abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194681424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, klopt. Net ge-edit, ik was abuis. Theo van Gogh schreef nog een mooi eerbetoon in een column waarin hij hem een sympathieke leugenaar noemde.
De kleine blonde dood.
pi_194681449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja want iedereen van deze generatie doet dit :')
Nee, het is iets wat vaker bij deze generatie voortkomt. Vroeger was je een idioot als je op de visitekaartjes “teammanager” liet zetten bij een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt.
pi_194681471
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, het is iets wat vaker bij deze generatie voortkomt. Vroeger was je een idioot als je op de visitekaartjes “teammanager” liet zetten bij een bijbaantje in de plaatselijke supermarkt.
Dit klopt wel ja, tegenwoordig moet het heel sjiek klinken, ook al sta je stront te scheppen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:11:45 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194681509
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dingen beter laten klinken dan ze zijn is niet iets van nu.
pi_194681546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dingen beter laten klinken dan ze zijn is niet iets van nu.
Je kunt toch niet ontkennen dat het erg trendy is en een mooie naam op te pakken.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:20:57 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194681623
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je kunt toch niet ontkennen dat het erg trendy is en een mooie naam op te pakken.
Zeker niet, snobistisch gedrag en je zo tof mogelijk voordoen bestaat al eeuwen. Dat kan functioneel zijn of een manier om aanzien te hebben. Maar nieuw is het niet.
pi_194681930
quote:
We komen wel uit een prestatiegericht gezin, dat zal meespelen.
En zo zien ze er ook exact uit. Maakt het gelukkig, nu het eerste slachtoffer is gevallen?
pi_194681949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef hartloper het volgende:
Wat een triest verhaal. Sneu.
pathologisch liegen is dat
Sommigen doen het uit eigen gewin, anderen uit pure angst.
pi_194681983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:46 schreef ZarB het volgende:
Geen afscheidsbrief, maar ze weten wel waarom ze zelfmoord pleegt? "Haar geheim werd haar fataal".

Prestatiegericht gezin. Die meid heeft het voor elkaar gekregen om gewoon jarenlang onzichtbaar te zijn. Niemand die blijkbaar verder keek. Wat treurig voor haar.

Maar gelukkig nog 3 knappe dochters over, die voor de gelegenheid wel even netjes gekapt op de kiek moesten. Een zus verliezen aan zelfmoord is vreselijk, maar een mooi fotootje van jezelf bij het artikel is natuurlijk óók belangrijk.

Ik krijg de kriebels bij dit gezin. Op een of andere manier.
Had ik ook. Alles voor het perfecte plaatje. Zelfs de tragedie moet perfect in beeld gebracht worden. Harde, koude waarheid is dat ze hun dochter/zus helemaal niet kenden.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:49:02 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194682013
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Had ik ook. Alles voor het perfecte plaatje. Zelfs de tragedie moet perfect in beeld gebracht worden. Harde, koude waarheid is dat ze hun dochter/zus helemaal niet kenden.
Wilde ze haar nog wel kennen als uitkwam dat haar studie niet lukt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194682039
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Vreemd dat het dan schijnheilig is om naar haar uitvaart te gaan. Lijkt mij juist zinvol in het verwerkingsproces.

Die vriend was bijvoorbeeld al 7,5 jaar samen met haar. :{ alsof die er niet ten volste van overtuigd was dat hij haar echt kende. Behoorlijke klap om er achter te komen dat dan niet zo was.
Omdat je twee dagen per week elkaar ziet? Zo'n drol die het waarschijnlijk ook te druk had met carrière maken?
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:52:45 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194682066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat je twee dagen per week elkaar ziet? Zo'n drol die het waarschijnlijk ook te druk had met carrière maken?
Wat had die vriend moeten doen. Haar achtervolgen?
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:54:52 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194682087
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja want iedereen van deze generatie doet dit :')
Ga eens naar een middelbare school en vraag eens wat ze later denken te verdienen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194682110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat had die vriend moeten doen. Haar achtervolgen?
Geen idee, waarschijnlijk dingen die ie niet gedaan heeft. Iemand die tig keer flauw is gevallen in je bijzijn?
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:13:32 #115
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_194682435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga eens naar een middelbare school en vraag eens wat ze later denken te verdienen.
Dat zegt nog niets. Zelfoverschatting, zeker op die leeftijd, is niet generatiegebonden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:16:29 #116
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_194682482
quote:
"Stefan is er kapot van. Hij begrijpt niet dat ze hem niet in vertrouwen heeft genomen. Achteraf denken we dat ze het misschien dat weekend op de Veluwe heeft willen vertellen. Dat weekend waarin ze zestien keer is flauwgevallen. Maar dat het haar niet gelukt is."
16 keer flauwgevallen in een weekend en niemand weet waarom? Is daar verder niets mee gedaan dan? Zoiets valt toch onder opmerkelijk gedrag zou je denken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:42:11 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194682837
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe het cryptische woordje "prestatiegericht" in de praktijk werd gebracht
pi_194683061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe het cryptische woordje "prestatiegericht" in de praktijk werd gebracht
Allemaal vwo, wo diploma, banen waar je ouders graag over opscheppen (mijn dochter/zoon is arts/chirurg/manager/minister/ect en een stap daaronder is al te min.

Blijkbaar is men dusdanig teveel bezig met prestaties en carrière dat men niks deed met het feit dat zij in een weekend 16 keer is flauwgevallen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 23 augustus 2020 @ 00:09:38 #119
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194683154
Haar vader betaalde de huur. Beetje kakkertjes zo lijkt het, goede komaf, Heesch. Ik denk verwend. Het enige dat ze moest doen was die studie halen. Ze wilde haar ouders hiermee niet teleurstellen. Ze zag in dat ze haar ouders niet kon aandoen met alles dat ze kreeg en wat voor haar gedaan werd.

Toen het geheim begon na dat eerste jaar was er geen weg meer terug. Want als ze er achter komen dat ze gelogen heeft, is dat nog slechter dan alleen dat jaar niet halen.
pi_194683551
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

16 keer flauwgevallen in een weekend en niemand weet waarom? Is daar verder niets mee gedaan dan? Zoiets valt toch onder opmerkelijk gedrag zou je denken.
Zijn ze blijkbaar gewend, misschien dachten ze ze is op dieet, dus normaal :')
pi_194683615
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:31 schreef Mortaxx het volgende:
Daarom ben ik tegen acts
Ik ben tegen studeren, dat is efficiënter.
pi_194683798
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:04 schreef roos94 het volgende:
Zes jaar lang liet Dianne Tonies iedereen tot in detail geloven dat ze al die tijd geneeskunde studeerde. Tot half januari, toen de 26-jarige Heesche een einde aan haar leven maakte, op haar kamer in een studentenhuis in Leiden. Haar zus Rachel vertelt. ,,Haar geheim is haar fataal geworden."

'Dianne, die was altijd perfect. Lief, knap, aardig, geïnteresseerd. Alles ging altijd goed met Dianne. Dat was vroeger al. Dianne, daar hoefde je je geen zorgen om te maken. Ze maakte geen ruzie, ze hielp mee, ze haalde hoge cijfers. Dat vonden wij, haar drie jongere zussen, wel eens frustrerend. We keken tegen haar op. Nu kijken we daar natuurlijk héél anders tegenaan. En achteraf denk je ook wel: Ze was nooit boos, maar zong ook nooit, ze was altijd lief, meegaand, stabiel. Was ze misschien iets té perfect?"

Dit Engelstalige gedicht leerden we als schholieren en het was vrijwel de eerste gedachte die ik kreeg bij het lezen hiervan:

Richard Cory by EDWIN ARLINGTON ROBINSON

Whenever Richard Cory went down town,
We people on the pavement looked at him:
He was a gentleman from sole to crown,
Clean favored, and imperially slim.

And he was always quietly arrayed,
And he was always human when he talked;
But still he fluttered pulses when he said,
"Good-morning," and he glittered when he walked.

And he was rich—yes, richer than a king—
And admirably schooled in every grace:
In fine, we thought that he was everything
To make us wish that we were in his place.

So on we worked, and waited for the light,
And went without the meat, and cursed the bread;
And Richard Cory, one calm summer night,
Went home and put a bullet through his head.

De boodschap is dat onderaan de oppervlakte de waarheid geheel anders kan zijn dan wat je ziet.
  zondag 23 augustus 2020 @ 02:27:50 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194683857
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Die vriend was bijvoorbeeld al 7,5 jaar samen met haar. :{ alsof die er niet ten volste van overtuigd was dat hij haar echt kende. Behoorlijke klap om er achter te komen dat dan niet zo was.
Ik denk daarom dat aan het perfecte plaatje willen voldoen dus eerder iets is wat zij zichzelf oplegde dan dat dit vanuit het gezin kwam. Anders had ze die vriend wel in vertrouwen genomen
pi_194683915
Triest dat ze haar geheim met niemand durfde te delen. Ook niet met een buitenstaander, een psycholoog of wie dan ook. Ze had ook een kat kunnen nemen. Ik geloof in de helende kracht van dieren. Zoveel mogelijkheden, en dan is de dood de enige oplossing? Het had helemaal niet gehoeven meid. ;(

[ Bericht 10% gewijzigd door Jeanne_Darc op 23-08-2020 17:14:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')