abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:37:55 #151
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195886883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:57 schreef Leandra het volgende:
Man man man, en dan eerst 50 jaar keihard liegen dat het je kind niet is.... :N

LOL, Paola met handtas om alsof ze niet thuis is :D :')
Lijkt mijn moeder wel, die zit ook te pas en te onpas met dat kreng op schoot :')
Zou ze bang zijn dat de huishoudster er met de sleutel van de zilverkast vandoor gaat ofzo?
  maandag 2 november 2020 @ 17:51:46 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196004448
Vraagje. In de Spaanse media is een artikel verschenen nav de 15e verjaardag van prinses Leonor. Er werd gespeculeerd dat prins Christian van Denemarken een geschikte huwelijkskandidaat zou zijn voor haar (wtf ze zijn 15!) maar dat één van beiden dan de kroon op moet geven.
In het verleden is dat toch ook wel eens gebeurd, en werden dan de koningshuizen samengevoegd?
KuikenGuppy
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 18:22:57 #153
446930 crew  ESF1Gamer
pi_196005089
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. In de Spaanse media is een artikel verschenen nav de 15e verjaardag van prinses Leonor. Er werd gespeculeerd dat prins Christian van Denemarken een geschikte huwelijkskandidaat zou zijn voor haar (wtf ze zijn 15!) maar dat één van beiden dan de kroon op moet geven.
In het verleden is dat toch ook wel eens gebeurd, en werden dan de koningshuizen samengevoegd?
We leven niet meer in de tijden voor begin 20ste eeuw :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 2 november 2020 @ 18:24:52 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196005125
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. In de Spaanse media is een artikel verschenen nav de 15e verjaardag van prinses Leonor. Er werd gespeculeerd dat prins Christian van Denemarken een geschikte huwelijkskandidaat zou zijn voor haar (wtf ze zijn 15!) maar dat één van beiden dan de kroon op moet geven.
In het verleden is dat toch ook wel eens gebeurd, en werden dan de koningshuizen samengevoegd?
Ja, in 1469 toen Ferdinand van Aragon en Isabella van Castilie trouwden en Spanje daarmee een stukje groter werd.
Nu zou er idd afstand van de troon moeten worden gedaan, Irene heeft afstand moeten doen van haar rechten op de NL troon toen ze met Carlos Hugo wilde trouwen.

Maar ik neem aan dat er geen echte reden is om te denken dat die pubers wel met elkaar zullen willen trouwen maar dat het vooral een suggestie in de media is.
Victoria van Zweden werd destijds ook wel aan WA gekoppeld als zijnde een geschikte kandidaat, dan had een van beiden ook de troon moeten opgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 november 2020 @ 19:36:59 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196006767
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:24 schreef Leandra het volgende:
Maar ik neem aan dat er geen echte reden is om te denken dat die pubers wel met elkaar zullen willen trouwen maar dat het vooral een suggestie in de media is.

Nee is er ook niet, schandalig dat het überhaupt gesuggereerd wordt.
KuikenGuppy
  maandag 2 november 2020 @ 19:52:44 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196007170
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 19:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee is er ook niet, schandalig dat het überhaupt gesuggereerd wordt.
Het is zo ongeveer de enige in heel Europa (en ver daarbuiten) die niet onder haar stand is, en ze zullen niet willen dat ze onder haar stand trouwt ;)
In Engeland zijn ze te jong, in NL zijn het meiden, de 15-jarige Emmanuel van België heeft leerproblemen, Sverre Magnus van Noorwegen is 14, maar net als Emmanuel van België de 2de in lijn, in Zweden ook te jong en dan houdt het wel zo ongeveer op, dan blijft Christian van Denemarken als enige over, plus dat dat ook gelijk de enige is die ook een kroonprins is, en dus gelijkwaardig.

Maar.... Sverre Magnus wordt volgende maand ook 15, dus wie weet, die hoeft ook geen troon op te geven :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196177892
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, in 1469 toen Ferdinand van Aragon en Isabella van Castilie trouwden en Spanje daarmee een stukje groter werd.
Nu zou er idd afstand van de troon moeten worden gedaan, Irene heeft afstand moeten doen van haar rechten op de NL troon toen ze met Carlos Hugo wilde trouwen.

Maar ik neem aan dat er geen echte reden is om te denken dat die pubers wel met elkaar zullen willen trouwen maar dat het vooral een suggestie in de media is.
Victoria van Zweden werd destijds ook wel aan WA gekoppeld als zijnde een geschikte kandidaat, dan had een van beiden ook de troon moeten opgeven.
En ik vermoed dat om politieke redenen niemand in deze tijden de troon wilt opgeven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:23:00 #158
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196179819
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is zo ongeveer de enige in heel Europa (en ver daarbuiten) die niet onder haar stand is, en ze zullen niet willen dat ze onder haar stand trouwt ;)
In Engeland zijn ze te jong, in NL zijn het meiden, de 15-jarige Emmanuel van België heeft leerproblemen, Sverre Magnus van Noorwegen is 14, maar net als Emmanuel van België de 2de in lijn, in Zweden ook te jong en dan houdt het wel zo ongeveer op, dan blijft Christian van Denemarken als enige over, plus dat dat ook gelijk de enige is die ook een kroonprins is, en dus gelijkwaardig.

Maar.... Sverre Magnus wordt volgende maand ook 15, dus wie weet, die hoeft ook geen troon op te geven :+
Maar de royals trouwen tegenwoordig toch altijd "onder" hun stand? Met een beetje mazzel zijn ze nog van adel, maar zelfs dat is geen vereiste. De moeder van dat meisje was zelf journaliste...
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:26:48 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196179875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:23 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Maar de royals trouwen tegenwoordig toch altijd "onder" hun stand? Met een beetje mazzel zijn ze nog van adel, maar zelfs dat is geen vereiste. De moeder van dat meisje was zelf journaliste...
Ja, maar zij is een meisje ;)
Voor mannen is het nog steeds makkelijker om onder hun stand te trouwen dan voor vrouwen, qua acceptatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196181669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar zij is een meisje ;)
Voor mannen is het nog steeds makkelijker om onder hun stand te trouwen dan voor vrouwen, qua acceptatie.
De man van Victoria was een sportschoolhouder, daar is volgens mij nooit gedoe over geweest.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:23:37 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196181815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:47 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

De man van Victoria was een sportschoolhouder, daar is volgens mij nooit gedoe over geweest.
Dan ben je de bladen van die tijd kennelijk vergeten, er was wel degelijk gedonder over het "onder haar stand zijn".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196184599
The Crown komt zondag op Netflix :D Zo interssant dat Engelse koningshuis. Je ziet dat ze heel traditioneel zijn.
pi_196184645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:08 schreef stokj het volgende:
The Crown komt zondag op Netflix :D Zo interssant dat Engelse koningshuis. Je ziet dat ze heel traditioneel zijn.
Die staat er al een hele tijd ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196184741
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Die staat er al een hele tijd ;)
Netflix Nederland dan :P

Ik vind de geschiedenis wel interessant. En vooral de verhalen/geruchten die bevestigd/onbevestigd zijn.
pi_196184776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef stokj het volgende:

[..]

Netflix Nederland dan :P

Ik vind de geschiedenis wel interessant. En vooral de verhalen/geruchten die bevestigd/onbevestigd zijn.
Mooie serie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:25:01 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196186586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:08 schreef stokj het volgende:
The Crown komt zondag op Netflix :D Zo interssant dat Engelse koningshuis. Je ziet dat ze heel traditioneel zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Die staat er al een hele tijd ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef stokj het volgende:

[..]

Netflix Nederland dan :P

Ik vind de geschiedenis wel interessant. En vooral de verhalen/geruchten die bevestigd/onbevestigd zijn.
Serie 4 is vanaf 15 november te zien. De andere series waren al een tijdje te zien, ook op Netflix Nederland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196186781
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

[..]

Serie 4 is vanaf 15 november te zien. De andere series waren al een tijdje te zien, ook op Netflix Nederland.
Ik bedoelde natuurlijk seizoen 4. De overige seizoenen had ik per seizoen al in 1 dag uitgekeken, zo enthousiast was ik :P
pi_196186790
Maar wordt er hier ook gesproken over de geschiedenis van koningshuizen of is het alleen de actualiteit en foto's delen?
  woensdag 11 november 2020 @ 17:49:47 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196189500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:35 schreef stokj het volgende:
Maar wordt er hier ook gesproken over de geschiedenis van koningshuizen of is het alleen de actualiteit en foto's delen?
Meestal dat laatste, maar er komt ook wel eens wat historie voorbij. Maar een uitgebreider gesprek over de historie en geschiedenis van koningshuizen lijkt me meer thuis horen in Cultuur & Historie
KuikenGuppy
pi_196250152
twitter
pi_196250190
Love it!
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2020 @ 11:27:59 #172
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196251858
quote:
Met deze reactie :D

twitter
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_196254425
quote:
Dit vind ik nou nog eens leuk zeg! ❤
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_196254444
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:07 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dit vind ik nou nog eens leuk zeg! ❤
Ik moest lachen om Constantijn :D Wat een leuk gezin :)
pi_196261278
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. In de Spaanse media is een artikel verschenen nav de 15e verjaardag van prinses Leonor. Er werd gespeculeerd dat prins Christian van Denemarken een geschikte huwelijkskandidaat zou zijn voor haar (wtf ze zijn 15!) maar dat één van beiden dan de kroon op moet geven.
In het verleden is dat toch ook wel eens gebeurd, en werden dan de koningshuizen samengevoegd?
Zo zijn wij Meurs of Moers kwijtgeraakt via uithuwelijking. Terwijl Prins Maurits in 1597 zoveel moeite had gedaan om de stad te bevrijden.
pi_196268566
quote:
Ze heeft zulke leuke ouders.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_196268605
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 11:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ze heeft zulke leuke ouders.
Ik dacht altijd dat Laurentien ontzettend stijf was. Maar ik heb het zo te zien best mis!
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:27:49 #178
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_196282485
Vooral tof dat ze ons zo'n kijkje in hun leven gunt op deze manier O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_196405137
quote:
Meghan Markle heeft in juli een miskraam gehad: 'Ondraaglijk verdriet'
25 november 2020 09:48

Meghan Markle schrijft in een openhartige column voor The New York Times over een miskraam die ze in juli had. De vrouw van de Britse prins Harry noemt het verlies "een bijna ondraaglijk verdriet".

Markle vertelt dat ze op een ochtend in juli bezig was met het verschonen van de luier van haar zoon, toen ze een scherpe pijn in haar onderbuik voelde.

"Ik viel met Archie in mijn armen op de grond en zong een slaapliedje om ons allebei kalm te houden", aldus de voormalig actrice. "Het vrolijke liedje vormde een sterk contrast met mijn gevoel, dat erop wees dat er iets niet goed zat."

Op dat moment merkte Markle dat ze een miskraam had. "Uren later lag ik in een ziekenhuisbed en hield ik de hand van mijn man vast. Ik voelde zijn klamme hand en kuste zijn knokkels, nat van onze tranen. Toen ik naar de koude witte muren staarde, waren mijn ogen glazig. Ik probeerde me voor te stellen hoe we hier weer uit zouden komen."

'Over het verlies van een kind wordt weinig gesproken'

In haar column schrijft Markle over de vele verliezen die mensen mede door de coronapandemie dit jaar moesten verwerken. Ook noemt ze Breonna Taylor, de zwarte Amerikaanse die door een politieagent werd doodgeschoten en daardoor een van de symbolen van de Black Lives Matter-beweging werd.

Markle benadrukt dat het belangrijk is om elkaar te helpen en regelmatig te vragen hoe het gaat. Door haar verhaal te delen, hoopt Markle andere vrouwen die een miskraam hebben gehad te kunnen steunen.

"Het verlies van een kind betekent dat je een bijna ondraaglijk verdriet moet dragen dat door velen wordt ervaren, maar waarover weinig wordt gesproken", schrijft de Amerikaanse.

"We hebben geleerd dat wanneer mensen vragen hoe het met ons gaat en ze echt met een open mind naar het antwoord luisteren, het verdriet vaak draaglijker wordt. Door in gesprek te gaan en onze pijn te delen, zetten we onze eerste stap naar genezing."
https://www.nu.nl/achterk(...)aglijk-verdriet.html

:{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_196408296
quote:
En de in de Engelse media alweer walgelijke reacties :r
  woensdag 25 november 2020 @ 15:50:54 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196408427
Ben benieuwd hoe het anti-Meghan kamp dit weer weet te spinnen. Een miskraam wens je niemand toe -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 25 november 2020 @ 16:30:12 #183
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_196408949
Een miskraam is vreselijk. Ik schrik hoeveel reacties er zijn van vrouwen die dit ook hebben gehad.

Off topic vraag als groentje: een miskraam is toch een teken dat er iets niet goed is met het kind? Ik vraag me vaak af waarom mensen er zo in blijven hangen, zo van 'zoon/dochter zou nu zijn geboren'. Het is toch ook beter voor zo'n kind zelf, miskraam is toch de manier van te natuur om te vertellen dat er iets mis is?
With love :*
pi_196408995
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:30 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een miskraam is vreselijk. Ik schrik hoeveel reacties er zijn van vrouwen die dit ook hebben gehad.

Off topic vraag als groentje: een miskraam is toch een teken dat er iets niet goed is met het kind? Ik vraag me vaak af waarom mensen er zo in blijven hangen, zo van 'zoon/dochter zou nu zijn geboren'. Het is toch ook beter voor zo'n kind zelf, miskraam is toch de manier van te natuur om te vertellen dat er iets mis is?
Misschien omdat je na maanden proberen eindelijk zwanger bent en het dan misgaat?
Je vervolgens wellicht weer maanden bezig bent?
Leuk dat de natuur het zo oplost, maar je verheugde je op een kindje... Mag je dan misschien verdrietig zijn?
pi_196409037
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:30 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een miskraam is vreselijk. Ik schrik hoeveel reacties er zijn van vrouwen die dit ook hebben gehad.

Off topic vraag als groentje: een miskraam is toch een teken dat er iets niet goed is met het kind? Ik vraag me vaak af waarom mensen er zo in blijven hangen, zo van 'zoon/dochter zou nu zijn geboren'. Het is toch ook beter voor zo'n kind zelf, miskraam is toch de manier van te natuur om te vertellen dat er iets mis is?
Volgens mij is dat lang niet altijd zo hoor...

En wat hierboven gezegd wordt, je verheugt je op een kindje, dat doet gewoon enorm veel pijn als dat misloopt...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 november 2020 @ 16:36:58 #186
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_196409075
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:33 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Misschien omdat je na maanden proberen eindelijk zwanger bent en het dan misgaat?
Je vervolgens wellicht weer maanden bezig bent?
Leuk dat de natuur het zo oplost, maar je verheugde je op een kindje... Mag je dan misschien verdrietig zijn?
Ik zeg niet dat iemand niet verdrietig mag zijn, het valt me gewoon op dat mensen er zo in blijven hangen, veel langer dat dat de zwangerschap duurde. Misschien dat ik er wat harder in ben omdat ik meer een mindset heb van, okee er is iets niet goed, het is voor iedereen beter dat het een miskraam is, en door.
With love :*
  woensdag 25 november 2020 @ 16:39:49 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196409122
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Volgens mij is dat lang niet altijd zo hoor...

En wat hierboven gezegd wordt, je verheugt je op een kindje, dat doet gewoon enorm veel pijn als dat misloopt...
Dat niet alleen, de hormonen gieren ook door je lijf, en daar waar je lichaam al snel in de beschermmodus van het ongeboren kind gaat duurt het met een miskraam vaak nog even voor het lichaam dat niet meer doet, het is echt heel raar; het vruchtje was niet sterk genoeg maar je lichaam en geest zijn nog volle bak bezig om dat vruchtje groot en sterk te krijgen, en dat maakt het verdriet (en de onmacht) alleen maar groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196409130
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:36 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iemand niet verdrietig mag zijn, het valt me gewoon op dat mensen er zo in blijven hangen, veel langer dat dat de zwangerschap duurde. Misschien dat ik er wat harder in ben omdat ik meer een mindset heb van, okee er is iets niet goed, het is voor iedereen beter dat het een miskraam is, en door.
Tja, dat je er op de uitgerekende dag nog eens bij stil staat snap ik wel.
En wat is erin blijven hangen? Af en toe denken "als het niet misgegaan was dan..."
Verder maakt het denk ik ook uit of het na 3 weken of 16 weken misgaat. Dat kan ik uit het verhaal van Meghan niet opmaken, maar dat ze is opgenomen geeft aan dat het niet even een "simpele" miskraam was.
pi_196409174
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:36 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iemand niet verdrietig mag zijn, het valt me gewoon op dat mensen er zo in blijven hangen, veel langer dat dat de zwangerschap duurde. Misschien dat ik er wat harder in ben omdat ik meer een mindset heb van, okee er is iets niet goed, het is voor iedereen beter dat het een miskraam is, en door.
Ik denk dat dit dus is waarom veel vrouwen er niet zo open over zijn. Dat je de vraag krijgt waarom je er zolang in blijft hangen.
En nee, volgens mij is het niet zo dat een miskraam zegt dat er dus iets niet goed was met een kindje. Daarbij zullen er nog legio vrouwen zijn die liever een genandicapt kindje dan geen kindje hebben.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:45:09 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196409200
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:36 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iemand niet verdrietig mag zijn, het valt me gewoon op dat mensen er zo in blijven hangen, veel langer dat dat de zwangerschap duurde. Misschien dat ik er wat harder in ben omdat ik meer een mindset heb van, okee er is iets niet goed, het is voor iedereen beter dat het een miskraam is, en door.
Ik weet niet hoeveel miskramen je zelf al gehad hebt, maar het is een beetje vreemd om te verwachten dat iemand met een miskraam omgaat alsof ze weer ongesteld zijn geworden en het allemaal niets voorstelt.

Er over praten betekent niet gelijk dat ze "er in blijven hangen". We beginnen juist eindelijk af te komen van het kennelijk stille leed dat je bij een miskraam maar hoort te hebben, want zodra iemand een miskraam heeft horen ze pas hoeveel andere mensen dat ook overkomen is, maar op dat moment voel je je zo alleen en alsof het alleen jou maar overkomt, omdat er niet over gepraat wordt.

Als je wilt dat mensen er niet "in blijven hangen" dan moet je juist zorgen dat het een normaal onderwerp wordt en niet gelijk over "waarom blijven mensen er in hangen" beginnen als iemand er wel over vertelt, want dan blijft het gevoel dat het vrij weinig voorkomt, terwijl het feitelijk best heel vaak voorkomt.

Overigens kan ik me op haar leeftijd voorstellen dat het er net wat meer inhakt, als je 25 bent en je hebt al een kind en vervolgens krijg je een miskraam dan heb je nog "tijd zat" om nog een kind te krijgen, als je op haar leeftijd zwanger bent en een miskraam krijgt dan ben je zo weer een half jaar verder voor je weer zwanger bent (als dat weer lukt) en dan gaat het hard naar het moment dat het wel heel krap wordt qua gezond zwanger zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 november 2020 @ 16:47:31 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196409233
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:43 schreef Samhain het volgende:

[..]

Ik denk dat dit dus is waarom veel vrouwen er niet zo open over zijn. Dat je de vraag krijgt waarom je er zolang in blijft hangen.
En nee, volgens mij is het niet zo dat een miskraam zegt dat er dus iets niet goed was met een kindje. Daarbij zullen er nog legio vrouwen zijn die liever een genandicapt kindje dan geen kindje hebben.
Dit!
Als dat gelijk de reactie is die komt dan is het weinig uitnodigend om er open over te zijn, en omdat er weinig mensen open over zijn heb je niet snel door hoeveel mensen er al mee te maken hebben gehad.

Overigens zegt ze verder niets over de termijn van de zwangerschap waarin ze een miskraam kreeg, en ik vind het "er in blijven hangen" verwijt sowieso makkelijk, maar als je niet weet of ze 6 of 16 weken zwanger was al helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196410256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:40 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

En de in de Engelse media alweer walgelijke reacties :r
Ik sta er altijd weer van te kijken wat die Britten allemaal neerplempen in de reacties op de site van nieuws/gossipbladen...Aan de hand daarvan (uitzonderingen daargelaten) vind ik het walgelijk volk. Geen opvoeding gehad of gewoon geen fatsoen in je donder hebben :r
  woensdag 25 november 2020 @ 18:37:17 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196410945
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:30 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een miskraam is vreselijk. Ik schrik hoeveel reacties er zijn van vrouwen die dit ook hebben gehad.
1 op de 4 mensen, tel maar uit.
Heb er zelf 5 gehad intussen.
KuikenGuppy
pi_196411257
Dat ook nog, 1 op de 4 maar hoeveel per die ene?

Hier ook 2 bijvoorbeeld.

Ik vind trouwens sommige reacties op nu.nl ook niet mals...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196412002
Ik denk dat velen de manier hoe ze het vertelt te theatraal vinden, wellicht onterecht. Het bevestigt voor ze haar negatieve reputatie?

Vervelend dat het nu de boodschap (miskraam awareness) overschaduwt.

Ik wens Meghan een goed mentaal en fysiek herstel.
pi_196412019
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:30 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een miskraam is vreselijk. Ik schrik hoeveel reacties er zijn van vrouwen die dit ook hebben gehad.

Off topic vraag als groentje: een miskraam is toch een teken dat er iets niet goed is met het kind? Ik vraag me vaak af waarom mensen er zo in blijven hangen, zo van 'zoon/dochter zou nu zijn geboren'. Het is toch ook beter voor zo'n kind zelf, miskraam is toch de manier van te natuur om te vertellen dat er iets mis is?
Nooit zwanger geweest, maar kan me wel voorstellen dat mensen het hier moeilijk mee kunnen hebben. En de één misschien wat meer dan de ander en dat gevoel langer bij zich houden. Net als sommigen ook jaren later nog last hebben van ontslag en anderen weer niet. Dit is denk ik niet anders dan met zoveel andere dingen in het leven, waar mensen bij stil staan en lang last van kunnen hebben. Zeker als een kindje heel erg gewenst is.
pi_196412094
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:49 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat velen de manier hoe ze het vertelt te theatraal vinden, wellicht onterecht. Het bevestigt voor ze haar negatieve reputatie?

Vervelend dat het nu de boodschap (miskraam awareness) overschaduwt.

Ik wens Meghan een goed mentaal en fysiek herstel.
terwijl ik nergens de echte tekst kan vinden (kan aan mij liggen), alleen de vertaling/interpretatie ervan... Dus wie weet zegt ze het anders dan waarover gevallen wordt
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 november 2020 @ 19:57:56 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196412151
Een kind is zo'n enorme verandering in je levensstijl dat niet alleen de feitelijke miskraam verwerkt moet worden (fysiek en mentaal) maar ook de aanpassing in het (zo gewenste) toekomstbeeld moet verwerkt worden (ook een vorm van rouwen).
pi_196412227
quote:
Ah lag aan mij dus :+

Ik vind het hele stuk een heel stuk beter overkomen dan wat de (Nederlandse) media er uit haalde (en zelfs dat vond ik al een goed stuk), dus tja
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')