SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:![]()
![]()
18 jaar of ouder moet je zijn. Dus dat hij dat wapen had was al illegaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Pleun2011 het volgende: [..] Of hij zichzelf niet onder controle heeft is lastig te beoordelen, ik zie hem in eerste instantie juist wegrennen van het conflict, maar hij wordt in het nauw gedreven door agressieve figuren. Na het neerschieten van de eerste kerel wil hij ook meteen eerste hulp verlenen en zie je hem bellen..911 mogelijk. Eerlijk gezegd vermoed ik dat hij geen zware straf gaat krijgen. Weet alleen niet of dat wapen legaal was.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die zin staat niet in de scope memo van Rosenstein wil je beweren ? Het CBS artikel liegt ?
Ik heb geen reden om aan te nemen dat CBS loog, wel dat ze onnauwkeurig verslag gaven. Als je las wat ik je aanbood deel je die mening. Heb je een andere mening?
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
De body language is er niet een van iemand die zichzelf onder controle heeft imho.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of hij zichzelf niet onder controle heeft is lastig te beoordelen, ik zie hem in eerste instantie juist wegrennen van het conflict, maar hij wordt in het nauw gedreven door agressieve figuren. Na het neerschieten van de eerste kerel wil hij ook meteen eerste hulp verlenen en zie je hem bellen..911 mogelijk. Eerlijk gezegd vermoed ik dat hij geen zware straf gaat krijgen. Weet alleen niet of dat wapen legaal was.
Ik denk dat je onderschat hoe hierop door Justitie gereageerd gaat worden, hij heeft een wapen over de staatsgrens heen gebracht naar een conflict situatie wat al spreekt naar intentie, hij draagt wegwerphandschoenen en ik heb het idee dat de munitie die hij gebruikte geen reguliere FMJ's waren, die arm wond is veel te groot voor een normale kogel tenzij dat een exit is, dan is het mogelijk maar dan nog.
Het wapen kan legaal zijn in zijn staat maar in Wisconsin moet je 18 jaar zijn om van het recht op open carrry gebruik te maken dus in principe begaat hij een misdrijf in Wisconsin door het wapen uberhaupt te dragen.
Eh, ik zie dat filmpje anders, ik zie hem alleen achteruit lopen nadat hij is opgestaan, de straat is dan leeg en ik zie hem geen hulp verlenen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 00:39:39 ]![]()
Wat er gerapporteerd wordt klopt 100% zoals ook te zien in het document wat in het artikel bijgevoegd is. Pagina 3 staat het gewoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat CBS loog, wel dat ze onnauwkeurig verslag gaven. Als je las wat ik je aanbood deel je die mening. Heb je een andere mening?
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.
Waar haal jij die pagina vandaan ? want die komt niet uit de 2 august scope memo van Rosenstein waar het artikel over gaat.![]()
Wat heb ik nu weer gedaan??quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.![]()
![]()
Je verwart steevast dat wanneer iemand iets zegt wat niet waar is, die persoon liegt.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Je lijkt dingen door elkaar te halen of aan te nemen dat ik je begrijp. Als je een rapport wil bespreken kan dat, maar in een random reactie zie ik dat niet zo?!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat er gerapporteerd wordt klopt 100% zoals ook te zien in het document wat in het artikel bijgevoegd is. Pagina 3 staat het gewoon.
Waar haal jij die pagina vandaan ? want die komt niet uit de 2 august scope memo van Rosenstein waar het artikel over gaat.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Oh, ok. Ik zie dat iets genuanceerderquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je verwart steevast dat wanneer iemand iets zegt wat niet waar is, die persoon liegt.![]()
![]()
Aha ik zie het al. Jij zit naar een heel ander document te kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.
Jij toont de mei 17 order. Het artikel gaat over de 2 aug scope memo.![]()
Ja, dat zie jij vast anders ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik zie dat iets genuanceerder“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Diversiteit, dat moeten we omarmenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zie jij vast anders ja.![]()
![]()
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hier staan alle relevante filmpjes
https://www.geenstijl.nl/(...)en-in-hoofd-en-buik/![]()
![]()
Deze jongeman was vooral gecharmeerd van de politie.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.
Overigens is de complicatie voor hem dat hij deze mensen doodschoot terwijl hij een misdrijf beging (illegaal wapenbezit) in Wisconsin, dat is waarom hem moord in de eerste graad ten laste word gelegd.![]()
Prettig dat je achterhaalt waar het verschil dan in zit.(Dat meen ik !) Wat je echter doet is dat je een woord die geen strikt juridische betekenis heeft verwarren met woorden die dat wel hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef Sjemmert het volgende:
de mei 17 order. Het artikel gaat over de 2 aug scope memo.
Ik vind het wel sjiek om te tonen waar je wel op doelde, en dat is dit, een brief ter verduidelijking van Rosenstein:
Colluding heeft hier geen juridische betekenis. Mueller kon/kan niet iemand aanklagen op basis van "collusion". Wel wilde hij dus dat er uitgezocht werd of er samengewerkt werd en dat bleek zo te zijn en nog eens extra zo vanuit het rapport vanuit de Senaat, hoewel Rubio dat op bizarre wijze dan niet vond.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Geen onzin, wel opdracht onderzoek te doen naar collusion.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat vreemd is, is dat je niet overweegt dat je onzin praat. Als je gaat naar de bron weet je dat je onzin praat:
[ afbeelding ]
Geen collusion, niks.
Het document wat jij laat zien is het publiek vrijgegeven 17 mei 2017 order van Rosenstein aan special counsel om de Trump campagne te gaan onderzoeken.
Het document waar ik het over heb en waar het artikel over gaat is de interne scope memo van Rosenstein aan Mueller van 2 augustus 2017. Sinds het artikel van CBS zijn er meer delen van de memo vrijgegeven trouwens, de meest recente versie staat onderaan deze post.
Het document dat jij aanhaalde was geschreven om publiek vrij te kunnen geven zonder specifieke details van het onderzoek vrij te geven.
De interne memo was dat niet en gaat dieper in op welke zaken Rosenstein Mueller autoriseert om te onderzoeken. Dat staat zo ook beschreven in het document zelf;https://www.foxnews.com/p(...)ers-of-mueller-probequote:The May 17,2017 order was worded categorically in order to permit its public release
without confirming specific investigations involving specific individuals. This memorandum
provides a more specific description of your authority. The following allegations were within
the scope of the Investigation at the time of your appointment and are within the scope of the
Order:
- Allegations that Carter Page committed a crime or crimes by colluding with Russian
govenunent officials with respect to the Russian govenunent's efforts to interfere with
the 2016 election for President of the United States, in violation of United States law
- Allegations that Paul Manafort Committed a crime or crimes by colluding with Russian government officials
with respect to the Russian government's efforts to interfere with the 2016
election for President of the United States, in violation of United States law
- Allegations that George Papadopolous Committed a crime or crimes by colluding with Russian government officials
with respect to the Russian government's efforts to interfere with the 2016
election for President of the United States, in violation of United States law![]()
En het meest trieste van het hele verhaal is dat men kwam opdagen omdat men gehoord had dat er met pipe bombs naar de burgers van Kenosha gegooid zou worden door demonstranten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.
Nou is het wel redelijk duidelijk dat de rechtse militie types niet de snuggerste zijn en werkelijk alles lijken te geloven maar dit is toch wel weer een staaltje stupiditeit.
Resultaat, 2 mensen dood, een gewond en een jonge man heeft zijn leven geruineerd voordat het begonnen is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 01:12:54 ]![]()
Je eigen bronnen geven precies het onderscheid aan “a crime by colluding”, wat inderdaad de vraag was. Kon er een misdrijf hard gemaakt worden en dat kon Mueller in een aantal gevallen niet. Desondanks was er wel een hoop bewijs voor laakbaar of zelfs landverradend (woorden van een federale rechter over Flynn) gedrag en ook voor “collusion”, of hoe zou jij het overhandigen van interne gedetailleerde polls noemen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 01:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen onzin, wel opdracht onderzoek te doen naar collusion.
Het document wat jij laat zien is het publiek vrijgegeven 17 mei 2017 order van Rosenstein aan special counsel om de Trump campagne te gaan onderzoeken.
Het document waar ik het over heb en waar het artikel over gaat is de interne scope memo van Rosenstein aan Mueller van 2 augustus 2017. Sinds het artikel van CBS zijn er meer delen van de memo vrijgegeven trouwens, de meest recente versie staat onderaan deze post.
Het document dat jij aanhaalde was geschreven om publiek vrij te kunnen geven zonder specifieke details van het onderzoek vrij te geven.
De interne memo was dat niet en gaat dieper in op welke zaken Rosenstein Mueller autoriseert om te onderzoeken. Dat staat zo ook beschreven in het document zelf;
[..]
https://www.foxnews.com/p(...)ers-of-mueller-probe
Daarnaast, stel je voor dat Grapperhaus de opdracht gaf om de CDA campagne te onderzoeken om te kijken of er misdrijven gepleegd werden op basis van samenwerking met Rusland. De openbaar aanklager kan daarop geen misdrijven hard maken (betwistbaar, maar ok) waarop je de conclusie trekt dat er geen samenwerking was volgens het onderzoek. Zo werkt dat niet en in dit geval integendeel.
[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-08-2020 01:44:39 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
![]()
Rittenhouse, het ettertje, woont elders Hij heeft geen woning of winkel daar te beschermen.
Hij woont in een andere staat en is bewust naar Kenosha gereden om te rellen dan wel het vaderland te verdedigen.
rellen om te rellen is een motief, maar het vaderland /poltie "dienen" op deze wijze is een politieke uiterst rechtse keuze. Het zal wel zijn dat hij provoceerde.. Met een geweer lopen , mensen bedreigen. Hij werd ook aangevallen ... door dit provocatief gedrag... daarom zal hij ook geschoten hebben, maar hij heeft het opgezocht en uitgelokt.
Dit is geen zelfverdediging.
Het is een vorm van politiek terrorisme.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 27-08-2020 02:41:10 ]![]()
TRUMP ADOREREN.
Wat een eng clubje ook..
1 groot kneuzenfestival, 3 dagen op rij
[ Bericht 59% gewijzigd door DonDruiper op 27-08-2020 03:25:48 ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Biden hoeft alleen de beste uitspraken er uit te pikken en die debunken in een Ad. Ze maken het hem wel makkelijk. Het is allemaal ouwe republikeinse standaardgereutel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 05:42 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een leugens vannacht. Echt bizarMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Het is inderdaad een stapje verder dan het verbale terrorisme op Social media. We mogen ons gelukkig prijzen dat ze in Nederland niet makkelijk aan wapens kunnen komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Rittenhouse, het ettertje, woont elders Hij heeft geen woning of winkel daar te beschermen.
Hij woont in een andere staat en is bewust naar Kenosha gereden om te rellen dan wel het vaderland te verdedigen.
rellen om te rellen is een motief, maar het vaderland /poltie "dienen" op deze wijze is een politieke uiterst rechtse keuze. Het zal wel zijn dat hij provoceerde.. Met een geweer lopen , mensen bedreigen. Hij werd ook aangevallen ... door dit provocatief gedrag... daarom zal hij ook geschoten hebben, maar hij heeft het opgezocht en uitgelokt.
Het is een vorm van politiek terrorisme.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
DeVos teruggefloten omdat ze het coronageld voor scholen wat al te creatief wilde spenderen volgens de rechter:quote:Judge blocks DeVos plan to send more pandemic relief to private school students
The court ruling blocks DeVos from implementing or enforcing her rule in at least eight states and some of the nation’s largest public school districts.
A federal judge in California on Wednesday halted Education Secretary Betsy DeVos’ effort to boost emergency coronavirus relief for private school students.
The court ruling blocks DeVos from implementing or enforcing her rule in at least eight states and some of the nation’s largest public school districts. The secretary's policy requires public school districts to send a greater share of their CARES Act, H.R. 748 (116), pandemic assistance funding to private school students than is typically required under federal law.
U.S. District Judge James Donato’s order prevents DeVos from carrying out her policy in a large swath of the country: Michigan, California, Hawaii, Maine, Maryland, New Mexico, Pennsylvania, Wisconsin, the District of Columbia as well as for public school districts in New York City, Chicago, Cleveland and San Francisco.
Last week a federal judge in Washington state similarly blocked DeVos’ rule, but there has been a dispute about whether that order applies nationwide. DeVos separately on Wednesday evening sought clarification from that judge about the order.
The pair of rulings amount to a major setback for DeVos, as she seeks to oversee the roughly $16 billion pot of emergency assistance Congress laid out for K-12 schools in the CARES Act in March.
Dana Nessel, attorney general of Michigan, who led the legal challenge, praised the court’s ruling in a tweet on Wednesday, calling it a “Big win for Michigan kids.”
An attorney arguing the case for Nessel argued during a hearing last week that the states were seeking to stop DeVos from acting as a “reverse Robin Hood” in taking funding away from cash-strapped public schools to send to wealthy private schools.
At issue in the cases is how school districts must share their coronavirus relief funding with private schools to provide “equitable services” such as technology, tutoring or transportation for those students.
Public school officials argue the emergency funding should be shared with private schools under the typical federal formula, which is based on the number of low-income students at private schools. But DeVos’ rule says school districts must set aside money for private school students, based on total enrollment, irrespective of income.
The rule also gives public schools a second option, allowing them to limit funding to low-income private school students, but only if the districts use their share of the relief aid entirely on low-income students in public schools. State and education groups dismiss that option as an unworkable false choice.
Education groups, teachers unions, civil rights organizations and some GOP education officials have expressed concerns about the administration’s approach to distributing the pandemic assistance.
The Trump administration argues that it has the authority to create policy dictating public distribution of the funding to private school students because the CARES Act is ambiguous on that point. But the two judges disagree.
On Wednesday, Donato ruled that DeVos’ policy is likely to be struck down because she lacks the legal authority to impose her own conditions on coronavirus relief funding for K-12 schools. He wrote in the 15-page decision that “allowing the Department to rewrite the statutory formula for sharing education funds is manifestly not in the public interest.”
The judge said Congress' intent "is plain as day" for how CARES Act funding should be distributed to schools. The judge also said the coronavirus relief law “unambiguously” instructs the funding to be distributed to private school students in the typical manner under federal law, based on the number of low-income students.
An Education Department spokesperson pointed to the agency’s statement last week, which defended DeVos’ policies as treating “all students equally."
Angela Morabito, a department spokesperson, said “the pandemic affected all students and the CARES Act requires federal funds help all students,” and that the department was “following the law.”
“It’s unfortunate," Morabito said, "that so many favor discriminating against children who do not attend government-run schools.”Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ondertussen is een ramp gaande in Louisiana en Texas, en het wordt nog erger als Trump langskomt om papieren handdoeken uit te delen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
17 jaar en toegang tot een AR-15. En toch zullen mensen dat tweede amendement blijven verdedigen. Dat land is tot het bot verrot.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Het is een vorm van politiek terrorisme.Where law ends, tyrrany begins.![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 05:42 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een leugens vannacht. Echt bizarNaast nog veel meer fact-checks in dat artikel, dit is ook een aardig feitje:quote:“Where this president achieved energy independence for the United States, Joe Biden would abolish fossil fuels and fracking.”
— Pence
All of this is false — and we fact check these lines so often from Trump, it seems like speechwriting malpractice or an intentional effort to deceive for Pence to include them in a prime-time speech.
The United States is not energy independent, as it continues to import millions of barrels of oil per day. “In 2019, the United States imported about 9.10 million barrels per day (MMb/d) of petroleum from nearly 90 countries,” according to the U.S. Energy Information Administration.
Former vice president Joe Biden, the Democratic presidential nominee, would not abolish fossil fuels. His plan on energy and the environment calls for “net-zero [carbon] emissions no later than 2050.” That’s 30 years from now. In the interim, Biden’s plan says, “we must look at all low- and zero-carbon technologies,” leaving the door open to carbon capture and other fossil-fuel-based sources.
The line about fracking is also wrong. Fracking, short for “hydraulic fracturing,” is a drilling technique that uses high-pressure water and chemical blasts to access natural gas and oil reserves underground. The technique has facilitated a boom in U.S. energy production over the past decade, but it has been controversial, the target of climate-change activists and many Democrats.
Biden would not ban all fracking. He says he would issue no new fracking permits for federal lands or waters, while allowing existing fracking operations to continue.
https://www.washingtonpos(...)national-convention/
[q]
As for Trump’s claim that Obama and Biden presided over “the slowest recovery since the Great Depression,” it’s important to note that job growth was higher during the last three years of the Obama administration (8.1 million) than the first three years of Trump (6.6 million).Géén kloon van tvlxd!![]()
Maar die zwarten van BLM! Die zijn erg! Die vernielen wel eens een beeldje of een auto!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
17 jaar en toegang tot een AR-15. En toch zullen mensen dat tweede amendement blijven verdedigen. Dat land is tot het bot verrot.![]()
Heeft Laura (die orkaan van bijna categorie 5) nog invloed? Er is tijdens deze RNC wel heel veel ander nieuws, (Coronapandemie, BLM-protesten, doorgeslagen minderjarigen met oorlogswapens, orkaan).
Trump zal het wel vervelend vinden dat de schijnwerper steeds van hem afdwaalt.![]()
Dat Pence een groot fan is van sprookjes, mag geen verrassing heten natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:25 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Naast nog veel meer fact-checks in dat artikel, dit is ook een aardig feitje:
[q]
As for Trump’s claim that Obama and Biden presided over “the slowest recovery since the Great Depression,” it’s important to note that job growth was higher during the last three years of the Obama administration (8.1 million) than the first three years of Trump (6.6 million).Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik zag gisteren op de meeste Amerikaanse tv kanalen overwegend nieuws mbt tot de storm in de golf van Mexico en de laffe politie actie van afgelopen zondag. Blijkbaar is de RNC een beetje te voorspelbaar voor die zenders. Wat kut weer voor Trump, dat zijn alt- truth show weggeblazen wordt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Protest van de NBA, en daaropvolgend de andere Amerikaanse bonden is erg indrukwekkend en precies de manier waarop je het BLM geluid op een fatsoenlijke manier kunt laten horen.![]()
Het is goed voor hem, in plaats van die schijnwerpers zou hij eigenlijk in de zon moeten zitten. Bij voorkeur op de binnenplaats van een gevangenis.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heeft Laura (die orkaan van bijna categorie 5) nog invloed? Er is tijdens deze RNC wel heel veel ander nieuws, (Coronapandemie, BLM-protesten, doorgeslagen minderjarigen met oorlogswapens, orkaan).
Trump zal het wel vervelend vinden dat de schijnwerper steeds van hem afdwaalt.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Dit soort pubers moeten het bij hun PlayStation houden, dat voorkomt dergelijke ongein. Een fatsoenlijke opvoeding zou allicht ook al helpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Het is een vorm van politiek terrorisme.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 09:25:28 ]![]()
Dat deden ze al, toen Floyd werd vermoord, maar op de knie zitten tijdens het volkslied mag dan weer niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Protest van de NBA, en daaropvolgend de andere Amerikaanse bonden is erg indrukwekkend en precies de manier waarop je het BLM geluid op een fatsoenlijke manier kunt laten horen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Een groot deel van de Amerikaanse bevolking komt van uit origine weg bij volkeren in Europa die waarschijnlijk zelf voorvaderen hebben die mee hebben gedaan met de beeldenstorm.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar die zwarten van BLM! Die zijn erg! Die vernielen wel eens een beeldje of een auto!Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Want ja, ze zijn zelf ook altijd fatsoenlijk behandeld.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Protest van de NBA, en daaropvolgend de andere Amerikaanse bonden is erg indrukwekkend en precies de manier waarop je het BLM geluid op een fatsoenlijke manier kunt laten horen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dit zal Melania Trump leuk vinden.
De republikeinen proberen een wet door te drukken die immigranten onmogelijk maakt om familie hereniging aan te vragen. Dan mogen haar ouders ook rechtsomkeert maken.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wat ik wil zeggen is dat dit de manier is om sympathie voor je beweging te kweken. Rellen en looten van mensen die wss nog nooit iemand racistisch benaderd hebben heeft het tegenovergestelde effect.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want ja, ze zijn zelf ook altijd fatsoenlijk behandeld.![]()
De overgrote meerderheid van de BLM-demonstranten houdt zich dan ook verre van rellen en looten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:52 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat dit de manier is om sympathie voor je beweging te kweken. Rellen en looten van mensen die wss nog nooit iemand racistisch benaderd hebben heeft het tegenovergestelde effect.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Zolang diezelfde BLM demonstranten zich niet uitspreken tegen de doden & schade die de (behoorlijk grote groep) rellende en lootende BLM "demonstranten" aanrichten blijft het effect hetzelfde.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de BLM-demonstranten houdt zich dan ook verre van rellen en looten.
Je kan niet alleen de negatieve dingen van politieagenten veroordelen, en wegkijken als mensen onder de naam van jouw groepering geweld gebruiken en mensen met auto's overrijden. Daarnaast zijn de officiele BLM oprichters terroristen, en lijkt het eerder alsof ze het geweld goedkeuren.
Ik geef alleen aan dat het voor je beweging veel slimmer zou zijn om jezelf ertegen uit te spreken, in plaats van met heel veel "Maar dit" "Maar dat" "Maar zus" te komen.![]()
Tot er op gegeven moment een gewapende rechtsextremist vanuit een andere staat komt om van een protest een rel te maken met een vuurwapen, of ze rijden simpelweg met een auto de menigte in.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de BLM-demonstranten houdt zich dan ook verre van rellen en looten.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Je bent zeker dat filmpje vergeten die is gemaakt van een blanke "activist" die achtervolgd werd door de BLM protesteerders nadat hij betrapt werd dat hij ruiten insloeg.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:01 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Zolang diezelfde BLM demonstranten zich niet uitspreken tegen de doden & schade die de (behoorlijk grote groep) rellende en lootende BLM "demonstranten" aanrichten blijft het effect hetzelfde.
Je kan niet alleen de negatieve dingen van politieagenten veroordelen, en wegkijken als mensen onder de naam van jouw groepering geweld gebruiken en mensen met auto's overrijden. Daarnaast zijn de officiele BLM oprichters terroristen, en lijkt het eerder alsof ze het geweld goedkeuren.
Ik geef alleen aan dat het voor je beweging veel slimmer zou zijn om jezelf ertegen uit te spreken, in plaats van met heel veel "Maar dit" "Maar dat" "Maar zus" te komen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik kijk liever naar wat er daadwerkelijk gebeurt en constateer dat slechts een kleine groep demonstranten over de schreef gaat. Uiteraard krijgen de looters en rellers veruit de meeste aandacht, zeker in media die erop gebrand zijn om de BLM-protesten te delegitimeren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:01 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Zolang diezelfde BLM demonstranten zich niet uitspreken tegen de doden & schade die de (behoorlijk grote groep) rellende en lootende BLM "demonstranten" aanrichten blijft het effect hetzelfde.
Ik geef alleen aan dat het voor je beweging veel slimmer zou zijn om jezelf ertegen uit te spreken, in plaats van met heel veel "Maar dit" "Maar dat" "Maar zus" te komen.
Verder spreekt BLM niet uit een mond. Bepaalde prominenten nemen krachtig stelling tegen de rellen, terwijl anderen het lijken te bagatelliseren. Ook daarom kijk ik bij voorkeur naar de gedragingen van de meerderheid.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Over een mond gesproken; Trump heeft zelf in een toespraak het politiegeweld (wat nu is geëscaleerd) gepromoot.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar wat er daadwerkelijk gebeurt en constateer dat slechts een kleine groep demonstranten over de schreef gaat. Uiteraard krijgen de looters en rellers veruit de meeste aandacht, zeker in media die erop gebrand zijn om de BLM-protesten te delegitimeren.
Verder spreekt BLM niet uit een mond. Bepaalde prominenten nemen krachtig stelling tegen de rellen, terwijl anderen het lijken te bagatelliseren. Ook daarom kijk ik bij voorkeur naar de gedragingen van de meerderheid.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Waar waren de standpunten van de Trump campagne mbt de storm en de laffe aanslag op Jacob Blake? Waren ze bang om van hun programma af te wijken?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de BLM-demonstranten houdt zich dan ook verre van rellen en looten.![]()
Hoe zijn losse twietjes een inhoudelijke reactie op Koos z'n post?Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:44 schreef Barbusse het volgende:
Hoe zijn losse twietjes een inhoudelijke reactie op Koos z'n post?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Het boeit geen reet dat de meerderheid vreedzaam is wanneer je op de grond ligt en je hoofd wordt ingetrapt omdat je een mishandeling probeerde tegen te gaan, of je onderneming gaat in vlammen op omdat die toevallig op de weg lag waarlangs de relschoppers liepen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:44 schreef Barbusse het volgende:
Hoe zijn losse twietjes een inhoudelijke reactie op Koos z'n post?
Die vreedzame meerderheid zou eens wat harder moeten optreden tegen de extreem gewelddadige lynchmobs die onder hun naam opereren.
Als de vreedzame meerderheid niks doet en het allemaal wel prima vindt dan escaleert de boel alleen maar meer en meer. Talloze voorbeelden van in de geschiedenis.![]()
NBA aanhangers vermoorden mensen. NBA is dus een terroristische organisatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het boeit geen reet dat de meerderheid vreedzaam is wanneer je op de grond ligt en je hoofd wordt ingetrapt omdat je een mishandeling probeerde tegen te gaan, of je onderneming gaat in vlammen op omdat die toevallig op de weg lag waarlangs de relschoppers liepen.
Die vreedzame meerderheid zou eens wat harder moeten optreden tegen de extreem gewelddadige lynchmobs die onder hun naam opereren.
Als de vreedzame meerderheid niks doet en het allemaal wel prima vindt dan escaleert de boel alleen maar meer en meer. Talloze voorbeelden van in de geschiedenis.![]()
Saillant detail. De eerste relschopper die werd doodgeschoten uit zelfverdediging door die 17 jarige was een veroordeelde pedofiel. Iemand die vaker aan de verkeerde kant van de wet heeft gestaan.
Dat soort figuren krijgen hier het voordeel van de twijfel, maar die 17 jarige "etter".... die moet hangen!
https://www.bailbondshq.com/arizona/azdoc-inmate-JOSEPH/172556
https://www.homefacts.com(...)eph-D-Rosenbaum.html![]()
Okquote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
NBA aanhangers vermoorden mensen. NBA is dus een terroristische organisatie.![]()
Jij loopt zo te bitchen op BLM, ik hoor je nooit over rechtse NRA gekkies die daadwerkelijk mensen vermoorden. Maar in jouw wereld is het vermoorden van zwarten wellicht minder erg dan het vernielen van een bushokje. Dat zou kunnen natuurlijk.quote:![]()
Dat figuur lijkt mij trouwens geen BLM-aanhanger. Temeer omdat hij volgens Geenstijl herhaaldelijk het n-woord liep te scanderen. Lijkt mij wat vreemd gedrag voor een blanke BLM-supporter.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Refragmental het volgende:
Saillant detail. De eerste relschopper die werd doodgeschoten uit zelfverdediging door die 17 jarige was een veroordeelde pedofiel. Iemand die vaker aan de verkeerde kant van de wet heeft gestaan.
Dat soort figuren krijgen hier het voordeel van de twijfel, maar die 17 jarige "etter".... die moet hangen!
https://www.homefacts.com(...)eph-D-Rosenbaum.htmlOp maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ok.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij loopt zo te bitchen op BLM, ik hoor je nooit over rechtse NRA gekkies die daadwerkelijk mensen vermoorden. Maar in jouw wereld is het vermoorden van zwarten wellicht minder erg dan het vernielen van een bushokje. Dat zou kunnen natuurlijk.
Wat heeft de NBA hier overigens mee te maken?![]()
No true scotsman!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat figuur lijkt mij trouwens geen BLM-aanhanger. Temeer omdat hij volgens Geenstijl herhaaldelijk het n-woord liep te scanderen. Lijkt mij wat vreemd gedrag voor een blanke BLM-supporter.![]()
Dat 17 jarige joch vetrok naar een andere staat met een ar-15, een aanvalswapen. Op z'n arrestatie sheet staat al duidelijk dat zelfs de politie niet uit gaat van zelfverdediging.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Refragmental het volgende:
https://www.homefacts.com(...)eph-D-Rosenbaum.html
Wat jij nu doet is gewoon een excuus zoeken om z'n gedrag goed te praten.Aut viam inveniam, aut faciam
Gadverdamme, die goedpraters van die schietpartij.
Hoe verwrongen is je geest? Hij kwam om te intimideren met andere figuren. Dat liep uit de hand en is in paniek gaan schieten.![]()
Net zoals het Heather Meyers eigen schuld was, want overgewicht. Of zoiets.Aut viam inveniam, aut faciam
Nog los van het feit dat we helemaal niet weten wat er echt gebeurt is en los van het feit dat deze jongeman geen winkel of huis had in Kenosha en los van het feit dat hij al een moord begaan had verzin jij er een verhaal op los wat het voor jou goedpraat dat hij 2 mensen vermoord?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het boeit geen reet dat de meerderheid vreedzaam is wanneer je op de grond ligt en je hoofd wordt ingetrapt omdat je een mishandeling probeerde tegen te gaan, of je onderneming gaat in vlammen op omdat die toevallig op de weg lag waarlangs de relschoppers liepen.
Als de vreedzame meerderheid niks doet en het allemaal wel prima vindt dan escaleert de boel alleen maar meer en meer. Talloze voorbeelden van in de geschiedenis.
Dat zien de autoriteiten dan even anders getuige de aanklacht van "Intentional murder"![]()
Exact dit dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Het is een vorm van politiek terrorisme.![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat 17 jarige joch vetrok naar een andere staat met een ar-15, een aanvalswapen. Op z'n arrestatie sheet staat al duidelijk dat zelfs de politie niet uit gaat van zelfverdediging.
Wat jij nu doet is gewoon een excuus zoeken om z'n gedrag goed te praten.Stelletje extra'squote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:56 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
Gadverdamme, die goedpraters van die schietpartij.
Hoe verwrongen is je geest? Hij kwam om te intimideren met andere figuren. Dat liep uit de hand en is in paniek gaan schieten.
Jullie lijken precies zijn motivatie te weten. Knap.
In een interview gaf ie duidelijk aan daar te zijn om lokale ondernemingen te beschermen, want goh, raad eens, overal waar die vreedzame protesten zijn vliegt de boel daadwerkelijk in de fik en vallen er tig slachtoffers. DAT zijn de feiten. Niet dat gespeculeer van jullie.
Maar jullie hadden ook al zo'n extreme mening over covington-kid, terwijl hij alleen maar stil stond. Tis nooit goed bij extreem-linkse gevaarlijke figuren.![]()
Ik stel slechts vragen, beste jongen. Er is nog veel onduidelijk, dus ik ben terughoudend met het trekken van conclusies.quote:
Jij lijkt daarentegen te suggereren dat wij een veroordeelde pedofiel het hand boven het hoofd houden, terwijl we een 17-jarige jongen aan de schandpaal nagelen. Op die conclusie valt nogal wat af te dingen. Allereerst lijkt het mij stug dat de schutter wist dat zijn slachtoffer een pedofiel was.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Maar hij is niet lokaal en hij begaat een misdrijf.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
Stelletje extra's
In een interview gaf ie duidelijk aan daar te zijn om lokale ondernemingen te beschermen, want goh, raad eens, overal waar die vreedzame protesten zijn vliegt de boel daadwerkelijk in de fik en vallen er tig slachtoffers. DAT zijn de feiten. Niet dat gespeculeer van jullie.
Maar jullie hadden ook al zo'n extreme mening over covington-kid, terwijl hij alleen maar stil stond. Tis nooit goed bij extreem-linkse gevaarlijke figuren.
En wie is hier extreem-links? Is het extreem-links om te denken dat 2 mensen doodschieten op straat niet normaal is?![]()
Nogmaals, wat heb jij de laatste tijd?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst lijkt het mij stug dat de schutter wist dat zijn slachtoffer een pedofiel was.
Niemand hier die dat beweerde![]()
![]()
Naar ik begrijp heeft die knul al meerdere weten overtreden. Op zijn leeftijd mag hij niet met zo'n wapen rondlopen en het is blijkbaar ook verboden om staatsgrenzen over te steken met een vuurwapen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
Stelletje extra's
Maar jullie hadden ook al zo'n extreme mening over covington-kid, terwijl hij alleen maar stil stond. Tis nooit goed bij extreem-linkse gevaarlijke figuren.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Dat doe jij. Jij begint met "jullie verdedigen een pedofiel!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heb jij de laatste tijd?
Niemand hier die dat beweerde![]()
Denk nou eens even door, beste jongen. Jij komt hier triomfantelijk verkondigen dat het slachtoffer een veroordeelde pedofiel is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heb jij de laatste tijd?
Niemand hier die dat beweerde
Maar wat wil je daar nou precies mee zeggen? Is iemand neerschieten plots niet erg omdat achteraf blijkt dat diegene een twijfelachtig verleden heeft? En was dat dan wel erg geweest als het slachtoffer een brave borst was?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Met Orkaan Laura heeft Trump nog weer een kans om leiderschap te laten zien. Maar ook om weer het gebrek daaraan aan te tonen.![]()
Het is een feit dat hij dat heeft gezegd over zijn motivatie daar te zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
Stelletje extra's
Maar jullie hadden ook al zo'n extreme mening over covington-kid, terwijl hij alleen maar stil stond. Tis nooit goed bij extreem-linkse gevaarlijke figuren.
Zou ik ook gezegd hebben als ik eigenlijk mensen wil intimideren.
Wat vind je van zijn extreemrechtse standpunten op zijn social media? Wat zegt jou dat over zijn toedracht daar te zijn?![]()
Compleet irrelevant. Staat los van de schietpartij.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hij is niet lokaal en hij begaat een misdrijf.Natuurlijk is dat niet normaal.quote:En wie is hier extreem-links? Is het extreem-links om te denken dat 2 mensen doodschieten op straat niet normaal is?
Wat wel normaal is, is je verdedigen tegen een lynchmob, en dat deed hij.
Hier het duidelijk verschil tussen de 2.
Je niet kunnen verdedigen betekend zwaargewond in een coma worden getrapt.
Je wel kunnen verdedigen betekend levend zonder al te veel letsel weg kunnen lopen.
https://i.4cdn.org/pol/1598511813942.webm![]()
Dan moet trump even die wetten aanpassen het kan toch niet dat wetten gelden voor wapenbezitters die het beste voor hebben tegen de antifa rellers.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar ik begrijp heeft die knul al meerdere weten overtreden. Op zijn leeftijd mag hij niet met zo'n wapen rondlopen en het is blijkbaar ook verboden om staatsgrenzen over te steken met een vuurwapen.![]()
![]()
![]()
Wat boeit mij zijn social media?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:08 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
[..]
Het is een feit dat hij dat heeft gezegd over zijn motivatie daar te zijn.
Zou ik ook gezegd hebben als ik eigenlijk mensen wil intimideren.
Wat vind je van zijn extreemrechtse standpunten op zijn social media? Wat zegt jou dat over zijn toedracht daar te zijn?
Of ben jij echt van mening dat hij daar naar toe ging met de intentie om mensen te vermoorden?![]()
Als het jou niet boeit, waarom boeit het jou dat een van de slachtoffers een veroordeelde zedendelinquent is?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat boeit mij zijn social media?
Of ben jij echt van mening dat hij daar naar toe ging met de intentie om mensen te vermoorden?
Hypocriet is een favoriet woord van je. Pas het toe op jezelf in deze.![]()
Hij kwam zelf zwaar bewapend af op een groep mensen. Hij had daar niks te zoeken. Hij was niet aangesteld als deputy of bewaker.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Compleet irrelevant. Staat los van de schietpartij.
[..]
Natuurlijk is dat niet normaal.
Je wel kunnen verdedigen betekend levend zonder al te veel letsel weg kunnen lopen.
https://i.4cdn.org/pol/1598511813942.webm
Kortom, geen verdediging van eigen bezit en ook geen zelfverdediging. Hij zocht het zelf op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En de skateboarder was blijkbaar vaker veroordeeld voor mishandeling en domestic abuse.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk nou eens even door, beste jongen. Jij komt hier triomfantelijk verkondigen dat het slachtoffer een veroordeelde pedofiel is.Dat het volk wat achter die jongen aan zat waarschijnlijk niet de zuiverste figuren waren met de beste intenties.quote:Maar wat wil je daar nou precies mee zeggen? Is iemand neerschieten plots niet erg omdat achteraf blijkt dat diegene een twijfelachtig verleden heeft? En was dat dan wel erg geweest als het slachtoffer een brave borst was?
Hell, dat figuur waarvan de arm in puin is geschoten riep nog dat ie z'n clip wilde legen in die jongen.
En het dan gek vinden dat een kind zichzelf verdedigt tegen dat soort tuig!
Als ie geen wapen bij zich had lag ie nu waarschijnlijk in het ziekenhuis (naast de intussen tig andere slachtoffers) met hersenletsel of erger en moesten we het er hier vooral niet over hebben, want de meerderheid is vreedzaam!![]()
Heeft iemand deze docu gisteren gezien? Ik vond dat je er een goed beeld door kreeg waarom Trump juist in 2016 zo populair werd en hoe Bannon het politieke spel zo slim/kwaadaardig (al naar gelang je politieke voorkeur) gespeeld heeft.quote:
Waar hij volgens mij gefaald heeft, is dat hij de ongelijkheid tussen de 1% en de 99% wilde verminderen. Juist de 1% heeft enorm geprofiteerd van vier jaren Trump.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Bron?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij kwam zelf zwaar bewapend af op een groep mensen.![]()
Het is natuurlijk heel normaal om tussen een groep demonstranten die juist het tegenovergestelde als jou willen te gaan lopen provoceren. En dan gaan janken dat je in een lynchmob terecht komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Compleet irrelevant. Staat los van de schietpartij.
[..]
Natuurlijk is dat niet normaal.
Laat een antifa mannetje eens provoceren bij wat milities kijken wat er dan gebeurt.![]()
Het was zijn eigen geweer en hij woonde in een andere staat.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het misdrijf is het openlijk dragen van een vuurwapen wat dus totaal relevant is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:09 schreef Refragmental het volgende:
Compleet irrelevant. Staat los van de schietpartij.Hij had al iemand doodgeschoten voordat hij werd aangevallen. En nu is het intentional murder mede doordat hij die moorden begaat in de uitvoering van een misdrijf.quote:Natuurlijk is dat niet normaal.
https://i.4cdn.org/pol/1598511813942.webm
Zelfverdediging claimen als je ergens heen gaat met een vuurwapen wat op zich al illegaal was gaat niet lukken.![]()
Waar komt toch dat fabeltje vandaan dat ie daar rondliep om te provoceren?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk heel normaal om tussen een groep demonstranten die juist het tegenovergestelde als jou willen te gaan lopen provoceren. En dan gaan janken dat je in een lynchmob terecht komt.
Laat een antifa mannetje eens provoceren bij wat milities kijken wat er dan gebeurt.
Is dat de spin die er intussen aan is gegeven?![]()
Je bent nu allerlei suggestieve verbanden aan het leggen. Maar de achtergronden van de slachtoffers zijn op geen enkele wijze een rechtvaardiging voor de daad van die jongen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En de skateboarder was blijkbaar vaker veroordeeld voor mishandeling en domestic abuse.
[..]
Dat het volk wat achter die jongen aan zat waarschijnlijk niet de zuiverste figuren waren met de beste intenties.
Hell, dat figuur waarvan de arm in puin is geschoten riep nog dat ie z'n clip wilde legen in die jongen.
En het dan gek vinden dat een kind zichzelf verdedigt tegen dat soort tuig!
Als ie geen wapen bij zich had lag ie nu waarschijnlijk in het ziekenhuis (naast de intussen tig andere slachtoffers) met hersenletsel of erger en moesten we het er hier vooral niet over hebben, want de meerderheid is vreedzaam!
Let wel: er kan sprake zijn geweest van zelfverdediging, maar dat is nog niet duidelijk. Her en der lees ik ook dat de jongen pas werd belaagd nadat hij iemand had neergeschoten. En dat is dan weer niet zo gek, want in dat geval leidt zijn actie tot een reactie.
Maar ik wacht geduldig het onderzoek af.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Anyway, die gast was blijkbaar van plan mensen te mollen. Lijkt me dus gevalletje prik voor meneer.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Is het niet handiger om even af te wachten wat er precies uit het onderzoek komt ipv pagina's lang ruzie te maken over beweegredenen en achtergronden van dader(s)/slachtoffer(s)?In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Nee, niet liegen, hij werd aangevallen en heeft daarom die pedo moeten neerschieten uit zelfverdediging. Staat duidelijk op beeld dat hij al werd aangevallen nog voordat ie uberhaupt een schot had gelost.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het misdrijf is het openlijk dragen van een vuurwapen wat dus totaal relevant is.
[..]
Hij had al iemand doodgeschoten voordat hij werd aangevallen.
Daarna werd de lynchmob nog groter.Ga nou niet de jurist uithangenquote:En nu is het intentional murder mede doordat hij die moorden begaat in de uitvoering van een misdrijf.
Zelfverdediging claimen als je ergens heen gaat met een vuurwapen wat op zich al illegaal was gaat niet lukken.![]()
![]()
Aha kijk, nog iemand die de beelden vanuit meerdere hoeken niet heeft gezien.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent nu allerlei suggestieve verbanden aan het leggen. Maar de achtergronden van de slachtoffers zijn op geen enkele wijze een rechtvaardiging voor de daad van die jongen.
Let wel: er kan sprake zijn geweest van zelfverdediging, maar dat is nog niet duidelijk. Her en der lees ik ook dat de jongen pas werd belaagd nadat hij iemand had neergeschoten. En dat is dan weer niet zo gek, want in dat geval leidt zijn actie tot een reactie.
Maar ik wacht geduldig het onderzoek af.![]()
Grapjasquote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:20 schreef Ulx het volgende:
Anyway, die gast was blijkbaar van plan mensen te mollen. Lijkt me dus gevalletje prik voor meneer.![]()
![]()
Het meest trieste van deze hele tragedie is wel het gespin wat we nu zien om maar vooral het doodschieten van 2 mensen goed te praten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent nu allerlei suggestieve verbanden aan het leggen. Maar de achtergronden van de slachtoffers zijn op geen enkele wijze een rechtvaardiging voor de daad van die jongen.
Maar ik wacht geduldig het onderzoek af.
Het is en blijft gewoon een tragedie,2 mensen dood, een ernstig gewond en een jongeman die een lange tijd de gevangenis ingaat omdat er een gerucht was verspreid wat nergens op gebaseerd was.![]()
Ik vind het idd ook goed geweest.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef Mike het volgende:
Is het niet handiger om even af te wachten wat er precies uit het onderzoek komt ipv pagina's lang ruzie te maken over beweegredenen en achtergronden van dader(s)/slachtoffer(s)?![]()
![]()
De NBA vrij weinig gok ik hoewel basketballers wel vrij vaak zwart zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ok.
Wat heeft de NBA hier overigens mee te maken?![]()
Mooi, dan kunnen we verder met normale dingen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik vind het idd ook goed geweest.![]()
De Milwaukee Bucks komen uit Wisconsin dus die vonden zichzelf wel betrokken bij de situatie in Kenosha.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De NBA vrij weinig gok ik hoewel basketballers wel vrij vaak zwart zijn natuurlijk.![]()
Heel topsportend Amerika boycot nu wedstrijden uit protest.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik heb helemaal niks gezien (daarvoor boeit deze kwestie mij te weinig). Wel zie ik her en der tegenstrijdige lezingen voorbijkomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Aha kijk, nog iemand die de beelden vanuit meerdere hoeken niet heeft gezien.
Daarom wacht ik rustig af wat het onderzoek oplevert.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Laura heeft de kust van Texas en Louisiana geraakt met winden van 240 km/u, hoe groot de schade zal zijn is nog onbekend maar NOAA noemde gisteren de situatie al "Unsurvivable" voor de plaatsen die het hardst worden geraakt. Er worden golven verwacht van 7 meter hoog.
https://www.nytimes.com/2020/08/27/us/hurricane-laura-update.html
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 11:30:56 ]![]()
Gooien met keukenrollen e.d. ?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:07 schreef Hexagon het volgende:
Met Orkaan Laura heeft Trump nog weer een kans om leiderschap te laten zien. Maar ook om weer het gebrek daaraan aan te tonen.![]()
-edit: deze opmerking kan niks goeds opleveren-
[ Bericht 39% gewijzigd door Mike op 27-08-2020 11:39:51 ]Aut viam inveniam, aut faciam
Behalve de NHL. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de spelers bijna allemaal wit zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:26 schreef Ulx het volgende:
Heel topsportend Amerika boycot nu wedstrijden uit protest.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Het zijn beide rode staten die nog wel eens blauw kunnen worden met Biden, dus ik verwacht grote gebaren van Trump. In tegenstelling tot Puerto Rico dat toch geen stemrecht heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gooien met keukenrollen e.d. ?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Word lastig aangezien hij uit de FEMA kas heeft lopen graaien om andere zaken te financieren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Het zijn beide rode staten die nog wel eens blauw kunnen worden met Biden, dus ik verwacht grote gebaren van Trump. In tegenstelling tot Puerto Rico dat toch geen stemrecht heeft.![]()
Of dat die competitie op dit moment nog niets plaats vindt?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:42 schreef Puddington het volgende:
[..]
Behalve de NHL. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de spelers bijna allemaal wit zijn.![]()
De Stanley Cup Playoffs zijn bezig.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Of dat die competitie op dit moment nog niets plaats vindt?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Wat zijn jullie verwachtingen van de polls na de RNC conventie? Aan de hand van de polls die de laatste week bekend gemaakt zijn en de commentaren op zowel linkse als rechtse media, is mijn verwachting dat het gat tussen Biden en Trump een stuk kleiner geworden is.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Honkbal is ook bezig en de Milwaukee Brewers, Cincinatti Reds en Seattle Mariners, LA Dodgers en SD Padres hebben ook niet gespeeld vanwege Kenosha.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:48 schreef Puddington het volgende:
[..]
De Stanley Cup Playoffs zijn bezig.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 11:52:25 ]![]()
Ik denk niet dat het veel kleiner word, Trump haalt geen nieuwe kiezers binnen met deze conventie,vermoed ik, dit is allemaal fan service voor degenen die al op hem zouden stemmen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:50 schreef Mike het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van de polls na de RNC conventie? Aan de hand van de polls die de laatste week bekend gemaakt zijn en de commentaren op zowel linkse als rechtse media, is mijn verwachting dat het gat tussen Biden en Trump een stuk kleiner geworden is.
Biden blijft op een grote voorsprong staan is mijn gok.![]()
Nate Silver had er een goede draad over. Biden is wel wat ingezakt, dat klopt, maar veel van die polls waren online en niet van de meest fantastische onderzoekers. Dus het heeft zeker wat waarde, maar er zitten wel wat haken en ogen aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:50 schreef Mike het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van de polls na de RNC conventie? Aan de hand van de polls die de laatste week bekend gemaakt zijn en de commentaren op zowel linkse als rechtse media, is mijn verwachting dat het gat tussen Biden en Trump een stuk kleiner geworden is.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ik denk wel dat er een groep is die stiekem op Trump wil stemmen maar er niet voor uit durft te komen, die zich nu gesterkt voelen door de loze leugens van de campagne, waardoor ze weer wel kunnen billijken op de racistische conman te stemmen. Wat dat betreft zal het gat kleiner worden. Het is aan Bidens team om de inhoud meer naar voren te brengen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja, zoals ik zei, ik denk dat het voor een competitie met meer zwarte/Hispanic spelers wat meer meespeelt dan een voornamelijk witte spelerbasis zoals de NHL.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Honkbal is ook bezig en de Milwaukee Brewers, Cincinatti Reds en Seattle Mariners, LA Dodgers en SD Padres hebben ook niet gespeeld vanwege Kenosha.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Die hebben overigens wel een boodschap uitgezonden en een stilte moment gehouden.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:57 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ja, zoals ik zei, ik denk dat het voor een competitie met meer zwarte/Hispanic spelers wat meer meespeelt dan een voornamelijk witte spelerbasis zoals de NHL.![]()
De vreedzame meerderheid reageert op een politie apparaat die bijkans een vrijbrief heeft gekregen om burgers in de rug te schieten of de keel af te knellen tot de dood. Er is in dit topic misschien wel 500 keer aan je uitgelegd waarom die mensen protesten. En elke keer kom je terug met dezelfde cirkelredenering. Vraag bijvoorbeeld Monolith vriendelijk hoe de vork in de steel zit. Die wil vast wel wat van zijn tijd besteden om je wat op te voeden voor je hier iets plaatst.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als de vreedzame meerderheid niks doet en het allemaal wel prima vindt dan escaleert de boel alleen maar meer en meer. Talloze voorbeelden van in de geschiedenis.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Trump is een grote schande voor Amerika.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:50 schreef Mike het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van de polls na de RNC conventie? Aan de hand van de polls die de laatste week bekend gemaakt zijn en de commentaren op zowel linkse als rechtse media, is mijn verwachting dat het gat tussen Biden en Trump een stuk kleiner geworden is.
Maar een nog grotere schande zijn al die Amerikanen die op hem gaan stemmen
Sinds 2016 vertrouw ik de Amerikaanse kiezers minder wbt een fatsoenlijke president te kiezen.
Er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeel![]()
Als je stemming wilt maken is het natuurlijk altijd beter om dat meteen te doen. Nu kun je de gebeurtenis nog makkelijk kneden naar wat voor verhaal je er maar van wil maken. Als de feiten duidelijk zijn is er een goede kans dat het narratief dat je graag wilde pushen helemaal niet meer werkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:21 schreef Mike het volgende:
Is het niet handiger om even af te wachten wat er precies uit het onderzoek komt ipv pagina's lang ruzie te maken over beweegredenen en achtergronden van dader(s)/slachtoffer(s)?![]()
Ja, het is alleen wel zo dat je het in deze verkiezingen moet hebben van het gematigd rechtse volk (was ook zo tijdens verkiezingen van 1992), in bepaalde swingstates. Wat wij in NL centrumrechts noemen. En die moet je niet van je vervreemden, denk ik. Ik zou centrumrechts dus ook niet direct willen omschrijven met woorden als 'er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeel'. Ik kijk wel eens filmpjes op die site 'Republican voters against Trump' en denk ook niet dat die mensen, ondanks politieke verschillen, onfatsoenlijk zijn. Ook The Lincoln project is uit de rechtse koker.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Trump is een grote schande voor Amerika.
Maar een nog grotere schande zijn al die Amerikanen die op hem gaan stemmen
Sinds 2016 vertrouw ik de Amerikaanse kiezers minder wbt een fatsoenlijke president te kiezen.
Er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeelI´m back.![]()
Angst is ook een grote motivator voor mensen om te gaan stemmen en de beelden van plunderingen en schietpartijen kunnen juist de mensen in de suburbs doen besluiten om de partij te kiezen die het meest bekend staat om law & order van de twee.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Waarom zou je in de suburbs willen demonstreren? Dat is hetzelfde als een Europacup feestje te vieren op een industrieterrein in plaats van op de dam.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:09 schreef Mike het volgende:
Angst is ook een grote motivator voor mensen om te gaan stemmen en de beelden van plunderingen en schietpartijen kunnen juist de mensen in de suburbs doen besluiten om de partij te kiezen die het meest bekend staat om law & order van de twee.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het effect van de beelden op de mensen die vorige keer op Trump gestemd hebben en die deze keer wellicht Biden overwogen. Of de Democraat die juist vanwege de beelden nu voor het eerst op Trump gaat stemmen. Daar hoeft de demonstratie niet voor in hun eigen straat te zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Waarom zou je in de suburbs willen demonstreren? Dat is hetzelfde als een Europacup feestje te vieren op een industrieterrein in plaats van op de dam.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Die gast die met een geweer op de demonstranten heeft ingeschoten is gespot op een Trump rally..Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
![]()
Goed gedaan Trump. Het land steeds meer in bezit van een geconcentreerde manipulator groep.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Ja, er is ook gewoon een best stevige 'anti-Trump'-stroming in de Republikeinse partij. Die hele partij of zelfs alle stemmers wegzetten als onfatsoenlijk of nog erger weg zetten slaat wat mij betreft nergens op.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is alleen wel zo dat je het in deze verkiezingen moet hebben van het gematigd rechtse volk (was ook zo tijdens verkiezingen van 1992), in bepaalde swingstates. Wat wij in NL centrumrechts noemen. En die moet je niet van je vervreemden, denk ik. Ik zou centrumrechts dus ook niet direct willen omschrijven met woorden als 'er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeel'. Ik kijk wel eens filmpjes op die site 'Republican voters against Trump' en denk ook niet dat die mensen, ondanks politieke verschillen, onfatsoenlijk zijn. Ook The Lincoln project is uit de rechtse koker.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Klopt, sterker nog om een beetje te peilen wat er speelt is het handiger om bijv. eens te kijken naar die filmpjes van RvaT. En trouwens ik vind de filmpjes van The Lincoln project over het algemeen ook wel geslaagd. En nogmaals allemaal republikeinen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er is ook gewoon een best stevige 'anti-Trump'-stroming in de Republikeinse partij. Die hele partij of zelfs alle stemmers wegzetten als onfatsoenlijk of nog erger weg zetten slaat wat mij betreft nergens op.I´m back.![]()
Toevallig laatst hier een item van op RTL NIeuws gezien vond ik wel interessant.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Waarom zou je in de suburbs willen demonstreren? Dat is hetzelfde als een Europacup feestje te vieren op een industrieterrein in plaats van op de dam.
https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/354165282283511
De suburbs spelen ergens een belangrijke rolWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Er zit wel wat opportunistisch achter m.i. Het zijn voor een aanzienlijk deel neoconservatieven van de Bush jaren die nu buitenspel staan en niet meer het initiatief hebben, zoals bijvoorbeeld een Applebaum onbedoeld laat zien. Bush vond ik zeer zeker niet fatsoenlijk (vooral zijn kornuiten zoals Wolfowitz, Cheney, Bremer, Rumsfeld).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is alleen wel zo dat je het in deze verkiezingen moet hebben van het gematigd rechtse volk (was ook zo tijdens verkiezingen van 1992), in bepaalde swingstates. Wat wij in NL centrumrechts noemen. En die moet je niet van je vervreemden, denk ik. Ik zou centrumrechts dus ook niet direct willen omschrijven met woorden als 'er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeel'. Ik kijk wel eens filmpjes op die site 'Republican voters against Trump' en denk ook niet dat die mensen, ondanks politieke verschillen, onfatsoenlijk zijn. Ook The Lincoln project is uit de rechtse koker.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Als een meerderheid van dat centrumrechtse volksdeel weer Trump gaat stemmen, dan zit in dat deel iets dieps onfatsoenlijks. Er zijn ook centrumrechtse Amerikanen die niet op Trump gaan stemmen bijv de Lincolngroep .quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou centrumrechts dus ook niet direct willen omschrijven met woorden als 'er zit iets dieps onfatsoenlijks in het rechtse volksdeel'.
Ik geloof ook de familie Bush.![]()
Bush als maatstaf van fatsoen... De geheugens zijn kort.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als een meerderheid van dat centrumrechtse volksdeel weer Trump gaat stemmen, dan zit in dat deel iets dieps onfatsoenlijks. Er zijn ook centrumrechtse Amerikanen die niet op Trump gaan stemmen bijv de Lincolngroep .
Ik geloof ook de familie Bush.Deuger, Woke & Gutmensch
Ja, grappige is dat ik nu bepaalde neocons (die van huis uit liberals waren btw) ook sterk anti-Trump zie reageren idd. In The Lincoln project zitten er ook een paar, dacht ik. Ik weet niet of dat puur opportunisme is. Dat de neocon ideologie, begonnen eigenlijk al eerder, maar officieel met PNAC, voor heel wat ellende heeft gezorgd qua buitenland politiek staat verder buiten kijf, denk ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zit wel wat opportunistisch achter m.i. Het zijn voor een deel neoconservatieven van de Bush jaren die nu buitenspel staan. Bush vond ik zeer zeker niet fatsoenlijk (vooral zijn kornuiten zoals Wolfowitz, Cheney, Bremer, Rumsfeld).I´m back.![]()
Ik zou zelfs niet zo ver willen gaan om iedere Trumpstemmer onfatsoenlijk te noemen. Een heel deel is waarschijnlijk eerder kortzichtig en misleid dan zelf echt onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als een meerderheid van dat centrumrechtse volksdeel weer Trump gaat stemmen, dan zit in dat deel iets dieps onfatsoenlijks. Er zijn ook centrumrechtse Amerikanen die niet op Trump gaan stemmen bijv de Lincolngroep .
Ik geloof ook de familie Bush.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Pa en zoon Bush zijn meer fatsoenlijker dan Trump.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bush als maatstaf van fatsoen... De geheugens zijn kort.
Als maatstaf hoe het ook anders kan voor rechtse stemmers zijn zij een goed voorbeeld![]()
Qua toon wellicht, maar ze hebben natuurlijk wel duizenden mensen zonder reden de dood ingejaagd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Pa en zoon Bush zijn meer fatsoenlijker dan Trump.
Als maatstaf hoe het ook anders kan voor rechtse stemmers zijn zij een goed voorbeeldIn some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Maar ook binnenlands met de Patriot Act, administratieve detentie, corruptie, tax cuts, Katrina (waarna het rampenkapitalisme werd binnengebracht), Irak kapot privatiseren, onschendbare PMCs en ga zo maar door. Ook Bush probeerde eens wat aanklagers massaal te ontslaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, grappige is dat ik nu bepaalde neocons (die van huis uit liberals waren btw) ook sterk anti-Trump zie reageren idd. In The Lincoln project zitten er ook een paar, dacht ik. Ik weet niet of dat puur opportunisme is. Dat de neocon ideologie, begonnen eigenlijk al eerder, maar officieel met PNAC, voor heel wat ellende heeft gezorgd qua buitenland politiek staat verder buiten kijf, denk ik.
De geheugens zijn kort. Er was een breed gedragen consensus in Europa dat het allemaal niet fatsoenlijk was, met de geheime gevangenissen, Powellpoint, martel memos, en vooral Dick Cheney was niet fatsoenlijk met zijn machtsconcentratie bij de uitvoerende macht (unitary executive theory). Wat weer gebruikt werd voor enorme zelfverrijking.Deuger, Woke & Gutmensch
Mee eens maar in vergelijking met Trum lijken ze al snel fatsoenlijk. Al heeft de oude Bush weinig verkeerd gedaan dacht ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar ook binnenlands met de Patriot Act, administratieve detentie, corruptie, tax cuts, Katrina (waarna het rampenkapitalisme werd binnengebracht), Irak kapot privatiseren, onschendbare PMCs en ga zo maar door. Ook Bush probeerde eens wat aanklagers massaal te ontslaan.
De geheugens zijn kort. Er was een breed gedragen consensus in Europa dat het allemaal niet fatsoenlijk was, met de geheime gevangenissen, Powellpoint, martel memos, en vooral Dick Cheney was niet fatsoenlijk met zijn machtsconcentratie bij de uitvoerende macht (unitary executive theory). Wat weer gebruikt werd voor enorme zelfverrijking.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Helemaal zonder reden was het toch niet, het was een reactie op de aanslagen van 11 september, dat lijkt men hier soms te vergeten. De structuur van Al Qaida is toen toch behoorlijk gesloopt en uiteindelijk is zelfs de grote man gedood. Dat ze het land vervolgens niet netjes achter lieten waardoor IS kon ontstaan klopt, maar dat maakt nog niet dat het per definitie slecht is dat mensen als Bin Laden en ook Saddam Hoessein die terroristen beschermde zijn aangepakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Qua toon wellicht, maar ze hebben natuurlijk wel duizenden mensen zonder reden de dood ingejaagd.
Hoessein negeerde ook de VN veiligheidsraad, had al diverse resoluties gewoon genegeerd. Als je dan niet iets doet, is de VN een tandeloze tijger.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Afghanistan kon ik nog wel begrijpen. Bij Irak is alles fout gegaan wat er maar fout kon gaan en is het ondertussen natuurlijk heel duidelijk dat 9/11 alleen maar als excuus gebruikt werd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal zonder reden was het toch niet, het was een reactie op de aanslagen van 11 september, dat lijkt men hier soms te vergeten. De structuur van Al Qaida is toen toch behoorlijk gesloopt en uiteindelijk is zelfs de grote man gedood. Dat ze het land vervolgens niet netjes achter lieten waardoor IS kon ontstaan klopt, maar dat maakt nog niet dat het per definitie slecht is dat mensen als Bin Laden en ook Saddam Hoessein die terroristen beschermde zijn aangepakt.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
De oude Bush was prima (wel zoals alle mensen feilbaar, en zeker een CIA man) en vanuit ethisch en integriteit perspectief een duidelijke verbetering ten opzichte van voorganger Reagan. Dat is al heel wat.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens maar in vergelijking met Trum lijken ze al snel fatsoenlijk. Al heeft de oude Bush weinig verkeerd gedaan dacht ik.Deuger, Woke & Gutmensch
Ja, akkoord, en dat is niet vergeten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar ook binnenlands met de Patriot Act, administratieve detentie, corruptie, tax cuts, Katrina (waarna het rampenkapitalisme werd binnengebracht), Irak kapot privatiseren, onschendbare PMCs en ga zo maar door. Ook Bush probeerde eens wat aanklagers massaal te ontslaan.
De geheugens zijn kort. Er was een breed gedragen consensus in Europa dat het allemaal niet fatsoenlijk was, met de geheime gevangenissen, Powellpoint, martel memos, en vooral Dick Cheney was niet fatsoenlijk met zijn machtsconcentratie bij de uitvoerende macht (unitary executive theory). Wat weer gebruikt werd voor enorme zelfverrijking.I´m back.![]()
Hoessein negeerde de VN en onderdrukte zijn eigen volk, dat wordt ook nogal vaak vergeten. Als je als VN resoluties aan neemt en die worden gewoon genegeerd, moet je wat doen. De keuze is dan: die persoon/dat land aanpakken of de VN opheffen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Afghanistan kon ik nog wel begrijpen. Bij Irak is alles fout gegaan wat er maar fout kon gaan en is het ondertussen natuurlijk heel duidelijk dat 9/11 alleen maar als excuus gebruikt werd.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat inderdaad. Hoewel ze op de keper beschouwd dan veel eerder Saudi Arabië een bezoekje moesten brengen, gezien de herkomst van de kapers, het strategisch brein Bin Laden en de geldstromen... Maarja, misschien was het toch de Carlyle Groep hé?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Afghanistan kon ik nog wel begrijpen.
Natuurlijk, Afghanistan had de trainingskampen voor de terroristen.Deuger, Woke & Gutmensch
Er worden op elk moment in de geschiedenis mensen onderdrukt. Ook nu in tig landen. Dat is alleen vrijwel nooit een reden voor de VS om binnen te vallen. Irak wel, omdat het klusje van Bush sr nog niet afgemaakt was, en dan ook nog eens met valse voorwendselen, want Hoessein had 0.0 te maken met Al-Qaeda.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoessein negeerde de VN en onderdrukte zijn eigen volk, dat wordt ook nogal vaak vergeten. Als je als VN resoluties aan neemt en die worden gewoon genegeerd, moet je wat doen. De keuze is dan: die persoon/dat land aanpakken of de VN opheffen.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ja, maar zo ging het niet en dat was de reden ook niet dat Irak werd aangevallen hè.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoessein negeerde de VN en onderdrukte zijn eigen volk, dat wordt ook nogal vaak vergeten. Als je als VN resoluties aan neemt en die worden gewoon genegeerd, moet je wat doen. De keuze is dan: die persoon/dat land aanpakken of de VN opheffen.I´m back.![]()
Jawel, er werden meerdere redenen aangedragen en het negeren van VN resoluties werd toen altijd genoemd. Ook door de bondgenoten van de VS.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar zo ging het niet en dat was de reden ook niet dat Irak werd aangevallen hè.
Dat Frankrijk aangaf haar veto te gebruiken was een schande en daarom ging het niet via de VN.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Zo zie je maar weer, als je je weer een beetje focust op George W., dan komt er wel weer meer ellende terug in je geheugen toch idd, moet ik bekennen. Heb je toch gelijk idd. Als je echt alles op een rijtje zet dan eh. is dat feitelijk nog ellendiger geweest.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Hoewel ze op de keper beschouwd dan veel eerder Saudi Arabië een bezoekje moesten brengen, gezien de herkomst van de kapers, het strategisch brein Bin Laden en de geldstromen... Maarja, misschien was het toch de Carlyle Groep hé?
Natuurlijk, Afghanistan had de trainingskampen voor de terroristen.I´m back.![]()
Gewoon willekeurig terugslaan op een aanslag zoals Amerika deed is natuurlijk niet erg fatsoenlijk. Daarbij is 11 september natuurlijk een probleem wat ze zelf gecreeerd hadden met hun voorgaande imperialisme. Zo'n Bin Laden was gewoon een bondgenoot van Amerika toen dat uitkwam met vechten tegen de russen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal zonder reden was het toch niet, het was een reactie op de aanslagen van 11 september, dat lijkt men hier soms te vergeten. De structuur van Al Qaida is toen toch behoorlijk gesloopt en uiteindelijk is zelfs de grote man gedood. Dat ze het land vervolgens niet netjes achter lieten waardoor IS kon ontstaan klopt, maar dat maakt nog niet dat het per definitie slecht is dat mensen als Bin Laden en ook Saddam Hoessein die terroristen beschermde zijn aangepakt.
Hoessein negeerde ook de VN veiligheidsraad, had al diverse resoluties gewoon genegeerd. Als je dan niet iets doet, is de VN een tandeloze tijger.![]()
En op zich was het verwijderen van Saddam nog niet zo slecht geweest als ze het land fatsoenlijk hadden achtergelaten. Maar zonder grap ze zijn nu al bijna 20 jaar in oorlog.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Er worden op elk moment in de geschiedenis mensen onderdrukt. Ook nu in tig landen. Dat is alleen vrijwel nooit een reden voor de VS om binnen te vallen. Irak wel, omdat het klusje van Bush sr nog niet afgemaakt was, en dan ook nog eens met valse voorwendselen, want Hoessein had 0.0 te maken met Al-Qaeda.
Afghanistan was logisch. Irak waren veel bondgenoten ook op tegen en uiteindelijk zijn ze dat land ook zonder VN mandaat binnen getrokken.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ja en dat niet alle 'Republikeinen tegen Trump' vrijwel automatisch hogere fatsoensnormen oid hebben. Vooral dat Lincoln Project zitten nogal veel neocons in.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, als je je weer een beetje focust op George W., dan komt er wel weer meer ellende terug in je geheugen toch idd, moet ik bekennen. Heb je toch gelijk idd. Als je echt alles op een rijtje zet dan eh. is dat feitelijk nog ellendiger geweest.Deuger, Woke & Gutmensch
Ja, het achterlaten is inderdaad verschrikkelijk gedaan. Ze hadden beter moeten voorbereiden, bijvoorbeeld met een aantal Irakeese bondgenoten die het hadden kunnen overnemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En op zich was het verwijderen van Saddam nog niet zo slecht geweest als ze het land fatsoenlijk hadden achtergelaten. Maar zonder grap ze zijn nu al bijna 20 jaar in oorlog.
Maar dat het uiteindelijk een puinhoop werd, maakt het verwijderen van Hoessein (zijn we de gevonden massagraven vergeten?) nog niet an sich slecht.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Een neocon is niet per definitie onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja en dat niet alle 'Republikeinen tegen Trump' vrijwel automatisch hogere fatsoensnormen oid hebben. Vooral dat Lincoln Project zitten nogal veel neocons in.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Nah, was gewoon toch onderdeel van dat Project for a new American century van de neocons en karweitje van vader afmaken plus leuke contracten voor heel wat Amerikaanse bedrijven. Had in feite geen reet met 9/11 te maken. En daarna hebben de Amerikanen uiteindelijk die hele sji-soenni ellende aangewakkerd door soenni te verdrijven uit centrum van de macht en sji daar neer te zetten in feite en dat heeft ook nog eens gezorgd voor de opkomst ISIS, dat vervolgens ging etteren in de uit de hand gelopen Arabische Lente in Syrië en ook de proxy-oorlog tussen Saoudi-Arabië en Iran doen oplaaien (en met dat laatste zitten we nu nog steeds). Geweldig mensenrechten projectje hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, er werden meerdere redenen aangedragen en het negeren van VN resoluties werd toen altijd genoemd. Ook door de bondgenoten van de VS.
Dat Frankrijk aangaf haar veto te gebruiken was een schande en daarom ging het niet via de VN.I´m back.![]()
In mijn optiek bijna altijd wel. Het zijn kwaadaardige mensen die van het hele liberale, conservatieve en socialistische instrumentarium gebruik (willen) maken voor hun onderdrukkers en zelfverrijkingsdromen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een neocon is niet per definitie onfatsoenlijk.
Er zijn vrijwel geen theoretische limieten, geen ruimte voor Montesquieu, waarbij de macht zeer geconcentreerd raakt.
Denk daarbij ook aan het willen privatiseren van Social Security.Deuger, Woke & Gutmensch
Ja, de uitvoering was beroerd. Dat klopt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, was gewoon toch onderdeel van dat Project for a new American century van de neocons en karweitje van vader afmaken plus leuke contracten voor heel wat Amerikaanse bedrijven. Had in feite geen reet met 9/11 te maken. En daarna hebben de Amerikanen uiteindelijk die hele sji-soenni ellende aangewakkerd door soenni te verdrijven uit centrum van de macht en sji daar neer te zetten in feite en dat heeft ook nog eens gezorgd voor de opkomst ISIS, dat vervolgens ging etteren in de uit de hand gelopen Arabische Lente in Syrië en ook de proxy-oorlog tussen Saoudi-Arabië en Iran doen oplaaien (en met dat laatste zitten we nu nog steeds). Geweldig mensenrechten projectje hoor.
Maar dit zegt toch eigenlijk genoeg: https://www.hln.be/nieuws(...)kt-in-irak~a95a8d6f/
Die man was in Irak bezig met een genocide op de Koerden.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Daar zitten gewoon normale stemmers tussen die niet onfatsoenlijk zijn imho. Dat zijn mensen die bewust nu niet meer op Trump stemmen vanwege verschillende redenen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja en dat niet alle 'Republikeinen tegen Trump' vrijwel automatisch hogere fatsoensnormen oid hebben. Vooral dat Lincoln Project zitten nogal veel neocons in.I´m back.![]()
Tja, naar schatting zijn er door de oorlog (naast 4469 Amerikaanse doden) zo'n 600.000 slachtoffers gevallen aan Irakese kant. Ondertussen ontstond er ook een enorme chaos en kon ISIS een hoop ellende veroorzaken. De vraag is dus maar of het Irakese volk überhaupt beter af was.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het achterlaten is inderdaad verschrikkelijk gedaan. Ze hadden beter moeten voorbereiden, bijvoorbeeld met een aantal Irakeese bondgenoten die het hadden kunnen overnemen.
Maar dat het uiteindelijk een puinhoop werd, maakt het verwijderen van Hoessein (zijn we de gevonden massagraven vergeten?) nog niet an sich slecht.
En dat alles dus onder valse voorwendselen (9/11, massavernietingswapens).In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Naar schatting heeft Hoessein meer dan anderhalf miljoen mensen laten verdwijnen in massagraven. Moet je zo iemand dan maar laten zitten? Had Amerika Hitler moeten laten zitten omdat het veel levens zou kosten om Duitsland aan te vallen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, naar schatting zijn er door de oorlog (naast 4469 Amerikaanse doden) zo'n 600.000 slachtoffers gevallen aan Irakese kant. Ondertussen ontstond er ook een enorme chaos en kon ISIS een hoop ellende veroorzaken. De vraag is dus maar of het Irakese volk überhaupt beter af was.
En dat alles dus onder valse voorwendselen (9/11, massavernietingswapens).
En de aanvankelijke oorlog kostte helemaal niet zo veel levens, het slechte vervolg met de puinhoop die het daarna werd heeft zo veel levens gekost.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Achteraf gezegd nu? Hadden ze nooit aan moeten beginnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Naar schatting heeft Hoessein meer dan anderhalf miljoen mensen laten verdwijnen in massagraven. Moet je zo iemand dan maar laten zitten? Had Amerika Hitler moeten laten zitten omdat het veel levens zou kosten om Duitsland aan te vallen?
En de aanvankelijke oorlog kostte helemaal niet zo veel levens, het slechte vervolg met de puinhoop die het daarna werd heeft zo veel levens gekost.I´m back.![]()
Ik vind dat ze het dus wel hadden moeten doen, maar dan met een gedegen voorbereiding en een goed plan wat te doen na die oorlog die feitelijk maar enkele weken duurde.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Achteraf gezegd nu? Hadden ze nooit aan moeten beginnen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Laten we Noord Korea, Iran, Rusland en zelfs de onderdrukkende apartheidsstaat Israël ook maar binnenvallen dan. Of al die Zuid Amerikaanse regimes die door de Amerikanen zelf in het zadel zijn geholpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het dus wel hadden moeten doen, maar dan met een gedegen voorbereiding en een goed plan wat te doen na die oorlog die feitelijk maar enkele weken duurde.
Ze hebben zich ernstig misrekend. Ze dachten even een Grenada te kunnen doen.Deuger, Woke & Gutmensch
Of China met de Oeigoeren, of Myanmar met de Rohingya.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we Noord Korea, Iran, Rusland en zelfs de onderdrukkende apartheidsstaat Israël ook maar binnenvallen dan. Of al die Zuid Amerikaanse regimes die door de Amerikanen zelf in het zadel zijn geholpen.
Ze hebben zich ernstig misrekend. Ze dachten even een Grenada te kunnen doen.
Maar goed, het was de VS dan ook helemaal niet te doen om een volk te bevrijden van z'n dictator.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
De landen die jij noemt zijn natuurlijk veel gevaarlijker om aan te vallen, maar dat de VN meer moet doen om onderdrukte volken binnen een land (denk aan de Oeigoeren) te beschermen vind ik inderdaad nog steeds. De Koerden zijn veel te lang in de steek gelaten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we Noord Korea, Iran, Rusland en zelfs de onderdrukkende apartheidsstaat Israël ook maar binnenvallen dan. Of al die Zuid Amerikaanse regimes die door de Amerikanen zelf in het zadel zijn geholpen.
Ze hebben zich ernstig misrekend. Ze dachten even een Grenada te kunnen doen.
Israel is nog weer een heel ander verhaal, in grote delen van Israel wonen Palestijnen en Israeli vredig naast elkaar. Maar dat dat land ook meer moet worden aangesproken vind ik inderdaad ook.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Iets meer dan 3 weken of zo en toen stond-ie grappenmaker op dat vliegkampschip al te beweren dat de oorlog over was, Irak vrij en dat de democratie kon beginnen. Vond-ie achteraf gezien ook een beetje ongepast. Nee, ja, idd dictatuur en zeer ernstige mensenrechtenschendingen (die al heel lang aan de gang waren en waartegen sancties golden en no fly zones werden ingesteld), maar als je de rekening opmaakt dan valt dit in mijn ogen toch in de categorie: dat had je niet moeten doen. Regime-change van buitenaf proberen te bewerkstelligen is nu eenmaal toch niet een goed idee. Geëigende route om er toch iets aan te doen is via VN sancties opleggen, ook al werken die niet altijd en treffen die vooral ook de gewone mensen in zo'n dictatuur en ook al is dat nog steeds vrij moeilijk tot stand te brengen aangezien noch Rusland noch China vaak dezelfde ideeën en/of belangen hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het dus wel hadden moeten doen, maar dan met een gedegen voorbereiding en een goed plan wat te doen na die oorlog die feitelijk maar enkele weken duurde.I´m back.![]()
Mijn nog levende tante in Louisville is volledig geïndoctrineerd door middel van fox news. Die denkt op het moment dat er groepen rellende demonstranten door de stad lopen . Volgens mijn neef die in het centrum woont is dit volslagen onzin, hij stuurde me een berichtje vanuit een diner waar hij rustig een kopje koffie dronk. Geen demonstrant gezien .quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het effect van de beelden op de mensen die vorige keer op Trump gestemd hebben en die deze keer wellicht Biden overwogen. Of de Democraat die juist vanwege de beelden nu voor het eerst op Trump gaat stemmen. Daar hoeft de demonstratie niet voor in hun eigen straat te zijn.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ja, en eenmaal aangekomen in Irak was de uitvoering ook weinig democratisch, zou je kunnen zeggen. Voor de lange termijn. De macht lag daar zeer geconcentreerd en het parlement zou altijd een praathuis blijven dat over essentiële binnenlandse kwesties niets te zeggen had. Bijvoorbeeld de gunning van olie concessies.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Of China met de Oeigoeren, of Myanmar met de Rohingya.
Maar goed, het was de VS dan ook helemaal niet te doen om een volk te bevrijden van z'n dictator.Deuger, Woke & Gutmensch
Als je gewoon een beetje googled op 'Lincoln Project + neocons' dan vind je wel het één en ander. Frappant trouwens dat een van de oprichters de man van Conway is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar zitten gewoon normale stemmers tussen die niet onfatsoenlijk zijn imho. Dat zijn mensen die bewust nu niet meer op Trump stemmen vanwege verschillende redenen.Deuger, Woke & Gutmensch
Het is makkelijk schoppen tegen Trump, maar aan de grafiek te zien kan je dit ook Obama, Bush en Clinton behoorlijk aanrekenen. Lijkt helaas een structurele trend te zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Goed gedaan Trump. Het land steeds meer in bezit van een geconcentreerde manipulator groep.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 14:25:41 ]![]()
Ja, daarom noemde ik Trumpstemmers ook niet per definitie onfatsoenlijk, eerder misleid en kortzichtig.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Mijn nog levende tante in Louisville is volledig geïndoctrineerd door middel van fox news. Die denkt op het moment dat er groepen rellende demonstranten door de stad lopen . Volgens mijn neef die in het centrum woont is dit volslagen onzin, hij stuurde me een berichtje vanuit een diner waar hij rustig een kopje koffie dronk. Geen demonstrant gezien .Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ja, en nu worden de Koerden aan hun lot overgelaten door de VS nadat ze het vuile werk hebben opgeknapt tegen IS. Saddam Hussein bevocht ze tenminste nog openlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de uitvoering was beroerd. Dat klopt.
Maar dit zegt toch eigenlijk genoeg: https://www.hln.be/nieuws(...)kt-in-irak~a95a8d6f/
Die man was in Irak bezig met een genocide op de Koerden.![]()
Klopt, het gaat nu ook niet goed. Dat zeg ik toch ook steeds. Het weghalen van Hoessein en zijn regime was echt niet slecht, het vervolg wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en nu worden de Koerden aan hun lot overgelaten door de VS nadat ze het vuile werk hebben opgeknapt tegen IS. Saddam Hussein bevocht ze tenminste nog openlijk.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Eh, toen hij die anderhalf miljoen aan het dood maken was vond de VS het allemaal prima want hij vocht tegen Iran, laten we nu niet ineens gaan doen alsof de VS niet wisten wat daar gaande was en vooral niet doen alsof de Irak invasie ook maar iets met moraliteit of mensenrechten te maken had.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Naar schatting heeft Hoessein meer dan anderhalf miljoen mensen laten verdwijnen in massagraven. Moet je zo iemand dan maar laten zitten? Had Amerika Hitler moeten laten zitten omdat het veel levens zou kosten om Duitsland aan te vallen?
En de aanvankelijke oorlog kostte helemaal niet zo veel levens, het slechte vervolg met de puinhoop die het daarna werd heeft zo veel levens gekost.![]()
Zoals gewoonlijk heeft men wel een plan voor oorlog maar niet voor vrede. Zie Afghanistan, ook zo'n fucking drama waar de Taliban straks gewoon weer aan de macht komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, het gaat nu ook niet goed. Dat zeg ik toch ook steeds. Het weghalen van Hoessein en zijn regime was echt niet slecht, het vervolg wel.![]()
Dom en bekrompen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:23 schreef Hanca het volgende:
Ja, daarom noemde ik Trumpstemmers ook niet per definitie onfatsoenlijk, eerder misleid en kortzichtig.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ach, dit is toch op veel plekken in de wereld zo. Men stemt op de xenofoben waar de minste allochtonen wonen. Als je elke dag de Telegraaf leest, Elsevier door spit en het altijd misleidende EenVandaag kijkt dan krijg je vanzelf het idee over een "exploderend Marrokanen probleem". Hetzelfde zie je in Duitslandquote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom noemde ik Trumpstemmers ook niet per definitie onfatsoenlijk, eerder misleid en kortzichtig.Deuger, Woke & Gutmensch
Inderdaad, dat met name PVV zo groot is in kleine dorpjes waar geen Nederlandse Marokkaan woont is net zoiets. Maar in Nederland is het toch minder dat je echt in zo'n bubbel kunt zitten. Tenminste, als je wel eens een journaal ziet bij NOS of RTL. Ik ben het trouwens niet eens met je omschrijving van EenVandaag, maar dat gaat hier offtopic.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, dit is toch op veel plekken in de wereld zo. Men stemt op de xenofoben waar de minste allochtonen wonen. Als je elke dag de Telegraaf leest, Elsevier door spit en het altijd misleidende EenVandaag kijkt dan krijg je vanzelf het idee over een "exploderend Marrokanen probleem". Hetzelfde zie je in Duitsland
In Amerika heb je volgens mij wel veel meer een soort verzuiling, ook in het nieuws. Je krijgt dan dus altijd het nieuws binnen wat jouw inzichten bevestigt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Zoals een opiniemaker van de nyt zegt de conventie is comleet schaamteloos zonder feiten met modder gooien naar alles wat hun niet aanstaat.quote:
https://www.nytimes.com/2020/08/26/opinion/trump-melania-rnc.html
Blijkbaar vinden de mensen met zogenaamde hoge morele familiewaardes dit heel normaal. Ik vind het een vorm van over de top hypocriet zijn.![]()
Of ze vinden dit niet normaal, maar hebben ze een houding als "alle politici zijn nou eenmaal zo". Kan me best voorstellen dat je dat denkt als FOX je belangrijker nieuwsbron is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals een opiniemaker van de nyt zegt de conventie is comleet schaamteloos zonder feiten met modder gooien naar alles wat hun niet aanstaat.
Blijkbaar vinden de mensen met zogenaamde hoge morele familiewaardes dit heel normaal. Ik vind het een vorm van over de top hypocriet zijn.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Gelukkig verklaarde Hitler Amerika de oorlog paar dagen na Pearl Harbour. Had-ie dat niet gedaan.........quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de aanvankelijke oorlog kostte helemaal niet zo veel levens, het slechte vervolg met de puinhoop die het daarna werd heeft zo veel levens gekost.I´m back.![]()
Onze vriend Erik Mouthaan wordt helaas van allerwegen flink aangepakt, lijkt het wel, maar ik blijf hem wel volgen.I´m back.![]()
Tucker Carlson was ook al lekker bezig met soortgelijke teksten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Onze vriend Erik Mouthaan wordt helaas van allerwegen flink aangepakt, lijkt het wel, maar ik blijf hem wel volgen.
[ twitter ]Deuger, Woke & Gutmensch
Ja, ik las het idd, maar ja dat soort teksten kun je elders op FOK! volgens mij ook aantreffen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tucker Carlson was ook al lekker bezig met soortgelijke teksten.I´m back.![]()
Een minderjarige die tijdens rellen even lekker de straat op gaat met een automatisch geweer. En mensen doen alsof dat normaal is. Mijn god.Frankly, my dear, I don't give a damn.![]()
In Nederland heeft de NPO ook zoveel mogelijk omroepen ook geprobeerd te ontzuilen om met de commercielen te kunnen concurreren, waardoor deze ook meer een soort van commerciele omroep geworden is en er er zelfs kamervragen gesteld kunnen worden of de EO wel in natuurdocumantaires mag knippen of de presentator van een kijkcijfer kanon boven de balkenendenorm mag verdienen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, dat met name PVV zo groot is in kleine dorpjes waar geen Nederlandse Marokkaan woont is net zoiets. Maar in Nederland is het toch minder dat je echt in zo'n bubbel kunt zitten. Tenminste, als je wel eens een journaal ziet bij NOS of RTL. Ik ben het trouwens niet eens met je omschrijving van EenVandaag, maar dat gaat hier offtopic.
In Amerika heb je volgens mij wel veel meer een soort verzuiling, ook in het nieuws. Je krijgt dan dus altijd het nieuws binnen wat jouw inzichten bevestigt.
maar idd ander discussie, Amerika is veel groter dan Nederland en er valt via de lokale media daar waarschijnlijk veel meer te vernemen dan dat we hier voorgeschoteld krijgen.![]()
Opiniemakers worden betaald om ideeen op te gooien en kijken hoe er in de samenleving op gereageerd word, je kunt het hypocriet noemen, in veel ogen zal dat ook zo beschouwd worden, maar het het is hun manier van geld verdienen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals een opiniemaker van de nyt zegt de conventie is comleet schaamteloos zonder feiten met modder gooien naar alles wat hun niet aanstaat.
Blijkbaar vinden de mensen met zogenaamde hoge morele familiewaardes dit heel normaal. Ik vind het een vorm van over de top hypocriet zijn.![]()
Als je op de frontpage kijkt lijken het toch echt mensen. Of je moet van mening zijn dat het een heel trollenleger is hier. Maar voornamelijk zit het gewoon bomvol met racisten daar die elkaar bij elk zulk bericht zitten te bevestigen dat de rassenoorlog nu eindelijk gaat beginnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:15 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat zijn geen mensen. Dat zijn trollen.![]()
Volgensmij kun je in de eerste helft van zn speech sws vijf leugens bewijzen zonder al te diep onderzoek te doen, daarbij vind ik het raar dat de Trump-party(want GOP kun je dit zooitje megalomane leugenaars niet noemen), het nu gaat spelen alsof het onder vier jaartjes Biden nog slechter zal gaan, en dat ze er zelfs dingen als ISIS bij halen terwijl er op eigen grond onderhand tegen de 200k doden zijn vanwege een virusje dat wel over gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat Pence een groot fan is van sprookjes, mag geen verrassing heten natuurlijk.
Ja ik heb vannacht de RNC proberen te aanschouwen omdat ik toch klaarwakker was en niks beters te doen had.![]()
Leuk is ook wanneer ze hun eigen gedachtetrant gaan projecteren op anderen, zoals @Dejannn in het BLM topicquote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:57 schreef aquawoman het volgende:
Een minderjarige die tijdens rellen even lekker de straat op gaat met een automatisch geweer. En mensen doen alsof dat normaal is. Mijn god.
"Dader was inderdaad zwart en het slachtoffertje wit, dat telt dus niet. Dat past niet in het gewenste narratief. Uiteindelijk heeft CNN (na veel kritiek) er toch een artikel aan moeten wijden, goh wat zullen ze dat met tegenzin hebben geschreven zeg. Daar hebben ze natuurlijk diep van binnen alleen maar compassie voor zo'n onschuldige zwarte man, oké hij schiet een 5-jarig kind neer, maar daar kan hij niets aan doen. Dat is het resultaat van een racistische maatschappij die veel ongelijkheid kent."Deuger, Woke & Gutmensch
Rip aan je hersencellenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ja ik heb vannacht de RNC proberen te aanschouwen omdat ik toch klaarwakker was en niks beters te doen had.Ik kon nog geen eens 2 minuten Don Jr's scharrel aanhoren
Ach ik heb iig geen gehoorschade opgelopen als met dat mens op de eerste dag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rip aan je hersencellenIk kon nog geen eens 2 minuten Don Jr's scharrel aanhoren
![]()
Madam Medusa.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach ik heb iig geen gehoorschade opgelopen als met dat mens op de eerste dag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nu wil Walmart samen met Microsoft TikTok kopen. Walmart wtf? Dat is alsof Albert Heijn opeens hyves zou willen kopen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Daarnaast heb ik tijdens het betoog van die chinese meneer maar mn cc aangezet en aan laten staan wat einigsinds er op neer kwam dat trum naar tramp vertaald werd en pence naar pests dus Tramp/Pests 2020!![]()
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Amazon is ook eigenaar van Twitch, ook niet de meest logische match op het eerste gezichtquote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu wil Walmart samen met Microsoft TikTok kopen. Walmart wtf? Dat is alsof Albert Heijn opeens hyves zou willen kopen.![]()
Die 17 jarige heeft dan ook weinig fout gedaan. Hooguit dat ie dat wapen niet mocht hebben, maar tussen alle retards die daar lopen(van alle kanten) heeft die vent weinig fout gedaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik las het idd, maar ja dat soort teksten kun je elders op FOK! volgens mij ook aantreffen.
Goede trekker discipline, niet meer schoten dan noodzakelijk. en alleen uit zelfverdediging.
Die 2 doden+gewonde hebben gekregen waar ze om vroegen. Daarnaast ben je wel compleet achterlijk ook om te proberen om een wapen van iemand af te pakken.![]()
Dat is democracy in de USA welke fascist heb je lieverquote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:46 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, BLM heeft een hogere approval rating in de VS dan Trump. Dat is ook wel een dingetje.
![]()
Wat is dit nu weer voor een rare post? Is BLM volgens jou fascistisch?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:25 schreef JanInCanada het volgende:
[..]
Dat is democracy in de USA welke fascist heb je liever![]()
Het wapen was legaal, het dragen van dat wapen was een misdrijf in Wisconsin voor een minderjarige.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Die 17 jarige heeft dan ook weinig fout gedaan. Hooguit dat ie dat wapen niet mocht hebben, maar tussen alle retards die daar lopen(van alle kanten) heeft die vent weinig fout gedaan.
Goede trekker discipline, niet meer schoten dan noodzakelijk. en alleen uit zelfverdediging.
Die 2 doden+gewonde hebben gekregen waar ze om vroegen. Daarnaast ben je wel compleet achterlijk ook om te proberen om een wapen van iemand af te pakken.
Hij is aangeklaagd voor "first degree intentional murder" wat wil zeggen, de ernstigste kwalificatie inclusief voorbedrachte rade.![]()
Volgens mij was het 1e degree manslaughter, niet murder.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wapen was legaal, het dragen van dat wapen was een misdrijf in Wisconsin voor een minderjarige.
Hij is aangeklaagd voor "first degree intentional murder" wat wil zeggen, de ernstigste kwalificatie inclusief voorbedrachte rade.![]()
Dat ie aangeklaagd is, is niks geks. Dat is uiteraard ook voor de buhne, want heel de wereld kijkt mee. Hij is nog niet veroordeeld en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wapen was legaal, het dragen van dat wapen was een misdrijf in Wisconsin voor een minderjarige.
Dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Die 17 jarige heeft dan ook weinig fout gedaan. Hooguit dat ie dat wapen niet mocht hebben, maar tussen alle retards die daar lopen(van alle kanten) heeft die vent weinig fout gedaan.
Die 2 doden+gewonde hebben gekregen waar ze om vroegen. Daarnaast ben je wel compleet achterlijk ook om te proberen om een wapen van iemand af te pakken.
Blijkt overigens ook dat er werd geschoten nog voordat de 17 jarige zelf een schot had gelost. Hij had werkelijk alle redenen om te vrezen voor zn leven.![]()
First degree homicide lees ik hier:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat ie aangeklaagd is, is niks geks. Dat is uiteraard ook voor de buhne, want heel de wereld kijkt mee. Hij is nog niet veroordeeld en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren.
https://www.nationalrevie(...)nosha-riot-shooting/Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het lijkt me wel dat hij veroordeeld gaat worden, maar je weet het maar nooit met juryrechtspraak.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat ie aangeklaagd is, is niks geks. Dat is uiteraard ook voor de buhne, want heel de wereld kijkt mee. Hij is nog niet veroordeeld en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Nee, heb jij dan niet gevolgd dat bij elke actie mensen gelijk gingen zeuren? Knielen bij het volkslied bijvoorbeeld. Al weet ik veel hoeveel jaar probeert men dit onder de aandacht te krijgen en verandert er geen ene fuck. Maar het is wel belangrijk dat ze dit precies zo doen, dat het vooral geen racistjes boos maakt. Wat vind jij van de KKK?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:52 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat dit de manier is om sympathie voor je beweging te kweken. Rellen en looten van mensen die wss nog nooit iemand racistisch benaderd hebben heeft het tegenovergestelde effect.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Waarvoor zou hij veroordeeld moeten worden. Houd er rekening mee dat duidelijk op beeld te zien is dat hij zich steeds probeert te onttrekken aan de situatie maar achterna wordt gezeten. En dat hij alleen heeft geschoten op mensen die hem aanvielen. (Alle drie overigens een strafblad, ook niet onbelangrijk)quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat hij veroordeeld gaat worden, maar je weet het maar nooit met juryrechtspraak.![]()
Get that son of a bitch off the field'Toch fijn voor de bevolking dat deze empatische president zo genuanceerd reageerde op dat vreedzaam protest. /cynische mode uit.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, heb jij dan niet gevolgd dat bij elke actie mensen gelijk gingen zeuren? Knielen bij het volkslied bijvoorbeeld. Al weet ik veel hoeveel jaar probeert men dit onder de aandacht te krijgen en verandert er geen ene fuck. Maar het is wel belangrijk dat ze dit precies zo doen, dat het vooral geen racistjes boos maakt. Wat vind jij van de KKK?![]()
![]()
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt en nee, het strafblad van de slachtoffers is irrelevant en mag niet ter sprake gebracht worden in een rechtszaak omdat hun strafblad geen relevantie heeft op zijn acties.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarvoor zou hij veroordeeld moeten worden. Houd er rekening mee dat duidelijk op beeld te zien is dat hij zich steeds probeert te onttrekken aan de situatie maar achterna wordt gezeten. En dat hij alleen heeft geschoten op mensen die hem aanvielen. (Alle drie overigens een strafblad, ook niet onbelangrijk)
Wisconsin heeft geen "Stand your ground" wetgeving en ook geen castle doctrine dus die twee opties zijn van tafel, verder begint het verhaal met een misdrijf door de dader wat automatisch een verzwarende omstandigheid is.
Verder, zelfverdediging claimen terwijl je doelbewust een confrontatie situatie bent ingegaan tegen het dringende advies van de autoriteiten in gaat je echt niet helpen.
Maar waarom ben jij er zo op gebrand dat het doodschieten van 2 mensen goedgekeurd moet worden? Leg dat eens uit?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 18:52:48 ]![]()
Waarom wil jij zo graag (schijnbaar) dat die schutter de gevangenis in gaat? Je hebt het filmpje niet gezien?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt en nee, het strafblad van de slachtoffers is irrelevant en mag niet ter sprake gebracht worden in een rechtszaak omdat hun strafblad geen relevantie heeft op zijn acties.
Maar waarom ben jij er zo op gebrand dat het doodschieten van 2 mensen goedgekeurd moet worden? Leg dat eens uit?
Er is zelfs vrij duidelijk beeld over de initiele schoten waarbij slachtoffer 1 valt, daarna is goed te zien dat de schutter 911 belt, probeert weg te komen(richting politie) en dat er een horde achter hem aan zit(get his ass, beat his ass, they're gonne beat him up), slachtoffer 2 probeert zijn wapen te grijpen en word neergeschoten. De gewonde doet een uithaal, bedenkt zich, probeert zn glock te trekken maar is te langzaam en is voortaan lefty.
Eigen schuld! Ja je kunt je afvragen waarom die 17 jarige daar was en waarom hij een wapen had. Maar om dan een molotof/zak met steen(is me niet geheel duidelijk) te gooien, een wapen proberen af te pakken of denken dat je sneller je pistool trekt dan de ander kan afdrukken....
Hier zou je zelfs in Nederland nog mee weg komen.![]()
Wat een onzin, als hij dood was geschoten door een van de mensen op straat omdat zij zich bedreigd voelden zou je het tegenovergestelde zeggen. Nou maar hopen dat het recht zegeviert in Amerika want dat is natuurlijk vaak klassejustitie. Grote kans dat hij er relatief makkelijk vanaf komt terwijl dit soort vigilante acties natuurlijk zéér zwaar bestraft moeten worden. Dat politieapparaat daar heeft zichzelf natuurlijk ook niet bepaald in een goed daglicht gesteld door hem gewoon te laten lopen. Wat weer duidelijk laat zien hoe racistisch de politie in Amerika wel niet is, als Zwarte wordt je doodgeschoten voor resisting arrest en dat praten mensen dan goed zoals bij die Floyd. Maar als Blanke is het gewoon prima om te doen wat je wilt met een semi-automatisch wapen om je nek want dan voelt de politie zich wel veilig.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit.
Blijkt overigens ook dat er werd geschoten nog voordat de 17 jarige zelf een schot had gelost. Hij had werkelijk alle redenen om te vrezen voor zn leven.![]()
Het feit dat hij bewust en illegaal met een automatisch wapen naar die plek is gegaan en rond loopt, maakt 'zelfverdediging' al kansloos. Dus daar kan hij het niet op gooien: hij heeft met voorbedachte rade met een wapen dat niet geschikt is voor iets anders dan het neerschieten van mensen die plek op gezocht. Zijn bedoelingen waren dus duidelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarvoor zou hij veroordeeld moeten worden. Houd er rekening mee dat duidelijk op beeld te zien is dat hij zich steeds probeert te onttrekken aan de situatie maar achterna wordt gezeten. En dat hij alleen heeft geschoten op mensen die hem aanvielen. (Alle drie overigens een strafblad, ook niet onbelangrijk)Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Absoluut niet. Dit is met voorbedachte rade met een moordwapen ergens heen gaan, wat maar 1 doel kan hebben: mensen neerschieten. Hij had daar verder niks te zoeken en dat wapen kan nergens anders toe dienen (het is geen jachtgeweer, oid).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Hier zou je zelfs in Nederland nog mee weg komen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Proestquote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag (schijnbaar) dat die schutter de gevangenis in gaat? Je hebt het filmpje niet gezien?
Er is zelfs vrij duidelijk beeld over de initiele schoten waarbij slachtoffer 1 valt, daarna is goed te zien dat de schutter 911 belt, probeert weg te komen(richting politie) en dat er een horde achter hem aan zit(get his ass, beat his ass, they're gonne beat him up), slachtoffer 2 probeert zijn wapen te grijpen en word neergeschoten. De gewonde doet een uithaal, bedenkt zich, probeert zn glock te trekken maar is te langzaam en is voortaan lefty.
Eigen schuld! Ja je kunt je afvragen waarom die 17 jarige daar was en waarom hij een wapen had. Maar om dan een molotof/zak met steen(is me niet geheel duidelijk) te gooien, een wapen proberen af te pakken of denken dat je sneller je pistool trekt dan de ander kan afdrukken....
Hier zou je zelfs in Nederland nog mee weg komen.je hebt in ieder geval een grote fantasie.
Ook echt denken dat je met een paar vage filmpjes dit kan beoordelen, maar goed dat er in Nederland geen juryrechtspraak is.![]()
Jij bouwt een heel verhaal maar je vergeet dat het punt waar dat filmpje begint hij al iemand doodgeschoten heeft. Nogal een essentieel onderdeel, vind je niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag (schijnbaar) dat die schutter de gevangenis in gaat? Je hebt het filmpje niet gezien?
Hier zou je zelfs in Nederland nog mee weg komen.
Waar baseer je op dat ik graag wil dat hij de gevangenis ingaat? Heb ik dat gezegd? Nee. Dus stop nou maar met dat soort insinuaties, aub. Ik denk dat de autoriteiten hem keihard aan gaan pakken omdat ze dit soort acties de kop in willen drukken.
Persoonlijk denk ik dat hij schuldig is aan moord simpelweg vanwege het feit dat hij daar rondloopt, in een plaats waar hij niet woont en in een andere staat, met een wapen, wat al een misdrijf is, met wegwerp handschoenen aan (?), dat komt op mij persoonlijk over als op een confrontatie uit zijn. En die kwam er.
Wil ik dat zijn leven verwoest word? (Is het al, denkelijk) Nee, ik vind het hele verhaal diep triest en diep tragisch en in plaats van wat respect zie ik vooral mensen hier die moord lopen goed te praten en zelfs te verheerlijken.
Dat is pas echt zielig.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 19:08:18 ]![]()
Je lijkt(?) even te vergeten dat dit figuur net daarvoor zelf iemand kapotgeschoten heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Hier zou je zelfs in Nederland nog mee weg komen.
Verder:
Images of the rival group showed heavily armed white men, some wearing body armour. In interviews, some said they had come after a call on social media to “protect” Kenosha.
According to witnesses, the two groups had clashed as the night wore on, as police fired teargas and rubber bullets at demonstrators near Kenosha’s courthouse after declaring a curfew.
The man arrested by the police appears to be the same person pictured repeatedly on social media at key points during the night both before and during the shooting, including interacting with police in a tactical vehicle who said they “appreciated” the vigilantes’ help and gave them bottled water.
https://www.theguardian.c(...)hird-night-of-unrest
Gezellig clubje hoor! Success met je zelfverdediging.Huilen dan.![]()
Zon joch doet gewoon een beetje denken aan van die jonge terroristen. Volledig geïndoctrineerd dat je leven weggooien om martelaar te worden een goede zaak is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bouwt een heel verhaal maar je vergeet dat het punt waar dat filmpje begint hij al iemand doodgeschoten heeft. Nogal een essentieel onderdeel, vind je niet?
Waar baseer je op dat ik graag wil dat hij de gevangenis ingaat? Heb ik dat gezegd? Nee. Dus stop nou maar met dat soort insinuaties, aub.
Ik denk dat de autoriteiten hem keihard aan gaan pakken omdat ze dit soort acties de kop in willen drukken.
Persoonlijk denk ik dat hij schuldig is aan moord simpelweg vanwege het feit dat hij daar rondloopt, in een plaats waar hij niet woont en in een andere staat, met een wapen, wat al een misdrijf is, met wegwerp handschoenen aan (?), dat komt op mij persoonlijk over als op een confrontatie uit zijn. En die kwam er.
Blijkbaar wilde hij ook bij de politie en Trump supporter dus dan weet je wel dat dit echt een hopeloos geval is toch triest als je in een omgeving opgroeit waar je op zon hatelijke manier wordt geradicaliseerd.![]()
De eerste die neergeschoten wordt staat ook gewoon op beeld toch ? Die rent achter hem aan, gooit iets, drijft hem klem en sprint dan op hem af waarna hij neergeschoten wordt.![]()
Da's nummer twee. Sorry.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:12 schreef Sjemmert het volgende:
De eerste die neergeschoten wordt staat ook gewoon op beeld toch ? Die rent achter hem aan, gooit iets, drijft hem klem en sprint dan op hem af waarna hij neergeschoten wordt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee. Dat is de tweede en daarop volgt de derde. Op een van de filmpjes kun je omstanders horen roepen dat hij iemand vermoord heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:12 schreef Sjemmert het volgende:
De eerste die neergeschoten wordt staat ook gewoon op beeld toch ? Die rent achter hem aan, gooit iets, drijft hem klem en sprint dan op hem af waarna hij neergeschoten wordt.![]()
Bij het vallen wat later gebeurde schiet hij er twee. Heeft hij er dan 4 neergeschoten ?quote:
Volgens mij is dat toch echt de eerste.![]()
Laura heeft goed huisgehouden, lijkt het,voorlopig gelukkig pas een dode gemeld:quote:Hurricane Laura slammed southern Louisiana early Thursday as a Category 4 storm, one of the most powerful to strike the Gulf Coast in decades. The storm made landfall at 1 a.m. near Cameron, La., about 35 miles east of the Texas border.
Downtown Lake Charles, La. took a heavy hit, with widespread destruction from Laura’s devastating winds. Roofs were peeled off, buildings were destroyed, and lampposts were tossed into the streets.
The storm, which leaped from a Category 1 hurricane on Tuesday to a high-end Category 4 on Wednesday night, packed 150 mph peak winds when it crossed the coast. The storm weakened and was downgraded to a Category 2 hurricane Thursday morning as it headed northward, but it still had sustained winds of more than 100 mph.
https://www.washingtonpos(...)tes-louisiana-texas/![]()
Nee jij hebt het fout. Die man die wat gooit en hem achtervolgd is de eerste die neergeschoten wordt. Daarna rent rent de schutter weg en gaan de protesters achter hem aan en schreeuwen ze dat hij iemand vermoord heeft. Tijdens het vluchten word de schutter aangevallen en valt naar de grond. Op dat moment schiet hij er 2 neer waarvan 1 ook met een vuurwapen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat is de tweede en daarop volgt de derde. Op een van de filmpjes kun je omstanders horen roepen dat hij iemand vermoord heeft.https://www.nytimes.com/2(...)-shooting-video.htmlquote:First shooting
While Mr. Rittenhouse is being pursued by the group, an unknown gunman fires into the air, though it’s unclear why. The weapon’s muzzle flash appears in footage filmed at the scene.
Mr. Rittenhouse turns toward the sound of gunfire as another pursuer lunges toward him from the same direction. Mr. Rittenhouse then fires four times, and appears to shoot the man in the head.
Second shooting
Mr. Rittenhouse seems to make a phone call and then flees the scene. Several people chase him, some shouting, “That’s the shooter!”
As Mr. Rittenhouse is running, he trips and falls to the ground. He fires four shots as three people rush toward him. One person appears to be hit in the chest and falls to the ground. Another, who is carrying a handgun, is hit in the arm and runs away.
Mr. Rittenhouse’s gunfire is mixed in with the sound of at least 16 other gunshots that ring out during this time.
Of bekijk de beelden zelf.
https://video.maga.host/v(...)80-a336-2c89b3de4249![]()
Er zijn verschillende filmpjes in omloop en wat de meeste mensen beschrijven is de tweede schietpartij.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:44 schreef Sjemmert het volgende:
Dus... Hoe komen jullie erbij dat het eerste slachtoffer niet op de beelden te zien was. ( @:Isdatzo @:Tijger_m @:Ulx ) Jullie leken daar erg stellig in maar zitter er dus naast.![]()
Wat lees ik hier nou toch weer voor onzin allemaal. Mensen in Amerika lopen wel vaker met een wapen en de meesten schieten er niet mee.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dit is met voorbedachte rade met een moordwapen ergens heen gaan, wat maar 1 doel kan hebben: mensen neerschieten. Hij had daar verder niks te zoeken en dat wapen kan nergens anders toe dienen (het is geen jachtgeweer, oid).![]()
Wie zijn de meeste mensen ? Je bedoelt achtergrond geluiden uit losse fragmenten op twitter o.i.d. ?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn verschillende filmpjes in omloop en wat de meeste mensen beschrijven is de tweede schietpartij.
Lees nogmaals mijn post met een link naar de beelden in chronologische volgorde. Alle 3 de schietincidenten staan erop.
Of lees het stuk uit de NYT.
https://www.nytimes.com/2(...)-shooting-video.html![]()
Hier lopen ze er stukken minder mee. Heb jij anders nooit cijfers gezien van het aantal schietincidenten in de VS? Wat een dom gelul om dan net te doen alsof men daar zo goed om kan gaan met die 'vrijheid'. Zelfverdediging met een AUSSALT RIFLE is natuurlijk bijzonder dom geleuter.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat lees ik hier nou toch weer voor onzin allemaal. Mensen in Amerika lopen wel vaker met een wapen en de meesten schieten er niet mee.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Meeste mensen gaan niet illegaal in een andere buurt rondparaderen met een automatisch wapen, inderdaad. Gelukkig niet. Het aantal doden door schietincidenten is daar al hoog genoeg zonder dat mensen zo idioot doen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat lees ik hier nou toch weer voor onzin allemaal. Mensen in Amerika lopen wel vaker met een wapen en de meesten schieten er niet mee.
Wat denk jij dat hij daar kwam doen, dan? Zijn wapen uit laten? En dat moest in een andere staat omdat de lucht daar gezonder is voor automatische wapens?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Op basis van wat? Er waren geen plunderingen in Kenosha, de politie had uitdrukkelijk gevraagd om niet te komen en ook uitdrukkelijk hun "hulp" geweigerd. Dus dan ga je daar toch heen omdat je zo begaan met het lot dan wel de spullen van anderen dat je twee mensen die wel in Kenosha en Wisconsin wonen doodschiet?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij kwam net als een zooi anderen om eigendommen van burgers te beschermen tegen plunderaars. Niet met als doel om erop los te knallen neem ik aan, maar de wapens dienen vooral ter afschrikking. Dat is duidelijk niet helemaal goed gegaan, maar de schuld ligt toch eerder bij die dwaas met dat paarse shirt. En achteraf had die knul gewoon lekker thuis moeten blijven, maar ja..Murica.
Tja, sorry hoor maar dan ben je knap verkeerd bezig. De bewoners van Kenosha had gisteravond geen enkele moeite om hun eigen bezit te verdedigen zonder dit soort "hulp".![]()
Reageer niet zo als een hysterische huisvrouw joh. Ik verdedig geen moordenaar maar zie op de filmpjes vooral een escalatie die niet door de schutter is veroorzaakt, in Nederland zou dit noodweer of noodweerexces zijn denk ik. Laat meneer de judge er maar over oordelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij ook, moordenaars verdedigen doe je maar ergens anders.![]()
Ja, wat een noodweer met een AR.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Reageer niet zo als een hysterische huisvrouw joh. Ik verdedig geen moordenaar maar zie op de filmpjes vooral een escalatie die niet door de schutter is veroorzaakt, in Nederland zou dit noodweer of noodweerexces zijn denk ik. Laat meneer de judge er maar over oordelen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het NYT stuk beschrijft toch een iets andere situatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
de politie had uitdrukkelijk gevraagd om niet te komen en ook uitdrukkelijk hun "hulp" geweigerd.https://www.nytimes.com/2(...)vaMQXEybCQu1hcYk21hQquote:About 15 minutes before the first shooting, police officers drive past Mr. Rittenhouse, and the other armed civilians who claim to be protecting the dealership, and offer water out of appreciation.
Mr. Rittenhouse walks up to a police vehicle carrying his rifle and talks with the officers.![]()
Politie agenten maken de regels niet hoewel dat concept wat vervaagd is in de VS.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het NYT stuk beschrijft toch een iets andere situatie.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)vaMQXEybCQu1hcYk21hQquote:Before the shooting, someone from Kenosha suggested to Beth that he deputize ordinary citizens to help contain the unrest. Beth said he refused.
“I said, ‘There’s no way I’m doing that,’” Beth said.
https://eu.jsonline.com/s(...)reported/3441271001/![]()
Mischien heb jij je in het topic vergist,dit is AMV in POL, niet het topic over BLM of Kenosha in NWS.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In een topic waarin men liever had gehad dat dat 17 jarig kind in coma werd getrapt door een veroordeelde pedofiel en een veroordeelde wife-beater? Absoluut.
Dan was hij het zoveelste slachtoffer geweest van de gewelddadige betogers, en waren jullie weer lekker stil geweest. Want wees eerlijk, jullie geven geen ruk om dat geweld en de slachtoffers, daar is dit topic bewijs van, nooit posten jullie wat over die slachtoffers, jullie vinden het wel prima zo, waren waarschijnlijk toch racisten, of wanneer iemand niet behorende tot de anti-trump circlejerk cult artikelen plaatst mbt geweld wordt hij uitgescholden en weggepest.
Totdat een slachtoffer zichzelf eens WEL verdedigt en er slachtoffers vallen aan de andere kant.
Dan zijn jullie opeens allemaal krijsend hysterisch aan het doen.
Verder ga ik er niet eens op in, het is eigenlijk een beetje genant allemaal.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 20:42:49 ]![]()
Ik ga hier even vegen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Het CDC blijkt toch niet helemaal van het padje af, na eerst stilletjes het advies gewijzigd te hebben over testen is men na de opheft daarover toch maar terug naar de originele situatie:quote:Redfield issues a statement after a storm of criticism over the new C.D.C. guidelines involving potentially asymptomatic people.
The director of the Centers for Disease Control and Prevention tried to clarify the agency’s recommendation advising some people not to get tested after exposure to the novel coronavirus, now saying “testing may be considered for all close contacts of confirmed or probable Covid-19 patients.”
https://www.nytimes.com/2(...)-19-coronavirus.html![]()
Even de advocaat van de duivel spelen;
Volgens de Amerikaanse definitie van armoede en lage inkomens zouden er in Europa veel meer armen zijn
Ook zijn de sociale uitgaven niet gering.
https://en.wikipedia.org/(...)ial_welfare_spending
(Ja, ik weet dat dit vertekend omdat Bismarckiaanse sociale zekerheids systemen, premie systemen, regressief werken en mensen uit sluit)Deuger, Woke & Gutmensch
Tja, je geeft de oplossing voor het vraagstuk zelf al aan, je laatste zin maakt duidelijk waarom je in Europa met een kleiner inkomen niet arm bent terwijl je dat in de VS wel bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
Even de advocaat van de duivel spelen;
Volgens de Amerikaanse definitie van armoede en lage inkomens zouden er in Europa veel meer armen zijn
[ afbeelding ]
Ook zijn de sociale uitgaven niet gering.
https://en.wikipedia.org/(...)ial_welfare_spending
(Ja, ik weet dat dit vertekend omdat Bismarckiaanse sociale zekerheids systemen, premie systemen, regressief werken en mensen uit sluit)![]()
Duitsland kent uiteraard ook een Bismarckiaans systeem en in mindere mate ook Nederland. Dat zie je ook terug in de Wikipedia cijfers. Het verschil tussen 'public social spending' en 'net total spending'.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, je geeft de oplossing voor het vraagstuk zelf al aan, je laatste zin maakt duidelijk waarom je in Europa met een kleiner inkomen niet arm bent terwijl je dat in de VS wel bent.
De effectieve herverdeling is idd het laagste van de hele ontwikkelde wereld
[ Bericht 10% gewijzigd door Klopkoek op 27-08-2020 21:07:04 ]Deuger, Woke & Gutmensch
Dat gebeurt hier dan ook niet. Men merkt op dat de jongen telkens aangevallen werd voor dat hij schoot. Waardoor het zelfverdediging lijkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, geen zin in. Heeeeeeeeeeeel toevallig zijn het precies altijd dezelfde met een racistische kut agenda. Van mij mag jij je mening hebben, maar moordenaars toejuichen, omdat het nu eenmaal tegen demonstranten was met een andere mening gaat bij mij echt een grens over. Dat ik aangesproken ga worden op mijn gedrag neem ik dan voor lief.![]()
Als je met een wapen naar een conflict toerijdt en het daar gebruikt valt dat niet onder noodweer in Nederland hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Reageer niet zo als een hysterische huisvrouw joh. Ik verdedig geen moordenaar maar zie op de filmpjes vooral een escalatie die niet door de schutter is veroorzaakt, in Nederland zou dit noodweer of noodweerexces zijn denk ik. Laat meneer de judge er maar over oordelen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik vraag mij af...zou Trump een beetje boos zijn dat hij uit de headlines gejaagd word door een storm met een meisjesnaam en een 17 jarige jongen?![]()
![]()
Ik luister naar Kamala Harris op CNN ... sterke speech heeft ze
Is er nog genoeg fatsoen in de groep rechtse kiezers om niet Trump te kiezen
Dat dacht ik in 2016 van wel....![]()
Los van fatsoen, wat velen anders zullen wegen, zou het voortbestaan van een enigszins functionerende democratische rechtsstaat op federaal niveau hoe dan ook zwaar moeten wegen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
Dat dacht ik in 2016 van wel....“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Zou moeten, ja, tenzij je (financieel) garen spint bij een niet-functioneerde staat, natuurlijk. Chaos kan heel lucratief zijn, tenslotte.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Los van fatsoen, wat velen anders zullen wegen, zou het voortbestaan van een enigszins functionerende democratische rechtsstaat op federaal niveau hoe dan ook zwaar moeten wegen.
Niet voor de deplorables, natuurlijk, maar ik heb de hoop al lang opgegeven dat die ooit nog gaan begrijpen dat ze hun eigen voeten aan het afhakken zijn.![]()
Benieuwd hoe lang het duurt voordat Trump iets gaat zeggen over Laura en de schade in Louisiana/Texas. Want da's natuurlijk een veel lagere prio op zijn lijstje als hoe hij scoort in de polls na de RNC.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Maak je maar geen zorgen: (na) vannacht weet hij z'n plekje in de headlines wel weer te heroveren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vraag mij af...zou Trump een beetje boos zijn dat hij uit de headlines gejaagd word door een storm met een meisjesnaam en een 17 jarige jongen?Huilen dan.![]()
Ongetwijfeld. En zoals altijd "for all the wrong reasons"quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen: (na) vannacht weet hij z'n plekje in de headlines wel weer te heroveren.![]()
Vanuit republikeinse kringen wordt nu wel veel meer openlijke kritiek op Trump geuit dan in 2016. In hoeverre dat een verschil maakt is natuurlijk nog maar de vraag, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij het beter doet dan 4 jaar geleden. In dat geval zou mijn vertrouwen in de Amerikaanse kiezer om een weloverwogen beslissing te nemen definitief het nulpunt naderen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
Dat dacht ik in 2016 van wel....Huilen dan.![]()
Bewonderenswaardig hoe die kerel zijn rug recht houdt op social media, als je ziet hoeveel trollenkots dagelijks over hem wordt uitgestort.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Onze vriend Erik Mouthaan wordt helaas van allerwegen flink aangepakt, lijkt het wel, maar ik blijf hem wel volgen.
[ twitter ]He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Je hebt wel wat demografische verschuivingen echter, wat in het voordeel van de Republikeinen met Trump zou werken in de midwest ten opzichte van 2016 en in het nadeel in Arizona, Georgia en Texas.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vanuit republikeinse kringen wordt nu wel veel meer openlijke kritiek op Trump geuit dan in 2016. In hoeverre dat een verschil maakt is natuurlijk nog maar de vraag, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij het beter doet dan 4 jaar geleden. In dat geval zou mijn vertrouwen in de Amerikaanse kiezer om een weloverwogen beslissing te nemen definitief het nulpunt naderen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Als je zoiets post kun je dan ook de bron geven waar je dat verhaal vandaan hebt? Dan weten wij ook hoe het zit en wat de context is.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
Pelosi wil dat Biden NIET in debat gaat met Trump
Ze gaan opa nu nog verder verstoppen?![]()
Heb je een bron?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
Ze gaan opa nu nog verder verstoppen?
En ik weet niet welke van de 2 opa's je bedoelt, maar beide zijn geregeld in gesprek met journalisten of zelfs live te zien.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ik moest lachen:quote:Why conservative men are more likely to fantasize about sharing their wives
It may, paradoxically, be precisely because they believe cuckoldry is so bad
https://www.washingtonpos(...)e-cuckold-fantasies/![]()
Daar heeft Biden al op gereageerd:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
Ze gaan opa nu nog verder verstoppen?“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
En nu?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
Ze gaan opa nu nog verder verstoppen?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
N.b. Ik zie allemaal clips van het sterke verhaal op fox uitgezonden!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
Dat dacht ik in 2016 van wel....![]()
Debatteren met Trump is dan ook een zinloze exercitie. De man heeft 0,0 inhoudelijke kennis, het enige wat hij tijdens debat is zijn tegenstander overspoelen met leugens en persoonlijke aanvallen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:04 schreef riazop het volgende:
Ze gaan opa nu nog verder verstoppen?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Nu klopt het wel dat Pelosi het heeft gezegd, maar waarom toch altijd linkjes van Foxnews?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:10 schreef riazop het volgende:
[..]
https://www.foxnews.com/p(...)onversation-with-himHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, om het lekker transparant en overzichtelijk te houden. Met dat absurde kiesstelsel weten ze het wel spannend te houden zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt wel wat demografische verschuivingen echter, wat in het voordeel van de Republikeinen met Trump zou werken in de midwest ten opzichte van 2016 en in het nadeel in Arizona, Georgia en Texas.
Als het om de popular vote gaat kan ik me in elk geval niet voorstellen dat hij erop vooruitgaat sinds zijn overwinning (oh wacht: verlies) in 2016.Huilen dan.![]()
opa gaat vast nog iets verzinnen om Trump te ontlopen en in zijn bunker te blijvenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Debatteren met Trump is dan ook een zinloze exercitie. ...![]()
Well, that didnt age well...quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:11 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
All history. Zesmaanden oud.
![]()
![]()
Ehn, is daar enige aanleiding voor? En waarom zou hij dat doen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:12 schreef riazop het volgende:
[..]
opa gaat vast nog iets verzinnen om Trump te ontlopen en in zijn bunker te blijvenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
https://www.nbcnews.com/p(...)-i-wouldn-t-n1238475quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nu klopt het wel dat Pelosi het heeft gezegd, maar waarom toch altijd linkjes van Foxnews?![]()
Kennelijk is ie ergens bang voorquote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ehn, is daar enige aanleiding voor? En waarom zou hij dat doen?![]()
Ach, Pelosi heeft wel een punt maar Biden voelt zich, volgens mij, prima in staat om Trump in persoon aan te pakken en eerlijk gezegd zal het ego ook wel een rol spelen daarin.![]()
Deze zijn dan weer behoorlijk links, al scoren ze hoog qua feiten.Nogmaals, het klopt dat Pelosi dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
[..]
https://www.nbcnews.com/p(...)-i-wouldn-t-n1238475Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Voor zover ik weet wil Biden gewoon in debat met Trump. Pelosi spreekt in deze voor haarzelf.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:12 schreef riazop het volgende:
[..]
opa gaat vast nog iets verzinnen om Trump te ontlopen en in zijn bunker te blijven
Verder zijn beide mannen opa's. Biden is slechts vier jaar ouder dan Trump.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Dat maak jij er dus van.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Kennelijk is ie ergens bang voorHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Waar baseer je DAT op, Biden's reactie is precies het tegenovergestelde van wat jij beweert.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Kennelijk is ie ergens bang voor![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Er is een spreekwoord voorquote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Kennelijk is ie ergens bang voor
Worstel nooit met een varken. Je wordt allebei smerig, maar het varken vind dat juist fijn.
Dat is een discussie met trump.![]()
Overigens, Pelosi heeft wel gelijk als het om haarzelf zou gaan, je hebt met Hillary Clinton gezien hoe dat afliep.![]()
Biden: 'Everybody knows the man has a pathological tendency not to tell the truth'“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
Uiterste concentratie, volle aandacht...precies wat verwacht wordt van een meelevende president, met zoon Eric in de coulissen.
Die had een papa-zoon dag op het werk.![]()
Een debat met Trump is natuurlijk onmogelijk, want daar heeft hij de inhoudelijke kennis niet voor. Maar als Biden graag als een fact checker on the floor wilt fungeren zie ik dat graag tegemoet
Hij wil zelf graag het debat aan. De kans is groter dat Trump met een kutsmoes afhaakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Kennelijk is ie ergens bang voor![]()
Bluf. Laat hem nu eens een keer uit die bunker komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer je DAT op, Biden's reactie is precies het tegenovergestelde van wat jij beweert.
Ik ben wel benieuwd waar de democraten ons mee gaan verwennen.![]()
In tijd van Corona het zoveel mogelijk vanuit huis organiseren is alleen maar een goed voorbeeld.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Bluf. Laat hem nu eens een keer uit die bunker komen.
Ik ben wel benieuwd waar de democraten ons mee gaan verwennen.
Daarnaast verprutst Trump in hoog tempo van alles en nog wat, dan is het best slim om hem lekker in zijn eigen sop gaar te laten koken.![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Tuurlijk wel. Het trucje van Trump en de wapens daartegen zijn onderhand bekend. Dus volop kansen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:22 schreef riazop het volgende:
[..]
dat geloof je toch zelf niet?
[ afbeelding ]![]()
Ik acht de Amerikaanse kiezer - die ik niet heel hoog heb zitten - er inderdaad toe in staat Trump een tweede termijn te bezorgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:22 schreef riazop het volgende:
[..]
dat geloof je toch zelf niet?
[ afbeelding ]
Maar jij ziet toch zelf ook wel dat het Trump ontbreekt aan inhoudelijke kennis? Hij is niet in staat om Biden te verslaan in een discussie over thema's.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Das niet zo moeilijk hoor. Die hebben in tegenstelling tot de Republikeinen wel gewoon weer een partijplatform:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Bluf. Laat hem nu eens een keer uit die bunker komen.
Ik ben wel benieuwd waar de democraten ons mee gaan verwennen.
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1598560061811Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wat trouwens wel de vraag oproept: "Wat als Biden wint?" Dan hebben geen platform vanwaaruit ze opereren.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk hoor. Die hebben in tegenstelling tot de Republikeinen wel gewoon weer een partijplatform:
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1598560061811“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb je een bron?
En ik weet niet welke van de 2 opa's je bedoelt, maar beide zijn geregeld in gesprek met journalisten of zelfs live te zien.![]()
Nou heeft hij Clinton ook nooit inhoudelijk kunnen verslaan in een debat, dat heeft uiteindelijk ook niet zo lekker uitgepakt voor de democraten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik acht de Amerikaanse kiezer - die ik niet heel hoog heb zitten - er inderdaad toe in staat Trump een tweede termijn te bezorgen.
Maar jij ziet toch zelf ook wel dat het Trump ontbreekt aan inhoudelijke kennis? Hij is niet in staat om Biden te verslaan in een discussie over thema's.![]()
Dan is de hele partij plots weer fiscaal conservatief zoals altijd tijdens Democratische regeerperioden.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat trouwens wel de vraag oproept: "Wat als Biden wint?" Dan hebben geen platform vanwaaruit ze opereren.
Maar dat is inderdaad ook het onderwerp van een aantal recente longreads geweest. De partij is inmiddels verworden tot een visieloze persoonlijkheidscultus. Als ze verliezen kunnen de niet meer klakkeloos Trump nablaten, dus wat dan?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja, het begint zelfs bij de kritiekloze Republikeinse achterban op te vallen dat de grote Trump reality show wel opvallend mager is qua eigenlijke inhoud in de vorm van plannen en hoe men denkt zaken te gaan bereiken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk hoor. Die hebben in tegenstelling tot de Republikeinen wel gewoon weer een partijplatform:
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1598560061811![]()
Klopt als een bus.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou heeft hij Clinton ook nooit inhoudelijk kunnen verslaan in een debat, dat heeft uiteindelijk ook niet zo lekker uitgepakt voor de democraten.
Maar toen kon Trump zichzelf presenteren als de outsider die zich keerde tegen het establishment. Hij hoefde alleen maar te trappen tegen alles wat er in zijn ogen (en die van veel kiezers) mis was met de VS. Die tactiek werkt natuurlijk als je zelf al dik 3,5 jaar aan het roer staat (al zullen zijn trouwe fans zijn woorden natuurlijk slikken voor zoete koek, maar die groep hoeft Biden dan ook niet te overtuigen).Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
https://twitter.com/BillyNRA/status/1298826243916419072
Deze homoseksuele man heeft Biden liever niet. Want: homofobe historie.![]()
Ze herhalen gewoon de boodschap van 2016. Dezelfde fantastische beloftes, dezelfde "Alleen Trump kan ons redden uit deze chaos" etc. Alleen wel lastig dat er nu een tegenstander staat die gaat zeggen "Maar jij hebt de chaos waar we nu in zitten gemaakt!"quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Maar toen kon Trump zichzelf presenteren als de outsider die zich keerde tegen het establishment. Hij hoefde alleen maar te trappen tegen alles wat er in zijn ogen (en die van veel kiezers) mis was met de VS. Die tactiek werkt natuurlijk als je zelf al dik 3,5 jaar aan het roer staat (al zullen zijn trouwe fans zijn woorden natuurlijk slikken voor zoete koek, maar die groep hoeft Biden dan ook niet te overtuigen).![]()
Goed verhaal. Van zo'n historie hebben de Republikeinen verder gelukkig totaal geen last.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:34 schreef theunderdog het volgende:
Het viel wel redelijk samen met haar hoogste pollingcijfers wat volgde na de 1e 2 debatten. Dat de man een vollidioot was, was toen wel duidelijk voor de meesten, wat na het derde debat langzaam afkalfde. Zo zag het er uit qua kans op fivethirtyeight:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou heeft hij Clinton ook nooit inhoudelijk kunnen verslaan in een debat, dat heeft uiteindelijk ook niet zo lekker uitgepakt voor de democraten.
Bron: https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Oh, Grennell...Ja,whatever.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:34 schreef theunderdog het volgende:
Was die gewelddadige trumpaanhangerpuber alleen daar of ging hij mee in een gewapende groep ?
En heeft de politie hem en anderen met wapens gezien?
Is hij aangemaand te vertrekken, want er is een curfew... en met een wapen op straat lopen is rellen uitlokken?![]()
Zeker geldig en vast gezegd. Anno 2020 echter niet erg relevant natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn stem is niet geldig? Biden heeft de zaken niet gezegd ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |