk staat vermeld dat donkere mensen buitengesloten (dienen te) worden? Die zijn er gelukkig niet meer.

Een wet of regel die indirect (maar zeer vermoedelijk wel zo bedoeld) het effect heeft dat donkere mensen buitengesloten worden? Zie het lijstje met studies naar verschillende voorbeelden van institutioneel racisme in de OP.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194742449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het idee blijft nu toch hetzelfde? :) Ik ga er van uit dat je dan minstens tien a vijftien van zulke wetten en regels kunt aanduiden ...
Ik ga er van uit dat ik dat ook wel kan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194742455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja.

Maar vooruit, ik had me anders uit moeten drukken.

Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels die als (bijkomstig) effect hebben dat arme mensen, arm en kansloos blijven.
Dan blijft er van die American Dream ook niet veel meer over. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194742504
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan blijft er van die American Dream ook niet veel meer over. :')
Dat doet het voor veel mensen dan ook niet nee. Maar goed, dat is allemaal nogal off-topic. Punt is dat, ja, ook andere (waaronder ook blanke) (kans)arme mensen worden genaaid. Volgens mij hoeven we daar niet echt over te discussiëren, wel dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 27-08-2020 11:42:52 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_194742663
In de media lees je alleen maar over witte en zwarte mensen. Maar hoe zit het met bruine en gele mensen?
pi_194742694
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:41 schreef Homey het volgende:
In de media lees je alleen maar over witte en zwarte mensen. Maar hoe zit het met bruine en gele mensen?
Die zitten allemaal thuis op de bank te kijken met een bak popcorn en lachen zich een ongeluk om die witte en zwarte mafkezen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:43:11 #54
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194742698
Ik zie dat onze meer socialistisch ingestelde discussiepartners ook de productie van hun ideologie evenaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vragen slechts om enkele passages.
pi_194742715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef probeer het volgende:

[..]


Er zijn in de VS dan ook een heleboel wetten en regels die als (bijkomstig) effect hebben dat arme mensen, arm en kansloos blijven.
Dat is toch over de hele wereld zo?

Van de VS kun je dan nog zeggen dat daar de sociale mobiliteit hoger is dan de meeste westeuropese landen
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:44:48 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194742739
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:43 schreef Ensiferum het volgende:
Ik zie dat onze meer socialistisch ingestelde discussiepartners ook de productie van hun ideologie evenaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vragen slechts om enkele passages.
Ik ga inderdaad nul moeite steken in het raadplegen van bronnen om jullie whataboutism te beantwoorden.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:46:37 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194742769
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is toch over de hele wereld zo?

Van de VS kun je dan nog zeggen dat daar de sociale mobiliteit hoger is dan de meeste westeuropese landen
_O-

http://reports.weforum.or(...)l-mobility-rankings/
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:49:48 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194742847
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan blijft er van die American Dream ook niet veel meer over. :')
Die American Dream is dan ook niets meer dan een luchtspiegeling.
Huilen dan.
pi_194742891
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194743036
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:19 schreef Ensiferum het volgende:
Ah, ik zie dat jij jouw institutional racism leugens weer in de OP hebt gezet.
Isdatzo heeft van dit topic een aardig passieproject gemaakt.

Mods, mag navolgend bericht ook in de OP? Al is het maar ter nuance?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:
"We are trained marxists", aldus een van de oprichters van BLM.

BLM.com
"We disrupt the Western-prescribed nuclear family structure requirement by supporting each other as extended families and “villages” that collectively care for one another, especially our children, to the degree that mothers, parents, and children are comfortable."

De marxisten hadden ook al zo'n hekel aan de familie-eenheid:
"Marxists argue that the nuclear family performs ideological functions for Capitalism – the family acts as a unit of consumption and teaches passive acceptance of hierarchy. It is also the institution through which the wealthy pass down their private property to their children, thus reproducing class inequality."

Marx, Engels and the Abolition of the family
Marxism and "the" Family
Want to Dismantle Capitalism? Abolish the Family
Black Lives Matter and the Family
Black Lives Matter Plan to Disrupt the Nuclear Family and ‘Dismantle Cisgender Privilege’ Gains Support in Corporate America
Why Marxist Organizations Like BLM Seek to Dismantle the "Western Nuclear Family"
How Black Lives Matter’s Hatred Of The Family Feeds Its Desire For Revolution
The matter of Marxism: Black Lives Matter is rooted in a soulless ideology
An appeal to Black Lives Matter activists

BLM wil de grote moeite die zwarten hebben om stabiele families in stand te houden terugzien in de gehele maatschappij. Het is de klassieke marxistische riedel: Iedereen gelijk, wat erop neerkomt dat iedereen de dupe is van werkelijke systemische oppressie.

Weet aan welke kant van de geschiedenis je staat als je dit soort groepen steunt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194743056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:33 schreef Hathor het volgende:
Kijk naar de logica van een van de sleutelfiguren van de NYC tak van BLM, het is gewoon tenenkrommend.

Candace geeft aan dat veel problematiek komt door dat kinderen zonder vader opgroeien, wat volgens mij iets is dat we al lang weten.

Komt Hawk aan, Nee! het is de schuld van fastfood en frisdranken die ons vol stoppen met suiker!
Thats whats killing us, thats the biggest form of racism.
Ohmygawd :|W

Het is altijd wel de schuld van een ander, maar nooit binnen de community of familie zelf natuurlijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194743057
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die American Dream is dan ook niets meer dan een luchtspiegeling.
Dat klopt en dat was het altijd al. Dat heeft met kleur niet zo gek veel te maken. Of moeten de Amerikaanse Ieren hun bek maar houden omdat ze het privilege hebben over een blanke huidskleur te beschikken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 27-08-2020 12:05:53 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194743195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:59 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Candace geeft aan dat veel problematiek komt door dat kinderen zonder vader opgroeien, wat volgens mij iets is dat we al lang weten.

Komt Hawk aan, Nee! het is de schuld van fastfood en frisdranken die ons vol stoppen met suiker!
Thats whats killing us, thats the biggest form of racism.
Ohmygawd :|W

Het is altijd wel de schuld van een ander, maar nooit binnen de community of familie zelf natuurlijk.
Het ontbeert aan zelf reflectie en aan eigen verantwoordelijk nemen in de zwarte gemeenschap, uitzonderingen daargelaten. Idem voor veel allochtonen in Nederland.

Ze lijden aan een schuldafschuif cultuur, waarbij linkse witte mensen lijden aan een overdreven schuldcomplex (witte mensen gaan overal over).

Die tandem zie je steeds; mensen van kleur die alles extern beleggen, en witte mensen die alle schuld opnemen.

Aziaten zijn een uitzondering, omdat die niet meedoen aan deze tandem, en daarom hoor je niets over hen.
pi_194743344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:09 schreef Homey het volgende:

[..]



Ze lijden aan een schuldafschuif cultuur, waarbij linkse witte mensen lijden aan een overdreven schuldcomplex (witte mensen gaan overal over).
Ik zie helemaal geen schuldbesef van witte mensen hoor. Anders dan een blm zwart plaatje 1x per jaar. Een kleine moeite. Net als "klappen voor de zorg"

De witte privileges draaien gewoon door ondertussen.

pi_194743610
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:20 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik zie helemaal geen schuldbesef van witte mensen hoor. Anders dan een blm zwart plaatje 1x per jaar. Een kleine moeite. Net als "klappen voor de zorg"

De witte privileges draaien gewoon door ondertussen.

[ afbeelding ]
Jawel, maar de grap is, deze witte mensen doen nooit aan een persoonlijke offering. Het is alleen maar virtue signallen. Opvallend hoe gretig mensen van kleur daar intrappen.

De truc is: zorg dat mensen van kleur in het verre verleden blijven hangen en daar heel primitief op reageren. Dat weerhoudt hen van focussen op de toekomst en verantwoordelijkheid nemen voor eigen falen.

Dat houdt de mens van kleur achtergesteld en in een afhankelijke ouder kind positie met de linkse witte mens.
pi_194743859
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat ik dat ook wel kan.
Interessant :). Ga je gang, ik ben namelijk wel benieuwd ..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:41 schreef Homey het volgende:
In de media lees je alleen maar over witte en zwarte mensen. Maar hoe zit het met bruine en gele mensen?
Dat past niet in het gewenste narratief, helemaal 'gele' mensen niet. Immers presteren die op veel vlakken beter dan witte mensen en als dat teveel wordt benadrukt zou dat haaks staan op het gewenste narratief.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Isdatzo heeft van dit topic een aardig passieproject gemaakt.

Mods, mag navolgend bericht ook in de OP? Al is het maar ter nuance?
[..]

Dat kun je vergeten, ook dit past niet binnen het gewenste narratief.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Jawel, maar de grap is, deze witte mensen doen nooit aan een persoonlijke offering. Het is alleen maar virtue signallen. Opvallend hoe gretig mensen van kleur daar intrappen.

De truc is: zorg dat mensen van kleur in het verre verleden blijven hangen en daar heel primitief op reageren. Dat weerhoudt hen van focussen op de toekomst en verantwoordelijkheid nemen voor eigen falen.

Dat houdt de mens van kleur achtergesteld en in een afhankelijke ouder kind positie met de linkse witte mens.
Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in. Het is het moedwillig infantiliseren van niet-witte mensen waarmee men het gevoel heeft het moreel verlichte te doen. Het is ook niet voor niets dat niet-witte mensen die niet aan dit narratief willen meedoen gek worden aangekeken of zelfs de wind van voren krijgen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 13:10:20 #68
3542 Gia
User under construction
pi_194744076
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:59 schreef schommelstoel het volgende:

Het is altijd wel de schuld van een ander, maar nooit binnen de community of familie zelf natuurlijk.
Je ziet nu vaak dat zwarten eisen dat ze voorrang krijgen voor stageplekken en banen, omdat 'ze al zolang zijn achtergesteld'.

Maar dit slaat nergens op.

Deze groep is al vanaf het begin met crimineel gedrag bezig, wat de groep een slechte naam bezorgt. Door die slechte naam krijgen ze moeilijk een baan, dus slechte vooruitzichten. Aangezien dan de vooruitzichten toch slecht zijn, heeft je best doen op school geen zin. Dus schooluitval, op straat hangen, bendevorming, slechte naam.

Nu wil BLM dat we die slechte naam vergeten en zwarte mensen een kans geven. Dit willen ze bereiken, desnoods met geweld. Bam! Ga je weer.

Maar wel vast blijven houden aan de witte schuld van de slavernij, die al 150 jaar is afgeschaft. Mensen voor racist uitmaken als ze die schuld niet erkennen en vooral generatie op generatie opvoeden met het idee dat alle blanke mensen schuldig zijn aan de slavernij, dat ze dit eigenlijk nog steeds willen, dat je niet moet willen werken voor een blanke (dus werkloos), dus straatcultuur, dus slechte naam.

Sorry, de oplossing ligt binnen de eigen cultuur.
pi_194744136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant :). Ga je gang, ik ben namelijk wel benieuwd ..
[..]

Dat past niet in het gewenste narratief, helemaal 'gele' mensen niet. Immers presteren die op veel vlakken beter dan witte mensen en als dat teveel wordt benadrukt zou dat haaks staan op het gewenste narratief.
[..]

Dat kun je vergeten, ook dit past niet binnen het gewenste narratief.
[..]

Hier zit inderdaad een grote kern van waarheid in. Het is het moedwillig infantiliseren van niet-witte mensen waarmee men het gevoel heeft het moreel verlichte te doen. Het is ook niet voor niets dat niet-witte mensen die niet aan dit narratief willen meedoen gek worden aangekeken of zelfs de wind van voren krijgen.
Als je het NOS journaal kijkt zie je altijd mensen van kleur die boos zijn en praten over het verre verleden (slavernij). Dat past in het straatje van de linkse witte mensen, die vaak spreken namens mensen van kleur in een slachtofferrol.
pi_194744179
Kunnen die democraten hun kleuters (van licht tot donker gekleurd) niet beter opvoeden. Tjonge zeg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194744461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:14 schreef Homey het volgende:

[..]

Als je het NOS journaal kijkt zie je altijd mensen van kleur die boos zijn en praten over het verre verleden (slavernij). Dat past in het straatje van de linkse witte mensen, die vaak spreken namens mensen van kleur in een slachtofferrol.
Deze frustratie zal zeker oprecht zijn. Deze mensen zijn namelijk getraind om te denken dat alles wat in hun leven niet zo gaat als gepland, valt te verklaren door racisme en discriminatie. Dus een kind dat geen vwo-advies krijgt, of een sollicitatie die niet tot een baan leidt is per definitie het resultaat van racisme en discriminatie. Als dit er namelijk niet zou zijn, zouden donkere mensen allemaal floreren op de beste scholen en universiteiten, geen donker persoon zou iets verkeerd doen of in de gevangenis zitten, het hele leven van deze mensen zou gewoon een utopisch sprookje zijn. En dat wordt nu ontnomen door 'het systeem' dat is gecreëerd door de witte medemens.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:10 schreef Gia het volgende:
Je ziet nu vaak dat zwarten eisen dat ze voorrang krijgen voor stageplekken en banen, omdat 'ze al zolang zijn achtergesteld'.
Dit geldt voor meerdere 'minderheden'. Tegenwoordig werkt het in je voordeel als je bij zo'n groep hoort, en ik spreek hier uit ervaring. Veel grote bedrijven van naam hebben het letterlijk op hun website staan dat ze op deze criteria selecteren. Want als je een donkere huidskleur hebt, LGBT'er bent of een hoofddoek draagt brengt dit zogenaamd speciale kwaliteiten met zich mee, die anderen niet bezitten waardoor een werkplek diverser en inclusiever wordt. Dit zou dan zogenaamd het functioneren van een bedrijf verbeteren. En zijn hier zelfs oprecht studies over geschreven die dit zouden moeten bewijzen. Het is echt te belachelijk voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 13:32:36 ]
pi_194744719
twitter


_O-
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194744853
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die American Dream is dan ook niets meer dan een luchtspiegeling.
Niet altijd geweest natuurlijk, er is een tijd geweest dat bv een simpele Italiaanse pizzabakker met niks vanaf de boot stapte en binnen enkele jaren zichzelf schatrijk werkte. Maar goed, de tijden zijn veranderd zullen we maar zeggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194745197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:47 schreef Selqae het volgende:
[ twitter ]

_O-
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:47 schreef Selqae het volgende:
[ twitter ]

_O-
En ophitser Arjan van den Horst van het NOS journaal met een minutenlange emotie porno coverage prime time om 8 uur. Die kerel krijgt echt belachelijk veel tijd op het NOS journaal met zijn propaganda praatjes. Valt me dat minutenlange items over Amerika eerder aan bod komen dan binnenlands nieuws.
pi_194745210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet altijd geweest natuurlijk, er is een tijd geweest dat bv een simpele Italiaanse pizzabakker met niks vanaf de boot stapte en binnen enkele jaren zichzelf schatrijk werkte. Maar goed, de tijden zijn veranderd zullen we maar zeggen.
Onzin. Ook nu worden paupers miljonairs met briljante uitvindingen. Alleen die hoor je niet meer, want het betreft vaak Aziatische mensen en geen witte mensen.
pi_194745234
De American Dream is geen luchtspiegeling, het is alleen lastiger geworden door het stokken van de sociale mobiliteit. Er zijn nog genoeg mensen die van niets, iets groots weten te maken in de VS. En daar blijft dat land uitermate geschikt voor, je moet alleen wel hard werken, de juiste keuzes maken en ook met tegenslagen en obstakels kunnen omgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 14:14:38 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:21:57 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194745338
Ja, laten we de anekdotische successen van enkelingen zodanig projecteren dat de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden lijkt waar iedereen, mits je maar hard genoeg werkt, "succesvol" kan zijn!

Wat een onzin weer. De kansenongelijkheid in de VS is gigantisch groot, en dat succes is vaak meer te danken aan gigantisch veel geluk hebben gehad dan aan hard werken of "de juiste beslissingen maken".
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:24:12 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194745368
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:13 schreef Homey het volgende:

[..]

Onzin. Ook nu worden paupers miljonairs met briljante uitvindingen. Alleen die hoor je niet meer, want het betreft vaak Aziatische mensen en geen witte mensen.
Natuurlijk hoor je daar niemand over, want het is belachelijk om dat als norm te nemen. Dat is net zoiets als concluderen dat er geen racisme bestaat in de VS omdat Obama het tot president geschopt heeft.
Huilen dan.
pi_194745766
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Natuurlijk hoor je daar niemand over, want het is belachelijk om dat als norm te nemen. Dat is net zoiets als concluderen dat er geen racisme bestaat in de VS omdat Obama het tot president geschopt heeft.
Obama is maar 1 persoon. Succesvolle Aziatische mensen heb je heel veel van in Amerika. Alleen die passen niet in het narratief van mensen van kleur in een slachtofferrol, en dus hoor je daar niks over.
pi_194745793
Mooi Joop artikel: https://joop.bnnvara.nl/n(...)p-demonstranten-goed

Ik vind het echt heel interessant hoe mensen naar hetzelfde filmpje kunnen kijken en dan zulke verschillende conclusies kunnen trekken. Ik zag dat jongetje wegrennen voor een meute, vallen en meteen door een groep besprongen worden. Je kunt je twijfels hebben over hoe deze jongen in die situatie is terechtgekomen, maar wat moet hij anders doen? Zichzelf rustig in elkaar laten slaan en hopen dat ze lief genoeg zijn om dat vuurwapen niet tegen hem te gebruiken?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:10:06 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194745903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Obama is maar 1 persoon. Succesvolle Aziatische mensen heb je heel veel van in Amerika. Alleen die passen niet in het narratief van mensen van kleur in een slachtofferrol, en dus hoor je daar niks over.
Is het idee ooit bij je opgekomen dat wellicht niet alle "kleurtjes" (op dezelfde wijze of in gelijke mate) slachtoffer zijn van institutioneel racisme of maatschappelijke vooroordelen?
Huilen dan.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 15:11:17 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194745916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi Joop artikel: https://joop.bnnvara.nl/n(...)p-demonstranten-goed

Ik vind het echt heel interessant hoe mensen naar hetzelfde filmpje kunnen kijken en dan zulke verschillende conclusies kunnen trekken. Ik zag dat jongetje wegrennen voor een meute, vallen en meteen door een groep besprongen worden. Je kunt je twijfels hebben over hoe deze jongen in die situatie is terechtgekomen, maar wat moet hij anders doen? Zichzelf rustig in elkaar laten slaan en hopen dat ze lief genoeg zijn om dat vuurwapen niet tegen hem te gebruiken?
Hij had kunnen beginnen door niet iemand dood te schieten, wat jij beschrijft komt nadat hij iemand heeft doodgeschoten.

Hij had ook kunnen beginnen met in zijn eigen staat te blijven en niet met een geweer naar Kenosha te gaan wat op zich al een misdrijf is.

Nu zijn er 2 mensen dood, een ernstig gewond en is zijn leven meer dan waarschijnlijk verwoest voor het begint en kan hij een lange gevangenis straf tegemoet zien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194746128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
wat moet hij anders doen? Zichzelf rustig in elkaar laten slaan en hopen dat ze lief genoeg zijn om dat vuurwapen niet tegen hem te gebruiken?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja.
pi_194746157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi Joop artikel: https://joop.bnnvara.nl/n(...)p-demonstranten-goed

Ik vind het echt heel interessant hoe mensen naar hetzelfde filmpje kunnen kijken en dan zulke verschillende conclusies kunnen trekken. Ik zag dat jongetje wegrennen voor een meute, vallen en meteen door een groep besprongen worden. Je kunt je twijfels hebben over hoe deze jongen in die situatie is terechtgekomen, maar wat moet hij anders doen? Zichzelf rustig in elkaar laten slaan en hopen dat ze lief genoeg zijn om dat vuurwapen niet tegen hem te gebruiken?
Goeie genade, er zit er zelfs een tussen die geen verschil ziet tussen deze jongen en Brenton Tarrant, hoe gebunkerd ben je dan? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:28:08 #85
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194746169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:14 schreef Dejannn het volgende:
De American Dream is geen luchtspiegeling, het is alleen lastiger geworden door het stokken van de sociale mobiliteit. Er zijn nog genoeg mensen die van niets, iets groots weten te maken in de VS. En daar blijft dat land uitermate geschikt voor, je moet alleen wel hard werken, de juiste keuzes maken en ook met tegenslagen en obstakels kunnen omgaan.
M.a.w. niet veel anders dan Nederland. Je kunt hier exact hetzelfde met dezelfde voorwaardes.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:28:12 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194746170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:26 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja.
Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:29:29 #87
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194746199
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
:')
pi_194746235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij had kunnen beginnen door niet iemand dood te schieten, wat jij beschrijft komt nadat hij iemand heeft doodgeschoten.

Hij had ook kunnen beginnen met in zijn eigen staat te blijven en niet met een geweer naar Kenosha te gaan wat op zich al een misdrijf is.

Nu zijn er 2 mensen dood, een ernstig gewond en is zijn leven meer dan waarschijnlijk verwoest voor het begint en kan hij een lange gevangenis straf tegemoet zien.
Ik vermoed dat het zwaarste wat ze hem ten laste gaan leggen gaat zijn dat hij nog te jong was voor een wapenvergunning. Voor de rest is het gewoon zelfverdediging, er liep er een met getrokken pistool op hem af en een ander wilde hem zijn schedel inslaan met een skateboard. De wijze waarop hij gehandeld heeft is de enige juiste en tevens de reden dat hij nu zelf niet in een kist ligt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194746263
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
Als er geen hordes mensen rondlopen die je huis of winkel in brand willen steken en leegroven, hoef je ook niet met een aanvalswapen de straat op te gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194746296
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
Dat is wat je noemt een 'logisch gevolg'.
pi_194746318
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij had kunnen beginnen door niet iemand dood te schieten, wat jij beschrijft komt nadat hij iemand heeft doodgeschoten.

Hij had ook kunnen beginnen met in zijn eigen staat te blijven en niet met een geweer naar Kenosha te gaan wat op zich al een misdrijf is.

Nu zijn er 2 mensen dood, een ernstig gewond en is zijn leven meer dan waarschijnlijk verwoest voor het begint en kan hij een lange gevangenis straf tegemoet zien.
https://www.nytimes.com/2(...)-shooting-video.html

Volgens deze BLM steunende krant ging het toen ook om iemand die hem had achtervolgd en op hem afdook. Bij de tweede schietpartij had een van de slachtoffers ook een vuurwapen vast. Zijn ouders hadden deze jongen lekker thuis moeten houden, maar hoe fucking dwaas ben je als je iemand met een AR gaat achtervolgen, omdat je met hem wil worstelen? Zelfs in Nederland mag je geweld gebruiken als je achterna wordt gezeten door agressieve lui.
pi_194746427
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goeie genade, er zit er zelfs een tussen die geen verschil ziet tussen deze jongen en Brenton Tarrant, hoe gebunkerd ben je dan? :')
Sommige mensen zien een blanke jongen met een vuurwapen en dan neemt het reptielenbrein het over. Een andere verklaring heb ik niet voor zo'n gedachtegang.

Ik heb het filmpje van Brenton gezien. Dit was een man die ongewapende mensen doodschoot, gewonden nog eens extra doorzeefde en in de hele slachtpartij was er maar een jongen die zichzelf probeerde te verdedigen door zelf aan te vallen.

Zelfs al vindt je Kyle een echte lul, daar is reden genoeg voor, dan nog kun je toch niet met droge ogen beweren dat dit ook maar 5% zo kwaadaardig was als Brenton.
pi_194746453
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
Dit is geen antwoord op die vraag.
pi_194746457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als er geen hordes mensen rondlopen die je huis of winkel in brand willen steken en leegroven, hoef je ook niet met een aanvalswapen de straat op te gaan.
Dat hoef je sowieso niet als het allemaal 30 kilometer van waar je woont plaats vindt.
pi_194746495
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet met een aanvalswapen de straat op gaan en daarmee mensen neerschieten?
Makkelijk lullen vanuit Nederland. Als hier wekenlang complete industrieterreinen en winkelcentra afgebrand zouden worden dan voorzie ik hier ook een verschuiving in wat we normaal vinden. Je bedrijf verliezen in een land met een kansloos sociaal vangnet en bijna geen steun voor het MKB doet wat met je.
pi_194746597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat hoef je sowieso niet als het allemaal 30 kilometer van waar je woont plaats vindt.
Misschien was hij daar om een vriend of familielid bij te staan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:57:11 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194746658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is wat je noemt een 'logisch gevolg'.
Ja, van het gegeven dat iedere debiel en z'n oma daar met een militair wapen rond kan lopen in combinatie met maatschappelijke onrust. Natuurlijk gaat dat fout.
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:57:28 #98
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194746661
Anthony Huber en Josep Rosenbaum overleden. Gaige Grosskreutz had een revolver in zijn hand toen zijn bicep/elleboog naar de klote werd geschoten. Waarom had die een revolver bij'm tijdens een 'vreedzaam' protest kan je je afvragen?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:58:07 #99
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194746667
Ze schieten wel steeds de juiste mensen neer!

twitter
pi_194746672
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, van het gegeven dat iedere debiel en z'n oma daar met een militair wapen rond kan lopen in combinatie met maatschappelijke onrust. Natuurlijk gaat dat fout.
Leuk gedaan dit, maar nee, zo werkt het helaas niet.

Jij hebt gewoon fundamenteel een probleem met de VS als land op zich, zoveel is wel duidelijk.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:58:44 #101
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194746673
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, van het gegeven dat iedere debiel en z'n oma daar met een militair wapen rond kan lopen in combinatie met maatschappelijke onrust. Natuurlijk gaat dat fout.
Aanvalswapen, militair wapen... toe maar. En welk wapen had hij werkelijk?
pi_194746679
Wisconsin is trouwens sowieso een open carry state, dus daar gaan rondlopen met een vuurwapen is de normaalste zaak van de wereld. Iemand die openlijk een AR bij zich draagt proberen te meppen met een skateboard daarentegen is niet al te snugger. En ook al kent Wisconsin niet de stand your ground act, het volgende zegt eigenlijk wel dat de jongen weinig verweten kan worden...

A person may employ deadly force against another, if the person reasonably believes that force is necessary to protect a 3rd-person or one's self from imminent death or great bodily harm, without incurring civil liability for injury to the other.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:00:31 #103
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194746690
https://kiwifarms.net/thr(...)ge-4344#post-7216485

Dus hij wilde dat joch vermoorden, verdiende loon dan maar he
pi_194746691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:57 schreef Ciclon het volgende:
Anthony Huber en Josep Rosenbaum overleden. Gaige Grosskreutz had een revolver in zijn hand toen zijn bicep/elleboog naar de klote werd geschoten. Waarom had die een revolver bij'm tijdens een 'vreedzaam' protest kan je je afvragen?
Zelfde reden als waarom die jongen een AR bij zich droeg, het kan en mag daar gewoon.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:04:26 #105
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194746731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij had kunnen beginnen door niet iemand dood te schieten, wat jij beschrijft komt nadat hij iemand heeft doodgeschoten.

Hij had ook kunnen beginnen met in zijn eigen staat te blijven en niet met een geweer naar Kenosha te gaan wat op zich al een misdrijf is.

Nu zijn er 2 mensen dood, een ernstig gewond en is zijn leven meer dan waarschijnlijk verwoest voor het begint en kan hij een lange gevangenis straf tegemoet zien.
Wacht eens even, het is de schuld van die jongen zelf dat hij in een positie van zelfverdediging wordt gedwongen?

Jouw terroristenvrienden hadden gewoon niet kunnen rellen. Ze hadden gewoon mensen niet kunnen mishandelen. Ze hadden gewoon lekker thuis of elders kunnen protesteren. Jouw terroristenvrienden hadden gewoon hun poten thuis kunnen houden...

Maar het is de schuld van de jongen? Je laat je van je meest verachtelijke kant zien. Zo uitdrukkelijk tegen zelfverdediging zijn... eng hoor.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:04:26 #106
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_194746732
quote:
Beetje zoals het zoals toen ging;
pi_194746735
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:39 schreef Homey het volgende:

[..]

Het is alleen maar virtue signallen. Opvallend hoe gretig mensen van kleur daar intrappen.


Toch niet helemaal

Zo waren er dagenlang allochtonenrellen in grote steden (en smeult het daar nog)
pi_194746740
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:58 schreef YoungDriller het volgende:
Ze schieten wel steeds de juiste mensen neer!

[ twitter ]

Echt duidelijk een jongen die die avond op negerjacht was. Drie nogal blanke koppies die hij had neergeschoten.

Moest dit nog even checken, maar het staat ook in de mainstream media: The third victim Gaige Grosskreutz, 26, of West Allis, is a member of the People’s Revolution Movement of Milwaukee.

Wat een verzameling kneuzen. De ene loopt te larpen als een agent en de ander loopt te larpen als een revolutionair.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:05:03 #109
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194746741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zelfde reden als waarom die jongen een AR bij zich droeg, het kan en mag daar gewoon.
Klopt. Maar dan kom je niet voor een vreedzaam protest. Wat dat joch kwam doen is duidelijk. Verdedigen tegen plunderingen. Helaas zag dat in zijn fantasie er leuker uit dan in werkelijkheid.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:06:11 #110
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194746753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt duidelijk een jongen die die avond op negerjacht was. Drie nogal blanke koppies die hij had neergeschoten.

Moest dit nog even checken, maar het staat ook in de mainstream media: The third victim Gaige Grosskreutz, 26, of West Allis, is a member of the People’s Revolution Movement of Milwaukee.

Wat een verzameling kneuzen. De ene loopt te larpen als een agent en de ander loopt te larpen als een revolutionair.
Ook allemaal een soort van strafblad :P.
pi_194746762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:59 schreef Hathor het volgende:
Wisconsin is trouwens sowieso een open carry state, dus daar gaan rondlopen met een vuurwapen is de normaalste zaak van de wereld. Iemand die openlijk een AR bij zich draagt proberen te meppen met een skateboard daarentegen is niet al te snugger. En ook al kent Wisconsin niet de stand your ground act, het volgende zegt eigenlijk wel dat de jongen weinig verweten kan worden...

A person may employ deadly force against another, if the person reasonably believes that force is necessary to protect a 3rd-person or one's self from imminent death or great bodily harm, without incurring civil liability for injury to the other.
Hij was niet eens zijn ground aan het standen, maar aan het wegrennen. In Nederland is het de bedoeling dat je wegrent als iemand geweld tegen je gebruikt, maar als je geen kant meer opkan is er een redelijke kans dat je na een lang proces geen onvrijwillig verblijf in de gevangenis hoeft te doen. Daar lijkt hier ook sprake van.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:08:19 #112
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:08:55 #113
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194746788
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hij was niet eens zijn ground aan het standen, maar aan het wegrennen. In Nederland is het de bedoeling dat je wegrent als iemand geweld tegen je gebruikt, maar als je geen kant meer opkan is er een redelijke kans dat je na een lang proces onvrijwillig verblijf in de gevangenis hoeft te doen. Daar lijkt hier ook sprake van.
Klopt. Stel hij had niet geschoten, dan was het gedaan met hem.
pi_194746801
quote:
This latest development in Kenosha, which has a Democrat mayor, comes after Gov. Tony Evers (D) reportedly refused help from the Trump administration that law enforcement said that they needed to maintain peace.

“I got a call today from congressman who represents that district, and from Senator Johnson as well, really just pleading for help, saying that the local sheriff and the mayor and police chief need some additional assistance,” White House chief of staff Mark Meadows said. “I got on the phone right away and offered assistance in the form of additional National Guard help.”

Meadows added, “The president was on the phone with the governor today … we have National Guard standing by, and if the general for the National Guard [in Kenosha] needs additional help, we’re there to do it, but today, that request was denied by the governor.”
Het is sowieso bizar dat niet de politie maar burgers die winkels moeten beschermen.
Het politiedistrict had ook om extra assistentie gevraagd omdat ze het niet aankonden maar dat heeft de Democratische gouverneur Tony Evers dus geweigerd.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:11:19 #115
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_194746815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:06 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ook allemaal een soort van strafblad :P.
Nogal logisch gezien het merendeel antifa tuig is. Het is nog een wonder dat er niks ergers gebeurd is daar behalve losse incidenten.

Zoals het daar gaat is het slechts een kwestie van tijd totdat er een keer iemand een AR15 pakt en een hele groep 'demonstranten' neerschiet.
pi_194746874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt. Stel hij had niet geschoten, dan was het gedaan met hem.
Maar als hij net daarvoor niet iemand door het hoofd had geschoten, was hij niet in die positie terecht gekomen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:16:34 #117
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194746901
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar als hij net daarvoor niet iemand door het hoofd had geschoten, was hij niet in die positie terecht gekomen.
Als de terroristen thuis waren gebleven had niemand een kogel hoeven koppen.
pi_194746939
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:16 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als de terroristen thuis waren gebleven had niemand een kogel hoeven koppen.
Euhm, hij vermoordde iemand. Dat telt niet meer?
pi_194746948
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar als hij net daarvoor niet iemand door het hoofd had geschoten, was hij niet in die positie terecht gekomen.
Maar als diegene hem niet had achtervolgd en aangevallen, dan was hij niet door het hoofd geschoten.
pi_194746977
Timeline van filmpjes van die avond. NSFW, maar ook niet heel veel schokkender dan wat de NOS op de website heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:22:38 #121
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194746979
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Euhm, hij vermoordde iemand. Dat telt niet meer?
Jij schijnt niet te snappen dat zijn eerste "slachtoffer" een gevolg van een groep terroristen was. Het was geen actie zonder oorzaak.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:24:50 #122
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747016
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:22 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Jij schijnt niet te snappen dat zijn eerste "slachtoffer" een gevolg van een groep terroristen was. Het was geen actie zonder oorzaak.
Klopt, hij was helemaal niet op shooting tocht. Die eerste gozer, die rooie, die rende hem achterna en gooide een mototov cocktail naar hem.

En dan nog wat anders, waarom moet die klaploper zijn gezicht bedekken? Had die wat te verbergen of was die wat van plan?
pi_194747033
Opmerkelijk toch hoe bepaalde users hier zaken bekijken, het ene moment is geweld (en pyromanie) totaal te begrijpen en het andere moment wordt het ineens veroordeeld. Alles wordt zo verdraaid dat het binnen het gewenste narratief past.

Die schutter, letterlijk een kind, is trouwens in een andere video ook te zien, komt lichtelijk zwakzinnig over als je het mij vraagt, heeft een bepaalde vibe die een beetje apart is in elk geval. Maar sowieso komt op al deze rellen, plunderingen en (gewelddadige) demonstraties een bepaald type mens af, dat is ook wel te zien aan de figuren die zijn opgepakt bijvoorbeeld. Ook dingen die er te zien zijn in veel van die filmpjes, kinderen van 14 a 15 die met een skateboard vol op een politieauto inslaan, mensen die bij een handgemeen betrokken raken en vervolgens gewoon vol een medemens in het gezicht schoppen terwijl deze al op de grond ligt. Uiterst schrikbarende en barbaarse taferelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 16:26:53 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:28:08 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747052
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:26 schreef Dejannn het volgende:
Opmerkelijk toch hoe bepaalde users hier zaken bekijken, het ene moment is geweld (en pyromanie) totaal te begrijpen en het andere moment wordt het ineens veroordeeld. Alles wordt zo verdraaid dat het binnen het gewenste narratief past.

Die schutter, letterlijk een kind, is trouwens in een andere video ook te zien, komt lichtelijk zwakzinnig over als je het mij vraagt, heeft een bepaalde vibe die een beetje apart is in elk geval. Maar sowieso komt op al deze rellen, plunderingen en (gewelddadige) demonstraties een bepaald type mens af, dat is ook wel te zien aan de figuren die zijn opgepakt bijvoorbeeld. Ook dingen die er te zien zijn in veel van die filmpjes, kinderen van 14 a 15 die met een skateboard vol op een politieauto inslaan, mensen die bij een handgemeen betrokken raken en vervolgens gewoon vol een medemens in het gezicht schoppen terwijl deze al op de grond ligt. Uiterst schrikbarende en barbaarse taferelen.
Iedereen beaamt hier dat hij daar niet had moeten zijn en dat het wapenbezit in de USA lachwekkend is.
pi_194747056
twitter


Het eerste "slachtoffer" schreeuwt hier dat ze hem neer moeten schieten. Hij kreeg zijn zin.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:28:23 #126
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:29:50 #127
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]

Het eerste "slachtoffer" schreeuwt hier dat ze hem neer moeten schieten. Hij kreeg zijn zin.
Beide doden staan op dat filmpje op de voorgrond mensen te bedreigen. Totale mafklappers.
pi_194747117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Iedereen beaamt hier dat hij daar niet had moeten zijn en dat het wapenbezit in de USA lachwekkend is.
Spreek niet voor een ander.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:33:55 #129
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Spreek niet voor een ander.
Oke Baas
pi_194747166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Klopt, hij was helemaal niet op shooting tocht. Die eerste gozer, die rooie, die rende hem achterna en gooide een mototov cocktail naar hem.

En dan nog wat anders, waarom moet die klaploper zijn gezicht bedekken? Had die wat te verbergen of was die wat van plan?
Dat van die molotov is toch allang ontkracht?
pi_194747180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Iedereen beaamt hier dat hij daar niet had moeten zijn en dat het wapenbezit in de USA lachwekkend is.
Oh ja? Ondanks dat ik vind dat de eisen voor wapenbezit sterk moeten worden aangescherpt, vind ik het begrijpelijk dat mensen in de VS een wapen mogen dragen.
pi_194747181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:29 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Beide doden staan op dat filmpje op de voorgrond mensen te bedreigen. Totale mafklappers.
Hey daar staan wat mensen die ik totaal niet ken en ze hebben allemaal meerdere vuurwapens. Laat ik eens agressief tegen ze doen!

Zijn dat soort lui helemaal doorgesnoven zodat ze geen angst meer hebben? Is het gewoon een zelfmoordpoging? Zijn ze volkomen zwakzinnig? Ik weet het niet.
pi_194747185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]

Het eerste "slachtoffer" schreeuwt hier dat ze hem neer moeten schieten. Hij kreeg zijn zin.
U vraagt, wij draaien. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194747203
twitter


Dit is dan congresswoman :')
pi_194747247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Dit is dan congresswoman :')
Van de partij die het land gaat uniten hoor!
pi_194747259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]

Het eerste "slachtoffer" schreeuwt hier dat ze hem neer moeten schieten. Hij kreeg zijn zin.
Hij viel de 17-jarige Kyle Rittenhouse aan met een steen in een plastic tas en bekocht dit met de dood. Kyle Rittenhouse nam direct contact op met het alarmnummer maar werd vervolgens belaagd en achtervolgd door een boze menigte.

Deze menigte was bewapend met stokken, stenen, skateboards en zelfs handwapens. Halverwege zijn vlucht wordt Kyle neergehaald door een skateboard. Op dat moment wordt hij belaagd en wordt gedwongen opnieuw zijn AR te gebruiken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:40:56 #137
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Dit is dan congresswoman :')
Gelijk weer 'white supremacist' wat is dat toch met die debielen in de USA?
pi_194747268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Dit is dan congresswoman :')
Zo, bij haar heeft de roos ook flink toegeslagen zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194747293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:40 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Gelijk weer 'white supremacist' wat is dat toch met die debielen in de USA?
Deze segregatie gaat alleen maar zorgen dat rassen steeds meer langs elkaar heen gaan leven in Amerika. Dit hele BLM gebeuren werkt averechts.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:43:52 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194747311
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:36 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh ja? Ondanks dat ik vind dat de eisen voor wapenbezit sterk moeten worden aangescherpt, vind ik het begrijpelijk dat mensen in de VS een wapen mogen dragen.
Het leidt alleen tot flink wat onnodig en zinloos geweld, maar wellicht is dat ook gewoon onderdeel van de Amerikaanse cultuur. Je buurman overhoop schieten omdat je 'm vervelend vindt, fuck yeah.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:44:16 #141
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194747326
Vraag; 'How is your friend today?' Antwoord: 'Left handed' _O- _O- _O- _O-
pi_194747335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je buurman overhoop schieten omdat je 'm vervelend vindt, fuck yeah.
Want dat gebeurt. Ofzo.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:45:46 #143
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194747354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hey daar staan wat mensen die ik totaal niet ken en ze hebben allemaal meerdere vuurwapens. Laat ik eens agressief tegen ze doen!

Zijn dat soort lui helemaal doorgesnoven zodat ze geen angst meer hebben? Is het gewoon een zelfmoordpoging? Zijn ze volkomen zwakzinnig? Ik weet het niet.
Ook een halve dag reizen met de auto omdat je het leuk lijkt om met je wapen over straat te paraderen en je je Rambo waant.

Frisse figuren allemaal.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:46:05 #144
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194747361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want dat gebeurt. Ofzo.
Dat gebeurt zeker, ja.
pi_194747374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt zeker, ja.
_O-

Oke dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:46:57 #146
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194747382
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want dat gebeurt. Ofzo.
Ja, dat gebeurt. Was dat niet onlangs, die man die zijn 5-jarige buurjongen doodschoot? Was alleen niet zo interessant voor de rassenpolitiekbedrijvende media. Dader en slachtoffer hadden de verkeerde kleurtjes.
pi_194747384
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ook een halve dag reizen met de auto omdat je het leuk lijkt om met je wapen over straat te paraderen en je je Rambo waant.

Frisse figuren allemaal.
20 minuten rijden = een halve dag.

Oke dan.
pi_194747399
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt. Was dat niet onlangs, die man die zijn 5-jarige buurjongen doodschoot? Was alleen niet zo interessant voor de rassenpolitiekbedrijvende media. Dader en slachtoffer hadden de verkeerde kleurtjes.
Ik doel meer op 'man schiet buurman neer want vervelend' en dat dat dan op grote schaal gebeurt.
pi_194747418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het leidt alleen tot flink wat onnodig en zinloos geweld, maar wellicht is dat ook gewoon onderdeel van de Amerikaanse cultuur. Je buurman overhoop schieten omdat je 'm vervelend vindt, fuck yeah.
Zolang je je in de VS niet bezig houdt met drugsdealen, ben je daar echt net zo veilig als in Europa hoor. Iedere randdebiel in Nederland geven we ook de mogelijkheid om met een dodelijk wapen van een paar duizend kilo rond te scheuren in de binnenstad. Hoeveel bekenden van jou hebben al een fietser doodgereden, omdat die treuzelde ofzo?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 16:50:06 #150
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194747440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik doel meer op 'man schiet buurman neer want vervelend' en dat dat dan op grote schaal gebeurt.
Weet ik. Ik wilde enkel het meest bekende recente geval aanhalen omdat Poem_ en BLM enzo.
pi_194747462
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt. Was dat niet onlangs, die man die zijn 5-jarige buurjongen doodschoot? Was alleen niet zo interessant voor de rassenpolitiekbedrijvende media. Dader en slachtoffer hadden de verkeerde kleurtjes.
Dader was inderdaad zwart en het slachtoffertje wit, dat telt dus niet. Dat past niet in het gewenste narratief. Uiteindelijk heeft CNN (na veel kritiek) er toch een artikel aan moeten wijden, goh wat zullen ze dat met tegenzin hebben geschreven zeg. Daar hebben ze natuurlijk diep van binnen alleen maar compassie voor zo'n onschuldige zwarte man, oké hij schiet een 5-jarig kind neer, maar daar kan hij niets aan doen. Dat is het resultaat van een racistische maatschappij die veel ongelijkheid kent.
pi_194747488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ook een halve dag reizen met de auto omdat je het leuk lijkt om met je wapen over straat te paraderen en je je Rambo waant.

Frisse figuren allemaal.
Ik vind dat ook nogal bijzonder, maar dat je zo'n wannabe Rambo gaat provoceren snap ik nog veel minder. Ik vind bijvoorbeeld vechthonden echt een achterlijk iets waar zo snel mogelijk een einde aan gemaakt zou moeten worden, maar dat betekent niet dat ik de baasjes of de honden ga lopen schoppen. Ik pas wel op.
pi_194747509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

20 minuten rijden = een halve dag.

Oke dan.
Op dit soort evenementen komen mensen met geweren vanuit heel het land. Bij die belegerde ranch van een paar jaar terug waren er genoeg met het vliegtuig gekomen om erbij te zijn.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:08:42 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194747815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:44 schreef Dejannn het volgende:

dan wordt dit laatste gewoon genegeerd, want dat past niet in het gewenste narratief.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:14 schreef Dejannn het volgende:

Dit soort plaatjes passen niet in het gewenste narratief ;).
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:56 schreef Dejannn het volgende:

Dat past niet in het gewenste narratief, helemaal 'gele' mensen niet. Immers presteren die op veel vlakken beter dan witte mensen en als dat teveel wordt benadrukt zou dat haaks staan op het gewenste narratief.
[..]

Dat kun je vergeten, ook dit past niet binnen het gewenste narratief.
[..]

Het is ook niet voor niets dat niet-witte mensen die niet aan dit narratief willen meedoen gek worden aangekeken
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:26 schreef Dejannn het volgende:
Alles wordt zo verdraaid dat het binnen het gewenste narratief past.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:51 schreef Dejannn het volgende:

Dat past niet in het gewenste narratief.
Juist. Nu weten we het wel hoor. Misschien wordt het eens tijd om het narratief dat jij jezelf laat voorschotelen en vervolgens hier komt verkondigen aan een kritische blik te onderwerpen?
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:09:59 #155
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194747846
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Juist. Nu weten we het wel hoor. Misschien wordt het eens tijd om het narratief dat jij jezelf laat voorschotelen en vervolgens hier komt verkondigen aan een kritische blik te onderwerpen?
Ik ruik de wanhoop van hier.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:12:45 #156
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194747897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik vind dat ook nogal bijzonder, maar dat je zo'n wannabe Rambo gaat provoceren snap ik nog veel minder. Ik vind bijvoorbeeld vechthonden echt een achterlijk iets waar zo snel mogelijk een einde aan gemaakt zou moeten worden, maar dat betekent niet dat ik de baasjes of de honden ga lopen schoppen. Ik pas wel op.
Dat soort figuren zijn sowieso al weinig rationeel of intelligent te noemen, dus dan krijg je dat.
pi_194748045
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:09 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik ruik de wanhoop van hier.
Ik zie de volgende struisvogel hier. :+
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:23:26 #158
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194748087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi Joop artikel: https://joop.bnnvara.nl/n(...)p-demonstranten-goed

Ik vind het echt heel interessant hoe mensen naar hetzelfde filmpje kunnen kijken en dan zulke verschillende conclusies kunnen trekken. Ik zag dat jongetje wegrennen voor een meute, vallen en meteen door een groep besprongen worden. Je kunt je twijfels hebben over hoe deze jongen in die situatie is terechtgekomen, maar wat moet hij anders doen? Zichzelf rustig in elkaar laten slaan en hopen dat ze lief genoeg zijn om dat vuurwapen niet tegen hem te gebruiken?
Bij Joop tikken ze zulke onzin over uit The Guardian, griezelig links vondje.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:26:38 #159
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194748149
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dader was inderdaad zwart en het slachtoffertje wit, dat telt dus niet. Dat past niet in het gewenste narratief. Uiteindelijk heeft CNN (na veel kritiek) er toch een artikel aan moeten wijden, goh wat zullen ze dat met tegenzin hebben geschreven zeg. Daar hebben ze natuurlijk diep van binnen alleen maar compassie voor zo'n onschuldige zwarte man, oké hij schiet een 5-jarig kind neer, maar daar kan hij niets aan doen. Dat is het resultaat van een racistische maatschappij die veel ongelijkheid kent.
De zwarte buurman die het blanke jongetje dood schoot, was immers ook een slachtoffer of een verwarde man die niet wist wat hij deed. Was het een blanke man die zijn zwarte buurjongen neerknalde, was het uiteraard een vuige racist, Fox-kijker en Trumpstemmer.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194748165
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Juist. Nu weten we het wel hoor. Misschien wordt het eens tijd om het narratief dat jij jezelf laat voorschotelen en vervolgens hier komt verkondigen aan een kritische blik te onderwerpen?
Als er eentje hier totaal niet kritisch is ben jij dat wel.
Man ik schrik echt van dit topic en de gedachtegang van sommige.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:29:55 #161
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194748211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

_O-

Oke dan.
Ieder jaar zijn er wel weer een aantal, maar kennelijk is dat grappig ofzo.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:32:02 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194748240
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dader was inderdaad zwart en het slachtoffertje wit, dat telt dus niet. Dat past niet in het gewenste narratief. Uiteindelijk heeft CNN (na veel kritiek) er toch een artikel aan moeten wijden, goh wat zullen ze dat met tegenzin hebben geschreven zeg. Daar hebben ze natuurlijk diep van binnen alleen maar compassie voor zo'n onschuldige zwarte man, oké hij schiet een 5-jarig kind neer, maar daar kan hij niets aan doen. Dat is het resultaat van een racistische maatschappij die veel ongelijkheid kent.
Je zou bijna gaan denken dat dat vooral andersom geldt en je nu je interne moraal projecteert op de buitenwereld.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:33:07 #163
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ieder jaar zijn er wel weer een aantal, maar kennelijk is dat grappig ofzo.
"Ieder jaar wel weer een aantal"

Als je het zo stelt lijkt het ineens allemaal mee te vallen. Zeker met een zo bewapende bevolking als in de VS.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:34:48 #164
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194748273
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:33 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

"Ieder jaar wel weer een aantal"

Als je het zo stelt lijkt het ineens allemaal mee te vallen. Zeker met een zo bewapende bevolking als in de VS.
En dan de overige categorieën nog. Jaarlijks zijn dat er nogal wat.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:36:46 #165
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]

En dan de overige categorieën nog. Jaarlijks zijn dat er nogal wat.
"de overige categorieën", "nogal wat"

Noem eens een paar categorieën? Dan kunnen we zien of we daar indrukwekkende aantallen zullen vinden.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 17:42:39 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194748368
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het zwaarste wat ze hem ten laste gaan leggen gaat zijn dat hij nog te jong was voor een wapenvergunning. Voor de rest is het gewoon zelfverdediging, er liep er een met getrokken pistool op hem af en een ander wilde hem zijn schedel inslaan met een skateboard. De wijze waarop hij gehandeld heeft is de enige juiste en tevens de reden dat hij nu zelf niet in een kist ligt.
Right, vandaar dat ze hem gearresteerd hem met als aanklacht "first degree intentional homicide".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:43:33 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194748381
Gaan we nou serieus de omvang van de vuurwapenproblematiek in de VS ter discussie stellen?
Huilen dan.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:45:42 #168
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Right, vandaar dat ze hem gearresteerd hem met als aanklacht "first degree intentional homicide".
Tsja, aangezien aanklager een politiek ambt is, en er zeker in deze tijden veel te hoog wordt ingezet om de linksterroristen tegemoet te komen, zullen we maar afwachten wat er blijft plakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:46:02 #169
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194748425
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

"de overige categorieën", "nogal wat"

Noem eens een paar categorieën? Dan kunnen we zien of we daar indrukwekkende aantallen zullen vinden.
Als jij wil ontkennen dat er teveel doden in de VS vallen als gevolg van het gebruik van vuurwapens moet je dat vooral doen natuurlijk, ik heb dan weer niet zo heel veel zin in dit spelletje.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:47:32 #170
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748446
quote:
83s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:43 schreef Isdatzo het volgende:
Gaan we nou serieus de omvang van de vuurwapenproblematiek in de VS ter discussie stellen?
Misschien eerst de discussie aangaan, en dan concluderen of er daadwerkelijk sprake is van problematiek?

Wederom begin jij bij een conclusie, net als met jouw institutional racism. Riekt naar intellectuele armoede.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:48:32 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194748460
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Misschien eerst de discussie aangaan, en dan concluderen of er daadwerkelijk sprake is van problematiek?
Die is al lang en breed gevoerd joh.
quote:
Wederom begin jij bij een conclusie, net als met jouw institutional racism. Riekt naar intellectuele armoede.
Waarvan akte.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 17:49:35 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194748473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:45 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Tsja, aangezien aanklager een politiek ambt is, en er zeker in deze tijden veel te hoog wordt ingezet om de linksterroristen tegemoet te komen, zullen we maar afwachten wat er blijft plakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen zien maar voorlopig is de aanklacht "first degree intentional homicide". En doe eens niet zo zielig met dat linksterroristen als we praten over weer een Trump aanhanger die mensen vermoord?
Die lijst blijft maar groeien,namelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:49:46 #173
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als jij wil ontkennen dat er teveel doden in de VS vallen als gevolg van het gebruik van vuurwapens moet je dat vooral doen natuurlijk, ik heb dan weer niet zo heel veel zin in dit spelletje.
Wat is teveel? Definieer eens iets, stel eens grenzen. Nu zeik je om het zeiken, en lijk je niet geïnteresseerd in het werken naar een oplossing. Geef anders gewoon toe dat je gewoon lekker boos wil zijn en mensen je gewoon je zin geven.
pi_194748487
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wat is teveel?
1.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:53:27 #175
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748533
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:48 schreef Isdatzo het volgende:

Die is al lang en breed gevoerd joh.
Ah, ik was geen deelnemer. Waar kan ik de notulen vinden?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We zullen zien maar voorlopig is de aanklacht "first degree intentional homicide". En doe eens niet zo zielig met dat linksterroristen als we praten over weer een Trump aanhanger die mensen vermoord?
Die lijst blijft maar groeien,namelijk.
Zelfverdediging.

En de linksterroristen proberen het vooral bij mishandeling en verminking te houden, vanwege de publieke opinie. Het lijkt wel alsof jouw grens tussen acceptabel en onacceptabel bij de dood ligt. Hoort die grens niet ergens anders te liggen? Zoals... al het geweld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:54:22 #176
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748545
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:50 schreef RegularOrange het volgende:

[..]

1.
En hoe denk je dat te bereiken? Zelfs in Nederland komen we niet eens in de buurt van 1 vuurwapenslachtoffer. Het lijkt alsof je geen realiteitsbesef hebt?
pi_194748560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We zullen zien maar voorlopig is de aanklacht "first degree intentional homicide". En doe eens niet zo zielig met dat linksterroristen als we praten over weer een Trump aanhanger die mensen vermoord?
Die lijst blijft maar groeien,namelijk.
Hoeveel moorden zijn er door de Biden aanhangers gemaakt tijdens al die BLM rellen?
pi_194748571
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoeveel moorden zijn er door de Biden aanhangers gemaakt tijdens al die BLM rellen?
Een stuk of 30.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:56:07 #179
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoeveel moorden zijn er door de Biden aanhangers gemaakt tijdens al die BLM rellen?
Linkse factcheck: 0. Het waren allemaal Bernie supporters.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 17:56:18 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194748583
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:53 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah, ik was geen deelnemer. Waar kan ik de notulen vinden?
[..]

Zelfverdediging.

En de linksterroristen proberen het vooral bij mishandeling en verminking te houden, vanwege de publieke opinie. Het lijkt wel alsof jouw grens tussen acceptabel en onacceptabel bij de dood ligt. Hoort die grens niet ergens anders te liggen? Zoals... al het geweld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grens? Waar haal jij vandaan dat jij ook maar iets weet over mijn grens? Doe eens niet zo stoer, jochie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:57:36 #181
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748606
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn grens? Waar haal jij vandaan dat jij ook maar iets weet over mijn grens? Doe eens niet zo stoer, jochie.
Jij komt met "weer een Trump aanhanger die mensen vermoord"

Het leek mij daarom dat de dood de grens is voor jou. Zeg eens dan, waar ligt de grens voor jou zodat ik niets aan hoef te nemen?
pi_194748611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:54 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En hoe denk je dat te bereiken? Zelfs in Nederland komen we niet eens in de buurt van 1 vuurwapenslachtoffer. Het lijkt alsof je geen realiteitsbesef hebt?
Doet er niks aan af dat 1 teveel is.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 17:59:33 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194748635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:57 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Jij komt met "weer een Trump aanhanger die mensen vermoord"

Het leek mij daarom dat de dood de grens is voor jou. Zeg eens dan, waar ligt de grens voor jou zodat ik niets aan hoef te nemen?
En weer, dat is feitelijk. Weet je wat feiten zijn?

Mischien moet je wat minder aannames doen, het staat je niet erg goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194748671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoeveel moorden zijn er door de Biden aanhangers gemaakt tijdens al die BLM rellen?
Vertel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:02:10 #185
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:58 schreef RegularOrange het volgende:

[..]

Doet er niks aan af dat 1 teveel is.
Okee, ik speel me. 1 Vuurwapenslachtoffer is te veel. Wie moet er voor dat falen verantwoordelijk worden gehouden? Hoe wil je naar het acceptabele getal van 0 komen? Welk politiewerk moet er gedaan worden? Iedereen preventief in een isoleercel zetten?
pi_194748711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:02 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Okee, ik speel me. 1 Vuurwapenslachtoffer is te veel. Wie moet er voor dat falen verantwoordelijk worden gehouden? Hoe wil je naar het acceptabele getal van 0 komen? Welk politiewerk moet er gedaan worden? Iedereen preventief in een isoleercel zetten?
Ik zou niet weten waarom ik nu hier voor jou met een heel plan moet komen omdat ik 1 teveel vind. Jij vroeg waar de grens ligt en 1 is mijn antwoord.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:07:09 #187
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748744
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:04 schreef RegularOrange het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik nu hier voor jou met een heel plan moet komen omdat ik 1 teveel vind. Jij vroeg waar de grens ligt en 1 is mijn antwoord.
Hoef niet. Ik vond jouw post een uiting van onwetendheid en hoopte op iets meer vorm en inhoud. Helaas blijft het enkel bij kinderlijk en onrealistisch wensdenken. Jammer hoor.
pi_194748757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:07 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Hoef niet. Ik vond jouw post een uiting van onwetendheid en hoopte op iets meer vorm en inhoud. Helaas blijft het enkel bij kinderlijk en onrealistisch wensdenken. Jammer hoor.
Wat een domme conclusie.
pi_194748815
Black loot murderer's, eindelijk had iemand de ballen om die criminelen aan te pakken. Die hippie skater, die de jongeman wou doodknuppelen met zn skateboard, en nu lekker dood is bleek helemaal geen lievelingetje te zijn zoals iedereen beweerde maar keiharde agressieve crimineel.

twitter
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:16:22 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_194748856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:12 schreef Syd het volgende:
Black loot murderer's, eindelijk had iemand de ballen om die criminelen aan te pakken. Die hippie skater, die de jongeman wou doodknuppelen met zn skateboard, en nu lekker dood is bleek helemaal geen lievelingetje te zijn zoals iedereen beweerde maar keiharde agressieve crimineel.

[ twitter ]
1. Fijne dogwhistle
2. Wat is dat nou weer voor debiele post. De mensen die Breivik doodschoot waren ook vrijwel allemaal blank.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:16:26 #191
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194748858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:12 schreef Syd het volgende:
Black loot murderer's, eindelijk had iemand de ballen om die criminelen aan te pakken. Die hippie skater, die de jongeman wou doodknuppelen met zn skateboard, en nu lekker dood is bleek helemaal geen lievelingetje te zijn zoals iedereen beweerde maar keiharde agressieve crimineel.

[ twitter ]
Tsja, bepaalde demografieën hebben eenmaal andere normen en waarden. En voor die is een beetje geweld geen probleem. Dat is cultuur, en dat moet je accepteren.
pi_194748952
quote:
Tracking the Suspect in the Fatal Kenosha Shootings

Mr. Rittenhouse says that he’s there to protect the business. He calls it his job, although there is no indication that he was asked to guard the site.

Later, he claims to another videographer that he was pepper sprayed by someone in a nearby crowd while protecting property.

In most of the footage The Times has reviewed from before the shootings, Mr. Rittenhouse is around this area. He also offers medical assistance to protesters.
About 15 minutes before the first shooting, police officers drive past Mr. Rittenhouse, and the other armed civilians who claim to be protecting the dealership, and offer water out of appreciation.

Mr. Rittenhouse walks up to a police vehicle carrying his rifle and talks with the officers.

He eventually leaves the dealership and is barred by the police from returning. Six minutes later footage shows Mr. Rittenhouse being chased by an unknown group of people into the parking lot of another dealership several blocks away.

First shooting
While Mr. Rittenhouse is being pursued by the group, an unknown gunman fires into the air, though it’s unclear why. The weapon’s muzzle flash appears in footage filmed at the scene.

Mr. Rittenhouse turns toward the sound of gunfire as another pursuer lunges toward him from the same direction. Mr. Rittenhouse then fires four times, and appears to shoot the man in the head.



Second shooting
Mr. Rittenhouse seems to make a phone call and then flees the scene. Several people chase him, some shouting, “That’s the shooter!”

As Mr. Rittenhouse is running, he trips and falls to the ground. He fires four shots as three people rush toward him. One person appears to be hit in the chest and falls to the ground. Another, who is carrying a handgun, is hit in the arm and runs away.

Mr. Rittenhouse’s gunfire is mixed in with the sound of at least 16 other gunshots that ring out during this time.

Police response
As this happens, police vehicles just one block away remain stationary during the gunfire.

Mr. Rittenhouse walks with his hands up toward the police vehicles. Bystanders call out to the officers that he had just shot people.

The police drive by him without stopping, on their way to assist the victims.
https://www.nytimes.com/2(...)-shooting-video.html
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194749004
Op deze pagina staan er een aantal filmpjes over het geweld van BLM in Kenosha. Ongelooflijk dat de burgemeester daar dit steunt. Flatgebouw in brand met mensen die geen kant op kunnen. Echt waar wie nu nog BLM steunt vanwege een paar zwarte criminelen spoort echt niet. https://bluelivesmatter.b(...)onal-guard-responds/

En deze over CNN _O-
https://twitter.com/BuckSexton/status/1298836425983524869
pi_194749022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:16 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Fijne dogwhistle
2. Wat is dat nou weer voor debiele post. De mensen die Breivik doodschoot waren ook vrijwel allemaal blank.
okay ik snap werkelijk geen ene reet wat je bedoeld, zeker ook zo;n een BLM terrorist.
pi_194749058
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:16 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Tsja, bepaalde demografieën hebben eenmaal andere normen en waarden. En voor die is een beetje geweld geen probleem. Dat is cultuur, en dat moet je accepteren.
Ik blijf maar apart vinden dat dit breed in de media uitgemolken wordt, want gaat om BLM terroristen natuurlijk. Feit dat ondertussen tientallen eigenaren die hun shop willen beschermen massaal knock out geslagen worden, maar nee daar hoor je de linke media niet over.

Ik geloof echt niet dat grotendeel van de wereld dit accepteert. Ik ben zelf donkergetint, maar ik hou me verre van die BLM terroristen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:35:18 #196
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194749148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:12 schreef Syd het volgende:
Black loot murderer's, eindelijk had iemand de ballen om die criminelen aan te pakken. Die hippie skater, die de jongeman wou doodknuppelen met zn skateboard, en nu lekker dood is bleek helemaal geen lievelingetje te zijn zoals iedereen beweerde maar keiharde agressieve crimineel.

[ twitter ]
Registered sex offender with minor! 😂
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:36:57 #197
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194749176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:30 schreef Syd het volgende:

[..]

Ik blijf maar apart vinden dat dit breed in de media uitgemolken wordt, want gaat om BLM terroristen natuurlijk. Feit dat ondertussen tientallen eigenaren die hun shop willen beschermen massaal knock out geslagen worden, maar nee daar hoor je de linke media niet over.

Ik geloof echt niet dat grotendeel van de wereld dit accepteert. Ik ben zelf donkergetint, maar ik hou me verre van die BLM terroristen.
Donkergetint en een onafhankelijke geest? Jij bent de nachtmerre van elke linkserd!

Maar je hebt gelijk dat het grootste deel van (tenminste de relevante) wereld dit niet accepteert. Het motto was eerst dat zolang Antifa/BLM anderen maar niet doodslaan, dat alles recht kan worden gepraat in het nieuws en de kranten. Maar zelfs daar heeft de gewone man nu genoeg van.
pi_194749455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou bijna gaan denken dat dat vooral andersom geldt en je nu je interne moraal projecteert op de buitenwereld.
Interessant, waarom denk je dat? :)
pi_194749766
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou bijna gaan denken dat dat vooral andersom geldt en je nu je interne moraal projecteert op de buitenwereld.
Typisch weer meneer de Wegkijkende amateurpsycholoog :')

Feiten zijn feiten. En je probeert er toch omheen te draaien. Dan spoor je echt niet vind ik.
pi_194749955
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:05 schreef Isdatzo het volgende:

Ja. Het patroon van voter suppression, dat snap je toch zelf ook wel? Alsof die photo ID voting laws het enige aspect daarvan is :') .
Nou vertel eens, wat is dat patroon dan?

quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:01 schreef Isdatzo het volgende:
Zucht. Het is niet alléén die ont-zet-tend arbitraire photo ID voting laws in Texas, het gaat om het patroon. Voor meer, en kwalijker, voorbeelden zie de Wikipedia-pagina die ergens op de vorige pagina staat.
Deze Wiki bedoel je?




pi_194750298
Gaat het nog steeds over die gozer van 17 die overduidelijk zichzelf verdedigde?

Een hele meute die hem wilde verbranden en doodknuppelen..

Uiteraard zie je op al die linkse Amerikaanse media roepen dat hij van een militie is en daar heen ging om te moorden.

Waanzin, wat een derde wereldland.

[ Bericht 16% gewijzigd door sp3c op 27-08-2020 19:45:09 ]
pi_194750744
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie de volgende struisvogel hier. :+
Goede oneliner Basp1 :)
pi_194750887
twitter


Mede mogelijk gemaakt door Antifa en hun CHAZ. Dat had echt de eerste dag compleet platgewalst moeten worden, dan had deze vader nog zijn zoon gehad. Maar nee, een falende burgermeester mag zich dit 100% aanrekenen.
pi_194751273
M.i. heeft Kyle Rittenhouse net zoveel rechten op een 'Gofundme' als al die BLM en antifa criminelen, maar nee Gofundme verwijdert zijn pagina en promoot die van 'held' Huber. Mob-rule regeert. De middeleeuwen zijn terug. :r

https://www.rt.com/usa/49(...)tenhouse-fundraiser/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:36:12 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751491
Mag je zowel rellende BLM'ers als zwaar-geschut dragende pubers met militie-tendensen allebei een beetje afwijzen? Of is dat te deugend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:37:37 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gaat het nog steeds over die gozer van 17 die overduidelijk zichzelf verdedigde?

Een hele meute die hem wilde verbranden en doodknuppelen..

Uiteraard zie je op al die linkse Amerikaanse media roepen dat hij van een militie is en daar heen ging om te moorden.

Waanzin, wat een derde wereldland.

Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.

Maar dat bedoel je vast niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751550
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag je zowel rellende BLM'ers als zwaar-geschut dragende pubers met militie-tendensen allebei een beetje afwijzen? Of is dat te deugend?
Ik heb het geprobeerd, maar mensen laserfocussen op het gedeelte waar zij het mee oneens zijn en zien je alsnog als de vijand.
pi_194751563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.

Maar dat bedoel je vast niet
Half wel! Het is blijkbaar bittere noodzaak wapens te dragen om jezelf te kunnen verdedigen tegen de moordende meute blankenhaters en zelfhaters.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:42:24 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Half wel! Het is blijkbaar bittere noodzaak wapens te dragen om jezelf te kunnen verdedigen tegen de moordende meute blankenhaters en zelfhaters.
zucht...

:')

En nog geliked ook...

Eng volk is overal, zie je maar weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751634
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zucht...

:')
Ja de waarheid kent geen weerwoord dat zie je goed.
pi_194751663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Half wel! Het is blijkbaar bittere noodzaak wapens te dragen om jezelf te kunnen verdedigen tegen de moordende meute blankenhaters en zelfhaters.
Noodzaak zou zijn als ze bij hem in de voortuin stonden met molotovs. Er was echt geen noodzaak voor die jongen om een heel stuk te rijden om daar te kunnen zijn met zijn vuurwapen. Zijn ouders hebben gefaald.

Als je omringt bent door mensen die je hoofd slaan met een skatebord, dan is er een noodzaak om te schieten ja. Maar hoe kut zijn slachtoffers ook waren: een 17-jarige hoort niet ver van huis agentje te spelen in zijn uppie met een machinegeweer.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:44:20 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751668
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja de waarheid kent geen weerwoord dat zie je goed.
De waarheid is dat ik me zeer goed kan voorstellen dat je ALLES inzet om je haven en goed, zorgvuldig opgebouwd door hard te werken, als zekerheid voor later, voor je geliefden, te beschermen. Wat je als 17-jarige puber van een staat verderop daarmee te maken hebt, is mij vooralsnog onduidelijk. Wat een 17-jarige met een AR moet, eveneens. Maar dat ga je me vast vertellen.

Bij jou gaat het echter wederom enkel om de kleurtjes. De rest interesseert je geen flikker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag je zowel rellende BLM'ers als zwaar-geschut dragende pubers met militie-tendensen allebei een beetje afwijzen? Of is dat te deugend?
Dit doe je nu heel eventjes om genuanceerd over te komen door beide kampen aftewijzen. Maar hier trap ik niet in bij jou. Ik heb wel meer posts van je gelezen :)
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:45:40 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:45 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Dit doe je nu heel eventjrs om genuanceerd over te komen. Door beide kampen aftewijzen. Maar hier trap ik niet in bij jou. Ik heb wel meer posts van je gelezen :)
Oh vertel, voor welk kamp 'ben ik echt', alziende?

Jij wijst beide kampen overigens dus niet af? Interessant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh vertel, voor welk kamp 'ben ik echt', alziende?
Nou ik denk dat je postgeschiedenis voor zichzelf spreekt.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:48:08 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751744
sterker, als ik de filmpjes goed bekijk lijkt het erop dat de skateboarder probeert de hals van het wapen te grijpen en te pakken, terwijl deze met een band bevestigd is aan het lijf van de schutter, waardoor in wezen uit reflex het schot gelost wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:48:24 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751749
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:47 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Nou ik denk dat je postgeschiedenis voor zichzelf spreekt.
Geef eens een voorbeeldje, kloon #34.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.

Maar dat bedoel je vast niet
Ik ben het verder compleet met je eens, maar hij schijnt maar 20 miles van het plaats delict te wonen.
pi_194751836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeldje, kloon #34.
Ik ga niet meer energie steken in mensen zoals jij dan nodig is. Users zoals jij zijn vermoeiend. Waar haal jij die energie en motivatie vandaan. Om telkenmale die rare hersengymnastiek toe te passen. Door feiten te verdraaien zodat het past in een links politieke straatje. Om van slachtoffers daders te maken. Ik kan daar echt geen begrip voor hebben.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:53:53 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Leuk gedaan dit, maar nee, zo werkt het helaas niet.

Jij hebt gewoon fundamenteel een probleem met de VS als land op zich, zoveel is wel duidelijk.
Geloven in de American Dream is voorbij naïef.

Hard werken doet er nergens meer toe. Werken ook niet. Vermogen en bezit is wat telt. Dat is het enige.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751864
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.

Maar dat bedoel je vast niet
Hij was op 20min rijden van zijn woonplaats ;)
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:55:14 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751892
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:52 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Ik ga niet meer energie steken in mensen zoals jij dan nodig is. Users zoals jij zijn vermoeiend. Waar haal jij die energie en motivatie vandaan. Om telkens weer die rare hersengymnastiek toe te passen. Door feiten te verdraaien zodat het past in een linkse politieke straatje. Om van slachtoffers daders te maken. Ik kan daar echt geen begrip voor hebben.
Omdat je geen idee hebt wat mijn positie is, maar, omdat ik niet overal roep dat negers dom en crimineel zijn en IQ-statistiekjes van google pluk, moet ik wel een marxistische linkse BLM'er zijn.

Zit ik zo ongeveer een beetje goed?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:26 schreef Montagui het volgende:
M.i. heeft Kyle Rittenhouse net zoveel rechten op een 'Gofundme' als al die BLM en antifa criminelen, maar nee Gofundme verwijdert zijn pagina en promoot die van 'held' Huber. Mob-rule regeert. De middeleeuwen zijn terug. :r

https://www.rt.com/usa/49(...)tenhouse-fundraiser/
Compleet idioot inderdaad. Maar ja, gofundme zit in dezelfde hoek als Twitter, Facebook. Klote bedrijven.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:55:35 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:54 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Hij was op 20min rijden van zijn woonplaats ;)
Dan nog.

17 jaar. AR.

Leg uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194751920
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Is het idee ooit bij je opgekomen dat wellicht niet alle "kleurtjes" (op dezelfde wijze of in gelijke mate) slachtoffer zijn van institutioneel racisme of maatschappelijke vooroordelen?
Je hebt gelijk. De toelatingseisen van scholen zijn voor aziaten en blanken extra omhoog gegaan om plaats the maken voor zwarte mensen. Walgelijke racisme.
2.
pi_194751932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De waarheid is dat ik me zeer goed kan voorstellen dat je ALLES inzet om je haven en goed, zorgvuldig opgebouwd door hard te werken, als zekerheid voor later, voor je geliefden, te beschermen. Wat je als 17-jarige puber van een staat verderop daarmee te maken hebt, is mij vooralsnog onduidelijk. Wat een 17-jarige met een AR moet, eveneens. Maar dat ga je me vast vertellen.

Bij jou gaat het echter wederom enkel om de kleurtjes. De rest interesseert je geen flikker.
Net zoals de blanken en zelfhaters uit alle hoeken en riolen zijn komen kruipen vanuit heel Amerika om te roven, moorden en de boel in de fik te steken.

Is er blijkbaar ook iemand geweest die het wel op zich wilde nemen iemand zijn leven en zaak waar diegene hard voor heeft gewerkt, gewapend en wel te beschermen.

Zoals de Amerikaanse overheid dat dient te doen.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 20:57:41 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194751944
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Net zoals de blanken en zelfhaters uit alle hoeken en riolen zijn komen kruipen vanuit heel Amerika om te roven, moorden en de boel in de fik te steken.

Is er blijkbaar ook iemand geweest die het wel op zich wilde nemen iemand zijn leven en zaak waar diegene hard voor heeft gewerkt, gewapend en wel te beschermen.

Zoals de Amerikaanse overheid dat dient te doen.
Freudian slip, there buddy.

Heb je dat weer van die ene rabbijn gehoord?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:00:06 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194751999
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag je zowel rellende BLM'ers als zwaar-geschut dragende pubers met militie-tendensen allebei een beetje afwijzen? Of is dat te deugend?
Uuhm, het ene is zeer waarschijnlijk legaal, en het andere niet? Natuurlijk mag je het legale nog steeds afwijzen, maar doe niet net alsof ze dezelfde behandeling verdienen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.

Maar dat bedoel je vast niet
Oh wat leuk. Welk gedeelte maakt het "3e werelds"? Het reizen? Op straat "rond te zwaaien"? Het 17-jarige? Uiteraard snap ik dat jij als socialist tegen burgerwapenbezit bent. Ongewenste ideologieën kunnen immers enkel met behulp van geweld in worden gevoerd en dan is het toch wat makkelijker als de oppositie wat minder middelen hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zucht...

:')

En nog geliked ook...

Eng volk is overal, zie je maar weer.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
pi_194752005
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Freudian slip, there buddy.

Heb je dat weer van die ene rabbijn gehoord?
Nee hoor dat wil jij graag er in lezen zodat het op de man gespeeld kan worden gezien je geen houdbaar weerwoord hebt hier.

Vergeet niet dat het twee blanke criminelen waren die werden neergeschoten tijdens de zelfbescherming actie.
pi_194752025
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zoals de Amerikaanse overheid dat dient te doen.
Wat dus heel lang (maanden?) niet werd gedaan. Of beter veel blue states wilden die hulp weren. Wat natuurlijk gestoord is. En ik begrijp niet hoe dit zo kan gebeuren.
pi_194752059
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan nog.

17 jaar. AR.

Leg uit.
Dat kan daar schijnbaar, dan kun je nog hooguit verboden wapen bezit aan hem plakken. Verder zijn er foto's te vinden waarop te zien is dat hij eerder al rotzooi opruimt na vernielingen door blm rioters. Schijnbaar voelde hij zich, net als anderen geroepen om gebouwen te beschermen tegen die bende losgeslagen criminelen. Kun je wat van vinden, maar dat is daar in die hoek van de wereld wat normaler dan bij bons.

Maargoed, hij heeft dat wapen. Vervolgens gooit iemand een molotov/steen(word over gediscuseerd) en die schiet hij neer. Belt vervolgens 911, de meute word boos, hij gaat er vandoor en meute gaat achter hem aan met uiteindelijk een aantal doden en gewonden.

Maar toch is dat de schuld van die 17 jarige? Bekijk alle filmpjes, hier kun je niks anders van maken dan zelfverdediging. Die vent met zn kapotte elleboog doet eerst alsof hij opgeeft en de schutter schiet niet! Dat doet ie pas als die ander een wapen trekt!

Hij heeft meer trekkerdiscipline laten zien dan de meeste agenten.

Maargoed, de linkse kliek hier weet het mooi zo te verdraaien dat die schutter de grootste crimineel is |:( :')
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:02:32 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:00 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Uuhm, het ene is zeer waarschijnlijk legaal, en het andere niet? Natuurlijk mag je het legale nog steeds afwijzen, maar doe niet net alsof ze dezelfde behandeling verdienen.
[..]

Oh wat leuk. Welk gedeelte maakt het "3e werelds"? Het reizen? Op straat "rond te zwaaien"? Het 17-jarige? Uiteraard snap ik dat jij als socialist tegen burgerwapenbezit bent. Ongewenste ideologieën kunnen immers enkel met behulp van geweld in worden gevoerd en dan is het toch wat makkelijker als de oppositie wat minder middelen hebben.
[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
En de bingokaart is weer bijna vol... Marxist, socialist, links...

Ik weet niet hoor, afgaande op het feit dat het menselijk brein pas volgroeid is op het 25e levensjaar, is het, laten we zeggen, tweemaal overpeinzen over het uitdelen van een AR aan een 17-jarige geen overbodige luxe.

Of is dat te rationeel en te weinig libertarisch-emotioneel-slachtoffergezeik?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:03:20 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194752083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag je zowel rellende BLM'ers als zwaar-geschut dragende pubers met militie-tendensen allebei een beetje afwijzen? Of is dat te deugend?
Elke verstandig mens keurt allebei stellig af. Wat dat zegt over het aantal verstandige mensen in dit topic mag een ieder zelf bepalen.
Huilen dan.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:04:00 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:02 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dat kan daar schijnbaar, dan kun je nog hooguit verboden wapen bezit aan hem plakken. Verder zijn er foto's te vinden waarop te zien is dat hij eerder al rotzooi opruimt na vernielingen door blm rioters. Schijnbaar voelde hij zich, net als anderen geroepen om gebouwen te beschermen tegen die bende losgeslagen criminelen. Kun je wat van vinden, maar dat is daar in die hoek van de wereld wat normaler dan bij bons.

Maargoed, hij heeft dat wapen. Vervolgens gooit iemand een molotov/steen(word over gediscuseerd) en die schiet hij neer. Belt vervolgens 911, de meute word boos, hij gaat er vandoor en meute gaat achter hem aan met uiteindelijk een aantal doden en gewonden.

Maar toch is dat de schuld van die 17 jarige? Bekijk alle filmpjes, hier kun je niks anders van maken dan zelfverdediging. Die vent met zn kapotte elleboog doet eerst alsof hij opgeeft en de schutter schiet niet! Dat doet ie pas als die ander een wapen trekt!

Hij heeft meer trekkerdiscipline laten zien dan de meeste agenten.

Maargoed, de linkse kliek hier weet het mooi zo te verdraaien dat die schutter de grootste crimineel is |:( :')
Wat is dat toch met jullie obsessie in alles en iedereen die niet met jullie meejankt een linkse marxistische socialist te zien?

Vertel eens waar ik deze jongeman verwijt te hebben geschoten?

Ik stel vraagtekens bij 17-jarigen met volautomatische vuurwapens op straat...

Dit forum :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:
een 17-jarige hoort niet ver van huis agentje te spelen in zijn uppie met een machinegeweer.
Blijkbaar wel aangezien de politie niks aan het doen.
2.
pi_194752153
oops
2.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:07:10 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:06 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 27 augustus 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan nog.

17 jaar. AR.

Leg uit.
2nd amendment.
[/quote]
Hm-hm... zouden we dus ook best hier kunnen invoeren, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:08:05 #238
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194752191
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En de bingokaart is weer bijna vol... Marxist, socialist, links...

Ik weet niet hoor, afgaande op het feit dat het menselijk brein pas volgroeid is op het 25e levensjaar, is het, laten we zeggen, tweemaal overpeinzen over het uitdelen van een AR aan een 17-jarige geen overbodige luxe.

Of is dat te rationeel en te weinig libertarisch-emotioneel-slachtoffergezeik?
De bingokaart is vol omdat jij zo heerlijk cliché bent O+ (Ik ook, maar ik geniet van mijn rol)

En het volgroeid zijn van het brein doet er niet toe. In Nederland wordt men bijvoorbeeld wilsbekwaam geacht als 18-jarige. Daarbij heeft Kyle geen onjuist wapenbeheer of -gebruik getoond. Dan kan hij verder wel dom zijn, maar dat is dan weer een andere en irrelevante beschuldiging.
pi_194752205
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet niet hoor, afgaande op het feit dat het menselijk brein pas volgroeid is op het 25e levensjaar, is het, laten we zeggen, tweemaal overpeinzen over het uitdelen van een AR aan een 17-jarige geen overbodige luxe.
quote:
For long guns, which includes rifles like AR-15s and shotguns, the minimum age of purchase from a licensed dealer is 18 under the federal law. But there’s no minimum age to purchase a long gun from a unlicensed seller.
The Hill

quote:
Unlicensed persons may sell, deliver, or otherwise transfer a long gun or long gun ammunition to a person of any age.
Giffords

Gewoon legaal dus.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:08:56 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

De bingokaart is vol omdat jij zo heerlijk cliché bent O+ (Ik ook, maar ik geniet van mijn rol)

En het volgroeid zijn van het brein doet er niet toe. In Nederland wordt men bijvoorbeeld wilsbekwaam geacht als 18-jarige. Daarbij heeft Kyle geen onjuist wapenbeheer of -gebruik getoond. Dan kan hij verder wel dom zijn, maar dat is dan weer een andere en irrelevante beschuldiging.
Wat dit allemaal met socialisme van doen heeft is mij voorsalnog onduidelijk.

Hoewel, ook weer niet: voor een libbo is alles beperking van vrijheid en overheidsbemoeienis, zelfs een stoplicht of een te strakke schoen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:09:24 #241
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194752220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is dat toch met jullie obsessie in alles en iedereen die niet met jullie meejankt een linkse marxistische socialist te zien?

Vertel eens waar ik deze jongeman verwijt te hebben geschoten?

Ik stel vraagtekens bij 17-jarigen met volautomatische vuurwapens op straat...

Dit forum :')
Volautomatisch nog wel? Nou, tsja, goed. Dan heb je wel een punt dat je daar vraagtekens bij stelt. Nu maar hopen dat het ook een volautomatisch vuurwapen was... :')

Over bingokaarten gesproken :')
pi_194752232
De filmpjes op YouTube laten zien dat hij juist de blm mensen aan het helpen was aan een ambulance of hulp omdat iemand gewond was geraakt.

Niet lang daarna probeerde iemand hem in de fik te steken met een molotovcocktail.
Wellicht bedoeld voor de winkel die hij blijkbaar wilde beschermen.

Daarna escaleerde het.

Typische media aldaar en elders wat alleen het beeld laat zien dat hij vanaf de grond op iemand schiet en niets van ervoor.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:10:02 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

The Hill
[..]

Giffords

Gewoon legaal dus.
Waar heb ik het over de legaliteit?

:')

In bepaalde islamitische landen kun je met een kleuter trouwen, is legaal daar...

Dan klopt het ook? Moeten we onze bek houden of zo, want anders zijn we deugende marxistische socialisten die den blanke man proberen uit te roeien?

8)7 8)7 8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752244
twitter
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:11:13 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:09 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Volautomatisch nog wel? Nou, tsja, goed. Dan heb je wel een punt dat je daar vraagtekens bij stelt. Nu maar hopen dat het ook een volautomatisch vuurwapen was... :')

Over bingokaarten gesproken :')
Nee, dat scheelt inderdaad, is enkel semi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar heb ik het over de legaliteit?

:')

In bepaalde islamitische landen kun je met een kleuter trouwen, is legaal daar...

Dan klopt het ook? Moeten we onze bek houden of zo, want anders zijn we deugende marxistische socialisten die den blanke man proberen uit te roeien?

8)7 8)7 8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan nog.

17 jaar. AR.

Leg uit.
En dat doe ik. Wat je er verder mee doet moet je zelf maar weten.
pi_194752284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

2nd amendment.
Hm-hm... zouden we dus ook best hier kunnen invoeren, niet?
[/quote]
Mischien. Er zullen heel wat vermoorde/verminkte nederlanders zijn geweest die erg baat zouden hebben gehad aan wapenbezit. Veel levens in de VS zijn gered dankzij wapenbezit, zoals die 13 jarige jongen die 2 inbrekers bewapend met messen en hamers neerschoot.
2.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:12:43 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752294
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

En dat doe ik. Wat je er verder mee doet moet je zelf maar weten.
Wat ben je ongelooflijk vermoeiend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:13:14 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:12 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Hm-hm... zouden we dus ook best hier kunnen invoeren, niet?
Mischien. Er zullen heel wat vermoorde/verminkte nederlanders zijn geweest die erg baat zouden hebben gehad aan wapenbezit. Veel levens in de VS zijn gered dankzij wapenbezit, zoals die 13 jarige jongen die 2 inbrekers bewapend met messen en hamers neerschoot.
[/quote]
En hoeveel levens heeft dat vrije wapenbezit al gekost?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752312
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar heb ik het over de legaliteit?

:')

In bepaalde islamitische landen kun je met een kleuter trouwen, is legaal daar...

Dan klopt het ook? Moeten we onze bek houden of zo, want anders zijn we deugende marxistische socialisten die den blanke man proberen uit te roeien?

8)7 8)7 8)7
Wij hoeven inderdaad niet de wet te veranderen elders.
Dat is aan de plaatselijke bevolking.

Wij kunnen alleen constateren dat het legaal is of niet daar.

Meningen daarbuiten doen er niet toe, dat is leuk allemaal maar veranderd niets.

Die jongen mocht het wapen dragen en hij mag zichzelf, thank fuck, verdedigen.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:13:51 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wij hoeven inderdaad niet de wet te veranderen elders.
Dat is aan de plaatselijke bevolking.

Wij kunnen alleen constateren dat het legaal is of niet daar.

Meningen daarbuiten doen er niet toe, dat is leuk allemaal maar veranderd niets.

Die jongen mocht het wapen dragen en hij mag zichzelf, thank fuck, verdedigen.
Wat genuanceerd ineens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mischien. Er zullen heel wat vermoorde/verminkte nederlanders zijn geweest die erg baat zouden hebben gehad aan wapenbezit. Veel levens in de VS zijn gered dankzij wapenbezit, zoals die 13 jarige jongen die 2 inbrekers bewapend met messen en hamers neerschoot.
En hoeveel levens heeft dat vrije wapenbezit al gekost?
[/quote]
Flink minder. Er zijn vele malen meer gevallen van defensief wapengebruik dan het tegenovergestelde. Wapenbezit red levens.
2.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:16:45 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

En hoeveel levens heeft dat vrije wapenbezit al gekost?
Flink minder. Er zijn vele malen meer gevallen van defensief wapengebruik dan het tegenovergestelde. Wapenbezit red levens.
[/quote]
In welk universum?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ben je ongelooflijk vermoeiend.
's Lands wijs, 's lands eer. Dat je het niet met die regelgeving eens bent is wat anders. Betrokkene mocht daar zijn met lang wapen.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:17:29 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

's Lands wijs, 's lands eer. Dat je het niet met die regelgeving eens bent is wat anders. Betrokkene mocht daar zijn met lang wapen.
Is goed achja. :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Flink minder. Er zijn vele malen meer gevallen van defensief wapengebruik dan het tegenovergestelde. Wapenbezit red levens.
In welk universum?
[/quote]
Deze?

Waar heb je het nu weer over gast? :')
2.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:18:46 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:17 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

In welk universum?
Deze?

Waar heb je het nu weer over gast? :')
[/quote]
Dat is je stelling... Vrij wapenbezit leidt tot meer veiligheid... ?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:19:21 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752469
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

:W Met je "vraagtekens"...
Plaatste jij die maar eens wat meer i.p.v. in je chronische stuip te schieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752500
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is goed achja. :W
In plaats van dat je jezelf verwijderd uit deze discussie, je herhaalt jezelf alleen maar en anders krijgt men een arrogant antwoord in de geest van “je bent vermoeiend” want meneertje eppojanbelgie weet het wel beter.

En ja dat doe je nu achter elkaar zie ik.

Just give it up, in deze zit je er naast.
pi_194752535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Flink minder. Er zijn vele malen meer gevallen van defensief wapengebruik dan het tegenovergestelde. Wapenbezit red levens.
In welk universum?
[/quote]

Als je eens net zo kritisch zou zijn op BLM en wat zij allemaal aanrichten. Maar ja helaas.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:21:11 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In plaats van dat je jezelf verwijderd uit deze discussie, je herhaalt jezelf alleen maar en anders krijgt men een arrogant antwoord in de geest van “je bent vermoeiend” want meneertje eppojanbelgie weet het wel beter.

En ja dat doe je nu achter elkaar zie ik.

Just give it up, in deze zit je er naast.
Waar zit ik naast?

Dat die 17-jarige schuldig is? Nergens gezegd.
Dat die 17-jarige anders had moeten handelen in de situatie? Nergens gezegd.
Dat de mensen die neergeschoten zijn, willekeurige slachtoffers waren? Nergens gezegd.

Vertel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752587
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Deze?

Waar heb je het nu weer over gast? :')
Dat is je stelling... Vrij wapenbezit leidt tot meer veiligheid... ?
[/quote]
Meer veiligheid voor onschuldige mensen, minder veiligheid voor criminelen(zoals die mensen die waren doodgeschoten in Kenosha). Ik snap niet waarom iemand hier een probleem mee zou hebben.
2.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:23:05 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:21 schreef Mangohout het volgende:

[..]

In welk universum?
Als je eens net zo kritisch zou zijn op BLM en wat zij allemaal aanrichten. Maar ja helaas.
[/quote]
Ben ik al jaren... al vanaf de waanzin die Nation of Islam en de Black Israelites al sinds de jaren '60 verspreiden. Of over hoe die achterlijke slachtoffercultus nu naar Nederland is gehaald, en er vanwege een of andere raciale erfzonde een heel nieuw narratief geschreven dient te worden waarbij alles wat blank is suspect is. Die debiele beeldenstorm. Dat gejank over straatnamen. Allemaal BAGGER.

Dat is je denkfout; denken dat niet direct die puber op het schild hijsen je tot SJW'er maakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar zit ik naast?

Dat die 17-jarige schuldig is? Nergens gezegd.
Dat die 17-jarige anders had moeten handelen in de situatie? Nergens gezegd.
Dat de mensen die neergeschoten zijn, willekeurige slachtoffers waren? Nergens gezegd.

Vertel.
Inb4 de tig quotes van andere meningen die jij tot in den treuren aan toe hier onderuit probeert te halen, lukt dat niet dan negeer je het of is het “je bent vermoeiend”, dat kun je toch zo zelf teruglezen of niet dan?

Jij vind het maar verkeerd dat die jongen een wapen had, 17 is en had daar niets te zoeken, dat is jouw stelling.
Leuk maar dat weten we nu wel, je ziet toch zelf ook wel in dat je niet verder komt in deze discussie?
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:26:23 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Inb4 de tig quotes van andere meningen die jij tot in den treuren aan toe hier onderuit probeert te halen, lukt dat niet dan negeer je het of is het “je bent vermoeiend”, dat kun je toch zo zelf teruglezen of niet dan?

Jij vind het maar verkeerd dat die jongen een wapen had, 17 is en had daar niets te zoeken, dat is jouw stelling.
Leuk maar dat weten we nu wel, je ziet toch zelf ook wel in dat je niet verder komt in deze discussie?
Oh, is dat het. En vertel, waar zit ik 'naast'? Het is volstrekt normaal dat een 17-jarige puber met een AR op straat rondloopt?

Dat is nu reeds voldoende om afgeserveerd te worden als betweterigegrachtengordelbewonendemonumentslopendezelfhatendecultuurmaxistischesocialistischeSorosdiscipel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar zit ik naast?

Dat die 17-jarige schuldig is? Nergens gezegd.
Dat die 17-jarige anders had moeten handelen in de situatie? Nergens gezegd.
Dat de mensen die neergeschoten zijn, willekeurige slachtoffers waren? Nergens gezegd.

Vertel.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als 17-jarige een dergelijk wapen kunnen krijgen, er verschillende staten mee door kunnen reizen om uiteindelijk ergens op straat rond te zwaaien is inderdaad vrij 3e werelds.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat je als 17-jarige puber van een staat verderop daarmee te maken hebt, is mij vooralsnog onduidelijk. Wat een 17-jarige met een AR moet, eveneens. Maar dat ga je me vast vertellen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan nog.

17 jaar. AR.

Leg uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik stel vraagtekens bij 17-jarigen met volautomatische vuurwapens op straat...
En daar is door meerderen hier een antwoord op gegegeven. Dat die antwoorden je niet bevallen is je eigen probleem.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:27:59 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752737
Nou ja, 'verwijderen' is een goed idee. Gezien het gekkenhuis dat het hier is.

Circlejerk ze.

De volgende keer dat er elders weer dingen gebeuren, kunnen we gewoon stellen: als het daar legaal is, niet over nadenken verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:28:13 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En daar is door meerderen hier een antwoord op gegegeven. Dat die antwoorden je niet bevallen is je eigen probleem.
:W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194752746
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ben ik al jaren... al vanaf de waanzin die Nation of Islam en de Black Israelites al sinds de jaren '60 verspreiden. Of over hoe die achterlijke slachtoffercultus nu naar Nederland is gehaald, en er vanwege een of andere raciale erfzonde een heel nieuw narratief geschreven dient te worden waarbij alles wat blank is suspect is. Die debiele beeldenstorm. Dat gejank over straatnamen. Allemaal BAGGER.

Dat is je denkfout; denken dat niet direct die puber op het schild hijsen je tot SJW'er maakt.
Ik kan toch echt in jouw postgeschiedenis kijken en dan krijg ik een heel ander beeld dan wat je hier beweerd.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:28:20 #272
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194752747
Hah! Meltdown imminent.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:29:09 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194752765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Flink minder. Er zijn vele malen meer gevallen van defensief wapengebruik dan het tegenovergestelde. Wapenbezit red levens.
Zo'n opmerkelijke stelling dien je te voorzien van bronnen waarmee je die stelling aannemelijk maakt. Ik ben benieuwd!
Huilen dan.
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:30:00 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752776
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:28 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Ik kan toch echt in jouw postgeschiedenis kijken en dan krijg ik een heel ander beeld dan wat je hier beweerd.
Dat zeg ik; geef eens een voorbeeldje van mijn SJW-modus.

Ik wacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 augustus 2020 @ 21:30:20 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194752783
quote:
6s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:28 schreef Ensiferum het volgende:
Hah! Meltdown imminent.
Ben geen libertarisch sneeuwvlokje, smelt niet zo snel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194754662
Jammer, heb nog steeds geen antwoord gezien op de vraag wat die 17-jarige dan wél had moeten doen toen hij daar midden op de weg lag.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:36:18 #278
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194755752
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:09 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Typisch weer meneer de Wegkijkende amateurpsycholoog :')

Feiten zijn feiten.
Dat ze dat artikel met tegenzin zouden hebben geschreven want <insert willekeurige projecties> zijn geen feiten, dat zijn verzinsels.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:41:22 #279
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194755836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant, waarom denk je dat? :)
Omdat je hele wereldbeeld van 'links / CNN / tegen racisme agerende mensen zijn zelf racisten / etc. is slecht' en daar vervolgens allerlei frames bij verzint waarbij media zogenaamd samenspannen in de strijd tegen het witte ras vanwege een vermeend schuldgevoel louter bestaat uit verzinsels om je complottheorie te lijmen.

Het houdt de wereld lekker overzichtelijk en je scoort er in de huidige bubbel op FOK! vooral deugpunten mee.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 06:47:16 #280
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194757026
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, van het gegeven dat iedere debiel en z'n oma daar met een militair wapen rond kan lopen in combinatie met maatschappelijke onrust. Natuurlijk gaat dat fout.
Gedogen van wetteloosheid onder het mom van "peaceful protest" en "summer of love" in combinatie met het weigeren van hulp door federale agentschappen is er wat er aan vooraf is gegaan.
Een treffend voorbeeld hiervan is de loser burgemeester Jacob Frey van Minneapolis die de politie van precinct 3 de opdracht gaf het bureau te verlaten; een klap in het gezicht van onschuldige bewoners van die woongemeenschap die voor hun veiligheid afhankelijk zijn van de lokale autoriteiten.
En ik vind het niet vergezocht dat vanwege de "defund the police"-discours mensen menen te moeten opstaan om veiligheid te garanderen voor hun naasten en hun omgeving daar waar de gekozen bestuurders de handen hiervan aftrekken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194757149
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 06:47 schreef dellipder het volgende:

[..]

Gedogen van wetteloosheid onder het mom van "peaceful protest" en "summer of love" in combinatie met het weigeren van hulp door federale agentschappen is er wat er aan vooraf is gegaan.
Een treffend voorbeeld hiervan is de loser burgemeester Jacob Frey van Minneapolis die de politie van precinct 3 de opdracht gaf het bureau te verlaten; een klap in het gezicht van onschuldige bewoners van die woongemeenschap die voor hun veiligheid afhankelijk zijn van de lokale autoriteiten.
En ik vind het niet vergezocht dat vanwege de "defund the police"-discours mensen menen te moeten opstaan om veiligheid te garanderen voor hun naasten en hun omgeving daar waar de gekozen bestuurders de handen hiervan aftrekken.
Hier op is het inderdaad misgegaan.

Het toelaten van uitingen van onvrede wat compleet uit de hand is gelopen.
Te nederig opstellen tegenover een groep wat niet uit is op een dialoog, maar op slopen, moorden en rellen.

Je hoort mensen dan wel eens beweren dat de meeste demonstraties vredig verlopen in Amerika.. maar waar precies? Uiteraard word iets wat negatiefs is eerder uitgelicht of "over belicht", maar uh ik zie eigenlijk alleen maar gewelddadige "demonstraties" en een hele hoop anti-blank geweld.

Daar tussen in lopen dan nog weer een hoop blanke criminelen die domweg iets tegen de overheid hebben, lekkere combinatie.

In de tussentijd word er weinig gedaan want oh oh oh, je moet niemand op de tenen willen trappen nu en met die houding zijn inmiddels hele steden veranderd in slagvelden, waar burgers die er allemaal niets mee te maken hebben en ondernemers die gewoon de winkel open willen houden de dupe van zijn geworden.

Dan zijn er hier, eigenlijk mensen die net als ik niets met de situatie te maken hebben maar enfin, nog van mening dat die jongen met zijn vuurwapen raar en verkeerd bezig is geweest tot moordenaar aan toe.

In het licht van bovenstaande (plus als je alle videos rondom die jongen bekijkt) is die mening ronduit bizar te noemen.
Hij doet wat meer en meer mensen nu gaan doen, je krijgt dan inderdaad burgermilities die dan maar het heft in eigen hand gaan nemen.. je zou haast denken dat overheden expres niets doen om deze situatie te bewerkstelligen maar dat gaat mij vooralsnog wat te ver.

Overigens volgens een rapport en onderzoek van het UvA terug in 2012, hebben wij hier in Nederland inmiddels meer dan 200 burgermilities. (nee geen burgerwachten, milities, onbewapend dat dan wel weer)

Nooit geweten, maar vond het wel een geinig feitje.
pi_194757156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

's Lands wijs, 's lands eer. Dat je het niet met die regelgeving eens bent is wat anders. Betrokkene mocht daar zijn met lang wapen.
Een 17 jarige die met zo'n bizar wapen op straat mag rondlopen,maar om alcohol te mogen drinken moet je daar 21 zijn, wat een bizarre regelgeving over vrij met geladen wapens rond mogen lopen onder druk van de NRA is daar toch ooit ingesteld.

In 2017, the most recent year for which complete data is available, 39,773 people died from gun-related injuries in the U.S., according to the CDC

Bijna 40.000 doden per jaar daar alleen maar omdat vele mannen hun zwakke ego moeten compenseren door het hebben van een wapen. 8)7
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:24:08 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194757453
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 17 jarige die met zo'n bizar wapen op straat mag rondlopen,maar om alcohol te mogen drinken moet je daar 21 zijn, wat een bizarre regelgeving over vrij met geladen wapens rond mogen lopen onder druk van de NRA is daar toch ooit ingesteld.

In 2017, the most recent year for which complete data is available, 39,773 people died from gun-related injuries in the U.S., according to the CDC

Bijna 40.000 doden per jaar daar alleen maar omdat vele mannen hun zwakke ego moeten compenseren door het hebben van een wapen. 8)7
Dat je valt over zijn leeftijd en een AR een bizar wapen noemt is denk ik een gevolg van een vrij nauwe Nederlandse blik. Ik heb samen gewerkt met een Texaan, zijn zoons van acht en tien hadden allebei hun eigen .22 geweren. Daar oefenden ze mee op hun ranch en ze gingen ook mee op hog hunt. Daar had papa een speciale AR-15 met geïntegreerde silencer voor. Dan rennen de hogs niet meteen weg als je de eerste neerschiet. Het is echt een heel andere belevingswereld.
In Nederland kun je een semi automatische AR-15 denk ik ook gewoon op verlof krijgen hoor, dus zo heel bizar is het ook weer niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:54:58 #284
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194757683
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 17 jarige die met zo'n bizar wapen op straat mag rondlopen,maar om alcohol te mogen drinken moet je daar 21 zijn, wat een bizarre regelgeving over vrij met geladen wapens rond mogen lopen onder druk van de NRA is daar toch ooit ingesteld.

In 2017, the most recent year for which complete data is available, 39,773 people died from gun-related injuries in the U.S., according to the CDC

Bijna 40.000 doden per jaar daar alleen maar omdat vele mannen hun zwakke ego moeten compenseren door het hebben van een wapen. 8)7
"Bizar" wapen?

En verder, die bijna 40.000 doden... Is dat inclusief politiekogels? Zelfmoorden? Criminele afrekeningen? Zelfverdediging?

De echte vraag is, hoeveel van die 40.000 door andere hulpmiddelen als dode zouden zijn geeindigd. Durf de correcte vragen te stellen.
pi_194757726
Dus omdat er in amerika een flinke norm vervaging ten opzichte van europese zienswijze over wapens is moeten we semi automatische wapens ook al als vrij normaal beschouwd gaan worden. :N

Verder ben je in nl snel je vergunning kwijt als je op straat gaat rondzwaaien met je pistolen en geweren. :D
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:07:00 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194757775
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 17 jarige die met zo'n bizar wapen op straat mag rondlopen,maar om alcohol te mogen drinken moet je daar 21 zijn, wat een bizarre regelgeving over vrij met geladen wapens rond mogen lopen onder druk van de NRA is daar toch ooit ingesteld.

In 2017, the most recent year for which complete data is available, 39,773 people died from gun-related injuries in the U.S., according to the CDC

Bijna 40.000 doden per jaar daar alleen maar omdat vele mannen hun zwakke ego moeten compenseren door het hebben van een wapen. 8)7
Nogmaals, je kunt het wel of niet eens zijn met die regelgeving maar dat staat los van dit topic.
pi_194757781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat er in amerika een flinke norm vervaging ten opzichte van europese zienswijze over wapens is moeten we semi automatische wapens ook al als vrij normaal beschouwd gaan worden. :N

Verder ben je in nl snel je vergunning kwijt als je op straat gaat rondzwaaien met je pistolen en geweren. :D
De Europese zienswijze is dan ook achterhaald, in dat opzicht lopen de Amerikanen verrrr vooruit.
Hier zitten we met overheden die niet bang zijn voor hun eigen bevolking, altijd een slecht iets.

Ondertussen worden we dagelijks links en rechts overvallen door tuig MET vuurwapens.
Een verbod heeft nul komma nul nut en laten we wel wezen, het aantal slachtoffers doet er maar weinig toe gezien de hoeveelheid mensen op de planeet. (maar okay dat is wat kil en koud bekeken)
pi_194757864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat er in amerika een flinke norm vervaging ten opzichte van europese zienswijze over wapens is moeten we semi automatische wapens ook al als vrij normaal beschouwd gaan worden. :N

Verder ben je in nl snel je vergunning kwijt als je op straat gaat rondzwaaien met je pistolen en geweren. :D
Omdat er in Amerika een zwart persoon is doodgeschoten, moeten we hier ook demonstreren en hard ons best doen om te deugen. Waarom nooit eens de coolere dingen uit Amerika overnemen, zoals guns!

Dit is toch schattig!?
pi_194757890
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, je kunt het wel of niet eens zijn met die regelgeving maar dat staat los van dit topic.
de realiteit staat ook los van dit topic met de microfocus op alle geweld en de bijbehorende overdrijvingen dat heel amerika in puin zou liggen. :D
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:21:32 #290
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194757963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

de realiteit staat ook los van dit topic met de microfocus op alle geweld en de bijbehorende overdrijvingen dat heel amerika in puin zou liggen. :D
Niemand beweert dat heel de VS in puin ligt. Alleen de door de Democraten gerunde shitholes.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:32:51 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194758119
Dus zo bezien hoeven we ons weinig zorgen te maken wanneer Biden wint in november?
Huilen dan.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:39:20 #292
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194758196
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:21 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Niemand beweert dat heel de VS in puin ligt. Alleen de door de Democraten gerunde shitholes.
Inderdaad. En die mensen stemmen straks allemaal op Trump. En gelukkig maar. ^O^
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:40:10 #293
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_194758208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En daar is door meerderen hier een antwoord op gegegeven. Dat die antwoorden je niet bevallen is je eigen probleem.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Het slaat nergens op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:43:11 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194758260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:54 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

"Bizar" wapen?

En verder, die bijna 40.000 doden... Is dat inclusief politiekogels? Zelfmoorden? Criminele afrekeningen? Zelfverdediging?

De echte vraag is, hoeveel van die 40.000 door andere hulpmiddelen als dode zouden zijn geeindigd. Durf de correcte vragen te stellen.
Goede vragen weer, Ensiferum. Hoe denk jij dat het komt dat de VS, van de welvarende landen (oké, hierover kan je discussiëren), met stip op één staat wanneer het aankomt op het aantal doden door moord en doodslag per inwoneraantal?
Huilen dan.
pi_194758265
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Het slaat nergens op.
Dat mag hij vinden, maar jullie/jij kunnen het ook accepteren dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt, zonder dat het walgelijke gun-lovers met een geweldstoornis zijn.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:46:01 #296
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194758304
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goede vragen weer, Ensiferum. Hoe denk jij dat het komt dat de VS, van de welvarende landen (oké, hierover kan je discussiëren), met stip op één staat wanneer het aankomt op het aantal doden door moord en doodslag per inwoneraantal?
Criminaliteit in steden als Chicago, waar ruggengraatloze Democraten criminelen vrij spel geven. Goede vraag Isdatzo, ik hoop dat mijn antwoord bevalt.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:46:41 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_194758313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat mag hij vinden, maar jullie/jij kunnen het ook accepteren dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt, zonder dat het walgelijke gun-lovers met een geweldstoornis zijn.
Er is gewoon een reden dat er op bepaalde artikelen leeftijdsgrenzen zitten.

En als je die niet respecteert krijg je ongelukken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:47:31 #298
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194758329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat mag hij vinden, maar jullie/jij kunnen het ook accepteren dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt, zonder dat het walgelijke gun-lovers met een geweldstoornis zijn.
40% van de verkopen dit jaar in de VS zijn zogenaamde 'first time' buyers. Als ik het goed heb.

^O^
pi_194758351
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:47 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

40% van de verkopen dit jaar in de VS zijn zogenaamde 'first time' buyers. Als ik het goed heb.

^O^
Gedreven door de BLM terroristen en coronacrisis.

Ik zou ook al lang een wapen thuis hebben als het zo makkelijk als in de USA was (al zijn er daar ook genoeg redenen/regels waarom je geen wapen mag hebben).
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:49:07 #300
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194758354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:47 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

40% van de verkopen dit jaar in de VS zijn zogenaamde 'first time' buyers. Als ik het goed heb.

^O^
Tsja, die hebben ook door dat de door de Democraten gebruikte argumenten nooit klopten. "Je hebt geen wapens nodig, de politie beschermt je." Hah! Wat een kolder is dat gebleken :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:50:02 #301
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194758376
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Criminaliteit in steden als Chicago, waar ruggengraatloze Democraten criminelen vrij spel geven. Goede vraag Isdatzo, ik hoop dat mijn antwoord bevalt.
En zouden er in die steden waar ruggengraatloze democraten criminelen vrij spel geven meer of minder doden vallen wanneer er minder vuurwapens in omloop zouden zijn?
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')