Van haar ouders geld chillen blijkbaarquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:09 schreef einzeinz het volgende:
Wat deed ze dan wel in die 6 jaar? Rondneuken ofzo?
Ik snap ook niet echt waarom dat kenbaar wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:20 schreef roos94 het volgende:
Had ze vast leuk gevonden , dat haar geheim nu open en bloot op nieuwswebsites staat
Misschien helpt het anderenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:20 schreef roos94 het volgende:
Had ze vast leuk gevonden , dat haar geheim nu open en bloot op nieuwswebsites staat
Bizar inderdaad. En triest voor haar zelf en omgeving.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:15 schreef Fugue het volgende:
Bizar verhaal, zelfs vriend en huisgenoten die niks door hadden
Omdat niemand dat weet gok ik.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:29 schreef Kanaroe het volgende:
Echt een dom artikel, ik las het vanochtend in de krant.....niks wijzer van geworden.
Triest voor die familie uiteraard, maar wàt ze nu in real life deed word nergens opgehelderd.
Ja, dat is het enige dat wèl duidelijk werd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat niemand dat weet gok ik.
Dat artikel kan juist helpen met het ophelderen van het een en ander. Wie weet herkent een medewerker uit de bibliotheek haar wel, omdat ze daar zoveel tijd doorbracht.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:29 schreef Kanaroe het volgende:
Echt een dom artikel, ik las het vanochtend in de krant.....niks wijzer van geworden.
Triest voor die familie uiteraard, maar wàt ze nu in real life deed word nergens opgehelderd.
Ja, dat zeg ik net ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat artikel kan juist helpen met het ophelderen van het een en ander. Wie weet herkent een medewerker uit de bibliotheek haar wel, omdat ze dasr zoveel tijd doorbracht.
Dat is zeker waar!quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar je noemt het nog steeds een dom artikel.
Dat staat er gewoon letterlijk. Lees anders even het artikel voordat je het hele topic verneukt met je offtopic meningquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is zeker waar!
Het zou handig zijn als de familie uitlegt waarom ze dit zo graag willen delen, in het geval dat ze mensen zoeken die Dianne kenden. Dan begrijp ik de nieuwswaarde wel. Maar nu niet dus.
Voor mensen die de nieuwswaarde niet begrijpen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:04 schreef roos94 het volgende:
,,Met Dianne's verhaal hoop ik mensen aan het denken te zetten. Ik hoop dat mensen die in dezelfde situatie zitten als Dianne, wél durven praten. Wél iemand in vertrouwen durven nemen. Want je kunt wél terug. Ik wil ze vertellen dat het er niet om gaat wat je doet, dat het niet gaat om status en prestatie, maar om wie je bent. En dat je er mag zijn, óók als je faalt."
[...]
Rachel Tonies wil de term ‘pretend student’ graag meer bekendheid geven. ,,Op het internet staan soortgelijke verhalen. Mijn vrienden kennen ook weer studenten die aan het verhaal van Dianne voldoen, alleen loopt het bij die mensen meestal wel goed af. Toch lijkt het een taboe.”
Verneukt? Excuus hoor, ik heb het vanochtend in de krant gelezen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:40 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dat staat er gewoon letterlijk. Lees anders even het artikel voordat je het hele topic verneukt met je offtopic mening
quote:We komen wel uit een prestatiegericht gezin, dat zal meespelen. Haar vriendinnen studeerden, wij studeerden. Falen, dat mocht ze niet van zichzelf. Het plaatje moest kloppen.
Omdat er veel meer "pretend studenten" zijn. Ze willen dat mensen die net als hun zus er niet voor uit durven te komen dat het studeren niet goed gaat, hulp gaan zoeken en mensen in vertrouwen gaan nemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is zeker waar!
Het zou handig zijn als de familie uitlegt waarom ze dit zo graag willen delen, in het geval dat ze mensen zoeken die Dianne kenden. Dan begrijp ik de nieuwswaarde wel. Maar nu niet dus.
Ja, ik ben persoonlijk geïnteresseerd in wàt die meid wel deed, in die 5 jaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:42 schreef Alfje het volgende:
[..]
Omdat er veel meer "pretend studenten" zijn. Ze willen dat mensen die net als hun zus er niet voor uit durven te komen dat het studeren niet goed gaat, hulp gaan zoeken en mensen in vertrouwen gaan nemen.
Dat is ook (naar mijn mening) verre van normaal dat je nog niet eens durft te zeggen tegen je eigen ouders en zussen dat je je eerste jaar niet hebt gehaald.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Geen afscheidsbrief, maar ze weten wel waarom ze zelfmoord pleegt? "Haar geheim werd haar fataal".
Prestatiegericht gezin. Die meid heeft het voor elkaar gekregen om gewoon jarenlang onzichtbaar te zijn. Niemand die blijkbaar verder keek. Wat treurig voor haar.
Maar gelukkig nog 3 knappe dochters over, die voor de gelegenheid wel even netjes gekapt op de kiek moesten. Een zus verliezen aan zelfmoord is vreselijk, maar een mooi fotootje van jezelf bij het artikel is natuurlijk óók belangrijk.
Ik krijg de kriebels bij dit gezin. Op een of andere manier.
Ja dat 'perfecte' lees je terug. Ik ben opgevoed in een gezin als ik terugkwam met een onvoldoende dan was het van ach ja jongen volgende keer beter. Nooit veel druk gevoelt. Misschien ook niet altijd even goed maar ik heb nooit zelfmoord willen plegen omdat ik geen pretenties kom hooghouden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Geen afscheidsbrief, maar ze weten wel waarom ze zelfmoord pleegt? "Haar geheim werd haar fataal".
Prestatiegericht gezin. Die meid heeft het voor elkaar gekregen om gewoon jarenlang onzichtbaar te zijn. Niemand die blijkbaar verder keek. Wat treurig voor haar.
Maar gelukkig nog 3 knappe dochters over, die voor de gelegenheid wel even netjes gekapt op de kiek moesten. Een zus verliezen aan zelfmoord is vreselijk, maar een mooi fotootje van jezelf bij het artikel is natuurlijk óók belangrijk.
En 800 man op de begrafenis? Waarvan dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:15 schreef Fugue het volgende:
Bizar verhaal, zelfs vriend en huisgenoten die niks door hadden
Allemaal uit Heesch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En 800 man op de begrafenis? Waarvan dan?
Facebook vrienden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Begrafenissen van jonge mensen zijn altijd wel drukbezochtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik krijg niet eens 30 man bijeen als ik sterf.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ken iemand die doet alsof hij marketing studeert en stage loopt bij de big4quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:00 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Boudewijn Buch was ook jarenlang pretend student te Leiden.
@:Zipportal weet dit ook.
Ik ook niet hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:01 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Ik krijg niet eens 30 man bijeen als ik sterf.dat laat ook maar weer zien wat het gewicht op haar schouders was
Toen kreeg je nog studiefinanciering. Ook een reden om te blijven 'pretenden'quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:00 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ben benieuwd wanneer zijn verhaal naar buiten komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik ken iemand die doet alsof hij marketing studeert en stage loopt bij de big4
Boudewijn Buch had een schuld van 100.000 gulden aan het eind van zijn Leidse tijd, als het niet meer was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Toen kreeg je nog studiefinanciering. Ook een reden om te blijven 'pretenden'
Lenen ging ook heel makkelijk (eigen ervaringquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:02 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Boudewijn Buch had een schuld van 100.000 gulden aan het eind van zijn Leidse tijd, als het niet meer was.
Over Leidse studenten geschreven, morgenavond bij Zomergasten ook een voormalig Leienaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lenen ging ook heel makkelijk (eigen ervaring)
Maar allee, Boudewijn was ook een man die met leugens leefde.
Had ook een pretend-overleden zoon.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:00 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Niet doodgeboren, pretend overleden. Jongetje waarover het ging leeft trouwens nog steeds, maar was niet zijn zoon.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Had ook een pretend-doodgeboren zoon.
Lekker schijnheilig. Want niemand kende haar blijkbaar echt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heel eng jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Vreemd dat het dan schijnheilig is om naar haar uitvaart te gaan. Lijkt mij juist zinvol in het verwerkingsproces.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:10 schreef ZarB het volgende:
[..]
Lekker schijnheilig. Want niemand kende haar blijkbaar echt.
Ja, klopt. Net ge-edit, ik was abuis. Theo van Gogh schreef nog een mooi eerbetoon in een column waarin hij hem een sympathieke leugenaar noemde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:09 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Niet doodgeboren, pretend overleden. Jongetje waarover het ging leeft trouwens nog steeds, maar was niet zijn zoon.
Dit dus, en ook ik krijg de kriebels bij die familie. Zou een leuke Ruth Rendell mysterie kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:16 schreef ZarB het volgende:
Ze hebben het over 6 jaar lang een geheim met zich mee dragen, maar ik denk dat je daar wel 26 van kunt maken.
quote:Al snel bleek dat ze het eerste jaar niet eens gehaald heeft. Rachel: ,,Ze heeft dat eerste jaar twintig van de veertig studiepunten gehaald, weten we nu.
Ja, heeft ze nu wel of niet bij de universiteit ingeschreven gestaan? Zo niet, dan kan je geen studiepunten halen. En als je tijdens je eerste jaar ermee stopt sta je heus nog wel ergens in hun systeem als voormalig student, dus dan kennen ze haar.quote:Toen Diannes vader de universiteit belde om te laten weten dat Dianne was overleden, drong langzaam door dat er iets hélemaal niet klopte. ,,Hij kreeg te horen: 'Dianne Tonies? Wij kennen geen Dianne Tonies'."
Echt he ...quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:39 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
[..]
Ja, heeft ze nu wel of niet bij de universiteit ingeschreven gestaan? Zo niet, dan kan je geen studiepunten halen. En als je tijdens je eerste jaar ermee stopt sta je heus nog wel ergens in hun systeem als voormalig student, dus dan kennen ze haar.
Raar verhaal dit, en hoe kan je dit in godsnaam zo lang verborgen houden voor je vriend en vriendinnen
Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik het las, in combinatie met die foto. Plastic peoplequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Stepford wives.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik het las, in combinatie met die foto. Plastic people
Ik vraag mij nu iets anders af.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik het las, in combinatie met die foto. Plastic people
Chocola.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:42 schreef Tyr80 het volgende:
Welke Tonies familie is dit? De keukens, de viskraam?
Je praat in raadsels.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag mij nu iets anders af.
Maar dat zal wel niet.
Ja dahaag, je gaat het nu neerplempen. Wat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag mij nu iets anders af.
Maar dat zal wel niet.
Zou het echt zijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:49 schreef KerrieKip het volgende:
[..]
Ja dahaag, je gaat het nu neerplempen. Wat?
Wat anders, gastartikel van de Vereniging ter Voorkoming van Pretendstudenten?quote:
Denk het wel.. die foto is typerend voor dat gezin denk ik. Het gaat vooral om de buitenkant, dat ziet er allemaal perfect uit. Wat daarachter zit krijgen we niet te zien. Ik begrijp wel dat je in de war kan raken als je opgroeit in zo'n gezin en je leventje zit even tegen.quote:
Hekel aan dat soort lui ja, vooral dat denigrerende jegens minder 'succesvolle' mensen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik heb een ex gehad die in zo'n gezin zat. Ik had altijd discussies met die mensen. Beoordeel mensen op wie ze zijn in plaats van wat ze doen of hebben.
Ik vind het stiekem wel heel leuk dat ik nu meer 'succes' (in hun ogen succes: geld en carrière) heb dan die vader
M'n ex-schoonfamilie is precies zo. Als ze me nu zien is hetquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:04 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Hekel aan dat soort lui ja, vooral dat denigrerende jegens minder 'succesvolle' mensen.
Ik ken er ook een aantal, al zijn die niet zo extreem, maar ze willen het altijd net iets beter hebben dan de ander. Of het nou over schoolcijfers of een smartphone gaat. Baas boven baas idee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:06 schreef Brybry het volgende:
[..]
M'n ex-schoonfamilie is precies zo. Als ze me nu zien is het![]()
Karma is a bitch![]()
Stond ik ook te denkenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:20 schreef roos94 het volgende:
Klopt, het roze olifantje verhaal. Op geen gegeven moment zitten ze zo vast in het denkpatroon dat het een schier onmogelijke opgave word om het los te laten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:12 schreef Heph844 het volgende:
Zo onbekend is dit fenomeen niet toch? Je begint met een leugen uit schaamte en hoe langer je doorgaat hoe moeilijker het wordt om open kaart te spelen. Vertellen dat je gezakt ben is stukken moeilijker als je er ook nog eens bij moet vertellen dat je jarenlang alles bij elkaar gelogen hebt.
Zo zijn er ook mannen die jarenlang doen alsof ze naar hun werk gaan, terwijl ze allang ontslagen zijn. Of mensen die schulden verzwijgen voor hun partner en dan verstrikt raken in nog veel meer financiële ellende.
De Chocoladequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:42 schreef Tyr80 het volgende:
Welke Tonies familie is dit? De keukens, de viskraam?
Bekend fenomeen in Japan idd, zou het ook in NL gebeuren?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:12 schreef Heph844 het volgende:
Zo onbekend is dit fenomeen niet toch? Je begint met een leugen uit schaamte en hoe langer je doorgaat hoe moeilijker het wordt om open kaart te spelen. Vertellen dat je gezakt ben is stukken moeilijker als je er ook nog eens bij moet vertellen dat je jarenlang alles bij elkaar gelogen hebt.
Zo zijn er ook mannen die jarenlang doen alsof ze naar hun werk gaan, terwijl ze allang ontslagen zijn. Of mensen die schulden verzwijgen voor hun partner en dan verstrikt raken in nog veel meer financiële ellende.
Ja. Ik ken nu (werkgerelateerd) iemand die dit heeft gedaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Bekend fenomeen in Japan idd, zou het ook in NL gebeuren?
Je hebt wel gelijk. Goed verhaal ook. Maar we weten allemaal hoe het gaat na trieste gebeurtenissen zoals deze. We schrikken, zeggen tegen elkaar dat het anders moet en dat het leven niet draait om presteren. Maar dat vervliegt al snel want het zit gewoon in onze maatschappij: je moet presteren, anders val je buiten de boot.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:44 schreef Alfje het volgende:
Ik vind het bijzonder triest om te zien hoeveel mensen dit gezin veroordelen vanwege het vermeende scheppen van de omstandigheden waardoor deze vrouw niet heeft durven vertellen dat ze niet meer studeerde.
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt en dat kwam absoluut niet door wat voor druk van mijn ouders of vrienden dan ook. Waar het bij mij mis ging was een combinatie van factoren. Omdat de middelbare school zo gemakkelijk was heb ik nooit geleerd om mijn zaken goed te regelen en te moeten werken voor resultaat. Het eerste jaar heb ik wel gehaald, maar daarna ging het bergafwaarts, ik kwam steeds meer achter te lopen tot ik op een gegeven moment heb opgegeven. Dit was voor mij een geleidelijk proces. Waarom ik het niet wilde/durfde te vertellen was deels misschien schaamte, maar ook omdat ik geen idee had wat en hoe het dan wel moest. In het begin kwam daar nog bij dat mijn ouders in scheiding lagen en wel wat anders aan hun hoofd hadden.En ook al hebben ze dat allemaal zo netjes geregeld als je dat kan verwachten gaf me dat wel een veel grotere emotionele klap dan ik ooit had durven denken. Mijn kop in het zand steken was makkelijker en hoewel ik rationeel ook wel wist dat dat niet oneindig vol te houden was was het makkelijker dan te vertellen wat er echt aan de hand was.
Ik weet niet niet wat voor Dianne haar beweegredenen waren en wat precies de omstandigheden waren. Maar ik weet wel dat dit gezin een verschrikkelijke klap te verwerken heeft die ze zelfs als er een ongezonde prestatie omgeving werd gecreëerd niet verdiend heeft.
Het is makkelijk te oordelen want dan lijkt alles te voorkomen en blijft je eigen veilige bubbeltje waarover je controle denkt te hebben intact. Maar niemand is perfect, we zien allemaal dingen over het hoofd, we leggen allemaal elkaar of onszelf weleens teveel druk op. Luister naar dit verhaal en doe er iets goeds mee in plaats van het vingertje te wijzen.
Google naar Ramon Smits-Alvarez. Die had zijn gebrek aan inkomsten ook nog opgevuld met campagnegeld van de PvdA.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bekend fenomeen in Japan idd, zou het ook in NL gebeuren?
Heeft ie een vrouw? Veel scheidingen gebeuren nadat de man werkloos raakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:40 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ja. Ik ken nu (werkgerelateerd) iemand die dit heeft gedaan.
Drie jaar geleden ontslagen. Ging zogenaamd werken maar zat steeds te drinken / in de kroeg. Nu alcoholist. Al jaren dus.
Ik ken ook een verhaal, maar hij zat wel jaren in de bibliotheek.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:40 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ja. Ik ken nu (werkgerelateerd) iemand die dit heeft gedaan.
Drie jaar geleden ontslagen. Ging zogenaamd werken maar zat steeds te drinken / in de kroeg. Nu alcoholist. Al jaren dus.
Ze werkte vroeger in de AH, teammanager Verkoop. 17 jaar, gewoon bijbaantje op de afdeling vleeswaren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:27 schreef eigendeegcookie het volgende:
'Dianne, die was altijd perfect. Lief, knap, aardig, geïnteresseerd. Alles ging altijd goed met Dianne. Dat was vroeger al. Dianne, daar hoefde je je geen zorgen om te maken. Ze maakte geen ruzie, ze hielp mee, ze haalde hoge cijfers.'
Ik denk niet dat dit drama gaat om presteren,
dit gaat om iemand die haar idenditeit verliest.
Als je altijd jongere zussen om je heen hebt gehad, die tegen je opkijken, die jouw voorbeeld willen volgen,
dat bepaalt je zelfbeeld.
De studie te moeilijk, gejokt tegen ouders en zusjes....
wie ben je dan nog?
Ze heeft zich letterlijk doodgeschaamd.
Ja want iedereen van deze generatie doet ditquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze werkte vroeger in de AH, teammanager Verkoop. 17 jaar, gewoon bijbaantje op de afdeling vleeswaren.
Zo maak je het jezelf ook wel heel moeilijk.
Hetzelfde als een 18 jarige student die via een uitzendbureau in de horeca werkt, noemt zichzelf zelfstandig ondernemer.
Deze generatie gaat het zwaar krijgen. Gewoon omdat het opgelegde verwachtingspatroon niet klopt met de werkelijkheid.
De kleine blonde dood.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, klopt. Net ge-edit, ik was abuis. Theo van Gogh schreef nog een mooi eerbetoon in een column waarin hij hem een sympathieke leugenaar noemde.
Nee, het is iets wat vaker bij deze generatie voortkomt. Vroeger was je een idioot als je op de visitekaartjes “teammanager” liet zetten bij een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja want iedereen van deze generatie doet dit
Dit klopt wel ja, tegenwoordig moet het heel sjiek klinken, ook al sta je stront te scheppen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, het is iets wat vaker bij deze generatie voortkomt. Vroeger was je een idioot als je op de visitekaartjes “teammanager” liet zetten bij een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt.
Dingen beter laten klinken dan ze zijn is niet iets van nu.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, het is iets wat vaker bij deze generatie voortkomt. Vroeger was je een idioot als je op de visitekaartjes “teammanager” liet zetten bij een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt.
Je kunt toch niet ontkennen dat het erg trendy is en een mooie naam op te pakken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dingen beter laten klinken dan ze zijn is niet iets van nu.
Zeker niet, snobistisch gedrag en je zo tof mogelijk voordoen bestaat al eeuwen. Dat kan functioneel zijn of een manier om aanzien te hebben. Maar nieuw is het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat het erg trendy is en een mooie naam op te pakken.
En zo zien ze er ook exact uit. Maakt het gelukkig, nu het eerste slachtoffer is gevallen?quote:We komen wel uit een prestatiegericht gezin, dat zal meespelen.
Sommigen doen het uit eigen gewin, anderen uit pure angst.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef hartloper het volgende:
Wat een triest verhaal. Sneu.
pathologisch liegen is dat
Had ik ook. Alles voor het perfecte plaatje. Zelfs de tragedie moet perfect in beeld gebracht worden. Harde, koude waarheid is dat ze hun dochter/zus helemaal niet kenden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Wilde ze haar nog wel kennen als uitkwam dat haar studie niet lukt?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Had ik ook. Alles voor het perfecte plaatje. Zelfs de tragedie moet perfect in beeld gebracht worden. Harde, koude waarheid is dat ze hun dochter/zus helemaal niet kenden.
Omdat je twee dagen per week elkaar ziet? Zo'n drol die het waarschijnlijk ook te druk had met carrière maken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef Chia het volgende:
[..]
Vreemd dat het dan schijnheilig is om naar haar uitvaart te gaan. Lijkt mij juist zinvol in het verwerkingsproces.
Die vriend was bijvoorbeeld al 7,5 jaar samen met haar.alsof die er niet ten volste van overtuigd was dat hij haar echt kende. Behoorlijke klap om er achter te komen dat dan niet zo was.
Wat had die vriend moeten doen. Haar achtervolgen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:50 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Omdat je twee dagen per week elkaar ziet? Zo'n drol die het waarschijnlijk ook te druk had met carrière maken?
Ga eens naar een middelbare school en vraag eens wat ze later denken te verdienen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja want iedereen van deze generatie doet dit
Geen idee, waarschijnlijk dingen die ie niet gedaan heeft. Iemand die tig keer flauw is gevallen in je bijzijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat had die vriend moeten doen. Haar achtervolgen?
Dat zegt nog niets. Zelfoverschatting, zeker op die leeftijd, is niet generatiegebonden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga eens naar een middelbare school en vraag eens wat ze later denken te verdienen.
16 keer flauwgevallen in een weekend en niemand weet waarom? Is daar verder niets mee gedaan dan? Zoiets valt toch onder opmerkelijk gedrag zou je denken.quote:"Stefan is er kapot van. Hij begrijpt niet dat ze hem niet in vertrouwen heeft genomen. Achteraf denken we dat ze het misschien dat weekend op de Veluwe heeft willen vertellen. Dat weekend waarin ze zestien keer is flauwgevallen. Maar dat het haar niet gelukt is."
Allemaal vwo, wo diploma, banen waar je ouders graag over opscheppen (mijn dochter/zoon is arts/chirurg/manager/minister/ect en een stap daaronder is al te min.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe het cryptische woordje "prestatiegericht" in de praktijk werd gebracht
Zijn ze blijkbaar gewend, misschien dachten ze ze is op dieet, dus normaalquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
16 keer flauwgevallen in een weekend en niemand weet waarom? Is daar verder niets mee gedaan dan? Zoiets valt toch onder opmerkelijk gedrag zou je denken.
Dit Engelstalige gedicht leerden we als schholieren en het was vrijwel de eerste gedachte die ik kreeg bij het lezen hiervan:quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:04 schreef roos94 het volgende:
Zes jaar lang liet Dianne Tonies iedereen tot in detail geloven dat ze al die tijd geneeskunde studeerde. Tot half januari, toen de 26-jarige Heesche een einde aan haar leven maakte, op haar kamer in een studentenhuis in Leiden. Haar zus Rachel vertelt. ,,Haar geheim is haar fataal geworden."
'Dianne, die was altijd perfect. Lief, knap, aardig, geïnteresseerd. Alles ging altijd goed met Dianne. Dat was vroeger al. Dianne, daar hoefde je je geen zorgen om te maken. Ze maakte geen ruzie, ze hielp mee, ze haalde hoge cijfers. Dat vonden wij, haar drie jongere zussen, wel eens frustrerend. We keken tegen haar op. Nu kijken we daar natuurlijk héél anders tegenaan. En achteraf denk je ook wel: Ze was nooit boos, maar zong ook nooit, ze was altijd lief, meegaand, stabiel. Was ze misschien iets té perfect?"
Ik denk daarom dat aan het perfecte plaatje willen voldoen dus eerder iets is wat zij zichzelf oplegde dan dat dit vanuit het gezin kwam. Anders had ze die vriend wel in vertrouwen genomenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef Chia het volgende:
[..]
Die vriend was bijvoorbeeld al 7,5 jaar samen met haar.alsof die er niet ten volste van overtuigd was dat hij haar echt kende. Behoorlijke klap om er achter te komen dat dan niet zo was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |